המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

פייגלין הוא הליכוד האמיתי

מעטים הם רגעי החסד והפרגון לבנימין נתניהו בתקשורת הישראלית. הבולט שבהם: היום שבו הוא מתמודד כנגד משה פייגלין. פייגלין, השנוא עליה אף יותר מנתניהו (ואין זה פשוט להגיע למדרגה זו), מוצג כאויב העם האולטימטיבי. "נטע זר" רואים בו בשל דעותיו ומנהגיו. אך אם דעותיו הן חטאיו, הרי שנתניהו - אף הוא בשל דעותיו והתנהגותו - גם הוא נטע זר. ואולי אף יותר מפייגלין.

מי שרוצה להמליך מלכות שמים על המדינה אכן איננו הולך בנתיב של ההוגים והמייסדים של "חרות" ולימים הליכוד. אך על אחת כמה וכמה מי שתש כוחו והוא מאמץ את האידיאולוגיה של השמאל ומכריז, כראש ממשלת הליכוד, על חלוקת ארץ ישראל ל"שתי מדינות לשני עמים".

זאב ז'בוטינסקי היה פטריוט יהודי, ליברל, אך לא לתורת ישראל נטה לבו ("שני שערים בלבי: האחד הוא לעמי והשני - לתרבות, לספרות ולעט"). רחוק מהמצע התורני של "מנהיגות יהודית". אך כל הזרמים במחנה זה אימצו את דוקטרינת ז'בוטינסקי, ש"זכותנו על ארץ ישראל היא נצח. והיא שלמות. ואין עליה ויתור". "כולה שלנו", קבע ראש בית"ר. וכך גם מנחם (וזאב בנימין) בגין. ואלפי מאמינים אחרים שמסרו נפשם על שמירת עיקרים אלה. עד שקם בנתניהו וויתר. והכריז שיבתר.

הסטייה הענקית, המוחלטת, של נתניהו ממצע הליכוד בתחום המדיני, האחד והיחיד המבדיל אותו באמת ממפלגות המרכז, היא שמעניקה לגיטימציה לפעילות הפוליטית של פייגלין בליכוד. שהרי אם נתניהו עקר מלב הליכוד את עיקר עיקריו, היצמדות פייגלין לעיקר המכונן וניסיונו להשיב את לב הליכוד למקומו הוא מעשה מוסרי-פוליטי ראוי. בעניין זה פייגלין, ולא נתניהו, הוא שמבטא את הליכוד ההיסטורי.

לעומת זאת, המרכיב הדתי ש"מנהיגות יהודית" (שאין סיכוי שתתממש) מבקשת להחיל על הליכוד אינו שייך להיסטוריה, למצע ולמהות הליכוד. אך ברגע שהליכוד היה לסופרמרקט של דעות, לרבות בנושא המהותי הנוגע לזהותו, לפייגלין מותר מה שמותר לדן מרידור (שבדעותיו קרוב היום למרצ יותר מלליכוד שבו צמח). מדוע מוגדרת התנהגות פייגלין כלא מוסרית, ואילו זו של מרידור מתקבלת כצחה כשלג?

אין חשש, גם אם תגבר השפעת פייגלין הליכוד לא ייהפך למפלגה דתית. גם השפעתו על בחירת חברי הכנסת אינה גדולה. כשני שלישים ממתפקדי הליכוד ביהודה ושומרון משתייכים ל"מטה הלאומי בליכוד", ל"הליכוד שלי" ולקבוצת אפי איתם. יריבות אידיאולוגית שוררת בין קבוצות אלה לבין "מנהיגות יהודית", והשפעתן על הרכב רשימת הליכוד לכנסת רבה מזאת של פייגלין. שלשום אף קראו לחבריהן "להצביע מהכורסה"; היינו לומר "לא" לנתניהו בשל סטייתו האידיאולוגית; הקפאה למעשה של הבנייה בהתנחלויות ואי הסדרת עניין המאחזים, ומגרון בראשם. ו"לא" לפייגלין בשל אג'נדה דתית קיצונית ואפס פעילות בתחום ההתיישבות.

מתברר אפוא, שחלק משמעותי מההתנגדות לפייגלין במחנה הליכוד, לרבות האלמנטים הדתיים בו, נובע מכך שהוא מבסס את כל השקפת עולמו, לרבות הפוליטית, על אינטגרל דתי, בעוד הציונות הדתית הקלאסית דוגלת בשילוב של מרכיבים ציוניים-לאומיים-היסטוריים ומרכיבים דתיים. בוודאי בשילוב (שהיה לסיסמה מובילה) בין תורה לעבודה. זרם זה, ולא המתחרד, הקים את ההתיישבות ביש"ע, ולמרות מגמות של הקצנה דתית הוא עדיין זרם הרוב.

Read this article in English: Who's the foreign implant here?




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אין שמחה כשמחה לאיד. הראל בקושי מצליח להסתיר את שמחתו לנוכח השטוזה שספג הפייגין שניסה לכייס ממנו ומחבר מתנחבליו את האחוזה הפוליטית שלהם באמצעות איגוף מפלגת "הבית היהודי הבוער" מימין על ידי הקמת התנחבלות בלב "מצוקת זאב". גם את אנקת הרווחה של ז'בו מעימקי קיברו בהר הרצל בליווי קללה רוסית עסיסית - אפשר לשמוע ברקע...ושימו לב לטרמינולוגיה שלא היתה מביישת קונגרס של המפלגה הקומוניסטית הכל-סובייטית בימי סטאלין וז'דאנוב: "סטייה אידיאולוגית". "אויב העם" ... ממש מלכות שמיים עלי אדמות שנשמעת כמו סיסמת הקרב הסובייטית הישנה "סוציאליזם בימינו"... ואת אנקות ההנאה שלו לנוכח מפלת פייגלין חותם הראל בטענה השדופה שהמחנה שלו מיצג את ה"רוב" - טענה בולשביקית קלאסית שהרי כזכור אפילו המונח "בולשביק" נגזר מן המילה הוריסת "בולשינסטבו" שפירושה-"רוב"... ערן ארגוב
  • 02:50
  • 02.02.12

אין שמחה כשמחה לאיד. הראל בקושי מצליח להסתיר את שמחתו לנוכח השטוזה שספג הפייגין שניסה לכייס ממנו ומחבר מתנחבליו את האחוזה הפוליטית שלהם באמצעות איגוף מפלגת "הבית היהודי הבוער" מימין על ידי הקמת התנחבלות בלב "מצוקת זאב". גם את אנקת הרווחה של ז'בו מעימקי קיברו בהר הרצל בליווי קללה רוסית עסיסית - אפשר לשמוע ברקע...ושימו לב לטרמינולוגיה שלא היתה מביישת קונגרס של המפלגה הקומוניסטית הכל-סובייטית בימי סטאלין וז'דאנוב: "סטייה אידיאולוגית". "אויב העם" ... ממש מלכות שמיים עלי אדמות שנשמעת כמו סיסמת הקרב הסובייטית הישנה "סוציאליזם בימינו"... ואת אנקות ההנאה שלו לנוכח מפלת פייגלין חותם הראל בטענה השדופה שהמחנה שלו מיצג את ה"רוב" - טענה בולשביקית קלאסית שהרי כזכור אפילו המונח "בולשביק" נגזר מן המילה הוריסת "בולשינסטבו" שפירושה-"רוב"...

02 דרך ארץ קדמה לתורה יהודי פשוט מתל אביב
  • 03:29
  • 02.02.12

ההתחרדות פושה בכל חלקה טובה.אין ציונות דתית כמו פעם של תורה ועבודה.מר הראל יודע שהוא אינו כותב לאנשי הצינות הדתית שמזמן התחרדלו.כל נסיון לציין שהקיצוניים עדיין אינם רוב מהווה אחיזת עיניים ואידך זיל גמור.עצוב לנו נורא.

03 לא, חמוד. פייגלין הוא פסיכי משיחי שמייצג מיעוט זעיר. הליכוד מייצג את דעת הרוב - שיעיף את כל ההתנחלויות לאלף עזאזל ברגע בו יתרפאו הפלסטינים מהכלבת הלאומית, ויסכימו סוף סוף לקחת את הגבעות האלה שאתם כל כך אוהבים. נו, את גוש עציון עוד נשאיר לכם. ניתן להם משהו במקום. אבל זהו. מעפרה ואלון מורה תשכחו. קשה? גם לפלסטינים קשה. פשרות הן דבר קשה. תתרגלו. מודרניסט .
  • 04:17
  • 02.02.12

לא, חמוד. פייגלין הוא פסיכי משיחי שמייצג מיעוט זעיר. הליכוד מייצג את דעת הרוב - שיעיף את כל ההתנחלויות לאלף עזאזל ברגע בו יתרפאו הפלסטינים מהכלבת הלאומית, ויסכימו סוף סוף לקחת את הגבעות האלה שאתם כל כך אוהבים. נו, את גוש עציון עוד נשאיר לכם. ניתן להם משהו במקום. אבל זהו. מעפרה ואלון מורה תשכחו. קשה? גם לפלסטינים קשה. פשרות הן דבר קשה. תתרגלו.

  •   אז זהו, שבעיית הערבים אינה כלבת לאומית אלא הרבה יותר עמוקה ולכן לעולם לא יכון שלום עם הערבים והמוסלמים, רק חייבר. מכאן נובע שפייגלין בעמדותיו המדיניות, להבדיל מהדתיות, אינו פסיכי, אלאל דווקא מי שמכנה אותו פסיכי, הוא הפסיכי... ואתה לא "משאיר" למישהו משהו, הירפא נא מהזיות הגדלות שלך.  (לת) ליצן מודרני
    • 16:35
    • 02.02.12

  •   חמוד?  (לת) אתה שפוי?
    • 20:20
    • 02.02.12

04 יואיל נא אדון פייגלין להקים את מפלגת הליכוד האמיתי ונראה כמה מנדטים הוא מקבל חיים
  • 04:36
  • 02.02.12

התנהגותו לא מוסרית, לא דמוקרטית. למעשה הוא חותר תחת הדמוקרטיה בכך שהוא מביא להתפקדות לליכוד אנשים שלא מצביעים לליכוד. בכך הוא הופך לאחד האנשים המסוכנים בישראל

