מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

לאן נעלמה הישראליות?

במדינה שבה כבר קשה להבדיל - חזותית לפחות - בין תהלוכת "הכנסת ספר תורה" ובין צעידת ראש הממשלה (ה"טוב ליהודים") ופמליית חובשי הכיפות והשביסים שלו בדרכם לישיבת הממשלה; וכאשר הקו המדיני העיקרי של אותה ממשלה, לצד ההתנחלות בשטחים, הוא תביעה להכרה ב"יהדותה" של המדינה - יש להתפלא על עצם יכולתנו להזדעזע תמיד מחדש לנוכח עוד גילוי המסגיר את האופי התיאוקרטי של ישראל.

כזאת היא ההזדעזעות מהסקר המעיד, שרוב יהודי ארץ ישראל הם דתיים, חרדים, מסורתיים ושאר בעלי אמונה ומחשבה מאגית, או לפחות טראומטית-שואתית; כזה היה המעקב אחרי הקרב הגורלי כביכול בין משה פייגלין ובין בנימין נתניהו על "פניו של הליכוד"; וכזאת היתה גם הדיכוטומיה שעשתה השבוע ציפי לבני בין "שתי מדינות שונות לגמרי", הנאבקות לדבריה זו בזו: מצד אחד "מדינת הלכה, מסוגרת, מבודדת, שבה נשים יושבות בירכתי האוטובוס", ומצד שני "הרוב הציוני... הקבוצה שמבינה שמדינת ישראל היא יהודית לאומית".

אם בכל ההזדעזעויות וההנגדות האלה נעדרה (כיום אופנתי לומר: הודרה) המלה "ישראליות" - אין זה מקרה. שכן גם לציפי-לבנים ולמופזים ברור, שכיום כדאי יותר ונכון פוליטית לנקוט את המושג "יהודי לאומי", או "הרוב הציוני", ולהציב מולו כקוטב מנוגד את "מדינת החרדים", מאשר להתייצב מאחורי המשמעות האמיתית של הישראליות: אותה הגדרת-גג עברית לאומית, שהיתה אמורה לחבוק אותנו מדינית וחוקתית על כל פלגינו וגונינו, גם הדתיים והאתניים, תוך כדי הפרדה בין דת למדינה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

שהרי בהעדר הפרדה כזאת, אין הבדל מהותי בין "היהודים הלאומיים" ובין "החרדים" אלא בניואנסים תיאולוגיים, באורחות חיים, ובצורות-מארז מפלגתיות שונות לצורך חלוקת מנדטים. לא "שתי מדינות" אפוא לפנינו, אלא אותה מדינת-גטו אחת, הנשענת במהותה על אותו בסיס דתי-לאומי. במצב הזה, שבו גם נציגי מפלגות חילוניות ו"ממלכתיות" נדחקים להתכנס מתחת חופת ה"יהדות" החמימה והשבטית - זו שפניה לעבר, ומוגדרת בעיקר על ידי פחדים וטראומות - אין פלא, ש"הישראליות" נבעטת אל שולי המגרש הפוליטי ונהפכת כמעט למוקצית.

בכל ימות השנה ובכל המישורים האחרים הישראליות חיה ותוססת ומלבלבת דה פאקטו; רק בהתקרב הבחירות ורק במגרש הפוליטי קורים למושג הזה דברים מוזרים: מצד אחד, "הישראליות" נהפכת בפי יריביה למלת גנאי כמעט, בדומה ל"כנעניות" של פעם, ומצד אחר, היא מצטמצמת גם בעיני אוהדיה לכל מה שהוא סתם אנטי דתי ואנטי חרדי.

במלים אחרות: בבואה לפוליטיקה, הישראליות נהפכת למגזר; ולא סתם, אלא מגזר נכלם, קטן ועצבני, אי שם בין "המגזר הערבי" ל"מגזר החרדי". וככזה, גם לנושאי דגלו - אותם 15 מנדטים ש"סתם רוצים לחיות", "באמצע המפה הפוליטית", והתועים עשור אחר עשור בחיפוש סלבריטי פנוי להובלה - גם להם כבר אין יומרות מהפכניות.

השאיפה המכונפת ביותר של "המגזר הישראלי" היא להיות לשון מאזניים קואליציונית ולקושש כמה הישגים מגזריים: קצת שעון קיץ, קצת הנחות בדיור, פה ושם נקודות זיכוי, קצת מלגות. בקיצור, להיות כמו פרוש וליצמן, רק בעברית במקום ביידיש.

שינוי פני המדינה? הפרדה בין דת ומדינה? ישראליזציה ונורמליזציה של הקיום? תשכחו מזה. הרי כולנו יהודים-לאומיים.

Read this article in English: Dispatches from the Israeli sector




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הישראליות לא "נעלמה" מעצמה. לקחו לנו אותה - אותם מאות אלפי "מסורתיים" יעני שבעצם די פרימיטיביים, מנשקי מזוזות ואוכלי טרפות בעת ובעונה אחת, היסטריים וחייכנים, שהתרבו ונעשו מיליונים.  (לת) המיואש
  • 05:21
  • 03.02.12

02 זו שוב התעסקות חשובה רק סימטומים כי שורש הבעיה היא השיטה שבה כבר אין ככלי משחק דמוקרטיים. רוב מנגנוני שלטון החוק נגד פשיעה פוליטית ומנגנונים אחרים לשמירת הדמוקרטיה כמו - תקשורת חופשית - קרסו. אין דמוקרטיה. יש אוליגרכיה. זו שורש כל הבעיות בישראל.  (לת) טוב מאוד אבל
  • 05:23
  • 03.02.12

03 כן ישראל הגיעה לתהום מאד עמוקה והרוב שטוף המוח תומך בניאו לאומנות  (לת) עדי
  • 06:07
  • 03.02.12

04 שאל את מניפי דגלי אש"ף בהפגנות השמאל......  (לת) רעמסס
  • 06:11
  • 03.02.12

  •   אש"פ אינו אויב. מי שמעוניין בשלום בהסכם שבו יהיו שתי מדינות אטינו אויב. האויבים הם מתנגדי השלום החמאס והימין הלאומני שיעשו הכול כדי לטרפד כל הסכם שלום בדיוק כפי שהם עשו לאוסלו.  (לת) מודרניסט
    • 12:55
    • 03.02.12

  •   הייתי אולי מתיחס אליך ברצינות אילו בהפגנה האחרונה של מרץ היינו רואים מלבד דגלי אש"ף לפחות דגל ישראלי אחד.אבל לא ראינו...  (לת) אולי אתם בכלל אזרחי הרשות
    • 15:52
    • 03.02.12

05 לא להאמין שמשון
  • 06:35
  • 03.02.12

האו״ם הצביע עבור מדינה ליהודים ולא מדינה ככל מדינות העולם אם חפה נפשך בדמוקרטיה שאינה יהודית הן קיימות מעבר לים אנה עוף מפה בהקדם זבל כמוך לא רצוי במדינת היהודים, יהדות היא אמונה live it or leave it or better yet leave us

  •   האום הצביע על חלוקת הארץ בין תושביה לא על טיהור אתני  (לת) אריק
    • 12:41
    • 03.02.12

  •   יהודי זה לא דתי AA
    • 22:27
    • 03.02.12

    למעשה הזבל הוא אתה. אם היו כאן פחות כמוך הייתה כאן פחות מלחמה, היו פחות משתמטים, רמאים, טפשים.

  •   האו"ם הצביע בעד חלוקת הארץ לשתי מדינות, יהודית וערבית וישראל אימצה את עקרון החלוקה בהכרזת העצמאות שלה. מדינה לאומית יהודית אינה שונה בהגדרתה ממדינות לאומיות אחרות  (לת) אורן
    • 18:19
    • 04.02.12

  •   בית לעם היהודי לא אומר רק לעם היהודי.  (לת) האמנם?
    • 20:20
    • 04.02.12

06 הפרדת המדינה מהדת, התרבות והספורט. הכל צריך לשרוד בהתאם לתמיכה הציבורית.  (לת) פיתה
  • 07:39
  • 03.02.12

07 לצערנו הישראליות לא נעלמה אלא שינתה צורה ודחקה את היהדות שקמה על ברכי תנועת ההשכלה שחלוציה עם המעדר והספר בנו את המדינה. הערב רב הישראלי מתאפיין, בכל הרעות החולות של חברה עדרית המונית. תרבות הספר הוחלפה בתרבות הריאליטי בטלביזיה. הסגידה למוח היהודי, שהוביל בהגות ובמדע, הפכה להערצת ידוענים ריקים. הדוגמטיות תפסה את מקום הביקורתיות ולכן כוהני דת ופוליטיקאים חסרי ערכים שוטפים בקלות את מוחם של מרבית הישראלים. הללו עבדים החיים שלא לפי טבעם אל לפי טבע השרלטנים ששולטים בהם, למרבה הפלא מוכנים להקריב את נפשם עבדותם, באשר "הפטריוטיזם הוא נישקו של השליט הנבל.... "  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:40
  • 03.02.12

  •   אתה מתאר את הסימפטומים לא את המחלה. המוח היהודי שהוביל במדע פעל במסגרת של מדינה שבה יש הפרדה בין דת ומדינה ירדנה
    • 12:05
    • 03.02.12

    ברגע שלא נוצרה ההפרדה הזו כאן ולא במקרה נכנסו לואקום הפוליטי כוחות חרדים ומתנחלים שהציגו לכידות חברתית ומצג שווא של ערכיות. הישראלים - אלה שלא היתה להם מנהיגות מגובשת ומאמינה בעצמה - התחילו להאמין שהכוח החברתי והפוליטי נמצא במקום אחר. ואין כמו הדתיים לגרום להם להאמין בכך. בתמיכה של אופורטוניסטים מהליכוד שחשבו שהנה אפשר לקושש כוח פוליטי בחבירה לימין הדתי.

  •   לא כל פטריוטיזם זה רע , בלי פטריוטיזם לא היתה לנו מדינה ואתה לא היית יכול להיות פנסיונר של המדינה שולי
    • 10:38
    • 04.02.12

    כשהחלוצים הגיעו עם המעדר והספר וגם עם הרובה הם עשו את זה מתוך פטריוטיזם יהודי וישראלי , אכלו קדחת ונשארו בזכות הפטריוטיזם.
    כשהשמאל איבד את הפטריוטיזם שאפשר לקרוא לזה גם לאומיות ישראלית (לא לאומנות) , הם החלו מתוך ביטול עצמי וניתוק מההיסטוריה של עמם לאמץ את הנרטיב הערבי הפלסטיני שאנו כובשים במדינתנו , ויש להחזיר את הפליטים הפלסטינים לשטח מדינת ישראל הריבונית ויש לבטל את הציונות ויש להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה.
    כסימבוליקה השמאלנים אפילו חתמו על מגילת עצמאות של המדינה הפלסטינית .
    אז קצת כבוד לאהבת הארץ לתרבות היהודית ולהיסטוריה היהודית שבזכותה יש לנו את הזכות על הארץ הזו ולא אבטל את זכותי ההיסטורית הצרופה שקדמה באלפי שנים לכיבוש הערבי.
    חוץ מזה , כל מה שכתבת אמת לאמיתה .

  •   אם תרצי ואם לא תרצי התבוסה שלנו היא אכן במישור הערכי . מזכיר המדינה
    • 14:12
    • 04.02.12

    תשאלי את עצמך מה הם הערכים שלך שאת מעמידה מול הערכים של מנשקי המזוזות ואולי תצליח לראות תמונה קצת יותר מורכבת .

  •   הייתי מצפה שתציג לי - אתה שסבור שאין לנו ערכים - את אלה שאתה רואה אצל מנשקי המזוזות ואולי הייתי משנה את דעתי. לא הצגת כאלה. ירדנה
    • 08:39
    • 05.02.12

    אז הנה אני אציג לך כמה ערכים שנמצאים אצלנו: חופש לפרט להאמין ולחיות בלי הפחדות ואיומים עפ"י אמונתו. פתיחות מול סגירות לעולם ושנאה של כל מי שלא משתייך למחנה שלי. בחירה בחיים על חשבון הציבור במקום טיפוח של יצרנות עצמית. ובאופן כללי שינוי טוטלי של פני היהדות מבחינה אמונית וקיומית למשהו שמעולם היא לא הייתה ולא שאפה להיות: לפתח אדם שלא רוצה במאומה אלא רק להתפלל בוקר וערב.

08 נתניהו הצליח להיות ראש ממשלת המתנחלים והימין הקיצוני-דתי-גלותי ולחסל את התיקווה לעתיד בטוח והסיכוי לשלום של סקטור שלם של ילידי הארץ  (לת) ישראל כבר לא בתינו
  • 07:52
  • 03.02.12

09 אז מה? באמצאות התפלספות של מילים דורון מנסה לקשור בין המעמד היצרני העובד והלומד הנמצא במרכז כל המפלגות הגדולות, לבין החרדים המתבטלים/הסחטנים. מרכז הכח של המדינה נמצא בקדימה במפלגת העבודה בליכוד וגם אצל אותם 15 מנדטים - יאיר/טומי לפיד.  (לת) מנחם
  • 07:54
  • 03.02.12

10 איש לאהליך ישראל ערן ברין
  • 08:17
  • 03.02.12

מספרית רוב הציבור הוא ישראלי במינוח של רוזנבלום, והבעיה היא שזהו הרוב הדומם. אם מרגישים באיזו סכנה, אז הפתרון הטוב הוא לטמון את הראש בחול. אם לוקחים את הילדים להר ברכה ולחברון להאזין לבן של הגביר, שיסעו, בשביל מה להתנגד, בעקר אם לא צריך לשלם? הדמוקרטיה, או מה שנשאר ממנה, לא בסכנה, ואם כן, אז מה.
מאידך, צריך להראות שותפות עם עם ישראל, אז מאמינים באלוהים, שיהיה מבסוט.

  •   מדבר מהפוזיציה...עם דרכון זר  (לת) אריק
    • 12:43
    • 03.02.12

  •   מספרית רוב הציבור הוא לא ישראלי ולא יועילו המינוחים של דורון או מישהואחר. חבר מועדון בעל משכן באוהל מועד
    • 13:35
    • 04.02.12

    רוב הציבור כולל ערבים, חרדים שהם ביחד איזה 2 וחצי מיליון, רוסים נוצרים יותר מרבע מיליון, רוסים ממוצא יהודי שדבוקים לערוץ 9 הרוסי ולערוצים רוסיים - כל האוכלוסיה מחבר העמים מעל גיל 60 עוד איזה רבע מיליון. העובדים הזרים רבע מיליון חוקיים ועוד רבע מיליון לא חוקיים. כל האוכלוסיה האתיופית שעלו בגיל 50 + לא מחוברים בשיט לשום דבר ישראלי חוץ מלסבל שגורמים להם הרשויות הישראליות. היתר הם ישראלים מכל מיני סוגים בריינג' שבין האקדמיה למועדון בית"ר, בין קריית אתא לסביון, בין מועדון צוותא למרתפי הכפיים של אלנבי קומת מתחת לקרקע. בקיצור בלבלה של אנשים ושפות. מגדל בבל. זה נראה כאילו המדינה הוקמה כדי להוכיח הלכה למעשה ששלמה זנד צדק ואין עם יהודי אבל יש מועדון יהודי ויש לו אוהל מועד (היום זה מדינת ישראל). Zח

11 היהדות אכן קמה על הציונות להרסה ישראלי ממוצא יהודי
  • 08:19
  • 03.02.12

כשאומרים היום ציונות מתכוונים למעשה ליהדות בעוד שהציונות המקורית האמיתית קמה דווקא כהתרסה כנגד היהדות. הישראלים שלרובם כבר מאפיינים בולטים של עם כגון שפה, מנטליות והשתכשכות באותה ביצה, ממשיכים להתכחש לזהותם הממשית ודבקים בזהויות הזויות ומדומיינות

  •   בזכות זה שהיא התריסה היא הקימה פה מדינה שהחרדים לרוב שונאים. אז מי מדבר על זהויות מדומינות?  (לת) לישראלי ממוצא יהודי
    • 11:57
    • 04.02.12

12 אילו היית עורך סקר על השאלה אם אנחנו מוותרים על הדמוקרטיה, היית מופתע לגלות שהתשובה היא: לא
  • 08:51
  • 03.02.12

אבל אתה תופס את הדמוקרטיה כחוסר בלאומיות, או כפי שהיינו מתבטאים בעבר, כחוסר בפטריוטיות.
בכלל המילה פטריוט, הפכה בפי השמאל למילת גנאי, כי הוא מטעה אותנו לחשוב שפטריוטיות היא לאומנות ולא לאומיות.
אזרחי ארה״ב הדמוקרטים, הם גם מאוד לאומיים, הם גאים על כך שהם פטריוטים, ההגנה על המולדת ועל כל שעל מאדמתה, היא בנשמתם. אולם אף אחד לא ייקח זאת למקום של בעייה דמוקרטית כלשהי.
אצלך, הכל דומה להכל, לאומיות = ללאומנות, משמע הדמוקרטיה יצאה לגלות, כשאין דבר רחוק מזה.
מדינת ישראל חייבת להגן על עצמה מפני אוייביה, גם אם הם נמצאים בתוכה כ״מיעוט״ שמצטרף לרוב אוייביה הסובבים אותה. אם לא תעשה זאת, היא תחדל להתקיים כמדינה יהודית ובודאי לא כדמוקרטית.
הישראליות היא הדרך, היא התכנים, היא מיזוג הגלויות, היא הענקת אזרחות לערביי ישראל שנשארו איתנו אחרי נסיון ההשמדה שלהם אותנו ב47, היא המהות הלאומית שלנו שנבחרה על ידינו כדרך שבה אנחנו רוצים להמשיך ללכת לתמיד.
כשאתה כל הזמן מכניס את הערבים כפרמטר בתוך המשוואה האוד ברורה הזאת, הכנסת אג׳נדה זרה שאינה מקובלת על רוב האוכלוסיה, ועל זה אתה בעצם מלין.
אתה כועס עלינו שאיננו שותפים לדעתך, אבל שותפות או נכון יותר חוסר שותפות לדעה היא לגיטימית בדמוקרטיה, ואף אחד לא אמור להתרגש מחוסר ההסכמה.
יופי חוסר הסכמה, אפשר לחיות איתה באופן מצויין, אם לא משתמשים בה לצרכי ניגוח 

13 תגלית: קיבלנו חומר אנושי ברמה נמוכה יוכבד דדון
  • 09:29
  • 03.02.12

מעטים יודעים זאת:הנדבן הגדול של הציונות הלורד רוטשילד היה, במקביל, חבר בוועדה המלכותית להגירה בפרלמנט הבריטי. במלים אחרות כוונתו בתמיכתו בהתישבות היתה להפנות לקדמת אסיה, לארץ ישראל, יהודים עניים מהשכבות הנמוכות שלא יבואו למערב ויעצימו את האנטישמיות... וגם יפריעו ליהודים העשירים שהתבססו שם. זו הסיבה להתחזקות המפלגות הקיצוניות בארץ כיום כיון שיהודי אמריקה ואירופה נקטו באותו קו כשהפנו ארצה המון רב ממזרח אירופה ועד צפון אפריקה, מסיבות דומות.

  •   אתיופים. מזיג
    • 11:53
    • 03.02.12

    מאותה סיבה ממש עשירים יהודים מארצות הברית שכנעו את ממשלות ישראל לקלוט את יהדות? אתיופיה כאן.

  •   זו הסיבה להשגים נמוכים מכל הקבוצות היהודיות במערב  (לת) אריק
    • 12:45
    • 03.02.12

  •   התגובה של יוכבד ראויה לעיון זכי חלטורה
    • 17:07
    • 03.02.12

    כמו השאלה למה רוב יהודי (60%) העולם בוחרים שלא להתיישב במדינת היהודים. עדיין לא שמעתי חכם משכיל אחד שמסוגל לענות על השאלה הזו, למעט אלה הטוענים שליהדות העולם - ככל שיש לה "רצון כללי" ופרוטוקול מוסכם - אין עניין לכנס את היהודים כולם במקום צר אחד (אגב למה ליהודים יש מדינה אחת ולא שתיים ארבע או עשר) אלא להותיר אותם מפוזרים ביעדים אסטרטגיים כדי לא לאבד שליטה.

    אחרי ששהושלכו היהודים מאירופה, הם עברו אן-בלוק לאמריקה ועל יסוד הקהילה שקיבלה חיזוק מהותי בראשית המאה שעברה (בתקופת ה"עלייה" השנייה עזבו מיליון יהודים את מזרח אירופה; מיליון מהם התיישבו באמריקה ו 25-30 אלף עשו את העלייה השנייה זה הסיפור האמיתי של ה"עלייה" השניה). כל ינוקא בישראל יודע שאלמלא הלובי היהודי האמריקאי ששולט בקונגרס, בתקשורת במכשירים מעצבי דעת קהל (הוליווד) ובוול סטריט, לא היה שום קיום לישראליות או למה שהולך ומתרקם לנגד עיניינו - התפוצה היהודית בארץ ישראל.

    אגב, פרויקט תגלית לא נועד להביא יהודים לישראל אלא להקים את דור המנהיגות הבא של יהדות אמריקה והעולם.

  •   לא מצאתי אישור לטענתך. יכולה לעזור לי???  (לת) חגי
    • 14:39
    • 04.02.12

  •   שכנעו??? לאיזו מטרה? היו יכולים להשאר שם - לא הפריעו ליהדות ארה"ב. יהודה
    • 17:52
    • 04.02.12

    זו תאוריה מופרכת לדעתי.

  •   לחגי ויהודה י. דדון
    • 21:18
    • 04.02.12

    ברברה טוכמן בספרה על אנגליה וא"י כתבה על כך שרוטשילד היה חבר בועדת ההגירה המלכותית לאנגליה ובמקביל סייע לקליטת יהודים בא"י. כידוע הוא לא היה הנדבן היחיד שסייע ליהודים לצאת ממזרח אירופה להתישבות, בארץ או בארגנטינה. כמובן לא מדובר במהלך שטני. המניעים שמאחורי סעד בדרך כלל מעורבים. רצו לסייע ליהודים לצאת ממדינות בהן התרחשו פוגרומים מתוך כוונות טובות, אך לא רק. יהדות ארה"ב לא יצאה מגדרה לסייע ליהודים לבוא לאמריקה לפני השואה, כידוע, מאותן סיבות. אין להטיל ספק בכנות הציונות של יהודי המערב, אולם זו לובשת לרוב אופי תיאטרוני: הישראלים הם השחקנים על בימת ההיסטוריה, בעוד שהיהודים הם קהל הצופים המוחאים כפיים או מביעים הסתייגות.

  •   גב' דדון הכבודה. חוששני שאת מעניקה למשפחת רוטשילד אשראי שאינם זכאים לו (זה שהם לא זקוקים לו זה כבר סיפור מאופרה אחרת) ערן ארגוב
    • 00:05
    • 05.02.12

    פילנטרופים עשירים לעולם אינם סתם כך בחזקת "תורמים". לעולם הם משקיעים. כל תרומה שכזאת - שכרה בצידה. בניגוד לרוב בני התמותה - הרוטשילדים ודומיהם כמוהם כאותם רבי אומנים שחמטאים שביכולתם להריץ במוחם מגוון של תרחישים ביחס לשחקן היריב ולתכן לטווח רחוק ואפילו רחוק מאוד. כך למשל עשה אבי המשפחה מאייר אנשל רוטשילד, יהודי מפרנקפורט את הונו כי בעת המלחמות הנאפוליאוניות הוא השקיע בטיפוח שובך יקר של יוני דואר. לאיזה צורך? פשוט מאוד. בימי טרם אינטרנט ואי-מייל מידע היה עוד יותר יקר מאשר הוא כיום. רוטשילד קשישא ידע שהמלחמות הנפוליאוניות תיגמרנה ואז ורק אז תידרש אירופה השותת דם לסחורות למיניהן לשם שיקומה. אבל לשם כך נחוץ היה לדעת מראש שאכן נפוליאון הובס סופית שאם לא כן, הוא היה יכול לשקם את כוחו גם אם הובס בקרב (כפי שאכן קרה כשנשבה בפעם הראשונה והוחזק במעצר באי אלבה -משם נמלט, צץ בפריס וגייס בחיפזון צבא שאותו הוביל לתבוסתו הסופית והמכרעת בווטרלו). יוני הדואר של רוטשילד הביאו לו את המידע החיוני הזה בזמן- כלומר: לפני שהדבר נודע למתחריו בגרמניה. כך עלה בידו למכור במחירים גבוהים במיוחד את כל מה שצבר לקראת הרגע הזה והשאר הוא הסטוריה. באותו חוש של אבי המשפחה ניחנו גם כמה מצאצאיו. בעיקר הברונים אדמון דה רוטשילד מן הענף הפריסאי והברון ליונל דה רוטשילד מן הענף הלונדוני. הם נבהלו מן הפוגרומים במזרח אירופה (בדיוק כמו יריבם המובהק סיר מוזס מונטיפיורי) בעיקר בשל העובדה שזרזיף ראשון של פליטים מרוסיה, מפולין ומרומניה כבר החל לשוטט ברחובות פריס ולונדון וחששם העיקרי של היהודים הטובים הללו היה שהזרזיף יהפוך לשיטפון שיגרוף עימו את חומות המהוגנות המערב אירופית הציבילית שעל בניתן עמלו הרוטשילדים תוך השקעת סכומים אסטרונומיים בשימון הפוליטיקאים הבכירים ביותר הן בצרפת של האימפריה השניה והרפובליקה השלישית וכמובן - בבריטניה הויקטוריאנית היכן שיהודי לשעבר כבר זכה לכהן כראש ממשלה (בנג'מין ד'ישראלי). בקיצור: מראה הגדודים של יהודים חרדים מגודלי זקן ופיאות וחובשי קפוטות ושטריימלים לא ממש ערב לחיכם המעודנת של הרוטשילדים ולכן אין להתפלא על כך שנעשו לציונים נלהבים... יתירה מזו: הציונות שלהם עוד זכתה לפריחה מחודשת היות ובני הדודים שלהם מן הענף הוינאי בילו בהוטל דכאו זמן מה (היטלר חשק באוספי האמנות האגדיים שלהם) ולכן לאחר השואה אימצו הרוטשלדים אל חיקם את מדינת ישראל (לאחר שבקשריהם עם הישוב הציוני העברי חל נתק עוד בראשית המאה בעקבות המרד של האיכרים והחלוצים בפקידות הידועה לשימצה של הברון וב"חיים על חשבון הברון" בכלל. היה זה דווקא דוד בן גוריון שנענה בחום לחיזוריהם של הרוטשילדים ("לכסף אין ריח" היתה מימרה פולנית ידועה שהיתה חביבה עליו) וכך זכתה מדינת ישראל לזריקות מזומנים ואשראי בישבן הלאומי פלוס כל מיני צ'ופרים כדי שידע השור הישראלי איבוס בעליו הרוטשילדי. בין היתר: בניני הכנסת ובית המשפט העליון - סימלי הריבונות המובהקים ביותר שבנמצא - הם אנדרטאות לכך שמדינת ישראל המתיימרת להיות מדינה עצמאית אינה אלא סכר בפני הגנה על מערב אירופה מפני הצפה יהודית כלומר מפעל שנור אחד גדול או כפי שניסח זאת יהודי ערום אחד וד"ר נחום גולדמן שמו: "מדינת היהודים אינה אלא סעיף בתקציבם הלאומי של האמריקנים". אין זה פלא שמלגות המחקר ללימודי חו"ל עבור דוקטורנטים מצטיינים מישראל "קרן יד הנדיב") מותנות עם קבלתן בכך שהמילגאים יחזרו לישראל לאחר תום לימודיהם...

14 סוף סוף מישהו שתופס את השור בקרניו קובי גיסין
  • 09:58
  • 03.02.12

כן, סוף סוף מישהו הנוגע בבסיסי הבעיה, ומראה שעד שלא יטפלו טיפול עומק בבעיה העיקרית - הפרדת הדת מן המדינה - לא עשינו כלום. ושוב, אולי, היום עוד אפשרי הדבר, אולי זה רגע האחרון, לפני ש ה ח י ל ו נ י ם "המנהלים" את המדינה יגלגלו אותנו בתהליך המתפשט בצורה מפלצתית למצב של אל-חזור, והכל עבור פיסת שלטון.

  •   52% מהילדים זה חרדים וערבים...תלמד את השפה, שתי שפות אריק
    • 12:50
    • 03.02.12

    השקענו ..שקענו, זה קורה לא צריך לפספס את הלקח, כדאי לדעת עם מי יוצאים למסע ואיך מוחזקות המניות. כשזוג פילים וזוג ארנבים יוצאים למסע יש הבדל עם המניות מחולקות לפי משקל או לפי כמות מחזיקים. בדמוקרטיה של כמות מחזיקים ובתרבות של ביזה גם פילים בסוף מוחלשים.

15 א. אני ישראלי. ב. אוי כמה שזה נכון וכמה שזה עצוב.  (לת) אבי איל
  • 10:19
  • 03.02.12

16 ישראלי משה
  • 10:44
  • 03.02.12

אהבתי

17 כל מטוטלת חוזרת לבסוף לנקודת האנך.על אף מאה שנות "ציונות" כביכול, הישראלית , דורון נכבדי , פשוט שבה אל המקום שממנו יצאה: הגטו. ערן ארגוב
  • 11:22
  • 03.02.12

ואין נפקא מניה אם מדובר בגטאות השטייטעל המזרח אירופי. ב"חארת אל יאהוד" המזרח תיכוני או ב"מלאח" הצפון אפריקני.
מי יגלה עפר מעיניו של חיים הזז המנוח? אכן הוא צדק כשלא נרתע מלקבוע בסיפורו "הדרשה" ש"הציונות מתחילה מהרס היהדות". כוחה של הציונות האמיתית לא הציונואידיות (דהיינו:שיכפולה המזויף של הציונות) דהאידנא היה טמון בכך שמוריה ורביה הבינו שזמנה של היהדות עבר. שכדת וכתרבות כבר במאה ה-19 דווקא מה שמכונה "תחייה" היה סימפטום של פריחה בטרם כמישה. את זה הבינו הרצל ונורדאו דווקא שכיום היו מוגדרים ברגל גסה כ"מתבוללים". הציונות הקלאסית (כולל הדתית של :"המזרחי" המקורי) דיברה על "אדם יהודי חדש". על שחרור מן הכבלים המסרסים שבהם כבלה היהדות האורתודוכסית את האדם היהודי מאז ששלטונה המדכא של כת הרבנים ספג מהלומה מאלה שהלכו אחר הצלוב. את אלפיים השנים הבאות הקדישה הכת הזאת לביצור שלטונה באלה אשר לא ידעו שיש עולם מעבר לחומות הגטו ובמקום שאלהים ישפוך חמתו על הגויים שפכו הוגויים את חמתם עליהם. ועובדה שגם לאחר שאלוהי ישראל נספה בשואה והחלום הציוני הוגשם כביכול - שוב התחכמה ההיסטוריה ל"עם עולם" והנחיתה עליו בארצו העצמאית את טרגדית 67 ואת זוועת הכיבוש. חיש מהר ניערו מעל עצמם הישראלים החדשים והמשוחררים את ישראליותם ושבו להיות מה שהיו אבותיהם מאז ומעולם: סוחרי אוויר שמוכרים פרנסות אוויר. את הזהות העברית הישראלית הצעירה והשבירה הם בעטו הצידה וחזרו לחסות בצילו של הרב כותב הקמיעות והציבו ליחר בטחון את ספר התפילה לצד ספרי החשבונות - אלא שכפי שנהגו בחשבונותיהם הם גם נוהגים בתפילה - כלומר הולכים בקרי עם אלוהים כפי שהם הולכים בקרי עם אדם. מתפללים כמו שהם עושים עסקים ועושים עסקים כמו שהם מתפללים.. בשני המקרים הן מדובר בלופט געשעפט. מהון להון הישראלים חזרו להיות "יהודים" רק שמכל הציונות נותרה להם הלאומנות (וטעות לחשוב שהיא לא היתה קיימת בגולה: "אותנו בחרת מכל העמים" - הימהמו היהודים בתפילותיהם כשהם מתעלמים מ"הלא כבני כושיים אתם לי בני ישראל" או מ " בהשפטו יצא רשע ותפלתו תהיה לחטאה. יהיו-ימיו מעטים פקדתו יקח אחר" (תהלים, קט, ז-ח). הציונות האמיתית הובסה על ידי שיבתה של היהדות ושלטון הדמוקרטיה הובס על ידי שלטון החונטה הרבנית ועל אלה נוספה הקללה שרדפה את הגטו בכל שנות הגלות: השנאה והבוז לעניים, למעוטי היכולת לאלה שלא נולדו עם מרפקים ועם שרירים. תכונה זו מתבטאת בשנאת ה"סוציאליזם" שמאפיינת כל כך בבוטות את ה"יהודי הלאומי" החדש שצמח על חורבות הציונות האמיתית. ואם כבר הזכרנו את מזמור תהלים קט הרי שגם שם נדרש נעים זמירות ישראל לתופעה זו שהיתה מוכרת גם לו וזו לשונו: " יזכר עון אבתיו אל-יהוה וחטאת אמו אל-תמח.
יהיו נגד-יהוה תמיד ויכרת מארץ זכרם. יען אשר לא זכר עשות חסד וירדף איש-עני ואביון ונכאה לבב למותת. " מוסר השכל: אין ישראליות בלי ערבות הדדית, סולידאריות חברתית ושילוח הרבנים בחזרה אל המקום שאותו הועיד להם תיאודור הרצל מלכתחילה: אל בתי הכנסת . ולמרות האמור לעיל, דומה שעדין לא מאוחר מדי .

  •   כל הכבוד על הסקירה הזאת.  (לת) מ.
    • 12:58
    • 03.02.12

  •   מבריק ומדויק כתמיד, אך הזמן הולך ואוזל... חילוני
    • 14:38
    • 03.02.12

    החילוניים של היום כמו בן גוריון בשעתו, מביאים על עצמם את סופם במו ידיהם. מתוך בורותם וזלזולם בתוחלת החיים האורתודוכסית, נתנו לחרדים אצבע, ולפני שהספיקו למצמץ מצאו את זרועם נבלעת עד למרפק ועוד היד נטויה.

    לכן צריך לקום המנהיג הישראלי החילוני הסדור והרהוט שיכול לאחד את החילוניים ללא קשר לשיוכם בסוגיות אחרות ולפעול להפרדת הדת והמדינה, גם אם זה יעלה במחיר שסע ובפילוג אלים בעם. אין ברירה, הדמוקרטיה והשוויון לפני החוק קודמים למצוות הדת שרובן תילי תילים של פרשנויות שלרוב אין ביניהם שום קשר לכוונה המקורית של הכתוב. ויפה שעה אחת קודם.

  •   דברי ארגוב קושט אמרי אמת. אין חולק על על פסיק למעט על התקווה. זכי חלטורה
    • 03:29
    • 04.02.12

    אני מניח שארגוב מכוון לתקווה להיות עם חופשי שאני מפרש חופשי מעול (שולחן ערוך) ומשתעשע במחשבה שנפתלי הרץ אימבר כתב ברמז שבשעתו היה קריא וברור (בשפת התקופה של הרץ אימבר, חילונים ודתיים נקראו חופשיים ואדוקים). אין לתקווה שכזו שום אחיזה במציאות ההולכת ונרקמת לנגד עיניינו. התנועה הציונית היא עוד פרשה בתולדות העם היהודי והפרשה הזו הסתיימה. היהודים נזכרו מה זה להיות יהודי בתוך פחות מדור ואולי כבר מן ההתחלה - איך כתב ארגוב בתגובה מלפני שנים "... הנהגת הישוב כללה אז אנשים על סף גיל הזיקנה שנתקפו ברגשות אשמה על חורבנו של העולם שממנו הם ביקשו להתרחק ככל האפשר. הם הפילו את רגשי האשם שלהם על המפעל המפואר שקם כאן בניצוחם..." (ציניקן) אין זאת אלא שכבר מן ההתחלה לא היו "נקיים" והציונות החלה את פרשת המעשה הציוני (אחרי 70 שנות דיבורים) ברגל שמאל. אין שום תקווה. כוחו של היהודיזם גדול כנראה ממה שאנו רוצים לשער, והוא נדחק מהעולם בקצב שלו; עפ"י חשבון גס בהסתמך על מימצאיו של הפרופ' דלה פרגולה (בר-אילן) שקבע שאלמלא ההתבוללות באלפיים השנים האחרונות מניין היהודים היה מגיע (ב-2005) ל-150 מיליון, ייקח קרוב ל- 100 שנה עד שהרבנות תאבד את השפעתה ועוד 200 שנה עד שהיהודיזם ייעלם מן העולם וינוח של משכבו בשלום לצד דתות נשכחות אחרות, הדת של הזורואסטרים למשל (והיהדות לא תהיה התנועה הדתית הראשונה להיעלם).

  •   דאגה לעניים, ערבות הדדית וסולידריות חברתית קיימות בעיקר בחברה החרדית. פרוש רש"י
    • 15:40
    • 04.02.12

    כמו כל דבר אחר שמאחד ומלכד (אהבת המולדת למשל), מהווים אלה מטרה מועדפת לחיציו של כל מי שעבר בהצלחה קורס לשמאלנות בסיסית.

  •   תגיד מר פורוש רש"י אתה בנורמל? הערבות ההדדית ווהסולידריות החברתית אצל החרדים היא רק בעניין אחד: הם סולידרים וערבים זה לזה שייסחטו זה את זה רק אחרי שייסחטו עד תום את החמורים של המשיח ואם יסתיע אז גם הגויים בכל מקום שאפשר. נעשה ונשמע
    • 19:43
    • 04.02.12

    סחיטה עד תום, משמע עד שלא שיישאר מהחמור דבר זולת אוזניו. אם לא יעשה עוד דבר לקיים את היהודים הטובים כי לא נותר ממנו כלום, לפחות ישמע.

  •   למקרא "אדם יהודי חדש", עלתה בראשי אסוציאציה של ישו (למען הסר ספק איני ממאמיניו). FAST FORWARD TO 2012
    • 21:13
    • 04.02.12

    מדוע ישו? כי גם הוא על פי "ההיסטוריה", סימן זן חדש של יהודי שדגל בפרשנות שונה לכתובים ואיים הלכה למעשה על ההיררכיה והפטריארכליות הדתית ששלטה ביד רמה בעם היהודי. את תוצאות סרבנותו לחזור בו מדרכיו - בין אם הוסגר על ידי היהודים לרומאים או לא, כולנו יודעים. בטוחני שיש בין הקוראים כאלה שיזדעקו לנוכח ההשוואה, אבל גם רבין סיים את חייו באופן אלים, מכיוון שאיים על מה שנתפש בעיני ההנהגה הדתית, כמאיים על שלמותה הקדושה של "הארץ".

    הציונות והישראלי-יהודי החדש, מפחידים את ההנהגה הדתית מאז קום המדינה.....מין פרנויה שהעם היהודי יטמע בגויים. לא פלא אם כך, שהיא מנסה בכל כוחה ומאודה למחוק או להסיר מדרכה כל סממן המגדיר את ישראל כמדינה דמוקרטית. היום כבתקופת הרומאים, מלאכתם של החרדים מתאפשרת באמצעות גוף שלטוני שכל מהותו הישרדות ושקט פוליטי.

    מי אמר שההיסטוריה לא חוזרת?

    (דני)

  •   נו שוין... החרדים ו"סולידריות חברתית"? לא צריך רש"י ותוספעס כדי להיווכח באיזו "סולידריות" מדובר. המפורסמות אינן צריכות ראייה... מה שמאחד ומלכד את החרדים הן בעיקר השנאה לחילונים והאהבה לכספי מסיהם. וועדת הכספים של הכנסת היא המולדת הרוחנית האמיתית של החרדים במדינת ישראל והאהבה אל הוועדה הזו מלכדת אפילו אויבים בנפש כמו החסידים והמתנגדים (הליטאים) כדברי חכמים: "זה נהנה וזה אינו חסר". הכספים הללו נאספים על ידי המאכערים של החצרות והישיבות ומושקעים אצל הקוזינים של הרעבע בלונדון או בניו יורק ובעוד "גדולי ישראל" נוסעים להם בלימוזינות אל שדה התעופה כדי לנוח מעמלם הקשה באיזה פנסיון כשר בשוייץ, נדחקים להם עשרה ילדים ויותר בדירונת צרה שדומה יותר לדיר צר בשמואל הנביא בי-ם או בכהנמן בב"ב ומקיימים "פת במלח תאכל, ומים במשורה תשתה, ועל הארץ תישן, וחיי צער תחיה," - האם הם גם עמלים בתורה? על פי דלות חידושי התורה העלובים שיוצאים מעולם הישיבות - מסופקני... כמובן שלא מן החרדים ולא מרבניהם יש לבקש התיחסות רצינית ל"פשוט נבלות בשוק ובלבד שלא תצטרך לבריות". הן זה מכבר הם עשו את התורה קרדום לחפור בה - וחפירה זו היא - ולא שום אויב חיצוני - שתיכרה ח"ו קבר למדינת ישראל שכל כך שנואה עליהם. ותודה למערכת "הארץ" שלא צינזרה. ערן ארגוב
    • 22:05
    • 04.02.12

    נו שוין... החרדים ו"סולידריות חברתית"? לא צריך רש"י ותוספעס כדי להיווכח באיזו "סולידריות" מדובר. המפורסמות אינן צריכות ראייה...
    מה שמאחד ומלכד את החרדים הן בעיקר השנאה לחילונים והאהבה לכספי מסיהם. וועדת הכספים של הכנסת היא המולדת הרוחנית האמיתית של החרדים במדינת ישראל והאהבה אל הוועדה הזו מלכדת אפילו אויבים בנפש כמו החסידים והמתנגדים (הליטאים) כדברי חכמים: "זה נהנה וזה אינו חסר". הכספים הללו נאספים על ידי המאכערים של החצרות והישיבות ומושקעים אצל הקוזינים של הרעבע בלונדון או בניו יורק ובעוד "גדולי ישראל" נוסעים להם בלימוזינות אל שדה התעופה כדי לנוח מעמלם הקשה באיזה פנסיון כשר בשוייץ, נדחקים להם עשרה ילדים ויותר בדירונת צרה שדומה יותר לדיר צר בשמואל הנביא בי-ם או בכהנמן בב"ב ומקיימים "פת במלח תאכל, ומים במשורה תשתה, ועל הארץ תישן, וחיי צער תחיה," - האם הם גם עמלים בתורה? על פי דלות חידושי התורה העלובים שיוצאים מעולם הישיבות - מסופקני... כמובן שלא מן החרדים ולא מרבניהם יש לבקש התיחסות רצינית ל"פשוט נבלות בשוק ובלבד שלא תצטרך לבריות". הן זה מכבר הם עשו את התורה קרדום לחפור בה - וחפירה זו היא - ולא שום אויב חיצוני - שתיכרה ח"ו קבר למדינת ישראל שכל כך שנואה עליהם. ותודה למערכת "הארץ" שלא צינזרה.

18 מעולם לא היתה פה ישראליות מנותקת מיהדות. ל.
  • 11:37
  • 03.02.12

פעם פשוט היה פחות ייצוג למגזרים שונים, ולכן היהודים-הלאומיים הם אלה שהיוו את הישראליות. אפילו בקיבוצים, כביכול סמל האנטי-דת, חגגו את חגי ישראל. אחוז הקיבוצניקים ביחידות הלוחמות היה גדול לאין שיעור משיעור הקיבוצים באוכלוסייה. בשביל מי הם נלחמו? בשביל המדינה היהודית.

בן-גוריון הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל, היא מדינת ישראל. לא על מדינה דמוקרטית. לא על מדינה ישראלית. מדינה יהודית.

מה שקרה אינו שפתאום כולם נטשו את הישראליות והפכו ליהודים-לאומיים, אלה שציבור קטן נטש את הזהות היהודית והחליט שישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה. ככזו, היא לא יכולה להיות יהודית, ולכן חייבת להיות ישראלית, שהרי האזרחות היא הדבר היחיד המשותף לכל מרכיביה, שלחלקים מהם אין שום דבר משותף עם אחרים. אם היה אפשר, במטה קסם, להפריד בין יהודים לערבים, בלי ששום צד יפגע, כמה קופצים היו על המציאה הזו? וזו הסיבה שאין פה שום ישראליות, ומעולם גם לא היתה.

  •   בן-גוריון הכריז..... לא שמת לב למשהו חשוב. בזמן שבן גוריון הכריז על מדינה יהודית עוד לא פתרו את שאלת מיהו יהודי. מאז עבר זמן, והשאלה נפטרה (בשיבה טובה).  (לת) מרתה הרציגר ביטון
    • 10:15
    • 04.02.12

19 השד מהבקבוק. מזיג
  • 11:57
  • 03.02.12

מקימי המדינה וחוזיה,הבינו את הבעיה היהודית דתית ולכן החליטו עם הקמת המדינה לקחת את השד העדתי והשד הדתי ולהכניסם לבקבוק סגור ולהחזיקם שם למשך 50 שנה לפחות(עד תום כל הדור שיצא ממצרים,ספר שמות)בגין הלא חכם ב1977 שבר את הבקבוק ושחרר רת השדים לפני הזמן.השאר היסטוריה.

20 "יהודי" במקום "ישראלי" זה כדי להדיר את הערבים שרבים מהם הפכו לישראלים, ואפילו די גאים.. אפילו אם לא ישירו אתנו את "התקווה"...אלאמל
  • 12:12
  • 03.02.12

בישראל של 2012 משתלם יותר להיות יהודי מישראלי, כפי שזה משתקף מהכספים שמופנים לישיבות ולהתנחלויות

21 החיבור ליהדות נועם
  • 12:22
  • 03.02.12

מחבר המאמר היקר, הישראליות ריקה מתוכן. והיהדות מסרבת להתעדכן לטובת הקדמה. כבר בגולה השכילו להבין שלמען שימור הקהילות יש לקרב באמצעות היהודות הרפורמית והקונסרבטיבית. ללא יהדותנו למדינה אין זכות קיום, והישראליות החילונית שכן מאמינה באלוהים באופן כללי כ-80%!!! חייבת בשיתוף הציונות הדתית לאומית ליצור את הגשר המחודש למסורת כי אם לא.. נאבד לתוך הכלום לתרבות ריקה שאין בה מנהגים מסורות מועדים מאחדי עם ואף השפה תתפוגג... חשוב לשמר את יהדותנו ולקרב את כולם:)

  •   מיותר גם למקרא תגובתך ישראלי
    • 16:14
    • 03.02.12

    מה זה "ישראליות ריקה מתוכן"? העובדה שאין הרבה ספרי הלכה ישראלית? העובדה שיש לה הסטוריה צעירה, רעננה (עדיין), מנצחת ומלאת תקווה והתלהבות בניגוד להסטוריה עתיקה, מאובקת, בדויה למחצה, מלאת רדיפות וקורבנות דמים לאין ספור לצד צורות קיום משפילות ? היהדות היא צורת קיום גלותית בעלת מנגנון הישרדות מושלם. גרעין שלה תמיד ימשיך להתקיים במקומות אלה או אחרים אבל אין לה שום סיכוי להצליח לקיים מדינה במאה ה- 21 ללא הישראליות החילונית המודרנית פרי יצירתה של הציונות (המקורית).
    וזכות קיום ידידי היקר יש לכל קולקטיב שמעוניין להתקיים ללא קשר למה שהיה או לא היה לפני אלפי שנים.

22 אכן  (לת) אריק
  • 12:36
  • 03.02.12

23 כשהישראליות היתה גירוש ערבים כמו ב-48, הפקעת אדמות, וממשל צבאי לערבים (בגבולות 67) וכל זה תחת שילטון בן גוריון ומפלגות הפועלים-שום יהודי לא ראה סתירה בין ישראליות ליהדות...אבל ריצת האמוק של השמאל לכיוון מדינת כל אזרחיה חיזקה את היהדות על חשבון הישראליות. מה יותר פשוט מזה?  (לת) הסבר פשוט
  • 12:41
  • 03.02.12

  •   כל מדינה היא מדינת כל אזרחיה. אין שני סוגי אזרחות. מי שלא מבין את זה לא מבין את המושגים 'מדינה' ו'אזרחות'  (לת) אורן
    • 19:35
    • 04.02.12

24 ן ישראליות היא היהדות בארץ ישראל אבידן
  • 13:12
  • 03.02.12

ארץ ישראל היא ארץ התנ״ך. היהודים באו לארץ בגלל התנ״ך ולא בגלל הגותם של מארקס או גורדון. העליה הראשונה שהקימה את המושבות (ראשון, רחובות, זכרון יעקב וכו׳) גדלה ומתפתחת. הקיבוצים, לעומתן, מתחסלים והולכים. להיסטוריה היהודית יש קו ברור: מדי פעם קופצת לה קבוצה מורדת ביהדות, וכעבור דור או שנים עולה היהדות השורשית ומנקה את השטח. איך אמר עגנון? הסוציאליסטים נדונים על שם סופם, שסוף סוציאליסטים - ליסטים.

  •   גם סוף קפיטליסטים - ליסטים. ובמקרה, זה גם מתאים יותר :)  (לת) גרטה
    • 13:29
    • 03.02.12

  •   דברי הבל. הקבצנים היהודים שאיכלסו את ירושלים, צפת, טבריה וחברון במשך מאות שנים היו יהדות בארץ ישראל אבל הם לא היו ישראליות פטרושקה
    • 16:24
    • 03.02.12

    כי הישראליות היא תוצר של א.ד גורדון ומארקס בלבד. התנך היה קיים במשך כל 2000 השנים האחרונות והיהודים לא באו בגללו לארץ. הם הן באו בהמוניהם בעקבות מפעלה של הציונות החילונית שמייסדיה לא באו לכאן להשתטח על קברי אבות וגם לא כדי להביא את המשיח ובטח לא כדי להמשיך להיות עם לבדד ישכון אלא כדי להפוך לעם נורמלי ולחיות במדינה נורמלית.

  •   ענק !! קפיטליסטים= גפיטל ליסטים. אך לא חשבו על זה עד עכשיו. תודה.  (לת) צביקי
    • 17:00
    • 03.02.12

25 אני ישראלי וזו גאוותי המדינה היהודית כמעט ויצאה סופית מהלקסיקון שלי  (לת) צבר ישראלי נאמן לערכים דמוקרטים
  • 13:42
  • 03.02.12

26 ''התרנגולים'' מדברים אלי הרבה יותר מהכותל המערבי  (לת) כשהיינו חילונים ונבונים
  • 13:47
  • 03.02.12

  •   היהודים חיים היום על אדמתם, בגלות חיינו אצל אחרים ששמרו על הכותל שלהם  (לת) היום אתה שומר על הכותל שלך
    • 07:21
    • 04.02.12

27 הישראליות של הרבה אנשים כאן הייתה תחושת בית חילונית בטוחה ומשוחררת. מה שנישאר מזה היום הוא לאומנות, גזענות, כפייה דתית וזוהמה דתית כפייתית לאן שלא מסתכלים  (לת) ישראל חדלה להיות מה שהייתה עבורי. כנראה לעולם
  • 13:50
  • 03.02.12

  •   לא להתיאש.נתחיל להלחם על הפרדת דת ממדינה!! יש מפלגת"אור" ישר אל
    • 09:12
    • 04.02.12

    אני חובב תנ'כ אבל אלחם בחרוף נפש לזכויות חופש בטוי שוויוני בין חילונים ודתיים וערביי ישראל.אפשר וצריך ליזום תדמית מחודשת לישראל,בכל מיניי כוונים..

  •   זהירות ממפלגת אור!  (לת) מ.
    • 21:21
    • 04.02.12

  •   שימו לב לעומק הטיעונים המזהירים של מ. המזהיר מפני מפלגת אור.  (לת) אורלי
    • 23:02
    • 04.02.12

28 פעם היינו מדינת ישראל היום מדינת העם היהודי ובקרוב מדינת הלכה  (לת) בן גוריון לא האמין באלוהים אז מהה?
  • 13:51
  • 03.02.12

29 דור דור והדורון שלו ובדורנו יש הדרן לדורון שלנו מ"הארץ" ביום טוב מבחינים במציאות הציונית החולנית ובאופק היהודי המתרחק מארץ ישראל. אשר בחלקה מתקיימת דמוקראתיה של הרוב היהודי הנשענת על חוקים דרקוניים הנאכפים בכוח צבא הגנה לישראל הוא צבע העם או צבע העם או העם הצבוע. אבל כל זה במדינה הכי יהודית והכי ציונית שהיתה כאן מאז ומעולם. ועת הזו יותר טוב ליהודים "שלום בלי ציונות מציונות בלי שלום" ובכל אופן די לכיבוש המשחית והמביש כי עם צודק לא כובש.  (לת) פלץ
  • 14:01
  • 03.02.12

30 רוזנבלום חולם. הישראליות היא פרי טיפוח של יהודים שנטשו לשעה (היסטורית) קלה את הזרם המרכזי של היהודיזם. זכי חלטורה
  • 15:44
  • 03.02.12

טיפוח מוצלח יותר או פחות - כבר לא משנה - מה שצמח מהטיפוח הזה הוא בפירוש מוחלט סטייה מהמגמה, סטייה מהאתוס, סטייה מהנאראטיב וסטייה מהכרוניקה הקלאסית של היהודיזם. לא ברור למה הכותב מלין על אובדן משהו שהוא באמת תופעה יוצאת דופן בחיי היהודים דהיינו ולמען הסר כל ספק - הישראליות היא החריגה היוצאת דופן ולא "צעידת ראש הממשלה (ה"טוב ליהודים") ופמליית חובשי הכיפות והשביסים שלו בדרכם לישיבת הממשלה" כי באלפיים השנים האחרונות היהודים צעדו לכאן ולשם במצעדים כאלה ואחרים ואיש לא העלה על דעתו משהו אחר; הישראליות פרצה אל תוך היהודיזם בהפתעה מהממת.

ממה אתה עושה עניין מר רוזנבלום?! כולה 60 שנות ישראליזם. אז יחזיק עוד 20 שנה אבל זהו. ראה איך התמוטטו הקיבוצים על על נכסיהם הרעיוניים והממשיים. יותר מזה; יש חלך מושג כמה חוזרים בתשובה יש שם?

לא ברור מה אתה נדבק לישראליות הזו? זה לא היה קודם ואחרי שזה יתאדה זה לא ישוב להיות. תעזוב את זה כבר. טל"ח. רוב יהודי העולם (60%) בחרו להיות אמריקאים, קנדים, צרפתים, אוסטרלים וכו'; מה לא נאה לך?

31 הישראליות לא נעלמה אך לאן נעלמה התגובה שלי...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 16:09
  • 03.02.12

32 מעבר להתבכינות, הסיבות להעלמות הישראליות של - הומניזם, פראגמטיזם, חילוניות לני
  • 16:14
  • 03.02.12

צניעות, פשרנות וערבות הדדית הן:

1. מליון עולים חדשים מרוסיה שליברמן הוא הארכי טיפוס המיצג אותם - פאשיסטים סוגדים לכוח.

2. "ניצחון" תרבות המזרח המיוצגת ע"י מה שנקרא " הזמר המזרחי " מסוג " את אחלה חמודה".

3. שקיעת הדור השיני השלישי והרביעי של מקימי המדינה בדקדנטיות נהנתנית נעדרת כל ערכים מלבד, כסף , FUN , ו SEX.

4. קריסה טוטאלית של החינוך, שבגלל משכורות עלובות הופקד בידי מורות חסרות שאר רוח וכישרון,

5.המהפכה הטכנולוגית שמטמטמת כל שריד של מחשבה עצמאית, ע"י הצפה ב גדג'טס מטומטמים .

6. התקשורת ובעיקר הטלוויזיה והאיטרנט שמטמטמות את ההמונים בתוכניות ראליטי איומות, וביצירת חברה ווירטואלית מנוכרת וחסרת ערכים ברשת.

  •   מזל שהגיעו לכאן מיליון עולים מרוסיה אחרת הניצחון של באבה סאלי וזמר המזרחי היה מוחלט אלכס (הישראלי החדש)
    • 18:52
    • 04.02.12

    ולגבי ליברמן - יש לו מקסימום 30% תמיכה בציבור העולים. כל השאר לא סובלים אותו.

  •   מזל שיש כאן צברים ישראלים דמוקרטיים, ולא רק עולים חדשים מרוסיה שמתחברים רק לכוחניות  (לת) רונן
    • 19:43
    • 09.02.12

33 אין ישראליות אחת. הבעייה מתחילה שישראלי אחד מנסה לכפות את הישראליות שלו על האחרים  (לת) ממש כמו שהדתיים מנסים לעשות. והבעייה הגדולה יותר שהם מצליחים.
  • 16:14
  • 03.02.12

  •   יפה אמרת, יש זכות לכל דעה, לא חייבים להסכים לה, אבל זכותה של הדעה האחרת להתקיים  (לת) הטוענים לדמוקרטיה אינם מיישמים אותה
    • 07:26
    • 04.02.12

34 זהו התפקיד ההיסטורי שיועד לישראל - מכשיר להפצצת ''דמוקרטיה'' - ע''י חיילים יהודים המקיימים את הציווי הלאומי שלהם. לשם כך מגיעה התמיכה והחימוש. אלא מה.  (לת) ק.א.
  • 17:17
  • 03.02.12

35 אין ישראליות בלי המדים הירוקים. ואין מדים ירוקים ונעלי צבא בלי ישראליות. ישראלי נולד עם נעלי צבא. אפשר לראות זאת בטח באולטרסאונד האימפריאליסטי.  (לת) ק.א.
  • 17:21
  • 03.02.12

36 ישראל ויהודה -אחים חורגים נבות
  • 17:45
  • 03.02.12

יהדות אבדה את דרכה מזמן. ישראליות מחפשת את דרכה.

37 חמינאי הנביא אזרח של מגזר
  • 18:31
  • 03.02.12

האפיפיור האירני גם ממעט להגיד את המילה "ישראל". הוא מעדיף להתייחס אלינו כ"המשטר הציוני, הישות הציונית" או פשוט כ"יהודים". בזה הוא הראשון שפתח את הלקסיקון האופנתי של ממשלתנו ושל ראש ה"אופוזיציה" שלנו.

38 אמור לי מהיכן היא הופיעה (הישראליות) ואומר לך להיכן נעלמה. ארתור ארכשלוך
  • 19:21
  • 03.02.12

געוואלד! נעלמה הישראליות! הנה היא הייתה והופ איננה. איזה חמקמקה. דברים אמיתיים לא נעלמים כל כך מהר. ארטיפקטים ופטה מורגנות כן!

ולצורך השוואה קחו למשל את הערביות. זו הייתה בא"י לפני אלף שנה ונמצאת גם היום בא"י בשינויים קלים (מה שהישראלים ההולכים ונעלמים קוראים פרימיטיבים).

איפה אתה מחפש ישראלים בין 20% חרדים, 20% ערבים, 20% מסורתיים, 20% רוסים? או בין 20 האחוזים הנותרים כאן כי יש להם הורים זקנים שצריכים טיפול או מקצוע שהוא תלוי שפה (כמו עיתונות למשל)?

39 איפה השיראליות?????? רותי
  • 19:24
  • 03.02.12

בקיץ האחרון הישראליות התעוררה לזמן קצר. היו אמנם אנשים שניסו להרדים אותה בהפחדות מסוג "הכל פוליטי" . אפילו אדון שמולי מהסטודנטים ניסה עד שהתעורר והבין כי אכן הכל פוליטי ואם הוא לא יבין את זה ומהר, הרי שה"חברים הטובים" של ביבי ימשיכו להרוס לנו את החברה והמדינה.
אם המחאה היתה אמיתית ו"אש האיכפתיות" עדיין יוקדת כי אז יש תיקווה כי בבחירות הבאות יעלה כוח שאיכפת לו מישראל, מהחברה שבה. הלוואי.

40 הישראליות נעלמה לאורך חופי אוסטרליה, באמסטרדם, בברלין, בניו-יורק, עמוק בתוך ארה"ב, ב-LA, לונדון, אפילו בהודו ישראלים התיישבו דרך קבע. בוריס
  • 19:32
  • 03.02.12

זה דווקא טוב בשבילי. יש קצת מקום. מוצא עבודה. אוכל נקניק. יש וודקה.

41 הוא היה הראשון שהבין את גודל האירוע, הוא היה הראשון שחילק את העם הוא יהיה הראשון שיחלק את ירושלים  (לת) ביבי יחלק את ירושלים
  • 20:37
  • 03.02.12

42 התשובה לשאלה הזאת מרוכזת במספר רחובות בתל אביב Reuven Holzer
  • 21:01
  • 03.02.12

רחוב הרצל שדרות רוטשילד ועוד כמה רחובות קטנים לידם:
היו היתה עיר עברית ראשונה שנבנתה בחולות הלבנים ליד הים. נבנתה גימנסיה הרצליה. הגימנסיה העברית הראשונה והיה לה ראש עיר בשם מאיר דיזנגוף שהוריש את ביתו לעיר , מה שהפך להיות המוזאון הראשון בתל אביב. בבית הזה בן גוריון הכריז על הקמת המדינה.
ליד בית דיזנגוף הקימו אנדרטה לזכר 72 המשפחות הראשונות של אחוזת בית.
יותר הלאה נמצא ביתו של אליהו גולומב שהיה ראש ההגנה. נמצא שם מוזאון ההגנה עם תצוגה על אירגוני ההגנה הראשונים וההעפלה הבלתי לגלית לארץ ישראל.
גימנסיה הרצליה הוחרבה ובמקומו הוקם מיגדל מכוער הלוא הוא מיגדל שלום.
בית דיזנגוף מוזנח ומתפורר. השטיח באולם הכרזת המדינה מעלה עובש והוחלט שכדי לקבל תקציבים יקצו חצי מהבית להיות"בית התנ"ך". רק לתנ"ך יש כסף. להכרזת המדינה אין תקציב.
האנדרטה לזכר המשפחות המיסדות עומדת בשיממונה ואין מי שיפקוד אותה. כך גם בית גולומב.
אני הלכתי עם בתי הגדולה להראות לה את המקומות החשובים האלה. בבית הספר שלה לא היה מי שחשב שצריך לפקוד מקומות אלה. לעומת זאת הם כבר ביקרו ב"כותל". אותו בית כנסת אורטודוקסי עם הפרדה לנשים וגברים שהקימו ליד קיר האבנים שבנה הורודוס האדומי כדי לתמוך ברחבת הר הבית.
התשובה היא פשוטה. הישראליות התפוררה ונישכחה כי אין לזה תקציב. זה לא מענין אף אחד.

43 מי אתה שתגיד לנו ה- 80% כיצד לנהוג. אנו הישראלים כפי שאנו יהודים ציונים ודמוקרטים ואילו אתה מנסה לאנוס אותנו - הצילו, אנס מורשע בשטח  (לת) עודד
  • 21:03
  • 03.02.12

  •   הוא מדבר על הישראליות כפי שהייתה לפני קום המדינה ומיד אחריה חילונית
    • 10:50
    • 04.02.12

    אתה צודק שמה שהישראלים הם זאת הישראליות, אבל דורון רוזנבלום מדבר על ישראליות כפי שאיפיינה את המדינה עד שנים לא רבות, כפי שאיפיינה את היישוב שנבנה כאן מתחילת הציונות ועד קום המדינה. את אותה ישראליות שבנתה את המדינה שהייתה ברובה חילונית עם זיקה כללית ליהדות.
    אני מזדהה לגמרי עם המאמר. למרות שטיפת המוח הכללית שיש במדינה לחזור לשורשים ול"מקורות" היהודיים שלנו. ולמרות שכל שיח ושיג ודיון גם אצל החילונים חייב להביא טקסטים מהתורה והמקרא, אחרת הוא לא "אין" או לא רלוונטי למהותינו כיהודים, אני רואה עצמי כיהודיה (נולדתי להורים יהודיים) שלא מאמינה בדתות. לא ביהדות, לא בנצרות, לא האיסלם או כל דבר אחר, ואני מרגישה ממש ממש בסדר עם זה. אני לא אתיאיסטית כי אני לא חושבת קטגורית שאין אלוהים, אלא אין לי מושג אם יש אלוהים ו/או מה טיבו/ה/ם. זה מאוד הגיוני גם כשחושבים על זה, כי זאת עמדתם של רוב האנשים החיים בעולם המערבי המודרני. מה שלא כל כך הגיוני, או יוצא דופן, זאת הנהייה בשנים האחרונות של ציבור במדינה מודרנית, קרי בישראל, אחרי הדת בצורה כל כך אינטנסיבית ומאסיבית. מבחינתי זה הליכה אחורה לעבר פרימיטיביות מחשבתית ואמונית. אבל הרבה חילונית מרגישים שאם הם לא יעסקו ביהדות יומם וליל אז מה משמעות היותם יהודים, ומה הם עושים פה. תשובתי להם ולדתיים היא שהמדינה קמה לא כדי להבטיח שהיהודים יהיו דתיים. מי שרצה להיות דתי היה דתי גם לפני קום המדינה. ובטח שהמדינה לא קמה כחלק מביאת המשיח, כפי שהדתיים לאומיים חושבים. המדינה קמה מטעמים מאוד פרקטים ורציונאליים של הבטחת ביטחונם ושוויון הזכויות של היהודים, ואת זה שהם לא יופלו ויירדפו אותם בגלל יהדותם. אם מסתכלים על ראשי הציונות רואים שרובם היו יהודים מתבוללים שהדבר האחרון שעניין אותם זה לבנות מדינת הלכה יהודית. אני לא מתכוונת להמיר את דתי כי כאמור אני לא חשה קרבה לשום דת אחרת, כך שאני חיה במדינה כי היא המקום היחיד בו לא יטרידו אותי בגלל יהדותי. יש לי קרבה ליהדות מבחינה תרבותית והיסטורית. אבל אני חושבת שהחילונים במדינה (שלאר לדבר על הדתיים) כובלים עצמם מבחינה מחשבתית כשהם מרגישים מחוייבות לחקור יומם וליל את היהדות מעצם היותם יהודים. אם היה מדובר באנשים שמתעניינים בכל הדתות וחוקרים באופן כללי נושאים כמו משמעות הקיום, החיים, אמונה וכ"ו וכחלק מהעניין חוקרים את היהדות אז ניחא, אבל להתעסק יומם וליל רק בטקסטים יהודים בגלל שנולדת יהודי זה לדעתי הגבלת החשיבה והחקירה.

  •   אנחנו יהודים מאמינים וגם ישראלים - לא נחזור לימי הפנקס האדום... דן
    • 00:05
    • 05.02.12

    אנחנו יהודים מאמינים וגם ישראלים - ואנחנו הרוב.
    יש ביניו משכילים ובורים, ספרדים ואשכנזים, עשירים ועניים - אנחנו בכל מקום..
    הכפייה של מפא"י וההסתדרות נגד יהודים מאמינים עברה מן העולם. ימי הפנקס האדום חלפו.
    אפשר להיות גם ישראלי וגם יהודי מאמין.

    מר רוזנבלום לא ילמד אותנו מהם התנאים להיות "ישראלים"... והגיע הזמן שכותבים מסוגו יפסיקו עם ההתנשאות הזו - עבר זמנה.
    חופש אמיתי - הוא גם חופש להאמין.

44 מאמר חשוב: הישראליות נידחקה לבוידעם והוחלפה בסיגנון חיים מדברי-ערבי-סמרטוטי שהטקסיות במרכזו לצד ה"אנחנו" הקולקטיבי וההשתמטות מכל פירוש הגיוני של צרכי חיי היומיום הם אבני היסוד שלו=במדינת הבאבאסאלי ראוי שנתיבות תהפוך לבירת יהודה (לשעבר ישראל).  (לת) קלמן גרבצנוביץ' (עוטה שימלתו-כנידרש)
  • 21:03
  • 03.02.12

45 סופה של מדינת יהודה לשקוע בתהום הנשייה של ההיסטוריה בתור הרפתקאה חולפת ...... איזי ריידר
  • 21:28
  • 03.02.12

מרגע שהשבטיות היהודית האקסלוסיבית גברה סופית על הלאומיות הישראלית האינקלוסיבית, זה רק עניין של זמן עד שהשטייטעל המתבדל והמתנשא הזה ייכחד: הוא פשוט נטע זר בכפר הגלובאלי המתהווה.

46 טצ... טצ... דורון שלנו איבד את חוש ההומור המפורסם שלו והתחיל להתבכיין? חתיאר
  • 22:10
  • 03.02.12

ישראל "הנשלטת ע"י הימין שפניו לעבר" וש"סותם פיות" כל כך הרבה יותר חילונית וחופשית מישראל הסוציאליסטית של מפלגת העבודה. הבעיה שרוב הבכיינים שמגיבים פה לא נולדו אז או שהזיכרון שלהם כבר, לא עלינו, לא פועל כל כך טוב. בימי ב.ג. ואשכול כל המדינה היתה בעוצר מכניסת השבת. הכל, קולנועים, חנויות ורוב בתי הקפה היו סגורים מכניסת השבת עד מוצ"ש. הצנזורה הצבאית אסרה לפרסם גם ידיעות שהתפרסמו בכל עתוני העולם. כשחייל נהרג בתאונת אימונים זה היה סוד צבאי שנאסר לפירסום. הצנזורה האזרחית עשתה שמות בסרטים שהקרינו כדי לשמור על "המוסר הציבורי". ב-1964 נאסרה כניסת החיפושיות לארץ כדי "להגן על הנוער". המדינה היתה יותר דמוקרטיה עממית מאשר דמוקרטיה. ה"נאורים" שמבכים את המצב הנוכחי הם היהודונים האמיתיים שמומחיותם ביללותיהם.

47 ממש שטויות: אני אתאיסט, פילוסוף, רציונליסט, עם טראומת שואה מוחשית ביותר.  (לת) לא אם אלא מתי
  • 22:24
  • 03.02.12

48 הפרדת דת ממדינה היא הכרחית. איך מגיעים לזה?  (לת) נגה
  • 23:13
  • 03.02.12

  •   It's to late . We hade to do it long ago now the answer is to live as soon as you can. Ther is no more Israel as the real Israelis know it . Israel today is somting not recognize by thos how build and dream of a free country for all...........It's gone and as sooner you'll recognize it the better you are  (לת) This is the end my friends
    • 05:31
    • 04.02.12

49 תפסיקו כבר לערבב את הפלסטינים בישראליות החילונית. אני חילונית אפיקורסית, לא מאמינה באלוהים אבל גם לגמרי לא מאמינה לערבים  (לת) איה
  • 23:16
  • 03.02.12

  •   I don't believe you That you know what you are saying  (לת) Poor Ayah
    • 07:55
    • 04.02.12

  •   אנשים כמוך הם בדיוק אלו שהביאו את המדינה למצב שלה כיום, תוך שיתוף פעולה מתמיד תעשי חשבון נפש
    • 09:37
    • 04.02.12

    עם הדתים הלאומיים , החרדים וכל חובבי הקמעות, כלומר - היהודים האמיתיים. את וחברייך לא יכולים לממש את האידיאולוגיה שלכם ללא האידיאולוגיה הדתית הגזענית.

  •   ואם את לא מאמינה אז מה? כדור הארץ מסתובב לפי זה?  (לת) ו
    • 12:21
    • 04.02.12

50 איך ייתכן שמי שזקוק להמצאת עצמו בקיום אלוהים מתייחס לעצמו בהערכה. אם אתם זקוקים להמצאה זו, בסדר, תאמינו, אבל לפחות תתביישו.  (לת) רחלי
  • 23:18
  • 03.02.12

51 איפה הישראלים? רונן
  • 23:18
  • 03.02.12

אני סטודנט לתואר דוקטור בארץ. כשאני מביט סביבי ורואה את רמת ההוראה הנמוכה, אני שואל היכן הישראליות. כשאני שומע מחברי ללימודים שהם מתכננים לסיים את התואר ולעוף מפה, אני שואל היכן הישראליות. כשאני שומע איך ישראלים פוסט ציונים מזבלים על המדינה בחול, אני שואל איפה הישראליות. כשאני רואה דור שלם של נערים שיתקלקלו להיות נהגי מוניות או מוכרי פלאפל, אני שואל איפה הישראליות.

52 תודה, דורון. פתיח נאה לכרך השני שלך, תחת הכותרת "חומצת הישראליות". ובכן?  (לת) רוזנבלומיסט
  • 00:50
  • 04.02.12

53 מול פשעי הכיבוש החמדנות והשתלטנות חיבים להצטדק בלאומנות ואמונה דתית ש
  • 01:07
  • 04.02.12

הישראליות היא שמאלנית הימיו הישראלי הפך לאומני והתחבר בטבעיות
של אותה שתלטנות פרמיטיבית עם הדת שפעם לא נקטה צד פוליטי/מדיני
והיום היא נושקת למתנחלים הגזענים
קשה להגדיר את הישראליות אך במהותה היא מעמידה את האדם
במרכז ומעריכה את חופש הבחירה שלו להעדפות תרבותיות ואנושיות
כשכל אלו הם הפוכים ללאומנות ולדתיות שמכתיבות נאמנות מראש
ואינן מכבדות את חופש העדפה האישית הן במהותן שמרניות
ולעם המהגרים הפרנואידי והאובססבי לשתלטנות מתאימה המסגרת השתלטנית של הדת ושל הלאומנות

54 לאורך זמן האיבה האלימות והמלחמה הפכה לטבע של החברה וכדי להתגונן מול הרעל יש דת ולאומנות מכבסת תולה
  • 01:21
  • 04.02.12

יש קשר הדוק לתפיסת השלום ואהבת החיים
הישראליות היתקיימה כשהיתה תקווה ליצירת אותה תרבות של אהבת חיים
של שלום
אבל בעיקר אחרי האינטיפאדות כשהשלום הפך למילה גסה כשהכיבוש הפך ללגיטימי והיה צורך להצדיק את פשעיו ואת פרדוכס החמדנות והשתלטנות האובססבי של הצלבנות הישראלית הבוחרת בחיי חרב אך גם בפינוק מערבי
של עם הנצח שאוכל ושוגל כי מחר הוא ימות אז את השקרים הללו אפשר להמיס ולסמם עם דת ופטריוטיות מנוולת שהרי להתמודד עם שקר צריך תמיד שקר יותר גדול

55 הישראליות נעלמה כי היא (יכולה הייתה להיות) המכנה המשותף היחיד ביננו לבין ערביי ישראל. ככל שהמכנה המותף או הפוטנציאל למכנה כזה הלך והתמוסס - ולא רק באשמת ממשלות ישראל - כך התרסקה לה גם הישראליות ובמקומה צמחה הבדלנות היהודית (ואחותה: הלאומנות הפלסטינית)  (לת) סוציולוג
  • 02:18
  • 04.02.12

56 השאלה המרכזית היא מה שיעור אזרחי ישראל היהודים שמרגיש סולידריות גדולה יותר עם אזרח ערבי לא-דתי מאשר עם יהודי חרדי. זהו השיעור האמיתי של האנשים שחשים עצמם יותר ישראלים מיהודים. נראה לי שמדובר ביותר מ 20%. אני אנחש שמדובר בכפול מזה.  (לת) השאלה המרכזית
  • 02:22
  • 04.02.12

  •   היית רוצה שבת שלך תביא הביתה חבר מאוניברסיטה שקוראים לו מוחמד? יהודי אשכנזי חילוני
    • 18:41
    • 04.02.12

    והם יודיעו לך שהם רוצים להתחתן ולעבור לגור לעיר הולדתו שפרעם? תענה בכנות לשאלה הזאת ולא בסיסמאות רגילות "אני לא גזען! העיקר שיהיה להם טוב ביחד וכו' ". אחרי שאתה עונה על השאלה הזאת יהיה ברור אם אתה באמת מוכן לקבל את הערבים תושבי ישראל כישראלים. לפי דעתי, יחס לחרדים אצל רוב החילונים הוא בתור "דוד מעצבן במשפחה". שונאים אותם בגלל שהם לא משרתים, לא עובדים, מפריעים לנו להחנות בשבת איפה שבא לנו וכו'. ברגע שחרדי חוזר בשאלה (לדוגמה היה בחור אחד בריאליטי "חנון" שנולד בבני ברק למשפחה חרדית והפך להיות חילוני, בנות חילוניות ויפות התלהבו ממנו) הוא אוטומטית מתקבל חזרה "למשפחה". לגבי ערבים, לא בטוח שמרבית העם מוכנים לקבל אותם כחלק מהמשפחה אפילו אם הם חילוניים. בסידרה קומית "עבודה ערבית" ראינו את זה. דרך אגב, אני לא מרגיש שזה גזענות, כי זה הדדי, גם ערבים שאני מכיר לא רואים יהודים כחלק מה "משפחה".

  •   הכל אפשרי אבל לא בדורינו. ראה כמה שנים לקח ללבנים ושחורים בארה"ב לבלות יחדיו; כל שכן להתחתן. מוחמד אשכנזי
    • 21:35
    • 04.02.12

    אז נכון שיש חוט מקשר בניהם (נצרות) ואין וויכוח על טריטוריה, אבל עדיין.

57 שמאל עלוב ביותר רםרם
  • 07:50
  • 04.02.12

אתם השמאולנים מובילים דת די חדשה שנקרא ״לקחו לי״ בכינות היא המקצוע המוביל שלכם. ועיתונכם

58 אל תכעסי על סשה צפל
  • 09:23
  • 04.02.12

http://cafe.themarker.com/post/2497329/

59 הישראליות שלי היא יהדות ערכית ומוסרית שמתבססת על כבוד האדם ולא על שמירת שבת ולא על ציציות שולי
  • 09:37
  • 04.02.12

ולא על כשרות הבד"ץ ולא על הדרת נשים ועינויי הגוף, היהדות שלי היא הישראליות שמהותה וביסוסה היא מסורת תרבותית והיסטורית ולא דתית פנאטית. ולכן יש להפריד דת ממדינה .
אלו הרוצים לקדש שם-שמים וללמוד בישיבות ולהקים בתי כנסת ולחיות עם תרי"ג מצוות שיעשו זאת על חשבונם (כי אלוקים שומר להם זכות על-כך בעולם הבא). ושלום עלינו ועל כל ישראל

60 בורות ובערות מובילים לדת ולאמונות תפלות  (לת) דויקו
  • 11:04
  • 04.02.12

61 כלכך צודק שזה עצוב ישראלית
  • 12:02
  • 04.02.12

אנחנו מתקרבים לצערי בצעדי ענק אל נקודת האל חזור בה הרוב במדינה יהיה כזה הדוגל בעליונות הדת היהודית בכל מערכות השלטון והמדינה ולכן הפרדת הדת מהמדינה ויסוד חוקה מעולם לא היו צורך צורך אקוטי ודחוף כפי שהינם היום.

62 עצוב. אין שינוי באופק. אולי דווקא הדור הצעיר של העולים הרוסים ישנה את המפה הדמוגרפית פוליטית אבל כרגע זה נראה אוטופי כי הם נאורים רק בתרבות אבל בכל השאר ימנים פאנאטים. תכלס לאדם נאור שיש מקום טוב בחוץ עדיף לא לגדל פה ילדים..ם  (לת) ד
  • 13:36
  • 04.02.12

63 נישואי הדת למדינה - המכה האחת עשרה. יעקב
  • 13:42
  • 04.02.12

הזיווג בין הדת למדינה, הפיכת הדת לקרדום לחפור בו, והצמדת החרדים לפטמות האוצר - אלה הרעות החולות המאיימות להכחיד את החלום הציוני, מדינת היהודים. בכמה עשרות השנים האחרונות ניכסו לעצמם הדתיים את היהדות כולה, ונישלו את החינוך הממלכתי מכל מה שפעם היה חלק בלתי נפרד מלימודינו - תושב"ע, אגדה, תלמוד, וקצת "יידישקייט", כפי שאנחנו למדנו בצעירותינו. מאז זבולון המר כשר החינוך נעלמו מקצועות אלה מחינוך ילדינו, והפכו נחלתו הבלבדית של החינוך הדתי. מאז החלה ההשתלטות הדתית על כל אורחות חיינו, והחוצפה הולכת וגוברת. אין בושה בדרישות החרדיות, אין גבול לעזות המצח הלעומתית והמדינה הולכת ומתחרדת בראשותו של המתכופף הלאומי, האיש שחב את כסאו לכל כך הרבה אנשים.... אם בבחירות הקרובות לא נשכיל להפריד את הדת מהמדינה - עתידנו נראה שחור ומחריד, תרתי משמע. !!!!!

64 הארץ שומרים שבת. לא מפרסמים תגובות בשבת.  (לת) קלמן בטיטו
  • 14:11
  • 04.02.12

65 לא יודע מה הם הערכים של הישראליות שאתה מדבר עליה . מזכיר המדינה
  • 14:15
  • 04.02.12

זו לא מלחמת תרבות זו מלחמה בין ערכים , והישראליות שאתה מדבר עליה אף פעם לא דיברה בלשון מוסרית ערכית ולכן היא מובסת .

66 מן הראוי לקחת מאמר זה ולדון עליו בבי הספר, כולל חלק מתגובות הקוראים.  (לת) א.נ.י
  • 15:00
  • 04.02.12

67 ישראליות של שנת 2012 כראי החברה נמצאת בפלוגת המילואים שלי אריק - מילואימניק גאה
  • 18:21
  • 04.02.12

צה"ל ובמיוחד יחידה קרבית במילואים הוא ברומטר הכי מדוייק של הישראליות העכשיוית, לפי דעתי. מספיק להסתכל על האנשים בזמן חופשי / הפסקה בפלוגה שלי באימון אחרון בצאלים. את מי אנחנו רואים שם? כ-20% אחוז כיפות סרוגות למיניהם שמתפללים במניין בהפסקה. איתם נמצא גם חייל חרדי "ליטאי" מירושלים שסיפר לי שהוא כל פעם מחליף מדים בתחנה מרכזית כי זה לא מקובל להסתובב במדי צה"ל בשכונה חרדית שהוא גר בה. אליהם לעיתים קרובות מצטרפים לתפילה בהתאם למצב רוחם עוד כ-40% מהחיילים שהם כביכול "מסורתיים" רובם ככולם בני עדות המזרח כולל 2-3 אתיופים ששאר הזמן תמיד נמצאים ביחד ומדברים עברית ביניהם. בצד עומדים בהפסקות בקבוצה ומדברים ביניהם ברוסית כ-20% מהפלוגה שהם מן הסתם עולים מרוסיה. ועוד כ-20% הנשארים מהפלוגה זה משמש כזה של ישראלים ותיקים וחילונים כמחציתם אשכנזים שכוללים גם כמה עולי רוסיה ותיקים שיצאו מחבורתם האתנית לטובת הקבוצה האחרת "כלל ישראלית חילונית" שהיא גם מיעוט בפלוגה שלי. האם זה שאין כלל המאחד ושאנשים האלה מקבוצות שונות לא נפגשים כמעט באזרחות אומר שהם זרים זה לזה? אני לא חושב. כולם מדברים אותה שפה ומבינים בדיחות (כולל חבורה "הרוסית") וכולם "אחים" ושייכים לעם אחד. קודם כל, אין בכלל נציגים של אוכלוסיה ערבית (20% מאוכלוסיה כללית) בפלוגה וחיים הדתי עם כיפה גדולה וזקן לא מרגיש שום סתירה כשהוא פונה לאלכסיי הבלונדיני שאמא של אביו הייתה יהודיה, אבל אמא שלו היא גויה נוצריה, משמע הוא גוי בעצמו, בפנייה מרגשת "אתה יכול לעזור לי, אחי?". גם אלכסיי יפנה אליו ככה והם ידברו ויצחקו ביחד על כל דבר. זאת הישראליות של היום. אין בה מקום לערבים. חרדים אלה שסגורים בגטו גם לא ממש שייכים. כל השאר בפנים מתחת לאלונקה, "אחים".

68 תיקון לכותרת אני
  • 18:24
  • 04.02.12

לאן נעלמה האשכנזיות החילוניות שקראתם לה ישראליות
אחח, איפוא שנות החמישים כששלטנו במדינה בלי הפרעה של דתיים, מזרחיים ועוד

69 אני מאמין באלוהים וחושב שהדת היא המצאה אנושית-אני גם פרימיטיבי?  (לת) רמי
  • 18:27
  • 04.02.12

70 הישראליות נעלמה בניו יורק  (לת) ושימותו הפרזיטים
  • 18:29
  • 04.02.12

71 הישראליות ברחה מהפרזיטים לניו יורק  (לת) ישראבלוף
  • 18:32
  • 04.02.12

72 ב ד י ו ק ! ! !  (לת) דניאל קלטי
  • 18:50
  • 04.02.12

73 אין חייה כזאת:ישראלי לא יהודי במדינת היהודים.עליהם להקים עצמם בניו ישראל.  (לת) אלי בובליל ר"ג
  • 18:54
  • 04.02.12

  •   ואיזו חייה בדיוק אתה בובליל? קשה להאמין שיש כמוך בנמצא. גם שוסע שסע פרסה, גם מעלה גירה ובכל זאת - טריפה גמורה... שקץ תשקצנו כי חריימה הוא
    • 21:44
    • 04.02.12

    ואיזו חייה בדיוק אתה בובליל? קשה להאמין שיש כמוך בנמצא. גם שוסע שסע פרסה, גם מעלה גירה ובכל זאת - טריפה גמורה...

74 ישראל הוקמה - מראש - כמדינה יהודית, וזוהי זכות קיומה. בספרות ההלכה המילה "ישראל" היא נרדפת למילה "יהודי". את כל זה העם ברובו הגדול, כולל אלו הקרויים "חילוניים", מבין היטב. מי שרוצה להקים מדינה סינטטית, תוך זיוף השם "ישראל", וסיכון עצם קיומה (כי אין זכות קיום למדינה קולוניאליסטית כזו) לא יזכה ליותר מ-15 מנדטים.  (לת) שלמה
  • 19:43
  • 04.02.12

75 'ישראליות' היא פנטזיה של גליציאנים הממשיכים לגנוב ולרמות כמו בגטו, ומתלוננים שכל הסובבים ג'ו
  • 20:44
  • 04.02.12

אותם עושים זאת גם כן.

76 טקסט מכונן.  (לת) ענת
  • 22:30
  • 04.02.12

77 אתה ועיתנך אליטה נסוגה, מתה מהלכת, והיבבות רק מעידות על הפחד שלכם מאובדן הכוח  (לת) תאודור
  • 23:27
  • 04.02.12

78 הישראליות נעלמה כאשר אתם התחלתם לקנות שפהאוזן מזהב.  (לת) עדד
  • 23:38
  • 04.02.12

79 להקים מוזיאון להנצחת זכר הישראליות כופת החילונית, גוזזת-פיאות ילדי תימן  (לת) דרור
  • 17:13
  • 06.02.12

פרוייקטים מיוחדים