מרצ כטרגדיה

הערב תיבחר זהבה גלאון, קרוב לוודאי, ליו"ר מרצ, וזאת תהיה בחירה נכונה. גלאון היא בת ממשיכה לאמהות ולאבות מייסדי התנועה. בעמדותיה ובמזגה היא מייצגת כמוהם את השמאל הציוני הלא-מקורנף. מעולם לא היתה ישראל השוממת זקוקה לו יותר, מחדש ימיו כקדם.

בשלושה דברים ניכרה מרצ מאז היווסדה לפני יותר מעשרים שנה: ראשית, בנכונותה לצעוד לבדה, בראש המחנה - נגד הרוח הרעה, לשחות נגד הזרם העכור. מי שלא התנסה בעצמו לא יבין את חיבוטי הנפש: הנה, פורצת לה עוד מלחמה "צודקת ומוצדקת", שמצעידה מדינה שלמה בסך, ורק הקומץ לא מבין מה המלחמה הזאת לכם; לכם ולא לו. המלחמה מתארכת, מתגלגלת ומסתאבת, ומתחילה ההתפכחות. אבל למתנגדים ראשונה אין זוכרים את צדקתם; להיפך - נוטרים להם על כפירתם מלכתחילה.

שנית, מרצ היתה היחידה לקשר תמיד בין הכיבוש בשטחים למצב זכויות האדם והאזרח בארץ; בין ההשקעות המיותרות בהתנחלויות לחלופות החיוניות בחינוך, ברווחה ובבריאות; בין המדינה הדמוקרטית לאויבתה המושבעת - מדינת ההלכה, שמתחפשת למדינה יהודית.

ושלישית, מרצ התאמצה לשמור על ניקיון כפיים, ולא רק על ניקיון דעתה. היום, שש שנים לאחר פרישה, כמי שאינו חבר עוד בשום מפלגה, וממעוף ציפור דרור - אני זכאי לקבוע: הריקבון שפשה ברוב המפלגות פסח על מרצ. זאת עובדה, שאף פעם לא נשאה תשואה, לא היה שכר לפעולתנו. כבר מזמן הבנו ש"מושחתים נמאסתם" היא רק סיסמה לשחרור קיטור, לפני שאותה רכבת ממשיכה לקרטע על אותם פסים של הון ושלטון.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות לפייסבוק שלכם

מרצ לא היתה עוד תנועה, היא היתה לשם דבר, שנתנו לה יריביה-אויביה. הם חיפשו אותה בכל מקום, אפילו בבית המשפט העליון, בכל פעם שהתגוללו עליו.

ואף על פי כן נותרה מרצ מפלגה קטנה, ובשנים האחרונות היא מתמודדת על שרידותה. לפעמים נדמה, שחותמה ההיסטורי יישאר, גם כשתיעלם.

לא היריבים קמים לכלותה, הם דווקא מעצימים את דמותה. תומכיה, הם שמכריתים אותה: כך התכווצה לה מ-12 ח"כים ב-1992 ו-10 ב-1999 לשלושה בלבד בבחירות האחרונות. אמנם חצי מדינה כבר חושב מרצ ומדבר מרצית, אך הבוחר-בכוח שלה היה ונותר כסיל ובוגדני. זה הבוחר-האסטרטגי, שבפועל יעדיף איזו פילגש מזדמנת לחפוז על אשת חיקו הנאמנה. פעם ילך אחרי הבל "שינוי" ופעם אחרי שקר "קדימה", ואפשר לנחש את התעתוע הבא. ואחר כך, כשהאכזבה מרה, הוא יתמה: איפה מרצ, למה לא שומעים אותה בזמן האחרון.

רק השבוע אמר לי פלוני-לא-אלמוני, שלא יצביע מרצ, כי הוא לא סובל את הקול של זהבה, כאילו היא מועמדת לאופרה; לך תבנה אלטרנטיבה עם חובבי מוסיקה קלאסית. אולי אין לגלאון קול יפה, אך יש לה קול אמיץ וברור.

מרצ ידעה ימים יפים וחשובים, אך בסך הכל היא טרגדיה פוליטית. שבע נפלה וקמה, ועכשיו עליה שוב לקום בהנהגה חדשה וראויה. לעת כלותה תהיה לה עדנה, בתנאי שכל המאחלים לה בריאות ואריכות ימים גם יצביעו בעדה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מרצ אוסף הולך ונעלם כמו של כל הסכיזופרנים שמרחפים לשום מקום  (לת) ברוך
  • 04:33
  • 07.02.12

02 מרצ מפלגה ברמה מעבר ל'תפיסה' של הישראלי הממוצע: חומרני גזען פרובינצאלי והזוי ועסוק עם איזה אל כל העת  (לת) מרצ בליגה אחרת –ליגת על
  • 04:37
  • 07.02.12

03 טובל ומרצ בידו רויטל גולדפיש
  • 04:38
  • 07.02.12

בבית מטבחיים בארם דמשק מרצ מפרפרות אשליותיה, מתפגרות תקוותיה, נטחנות לאבק אמונותיה. הוגיה מתבזים בקלונם, חכמיה מסתאבים בחרפתם, תחבולניה טובלים בסחי מיאוסם. ורק היא, כלוויין אובד בחלל, תוהה: על מה? ולמה?

04 עצוב ומדוייק ומסביר היטב למה המצב של מרצ וישראל כל כך עגום אורן אנטין
  • 05:16
  • 07.02.12

גם לשלי יחימוביץ הרבה אנשים לא יצביעו כי היא "טיפוס מעצבן" ויש חשש שהנזקים שביבי ליברמן וישי יעוללו בקדציה הבאה כבר יהיו בלתי הפיכים, לתשומת ליבו של כל מי שיש לו יד ורגל בפרוייקט הציוני

05 יפה אמרת מוטי
  • 05:26
  • 07.02.12

הכל נכון, תקוותי שהמחאה החברתית המפוספסת תתדלק את המחנה השפוי

06 ולכן ככ חשוב לפעול לחיזוקה של מרצ ומי כמו יוסי שריד יכול לתרום לכך..אז בבקשה, תמשיך בכתב, בעל פה ובמעשה. רק כך יש למרצ סיכוי...  (לת) י
  • 05:35
  • 07.02.12

07 הקול של זהבה זו לא הבעיה גיל
  • 05:39
  • 07.02.12

לזהבה גלאון יש אומנם קול ברור בנושא הכיבוש וזכויות האזרח. אבל היא לא מייצרת מסר לשכבות המוחלשות בישראל. היא אמרה שלא תפנה אל הקול של מי שלא הצביע בעבר למרצ, כלומר, שלא תפנה לעיירות הפיתוח ולשכונות. במילים אחרות, היא רוצה מפלגת נישה לבנה ומתנשאת. בתור מי שתמך במרצ בכל מערכת בחירות תהיה לי בעיה קשה לעמוד מאחוריה.
לעומתה לאילן גילאון יש באמת את היכולת והרצון לדבר אל עוד שכבות באוכלוסיה. הגישה הלא מתנשאת שלו, הדיבור בגובה העיניים והמסר החברתי הברור יכולים לעזור למפלגה ולמדינה הרבה יותר מקולה הברור של זהבה.

08 ולכן ככ חשוב לפעול לחיזוקה של מרצ ומי כמו יוסי שריד יכול לתרום לכך..אז בבקשה, תמשיך בכתב, בעל פה ובמעשה. רק כך יש למרצ סיכוי...  (לת) י
  • 05:41
  • 07.02.12

09 ת"א אילת
  • 05:47
  • 07.02.12

מסכימה עם כל מילה - רק שזה לא הכול. מרצ רדומה כבר שנים. מרצ לא הייתה נאמנה לבוחריה, ושיחקה משחקים פוליטיים שגרמו אפילו לי לנטוש אותה, כמו "היעדרות" מכוונת מהצבעה בנושא נישואים אזרחיים והחוסר בקול אחד מרכזי, שעוסק בזכויות אזרחיות ואזרחים. כלומר: לא שמענו את קולה של שולמית אלוני. לא שמענו מפלגה, אלא כמה קולות בודדים בחלל ריק.
מרצ הצטמקה קשות בגלל הניתוק שלה מציבור בוחריה. אבל במרצ איש/ה עדיין לא מכיר באשמתו ולא לוקח/ת אחריות. כמה חבל.

10 אני ביום בחירה הראשון שלי אחרי גיל 18 בחרתי מרצ ועד היום כולל הבחירות הללו. יהוד
  • 05:53
  • 07.02.12

אני מוכן להיות המועיקני האחרון שיצביע מרצ ולא אכפת לי.
אך נכון שבשנת 99 שולמית אלוני ויוסי שריד הביאו רוח חדשה לדמוקרטיה הישראלית, שזה חסר מאוד כבר לפחות 2-3 קדנציות אחרונות. כמו לדוגמא שכל ההנהגה הותיקה הולכת וכל ה3 מנדטים החדשים הם אנשים חדשים שמפסיקים את הדרך של הותיקים וזה חבל אין המשכיות לדברים שנעשים.
כמו לדוגמא נוספת רן כהן שהלך על נישא של דירות עמידר והצעת חוק נהדרת רק חבל שלא המשיכו והיום יש את צדק חברתי. וזה הדרך של כהן.
אני מתפלל שמרצ תלמד להיכנס שוב ל 10 מנדטים לפחות בכדי לעשות באמת עבודה טובה למען אזרחי מדינת ישראל ולכולם ללא הבדל דת גזע מין ומעמד ובמיוחד לחלשים לכל גווניה.