  •   יפה מאוד  (לת) המסכים בע"מ
    • 21:44
    • 02.02.12

  •   לא טיעון רציני חולק עליך
    • 00:32
    • 03.02.12

    ומה יקרה אם ביבי יעזוב את הליכוד ויקים תנועה חדשה? לא כל אחד שרון. ביבי יקבל חמישה מנדטים גג. מי שפורש מהמותג - חוטף אותה; בין אם מדובר בפייגלין ובין אם יפרוש ביבי

05 כשהדיבורים של פייגלין בחינם - המילים בשפע.....  (לת) רינה
  • 05:04
  • 02.02.12

  •   צודק לשל שינוי: פייגלין הוא הליכוד האמיתי בלי המסכה של ה"נורמליות" של ביבי! המלכוד היא מפלגת ימין פשיסטית מטורפת והפיגולין הוא מנהיגה האמיתי בדין!  (לת) המלכוד=האסון הגדול של ישראל!!!
    • 14:09
    • 02.02.12

06 חשבתי שהבעיה עם פייגלין היא שהוא פוקד לליכוד אנשים שלא מצביעים ליכוד לא ליכודניק
  • 05:53
  • 02.02.12

ובכך הוא צובר כוח במפלגה באופן בלתי הוגן.

  •   עמניין, דברים כאלה מעולם לא נעשו ע"י השמאל הקיצוני בעבודה ובקדימה...  (לת) ליצן שזוכר
    • 09:30
    • 02.02.12

  •   הפתרון הוא שאנו השמאלנים נתפקד בריבבותינו לליכוד ונעשה שם סדר  (לת) צץ במוחי רעיון
    • 11:10
    • 02.02.12

  •   מאין יש רבבות בשמאל... הרי אם היו כאלה, לא הייתם מובסים בבחירות... רק ששוב אתם מראים שכל שקר ורמאות כשרים בעיניכם...  (לת) ליצן שצוחק
    • 12:30
    • 02.02.12

  •   ראשון המתפקדים גדול
    • 13:05
    • 02.02.12

    ביבי צל של עצמו ינהיג לאן שהרוח והסקר הקרוב ישאוהו לכן שמאלניישראל התאחדו הבה כאשי אחד נתפקד למפלגתו הנאורה הליברלית והפרגמטית (נבלבל את הימין ע"י שימוש במילים לועזיות בעלות שלוש הברות וללא שגיאות כתיב) של ביבי פייגליניהו

  •   לשמאל יש בליכוד את מרידור ושאר הפיינשמקרים...  (לת) זה כבר נעשה
    • 13:21
    • 02.02.12

07 הליברליזם והמודרניזם היו לחם חוקו של ז'בוטינסקי הרבה יותר מצבירת קרקעות. אלברט גרינפלד
  • 05:54
  • 02.02.12

אם היית שואל את ז'בוטינסקי איזו מדינה הוא היה מעדיף: מדינה שגבולותיה רחבים, אך היא חשוכה, דתית, מדירת נשים וגזענית או מדינה שגבולותיה צרים מעט יותר, אך היא דמוקרטית, ליברלית, ומקדמת חופש ושוויון לכולם. באיזו מדינה ז'בוטינסקי היה בוחר? רק אדם נבער לחלוטין בתורתו, או אדם שהאובססיה שלו לצבירת קרקעות הפכה אותו לעיוור להגיון, למוסר ואפילו לתורת אבותיו, יכול לייחס לז'בוטינסקי מה שייחסת עכשיו. משנתו של פייגלין היא אנטי-יהודית ואנטי-ציונית. היא הופכת את שתיהן להזיה רדודה וקיצונית שמונעת מדחף פרימיטיבי לצבר פיאודלי של קרקעות. בושה לעם שלנו, בושה להיסטוריה שלנו, בושה למורשת ישראל!

  •   ואם למדינה היו גבולות יותר צרים, אז לא היו בה חרדים ודתיים?  (לת) Zאמבוקי
    • 08:19
    • 02.02.12

  •   אפילו ז'בוטינסקי עצמו לא היה אומר זאת ביתר דיוק. תרבות וספרות
    • 10:34
    • 02.02.12

    כל הכבוד. ותודה להראל שהזכיר לנו מהי מורשתו האמיתית של ז'בוטינסקי: "שני שערים בלבי: האחד הוא לעמי והשני - לתרבות, לספרות ולעט". ליכוד? נו, תבדקו שוב.

08 תעמולה ימנית Abed Azab
  • 05:57
  • 02.02.12

אתה מציג את נתניהו כאדם מתון שזנח את עיקרי מצע הליכוד. סיפורי סבתא: נתניהו מדבר כליברל אבל הוא קיצוני יותר מפייגלין מבחינה מעשית. פייגלין איננו הליכוד האמיתי, כי את זה ייצג נכון רק כהנא. הליכוד הוא מפלגה פשיסטית ימנית שאם התנאים היו בשלים לכך כשהיא בשלטון, ראשיה (מבגין ועד נתניהו) לא היו מהססים לרגע להקים מחנות השמדה לפלסטינים. ולעניין "מנהיגות יהודית" שלדעתך "אין סיכוי שתתממש", שוב אתה נוקט בתעמולה ימנית טיפוסית. אתה מתעלם מהעובדה שרוב היהודים (סקר הארץ) הם דתיים, בסיס החקיקה בארץ הוא "המשפט העברי" שהוא שם הסוואה למדינת הלכה וכי החקיקה הפשיסטית בכנסת הנוכחית שמתנהלת בניצוחו של נתניהו שורשיה בדת היהודית. אז גם אתה, כמו נתניהו, מנסים להציג את עצמכם כאנשים עם חשיבה חופשית, ולצערי רוב העם בישראל מאמין לכם. אבל לאורך ההיסטוריה עמים רבים נסחפו אחרי תעמולה כמו שלכם ובשלב מסויים התעוררו. כך יקרה גם כאן.

  •   מוני יקים היה אומר את אותו הדבר במשפט מחץ אחד. למה כל כך הרבה טקסט כדי להראות שחסר בורג??  (לת) אלישבע
    • 00:30
    • 03.02.12

09 בכייף שפייגלין יהיה ראש ממשלה כי נתניהו תכמניקי בעצם אותו דבר אבל כאילו מתפשר כאילו בסדר כזה עם קריצות לכל הכיוונים האפשריים  (לת) יהומי
  • 06:09
  • 02.02.12

10 עד לפני שנים לא רבות אפילו מפם היתה נגד שתי מדינות יערי וחזן
  • 06:22
  • 02.02.12

ומה קרה מאז? רק דבר אחד, הוכח ששיטת שטחים תמורת שלום לא עובדת אלא להיפך. הנסיגות מרחיקות את השלום ומקרבות את הטרור. זאת הסיבה שהימין גובר והולך. מצד שני הנסיגות כל כך דרדרו את מצב המדינה ואת הלגיטימציה שלה עד שהיום אפילו לנתניהו כבר אין כח לבלום את ההחלקה במדרון וגם הוא באל כורחו הצטרף ל"שתי המדינות".

11 איני מסכים עם מה שנכתב בסוגריים על "מנהיגות יהודית". יש סיכוי שהיא תתממש. איני מסכים גם עם שם התנועה. ראוי לקרוא לה "עריצות הרוב". יודעים מה, מחקו את המילה "רוב".  (לת) אסף בארי
  • 06:26
  • 02.02.12

12 הליכוד זה לא המפלגה הרוויזיוניסטית ז"ל ליכודניק חדש
  • 06:59
  • 02.02.12

יש בחוקה שלו כל מני סעיפים כמו שלום אמת עם שכנינו, שוויון זכויות למיעוטים, חופש מצפון וכו' לא רק ריבונות על א"י השלמה. ובכלל ז'בוטינסקי אמר הרבה דברים והיה אמיץ מספיק לשנות את דעתו בכל מני נושאים. הרי בשבילו הדבר החשוב ביותר היה הרוב היהודי. הוא גרס למשל שצריך לטול זכות הצבעה מחרדים ועוד.

13 נצחיק שצריך להסביר מי זה הליכוד האמיתי  (לת) ז'בוטינסקי ובגין היו מתקבלים?
  • 07:07
  • 02.02.12

14 הראל מיתמם ולא פלא שהוא אינו מזכיר את העובדה הבאה: איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 07:50
  • 02.02.12

רבים מחברי הליכוד מקבוצת פייגלין אינם מצביעים ביום הבחירות עבור הליכוד. זהו מעשה בלתי מוסרי בעליל. אין אף אחד מקבוצת מרידור אשר מצביע למפלגה אחרת.

  •   למסית השמאלני המתחזה, למרידור אין מצביעים בכלל... מרידור הוא פשוט גניבת דעת של מצביעי הליכוד...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:14
    • 02.02.12

  •   למסית השמאלני המתחזה, למרידור אין מצביעים בכלל... מרידור הוא פשוט גניבת דעת של מצביעי הליכוד... בדיוק כמוך וכמו כל הממומן ע"י מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:16
    • 02.02.12

  •   לאיציק - מאיפה הבאת את זה? אני חבר ליכוד ואני ואשתי הצבענו בפריימריס עבור דן מרידור  (לת) גדעון רועה
    • 19:23
    • 02.02.12

  •   נמצאו שני המצביעים למרידור בליכוד...  (לת) ליצן רוקד משמחה
    • 21:07
    • 02.02.12

  •   שני איציקים שניהם ממומנים ע"י ניוט  (לת) פיצול אישיות
    • 22:06
    • 02.02.12

15 תודה על כתבה בהירה יצחק
  • 08:07
  • 02.02.12

ופוקחת עיניים.

16 פייגלין הוא אכן הליכוד האמיתי ערן ברין
  • 08:18
  • 02.02.12

נתניהו נאלץ מסיבות דיפלומטיות להכריז כלפי חוץ הכרזות של נכונות לפשרות. מי שמייצג נאמנה את "הליכוד כמפלגת מרכז" הוא גדעון סער הדוגל לדבריו "בסובלנות" ושולח את תלמידי ישראל לקברי אבות, ואוסר על השמעת דעות של סטיה ומינות לתלמידים שמבקרים שם.

17 כל אדם מאמין אמיתי, צריך להיזהר מאנשים שטוענים שהתקרבות לאלוהים מובילה להתקרבות אליהם. פייגלין הוא אדם מסוכן, ישי
  • 08:29
  • 02.02.12

החיוך השחצני שלו, שמאפיין רבים מבניה של הציונות הדתית מפחיד. הוא באמת משוכנע שהוא נציג האל עלי אדמות. החיבור שלו בין התקרבות הישראלים לאל ובחריתם בו, מעלה גם את החשד שאולי הוא בעצם אלוהים בכבודו ובעצמו. מ-פ-ח-י-ד!

  •   טעות. פייגלין הוא לא אדם. הוא בטוח שהוא אלוהים האמיתי או מינימום בנו  (לת) דווקא החיוך שלו נחמד...
    • 21:52
    • 02.02.12

18 גם פייגלין וגם ביבי מובילים אותנו למדינת הלכה. פייגלין לפחות אינו משקר לנו  (לת) דודיק
  • 08:33
  • 02.02.12

19 ז'בוטינסקי לא היה פרגמטיסט?  (לת) תקנו אותי אם אני טועה
  • 08:54
  • 02.02.12

20 פייגלין עצמון
  • 09:31
  • 02.02.12

הוא מזכיר לי את הסיקריקים שגרמו לחורבן הבית השני הוא אסון למדינה צריך לעצור אותו ואת כל המשחיים כמוהו

  •   ההפך, עדיף שהוא יהיה ראש הממשלה, כי אז נשף המסיכות הזה ייגמר. מערב לא יוכל להרשות לעצמו לתמוך בישראל בראשותו של פייגלין, כולל ארה"ב, כולל היהודים בארה"ב ואז נראה עם איזה כסף בדיוק הוא יתחיל לנהל את מלחמות גוג ומגוג שלו
    • 13:21
    • 02.02.12

    בעיניי זה דווקא תסריט הרבה יותר אופטימי מאשר הסחבת הבלתי נגמרת של נתניהו שתביא בסופו של דבר לקטסטרופה.

21 קשקוש ק
  • 09:43
  • 02.02.12

ביבי ופייגלין מאמינים בדיוק באותה אידאולוגיה בכל הקשור לארץ ישראל השלמה וחורבן המדינה הדמוקרטית של ישראל. ביבי פשוט מדי פעם יודע לרמות את העולם בכמה מילים יפות, זה הכול

22 איזה אהבה זורמת מהשמאל לכיוון חובש סרוגה הזוי שייקה
  • 09:52
  • 02.02.12

הכל בגלל שיש סיכוי שהוא ילכלך את ביבי חחחחח

23 לישראל היקר, דבריך נוקבים מאד. מענין מאד איזה מין טובקים תקבל שבת שלום לך ולבני ביתך  (לת) משה בודק
  • 10:22
  • 02.02.12

24 "מדוע מוגדרת התנהגות פייגלין כלא מוסרית?" רוצה תשובה?
  • 10:31
  • 02.02.12

משום שהיא לא מוסרית. משם שהיא מבוססת על הרעיון שיהודי - דתי כמובן- הוא אדם, אבל ערבי אינו אדם, ומשום כך מושגים כמו חופש, חירות, רכוש, חינוך - ווגם מים, אינם בתחום הזכויות המגיעות לו. משום כך פייגלין אינו מוסרי. אם זה הליכוד האמיתי, אז בסדר, הנה עוד סיבה לשלוח את הליכוד לאופוזיציה.

25 פלוטוקרטיה נאו פאשיסטית עם גוונים של נאציזם אריאל
  • 10:37
  • 02.02.12

ישראל 2010 שבויה בידי ההון שלטון בטחון סירחון , מגובה בכנופיות של כלבי עמישראלחי , מי שיטרח לבדוק יראה שאנחנו תרבות נאו פאשיסטית ממש. בנוסף יש לנו שוליים נאו נאציים (עליונות הגזע וכו') שהולכים ומתרחבים בהתמדה. בפועל חברות מהסוג האובדני הנ"ל פוגעות בעיקר בעצמן ובאזרחיהן שרובם מעדיפים לטמון ראשם בחול , עד שחותכים להם אותו.

26 בגין לא סיפח את יהודה, שומרון ועזה!!! יעקב
  • 10:40
  • 02.02.12

ז'בוטינסקי קבע שמדינה יהודית היא מדינה שיש בה רוב יהודי. לכן הוא היה תומך היום בפתרון שתי המדינות. עובדה היא שגם בגין וגם שמיר, בהיותם ראשי ממשלה, לא סיפחו את יהודה, שומרון ועזה.
פיגלין אינו הליכוד האמיתי אלא אסון אמיתי לציונות ולישראל.

27 שיטת הפריימריס מאפשרת למיעוט נחוש לכפות את דעותיו על הרוב הבעיה היא...
  • 11:12
  • 02.02.12

אם 30% מחברי הליכוד הם מתנחלים שאינם מצביעים ליכוד אבל קובעים את הרכב הרשימה לכנסת, יש להם כוח לא פרופורציונלי וזו לא בדיוק דמוקרטיה.

28 כאיש לכוד ותיק אציין שמר הראל צודק לחלוטין  (לת) ליכודניק חילוני אבל לאומי
  • 11:13
  • 02.02.12

29 מי שנוא יותר- נתניהו או פייגלין אחד העם
  • 12:02
  • 02.02.12

ישראל הראל, טול קורה מבין עינייך- את נתניהו שונאים יותר. פייגלין הוא אמנם תופעה איזוטרית, אך הוא עיקבי ומקרין אמינות ולעומתו נתניהו מתעתע בכולם. על האמת והשקר, ראה דיברי מרקל, סרקוזי ועשרות פוליטיקאים ישראלים. ביבי אומר דבר אחד,עושה דבר אחר. מחליט היום, משנה מחר. ניהול אינו ניהול אמירה אינה אמירה- מניפולטור של מילים וחוסר אומץ לב ציבורי. ובאשר לסיפא של הכתבה ״ הזרם הלא מתחרד״ עדיין שולט בליכוד- גם הם כבר לא שם. כל הרציונל של היהדות הדתית לאומית כבר איננו. עבודה וקיום מצוות נעלמו. ילדי הגבעות אינם עובדים ולא יעבדו, הם אלה שמושכים את כולם באף. נאמנות למדינת ישראל ציונית ליברלית של המפד״ל ובני עקיבא כבר אינם. היום יש אלקין, ירון לוין וחבריהם ( הליברמנים) וימנים קיצוניים למיניהם.הם כבר ימוטטו את כל הביניין הלוגי לגיטימי של המפד״ל הישן ושל עקרונות הדמוקרטיה מביתם של בגין וז׳בוטינסקי 

30 אפילו נגד פייגלין זה כבר לא בסדר להיות.  (לת) ששש
  • 12:42
  • 02.02.12

31 ארץ ישראל של פייגלין והראל אינה מדינת ישראל שלי  (לת) אם פייגלין הליכוד האמיתי כדאי להתחיל לארוז
  • 12:53
  • 02.02.12

32 נו שוין. עוד מפגן של "אהבת ישראל" בתוך הימין הדוסו-פשיסטי.כבר אמרו שאין שמחה אמיתית יותר משמחה לאיד. אשר על כן מאמר זה מגלה שחלומו האמיתי של הראל היה בעצם להיות פוליטרוק במפלגתם של סטאלין וז'דאנוב.שימו לב לטרמינולוגיה: "סטייה אידיאולוגית", "אויב העם", "זרם הרוב" ... אפילו המושג הדתי לכל הדעות של "מלכות שמיים" נכתב בציניות שמזכירה לא במעט את סיסמת הקרב הסטליניסטית הישנה: "סוציאליזם בימינו"... ערן ארגוב
  • 13:07
  • 02.02.12

ואם לשפוט על סמך מידת המניפולציה שמשקף מאמר פרופגנדיסטי כגון זה - ישראל הראל בהחלט זכאי לראות עצמו כמי שהגשים את חלומו.

  •   מה למומר ש"ראה" את ה"אור" ולעם היהודי השפל והנבזה... זה שלא מוכן להכיר בכך שאדם מת, קם לתחיה והפך לאלהים... ועוד לפני שדיברנו על כך שישו עצמו ראה עצמו יהודי לכל דבר, ממהש לא נוצרי, הנצרות היא המצאה של יהודי אחר, פאולוס... נו, התאוששת כבר ממה שחטפת ממני על המאמר של אליה לייבוביץ... תמיד אשמח לעמוד לרשותך...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:13
    • 02.02.12

  •   האמת פוציק? אמנם נוגע ללבי שאתה מוכן בשמחה לעמוד לרשותי אבל בעבר כבר היו לי שקי אגרוף טובים יותר ממך. ואשר לשאר דבריך, כנראה שגם אתה היית נוכח כשהפרושים, אלה שכיום אתה מתיימר להיות צאצא חוקי שלהם, עמדו וזעקו: "דמו עלינו ועל בנינו"... ערן ארגוב
    • 16:55
    • 02.02.12

    האמת פוציק? מישהו במערכת "הארץ" כנראה אוהב אותך כי צונזרתי כשנסיתי לענות לך. אמנם נוגע ללבי שאתה מוכן בשמחה לעמוד לרשותי אבל בעבר כבר היו לי שקי אגרוף טובים יותר ממך. ואשר לשאר דבריך, מתקבל הרושם שגם אתה היית נוכח כשהפרושים, אלה שכיום אתה מתיימר להיות צאצא חוקי שלהם, עמדו וזעקו: "דמו עלינו ועל בנינו"...

  •   להסביר לציבור הקוראים למה מתכוון המומר באמירת "דמו עלינו ועל בנינו", זו עלילת הדם הישנה של הנצרות על היהודים, עלילת דם אשר בשלה נשפכו נהרות של דם יהודי במשך הדורות, גם ע,י הכנסיה האנגליקנית שאליה הצטרף המומר, מעולם לא שמענו התנצלות כל שהיא מצד הכנסה האנגליקנית ולא בכדי, המומר רק משקף את האנטישמיות השינה והמוכרת... ודווקא אותי מצנזרים כאן קשות מידי פעם, אדרבה, חבל לי שמצנזרים אותך, אם אכן, כל תגובה שלך, היא גול עצמי... ואם תבקש יפה, אגלה לך עוד כמה דברים בכלל ובכלל זה גם על ליברמן, שאותו אתה חושב שאתה מכיר... שוב, לאוקספורד לא מגיעים ולא מצויים בכירי החוקרים בתחום היהדות, כל המצוי בתחום גם יודע היטב למה...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 19:09
    • 02.02.12

  •   להסביר לציבור הקוראים למה מתכוון המומר באמירת "דמו עלינו ועל בנינו", זו עלילת הדם הישנה של הנצרות על היהודים, עלילת דם אשר בשלה נשפכו נהרות של דם יהודי במשך הדורות, גם ע,י הכנסיה האנגליקנית שאליה הצטרף המומר, מעולם לא שמענו התנצלות כל שהיא מצד הכנסה האנגליקנית ולא בכדי, המומר רק משקף את האנטישמיות השינה והמוכרת... ודווקא אותי מצנזרים כאן קשות מידי פעם, אדרבה, חבל לי שמצנזרים אותך, אם אכן, כל תגובה שלך, היא גול עצמי... ואם תבקש יפה, אגלה לך עוד כמה דברים בכלל ובכלל זה גם על ליברמן, שאותו אתה חושב שאתה מכיר... שוב, לאוקספורד לא מגיעים ולא מצויים בכירי החוקרים בתחום היהדות, כל המצוי בתחום גם יודע היטב למה...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 19:11
    • 02.02.12

  •   נראה כאילו מגיב 32 מתווכח עם עצמו תחת 2 שמות שונים בניסיון לעורר ויכוח ולצחוק על הטפשים שייתייחסו אליו. אז הנה, הגבתי.  (לת) מבסוט?
    • 21:55
    • 02.02.12

33 ליכוד ערכי, עקבי וכזה שלא מחפש ג'ובים וכיסאות-ומול ליוכד כזה לביבי יש את המנגנון אבל אין לו תשובה ערכית  (לת) פייגלין הוא הליכוד במיטבו
  • 13:20
  • 02.02.12

34 האם אתה מדבר על ראש הממשלה או על איזו דמות פיקטיבית שנמצאת בדמיונך הקודח? הצופה מהצד
  • 13:33
  • 02.02.12

הרי האיש מתגאה במסמוס הסכם אוסלו הכושל במו ידיו. נראה שהיום זה כבר לא מספיק בשביל להיות "ליכודניק אמיתי". ע"פ הראל עליו להכשיר השתלטות על אדמות פלסטיניות פרטיות שאינה חוקית אפילו על פי חוקי מדינת הישראל "הנאורה". מעניין מתי תגידו שבני בגין בעצם בכלל קרוב בדעותיו לחד"ש.

35 פייגלין גונב את הליכוד, ופוגע בדמוקרטיה. איך אני יכול לבחור למי להצביע? למרידור או לפייגלין? הם לא יכולים להיות ביחד באותה מפלגה.  (לת) גידי
  • 13:39
  • 02.02.12

36 פייגלין הוא "נכס" למדינת ישראל חסרת המסיכות ותעודת הזהות הנוכחית של ישראל חנה חורש
  • 13:56
  • 02.02.12

לכן, טוב שהוא זכה כראוי לנתח רציני של הליכוד כי כך צעד אחר צעד נפלו המסיכות מפניו של ביבי והאמת המאד עירומה נחשפת לעולם ולמי בישראל שעדין אינו מסונוור מהנאו לאומנות שמובילה הממשלה הנוכחית והקואליציה הזו.

37 בהחלט המנהיג של המחנה הלאומי (בעולם זה נקרא ניאו-לאומני) שמגלה את האמת כולה שוש
  • 14:05
  • 02.02.12

זה שמזכיר לנו את האנשים שהתנגדו להקמת מדינת ישראל ורצו לנקוט באלימות (קצת גם ביצעו) , המחנה שחזר לאידיאולוגיה הבנויה על אגדות בנות אלפיי שנים, על תפיסה מעוותת של זכויות אדם, זכויות אישה וכו
זו האידיאולגיה שגם מתנגדת להנחות בסיס של המדע, זו ש"חכמי מפלגת התה" בארה"ב מדברים עליה בגלוי

38 מי שלא דואג לילדיו לדרכון זר הוא חסר אחריות הורית וחס וחלילה עוד יסתבר שהוא פושע כי הם בדרך זכי חלטורה
  • 14:27
  • 02.02.12

והם באים בחבורות, מרחוק זה נראה כמו סתם חבורות רחוב אבל אלה הם אורקים, טרוגלודיטים, צ'ופקברות, הידרות, זומבים, ערפדים וסתם כלבים משוטטים שנסרחים אחריהם. זה הימין. מי שלא מסוגל ללכת עם בהמות ומפלצות (מרידור) נראה כמו שמאל.

יהודים טובים תמשיכו לנדוד ותתפזרו בעולם כי מחלת אבות מדבקת וסופה מוות ביסורים קשים.

39 טוב שיש חופש דיבור וכתיבה לסמולנים וערבים אוייבי ישראל במדינת היהודים. חופש דיבור לסמולנים וערבים
  • 14:34
  • 02.02.12

מדינת היהודים נולדה בזכות הזכויות ההסטוריות שיש ליהודים על הארץ הזאת.
ועכשיו תנו גם לסמולנים ההזויים וגם לערבים השונאים יהודים לכתוב ולהסית.
זוהי הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.
עם זכויות לתנאים טובים גם לערבים .
מקווים שבבוא השלום האמיתי הערבים ימשיכו לקבל את זכויותיהם בארץ הזאת כתושבי קבע במדינת היהודים ויבחרו את נציגיהם לפרלמנט הפלסטיני במדינה הפלסטינית שתקום אם תקום.
וגם אם יהיו יהודים שיגורו בשטח ריבוני פלסטיני יוכלו לבחור לכנסת היהודית.
העקרון יהיה הדדיות .
ואם הערבים בכל זאת יבחרו לכנסת ישראל אז היהודים שימשיכו לגור בשטחים שיכללו במדינה הפלסטינית יוכלו לבחור בצורה הדדית לפרלמנט הפלסטיני.

40 אני בהחלט לא שונאת את משה פייגלין. אני מכבדת את יושרתו ומתעבת את משנתו לא ליכודניקית אבל..
  • 14:59
  • 02.02.12

ניחשתם נכון. איני מצביעת ליכוד. לו היו דעותי ימניות הייתי מעדיפה מי שתוכו כברו, אדם המתייחס לעצמו ולהשקפותיו ברצינות, ולא מי שמחפה עליהם בציפוי ציניות, כי העיקר עבורו הוא להבחר, ולא מימוש חזונו.

41 מעניין. עכשיו ארצה לשמוע מי היא תנועת העבודה האמיתית. עמוס ארליך
  • 17:46
  • 02.02.12

ומה לנו ולניסוח האמת האמיתית של אלה או של אלה?

42 כל מצביעי הליכוד תקראו ותפנימו גדי
  • 18:06
  • 02.02.12

לפי מה שכתוב במאמר, אם אתם מצביעים ליכוד אתם בעצם מצביעים לפייגלין מכיון והוא בעצם הליכוד האמיתי !
תחשבו על זה טוב לפני שאתם שמים את הפתק בקלפי בבחירות הבאות.

43 PIGLIN NETANYAHOOHAREL are all the same with anti Israel agenda  (לת) Do you really see a difference ??? You ,you,or you
  • 18:07
  • 02.02.12

44 ישראל הראל, מוזר שאינך מכיר את משנתו של פייגלין. הוא הכי רחוק מקיצוניות דתית ומתנגד למפלגות דתיות באופן עקרוני.  (לת) יואב
  • 18:24
  • 02.02.12

45 אם הראל צודק: חובה על ארה״ב להחרים את ישראל לאלתר  (לת) אמריקאי פשוט
  • 18:31
  • 02.02.12

46 הליכוד הוא רק אמצעי לשריו וחברי הכנסת שלהם לשרוד בגובים הכי טובים בעולם. אין ערכים. אין דוגמא טובה יותר מאשר 38 פונקציונרים בממשלה, ששתיקת הכבשים שלהם מלמדת על קניית נפשם בג'ובים.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 19:33
  • 02.02.12

  •   שיטיון או שטותיון? רוביק
    • 23:06
    • 02.02.12

    מעובדת היותך"פנסיונר"ניתן להאמין כי אתה זוכר כי המפלגות מהזרם שאתה משתייך אליו המציאו את השיטה,או שמא אתה כבר בשיטיון מוחלט.

47 שרוליק'ל,טוב שהארת את עינינו על טיבו של הפייגלין ועל אכויותיו של הביב.טוב להצביע עבור טיבי מאשר לאחד משני אלה או לשניהם.  (לת) עדד
  • 20:08
  • 02.02.12

48 אכן פייגלין הוא הליכוד האמיתי ולליכוד הזה יש 7 מנדטים. כל השאר מחפשי ג'ובים ומיזנטרופים חרומי אף. שולה
  • 22:08
  • 02.02.12

אבל עם 7 מנדטים אין לליכוד הזה קואליציה.

49 פייגלין הוא הליכוד האמיתי יש לו 7 מנדטים. 6 מתוכם מההשטחים הכבושים בידי המתנחלים. שולה
  • 22:14
  • 02.02.12

המתנחלים שולטים במדינה.

50 ההבדל בין יושר לבלופר ניסן לביטוב
  • 23:00
  • 02.02.12

הראל אחד הכותבים ההגונים והרהוטים במקומותנו טועה.האדון פייגין איננו הליכוד האמיתי.האדון פייגלין הוא כהנא אמיתי,אלא שבנבדל ממורו הוא מבין כי הליכה נפרדת תעלימו ותאלמו מהשיח והפעילות הפוליטית.מעשיו בלשון הכלכלה היא נסיון להשתלטות עוינת,או בלשון המדע פרזיטיות.אגב ,בעבר אף הצהיר כי זו כוונתו האמיתית.

51 תודה לישראל הראל, ובואו נחליף את סדר המילים בכותרת אמיר
  • 23:52
  • 02.02.12

ישראל הראל אומר שפייגלין הוא הליכוד האמיתי.

צריך לקרא את הכותרת בשינוי סדר המילים:

הליכוד האמיתי הוא פייגלין.

לתשומת לב מצביעי הליכוד.

52 פשוט ולעניין מי שלא יהיה? סמי אלקיים
  • 16:02
  • 03.02.12

אנו עם נצח, אבל לא בית לנצח? בית זה זמני, הכוח אשליה, נשמת העם היהודי על כל מנהיגיו, הנשמה עדיין נודדת של העם היהודי? וצפוייה לנו נשמה מיוסרת בעתיד, בית שלישי זה אינו מבוטח, עד שנהיה אור לאחרים,
רק אז הנשמה תתחבר לגוף הבית, אנו הצמח היהודי הנודד, לא לומדים להיות בני אדם,
ועד אז הנשמה של העם היהודי עוד תתייסר????
סמי אלקיים

פרוייקטים מיוחדים