זיכרונות מסריחים מחברון

מה למדת היום, בן, בבית הספר. הו, הורי היקרים, למדתי הרבה, וכדאי גם לכם ללמוד. הסיור הזה פקח לי את העיניים. מישהו צריך להתבייש על כל השקרים שסיפרו לנו. ואנחנו עוד נחשבים לבית ספר טוב - "ליד האוניברסיטה" - תארו לעצמכם מה קורה בבתי ספר אחרים, שלא יודעים מהחיים שלהם בארץ שלנו.

כל השנים לימדו אותנו, שלא נכון לשמוע דעה אחת. אבל בחברון לא מרשים לדעה האחרת להיכנס, המשטרה לא נותנת; בחברון מנהלים את "משפט ההיסטוריה", כפי שהמורה עדינה אומרת, במעמד צד אחד. אתה, אבא, מבין למה הכוונה, כי אתה עורך דין.

מה שוברי שתיקה חשבו לעצמם, שזה יעבור להם בשתיקה? שיאפשרו להם להשמיץ וללכלך, ולא יחרץ בן-גביר לשונו? אמא מבינה מה שאני אומר, כי היא מורה לתנ"ך ולעברית. מי שמתעקש לשבור, שיעשה את זה במקום אחר, לא ליד צומת החרסינה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

מה שלמדנו שם ביום אחד, לא למדנו כאן שמונה שנים. עד היום הסבירו לנו בשיעורי אזרחות, שהמדינה היא הריבון, היא שולטת בכל האזורים. עשו מאתנו צחוק, אף פעם לא הציגו לנו את התמונה במלואה. זה מה שקורה כשאין די זמן ללימודי מורשת. רק עכשיו תפשתי, שיש אזורים שלמים הנשלטים על ידי "ויג'ילנטים", כפי שהמורה קוראת להם, והם מטהרים את הסביבה משכנים לפי הצורך, כמו בספר יהושע.

שלא יספרו לנו מעשיות, אנחנו כבר לא ילדים. בעיניים שלנו ראינו את המתנחלים מתנהגים כבעלי הבית, אומרים לחיילים ולשוטרים מה לעשות, הלוואי שבכיתה שלנו היתה כזאת משמעת. אז למה לאזרחים ששומרים על שומרי החוק, דווקא להם קוראים פורעי חוק? ממש עולם הפוך.

ברגע האחרון הודיעה המשטרה להנהלה, ששוברי שתיקה לא יורשו להיפגש אתנו. דיברו שם משהו על פרסום ב"הארץ", אתם צריכים להתמצא יותר כקוראי העיתון הפלצני הזה. הפרסום המוקדם גרם ל"מחול שדים" ב"יישוב היהודי", זה מה שהסבירו. לא בדיוק הבנתי מי השדים שרוקדים ולמה, ואיך משטרת ישראל נוהגת לטפל בשדים. פעם ראיתי סרט על שיטות לגירוש שדים, אבל בחברון לא מגרשים אותם, הם מגרשים. עולם הפוך וחדש התגלה לנו, שבו נבלה היא מצווה, בתנאי שהיא נעשית ברשות התורה, כמובן; אמא תסביר לך, אבא, כמורה למקרא.

אני מוכרח לחשוב על הכל מחדש, לאחר שבמקרה נודע לי, למה לא סיפרתם, שלאלוהים יש כאן יותר תמיכה מלנתניהו - לפחות 80% - ורוב זה רוב. כשם שרצח זה רצח, כך לימדו אותנו; ושוב, לא מדויק. אמנם לא יפה לרצוח, זה ברור, אבל לפעמים יש נסיבות מקילות, אבא יודע. בטח שמעתם על ברוך גולדשטיין, שהיה רוצח, אבל הוא היה גם רופא, ורופא לא יורה סתם, בלי סיבה; תסכימו אתי.

על הכל, הורים יקרים, חייבים לחשוב מההתחלה, וטוב שיש שר חינוך שדואג לחינוך מחדש, וטוב שהוא מסיק מסקנות גם מתוצאות הפריימריס בליכוד ומודיע על הרחבת הסיורים לכל התלמידים. בחור רציני, הגדעון הזה, הוא יהיה כאן ראש ממשלה עוד לפני פייגלין.

השבוע הצצתי בעיתון שלכם - הרי אתם אנשים חושבים - וקראתי ידיעה מעניינת: מחקרים מוכיחים, שחוש הריח חזק מחושים אחרים, ריחות מעלים זיכרונות לא נעימים יותר מצלילים. אני סומך על שר החינוך שלנו, שיבדוק את זיכרונותינו, את מה שעשתה לנו חברון כעיר נורא מסריחה.

Read this article in English: Stinking memories of Hebron

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שריד - יהיר כתמיד. עד שלא תלמד לאהוב את בני עמך, גם אם אתה לא מסכים איתם, לא תוכל לעשות שלום עם אויבך.  (לת) ערן
  • 05:59
  • 03.02.12

  •   צורת החשיבה: הכללה. ער"ן
    • 21:13
    • 04.02.12

    בטח אם הייתי אומר שאני גיי/בי וכיוב'...היית אומר שאני חלק בלתי נפרד מהעם היהודי, ובטח שהיית אוהב אותי...לא?!
    במיוחד אם הייתי בא לגור בקריית ארבע-
    מחוסר אמצעים...(זה זול יותר , לא?!),
    היית מגן עליי...ממש כמו על יהודי אמיתי ...
    בלי תנאים
    הייתי צריך להשפיל את עצמי - ולהסתיר את אהבתי....לא?!.


02 אכן, עיר מסריחה.  (לת) א
  • 07:17
  • 03.02.12

03 "שוברים שתיקה" מראים לתלמידים בעיניים את זוועות האפרטהייד בחברון וזה לא כל כך מתאים לממשלה.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 08:15
  • 03.02.12

04 בואו, ילדים, נראה מה בדיוק טוען שריד. האם שריד בעד סיורי מורשת? סתם הכתבן ולא פירש [אחר שפרש מהציבור הציוני...], אז בואו ננסה למלאת את הלקונה. סיורי מורשת מקובלים בכל מדינה נורמלית. האם ארץ ישראל, יהודה ושומרון וחברון אינם חלק ממורשתו ההסטורית של העם היהודים, שוב סתום הכתבן ולא פירש, שוב נמלא את הלקונה בשבילו, אין מי שחולק על כך, למעט האויב הערבי/מוסלמי, חלילה לנו לחשוד בכתבן שהוא מייצג את דעתם. עד כאן המסקנה לכאורה היא שאין כל פסול בסיורי המורשת בארץ ישראל ובחברון, כמעט העזתי לשאול, האם גם בירושלים הבירה, בכותל המערבי וגם האחר, ובהר הבית. בעבר הדבר היה גם מקובל על כל התנועה הציונית. המסקנה הנובעת מכך, לכאורה, הכל לכאורה [וזכור לטוב ורי ורבי נ.ל. שיאריך ימים, בתיכון, על ה"לכאורות" שלו...], ששריד בוודאי בעד סיורי מורשת בכל ארץ ישראל לרבות חברון, הר הבית וכיוצב"ז, הרי הוא טוען להיותו ציוני. אז על מה חילוקי הדעות? הן בס"ה מתמצות בכך ששריד מעוניין בהכנסת ארגונים הממומנים ע"י מדינות זרות עויינות ומטרתם מלחמה בכל דרך בציונות, בממשלת ישראל הנבחרת ועוד, לתוך בתי הספר ומערכת החינוך, זה עפעס, מריח מאד פוליטי וממש לא ציוני. האם, למשל, שריד תומך גם בהכנסת ארגונים פוליטיים נוספים, ארגוני ימין, רחמנא ליצלן, לבתי הספר? שומו שמיים, זה כלל לא עלה על דעתו הלאקונית, אז מה נשאר לנו מכל ה"מאמר" המתחכם הזה? כמו מה שנשאר לנו מכל מאמריו המתחכמים... איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:22
  • 03.02.12

בואו, ילדים, נראה מה בדיוק טוען שריד. האם שריד בעד סיורי מורשת? סתם הכתבן ולא פירש [אחר שפרש מהציבור הציוני...], אז בואו ננסה למלאת את הלקונה. סיורי מורשת מקובלים בכל מדינה נורמלית. האם ארץ ישראל, יהודה ושומרון וחברון אינם חלק ממורשתו ההסטורית של העם היהודים, שוב סתום הכתבן ולא פירש, שוב נמלא את הלקונה בשבילו, אין מי שחולק על כך, למעט האויב הערבי/מוסלמי, חלילה לנו לחשוד בכתבן שהוא מייצג את דעתם. עד כאן המסקנה לכאורה היא שאין כל פסול בסיורי המורשת בארץ ישראל ובחברון, כמעט העזתי לשאול, האם גם בירושלים הבירה, בכותל המערבי וגם האחר, ובהר הבית. בעבר הדבר היה גם מקובל על כל התנועה הציונית. המסקנה הנובעת מכך, לכאורה, הכל לכאורה [וזכור לטוב ורי ורבי נ.ל. שיאריך ימים, בתיכון, על ה"לכאורות" שלו...], ששריד בוודאי בעד סיורי מורשת בכל ארץ ישראל לרבות חברון, הר הבית וכיוצב"ז, הרי הוא טוען להיותו ציוני. אז על מה חילוקי הדעות? הן בס"ה מתמצות בכך ששריד מעוניין בהכנסת ארגונים הממומנים ע"י מדינות זרות עויינות ומטרתם מלחמה בכל דרך בציונות, בממשלת ישראל הנבחרת ועוד, לתוך בתי הספר ומערכת החינוך, זה עפעס, מריח מאד פוליטי וממש לא ציוני. האם, למשל, שריד תומך גם בהכנסת ארגונים פוליטיים נוספים, ארגוני ימין, רחמנא ליצלן, לבתי הספר? שומו שמיים, זה כלל לא עלה על דעתו הלאקונית, אז מה נשאר לנו מכל ה"מאמר" המתחכם הזה? כמו מה שנשאר לנו מכל מאמריו המתחכמים...

05 אי בהירות במאמרו של יוסי שריד . יוסף פרץ
  • 08:30
  • 03.02.12

כמה זה נפלא לקרוא משהו בלתי מובן . מין הסוואה בשדה קרב . התקפה על שר החינוך ואולי על נתניהו . ואולי לא בשום פנים ואופן התקפה על מורשת יהודית . אם לא הבנתם ייתכן שיוסי שריד התכוון דווקא למתנחלים . ובסופו של דבר אם אתם מחפשים את הריח במאמרו . הרי זה באמת מאמר שאינו מובן לכל מאן דבעי מאמר מנוסח נכוןמ בהיר לקראת שבת . הוי כמה חבל .

06 מנבל את פיו. למה אתם נותנים לו במה?  (לת) יוסי
  • 08:31
  • 03.02.12

07 שכגנבים בלילה, תוך ניצול היעדרו של שר הבטחון דיין, הביאו השמאלנים בראשות יגאל אלון את המתנחלים לחברון. הסיבה: להסית ולהתסיס את האוכלוסיה הערבית. השקט בשטחים אצל דיין היה כעצם בגרונם.  (לת) לזכור ולעולם לא לשכוח
  • 08:34
  • 03.02.12

08 במקום "ארץ נהדרת" העלינו את המחזה "ארץ נהרסת" כמאמר הנואם הגרמני "לנגזם לנגזם אבר זיכשר" ובתרגום לאפגניסטנית, "לאט לאט אבל בטוח" זיכרו, ארץ נהרסת ובצעדי ענק.  (לת) הבחנה הכרחית
  • 08:57
  • 03.02.12

09 למדנו בגן היום, שמותר לבקר ברחבי ישראל היפה שלנו, אבל יוסי לא מרשה ראינו מראות שניסו להסתיר
  • 09:31
  • 03.02.12

איך אתה קושר בין זכותו של כל אזרח להביע את דעתו בכל מקום ציבורי, כמו מקומות חברוניים, או כמו עיתונים, או כמו בשדרות חן, להתנהלות משרד החינוך.
אבל אצלך אין הקשר הוא הקשר, ראית את  האיתמר בן גביר הזה צועק את משנתו בקול גדול, ומייד העמדת את הפלטפורמה שתספק לך תירוץ לטיעוני הלאומנות הישראלית הלא דמוקרטית.
הקשר בין המחט לתחת, מובן לפחות במקרה הזה, רק למי שמראש רוצה להנחיל את משנתו הסדורה, ולא משנה איך הוא יתקע אותה ולמי.
גבירים כאלה קיימים בשני הצדדים יוסי, ואתה משמש מן גביר כזה לעיתים מזומנות לכל אלה שרוצים להנחיל על גבך משנה סדורה הפוכה לשלך.
לשניכם זכות שווה לומר אותה, אולם לשניכם אין זכות להשמיץ, להכפיש, כאילו זו מהותה של הדמוקרטיה, תוך שאתה תוקע בה יתדות מברזל. 
כי היא היחידה שאמורה לסדר את החיים, כי דרכה הפוליטית של הממשלה הנבחרת הזאת, נבחרה ברוב אלקטוראלי, וכך היא אמורה להמשיך ולהתנהל, תוך נימוקים ענייניים ומנחילים לשכנוע הציבור כדי שייבחר בדרך אחרת.
אילו הבאת נימוקים מדוע אסור למשרד החינוך לשלוח את ילדינו לטיולים ברחבי ישראל, הייתי מתייחסת לכך, אילו טענת את טענתך התמידית שיהודה ושומרון אינם חלק מישראל ולכן אסור לשלוח לשם את ילדינו, הייתי עונה לטענתך זו.
אבל אתה מלין על גבירמניה, ועל זה ילינו אחרים על יוסימניה,  ואנחנו אנא אנו באים

10 מחברון תפתח הרעה נביא
  • 09:44
  • 03.02.12

ברור כי בעיר בה מיעוט גזען ומלא תאווה משיחית חסרת מעצורים ושהוא הריבון על הרב הערבי, כל זה בחסות המשטרה, הצבא וביבי נתניהו, משם תצא אש גדולה אשר תאכל את כל אשר בקירבנו, עדיין ניתן לעצור ולשנות, אך רק בזמן הקרוב.

11 אני, רק שאלה קוהלת
  • 10:07
  • 03.02.12

זהו מאמר מזעזע ומדכא והאירוניה המרה תואמת את הטרגדיה שנקלענו אליה.
אבל בתוך כל אלה לא שמעתי מהשר לבטחון פנים או מהמפכ"ל או משר
החינוך שום הסבר על "אי היכולת..." להגן על סיור של תלמידים מפני
התנכלות של פורעי-חוק. האם מותר לקוות שמישהו מכל אלה, ואולי ראש
הממשלה בעצמו, יתיחסו לענין החמור הזה?

12 ממשלת נתניהו מובילה לחורבן בית שלישי !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 10:21
  • 03.02.12

13 ומה קשורים "שוברים שתיקה" לחברון  (לת) פרעות הרג יהודים וטבח שנעשה ביהודים
  • 10:48
  • 03.02.12

14 יש לזכור עוד סירחון מצחין? סמי אלקיים
  • 11:16
  • 03.02.12

יהו עוד סירחונות בעתיד כנגד המעוטים? בדרגה של צחנה באויר אשר העולם
ינשום אותו?