11 ושום מילה של ביקורת עצמית. מבין עניין
  • 05:56
  • 07.02.12

כרגיל בשמאל העם אשם וצריך להחליף אותו. לא יזיק להתבונן מדי פעם בראי. דרכה של מרץ שהובילה לאלפי הרוגים במסעדות באוטובוסים בקניונים ובמועדונים. משפחות שלמות שנכרתו בהנף יד לאחר שהכנסנו לארץ וחימשנו

12 מרצ, שפיות בסערה ליאת
  • 06:17
  • 07.02.12

תודה על המאמר. שמך, שריד, הוא נכון

13 מרצ, שפיות בסערה ליאת
  • 06:17
  • 07.02.12

תודה על המאמר. שמך, שריד, הוא נכון

14 אחריות, מר שריד? אזרח
  • 06:20
  • 07.02.12

יוסי שריד כותב על מרצ כאילו מדובר במפלגה בבוליביה. הוא יודע להתגולל על הבוחרים (פרקטיקה ידועה בשמאל) ולא מקבל על עצמו ולו משהו מהאחריות למצבה הסופני.

15 רק את השבחים מציין שריד שום מלה של בקורת המסביר לציון
  • 06:23
  • 07.02.12

אכן זו דרכם של המאמינים בצדקת הדרך, ממש כמו הקומוניסטים לפניהם הם מאמינים שהם יודעים טוב יותר מכולם מה טוב בשבילנו ואם רק יתנו להם אז הם יפעלו לטובת כולנו. זה בדיוק מה שטוענים היום הפושעים הקומוניסטים שעומדים למשפט בקמבודיה, "רצינו רק לעשות טוב לאנשים, מי שמנע זאת והפריע היו האויבים מבפנים.
בדומה לאותה אמונה עיוורת ברעיונות הקומוניסטים, אמונה עיוורת אחרת מביאה את זהבה גלאון וחבר מרעיה להגיש בגץ נגד חוק האזרחות שאין צודק
ממנו. גם אם יש צדדים חיובים במרץ אסור בשום פנים להצביע עבור מפלגה שמנסה לאפשר את " השיבה " בדלת אחורית.
אין דמות שמתארת טוב יותר את מרץ מאשר הדמות של ברוטוס במחזה של שקספיר, יוליוס קיסר. דמות של אדם מוסרי שמתנשא על הסובבים אותו וגורם לכשלון מוחלט של הקבוצה, שכן אמונתו בצדקת הדרך חזקה יותר מאמונתו באנשים שבקבוצה.

16 מר"צ = 3 מנדטים , ליברמן = 15 מנדטים ומי שזה לא מוצא חן בעיניו שישתה מהים של עזה! נמאסת על העם
  • 06:23
  • 07.02.12

...."השמאל הציוני הלא-מקורנף. מעולם לא היתה ישראל השוממת זקוקה לו יותר"....יוסי אתה רציני ?

החבר'ה ממר"צ הופכים מוזרים מיום ליום . מסתובבים כמו מוכי כלבת אנטי-ציונית ובועטים לכל כיוון .

17 אםשרונים זהבה גלאון תיבחר, אצביע למרצ שוב  (לת) שרון
  • 06:25
  • 07.02.12

18 בחירה ראויה ויש רק לתהות מדוע רק עכשיו איציק הימן
  • 06:30
  • 07.02.12

בבחירות הקודמות שלחו אותה הביתה לטובת נבחרת אפורה וחדלת אישים.

19 מרצ ציונית? ישראל בית לאומי לעם היהודי? דניני
  • 06:50
  • 07.02.12

אלמלא זאת, באמת תומך בדרכה של מרצ.

20 ניתוח מובנה נאז
  • 06:54
  • 07.02.12

העולם הערבי ובמיוחד כתבי אלגזירה וכתבים אחרים מפורסמים עוצרים בשלב הניתוח. To be ואין שלב נוסף של to do , לצערי זה המצב של מרצ היום

21 לדעתי, גלאון היא אכן חותם הקבר של מר"ץ. בלתי נסבלת (לטעמי. כמובן). יואבחלב
  • 06:59
  • 07.02.12

אני לא ממצביעי מר"ץ. אני לא תל אביבי. אבל מכיר בחשיבות השמאל השפוי. מר"ץ אינה כזו. את מקומה תתפוס מפלגת האבודה.

22 בבדיקה קצרה, ההתדרדרות בתמיכה במרץ היתה כאשר יושב הראש היה איזה יוסי אחד  (לת) דורי
  • 07:07
  • 07.02.12

23 זהבה גלאון היא הבחירה שלי.  (לת) שלחתי לפני שבוע טופס התפקדות ולא קיבלתי תשובה
  • 07:11
  • 07.02.12

24 מה עם פרס ספיר ? הגישו כתב אישום נגד "הנאור" יוסף שריד ?  (לת) השריד האחרון לשחיטות שלטונית
  • 07:13
  • 07.02.12

25 שריד ייזכר כאבי הכישלון של מרץ,בגלל יהירותו ודעות משתנות!!!  (לת) שמאלני לייט
  • 07:15
  • 07.02.12

26 נראה לי שמצבעי מר"צ פשוט עזבו למקום שפוי יותר (נכתב מסן פרנסיסקו)  (לת) רועי
  • 07:25
  • 07.02.12

27 מרצ היא השמאל הציוני האמיתי . מר"צ הי היחידה הפועלת, למרות השקרים והכפשות של הימין המשיחי להמשך קיומה של מדינה דמוקרטית יהודית המבטיחה את העקרונות של מגילת העצמאות- זוהי ציונות אמיתית . הקיצוניות הגזענית , המשיחיות הפרימיטיבית והערצת הכוח הבריוני של בוחרי הימין מרחיקה והורסת את כל מה שעשו וכל מה שחלמו עליו חוזי ומקימי המדינה  (לת) אזרח אובייקטיבי
  • 07:43
  • 07.02.12

28 זהבה יכולה לעבוד על הקול שלה ועלהפרזנטציה [גם ליבנת עבדה]. זה שווה את המאמץ.  (לת) the voice
  • 07:43
  • 07.02.12

29 הח' שריד הנכבד טול קורה מבין עינך הנטישה האגואיסטית שלך בשנת 2000 מהממשלה היא היא הובילה את העם היושב בציון למדרונות החלקלקים  (לת) יוסי
  • 07:44
  • 07.02.12

30 רוסיה אמנו, סטלין אבינו והלוואי והיינו יתומים... HMJE
  • 07:52
  • 07.02.12

זהבה ואתה, אתה וזהבה חוץ מרעש וצלצולים לא תרמתם כמעט שום דבר טוב לחברה בישראל ואתם ה"אמהות והאבות מייסדי התנועה" אחראים לכך.

ברוסיה היתה אמרה: רוסיה אמנו, סטלין אבינו והלוואי והיינו יתומים...

31 סיבת הכישלון של מרץ היא ההתנשאות. תראה מה אתה כותב על המצביע הפוטנציאלי שלך :"כסיל ובוגדני". אם אלה שעזבו הם כסילים מה עם כל שאר 117 חברי הכנסת? מי הצביע עבורם? עוד כסילים ? אתה חכם וכל השאר כסיל? הרי מרצ תתפרק כי אין לה חוט שדרה רעיוני בשל סופרמקט קופסאות שימורים שפג תוקפם.[נ.ב. ה-12 או ה-10 שקיבלתם אז, היה בשל ברירת מחדל, ולא בשל האידיאולגיה. וכשזו אינה קיימת אין יותר מצביעים]  (לת) אלי מייזליש
  • 07:52
  • 07.02.12

32 לתמוך באילן גילאון חברת מרצ
  • 07:59
  • 07.02.12

איזו סתירה פנימית מצידו של יוסי שריד במאמר הזה: הסבר מדוייק מדוע זהבה גלאון איננה הבחירה הנכונה הערב. ובמיוחד כשיש אלטרנטיבה ברורה בתוך מרצ, ואפשר - ונכון - להצביע עבור אילן גילאון: עם "קול" נעים יותר, לא במובן האופראי, אלא במובן האנושי: ועם גישה מחבקת, מכילה, מתחברת לעמך ולא רק לצפון-תל-אביב ו"מעושרים/מעושרות" למיניהם. איך אפשר, אחרי גלי המחאה העצומים שהתעוררו בקיץ, לבחור בזהבה גלאון המתנשאת, המתייפייפת, שמעוררת כל-כך הרבה דחייה והתנגדות? אבל חוסר ההבנה בתוך מרצ, שאפשר לפעול אחרת - ולהתחבר אל אנשים, אל שכבות אוכלוסיה אחרות ורחבות הרבה יותר, ולא רק להרתיע ולדחות אותם, הרי אינו חדש: כך היה כשיוסי ביילין נבחר ולא רן כהן, ושוב כך היה כשג'ומס נבחר ולא רן, ועכשיו ..... חבל, עצוב, וכנראה גם סופני. טרגדיה. ואם קוראים את זה עכשיו חברי ועידה שאמורים לבחור הערב: אולי תעצרו רגע, ותחשבו שוב, לפני שאתם מוותרים על הסיכוי שיש עדיין למרצ אחרת, עממית ורחבה יותר, שאילן גילאון יוכל להוביל.

