קרואסון חמאה או סיגריה?

ועדת המזון שהוקמה עקב המחאה החברתית אמורה להחליט בימים אלה על הוזלה של כ-75% במכסים על מוצרי מזון שונים. המכסים בישראל על מוצרי מזון מיובאים גבוהים בכל פרמטר: 140% על חמאה, 190% על בשר בקר טרי ומצונן ועוד. בוועדה חושבים שהוזלת המכסים החריגים תיצור תחרות בין מוצרי יבוא למוצרים המקומיים, המחירים יירדו והצרכן ירוויח.

שיקולים רבים מעורבים בסוגיית הורדת המכסים. הלובי החקלאי המקומי מתנגד להורדתם, כמובן, מתוך רצון להגן על תוצרת כחול-לבן וטוען כי מכסי מגן נהוגים בכל העולם. אכן, טענה זו נכונה כשלעצמה, אבל אולי יש עוד שיקול שראוי להביאו בחשבון בעניין זה - בריאות הציבור.

באוגוסט האחרון פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים מרתקים על סיבות המוות בישראל, הנכונים ל-2009. באותה שנה מתו בישראל 39 אלף אנשים ולראשונה אי פעם, הפך הסרטן לגורם המוות מספר אחד בישראל ועקף את מחלות הלב. הסרטן אחראי ל-26% ממקרי המוות, מחלות הלב ל-17%, השבץ ל-5.5%, ולחץ דם גבוה - ל-2%. סוכרת אחראית ל-6% ממקרי המוות, ובמחלה הזאת אנחנו "מצטיינים" - מקום שלישי בעולם, אחרי קוריאה ומקסיקו.

צריך להיזהר כשמדברים על סיכונים בריאותיים ועל מחקרים בנושא, אבל היום די ברור שחמאה ובשר אדום מזיקים לבריאות. מאוד. החמאה עשירה בכולסטרול ושומן רווי, שהוכח כמגביר את הסיכוי ללקות במחלות לב וכלי דם. הקשר הסיבתי בין צריכת בשר לסיכוי ללקות במחלות לב כבר ידוע, אבל מחקרים מצביעים גם על הקשר בין בשר בקר לסוגי סרטן שונים ולסוכרת. הוויכוח על מוצרי החלב סוער עוד יותר, אבל יש די רופאים מכובדים שקושרים בין מוצרי חלב, בהם חמאה כמובן, לסוגי סרטן רבים.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות לפייסבוק שלכם

אז מה יותר מסוכן, קרואסון חמאה או סיגריה? סטייק עסיסי או נרגילה? עד שהמדענים יגיעו להסכמה, אולי כדאי לשקול שוב את הורדת המכסים ממוצרי המזון המזיקים. ועדת המזון צריכה לראות לנגד עיניה צלחת מזון זולה, אך גם בריאה - עם דגנים, קטניות, ירקות ופירות, שמן זית, טחינה ופולי סויה.

למרבה הצער, בוועדת המזון יש כלכלנים לרוב, אבל אין תזונאי אחד לרפואה, מה שעשוי לרמז על פרספקטיבה צרה. גם כתב המינוי שלה לא מזכיר ברמז את נושא הבריאות. אם הרווח לצרכן מהוועדה יהיה יותר בשר בקר וחמאה בתפריט שלנו, שכרה של הוועדה ייצא בהפסדה באופן מילולי. מחיר ההוזלה לצרכן יקוזז במהירות בעלות התחלואה לכיס הצרכן ולקופת המדינה. רק לאחרונה אישרה הממשלה תוכנית של 200 מיליון שקל למלחמה בהשמנה. רוצים להכפיל אותה?

הוועדה צריכה להרחיב את הפריזמה שלה ולראות מה קורה גם מעבר לים: זה לא כבר החליטה ממשלת צרפת לקשור בין נזק בריאותי ממזון לבין המיסוי עליו והטילה את "מס הקולה" בעלות 1 יורו-סנט לפחית משקה מוגז. ארה"ב מפעילה (בדיעבד) בהשקעה של מיליארדים את תוכנית Let's Move למלחמה בהשמנת ילדים. ולבסוף, כל זה גם קשור קשר הדוק ל"צדק חברתי" - הראשונים שלוקים בהשמנת יתר ובמחלות הנגזרות ממנה הם מקרב השכבות החלשות.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אז תטיל מס על כולם. למה רק מכס על ייבוא? עמוס
  • 04:03
  • 05.02.12

יש משהו בטיעון, אבל הוא מצביע על כך שצריך מס שווה על כל יצרני המוצרים המזיקים לבריאות. אין בו שום הצדקה על מכס. תוריד את המכס, ותטיל מס קנייה.

02 הפוך גוטה, הפוך תזונאי
  • 05:15
  • 05.02.12

כמו שאמרת בסוף דבריך, העניים משמינים ולוקים במחלות הקשורות בהשמנה יותר מן העשירים. מעניין למה? והרי העניים אוכלים בדיוק את המזון ה"בריא" כביכול שאתה ממליץ עליו - דגנים, קטניות, ירקות ופירות... כל מה שזול. כלומר כל מה שפחמימות. אין להם ברירה, מסכנים. העשירים, לעומתם, אוכלים אוכל יקר - סטייקים, חמאה, דגים, פירות ים, כלומר כל מה שחלבוני ויקר. והם יותר בריאים ויותר רזים... ממש מעניין. צריך לבדוק אם צריכה רבה יותר של בשר וחמאה בקרב האוכלוסיה כולה, ולא רק בקרב העשירים, תשפר את הבריאות ותקטין את התחלואה במחלות ההשמה ובעיקר בסוכרת. רוצה להתערב?

03 שוב אין נשים בין כותבות הדיעות ב'הארץ'  (לת) הדרת נשים זה כאן
  • 06:50
  • 05.02.12

04 הצגה דמגוגית איתמר
  • 06:58
  • 05.02.12

בעוד שבריא לצרוך חמאה במידה (בניגוד לאחותה החורגת, המרגרינה), הרי שעישון הוא מזיק החל מהסיגריה הראשונה.

05 בקר יובל
  • 07:46
  • 05.02.12

במדינה שאין בה אלטרנטיבה לבשר בקר (חזיר אוכל מיעוט קטן באוכלוסיה ) זה פשוט בזיון המיסים הללו

  •   יש אלטרנטיבה! לא חייבים להיות אכזריים
    • 14:04
    • 05.02.12

    גם חסכונית, גם בריאה. חלבון מהצומח (קטניות, ירקות ירוקים, טחינה, אגוזים, ועוד). מנסיון, יותר עדיף.

  •   כבש? עוף? הודו? סליחה?
    • 14:49
    • 05.02.12

    לא צריך להיות ראש העדה החרדית בשביל להבין שחזיר זה לר בדיוק התחליף הכי בריא לשום דבר.

  •   אנשים בארץ שטופי מוח זמנית בחו"ל
    • 02:53
    • 06.02.12

    עד שלא עזבתי את ארה"ק לא הבנתי עד כמה אנחנו שטופי מוח. חזיר בריא בדיוק כמו עוף. הרבה יותר מבקר. את זה כולם יודעים (חוץ מהיהודים והמוסלמים, באופן מפתיע). אצל החזיר השומן מרוכז בבטן. החלקים הרזים בריאים מאוד וגם קצת שומן מן החי זה בסדר גמור אם לא מגזימים. אצל הפרה השומן נמצא בכל הנתחים.
    חוץ מזה מעניין מאז שהעולם המערבי הכריז מלחמה על השומן וכל היוגורטים נהיו דלי שומן אני לא רואה שאנשים נהיו יותר רזים במערב... להיפך. אולי זה מלמד שהבעיה היא לא שומן אלא סוכר,?

06 האם אתם זוכרים את "דג פילה" של דוב יוסף? Yossi
  • 07:50
  • 05.02.12

למה השמאלנים רוצים לנהל לכולם את החיים, כמו בתקופת הצנע?

07 עוד צמחוני מטורף. הצרפתים הם אלופי העולם באכילת חמא ואין ביניהם יותר מחלות לב מאשר בישראל. מרגרינה הרבה פחות בריאה מאשר חמאה. הקשר בין בשר אדום למחלות לב קים רק בדמיונם של זוללי עשבים מופרעים. על סרטן אין מה לדבר. זה לא מפריע כמובן לאנשים החולים שרואים באכילת ביצה רצח של תרנגולת לפרסם שטויות. לידיעתך - ברב איי האוקינוס השקט הילידים לא אוכלים חמאה, אוכלים מעט מאד בשר מכל סוג ומתים בגיל 40. צמחונות היא מחלה מסוכנת מאד. למח האנושי.  (לת) קרניבור
  • 08:03
  • 05.02.12

08 סליחה ידידי, אבל נימוקי בריאות אינם יכולים להצדיק מחירי מזון מטורפים. הסיבה ל"מגפת" הסרטן בישראל הינה הארכת תוחלת החיים. גם בזה אנחנו מצטיינים, ואנחנו בחמישיית המדינות עם תוחלת החיים הארוכה ביותר בעולם (גם לגברים וגם לנשים). סרטן הוא בעיקר (אך לא רק) מחלה של אנשים זקנים ולכן הארכת תוחלת החיים תמיד תביא לעליה בשיעור הסרטן. גם הנימוקים התזונתיים שאתה מביא, איך לאמר, קלושים. יש רבים הסוברים שצריכה מוגברת של פולי סויה אינה מומלצת לילדות מתחת לגיל 12 ולגברים בכל גיל. המחקרים על פגיעה בבריאות בשימוש בחלב פרה אינם ממש מבוססים. לדעתי המסים על סיגריות בהחלט מוצדקים - המעשנים גורמים נזק בריאותי עצום לעצמם ולסביבתם ובכך גורמים לקופה הציבורית להפסדים. מי שאוכל פעם בשבוע-שבועיים בשר אדום אינו יכול להיות מואשם בפגיעה בבריאות הציבור, ואין שום סיבה למסים דרקוניים על מוצרי מזון בסיסיים כבשר וחמאה.  (לת) אונקולוג
  • 08:08
  • 05.02.12

09 מאמר מאוד נכון, הלואי ויקשיבו. בשנות השלושים של המאה העשרים הועלתה הצעה בצרפת להקים משרד שיקיף את החלקאות ואת הבריאות ביחד, זה לא נעשה וחבל. חלקאות ובריאות הם שני צדדים של אותו מטבע הלואי ומישהו יקשיב
  • 08:18
  • 05.02.12

אבל לא פשוט, העניין עם בשר ודברי חלב.

יש דברים יותר פשוטים, למשל לעודד צריכת דגנים מלאים, שעל כך אין מחלוקת שהם טובים לבריאות, ועדיפים על מזון מעובד. וכן לעודד ירקות במצבם הטבעי, ולמסות ייבוא של מרקים מוכנים מראש ועוד מצרכים מזיקים ומעובדים עד אובדן כל ערך תזונתי

10 סויה מזיק לילדים. מספיק לדחוף את הסויה לכל מקום.  (לת) רקאני
  • 08:28
  • 05.02.12

11 תתעדכן: מההיבט הבריאותי, חמאה עדיפה על מרגרינה  (לת) רקאני
  • 08:29
  • 05.02.12

12 יש עוד דברים שקשורים למחאה, לדוגמא רינת
  • 09:04
  • 05.02.12

יש עוד נושאים שקשורים למחאה. קשורים מאוד. לדוגמא:

http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2256955#response

13 ממתי תפקידה של הממשלה הוא לפקח על תזונת תושביה... אלון
  • 09:04
  • 05.02.12

למה לעצור כאן.. לדעתי צריך להוציא את השוקולד מחוץ לחוק....
ואם אפשר גם להכריח אנשים לרוץ....
אמיתי, תחזור לדווח לנו על שוק התקשורת בו אתה מתמחה...

14 כל כך נכון. תמיד ההבט הוא מהשקל, ורק לטווח הקצר עופרית
  • 09:07
  • 05.02.12

אין שום חשיבה לטווח ארוך. וזה מביא נזקים מטורפים. שימשיכו להעלות את המסים על סיגריות ואלכוהול וגם על מוצרים עם סוכר!
תיקראו גם את זה:

http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2256955#response

15 טוקבקיסטים, מה קפצתם?  (לת) מי אמר לכם לאכול מרגרינה?
  • 09:11
  • 05.02.12

16 לקרניבור מתגובה 3 ולאונקולוג (עאלק) מתגובה 4 צמחוני מטורף אחר
  • 09:19
  • 05.02.12

אני ממליץ לכם בחום לקרוא את "מחקר סין" של דר' קולין קמפבל.
תקראו קצת מידע אמיתי ולא פופוליסטי לפני שאתם מתלהמים.

17 מה שנחשב בריא היום אלמוג
  • 09:22
  • 05.02.12

ירד מגדולתו מחר (סויה, פחחח) וממשלות לא טובות בלהישאר מעודכנות במחקרים האחרונים. והמחקרים לעיתים קרובות מוטים וסותרים זה את זה. ורבים חושבים שקורנפלקס כל בוקר זה שיא הבריאות, לראייה, גם כתוב על האריזה שזה חיוני לבריאות ילדיך, וגם בעיתון כתבו שדגנים זה בריא.

18 אנחנו לא צריכים תחרות, אנחנו צריכים פיקוח - זה הכל  (לת) בשתי מילים
  • 09:25
  • 05.02.12

19 הבעיה הבריאותית מתגמדת לעומת ההתעללות בעגלים שנחנקים באוניה לשבועות  (לת) עומר
  • 09:58
  • 05.02.12

20 אני לא מאמין שבוועדת המזון אין אף מומחה לתזונה או רופא. בשום מדינה אחרת זה לא היה עובר. ואף "עיתונאי" לא כתב על זה. פחדנים?  (לת) אנטולי
  • 10:22
  • 05.02.12

21 בוא נתחיל מההתחלה - מכסי מגן זה רעיון מטומטם. בקשר לתזונה - הייתי מסכים איתך עקרונית אם לא היית כותב כאלו שטויות (על הקשר בין חלב לסרטן וכו')  (לת) אחדים
  • 10:30
  • 05.02.12

22 הרבה יותר אנשים מתים מדי יום מהיעדר חירות בחירה. הצעות פשיסטיות כאלה מקדמות פגיעה בחירותם של אנשים  (לת) יאיר
  • 11:23
  • 05.02.12

23 "אבל היום די ברור שחמאה ובשר אדום מזיקים לבריאות. מאוד. " ברור למי ? על סמך מה ? אין אף מחקר אחד ( מתוך מאות מחקרים שנעשו) שמוכיח את זה, להיפך ! זו פשוט הונאה ציבורית בקנה מידה מפלצתי שבאה לשרת תעשיות מאוד מסוימות. כולסטרול חשוב והכרחי לתפקודי הגוף ואין לו שום תפקיד בגרימת מחלות לב ועורקים. להפך.  (לת) שירלי
  • 11:25
  • 05.02.12

24 העליה במשקל באה במקביל להפסקת עישון סיגריות. ואוכל דיאטטי זה דבר רע, מכוון שהוא מלא תוספות מזון כימיות. צבע מאכל, חומרי טעם וריח, חומרי שימור והארכת חיי מדף. ובתוספת שאריות של חומרי הדברה מהשדה או מחממות הגידול. כל הנ"ל הם משמשים כזרזים למחלות שונות כולל סרטן. למשל את האבוקדו והמנגו מעבירים במפעלי אריזה דרך אמבטיות ציפוי פלסטי. ועל כל זאת, באה ההמנעות מעישון סיגריות, שמביאה לסיניליות בגיל צעיר. ואם אתם חושבים שהגענו לשיא, אתם טועים. חומרי האוכל היסודיים פירות וירקות, עוברים שינוים גנטיים, בכדי להגדיל את התנובה בחממות ובמטעים, התוצאה העכשווית היא, פירות וירקות שנראים נהדר, אבל חסרי טעם וריח. וכיום מתחילה סידרה חדשה של שינויים גנטים, למשל... בתוך זרעי הסוייה שתלו גן של דג מהקוטב הצפוני. כך קיבלו סוייה עמידה בקור בשדות הצפוניים של ארה"ב. בתוך תפו"א שתלו גן מצמח רעיל, כך קיבלו תפו"א העמידים בפני תולעי אדמה ושאר מזיקים. מה זה עושה לבני אנוש. העתיד כבר יגיד, באם לא יורעלו כולם, ויכלו מעל פני האדמה. סולו
  • 11:53
  • 05.02.12

אגב...
סרטן ריאות מקורו...
בגזי הפליטה של מכוניות, תיעוש קרוב לאזורי מגורים.
סרטן שלפוחית השתן מקורו..
מים רעילים. צריכת מזון מעובד, תרופות למיניהן.
סרטן באופן כללי מקורו..
קרינה סללורית, קרינה רדיו-אקטיבית, גנטיקה.

לסיכום...
עישון סיגריות ומקטרת וסיגרים, זה הנאה צרופה.
תתחילו לעשן, ותצאו מהסיניליות ומהנחסיות, ותהנו מהחיים.
וגם תצאו לנו מהוורידים, עלוקות רשעיות,

25 אין קשר בין הטור לבין המציאות, אנשים אוכלים בשר גם במחיר יקר קורא
  • 12:23
  • 05.02.12

גם ככה אנשים לא מפסיקים לאכול בשר, כל מה שזה יעשה, הורדת המכסים, הוא לעורר תחרות בתחום. אם כבר, הטענה שלך צריכה להיות שיש לייקר את החמאה ואת מוצרי הבשר, גם הישראליים, כדי להפחית את הצריכה בהם.

26 האם לדעת הכותב רק מוצרים מיובאים אינן בריאים? כלכלן בכיר
  • 13:05
  • 05.02.12

אם כן זה הגיוני להטיל מכס על יבוא. אבל אם זה לא המצב, עדיף לבטל את כל המכסים על היבוא ולהטיל מס קנייה על מוצרים לא בריאים.

27 תודה על מסר חשוב!!!  (לת) וזה רק קצה קצהו של העניין...
  • 14:07
  • 05.02.12

28 The other way around Assaf
  • 14:18
  • 05.02.12

Most studies indicate that chemicals such as artificial colors and preservatives are the cause for cancer, and not butter and red meat.
One of the main reasons for buying imported milk products is the fact they they are free from such ingredients.
The high tax allows the companies to produce such low quality product which does not comply with any western standards of health

29 הפחתת הצריכה במוצרי בשר אדום תורמת משמעותית למלחמה בהתחממות העולמית  (לת) מס פחמן על מוצרי בשר אדום
  • 14:51
  • 05.02.12

30 Science is with you Professor Avi Seidmann
  • 16:04
  • 05.02.12

To read the science about the health damages caused by mik just read the The China Study, pure and simle NIH funded research

  •   מחקר סין זה תעמולה צמחונית לא פרופ'
    • 22:11
    • 05.02.12

    הנה הפרכה אחת מיני רבות של הספר של קמבל (הלינק למטה), המחקר עצמו זה לא הספר ואין את הטענות החזקות של קמבל, ובנוסף זה מחקר אפידימיולוגי ולא ניתן לגזור ממנו המלצות כי אסוציאציות לא מוכיחות קשר סיבתי, ראה דוגמא: HRT.
    http://rawfoodsos.com/the-china-study/
    חוץ מזה אתה כותב פרופ' כאילו זה רלוונטי כאן, אבל אתה פרופ' למעשייה וטיול.
    אם אתה רוצה לקרוא אינפורמצייה רצינית, לא רק העובדות אלא גם איך להבין מחקרים וטענות מדעיות ברפואה מונעת, קרא:
    Good calories bad calories by Gary Taubes

31 חשוב להוסיף: בסופו של דבר זאת השקעה כספית, כי מערכת הבריאות הציבורית שכולנו מממנים נושאת בעלות של הנזק הבריאותי של המזון הזה  (לת) אייל
  • 16:57
  • 05.02.12

32 מה שלא הבנתי הוא הקשר למכסיי יבוא דווקא. למה, החלב מישראל מסרטן פחות מחלב מחו"ל? תוסיף מיסוי, סבבה, אבל לא לפי ארץ המוצא, אלא לפי הנזק של המוצר לבריאות הציבור (כלומר: מניעה בריאותית).  (לת) בריאות הציבור
  • 16:59
  • 05.02.12

33 מה שלא הבנתי: למה דווקא מכסי ייבוא? מה, החלב הישראלי מסרטן פחות מהחלב המיובא? אפשר למסות לפי מידת הנזק הבריאותי של המוצרים (כמו סיגריות), לא לפי ארץ המוצא  (לת) בריאות הציבור
  • 17:02
  • 05.02.12

34 אם הראשונים שלוקים בהשמנה ובמחלות לב הן השכבות החלשות - אז זה לא מחמאה ובשר. תעמולה שקרית של צמחונים
  • 18:08
  • 05.02.12

אם זה בגלל המזון - אז זה בגלל הלחם והקטניות. זה מה שהשכבות החלשות צורכות.

אל תאמינו ללובי הצמחוני, הם משחקים בסטטיסטיקות!

ובצרפת לא היו מעלים על הדעת לקצץ חמאה ובשר...

35 What's deadly is the worry. Stop worrying, and you'll live longer.  (לת) Doctor Zed
  • 19:15
  • 05.02.12

36 לא עולה על דעתו של הכותב שהממשלה היא לא הגורם שצריך להשפיע על הרגלי הצריכה שלנו על ידי משחק במכסים? במדינות חופשיות כל אדם בוחר לעצמו מה הוא אוכל. הממשלה איננה מופקדת על הצלחת שלנו. לא מספיק כל ההגבלות שהכשרות מביאה - הכותב רוצה שנוכל רק דגנים ומה אם מחר יתברר כי דגנים מזיקים? נוכל רק אצות? אגב צריכת הבשר האדום בישראל רחוקה מלהיות גבוהה בהשוואה למדינות אחרות - לא כן צריכת הסוכר ומוצרי "הדגן" למיניהם אולי זה הגורם לסכרת?  (לת) דמוקארט
  • 19:59
  • 05.02.12

37 אמיתי,כלום ידעת שבארצנו ארץ האובות,אלפי זקנים שוקלים אם לקנות מזון או תרופה.  (לת) עדד
  • 23:20
  • 05.02.12

38 אמיתי,כלום ידעת שבארצנו-ארץ האובות,אלפי זקנים שוקלים מידי יום אם לקנות מזון או תרופה ?  (לת) עדד
  • 23:22
  • 05.02.12

39 דמגוגיה בגרוש- העניין כאן לא הבריאות אלא תחרות על מוצרים שגם ככה נמכרים רונה
  • 23:45
  • 05.02.12

רוצים ליצור מחירים זולים יותר זה לא קשור לנושא של הבריאות
הכתב מנסה לעשות הקבלה בין אוכל לא בריא לסיגריות
אבל זו סתם דמגוגיה טיפשית
כי הנושא כאן הוא התחרות בשוק
ולא לחנך אנשים לצרוך אוכל כזה או אחר-
במידה ולא היו קיימים מוצרים כאלו בארץ-
אז וואלה הכתב צודק
אך מכיון שהנושא כאן הוא תחרות בשוק
אז זה סתם דמגוגיה!
שונאת שמשתמשים בדמגוגיה כדי לגרום להצדיק
דברים טיפשים
-
הכתב מנסה לגרום לנו בטיעונים הלא קשורים הללו
לחשוב שלא צריך מכס על סיגריות
פשוט דמגוגיה!!
בושה!

40 אמרת הרבה דברים נכונים אך המסקנות שגויות  (לת) רונה
  • 00:05
  • 06.02.12

41 עכשיו אני מבין למה הצרפתים מתים כמו זבובים.... סיון
  • 01:10
  • 06.02.12

מי לעזאזל הסמיך אותך לפרסם שטויות כאלו?! סויה בריאה, באמת?!!! בגלל זה היא מחוץ לחוק בפורמולות לתינוקות, כי היא כל כך בריאה? זו כתבה שטחית, מלאת טעויות. אבל זה מילא, הבעייה היא שהיא מטעה אנשים ומאוד מגמתית. אני אוכל חמאה כל יום- מחלב של פרות שאכלו עשב) ולא אוכל חקלאי תעשייתי (- התוצאות הן שירדתי במשקל- כן, בדיוק ככה, אני מרגיש יותר טוב עם הרבה יותר מרץ. כמו כל דבר בחיים, הכל במידה נכונה. חבל שהארץ נותנים במה לכתבה כל כך לא מבוססת ומטעה.

42 זה סוגר את הדיון יסקה
  • 13:36
  • 06.02.12

http://health.walla.co.il/?w=/5101/2503656

43 האדם התפתח במשך מליוני שנים והגיע לפסגת הבריאה. מה הוא אכל? קתו הזקן
  • 20:36
  • 06.02.12

לא היו לו כל ספרי התזונה, לא היו לו מליון אפשרויות, לא היה לו קרור, וגם לא חימום עד לפני 50000 שנה. האדם אכל את מה שמצא בטבע, מתי שמצא. לפעמים היה רעב מאוד, לפעמים היה שבע מדי. והתוצאה? היצור הכי מוצלח. מסקנה: אל תחשוב על אוכל, תאכל מה שאתה מוצא בשוק (אל תלך לסופרמרקט-שם הכל מלאכותי). יש תרנגולת?--תאכל, חזיר ? תאכל. גבינה-תאכל. הכל, רק לא להגזים. עשה לך תקציב מזון בשעור חצי ממה שאתה מוציא היום, ובעוד 50 שנה ניפגש.

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת