על ה (עופר) עיני ועל הראסי

כל הסימנים מלמדים, שתהיה שביתה מחר. עופר עיני זקוק לה. לפני שלוש שנים היה עיני אחד האנשים החזקים במשק. הוא גרר את מפלגת העבודה לתוך הממשלה ונהפך לבן בית אצל בנימין נתניהו. עיני היה חלק מ"השולחן העגול", ושום החלטה לא התקבלה בניגוד לרצונו.

אבל הכל השתנה לפני שנה כשהעבודה פרשה מהממשלה, ומחלפות ראשו של עיני קוצצו. הוא כבר אינו יכול לאיים בפירוק הקואליציה, והשולחן העגול התרסק. גם המחאה החברתית שפרצה בקיץ לא ספרה אותו ממטר, ועיני החל להרגיש שהעולם מסתובב גם בלעדיו. באחרונה הוא מודאג עקב התחזקות "כוח לעובדים" המתחרה בהסתדרות, ואין לשכוח שעוד שלושה חודשים הוא יעמוד לבחירות בהסתדרות. לכן נושא עובדי הקבלן הוא סוס טוב לרכוב עליו כל הדרך בחזרה לצמרת.

אבל כל השיקולים הפוליטיים הללו אינם אומרים, שעניין עובדי הקבלן אינו ראוי לטיפול. הוא ראוי ביותר. לא פעם נשמע על מקרים ברורים של ניצול מחפיר של עובדי קבלן, שעסקו בניקיון ובשמירה ולא זכו לשכר הוגן ולתנאים סוציאליים. תופעה זו מוכרחה להיעלם; השאלה היחידה היא, איך עושים זאת נכון.

עיני רוצה, שכל עובדי הקבלן (כ-250 אלף איש) ייעשו עובדים מן המניין במשרדי הממשלה, במגזר הציבורי ובמפעלים פרטיים. בשלב הראשון יסתפק עיני בהכנסת כל עובדי הניקיון, כ-40 אלף איש, למסגרות אלה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הפרשנויות והטורים ישירות אל הפייסבוק שלכם

אבל המשמעות של צעד כזה היא פגיעה במבנה התעסוקה במשק ובחופש הניהול. זו בעצם הצהרה על כך שצורת ההעסקה היחידה האפשרית היא העסקה ישירה, בלי שום אפשרות לקניית שירותים מספק חיצוני. זהו גם אבסורד וגם פגיעה במשק.

הרעיון של רכישת שירותים מספק חיצוני בא על רקע הרצון להתמחות. כל מעסיק, ולא חשוב אם הוא ציבורי או פרטי, מתמחה בנושא מסוים, ובו הוא רוצה להיות הכי טוב. במשרד האוצר מתמחים בכלכלה; ב"אינטל" מתמחים באלקטרוניקה, אבל בשני המקומות אין רוצים להתעסק בניקיון. לכן נכון ויעיל לפנות לחברה חיצונית ולרכוש ממנה את השירות. כך עושים לפעמים גם בתחום המיחשוב, ראיית חשבון וחישובי שכר.

יש להודות על האמת: ברגע שעובדי הניקיון ייקלטו בשירות הציבורי ויקבלו קביעות, הם כבר ימצאו סיבה מדוע אין הם מתאימים לעבודה זו. ואז ייאלצו המעסיקים למצוא להם תפקיד אחר, מלאכותי, כי יש להם קביעות. והמדינה תגייס עובד ניקיון חדש, וכך הלאה עד אינסוף. לא לחינם שלמה בוחבוט, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מעלות-תרשיחא, מתנגד לדרישת עיני. הוא יודע היטב מה יקרה לרמת הניקיון בעירו.

אבל גם אם עיני יסכים לגמישות ניהולית מלאה, כולל אפשרות לפיטורים, אי אפשר יהיה לוותר על מיקור חוץ. כי תמיד נכון להתמחות בליבת העסקים ולרכוש שירותים מסוימים בחוץ. כך בדיוק חושבים באירופה. שם מאפשרים מיקור חוץ, כחלק בלתי נפרד ממודל הניהול המודרני. מיקור חוץ נמצא בשימוש נרחב בעיקר בממשלות של אנגליה, גרמניה, שוודיה והולנד; כאשר כל המדינות לא מגבילות את השימוש באמצעי העסקה זה. יותר מכך, היקף רכישת השירותים ממקורות חיצוניים נמצא במגמת עלייה במדינות אירופה.

לכן אסור לנו להיות יוצאי דופן ולהפוך למדינה הראשונה במערב האוסרת על מיקור חוץ. זו תהיה פגיעה במשק, פגיעה בהשקעות ופגיעה בצמיחה.

השביתה של עיני היתה ראויה, אם היה מתרכז בשיפור תנאי ההעסקה של עובדי הניקיון והשמירה. כי ראוי לשפר את שכרם, את התנאים הסוציאליים, את ההפרשות לפנסיה ואת מספר ימי החופש, ואף להעניק להם שי לחג, כמקובל אצלנו.

אלא שעיני אינו מוכן להסתפק בהישגים יפים כאלה. הוא רוצה לקרקס את יובל שטייניץ, ולחזור להיות האיש הקובע ליד נתניהו. עיני רוצה להוכיח, שהוא המנהל האמיתי של המשק ועל פיו יישק דבר. מחר נראה אם שטייניץ ונתניהו ייכנעו, וייתנו לו את מבוקשו.

Read this article in English: A source of contention

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 זה כבר מזמן לא המנקות, טמבל! איל
  • 06:52
  • 07.02.12

אני לא באמת חושב שאתה טמבל, שטרסלר, אבל אני כן חושב שאתה מתעלם בכוונה מהבעיה. זה נכון, יש כאן יותר מאחת. "מיקוד חוץ" של מנקות ומאבטחים תמיד יהיה על חשבון תנאי עבודתם, אבל זו מזמן לא הבעיה היחידה - אתה באמת ובתמים מאמין שמשרד החינוך מעסיק מורי קבלן כי הם מקצועיים יותר ממורי משרד החינוך??? לדעתי, זו עוד דרך לשלול זכויות עובדים ממי שרק אפשר. והדוגמאות עוד רבות.

02 שטרסלר, ממתי אצלנו נושא האכיפה עובד (מעבר לשלב הדיבורים)? ה-בעיה במדינה היא שאין אכיפה בכל תחום ולכן לחוקים אין ערך.  (לת) איך יהיה פה שינוי ?
  • 07:07
  • 07.02.12

03 קשקוש, עוד דרך לדפוק רוסים/אתיופים/ערבים/עניים יואל
  • 07:21
  • 07.02.12

מה זמני בלעבוד 7 שנים באותו מוסד?
איזו יעילות ומומחיות מפגינות חברות הקבלן של עובדי ניקיון? (חוץ מלעבור על חוקי העבודה)
"כך בדיוק חושבים באירופה" ולכן יש שם עובדי קבלן אבל שיעורם נמוך בהרבה מאשר פה בארץ.

04 כרגיל שטרסלר נגד העובדים. בטענה הטפשית שזו פגיעה בחפש הנהול הוא מציע המשך תנאי העסקתם בתנאי עבדות. זה לא חפש הנהול אלא חפש הנצול. יסביר מר שטרסלר למה משרד ממשלתי שיש בבעלותו בנין לא צריך לדאוג לנקיונו אלא מישהו אחר צריך לדאוג לנקיון. נוסף לכך כיצד מתכוון שטרסלר לאכוף על מעסיק שהיום ישנו ומחר איננו לשלם פנסיה לעובדת נקיוטן. איך הוא מתכוון לאכוף על המעסיק הוירטואלי הזה לשלם לה שכר מינימום. האמת היא שפשוט לא איכפת לו. מה שמענין אותו זה שעלות ההעסקה תהיה נוכה שזה מילים יפות להגיד שעובד הקבלן יקבל שכר נמוך משכר מינימום, לא יפרישו לו פנסיה וינצלו אותו כמו עבד וגם לא יהיה למי לפנות בטענות.  (לת) ע.ג.
  • 07:26
  • 07.02.12

05 שופרו של הניאו ליברליזם ושל האוצר שוב בפעולה. אז מה אם עובדים נאנקים תחת עול הניצול, תנאי העבודה והשכר הגרועים? הם רק עובדי ניקיון//שמירה/מורים, לא בני אדם מן המניין  (לת) אא
  • 07:26
  • 07.02.12

06 ההסתדרות היא בעצמה הסיבה לריבוי עובדי הקבלן. ההגנה האוטומטית שהיא נותנת לכל עובד כושל בגלל הקביעות אינה מאפשרת ניהול תקין. זו הקרקע שעליה צמחה התופעה. דבר ראשון צריכה ההסתדרות לתקן את העיוות של מושג הקביעות. למשל, כמו בסקנדינביה. אם להסתדרות באמת איכפת מן העובדים הטובים והמסורים עליה להסיר את הגנתה מן העובדים המנצלים, ובד בבד להילחם במעסיקים מנצלים.  (לת) ירושלמים
  • 07:35
  • 07.02.12

07 מאז המחאה לקחו ביבי ושטייניץ נקם ממאות אלפי המפגינים והעלו להם את הארנונה, הדלק, והחשמל ועוד. לכן כל שביתה היא מבורכת בין אם היא פוליטית או לא. בין אם היא באה לשקם את מעמד ההסתדרות הנשכח או לא. ברם, ראש הממשלה ושמשיו חוששים רק מפיגורות כמו עובדיה, ישי, גפני וליברמן. הם הענישו את הציבור העובד והמשרת לא רק מפני שהעז פנים כנגדם אלא גם מפני שהיזע והדם של הפראיירים במדינה, משמש אתנן שרידותי, שמועבר לטובת פרזיטים, טייקוני השכר במיגזר הציבורי, ופוליטיקאים מושחתים בממשלה ובמוניציפאלי. מגיע לנצלנים חסרי הערכים, הזוכים להטבות של שולטן תורכי , שמנוחתם תוטרד קצת, למרות שבישראל מה שהיה הוא שיהיה  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:43
  • 07.02.12

08 על רקע יצירת שני מעמדות במקומות העבודה מבעבעים רגשות נקם. לא אחת עובדי קבלן שאינם מתוגמלים כיאות חושפים ידע סודי למתחרים!  (לת) ירוחם בקר
  • 07:44
  • 07.02.12

09 הבעיה היא הקביעות. לא מכניסים לעבודה רגילה בגלל חשש מקביעות. יותר טוב להיות עובד מן המניין בלי קביעות  (לת) לעומת עובד קבלן
  • 07:47
  • 07.02.12

10 שטרסלר מדקלם את אותן סיסמאות כבר שנים. כשעיני שובת על עניין של עובדי הסתדרות שטרסלר מתלונן שזה לטובת "הוועדים החזקים", וכשהוא שובת למען עובדי קבלן חלשים, שטרסלר מתלונן שזה פוליטי...  (לת) דמוקרט
  • 07:49
  • 07.02.12

11 נחמיה, כמה נמוך אפשר לרדת? איגור ביטרמן
  • 07:52
  • 07.02.12

דחילכ, "עלא עיני ועלא ראסי" בעיתון לאנשים חושבים? מסתחבקים, נחמיה? השימוש במשלב לשוני כה נחות אינו עולה בקנה אחד עם טיעונים ברומו של עולם.

12 שטרסלר: נביא ופסיכולוג אבישי מתיה
  • 08:23
  • 07.02.12

הנביא: אצל שטרסלר תמיד יש תרחיש אימים שבגינו יש להותיר את המצב הקיים ואת הקפיטליזם החזירי, הניצול והשעבוד, על כנם. רע לכם? אני מנבא, בבטחון מלא, שאם תקבלו את מה שאתם רוצים, יהיה רע יותר.
הפסיכולוג: אנשים שמקבלים קביעות נעשים בטלנים. הם לא רוצים לעבוד. הם תמיד יעשו בעיות. ככה שטרסלר חושב, בטוח לגמרי, שהמוח האנושי בנוי: האדם הוא בטלן מיסודו.
אם עובדי הקבלן יקבלו את תנאי העבודה של שטרסלר בהארץ, כולל משכורת קבועה, פנסיה, קופת גמל, חופשות, אולי אז יהיו חרוצים לפחות כמוהו.

13 אין הצדקה למיקור חוץ בניקיון אבישי
  • 08:37
  • 07.02.12

מיקור חוץ מוצדק רק כאשר נדרשת התמחות מקצועית מיוחדת, ניקיון לא נופל תחת. ההגדרה. הזאת. מה שצריך לדרוש. זה לאפשר גמישות בפיטורי עובדי מדינה שלא עובדים, ולהעשיק עובדי ניקיון ושמירה בהעשקה ישירה.

14 כמה הערות ותיקוני טעויות לשטויות שנכתבו פה עמרם
  • 08:48
  • 07.02.12

1. כוח לעובדים לא מאיים על ההסתדרות. בשלוש שנות קיומו התאגדו בו 7,000 עובדים בסך הכל. בהסתדרות התאגדו 50 אלף בשנה האחרונה.
2. אין בשום מקום נתונים לפיהם מספר עובדי הקבלן בארץ הוא 250 אלף. ההערכות העדכניות שנערכו ע"י משרד האוצר בשיתוף ההסתדרות מדברות על 300-400 אלף. כל מי שמוסר נתון אחר מסלף מתוך אינטרס.
3. האמנם הההתמחות של אינטל באלקטרוניקה ומחשוב תפגע אם הם ישלמו שכר לעובדי הניקיון במשרדים במקום לשלם לקבלן שיבפק את השירות? מדובר בטענה חסרת בסיס ומגוחכת.
4. במדינות ה-OECD מספר עובדי הקבלן עומד על 1.5% בממוצע. אצלנו זה 10%-15%. ההשוואה ששטרסלר עורך למדינות באירופה לא עומדת במבחן המציאות.
5. נראה שהנחת העבודה (העקבית, יש לציין) לפיה עיני פועל לפי אינטרסים פוליטיים צרים ואילו אנשי האוצר הם טלית שכולה תכלת ורק רוצים בטובת המדינה הופכת את שטרסלר לפרשן הכלכלי הכי פחות אמין שניתן להעלות על הדעת.
6. המחאה לא דחתה את עיני. תנועת דרור ישראל, שמולי והסטודנטים, תנועת ב' זה אוהל של דפני ליף ושות' וסתיו שפיר גם - כולם תומכים באופן פעיל במאבק של ההסתדרות. שטרסלר, אגב, התנגד למחאה למן יומה הראשון.

15 שביתה כללית אגואיסט
  • 08:56
  • 07.02.12

אם מחר אזדקק לשרותי מרפאה של הכללית - והמרפאה תשבות - לא אצביע בבחירות עבור גורם ההשבתה הישיר.

16 עיני יסכים נגיע לאחוזים של ארופה של עובדי קבלן ונאשר אותם בחוק ונאסור לעבור אותם  (לת) און
  • 09:07
  • 07.02.12

17 שטרסלר, תפסיק להתמם! מארק
  • 09:23
  • 07.02.12

לא מדובר באיזה ויז-קיד-גאון-מחשבים שקופץ מחברה לחברה, ממשרד למשרד, עושה בוחטה וצוחק כל הדרך אל הבנק. מדובר באנשים קשי יום, שעובדים קשה מאוד, בעבודות לא קלות, עבור שכר זעום. גם בענין זה אתה מתפלסף שטרסלר??!! ברור שלעיני יש אינטרס פוליטי, הרי הוא פוליטיקאי משופשף. אך האם ראיתה מישהו אחר שבאמת עוסק בצורה רצינית בנושא כאוב זה??!!

18 שטרסלר טוען שעובדי הניקיון הם שקרנים ונצלנים..בושה לו!!!!! שפוי
  • 09:52
  • 07.02.12

הוא מאשים את העובדים החלשים במרמה"..יש להודות על האמת: ברגע שעובדי הניקיון ייקלטו בשירות הציבורי ויקבלו קביעות, הם כבר ימצאו סיבה מדוע אין הם מתאימים לעבודה זו"
אני כותב את זה בתור מעסיק וגם לי יש תואר בכלכלה...בושה לכותב!!!!!

19 עיני או לא עיני- העיקר להשכיל את העובדים, השכירים, העבדים: והמסר הוא: חייבים להביא ממשלה חדשה חברתית, ולשנות לשנות לשנות את יחס השלטון לכל אזרח ואזרח- אתה אני ואת ואנחנו- מספיק עם התעתועים של ההפרטות, מספיק עם הכניעה לבעלי ההון; הגיע זמן לשחרור מעבדות, ושלא כמו אצל השכנות שלנו יש פה עדיין דמוקרטיה, ואפשר לשנות. ---תנו לעצמכם לחשוב על זה  (לת) יוהנה
  • 10:06
  • 07.02.12

20 שטרסלר זה כבר לא המנקים אלא עו"ד, כלכלנים ועוד אלפי משרות בשירות הציבורי בתפקיד "נציג" מה הקשר לעובדי ניקיון.. הפעם אכזבת  (לת) עופר
  • 10:36
  • 07.02.12

21 עובדי קבלן זה דבר נהדר מן צבי
  • 10:44
  • 07.02.12

כיון שזה כל כך טוב לההעסיק עובדים בעמצאות חברות קבלן והמדינה הוסכת
הרבה כסף אני מציע שגם נערי האוצר,שדואגים כל כך לקופה הציבורית,השרים
וחברי הכנסת, שכל מה שהם עושים זה בעיקר לדאוג לעצמם,יעבדו דרך חברות
קבלן.
אני בטוח שאם נחמיה שטרסלר היה עובד קבלן הוא היה חושב אחרת.תמיד קל
להיות חכם וללקק למימסד על גבם של החלשים והמיסכנים.

22 מסכים עם כל מגילה דוד
  • 11:26
  • 07.02.12

נחמיה מסכים עם כל מגילה שלך ....לא משנה מה עיני יקבל את השביתה הוא חייב לעשות ...

23 גם אם ל-עייני 'שיקולים פוליטים' , זוהי שביתה מ ו צ ד ק ת לחלוטין! גדעון
  • 11:56
  • 07.02.12

למה הדרישה לבטול/צמצום 'עובדי הקבלן' היא "ערעור מבנה המשק" ?! למה ערעור מבנה המשק לא קרה כאשר התחיל עניין 'עובדי הקבלן ?!
מי שהתחיל ו"המציא" את העניין ראוי לכל גינוי!
אין כל קשר בין 'עובד קבלן' לבין 'מיקור חוץ'. מיקור חוץ הוא עניין הגיוני ונכון. הקשר בינו לבין 'עובדי הקבלן' הוא נסיון "להכשיר את השרץ" ולא יותר מכך!!

24 שטרסלר שקרן מטעה ונהנה achy
  • 12:16
  • 07.02.12

הרעיון של רכישת שירותים מספק חיצוני ???
הארצוןה בסיסי שהכל יעלה לי הכי פחות לרדות בעובדים חלשים הזקוקים לעבודה כמו חמצן
ולזרוק אותם לכלבים ברגע שלא צריך אותם בלי שזה יעלה יותר מדי
אתה אחד השקרנים והמטעים כי גדולים בעיתונות
מחייך לכל מי שמלקק לך
אז שלא יעבדו עלינו -- כמוך!

25 ואף מילה על מכרזי ההפסד שמנפק האוצר ...  (לת) משלא בא בכוח,יבוא ביותר כוח
  • 13:10
  • 07.02.12

26 עבדי קבלן הם גם עובדים סוציאלים, מורים, פקידים במשרדים ממשלתיים... כתמיד שטרסלר נגד העובדים ובעד האוצר, אני מציעה לשנות את שמו של שטרסלר לפרשן קפיטליסטי חזירי! מיכל
  • 13:44
  • 07.02.12

עיני אמר על שטרסלר פעם, שעד שכל עובדי המדינה לא יהפכו לעבדי קבלן עם משכורת מינימום, שטרסלר לא ירגע - ועיני צדק, שטרסלר לא פרשן כלכלי אלא פרשן מטעם- הטייקונים והגופים החזקים במשק.
המחאה החלה בגלל יוקר המחייה, בגלל שאנשים לא מצליחים לגמור את החודש, לשכור או קנות דירה, ובין היתר זה בגלל השיטה הרקובה של עבדי קבלן! אין דבר יותר צודק מהמחאה הנוכחית.

27 בפועל עובדי קבלן מועסקים בכל התפקידים אזרחית
  • 13:47
  • 07.02.12

הרי יישנם מצבים בהם שני עובדים יעבדו באותו מקום, באותו סוג תפקיד רק בתנאים שונים לגמרי כי אחד מועסק ישירות ושני עובד קבלן.
מורים מועסקים כעובדי קבלן, מרצים באוניברסיטאות מועסקים כעובדים מן החוץ, עובדים סוציאלים, אחיות בית ספר...
מה שנכון שבהחלט שצריך להיאבק במקביל על כל שהעובדים שכן יועסקו כעובדי קבלן, במצבים שאכן יש בכך הגיון (למשל עובדים זמניים, פרוייקטים חד פעמיים וכו') יקבלו תנאים טובים יותר.

28 שטרסלר צודק - השביתה הזו היא לחיזוק עייני בפרט וההסתדרות בכלל. כל מיקור החוץ נולד מהעיוותים שההסתדרות גרמה בהגנה אוטומטית על העובדים הקבועים הגרועים. תראו מי מנהל את הנמלים, את הרכבת ויתר החברות הממשלתיות - לא המנכ"ל אלא הועדים.  (לת) י. ישראלי
  • 14:14
  • 07.02.12

29 כמו בנושא שכר המינימום, בסופו של דבר אם השביתה "תצליח" - יותר אנשים יאבדו את מקום עבודתם. עיני חושב שכלכלה עושים בכח. זה כל הסיפור. אינפיניטי
  • 14:42
  • 07.02.12

הסבר למתקשים: אם מעסיק פרטי לא יכול לעמוד בתנאים - העובדים יפוטרו. ניצחון פירוס של האדומים.

30 עיני לא אמין ! מחפש לחזור לתמונה!  (לת) לא מאמינים לו!
  • 14:49
  • 07.02.12

31 בת זוגו מנהלת עמל ! הלוואי עלינו עיני מסדר למשפחתו!
  • 14:52
  • 07.02.12

תעודת הוראה אין לה. כל קבלן של פרוייקט חינוכי נדרש שהמנהל שלו יהיה עם תעודת הוראה. עייני בידר לה גוב והיא לא ראויים. סער משתף פעולה בשתיקה. בושה לחינוך!

32 יד הרבה עובדי קבלן שעובדים שהם לא שירות חיצוני מתכנת עובד קבלן בבנק פועלים
  • 15:06
  • 07.02.12

ועדיין עבדי קבלן, למה המתכנת שיושב לידי הוא עובד בנק ואני עם ותק של 5 שנים בבנק לא? , שלא יחרטטו שזה מישרה זמנית כי בפועלים לא פיטרו אף עובד כבר 11 שנה....

33 מברוק שטרסר פיני מהמעדנייה
  • 15:07
  • 07.02.12

פעם הראשונה מזה הרבה זמן שאתה לא מתייחס לחרדים

34 מה הקשר? אף אחד לא נגד מיקור חוץ עקרונית- להיפך המגמה להפריט את כל השירותים אלעד
  • 15:45
  • 07.02.12

שטרלסר תגיד תאמת,אתה היית מסכים שישלמו לך 10 ש"ח לכל מילה שתכתוב? בלי שום תנאים מעבר לכך?
ואתה חושב שהכתבות שלך היו טובות יותר או פחות?

ה"התמקצעות" כמו שאתה קורה לה היא למעשה עבודה בקבלנות-
עבדת- ישלמו לך, לא עבדת- לא תקבל שקל,
זה נשמע מאוד נכון וצודק ויעיל אבל, כמו שאתה בטח יודע מדובר בבלוף אחד גדול שנותן למקורבים לצלחת להנות (כי מי יבדוק את היעילות שלך כשכולם שייכים לאותה משפחה?) ומי שלא מקורב עלול להיזרק בכל רגע נתון לכלבים (לא דימוי- להיזרק לכלבים פשוטו כמשמעו)
מה למשל אם המנקה חולה באותו יום? ומה אם היא נדרשת להשיאר בבית לטפל בבנה החולה או באימא הגוססת? הרי יש מצבים שבהם גם אדם מקצועי ביותר לא מסוגל או לא צריך לבצע את עבודותו, מה אם התנאים הסוציאליים הבסיסים ביותר? הזכות לא לחיות כמו עבד שנתון בכל רגע לגחמות הבוס-בוסית שלו? ומה אם אותה מנקה תיאנס ע"י הבוס עובד המדינה השמן שלה? אתה לא חושב שעצם העובדה שהמנקה חסרת סכויות עובד בסיסיות יגרום לה לא להתלונן כנגד הבוס?
לכן עניין עובדי הקבלן לא קשור בכלל, אפילו לא באופן תיאורטי להתמקצעות, מדובר שיקול כלכלי נטו, ללא שום שיקול אחר, לא מקצועי ולא בטיח,
אם השיקול המקצועי כל כך משמעותי למה צריכים להיות בכלל עובדי מדינה?
הרי עובד מדינה הוא הדבר הכי לא יעיל שקיים, תנאיו מובטחים ומופלגים, לא נדרש ממנו שום הספק בעבודה וגם אם ישב כל היום ויקרא כתבות מאינטרנט יקבל את מלוא משכורתו הכוללת פעמים רבות תשלום על שעות שלא בוצעו בפועל וכ'ו, לזה קוראים תנאים מר שטרסלר, ולעובדי הקבלן אין שום תנאים.
בזה מתחיל, נגמר ומסוכם כל המחזה הזה שנקרא דאגה לעובדי הקבלן.

לדעתי האישית הפתרון צריך להיות חלק משינוי עמוק ומשמעותי שצריך בכל השירות הציבורי במדינה, והוא יתחיל בכך שלא יהיו יותר עובדי מדינה אלא אך ורק עובדי חוץ, אבל שיהיו להם הסכמי עבודה ושכר ותנאים טובים והוגנים ובעיקר- שיהיה מי שיאכוף ויפקח על כך.
לדעתי, פוליטיקאים, שאותם כולנו בחרנו לייצג אותנו במוקדי קבלת ההחלטות הם היחידים שיש סיבה כלשהי שיקבלו את משכורתם ותנאיהם מהמדינה (לדעתי, בפיקוח הדוק מאוד של כלל הציבור... אבל זה רק אני, שניסיתי במחאה שהייתה להוביל לכיוון של שליטת הציבור על משכורות נבחריו זה לא תפס...)

אבל כל זה יכול להיות רק אם יתחילו לאכוף את חוקי העבודה במדינה , כל עוד אתה חי במדינה מזרח אפריקאית ולא מערב אירופאית אין שום עתיד ואין תקווה.

לגילוי נאות- אני עובד כיועץ חיצוני למספר עיריות בארץ בתחום התכנון והבנייה.

35 "פגיעה במבנה התעסוקה במשק ובחופש הניהול" = לשון סגי נהור לחופש הניצול  (לת) שטרסלר עלה תאנה שלא מסתיר כלום
  • 16:10
  • 07.02.12

36 קבלני הניקיון לא עשו דוקטורט בניקיון, אלא מומחיותם היא העסקת עובדים בזול *
  • 16:23
  • 07.02.12

המדינה משלמת לקבלן. הקבלן לוקח חלק לעצמו, ואת השאר נותן לעובדים. מישהו יכול להסביר לי איך זה יותר זול ממצב שבו המדינה משלמת לעובדים?

(רמז: זה קשור לאי-אכיפת חוקי העבודה)

37 מיקור חוץ - ייבוא עבדים בסירות מאפריקה.  (לת) איש
  • 16:41
  • 07.02.12

38 דמגוגיה נאוקטלסטית ולא במיטבה - אין שביתה מוצדקת מהנוכחית! דורון
  • 16:46
  • 07.02.12

בישראל קיימת היום מערכת מסועפת התומכת, מעודדת ומקנה רשת בטחון לברוני ההון על חשבון שאר האזרחים. לרשת בטחון זו שותפים בראש ובראשונה הפוליטיקאים והפקידות באוצר ובמשרד המשפטים. זוהי מערכת רחבה וסבוכה, שבה באמצעות אלפי חוקים ותקנות מחלקים את העוגה הלאומית לשורה של מקורבים. הקטנת זכויות העובדים היא פן אחד של מערכת זו המשרתת היטב את בעלי ההון הגדולים. כאמור המדינה היא אחד המעסיקים הגדולים ביותר של עובדי קבלן. בדרך זו "מרוויחים" פקידי האוצר מספר פעמים. הרווח הגלוי הוא מצג שווא של הקטנת מספר המועסקים בסקטור הציבורי והצגת הוצאות אלה כ"הוצאות תפעול". הרווח השני הוא לחץ על השכר כלפי מטה, דבר המשרת ישירות את בעלי ההון. בנוסף על כך, ישנם מספר לא קטן של סוחרי עבדים הגוזרים את הקופנים מהספסרות בעובדים. אלה נושאים הידועים וגלויים היטב לפקידות באוצר ובמשרד המשפטים המגלגלת עיניה בצדקנות ובהתחסדות כשמנסים לדון עימה על כך.

39 שטרסלר תפסיק לשקר לי בעיתון הזה פירסמו לפני כמה חודשים שישראל היא הראשונה בעולם בהעסקת עובדי קבלן רועי לביא
  • 16:56
  • 07.02.12

לא נמאס לך לאחוז בדוגמות של אתמול?

40 ההסתדרות אחראית כמו ביבי ושטייניץ למצבו העגום של העובד הישראלי  (לת) יובל
  • 17:04
  • 07.02.12

41 עובדי קבלן זה בסדר הבעיה היא הניצול ולזה דרושה חקיקה ולא שביתה וכל השאר פוליטקה של ביבים למיניהם  (לת) פלץ
  • 19:47
  • 07.02.12

42 כל הכבוד לאזרחים ידידיה
  • 22:08
  • 07.02.12

תענוג לקרוא את התגובות נגד הכתב ודעותיו
אכן כותב מטעם
נעים לדעת שהאזרח השפוי יודע את האנמת לאמיתה
עובדי הקבלן הם עבדים ומי שגוזר את הקופון הם הקבלנים

43 כדאי אחת ולתמיד לבדוק מיהם בעלי חברות העבדים ומה הקשר שלהן לליכוד ולטייקונים.  (לת) עדד
  • 23:10
  • 07.02.12

44 לא מדובר רק על עובדי ניקיון יוני
  • 00:29
  • 08.02.12

יתכן שבענין עובדי הניקיון אתה צודק אבל מדובר במאות אלפי עובדים מורים , אחריות , פקידים , ועוד שעבודים תחת עובדי הקבלן , כך למשל מורה שמלמד
במדיוק אותו דבר כמו מורה משרד החינוך או פקיד בנק מחברה קבלנית שעושה בדיוק את אותה עבודה שעושה עמיתו ומרויח חצי משכורת בלי כל התנאים הנילוים : הבראה , חופשות משכורת 13 כך שהקיפוח זועק לשמים
ואין להתעלם מכך , כרגיל נחמיה רואה רק צד אחד של המטבע ולא ניכנס לעומקה של הבעיה

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת