פייסבוק זו לא מהפכה

ידוע הסיפור על ראש ממשלת סין שטען, יותר מ-150 שנים אחרי המהפכה הצרפתית, כי מוקדם עדיין להעריך אותה. אצלנו לא זקוקים ליותר משמונה שנים כדי לקבוע שפייסבוק "עיצבה את חיי החברה מחדש" ו"שינתה את חיי החברה בכל העולם" ("הארץ", 3.2), ומכאן קצרה הדרך להגדירה כ"מהפכה".

לא הגזמנו? נכון, יש לפייסבוק מאות מיליוני משתמשים ברמות שונות של אינטנסיוויות. אז מה? האם כתוצאה מכך התמוטטו כל הקניונים? נסגרו כל בתי הקפה? חוסלו התיאטרונים? נעלמו יתר ערוצי התקשורת? האומנם אפשר לטעון ברצינות כי עוצבו חיי החברה מחדש? לא מיניה ולא מקצתיה.

זאת ועוד, טענה פופולרית מקנה לפייסבוק משנה חשיבות כמחוללת מהפכות דמוקרטיות. נו, באמת. כל הגוש הקומוניסטי קרס בלי פייסבוק. ומה בסך הכל קרה עם פייסבוק? המהפכה במצרים, שאיש עדיין איננו יודע מה תלד. האם ההתמכרות של ישראלים כה רבים לפייסבוק מנעה את הלך הרוח האנטי-דמוקרטי במקומותינו, שאותם עיתונאים כה מיטיבים לתאר?

ההגזמה הזאת איננה תופעה חריגה. לפני ארבעה חודשים הלך לעולמו סטיב ג'ובס מ"אפל", וההתייחסויות אליו בעיתונות העולמית והמקומית נעו בין גאון, גורו, אייקון, מהפכן (איך לא?) ובעל חזון. מה קרה? האם המציא האיש חיסון שבלם מגפה קטלנית? האם הגה אידיאולוגיה חדשה שסחפה מאות מיליונים? לא, הוא המציא אייפון; מכשיר נחמד לכל הדעות, אבל מהפכה?! בוודאי לא יותר מה"מהפכה" שחולל הווקמן של סוני בשנות ה-70. כמה אנשים זוכרים היום את שמו של ממציא הווקמן? כמה אנשים רואים כיום בהמצאתו מהפכה חברתית? דוגמאות דומות יש למכביר. האין טוענים זה שנים כי האינטרנט ישנה לנצח את מערכת החינוך וייתר את הלימוד הפרונטלי? תתפלאו, אבל אותן נבואות נשמעו כשהומצאה הטלוויזיה ואפילו קודם לכן, בשנות ה-20 של המאה הקודמת, כשהחלו השידורים המסחריים ברדיו. כידוע לכל, הלימוד הפרונטלי שרד.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים והפרשנויות ישירות אליכם

אין בדעתי לומר שלהתפתחויות כמו פייסבוק או אייפון אין שום משמעות. זה יהיה חסר אחריות בדיוק כמו לטעון שיש להן משמעות מהפכנית. טענתי היא שלטענות משני הסוגים אין שחר והן מעידות על רדידות מחשבתית ועל העדר עומק היסטורי. אי אפשר להתייחס לתופעה בודדת או לאדם בודד, ויהיו דומיננטיים ככל שיהיו, כאילו מהם התחילה ההיסטוריה. למה הדבר דומה? למישהו שמנתח עקומה ומסיק כי אנו במגמת עלייה או אפילו בשיא. אלא שאם ירחיק את חוטמו מעבר לדף יראה שאין זו אלא תנודה מקומית במגמה ארוכת טווח, שכיוונה הפוך לגמרי.

האויבת של כל תחזית היא כידוע אי הוודאות, אולם לאי ודאות יש כמה רמות וכאן אנו עוסקים ברמה החריפה ביותר - כאשר המשתנים שיעצבו את המציאות העתידית עדיין לא נוצרו כלל. רמה כזאת מוגדרת בספרות המקצועית כ"בורות מוחלטת", וכל יומרה להבין את המציאות ברמה כזאת כוחה כשל ניחוש פרוע.

אין זה מן הנמנע שבעוד מאתיים שנה יתהה הפרשן העתידי כיצד אותם שוטים (הוא יתכוון אלי) לא הבינו שהם חיים בעיצומו של מהפך היסטורי; זו תהיה הפריווילגיה שלו. היכולת שלנו להבין בזמן אמת את המתרחש, ברמה שתאפשר להגדירו כמהפכה, היא לכל היותר קלושה. בואו נכניס את ההתלהבות שלנו לפרופורציות.

ד"ר פארן הוא מרצה לניהול במכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כותב המאמר לא מבין איפה הוא חי באבא
  • 06:09
  • 08.02.12

יכול להיות שהוא לא משתמש בפייסבוק, או עושה בו שימוש כמו אבא שלי - שזה אומר "אני לא מבין מה אמורים לעשות שם" - אבל לא צריך להיות היסטוריון כדי להבין שמשהו קורה. ברגע שניתן להבחין בשינוי דרמטי באיך שאנשים פועלים ובאיך שהם מתייחסים לעולם - זו מהפיכה!
המדינות עוסקות בימים אלו בחוקי הפרטיות של גוגל - זה הפך למשהו כל כך משמעותי שרגולטורים ומחוקקים בכל העולם חופרים בדפים הטכניים של גוגל כדי להבין באמת מה הולך שם.
האם גוגל, פייסבוק והאייפון, כל אחד מהם הוא מהפיכה בפני עצמו או שהם כולם חלק ממהפכה אחת גדולה יותר, זו שאלה ששווה לשאול - אולי אותה יהיה נכון לשאול בחלוף הזמן. אבל האם הם מהפיכה באופן עקרוני? אין ספק. אני וכל מי שאני מכיר - אנחנו לא אותם בני אדם שהיינו לפני שהיה פייסבוק. האופן שבו אנחנו מתקשרים, תפישת העולם שלנו, תפישת "האני" ו"האנחנו" - כל אלו עברו שינוי דרמטי.

בדומה לכל מהפיכה, יש כאלו שהם לא שותפים לה, למרות שהם חיים ומתקיימים בתקופה שבה היא מתרחשת. גם גולדה אמרה "אין כזה דבר עם פלסטיני". אז אמרה.

המלצתי לד"ר פארן היא לפתוח חשבון פייסבוק, למצוא כמה חברים שיסכימו לתקשר איתו שם ולהתחיל להבין מה זה אומר. אני לא בטוח שזה יעזור, אבל אולי הוא יוכל לשמור על רלוונטיות כלשהי. ד"ר לניהול שלא מבין מה הולך בעולם לא יכול להיות ד"ר לניהול. האם הוא מייעץ לתלמידיו לא להשקיע בעסקיהם העתידיים בפרסום באינטרנט כי זו שטות בת חלוף?

  •   זה לא פייסבוק שמאפשרת לך לתקשר עם חבריך באופן כה שונה ממקודם - זו הרשת, רק שכחת את זה. אזוב שבקיר
    • 23:32
    • 08.02.12

    לפני עידן הרשת אנשים, מוסדות, עסקים ושירותים באמת תיקשרו זה עם זה ברמה אחרת לגמרי מאשר היום - ובצורה דרמטית, כמותית ואיכותית. הרשת באמת שינתה שינוי מהותי בעולמנו, מכל הבחינות.
    פייסבוק, לעומת זאת, היא רק עוד גל זמני ברשת. זמני לא במובן שתיעלם חלילה - היא פה כדי להישאר הרבה זמן - אלא שאחריה יבוא יישום המחץ - הקילר-אפ הבא.
    פייסבוק היא רשת חברתית, ותו לא - לפחות לעת עתה. גם פורומים היו סוגים של רשתות חברתיות, גם ציאטים שימשו לכך, גם IRC, וגם לפני עידן הווב היו כבר ה-BBS-ים, ששימשו כרשתות החברתיות של הגיקים, אשר הבינו כבר אז לאן נושבת הרוח.
    לעזאזל, אפילו האימייל הוא סוג של רשת חברתית, ומשמש ככזה בנאמנות כבר למעלה מ-40 שנה - כמה זמן פייסבוק באמת ישלוט?
    אז פייסבוק עושה כל זאת ועוד ביתר הצלחה, וסחתיין עליה - אבל גם היא, כמו הרשתות החברתיות שקדמו לה, רק אפיזודה חולפת בחיי הרשת, טכנולוגיה ופלטפורמה נוספת שבאה - ועוד תלך. אולם הרשת עצמה, היא כבר סיפור אחר. יש שירחיקו ויאמרו שהיא שלב חדש באבולוציה של הפלנטה, לא פחות. וזוהי, רבותיי, מהפיכה של ממש.

02 מילים כדורבנות כוכב צדק
  • 07:17
  • 08.02.12

צודק. לגבי פייסבוק, יש אולי מילארד רשומים, אבל בפועל כמה מליונים בלבד , שמשתמשים בו באופן שוטף. כך שאין ספק שהחשיבות שמיחסים לו מנופחת לחלוטין

03 פייסבוק 555
  • 08:02
  • 08.02.12

ד"ר פארן שלום,

אתה לא השוטה, השוטים הם כל אותם משתמשי הפייסבוק. אין שום עומק, תרבות ודבר אמיתי בפייסבוק. פייסבוק מראה על ההצגה, רדידות, ניפוח האגו ע"י לייקים וזיוף של המציאות (כולם מחייכים ומבסוטים שם...).

04 מי שלומד באוניברסיטה הפתוחה מרגיש היטב את השפעות האינטרנט בסדר, אבל
  • 08:30
  • 08.02.12

אהטכנולוגיות להוראה מרחוק שאני משתמש בהן באופן יום יומי כתלמיד- היו נראות לי אך לפני זמן קצר (אני עוד לא בן 30) כמדע בדיוני.
משיחות וידאו והרצאות און ליין, ועד למשלוח מטלות ממוחשב בשלל סוגי מדיה.
הנגשת הידע של האינטרנט היא מהפכה של ממש.
הצרה היא שמרבית משתמשיו עודם בני תמותה רגילים- ולפיכך, סרטון של חתולים מדברים ביוטיוב יזכה בממוצע למליון וחצי צפיות. בערך פי 500 מהרצאה כזו או אחרת שמועלית לרשת.

05 כל הכבוד - פרספקטיבה אייל
  • 08:54
  • 08.02.12

חשיבה היסטורית, ביקורתית ונכונה. אהבתי גם את הפסקה האחרונה.

06 חשיבה מקורית - עוד מוקדם לקבוע דוד
  • 09:33
  • 08.02.12

דורון פארן מאיר זווית אחרת על משמעותן של הרשתות החברתיות.
אי אפשר להתעלם מעוצמת השפעתן, אבל מנגד- הסגידה להן עוד מוקדמת.

07 מאמר מאיר עיניים! גל-ים
  • 09:35
  • 08.02.12

אכן הציבור/ העדר/ האספסוף נוהג הגזמה פרועה לגבי םייסבוק וסטיב ג'ובס. עוד יתברר שהשלילי בשניים אלה עולה על החיוב שבהם.

08 כמה נעים שג'ובס התפוגג לו, עם המצגות המגוחכות וקהל הגברים השוטים המריע.  (לת) דנה
  • 10:19
  • 08.02.12

09 מהפכות טכנולוגיות דרומי
  • 10:51
  • 08.02.12

מדהים חוסר ההערכה של הכותב למהפכות הטכנולוגיות של זמננו המשנות מן היסוד את חיינו. הצירוף של אינטרנט וטלפונים חכמים דוגמת אייפון הפכו את האדם המודרני לאחר. הרחבת היכולות בכל כוון היא אדירה. אין דומה לה בהיסטוריה של האדם. אם זו לא מהפיכה מה כן?

10 לא אהבתי  (לת) ציפ
  • 11:13
  • 08.02.12

11 מהפיכות ושות' מגיב
  • 12:03
  • 08.02.12

מבחינת הרעיון, פייסבוק, גוגל, האייפון וכל מה שלא תרצו - ייתכן שהם רעיונות מהפכניים באמת. אפילו גאוניים. הבעיה עם כל התפתחות טכנולוגית היא שברגע שמעבירים אותה משולחן התכנון למשתמש בשטח, כל הפוטנציאל האדיר שגלום בה, כל האפשרויות שפעם לא היו קיימות וכיום נהפכו נגישות לכל דורש, מסתכמות לרוב בעוד סרטון של כלב חמוד, או עוד תמונה שלך יושב בבית קפה - חסר משמעות לחלוטין. לכל היותר, אפשר להתייחס לנ"ל בתור פלטפורמות למהפיכה. אבל להסתכל על האמצעי בתור מטרה, לכנות את הפייסבוק, האייפון ושות' כ"מהפיכה", זו הגזמה פרועה.

12 שטויות ...
  • 12:21
  • 08.02.12

הנסיון הנואש של כותב המאמר להיתפס במוכר לו, לבטל את כל המתרחש כיום ולטעון שכל אלו ברי חלוף ממש פתטית. לא צריך הרבה חומר בין האזניים כדי לקחת צעד אחורה ולראות תמונה כוללת יותר: התפתחות מהירה של עולם התקשורת בפחות מחמישים שנה לצד עלייה חדה במודעות הציבור להתפתחויות חברתיות-לכוח של הציבור כציבור. אולי נראה לו לכותב, שמהפכות בתוניסיה ומצרים הןעניין של שעשוע, ושאנשים בסוריה מתים בצחוק, אבל שם בפנים, בתוך המהפכה יש קול חדש שההמון מעצב, והוא מתקיים בזכות כלי התקשורת האלה ממש. מהפכות הי תמיד. וכמ מאות ואלפי אנשים הקריב העם היהודי לאורך הדורות לכינוסי מחתרת... וכמה נפשות ניצלות בזכות אותם כינוסים וירטואלים. כל העולם שלנו מתעצב,מחדש כי אנחנו כציבור מצנו קול- שנבנה מהדברים שאנחנו שומעים מעבר לים והתעצב בתוך העולם הוירטואלי והחוצה לרחוב. ואני היום קוראת עיתון שמפורסם באינטרנט דרך האייפון שלי, פריווילגיה שהורי והוריהם לא זכו לה. ודרך הכלים של העולם הוירטואלי יבואו השינויים. האום כבר לא יודע מה מספר הגופות בסוריה, אך הגולש המתמיד ביוטיוב כן יודע. כי זהו גלגל ההצלה.

13 מילים כדורבנות המפקד , גם אני לא הבנתי את ניפוח סטיב ג'ובס לממדי אל  (לת) שוץ
  • 14:46
  • 08.02.12

14 הפייסבוק יוצר אצל המשתמש אשלייה כאילו יש לו הרבה חברים ובכך גורם לו לרגשות כאלה ואחרים ,אך בפועל הוא נימצא לבדו מול קופסא מחוברת לחשמל...  (לת) איתי
  • 14:57
  • 08.02.12

15 כותב המאמר לא ממש בקי בחומר, לצערי.. בני
  • 15:02
  • 08.02.12

המהפכה הראשונה שחולל פייסבוק, היתה בג'ונגלים של האמזונס, וגרמה לאלפי תושבי מדינה להתאגד נגד ארגון טרור רצחני שפעם שנים ללא הפרעה. וזה רק המקרה הראשון מתוך עשרות. לפייסבוק יש כוח אדיר במקרים מסויימים, והמהפיכה במצרים היתה יכולה להיות גדולה בהרבה, אם האיסלמיסטים לא היו משתלטים על המרחב.
הפייסבוק גם יאפשר לנו, הישראלים החופשיים, להתאחד כדי להפיל את אחת מהממשלות הימניות-פנאטיות ביותר שקמו בישראל ולהרים על נס את החופש מדת והחופש מכפייה דתית. אל תזלזל בפייסבוק (או בכלים אחרים שיבואו בעקבותיו) - כי הכח שלהם עצום.

16 אולי פייסבוק אינו מהפכני, אבל ברור שהאינטרנט כן. יותר מהטלוויזיה, הרדיו והטלפון. יוסי
  • 15:15
  • 08.02.12

אגב, בהחלט השתנתה הלמידה באופן משמעותי מאוד. בימי כסטודנט הגיעו לשיעורים כ-80% מהתלמידים. בימי כמרצה מגיעים כ-20%. כל השאר רואים את ההרצאה באינטרנט, כי אנחנו מעלים אותה לאתר הקורס בתום כל שיעור.

17 כותב המאמר משול לילד קטן שעוצם את העינים וטוען שאלו שמתבוננים סביבם ורואים את מה שהוא בעינים עצומות אינו רואה - מדברים על דברים שאינם קימים. עובדה - הוא לא רואה את מה שבעלי העינים הפקוחות מספרים לו. לכותב המאמר עלטה נעימה. יש סיפוק מסוים בבריחה מהמציאות.  (לת) צביקי
  • 15:26
  • 08.02.12

18 כותב המאמר צריך לבדוק תחומים נוספים בחיים ואולי אז הוא יגיע למסקנה שבכל זאת יש כאן מהפכה. למיליוני אנשים השתנתה איכות החיים בעקבות ההתחברות לפייס בוק. אנשים משתפים יומיומית במחשבות ובדעות, בחוויות וברגשות. הבדידות הפכה למשהו שונה מכפי שהייתה. ההתמצאות בחיי אחרים גדלה. הכרת העולם התרחבה. בעקבות כל אלה, האנשים עצמם משתנים.  (לת) מהפכונת
  • 15:51
  • 08.02.12

19 לפי זה, המצאת המכונית לא היתה "מהפכה" נער הייתי וגם זקנתי
  • 16:54
  • 08.02.12

עקרונית האיש צודק. כל מה שעושים היום עשו כבר מזמן כדברי החכם מכל אדם. אלא מה, אם פעם לקח חודשיים להגיע מירושלים לרומא, היום זה לוקח שעתיים במטוס ושבריר שניה בטלפון או באינטרנט.
לטעון שאין כל הבדל והשינוי בניידות ובתקשורת אינו מהפכני, מופרך הרבה יותר מההגזמות הנובעות גם מחוסר פרספקטיבה.
השינוי שהכניס האינטרנט לחיברות הוא עמוק ויסודי. מבנים מסורתיים מתנפצים, יש אטומיזציה של החברה, הלאום והמדינה יורדים בהדרגה בחשיבותם.
אם בדיקה שעלתה לפני 30 שנה חצי מליון דולר, עולה היום 30 דולר זו לא מהפכה? ועוד איך, זה משחרר את הפרט מתלות בפטרון או בשליט ועושה אותו לתלוי יותר בספקי האינטרנט. נכון, אנחנו רק בתחילה וגם לכותב המאמר הנפוח קשה עדיין לראות מה ילד יום, אבל מה שלקח בעבר שלושה חודשים, לוקח היום 0.333 שניה.

20 רואים שאין לך שמץ של מושג על העולם שבחוץ נעמה
  • 17:19
  • 08.02.12

הפייסבוק שינה את העולם לא בגלל שיש לו מיליוני משתמשים אלא בגלל שרבים מעדיפים את התקשורת האינטרנטית על תקשורת פנים אל פנים. במקרה זה המהפיכה היתה לרעה....

לגבי ג'ובס - הוא עשה יותר ממהפיכה אחת האייפון הוא רק האחרון שבהם.
הוא בנה את המחשב הראשון עם ממשק גרפי - מה שהפך את המחשב לנגיש לכל אחד.
הוא הראשון שהוציא סרט תלת מימד - כשעמד בראש אולפני פייקסר
הוא הפך את המוזיקה לנגישה לכולם,
איפשר את קניית המוזיקה באינטרנט - כל אחד את השיר שהוא אוהב
שינה את פני העולם . ( שלא נדבר על תוכנת ה itunes שאיפשרה קניית מוזיקה ואירגונה בצורה נוחה ונעימה)
האייפון והאייפד שמהווים גם הם מהפיכה לא קטנה - היו רק הסוף .....

ואלו רק המהפיכות היותר ידועות שלו. ויש עוד הרבה....
אז לזלזל כך באדם דגול מבלי לדעת - תתבייש לך.

21 סטיב ג'ובס אתלבינה
  • 18:23
  • 08.02.12

לא רק שגאוניותו כביכול של סטיב ג'ובס היא הגזמה פרועה, אלא שהמהללים למיניהם שוכחים לציין את שנחשף כבר מזמן, וקיבל פירסום חדש לאחרונה: שההצלחה העסקית של אפל (וג'ובס) בנויה על ניצול מחפיר ומזוויע של רבבות עובדים בסין. אלא מתקיימים בתנאי עבדות ממש, כצבא עבודה בשירות קבלני המשנה של אפל.

לא פלא. הסגידה לג'ובס היא מעשה ידיהם של חסידי הקפיטליזם, שעליו נבנה כל כושר האמצאה של ג'ובס. אם כבר גאון, אז ג'ובס היה גאון שיווקי, שהצליח לשכנע מיליוני פתאים להוציא כספם על הצעצועים שזרק לאוויר העולם.

22 הפסקתי לקרוא ב״רדידות מחשבתית״ איזה כותב יהיר ומלא בעצמו
  • 18:32
  • 08.02.12

בלה בלה בלה

23 ממגדל השן מהפכות הן רק תיאוריות. בידוד פייסבוק משאר מרכיבי השינוי ההסיטורי מעידה על חשיבה לא מדעית. המדען-כתב לא בנה תזה וניסה לערערה, אלא פשוט הגה נרטיב. וגם: בעל אפליקציות שעושה מהעדר השינוי ממון
  • 20:21
  • 08.02.12

1. פייסבוק היא המובילה מבין פלטפורמות רבות, שמשרתות את האלמנט החברתי בתוך מכלול השינויים שמביא האינטרנט. מספיק לציין התאגדויות חברתיות בתוך מדינות ובין מדינות, אפשרות לחפש מידע עדכני על אנשים על בסיס מידע אישי שהם מספקים והאצה בשיתוף במידע שתפור לכל משתמש לפי תחומי העניין שלו ושל חבריו. התוצאה היא דפוסים חדשים של מוביליזציה, דיפלומטיה, פעילות כלכלית והיווצרות ידע.
2. פייסבוק מאפשר פירסום התפור לכל משתמש ותחומי עיסוקו הנוכחיים. התוצאה היא דפוסי שיווק ומכירה חדשים, המשך הפרסונליזציה של מוצרים ומתן הזדמנויות לעסקים קטנים בלי קשר למקומם.
3. החיבור בין פייסבוק לחומרה כמו אייפון, אייפד ודומיהם מאפשר חילופי מידע מהירים, עם ממשקים אינטואיטיביים לכל, זמן התנעה אפסי, שווקי אפליקציות יצירתיים ודינמיים, וחיבור קל יותר למאגרי מידע. התוצאה: כל מה שמחשבים לא יכלו לעשות במשך עשורים- חילופי כספים, ניידות בעבודה, ניהול יעיל יותר של משאבים, תעסוקה לאוכלוסיה גדלה, נגישות למידע גם במדינות מתפתחות והאצת כלכלתן, וכן, גם תחילתה של מהפכה בחינוך האישי - שאל מורים בבתי ספר בארה"ב בהם יש אייפד לכל תלמיד, או חפש באינטרנט (!) 1:1 ipad schools

24 יש לי 2000 חברים בפייסבוק ובסוף אני הולך לפאב לשתות לבד  (לת) בוק בייבי פייס
  • 21:22
  • 08.02.12

25 הוצאת לי את המילים מהפה וניפחת לי את החזה  (לת) חושבב שאתה צודק
  • 22:02
  • 08.02.12

26 הפייסבוק הוא חלק ממהפכת האינטרנט- שלא נופלת בכלום מהמהפכה התעשייתית רני
  • 23:45
  • 08.02.12

ובקרוב המהפכה הבאה- מהפכת האנרגית הירוקה.

27 ממרום מושבי על העץ אני קובע שהכותב צודק לגמרי. קופיקו
  • 00:56
  • 09.02.12

אכן, כמו המצאות אחרות בתחום התקשורת כגון המצאת הדפוס, הקולנוע, הרדיו, והטלויזיה, גם האייפון שהמציא השרלטן ההוא ג'ובס (זה שנמצא באותה הליגה של ממציא הווקמן) וגם הפייסבוק לא משנים כלום. אנשים הולכים לקניון וכיו"ב, בדיוק כמו שנכתב בכתבה.

אני וחברי מעדיפים להשאר על העץ ולאכול בננות. כי באמת הפייסבוק לא משנה לנו כלום. כמו שרמז ג'ו אן-לאי (נכון, ראש ממשלה סיני), עוד מוקדם להגיד שכבר נאמר הדבר הטפשי ביותר על המהפכה שאנו חיים בה.

28 זה לא "הארץ" שלי מירב
  • 08:33
  • 09.02.12

כותב המאמר מביך את האכסניה שפרסמה את דבריו ופוגע במוניטין של עיתון "הארץ".

לטענת הכותב יש יסוד, אלא שדוגמאות שהוא מביא כדי לנמק אותה, מעידות על העדר (לא חוסר - העדר) השכלה בסיסית ביותר בתחום הנידון, ומציירות אותו כנטול שמץ הבנה בנושא שבו הוא דורש.

עורך הדעות - נפל כאן בגדול, ואני, כקוראת, מתבאסת.

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת