מה עושים מול 200,000 טילים

לפי ראש אמ"ן, אביב כוכבי, מכוונים אל ישראל בכל רגע 200,000 טילים ורקטות. אלפים מראשי הנפץ הכבדים ביותר, חלקם כימיים וביולוגיים, מכוונים אל תל אביב. מחזיקים אותם גורמים שאינם ידידי ישראל, רובם דתיים קיצוניים הנגועים במשיחיות. מדוע אין הטילים נופלים על ראשינו?

במשך שנים יכלה בריה"מ להשמיד את ארה"ב 100 פעם. ארה"ב יכלה להשמיד את בריה"מ 180 פעם. שתיהן לא ירו ישירות זו על זו ולו כדור אחד. שנות השישים הסוערות עם פלאי הגלולה, האמנות, הסקס, סמים ורוק-אנ-רול היו בדיוק אז - כשמאית מהכוח הרוסי היתה יכולה להשמיד את ארה"ב.

מי שאינו חושב שהרתעה אמינה יכולה לעבוד חייב לעזוב את ישראל. הוא חייב לעשות זאת כעת, שכן 200,000 טילים מכוונים לעברו. מי שחושש מפצצה גרעינית איסלאמית בוודאי שחייב לעזוב. לפקיסטאן יש נשק גרעיני כבר יותר מעשור, והוא יכול ליפול בכל רגע בידי קיצוני הטליבאן. ההנחה שלנצח טכנולוגיה בת 66 שנה לא תגיע לידי מי שחושק בה - מופרכת. הנהגה שאיננה מאמינה בהרתעתה חייבת לסדר לכל אזרחיה גרין-קארד.

ומדוע אינם יורים? מאותה סיבה שמצרים וסוריה עצרו במלחמת יום הכיפורים. בזכות ההרתעה האסטרטגית. גם אויבי ישראל רוצים לחיות. אפילו הדתיים הקיצוניים, ואפילו המשיחיים שבהם.

האין לישראל מה לעשות מול האיום? ודאי שיש. 40 שנות העליונות הגרעינית המיוחסת לה על ידי מקורות זרים בוזבזו על ידיה לכיוון ההפוך. מעט מדי הסכמי שלום מייצבים על בסיס גבולות 67', הרבה מדי הזיות של קולוניאליזם דתי. ישראל שהיתה ממשיכה בדרך של ייצוב על בסיס 67' היתה זוכה - בנוסף לקבלתה לאזור - גם בהכרה אמריקאית בהפיכת הרתעתה לגלויה, וגם בחסות המטרייה הגרעינית של נאט"ו. ישראל שכזאת היתה נהנית מתמיכה מערבית כנה בכל יוזמה - גם התקפית - שנדרשת להבטחת קיומה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות אל הפייסבוק שלכם

אך ממשלת ישראל בחרה בדרך ההפוכה. היא החליטה שלהיות הכיבוש הקולוניאלי האחרון בעולם זה רעיון טוב, ושלרסק את הדמוקרטיה ולהציג דמות של מדינה דתית קיצונית הפועלת באופן גזעני, אתני ומפלה נשים - זה יופי של רעיון לביצורה. נדמה לישראל שהמיליונים שנשפכים בבחירות בארה"ב על מועמדים קיצוניים הם תחליף לתמיכה העולמית הרחבה בהרתעתה שמדיניות הפוכה היתה יוצרת. אז זהו, שלא.

עכשיו להנהגה הישראלית נדמה שהיא צריכה להחליט האם - כשהמתקן בקום כבר מבוצר מתחת להר ומאפשר את שיקום הפרויקט במהירות - להרוס חצי מתל אביב באלפי טילים, כדי להרחיק את איראן בכשנה מפצצה, זה רעיון מבריק. תל אביב, שבה שוכן אויב המדינה "הארץ" ושבה יש סקס ולא רק הטרדות לכאורה בלשכה-הקדושה, אולי אינה חביבה על בנימין נתניהו, אך אם ברצונו להציל את ישראל מוטב שיעשה דבר אחר.

נתניהו מעריץ לטענתו את וינסטון צ'רצ'יל. צ'רצ'יל הגיע לשלטון לאחר שנוויל צ'מברליין פרש משום שמדיניותו כשלה. מדיניות נתניהו, שמבודדת ומצרעת את ישראל, היא הבעיה. היא הסיכון הקיומי. אם צריך לתקוף את איראן יוכל לעשות זאת רק מי שזוכה לאמון העולם בזכות מתינותו. מי שמעשה תוקפני שלו אינו מעיד בעיני העולם על תוקפנותו הכובשת אלא על הגנה עצמית אמיתית. מי שברור לאיראנים, שמאחוריו - ולא נגדו - עומד כל כוח השטן הגדול, האמריקאי.

אם נתניהו אינו רוצה לפרוש, חייב להתגבש הכוח שיוציא אותו מלשכת ראש הממשלה לפני המלחמה או לפחות בשש אחריה. לכך צריך ארכיטקטורה פוליטית נכונה ומגוונת שתאפשר רוב, ויש להכינה בימי סער אלו. לגוש ה-61 של יצחק רבין תרמה שולמית אלוני. המרצ הברורה שלה עזרה לו, אחרי טילי עיראק, להתבדל ולקבל את קולות המרכז. ועידת מרצ יכולה להועיל כעת. מרצ, חדה ברורה ואידיאית, מרצ של קווי 67' וזכויות אדם, איננה הסיפור כולו, אך היא תנאי בו. זהבה גלאון לא תביא לבדה למהפך, אך בחירתה היום תהיה ממבשריו.

Read this article in English: When moderates attack

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רחלבסקי כמו כתבנים רבים עוסקים בסימפטוצים ולא בשורש הבעיה שהיא שיטה פוליטית מעוות מושחתת אולגרכית. על הדמוקרטיה כבר השתלטו הגילדות המפיצים לנתיניהם חומר משכר. . אורי יעקב, רק למען האמת
  • 03:44
  • 07.02.12

לא?

02 אז רכלבסקי אומר שהאיטולות הפרסים שקולים ומחושבים וזהבה גלאון תפתח לנו את הדלת לעתיד שקט וורוד - כמה חוסר הבנה אסטרטגי ומטען כה כבד של טינה לציונות יכול להיות במאמר אחד  (לת) מנחם
  • 04:16
  • 07.02.12

03 מאמר מבולבל ומבלבל (את העגולדים ...) שוויק - חייל אמיץ
  • 04:19
  • 07.02.12

מה יום מיומיים ?
אם ההרתעה עבדה,
ואם גם האויבים חפצי חיים
ואם הכותב מראה דוגמאות להרתעה,
מה קרה היום,
מישהו גנב או מכר את הנשק הכואב מאוד שלנו...?
אם לא גנבו, לא מכרו ואותו נשק קשה וכואב עדיין בידינו
מה התעורר הכותב לבלבל את הב...
הוא יכול בשקט ובבטחה להסיר את הכתבה,

יין

04 פשוט בדיחה רון
  • 04:26
  • 07.02.12

מה זה הכתבה המגעילה הזו. בושה

05 כובשים נמאסתם! יהודי פשוט
  • 04:35
  • 07.02.12

מה עם הכיבוש הציוני קולוניאלי של עכו, לוד, יפו ועוד?
ממליץ לך להצטייד עם תנ"ך ע"מ לחסוך לך מבוכה במפגשים עם "אדוני הארץ" שהם כמובן ערביי ישראל.

  •   ההבדלים בין כיבוש עכו וכיבוש חברון עצומים: איציק המרכז itzikhe@gmail.com
    • 08:03
    • 07.02.12

    כל העולם, כולל רוב הפלסטינים והרש"פ, מכירים דה פקטו בגבולות 1949, היוזמה הסעודית שעליה חתומות כל מדינות ערב, כולל הרש"פ, מוכנה להכיר במ"י בגבולות 1949. לעומת זאת אף מדינה בעולם כולל ארה"ב וישראל (שלא סיפחה את הגדה), לא מכירה בכיבוש 1967.
    כל מדינות העולם מכירות, דה פקטו, בגבולות 1949 מפני שהם גבולות שהוסכמו על ידי כל הצדדים. אבל גבולות 1967 לא הוסכמו על ידי אף צד כולל ישראל! שלא סיפחה שטחים אלה!
    לערבים שסופחו בכיבוש 1948 יש זכויות אזרח מלאות. לערבים שנמצאים תחת שלטוננו מ 1967 אין זכויות אזרח אלמנטריות.
    חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי בהאג לעניין גדר ההפרדה קבעה כבר ב-2004 שלישראל זכות להקים את הגדר בתוך גבולותיה המוכרים, אך לא בתוככי השטחים שכבשה ב-1967. בכך הכיר בית הדין הבינלאומי בריבונות ישראל על כלל השטחים שהחזיקה בהם עד מלחמת ששת הימים, ובכללם כיבושי מלחמת השחרור, כולל מערב ירושלים. יושם לב שכיבושי מלחמת השחרור הושלמו מספר חודשים לפני שנחתמה אמנת ג`נבה הרביעית, ששינתה את כללי המשחק ואסרה להלכה ולמעשה על רכישת שטח באמצעות כיבוש צבאי, בין אם הכיבוש הוא תוצאה של מתקפה ובין אם הוא תוצאה של מלחמת מגן.
    במלחמת השחרור היה לישראל צידוק מוסרי לכבוש את השטחים משום שגבולות 1947 היו כאלה שסיכנו את קיום המדינה. השטחים שנכבשו ב 1967 לא היו נחוצים לשם קיום המדינה. מ"י ישראל התקיימה במשך 19 שנים בלעדיהם.
    עוול אחד (1948) לא מצדיק עוול נוסף (1967).
    לכן הכיבוש של 1948 לא מהווה מכשול לשלום ואילו הכיבוש של 1967 מונע את השלום.
    העוולות שאחרי 67' מאיימות על צדקת הציונות בכללותה, ואילו העוולות שלפני 67' היו עוולות של מהלכים מסוימים במימושה של הציונות.

  •   אם אתה כ"כ צודק, למה אתה נאלץ להתחזות... ואתה טוען שמלחמת השחרור היא עוול?  (לת) שונא שקרנים
    • 09:25
    • 07.02.12

  •   אולי אתה מכיר בגבולות 49, (לא 47') אבל איפה הערבי שמכיר בהם? איציק מחיפה
    • 10:02
    • 07.02.12

    לא אאריך, כי הטעות כל כך ברורה: או שתקרא את מה שה"פלסטינים" כותבים ואומרים, או שרק תתבונן במפת "פלסטין": מהירדן עד הים התיכון! אם זו "הכרה בגבולות שביתת הנשק", אז אתה חי בללה-לנד.

  •   תגובה מעולה- אמיתות בסיסיות שחייבים לזכור- לתלות על הקיר בכל כיתה בישראל!  (לת) shai
    • 14:49
    • 07.02.12

06 WOW איזה מאמר גדול, איזה ניתוח נכון שמוכיח - שישראל בידי הנהגה של מטורפים ומטורללים - חבל"ז לסגת מ"איוש" כדי להשיג את השלום - ומהר!
  • 04:45
  • 07.02.12

ספי, תודה. נקווה שהציבור יקלוט, וישים לסיוט הזה קץ.

07 לכותב (כרגיל) יש חלומות באספמיא  (לת) חלומות באספמיה
  • 04:50
  • 07.02.12

08 הו סמאל עיקש ופתלתול, עד מתי תפיץ את הבליך השקריים?  (לת) בוחבוט
  • 04:57
  • 07.02.12

09 לגוש ה-61 של רבין עזרה המיצובשי הידועה לשימצה לכן זו היתה ממשלה מושחתתת  (לת) טוטו
  • 05:00
  • 07.02.12

10 מה היה כותב ספי לו חי בשנות השלושים הפרשן
  • 05:41
  • 07.02.12

הוא כנראה היה מנסה לשכנע אותנו להצביע עבור נוויל צמברלין, שכן הוא היה מתון שדבורו רך כמו שאוהבים אנשי השמאל.
אכן יש מן הצדק בטעוניו של הכותב בקשר למה ישראל היתה צריכה לעשות במשך 40 שנה ולא עשתה, אבל כאשר הוא אומר שצמברלין פרש כי מדיניותו נכשלה, ואינו מוסיף על כך דבר, מיד עולה בראש המחשבה מה היה כותב לו תאר כשלון של מדינאים כמו צרציל או לעניננו כאן ביבי.
למה הדבר דומה לצורה בה תקפו העתונאים הקומוניסטים את המערב, אבל כשדובר על סטלין או אחר מאותו מחנה אז מקסימום הוא טעה, מדיניותו נכשלה כמאמר הפסוק, אף מילה על הנזקים העצומים שהם גרמו, על הסבל הנורא על כשלון האמונה העיוורת של מליוני השוטים השמושים.
מסיבות אילו לא ניתו לקחת ברצינות את כותבי השמאל והסנוקרת שמקבלים פה בסוף כאשר מתברר שכל הנתוח המדיני הזה נועד כדי לומר תצביעו לגלאון
מה שמתקבל הוא תחושת בחילה וגועל.

11 כשלנו אין מספיק צוללות למכה שניה ושטנו קטן כל כך ואחמדיניג'אד מדבר אישית עם המאדי המשיח....אנו לא מוכנים להרתעה הדדית  (לת) רק אני
  • 05:48
  • 07.02.12

12 השלטון הנוכחי מסוכן לישראל באופן קיומי  (לת) משה
  • 06:03
  • 07.02.12

13 איפה הרכלבסקי ואיפה המציאות. ככל "יודעי כל" מקשקש האיש בלי בושה. יושב בכפר ויתקין ומקשקש
  • 06:17
  • 07.02.12

אין ספק - השלום עם מצרים הבטיח כי בהפחיכה האחרונה הציבור המצרי נשק לדגל ישראל.

השלום עם ירדו ממש כנ"ל....

14 כותב שטויות ולא רואה מציאות, חזור לקיץ 2006 בצפון הארץ כשכל המדינה עשתה בתחתונים  (לת) koshka
  • 06:27
  • 07.02.12

15 ....."אך ממשלת ישראל בחרה בדרך ההפוכה. היא החליטה שלהיות הכיבוש הקולוניאלי האחרון בעולם זה רעיון טוב".....יהודים בארץ ישראל בזכות ולא בחסד. אין ולא היה כיבוש ובטח לא קולוניאלי ,אל תשווה בין קולוניות בריטיות לבין זיקתו הבלתי מעורערת של עם ישראל לארץ-ישראל. למה לא כתבת את השורות האלו כשחברך מ"הארץ" יוסי שריד היה בממשלה ? למה לא כתבת את זה שאולמרט (הליכודניק הבית"רי לשעבר כיהן כרה"מ) אאהההה.....כי אוטמטית ביבי הוא האויב ולא משנה מה הוא יעשה, גם אם זה אומר שנעשה דמוניזציה לישראל ודהלגיטימציה של ישראל  (לת) די
  • 06:32
  • 07.02.12

16 The false assumption of the writer is that states want stability Gibbons
  • 06:33
  • 07.02.12

Only tired, aging old states want stability, which is equivalent to a stable partnership of aging lawyers. Most states-- especially those who had been once an empire-- want to be an empire again. Israel, Turkey, Iran-- and soon Egypt, too-- all want to GROW, not stabilize their borders. They want to CONQUER. It's sad, it's regrettable, but it's how it is. Those who want stability should join states that operate like partnerships: Denmark, Finland, Norway, Canada (where I am living with my kids, away from the Messianic madness.) Growth companies don't stop growing until they hit a wall. It's never done voluntarily. Same with countries who want to be empires

17 אוי כמה שאתה נאיבי [פוליטי]. אוי כמה שאתה בור אסטרטגי [האם ה-200 אלף טילים יורים בבת אחת?] מרצ יכולה להפיל את נתניהו? ושכחת את המיטציבושי ואוי לך אם אתה נשען על אינסטלטור מבולבל.  (לת) אלי מייזליש
  • 06:42
  • 07.02.12

18 רכלבסקי צודק. אם ברצוננו להציל את ישראל משואה גרעינית - אין לנו ברירה: עלינו להצביע היום בעד זהבה גלאון! רק זהבה תביא לנו את הישועה... חבר מרצ
  • 06:43
  • 07.02.12

איזה קשקשן הרכלן הזה!

19 באמת? אם הם יורים אלף טילים על תל אביב גם אנחנו יורים אותה כמות? לחיזבאללה וחמאס אותה אחריות משפטית כמו למדינת ישראל הריבונית ולכן קל להרתיעם? אנחנו והם פנאטים באותה מידה? אנחנו מתכננים וקוראים להשמדתם?  (לת) תם
  • 06:53
  • 07.02.12

20 מה עושים מול200,000 טילים?-עושים במכנסיים..כל כך פשוט. חיתול משומש
  • 06:53
  • 07.02.12

מתי יחדל רוב העם מלהיות בני ערובה?-לא כולל טייקונים ושאר בעלי דרכון זר... ואם זועק הכתב"אזרחים שריפה הבית עולה באש"-אז למה מחירי הדירות פה רק עולים..?לפיכך צריך לשרור כאן עיקרון של"כל דבר בלירה"..כמו פעם"בזמנים הטובים"-כנאמר "נוכלים עלייך ישראל"..מכל הכיוונים,מימין וגם משמאל..או שתזמרו אותה מנגינה צרודה וחורקת-"תקציב הביטחון"לצערינו...

21 אבל אם ישראל תגיב, מייד" יפי נפש " כמו רכלבסקי ידווחו לגולדסטון שישראל מבצעת פשעים , לא? אני זוכרת את דברי אהוד ברק לאחר הנסיגה (המוצדקת) מלבנון. אם רק יעזו.... ומה קרה? לאחר -3 חודשים בערך נחטפו 3 חיילים בהר דב, וגם עברנו עוד מלחמה בלבנון מאז הנסיגה. כנ"ל לגבי עזה-הכל חשבו שהפלשתינים ינצלו את הנסיגה (המוצדקת) לשיקום עזה, וזאת תהיה התחלה של דרך חדשה של שלום. ומה קרה? עזה נהפכה לקן צרעות....וההרתעה שמציע רכלבסקי לא מונעת ירי טילים על בסיס כמעט יום יומי על אזרחים תושבי עוטף עזה, והגבול עם מצרים הפך מגבול של שלום לגבול מלחמה.....  (לת) זוכרת
  • 07:01
  • 07.02.12

22 ה״צרציל״ הזה יחד עם מפרק השעונים יפרקו את מדינת ישראל וליהודים ביו״ש לא יהיה זכר כמו לכולנו  (לת) המיואש
  • 07:09
  • 07.02.12

23 רק טילים? ומה עם שאר הרעות החולות שהביאה עלינו הממשלה הגרועה ביותר שחווינו מעולם? כי הרי הפכנו למצורעים בין אומות העולם. אסון המשט צרף את תורכיה לאויבנו. החיזבאללה והחמאס הקימו צבאות סדירים בעלי דוקטרינה צבאית שעשתה לנו בית ספר בלבנון השנייה. מחסניהם אינם מלאים בר אלא מועמסים בטילים עד לעייפה כל יום. איראן מחפשת נקם ושילם כנגד מנהיגים יהירים שלנו, שרמזו על קשר בינינו לבין חיסול חלק ממדעניה. וצבאה המונה מיליונים, מתוך אומה שמספר הסטודנטים שלה גדול ממספר תושבי ישראל, מחכה ליום נקם ושילם. ביבי נוקט בשיטת ההפחדה והאיום כי זו דרכו של המחדליסט והחלש. צרצ'יל לעומתו נסך בטחון באומתו על בסיס אמיתות ולא כזבים.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:19
  • 07.02.12

24 אהבתי: הזיות של קולוניאליזם דתי אסתי
  • 07:20
  • 07.02.12

הייתי מחדדת: הזיות של קולוניאליזם פגני משום שהפגניזם הוא סופר-סט של כל הדתות לנגזרותיהן.

25 נניח שה"חץ" יוריד 49 טילים -- "כיפת ברזל" עוד 99 גראדים וקסאמים -- אז כמה טילים יפגעו בישראל? מאזן האימה לרעתנו - הזמן אוזל - שלום עכשיו - התנחלויות לפרק!
  • 07:21
  • 07.02.12

מי שלא מבין את המשוואה הוא אדיוט או מתנחבל שלא איכפת לו שנקריב אלפי קורבנות למען המשיחיות שאנו כביכול "העם הניבחר" שמותר לו לעשות כל דבר פשע , גזל ועוולה - כי זה כביכול דבר ה'...

  •   "מאזן האימה" - שתה כוס מים, ונגב את הקצף מפה גל אדמוני
    • 11:55
    • 07.02.12

    אסטרטגיית ההגנה של ישראל בנויה על מקלטים וממ"דים והם אלה שייספגו את הטילים. אמצעי היירוט נועדו להגנה על מתקנים אסטרטגיים. חוץ מזה, זה אף פעם לא היה מקום לפחדנים.

    פירוק ההתנחלויות בגדה לא "יפרק" את השנאה הערבית כמו שפינוי רצועת עזה עד הישראלי האחרון לא הוריד את גובה הלהבות אלא דווקא ההפך- העלה את החמאס, על משנתו הרצחנית.

    ממשלת נתניהו נבחרה בבחירות דמוקרטיות רק אחרי שממשלת אולמרט-לבני המתונה, כשלה להגיע להסדר עם הפלסטינים למרות ויתורים מרחיקי לכת. האם עלה בדעתך שדווקא הפלסטינים לא מעוניינים בהסכם שלום? האם נראה לך שהשנאה החומניסטית לישראל באיראן, קשורה למה שיעשה אבו מאזן ברמאללה? ואם נפנה התנחלויות (עד הקו הירוק) אחמניג'אד יפסיק להגיד שאיראן פועלת להשמדת ישראל (כולל הקו הירוק)?

  •   הכותב נראה לי ערבי שרוצה שישראל תתן הכל לערבים ללא תמורה  (לת) ללא שלום, ללא סוף סכסוך, וללא הכרה
    • 15:49
    • 07.02.12

  •   אין, ממש אין בישראל מקלטים נגד נשק אב"כ, ו ה מ ס כ ו ת שמחלקים לציבור הם מ ס כ ה שיקרית שמעידה על חוסר מקלטים רלוונטיים רק לקצונה של העם הבור יש ממש "בור"
    • 20:10
    • 07.02.12

    אפילו בפינלנד ובשבדיה קיימים מקלטים נגד אב"כ כמעט לכל הציבור. המקלטים האלה בנויים בעומק רב ומצויידים בפילטרים נגד אב"כ. ולמדינות אלה אין היום כלל אויבים... אלא מה? - הממשלות פחדו שמא חו"ח ייפול איזה טיל אמריקאי שיסטה ממסלולו לברה"מ על שטוקהולם או הלסינקי... או טיל סובייטי שנועד לניו יורק או וושינגטון שמנועו התקלקל... וממשלות ישראל? --- אילה בונות על "הרתעה"... וזה עוזר - כמו כוסות-רוח למת! הדבר היחיד שבאמת עוזר הוא פירוק הנשק הגרעיני!

26 האם גם גיא בכור הוא הוזה או שמה כותב המאמר הוזה?  (לת) אמיר
  • 07:37
  • 07.02.12

27 לא יאומן כמה טפשות, כסילות ורוע במאמר אחד.  (לת) מ. פוכח
  • 07:43
  • 07.02.12

28 מכיוון שידינו במזרח התיכון היא היחידה המושטת לשלום, קצת קשה להבין את בטישתו של הכותב בסוגיה
  • 07:48
  • 07.02.12

ספי רכלבסקי טורח לעיתים תכופות, אולי אפילו תכופות מידי, לספר לנו עד כמה הוא משתוקק לשלום עם הערבים.
עד כמה נמאס לו כבר מהשטחים האלה, כי הוא רוצה לחיות בשקט על הקו הירוק, כדי שנוכל לסדר את הדמוקרטיה שלנו כשלא ניאלץ לשלוט על עם זר.
אני מאמינה לספי שהוא מאמין באמונה שלמה, שכל רוצונותיו יכולים להתגשם, אם רק נסכים כבר להתפטר מהשטחים המעצבנים האלה שתוקעים אותנו במצב בלתי נסבל לדעתו.
אני חושבת לעצמי, איך היו נראים חיי אילו דעתי הייתה כדעתו, הרי הייתי סובלת מאוד כשאני יודעת את הפתרון לכל הצרות, וכל המדינה המטומטמת לא מבינה, ולא רוצה בכלל להקשיב לדברים חכמים בעלי רציונל מנומק, שיכולים לפתור לנו בעיות כל כך רבות.
חבל באמת שאי אפשר כך בקלות לפתור כאן הכל, אולם, רק כשהולכים בדרך הנכונה, פותרים בעיות, כי התנין מחכה לאוכל יומיומי, אבל הוא לא יקבל אותו מאיתנו, גם אם נאלץ להילחם בו באופן יומיומי.
כי הערבים חיים על אדמות שלנו, וזה כל הויכוח, אנחנו, למעט השמאל, חושבים שבשביל שנעניק בחינם אדמות יקרות שלנו חייבים להתקיים הדרישות שלנו תמורתם.
אבל כשהשמאל כולו טוען שהאדמות בכלל לא שלנו, שאנחנו אלה שיושבים על אדמתם הכבושה ולא ההיפך, אין שום סיבה שהם יבינו למה אנחנו מתעקשים להישאר עליהם.
אין שום סיבה שהעולם יבין למה אנחנו מתעקשים עליהם.
כי הם שלנו, שלנו, שלנו, ואת זה צריך לומר בקול גדול, כך שכל הטילים שלהם לא נועדו להחזיר אליהם את אדמתם, אלא נועדו לכבוש את ישראל כולה בדיוק כמו ב47, בדיוק כמו ב67, כשמסעות הכיבוש שלהם רק הצליחו להחזיר אלינו את אדמותינו שנכבשו מאיתנו לפני אלפיים שנה.
נסכים כאמור להעניק להם חלק מאדמת אבות יקרה זו, רק עבור שלום צודק, עם גבולות ברי הגנה, עם אזרוח הפליטים שלהם אצלם, ועם הכרזה סופית בהחלט של סוף הסכסוך

29 מרוב פילוסופיה אתה מתעלם ממשפטים חדים וברורים כמו "הציונות הוא גידול סרטני שיוסר",קודם תתאים את עצמך למציאות ואחר כך תבוא להיות מטיף בשער  (לת) קובי זורגר
  • 07:49
  • 07.02.12

30 מה להגיד. לקיצוני שמאל מותר לכתוב הכול. טוב. לא טוב. מהפך 77
  • 07:49
  • 07.02.12

דורי בן זאב כתב"למולל שירים בבוקר" בקיצור בלבול. לא הבינותי כלום.[ימני דביל] האוירה ברורה כרגיל אצל הקומץ. ישראל הכול. והערבים חבורה פרימטיבית נחותה.[לפי רכלבסקי] שאנחנו צריכים לטפל בהם. בשביל זה צריך כוח שיוציא את נתניהו בכוח. ונקבל את גלאון. אז אני אומר לך מר. מאוד מר רכלבסקי. לא תזכה לזה. נתניהו לדור דור

31 האמת הכואבת קצת שונה יוסי
  • 07:59
  • 07.02.12

1. גם לפני קווי 67' שנאו אותנו, היה עלינו אמברגו נשק מצד ארצות הברית. יחס עם המערב הוא עניין של אינטרסים ולא של "מוסר". תהיה חזק- יאהבו אותך ויתנו לך כבוד. ליטר נפט נחשב יותר מנהר של דם, ע"ע סוריה וע"ע לוב.

2. ניכר כי הכותב לא מסוגל להבין מה עובר בראשו של נער גבעות או סתם מתנחל, ק"ע פשוט יעיד על כך שהוא איננו מסוגל להבין את הקנאות הדתית האיראנית.

3. ארה"ב נגד גבולות 67' אלא בעד סיפוח הגושים. חזרה לגבולות 67' רק תפגע ביחסים, בהנחה שנשרוד מלחמת השמד ומלחמת אזרחים

4. הררתעה עובדת כשיש נכונות להשתמש בכח. מול המשט ובעופרת יצוקה היה לנו קייס אבל עשו לנו את המוות. למה? א. אנטישמיות ב. בוגדים.
השמאל הקיצוני מצר את צעדיה של ישראל מחד ומאשים את ביבי בבידוד מאידך.

יש עוד כ"כ הרבה טעויות מגוחכות אבל אין לי סבלנות לשטויות במיץ של רכלבסקי

32 ספי הגבר באבא
  • 08:15
  • 07.02.12

עזוב אותך ספי מכל הטאמבלים שכותבים פה שטויות בטוקבקים - אתה ה-גבר. הניתוחים הכי חכמים של מה שהולך פה בשנים האחרונות יוצאים מהעט שלך.

לפי מה שאתה אומר, אנחנו בבעיה קשה - איכשהו, למרות המחאה ולמרות השחיתות הגוברת ולמרות חברי הממשלה העילגים והרשעים ולמרות החוקים ההזויים שהם הצליחו להמציא, למרות כל אלו - כוחו של הביבי גדל. לפי הסקרים גוש הימין נשאר בעינו הגוש השולט. זאת אומרת שמי שיעמוד מול ההחלטה הגורלית לגבי התקיפה יהיה ביבי שיעמוד בראש ממשלת ימין. לביבי אין את האומץ הנדרש כדי להקים ממשלת מרכז (אולי הוא יכניס את לפיד או מופז כעלה תאנה סטייל העבודה של ברק - אבל זו תהיה ממשלת ימין). לכן, כל הזוועות שאתה מציע במאמרך עתידות להתגשם.

תמיד יכול לבוא דאוס-אקס-מאכינה...

1. אביב ערבי גם באיראן - מפילים את המשטר והפצצה דועכת
2. ארה"ב מחליטה לתקוף בלי קשר וחוסכת מאיתנו את ההשמדה העצמית
3. באופן פלאי רוה"מ מפסיק לתפקד (זה כבר קרה בעבר - ע"ע אריאל שרון, אהוד אולמרט ויצחק רבין)
4. הימין מצליח להסתכסך בינו לבין עצמו - האמת היא שכרגע זו התקווה הכי גדולה שלי. יש באמת סיכוי שזה יקרה. כשהכוח נמצא הרבה זמן בידיים, יש זמן למריבות קטנוניות.

33 השמאל הקיצוני פשוט רפה שכל  (לת) טריפ מקולקל
  • 08:19
  • 07.02.12

34 חד ומדוייק כהרגלו. למעט החלק על מרץ...  (לת) דרור
  • 08:22
  • 07.02.12

35 ל-'חמורו של משיח' יש זכרון סלקטיבי מתקופת רבין, אחרת קשה להבין איך 'שכח' את המיצ'ובישי של גולדפרב שהכריע את הכף לטובת אוסלו...טוב אי אפשר לזכור הכל מתקופה כה רחוקה - ועוד דברים שמקלקלים את התזה שלך ........  (לת) א.ש
  • 08:25
  • 07.02.12

36 השוואה מטומטמת בין רוסיה וארצות הברית לאירנים ולנו רמי
  • 08:35
  • 07.02.12

רוסיה מעולם לא הכריזה על השמדת ארצות הברית כמטרה ולרוסים היה ברור שארצם תושמד לחלוטין אם הם יתקפו את ארצות הברית.
לאירנים וגם לנו בכלל לא ברור שאירן תושמד לאחר התקפה על ישראל בעוד שהתקפת גרעין אחת על תל אביב תסיים את החיים בישראל כפי שאנו מכירים אותם.
השאלה האם אדם רציונאלי נשאר לחיות בישראל נוכח המצב היא שאלה אחרת והתשובה עלייה היא שרוב השיקולים החשובים ביותר בחיינו אינם רציונלים ...אנחנו רק מדביקים רציונליות על שיקולים רגשיים.

37 לא תיתכן הרתעה בנוסח ארה"ב-ברה"מ כאן במזה"ת הפנאטי והאי רציונאלי שהשנאה והתיעוב לישראל היא נר לרגליו דני
  • 08:38
  • 07.02.12

ארה"ב וברה"מ לפחות כיבדו זו את זו וקיימו יחסים דיפלומטיים ביניהן.כאן אין את זה.הם שוטמים אותנו,בשבילם אנחנו אוסף של אנשים תלושים שהתקבצו לפה במקרה.ושלא ירחק היום עד שיעלה בידם להעיף אותנו מפה(במקרה הטוב)או פשוט להשמיד(במקרה הרע).אז על איזו הרתעה גרעינית הדדית או דו קיום אפשר לבנות במצב הדברים הזה?

38 לצאת לרחובות ולהפגין נגד הממשלה הרעה והמסוכנת הזו  (לת) משה
  • 08:42
  • 07.02.12

39 לא כל מה שעף באוויר הוא "טיל". המספר 200 אלף הוא דמיוני. לישראל יש תשובות רון
  • 08:46
  • 07.02.12

כיום כל העולם מאוים.

40 נכון ומדוייק  (לת) יוסי
  • 08:55
  • 07.02.12

41 איך שהפשפש עלה לו...  (לת) חמורו
  • 09:21
  • 07.02.12

42 הפצצה האמיתית המאיימת על כולנו היא ריכוז של כח+מידע בידי שלטון ישראלי פאשיסטי  (לת) אזרחים סרבו ביומטרי
  • 09:23
  • 07.02.12

43 מאוהב במחשבותיך יוסי
  • 09:37
  • 07.02.12

מר רכלבסקי היטלר כתה בספרו צריך להשמיד את היהודים כולם אמרו שהוא סתם משוגע כשעלה לשלטון אמר שאם תפרוץ מלחמה הוא ישמיד את היהודים
כולם אמרו שזה לא רציני במהלך 12 שנים הוא בנה צבא אדיר בניגוד להסכם הכניעה וכול אומות העולם שתקו היטלר היה מוכן להקריב את גרמניה על מנת לממש את משנתו וכך עשה . עד 67 לא היו שטחים כבושים ולא מתנחלים למרות זאת הערבים כולם בנו צבאות על מנת לחסל את מדינת ישראל ולסלק את היהודים מארצם מולדתם מדינת ישראל בנתה כח מגן וב67 מדינת ישראל נאלצה שוב להגן על עצמם ושחררה את ארץ ישראל מידי הכובש המוסלמי
לחר המלחמה הצענו להם הסכם שלום וסיום הסכסוך תמורת שטחי ארץ ישראל תגובתם היתה לא הכרה במדינת ישראל לא למשא ומתן ולא לשלום
ב73 נעשה נסיון נוסף ששוב לא צלח למרות תנאי פתיחה מצוינים כרתנו הסכם שלום עם מצרים שהפך במהרה להסכם הפסקת אש תמורת ויתור על כל סיני
.ובכן מר רכלבסקי כנראה שאתה מאוהב בעצמך בדעותיך וברצונותיך ואין ערבי מוסלמי אחד כולל ערבים אזרחי ישראל שמוכן לחתום על סוף הסכסוך מבלי שנסכים לזכות השיבה מילה נרדפת לחיסול מדינת ישראל יתר על כן הם מצהירים בדיוק כפי שהיטלר הצהיר שהם מצובים לחסל פיזית את מדינת היהודים גברים נשים זקן וטף לאחר שהבינו שבכח צבאי לא יצליחו ולאחר שהבינן שאפשר ומותר לירות טילים על ערי ישראל ללא הבחנה ושמדינת ישראל לא מגיבה כנדרש הכינו לנו 200000 טילים והם בדרך לטילים גרעינים
על מנת לחסל את מדינת היהודים .מר רכלסקי על מנת שלא יירה אפילו טיל אחד לעבר ישראל יש רק דרך אחת מדינת ישראל מכריזה שאם יירה אפילו טיל אחד על מרכזי אוכלסיה תגובתנו תהיה השמדת עיר על כל יושביה להציב אולטימטום לאירן לפרק את כל מתקני הגרעין תחת פיקוח בין לאומי ולא טהרן תושמד ברגע שיבינו שמדינת ישראל יושבים משוגעים עם ארסנל של 200 פצצות גרעיניות אם יכולת שיגור לכל נקודה על הגלובוס רק אז יבינו אומות העולם והערבים בפרט שהמחיר להשמדת ישראל הוא מחיר השמדת הפלנטה כולה

44 ישראל העדיפה הרתעה על פני וויתורים, ולפי הנחת היסוד שלך - היא צדקה ! משה
  • 09:46
  • 07.02.12

הכתב מתבלבל בין מושגים הרתעה, שלום, ומטרייה בינלאומית. בואו נעזור לו לעשות סדר:
שלום ומטרייה בינלאומית אלה דברים שקיימים רק על הנייר. קצרה היריעה מלתאר הפרות של חוזי שלום בין מדינות ואף נסיכויות של אותה מדינה בשעת משבר. יתר על כן, קצרה עוד יותר היריעה מלתאר אי עמידה בתנאי ברית צבאית (מה שנקרא מטרייה בינלאומית).
לעומת זאת צדק הכותב כשאמר שהרתעה תמיד עבדה, אפילו מול היטלר ואפילו מול חומייני. הרתעה עובדת על כל יצור חי, מאריות ועד בני אדם. לכן ישראל חייבת לשמור על מאזן הרתעה מול הטילים הללו - צבא חזק, שטח גיאוגרפי גדול, ילודה מואצת, יישוב יהודים על כל שטחי הקרקע ונישול משאבים של אויבים פוטנציאלים מתוכנו.

45 ההגיון,וטובת המדינה כבר לא נחשבים ממזמן,מה שקובע זה מי שולט בליכוד. אוקס
  • 10:02
  • 07.02.12

ה 23% שקיבל פייגלין בבחירות ,ושלאחריהם הוא הסתובב כמנצח הגדול,נתנו אישור נוסף למה שכולם כבר מבינים,הימין הקיצוני השתלט על כל מוקדי הכח הפוליטי,מרכז הליכוד,והצבאי,50% ויותר מהקצונה בצהל התגיסו בהוראת רבני יש"ע.למעשה גורלנו נחרץ,ישראל לא תפנה את השטחים ותקים מדינה פלסטינית לצידה,אלא רק לאחר נפילת בניני עזריאלי(כדברי נבואתו של איליה ליבוביץ,במאמרו בה"ארץ").ראש מפלגת מרץ לא יכולה לעשות דבר בכדי לשנות את היעוד של ה200000 אלף טילים המכוונים לעברנו.

46 אם ההרתעה כדברי הכותב עובדת, אזי גם אם נגרש את כל הערבים שבין הים לירדן ונספח את כל שטחי יו"ש-אפילו הקיצונים במדינות שמסביב יעדיפו לבלוע את זה מאשר להביא על עצמם חורבן מוחלט.  (לת) הגיון פשוט
  • 10:06
  • 07.02.12

47 200,000 טילים ורקטות = להפגנה ההיא 450,000 בכיכר רבין HMJE
  • 10:27
  • 07.02.12

200,000 טילים ורקטות = להפגנה ההיא 450,000 בכיכר רבין. מישהו זרק מספר כדי לצרוב את התודעה (וכנראה גם הצליח).

אם ישלחו הטילים אלינו יש סיכוי לא רע שחלקם יפלו על ראשי הפלשתינאים וזה גם עשוי (אולי) להרתיע את המשגרים.
חשוב ללמוד מהטעויות שלנו שהביאו למצב הזה. (אוסלו, הבריחה מלבנון, מתן אפשרות לחמאס להשתתף בבחירות לרש"פ ולנצח, הנסיגה מעזה ומציר פילדלפי, אי חיסול החיזבאללה במלחמת לבנון השנייה ואי חיסול החמאס בעופרת יצוקה).

עלינו לדעת ככל האפשר איפה נמצאים מצבורי הנשק של האויב, להצטייד ביותר מערכות של כיפת ברזל וחץ ולהתכונן למערכות שתחסלנה את החיזבאללה ואת החמאס.

והעיקר לא לברבר כל כך הרבה ולא להקשיב לנותני עצות אחיתופל שצד אנשי שמאל שהביאונו עד הלום.

48 מול טילים אומרים תהילים. אולי יתעשת בוראנו ויצילנו מידם.  (לת) הנודע בשערים
  • 10:27
  • 07.02.12

49 איך נפלנו עם השלטון הזה איך  (לת) משה
  • 10:35
  • 07.02.12

50 גלאון? אותה גלאון ששוב צריכה שומרי ראש No one
  • 10:41
  • 07.02.12

מר"צ זה לוט בסדום. למדינה של 90% חראות מגיעה מה שכנראה יגיע ...

51 משגרים פינטו, משגרים.  (לת) חוץ מזה, כתיבה רדודה לחלוטין.
  • 10:47
  • 07.02.12

52 נתניהו וממשלתו מסוכנים לישראל יותר מאיראן, חיזבלה וחמס גם יחד !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 10:51
  • 07.02.12

53 בבחירות הבאות.... אזרח שפוי
  • 10:54
  • 07.02.12

בבחירות הבאות יש להצביע רק למיפלגה שבראש המצע שלה יופיעו:
הפרדת הדת מהמדינה, חוקה לישראל ומישאל עם על עתיד השטחים !!!

54 קשה , קשה מאד לענות בבת אחת לכל איוולת הסמול לדורותיו ( שאפילו חושב שיש לו עוד איזשהוא סיכוי בציבור בישראל...)  (לת) לך לנוח ספי אל תבלבל תמוח
  • 10:54
  • 07.02.12

55 אוי! כמה שאתה טועה. מטעה ומסית. אופיר
  • 10:55
  • 07.02.12

א. הפלסטינאים מצהירים מפורשות שלעולם לא יוותרו על "פלסטין הגדולה".
ב. לפיכך אין סיכוי לשלום איתם.
ג. רוסיה וארה"ב הן מדינות שפויות וחילוניות. איראן היא מדינה דתית קיצונית המאמינה שאלוהים (אללה) הוא שלהם ובעזרתו יכבשו את העולם. ההיגיון הוא מהם והלאה.
ד. "הקולוניאליזם" הישראלי נגרם על ידי ירדן מצרים וסוריה שפתחו במלחמת השמד נגד ישראל בשנת 1967. לפני מלחמת ששת הימים היכן הסתתר "העם הפלסטינאי". מי שמע על יצור כזה? מדוע חוסיין המלך לא נתן להם מדינה על מגש של כסף?
כתב נכבד. הגיע הזמן שתלמד את האמת.... עוכר ישראל....

56 באופן תאורטי אם זהבה גלאון תהיה ראש הממשלה. היא תראה את האמת במערומיה. ותנהג כמו כל ראשי הממשלה עד כה. היא תגלה את כל הסודות האמיתיים ותבין עד כמה היא טעתה. אין לי ספק בזה  (לת) אופיר
  • 11:00
  • 07.02.12

57 כתבה מנותקת מהמציאות אורן
  • 11:04
  • 07.02.12

איזה נאיביות, אם כולנו היינו עם אותה נאיביות מזמן מדינת ישראל לא היית שורדת

58 ההשוואה בין ישראל ואיראן בימינו לבין ארה"ב והסובייטים בימי קנדי - מגוחכת מדי  (לת) די לנסיון לזרוע בהלה בציבור !!
  • 11:04
  • 07.02.12

59 נתניהו צריך לעוף לא בגלל שיש סיכוי לשלום עם הפלסטינים אלא בגלל אי יכולתו נפיח
  • 11:12
  • 07.02.12

לחשוף את סרבנותם המוחלטת בהיתו מחושק עד לשד עצמותיו ע'י הימין הקיצוני והמתנחלים.המנצח האמיתי בפםריימריז הליכוד הוא פייגלין והמתנחלים

60 שאלה פשוטה: האם מישהו קרא איזה שהם עבודות, הערכות על השאלה כמה שנים תימשך המלחמה עם אירן והיה וישראל תתקוף אותה ? כזכור מלחמת עירק-אירן נמשכה כעשר שנים. אם מדובר בישראל תחת מתקפת טילים "מטפטפת"במשך שנים אחדות, האם משהו קרא מהי ההערכה לעומקו של המשבר הכלכלי, דמוגרפי, פיננסי שתעבור המדינה שלנו ?  (לת) אני רק שאלה: יש הערכות, תחזיות ?
  • 11:16
  • 07.02.12

  •   שכחת שטילים יכולים להגיע גם לטהרן יוסי
    • 12:29
    • 07.02.12

    לאחר 5 סקדים שסאדם חוסין שיגר לטהרן חומני הסכים להפסקת אש למרות שאמר שעד שלא יוסר ראשו של סאדאם המלחמה תימשך האם חשבת איך יגיבו תושבי טהרן כאשר טילי יריחו יתפוצצו ברחובות טהרן עם מאות הרוגים ואלפי פצועים האם חשבת על האזרח האירני על העסקים והכלכלה שלו שמתחרבנים

  •   יריחו בשמי טהרן יוסי
    • 12:30
    • 07.02.12

    לאחר 5 סקדים שסאדם חוסין שיגר לטהרן חומני הסכים להפסקת אש למרות שאמר שעד שלא יוסר ראשו של סאדאם המלחמה תימשך האם חשבת איך יגיבו תושבי טהרן כאשר טילי יריחו יתפוצצו ברחובות טהרן עם מאות הרוגים ואלפי פצועים האם חשבת על האזרח האירני על העסקים והכלכלה שלו שמתחרבנים

61 לכתוב מאמר שלם (ומטופש) רק בשביל המשפט: "תצביעו עבור זהבה"??  (לת) מתפלא
  • 11:23
  • 07.02.12

62 על צרציל ירושלמי
  • 11:41
  • 07.02.12

צרציל הגיעה לשלטון כי צמברליין לא תקף את גרמניה אלא העדיף לוותר על שטחים ולנהל משא ומתן וצרציל החלית לתקוף אז ההשואה כאן לא במקום

63 טוב הבנתי,רכלבסקי הוא פולני,לכן מצדד בזהבה נגד אילן הרומני.לידיעתך ספינקה ערדליים ירוקים
  • 11:43
  • 07.02.12

המערכה של זהבה נגד אילן היא נכס לליכוד ולימין. רכלבסקי חי בשנות השמונים.
אז להסתדרות ומפעליה הייתה השפעה מכרעת על הבוחרים. בזמנו עבדתי במפעל הסתדרותי בו ההתקדמות הייתה לפי פנקס אדום ופעילות מפלגתית. היום זה פאסה.
זה נגמר ספינקה ילדי.כוחה של ההסתדרות נעלם. אפילו אינה מצליחה להגן על עובדי קבלן אז מי יצביע עבורם. עבור העבודה ?? בשביל מרץ. אולי ספיחי מרץ מפאי בבתי האבות. ?? אולי כמה ילדים ראדיקלים עם צמה וגיטרה משיינקיו ובלעין. הכל חלום באספמיא. לילה טוב וחלומות נעימים. כל עוד תטפלו בפלסטינאים במקום הרווחה אתם ק-א-פ-ו-ט.

64 ומה עושים נגד 15 טייקונים? היום 15:00 קסטינה - הפגנה נגד הון שלטון אסון  (לת) בואו
  • 11:53
  • 07.02.12

65 אם היינו נסוגים לקווי 67, האיראנים היו מתים עלינו. כמו שהם מתים על האזרחים הסורים (המתים). אולי אפילו יותר. אם היינו נסוגים לקווי 67 האירופאים האהובים (בטח אהובים, הם תורמים לקרן לישראל חלשה) היו שומרים עלינו כמו בשנות ה40 של המאה הקודמת. חייבים לבטוח בהם. איתן
  • 11:57
  • 07.02.12

והכותב איננו משיחי.
עאלק

66 הצביעו זהבה והצלתם את ישמעאל!!  (לת) הצביעו זהבה!
  • 12:02
  • 07.02.12

67 אם על זה לא יוצאים האזרחים לרחובות על מה הם מתכוונים לצאת  (לת) משה
  • 12:48
  • 07.02.12

68 מאמר מדוייק שרק מחזק את הטענה שחייבים להחליף את הממשלה בממשלת שמאל אחראית מייד.  (לת) איתי
  • 12:50
  • 07.02.12

69 מאמר מדוייק שרק מחזק את הטענה שחייבים להחליף את הממשלה בממשלת שמאל אחראית מייד.  (לת) איתי
  • 12:50
  • 07.02.12

70 זהבה גלאון היא אסון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אין חיים פוליטיים לאנטי ציונים במדינת ישראל!  (לת) יויו
  • 12:53
  • 07.02.12

71 הזיות אמרנו? איש הזוי . לא אבזבז עליו מילים חבל . יום טוב  (לת) גואל
  • 12:56
  • 07.02.12

72 איזו מן אנלוגייה נלעגת - אלוני ורבין מול מי ? גלאון ומופז ? או ליבני וגילאון ?  (לת) ! give me abreak
  • 13:03
  • 07.02.12

73 מול 200,000 טילים עומד טיל אחד...  (לת) בוקי סריקי
  • 13:04
  • 07.02.12

74 מדיניות נתניהו, שמבודדת ומצרעת את ישראל, היא הבעיה.  (לת) נתניהו, קרא נא את המאמר החכם הזה והפנימהו.
  • 13:08
  • 07.02.12

75 זהבה גלאון - אני סומך עליה במאה אחוז.  (לת) רק זהבה גלאון
  • 13:10
  • 07.02.12

76 פרדוקס מביך. אדם מלא בינה ודעת המתבצר בפוזה של תוכי עיוור (וכרגיל - השוואות לא רלוונטיות והאיסלם זניח). האמת, התרגלתי. כזהו השמאל שלנו  (לת) יערה
  • 13:11
  • 07.02.12

77 לשנות כיוון.ממשלתו של נתניהו - אויבינו, צוררינו, מבקשי נפשינו.  (לת) ביברק גרועים מן ההייאטולות
  • 13:11
  • 07.02.12

78 עליונות הגרעינית????  (לת) Jo
  • 13:27
  • 07.02.12

79 הבנת מצב חלקית. מאמר שגוי מעיקרו. חיים
  • 13:33
  • 07.02.12

הכותב טוען, בקיצור: "אז מה אם יש להם גרעין. יש לנו איום נגדי. הרתעה. זה עובד" ולכן מה רע? שתהיה לאיראן פצצה. זה לא נורא.
אלא שההבנה לא מלאה. ובעייתית למדי.
1. מי לכפו יתקע שאלוהים לא יבוא בחלום הלילה לאחמדינגאד או להיאטולה ויורה להם להשמיד את הכופרים הציונים? אצל פנאטי הדת - הכל יכול לקרות. לגביהם - אלוהים מוחשי כמו כל יישות אמיתית.
2. אפילו אם נצא מהנחה שהחשיבה שלהם רציונאלית נאמר כי מטרת הפצצה היא לשמש להם גיבוי כדי שיעשו כרצונם, ולחסן את עצמם כנגד כל מתקפת נגד: ישראלית או אמריקאית. זה יהי מצב בלצי נסבל לישראל.
לכן כל שיקולי המאמר עולים בעשן.

אלה השיקולים היותר נכונים:
האם אנו באמת מסוגלים לפגוע בתוכנית הגרעין שלהם?
אם כן: יש ללכת על כך !
אם לא, אזי אין ברירה אלא להכיל את האיום.
אין לי מידע על כך. אך כנראה שברק וביבי יודעם יותר מאיתנו בעניין זה.

חיים

80 הסורים והמצרים עצרו ביום כיפור בגלל גבורת הלוחמים ולא בגלל שום סיבה אחרת דרור
  • 13:37
  • 07.02.12

תתעסק בדברים שאתה מבין. אל תנסה לדחוף תיאוריות ממוצאות דרך מאמר המייתמר להיות רציני.

  •   לא מדוייק ! חיים
    • 15:28
    • 14.02.12

    צה"ל היה די שבור. מערכי המגננה נבקעו. לא שלא היתה גבורת חיילם, וחברי הטוב שנפל חלל - ביניהם.
    המערכה בגולן חייבה את המטכ"ל לתת לו עדיפות ראשונה.
    בתנאים אלה יכלו המצרים לפרוץ קדימה ולמנוע מתקפת נגד של צהל - עוד בשלב שאריק שרון התארגן.
    מה מנע מהם?
    1. חיל האוויר לא נשבר למרות ששליש מכוחו אבד. המצרים יכלו להתקדם רק בחסות מטריית הטילים.
    2. גם אם היו מצליחים איכשהו לפרוץ קדימה - הם העריכו שאנו עלולים להגיב בגרעין. דברים אלה נאמרו במפורש בידי גנרל מצרי.
    לכן הם העדיפו להתחפר ולהחזיק בהישיגיהם הבלתי מבוטלים.

    ומי אשם? דיין וגולדה. נקודה. לא דדו ולא גורודיש.

    חיים

81 השלטון הציוני אשכנזי סופו כליה כי הוא מבוסס על עקרונות בסיס גזעניים המדירים 80 % מהאוכלוסיה מתהליך קבלת ההחלטות , רק תהליך שיישם את עקרונות הצדק הייצוגי שבו אותם מיגזרים שהציונות האשכנזית הפכה לציבור סביל מקבל הוראות ישולב באופן ייצוגי בהנהגת המדינה יכול להביא לאותה מדינה את הדמוקרטיה שבכוחה להביא שלום ורווחה .  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 13:49
  • 07.02.12

82 מאיימים עליך תוותר על משהו - בחוף אילת או אל עריש סרדין קטן פגש כריש. פוגשים כריש באמצע יום אז מה אומרים אומרים שלום משה
  • 13:54
  • 07.02.12

בְּחוֹף אֵילָת אוֹ אֶל עֲרִישׁ,
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

סָרְדִין קָטָן פָּגַש כָּרִישׁ,
פּוֹגְשִים כָּרִישׁ כְּחוֹם הַיוֹם,
מָה אוֹמְרִים? אוֹמְרִים שָׁלוֹם.

סָרְדִין קָטָן אוֹמֵר שָׁלוֹם,
וְהַכָּרִישׁ מָבִּיט בּוֹ דּוֹם,
תָּגִיד שָׁלוֹם קוֹרֵא סָרְדִין,
וְהַכָּרִישׁ אֵינוֹ מֵבִין.

אָז הַסָּרְדִין נוֹשֵׂא קוֹלוֹ בָּרוֹם,
אֲנִי מוּכָן תְּמוּרָת שָׁלוֹם,
לָתֵת לְךָ סְנָפִּיר שָׁלֵם,
והכָּרִישׁ? חֵרֵשׁ אִילֵם.

אֲבָל אוֹתוֹ סָרְדִין צָעִיר,
הָיָה גָּם דִּיפְּלוֹמָט מַזְהִיר,
אֲשֶׁר עָל כֵן הוּא לא וִיתֵר,
וּמִיוֹם ליוֹם נָתַן יוֹתֵר.

נתן זנב תמוּרת שָׁלוֹם,
את שׁתי עיניו תמורת שָׁלוֹם,
תמורת שָׁלוֹם יפה רחב,
את כל הבטן וְהגב.

פּוֹגְשִים כָּרִישׁ כְּחוֹם הַיוֹם,
אז מה אוֹמְרִים? אוֹמְרִים שָׁלוֹם,
שָׁלוֹם שָׁלוֹם וְהַכָּרִישׁ,
רָק מחייך ומחֲרִישׁ.

אָז הַסָּרְדִין בְּמָר לִיבּוֹ,
הֵרִיעַ בְּאוֹזְנֵי אוֹיבוֹ,
תְּמוּרָת שָׁלוֹם גָּדוֹל גָּדוֹל,
אֲנִי מוּכָן לָתֵת הַכּל.

זאת הַכָּרִישׁ סוֹף סוֹף שָׁמַע,
וְהוּא סוֹף סוֹף שָׁלוֹם אָמַר,
אמר שָׁלוֹם חשף שִיניו,
והסָרְדִין טרוֹף טוֹרף.

פְּרָחִים שָׁלוֹם; ואהבה,
לא גל במים, לא אדווה,
בְּחוֹף אֵילָת אוֹ אֶל עֲרִישׁ,
באין מפרִיע שָׁט כָּרִישׁ

83 נתניהו מבייש את היסטוריית החכמה היהודית ומוביל לאסון  (לת) משה
  • 14:37
  • 07.02.12

84 לא מבין את הראש של השמאל האם תבוסתנות זה כוח??? רםרם
  • 15:02
  • 07.02.12

להתחבא מאחורי הפריץ ולמצוא חן בעיני הכלב זה משנתו של השמאל בושה לאנשים אלו שמתקראים יהודים ..לא למדתם לקח מ2000 שנות תבוסתנות ממלחכי פנכה לא יצא דבר..כוח ושליטה בכוח וידיעה שאתה הוא הצודק רק כך מדינת ישראל תחיה לנצח...וכל דברי ההבל בדבר הסכמי שלום עם המוסלמים ..זה בחזון הימים כאשר כל המוסלמים יהיו או יהודים או נוצרים....מלחמת דת היתה ותהיה כל עוד יש דתות והרמאות של השמאל ההזוי מעורת את עצמם ואת ציבור הקוראים התמימים שלהם..

85 האיום יעקב
  • 15:15
  • 07.02.12

רכלבסקי כנראה גוזר דעותיו על פי האנשים שאותם הוא מתעב למשל נתניהו.
אם נתניהו ישמאיל רכלבסקי יימין,ואם נתניהו יימין רכלבסקי ישמאיל.אך דא-
עקא אנחנו מה לעשות שומעים קוראים ומאזינים לערבים ולשפתם והם מה
לעשות בניגוד לדעה הרווחת לא משקרים והם אומרים ומצביעים על תוכניותיהם
השכם והערב אך הם מספיק חכמים להופיע בעולם ולספר לו את מה שהוא
אוהב לשמוע ומר רכלבסקי מאמץ את דבריהם החיצוניים והדיפלומטים
ככתבם וכלשונם.יסלח לי מר רכלבסקי אך לפלשתינים הם חלק מזערי
מהעולם הערבי ולעולם הערב האיסלמי יש מטרות גלובליות והטמעת
התרבות הלא מערבי בעולם,ומה לעשות לצורך מטרה זו הם צריכים להשמיד
אותנו כי אנחנו קוץ תקוע בינים ובין השלב הבא אירופה.
מר רכלבסקי הלא תדע שהטילים המכוונים והנשק הגרעיני אומנם יכול
להיות שלא יופעלו אך הם ישמשו מטריה להחדרת טרור גדול יותר חזק
יותר עם נשק מחריד ואז הם לא צריכים טילים ואטום להשתמש בהם.
שאל את ידידך גדעון לוי למה שליט טהרן רוצה בנשק גרעיני.

86 ספי? רונן שניידר
  • 15:32
  • 07.02.12

ספי שלום רב,אתה חי בסרט קולנוע,דימיון מגוחח רק שאי אפשר לצחוק, במצבנו.
לא ניתן לעשות שלום עם שכננו כיום מצרים,לבנון,סוריה (טורקיה?)אני לא פרשן,ולא פולטקאי תחמן,סתם אזרח שנשחק במשך שנים תחת השקרים של כולם,נושא בנטל כמו חמור פרייאר,אבל אם רע לך אולי תעזוב?

שלך בברכה,ערן שניידר.

87 צביעות מחרידה יגאל הרן
  • 15:49
  • 07.02.12

הכותב בצביעותו ובבערותו סבור שמרץ יכולה לשנות את שאיפת מנהיגי אירן לחסל את מדינת ישראל. האם הוא לא קולט שמנהיגי אירן רוצים לחסל אותנו רק בשל היותינו יהודים? האם היא לא למד דבר מהשואה?

88 "מעט מדי הסכמי שלום מייצבים על בסיס גבולות 67'," כמו למשל עם סוריה קוסקו
  • 15:50
  • 07.02.12

ממש חבל שלא עשינו איתם איזה הסכם שלום מייצב....
רחלבסקי!!! תתעורר!!! לא בכל דבר אנחנו אשמים.

89 הערבים והאירנים יודעים היטב שגם אם יורידו עלינו גשם של אלפי טילים נהפוך אותם - למגרש חניה אחד גדול...הם גם יודעים שיש לנו כל האמצעים להפוך את כולם למדבר...וכל המוסיף - גורע.  (לת) סטלין איש הברזל
  • 16:13
  • 07.02.12

90 אתה לא רציני יואב
  • 16:46
  • 07.02.12

אתה באמת מאמין למילים שכתבת במאמר? היום פורסם מאמר על רווחי הרשות הפלשתינית, שראשיה התמחו בהפיכת מסכנות ואומללות למנוף לגיוס כספים משומן ומיומן וההכנסותהם עולות אלפי מונים על ההפסדים לכאורה שנגרמים להם בגלל "הכיבוש". אין רצון מהצד השני בהסכם שלום , זה פשוט לא משתלם ואם כבר מדברים אז הם מתעקשים להביע את דעתם בערבית שזה יכלול את מחיקת זהותה של מדינת ישראל (זה אפילו לא ויכוח על אדמה זה פשוט הכבוד הערבי = אגו) - מדינה שבה אתה חופשי לירות את חיציך ואת מאמרי הביקורת לכל עבר מבלי לאבד את חייך או חירותך. הרצון האמיתי הוא הפיכת המדינה לכזאת שבה יחיו היהודים תחת תקנות עומר. זאת אינה פארוניה...ראוי שתכבדו את הצד השני בהקשבה (לא סלקטיבית) ולזכותם של הפלשתינים..הם לפחות עומדים מאחורי המילים שלהם. ההרתעה קיימת אבל זה מחייב תחזוקה קבועה ויציבה, אבל מה בין מר"צ לבין מנהיגות - זאת לא מפלגה (לא משנה מי עומד בראשה) שיכולה להוות אלטרנטיבה רצינית/מציאותית לשום דבר. דרך אגב: אף אחד לא רואה אותך כאויב - זאת התחושה שלך ושלך בלבד, וזכותך להביע את דעותיך בכל דרך.

91 פוקנד-פוקלנד ושוב פוקלנד בריטים הם הכובשים הגדולים  (לת) לא לקשקש
  • 16:48
  • 07.02.12

92 עד שיקום ה"גבר" ויצהיר לפני עם ועולם ,אין ישראל אין מזרח תיכון..! אולי אז יטמיעו ה"חולמים" שאין דרך אחרת,,כי ישראל כאן על אפם וחמתם..איזה מדינה תהייה בעתיד זה כבר בידנו,והבחירה שלנו לדמוקרטיה או אוטוקרטיה !!!  (לת) נביא הזעם.............
  • 17:26
  • 07.02.12

93 חותם על כל מילה בניתוח האסטרטגי.  (לת) ארבם
  • 19:20
  • 07.02.12

94 HOMO METUMTAM  (לת) reb
  • 19:44
  • 07.02.12

95 כמה דמגוגיה יש בכתבה הזו וכמה חורים שחורים יש בה. שולי
  • 20:12
  • 07.02.12

כשאתה משווה את האיום האטומי של האיטולות עם המעצמות , או שאתה מזלזל באינטלגנציה של הציבור או שאתה סתם שיטחי.
1 - מאזן האימה בין ברית-המועצות לארה"ב היה כזה שאף אחת מהן לא איימה בהשמדת האחרת . ואם הייתה קצת כנה עם הקוראים היית צריך להזכיר להם שיש לשתי המעצמות "טלפון אדום" שאם ישנו החשש הקל שבקלים להפעלת הנשק אטומי אז לפני -כן יש קשר טלפוני ביניהם (אנחנו לא נקבל טלפון מאחמדינג'ד או מאיזה היאטולה).
2- באיראן מאיימים עלינו בהשמדה והם מתכוונים ברצינות לכך (אותך זה לא שיכנע ?). זו לא קלישאה ואין פה בכלל בסיס להשוואה למאזן האימה בין שתי המעצמות. פה יש היאטולות שמילה אחת של משוגע כזה והפצצה בדרך לישראל. (אפילו שהם יודעים שגם הם יפגעו וקשה , זה לא מעניין אותם) כפי שידוע לך היאטולות ודומיהם לא פועלים לפי הרציונאל של "זכויות אדם"
3- בקשר לפצצה הפקיסטנית - פקיסטן לא מאיימת עלינו ואתה יודע (תלוי ברמת הידע הכללי שלך) שארה"ב די מפקחת על פקיסטן בנושא הגרעיני.
4- אתה מדבר על חזרה לגבולות 1967 ולא מתייחס בכלל לבעיות של הסדרי בטחון , הכל עמום אצלך , אין התייחסות איך מגנים על המדינה אחרי החתימה. אתה סומך על מטריה של נאטו אבל יש למדינת ישראל נסיון מר עם ההגינות האירופאית . אתה שוכח שבמלחמת יום-כיפורים כשהמצרים והסורים פתחו במלחמה , אף מדינה באירופה לא הסכימה שהרכבת האווירית מארה"ב לישראל תנחת בשיטחה (בכדי לא לתפוס צד במלחמה) אז אתה תולה תקוותך בגויים שהוכחו כלא אמינים בזמן סכנה גדולה. רוב עם ישראל לא תומך בתפיסה כזו , רק השמאל תומך ומאמץ אג'נדה ערבית . רוב העם יודע שצריך לסמוך על הסדרי ביטחון ועל צה"ל.
5- על איזה קולוניאליזם אתה מדבר? הפלסטינים שולטים על אזרחיהם (הרשות הפלסטינית) הם מקבלים מים ממדינת ישראל הם מקבלים עזרה בייעוץ חקלאי , תעשייתי ולא מתוך קולוניאליזם אלא כשיתוף פעולה.
הזהירות איתם ביו"ש נובעת מסיכונים בטחוניים כל יום (אף אחד לא רוצה לחזור לגבולות פתוחים שהיו לפני גדר ההפרדה כשכל יום התפוצצו אוטובוסים). אין מה לעשות חייבים לשמור על בטחון עם ישראל. גם אם השמאל מתכחש למציאות, זו המציאות.

96 not even worth reading  (לת) d
  • 20:18
  • 07.02.12

97 אתה קובע קביעות מופרכות.. אתה לא חייב לכתוב אם אין לך מה.  (לת) חגי
  • 22:21
  • 07.02.12

98 עם כל הסימפטיה למרצ, הפיסקה האחרונה פשוט לא נדבקת לטקסט שקדם לה אור לנו
  • 23:05
  • 07.02.12

מרץ אינה אלטרנטיבה, כי אין למפלגה הקטנה והסימפטית הזאת למי לחבור כדי לנטרל את גוש הימין. השמאל הציוני מונה היום 9 חברי כנסת בלבד, שלושה ממרץ וששה שנותרו ממפלגת העבודה, שריד למפא"י ההיסטורית. שאר חברי הכנסת למעט המפלגות הערביות וחד"ש הן ימין, ימין מתון, ימין ניצי, ימין קלריקאלי וימין קיצוני נטו. גם אם יתאפקו האירנים מדינת ישראל בדרך לתהום. ישראל משתנה לנגד עינינו. ישראל שהיתה כבר אינה קיימת, במקום מדינת הרווחה החילונית והשוויונית שקמה כאן יש לנו היום מדינה שהקפיטליזם הרצחני שלה שם בכיס את ארה"ב, שהפערים הכלכליים עמוקים מאשר בברזיל למשל, שהישגי תלמידיה משתווים לעולם השלישי, שהשנאה בין מגזרי החברה עמוקה מאשר ביוגוסלויה ז"ל. איזה עתיד נשקף לישראל? האיום האירני הוא האליבי של ממשלה רעה וחדלונית.

99 סיכום המאמר ולדימיר קונסטלוביץ'
  • 02:10
  • 08.02.12

כולם רוצים שנמות. עד עכשיו פגעו בשדרות, באר שבע, אשקלון ואשדוד אבל עכשיו שמאיימים על חיי הסקס של תל אביב, עלינו להצביע מרצ כדי להגביר את הסקס וככה לנצח את הדתיים בשני הצדדים. ובעיקר להרים ידיים, כי תמיד זה עזר בהסטוריה. 1+1=9

100 השמאל,כמו הימין, ואפילו יותר מהימין מתעלם מהדמוגרפיה הפנים ישראלית.הלמ"ס ניבאה (וצדקה) ב-2007 לאמור: ב-2012 כל ילד שלישי בכיתה א' יהיה ילד חרדי. Zכי חלטורה
  • 02:55
  • 08.02.12

פרוש הדבר הוא ש-12 שנים מאוחר יותר ב- 2024 כל ח"כ שלישי הוא חרדי ולמעשה עוד קודם לכן כי נכון להיום כל ח"כ שביעי הוא חרדי. פרוש הדבר קואליציה בהנהגת החרדים ועוד צעד אחד קדימה (לתשומת לבך זוסטר) מדינת ישראל תתמסר מרצון לפלשתינאים והראשונים להתאסלם יהיו הש"סניקים (והיו דברים מעולם).

מי שלא דואג לדרכון זר לילדיו הוא חסר אחריות הורית שלא לומר פושע.

101 בקווי 67 לא צריך טילים- מקלעונים ומרגמות יספיקו יהושע קוצינסקי
  • 03:40
  • 08.02.12

מטומטמים נמאסתם!!!!!!!
השמאל זה הגיס החמישי האמיתי ! ערביי ישראל זה הגיס השישי!
ומה למדת מהעבר רכלבסקי? אפילו הבהמות לומדות מההיסטוריה!
הפייסנות מביאה למלחמה . נקודה. ע"ע צמברלין

102 מתי יצא הציבור להפגין נגד השגעון  (לת) משה
  • 18:06
  • 12.02.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת