מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מלחמה: מי יחליט

מלחמת העצמאות. מלחמת ששת הימים. מלחמת יום הכיפורים. מלחמת איראן - זה הרצף שהתווה אהוד ברק בנאומו בכנס הרצליה ביום חמישי שעבר, בדברו על ההכרעה הגורלית העומדת לפתחה של מדינת ישראל. מה טוב, השתמע, שליד ההגה, כיורשי דוד בן גוריון ב-1948, לוי אשכול ומשה דיין ב-1967, וגולדה מאיר ודיין ב-1973 - עומדים עכשיו המצביא ברק ועוזרו לענייני ראשות הממשלה, בנימין נתניהו. מעליהם, אמר ברק במקום אחר, מתעלם מהחוק ומהממשלה, "רק השמים".

"מרחב החסינות" שלתוכו מתקדמת איראן בהתמדה, אמור להגביל את האפשרות המעשית לפגוע בתשתית הגרעינית המפוזרת והמבוצרת שלה. קו-טיעון זה מתוצרת ישראל הוא חידוש עולמי בתחום הצידוק הרעיוני למהלומות-מנע; אלה מונחתות בדרך כלל בידי קורבן מיועד, כאשר אותרו הכנות לפעולה נגדו. תקדימי עיראק 1981 וסוריה 2007 מלמדים, שהשאיפה לשולי ביטחון רחבים יותר גרמה לישראל להקדים ולתקוף עוד בשלב השגת היכולת הגרעינית. מדברי ברק עולה תביעה לזכות-פעולה בשלב מוקדם עוד יותר, של צבירת היכולת להשגת היכולת.

מדיניות מוצהרת זו היא המדאיגה את הנשיא (והמועמד לנשיאות) ברק אובמה ואת שר ההגנה שלו, ליאון פאנטה, שחזר והסתייג באותו יום חמישי שעבר מתקיפה ישראלית אפשרית בחודשים הקרובים.

פוליטית, מרחב החסינות הנחוץ לאובמה מפני התקפה ישראלית משתרע עד לבחירות בנובמבר, בעוד שמרחב החסינות של נתניהו וברק הפוך: לפי פאנטה, הם רוצים לתקוף בחודשים הקרובים. אז אמורים שיקולי הבחירות להפריע לאובמה להגיב על התקיפה בחריפות. סתירה זו תתחזק ככל שיתאפס הסיכוי שניוט גינגריץ', בעל בריתו של נתניהו, יהיה למועמד הרפובליקאי ואולי אף לנשיא שיסכים למבצע ישראלי.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות לפייסבוק שלכם

הכרזות ברק בוטות, מתגרות באיראן ומזמינות אותה לתקוף ראשונה ולספק עילה לאיחוד העם ומערכת הביטחון סביב מבצע, השנוי כיום במחלוקת חריפה. לוח הזמנים שנקבע פומבית בהכרזות אלה מקריב בעליל את הצורך המבצעי בהסתרת כוונת התקיפה, לטובת שכנוע האויב והעולם ברצינות האזהרות. בכך מחקה ברק את אנואר סאדאת ב-1973.

לסאדאת לא האמינו עד שפתח במלחמה, ואמינותו של ברק נשחקה כשהכרזותיו התגלו כסדרה מתארכת של מלים ריקות. כך, בין השאר, בהתחייבותו לצאת מהממשלה אם אהוד אולמרט לא יפרוש לאחר פרסום דו"ח וינוגרד; ובהודעתו ב-1 בפברואר אשתקד, שיביא לממשלה הצעה למינוי האלוף יאיר נווה לרמטכ"ל בפועל ל-60 יום.

הפקפוק בדברי ברק מוצדק, אך עלול הפעם להתברר כמשגה יקר. פאנטה הציג אותו ואת נתניהו כחותרים לצאת למלחמת איראן השנה. הם מכשירים את הקרקע הפוליטית, ברק ברמז עבה על חבירתו לנתניהו כדי לחזק מערכת של שתי מפלגות גדולות, כמו-אמריקאית, בהנהגת ראש ממשלה המצויד בסמכויות חזקות; ונתניהו בהקדמת הבחירות, כדי להכין לעצמו חופש פעולה - מרחב חסינות - בחודשים שבין ההודעה על התפזרות הכנסת לבין ההליכה לקלפי.

ברק ונתניהו מדברים בסגנון "המדינה זה אנחנו", אבל סעיף 40 לחוק יסוד הממשלה קובע, ש"המדינה לא תפתח במלחמה אלא מכוח החלטת הממשלה". לא השניים, לא שמינייה, לא 18 חברי ועדת השרים לביטחון מוסמכים לפתוח במלחמה יזומה, מחושבת ומתוכננת. זאת, להבדיל מתגובה חפוזה על התקפת פתע, או מהפעלה בהולה של "אמצעים שבידי משרד ראש הממשלה", כהגדרת היועצת המשפטית דאז במשרד הביטחון, בדיון בכנסת ב-2003.

כשלי התפקוד של נתניהו ושריו באסון הכרמל, ושל נתניהו, ברק ועמיתיהם במשט ה"מרמרה", שבדק מבקר המדינה, מחדדים את סוגיית האחריות הכוללת והאישית של חברי הממשלה. אסור להם להפקיר הכרעה כה גורלית בידי הצמד נ.ב. לבדו.

Read this article in English: The Iran War: Who will decide?




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אובאמה שמובאמה, פאנטה שמאנטה : לא הם יעלמו מן המפה אם איראן תזדיין בנשק גרעיני  (לת) קירטצ'וק
  • 03:56
  • 05.02.12

  •   ברק מחליט על תקיפה באיזה זכות מחליט לנו? רותי
    • 18:09
    • 05.02.12

    ברק ונתניהו נורא רוצים לתקוף את אירן. אבל כשהם ובני משפחותיהם וחבריהם ישבו במקלטים האטומים, איפה ישב העם? איפא נהיה אנו ומשפחותינו? גיבורים גדולים לקפוץ למלחמה כדי שההיסטוריה תזכור אותם, לטוב? אולי לרע?

  •   איפה ישב העם? בברלין. ברברלין
    • 02:28
    • 06.02.12

    מה לא?

02 אם אין מה לכתוב, למה לכתוב?  (לת) נו באמת
  • 04:06
  • 05.02.12

03 רק פשיסטים בונים את עתידם על הבטחת מלחמה.  (לת) צבי
  • 04:52
  • 05.02.12

04 הבעיה עם הצמד הזה רק לא הם
  • 05:08
  • 05.02.12

הבעיה עם הצמד הזה

05 העכבר ששאג יוסי מועלם
  • 05:14
  • 05.02.12

כדאי לראות שוב את הסרט משנות השישים. ישראל היא עכבר שואג וצריך רק להזהר בקפיץ המלכודת לא יחתוך לה את הזנב. האיראנים עם 2500 שנים של הסטוריה מעשית יותר חכמים- תהיה להם פצצה ואיש לא יתקוף אותם.

06 לגזור ולשמור:"המצביא ברק ועוזרו לענייני ראשות הממשלה, בנימין נתניהו."  (לת) Jonas
  • 05:25
  • 05.02.12

07 איומי ישראל משפרים את האפקטיביות של הסנקציות  (לת) הרוצה בשלום
  • 05:31
  • 05.02.12

  •   נכון, אבל זה הסבר חלקי. בחינת מכלול האירועים מעידה שאנחנו לקראת תקיפה. להסבר מלא - חפשו בגוגל "חיים שרירותיים"  (לת) יניב מאיר
    • 14:26
    • 05.02.12

08 אילו לא היה מדובר בדיני נפשות (הרבה נפשות) זה יכול היה להיות תרגיל לכל מי ששואף אדר
  • 05:40
  • 05.02.12

זה יכול היה להיות תרגיל לכל מי ששואף להיות ראש ממשלה בישראל. אכן זאת החלטה קשה מנשא ולצערי הרושם המתקבל הוא שלא כולם בארץ משוכנעים שאלה שמנהיגים אותנו היום הם המתאימים לשאת בעול הזה.

09 משום מה מתעלת הכותב מנושא "החסינות מתקיפה" של המתקן התת-הרי להעשרה צבאית  (לת) קסנדרה
  • 06:30
  • 05.02.12

10 הערה אחת לעניין האזרח ק'
  • 06:39
  • 05.02.12

השריפה בכרמל ופרשת מרמרה הן כשלי נתניהו וברק? בעל המאמר מגמד את נזקיהם שהם גדולים הרבה יותר. מתי יצאו מליון איש ואשה בקטגוריה על ממשלה בישראל? צא ולמד מכך.

  •   ולמה יצאו המיליון בקטרוג? בגלל 5% האבטלה? בגלל הרעב? בגלל פיגועי אוסלו והדם הזורם ברחובות ובמסעדות? בגלל הרוגי מלחמת גולדוואסר הכושלת? בגלל שדפני וסתו לא התגייסו? צא ולמד מכך!!!  (לת) סטיר
    • 15:50
    • 05.02.12

11 אובמה מודאג שישראל תתקוף את האיראנים? להיפך. הוא שוטם את ביבי ששר החוץ שלו המוקצה מחמס מיאוס, בורח לבקר את חברו פוטין מאחר שאין לו ויזה לאירופה וארה"ב. הן ביבי והן אובמה יודעים את האמת. ישראל לבדה לא יכולה למגר את הגרעין האיראני. אובמה, שמשטמתו כלפי ביבי וליברמן מטריפה אותו, יודע שאם ישראל תסתבך באיראן, ששתי חטיבות שאומנה על ידה עשו לנו בית ספר בלבנון השנייה, ישמח לאידו של ביבי. אבל וכדי "לשמור תחת," בפני הלובי היהודי שלו, שלח אובמה את הרמטכ"ל ומזכיר המדינה כדי להזהיר את ביבי, המוקף במשיחים הזויים, שאמריקה לא תשתתף ולא תתמוך בפעולה צבאית ישראלית כנגד איראן.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 06:56
  • 05.02.12

  •   לא ליברמן אשם בהרעה ביחסי החוץ של ישראל. המסביר לצרכן
    • 10:13
    • 05.02.12

    אפילו גדעון לוי, האדמו"ר של השמאלנים, מודה שהאשם הוא בעופרת יצוקה.
    ""עופרת יצוקה", סימן 1, הסבה לישראל נזק עצום. מתוך הקסרקטינים אולי לא רואים את זה, אבל דעת הקהל בעולם שינתה בעקבותיה את יחסה לישראל באורח דרמטי. ישראל נהפכה למוקעת כפי שלא היתה מעולם, תמונות עזה נצרבו עמוק בתודעת העולם". (1.1.12)

  •   ליברמן אשם בזה שהוא ליברמן. זו כל הבעיה.  (לת) דן
    • 13:10
    • 05.02.12

12 איראן אינה מהווה איום קיומי על ישראל. האיום הכי מסוכן הוא מדינה דו-לאומית שבה יאבד הרוב היהודי אם לא ייפסק הכיבוש.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 07:12
  • 05.02.12

13 סעיף 40 לחוק יסוד הממשלה? ביבי-ברק שמעו עליו? ואם כן הם יעקפו אותו. מהמקלט הבטוח הם ובני משפחותיהם יתבוננו בטבח שיהיה בערי ישראל. כדברי וילנאי - רמת מוכנות "בינונית".....  (לת) גד
  • 07:13
  • 05.02.12

14 מפחיד. מקומם ומעורר רצון לברוח מפה לתמיד.  (לת) מדינה מיליטריסטית
  • 07:14
  • 05.02.12

15 נ.ב. מלחמה  (לת) דם על הידיים
  • 07:15
  • 05.02.12

16 הישראלים הפקירו את עתידם וביטחונם בידי חבורת שרלטנים שטובת ישראל בעינהם באה הרחק אחרי טובתם האישית. נתניהו הצליח להוכיח שרוב הישראלים טמבלים מוחלטים רוב הזמן  (לת) נתניהו בעד ניתאי ובנימין בעד בנג'י ושניהם בעד ביבי. ושלושתם נגד ישראל
  • 07:24
  • 05.02.12

  •   מורט צוקרמן (מולטי מיליארדר, דמוקרט אמריקאי וידיד קרוב של נשיאי ארה"ב) במוסף ממון (ידיעות) לסבר פלוצקר על נתניהו - המסביר לצרכן
    • 09:55
    • 05.02.12

    "נתניהו הוכיח שהוא יודע לטפל בזהירות וביצירתיות במצבים מדיניים ובטחוניים מרכבים. הוא מתפקד היטב כר"מ ישראל. אני סומך על כושר השיפוט שלו. הוא מסוגל ומקבל החלטות מנהיגותיות."
    (ידיעות אחרונות 23.12.11)

17 אז מה בדיוק רוצה הכתבן לומר, שהוא לא מרוצה מהחלטת הבוחר? מי יחליט על מבצע שכזה מועצת מרצ? עדאללה? דב חנין זועבי?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:28
  • 05.02.12

18 פסיכולוגיית הספין. נתניהו וברק מסנדלים את עצמם לפינה שממנה כבר לא יוכלו לצאת. ההצהרות המתלהמות והכרזות המלחמה הבלתי פוסקות יאלצו אותם לפעול  (לת) ישראל הולכת וופכת למדינה פסיכית ומצורעת שתגרור את כל העולם להרפתקאותיה ותביא לעוד משבר כלכלי גלובלי
  • 07:40
  • 05.02.12

  •   תגובה ראויה. מעבר למשבר הכלכלי, אנחנו נשלם בחיי אדם- מחיר עצום, לשווא. בדיוק כמו בשריפה, בדיוק כמו במשט, בדיוק כמו במלחמות לבנון ועופרת יצוקה. לא למדנו כלום.  (לת) לא ניתן לממשלה חסרת אחריות להשתמש בנו כבשר תותחים לייצוב הכסא הפוליטי הרעוע שלהם; כסא שכבר לא מחזיק מעמד מכובד העוולות וההרס
    • 08:02
    • 05.02.12

  •   זה לא ישראל שתביא למשבר גלובלי, זה רק היהודים אשמים... ז'יד
    • 08:50
    • 05.02.12

    נמאס כבר. עומד מנהיג איראן ואומר שהוא מתכנן את השמדת הציונים, וחוזר ואומר את זה כל חדשיים בערך, ובמקביל בונה לעצמו פצצת אטום, ובמקביל המנהיג ודרך התנהגות השלטון ידועים ככאלה שלא עושים חשבון לדעת הקהל ולביקורת ויעשו מה בראש שלהם ואנחנו במקום לתקוף עושים כל מיני חשבונות של מה יגידו עלינו. מישהו נעצר לחשוב לרגע איך יראו החיים בישראל כשלאחמדיניג'ד יש כפתור אדום ללחוץ עליו בכל רגע שמתחשק לו? בבוקר שנחה עליו השראה אלוהית או בערב שהחיזבללה חטף חייל כצעד מנע מחושב? אולי 4 טילים ככה כשאנחנו עם קוראסון החמאה בבוקר, 2 על תל אביב שימחקו אותה, אחד על חיפה ואחד על דימונה, ואחרי כמה שעות, המון פלסטיני שועט לכיוון ירושלים? זה תרחיש אפשרי ביותר שיכול לקרות כל יום אם נאפשר לפצצה איראנית להתקיים. אז יכול להיות שביבי וברק אפסים ורק רוצים לשלוט אבל זה לא אומר שלא צריך להפסיק את הפצצה האיראנית כמעט בכל מחיר.

  •   ואיפה הביבי שלך עושה השלום הגדול, שמחפש לסיים את הכיבוש, שמחפש לחמם את היחסים עם ירדן, עם מצרים, עם תורכיה, עם לבנון...? על זה לא חשבת? אבל לטמבל אימפוטנט שלא מסוגל כלום חוץ מלהפעיל צבא לשווא, ולברוח מאחריות....בדיוק אתה כמוהו. איפה אחריות הביבי למנוע את המשבר הזה? הוא רק מחמם אותו, בדיוק כמו המרפסת טרום רצח רבין.  (לת) די לחפש אחרים אשמים. היכן אחריות הממשלה הרקובה הזו?
    • 09:27
    • 05.02.12

  •   יך בדיוק "לא ניתן"? ניראה שהתמיכה בנתניהו רק מתגברת  (לת) חלומות לחוד ומציאות לחוד
    • 12:30
    • 05.02.12

19 לצרף את דיין לאשכול וגולדה זו הטעיה - תזכורת היסטורית
  • 07:46
  • 05.02.12

גולדה יצגה את המימסד השולט של מפא"י. מימסד שהחרים את בן-גוריון ואת דיין וסימן אותם כאויביו הפוליטים הראשיים. דיין עצמו לא עסק בפוליטיקה, ולא היו לו לא מחנה ולא כח פוליטי, רק את האמון והאהבה שרכש לו הציבור הרחב. אשכול וגולדה לא נזקקו לו כלל לקואליציה שלהם. הצעות החלטה שהגיש בממשלה נתקלו בד"כ בהתנגדות של רוב אוטומטי, ולרוב תמכו בהצעותיו לא יותר משני שרים. אחרי מינוי הרמטכ"ל דוד(דדו) אלעזר, שזכה לתמיכתה של גולדה בכל מחלוקת שהיתה לו עם דיין, פסק דיין להתערב בענייני הצבא, ולכל היותר תרם "עצות מיניסטריאליות". את עיסוקו העיקרי מצא בתפקידו כמה שכונה בתקשורת דאז "שר השטחים". מה שלא הפריע לכמה (וכמה) נוכלים בתקשורת, אחרי מלחמת יוה"כ, לתאר את דיין כ"רמטכל-על" ובעל "השפעה מכרעת" על מהלכיה של ממשלת גולדה.

20 המכשלה הלשונית הצופה לבית ישראל
  • 07:47
  • 05.02.12

אין ללכת שולל אחר הרהיטות הלשונית ו״ההיגיוו החד כאיזמל״ המיוחס למר ברק. בחסות שני אלה כבר הוביל משה דיין לאסון היסטורי, כפי שמעיד אוסף הגיגיו שכונס בשעתו בספר תחת הכותרת ״גבולות חדשים יחסים אחרים״.
הלשון הנקייה אודות ״אופציות על השולחן״ ו ״תקיפה באיראן״ מטעה ומנסה לעורר רושם כאילו מדובר בעוד ״מבצע״ שמסיימים אותו וחוזרים הביתה, בדומה לעיראק, סוריה, המרמרה, וכו׳.
ואולם הטרמינולוגיה התקפה במקרה שלפנינו היא ״פתיחה במלחמה כוללת נגד איראן״ שאת תוצאותיה ומשך זמנה איש אינו יכול לחזות מראש, אפילו לא מוחו האנליטי של מר ברק המתיימר לסמן חסם עליון למספר הקורבנות.
המציאות פשוטה הרבה יותר ואכן חדה כתער: מלחמה נגד איראן היא מעבר לכוחה של ישראל. מוטב להכיר בכך אם באמת מתכוונים ״להישיר מבט אל המציאות״ ו״לא להתבלבל״, כמאמר מטבעות הלשון המופקות חדשות לבקרים על ידי מר ברק. 

21 צודר ב-100% ! מי בכלל אישר לברק ונתניהו נבחרי הציבור להחליט בענייני המדינה ? אורן והארץ לא אישרו - אז אין אין אישור...הבנתם את זה אזרחים נייטיבס ?  (לת) א.ש
  • 08:02
  • 05.02.12

22 אז בידי מי אתה מציע להפקיד את ההכרעה הגורלית הזו? אמיר
  • 08:23
  • 05.02.12

לא בידי ראש הממשלה ושר הבטחון? בידי הכנסת? מבקר המדינה?
אי אפשר להתעלם שדרושה הכרעה גורלית - לכאן או לכאן. הכרעה לתקוף עם כל הסיכונים הכרוכים בכך והלטה לא לתקוף על כל הסיכונים הכרוכים בכך.
לצערי בצומת החלטה חשוב זה עומדים המנהיגים הללו,שנראים קטנים מדי למעמד הזה, אבל הם המנהיגים והם אלו שיצטרכו להחליט.

  •   המנהיגים הללו נבחרו כדי לדאוג לבטחון ישראל בין היתר. ובמשימה הזו הם כשלו, כמו באחרות. ואנחנו- יש לנו פה, ומותר לנו להביע את דעתנו ברחובות או בכל דרך אחרת. די לאפטיה הזו.  (לת) תתעוררו מפגרים. ממשלה לא אחראית משחקת בחיים שלנו כדי לטייח את האימפוטנטיות שלה
    • 09:31
    • 05.02.12

  •   למומחה לאימפוטנטיות: מותר לך באמת להביע דעה ברחובות אבל מה שקובע הוא הקלפי  (לת) דמוקרטיה ייצוגית
    • 10:50
    • 05.02.12

23 כשלי התפקוד של נתניהו ושריו באסון הכרמל ושל נתניהו ברק במשט ה"מרמרה" מחדדים את סוגיית האחריות הכוללת והאישית של חברי הממשלה. אסור להפקיר הכרעה כה גורלית בידי הצמד ביברק שלא סופר את העם.  (לת) יש הארץ ויש כל שאר העיתונים
  • 09:08
  • 05.02.12

  •   תגובה קולעת ולעניין  (לת) שומר חוק
    • 09:32
    • 05.02.12

  •   אז מה אתה מציע? הצבעה בכיכר הפוליס כמו באתונה לפני הספירה? נתניהו וברק יושבים בתפקידהם כדין. אגב גם דעתו של נתניהו בנושא הגרעין האירני הייתה ברורה לכול מי שהצביע בעדו.זה מה שהעם בחר וזה מה שיקבל לטובה או לרעה.  (לת) קובי זורגר
    • 09:52
    • 05.02.12

  •   הצבעה תמיר
    • 12:54
    • 05.02.12

    לא הבנת. מר אורן , החכם, מכל אדם, הוא שיחליט. הרי לא אין שיקולים של להכנס להיסטוריה, הוא אינו נפוליון בעיני עצמו, הוא פשוט רוצה את טובת מדינת ישראל. מה לנו להלין. בעוד שהמצביא ומשרתו רוצים את טובתם בלבד, הרי מר אורן רוצה את טובתנו בלבד. ובא לציון גואל.

  •   למה אתה לא קורא מאמר לפני שאתה מגיב. הממשלה כולה צריכה להצביע.  (לת) צביקי
    • 13:16
    • 05.02.12

24 אם האמריקאים בטוחים שתקיפת איראן תביא לקטסטרופה עולמית ותפגע במיוחד באינטרסים של ארה"ב (בייחוד כשתיתפס כשותפה) - מדוע שתאפשר תקיפה ולא תטרפד אותה אף באמצעים צבאיים? אמנם אימת האייפ"ק נוראית והפוליטיקה האמריקאית מחוייבת לזחול על גחונה לפניו, אך אין זה מחייב את ארה"ב להקריב את עצמה על מזבח הכיבוש והמגלומניה של ברק !  (לת) דן אנוש
  • 09:13
  • 05.02.12

25 מרכיבים שאלון לעיתונאי הארץ וקוראיו...הם יחליטו,כדאי?מתי.איך? יפורסם בהמשך. קין
  • 09:14
  • 05.02.12

שאלון נוסף יופץ בבית "האח הגדול".

26 הבוז שאורן רוחש לקברניטים ממש מגעיל ומעורר ספק גבי כוונותיו.  (לת) קין
  • 09:19
  • 05.02.12

27 מה השאלה? HMJE
  • 09:59
  • 05.02.12

מה השאלה? כמי שיודעים הכל כתבי "הארץ יחליטו (גדעון לוי, יוסי שריד, עמירה הס, אורי בלאו ויוסי וולטר בהחלט מתאימים להחליט)

28 נתניהו וממשלתו מסוכנים לישראל יותר מאיראן, חיזבלה וחמס גם יחד !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:59
  • 05.02.12

29 אולי נצביע ב SMS קוקו בן 19
  • 10:05
  • 05.02.12

יציאה למתקפה חייבת להישמר בסוד כדי שהיא תהיה אפקטיבית ואני מפריד בין היציאה למתקפה לבין דיבורים על מתקפה. חוסר האמון שלך בממשלה גורם לך לבלבול ודבריך מגוחכים. אולי נעשה תוכנית ריאליטי בערוץ 2 שביבי וברק יתחרו בטיבי וגדעון לוי והמנצח יהיה זה שיש לו יותר הצבעות sms. קוקו

30 הערה פיסיקאי
  • 10:27
  • 05.02.12

אמיר אורן כותב: "תקדימי עיראק 1981 וסוריה 2007 מלמדים, שהשאיפה לשולי ביטחון רחבים יותר גרמה לישראל להקדים ולתקוף עוד בשלב השגת היכולת הגרעינית. מדברי ברק עולה תביעה לזכות-פעולה בשלב מוקדם עוד יותר, של צבירת היכולת להשגת היכולת." משפט זה מראה שאו שלכותב אין מושג בנושא הפיתוח של נשק גרעיני, או שהוא זורה חול בעינים. תקיפת הכור בעיראק וכן התקיפה בסוריה נעשו כשפעילותם בתהליך הפיתוח של נשק גרעיני היתה בשלבים הרבה יותר מוקדמים. רצוי שעיתונאי רציני לא ישתמש באינפורמציה מטעה כדי להעביר את המסר שלו שהוא חשוב כשלעצמו.

31 במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך לא תחקור.  (לת) בן סירא
  • 10:41
  • 05.02.12

  •   כך אמרו השלטונות ברוסיה הסטליניסטית. גם בגרמניה של שנות השלושים המאוחרות. פה זה יהיה אחרת.השושואיזם הוא מפלטו של...  (לת) צביקי
    • 13:21
    • 05.02.12

  •   אפילו אינך יודע מי אמר זאת לראשונה, צביקי. לך ללמוד לפני שתגיב  (לת) בושה
    • 16:49
    • 05.02.12

32 אורן טוען שאיראן נמצאת בשלב מוקדם יותר מזה שעיראק וסוריה נמצאו בו כשהותקפו??? הסקופ של המאה
  • 10:47
  • 05.02.12

"תקדימי עיראק 1981 וסוריה 2007 מלמדים, שהשאיפה לשולי ביטחון רחבים יותר גרמה לישראל להקדים ולתקוף עוד בשלב השגת היכולת הגרעינית. מדברי ברק עולה תביעה לזכות-פעולה בשלב מוקדם עוד יותר, של צבירת היכולת להשגת היכולת."

איראן נמצאת רק "בשלב של צבירת היכולת להשגת היכולת"?

33 הצמד "נ.ב." - יפה מאוד :-) כתבה מעלפת
  • 10:49
  • 05.02.12

גם הרעיון שברק רוצה שאיראן תתקוף ראשונה את ישראל מחכים ביותר. היום כבר צטטו עיתון איראני שכתב בדיוק את זה.

34 אחרי שנים של ניסיונות סוף סוף יצא לאמיר אורן מאמר קוהרנטי ונכון  (לת) מזל טוב
  • 10:57
  • 05.02.12

35 אורן מטעה את הציבור. הדיונים בנושא מעמיקים ונערכים בפורומים רחבים!  (לת) בועז
  • 11:02
  • 05.02.12

36 דאגה עמוקה בליבי שברק בחוסר אחריותו ונסיונו להציל עצמו פוליטית מוביל את ישראל לאסון מתמשך  (לת) האיש הזה חסר עכבות
  • 11:02
  • 05.02.12

37 זאת הממשלה שתביא לחורבן  (לת) נתן 75
  • 11:43
  • 05.02.12

38 ברק אני ואפסי ברק, אני המדינה ברק הנצמד לכסאו באיומים מטומטמים. שתוק כבר.  (לת) אזרח
  • 12:36
  • 05.02.12

39 ברק למה לדבר קטעי משפטים באנגלית? עברי דבר עברית אתה לא גאון הדור באנגלית.  (לת) שולה
  • 12:41
  • 05.02.12

40 תאוות השלטון של ברק לא יודעת גבול . ביבי שלח אותו הביתה. די!  (לת) מבקש
  • 12:42
  • 05.02.12

41 מלחמת ברירה נגד איראן וביבי עם יד על ההדק - שאלוהים ישמור אותנו  (לת) עדי
  • 13:01
  • 05.02.12

42 הצמד ברק-נתניהו אמון על פיתוח מודלים סטוכסטיים, אגב סימולציות על ציר הזמן, מתוך דאגה כנה ליום שאחרי. אמיר אורן הוא ז'ורנליסט גרידא, שהידע שלו בחקר ביצועים איננו מזהיר, בלשון המעטה. אם ישתוק - לא יתבזה.  (לת) יהויכין קוונדיש
  • 13:13
  • 05.02.12

43 "הכרזות ברק ומתגרות" כמה נכון וקולע. אני ואפסי, אני הבטחון של ישראל. מסוכן.  (לת) שלמה
  • 13:39
  • 05.02.12

44 הכסא של ברק מתנדנד חזק. לא רוצים לשרין אותו. משרין את עצמו.צא לפנסיה אדוני.  (לת) מיכל
  • 13:41
  • 05.02.12

45 ביברק כשלו כבר פעמיים בשלטון. אין להם מנדט לשגע את כולם.  (לת) חנן
  • 13:42
  • 05.02.12

46 בחרנו בביבי וברק כדאי למגר את כול הרוע מסביבינו ולא כדאי לפחד מאובמה  (לת) דנה
  • 14:43
  • 05.02.12

47 ממלה אובמה עף בנובמבר וכול נשיא אחר יתן לנו גיבוי  (לת) נתנאלה
  • 14:44
  • 05.02.12

48 אם וכאשר ביבי וברק יחליטו-הדבר יובא לאישור הממשלה...שכנראה שתאשר...  (לת) אמיר אורן-קבל תיקון
  • 15:09
  • 05.02.12

  •   כמו שאישרו את ההתכוננות למרמרה ואת הזמנת "הסופרטנקר"... "חבורת אומרי הן"
    • 17:36
    • 05.02.12

    שרים בתואר בלבד...אין בהם דבר ממה שהיית מצפה "ממורמים מעם" ביכולותיהם ובאישיותם. אז מה יש לנו לצפות מאלה?

    היום החליטו לבנות רכבת לאילת ללא בסיס כלכלי המצדיק השקעה של מליארדי דולרים...ואם מי?עם אותם מהנדסים ואותה ממשלה שבנתה את הפירים התת קרקעיים לטילי הסקאד הסורים...זה השכל והכבוד והאחריות של הממשלה הזאת.
    מה לנו כי נלין?זה העם שבחר אותם...להתפרע כרצונם.

49 קשקוש. עיראק וסוריה הותקפו הרבה לפני שהיה להן כור פעיל, שלא לדבר על צנטריפוגות עובדות וטונות של אורניום מועשר. כבר היום אנחנו בפיגור מול בגין, ואפילו מול אולמרט, בעליה של עליזה!  (לת) מצ'לס
  • 15:45
  • 05.02.12

50 התקשורת הישראלית והנוי יורק טיימס שכדי להפיל את נתיניהו יפילו את המדינה ברברת מקוממת ומביכה  (לת) ידוע מי יחליט
  • 21:33
  • 05.02.12

51 כמו תמיד,תחליט מועצת גדולי התורה ביחד עם מועצת חכמי התורה בראשות הקדושים עובדי' את אלישיב  (לת) עדד
  • 23:13
  • 05.02.12

52 שמענו אותך רוני
  • 00:49
  • 06.02.12

הבנו שביבי כלום וברק אפס.הבנו שאתה החכם מכולם.הבנו ,בסדר.עזוב אותנו בשקט עם השנאה שלך.בכל הניתוח שלך אין שום דבר חדש.שום דבר מקורי.מחזור של דעות של אחרים.אתה באמת כלומניק .תניח לנו בבקשה

53 מה שמרגיז זה הרולטה הרוסית שמהמרים על ראשנו, כשהמחליטים סידרו לעצמם מקלט אטומי  (לת) עצבני
  • 01:10
  • 06.02.12

פרוייקטים מיוחדים