33 המפה השתנת, הבעיות של הישראלים נהפכו לקשות ומר"צ נשארה מאחור. פרידה ממצביע מר"צ סידרתי. מני
  • 08:12
  • 07.02.12

מאז הופעתה של מר"צ, לא הצבעתי למפלגה אחרת. זוכר את החגיגה בצוותא, בה חגגנו ניצחון ענק של שולה ורקדנו בכניסה עם כל הח"כים.

אחרי הפיצול מ"שינוי", המשכתי להצביע בתיקווה שנצליח לחזור להיות בממשלה ולהנהיג את הרפורמות הנדרשות בחינוך, רווחה ואפילו בקידום תהליך השלום.

האינתיפאדה השניה לימדה אותנו שהפלשתינאים לא היו מצביעים מר"צ לו הייתה קמה מפלגה כזו אצלם. אכן, הצביעו חמאס ושילמנו מחיר דמים כבד.

מסר השלום עבר לכל מפלגה מצויה, רק כשהססדר יחייב זהירות רבה, כפי שלמדנו באינתיפאדה השניה.

בו בזמן שמר"צ צעקה בקול רועם על זכויות הפלשתינאים, הקפיטליזם, ההון-שלטון, גנבו לנו את המדינה ומר"צ דאגה יותר לפלשתינאים.

מר"צ אמנם ייצגה כמה ערכי עבודה וסוציאליזם מתון, קולה לא נשמע כי הקול למען "הפלשתינאי" גבר על הקול למען האזרח הישראלי שנרמס תחת אידאולוגיה ניאו-ליברלית ושחיתות שלטונית.

אני בעד צדק חברתי, סוציאלדמוקרטיה, שקיפות וכו'. אנימ גןם בעד השלום אבל לא השלום הנאיבי של מר"צ, עם שותפים וירטואלים שבהזדמנות הראשונה, חוברים לאוייבינו וממשיכים להטיף ולחנך את הדור הבא לשינאה והרס.

שלום יש לעשות בהרבה זהירות ורק לאחר שנשתכנע שיש עם מי.

בינתיים, נמשיך להדרס ולהמחק, אזרחי ישראל העובדים ומשרתים בצה"ל ונוריש לילדנו חובות ומדינה קפיטליסטית קיצונית.

אז אני עם מר"צ גמרתי. גמרתי עם האשליות, גמרתי עם הצדק היפה של צפונבונים מסודרים וצודקים תמיד, שלא הציבו את אזרחי ישראל בראש הסולם וממשיכים לצעוק את צעקת הפלשתינאיים (האידאיליים, אלה שלא באמת קיימים) בו בזמן שהפלשתינאים לא שינו דבר.

כואב לי אבל אין מה לעשות. בבחירות האחרונות הצבעתי מר"צ מתוך רחמים. בבחירות הבאות, נפרד לשלום.

34 מרץ רק תלך ותשקע וספק אם תעבור את אחוז החסימה הפעם. מסיבה פשוטה : נטשנו את עניי עירינו בשכונות הקשות ובפריפריה, והתרכזנו במה שמצטלם יפה ב-BBC וב-CNN 'זכויות הפלשתינים'. ואילו לאחינו הנאנקים תחת הקושי הכלכלי לשרוד פשוטו כמשמעו הסברנו בפטרונות קעמה שכשתיפתר בעיית ה-'כיבוש' כל השאר יפתר צ'יק-צ'ק...  (לת) דלית, קיבוץ ע.ח
  • 08:18
  • 07.02.12

35 אמשיך להצביע מרצ הדרה
  • 08:22
  • 07.02.12

ואמשיך להיות מיעוט כאן ואמשיך לסבול בשקט ואמשיך לשלם מיסים כדי שיהיה כסף לקחת את התלמידים לחברון רק מבלי לפגוש את מי שבאמת גר שם וגם כדי שיוכלו לקבור כראוי את כבוד הרב בנוכחות תומכיו שלא למדו אנגלית וחשבון ולא יכולים לפרנס את משפחתם הענפה. גם אמשיך להגיד לבני החיילים שאני גאה בהם על שבחרו במסלול קרבי ושזו מדינה נפלאה. אמשיך להתפלא איך יש כאן ככ הרבה מחאה חברתית אבל כל המוחים מצביעים ביבי וליברמן ולא עולה על דעתם שיש קשר בין השקפת העולם של צמד שולט זה לבין העדר מיטות בבתי החולים, העדר דיור ציבורי ראוי ותחבורה ציבורית תקינה ויעילה. העיקר שיש עונה מדהימהההה של האח הגדול. הללויה

36 חצי מדינה מדברת מרצית ? אולי מדינת תל אביב לא מדינת ישראל בני
  • 08:24
  • 07.02.12

יוסי שריד קצת מנותק מהמציאות. מרצ צנחה ל- 3 מנדטים כי הנרטיב שלה התרסק והתגלה כשקרי. העם היהודי צועד קדימה חזרה לערכי היהדות המסורתית ולימין. מרצ טעתה בכל דבר והפסידה, לכן היא נמחקת.

37 מרצ לא הצליחה להפנים שהפלסטינים הם קודם כל אויבים של ישראל ורק אחר כך גם שכנים. לכן רוב הישראלים השפויים סולדים מהפתטיות של מרצ. ולא מקולה של זהבה.  (לת) virus interneticus
  • 08:28
  • 07.02.12

38 זהבה גלאון היא המנהיגה שלי  (לת) אורי מחיפה
  • 08:28
  • 07.02.12

39 אין לכם שום יסורי מצפון star
  • 08:37
  • 07.02.12

למרץ יש נושאים חברתים בהם היא יכולה להוביל אבל שוב ושוב הם בוחרים להתעסק עם ה"פיתרונות לבעיה הערבית" אז ראשית יוסי שריד משכיל ומכיר את העבר של עם ישראל בישראל וגם את וועידת סן רמו שם הוסכם לתת לנו את שהיה שלנו מלחתחילה כך שאין אילו שטחים "כבושים" הסכם אוסלו נולד בחטא וניכשל בגלל רצון הפלסטינאים להמשיך לחנך לטרור ולהמשיך עם גל הטרור אבל מר"ץ תמיד חשבה כמו יהודי גלותי שכאשר מכים אותו תמיד חושב שמגיע לו ולא חושב שזכותו המלאה לחיות בביטחון ההיתפקחות תהליך שאותו עבר אברי גלעד לא עברה במחשבה של מר"ץ והתוצאות -בקלפי

40 השמאל הוא אכסניה של נמושות תאבות כח פוליטי בכל מחיר. ללא השליטה בתקשורת הוא היה מסווג כמחלת נפש.  (לת) הפסיכיאטר המחוזי
  • 08:42
  • 07.02.12

41 לא הבוחר בגד במרצ, היא בגדה בו שמאלן
  • 08:48
  • 07.02.12

כשחדלה לעסוק בעניין החרדי ועברה לרעות בשדות הפריפריה.

42 מרץ ויוסי שריד. אברהם
  • 08:50
  • 07.02.12

יוסי, אל תתבכיין. אם מרץ חשובה לך כל כך אז למה עזבת אותה ?
אולי, אם היית נשאר במפלגה ומנהיג אותה ייתכן והמפלגה היתה שומרת על כוחה ? כי מאז שעזבת איל לה מנהיג ואין לה קול, היא לא נשמעת וכך היא נשכחת לאט, לאט.

43 רק מרצ!!!!!!!!!  (לת) עוזי יער
  • 08:53
  • 07.02.12

44 שריד כמו מרצ, טוב בדיבורים לא במעשים אלישע
  • 08:54
  • 07.02.12

מרצ מדרדת כי נציגיה אינם עושים כלום. הם מקשקשים כאופוזיציה אבל לא תורמים לחברה.
מרצ בכל שנותיה היתה כזאת והמצביעים "הטיפשים" הבינו זאת ונטשו אותה.
בפעם היחידה שהייתה בממשלה, נשלפו בה כל הסכינים הארוכות, בין יוסי לשולה ביחוד.
סביר להניח שאם הייתה בממשלה יותר זמן, היינו שומעים על שחיתויות גם שם (מישהו זוכר את דדי צוקר???).

45 גלאון תותח  (לת) אחיקו
  • 08:55
  • 07.02.12

46 לכל הקוראים - אם אתם מתלבטים אם להצביע מרץ - אז פשוט תצביעו לעבודה. הכי עדיף  (לת) אני
  • 09:04
  • 07.02.12

47 מרץ הושלכה לפח האשפה של ההיסטוריה - כל מה שהטיפה לו התברר כהזיות שהתבדו אל מול המציאות כוכבי
  • 09:04
  • 07.02.12

וזאת ממצביע מרץ בעבר

48 בראשות זהבה גלאון מרצ הפכה שוב למפלגה שנותנת תקווה.... זוהרה חדד
  • 09:05
  • 07.02.12

כאשר הזרם הימני -פאשיסטי חזק מאי-פעם,אנו צריכים כולנו לפעול למען חיזוקה של מרצ בראשותה של זהבה גלאון,יש עוד שנה לבחירות,בואו נתעורר שלא נבכה אח"כ...

49 אמרת זהבה גלאון אמרת יושרה, אמרת פטריוטיות ישראלית, לוחמת צדק וזכויות אדם,  (לת) נעמי א
  • 09:10
  • 07.02.12

50 יוסי מהאו״ם... לימור
  • 09:12
  • 07.02.12

נו באמת, אין בושה. שריד הוא אחת מהסיבות העיקריות לגוויעתה של מר״צ ולכשלון השמאל. כרגיל, כולם אשמים חוץ משריד. פתטי...

51 כולכם לא רלוונטים, הזקתם, הרסתם, הבייתה  (לת) עם ישראל
  • 09:12
  • 07.02.12

52 רק זהבה. כי אחרת נצביע חד"ש. ואיך נצביע חד"ש, כשראשי המפלגה הזו סותמים את הפה מול הטבח של אסד  (לת) יריב
  • 09:12
  • 07.02.12

53 יוסוף טרגדיה גדולה עוד יותר ממרץ  (לת) גודמן
  • 09:13
  • 07.02.12

54 אנשי מר"צ קראו לגדול הרוצחים בהיסטוריה האנושית איש שלום רועי
  • 09:20
  • 07.02.12

ו(בין היתר) בשל כך אני שמח שאני לא שותף לדעתם.

55 אמן!!!  (לת) שמאלנית
  • 09:22
  • 07.02.12

56 מר"צ. בלב שלם. (סלוגן בחירות אופציונלי)
  • 09:22
  • 07.02.12

בעבר הצבעתי לר"צ (ז"ל) ואח"כ למר"צ. הפסקתי (ונתתי את קולי לאחרים) כשהומלכו על המפלגה הזו פוליטיקאים כושלים: שריד אחד ערמומי, ואורון אחד בלתי רלבנטי. באמצע שבתי הביתה במטרה לחזק את קולו הליברלי של ביילין. מר"צ חייבת לחזור לבוחריה: לא לקיבוצים לא לערבים ולא לעיירות הפיתוח. מצביעיה הפוטנציאלים הם כל אותם תושבי המרכז המחזיקים בעמדות ליברליות. זהבה גלאון היא הקול היחיד שיגרום לי לחדש את המסורת ולהצביע מר"צ. בלב שלם.

57 הבובה זהבה גרשון
  • 09:25
  • 07.02.12

הקול שלה זה עוד כלום לעומת המיצמוצים המעצבנים שעה שהיא מדברת על הכיבושששש

58 יוסי, מה עם קצת בחינה עצמית, מדוע אפילו בוחרי מרץ מפנים לה עורף? אבנר
  • 09:28
  • 07.02.12

האם לא כדאי לבחון גם את דרככם?
גם אם מרצ צודקת, יש זמן ודרך להעביר את המסר.
להיות צודק ולא חכם זהו מעשה שאינו חכם.
לא ניתן להנהיג עדר של תאו עם חליל רועים
ולא ניתן שהרועה יאשים את התאו שלא השכילו להבין את חלילו
אם אינך יודע לרעות תאו אז לך ופנה את הדרך למי שיודע או למד לעשות זאת
האשמה של ציבור הבוחרים ככסילים אינה הדרך

59 מרצ - חבורה של נודניקים... יועץ פוליטי
  • 09:35
  • 07.02.12

... לא רק שאין להם חיילים, אלא פשוט העם לא סובל אותם... אפילו כשהם צודקים... רק איחוד המפלגות הסוציאליסטיות יעשה אותם לרלוונטים.

60 כן,כן, כולם אשמים חוץ ממך... המתעורר
  • 09:37
  • 07.02.12

אתה מר יוסף שריד הובלת את מרצ ואת השמאל כולו אל האבדון מתוך יהירות אין קץ ועיוורון למציאות. המאמר הזה שלך הוא המשך של מילים ללא חזון, עוד חוליה בשרשרת של הונאה עצמית. טמבל.

61 השמאל הלבן פשוט מאוס אלון ה
  • 09:38
  • 07.02.12

שמאל שאינו סולדרי. שמאל מתנשא. שמאל שאינו כלכלי דיו. שמאל ע-א-ל-ק

62 מעולם לא הצבעתי מרצ אך אין להתעלם מהחקיקה החברתית (דירות עמידר וכו') הרבה שלה אחראית מפ' זו.  (לת) מודרניסט
  • 09:42
  • 07.02.12

63 מר"צ קטנה ועלובה, מסיבה ברורה לכולם חוץ מיוסי שריד: יצחק
  • 09:53
  • 07.02.12

במקום לשאוף לצדק סוציאלי בבית, מר"צ מתרכזת כבר שנים בעשיית צדק (לפי השקפתה) לאויבי המדינה. למה מר שריד לא מבין שהציבור הישראלי סולד ממפלגה שמצדיקה את האויב?

64 מרץ מחלישה את עם ישראל וארץ ישראל. ולכן ישראל מחלישה את מרץ. ברור ופשוט.  (לת) שי, ת"א
  • 09:58
  • 07.02.12

65 מרץ. שלום עכשיו. הקרן החדש. כל מחריבינו מבפנים. משלושה מנדטים לסוף דרכה. הגיע הזמן להיעלמותה הסופית של מרץ מחיינו.  (לת) נמרוד
  • 10:01
  • 07.02.12

66 מרצ- המפלגה הציונית ששואבת את ערכיה ממורשת ישראל האמיתית! ציוני
  • 10:04
  • 07.02.12

חותם על כל מילה במאמר, אך יש דבר אחד נוסף ששריד לא ציין:

בין כל הקולות הטועים והתמוהים והמזגזגים בפוליטיקה הישראלית - מרצ דבקה לאורך כל השנים בחזון ציוני ברור ונחוש לקיים מדינה ליהודים בארץ-ישראל מתוך אמונה בצדקת דרכנו ובזכותנו לעצמאות ומתוך חיבור עמוק למורשת ישראל.
מרצ תמיד הבינה שפטריוטיות אמיתית אינה סותרת השתלבות במזרח התיכון ויצירת בריתות עם מדינות נאורות בעולם.
המדינה היהודית תבטיח את מעמדה אם לא נחשוב ש"העולם כולו נגדנו" אלא נתחבר לרבים שאוהבים את ישראל בכל רחבי תבל.

67 לא כל מי שנגד מרץ הוא בעד מדינת הלכה עודד
  • 09:56
  • 07.02.12

החלוקה ששריד עושה בין האופציות: "מדינת הלכה" או דמוקרטיה (קרי:מרץ) הינה שיקרית. רוב תושבי ישראל הינם נגד מדינת הלכה כמו גם נגד דרכה ההזויה של מרץ ובעד דמוקרטיה, חלק מהעם נגד התנחלויות ועוד יותר נגד מרץ ודרכה המסוכנת. שריד שייך לקבוצה זעומה של אנשים שחושבים שדרכם היא היא הצודקת, שמנפנפים ברווחה,שיוויון וצדק חברתי אך בכל אלה היא מצטיינת רק בפיטפוטי הבל ומאמרים ציניים כפי ששריד מתמחה בהם. רצוי ששריד יבדוק מאין באים רוב תומכי מרץ, הוא לא יצטרך להגיע עד שדרות או קרית-שמונה, הם נמצאים בסביבתו הקרובה והדשנה באזור מסוים בת"א. מרץ הינה בועה אידיאולוגית שיקרית שמשרתת זרם עם תודעה פסאודו חברתית ואת אלה שמעוניינים בחיסולה של ישראל. ישראל אינה זקוקה להיות למרץ כדי להיות דמוקרטית. טוב שמרץ הולכת ונמוגה מהנוף הישראלי ובניגוד לשריד, לדעתי היא תיזכר כאפיזודה פוליטית רעה עד שתשכח. וטוב שכך!

68 עצוב מאוד. אבל למה עזבת אתה את המפלגה, שריד? כלום אין לך חלק במפלתה? אנו זקוקים לאנשים טובים כעת, כתמיד אם לא יותר מתמיד, ביניהם לשר החינוך הטוב ביותר שהיה לנו.  (לת) אסף
  • 10:09
  • 07.02.12

69 אתה ורק אתה אשם שבת יוסף
  • 10:11
  • 07.02.12

ההתנשאות הרוע והשנאה למי שאינו חושב כמוך או לא נראה כמוך גרמו לנפילת מרץ.זהבה גלאון תפיל סופית את מרץ שבוודאי לא תעבור את אחוז החסימה.על זה נאמר : עבר ובטל מן העולם.

70 בשורה התחתונה מרץ לא הצליחה לבער את הנגעים האמיתיים בחברה הישראלית. לא שינתה את שיטת המשטר המבוססת על שוחד קואליציוני לפרזיטים, לא הביאה לשויון בנטל העבודה, הגיוס ונטל המיסוי, לא הפרידה, כהוא זה, את הדת מן המדינה, ולא השוותה את זכיות הסטודנטים לזכויות בחורי הישיבה, כמשל. לכן במבחן התוצאה היא נתגלתה כמיותרת. זאת מכיון שהרבתה במלל על המצב המדיני ולא היה לה את המוטיבציה להוציא אנשים לרחובות, בגין העוולות היום יומיות שנגרמות לשלשי היחידי שחי מעבודתו, כןרע תחת גזירות כלכליות לבדו, ומגיר דמו במלחמות כדי להנציח חצרות רבנים ואדמו"רים.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 10:16
  • 07.02.12

71 אים זהבה היא הראש מרץ הולכת להפוך להיסטוריה  (לת) מאיר
  • 10:18
  • 07.02.12

72 לא כל מי שנגד מרץ הוא בעד מדינת הלכה עודד
  • 10:25
  • 07.02.12

החלוקה ששריד עושה בין האופציות: "מדינת הלכה" או דמוקרטיה (קרי:מרץ) הינה שיקרית. רוב תושבי ישראל הינם נגד מדינת הלכה כמו גם נגד דרכה ההזויה של מרץ ובעד דמוקרטיה, חלק מהעם נגד התנחלויות ועוד יותר נגד מרץ ודרכה המסוכנת. שריד שייך לקבוצה זעומה של אנשים שחושבים שדרכם היא היא הצודקת, שמנפנפים ברווחה,שיוויון וצדק חברתי אך בכל אלה היא מצטיינת רק בפיטפוטי הבל ומאמרים ציניים כפי ששריד מתמחה בהם. רצוי ששריד יבדוק מאין באים רוב תומכי מרץ, הוא לא יצטרך להגיע עד שדרות או קרית-שמונה, הם נמצאים בסביבתו הקרובה והדשנה באזור מסוים בת"א. מרץ הינה בועה אידיאולוגית שיקרית שמשרתת זרם עם תודעה פסאודו חברתית ואת אלה שמעוניינים בחיסולה של ישראל. ישראל אינה זקוקה להיות למרץ כדי להיות דמוקרטית. טוב שמרץ הולכת ונמוגה מהנוף הישראלי ובניגוד לשריד, לדעתי היא תיזכר כאפיזודה פוליטית רעה עד שתשכח. וטוב שכך!

73 האם יוסי שריד סובל ממחלת השיכחה? הוא 'שכח' איך מרצ תמכה בכל המלחמות ב-21 השנים האחרונות, ממלחמת המפרץ דרך 'חומת מגן' ועד עופרת יצוקה, ואיך ההתנחלויות שגשגו תחת ממשלת עבודה-מרצ בשנות ה-90. זוכרים גם איך בעקבות מלחמת המפרץ שריד הכריז "עכשיו ערפאת יכול לחפש אותי". פעם אחר פעם נגררה מרצ אחרי המרכז הלאומני ובגדה ב'הכרזות השלום' שלה  (לת) מפלגת שמאל יש רק אחת - חד"ש, ויש בה מקום גם לאנשי מר"צ לשעבר שהם שוחרי שלום אמיתיים
  • 10:41
  • 07.02.12

74 זעבה תסייע כמו שיוסי סייע דהיינו הקטנה נוספת אגב אף מילה על כישלונך האישי יוסי מעניין
  • 10:43
  • 07.02.12

לזעבה אג'נדה פמניסטית הזויה שום נושא אחר לא חשוב לה לא חברה לא ביטחון ולא כלום מגיוון רחב של נושאים חברתיים על הפרק וזעבה בפימנסם אוי תספורות על זה יקום דבר היכן עובדי קבלן היכן דיור (תרגעו הקיבוצים קיבלו את שלהם בשינוי החוק) היכן מיסוי מטורף על כל דבר (רכב דלק הרי אין תחבורה ציבורית אמיתית) ועוד

75 נקווה כי גלאון תיבחר. בחירתה תוריד סוף סוף את מר"ץ שאולה, היכן שמקומה  (לת) חביב
  • 10:47
  • 07.02.12

76 יחד עם מרצ שסגדה לערפאת (ועכשיו לרוצח ברגותי) תמות סופית גם מפלגת מפ"ם, מפלגת הכילאיים הארכאית של 'ציונות, סוציאליזם ואחוות עמים'  (לת) ששרה שירי תהילה לשמש העמים רוצח ההמונים סטאלין
  • 10:50
  • 07.02.12

77 מר*צ כקומדיה. אחיתופל
  • 10:52
  • 07.02.12

את המאמר הזה יכול היה לכתוב יוסי שריד בטכס האשכבה של מר*צ.מר*צ היא ממשיכת דרכה של מפ*מ ההיסטורית וכמו שמפ*מ נעלמה גפ מר*צ תיעלם.בחירתה של זהבה גלאון לא תתרום כלום למפלגה.בבחירות הפנימיות האחרונות זה בה גלאון נבחרה במקום הרביעי והוצאה מהרשימה לכנסת.היא היתה נעלמת מהעין אם לא ערוץ הכנסת שחיבר אותה לעמית סגל ודחף אותה בכח חזרה לכנסת על ידי פרישתו של חיים אורון.אין במר*צ שום דבר שימשוך את הבוחר הישראליוהתנגדות לכיבוש לא יכולה לשמש יותר מעלה תאנה פוליטי.

  •   "ציונות" להדרת ערבים אלכס מסיס
    • 11:25
    • 07.02.12

    שריד משבח את עצמו כמנהיג לשעבר של מרץ ה"ציונית" ומגייס
    לשם כך את כשרונו הניכר לכתוב ולכתוב - ביכולתו האינטלקטואלית צריך היה להבין שלא תיתכן בישראל מפלגת-
    שמאל אמיתית תוך כדי הדרת ערבים-ישראלים ואילו הגדרת מרץ
    כ"ציונית" - מונעת את הצטרפותם והצבעתם של בנות ובני
    המיעוט של רבע מאוכלוסית המדינה גם לאחר הגירתם של
    מאות אלפי "יהודים" מברית מועצות לשעבר.
    בתום יותר משישים שנים לעצמאותה של ישראל - תם תפקידה
    של ה"ציונות".

  •   "ציונות" להדרת ערבים אלכס מסיס
    • 11:30
    • 07.02.12

    שריד משבח את עצמו כמנהיג לשעבר של מרץ ה"ציונית" ומגייס
    לשם כך את כשרונו הניכר לכתוב ולכתוב - ביכולתו האינטלקטואלית צריך היה להבין שלא תיתכן בישראל מפלגת-
    שמאל אמיתית תוך כדי הדרת ערבים-ישראלים ואילו הגדרת מרץ
    כ"ציונית" - מונעת את הצטרפותם והצבעתם של בנות ובני
    המיעוט של רבע מאוכלוסית המדינה גם לאחר הגירתם של
    מאות אלפי "יהודים" מברית מועצות לשעבר.
    בתום יותר משישים שנים לעצמאותה של ישראל - תם תפקידה
    של ה"ציונות".

  •   אלכס מסיס - האמנם ה"ציונות" אשמה? ג.ג
    • 12:10
    • 07.02.12

    הנה קיימת לה מפלגת חד"ש הבלתי ציונית ומה שהיא קבלה ומקבלת מ"רבע מאוכלוסיית המדינה" זה בערך מה שמר"צ קיבלה, אז מה לך להתגולל על יוסי שריד ה"ציוני"? האם בגלל "ציוניותו" מר"צ בקרשים?

  •   הציונות של הרצל. . . מני
    • 12:19
    • 07.02.12

    לא נגמרה. . . היא "רק" נגנבה! אני מקווה כי מר"צ של גלאון
    מודעת לכך ותחזיר עטרה ליושנה ותפתח (פ' דגושה ובפתח)
    לערביי ישראל כמצוות תיאודור. . .

78 שאלה ליוסי שריד גד
  • 10:53
  • 07.02.12

היכן היתה עד שנת 67 כאשר הגדה המערבית נקראה שטח ירדני ורצועת עזה שטח מצרי. אז הם לא היו שטחים כבושים!!?? האם אז הם לא היו שטחים פלסטינאים? אכן אז שטחי ישראל היו שטחים כבושים!
לאור זאת או שכל שטח ארץ ישראל הנו שטח כבוש, ויתכן וזו עמדת מרצ אז שתאמר זאת. או שהגדה המערבית ועזה אינם שטחים כבושים מהפלסטינאים (אלא מירדן ומצריים שאינם תובעים אותם) ומה שנותר הוא להגיע להסכמה על גבולות של שתי מדינות למדינת ישראל וללאומניות הפלסטינאית.

79 בבחירות הבאות להצביע רק... אזרח שפוי
  • 10:59
  • 07.02.12

בבחירות הבאות להצביע רק למיפלגה שבראש המצע שלה יופיעו: הפרדת הדת מהמדינה, חוקה לישראל ומישאל עם על עתיד השטחים !!!

80 זכויות אזרח ומרצ - דבר והיפוכו לעולם לא מרצ'
  • 11:09
  • 07.02.12

מצטער מאוד אבל זהבה גלאון הינה ההיפך מ"זכויות האזרח" ומרצ כמוה. תנועה זו השקיעה ומשקיעה את מירב כוח בלחימה נגד זכות ילדים להורים פרודים לשני הוריהם. זו תנועה שעיקר הישגיה הינם במלחמה אכזרית כנגד אבות וילדים שכל חטאם הוא רצונם להיות יחדיו.
הח"מ הצביע מרץ עוד בהיותה תנועה של אדם אחד (שולמית אלוני) "התנועה לזכויות האזרח"

  •   ב ד י ו ק ! ! ! ! דניאל קלטי
    • 16:19
    • 07.02.12

    הדבר היחיד, המאפיין את זהבה גלאון, הינו: שנאה סקסיסטית פתולוגית, לכל גבר באשר הוא.

    אין לה מקום, במפלגה, המתיימרת לזכויות-אזרח, לצדק ולשוויון.

81 עם זהבה גלאון. . . מני
  • 11:14
  • 07.02.12

קולה של מרצ = קולה של מריה קאלאס. . .
ועם יוסי שריד בהארץ מרצ יוסיף לשרוד. . .

82 אני דווקא רואה מימד קומי דניאל פידלמן
  • 11:27
  • 07.02.12

מצחיק לשמוע קינה (ותוכחה לבוחר) ממעוף ציפור מצד מי שריסק את המפלגה על מצוקי עיוולת אוסלו. שריד הפך את המפלגה לרעשן של נושא אחד, ועכשיו הוא זורק את האשמה על הבוחר שלא הבין את גאונותו המוחלטת. נו, הוא לא איש השמאל הבולט הראשון בארץ שזיהה את הצורך להחליף את העם. חבל, בלעדיו זו הייתה יכולה להיות מפלגה רלוונטית.

83 מכיוון שרוב תומכי השמאל הם רפי שכל-המניפולציה של אייל ארד וראובן אדלר של "ציפי או ביבי" עבדה עליהם בקלי קלות ורובם הצביעו קדימה.  (לת) הסבר פשוט
  • 11:28
  • 07.02.12

84 סיבות להצטמקות של מר"ץ - התפרקות ערכית מוסרית שושלת ארוכה- לא לצנזר
  • 11:30
  • 07.02.12

משפחתי באה מן השומר הצעיר, באופן טבעי בחרתי מר"צ בשנות השמונים ובראשית שנות התשעים. אפילו כשרבין רץ ואהבתי אותו בחרתי מר"ץ.
אז בא עוזי ארנן ואיים לעשות אאוטינג לחברי כנסת הומואים שלא יוצאים מן הארון, ובו זמנית זהבה גלאון הגנה על ערוצי הפורנוגרפיה בכבלים שפוגעים בילדים שהוריהם עובדים שעות ארוכות והבנתי שמר"צ כבר לא בשבילי. גם היום מר"צ תגן בחירוף נפש על זה שגברים יסחרו בגוף של נשים פונדקאיות לצורך שלילת אם מילדיהם- במה זה שונה מן הסחר בנשים לצורך מין שזהבה כה להוטה לרדוף אחרי סוחריהם? הממסד הסוחר בנשים פונדקאיות (משפטנים, רופאים, "משפחה חדשה") יותר טוב מסוחרי הנשים האחרים? למה?
בקיצור- נמאס מן הצביעות. מר"צ מושחתת במובנים ערכיים. היא נהייתה מפלגה אנטי דתית, אנטי יהודית ופעם לא היתה כזו. ומי יודע אם יש או אין שחיתות בחוגים שלה. העיתונות לעולם לא תחקור לא את מר"צ ולא את חבריה בארגוני זכויות האדם שגם ביניהם יש שחיתויות נלמות מעין העיתונות המיודדת אתם.

85 מרץ והעבודה הן מפלגות אוסלו, והן משלמות, כראוי, את מחיר כשלונו. עמי, ת"א
  • 11:31
  • 07.02.12

אם אוסלו היה מצליח, למרת היו היום 20 מנדטים. מה לעשות, שהוא נכשל וטבע בדם ובריח של אוטובוסים מפוייחים. במקום שהוא יכול, הציבור מעניש גם אותכם וגם את "העבודה" - וזורק אותכם לפח הזבל של ההיסטוריה. כך נאה וכך יאה.

במקום שלציבור אין מילה, כמו במערכת של עיתון שמאלני מסויים, לוקחים את אחד האחראים המרכזיים לאוסלו והופכים אותו ל"פרשן בכיר" ו"אושיה מוסרית". שריד היה צריך לכל הפחות להסתגר בביתו. אם כי היה עדיף, אם היתה בו שמץ של תחושת מוסר, שהיה מבקר את הפצועים וההרוגים שהוא מהאחראים להם, בנסיון לכפר על שגיאותיו.

86 להיפך ל 15
  • 11:32
  • 07.02.12

הבעיה של המפלגה היא שהיא לא קומוניסטית, היא ליבראלית. אם זו היתב מפלגת שמאל שלא מהססת לפתוח באש, כלפי חוץ וכלפי פנים, כמו במשטר בן גוריון.למעשה כל הפלגות, גם אלו שמזוהות עפ הימין, הן מפלגות חלשות ויפות נפש, ככה שעדיף כבר להצביע למרץ .

87 חבר'ה יש רק בעיה אחת ואמת אחת ניר
  • 11:36
  • 07.02.12

האמת שאף אחד לא מדבר עליה היא ש'מרצ' ושכמותה מתכווצות כי הדמוגרפיה בישראל היא שמזרחים משריצים ילדים ואילו אשכנזים לא. וכך ה'דמוקרטיה' הנעלה נותנת לפלגמטים למלוך בחסות הנאורים שחושבים שדמוקרטיה זה מודל טוב. פתרון- תאוקרטיה (שלטון קומץ חכמים, כדוגמת עצמאות בית המשפט העליון), או אאוגניזם- עידוד ריבוי טבעי של הראויים לכך. תאוריה גזענית אבל לצערי נכונה... הצעות?

88 שני דברים י
  • 11:40
  • 07.02.12

הצבעתי בעבר מרצ ונטשתי בשתי מערכות הבחירות האחרונות. שני דברים מפריעים לי לחזור. חסרה לי הודאה בכך שהסכם אוסלו נכשל ולכן גם היה טעות. שנית, הישיבה בממשלות שהמשיכו במדיניות ההתנחלות הרבה יותר מהממשלה הנוכחית. אולי אחזור כי זה באמת כנראה הרע במיעוטו.

89 מרצ, כמו ציפי ליבני, לא יודעת לעשות אופוזיציה, ולמפלגה מסוגה זהו גזר דין של כיליון. יניב
  • 11:46
  • 07.02.12

מר"צ היא שייר אחרון של מפלגות בגוש המרכז-שמאל שלא התרגל עוד לאובדן ההגמוניה המפא"ית-קיבוצית, מהבחינה הזו שביסוד היא עוד מאמינה ש"העם" יתעשת ויחזור אליה.
בקטן מאוד, גם ציפי ליבני היא קרבן של טעות דומה, מבחינה זו שחשבה שממשלת נתניהו תתפרק מעצמה ואז ראשות הממשלה הנחשקת תיפול לידיה כפרי בשל. שכל מה שעליה לעשות זה לשבת בחיבוק ידיים, להמהם מידי פעם איזו "התקפה" לא במיוחד עיניינית על "ממשלת נתניהו" ולחזור לישון.

זה לא עובד ככה.
מפלגה שהוגלתה לאופוזיציה צריכה להתארגן ולתפקד כאופוזיציה. זה אומר לנסח את עצמה (לעצמה דבר ראשון, ומייד אח"כ לציבור), לבקר, להציג משנה סדורה. לנצל כל הזדמנות להצביע על הכשלים והמחדלים של השלטון, כדי להחדיר לתודעת הציבור את הפתרונות היותר טובים שיש לה (לשיטתה).
מרצ, ליבני, ורוב האופזיציה של השמאל בשנים האחרונות הפכו יותר ל"קוטרים מקצועיים" מאשר לאנשי אופוזיציה. אין לזה שום אפקט קומולטיבי שיכול לבוא לידי ביטוי עם בוא הבחירות.

90 הבעיה היחידה של מרצ כובש ציוני אכזר
  • 11:54
  • 07.02.12

היא שעמדותיה לא הסתדרו ולעולם לא יסתדרו עם המצאיות הישראלית. בקמום לעשות בדק בית במפלגה, מאשימים את העם ששוב בוחר לא נכון.

91 תחזור, יוסי, תחזור  (לת) יניב
  • 12:02
  • 07.02.12

92 ככלל אינם מוכנים לשכן בתודעתם שום נושא ועובדות שאינם תואמות את האג'נדה, חושבים שאם העובדות לא תואמות מוטב להתעלם במצב הטוב, לא לשמוע עליהן ולהישאר בורים במצב הרע. העליונים מהשמאל מייצגי הבורות
  • 12:25
  • 07.02.12

כך שמעתי מבחירי השמאל שמעולם לא היה טרור עד הכיבוש, שהערבים הם אלה שקבלו את תכנית החלוקה, למרות שהנושא מקבל אישור ב"אמנה הפלשתינית" באופן חד משמעי, ו"האמנה" לדעתם נכתבה רק בעקבות הכיבוש, בעוד היא גובשה במצרים 1963 ונחתמה סופית ב-1964 שנים לפני הכיבוש.

93 מרץ תמשיך ליפול בגלל איציק המרכז וזלמן (נפלו המכנסיים )פנסיונר, ערדליים ירוקים
  • 12:42
  • 07.02.12

זו מפלגה קיקיונית ומייסדתה מורה(אשה-קשה )מרמלה. כל עוד הקרב יהיה בין גיל-און לגל-און. האון יברח וישאר הגילגל. מקום יפה ביהודה ושומרון לעד יכון. כל עוד תטפלו בבעיית הפלסטינים ותזניחו את מצוקות החלשים ובעיית הרווחה , הימין תמיד ינצח. אם תבחרו צ'כית פולניה במקום רומני הצנוע אתם ת פ ס י ד ו

94 מרץ היתה ונשארה חבורת כדאיניקים , שמוכנים לתת את הכל ( של אחרים) בשביל התדמית היפיופית של עצמם.  (לת) פנינה מאירי
  • 12:49
  • 07.02.12

95 סירוס הגברים בכור רוני
  • 12:51
  • 07.02.12

כמפלגה שהצבעתי עבורה בעבר,הפכה למפלגה פמניסטית קיצונית שאם הם היו בשלטון היו מסרסים את הגברים

96 מספר המנדטים של מרצ הוא מדד המוסריות של מדינת ישראל יוד
  • 12:53
  • 07.02.12

והדור הולך ופוחת

97 מרצ קטנה היא הטרגדיה של מדינת ישראל.  (לת) מצביע מרץ
  • 12:55
  • 07.02.12

98 יוסי הסדום שבצדיק - הפעם ב"ה הזוועה המרצית תמחק סופית ושתתפוצץ
  • 12:57
  • 07.02.12

תענוג לשמוע על יוסי "שר החינוך
לשעבר"

99 מרץ התכווצה לממדיה הטבעיים במקביל להיחשפות הכחש והשקר שעמדו בבסיס הסכם אוסלו. המפלגה הזו באמת לא עושה רושם מושחת שזו נקודת אור בכנסת אבל עם זאת המדיניות אותה היא הובילה שילחה ישראלים רבים לעולם הבא והביאה רק פירות באושים ולכן הבוחר מכווץ אותה לגודל הראוי להד  (לת) שלמה
  • 13:08
  • 07.02.12

100 returnhome yousi  (לת) אני
  • 13:14
  • 07.02.12

101 הכסילים הבוגדניים - אלה המנהיגים של מרצ אלי מהנגב
  • 13:17
  • 07.02.12

אכן יש למרץ רעיונות מנצחים ואג'נדה שהפכה לאג'נדה של המרכז (תוכנית חזן למשל) אבל מנהיגיה רצו לעסוק בהצגות ולא במאבק פוליטי. אכן גלאון היא ממשיכה את מסורת המשטמטים מאחריות ומשאירים את המגרש כולו לש"ס (כמו שעשה זאת בעבר יוסי שריד. אם הייתה למנהיגי המפלגה הזאת טיפה של מוכנות לבדיקה עצמית ולהכרה בשגיאות, מצבה ומצבנו היה טוב בהרבה. עם בחירת גלאון ימשיך התהליך של סתימת הגולל על מפ"ם וממשיכיה.

102 מרץ איזיה גורן
  • 13:19
  • 07.02.12

אין כמו ההגדרה הקולעת של יוסי שריד לאפיון טיבו של הבוחר הישראלי כסיל!והייתי מוסיף כסיל גמור.
יום לפני וביום הבחירות משלשל הבוחר הישראלי המצויץ לקלפי את ביבי, את ציפי, ואת לפיד (ר"ת "בצל) הוסף לבצל את שלי ואת נאמן כדוגמה וקיבלת "שבנצל".
כל אלה יום לפני היום עצמו ואולי יום נוסף. או אז פורצת היללה. קיפוחים, חסרי גג, מסים, הפליהות, עוני, חלוי, פנסיונרים. היכן הם כל אלה ביום הבחירות?
מה זכות לכל אלה הבוחרים והנמנעים לקום וליבב.
נכון אמרת יוסי, כסילים, אטומי מוח, ערלי לבב ובישראלית: טמבלים.

103 הבעיה של השמאל היא לא הדעות והעמדות. הבעיה שלו זו אימפוטנציה גמורה ברגע שהוא מגיע לשלטון. שלשת הקדנציות שהשמאל שלט בעשרים שנים האחרונות הביאו רק טרור, אינטיפאדה ומלחמות.  (לת) פאבל
  • 13:51
  • 07.02.12

104 מרץ טרגדה את עצמה. מרץ היא לא מפלגה, היא תנועה שהתחילה כ-רץ, ואילו נשארה שם, הייתה משגשגת.  (לת) נגה
  • 13:54
  • 07.02.12

105 מרץ חשובה לאזרח הישראלי, וחבל שהיא לא מבינה זאת. כל עוד מרץ מזניחה את האזרח הישראלי למען האדם הפלסטיני, האזרח הישראלי מפסיד אותה.  (לת) איה
  • 13:56
  • 07.02.12

106 יוסי ילד שלי אומלל מנהיג גם ואולי הכי חשוב צריך להביא מנדטים מה תביא זעבה 20 פמניסטיות??
  • 14:11
  • 07.02.12

ואת צפי סער כשחקנית חיזוק שכחת מאחר ולא כ"כ הצלחת אבל צריך להביא בוחרים במנותק מהקול "המרגיז" של זעבה מה גם שהבעיה אצלה זה לא הקול גדעון סער וארדן מדברים שטויות בקול הרבה יותר מרנין מזעבה ואני לא מצביע להם אז אולי תבין עכשיו מה שלא הבנת אז זעבה פשוט לא בחירה עצוב לך אני יודע אבל זו המציאות מה גם שבחירה בה תהא קץ מרץ כמפלגה עם מנדטים בכנסת

107 יוסי, בתור מי, שכיווץ את מר"צ במחצית (מ-12 ל-6), תוך פחות משבע שנים, אתה האחרון דניאל קלטי
  • 14:14
  • 07.02.12

שיכול למתוח ביקורת על *מישהו*.

אישית, נטשתי את ביתי הפוליטי המקורי (ר"צ ומר"צ - שבימים אלה ממש, מלאו לה עשרים שנה בדיוק נמרץ), מן הסיבות הבאות:
הפמיניזם המשתלח, שונא-הגברים הפתולוגי והמסית, של הבובה זהבה;
מחלת שלשול-החקיקה, בה לקתה אותה בובה זהבה דנן;
תמיכת מר"צ, ערב בחירות 1999, בהשתלטות-הקיבוצניקים על אדמותיהם = שנמסרו להם, אך ורק, לשם עיבוד חקלאי!! *לא* לשם רווחי-נדל"ן!!
תמיכת מר"צ, ערב בחירות 2009, בהפצצת עזה ובטבח מאות ילדות וילדים בה (טבח, אשר ג'ומס יו"רכם, סירב בתוקף לצאת נגדו!! משום-כך, הצבעתי אז לחד"ש = טעות, אשר לא תישנה עוד).

אני, דניאל קלטי, ביסודי איש-ר"צ ואיש-מר"צ, הומלס פוליטי למעשה. לפעמים הלכתי לחד"ש, לפעמים השלכתי קולי ויהבי, לשווא, על "עלה ירוק" וכעת, אני שוקל, האם ניתן לתת אמון, בסיכויי "התנועה הירוקה", להיכנס לכנסת ולעשות שם העבודה?

מה שבטוח - זהבה וחברותיה = הפמיניסטיות המסיתות, הרוחשות שנאה סקסיסטית חולנית, לכל גבר באשר הוא גבר - אינן ולעולם גם לא יהיו, בבחינת אופציה עבורי. נהפוך-הוא: אני, המרקסיסט האולטרא-רדיקאלי, כבר מוצא-עצמי, מעדיף, אפילו, את "קדימה" וה"ליכוד"(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!), על-פני זהבה גלאון...

אין, אין: אם מר"צ, חפצת-חיים ושפויה - * ח ו ב ה * עליה, לתת את המנדט לאילן. הוא האדם היחיד, הראוי והמסוגל, להשיב את מר"צ, לתפארתהּ הראשונה וייתכן, שאף אחזור שוב למר"צ, אם ייבחר.

אולם, אם חלילה תבחר מר"צ (כפי שאני מפחד מאד-מאד שיקרה), בבובה זהבה - תהיה זו התאבדות פוליטית סופנית עבורה - ובשונה מאחותכם הגדולה, ה"עבודה", למר"צ, כבר *אין* עוד לאן לרדת - מלבד אל מתחת, לאחוז-החסימה.

108 אין לעמדת יוסי עדיפות!  (לת) מה שהיה היה !
  • 14:55
  • 07.02.12

109 זהבה גלאון ראויה להיות בראש המחנה של השמאול נתן השמאלני
  • 15:05
  • 07.02.12

היא אישה כרזמטית,בעלת כושר רטוריקה מהטובות בארץ,לוחמת לצדק ושויון חברתי.בהנהגתה האמיצה תגביר את כוחו של השמאל.עלי והצליחי זהבה.

110 מרץ זו קןמדיה מזל שהיא קימת שיש על מי לצחוק חבורת חולמים סהרורית מיכל
  • 15:40
  • 07.02.12

כשאני שומעת את זהבה בבוקר ברדיו פשוט זה עושה לי את היום
כמה שטויות היא יכולה לפלוט ב2 דקות שהיא מדברת

111 מר"צ בראשות זהבה גלאון היא מפלגה ערכית ראויה מול הימין, בניגוד לקדימה שהיא מפלגת המושחתים ללא שום דרך. תגובה מימין-בהצלחה זהבה!
  • 15:42
  • 07.02.12

כאיש ימין המתנגד לכל ערכיה של זהבה גלאון, דבר אחד יאמר לזכותה-יש לה לפחות ערכים ודרך עליהם ניתן להתווכח, בניגוד למפלגות כמו קדימה או לפיד שהעקרונות שלהם יציבים כמו הרוח. במדינה דמוקרטית ראוי שגם למיעוט השמאלני בעם יהיה יצוג-ואין כמו מר"צ כדי לעשות את העבודה.

112 מרצ כטרבדיה יחזקאל כהן יאק
  • 15:54
  • 07.02.12

אכן מרצ כטרגדה כי הלך הרוח שמנשבת במדינה היא ניהיה אחרי המדיני והבטחוני .מי שיותר _"מוות לערבים " כביכול טוב יותר לעם ישראל ושתמות הדרך החברתית והדרך השפויה שמובילה מרצ .אני בוחר מרצ ואמשיך להצביע כי אין מפלגה עם יושרה נקיון כפיים ונושאת את הדגל החברתי טוב ממנה

113 אדון שריד היקר, מיעוט חרד
  • 15:56
  • 07.02.12

אתה צודק. אקדים ואומר שאמנם לאהצבעתי שינוי או קדימה, אבל בשלוש מערכות הבחירות האחרונות שיניתי ממנהגי ולא הצבעתי מר״צ אלא עבודה - חשבתי שנכון יותר לתמוך במפלגה גדולה מול כוחות הימין. הצבעתי - ויום אחרי הבחירות המפלגה שבחרתי בה מעלה באמון שנתתי בה ובערכיה. לא עוד. הפעם אני חוזרת הביתה. אצביע מר״צ!!!!

114 אני מסמפט את מר"צ אבל מטריד אותי שמעולם לא עמד "שחור" בראשה  (לת) בת יענה
  • 16:14
  • 07.02.12

115 אז מה עושים שזה לא יגמר? נורית
  • 16:15
  • 07.02.12

כל מה שנכתב נכון. כתוב מהנסיון שלך כיצד ניתן להגדיל את מספר המנדטים של מרצ לקראת הבחירות הבאות.

116 הצביעו לאילן גילאון קול האמת והשיוויון  (לת) מפמניק
  • 16:16
  • 07.02.12

117 "חצי מדינה חושבת מרץ"... איך זה מסתדר שיותר מ-80% מאמינים באלוקים ?... חרדי נאור
  • 16:42
  • 07.02.12

א. כל המפלגה פלגה

118 אתה וכל השמאל הקיצוני מתעלם מעובדה אחת פשוטה-הפלשתינאים אומרים לא לשלום ואין אם מי לדבר ולכן אין שום רצון לבחור במרץ ששמה לה דגל שהשלום הוא המטרה העליונה.  (לת) בני ויטמן
  • 16:44
  • 07.02.12

119 מר"צ עוד מתקופתך היא טרגי קומדיה ראובן
  • 17:47
  • 07.02.12

רק שכיום היא מסוכנת פחות לישראל

120 מרצ יכולה לקום כי העם מדבר מרצ - אורי אופיר בראשותה יכול להביא את הקולות שישנם.  (לת) בוחר מרצ
  • 17:52
  • 07.02.12

121 מי בוחר במר"צ ? חסקל מפאיניק לשעבר
  • 19:10
  • 07.02.12

שריד מאשים את בוחרי מרץ, במפלתה, אך הוא לא מאשים את עצמו בהתווית הכשלון החרוץ שהצטיינה בו המפלגה הזעירה הזאת, משתמע מדבריו שמר"צ צריכה להחליף את בוחריה. אולי שריד חושב להחליף את העם שמאס בבוגדנות הסמול, ולא מצביע יותר למפלגה שחרטה על דגלה את זכויות האדם הבלסטינאי לבד, ולא בבני העם המשלם את משכורתם שבקרבו הם יושבים. אומרים שמאז חרב בית המקדש הנבואה נשארה לטפשים וכסילים, והנה הנביא שריד עם הצונאמי, והיעלמותה של מר"צ.

122 תמיד אצביע מרצ, זהבה גלאון היא הנציגה שלי בכנסת.  (לת) ע
  • 19:28
  • 07.02.12

123 זהבה גלאון והשמאל גילי חסקין
  • 19:53
  • 07.02.12

יוסי יקר. גם הפעם אבציע מרץ. למרות זהבה גלאון. כי אין לי מרץ אחרת. אין מישהו אחר שיוכל להוביל את הקול שקורא נגד ההתנחלויות ובעד השלום. לדאבוני, הציונות הביטחוניסטית, זו שגילמו בעבר מאיר פעיל, רן כוהן ובמדה רבה גם אתה, הולכת ונעלמת. גם לא זו ההשורשית התיישבותית מבית מדרשו של חיים אורון. יחליף אותה שמאל מנוכר, קיצוני, שאני בספק אם יכול להתחבר גם לאותם אחוזים בודדים שהאמינוב נו בעבר
משהו על הסגנון
http://www.gilihaskin.com/Article.Asp?ArticleNum=712

124 יש רק מפלגת שמאל אחת בישראל ושמה חד"ש. כל השאר ימיניות בהכחשה אדם
  • 20:34
  • 07.02.12

חד"ש היא היחידה שלא פוחדת מערבים, דוגלת בדמוקרטיה אמיתית שבה כל האזרחים שווים והיחידה שיש לה אומץ לקיים סוציאליזם וחילוניות ולא רק לדבר עליהם.
כל שאר המפלגות שמתהדרות בכינוי "שמאל" לא באמת מתגדות לשוק החופשי, לא באמת מוכנות לדו-קיום עם הערבים ואין להם אומץ להפריד את הדת המהמדינה.

125 יוסי, אני מציע שתקשיב לידידך, מייסד-שותף של מרץ, אמנון רובינשטיין: ערן
  • 21:52
  • 07.02.12

"באופן בסיסי לא שיניתי את עמדתי. לעומת זאת, מי ששינה את עמדתו זה חלק מהשמאל. לכן, אל תשאל אותי מה קרה לי. תשאל את אנשי השמאל מה קרה להם. התחושה שלי היא שאני הלכתי לישון במחנה וקמתי בבוקר וגיליתי שאני מחוץ למחנה. אני נשארתי באותו מקום אבל המחנה זז".
וגם: "בהתחלה חשבתי שאולי אני משוגע, שאני לא רואה טוב, לא מבין מה אני קורא, אבל אחר כך הבנתי שהחברים הטובים שלי במרצ ירדו מהפסים. והם ירדו מהפסים בגלל הצורך שלהם לרצות את הפלסטינים. בכל מקרה ובכל מצב - תמיד לרצות את הפלסטינים".

פורסם ב"הארץ" ב-2007: http://www.haaretz.co.il/misc/1.1386779

126 אני חוזר הביתה למר"ץ לאחר שמפני חטאי גליתי למערך רייש לקיש
  • 23:33
  • 07.02.12

מר"ץ הסיבה היחידה להמשיך לגור כאן ולחשוב שציונות זה משהו תקין.

127 זהבה של שריד צבי מיפו
  • 11:01
  • 08.02.12

יוסי ידידי׳ לא כל הראוי רצוי. גם אם זהבה ראויה הרבה אנשים מתנגדים לסיגנונה ונוספים גם חוששים מלהטה הפמיניסתי. השאילה איננה מי ראוי אלא מי יחזיר את הבוחרים למרץ. יש לנו מספיק פיצול לכן צריך מנהיגות מאחדת! גם אם יש לזה מחיר.

128 מתבייש להיות מרצ זהבה מאבדת את שלושת הדובים
  • 00:19
  • 09.02.12

זהבה מעצבנת. כל ראיון איתה נשמע אותו הדבר. חרדים חרדים חרדים. קצת מביש.

129 מרץ זיהתה לפני כולם האסון שהחזקת השטחים יביאו על מדינת ישראל. זהבה, קולך מביע רק דברי חכמה לכן הוא יפהפה!  (לת) מרים
  • 06:07
  • 11.02.12

130 אויש הצילו
  • 06:54
  • 01.04.12

אני נאנחת עמוקות. אני מצביעת מר"צ נאמנה מהיום שבו ניתנה לי זכות הבחירה. בבחירות האחרונות שקלתי בכנות להצביע לחד"ש. אני לא יכולה יותר. אני מיואשת לגמרי. אתם חייבים להבין שם משהו במר"צ. הקול של מר"צ לא נשמע בברור. תראה את הרפובליקנים הטיפשים בארה"ב. הם אולי מטומטמים וטועים, אבל הם מבצעים את תפקידם נאמנה. הם אופוזיציה ובתור אופוזיציה הם מבינים שהם חייבים להציג אלטרנטיבה מציקה לאובמה ולמפלגה הדמוקרטית. הם מבינים שהם חייבים לעשות את החיים קשים למפלגה השנייה. ומר"צ היא לא אופוזוציה ולא אלטרנטיבה ומשום מה אני שומעת יותר מדג אילם. מר"צ בגדה בתפקידה. היא בגדה בבוחרים שלה. אני לא יודעת ממה מר"צ מפחדים, מלהביע דעה? להישמע? נראה כאילו מר"צ זנחו לגמרי את הפוליטיקה, את החזית החברתית, את הבוחרים. רק ייאוש אוחז במפלגה הזו. והאמת, הם הצליחו להדביק גם אותי.

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת