מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

לינדנשטראוס חי בלה-לה-לנד

כבר שנים נוהג מבקר המדינה להתפאר באנשים הטובים שעובדים במשרדו - רואי חשבון ועורכי דין שמבצעים את עבודת הביקורת. אבל עכשיו, לפי טיוטת הדו"ח של מיכה לינדנשטראוס בנושא אסון הכרמל, עולה החשד שיש במשרד מחסור קשה בכלכלנים שמבינים בכלכלה. כי אם היו שם כלכלנים ראויים, ואם המבקר היה מקשיב להם, הרי שלא היה מוציא תחת ידו טיוטת דו"ח כה מוטעית.

לפי הטיוטה מתכוון המבקר להטיל על שר הפנים אלי ישי ועל שר האוצר יובל שטינייץ "אחריות אישית" לאסון הכרמל, שבו קיפחו את חייהם 44 סוהרים, שוטרים וכבאים. כוונתו היא שפרסום הדו"ח ייצור לחץ ציבורי על שני השרים עד שייאלצו להתפטר, והוא ייכנס להיסטוריה עם אקורד סיום בלתי נשכח. המבקר יודע שאין דבר פופולרי יותר מאשר לכוון לראשם של גדולים וחזקים. כי במציאות הפופוליסטית שלנו מי שיזכה למחיאות כפיים הוא מי שיזרוק לזירת הגלדיאטורים שני שרים שידממו שם למוות, לקול צהלות ההמון.

רגע, אבל מה עם ראש הממשלה? הרי נתניהו מכהן גם כשר-על כלכלי, מעל לשטייניץ. אז מדוע הוא מחוץ לעסק? האם משום שהמבקר החליט לא לטפס כל כך גבוה, פן ייפול מהעץ?

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות לפייסבוק שלכם

בכל מקרה, לינדנשטראוס אומר ששטייניץ אשם, משום שלא העביר למערך הכיבוי את כל הכספים שדרש ישי: 500 מיליון שקל. אבל צריך להבין שדרישה זו הגיעה מצד ישי תוך כדי שנת התקציב, ולשטייניץ אין כספים מוחבאים מתחת למיטה. כל הכספים כבר תוקצבו לפי סדר העדיפויות שקבעו הממשלה והכנסת, ולא היו בהם 500 מיליון לשירותי הכיבוי.

בדיון שנערך בדצמבר 2009 אמר שטייניץ שהוא מוכן להעביר כסף למערך הכיבוי, בתנאי שתבוצע בו רפורמה. ואין דבר נכון מכך, כי כולם יודעים, וזה כתוב גם בדו"חות קודמים של המבקר, שמערך הכיבוי מנוהל רע, ואם יועברו לו כספים במצבו הנוכחי, זה סתם בזבוז נטו. אך בכל זאת, באמצע 2010 החליטה הממשלה להעביר 100 מיליון שקל (מתוך ה-500) למערך הכיבוי. כמה כבאיות נקנו בכסף הזה? אפס אחד עגול.

כדי להבין עד כמה הטלת האחריות של שטייניץ היא הזויה, צריך להבין שכל יום וכל שעה עומד שר אוצר מול דרישות של שרים לתוספות תקציב. והכל ראוי ומציל חיים. הנה שר התחבורה דורש תוספת להקמת מחלפים ולשיפור רמת הבטיחות בכבישים. וסגן שר הבריאות דורש תוספת מיטות בבתי החולים. ושר הביטחון דורש תוספת מיגון מפני טילים. אז לפי לינדנשטראוס, שטייניץ צריך לתת לכולם את מבוקשם, אחרת יהיה אחראי לתאונת שרשרת בכביש לאילת, למות חולים הדחוקים במסדרון ולנפילת טילים באשקלון.

כי במשרד המבקר פשוט לא מבינים את האלף-בית של תורת הכלכלה: מושג המחסור. תמיד השמיכה קצרה והצרכים מרובים. תמיד התקציב מוגבל, ואי אפשר למלא את כל הצרכים. והתפקיד של שר האוצר הוא להסביר לשרים את המגבלה, ולדאוג שכל שקל ינותב באופן הכי יעיל שאפשר.

אבל לינדנשטראוס חי בלה-לה-לנד. שם אין אילוצים ואין מגבלות. ישי ביקש כסף? אז צריך להעביר לו. ועל חשבון מי יבוא הכסף? זו כבר לא בעיה של לינדנשטראוס. במשרד המבקר לא מבינים שבכל רגע נתון, מקיימת הממשלה מדיניות של ניהול סיכונים. היא שואלת את עצמה לאן לנתב את השקל השולי, כדי להשיג את התועלת המקסימלית: לביטחון, לבתי חולים, לכבישים, ואולי דווקא לחינוך? כך נקבעים סדרי העדיפויות; תחת מגבלת התקציב. אי אפשר לתת לכולם את כל מה שירצו.

לכן, אם התפישה המעוותת של המבקר תתקבל, הרי שמעכשיו כל שר יגיש לשר האוצר כמה שיותר דרישות, וכאשר לא יקבל את מבוקשו, שטייניץ יהיה האשם. במצב חדש זה, כדאי אולי שלינדנשטראוס יחליף את שטייניץ במשרד האוצר. אז כולם יקבלו כל מה שיבקשו, בלי רפורמות, בלי מגבלות ובלי שאלות מיותרות. כך נחגוג כולנו ביחד במדינת לה-לה-לנד.

Read this article in English: Living in La-La Land




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גם כך שיניו של המבקר קהות. ראה תגובתם האוטומטית של שטייניץ את ישי.  (לת) הרע במיעוטו
  • 05:17
  • 31.01.12

  •   מדיניות התקציב בשליטת סטנלי פישר ונערי האוצר המרושעים מגמותיה העיקריות תמיכה במפעל ההתנחלויות הניפשע ושימור והעמקת הפערים בין האשכנזים ''האדם הלבן העליון'' לבין 80 % מהאוכלוסיה ערבים בני דת משה ומוחמד, הפרד ומשול כמצוות הקפיטליזם החזירי שמקדם סטנלי פישר מייבא הפרידמניזם ממולדת הקפיטליזם האמריקאי לנפל לשליטת הבוסים הציוניים של הוול סטריט.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 11:15
    • 01.02.12

02 "במשרד מבקר המדינה לא מבינים את האלף בית של תורת הכלכלה.....? שטרסלר, לא נסחפת? רק אתה יודע? ואולי תחכה עד שיתפרסם הדו'ח לפני שתעביר לנו מסקנות "ביניים"?  (לת) גד
  • 05:26
  • 31.01.12

03 רק שכחת את כל שחלק גדול מהקציב נותן שטייניץ לחרדים ולהטבות שנתנו לטייקונים כל השנים גם כאשר לא מדובר בסיכון חיי אדם ועוד.... אורי יעקב
  • 05:26
  • 31.01.12

כש"ס רוצה משהו למגזר שלה היא תפיל בשביל זה ממשלה ושטיימיץ וביבי יודעים זאת ונכנעים כי הם כל כך אוהבים את הכסא לעומת הזלזול שלהם בציבור והאסונות שהם גורמים לו בכל תחומי החיים האדם כפי שקרה באסון הכרמל וכפי שקבעה וועדת וינוגרד באשר לחיילים שנהרגו בקרב מיותר במלחמת לבנון השנייה בשל התנהלותם של ממשלת אולמרט וצה"ל. נכון שהתקציב מוגבל מר שטרסלר, אבל הסמיכה הקצרה מכמסה בעיקר את המושכים בחוטים של ביבי הבובה ששטיימיץ רק עובד אצלו. שלטונו של ביבי אינו תלוי במרבית אזרחי ישראל כדי להיות ראש ממשלה. מספיק לו כמה קבלני קולות, עסקנים, בעלי הון ושותפים קואלציוניים. לאלה הוא ייתן מה השם מבקשים. אותנו הוא לא סופר. הוא שוטף את מוחינו בהסלים בשיטה תעמולה פשיסטית של לכוון לרשותיו ההמון ובעיקר לפחדיו. אז תקציב למניעת שרפות שטייניץ לא מצא כי כל הכסף הולך על ידי האוצר לגילדות הכלכליות, הפוליטיות הסקטוריאליות ששולטות בנו ובכספינו. אז עם כל הכבוד למקור הבכיר, כמעט מאוד, שאתו דיבר מר שטרסלר ששיכנע אותך בחדלונו , מדובר בהתנהלות שגרמה למותם של 44 איש תחת הזהרה מוקדמת. זה כמו שמחר צה"ל יודיע לממשלה שחיזבאלה עומד לתקוף את ישראל וכדי להגן על אזרחי ישראל גם אם מדובר בפעולה שעשויה לפגוע רק בבודדים והוא ידרוש תקציב כדי למנוע את הצלחת הפעולה של האוייב - לא יעלה על הדעת שלא היה נמצא תקציב לכך. אבל זה בטחון חוץ. לפי שטרסלר ממחלדי בטחון פנים של השלטון זה בסדר להישרף חי. עם כל הכבוד המדינה מתנהלת באופן מושחת שגורם מזה שנים רבות לכאוס פוליטי וחברתי בגלל התנהלות שלטונית מופקרת דורמת נזקים חמורים למדינה לחברה לדמוקרטיה ולבטחון הן החיצוני והן הפנימי של אזרחי ישראל ברמה לקיומית לאומית. ואת הדבר הפשוט הזה עיתונאי כל כך בכיר לא מבין?

04 ממשלה זו משלמת [ובצדק] את מחדלי הממשלות בעשורים האחרונים. שרי האוצר גדעון
  • 05:26
  • 31.01.12

סירסו את משרדי הממשלה האחרים [בהסכמת השרים] בשליטה על תקציביהם הם. השליטה - להלכה ולמעשה - עברה למשרד האוצר ולמשרדים השונים , אין יכולת להזיז ש"ח בודד מרגע שנקבע ואושר התקציב.
במצב כזה - ברור כי לשר האוצר אחריות ועל כך הוא צריך לשלם !

  •   זה נכון. אבל זו תוצאה של התנהלות מופקרת שניהלו את תקציבי המשרדים. אז יש איזה בריון שקובע מי יקבל וכמה. הכול כאן היפקרות ובריונות פוליטית.  (לת) בן
    • 07:39
    • 31.01.12

  •   שכחת אני
    • 00:41
    • 01.02.12

    בעשרות השנים האחרונות, מאז 1977 היה הליכוד בשלטון כמעט ברצף, מכאן שהמחדלים הם של הליכוד, ושל נתניהו ששימש מספר שנים בתור ראש ממשלה ושר אוצר, ולא טיפל כיאות בבעיות.

05 משרד האוצר אשם במוות הסוהרים  (לת) שפיץ
  • 05:35
  • 31.01.12

06 ומה יקרה כאשר תדלוף טיוטת דו"ח וועדת החקירה לחקירת אסון " בית החולים ברזילי" אדר
  • 05:49
  • 31.01.12

כן מה יקרה אם חו"ח תיפול רקטת גרד על בית החולים הלא ממוגן ויהיו הרבה נפגעים, הרוגים ופצועים, מקרב החולים, הצוות והאורחים.
גם אז תכתוב שבאמצע שנת הכספים אין מהיכן לקחת כסף ?.

07 לפי "תורת הכלכלה" של שטרסלר, כל עוד דרוג האשראי של ישראל תקין - הכל דבש. ושישרף הכרמל.מה שנשרף ממילא צומח מחדש - הצמחים לא קראו שטוב כרמל שרוף מדרוג אשראי נמוך.  (לת) קללת הכלכלה המקולקלת
  • 06:12
  • 31.01.12

  •   השינוי צריך לבוא מהשורש...שר האוצר ממשיך חשיבה ומדניות של שנים, והחלפת הש"ג לא תעזור בכלום  (לת) א
    • 08:33
    • 31.01.12

08 תגובה רפי
  • 06:14
  • 31.01.12

שטרסלר הנכבד
האם הקצאת מיליוני שקלים לקבוצות חרדים ומתנחלים באופן שיטתי וגורף ,גם באמצע שנת תקציב,זה כן ראוי?סוף סוף ישנו מבקר מדינה עם שיניים שכולם רועדים ממנו וכך צריך שיהיה מול ההפקרות התקציבית שמשתוללת פה לצרכים סקטוריאליים בלבד,לתחזוקת ממשלה מנופחת ולבזבוזים שערוריתיים נוספים

  •   רפי אין קשר לחרדים תמיד יהיה למרות שאני לא מסכים עם המאמר קרטר
    • 07:49
    • 31.01.12

    בכל מקרה טרם נולד המבקר שיעצור הזרמה לחרדים עצירה תהיה רק בכנסת-פוליטיקה שינוי ועוד

09 השקל השולי מיועד להישרדות הממשלה ולא להצלת חיים דניני
  • 06:15
  • 31.01.12

לחרדים, להנצחת הבורות, לשטחים, למדינה דו לאומית.

10 שטרסלר תוקף את הצדיק היחיד בסדום ועוד בעיתון לאנשים חושבים, לא בישראל היום.  (לת) בן
  • 06:29
  • 31.01.12

11 צודק לחלוטין.ואני לא ליכודניק  (לת) דני
  • 06:38
  • 31.01.12

12 שני הצדדים צודקים ולא צודקים שמנדריק
  • 06:56
  • 31.01.12

הבעיה היא בשיטות העבודה המפיונריות שרק התעצמו עם השנים. המשרדים היעודיים עומדים כעניים בפתח אל מול פקידי אגף התקציבים ללא יכולת להפעיל לחץ נגדי. במצב כזה אין צורך להפעיל יצירתיות והכי קל לעבוד לפי הספר וטייסים אוטומטיים.

13 אין ביקורת על כך ששר האוצר נאלץ לנהל סיכונים שי
  • 07:11
  • 31.01.12

הוא פשוט עושה את זה בצורה גרועה - לא העריך נכון את הסיכון שבאי-תקצוב מערך הכבאות. לכן עליו ללכת.

14 שופר האוצר נחמיהשטייניץ
  • 07:15
  • 31.01.12

שקוףהאוצרת קוף ומגעיל בכל הנושא העלאק עיתונאי הוא כלי פשוט להפצת מסרי שטייניץ

15 שוב האשליה של יעילות כלכלית מרימה את הראש  (לת) טומן ראשו בחול
  • 07:24
  • 31.01.12

16 שטרסלר - כל הכבוד, כל מילה בסלע!  (לת) ראובן גרפיט
  • 07:26
  • 31.01.12

17 ככה זה בישראל שאת המדינה מנסים לנהל שופטים בבית המשפט שאין עליהם מורא של הכנסת והבוחרים עובד ניר
  • 07:32
  • 31.01.12

וזה כולל את מבקר המדינה שרואה כל מקרה נקודתית ורק נשוא הביקורת ולא כמו שרים שרואים את כלל הדרישות
אז המבקר שבשגעון גדלות רוצה להיות כמו ברק מהפכת ביקורת על משקל המהפכה השיפוטית צריך לשים לפקידים מחסום הם לא יכולים לפטר שרים את השרים יכולים לפטר אנחנו העם דרך הבחירות לכנסת

18 טור מחפיר. השניים מוקעים על הידיעה ועל ההתנייה אבישי מתיה
  • 07:41
  • 31.01.12

שטייניץ ידע, על סמך השריפה הקודמת בכרמל למשל, ועל סמך אזהרות השר ישי וגורמי המקצוע (שאותם שטרסלר מעדיף לשכוח, למרות שישי הסתמך עליהם) שאם לא יעביר כספים, טמון בכך פוטנציאל לאסון. ישי הזהיר אותו במפורש, פעם אחר פעם, ושטייניץ היתנה את העברת הכסף בפעולות שאין להן שום קשר להצלת חיים.
שטייניץ היה חייב להעביר את הכסף ולבדוק שהוא אכן מועבר ליעדו. כיוון שלא העביר את הכסף, כיוון שהתעלם מאזהרות השר וגורמי המקצוע במשרדו, כיוון שידע שהמצב מסוכן ובחר להתעלם או לזלזל - האחריות כולה עליו. וכמובן גם על השר ישי, שלא התפטר כשידע שאי העברת הכסף עלולה לעלות בחיי אדם.

שניהם ידעו זאת לבטח, ללא צל של ספק, ולכן שניהם צריכים ללכת הביתה.

19 מלכתכילה צריך להשאיר את נושא הדחת שרים/מפלגות מהשלטון לאופוזציה בידי העם שהוא הריבון.זה מקור הבלבול אצל לינדנשטראוס שחושב משום מה שהוא הריבון  (לת) קובי זורגר
  • 07:41
  • 31.01.12

20 כן. אבל : 1. נדמה שאפילו רמת שירות מינימאלית לא קיימת בשרותי כבאות. 2. אולי הגיע הזמן לחשוב על פתרונות שיאפשרו רמת הכנסות גבוהה יותר למדינה?  (לת) אלודי
  • 07:54
  • 31.01.12

21 אין כל קשר בין אשמה או אי אשמה של שרים בשריפת הכרמל. שר הפנים, האוצר וראש הממשלה צריכים להתפטר כי הם כיהנו בתפקידים שהיו יכולים למנוע או לטפל טוב יותר בשריפת הכרמל. כך נהוג במדינות נאורות בעולם. כי הרי נטילת אחריות, בהתפטרות ולא במלל, מונעת רשלנות מנהיגים בהווה ובעתיד. אבל העסק לשרים אינו פשוט . דמם של 44 צוערים זועק מן האדמה, ומשפחות שכולות היו מאז ומעולם מטרד למחדליסטים בממשלה. אז מה עושים השרדנים? שולחים שליחים לקנות תמיכה במשפחות השכולות שיתמכו בשר זה ויאשימו את השר ההוא, או שיפחיתו חיצי הביקורת כפי שקרה במפתיע עם בן זוגה של הקצינה שנספתה. שלא לדבר על מדיניות הפרד ומשול בקבוצת השכול. ותמוה מדוע לא נבדקה ביסודיות אפשרות של פיגוע? הרי שרשרת שריפות פרצה בו זמנית גם בגליל והשרפה עצמה פרצה במוקדים שונים...  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:56
  • 31.01.12

22 אם רה"מ היה "הראשון שהבין את גודל האירוע" איך זה שהוא לא היה הראשון שהבין שמחסור בטייסת כיבוי יגרום לעשרות הרוגים? ואיך זה שבכלל הוא לא הבין זאת עד שנהרגו עשרות נשרפי השווא?....  (לת) איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 08:00
  • 31.01.12

23 כנראה כוונת המבקר היא שמניעת תקציב לא יכולה להיות מכשיר לאילוץ רפורמות. רה"מ היה צריך לדאוג שהרפורמה בשרותי הכבאות תבוצע, ולפטר את ישי שלא מסוגל ולא רוצה לעשות זאת. אבל גם רה"מ לא רוצה לפגוע במשרות של חברי הליכוד.  (לת) יום הבוחר
  • 08:05
  • 31.01.12

24 פספסת את הנקודה העיקרית. פה מדובר בחיי אדם ולא השקעה בבנית קזינו. נכון שגם ראש הממשלה מחזיק את המפתח לקופה וגם ראשו צריך להתנדנד אבל היה כסף להגברת מערך הכיבוי והשטייניץ הזה לא נתן אותו בגלל גחמותיו התמידיות. ישי היה פחות איכפתניק כי ראשו רק בגטאות החרדיות ...שילכו כולם ויעלמו מנוף חיינו אמן.  (לת) אבחנה ברורה ומיידית
  • 08:06
  • 31.01.12

25 נחמיה,כל מילה נכונה. תודה ת"א
  • 08:11
  • 31.01.12

לפחות יש מישהו אחד שמבין

26 שטרסלר חי בלה-לה לנד אלון ה
  • 08:13
  • 31.01.12

כל הדרישות של משרדי הממשלה ראויות ומצילות חיים?? כולם בלי יוצא מן הכלל??

שטרסלר, אתה משווה בין דרישות הכבאים לבין דרישות אחרות של משרדי הממשלה? באיזה כוכב אתה חי, לכל הרוחות?

אתה מציין שהאוצר העביר 100 מיליון מתוך ה- 500 מיליון שהיה אמור להעביר למכבי האש ומציין שהכסף הזה לא נוצל לקניית ציוד נוסף. אם היית כותב למה הכסף כן נוצל, אז אולי המאמר הזה היה ראוי לכינוי "אמיץ", אבל אתה לא עושה את זה, אלא ממהר לאמץ את הצד של האוצר.

עם גישה שכזאת, בטוח שנלך לאבדון

27 השריפה לא קשורה לכבאים יהודה
  • 08:14
  • 31.01.12

שריפות יער קורות בכל העולם, הן מתפשטות ולכבאים אין יכולת לכבות אותם אלא נקודתית.
האשם באסון היא הקק"ל והרשויות המקומיות, שעברו על חוק ברור, ולא תחזקו ביער פסי הפרדה נקיים מחומר דליק . אם היו מקימים את החוק, הדליקה היתה מצומצמת לאיזור קטן.

28 אין כל קשר בין אשמה או אי אשמה של שרים בשריפת הכרמל. שר הפנים, האוצר וראש הממשלה צריכים להתפטר כי הם כיהנו בתפקידים שהיו יכולים למנוע או לטפל טוב יותר בשריפת הכרמל. כך נהוג במדינות נאורות בעולם. כי הרי נטילת אחריות, בהתפטרות ולא במלל, מונעת רשלנות מנהיגים בהווה ובעתיד. אבל העסק לשרים אינו פשוט . דמם של 44 צוערים זועק מן האדמה, ומשפחות שכולות היו מאז ומעולם מטרד למחדליסטים בממשלה. אז מה עושים השרדנים? שולחים שליחים לקנות תמיכה במשפחות השכולות שיתמכו בשר זה ויאשימו את השר ההוא, או שיפחיתו חיצי הביקורת כפי שקרה במפתיע עם בן זוגה של הקצינה שנספתה. שלא לדבר על מדיניות הפרד ומשול בקבוצת השכול. ותמוה מדוע לא נבדקה ביסודיות אפשרות של פיגוע? הרי שרשרת שריפות פרצה בו זמנית גם בגליל והשרפה עצמה פרצה במוקדים שונים...  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 08:17
  • 31.01.12

  •   תגובה מתלהמת..... אלון
    • 10:30
    • 31.01.12

    לא בטוח שמערך כיבוי יעיל היה מונע את האסון.
    כבר הוכח שכשהטבע משתולל , האדם מתגלה כחסר אונים.
    רק אתמול דווח שבאירופה קפאו עשרות אנשים למוות בגל קור.
    דמם של הצוערים זועק מן האדמה???? אין צורך להיות כה פיוטי או פתטי.

  •   כל שאתה כותב נכון. בתוספת- שעם ישראל כולנו אשמים, שנתנו לביבי למרוח אותנו, בבריחה שלו מועדת חקירה ממלכתית למבקר, בדיוק כמו עם המשט וטירקל וכו'=שלא יצאנו לרחובות ודרשנו התפטרות. כשיוצאים על קוטג' לרחובות וצועקים צדק חברתי בלי דרישה לסיים כיבוש, אז ביבי משתין עלינו בקשת  (לת) שומר חוק
    • 12:00
    • 31.01.12

  •   זלמן אתה צודק. אבל אצל ישי ושטייניץ , לא מזיזי להם צדק ועשרות הרוגים בגלל רשלנות ממשלתית. מה שקובע הוא המעמד שלהם, שהושג בשנות ליקוק חנפני מגעיל, לבוסים שלהם.( ר' עובדיה יוסף ונתניהו)  (לת) מאתר חנפנים
    • 16:20
    • 31.01.12

29 שטרסלר צודק בהחלט  (לת) גיא
  • 08:20
  • 31.01.12

30 בחרת ביבי  (לת) קיבלת זיבי!
  • 08:22
  • 31.01.12

31 זו שאלה מאוד קשה: האם האוצר צריך לשקול נאור
  • 08:25
  • 31.01.12

רק שיקולים כלכליים או גם שיקולים כוללנים יותר כמו מה יהיו התוצאות של הקצאת או אי הקצאת הכספים על חיי אדם.

ואם הוא צריך לשקול גם שיקולים אלה אז למה לא לחייב אותו גם לשקול שיקולים נוספים כמו איכות החינוך הרפואה וכדומה גם אלה דברים חשובים המשפיעים על חיינו.

דעתי היא כי האוצר אמור להביא לשולחן הממשלה את השיקולים הכלכליים בלבד והשר הממונה אמור להביא את השיקולים הנוגעים לעניינו ובמידה ואין הכרעה על הממשלה להחליט בראיית התמונה הגדולה יותר.

השערורייה הגדולה ביותר היא בנושא ההיערכות לרעידת אדמה.

32 תמיד במהלך שנת תקציב נמצאו הכספים לאברכים ורבנים ארורים ונתעבים שמדינת בר-ששת
  • 08:35
  • 31.01.12

הליכוד חפצה ביקרם.סוף סוף יש לנו מבקר שאינו פודל כמו נבנצאל משנות ה-70 .

33 ואיזה ניהול סיכונים זה להעביר כספים למגזר שאינו מייצר ואינו מגן על המדינה?  (לת) אל תהיה תמים!
  • 08:44
  • 31.01.12

34 אבל כסף להתנחלויות ולישיבות חיים
  • 08:50
  • 31.01.12

יש.שר אוצר חכם היה מקצץ שם ומעביר לאן שצריך.ואם לא אז שיקצצו לו את הקדנציה.כל הכבוד למבקר!

35 ישי אשם כי לא פעל לבצע הרפורמות הדרושות במערך הכיבוי.  (לת) כפיר
  • 08:53
  • 31.01.12

36 חוק המחסור - מאחז עיניים אחד מחולון
  • 08:56
  • 31.01.12

שטרסלר עוד פעם מנסה לקדם את האידיאולגיה שלו - קיצוץ בכל מה שזז. הפעם יש לו את החוצפה לעשות את זה כדי לכסות על אסון אקולוגי חמור ובמוות של 40 בני אדם.
חוק המחסור הוא אשליה ניאו-ליברלית שנועדה לזרות מלח בעיני האזרחים בתואנה שאין כסף. גם אם במקרה זה הכסף לא נותב בצורה נבונה, זה לא משנה את המניפולציה שמנסה לעשות שטרסלר כהרגלו.

37 שטרסלר - נראה לי נסחפת דוד
  • 08:59
  • 31.01.12

הלא לא רק אתה בעל אינטליגנציה בסיסית, בנאלית הנדרשת להבין שלא שר האוצר אחראי לכרמל השרוף - אבל אם זה כך - מדוע אתה מגן דווקא על שר האוצר ידידך הליברל-קפיטליסט? מדוע לא תגן על אלי ישי? הוא התריע - ביקש תקציב - וכשזה נדחה, בהתניית רפורמה שלא הייתה ביכולתו לבצעה, מהי אשמתו?
אז זה או שאף אחד לא אשם, או שנאמין למבקר המדינה, נלמד את הדו"ח כשליתפרסם, וכן חביבי, אם שר אוצר צריך ללכת הבייתה, הוא יילך יפה מאד. אנחנו לא מחפשים "דם" או "לזרוק שני שרים כמו גלדיאטורים לזירה" אבל צריך להתקדם לדגם מוסר בו שני השרים היו מציעים את התפטרותם בעקבות לקיחת אחריות אישית, ולא שולחים מקורבים-שטרסלרים למיניהם להגן עליהם מעל דפי העיתון

38 מצוין כתבת. כמו תמיד. ונמאס לגמרי ממיכה שהוא חולה פרסומת ועיתונות.  (לת) אברהם למדן
  • 09:01
  • 31.01.12

39 הויכוחים וההצהרות של השרים והתקשורת לפני פרסום הדוח - תעודת עניות לפוחיטיקה ולמנהל בישראל! יעלה
  • 09:05
  • 31.01.12

קודם נקרא את הדוח ואחר כך נראה את מי צריך להעיף.

שטרלסר, אם קראת את הטיוטה? מדוע אינך כותב זאת. ההגנה האוטומטית על השרים גרועה יותר מלה לה לנד. כי שם הכל טוב ועיצה זו גרועה שבגרועות.

היום בו שר בישראל יתפטר בגלל אחריות למחדלי משרדו יהיה צעד קדימה לחברה הישראלית שעדיין חיה בעולם המסתדרנות של הגולה.

40 לאדון שטרסלר איתן
  • 09:15
  • 31.01.12

אתה כנראה כלכלן מצויין, אבל פוליטקאי לא מספיק מתוחכם. גם שר האוצר שטינמיץ וגם השר ישי ידעו את מצב כוחות הכיבוי, אבל כיוון שלכל אחד היתה אג' נדה משלו הרי שניהם לקו בזלזול במה שהיה תפקידם, והתוצאות איומות.

41 שליפת המבקר עודד
  • 09:21
  • 31.01.12

נחמיה עתה צודק במאה אחוז.
שר האוצר חלש , אך הפקרות תקציבית היא חסרת אחריות.
את השריפה ניתן היה למנוע בתחילתה על ידי כבאית אחת , כאשר זה לא נעשה, ניתן היה רק להציל חיי אדם ולמנוע כניסתם לאזור הסכנה.
כיבוי אחר אולי היה ניתן להתבצע מהאוויר, אך לא בלו״ז שנוגע לחילוץ האסירים מבית הסוהר.

42 לינדנשטראוס מיכה
  • 09:25
  • 31.01.12

אני לא מבין בנושא הזה, אבל המשפט שלינדנשטראוס: "כוונתו היא שפרסום הדו"ח ייצור לחץ ציבורי על שני השרים עד שייאלצו להתפטר, והוא ייכנס להיסטוריה עם אקורד סיום בלתי נשכח" נראה לי נכון. משום מה, וללא מעורבות אישית כלשהי, אני חש סלידה מלינדנשטראוס.

43 בהמשך לגישתו של שטרסלר שתוקף את ראייתו החד-מימדית של המבקר (הכלאה של עו"ד/רו"ח=משפטן העסוק בהנהלת חשבונות)- תחום ביקורת המדינה מחייב ראייה רחבה של דסיציפלינות שונות הרלוונטיות למינהל הציבורי המודרני=כלכלה+משפטים+סוציולוגיה+מדע המדינה+בטחון+חינוך+פסיכולוגיה+מינהל ציבורי+תיקשורת+יחסים בינ"ל+מערכות מידע+++הבעייה משרד מבקר המדינה תקוע בשנות ה-50 של המאה הקודמת (הנח"ש) ומנסה בעזרת דוחות פופוליסטיים לצבור אהדה בציבור (שימו לב במה הוא מתפקד בשנים האחרונות=סערות בתקשורת) והכל בעזרת התקשורת כדי להצדיק קיומו.  (לת) משה
  • 09:28
  • 31.01.12

44 הסוד הכי שמור של ממשלת נתניהו.... אזרח שפוי
  • 09:33
  • 31.01.12

הסוד השמור ביותר של ממשלת נתניהו, כמה כספים גלויים וחסויים מועברים להיתנחלויות ?! תוסיפו לכך את תקציבי החרדים (כדי לישמור על הגואליציה)
ותקבלו את העדר התקציבים ליתר משרדי הממשלה !!

45 שטרסלר - כל הכבוד - אתה מציל את כבודו של עיתון הארץ (למרות שלא מגיע לעיתון)  (לת) אהרון רול
  • 09:37
  • 31.01.12

46 במדינה הכי יהודית והכי ציונית שהיתה כאן מאז ומעולם  (לת) פלץ
  • 09:38
  • 31.01.12

47 משרד האוצר כן מחזיק כסף מתחת לבלטות, אבל רק בשביל הביטחון דמוסתנס
  • 09:44
  • 31.01.12

שר האוצר עצמו שמט את הקרקע של הטענות שלך כשהעביר בהרף עין 400 מיליון ש"ח ממשרד השיכון לצה"ל הדקיק.
כדי שיהיה ברור את מי צריכה השמיכה לכסות ומי צריך לקפוא.

  •   הבלים מגומגמים ישי קור
    • 14:54
    • 31.01.12

    כל זאת בצדק,כדי שאנו נוכל להמשיך לחיות ואתה לגמגם שטויות מתחת לחרב הערבית

48 שינוים, אדון שטרסלר, מתחילים איפה שהוא, להם פבלו
  • 09:56
  • 31.01.12

אתה שוב ושוב מתנגד. התנוע החברתית שצמחה לה בקיץ, הרופאים, וכו׳. עכשיו הבא בתור הינו המבקר. מה קורה לך? נדמה לי שהתבלבלת: יש פה שני נושאים: כסף ואחראיות. הפילוסוף הדגול שטייניץ צריף לדעת משהו על תורת המוסר ואם אין לא כסף הוא יכול להביא - יחד עם ישי - הדיון לישיבת הממשלה ואני בטוח יש לו עוד דרכים במסגרת החלטורה הלאומית. אחראיות מיניסטריאלית באה עם התפקיד, מה לעשות! ע׳פ תורתך יש משהו חולה בהתפטרות של שרים באנגליה או יפן בגלל פשלות קטנות יותר. זה האחראיות האישית של פוליטיקאי והגיע זמן להתחיל החנוך החדש או בטוב או בכח. במציאות שלנו, רק בכח כי הרי נראה שעל מנת להיות למעלה אתה צריך שיהיה לך עיוות בגנים השולטים במוסר. לאחרונה נראה לי שנדבקתה מאותה המחלה

49 שטרסלר הוא דוגמא טובה לאמרה: nn
  • 09:58
  • 31.01.12

Often Wrong, Never in Doubt

50 השאלה התוהה
  • 09:58
  • 31.01.12

היא האם יש לו סמכות להתנות סיוע שכבר אושר.

51 שטרסלר אתה ושטיניץ לא מבינים קלקלן
  • 10:04
  • 31.01.12

שטרסלר היקר.
מציע שתקח שיעור בלוגיקה (אם כי לא הייתי ממליץ על הפילפסוף שטייניץ לעניין). אם הבעייה היא שאין מקור תקציבי במהלך שנת התקציב אז מה עניין ההתניה לרפורמה ?
הבעייה לא מקור תקציבי שהרי יש גמישות בתקציב.
הבעייה שהאוצר מרשה לעצמו לקבוע איך ישתמשו או לא ישתמשו בתקציב.
כלומר מפריד את האחריות של השרים מהסמכות לנהל את תקציב משרדם.
מסתבר שלסמכות יש מחיר - והמבקר מציג את האחריות לפניו של שטייניץ.
זה הזמן של שר האוצר לעלות על טיל לוגי ולעוף לאלוהים ...

52 רק שטרסלר יודע מינכהוזן
  • 10:10
  • 31.01.12

והוא יודע שאם היה צורך במימון תחנות כיבוי אש בהתנחלויות היו מוצאים את
המליונים הדרושים גם "מתחת למיטה" - שטרסלר הוא כלכלן של המאה ה-19

53 שטייניץ וישי אחראיים עוזי
  • 10:23
  • 31.01.12

ישי אחראי להזנחה מתמשכת של תחום הכיבוי שבאחריותו. העובדה שהדרישה ל 500 מליון הגיע באמצע שנת תקציב היא בלתי רלוונטית- הבעיה היתה שם שנים קודם והדרישה היתה צריכה לבוא מצד ישי מזמן. שטייניץ חטא בכך שהתייחס לענין כמו לעוד דרישה ולא נתן משקל לסכנות הכרוכות בדחיה. ושטר לא - הוא ממילא תאצ׳ריסט חד ממדי שרואה רק כלכלה ושוכח שמדובר בדיני נפשות.

54 נאמן לתפקידו כשופרו של משרד האוצר עמרם
  • 10:24
  • 31.01.12

שטרסלר לא מכזיב לעולם. תמיד כותב את מה שמצפים ממנו. מדיניות החנק התקציבית שבה נוקט האוצר תואמת את האידיאולוגיה של שטרסלר ודומיו, ולעובדה שמחירה עשוי להיות חייהם של בני אדם רבים אין יכולת לשנותה. לאגף התקציבים באוצר שמורה הזכות למנוע תקציבים ממערך הכבאות עד שתיושם רפורמה ברוחו - כזו שתרמוס את זכויות העובדים ותפריט מה שרק אפשר. ומה יהיה עם האזרחים עד אז? שישרפו!

55 זה נכןן מאוד - אם שטייניץ לא יעביר כספים למיטות בבי"ח וימותו אנשים זה אחריותו. איך המאמר יכול לחשוב אחרת בכלל ? לא מדובר על כניעה לגחמות תקציביות, הטבות למקורבים, זריקת מיליארדים, גרעון מטורף וכו - מדובר על שירותים חיוניים ומצילי חיים. מי שמונע אותם בשם "התייעלות" הוא פושע א.ד.
  • 10:38
  • 31.01.12

ואפילו אחראי ברמה הפלילית.

56 שטרסלר אתה חי בלה לה לנד - עיתונאי חצר המקורב לשטייניץ ונתניהו מסרב להכיר באחראיות העליונה של השרים לכל אסון שמתרחש פה. ביפן הם היו כבר מתאבדים.  (לת) שי שלום
  • 10:55
  • 31.01.12

57 נתניהו כמו דמוקטטור טוב הוא איש טפלון ששום אחריות אישית לא נדבקת בו. הוא תמיד אבל תמיד יוצא נקי ותמיד מוקף ביועצים נאמנים שנשכבים בשבילו על הגדר  (לת) החארטה שנתניהו מוכר גורמת לי בחילה פיזית
  • 10:59
  • 31.01.12

58 לינדשטראוס יעזוב עם זכרון של כשלון.. עבודה לא רצינית.. ארז
  • 11:06
  • 31.01.12

נחמיה- עוד כתבה מצוינת..

59 נכון מאד, תקציב ראוי זה לא הכל, וכשתרבות הניהול וההתנהלות בקנטים, כך גם התוצאות. אני עדיין מצפה להסבר, מי (ומדוע בעצם) הורה על הסעת 40 צוערי השב"ס לסיוע בפינוי הכלא. נלמד מהדו"ח הסופי גם משהו על נחיצות התגבור לפינוי (שבוצע לבסוף ללא בעיה בידי צוות הכלא)?  (לת) זלמן "מבצעים".
  • 11:31
  • 31.01.12

60 כולנו חיים בלה לה לנד אריאל
  • 11:36
  • 31.01.12

או יותר נכון בפלוטוקרטיה נאו פאשיסטית , בה החלטות השלטון ותגובות האזרחים הזויות , מנותקות מהמציאןת והרות אסון - במקרה דנן שילמו בחייהם קרוב ל 50 איש , בפדיחות הבאות , לך תדע אלף עשרת אלפים.... מיליונים. האיומים האקלימיים, וסכנת המלחמה (שאנו מביאים על עצמנו בסיוע הימין הפאשיסטי וכלביו מחבורת ההון שלטון) הולכים ומחמירים . ואיך אנחנו נערכים לקראתם ? מדברים פקה פקה פקה. והמציאות בדרכה האכזרית תטפח על פנינו מוקדם או מאוחר. נשמע לא הגיוני ? חכו ותראו !!

61 שטרסלר צודק מילה במילה ש
  • 11:37
  • 31.01.12

זה לא ענין של כלכלה זה ענין של הגיון בריא ושל הבנת ערך הדמוקרטיה ושלטון החוק- השרים נבחרים כדי לעשות החלטות שלפעמים הן כואבות ואף גורמות תוצאות הנגמרות במוות של יחידים או אפילו קבוצות- למשל בעת מבצע צבאי, וזה בדיוק התפקיד שלהם - אם לא יעשו החלטות כאלו הם לא ראויי למשול. כמו שלא כל מנהל מפעל שפיטר עובדים אחראי באופן ישיר לכך שבגלל הפיטורים חלה העובד או אשתו או שלא היה לו כסף לתרופה- אז כבר אסור לפטר עובדים וכולי... כל הכבוד למי שלא זורק סתם כספי מדינה ומתנה את קבלתן ברפורמות- במיוחד לגוף מסואב ומושחת כמו מערך הכבאות שבלע תקציבים לכיסים הפרטיי של האנשי וקיבל לעבודה אחים של וחברי של - שאינ מתאימים לתפקידם. מה אתם חושבי שהם יתנדבו לערוך רפורמה כאשר ה יודעים שיצטרכו לשלם באופן אישי על הסיאוב וחוסר המקצועיות שלהם? היה צריך להכריח אותם לקבל אותה והיד על הארנק היא הדרך הנכונה לעשות זאת.
זה בכלל לא ענין של שמאל או ימין- תתעלו מעל עצמכם ותתיחסו לזה בהתיחסות ממלכתית שבכלל בוחנת את התפקיד של שר אוצר ומשמעותו- עכשיו ולעתיד.
ש

62 הכלכלנים חיים בלה-לה-לנד דוד
  • 11:52
  • 31.01.12

הכלכלנים יודעים לחזור על הסיסמאות הישנות: "הפרטה" (מכירת חיסול של נכסי מדינה למקורבים מושחתים כדי שישלשלו מיליונים), "התייעלות" (פיטורי עובדים, והעסקת עובדי-קבלן ללא תנאי תעסוקה מינימאליים), "מסגרת התקציב" (נקצץ בקצבאות, אבל לא במשכורות שלנו, ונבנה ממשלה של 30 שרים).

השקרים והתרופות של אותם כלכלנים ניאו-ליברליים, קפיטל-פשיסטים נמאסו.

נחמיה - אתה עדיין חי בלה-לה-לנד. העם כבר לא.

63 צדיק בסדום א
  • 12:11
  • 31.01.12

באמת החלטה הזויה להאשים את שר האוצר. הוא מחלק תקציבים ולכן יהפוך לאחראי לכל מה שקורה במדינה?
תמיד ישנו מתח בין דורש התקציב לגוף שאחראי על התקציב. אם כבר ראש הממשלה הוא זה שעומד מעל שניהם וצריך "לחתוך"
מצד שני אני לא זוכר את אלי ישי צועק בכל ראיון שצריך תקציב למערך הכבאות וכנראה כך הוא גם נלחם על התקציב הזה....

64 נחמיהלהלה שטרסרלנד: המדינה זה לונהפארק ענק, שר האוצר לא צריך להוציא את האף מהמספרים- אין לו אחריות לבדוק העדפות, לא חשוב שיש כסף להשקיע בהתנחלויות ומאחזים שבסוף לא יהיו בידינו אבל לא בשמירה על חיי אדם בתוך המדינה, אף אחד לא אחראי, אף אחד לא צריך לזוז מהכסא, לה לה איזה כיף בלונה פארק  (לת) ירון לוי
  • 12:50
  • 31.01.12

65 טור מצויין. תודה נחמיה יאיר
  • 12:51
  • 31.01.12

המבקר הזה פשוט אוהב תקשורת יותר מדי..

66 צודק!! מואד'יב
  • 13:02
  • 31.01.12

אחרת להאשים את כל הממשלה שאישרה את התקציב. שר האוצר הוא לא האחראי לתפקוד של כל שר.

67 שטרסלר - הוצאת את המילים מהפה שלי.  (לת) אחד העם
  • 13:04
  • 31.01.12

68 סוף סוף שטרסלר אומר דברי טעם.... אין לי אלא להסכים לכל מילה.  (לת) איריס
  • 13:18
  • 31.01.12

69 אתה קשקשן דורון
  • 13:19
  • 31.01.12

מערכת ניהול סיכונים בתחת שלי. מערכת שימון חרדים ומתנחלים. זה סדר העדיפויות,ל הממשלה הכושלת והקלוקלת הזו. רוה״מ הגרוע בתולדות ישראל. ממש חורבן בית שלישי.

70 משרד האוצר ו"נעריו" מינו עצמם לסמכות בענייני המשרדים כולם. הם יקבעו אם תהיה או לא תהיה "רפורמה" בכבאות, במערכת הבריאות, או המערכת הרווחה - ואם לא - לא יגיע כסף. רפורמה שבד"כ משמעה הרעה במצב העובדים והחלפתם בעובדי קבלן. לא מדובר ב"כלכלה" אלא בבריונות פשוטה.  (לת) ריקי
  • 13:32
  • 31.01.12

71 יש לי הרשם שנתח גדול מהתקציב הולך שם למשכורות לא מידתיות... כמה מרוויח כבאי?
  • 13:40
  • 31.01.12

יש מדינות בעולם, גרמניה למשל, בהן חלק משמעותי מכח הכיבוי הם מתנדבים. גם כאן, לפני כ 50 שנה, היו מוצבים אנשי הג"א בתחנות הכיבוי ותורנות זו היתה חלק מימי שירות המילואים הפעיל שלהם. אפשר להשקיע קצת יותר בציוד ופחות בג'ובים של חברי מפלגה. דרך אגב, יש להם רב לשרותי הכבאות?

72 שטראסלר חי בבלה בלה בלאנד של משרתי הקפיטליזם הפראי  (לת) צבי
  • 13:40
  • 31.01.12

73 ישי נאשם כי הוא לא מתפלל כראוי  (לת) צבי
  • 13:40
  • 31.01.12

74 שטייניץ נאשם כי הוא מתפלסף על כלכלה וחורץ דין מוות לאזרחים  (לת) צבי
  • 13:41
  • 31.01.12

75 תמיד השמיכה קצרה כי הצבא דורש [ומקבל] כסף "למלחמה הבאה". וכך, ממלחמה למלחמה הציבור עני ומסכן יותר, ושטרסלר---נציג ההון-שלטון-עיתון מאשים ח ר א ג י ל את מגיני האזרחים, ולא את נהנתניהו המפריט... עיניים לראותEYES2C
  • 13:44
  • 31.01.12

התפישה המעוותת היא של נחם-יה!

76 אחרי האסון היו צריכים הללו להתפטר בעצמם, התגודדות לצרכי ביזה איננה שלטון, אולי המבקר יזכיר להם אריק
  • 13:47
  • 31.01.12

הבעיה בפני המבקר זה שלטון מושחת מהיסוד ומערכת משפט החוששת למעמדה בשל הרכב אוכלוסיה שאינו שותף למערכת הערכים המערבית ליברלית ולכן המשחק הוא על זמן עד שתאבד לגיטימיות. בנקודה זו להעמיד את העדפת הכסא על ניהול וקבלת החלטות ראוי זה גובל בפשע וכדאי שהמבקר יצביע על נורמה אחרת. חואן פירון שכולם מריעים לו כבר יש לנו ומסביבו עוד כמה גנרלים נרצעים ובוזזים, זה עולם אחר משל המבקר, עולם הולך ונעלם בחולות המזרח התיכון.

77 יש הבדל גדול דובי
  • 13:48
  • 31.01.12

משרד האוצר התנה את הכסף לא ברפורמה אלא בביטול האיגוד המקצועי - כלומר החזיק 7 מיליון בני ערובה כדי לאלץ אנשים להפוך לעובדים חסרי זכויות (ואני חושב שזה ברור לכולם - לפי שאין איגוד - גם אין זכויות)
ושאף אחד לא יספר שאין כסף כי עובדה שלהסכם עם המורים מצאו כסף ולהסכם עם הרופאיםמצאו כסף וכל שנה מספר לנו האוצר שנשארו 15 מיליארד שקל מיותרים בקופה שלא ישמשו לטובת העם אלא לטובת החזר חובות מוגזם ומיותר מעבר לתכנון החובות של האוצר.

ואם מישהו שכח - ביום שהתחילו המהומות במצרים דרש משרד בביטחון עוד 700 מיליון דולר - בלי להסביר למה ומה הקשר והאוצר חתם על הצ'ק באותו רגע.

אז הנה - אחרי האסון נתנו כסף בלי רפורמה (פתאום יש כסף!!!) וכן קנו כבאיות - אפילו בלי רפורמה. היו צריכים להרוג 40 מתוך בני הערובה לפני שזה יקרה...

78 האוצר לא יכול לרחוץ בנקיון כפיו צביקה
  • 14:01
  • 31.01.12

מצד אחד האוצר מנהל את כל משרדי הממשלה במיקרו-ניהול ברמות מטורפות ששר לא יכול לקנות עיפרון בלי אישור של נערי האוצר.
מצד שני כשקורה אסון - הם אומרים "זה לא אנחנו"...

79 קישקוש, תקציבים ורפורמות הכנסת והממשלה קובעת ומחלקת. לא פקידי האוצר צריכים להחליט מה לתת למי ובאילו תנאים. רפובליקת בננות.  (לת) יוני
  • 14:04
  • 31.01.12

80 קדימה נחמיה, אז לאן הלכו ה 100 מליון ? סקרן לאמת
  • 14:08
  • 31.01.12

כתבת,.."אך בכל זאת, באמצע 2010 החליטה הממשלה להעביר 100 מיליון שקל (מתוך ה-500) למערך הכיבוי. כמה כבאיות נקנו בכסף הזה? אפס אחד עגול." - הרי ברור/ידוע שמערך הכיבוי נוהל בצורה מופקרת, שיבטית, פוליטית וחמקנית (המילה נוהל היא בכלל פיקציה) - גלה לנו לאן הלך הכסף ?

81 שטייניץ וישי אביבה
  • 14:12
  • 31.01.12

נחמיה שטרסלר- משרתם של שני אדונים!!

82 ואף מילה לא נאמרה על ההדלפות של לינדנשטראוס HMJE
  • 14:12
  • 31.01.12

אף מילה לא נאמרה על ההדלפות של לינדנשטראוס. במדינה מתוקנת בעל תפקיד כמו לינדשטראוס שמפטפט עצמו לדעת היה מועף מיד מתפקידו.

לינדנשטראוס החצוף עסק בהדלפות מהחקירה של משרדו וזאת בניגוד לחוק.

83 לה לה לנד עד שאנשים נהרגים  (לת) בן מזל
  • 14:15
  • 31.01.12

84 הוא חושב ופועל כנוסע השמיני ראובן
  • 14:16
  • 31.01.12

ומנותק מתקנות קימות
לא הו מפטר שרים

85 Nechemia, you got it wrong again. May be your indiscriminated support for an open market confuses you further on. Your confussion is that you take money and responsibility and make them one, there is pablo
  • 14:25
  • 31.01.12

an issue where the money comes from? you know as well as all of us that there is no such a thing as "no money". If Ishai or Steinitz were unable to agree, they should have brought it to the Cabinet and share the responsibilities. this bring me to the second and more important issue: positions come with responsibilities, "ma lahasot". Yes, they should been fired if they do not find the moral responsibility. I am afraid they will need to be fired since everybody up there suffers from a degeneration of the moral gene. may be you got the same disease?

86 נחמיה אתה קשקשן - היכן האחריות האישית של השרים?... יהודה
  • 14:31
  • 31.01.12

השרים ישי ושטייניץ חייבים ללכת הביתה.
הכסף הרי זורם לכולם רק לאן שלא צריך ובטח לא מגיע, אבל שטרסלר מאשר.
בושה למדינה שאילו שרייה.
נחמיה, תתקוף את מי שצריך ואל תלקק לעלובי הנפש והביצוע.

87 שטרסלר אתה עיתונאי מטעם זה ברור לחלוטין שרון
  • 14:32
  • 31.01.12

אני לא סומך על הערוכותיך לא בתחום הכלכלי ולא בשום תחום אחר . אתה עובד מטעם .... והמבין יבין

88 נכון. אבל : 1. המדינה לא הבטיחה רמת שרות אפילו מינימאלית בשירותי הכבאות. 2. כדאי לחשוב על איך להגדיל את הכנסות המדינה, בלי לפגוע אך ורק בחלשים, לשם שינוי.  (לת) אלודי
  • 14:34
  • 31.01.12

89 עשן שחור ועשן מריח רביזור ישראל
  • 14:44
  • 31.01.12

האיש חולה גדלות עם אגו מפלצתי.אם יאשים את נותן ההוראה לאוטובוס להעלות במעלה ההר השרוף,או את העובדה של חמ"ל לא יעיל או לא קיים,עובדת המצאותם בשטח של מי שלא צריך להיות שם ועוד דברים רלוונטיים אחרים ,הרי הדו"ח היה עניני ולא מעורר סקנדלים וכותרות.תחת זאת הטלת פצצות עשן לפתח השרים מאדיר את הדו"ח ואת כותבו כמכת פרידה בדרך להיותו זכרון קלוש ובלתי חשוב. אני מקווה כי מחליפו ימצא את האומץ לחקור איך המבקר הדליף את הדו"ח טרם פרסומו,עדות לטענתי הקודמת.

90 התפטרות כל מי שאחראי לסדרי עדיפויות הזויים של חלוקת תקציבים !  (לת) אחת
  • 14:46
  • 31.01.12

91 שטרעסלאר פטפטן בלתי נלאה. אין מבעולם קוביה שהוא יכול לומר עלעה אני עשיתי אותה. הוא יכול רק לומר , כתבתי עליה בעיתון.  (לת) הבחנה ברורה
  • 14:54
  • 31.01.12

92 שטרסלר צודק.המבקר חי בלה-לה-לנד.מבקר רודף פרסום אילני
  • 14:59
  • 31.01.12

המבקר רוצה להיות סלב מפורסם ולכן כל ההחלטות שלו ה כ ל נגוע ב״שופוני״.יש אכזבה גדולה שזה המבקר.שילך כבר הביתה......

93 צודק! צודק! צודק! נחמיה קלעת בול הפעם עמיקם הר ציון
  • 15:00
  • 31.01.12

צןדק נחמיה בניתוחו את הרצון להאשים את שר האוצר ושר הפנים. לגביי שר הפנים ניחה, יכול להיות שיש לו אחריות מיניסטריאלית, לגבי שר האוצר, המבקר סתם תופר תיק, מה רוצים משר האוצר? כפי שאמר נחמיה, כל שר ידרוש כעת תוספת לתקציב ואם שר האוצר לא ימלא אחר מבוקשו הוא ישא באחריות. גם כל איש בביתו, עושה הערכת סיכונים, לבטח את הדירה, לשלם לרפואה משלימה, לקחת הלוואה, וכו' אני מסכים עם ההנחות של נחמיה שטרסלר ב100%, לינדרשטראוס אכן גר בלה לה לנד.

94 המבקר טעה ששם את ישי ושטיניץ יחד !!!!!!!!!!!!!! הבנת הנקרא
  • 15:01
  • 31.01.12

האם בני ש נכשל היום בבחינה בבית הספר מצדיק פיטורי שר החינוך...!שטייניץ לא אשם המבקר הזוי לגמרי.כמו כן עשה טעות שכרך את ישי ושטיניץ יחד זה גרם לתהות על שפיות הדוח...!לכל היורים באלטלנה(שמאלנים)התגובה האוטומטית נגד שטרסלר ,טעות.!

95 יקום שטסלר ויעשה מעשה לפיד, ירוץ לפוליטיקה ואולי גם יצטרף לממשלת נתניהו, שטייניץ וישי.  (לת) גיא
  • 15:05
  • 31.01.12

96 כן, אבל : 1. המדינה לא קיימה רמת שירות אפילו מינימאלית במערך מכבאי אש. 2. הגיע הזמן לחשוב על איך להגדיל את הכנסותיה של המדינה, מבלי לפגוע בחלשים, לשם שינוי.  (לת) אלודי
  • 15:12
  • 31.01.12

97 ומדוע לא לקחת מהישיבות, ההתנחלויות הבלתי חוקיות (רק החיסכון בשמירה עליהן עולות מיליונים), משפחות "ברוכות ילדים", דיור כמעט חינם לחרדים, המועצות הדתיות ועוד ועוד מפרזיטים שחיים על חשבון החלק העובד והתורם בינינו  (לת) גןלן יוסף
  • 15:34
  • 31.01.12

  •   גןלן יוסף איש הכספים המהולל איך לא הציע עצמו למשרת שר האוצר.יקח מזה יתן לזה ,מעניין איך הוא מנהל את קופת הבית שלו.  (לת) דן
    • 19:29
    • 31.01.12

98 הפעם נחמיה צודק.  (לת) שוקי
  • 16:05
  • 31.01.12

99 שטרסלר, אתה חי בלבלב לנד. א, חיפה
  • 16:09
  • 31.01.12

הכלכלה צריכה להיות עבור החברה ולא ההפך. כלכלה "טובה" שמצמיחה מחאה חברתית לא שווה כלום. מכלכלן נדרש באמת רק לראות את המספרים, אבל שר צריך לראות את התמונה הרחבה יותר הכוללת הכל, כולל הטווח הארוך (האם לא ברור אפילו לך שהשקעה בחינוך היא בסופו של דבר השקעה כלכלית לטווח ארוך?). ממשלות ישראל בשנים האחרונות נותנות לכלכלני האוצר להוליך אותם באף וכך אנו נראים: עם דרוג אשראי מצוין ועם מספר העניים הגבוה בעולם המערבי. ממך, כעיתונאי, נדרשת לא רק אמנות המספרים אלא אינטגרציה. אתה, שטרסלר, נכשלת בתפקידך.

100 מרשים מאוד - המבקר ישב על העניין למעלה משנה, עם חבורת אנשי מקצוע ורשם טיויטת דו"ח ארוכה ומנומקת היטב. יכלו לתת לשטרסלר לנתח ב-1500 מלים את המצב, שכן שטרסלר, כמו האוצר, יודע יותר טוב מכולם כיצד צריכה המדינה להתנהל. האיש הקטן
  • 16:24
  • 31.01.12

הרי בדיוק על ההתנהגות של שטרסלר שפשתה גם באוצר מלין המבקר. כמו שנאמר: בלתי אפשרי להסביר דבר לאדם שפרנסתו תלויה בכך שלא יבין דבר.

101 עדיפויותדברי דיפלומות יודע דבר
  • 17:33
  • 31.01.12

שטסלר צודק שהכל ענין של עדיפויות אבל אצל שטייניץ העדיפות היא שקט תמורת שלמונים לחרדים ולמתנחלים. לכן שטייניץ אחראי. אין קשר ישיר בין הרפורמות לבין ההקצאה של משאבים. אם הוא רוצה, הוא יכול היה לחייב רפורמות מזמן. וישי אחראי בדיוק באותו אופן - העדיפויות של משרד הפנים הם להתנכל לפליטים, לסבסד חרדים ושאר בטלנים וכו. לכן שניהם צריכים ללכת ויפה שעה אחת קודם.

102 נחמיה שטרסלר עוטף בהרבה מילים את התזה העיקרית שלו המשותפת עם האוצר - לפי תיזה זו, השיטה לייעל גופים שאחראים על חיי אדם היא ע"י עצירת תקציבים. כלומר במקרה זה, במקום שלפי מנהל תקין האוצר יעביר את כל התקציב, שר הפנים לא יפעל להתייעלות והוא יהיה אחראי בלעדי לכשלון, מציע שטרסלר להמשיך במצב הקיים בו האוצר מתערב בחלוקת משאבים מסיבות של יעילות, אבל לא מוכן להשתתף בחלוקת האחריות.  (לת) מבקר המסעדות
  • 17:48
  • 31.01.12

103 השמיכה לא קצרה ולא נעליים! הכסף מנותב לאנשים שלא עובדים ולא תורמים, דנה
  • 18:03
  • 31.01.12

למשכורות מנופחות בחברות ממשלתיות עם ועדים חזקים,
למועצות מקומיות עם גירעונות מופלגים, שם מושלים בכיפה חלוקת תפקידים
(ממשיים וגם מומצאים) למקורבים ותפירת מכרזים, למועצות דתיות
מנופחות, ועוד ועוד. ולמי לא נשאר? ולמה? שטרסלר, אתה הרי לא עד כדי כך תמים.

104 קבל תיקון, בכל רגע נתון עולה השאלה איך להעביר את השקל השולי לחרדים.. אריק
  • 18:22
  • 31.01.12

אופטימיצזיה ? בדיחה גרועה, שוד ומלחמת רחוב, של עם בהתפרקות. לאחרונה מדברים על גיוס חרדים לצה"ל בשכר של 4000 ש"ח רק מהטעם שתקציב משהב"ט גדול ולא מפוקח. נמאס, שיתחילו לעוף שרים על תאונות מחדלים מצוקת אשפוז וכו...

105 עוד טעות בסיסית של שטרסלר רונן
  • 18:23
  • 31.01.12

מבקר המדינה הוא אדם תאב פרסום אך חסרי כולת שכלית מינימלית.
רק כך אפשר להסביר את הרצון הבלתי פוסק לחשיפה ,גם כאשר אין לך מה להציע לתקשורת.
במקרה של השרפה בכרמל ,גם לו היה בידי הכבאים הציוד הטוב בעולם הם לא היו יכולים למנוע את המוות של אותם שהיו באוטובוס הסוהרים.
כך שכלל לא משנה הציוד של כבאי ישראל.
כאשר אין מערכת מסודרת הלוקחת אחריות על אזור אסון מתרחשים תאונות כמו אסון האוטובוס.
אך מי שמונע את הקמת מערך השליטה אינו שר הפנים וגם לא שר האוצר. המשטרע והצבא לא רוצים במערכת זו.

106 שטרסלר מגן רק על שטייניץ. ומדוע ישי כמי שדרש תקציבים לתיקון המצב צריך לתת את ראשו??  (לת) מדינה הזויה
  • 18:57
  • 31.01.12

107 מעניין מה תכתוב על הללה לנד של העיתונאים שבקול אחד בולשביקי יקבלו את מסקנותיו.  (לת) שרון
  • 19:26
  • 31.01.12

108 שמיכה קצרה מספיק לכסות עליה של 250% בשכר הרבנים קובי
  • 19:27
  • 31.01.12

שטרסלר צודק. השמיכה, אכן קצרה.
כל כך קצרה שהמחלפים, המיטות בבתי החולים וגם מערך הכבאות שמיושן, המתפורר, המנוהל גרוע, לא הדירו שינה מעיני אף אחד. לא מעיני נתניהו, לא מעיני ישי וגם לא מעיני שטייניץ, שיחד עם ילדוני האוצר מנהלים את המדינה כרשות הרביעית במשך שנים.
אז מה לעשות, להסביר שאין כסף, ושצריך לנהל מדיניות של ניהול סיכונים, כשהישיבות החרדיות מתפוצצות מטפילים שכל כך שמנו עבו וכסו, כשכבר אין יותר גוף, רק טפילים.
המבקר רוצה לעשות רעש, שקולו מרובה ותוצאותיו דלות. ישי לא יתפטר, גם לא שטייניץ, אבל לפחות שיהיה כתוב, איפשהו, שהם אחראים. שהם אכן אחראים. 44 אנשים מתו באסון שהיה כתוב על הקיר במשך שנים. 44 ראבק.

109 אבל כסף לתאטרון צוותא יש מחפיר  (לת) דרור
  • 19:54
  • 31.01.12

110 אולי להוריד משכר עובדי המבקר  (לת) משה
  • 20:24
  • 31.01.12

111 אכן כן. ביפן עושה במקרה כזה ראש ממשלה חר(א)ה-קירי. בבריטניה מתפטר ישירות. אבל תסמונת הש"ג משגשגת בארץ.  (לת) יוסלה
  • 20:35
  • 31.01.12

112 נחמי' , אם היינו מדברים על "בטחון" השטייניץ היה מוצא מהיכן להביא כסף מחוץ לתקציב או היה מביא תקציב נוסף לפני הכנסת? אתה קצת הרבה מסלף את הדברים  (לת) עדד
  • 21:02
  • 31.01.12

113 אתה חי בסרט  (לת) יובל
  • 21:03
  • 31.01.12

114 הלינדנשטראוסיזם - צדקנות מתחסדת במסווה "ביקורת" - מסוכנת לישראל לאין ערוך יותר מכל שחיתות מודרניסט .
  • 21:15
  • 31.01.12

הלינדנשטראוסיזם - צדקנות מתחסדת במסווה "ביקורת" - מסוכנת לישראל לאין ערוך יותר מכל שחיתות

115 יש תקציב אין כסף א
  • 22:46
  • 31.01.12

מר שטרסלר שכח שבלי אישור של האוצר אי אפשר להוציא אגורה במשרדי הממשלה ?
זה שכתוב בתקציב זה לא אומר כלום. אם הרפרנט של האוצר לא מאשר אי אפשר להוציא אגורה.
מפליאה אותי ההתממות שלך מר שטרסלר . עם סעיף בתקציב אי אפשר לחתום על שום התחייבות. האוצר מיתמם שהמשרד לא ניצל את התקציבים.
שטייניץ אשם כי לא אשר הוצאת הכסף ואלי ישי אשם כי נושא מכבי האש לא הזיז לו בכלל.
ובעצם פקידי האוצר מנהלים פה את המדינה ( ברוך השם לא בכל הקשור לביטחון). הם יודעים כמה אחיות צריך במחלקה, עמה סייענים בבתי אבות, על כמה בתי ספר יכולה להספיק אחות בשכר מינימום.
אני המום מהיקף הלימודים בבתי הספר לכלכלה. לרופא לוקח יותר מ12 שנה ללמוד משכל סטודנט לכלכלה יודע בתום 3 שנות לימודים . שלא נדבר על הבנתם בחקלאו, בבנין, בחינוך, ועוד ועוד.
אפילו הכלכלנים האמריקאיים לא יודעים כל כך הרבה.

116 גסות הרוח של שטרסלר עוברת כל גבול  (לת) MB
  • 23:02
  • 31.01.12

117 חוכמה של בדיעבד היא טיפשות. לקוניוס
  • 00:08
  • 01.02.12

בקרוב אף אחד בשירות המדינה כבר לא יוכל לזוז מבלי שאיזה קיביצר חסר דאגות, שתמיד רואה הכל בדיעבד, שאין לו שום אחריות יעביר ביקורת "נוקבת" והרסנית.
באמת, מה הבעיה האמיתית כאן? שמבקר המדינה, עם חוכמה שלאחר מעשה (שזה תמיד מעצבן) ועם אחריוץת אפס (הוא לא צריך לקבל שום אחריות על מעשיו) הוא מפחיד את כולם. הרי אנשים כבר לא יודעים מה יבוא להם. כל החלטה שהם מקבלים עלולה לעלות להם בקריירה, כי לאחר מעשה יבוא המבקר ויאשים אותם שעשו כך ולא כך, ושהיו צריכים לדעת או צריכים כך או אחרת.

118 שקר "הרפורמה" בכיבוי אש גבריאל
  • 00:42
  • 01.02.12

מה שמשרד האוצר רצה הוא שהכבאים יפרקו את האיגוד המיצקועי שלהם על מנת שיוכל לשחוק את שכרם כרצונו, במסגרת מלחמתו של אדונו, נתניהו , בעבודה המאורגנת, ולעזאזל חייהם של אנשים.

119 שטרסלר, אתה חידה בעיני. היום העלו את שכר רבני הערים. טחו עיניך מראות???  (לת) הנביא עמוס
  • 02:22
  • 01.02.12

120 עוד יסבה מדוע יש לאסור על מבקר המדינה להיות מפשטן. השיח המשפטני וגדודי המוסרנים שדחופים אותו לכל פינה הורס את הדמוקרטיה. הוא מוריד את אמון הציבור במוסדות השלטון, מונע מהדמוקרטיה הפרלמנטרית מלתפקד ומהפוליטיקאים לעשות את עבודתם. כפי שיש להרחקי את המשפטנים מהצבא יש להרחיקם כמה שאפשר מהפוליטיקה ומהתערבות בקביעת מדיניות.  (לת) סוציולוג
  • 02:49
  • 01.02.12

121 שטרסלר RULES דודי מיכאלוב
  • 04:20
  • 01.02.12

נחמיה שטרסלר, גדעון לוי וארי שביט הם שלושת הכותבים שבזכותם אני כרגע נשאר מנוי להארץ. מהטובים שבטובים שבמעניינים.

122 אם מחר אוטובוס של צוערים ייסע לתוך הים מי יהיה אשם? צ.
  • 04:50
  • 01.02.12

שר האוצר שלא הקציב כסף לייבש את הים?
מה לגבי מי שדרש את הנסיעה המיותרת ההיא?האם בפעם הבאה שתהיה שריפה בכרמל תהיה נסייעעהה באותו מסלול?
ומה עם הפיגוע בכביש 20 שנהרגו שמה סתם אזרחים? למה לא חסמו את הכביש ההוא (למרות שהיה בכניסה מחסום?)

123 יא-אללה, ימות המשיח הגיעו. תודה "הארץ". שיחקתם אותה! אופיר
  • 13:51
  • 01.02.12

לא ייאמן. מאמר הגיוני ("הורים נמאסתם") ואז עוד מאמר הגיוני ("לינדנשטראוס חי בלה-לה לנד"). ועוד מבית מדרשם של "הארץ". סוף-סוף כתיבה לעניין ולא לפי תפיסה פוליטית-אידאולוגית. מה יום מיומיים?! תודה. מאיר עיניים. אולי גם הכותבים בעיתון "הארץ" מתחילים לאמץ גישה רציונלית. איך אמרתי?! - "ימות המשיח". "ובבניין ירושלים ננוחם"... דונ'ט פוש איט!

124 השריפה בכרמל חיים קדמן
  • 19:37
  • 01.02.12

נכון מאוד לא שטייניץ ולא ישי ולא אף שר אחר אשמים, ראשית משום שהמחדל הזה קיים כבר כמה עשורים וכמה ממשלות קודמות לא עשו דבר לתקן אותו. לו שירות בתי הסוהר לא היו מתעקשים להעלות את הצוערים כאשר כבר לא היה צורך יותר בעזרתם, הטרגדיה הזו לא הייתה מתרחשת והיחס לשריפה בכרמל היה שונה לחלוטין, כמו השריפה הקודמת בכרמל לפני למעלה מעשור. על המדינה לדאוג שבראש הארגונים השונים האחראיים לבטחון אזרחיה הן במשטרה והן במערך הכיבוי יעמדו אנשים עם כישורים מתאימים, שיהיו מסוגלים לשתף פעולה ולפעול בהיגיון ולא לפי דחפי האגו האישיים שלהם.

125 בואו נראה אם את זה יפרסמו. כי את התגובות הרלוונטיות שלי לא
  • 20:25
  • 01.02.12

נגה מעדיפה אצלנו. או שניהם ביחד או כל אחד לחוד, אבל היא רוצה שכל אחד מהם יבקר אותה. ביחד או לחוד, לפי שיקולך. 

פרוייקטים מיוחדים