מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ישראל: הבית שזורק את תושביו

ג' היא צעירה בת 35, קרימינולוגית בעלת ניסיון, חוקרת ומלמדת באוניברסיטה (מורה מן החוץ; אין תקנים). ט', בעלה, הוא יועץ פיננסי מוכשר, בעל תארים מתקדמים בכלכלה ובמשפטים. שניהם שירתו בצבא. ט' קצין במילואים.

לשניים ילדה בת שנתיים וחצי. אין להם דירה משלהם. תנאי המשכנתה והחסכונות הזעומים שלהם ושל הוריהם שללו זאת, ודאי באזור המרכז שרק בו הם מצאו עבודה טובה. הם גרים, לכן, בשכירות ומשלמים שכר דירה מופקע, אבל מסתפקים במכונית אחת ובאופניים. השבוע הלכו לרשום את ילדתם לפעוטון לשנה הבאה.

תמורת 4,000 שקלים בחודש, הציעו כמה גננות יום לימודים לא קצר ולא כל כך ארוך, עם ארוחת צהריים, לקבוצה של 15 עד 20 ילדים. הגן חילוני, אמרה אחת הגננות, אף שאת ראשה עיטר שביס עגול וגדול, אבל אנחנו פותחים את היום בתפילה ויש לנו ארון קודש קטן, ואצלנו החגים הם משהו מיוחד.

הגן לגמרי חילוני, אמרה גננת אחרת, שביקשה רק 3,750 שקלים בחודש. רק הסייעות שלי הן, איך לומר, התחזקו מאוד בשנה האחרונה. ומי זה? שאלו ג' וט' למראה הצעיר החסון שכיפה סרוגה לבנה ענקית לראשו. אה, זה בעלי, השיבה הגננת בחיוך. הוא לומד ב"כולל" ועוזר לי בגן.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות לפייסבוק שלכם

ג' וט' הגיעו למסקנה שמספר האפשרויות החינוכיות של בתם הקטנה הולך ומצטמצם. נשארו שני גנים סבירים בסביבת המגורים שלהם, ושניהם גובים מחיר שאינו נופל מ-4,000 שקלים לחודש. מה עם החלטת הממשלה על חינוך חינם מגיל 3? שאלו השניים. הלוא בתם תהיה בת 3 בדיוק בסוף אוגוסט. על זה, השיבו כל הגננות, לא ידוע לנו דבר. מבחינתנו הכל כרגיל.

בחשבון שעשו ג' וט' הם כללו את התשלום בעבור הגן, את שכר הדירה, את ההוצאות על בריאות, טיפולי שיניים, אחזקת הרכב ועוד, והגיעו למסקנה שהם לא מבינים איך אפשר בכלל לחיות פה. אם זוג כמוהם, שמשתכר ממש יפה, עורך בכל חודש רשימות צמצומים בקניות הכי בסיסיות (שמתייקרות בהתמדה), ממציא מדי חודש חיתוך יצירתי, עורך קניות מרוכזות ומחושבות במרכזים זולים, מוותר על עוזרת בית ומסתפק בבילוי סוף שבוע באוהל סיירים במדבר, ואף על פי כן רובץ עליהם ענן מועקה שלאחרונה נעשה כבד מנשוא - איך חיה משפחה עם שניים או שלושה ילדים בשכר ממוצע?

מחאת הקיץ עוררה בהם תקווה. בפעם הראשונה עמדו במרכז הדיון הציבורי העניינים החשובים בעיניהם באמת. לא שאין להם עמדות מגובשות בעניינים מדיניים, אבל אלה מתגמדות מול הפחד שמא אחד מהם יאבד את מקום העבודה, או יחלה, או שמישהו במשפחתם יזדקק לטיפול יקר - והאיזון העדין שהם מקיימים במאמץ יקרוס בבת אחת.

זיהיתם את הזוג? ודאי, הלוא מדובר בילדים שלכם, ושלי, ובעורכים הצעירים שמורידים את המאמר הזה לדפוס, ובמאות אלפי אזרחים טובים אחרים. הממשלה, שמגוננת על קבוצה קטנה של בעלי הון וקשרים שמא יברחו, חלילה (לאן? לשוקי המערב המתמוטטים?), הקימה את ועדת טרכטנברג שהתפוגגה, ועתה עוסקת בהפחדה ובחרחור מלחמה שאמורים להפוך את הייאוש הקיומי לפאניקה, ואת הפאניקה לגורם מלכד.

אבל לצעירים נמאס. האיום האיראני רק מחריף את תחושתם שהם מופקרים ועתידם אינו מובטח. השבוע התברר לג' ולט' ששניהם נמצאים ברשימת המקצועות המבוקשים בקנדה. הם לא משתוקקים לעזוב, אבל יודעים שעדיף להגר בגיל צעיר, ולא להתדפק על השער כפליטים. קר בקנדה, וישראל היא הבית שהם אוהבים בכל נימי נפשם. אבל הבית הזה עושה הכל כדי לזרוק אותם מכאן.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מאמר אנטישמי מבין ענין
  • 05:14
  • 08.02.12

1. איפה באמת הגן החילוני? למה הם גרים בסביבה שאין בה גן ילדים חילוני?
2. למסכנים האלה אין שתי מכוניות, רק אחת. ממש נורא!!
3. שיסעו לשלום לקנדה. זו באמת מדינה נהדרת. שכנתה היחידה היא ארה״ב, ולא בכל יום נופלים בה פגזים ממדינה שכנה בישוביה.

  •   אתה לא מבין שום ענין. ובקרוב לא יהיה דבר חילוני במדינה הזו.  (לת) לא מבין
    • 11:23
    • 08.02.12

  •   אם הזוג הבורגני /ודאי אשכנזי עם תינוקת אחת לא גומר את החודש אז בפריפריות ברוכות הילדים לא גומרים את השבוע אבל זה כמובן לא מעניין את אבירמה גולן הגזענית כי הפריפריות זה ערבים בני דת משה ולא אשכנזים של האדם הלבן העליון.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 11:23
    • 08.02.12

  •   כל חברה בנוייה ממעמד נמוך בינוני וגבוה. רונן
    • 16:53
    • 08.02.12

    ואם מדינה מחליטה למחוק מעמד שלם- היא מערערת את היציבות של אותה מדינה. לכן התפוררות מעמד הביניים בישראל הוא סכנה ממשית לקיומה. כל נסיון לצקצק בלשון לנוכח "האשכנזים הלבנים" שיש להם כסף רק לBMW אבל לא למרצדס, זו הסחת הדעת מהעיקר. מעמד ביניים מפסיק להיות מעמד ביניים, כאשר אין לו את הפרוילגיה הכספית לרכוש שירותים נוספים, מעבר לשירותיים הבסיסיים (מזון, כסות, מגורים). מעמד ביניים שמתחיל יותר ויותר להראות כמו מעמדות נמוכים מערער את היציבות השלטונית, ובסופו של דבר יגרום לקריסת המדינה כולה. כך זה היה בספרד, איטליה, וכך זה יהיה גם בישראל. זה רק ענייו של זמן עד שמדינת ישראל תכריז פשיטת רגל.

  •   המאמר ריאליסטי. מדינת ישראל מפירה רבתי את אמנת האו"ם לזכויות חברתיות וכלכליות עליה היא חתומה ובזה ראשיה בזים לאזרחיה. די!!!! הקץ לצביעות ולגלגול העיניים לשמיים! ברור שעדיף לחיות באופן סביר מלמות הירואית דה לה שמאטה ובעוני כעבדים בפועל לאליטות ציניות במדינה מושחתת עד היסוד שראשיה, כולל המערכת המשפטית, אגב - בדרך כלל אטומים לזכויות אדם ואזרח לחיים בכבוד לפי אמנת האום לזכויות חברתיות וכלכליות בפועל. אי אפשר לשקר לכל העם כל הזמן. אתה כנראה חלק מהעם שכרגע מאמין לשטויות שמוכרים לך...  (לת) יובל
    • 17:01
    • 08.02.12

  •   זו המציאות. מדינת ישראל מפרה ברגל גסה את אמנת האו"ם לזכויות חברתיות וכלכליות עליה היא חתומה ובזה ראשיה מפרים אמון בריש גלי. עדיף לחיות באופן סביר במקום אחר מאשר לחיות בצמצום ובשקר ואף למות הירואית דה לה שמאטה בשירות אליטות ציניות במדינה מושחתת עד היסוד שראשיה, כולל המערכת המשפטית, בדרך כלל אטומים לזכויות אדם של הפרט הבודד, ככל שאינו חבר בקבוצת לחץ סקטוריאלית דומיננטית. זכותו של כל אזרח לחיים בכבוד. האזרח הגלובאלי כבר לא יכול לשתוק. גם לא בארץ. מספיק! אי אפשר לשקר לכל העם כל הזמן. יסודותיה החברתיים של מדינת ישראל מתערערים אנושות.  (לת) עורך דין
    • 17:05
    • 08.02.12

  •   "אנטיציוני"?! לכל היותר אנטי אשכנזי, ובוודאי אנטי שכל ישר או שכל בכלל  (לת) יוד
    • 18:51
    • 08.02.12

  •   יש קשר ישיר והדוק בין ברכת/ריבוי הילדים לבין הקושי לגמור את החודש או את השבוע  (לת) אורן
    • 19:16
    • 08.02.12

02 I left, the only reasnable option Rony
  • 05:19
  • 08.02.12

Was very simple for me, and will be for many of you. Yes, it is much better here...the only way to change israel is to leave.

03 תמונת מצב 2012 קוקילידה
  • 05:44
  • 08.02.12

זו תמונה שלי ושל חבריי... אגב לא כולם אשכנזים כמו שלועגים בטוקבקים... זוג , בוגר אוני׳ תואר ראשון שני דוקטורט למי אכפת... רכב חברה ואיזה קקמיקה או רכב ומונית או רכב ואופניים. 55000 שח מינימום לגנים עבור שני הילדים ( טוב למדנו עד גיל מאוחר והבאנו שניים ברצף אז 2 גנים פרטיים), 2000 שקל לפחות על אוכל ולא דברנו על שכד ומשכנתא מתחיל ב5000 שח ומה עם חשבונות, חוגים, דלק שמאמיר, חשמל, סלולרי קצת תרבות ופנאי וחופשים מי מדבר על זה. 3 בני דודים עזבו, 2 זוגות בסין, 1 באוסטרליה, 1 בלונדון, 1 בפילדלפיה.... הרשימה מתארכת... יושבים על קו החוף במקום לקרוא עמוס עוז מחפשים כל אחד באייפון שלו אפשרויות הגירה....

  •   "הסייעות שלי הן, איך לומר, התחזקו מאוד בשנה האחרונה". מאמר אנטישמי. גברת גולן לא תעיז לכתוב מאמר דומה על גנים ערביים באום אל פחם, שם יהודי מרגיש כמו בעזה. רוצה לחיות במדינה אנטי יהודית: תהגרי לפולין.  (לת) אלי
    • 17:34
    • 08.02.12

  •   נמאס כבר לשמוע את המילה אנטישמי מכל טיפוס שלא יכול לסבול שדוחפים לו את האמת מול הפרצוף. שכמו שהחרדים צועקים נאצי לכל מי שמפריע להם להתפרע.  (לת) צביקי
    • 01:26
    • 09.02.12

04 בקנדה לא קר, יש חימום בכל מקום, גם בחניה  (לת) סתם מיתוס
  • 06:08
  • 08.02.12

  •   נו באמת דודי
    • 13:58
    • 08.02.12

    יש עובדות יבשות, מזג האוויר קר מאד. מן הסתם מתמודדים עם זה, אבל יש גבול למה שאפשר לעשות, הרי את האוויר הפתוח אי אפשר לחמם.

  •   לא רק העובדות יבשות, גם הקור בקנדה יבש, ולכן הוא נסבל בהחלט ישראלי בטורונטו
    • 20:18
    • 08.02.12

    בקנדה אומנם קר בחוץ, אבל הקור יבש ולכן נסבל- כשיוצאים מתלבשים טוב ואין שום בעיה, ובפנים יש חימום בכל מקום. הרבה יותר קשה לשאת את הקיץ הלח וההביל במישור החוף הישראלי.
    חוץ מזה, קנדה אכן מדינה נהדרת עם הרבה הזדמנויות כלכליות ואחרות. רק חבל שהיא לא נמצאת בישראל. זה היה פותר את הגעגועים לבית המפרק-את-עצמו-לדעת שנשאר מאחור.

05 I recommended  (לת) After 27 years
  • 06:11
  • 08.02.12

06 10 דקות מת"א - הגנים זולים בהרבה.  (לת) גיא
  • 06:19
  • 08.02.12

  •   וכמובן שגם המגורים, משמעותית. משפחה תחסוך אלפי שקלים במעבר מתל אביב  (לת) גיא
    • 12:58
    • 08.02.12

  •   ותשלם אלפי שקלים על 2 מכוניות, שלא לדבר על השעות בדרכים! תל אביבית
    • 14:28
    • 08.02.12

    בהעדר תחבורה ציבורית סבירה...

  •   ממש לא נכון - הם יוציאו יותר מחוץ לתל אביב אזרח
    • 15:02
    • 08.02.12

    אין מכולת במרחק הליכה - חייבים רכב שני.
    כל יום שעתיים בפקקים - עולה דלק וזמן יקר.

  •   איפה? ברמת גן? גבעתיים? הרצליה?  (לת) א
    • 15:05
    • 08.02.12

  •   תכיר לי את המשפחה הזו. כל החברים שלי שיצאו מתל אביב, לצפון או לדרום נמצאים באותו מצב כמוני רק צריכים עכשיו לנסוע לכ מקום עם הילדים והכל עולה אותו דבר. שסנדוויץ באור יהודה עולה בבית קפה אותו דבר כמו בתל אביב . אתה מבין שיקר וקשה בכל מקום.  (לת) אוהד
    • 00:32
    • 09.02.12

07 I have left already A
  • 06:40
  • 08.02.12

לפני תריסר שנים עזבתי
ואני לא מצטער לרגע
אומנם קורא הארץ יום יום
אבל לרגע לא חושב לחזור
הילדה כבר בת 10,
פעם בשנה באים בקיץ לחודש וחצי, תיירים
וחוזרים לארה"ב, לחיים נוחים, והעיקר, נורמלים
בלי דוסים, בלי מיסוי מטורף, ובלי לחץ...
נסו, ולא תתאכזבו

08 שלום מקנדה עידו
  • 06:48
  • 08.02.12

אבירמה את כל כך צודקת. התגובה הזו נכתבת מקנדה, במהלך ביקור מכין לקראת מעבר לשם בקיץ. מאפייני המשפחה שאת מתארת דומים למדיי למאפייני משפחתי. לפני כ-10 שנים, בהיותי בן 30, התחלתי לחשוד שאין תוחלת לחיים בישראל. מאוחר יותר, לאחר שהפכתי לאב, הבנתי, לצערי, שאם אני רוצה להעניק לילדיי את הסיכוי לעתיד נורמלי, הרי שאין מנוס מלעזוב את ישראל. הקושי בקבלת החלטה שכזו הוא עצום, אך רק בגלל הפרידה וההתרחקות מהמשפחה ומנופי ילדותי. אינני יכול כיום להזדהות עם מרבית העם היושב בציון, וגם לא עם הנהגתו. אני סולד מהם ובז להם מאוד. כשסבי וסבתי הגיעו ארצה בשנות ה-30 וה-40 ועסקו בהקמת המדינה, הם עבדו קשה מאוד ונאלצו להסתפק במועט, אבל היה חזון והיתה תקווה באופק שיום אחד יהיה פה טוב. היום החזון, אם קיים, הוא משיחי ותקווה אין. שלום לך ישראל.

09 פשוט לבכות - אין משהו אחר לעשות באבא
  • 06:49
  • 08.02.12

ראינו שלצאת לרחובות ולצעוק לא עוזר. זה אומנם מצטלם יפה, אומנם היו וועדות והמלצות, אבל בסופו של דבר האנשים שמובילים את המערכת עושים בה כרצונם (ע"ע הדיור העאלק ציבורי שהציע אטיאס לחרדים).
מה מסתמן באופק? הכניסה של לפיד לוקחת קולות מגוש הימין? אולי בחירתו של מופז לראשות קדימה? מה עם שלי, העם עדיין לא הבין שהיא המשיח? לא! לביבי יש 30 מנדטים בכנסת הבאה. 30! איך זה יכול להיות? האם אנחנו הוזים? מי הם כל אותם מאות אלפים ואולי מיליונים (30 מנדטים = רבע מהעם!) שרוצים לקבל עוד ממה שיש לנו היום? שלא לדבר על כל ה-30 וקצת מנדטים שהולכים לכאלו שהם יותר קיצוניים מביבי (בין אם זה לכיוון הדת או לכיוון הלאומנות)

אז עם מה נותרנו? מה אפשר לעשות עם המצב?
אפשר לשבת למרר בבכי, אפשר לברוח מכאן ולנסות את מזלנו במקום אחר - כזה שמעריך את מה שיש לנו לתת ומתייחס לזה בכבוד הראוי, אפשר לשוב להפגין - לקבל נחמה שאנחנו לא לבד (כי מעבר לזה זה לא עזר בינתיים), אפשר להתחיל להילחם - אשכרה ללכת ולשרוף בתים של אוליגרכים, ללכת מכות עם חרדים, לזרוק מתנחלים מהבית שלהם, להתארגן ביחד ולסרב לשלם מסים ולסרב לשרת במילואים - עד שיתייחסו אלינו ברצינות.

שום אפשרות לא באמת מרוממת את הרוח. אז מתבאסים. ומה עושים אחרי זה? קמים, הולכים לעבוד, יוצאים למילואים ומשלמים מסים. פתאום האפשרות של לעצור הכל, להתיישב על הריצפה ופשוט לבכות לא נראית כזו גרועה...

  •   לבאבא, בכיתי כשקראתי. מאמר כל כך חשוב, אבירמה!  (לת) בוכה איתך
    • 11:36
    • 08.02.12

  •   על בחירות שמעת? לך ללמוד מי הם העוסקים במלאכה  (לת) ותבחר כמו ש צריך, אל תבוא לבכות
    • 12:18
    • 08.02.12

  •   בחירות לא עוזרות לך לסלק את הנוכלים מהכנסת משום שלא הצבעת להם מלכתחילה  (לת) חומסקי
    • 16:46
    • 08.02.12

  •   זה לא היה התפקיד שלך... זה היה אמור להיות התפקיד של האבא החילוני שלך... רונן
    • 17:01
    • 08.02.12

    אבא שלך היה צריך, לפני שלושים שנה, להתאגד עם אבות אחרים ולא להסכים לשלם שקל אחד למס הכנסה, עד שהמדינה לא הייתה מורידה מהגב שלה את עלוקת המתנחלים ועלוקת החרדים. היום זה כבר מאוחר מדי. וכל מה שנותר לך לעשות הוא, באמת לשבת ולבכות, או לחילופין לקום ולעזוב. ישראל 2012 זו מדינה בלי עתיד, וגם כמעת ללא הווה.

  •   כאילו שאיכפת למחשב  (לת) מנסה להיות בן אדם
    • 18:46
    • 08.02.12

  •   המדינה הזו אבודה. נותר רק להגר מכאן אין עתיד וההווה עגום
    • 23:03
    • 08.02.12

    במדינה מושחתת שהכל בה קומבינות ושחיתות שלא ניתן להסתדר בה אלא אם כן אתה חרדי שחי על קצבאות והנחות בלי לתרום כלום . זה לא מקום שכדאי לחיות בו והמצב פה רק הולך ומידרדר . ב 20 שנה האחרונות היתה הידרדרות קשה בכל התחומים . לצערי אין תקוה לא רואה אפשרות לשינוי מלבד להגר מפה

  •   היציאה לרחובות עושה פלאים! צריך לחדש אותה זו הפעולה היחידה שמשנה ומזיזה. יש תוצאות: השלטון נכנס ללחץ אימים. , אמץ תכנית כלכלית שלא הוא תכנן אותה אבל ממסמס ונסוג כי המחאה נסוגה. בעלי הון נכנסו לפאניקה ומאימים איום סרק בעזיבה. נכנסו לדכאון . מחירים ירדו. הפסקנו לצאת לרחובות והפסקנו להקים מאהלים אז הדברים מתחילים לחזור לקדמותם. כאשר מכבים את המנוע הכל נעצר. המאהלים וההפגנות הם הם המנוע. עצוב שלא מבינים זאת. אסןר להפסיק את זה. זה כמו להפסיק להשקות שתיל וכשהו מתחיל לנבול אומרים שאין טעם להשקות. זה כמו לעצור ריאקציה כימית כאשר החומרים מתחילים לתסוס ולומר אין טעם. לצאת לרחובות עם בוא האביב. נתניהו הקים את ועדת טרכטנברג כי הוא נבהל. זו היתה רק ההתחלה. ובעלי ההון התחילו ללכת עם ראש באדמה והמחירים התחילו לרדת. אסור לעצור את זה.  (לת) צביקי
    • 01:39
    • 09.02.12

10 והכי עצוב.. לראות את הילדה גדלה, לומדת אנגלית ןלדעת שהיא לעולם לא תהייה ישראלית כמוכם אלא תגדל עם זהות מבולבלת והנכדים שלכם יהיו קנדים לחלוטין. שיהיה בהצלחה...  (לת) רופא בניכר
  • 07:10
  • 08.02.12

  •   אל תתעצב. בראיה לאחור- חבל שילדי ישראלים, משרתים בקרבי וכל הבולשיט הזה.  (לת) אבא מבוגר יותר
    • 11:28
    • 08.02.12

  •   לא כזה עצוב. בריא בניכר
    • 13:07
    • 08.02.12

    הילד שלי גדל מחוץ לישראל, לומד עברית וגם אנגלית, שר "באנו חושך לגרש" וגם "the wheels on the bus", ואני יודע שהוא לא יהיה ישראלי כמוני, אלא יגדל עם זהות משלו, זהות שמורכבת מהמורשת הישראלית של ההורים שלו ומהתרבות של המדינה היפה שבה הוא נולד וגדל. וכיוון שהוא הילד שלי, אני אוהב אותו מאד ואמשיך לאהוב אותו מאד אפילו אם לא ידבר עברית כשיגדל ולא יידע מה זה "חטמ"ר" או "פלס"ר".

  •   It's not so sad, Dr canada Just someone, not a Dr
    • 19:56
    • 08.02.12

    When my girl will grow up, she'll have many more choices to make as a person . She'll wonder about those people that is rising walls of separation between man and woman , Between ashcenazy and safaradic , between colors......... of course she'll see that where ever she'll live, it's the sad part of the human nature ................. But where ever she'll live , it will not be done by that country lows or that country government. In the place she'll live religion will be separated from the country ........She'll live the way she'll want . Marry how and who she'll want. Eat what ever she'll want. Respect every one and expect to receive the same treatment ......... That's all that I want for my child Mr Dr from Canada......And the price of not speaking Hebrew is a small one camper to what you'll get.
    It's a sad story, and shouldn't be like that........

  •   ח ו
    • 16:21
    • 06.03.12

    נהדר שהיא לומדת אנגלית כל ספרי המדע באנגלית,
    ייתרון עצום לא להיות בהמה ישראלית חסרת תרבות צעקנית ושחצנית
    הישראלים מגעילים חוש הומור מזופת מטומטמים עם פה גדול שחושבים שיודעים הכל. גנבים שקרנים ונצלנים

11 ובמיוחד הבית הלאומני שאינו מתייחס לאזרח הפשוט  (לת) יונה קורח
  • 07:28
  • 08.02.12

12 קר בקנדה? החום והלחות במישור החוף בקיץ ממש הורגים אותי. אנחנו מבקרים רק בחורף.  (לת) ואנקובר המופלאה והניפלאה
  • 07:29
  • 08.02.12

  •   300 ימי גשם בשנה,4 חודשים עם אור יום של פחות מ 9 שעות, אנשים קרים ומנוכרים, והעיקר - אתה מהגר, וכל אחד שואל אותך "מה בעצם מביא אותך לכאן? החברה הקנדית לא מקבלת את היורד היהודי כדבר מובן מאליו, וכך הקשרים החברתיים נסגרים בחוג יורדים או יהודים שנולדו כאן. הדשא לא ממש ירוק ולכן אני חוזר ארצה!!!!  (לת) אחד שגר בונקובר וחוזר
    • 18:34
    • 08.02.12

13 תיארת את אשתי ואותי. אנחנו אובדי עצות. אב צעיר
  • 07:31
  • 08.02.12

לא רוצים לקחת כסף מההורים, וגם לא מחפשים להיות מליונרים. רק להשתכר בכבוד ולדאוג למשפחתנו החדשה.

14 כל מילה בסלע, רק שהדשא נראה ירוק בקנדה כמהגרים החיים קשים.
  • 07:58
  • 08.02.12

ואת זאת יש לקחת בחשבון, גם עם תעודות מתאימות הקנדים לא יוצאים מגידרם ולא מתרשמים מזה כל כך, כשבאים לקנדה יש לקחת בחשבון שמתחילים הכל מהתחלה.

15 זה לצערי כבר לא חדשות! RR
  • 07:58
  • 08.02.12

הם לא יצליחו להתחמקמ הפצצה האירנית גם אם בסופו של דבר יצליחו לקבל את הוויזה. תהליך ההגירה לקנדה מלבד רשימה מצומצת של מקצועות, לדוגמא רופאים, זה תהליך של כמעט ארבע שנים משום שמערכת ההגירה לקנדה מוצפת gridlocked ותשובה של כן אן לא לוקחת כ שלוש וחצי שנים. רב הצעירים נטולי הדרכונים הזרים כלואים למעשה בארץ חמדת אבות. וממשלת נתניהו הצינית יודעת זאת טוב מאוד. גם אוסטרליה תהיה סגורה לרב הישראלים בגלל שינויים דרסטים שיטה בחל מיולי השנה (מאחד שמכיר את הנושא מקרוב)

  •   אתה בטוח שאתה מכיר את הנושא מקרוב? RU Nuts?
    • 13:10
    • 08.02.12

    גם ההגירה לקנדה וגם ההגירה לאוסטרליה לא כאלה ארוכות ובעייתית כמו שאתה מתאר. מפתיע אותי מאד שאתה מצהיר שאתה מכיר את הנושא מקרוב כשאתה מתאר שהשינויים הצפויים במדיניות ההגירה לאוסטרליה יגרמו לכך שהיא "תהיה סגורה לרוב הישראלים". המצב רחוק מלהיות שחור כפי שאתה מתאר אותו.

  •   כנס לאתר של DIAC ותקרא! RR
    • 15:38
    • 08.02.12

    DIAC כבר פרסמה הודעה באתר שלה. החל ביולי אתה יכול להגיש בקשה להגירה על רשימת המקצועות 175, 176 או state sponsorship אבל DIAC תפנה עליך רק אם יש התאמה, דהינו אין יותר מצב שאתה ממלאה טפסים ומופנה ל case officer
    לגבי קנדה, אכן ישנו מסלול מהיר למספר מקצועות, בניהם רופאים, אחיות, ומהנדסים מתחומים ספציפיים. אבל כל השאר עוברים מסלול רגיל שנמשך לפחות שלוש שנים. המצב קשה כי קנדה מוצפת בבקשות מבריטניה, אירלנד, והמון, המון מהודו ופקיסטאן. אני מכיר את הנושא מקרוב כי אחותי ובעלה נרשמו במקביל לקנדה ואוסטרליה לפני כ שנתיים ואני עושיתי את כל התרגומים . יתכן והם עומדים לקבל תשובה שלילית מאוסטרליה בקרוב, ומתפללים לתשובה חיובית מקנדה.

16 הפער באיכות החיים בין ישראל למערב מקומם ממש קליפורני
  • 08:16
  • 08.02.12

נכון, גם בקליפורניה יש עניים,יוקר מחיה מטורף ופערי הכנסות ענקיים. ההבדל הוא שאנשים בעלי השכלה ומקצוע מבוקש שמוצאים עבודה טובה חיים כאן ממש, אבל ממש טוב. כל ביקור בארץ אני מזדעזע מחדש עד כמה בני כיתתי, משכילים וחרוצים כולם, חיים פשוט בצמצום, מבלי היכולת להעניק לילדיהם את ההשכלה המגיעה להם, ובלי יכולת לצאת לחופשה משפחתית ראויה פעם בשנה.

17 ישראל היא הבית הזורק - וקנדה וגם פינלנד - היא הבית הקולט בחום [וקור איימים בחוץ] בעלי המקצועות הדרושים [רופאים, מהנדסים - אבל לא "יועצים כלכליים"]  (לת) עיינים לראותEYES2C
  • 08:27
  • 08.02.12

18 אבירמה תמיד את צודקת כל כך אבל לא לברוח
  • 08:30
  • 08.02.12

אל לנו לוותר ולהפוך לנפולת נמושות. נשאר ונלחם. גם ההורים שלנו נתקלו בקשיים כאלה כשגידלו אותנו.

19 אתה עובד ובכל זאת אין אפשרות להתקיים בכבוד  (לת) חינוך,תרבות,אופק,רווחה,
  • 08:33
  • 08.02.12

20 לאבירמה: אילו תמכת בדב חנין ["העיר שלנו"] ולא בקצין [במיל] רון חולדאי היו גם ג. וט. מוצאים דיור וגן ילדים לרחל בתם הקטנה  (לת) משה מזרחי
  • 08:36
  • 08.02.12

21 אין לנו מקום במדינה - היא כבר שייכת רק לש"ס ולליכוד  (לת) עמית
  • 08:44
  • 08.02.12

  •   אתה צודק. המדינה כבר לא שייכת לנו, צאצאי המייסדים אמת לאמיתה
    • 09:48
    • 08.02.12

    מי שיארוז את המזוודות יעשה בשכל. שרק לא יאחר את הרכבת.

22 תשמעי א
  • 08:47
  • 08.02.12

אני לגמרי מסכימה שיוקר המחיה כאן מטורף ונורא קשה לסגור את החודש אבל אל תספרי שטויות. גן במרכז לא עולה 4000 שח. אני מחפשת עכשיו גנים לילד והמחירים נעים בין 2500 ל 3000. והגנים באמת חילוניים. אל תפחידי סתם.

23 משהו דפוק. עובדי הקבלן הרוסים יצביעו לליברמן, עובדי הקבלן המזרחיים לאלי ישי, השכירים לביבי. מה אנשים לא מבינים מי דופק אותם???  (לת) גד
  • 08:50
  • 08.02.12

24 לייבש ביצות יותר קל? אנופלס
  • 08:59
  • 08.02.12

תחזיקו אותי, או שאני יורד לקנדה!!!

25 דמגוגיה צרופה ! אם היו חיים בארה"ב של היום מצבם לא היה יותר טוב  (לת) מכיר ויודע
  • 08:59
  • 08.02.12

  •   מי משווה בכלל לארה"ב? גם מכיר ויודע
    • 09:22
    • 08.02.12

    תקרא טוב. מדובר על קנדה. ק-נ-ד-ה!!!
    מדינה יציבה, דמוקרטית אמיתית ודואגת לרווחת תושביה. היום זו אחת המדינות הבודדות שממש מחפשת אנשים צעירים ומשכילים שיבואו אליה. אם אני בן 35 גם אני הייתי הולך על זה

  •   החיים באמריקה מעולים אמריקאי
    • 19:57
    • 08.02.12

    אמריקה לא הומוגנית, בודאי יש מקומות שלא כדאי להגר אליהם, אבל השמועות על מותה של האימפריה האמריקאית מוגזמות. מי שמוצא עבודה טובה וגר בפרבר טוב של עיר נחמדה (ולא חסר) נהנה מאיכות חיים ורווחה ומחינוך מצויין לילדים.

26 חבל שזה כך, אבל זה כל כך נכון.  (לת) עמליה
  • 09:05
  • 08.02.12

27 אז מה בדיוק הפואנטה?  (לת) ציוני
  • 09:07
  • 08.02.12

28 להפיץ את המאמר החשוב הזה!  (לת) אין כמו אבירמה!!!
  • 09:08
  • 08.02.12

29 כל כך נכון דליה
  • 09:18
  • 08.02.12

אנחנו בדיוק באותו מצב. מתכננים לעזוב לאוסטרליה.

30 מה יש להבין? לא בורר שיש כאן אולגרכיה השיתוף פעולה של שלטון החוק בשביל זה מינו את ויינשטיין ונאמן. שניהם היו פרקלטיו של ביבי - ויינשטיין לענייניו הפליליים בפרשת עמדי ועוד ונאמן בעניניו האישיים - בפרשת הקלטת הלוהטת.  (לת) אורי
  • 09:25
  • 08.02.12

31 ירידה עמירם דלויה
  • 09:30
  • 08.02.12

חבל על זה אפא הרוח הציונית והאידיאולוגיה המנהיגים שכחו את זה כנראה או שדואגים רק לעצמם

32 כן, אני מתעלם מהמסקנה הבלתי נמנעת הזאת כבר שנים, אבל אאלץ לעשות את הדבר ההגיוני בקרוב  (לת) txh
  • 09:36
  • 08.02.12

33 חשבון בבקשה מורה לחשבון
  • 09:51
  • 08.02.12

זוג הורים עובדים + שלושה ילדים
1000 שקלים חינוך לילד הגדול
2500 שקלים גן לילד שני
3000 שקלים מטפלת ליילד קטן
5000 דיור (שכירות/משכנתא ארנונה)
3500 אוכל
200 בריאות
600 מים חשמל
1500 תחבורה (דלק ירידת ערך רכב)
בין 17 ל- 18 אלף נטו, ואלו הערכות חסר, וזה לפני שהלכנו לסרט או להצגה, ולפני שחסכנו (חה חה) משהו, ולפני שקנינו בגדים ולפני שנכנסנו לפארק לאומי או למוזיאון עם כל המשפחה.
נכון - לא חייבים חינוך טוב או שירותי בריאות ואפשר לאכול לחם עם השחר העולה שלוש פעמים ביום ולקנות בגדים לא מתאימים ובקיצור - להיות עניים.

  •   מי שלא מסוגל לפרנס 3 ילדים שיסתפק בפחות  (לת) במקום ליילל שדופקים אותו
    • 14:16
    • 08.02.12

  •   חשבון עגום ונכון. למשפחה עם 3 ילדים, משפחה נורמטיבית ונורמלית בכל מקום אחר, אין אפשרות לחיות נורמלי אפילו אם שני בני הזוג משתכרים כ ל א ח ד שכר ממוצע של 8000 ש"ח לחודש. מדינת היהודים דופקת את יהודיה וכמובן את ערבייה, נותנים לקומץ קטן של אנשים שהם גם המעסיקים שלנו וגם בעלי העסקים מהם אנו קונים מצרכים ושירותים - להחזיק אותנו בביצים אם זו לא שערוריה מה כן
    • 14:52
    • 08.02.12

    בארצות אירופה מספיק מפרנס אחד שעובד בשכר ממוצע + כספי הקצבאות שהן ברמה נורמלית, לא כמו כאן, כדי לחיות מצוין! משהו דפוק מהיסוד.

34 מה שקשה להחליט זה.. לאיפה להגר?
  • 10:07
  • 08.02.12

ואני סטודנט שיכול לתרום פה המון.. אבל אין כבר חשק אנחנו מתוסכלים!

35 היהודים הנצחיים הוציאו חוזה על חוזה המדינה. זכי חלטורה
  • 10:13
  • 08.02.12

מה שאבירמה מתארת זו מדינת היהודים האמיתית ולא הצ'יקמוק הציוני של הרצל שהיהודים הנצחיים הוציאו עליה חוזה. הגופים הגדולים במדינה קרי משרד רה"מ, משרד הפנים, מינהל מקרקעי ישראל, הביטוח הלאומי, ועדות התכנון המקומיות וכיוצ"ב עוד כמה גופים מתייחסים אל אזרחי המדינה כאל אויב שיש להכריע אותו. מזלי שאינני נצרך לכל אלה וליבי ליבי למסכנים. ואני אומר לכם שמי שלא דואג לדרכון זר לילדיו הוא חסר אחריות הורית שלא לומר פושע. ולזוג החביב נשוא התעללות המדינה אני אומר סעו לקנדה למען הילדים והיא תהיה לנכדים שלכם "הבית שהם אוהבים בכל נימי נפשם". תשאירו את הארץ הזו למטורללים שמצדם ישאירו אותה לערבים (והראשונים להתאסלם יהיו הש"סניקים) כי היהודים הנצחיים לא באמת רוצים מדינה - להזכירכם, מי שביקשו אותה היו "חופשיים" (חילונים בשפתו של נפתלי הרץ אימבר) וציונים. אין על מה להלין, הכרוניקה הזו הייתה צריכה להיות ידועה מראש.

36 אלו זוג ששונא יהודים, אז שלא יגורו במדינת היהודים. "את ראשה עיטר שביס עגול וגדול"
  • 10:37
  • 08.02.12

ישראל היא מדינת היהודים, אם לא בא לכם לגור פה, זכותכם. המאמר הזה רצוף הערות אנטי יהודיות וזה מגעיל אותי, ואני חילוני גמור. אז מה אם הגננת הולכת עם שביס או שבעלה עם כיפה, אם הם מטפלים בילדים כראוי? את חוששת שילמדו אותם קצת יהדות ר"ל? מי שרוצה להישאר ישאר, זה וולונטרי לחלוטין.

37 אז צאו מהמרכז שולי
  • 10:48
  • 08.02.12

גם אני אחת מה 99% וכשאין ברירה עוזבים את המרכז ומגלים שיש עוד מקומות בארץ שאפשר לחיות בהם ואפילו בכבוד למשל יקנעם. החינוך חינם יש כביש 6 וירוק מסביב. די לחיים בבועה שאין כלום מתל אביב.

38 גם אני עזבתי דביר
  • 10:49
  • 08.02.12

ישראל לא מותירה ברירה אלא לעזוב. אין פינה נעימה כבר בארץ הזאת

39 כרגיל מאמר מצוין. העיתונאים הם שופר של האזרחים. את נאמנה לתפקיד העיתונאי  (לת) מגיב
  • 10:54
  • 08.02.12

40 כמה נכון. במקום להפוך למדינת מופת ...  (לת) לא טוב כאן
  • 11:12
  • 08.02.12

41 יש לי רעיון. מדוע שהזוג הצעיר לא יפתח גן ילדים? אור לנו
  • 11:15
  • 08.02.12

התרשמתי מאד מיכולותיו של הבעל כיועץ פיננסי. איך הוא מייעץ ללקוחותיו בענייני פיננסים אם הוא עצמו לא גומר את החודש? וכקרימינולוגית הדרך הטובה ביותר למנוע פשיעה היא לקחת את העבריינים כשהם צעירים מאד, בני שנתיים למשל, ולחנך אותם בגן משלך. אז במקום שהגננת ה"חילונית" עם הבעל שלומד בכולל יגרפו רבבות שקלים מדי חודש תמורת האכלת הילד שלהם בבננה והחלפת חיתוליו כשהיא ובעלה שלא מסתדרים עם המשכורות יעשו זאת.
וברצינות. נמאס מהקיטורים, נמאס מחוסר המעש. הצביעו מרץ וחד"ש בהמוניכם. הן המפלגות היחידות שפועלות למען הציבור הלא דתי.

42 אבירמה, הנושא ידוע, אבל תמיד טוב להזכיר שוב  (לת) גמני גמני
  • 12:09
  • 08.02.12

43 צודקת צודקת צודקת גם אנחנו
  • 12:56
  • 08.02.12

זוג צעיר (סביבות גיל 40) עם המון תארים אקדמיים במקצועות נחשבים, מקבלים משכורות הרבה מעל הממוצע, אבל בקושי מסתדרים. בלי שופינג ראוותני, בלי נופש בחול או אפילו באילת. שנינו זקוקים למכונית בשביל העבודה, תוסיפו גן (פרטי, אין כאן אחר) צהרון לילד נוסף בגיל בי"ס, וקניות (במקום הכי זול) ולא גומרים את החודש. כן, גם אנחנו חושבים על חול.

  •   מעניין למה אני גומרת את החופש עם שני ילדים, נוסעת לחו״ל כל שנה  (לת) ואיתי עוד מאות אלפי בני גילי הצעיר
    • 21:06
    • 08.02.12

44 איך לחשוב keep smiling
  • 13:08
  • 08.02.12

ראשית כדאי לשאול מה אני באמת רוצה שנית מה הערכים על פי הם אבסס זאת ולאחר מכן לשאול מה ואיך כדאי להוציא זאת לפועל.
כל ההתיחסות לבחירותיהם של אנשים כתנועת חלקיקים חסרי רצון שוללת את היחוד האנושי הכולל תמיד את חופש הבחירה.
אז יש את אלו שתמיד ינועו לאן שקל יותר ויש את אלו שתמיד ישארו איפה שהם רגילים להיות מתוך שחיקה עייפות או הרגל.
ועדיין השאלה החשובה היא מה אדם רוצה באמת ומה הוא מוכן לעשות בנוגע לכך

45 די כבר עם ה"שניהם שירתו בצבא". אם לשניהם, או לאחד מהם, לא נמצא תקן באפסנאות, הקושי שלו הוא פחות מקשיים של אלה ששירתו? נהפוך הוא. המדינה זרקה אותו עוד קודם, ומסתבר שגם את, אבירמה ישראלי אמיתי
  • 13:15
  • 08.02.12

צדק חברתי לכו-לם - ללא קשר לתקן שנמצא או לא נמצא להם באפסנאות הצה"לית.
כל דרישה שאינה מבינה את זה היא דרישה מסורסת ומסרסת בשירות ה'הפרד ומשול'.

  •   אתה טועה. שירתו את המדינה נעל
    • 01:22
    • 09.02.12

    כלומר: שירתו שירות צבאי או לאומי, נתנו מזמנם וממרצם בזמן שאחרים עשו לבתיהם או התרבו או התנענעו כלולבים.
    צדק חברתי לכול-לם, אבל העדפה מתקנת למי שממצה את כושר השתכרותו וגם תרם למדינה בדרכים מגוונות.

46 אפשר לגור במרכז, לא בגוש דן, הורים וילדה ב3חדרים ב2800שח  (לת) צדק חברתי, למה התשלום לגננת חילונית בגן גבוה מגן עם גננת דתית?
  • 13:16
  • 08.02.12

47 קר בקנדה ויש ר''מ ימני קיצוני שמתעמר בחלשים והולך להיות קר יותר אל תעזבו כל כך מהר הרפר סכנה קיומית
  • 13:16
  • 08.02.12

כמובן 'שהיהודוינים' ו'הישראלי האטום' בקנדה תומכים בו ללא סייג עקב 'עיוורונו 'כלפי ישראל בישראל אפשר להישרד באוהלים בקנדה לא...

48 זוג נהדר שאינו מוצא את מקומו בישראל המתעמרת ומתחרדת  (לת) הכיפות שמתחילות להפחיד
  • 13:18
  • 08.02.12

49 וונקובר זה הפתרון העדיף בקנדה למרות היוקר ביחס לקנדה זה זול מישראל וגם חם יחסית אריק
  • 13:20
  • 08.02.12

אוסטרליה, ניו זילנד וארה"ב גם זול מישראל ועדיף על התרוששות בכלכלת המקורבים המצחינה בה ועדי עובדים צה"ל ובעלי ההון חוגגים על גב העבדים שצריכים לפרנס גם את השכבות הנזקקות הצומחות במהרה ומהוות רוב בקרב הילדים, החרדים והערבים. ירחם השם.

50 הפעם את צודקת. כמה חבל שכך.  (לת) נגה
  • 13:24
  • 08.02.12

51 הגירה? ברקוד
  • 13:38
  • 08.02.12

אני בן 38 וחי בניו יורק כבר 11 שנה, ואני יכול לומר שמי שחושב שזה קל ויפה הוא טועה ובגדול, אחרי כל הזמן הזה ועם ביקורים מאוד תכופים בישראל (מספר פעמים בשנה) הגעתי למסקנה שבישראל רוב חבריי ומכריי חיים הרבה יותר טוב ממני למרות שאני מרוויח הרבה יותר מהם.
אחרי כל כך הרבה זמן אני יכול לומר רק דבר אחד רוב חבריי בניו יורק מתקפלים וחוזרים הביתה, כי מה לנו לעשות, ישראלים אנחנו אחרי הכל ונפשנו לא שוקטת.
אזרח אמריקאי אנוכי, אבל ישראלי בנפשי ובכל רמ'ח אבריי, חי בגלות אבל אם תבואו אל ביתי תגלו שאני חי בישראל, כל הזמן על החדשות מישראל, רוב מוצרי המזון בביתי הם מוצרים מישראל,
ישראל היא לא מדינה שקל לחיות בה אין חולק על כך, אבל אם הישראלים היו מבינים שבישראל רמת החיים ואיכותם היא בין הגבוהות בעולם ואל תיתנו למספרים או כמובן לנפסדיי הסמול לבלבל אתכם.
כל הישראלים שאני מכיר בארה'ב או בקנדה כולל את עבדכם הנאמן מדקלמים את אותה מנטרה "מת לחזור לארץ אבל לא יודע איך" אחרי שנים שאני מנגן על חזרה הביתה הגיע הזמן, למרות המצב הבטחוני והכלכלי הלא פשוט בישראל יודע אנוכי שנפשי תשקוט סוף סוף, רוב חבריי כאן הגיעו בשביל הנוחות או בריחה מהמציאות הישראלית הלא פשרנית, ובכל זאת כולם שמים להם יעד לחזרה, כולם אבל כולם רק מתלוננים למרות שמצבם הכלכלי של רובם מהם הוא חלומו של כל אחד בארץ, במהלך השנתיים האחרונות הרבה מחבריי חזרו לארץ וכשאני בא לבקר אותם בארץ אז כמובן אתה שומע תלונות על המצב הכלכלי הבטחוני וכהנה וכהנה, אבל כל אחד מהם נראה מאושר שלא לדבר על ילדיהם שפשוט פורחים וכמובן שתלונות להם לרוב אבל אף אחד מהם לא רוצה לחזור לחיות בניו יורק יותר (ריקנות, ריקנות, ועוד ריקנות) נמאס להם.
גם לי אז התחלתי תהליך של תושב חוזר, ומהרגע שהתחלתי אני פשוט חסר סבלנות יש לי לפחות עוד כמה חודשים לטפל ולקפל, מה שבטוח שהמשפחה וכל החברים מאושרים שסוף סוף אחרי שיכנועים של שנים אני שב הביתה.

לא יודע מה אתכם אבל אני לעזוב את ישראל את המשפחה את החברים לא עוזב יותר, לא בשביל כסף או שום אשליה אחרת.

כאן ביתי גם אם הוא דל ורק כאן אני מוכן לגדל את ילדיי.

  •   מה הבעיה, אתה צריך הוראות ללה-גרדיה? נו, באמת
    • 14:22
    • 08.02.12

    11 שנה אתה חי בניו-יורק ולא יודע איך לחזור לישראל? תארוז חפצים, תעלה על מטוס ותחזור. זה לא מסובך. יש שלטים בנמל התעופה והכל.

    אז במקום להרביץ ציונות מרחוק, קום ועשה מעשה. ...אלא אם כן אתה לא באמת גר בניו-יורק, אלא יושב בישראל וכותב את ההודעות האלה מטעם משרד הקליטה הישראלי.

  •   נו. אתה הרי לא באמת "חי בניו יורק 11 שנה". ולגבי אותם "משפחה וחברים בארץ" - דינה, Boston
    • 14:58
    • 08.02.12

    כאשר אני מגיעה לארץ, בעיקר בשנים האחרונות, כל מה ש"המשפחה והחברים" מתעניינים בו היא כיצד לקבל גרין קארד או אשרת עבודה כדי לעוף מהארץ ועדיף שעה קודם.

  •   באמת ברקוד
    • 15:11
    • 08.02.12

    אני לא אבירמה גולן שכותבת מטעם.
    וכן אחרי 11 שנה זה לא כל כך קל לסגור את הכל, הלוואי וזה היה רק לארוז את הבגדים ולעקוב אחר השלטים, והסר דאגה מליבך את הדרך אני יודע,

  •   אמור לי, המשרד לעידוד הגירת היהודים מישראל משלם לך?  (לת) לנו באמת החוצפן עלוב הנפש
    • 16:26
    • 08.02.12

  •   ברקוד, קשה להאמין שהסיפור אמיתי...  (לת) ובכל מקרה - שיהיה בהצלחה!
    • 16:54
    • 08.02.12

  •   גם אנחנו חיים בחו"ל ורוצים לחזור אחת
    • 17:09
    • 08.02.12

    ולא, זו לא תעמולה מטעם משרד הקליטה. כלכלית יש לנו חיים טובים כאן אבל לא מרגישים שייכים. ולא קל למצוא בודה בארץ ולחזור.

  •   אם היית מנסה להתערות במקום החדש ביסלי במבה
    • 23:22
    • 08.02.12

    ולא להקשיב לחדשות כל הזמן ולמלא את הבית במוצרים ישראלים אולי היית מסתדר יותר טוב. מי שעוזב עושה זאת כי נמאס לו להקשיב כל הזמן לחדשות . אם הן כל כל חסרות לך למה עזבת?

  •   זו תגובה מוזמנת של משרד החוץ. קשקוש  (לת) ישראלי בקנדה
    • 01:12
    • 09.02.12

  •   ברקוד חזור לישראל ויפה שנה קודם Long Island
    • 01:23
    • 09.02.12

    נמושות כמוך מוציאות כאן לכולנו שם רע.

  •   סיפורי פוגי. החפירה הזו מתאימה לעובד מתחזה של משרד הקליטה. לוני
    • 02:56
    • 09.02.12

    ולא אתפלא בכלל אם האדון ברקוד, שסביר להניח שכף רגלו לא דרכה מעולם בארה"ב, מנסה בסתר בעצמו להשיג דרכון זר כמו כל ישראלי שני שבחוץ מכריז "אין כמו בארץ" ובסתר מחפש דוד פולני מדרגה חמישית בשביל דרכון זר.

52 כרגיל מאמר נוקב ונכון. אך לא אהבתי את הקטע האנטי דתי בו- זו לא הבעיה.  (לת) המצונזר
  • 13:39
  • 08.02.12

53 פשוט צריך לבחור במפלגה הנכונה. יוסי
  • 14:00
  • 08.02.12

מתוך מצע המפלגה בה בחרתי בבחירות האחרונות:

המפלגה מאמינה כי תפקידה של מדינה לפעול לטובת כל תושביה על בסיס של שוויון מהותי. ממשלות ישראל בשנים האחרונות פעלו באופן שהביא להגדלת הפערים, לחיזוק בעלי ההון, ליצירת שכבה רחבה של עניים ולריסוק מעמד הביניים.
בחברה הישראלית של שנת 2008 הניכור גדול, תחושת הביטחון הסוציאלי אפסית והפחד ממחסור קיים הוא נחלת רבים. מדובר בסכנה קיומית. המפלגה מאמינה כי רק שינוי מהותי בסדרי העדיפויות, יצירת שוויון מהותי, קביעת הגדרה ברורה של זכויות חברתיות וחלוקה מחדש של משאבי המדינה, יביאו לתיקון יסודי של המדינה באופן שיבטיח חיים בכבוד לכל אזרחיה.
מערכות סעד ובתי תמחוי אינם פתרון; עלינו ליצור חברה של צדק ולא של צדקה. ישראל צריכה להבטיח איכות חיים גבוהה, תעסוקה שבצדה הכנסה הוגנת ופיתוח שירותים של חינוך ובריאות.
האחריות המוטלת על המדינה מחייבת את מעורבותה הישירה בהספקת שירותי רווחה, בהבטחת רשת ביטחון שתגן על חסכונותיו הפנסיוניים של כל תושב, ותקנה זכות לקיום מינימאלי בכבוד.

למפלגה קוראים מרץ. מכירים?

  •   כדאי שמרץ תחזור למצע החברתי שעליו היא קיבלה את כל קולותיה מהעבר  (לת) היום הם עסוקים רק באג׳נדה הפוליטית ההזויה
    • 17:09
    • 08.02.12

54 ניצול אג׳נדה פוליטית של אמירה כדי לייאש את צעירי ישראל הוא שימוש במצוקה באופן לא לגיטימי
  • 14:30
  • 08.02.12

אילו פנתה אבירמה אל האזרחים, כדי שיוציאו אל הפועל שינוי בשיטת המשטר, או שינוי בהרכב סקטוריאלי של הכנסת, או שינוי בדרישות הציבור מהממשלה, אפשר היה לומר, שיש לאבירמה סיבה למאמר.
כרגע עסוקה אבירמה בייאוש הציבור מהמדינה, אבירמה זורעת על פלטפורמת היאוש המפונק גם כך של אזרחיה הצעירים, שרוצים שתי מכוניות, דירה עם חדר לכל ילד, ומיקום מנצח של ארלוזרובה פינת דיזינגובה, כי לגור חייבים רק בליבה של תל אביב, ולא מילימטר אחד רחוק יותר, ומשתמשת בו להנחלה פוליטית.
לאבירמה יש משנה פוליטית סדורה, המשנה הזאת היא שתסדר גם את דרך החיים לצעירים שילכו בה, היא תפתור אותם מחובות כלפי המדינה, כי במדינה של אבירמה יש רק זכויות.
יכול להיות שבקנדה לא חלה על אזרחיה חובת השירות בצבא, כי אויביה נמצאים בקצה העולם שאותו הם לא כל כך מכירים, אולם כבר אמרו חכמים כי טוב צריף דל על אדמת מולדת מבית זהב על אדמת ניכר כי:
להיות בניכר, משמעותו לגור במדינה שאחרים בנו, לפי כללים שלהם, חוקים שלהם, פילוסופיה שלהם ובסופו של דבר גם החלטות שלהם אם תישאר שם או לא, או אפילו אם תישאר בחיים או לא, ראה היסטוריה לא רחוקה של העם היהודי.
תמיד תדע שאתה גר על אדמתו של עם אחר, לא תהיה לך כל השפעה אם יתהפך הגלגל, לאן תלך אם לא תדאג לשמור על המדינה היחידה השומרת על שעריה פתוחים בשבילך?
כך כשכל המגיבים כפי המצופה ממאמרה של אבירמה הקוראים לצעירי המולדת לנדוד את אדמות סיר הבשר, כי שם אכן הסיר עשוי מזהב וטעמו משובח.
לדעתי טעמו מר, טעמו מנוכר, טעמו זר מרוחק ובכלל לא הטעם שלנו.
כי האדמות שלנו רק בישראל, כי הבית שלנו רק בישראל, כי שווה להילחם עליהם, כי חזרנו אל בורות המים אחרי אלפיים שנה כדי להישאר כאן לנצח
 

  •   טמבל. עדיף להתאבד כבר מאשר להשאר היכן שאתה (פיזית ומנטלית)  (לת) ניר
    • 18:25
    • 08.02.12

  •   כמה סמלי - "חזרנו אל בורות המים"... עידו
    • 18:32
    • 08.02.12

    אכן חזרנו אל הבורות, לאו דווקא עם מים, אל כל בור שהוא. כמי שיתגורר בקרוב בקנדה, מתוך בחירה מודעת וקשה, אני בוחר להיות חלק מהעם הקנדי. קנדה היא מדינה של מהגרים, יש כאן אנשים מכל העולם. עד היום לא נראה שההתבדלות היהודית הביאה את העם היהודי למקומות טובים. כאתאיסט, שאינו מאמין באלוהים כלשהו או בחיים שלאחר המוות, ומעוניין לחיות את חייו בכבוד ולהוריש חיים טובים (או לפחות סבירים) לילדיו, אינני יכול להרשות לעצמי להישאר בישראל. הסיבה היחידה שבעטיה אני עוזב היא העתיד. לא קשיי ההווה. ישראל של היום אינה מסוגלת להציע לאזרחיה עתיד טוב יותר. ישראל, למרבית הצער, שייכת לעבר, לבור.

  •   אילולא היית מריר, לא היית טורח לכתוב לנו באופן הזה  (לת) כאילו קנדה היא הנקמה שלך
    • 20:57
    • 08.02.12

  •   קנדה אינה נקמתי, היא מפלטי באין ברירה עידו
    • 01:37
    • 09.02.12

    אני "טורח" לכתוב משום שכתיבה היא דרך טובה להעביר רעיונות ולבטא ביקורת, ולהתבטא בכלל. האם המרירות שבדבריי מפתיעה אותך ? כאדם רציונלי וחושב, אני מבין שאין עתיד בישראל. לילדיי אני חייב לנסות וליצור עתיד טוב יותר - לא כזה שיתבסס על אמירות שחוקות כמו "אם תרצו אין זו אגדה" - אלא עתיד טוב עוד בזמן חייהם, עוד בזמן חיי. כאדם הקשור מאוד למשפחתו, הוריו ואחיו - הדבר האחרון שהייתי רוצה לעשות הוא להיפרד ולהתרחק מהם. אני נאלץ לעשות את הבחירה, והבחירה קשה, קשה מאוד. כשאבות אבותיי הקימו את המדינה הזו - לא למדינה כזו הם פיללו. כן, יש בי מרירות כלפי מדינת ישראל. מדינה שבאותה מהירות מדהימה שבה קמה ופרחה - כך היא נהרסת וקמלה. מדינה שיודעת רק לקחת מאזרחיה שכבר אין להם מאין לתת. מדינה שקיבלה ממני וממשפחתי כל-כך הרבה. מדינה שמאלצת אותי להתמודד עם הבחירה הקשה שאני עושה. אגב - השימוש התכוף במלה "מדינה" עלול לטשטש את העובדה שמדובר באנשים שהם אזרחי המדינה, באנשים שאחראים לדמותה של המדינה, ולה שהפכה להיות: בנבערותם, בבורותם, בפחדיהם, בלהט הפנאטי שבהם, בגזענות שלהם, ביוהרתם ובחוסר החמלה שבהם. אכן "עם נבחר". אז נכון, יש בי מרירות. אני מקווה שעם השנים היא תתעמעם. אני מקווה שילדיי יזכו לחיות חיים של כבוד, של חופש, של תקווה, ללא מרירות, ומה לעשות - גם ללא ישראל. קנדה אינה נקמתי - קנדה היא מדינתי החדשה. אני תושב קנדה היום. זר, חדש, תלוש - אבל עם תקווה לעתיד טוב יותר, עתיד בכלל - לי ולילדיי. כל טוב.

55 ככה זה פרחח
  • 14:31
  • 08.02.12

כשיש לך יו"ר הסתדרות המקבל משכורת של 25000 ש"ח, ותומך בוועדים שמשכורתם (העלובה), משולמת מגירעון תקציבי.
נ.ב.
מי שמשלם 3000 ש"ח ומעלה שכ"ד ומחזיק מכונית רשאי ויכול לגור אי שם לייד טייבה או טול כרם ולשלם משכנתה בגובה שכ"ד תל-אביבי..
אההה ניזכרתי אנו מתנגדם לרכבת מהירה מב"ש לת"א כי זה ימנע מאיתנו לנהוג בלמבורג'יני ולהראות לכלל קנאי הארץ, "ראו איזה צעצוע יפה יש לנו"

  •   לא רק שכר גבוה יש ליור ההסתדרות, גם דירה גדולה ומפוארת על חשבון ההסתדרות. עובדה. ויש עוד כידוע......  (לת) מזמריה
    • 23:52
    • 08.02.12

56 משהו על קנדה ישראלי בקנדה
  • 15:31
  • 08.02.12

נכון שבחורף קר בקנדה, אבל הבתים בנויים אחרת, ומתרגלים. הקיץ והאביב מדהימים.
אנו פה כבר 6 שנים. התהליך לקח לנו שנתיים אז, היום זה לפחות 4 שנים.
איכות החיים כאן, השקט והשלווה והכבוד ההדדי, זה משהו שלא מכירים או חולמים בארץ.
ותמיד אפשר לבוא לביקור קטן בביצה...

אבל: קשה מאד מאד למצוא עבודה אם יש לך מקצוע המחייב תעודה או רישיון.
רוב התעודות שתציגו לא יוכרו לכם, ותצטרכו להשיג אותם כאן.
אבל, וזה האבל הגדול: אחרי זה החיים שלכם יהיו שונים לגמרי.

עצתי לכם: מי שחושב לעשות את המהלך שיתחיל מיד.
בהצלחה

  •   Canadian Experience T
    • 16:39
    • 08.02.12

    אנשים לא מאמינים כמה זמן זה לוקח. ראה תגובת RU Nuts ! זה בהחלט יכול לקחת ארבע שנים של limbo לפני שי שתושבה של כן או לא! אבל הויזה לחוד וההכרה מגילדות המקצועיות לחוד. הרבה נהגי טקסי בטורונטו הם מהנדסים מפקיסטן
    with out Canadian work experience !

  •   שכחת לציין שאתה עו"ד שעוסק בהגירה...  (לת) תיקון
    • 17:29
    • 08.02.12

57 מסכים עם כל מילה - לא אמצא פתרון בארץ עם כל הכאב קודם אעשה לביתי  (לת) אבי
  • 15:32
  • 08.02.12

  •   דיור מבוגרת
    • 16:40
    • 08.02.12

    בזמנו, רווקים שהגיעו לגיל 30, המדינה סייעה להם לרכוש דירה,חברה רכשה דירה ישנה של 2,5 חדרים במרכז רמת גן,חלק משכנתא עומדת, חלק הלואה, חלק יושבת, אבל הצליחה לרכוש.
    לא אדבר על זוגות צעירים, רמתאביב הרי נבנתה כשיכון לזוגות צעירים, אזור - הדירות נמכרו כמעט חינם....בגין עלה לשלטון, מצא 50,000 דירות ריקות (מיועדות ל...) שר השיכון דאז, מר פת מהר מאוד מכר אותן בשוק החופש, היתה טענה שזה בזבוז, מחירי הדירות קפצו....מאז אין דירות ריקות בכמות כזאת.
    פעם, רק מי שעבד קיבל הנחות ממס לילדים,,, היום ?
    זאת הממשלה שהעם בוחר, מה לעשות.
    מפא"י היו מושחתים, הליכוד ? צדיקים

  •   בעלי ואני חסכנו כל אגורה שהרווחנו כדי לקנות דירה, ויתרנו אז על מנעמי החיים  (לת) השאלה על מה את מוכנה לוותר
    • 17:06
    • 08.02.12

  •   ליף וחבריה למחאה עובדים חלקית/לא עובדים ורוצים סבסוד דיור בת"א  (לת) במקום לחסוך נוסעים תדיר לחו"ל+בילוי במסעדות/בתי קפה/פאבים
    • 21:12
    • 08.02.12

58 איבדתי היקר מכל,בתי נשאה לגוי ממוצא גרמני,בת ציונית עורכת דין,חיי בגהנום, רחל הכואבת
  • 16:41
  • 08.02.12

אל תרדו!! תאבדו ילדים זוהי הסטטיסטיקה הכואבת.אין לי קשר עם הבת הבעל ציווה עליהלבחור.

  •   את היא שציוית על בתך לבחור. את אשמה בניתוק היחסים לרחל הכואבת
    • 16:56
    • 08.02.12

    גם אני התחתנתי עם גבר שאינו מזרע ישראל. הורי הרוויחו חתן נהדר ומסור שהם ממש אוהבים, וגם נכדים שהם משתגעים אחריהם. את עשית טעות ואין לך מה להתגאות. אני מקווה בשבילך שאת לא זקנה מדי או חולה מדי כדי לתקן מה שקלקלת ולחדש את הקשרים עם הבת ועם משפחתה.

  •   so for my understanding she made her choice , right ?? So live her along  (לת) I marry a person not a Jew.......... got it ??
    • 20:44
    • 08.02.12

59 לחשוב על הממשלה הגדולה הזאת, על הנסיעות האין סופיות ובזבוז הכספים.  (לת) שלום
  • 16:52
  • 08.02.12

60 אבירמה עיתונאית כלבבי. המסר של חברתך חסון, תהיי יפה ותשתקי. מה דעתך?  (לת) שואלת
  • 16:54
  • 08.02.12

61 יש עיתונאים עם שיניים ויש עיתונאים עם לשון מלקקת.את עם שיניים תודה לאל.  (לת) מירה
  • 16:56
  • 08.02.12

62 מה שישאר בישראל זה ההורים שלנו ומסיבות בודדות של גימלאי הודו ברלינאיש
  • 16:56
  • 08.02.12

לאחר האכזבה מההפגנות בקיץ, נראה שזהו, הזהות הישראלית משנה כיוון להגשמה עצמית ולא ארץ ישראלית .אני חי בברלין ואני רק אשקף לכם את המצב, ישראלים צעירים כאן הרבה פחות קשורים בחבל דק כמו ילידי 70' לטבור הארץ . עכשיו זה רק הם ואיך להגשים את עצמם בלי טרור ישראלי פסיכולוגי מתמיד, גם ככה המדינה לא נותנת להם כלום אחרי הצבא. מה שישאר בישראל זה ההורים שלנו ומסיבות בודדות של גימלאי הודו

63 דעתך על שני מאמרים מענינת, זה של נרי לבנה ,ארץ הגברים וזה של מירב משטרת הפמניזם. מגיבה
  • 16:58
  • 08.02.12

היית חסרה לי בווכוח שנפל עם חסון. יהיה מענין לשמוע דעתך.

64 הבעיות הנוספות לא פחות קשות, ליבש את קול המוסיקה זו גם בעיה לרבים.  (לת) אוהבת תרבות
  • 17:00
  • 08.02.12

65 ומה יגידו הגמלאים? מי נותן להם קול במדינה?  (לת) שואל
  • 17:01
  • 08.02.12

66 מנהיגים אטומים זו הבעיה עושים לביתם.  (לת) דן
  • 17:02
  • 08.02.12

67 שר הבטחון לא מוכן לוותר על שקל, והעיקר שאחרים יותרו לא הוא. בושה.  (לת) דן
  • 17:03
  • 08.02.12

68 נמאס מהוצאות הבטחון המופרזות ממש נמאס.  (לת) מגיב
  • 17:03
  • 08.02.12

69 שיעשו כמוני וכמו עוד ארבה זוגות צעירים , שילכו לפריפריה או להתנחלויות.  (לת) אשר
  • 17:40
  • 08.02.12

70 לצערי הרב כל מילה בסלע. למי שמעוניין בעתיד, אין מה לחפש בישראל. קנדית טריה
  • 17:42
  • 08.02.12

נכון שקצת קר, אבל התחושה הנוחה, חביבות האנשים, שעות העבודה הנורמליות והתמורה ההוגנת להן, הרוגע בכבישים והדרך ההגיונית, הנינוחה והישרה שבה הכל מתנהל, מצדיקים קניה של מעיל הגון. כואב לעזוב את המולדת, קשה להתחיל מחדש בשפה זרה, אבל אחרי כמה שבועות גם 5 מעלות כבר הופכות את היום למתאים לפיקניק שמשי. ואפשר לחיות.

  •   אבל חשוב לך מאוד גם להתבטא כאן, אולי להעביר כמה חברים אלייך? כי משעמם בחוץ ללא החברים?
    • 20:53
    • 08.02.12

    העיקר שיש לך בית גדול יותר? מכונית גדולה יותר? משכורת גדולה יותר?
    הפלא ופלא, גילית שבקנדה הגודל כן קובע

  •   זו התחושה שאינך מרומה ונגזל תמידית, זה לא הגודל של האוטו
    • 01:50
    • 09.02.12

    ושיש לך כבוד כאדם

71 להגר זה לא עניין של תחבורה, להגר זה תהליך קוגנטיבי. מי שרוצה יצליח ומי שלא שלם עם זה תמיד יבכה. דבר אחד בטוח למהגרים: היכן שהיה קשה לכם, יהיה לילדים שלכם קל.  (לת) Canada Kid
  • 19:03
  • 08.02.12

72 הסיפורים של ישראלים על חיי ההגירה נקראים כמו הסיפורים של דגים על איך זה לעוף.  (לת) Canada Kid's brother
  • 19:05
  • 08.02.12

73 צודקת. מת לקחת את המשפחה ולעוף  (לת) ah
  • 19:10
  • 08.02.12

74 מדינת ישראל גירשה אותי חיים דותן
  • 19:13
  • 08.02.12

המדינה שלי גירשה אותי. ובגלל זה אני נמצא בחו"ל כיום, כבר 8 שנים.

זה אולי נשמע מוזר אבל זה בדיוק מה שקרה. בגיל 45 קרס העסק שלי בגלל שלקוח גדול לא שילם לי על סחורה שקיבל (הוא בעצמו פשט רגל). כתוצאה מזה קרס העסק שלי וקרסו חיי. נותרתי חייב כספים לרשויות, לבנקים ועוד.

הבעיה היא שהחוקים במדינת ישראל לא מאפשרים לך לשלם את החוב שלך בתשלומים סבירים חודשיים. הייתי יכול ממזמן לחסל את כל החובות שלי אם היו מאפשרים לי לשלם בכל חודש 5000 שקל למשל, לכל הרשויות ביחד ולכל החייבים. אלא מה ? אין דבר כזה בישראל. אומרים לך: "או שתשים כסף מזומן על השולחן או שתלך לכלא "! (כי אנחנו לא מאמינים שאין לך).

וכך אחרי 45 שנה במדינה שלי, פתאום נאלצתי לעזוב אחרת הייתי נכנס לכלא !

ותבינו: אני הייתי אזרח מסודר והגון, עשיתי מילואים כל חיי, שילמתי מיסים ומעולם לא רימיתי איש. ביום אחד קרסו חיי והמדינה שלי בעצמה גרשה אותי מתחומה ועד היום לא מאפשרת לי לחזור !!

את חובותי האחרים כבר מזמן שילמתי. רק לרשויות אי אפשר לשלם !

כיום אני מתגורר במדינה אחרת כבר 8 שנים. החיים רגועים אך מלאים געגועים. אבל אין לי ברירה כי מדינת ישראל פשוט לא נותנת לי לחזור בחזרה !!!!!

אז תגידו לי : מי הם האנשים האלו שמנהלים לנו את החיים ולקחו את המדינה לידיים שלהם ?

מי הם המטורפים שמצביעים עבור ממשלה ימנית מטורפת על כל הראש שרק רוצה כל היום להתנקם באזרחים שלה?

אתם הם המטומטמים שהצבעתם ימינה ושתמשיכו להצביע ימינה כל חייכם, רק כדי שלא יגידו עליכם שאתם "שמאלנים".

האמת היא שמדינת ישראל כבר גמורה. זו כבר עובדה מוגמרת. אתם פשוט לא רואים את זה כי אתם שוחים בבוץ.

תעשו לעצמכם טובה ואם אתם צעירים- תעזבו את המדינה. כי לאיש לא אכפת מה יקרה לכם. לאיש לא אכפת והמדינה על הקרשים מנוהלת על ידי מטורפים.

עזבו את המדינה כעת כל עוד יש עוד זמן ! ובעוד 10 שנים תגידו תודה !

ואני ? בלית ברירה מתגעגע מרחוק אבל את האזרחות הישראלית שלי עומד למחוק. בקרוב אקבל אזרחות זרה ואת הישראלית אזרוק לאלתר. כי אם המדינה שלי רק מענישה אותי ומתנקמת בי- אז אני לא רוצה כל חלק בה. והויתור על האזרחות יהיה השחרור הסופי שלי מכל הדבר המטומטם הזה שנקרא "מדינת היהודים". חבל שלא נולדתי במקום אחר !

75 עזבתי, ואני לא מתחרט... למען האמת לא היה חסר לי כלום בארץ, אני עובד היטק. עזבתי בגלל הצורך לשנות ולחוות הרפתקאה. כאן בקנדה למדתי שיש רספקט לגיל ולשעות העבודה. במילים אחרות, אפשר למצוא עבודה אחרי 45 וללכת בחמש הביתה  (לת) צחי
  • 19:13
  • 08.02.12

76 בצפון אמריקה עובדים יותר קשה וחיים על הפנים!  (לת) רועי
  • 19:27
  • 08.02.12

77 שביסים עליך,ישראל שקול
  • 19:38
  • 08.02.12

חזק,המאמר הזה.
חייבים לברוח מכאן.הכל מלא ,רחמנא ליצלן,בשביסים ובכיפות.אי אפשר להימלט מהם.
אני מציע לקוראים להחליף בהתאמה את הביטויים:"שביס" ו"כיפה" ,ב:" כפיה"ו"רעלה".הארץ ושמאלניו היו נזעקים במיטיו הגידופים נגד הכותב.

  •   התגובה שלך היא דמגוגיה עלובה שק לי
    • 02:07
    • 09.02.12

    המלים "כאפיה" ו"רעלה" - כאשר הן נאמרות בהקשר של מדינת ישראל, מעוררות קונוטציה של ערבים, אשר עבור רוב האוכלוסיה הם שקופים במקרה הטוב, או "מחבלים" במקרה הרע. בכל מקרה - הם אינם מעוררים תחושת איום, לפחות לא אצל חלקנו, שאינם חובשים "שביס" ו"כיפה". המלים "שביס" ו"כיפה", לעומת זאת, מעוררים אצל המיעוט החילוני בישראל (ובמידה רבה של צדק), קונוטציה של כפייה דתית, לאומנות וציות עיוור ופרימיטיבי לדת חשוכה. קונוטציות אלו מעוררות בנו תחושת איום, שלדעתי מוצדקת למדיי. להזכירך שרוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין הגיע מתוך האוכלוסייה הזו. אגב - הרשה לי לתקן אותך: התכוונת בוודאי ל"מיטב" כאשר רשמת "מיטיו".

78 הילד הזה הוא אני חוזרים לבריטניה
  • 21:00
  • 08.02.12

גרנו בבריטניה 4 שנים, נהנינו מכל רגע, אני לא אתחיל אפילו להסביר את ההבדלים כי הם פשוט גדולים מדי.
חזרנו לארץ לפני שלוש שנים בדיוק מהסיבות המיושנות שאנשים מדברים עליהן כאן בטוקבקים - מזג אויר, ילדים שיגדלו ישראלים וכו'...
חזרנו ומאז המציאות (והמדינה) פה סוטרת לנו בפנים. הבנו שישראל כבר לא אותה ישראל ולעולם לא תהיה. חטפו אותה.
אין טעם ועתיד להשאר, במיוחד בשביל הילדים.
הקיץ אנו אוספים פה את כל מה שיש וחוזרים, סופית, לבריטניה.

79 פשוט לחלק קרקעות במחירי הפיתוח מיכאל
  • 21:03
  • 08.02.12

הפיתרון הוא פשוט: לחלק קרקעות לזוגות צעירים יוצאי צבא, במחיר הפיתוח בלבד. הקרקעות לא שייכות למדינת ישראל אלא לעם היהודי. להכריז על משבר לאומי, להקים יישובים חדשים, ולבנות כמו בשנות ה-50' וה-90'.

מי שיצר את הבעיה הוא בג"ץ קעדאן שבכח רצה להקים מדינת כל אזרחיה, ואסר על הקצאת קרקעות ליהודים. אחריו באו גם בעלי ההון, קיבוצי הנדל"ן, הירוקים וסתם שמאלנים.

ועדת טרכטנברג מיותרת, ונועדה לזרות חול בעיני הציבור. הפיתרון היה על הקיר.

80 מה עושים? חוסר אונים. עצוב ונכון. גם אני לא רואה איך ילדי יחיו פה. כבר אני קורסת. רויטל
  • 21:04
  • 08.02.12

מה עושים?

81 המילה גירוש כללי מדויקת. בביקורי בקנדה פגשתי את יוצאי כל העדות, כמעט כולם קורבנות. זה ההיבט היחיד שבו ממשלת ישראל והמציאות שהיא יוצרת נוהגות ללוא משוא פנים.  (לת) הזקן
  • 21:35
  • 08.02.12

82 תמונת מצב שלי מיואש מהמצב ומהמדינה
  • 23:27
  • 08.02.12

בן 40+, מובטל הייטק, לא יכול לקנות דירה , לא מעוניין לעשות פה ילדים כדי שלא יסבלו ושלא יהיה להם פה עתיד, נמאס לי מהמצב מההתחרדות ומהלמלחמות וההפחדה (האיום האירני מעניין את שליטנו יותר מהאיום הכלכלי הקיומי במדינה שאנשים לא יכולים להסתדר ולחיות פה). בקיצור, בדרך החוצה.מפה

83 אני מצטערת שלא עזבתי את הארץ בגיל צעיר כשהייתי בריאה. היום הכול קשה הרבה הרבה יותר.... עדיין רוב ההכנסה הולכת לשכד, כי כשאין סכום התחלתי וכל חייך נאלצת מגיל צעיר לגור בשכירות, ויחידים ותיקים וילידי הארץ הם שקופים לגמרי מבחינת זכויות, הזכאות למשכנתא לא שווה כלום, איך תקנה דירה? הרי אם היו מאפשרים ליחידים כמוני הלוואה ומשכנתא סבירה, מזמן הייתה לי קורת גג משלי עם כל השכד ששילמתי כל השנים, ועדיין משלמת כמו שפוטה. ולמרות הזכאות לדיור ציבורי, הם אומרים כל הזמן, "אין דירות, הם חולקו לעולים". מי יודע מה יקרה עוד שנה שנתיים, אולי אאלץ לגור ברחוב. לולא שכר הדירה, יכולתי לחיות ברמת חיים סבירה יותר. כל החיים חייתי בארץ, נתתי מעצמי בעבודה קשה בביח, שילמתי מס הכנסה וביטוח לאומי סכומים גבוהים כיחידה. היום הפכתי שקופה לגמרי. אפילו הנכות הגבוהה כבר לא מוכרת בביטוח הלאומי, כי "הפכת להיות גימלאית", אף שהמחלה מחמירה והקושי בתפקוד מתגבר. המעבר מקצבת נכות לקצבת זקנה קיצץ את "ההכנסה" במאות שח כל חודש, ואפשר לדבר רק עם הקירות ועם הלמפה. הכול שרירותי ולאיש לא אכפת. מזמן כבר אין יותר לב ואנושיות במערכות החוקים והתקנות. מהפנסיה הדי נמוכה "שר האוצר האחד והיחיד בדורו", סידר לעושקים מס ניהול בגובה 1.75%. עד לא מזמן זה היה 2%......... שכר הדירה רק עולה ועולה, יוקר המחייה מרקיע שחקים, המים, החשמל, הגז מתייקרים כל הזמן......... לא מעיזה ללכת לרופא שיניים. למי יש תקציב לזה? משקפיים צריכה להחליף כבר יותר משמונה חודשים. בשנים האחרונות החלפתי שלוש פעמים, כי הראייה מתדרדרת בגלל התרופות והחוליים. אבל זה עולה אלפי שקלים, מי יכול? אז דוחים ודוחים, ובתחנת האוטובוס את שואלת, סליחה, מה מס' האוטובוס שמתקרב, ובערב בחוץ רואה מטושטש, ו......... ומי בכלל חושב על איזה שהם מותרות, כמו מסעדה, בית קפה, תיאטרון, קונצרט, נופש קטן, בגדים חדשים, נעלים, ו....... איזה חיים אלה לעזאזל?  (לת) שקופה
  • 23:30
  • 08.02.12

  •   את לא לבד במצב הזה. מדובר בהמון אנשים שכולל גם אותי.  (לת) הזקן
    • 16:31
    • 09.02.12

  •   ידוע לי וזה מה שנורא במדינה הזאת. כשיכולנו לתרום את המקסימום ידעו לגבות מאיתנו מקסימום מיסים, עכשיו הפכנו שקופים והשאירו אותנו מאחור. מדינה רעה!!!  (לת) זעקי ארץ!
    • 21:19
    • 09.02.12

84 רק לחשוב כמה דם וזוועות שפכו כאן בשביל הריבונות הזו ואקולוגית השקר, מיאש ומביש  (לת) אריק
  • 23:42
  • 08.02.12

85 יותר טוב כאן חיים בסיאטל
  • 23:55
  • 08.02.12

בארץ נאבקכו לגמור את החודש ובילינו שעתיים כל יום בפקקים לעבודה.
כאן משכורתנו מעל 40.000 ש"ח נטו וחיים טוב
זוג עובדי היי-טק עם 25+ שנות נסיון

86 כתבה מעולה כל מילה היא היום יום שלי אוהד
  • 00:25
  • 09.02.12

אני עובד , מרוויח משכורת טובה, אפילו מאוד וברור לי שאם המצב ממשיך ככה, אני או נכנס לחובות או עוזב את הארץ. אי אפשר לחיות כאן! צריך לשנות את השיטה ובעיקר להפיל את השילטון ושלנות בדחיפות את שיטת הממשל שקיימת כאן ומעל הכל, להפריד דת ממדינה ולקבוע חוקה. עד אז אנחנו אפילו לא באמת מדינה.

87 קוראת את התגובות כאן ובוכה נעל
  • 01:31
  • 09.02.12

אני ציונית, אוהבת את המדינה, את האנשים, אבל כל כך מזדהה עם היאוש.
בייחוד אחרי שמחאת הקיץ האחרון לא הצליחה.
מרגיש כאילו כולם מתרבים וחיים בצורה סבירה ורק לנו העובדים, שמביאים לעולם ילדים באופן מושכל, שמשלמים מסים ומשרתים בסדיר ובמילואים - הכל עלינו, ועל חשבוננו.
פשוט לבכות.

88 חברים, לא להתייאש אורן
  • 01:34
  • 09.02.12

יש פה גם כוחות שפויים. במקום להתלונן, תשאלו את עצמכם מה אנחנו יכולים לשנות קרוב אלינו - לא רק למקסם רווחים אלא לשתף פעולה, האושר לא יצמח בהכרח רק מעושר, ישנם מעגלים רבים מסביבכם, רק תפקחו את העיניים.

89 מדינה אוכלת יושביה- זורקת יושביה - תגובה למוני האנטיציוני sigal
  • 08:50
  • 09.02.12

מוני זה שבפריפריה לא גומרים את השבוע- זה לא מעודד. לא מעודד בכלל. בפריפריה לא גרים יותר רק מזרחים או ערבים יהודים. בפריפריה גרים גם חברה צערים שסיימו לימודים ומנסים את מזלם כדי לתרום לחברה. זה לא עושה אותם פחות חשובים מהזוג המתואר בכתבה. אבל, אם הזוג שעליו כתבה אבירמה גולן לא מסוגל לגמור את החודש - למה שאלה בפריפריה יגמרו את השבוע? מה נהייה כאן? אני משתכרת 12000 נטו בחודש ו יותר מ 50% הולכים למשכנתא שקפצה. אני מפרנסת יחידה לילדה בת 7 ומעולם לא בקשתי עזרה מאיש. התמזל מזלי ויכולתי לקחת 90% משכנתא לפני ששינו את הכללים!!!! מה יעשו אלה שאחרו את הרכבת. כמה דם אפשר למצוץ מאיתנו. למה סל קניות שלפני שנה עלה 80 שקלים עולה היום 130? המשכורת שלי לא עלתה בהתאם!

90 אז תחליטו: או ילדים או חיים נוחים. שניהם לא הולך  (לת) תחליטו
  • 14:15
  • 09.02.12

91 יותר עצוב או יותר נכון?  (לת) שחם
  • 17:26
  • 09.02.12

92 יכול להיות שמופיעה במאמר סתירה מובנית ? אבי אפרת
  • 21:46
  • 11.02.12

לאן יברחו הטייקונים ? שואלת הכותבת והרי המערב מתמוטט והנה הזוג המתוסכל מוצא לו אופק כל כך ורוד ונעים ומבטיח בכזו קלות דווקא בקנדה שהיא חלק מהמערב המתמוטט.
יכולה הכותבת להירגע. עוד בתקופת מלחמת השחרור השתחררו מפקדי פלוגות ונסעו לשמש כנהגי מוניות בניו יורק וכרצפים באוסטרליה. בשנות הששים איימו משתחררים מן השרות הצבאי בהתגייסות למכבי אש מוצנחים בקנדה. תמיד יעזבו מעטים את הארץ , תמיד יופיעו פה יותר כאלה שהארץ היא חלומם היהודי ותמיד יהיו כאלה שיטיפו וייללו על תנאי החיים הקשים מנשוא בארץ ישראל. לפני מאה שנים היו פה 60 אלף יהודים והיום 6 מיליון .
אם ישקיעו ט' ור' בחייהם בארץ את מה שהם יידרשו להשקיע במעבר לקנדה חייהם יהיו בסדר גמור ואם יחליטו לנהוג עפ'י איומיה של הכותבת "שיהיה להם בהצלחה"- ושלא ישכחו "לתחמן" את כל הדרוש והאפשרי על מנת לשמר את זכויותיהם כלפי הביטוח הלאומי וקופת חולים. בקנדה אפילו לא יבינו על מה הם ידברו.

פרוייקטים מיוחדים