15 צר לי על מי שבזבז זמנו בקריאת הצחנון של יוסי  (לת) סרח עודף
  • 11:25
  • 03.02.12

16 על הורי התלמידים לנקוט באקט של סירוב (!) בכל הנוגע לטיולים הבלתי-חינוכיים האלה  (לת) ירון
  • 11:29
  • 03.02.12

17 הפכת אותנו לילדי גן תלמיד שהיה בסיור
  • 11:33
  • 03.02.12

רואים שמזמן לא ביקרת בבית ספר. לילדים בכיתה ח' אין אינטלגנציה של ילדים בני 5. אם כל הכבוד, אנחנו לא בולעים כל זבל שדוחפים לנו, וזה מתייחס גם לבן גביר ובמקרה הזה גם אלייך. לפני שאתה כותב כתבות ביקורת על הסתה, הייתי ממליץ לך קודם כל ללכת ולבדוק האם היא קיימת בכלל ובאיזו רמה. רק כדי להרגיע אותך, שוברים שתיקה היו אצלנו בכיתה יומיים אחרי הסיור המדובר.

18 ב 1927 הזכרונות שם היו הכי מסריחים  (לת) ישראלי
  • 12:07
  • 03.02.12

19 זיכרון מסריח מחוף הים בכיכובו של יוסי שריד יחזקאל
  • 12:12
  • 03.02.12

בחוף הים הציבורי המכונה 'מציצים' יושב 'שריד' ליד שולחן בפאתי המסעדה בואכה השירותים משחק שש-בש ומפריח ענני עישון סיגריה מסריחים לחלל המחניקים כל עובר ויושב בסביבה צפופת האנשים.
זה האדם המתיימר להיות מוסרי מתעלם מהמידע הידוע על פי משרד הבריאות כי מתוך ה- 10,000 בני אדם המתים בישראל כל שנה מעישון סיגריות נמצאים גם כ- 1500 בני אדם המתים מעישון פסיבי.
שריד המעשן בציבור שותף להריגה של 1500 איש כל שנה בישראל ודוק?
אז היכן המוסריות של האיש המתחסד?
1500 המעשנים הפסיביים המתים כל שנה הם יותר מפי ארבעה מכלל ההרוגים בתאונות הדרכים שכולם עוסקים בזה בלי סוף.
אשאל את הקוראים:
מדוע עניין הנזק והמוות מעישון פסיבי של כה רבים הוזנח?

20 עדיף להראות להם את טבריה ודגניה, שם הצליח מה שמנסים לעשות בחברון, התקווה אריק
  • 12:26
  • 03.02.12

אין בעיית אפרטהייד אחרי שמגרשים את הערבים ומתנחלים בבתיהם, כי זה שלנו כמובן....כמו שהפולנים האנטישמיים מנסים להמנע מלפצות על רכוש יהודי שהוחרם...ברור

21 * * * * * חברון לא מחכה לגדעון סער (גם לונדון לא ממש) !!!  (לת) זלמן א"י השסועה.
  • 13:10
  • 03.02.12

22 בן גביר ומרזל הושתלו אצלנו ע"י אנטישמים כדי שהעולם ישנא אותנו דויקו
  • 13:28
  • 03.02.12

אנטישמים מצאו שיטה להשניא את היהודים בעולם.
הם משתילים "יהודים" כאילו קיצוניים שיביעו דעות ויעשו מעשים שפלים,
והנה יש לכם שונאי יהודים בכל העולם המתקראים אנטישמים.

23 סופשבוע, ואין אישה אחת לרפואה בין כותבי ה'דעות' באתר הארץ  (לת) הדרת נשים זה כאן
  • 14:19
  • 03.02.12

24 מה שיוסי שריד מבקש לומר רחל
  • 14:56
  • 03.02.12

ואינו מעיז, מטעמים ברורים, הוא שמדובר רק בסימפטום בודד מתוך שפע התסמינים, המעידים על רוחה החולה של ממשלת ישראל. ממשלה הרסנית,המעודדת את מהרסיה, אם במישרין, אם בהתעלמות ממעשיהם, ואם בקריצה. זאת הבעיה של כולנו, רבותי - מימין ומשמאל, מלמעלה ומלמטה. כשהמפעל הציוני המקורי, לא זה המתחזה בשטחים, יפשוט רגל לחלוטין, יעלם מעל פני האדמה - נמצא את עצמנו, כולנו, בגלות. ואולי אז, יימצא מאן דהוא באו"מ, שיהיה מוכן להעניק לנו מולדת חדשה, בתנאים מגבילים , תחת מנדט כלשהו מטעמה של מדינה דמוקרטית אמיתית.

  •   מה שהוא אומר זה מה שהוא מבקש לומר עתידן
    • 17:16
    • 03.02.12

    שריד לא נמנע על האנשים שמבקשים לומר משהו אך אינם מעיזים. והמפעל הציוני הוא כבר מזמן בובה מתנפחת. הוא סיים את תפקידו ברגע שהוקמה מדינת ישראל ומאז משתמשים לשווא בשמו כדי לקיים מדיניות גזענית. ישראל תיהפך למדינת כל אזרחיה אחרי התמוטטותו של משטר אפרטהייד קצר יחסית בעקר בגלל תלותה הכלכלית המוחלטת בעולם החיצון שלא יסבול את זה לאורך זמן למרות תמיכתם של הפונדמטליסטים הנוצרים הפאנטים מאמריקה. ואחרי שזה ייקרה ממש לא סביר שפרט אולי לכמה עשרות אלפים "נמצא את עצמנו כולנו בגלות" . אין דבר כזה להגלות במאה ה 21 ולא מציאותי לחשוב שמיליוני ישראלים יצליחו למצוא מקומות אחרים להתיישב בהם תוך תקופה קצרה. אגב גם אחרי חורבן בית שני לא הייתה שום גלות. הרומאים לא נהגו להגלות עמים. היהודים פשוט נטשו (אלה שלא התבוללו בהתנצרות או התאסלמות בארץ ואלה היו כנראה הרוב) כי בינתיים הצליחו להמציא דת שתשמר את המימסד הדתי שלהם בלי קשר לארץ ישראל. אז איכשהו תיווצר פה מציאות חדשה שאולי אפילו מעניין ומרתק לנסות לדמיין מה תהיה.

25 הלוואי וחברון הייתה רק מסריחה - הבעייה היא שהיא, יחד עם כל יתר ההתנחלויות, מסרטנות את מ"י.  (לת) Zאמבוקי
  • 16:55
  • 03.02.12

26 והכל מפי מי שדרדר את רמת החינוך לרמה הנמוכה יותר ( ראה מבחנים בנלאומיים בזמן ולאחר בחירתו של יוסי לשר החינוך)  (לת) טבעוני
  • 17:04
  • 03.02.12

27 להודות בטעות זו המעלה הכי גדולה שמול
  • 19:10
  • 03.02.12

בלי עבר אין עתיד והעכשיו כבר עבר. אז מי אתה? קונה או מוכר? לוקח או נותן? למה אתה מוכרח להדביק בנו הכניעה והתבוסתנות המזרח אירופית שזורמת לך בדם כבר אלף שנים. וכל זה בשם ההומניות המזוייפת. הלו.... זה לא גשם, יורקים עליך. ועל אפך וחמתך אני אקום ואצעק המלך הוא עירום. לא חונכתי להיות קלגס וגם לא רוצה להיות. אבל איך אמר פנחס ספיר ז"ל לא תהיה עוד שואה, אתה יודע בדיוק מתי הוא אמר את זה. נאק נאק ..... אין שם אף אחד. תפנים. תבין, ותזדקן בשקט תן לצעירים לטעות לבד אל תוביל אותם לתהום שלא יסתכל עליך חזרה. שבת שלום.

28 Memories. אלי
  • 19:15
  • 03.02.12

אפרופו בדיקה, הזיכרון שלפעמים עובד, לצערי מזכיר עוד ועוד הסרחות וסירחונות. מיטב הריחות מקוטלגים ומעודדים. אוי לזיכרון שכזה.

29 צריך תמיד איזון גם ב קריאת המפה של חברון עמנואל
  • 19:43
  • 03.02.12

אין ספק ש חברון היא בעיתית אבל אל תשכחו ש ההתנהלות של ה צבא מורכבת מ חיילים או שוטרים ו הם מקבלים פקודות ו חייל תמיד רואה גם את ה דעות שלו. כך ש חייל או שוטר עם דעות ימניות יינטל ל צד ה מתיישבים היהודים. ו חייל בעל נטיות שמאלניות יינטה ל כיוון התושבים ה ערבים. יהיה קשה לשים שם חיילים נייטרלים.ו אל תשכחו ש ה חיכוך בין ערבים ל יהודים ב חברון הוא מאוד גבוהה בייחס ל מקומות אחרים ב יהודה ו שומרון.
כך ש יש שם יותר בלאגן ממקומות אחרים. אז יוצא ש כוחות ה ביטחון בדרך כלל צריכים למנוע התגרות של ה מתיישבים. ו תגובות של ה תושבים ה ערבים.
איך זה מתבצע ב שטח. הרבה פעמים זה תלוי ב חיילים או ב שוטרים.
מדינת ישראל הצליחה להגיע ל שליטה מלאה ב יהודה ו שומרון אחרי מבצע חומת מגן. ו כ תוצאה מ פעילות של כוחות ה ביטחון יש שקט בטחוני ש לא היה ש הרשות ה פלסטינאית הייתה ה ריבון.
דבר ש מביא שגשוג כלכלי ל אזור כולו ו חיי רווחה טובים ל כולם.
אני מציע ל כולם לא לבקר את הצבא או את מדינת ישראל כי ה תוצאות ב שטח מדברות בעד עצמם.
ה ביטחון של עם ישראל צריך להישאר בידיים של עם ישראל כי ה צד ה שני מעולם לא רצה שלום דבר ה ניכר ל עין מ ההסתה ש עדיין נמשכת ב אזורים ש נשלטים על ידיי ה רשות ה פלסטינאית.
מיותר לציין את ה מצב ב עזה ש מתפקדת כמו מדינת לווין של אירן ו תמיד אפשר להבין למה הרשות הפלסטינאית עכשיו משתפת פעולה עם הצבא ה ישראלי בכדי שהם לא ייהפכו ל חמסטן 2
אז נכון ש יש חיילים ש הם לא לגמריי בסדר אבל בלי ה צבא שם מיותר להזכיר את ה פיגועים ה רצחניים ש יצאו מ ה עיר ה זאת ש הרשות שלטה שם.
כך ש אם משמיעים ביקורת צריך להגיד את כל האמת.

30 להודות בטעות זו המעלה הכי גדולה שמול
  • 20:27
  • 03.02.12

בלי עבר אין עתיד והעכשיו כבר עבר. אז מי אתה? קונה או מוכר? לוקח או נותן? למה אתה מוכרח להדביק בנו הכניעה והתבוסתנות המזרח אירופית שזורמת לך בדם כבר אלף שנים. וכל זה בשם ההומניות המזוייפת. הלו.... זה לא גשם, יורקים עליך. ועל אפך וחמתך אני אקום ואצעק המלך הוא עירום. לא חונכתי להיות קלגס וגם לא רוצה להיות. אבל איך אמר פנחס ספיר ז"ל לא תהיה עוד שואה, אתה יודע בדיוק מתי הוא אמר את זה. נאק נאק ..... אין שם אף אחד. תפנים. תבין, ותזדקן בשקט תן לצעירים לטעות לבד אל תוביל אותם לתהום שלא יסתכל עליך חזרה. שבת שלום.

31 חברון -במזרח שמאלאן זקן
  • 23:01
  • 03.02.12

אני בגיל 69 איני מכיר ישראלי אחד שנסע בעשור האחרון לחברון זה כאילו גרמני היה נוסע בזמן המלחמה ה2 מזרחה לבקר בוארשה או בשאר הערים העשנות במזרח שר החינוך השתגע ? האם נקריב את ילדנו למולך הכיבוש הנאור ......

32 במקום להשקיע בחברון שישקיעו יום לימודים ארוך עד 17:00 חינםלכל מוסדות החנוך. ותואר ראשון עד יב'  (לת) ליאור
  • 06:53
  • 04.02.12

33 לקחתי כדור נגד בחילה וקראתי - זה לא עזר- צחנתו של שריד התגברה על הכל  (לת) חובב
  • 07:17
  • 04.02.12

34 רבין ז"ל היה הססן יהודי שפוי
  • 08:31
  • 04.02.12

מיד לאחר הטבח של גולדשטיין ,רבין היה צריך בתוקף תפקידו כראש ממשלה לפנות מיד את כל היהודים מחברון בלי הססנות. אריק שרון היה מנהיג אמיץ לאין שעור יותר.

35 הו יוסי יוסי פעם תמכתי בך ואפילו באופן פעיל, היום כל כך איבדת קשר אלינו עד שכבר אינני מבדיל בינך לבין חנין זועבי או טאלב אסנע  (לת) פעם מרץ היום ליברמן
  • 10:19
  • 04.02.12

36 אני זוכר שחילקו בחברון פרסים לקרובי משפחה- ממש מסריח  (לת) משה
  • 11:00
  • 04.02.12

37 זכרונות מסריחים מדם מהימים בהם היתה שר בישראל  (לת) ב.ל
  • 11:35
  • 04.02.12

38 אכן שריד ולא עיקר ,וטוב שכך .  (לת) ישראל
  • 12:06
  • 04.02.12

39 אח.. הסירחון משייח מוניס עדיין נשאר אותו הדבר... אווי לצביעות  (לת) רננה
  • 18:41
  • 04.02.12

40 הערה הצדיק מסדום
  • 20:29
  • 04.02.12

מדוע לא להתייעץ עם אברום בורג היודו-אפיקורוס? בקשו שיראה לכם תמונות של משפחתו שנשחטה בידי ערבים בחברון בשנת תרפ"ט? אם אינני טועה, בשנת תרפ"ט לא היה בדיוק כיבוש. ואעפי"כ שחטו נשים זקנים וילדים. וגם קצת שרפו אותם. אוה, זה היה כתגובה לברוך (הגבר) גולדשטיין? אתמהה.
מערת המכפלה נקנתה בכסף מלא. אפילו הערבים קוראים לה אל-חאליל.
אבל כמו כל כופר מצוי, אתה, שריד וחבר מרעיך (תרתי משמע) בועטים, ראשית לכל בקודשי האומה היהודית.

41 אים לו יושבים בחברון אנחנו לו נשב בקו הירוק זה שדירשתם הי זכות השיבה לפלסטין זה אומר פלסטין גם קו ירוק זה בנפשם ברוחם עד סוף אחרית הימים ועל זה אני תומך נלהב במתנחלים בכול מקום שהם הקימו את חומה ומגדל בפעם השניה כך זה צריך ליות כי אחרת הקו ירוק זה מדינה פלסטינית איסלמית ערבית בלי ציונות  (לת) מאפי שינה הזועם 4.2.0.12
  • 21:59
  • 04.02.12

42 כרגיל: שחצן, יהיר, רדוד, שטחי ומעורר מדנים  (לת) גיימס הטפילד
  • 00:00
  • 05.02.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת