המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

תגידו שלום לשלום החדש

עכשיו זה ברור: השלום הישן מת.

בתחילה השלום הישן נפצע קל. אחרי שישראל מסרה לפלסטינים את רצועת עזה, אוטובוס ראשון התפוצץ בכיכר דיזנגוף. אחרי שישראל מסרה לפלסטינים את שכם ורמאללה, אוטובוסים התפוצצו במרכז ירושלים ובמרכז תל אביב. אחרי שישראל הציעה לפלסטינים להקים מדינה ריבונית על רוב השטחים הכבושים - הם הגיבו במתקפת טרור. כאשר מחבלים מתאבדים השתוללו בחוצות ערינו, התגנבה ללב המחשבה שאולי יש איזשהו פגם בהבטחת השלום הגדולה.

אחר כך השלום הישן נפצע בינוני. אחרי שישראל נסוגה מדרום לבנון, הוקם בלבנון בסיס טילים שיעי, המאיים על כל נקודה בארץ. אחרי שישראל נסוגה מגוש קטיף, הוקמה בעזה חמאסטאן חמושה, שתקפה את הדרום. שתי הנסיגות החד צדדיות הנועזות - והמוצדקות - הניבו תוצאות קשות. כאשר קסאמים נפלו בשדרות וגראדים נחתו באשדוד וטילי אל-פאג'ר פגעו בחיפה, החל לפרפר בקרביים חשש מפני הצפוי לנו אחרי הנסיגה הגדולה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

אחר כך השלום הישן נפצע קשה. ציפי לבני ישבה עם אבו עלא שנה תמימה, אבל אבו עלא לא חתם על דבר. אהוד אולמרט הציע לאבו מאזן את ירושלים, אבל אבו מאזן נעלם. העובדה שהפלסטינים המתונים ביותר הפנו עורף להצעות השלום הישראליות הנדיבות ביותר עוררה חשד עמום בדבר כוונותיהם. האם באמת מוכנים הם לחלק את הארץ לשתי מדינות לאום החיות זו לצד זו בשלום?

אחר כך השלום הישן נפצע אנושות. אחרי שספגו אינספור מהלומות, גם ישראלים סבירים ומתונים איבדו את אמונתם בפיוס. אף על פי שהם היו עדיין מוכנים לצאת מהשטחים ולחלק את ירושלים, הם חשו שאין למי למסור את השטחים ואין עם מי לחלק את ירושלים. לכן הם מאסו בסדר היום המדיני ופנו אל סדר היום החברתי-הכלכלי. הם איבדו את הלהט שאיפשר להם בעבר להיאבק בימין ובמתנחלים. הייאוש הישראלי מהשלום הלם בשלום לא פחות משהלמה בו הסרבנות הפלסטינית.

אבל עכשיו השלום הישן מת. מת מת. המהפכה האיסלאמית במצרים נוטלת מהבטחת השלום את העוגן הדרומי שלה. הדיכוי הרצחני בסוריה נוטל מהבטחת השלום את האופק הצפוני שלה. ההתקרבות ההדרגתית בין פתח לחמאס נוטלת מהבטחת השלום את הציר המרכזי שלה.

כל אדם שעיניו בראשו, המתבונן במציאות המתהווה סביבנו, מבין היום את מה שלא הובן לגמרי לפני שנה: ההתעוררות הערבית המיתה את התהליך המדיני. בשנים הבאות לא יהיו לשום מנהיג ערבי מתון די לגיטימיות ודי עוצמה כדי לחתום על הסכם שלום עם ישראל. מה שייחלנו לו מאז 1967 ומה שהאמנו בו מאז 1993 לא יקום ולא יהיה. לא עכשיו. לא בעשור הזה.

מותו הסופי של השלום הישן הוא אחת התוצאות החמורות של שנת 2011. בלא תקוות שלום, גוברת הסכנה של הידרדרות בגזרה הפלסטינית. בלא תהליך שלום, מתעצמת הסכנה של התלקחות במזרח התיכון. בלא אופק של שלום, הכיבוש מתבסס ומתקבע ומאיים לקבור את כולנו.

לכן המוות של השלום הישן מחייב מחשבה יצירתית על שלום חדש. שלום שלא יהיה מיידי, אלא תהליכי. שלום שלא יהיה סופי, אלא חלקי. שלום שלא יהיה מבוסס בהכרח על הסכמים חתומים. שלום שיפיק לקחים מכישלון השלום הישן ויתאים את עצמו למציאות ההיסטורית החדשה והסוערת.

השלום החדש לא יהיה שלום של חלום. הוא לא יהיה שלום של קץ הסכסוך. הוא אפילו לא יהיה שלום של קץ הכיבוש. הוא לא יהיה שלום של אחווה וקידמה וערכים נשגבים. אבל השלום החדש, הצנוע, אולי יאפשר לנו לפלס דרך בסערה הגדולה, לנהל את הסכסוך הישראלי-הפלסטיני ולשכך אותו. השלום החדש אולי יעניק למרכז ולשמאל בישראל סדר יום מדיני רלוונטי. אחרי שהשלום הישן מת, חובה להחליף אותו במהירות בשלום חדש ומציאותי.

Read this article in English: A new peace




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 היהי. אצל שביט אין טרור מצידנו: אין עינויים, גזל, רצח בחסות צבאית. הקוזק רק נגזל ### מגזין הכיבוש###
  • 03:41
  • 09.02.12

ידנו מושטת לשלום!

  •   שביט סהרורי כמו הביבי, כל יום יש לו דאחקה אחרת. אולי ארי שביט בכלל מתאים ליאיר לפיד? כל התיאור שלך את שנתנו ואכלנו על זה משך השנים- מתאר נתינת שקר, ולכן חטפנו על זה. מי שבאמת רוצה שלום-משיג אותו בסופו של דבר. פירורים מהסוג שאתה מציע, גם ליברמן הפשיסט יודע להציע ולצקצק בלשונו על דמוקרטיה, בעודו הורס אותה עם ביבי והימין . תתעורר חביבי. תסיר את קורי העכביש מעיניך.  (לת) שומר חוק
    • 15:03
    • 09.02.12

  •   ביחסים בין עמים ומדינות אין "קוזק נגזל", עינויים, גזל וכו'. ידי אוחזת בשלח
    • 15:16
    • 09.02.12

    ידנו מושטת לשלום, ומה התגובה? צדיקי החמאס זורקים את מתנגדיהם מהגג. אילו האמנתי שאנשים כמוך רק תמימים, ניחא. אבל הם גם טפשים, שזו מחלה חשוכת מרפא.

  •   נו עוד הזוי נו
    • 09:27
    • 10.02.12

    מעניין אם אתה חי לפי הסטדנרט שאתה מטיף לנו כאן. כשמישהו פוגע בך אתה לא עושה שום דבר בתגובה. שמא תהיה לא מוסרי כמובן. מישהו נותן לך סטירה, אתה מתנצל שהלחי שלך הכאיבה לו. מישהו מקלל אותך אתה שותק ומחייך. מישהו גונב לך רכוש, פוגע בך והמשפחתך ואתה מסתכל מהצד נבוך ולא עושה כלום.

    אני מכיר אנשים כמוך. מטיפים על מוסר ולא מוכנים לגור עם ערבים, לא מוותרים על דבר לאף אחד, קטנוניים וחסרי מוסר בחיים הפרטיים. אבל על הכלל, וואלה, אתם לארג'ים.

    אז אני אומר לך קודם כל אין כיבוש ישראלי יש רק כיבוש ערבי על א"י. אני אומר לך שהערבים מקומם בירדן אבל אני מוכן להתפשר ומצידי שיגורו בניין שלי 90% ערבים.
    בניגוד אל השמאלן המצוי שהוא אחד האנשים הכי צבועים בעולם, לאנשים הנורמלים במדינה הזאת יש יושר.

02 אתה לא מדבר על שלום אלא על תהליך השלום. ממשלות ישראל במשך שנים רק עבדו על תהליך השלום ולמעשה מעולם לא רצו בו. אתה אומר זאת במפורש, ללא תהליך שלום המצב מדרדר. זה הדבר היחיד שעמד מול עיניהם. עכשיו הגיע הזמן לשלם את המחיר, והמחיר עולה כל הזמן. לפני 45 שנה יכלנו לקבל שלום אמיתי, היום מה שנשאר זה להתפלל שלא תהיה מלחמה. רגע, אתה לא זה שכל הזמן מטיף למלחמה?  (לת) חגי
  • 04:08
  • 09.02.12

  •   חגי, אני חושש שלא הבנת קורא
    • 18:24
    • 09.02.12

    אתה צודק ש"תהליך השלום" הוא מושג שנותן את האשליה שפועלים לקראת הסדר שלום סופי (מהסוג "הישן"- של השלום עם מצרים וירדן). לכן זה באמת מושג פאתטי ומטעה. מה שארי שביט מציע כאן, לדעתי, זה לפעול באופן שמצמצם את מספר הנפגעים והנזקים של שני הצדדים (על ידי הודנא אחר הודנא) כשברור לשני הצדדים שלא מדובר במאמץ לכיוון של הסכם שלום סופי, אלא למזעור המחיר של הסכסוך עד למינימום.

03 אביגדור ליברמן לא היה אומר את זה טוב יותר.  (לת) לימין שור - קדימה צעד!
  • 04:25
  • 09.02.12

04 השלום יבוא רק אחרי מלחמה קשה עם הרבה אבדות משני הצדדים,ולאחר התערבות בינלאומית  (לת) יהודי שפוי
  • 04:56
  • 09.02.12

05 ניהול סכסוך יהויכין קוונדיש
  • 05:40
  • 09.02.12

לפעמים, כשצדדים לסכסוך סבורים שאיננו פתיר, הם מנסים לצמצמו. לא ליישב אותו. ברם, בפרפרזה על פרנצ'סקו ברנולי, "קיטון עוצמת הסכסוך מצמצמת תמריץ הצדדים ליישב אותו."

06 דיון תוך ישראלי כאילו הצד והאחר לא קיים –– וירוס מחשבתי ציוני ידוע.  (לת) אבן אלבלד
  • 06:03
  • 09.02.12

07 ארי - אותך לגדעון!  (לת) איכבוש
  • 06:17
  • 09.02.12

08 בקיצור קונספציית השלום מתה ואין שלום חדש אלא שמירה על שקט כמה שניתן. וזה בדיוק מה שעושה נתניהו.  (לת) חכימא
  • 06:33
  • 09.02.12

09 בהתחלה, ב-56, החלום נשרט קלות. נסיון אימפריאליסטי יחד עם בריטניה הגדולה וצרפת החופשית בימים אלה לא נחשב כל כך נורא. לא כל המדינות בעולם קיבלו עצמאות עדיין. אח"כ, ב-73, החלום נפצע קלות. אמרו "שטחים מוחזקים לפיקדון". אח"כ החלה "התיישבות", החלום נסדק. אח"כ נכבשה גם לבנון. אח"כ הותקפו בית המשפט, העיתונות, זכויות האדם הבסיסיות וכד'. עכשיו, שאסור אפילו לחלום, אפשר לכתוב שגם לא כדאי אפילו לחלום.  (לת) שיברון הלב מעיתונאים ללא חזון עם פחד קמאי
  • 06:37
  • 09.02.12

  •   איך שכחת את 48? גם ב48 במלחמת השחרור אנחנו אשמים? היסטוריון
    • 14:26
    • 09.02.12

    שום דבר לא השתנה אצל הערבים מ-48

  •   למה רק 48'? לפני זה הכל היה בסדר, לא היו "מאורעות", טבח חברון?  (לת) עוד היסטוריון
    • 15:19
    • 09.02.12

  •   תנסה לגזול יוונים תקבל אניטיוכוס....  (לת) אריק
    • 16:02
    • 09.02.12

  •   תקון קטן לגבי ההתקפות על בית המשפט וגומר הפרשן
    • 17:38
    • 09.02.12

    הרבה לפני ההתקפות הבינו מספר אנשים בשמאל שאין בכוחם לשכנע את האנשים להצביע עבורם ולכן פנו לניצול ציני ומתוחכם של כוחם היחסי במערכות המשפט, עיתונות ואקדמיה. ניצול זה נעשה בהסוואה מתוחכמת שנקראת זכוייות אדם, זכות הדבור וכו כאשר המטרה האמיתית היא להטות את המדיניות לעבר מה שרוצה אותו קומץ, הבעיה העקרית היא שהם מובלים ע"י הקיצונים שבהם שלא ינוחו ולא ישקטו עד שיפילו את מדינת היהודים. כאשר זו תחרב באש עוד יגידו שהם לא מצטערים שכן פעלו למען ערכים נעלים : דמוקרטיה, זכויות אדם וכו.......כשחוטבים עצים ניתזים שבבים זה מה שאמרו הוריהם של השמאלנים לגבי הרג ההמונים בברה"מ......אז מה זה מדינת היהודים בשבילם

  •   לפרשן מוטי
    • 02:46
    • 10.02.12

    למה לבלבל במוח? מי שמחריב את המדינה זה ימין. אין לך מה לדאוג, אנחנו השמאלנים זן נכחד, אתם הימנים ממלאים את הארץ. כשהנכד שלך יחבוש כיפה של ברסלבים על כל הראש ורובה יהיה תלוי לצידו והנכדה שלך תלבש רעלה אתה אולי תבין מה עשיתם. אגב, שניהם לא ידעו את לוח הכפל, אבל בטוח ידעו מהי פרשת השבוע.

10 תיאור מופרך ומוטעה של המציאות גבריאל
  • 06:51
  • 09.02.12

ארי שביט מתמחה במיחזור דעותיו של נתניהו בצורות שונות גם אם אלו לא תואמות כלל את המציאות. העיקר לנגח כל סימן של התערוות בשמאל.
כעניין של עובדה , אוטובוסים התחילו להתפוצץ פה לאחר הטבח שביצע גודשטיין במערת המכפלה, אין לכך זכר במאמר, הפיגועי בוצעו על ידי החמאס שידע שהצלחת הסכמי אוסלו היא הסוף שלו. זה לקח כמה שנים אבל עראפת הצליח להשתלט כמעט לגמרי על החמאס.
הנסיגות מלבנון ומעזה היו נסיגות של תבוסה, לא נסיגות של הסכם כמו הנסיגה מסיני, לא היה פה אפילו הסכם של אי לוחמה. והן היו תוצאה של מדיניות שנקלעה לפינה בגלל שלא רצתה להגיע למו"מ. בדיוק ההיפך מהעמדה של השמאל. ברור שהן לא הביאו לשקט, בטח לא שקט מוחלט, למרות שהן חסכו הרבה מאוד דם עד היום.
שביט ממשיך להטעות, ברק לא הציע שום דבר קונקרטי לפלסטינאים בקמפ דיוייד (בכל ה 10 ימים שם היתה רק פגישה אחת בין שני המנהיגים, רק אחת!).
האיניפאדה השניה פרצה כנגד הרשות הפלסטינאית גם , לפחות בתחילתה ולא על ידי עראפת. למרות שקרי ישראל.
בדיוק כך גם שאולמרט לא הציע שום דבר אמיתי לפלסטינאים אלא נמנע מהכרעה ברגעים הקריטיים. דווקא הפירסומים של אל ג'זירה לפני כמה חודשים חשפו איך אבו מאזן היה מוכן לללכת לויתורים מרחיקי לכת מבחינתו.
שילטונו של אבו מאזן התאפיין בשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל בהדברת הטרור, בניגוד גמור למה שעולה מדברי שביט.
ויש להוסיך לכך את ההצעה של הליגה הערבית לשלום כולל עם ישראל שתיסוג מהשטחים, שלום כולל עם כל מדינות ערב. הצעה שישראל לא התייחסה אליה עד היום, האם בגלל זה היא לא קיימת מר שביט?
מה זה לנהל את הסכסוך בעיניך? להמשיך לשפוך מיליארדים על ההתנחלויות? להמשיך ב"ניקוי אתני" של שטחים רחבים בגדה? בהריסת בתים? במעצרים מנהליים? הרי ברור שאנחנו הולכים לקראת איניפאדה שלישית במוקדם או במאוחר.

  •   בתגובה שלך אין אפילו טענה אחת שאינה שקרית לחלוטין. אתה שקרן פתולוגי.  (לת) אתה חייב לראות פסיכיאטר
    • 09:27
    • 09.02.12

  •   גבריאל התגובה שלך ראויה לצל"ש. היא מוכיחה שארי שביט בלתי מהימן  (לת) רילד
    • 13:02
    • 09.02.12

  •   לגבריאל-תגובתך ראויה להיקרא במלואה. כל מילה בסלע. קונטרה מדויק לסלט היהודי של ארי שביט  (לת) שומר חוק
    • 15:05
    • 09.02.12

  •   היות וכפי שנאמר כאן כל דבריו של ג'יבריל ("גבריאל", בטח) הם שקר מוחלט מתחילתם ועד סופם - אנו רואים דוגמא טובה לשקרנותו של "שומר חוק השריעה"... אם זה לא ג'יבריל בעצמו במקרה. מודרניסט .
    • 20:54
    • 09.02.12

    היות וכפי שנאמר כאן כל דבריו של ג'יבריל ("גבריאל", בטח) הם שקר מוחלט מתחילתם ועד סופם - אנו רואים דוגמא טובה לשקרנותו של "שומר חוק השריעה"... אם זה לא ג'יבריל בעצמו במקרה.

  •   גבריאל לא למד לקח קלאוזוביץ
    • 21:29
    • 09.02.12

    כל מלה אצל ארי שביט בסלע.
    על כל ויתור קבלנו טירור, על כל מהלך של ויתור חטפנו סטירה.
    למה אתה מתעלם מהדינמיקה המוטרפת הזו?
    מה רצית- שנתאסלם? שנגייר את חיזבאללה?

  •   אהבתי אריק
    • 21:48
    • 11.02.12

    מדהים איך שאפשר לפרש מציאות לשתי פנים הפוכות,
    הכל תלוי בדעה הקדומה שלנו בעצם, תודה לך שהארת את עיני יום יפה,
    שלום שלום

  •   קצת לגבי העובדות מ.כ.
    • 18:06
    • 12.02.12

    בתשובה ל: "אוטובוסים התחילו להתפוצץ פה רק לאחר הטבח שבצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה:
    ראו מתוך מאמר של נחמן טל המתבסס על הרצאה בערב זיכרון לחיים הרצוג ב 7.4.2002 באתר ההנצחה לקהילית המודיעין
    "פיגועי ההתאבדות בשנים 1993-1996 בוצעו ב 3 גלים עיקריים: הגל הראשון בא בתגובה להסכמי אוסלו (בספטמבר 1993); הגל השני בוצע בתגובה לטבח מערת המכפלה בחברון (בפברואר 1994); הגל השלישי בא בתגובה להתנקשות בחייו של "המהנדס" יחיא עייאש (בינואר 1996).."

  •   אכן הנסיגה מסיני היתה במסגרת הסכם ולא במסגרת תבוסה, אבל...גם זו מתפוצצת לנו בפרצוף, ועד מעט גם כל השלום עם מצריים יתפוצץ לנו בפרצוף...אין כל אבחנה נכונה בין נסיגה לבנון, עזה וגוש קטיף לבין סיני. התוצאה דומה. רק שבסיני זה לקח 30 שנה...  (לת) שמיר
    • 13:22
    • 14.02.12

11 ביבי קורא את המאמר ומרגיש כמו נער בשנות ה70 שמצא את הplayboy הראשון שלו  (לת) בוּ קִי
  • 07:09
  • 09.02.12

12 שביט לא שמע ש-4 מליון בני אדם חיים בלי זכויות אדם ואזרח  (לת) תודעה כוזבת של הכותב
  • 07:20
  • 09.02.12

13 השלום מת כי הכיבוש ממשיך. נקודה.  (לת) יונתן
  • 07:40
  • 09.02.12

  •   הכיבוש ממשיך, כי ישראל היא ארה"ב במזה"ת. נקודה.  (לת) רונן
    • 09:15
    • 09.02.12

  •   השלום לא מת, כי הוא אף פעם לא נולד. נקודה. יצחק
    • 15:27
    • 09.02.12

    שמאלן לא רואה כלום חוץ מהחלומות שלו: את עזה פינינו, קיבלנו שלום או קסאמים? מלבנון יצאנו עם הזנב בין הרגליים. החיזבאללה,,, טוב, יונתן. אם לא הבנת, גם לא תבין.

  •   Israel never missed an opportunity Boaz Lerner
    • 18:33
    • 09.02.12

    Israel never missed an opportunity to miss an opportunity, for Peace was never on Israel's mind.

  •   Israel never missed an opportunity Boaz Lerner
    • 19:24
    • 09.02.12

    Israel never missed an opportunity to miss an opportunity, for Peace was never on Israel's mind.

14 הפלשתינים אשמים שאין שלום? תזהר, הצדיקים בעיני עצמם עוד יסקלו אותך בככר העיר. אבל חוץ מאשר להתרגז מהשקרים של הפלשתינים ובני בריתם אצלנו צריך להבין שגם אצלנו יש תאומי פלשתינים. המתנחלים ובני בריתם שמסרבים להבין שבסופו של דבר איננו יכולים לשלוט בעם אחר מסכנים את קיומה של ישראל לא פחות מהערבים. לכן למרות חסר התוחלת להגיע לשלום בזמן הקרוב צריך שלמור על השטחים נקיים מישובים יהודים כדי לא ליצור מציאות של מדינה דו-לאומית שבסופו של דבר היא החלום שממנו הערבים לא נגמלו כי מדינה דו-לאומית פירושה סופו של החלום הציוני.  (לת) ע.ג.
  • 07:46
  • 09.02.12

15 על החתום ברק חוסיין אובאמה אורי
  • 07:49
  • 09.02.12

יש להוסיף את האביב הערבי של ברק חוסיין אובאמה לסתימת הגולל. הגולל שסתם כבר לפני קום המדינה היהודית.

16 שלום שלום הלך יחד עם שלום חבר.  (לת) החמצה
  • 07:49
  • 09.02.12

17 שקרי השלום רודף אמת
  • 07:50
  • 09.02.12

השלום המדומה עליו כותב מר שביט לא היה אף שום דבר מעבר לחלום של חבורת אנשי תקשורת, אקדמאים ופוליטיקאים מושחתים. ככל אדם שעיניו בראשו הם לא האמינו בשלום אבל קיוו - והצליחו - להפיק את טובתם הקטנה תוך הפקרת האינטרסים החיוניים של ישראל. אין מה לומר, יש פרס נובל לשלום ושיחודים אחרים אבל אין שלום, ויש מאות "קורבנות השלום" שהוקרבו למען החגיגות בתקשורת וסיבובים בחו"ל של פרס, ביילין ומקורביהם.

  •   רודף אמת שקרית אתה. בגלל חארות כמוך והימין עם חלום א"י השלמה אין שלום ואין בטיח. על קורבנות שלום אתה מדבר?קורבנות הטרור הם קורבנות טרור ולא שלום. בדיוק כמו שטרור יהודי אינו חופש ביטוי. די למכבסת המילים הימנית. נכון שלא קם עדיין מנהיג עם ביצי מגה שיעשה שלום, שיפסיק את חללי צה"ל שמתים לשווא, בדיוק כמו קורבנות טרור אצלנו ואצל הפלסטינים- שמתים לשווא. זו האמת . קורבנות טרור אינם ולא היו קורבנות שלום. אז אל תנסה להכניס למילון הישראלי שהימין טינף משך עשרות שנים עוד שקר. יש שם די, גם בלי ההנפצה שלך.  (לת) שומר חוק
    • 15:10
    • 09.02.12

  •   קורבנות השלום רודף אמת
    • 17:15
    • 09.02.12

    זה ביטוי של שמעון פרס. כך הוא הגדיר לפני 15 שנה את קורבנות הפיגועים ששטפו את הארץ בגלל מדיניותו. אתה פשוט לא יודע.

  •   פרס מעולם לא השתמש בביטוי "קורבנות השלום" וגם לא רבין. זה עוד בלוף של הימין אלפונסו
    • 17:47
    • 09.02.12

    במוסף "הארץ" מ - 19.2.98 פורסמה הכתבה "שובו של הבלוף" מאת אריה כספי:

    " בעדותו לפני ועדת שמגר, טען יגאל עמיר כי רצח את יצחק רבין משום שראש הממשלה היה קורא לקורבנות הטרור "קורבנות השלום". השבוע חזרה הטענה הזאת במודעות ענק של הליכוד. בדקתי בארכיון "הארץ" ובמחשב הכנסת לאורך כל תקופת ממשלת רבין. באף מקום לא מופיע הציטוט הזה מפיו של פוליטיקאי מן השמאל. לא רבין ולא פרס, ולא אף אחד אחר.
    המונח "קורבנות השלום" מופיע ב"הארץ" וב"דברי הכנסת" עשרות פעמים, תמיד מפיהם של פוליטיקאים ימניים: אריק שרון, רפאל איתן, אליהו בן-אלישר ויצחק שמיר. יש גם מכתבים למערכת שהגיעו מהצד הימני של המפה הפוליטית שמשתמשים בביטוי. הציטוט הראשון המופיע בכתובים הוא של ח"כ מודי זנדברג, בדיון בכנסת מנובמבר 1993. אז גם לשקר הזה אין רגליים, אבל יש לו חיים ארוכים מאוד".

  •   תהליך שלום לא אמור להתאפיין בהריגה מכוונת מטרה של אזרחים  (לת) שומרי חוק לא מנבלים את הפה
    • 18:57
    • 09.02.12

  •   נכון שהביטוי המדוייק לא נאמר אך כך נאם שמעון פרס, בהיותו רה"מ:""ישראלים רבים מאוד יודעים שלשלום יש מחיר, גם בנפש"  (לת) על הדבש
    • 00:56
    • 10.02.12

  •   רבין אמר זאת בראיון לטלויזיה אחר פיגוע שהיה די לשקרי הסמול
    • 04:10
    • 10.02.12

    אבל כרגיל הסמול מסיט דיון לכיוון אחר ומחפש היכן הביטוי לא מופיע ואז לזעוק בתרועת ניצחון שהטענה שקרית.

    סמולנות זו מחלה נפשית חשוכת מרפא.

18 סוף סוף השמאל התחיל להתפקח ולהתעורר מהזיות של שלום  (לת) מיכל
  • 07:56
  • 09.02.12

  •   ארי שביט מעולם לא היה שמאל. אז אל תרוצי לשום מסקנות. ארי שביט יכול להיות המפרסם של ביבי או של ליברמן או של לפיד. ולא של שום שמאל.  (לת) שומר חוק
    • 15:11
    • 09.02.12

19 כדאי להחליף את "השלום" במלה יותר עכשוית כי "שלום" כיום זו מילה גסה.  (לת) ניסן יואלי
  • 07:59
  • 09.02.12

20 הקיבעון מביא את ארי שביט לאחוז בדעה למרות תוצאותיה. תשוב שוב. תסיק מסקנות מהתוצאות. אוקסימורון
  • 08:00
  • 09.02.12

שתי הנסיגות החד צדדיות הנועזות - והמוצדקות - הניבו תוצאות קשות. ????לא נוז ולא מוצדק. ניסינו. יופי. בוא נודה שנכשלנו. מעולם לא היה פה שלום. רק אננו קראנו להסכם שלום. לא הערבים. כאילו אם אלך למשרד הפנים ואליף את שמי ליפה - מיד אהפוך ליפה.. לא שלום ולא ציפורים. רק משאת נפש ד צדדית של מי שלא מוכן לבון את המציאות מחדש בעקבות המהלכים בשטח

21 סיסמאות סיסמאות בזה אתה חזק גל
  • 08:06
  • 09.02.12

אולי תציע מה כולל אותו שלום חדש במקום לזרוק סתם סיסמאות כהרגלך????

22 הללויה, השלום מת הומלס
  • 08:14
  • 09.02.12

לא צריך להפסיק את ההתנחלויות ולעולם לא ניתבע לתת להם זכויות אזרח. העולם יכיר רשמית בזכותנו הבלעדית לקיים משטר דיכוי ואפרטהייד. בשלב הבא תוכל כל משפחה מהמעמד הבינוני (שמקיימת מצוות) להעסיק עבד ערבי.
ניצלנו.

23 שלום חדש ומציאותי יבוא רק אם נתנתק ממוליכי שולל כמו ארי שביט , שאף שיודעים שגרוש יהודי קטיף הביא אסון הוא מתעקש לומר שהגרוש היה מוצדק ! ואף שהוא יודע שההתישבות הרחבי השומרון מביאה רק טוב הוא ממשיך להסית נגד היהודים הצתיישבים. שלום חדש ומציאותי הוא שלום שבו כל ארצנו תהיה בידינו, וכל השואפים לחסל אותנו יעזבו את ארצנו למשל בתכנית פינוי-פיצוי , כשבפיצוי יוטל על מדינות ערב כפיצוי על כל הנזקים שגרמו לנו מזה עשרות שנים.  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 08:18
  • 09.02.12

24 כתבת הרבה ואמרת מעט. עדיף היה לנוח יום אחד. ולענין - עם מי עושים את השלום תער
  • 08:19
  • 09.02.12

הסמוי הדני-דיני הזה. אתה עיתונאי - אבל דחילק - מה החירבוש הזה.

25 לא הבנתי מה הצעת. דניני
  • 08:20
  • 09.02.12

נסיגה חד צדדית על בסיס דמוגרפי או מדינה דו לאומית. יש עוד חלופות?

26 מבריק תומס
  • 08:25
  • 09.02.12

הימין המתון צועק את זה כבר שנים ואף אחד לא רוצה לשמוע

27 ארי שביט לא מתאים לך אתה אדם רציני , מה עדיין חושב על שלום ? נו באמת  (לת) גואל
  • 08:29
  • 09.02.12

28 השלום של שביט י+L
  • 08:30
  • 09.02.12

אכן כן, השלום של שביט מת, ובעצם מעולם לא נולד: עוד לא נולד הפרצוף שיסכין עם מגף המועך את פרצופו. ולנמשל, השלום של שביט כולל חלוקת פלסטין לפקיסטן המערבית ופקיסטן המזרחית (עזה ויו״ש, בפירורים), שליטה ישראלית בגבולות היבשתיים הגוררת מחנק ואימפריאליזם כלכלי, ומעל לכל- המשך ועיבוי התנחלויות, במיני התחכמויות והתפלפלויות הנחזות להיות משפטיות, המרתיחות את הדם. כל ישראלי, גם שביט, אחראי למשפח ולסיפוח הדוהר של השטחים. השלום של שביט הוא שלום של כובשים, שבסך הכל רוצים קצת שקט בעוד הם נהנים משללם, ומה הפלא שהוא מת?

  •   מכיוון שהם אלה שיצאו למסע כיבוש, אמורות להיות לכך תוצאות קשות  (לת) אתה מציע פרס לאלה שניסו להשמידנו?
    • 19:07
    • 09.02.12

29 בוקר טוב רייגן
  • 08:35
  • 09.02.12

סוף סוף השמאל מתחיל להתפכח, נכון זה האמת כואבת בהתחלה, אבל עם הזמן תעכל ותתרגל ובאשר לכל השמאלנים שעדיין דבקים בחלומות הנ"ל יש לזה הגדרה ונקרא תסמונת סטוקהולם שמזדהים עם החוטפים שבמקרה פה זה אלה שהורגים בנו ואתם מרחמים עליהם

30 המסקנות של ארי שביט מתבססות על עובדות מוטעות. רמי
  • 09:05
  • 09.02.12


ארי שביט יוצר את הרושם במאמרו שתופעת האוטובוסים המתפוצצים בתוך מ"י הייתה כתוצאה ממסירת שטחים לרשות הפלסטינית.
העובדות הן הפוכות. הערים הראשונות (עזה ויריחו) שנמסרו לפלסטינים פונו באמצע מאי 1994 ואילו פיצוצי האוטובוסים ע"י מחבלים מתאבדים החלו קודם לכן כאשר צה"ל שולט בכל השטח. הפיצוץ הראשון אירע בתאריך 6/4/1994 בעפולה ושבוע לאחר מכן בחדרה. דרך אגב, הפיצוץ הראשון אירע בדיוק 40 יום לאחר הטבח במערת המכפלה.
וכך כותב ארי שביט:
"אחרי שישראל מסרה לפלסטינים את שכם ורמאללה, אוטובוסים התפוצצו במרכז ירושלים ובמרכז תל אביב".
גם כאן מטעה שביט. ישראל מסרה לרש"פ את שכם ורמאללה בשנת 1996 אך אוטובוסים התפוצצו בי-ם ובת"א הרבה לפני כן.
ב – 21/8/1995 התפוצץ אוטובוס קו 26 בי-ם וארבעה נהרגו.
ב – 19/10/1994 התפוצץ קו 5 במרכז ת"א ו – 22 ישראלים נהרגו.
ארי שביט לא מסתפק בהטעיות אלה. הוא קושר בין נפילת הקסאמים לבין פינוי גוש קטיף וזאת כאשר קסאמים נורו על ישראל עוד שנים לפני הפינוי.
הוא ממשיך בכתיבה הדמגוגית:
" ציפי לבני ישבה עם אבו עלא שנה תמימה, אבל אבו עלא לא חתם על דבר". ארי שביט לא מציין שגם ציפי לבני לא חתמה על דבר.......
ועוד הטעיות:
" אהוד אולמרט הציע לאבו מאזן את ירושלים, אבל אבו מאזן נעלם."
אבל אהוד אולמרט ממאמרו בניו-יורק טיימס (21/9/11) כתב שעבאס לא דחה את הצעת השלום שלו (מספטמבר 2008 (.
http://www.nytimes.com/2011/09/22/opinion/Olmert-peace-now-or-never.html?_r=3&hp


31 גם אתה הצטרפת לצוות הכותבים של ביבי?  (לת) א
  • 09:07
  • 09.02.12

32 שו הדה שלום חדש? יוספוס
  • 09:10
  • 09.02.12

הרעיון שהשלום מת ברור, אבל השלום החדש - למה כוונתך? נגמר לך האוויר בסוף המאמר?

33 אכזבת ג׳יי
  • 09:17
  • 09.02.12

אתה מתעלם מכל הפעמים בהם ממשלת ישראל התעלמה (ומתעלמת) מההזדמנויות לקחת יוזמה אמיתית ונועזת. בכל זאת נעשו כמה הסכמי שלום שחסכו אלפי קורבנות ב-35 שנה האחרונות.
לא ״שלום חדש״ אנחנו צריכים אלא מנהיגות אמיצה.

34 מאמר מפוכח ואמיץ. יישר כוח. ג. בן עמי
  • 09:34
  • 09.02.12

הנה עוד איש שמאל שהתפכח מהזיות העוועים של השלום. שביט הוא אדם ישר וחכם ולכם מסיק מסקנות נכונות. חבל שישנם משיחי שמאל אדוקים שיסקלו אותו על כך.

35 בקיצור היידה ביבי  (לת) אורן
  • 09:59
  • 09.02.12

36 וכמה זה יעלה לנו בנפש?  (לת) אבי
  • 10:07
  • 09.02.12

37 שביט זקוק לפסיכולוג יצחק קליין
  • 10:16
  • 09.02.12

השלום החדש, כמו הישן, הוא חארטא בארטא הקשור יותר למומים הפסיכולוגיים של השמאל הישראלי מאשר לכל מציאות בשטח. וכך היה כבר 19 שנה-מה זה 19 שנה, 40 שנה.

המציאות והמדיניות יעוצבו על ידי אנשים שאינם מפחדים לקרוא למציאות בשמו, לא על ידי שרידי האליטה הכושלת.

"אופק", "תקווה," "שלום," אתם מדברים בשפה של דימויים ומשאלי לב, לא של מציאות ומדיניות. חושבים שאתם היורשים של בן-גוריון כשאתם באמת המוקיונים של אייל ארד. משך כל הדור האחרון אתם הייתם המשיחיסטים, לא אנחנו. במומכם פסלתם. עכשיו שבו בצד, הניחו לאחרים לטפל בבלאגן שיצרתם. איבדתם מזמן כל זכות לקבוע את סדר היום המדיני או הציבורי.

38 סילוף מגמתי אלעד יאיר
  • 10:36
  • 09.02.12

ישראל פלשה ללבנון מלכתחילה באמתלה של לעצור את הטרור.
טילים מעזה (על פי אתר השב"כ התופעה החלה ב-2002 http://www.shabak.gov.il/publications/decade/decade33/Pages/gaza1.aspx הרבה לפני שישראל נסוגה מהרצועה).

שינויים לרעה והחמרת המצב, באם יש, לא בהכרח קשורים לצעדים של ישראל אלא לגורמים כמו התחזקות כוחות אחרים באזור (איראן למשל).

גם לא ברור מדוע שינוי המשטר במצרים למשטר אסלאמי שלעת עתה לפחות שומר על הסכם השלום עם ישראל הוא עוד מסמר בארון הקבורה של השלום.

הסילופים של שביט והתאמת הנתונים לתזה הם עניין שבשגרה.
ישנם עוד רבים שלא ציינתי.

והפתרון של שביט? לא ברור. שלום אחר = הרתעה? זה כבר קיים. תהליכים רבים בישראל אמנם שוחקים אותה, אבל הטיעונים או שמא הטענות של שביט הם לא המפתח לפתרונה.

  •   תודה לאלעד יאיר שהצביע על חלק מהסילופים הרבים של ארי שביט. נבצר מבינתי להבין איך עיתונאי שמתיימר להיות רציני כותב כל כך הרבה דברים שגויים מבחינה עובדתית.  (לת) גודמן
    • 15:00
    • 09.02.12

39 אסטרטג גאוני קרטופל
  • 10:58
  • 09.02.12

האסטרטג הגאוני הגיע למסקנה אותה טוען למשל ליברמן כבר שנים לרבות מעל דוכן האו'ם ..האופציה היחידה היא ניהול הסכסוך בעצימות נמוכה,לא הסכמים ולא שלום בעת הזו.ברוך הבא אסטרטג...

40 אל יאוש  (לת) חנניה בן צבי
  • 11:07
  • 09.02.12

41 אחד הטורים המצוינים והמשובחים שנכתבו ב"הארץ"!! כל הכבוד, עיתונות ראויה לשמה היועץ עבדאללה
  • 11:09
  • 09.02.12

מציאותיות, ריאליזם מפוכח, חד ונקי מרגשנות ומפחדנות, משלומיאליות וח'רטטנות. ברוך פוקח עיני בינה ומבין עיני פיקח ופיכח.. הללויה... איר, בסופו של דבר, תגיע גם לתובנה (ונתפלל שגם נתניהו, אם הוא חפץ ממשלה...) שתהיה נסיגה חד צדדית (פתרון רע מאוד...אבל גם כך לא יהי שום הסדר, גם אם אורי אבינרי יהיה רוה"מ) ללא הסכם, תוך פינוי התנחלויות סלקטיבי, משטחי שמורות פלסטיניות על אפם ועל חמתם של אלה וגם אלה... האינטרסים שלנו והביטחון שלנו חשובים יותר.

42 לא מסכים עם דבריך ארי, קרא את הכתוב בבקשה. ירון
  • 11:27
  • 09.02.12

השלום הישן לא מת משום שאין ספק בכך שהוא מכיל את המתווה היחידי שמקובל גם היום על רוב הציבור הפלסטיני ורוב הציבור הישראלי.
ברור ששנות שלטון ימני רבות משפיעות על דעת הקהל ועל שמאלנים מתנדנדים, הימין השיג את מטרותיו בזכות מניפולציות רבות של השב"כ וכוחות הביטחון השונים (אולי אפילו המוסד בוחש). שמאלן אמיתי שהוא שמאלן מטבעו מבין שאסור לוותר על חזון השלום של רבין שנכתב בתחילת שנות ה 90, כי הרי בעשיית שלום לא מעורב רק ההיגיון אלא גם מעורבים עניינים של אגו וכבוד וכמובן שפסיכולוגיה היא שם המשחק בעשיית שלום.
ולכן אני חושב שנכון שעל פני השטח הדברים נראים חסרי תקווה, אך יחד עם זאת אנחנו השמאלנים חייבים להיצמד לשלום המקורי, ולהצליף בימין ובמתנחלים כל עוד אפשר וזאת כאשר הם מבצעים את פשעיהם ומוציאים את שם ישראל לרעה בכל העולם.

בבחירות הקרובות יוכרע הדיון שפתחת בכתבתך, בבחירות הקרובות השמאל צריך להתגייס בהמוניו ויש המונים שמאלנים מבולבלים כמוך שהמצפן שלהם מקולקל וסטו קצת למרכז וימינה, פשוט צריך להצביע כמו שצריך שהשלום יחזור להיות חלק מחיינו ולא חלום באספמיה.

דבריך לא נכונים בעליל ומשקפים הלך רוח של חסרי התקווה, אך ישנם רבים במדינה שאחד מהם הוא אני שמשרת במילואים משלם את המיסים וחושב על עתיד וורוד יותר.

  •   הזוי כרגיל ברק
    • 14:51
    • 09.02.12

    מקובל על רוב הציבור הישראלי? מה אתה חי בחלום?
    השלום ההזוי הזה שהדבר היחיד שמתווה אותו זה העיוורון של חבורת משיחי הסמול שמונה כ 10% מישראל אבל שולטת בכל מוקדי ההשפעה, ובמדיה על כל שלוחותיה.
    אין כמעט ולו תוכנית אחת בכל הערוצים שלא דוחפים בה איזה שהוא רמז של שלום, הכל שלום אפילו החדשות, הכל כשר וכולם מגוייסים, ממש פרופגנדה במיטבה "גובלס", מתי נוכל כבר להגיד "לשלום" הזה שלום ולא להתראות.
    ומי שמוציא את דיבתנו רעה בעולם היא אך ורק "מחנה השלום" ואין מה לעשות רוב אזרחי ישראל לא חלק מהמחנה הזה אז יאללה למלחמה, הסמול הוא עיוור וחסר אחריות ואת המחיר כולנו משלמים בריבית דריבית.

  •   במילים פשוטות אתה מודה ששמאלן זה טבע ולא שכל והגיון, מ.ש.ל.  (לת) ליצן לוגי
    • 16:18
    • 09.02.12

  •   נו, הוא אשר אמרתי. שמאלן הוא מי שזקוק נפשית ל"אופק," ל"תקוה," גם אם אין לזה אחיזה במציאות. אמרו על הגרמנים-להבדיל-כי אי אפשר להאשים עם שלם וכנראה שאי אפשר לאשפז קהילה שלמה, גם אם זה מתבקש.  (לת) יצחק קליין
    • 18:09
    • 09.02.12

  •   הבעיה שעד עכשיו הוא היה חלום באספמיה, הגיע הזמן להתעורר  (לת) שלום עושים רק כשיש הכרה הדדית
    • 19:19
    • 09.02.12

  •   אכן מודה ואף גאה להיות שמאלן מטבעי.  (לת) ירון
    • 00:16
    • 10.02.12

  •   טבעי הגיוני וחכם להיות שמאלן, הימנים מתעסקים רק בדמגוגיה.  (לת) ירון
    • 00:20
    • 10.02.12

  •   אתה לא זקוק לתקווה ? אהה יצחק ? למה אתה זקוק ? למה שקורה בסוריה ? שמישהו יזרוק עליך טילים על הראש ? ירון
    • 00:27
    • 10.02.12

    למה יש אחיזה במציאות יצחק ? להתנחלויות ? לכיבוש ? לפעילויות תג מחיר ? להדרת נשים ? לחרדים משתמטים ? אהה קליין ??
    לשלום יש אחיזה במציאות וכך יהיה בסוף, יהיה שלום ובתוך תוכך אתה יודע זאת אבל אינך מאמין שאתה חושב על זה אז אתה מדחיק.

43 ארי אתה לא צודק בעליל, קרא את הכתוב בבקשה ירון
  • 11:35
  • 09.02.12

השלום הישן לא מת משום שאין ספק בכך שהוא מכיל את המתווה היחידי שמקובל גם היום על רוב הציבור הפלסטיני ורוב הציבור הישראלי.
ברור ששנות שלטון ימני רבות משפיעות על דעת הקהל ועל שמאלנים מתנדנדים, הימין השיג את מטרותיו בזכות מניפולציות רבות של השב"כ וכוחות הביטחון השונים (אולי אפילו המוסד בוחש). שמאלן אמיתי שהוא שמאלן מטבעו מבין שאסור לוותר על חזון השלום של רבין שנכתב בתחילת שנות ה 90, כי הרי בעשיית שלום לא מעורב רק ההיגיון אלא גם מעורבים עניינים של אגו וכבוד וכמובן שפסיכולוגיה היא שם המשחק בעשיית שלום.
ולכן אני חושב שנכון שעל פני השטח הדברים נראים חסרי תקווה, אך יחד עם זאת אנחנו השמאלנים חייבים להיצמד לשלום המקורי, ולהצליף בימין ובמתנחלים כל עוד אפשר וזאת כאשר הם מבצעים את פשעיהם ומוציאים את שם ישראל לרעה בכל העולם.

בבחירות הקרובות יוכרע הדיון שפתחת בכתבתך, בבחירות הקרובות השמאל צריך להתגייס בהמוניו ויש המונים שמאלנים מבולבלים כמוך שהמצפן שלהם מקולקל וסטו קצת למרכז וימינה, פשוט צריך להצביע כמו שצריך שהשלום יחזור להיות חלק מחיינו ולא חלום באספמיה.

דבריך לא נכונים בעליל ומשקפים הלך רוח של חסרי התקווה, אך ישנם רבים במדינה שאחד מהם הוא אני שמשרת במילואים משלם את המיסים וחושב על עתיד וורוד יותר.

44 שלום שמעון לוין
  • 12:00
  • 09.02.12

שביט השתגע  

45 לא היה ברוך גולדשטיין, לא היה חיסול עייאש. סתם התחילו לפוצץ אוטובוסים. (לא שזה מצדיק חלילה את הפיגועים. אבל הצדקנות של הצד הישראלי והזכרון הסלקטיבי - או תפיסת מציאות סלקטיבית - הוא פתטי).  (לת) יניב
  • 12:41
  • 09.02.12

  •   כן, עייאש היה חסיד אומות העולם....  (לת) נדב
    • 13:23
    • 09.02.12

  •   לנדב: אין קשר. עייאש היה מבחינתי בקטגוריה של הנאצים. מה שאני יוצא נגדו זה שכתוב עובדות והשתלשלות העניינים. אם לא נראה נכוחה את המציאות - כולל טעויות שלנו וחלקים שלא נוחים לנו, - אנחנו נהיה הראשונים (ואולי גם היחידים) שנסבול מכך ונשלם על כך. יניב
    • 15:14
    • 09.02.12

    באנגלית יש אימרה: To yourself, be true.
    הדגש הוא על המילה yourself. רמז מחויך לויכוח העתיק מאוד והכמעט-פילוסופי "האם מותר לשקר, כמה, למי ומתי". הרעיון באימרה הוא שטוב יעשה אדם - לטובתו - אם את עצמו יוציא מחוץ לשאלה הזו. לעצמו תמיד שידווח אמת, כל האמת, ורק אמת.

    עייאש היה חלאת האנושות. להגיד שהגיע לו מוות זה לשון המעטה. אבל מותר לנו וחובה עלינו לראות את העובדה שחיסולו בזמן שחוסל, הביא לתוצאות שליליות וקשות שכנראה גם לא נצפו (מותר לנו להודות בכך כמו שנסראללה הודה שאם היה יודע שזו תהיה תגובת ישראל לחטיפת החיילים - לא היה מבצע את החטיפה).
    בבחינת צודק, אבל בדיעבד לא חכם.

  •   גולדשטיין היה מפגע בודד-החאמס הפעיל פיגועים כארגון מסודר תוך העלמת עין או סיוע של אנשי ערפאת  (לת) יחי ההבדל הקטן
    • 16:37
    • 09.02.12

  •   יניב אתה צודק במאה אחוז וכדי לחזק את מה שכתבת אני מוסיף: ב 25.2.1994,בשעת בוקר מוקדמת, נכנס ברוך גולדשטיין למסגד במערת המכפלה רצח 29 ערבים שהיו בתפילה ופצע רבים אחרים. רילד
    • 17:52
    • 09.02.12

    מיום שנחתם הסכם אוסלו ב 13.9.1993 ועד הטבח שביצע ברוך גולדשטיין, פרק זמן של כמעט חצי שנה, הטרור הפלסטיני היה דומה לרמה של התקופה שלפני אוסלו. בתקופה זו לא היה אף פיגוע המוני וגם לא היו מתאבדים עם חגורות נפץ באוטובוסים בתוך מ"י. יתר על כן, עד 40 יום לאחר הטבח במערת המכפלה לא הייתה מוכרת תופעת השהידים המתפוצצים בתוך מדינת ישראל.
    כשבועיים לאחר הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה, פורסמה ב"ידיעות אחרונות" (8.3.1994) הידיעה הבאה: "החמאס הפיץ אתמול כרוז מיוחד בשטחים, בו הוא מאיים לבצע חמש פעולות גדולות כנקמה על הטבח במערת המכפלה. הכרוז חתום על ידי חדר המבצעים של גדודי עז א-דין אל קאסם, הזרוע הצבאית של החמאס". על פי דת האסלאם יום הזיכרון הראשון למת חל 40 יום מיום מותו. ואכן הפיגוע הראשון על ידי שהיד מתפוצץ, במדינת ישראל, אירע בעפולה ב 6.4.1994,בדיוק ביום הזיכרון הראשון, 40 יום לאחר הרצח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה.
    הטבח בעפולה, שבו נרצחו שמונה ישראלים, היה פיגוע הנקמה הראשון שהחמאס מימש לאחר טבח גולדשטיין.
    בתאריך 7.4.1994 , יום לאחר פיגוע ההתאבדות בעפולה, פרסם טומי לפיד, במאמר מערכת ב"מעריב", את הדברים הבאים: "הפיגוע הרצחני בעפולה ירשם בראש ובראשונה כנקמה על הרצח בחברון. ההרוגים בעפולה הם קורבנותיו של ד"ר ברוך גולדשטיין, ממש כמו המוסלמים שהתפללו במערת המכפלה."
    פיגוע הנקמה השני אירע ביום הזיכרון לחללי צה"ל (13.4.1994), באוטובוס בחדרה, בדיוק שבוע לאחר הפיגוע בעפולה. שני הפיגועים האלה אירעו כאשר צה"ל עדיין נמצא בכל הערים הפלסטיניות וכאשר עראפת ואנשיו עדיין בטוניס.
    לאחר מכן הגיעו הפיגועים בת"א (קו 5), בבית-ליד, ר"ג וירושלים. לאחר מספר חודשים שבהם לא היה פיגוע התאבדות, נראה היה שפיגועי הנקמה הגיעו לקיצם. אך בשלב זה חוסל "המהנדס" יחיא עייש. כתוצאה מכך היו עוד מספר פיגועי התאבדות כשהראשון מביניהם אירע בירושלים (קו 18) בתאריך 25.2.1996, בדיוק ביום השנה השני לטבח שביצע ברוך גולדשטיין.
    ברוך גולדשטיין פעל כדי להכשיל את הסכם אוסלו ולסכל את העברת חברון לאחריות הרשות הפלשתינית, עם יתר הערים הגדולות בגדה. בתאריך 3.3.94 פורסם בידיעות אחרונות ראיון שערכה כתבת העיתון "Newsday" עם מרים, אלמנת ברוך גולדשטיין. בראיון אמרה אלמנת ברוך, בין היתר: "ברוך לא פסיכופאט. הוא ידע בדיוק מה הוא עושה. הוא תכנן לעשות את זה כדי להפסיק את שיחות השלום. הוא עשה את זה למען העם בישראל."

  •   עייאש היה בן מוות, וחיסולו היה נכון ומוסרי. מה טעם בחיבוטים על העבר אם גם אתה אמרת שהתוצאות לא היו צפויות?  (לת) נדב
    • 21:15
    • 09.02.12

  •   כלומר שעל ישראל היה לספוג את הפיגועים ולחכות עד יעבור זעם נדב
    • 21:22
    • 09.02.12

    כאילו שרצחנות הערבים הינה דבר מקובל, כוח טבע שיש להרכין ראש בפניו ולקבלו. זה טיעון מבחיל, פטרוני ולא מוסרי.

46 שביט מתאר את ההשתלשלויות אולם רק חצי מ'התמונה' ואף היא אינה מדוייקת  (לת) כתב חצר
  • 13:09
  • 09.02.12

47 I can't believe that I read such article in HAARETZ Eldad
  • 13:22
  • 09.02.12

Agree 100% with Mr. Shavit.

48 שום דבר לא יעיר את השמאל מהזיות ה"שלום" עם מי שרוצים לחסל את העם היהודי....  (לת) רעמסס
  • 13:38
  • 09.02.12

  •   שלום בקלות נשיג אם נהיה מאוחדים ברצונות .הערבים תמיד מגיבים לרצוננו har tk
    • 14:43
    • 09.02.12

    דוקא הערבים היום פתוחים יותר להצעות.. הממשלה הבאה, אולי קצת יותר מרכזה, תאכל לדבר,אפילו עם עזה.

  •   הערבים לא רוצים "לחסל את העם היהודי" (אולי היו רוצים, אבל זו לא בבחינת מטרה שלהם, יותר ממה שיהודים היו רוצים שלא יהיו ערבים). הם רוצים לחסל את מדינת ישראל. יש הבדל.  (לת) עטלף מצוי
    • 15:16
    • 09.02.12

  •   אתה באמת מאמין שהם לא רוצים לבזוז את היהודים ולאנוס את היהודיות מניד ראשו
    • 16:45
    • 09.02.12

    ואחרי זה לשחוט את כולם?

  •   העטלף המצוי, יודע מה הערבים רוצים, שמעתם יהודים תתעודדו  (לת) הם רק רוצים לחסל את מדינת ישראל
    • 19:21
    • 09.02.12

49 מישהו בכלל זוכר שהאיסלם אוסר על כל הסכם שישאיר אותנו חיים???  (לת) יערה, תל אביב
  • 13:53
  • 09.02.12

50 הקולוניאליסט הקלאסי ישראלי לשעבר
  • 13:57
  • 09.02.12

ארי שביט מייצג את ראיית העולם של הקולוניאליסט הקלאסי וכמובן זאת ראיית העולם של רוב מנהיגי ישראל לדורותיהם. הקולוניאליסט שודד אדמות, מגרש, הורג, גוזל, מנצל ומדכא באמצעות צבאו ואז רואה בתגובת הילידים כהוכחה לכך שהם מועדים לאלימות. את מעשיו שלו הוא אינו מסוגל לראות כיוון שהוא כבר הוכיח לעצמו שהוא נעלה מבחינה מוסרית מהפראים. כמו ברק הקולוניאליסט שרואה את עצמו כווילה בג'ונגל ואת הסובבים כחיות פרא, כך שביט מאמין שעם חיות לא עושים שלום.

אין מקום בתגוובה זו להאיר את כל ההבלים וסילוף המציאות כפי שמתבטא במאמר אבל אולי כדאי שאנשים יתחילו לקרוא ספרים על ידי כותבים כמו JONATHAN COOK שכתב את הספר DISAPPEARING PALESTINE ובו הוא מתאר את כל שיטות הדיכוי, ניצול, שדידת האדמות, הפקעות הרכוש ושאר הנישול הקולוניאלי מאז הקמת ישראל שלרוב הישראלים אין מושג בכלל למרות שזה נעשה מתחת לאף שלהם.

51 מה הוא רוצה מאתנו?עוד לא עברת לידיעות אחרונות?אתה לא מבין שאתה לא מעניין אף אחד.  (לת) איתי
  • 14:11
  • 09.02.12

52 למה הצלחת להבין את זה רק אחרי המוות? אתה אדם חכם ומשכיל, איך זה שלא הבנת את זה כשהשלום הישן נפצע פציעות בדרגות חומרה שונות?  (לת) נגה
  • 14:16
  • 09.02.12

53 הגענו לאחרית הימים! אתה רואה את המציאות נכוחה! עכשיו הגיע הזמן שתגרום גם לדומיך לראות אותה.  (לת) איה
  • 14:18
  • 09.02.12

54 תפרסם את זה שוב ושוב על כל במה אפשרית ואל תפסיק עד הבחירות. אנשי שמאל צריכים להתעשת.  (לת) רחלי
  • 14:19
  • 09.02.12

55 כל מילה בסלעעעעעעעעעעעעע! אני מאלה שהתפכחו. הייתי 'חדש' היום אני שלי יחימוביץ!  (לת) AA
  • 14:24
  • 09.02.12

56 חשוב גם שיהיה שלום בין בני אדם משני העמים תומי
  • 14:43
  • 09.02.12

זהו גם מאמר יפה וחשוב, אך רציתי להוסיף משהו: חשוב מאוד שיהיה שלום ויותר היכרות בין בני האדם הפשוטים בשטח משני העמים, ולא רק בין פוליטיקאים. להיכרות כזאת יש פוטנציאל לצמוח לגורם תמיכה ממשי להצלחתם של הסכמים מדיניים בשטח, והיא חלק חיוני מאוד לשלום הצנוע ובר הקיימא שעליו הכותב דיבר. שלום בין בני אדם בשטח הוא דבר קשה שמצריך הגברת החינוך וההסברה, אבל הכשרת הלבבות היא מצרך חיוני להצלחת מהלכי המנהיגים המדיניים ולצדק חברתי של אמת.

57 לא להאמין שאני קורא את זה ב"הארץ"  (לת) א
  • 14:43
  • 09.02.12

58 השלום יגיע יואב
  • 14:51
  • 09.02.12

כשהפלשתינאים יבינו שהם לא יכולים להשיג את הכל. בדיוק כפי שהיהודים הבינו ב-48 שמוטב ציפור אחת ביד מאשר שתיים על הארץ והסכימו לקחת בשתי ידיים את תוכנית החלוקה, למרות שתוכנית זו הייתה רחוקה מאוד מחלום ארץ ישראל השלמה. הפעם, גם הפלשתינאים וגם הערבים צריכים להבין שעם כל הכבוד לכבוד, לצדק, ולחלומות שלהם - יש מציאות והם יוכלו לקבל רק חלק מתאוותם ולא את כולה. ביום שזה יקרה, אם בכלל, אז יהיה שלום. שלום קורה כששני הצדדים מוכנים לפשרות כואבות מבחינתם. לפלשתינאים זה עוד לא קרה.

59 לאיזה רמה אזרח מודאג
  • 14:52
  • 09.02.12

לאיזו רמה של שפלות מקצועית, רמיה והטעיה יכול להדרדר כתבתב או אולי כלבלב עיתונאי. הרי במאמרך זה, המלא רמיות והטעיות כפי שצינו רבים מהכותבים, אתה בעצם כותב נאום של בעלה של אשת ראש הממשלה, אשר הודה ברבים כי סיכל ביודעין את הסכם אוסלו הראשון, ועתה סיכל את מה שניסתה הממשלה הקודמת להשיג ושולט בגלל קוניוקטורה פוליטת ימנת קיצונית שהמאיסה אותנו על כל העולם והוזה בתקיפה צבאית של אירן אשר תביא לחורבנה של ישראל. אתה הרבה יותר מסוכן מליברמן - המסוכן ביותר בעצמו. הוא אומר מה שהוא חושב ומסתכלים עליו כעל המשוגע התורן, פיל בחנות חרסינה. אבל אתה מתעתע כשלשונך תחובה עמוק ברקטומו של אותו בעלה של אשת ראש הממשלה. בושה לעיתוני האהוב שמפרסם מאמר כזה. את ישראל הראל וקרני אלדר קל יותר לקרוא.

60 הרי 3 שנים של שלטון ביבי הביאו אותו. עובדה.אין מושלם. זה כבר פה.  (לת) מעולה! הוא כבר כאן!
  • 14:52
  • 09.02.12

61 מה זה הדבר הזה? להאשים את הערבים בזה שאין שלום? זה נראה לכם הגיוני? אתם מכירים דבר אחד שהיהודים לא אשמים בו? הבן אדם פשוט הזוי... ופשיסט... ו...הוא גם לא נחמד. מי הרשה לו לכתוב בעיתון? כולם עכשיו ביחד, נשיר את 'שיר השלום' ונשכח שקראנו את זה. ואחר כך נשכח שיש איש שקוראים לו, אה... מה שמו?  (לת) שחר גולן
  • 14:53
  • 09.02.12

62 תגובות מצחיקות. מזכירות תגובות נבערות נגד כתבות על אבולוציה שי
  • 14:54
  • 09.02.12

ארי צודק למדי. רק לא כל כך הבנתי מה זה השלום החדש וממה הוא עשוי.

63 אתה פשוט ענק דולב משה
  • 15:23
  • 09.02.12

לעולם לא האמנתי בשלום עם הפלסטינאים.
להחריבנו כן

64 ראיון עם יוסי ביילין בעתון הארץ דוד
  • 15:26
  • 09.02.12

ארי באמת, לאחר הפיגועים השיטתיים "חשד עמום בדבר כוונותיהם" ???
ומה השלום החדש שאתה מציע ? אולי נשכפל את ההצלחה מעזה גם בגדה ?

ראיון עם ביילין ( הארץ 07.03.1997 )

שאלה: כשנכנסת למהלך אוסלו היה ברור לכם שזה הולך למדינה פלשתינית?
תשובה: לא. מענין לציין ששיחות הנפש על "לאן זה הולך" התנהלו רק בין הצדדים לא בתוכם…אבל בתוך מפלגת העבודה ובתוך הממשלה ובתוך צות המשא ומתן – אינני זוכר שום דיון אמיתי ונוקב על פתרון הקבע.
שאלה: אני לא מבין ב1992 נבחרה ממשלה . ב1993 יצרתם את תהליך אוסלו בשום שלב לא שאלתם את עצמכם לאן כל זה מוביל?
תשובה: לא.
שאלה: לא שוחחת מעולם עם רבין על המשמעות של אוסלו לטווח ארוך?
תשובה: אף פעם.
שאלה: ועם פרס?
תשובה: גם עם פרס לא דברתי על כך.

65 מי שלא יודע ערבית שלא ינסה ללהם לגיטמציה אי מאזין להם רמי
  • 15:29
  • 09.02.12

הרבה שנים וגם בערבית הם לא רוצים שלום הם רוצים את כל המדינה

והם אומרים זאת בעיברית קלוקלת אך בערבית זה נשמע ברור אז שלום רק אים ישראל חזקה ועד עכשב לא ברור מי שולט על מי מדברים על כיבוש שלא קיים בכלל בשטח אתה רואה שלא חסר להם כלום אפילו היהודים
הולכים לקנות מהם מוצרים כי אצלהם זה הרבה יותר בזול יש להם מנהיגות
שלהם וגם יש להם מרגילים בכנסת ישראל נו מי הכובש השמאל ההזוי מכניס לישראלים כיבוש כיבוש זה לא כיבוש ולא כלום הכל דיבורים כדי להצדיק טרור ישראל חזקה ומאוחדת זה השלום

66 עכשיו נקלט? יוני
  • 15:29
  • 09.02.12

למה לקחו לו כל כך הרבה שנים לקלוט שאין שום פרטנר פלסטיני לשלום?
הוא היה צריך לקלוט אחרי הפיגוע הראשון

67 הלו ,זה עיתון "הארץ" ????????? GREEN
  • 15:37
  • 09.02.12

לך תסביר את זה לגידון לוי ושות'.
המאמר של מר שביט מנתח במדויק את תהליכי ההתפכחות שעבר רוב הציבור הישראלי (ואני בתוכם) .
אבל מי בכלל רוצה שלום .
תנו לנו רק קצת שקט,הפסקת-אש.
משהוא כמו "ותשקוט הארץ ארבעים שנה " יותר מזה אני לא צריך .

68 לא הבנתי כלום חוץ מזה שלדעתך השלום מת. מה שאתה מציע הוא כל כך הרבה ״לא״ ו"אולי לא״ שהיא אפשר למצוא בו שום ״כן״  (לת) רות
  • 15:49
  • 09.02.12

69 אין סיכוי לשלום, לקחת את המשפחה ולעוף  (לת) אריק
  • 16:04
  • 09.02.12

70 חחח למה לא תכתוב את האמת: השלום מת, יחי הכיבוש? אף פעם לא היית איש שלום!  (לת) די לצביעות הזאת!
  • 16:08
  • 09.02.12

71 ארי שביט דוברם של מחרחרי מלחמה אלכס מסיס
  • 16:17
  • 09.02.12

קשה להאמין (ואולי לא במקרה של שביט) שהכותב קרא את מה שכתב -
הוא שוב חוזר על מה ששמע בחדריהם של מחרחרי המלחמה נתניהו וברק:
הצעותיו ל"שלום חדש" באו ישר מגרונם של צמד חמד זה: אלוף בצלות
ורב אלוף שום דבר

72 שלום שלום ואין שלום. ברוך
  • 16:43
  • 09.02.12

אדון שביט, היכן היית עד היום??? נפל לך סוף סוף האסימון... אבל בסיום מאמרך אתה משלה את עצמך!!! חביבי. שלום עם הרוצחים האלה לא יהיה לעולם! מה עוד צריך לקרות כדי שנפסיק לדמיין שלום? הערבים המוסלמים חיים על דם! הם ניסו לגמור אותנו במלחמות. משלא הצליחו הם מנסים לגמור אותנו בשלום. ״שלום על ישראל...״

73 שלום זמני מגיד עתידות
  • 16:48
  • 09.02.12

נסיוני מלמד אותי שכל הסכם שלום יהיה זמני .לכן עדיף זמן ללא שלום מאשר שלום בלי זמן

74 לפני 20 שנה יכולנו--אולי--"לנהל את הסכסוך". היום ישראל תיאלץ לשרטט גבולות ולהחליט על גורל ירושליים המזרחית. אבל אם התכוונת לשלום חדש בין נתניהו וליבני אז הבנתי את המאמר שלך. אחרת, קשה להבין איך אדם די מציאותי כמוך לא מפנים ששום מנהיג פלסטיני לא יכנס לדיון על ה:שלום החדש" שהצעת. ונקודה נוספת. מדוע אתה ממחזר את השקר הגדול שאבו מאזן נעלם? אינך מאמין לאולמרט שכתב במאמר די מפורט שזה שקר? אתה יודע טוב מאולמרט מה היה בינו לבין אבו מאזן?  (לת) יריב א.
  • 16:53
  • 09.02.12

75 משום מה...הכותב מתעלם מתרומתה של ממשלת ישראל למותו של השלום (הישן) !  (לת) חיפאי
  • 17:02
  • 09.02.12

76 אני דווקא מתמקד בפואטיקה המשובטת עודד מ
  • 17:32
  • 09.02.12

"המהפכה האיסלאמית במצרים נוטלת מהבטחת השלום את העוגן הדרומי שלה. הדיכוי הרצחני בסוריה נוטל מהבטחת השלום את האופק הצפוני שלה. ההתקרבות ההדרגתית בין פתח לחמאס נוטלת מהבטחת השלום את הציר המרכזי שלה." מה עם החצובה הצפון מזרחית (ארדוגן, קידוח תמר) החרצובה מערבית (קדאפי) והשדרה האופקית (הרב אלישיב)? ודרום סודן? ובחירתו של פוטין?
אלו שמבקרים את שביט שאף פעם לא היה "באמת שמאל" או "באמת שלום" הם מגוכחים לא פחות, כאילו הדברים הללו הם ערכים בפני עצמם ולא פתרונות מעשיים לבעיות מעשיות שיכולים לעבוד או לא לעבוד. אידיאולוגיה היא תחליף עלוב לדת.

77 אולי די לעבודת-האליל של מולך השלום? אלפי נפשות הקרבנו על מזבחו של הנ"ל, בשביל מה? לא חבל על הילדים? אולי די ...  (לת) אולי די
  • 17:33
  • 09.02.12

78 אולי די לעבודת-האליל של מולך השלום? אלפי נפשות הקרבנו על מזבחו של הנ"ל, בשביל מה? לא חבל על הילדים? אולי די ...  (לת) אולי די
  • 17:34
  • 09.02.12

79 יישר כח לארי שביט !מצדיע לך על היכולת להסתכל למציאות נכוחה בעיניים ,להסיק מסקנות אינטליגנטיות,ולא לחשוש להביע את האמת.מי ייתן ועוד יילכו בדרכך.מצדיע לך!  (לת) שאפו
  • 17:52
  • 09.02.12

80 ארי שביט זכאי להשמיע כל דעה שיחפוץ אבל לסלף את העובדות ההיסטוריות, כפי שעשה שביט, כפי שהוכיחו מספר מגיבים זה כבר לא לעניין.  (לת) דוד מרעננה
  • 17:57
  • 09.02.12

  •   אף אחד לא הפריך את דבריו של שביט: לפלסטינים היתה אסטרטגיה לאומית של רצח אזרחים ואילו לישראלים לא. חד וחלק. אלעד רובין
    • 04:03
    • 11.02.12

    ופיגוע טרור יחיד של גולדשטיין אינו תירוץ למסע מתוכנן של רצח במימון ותפעול לאומי של אסטרטגית הערבים לרצח העם היהודי.

    ולעצם הענין, מדינאי רציני אינו יכול לבנות הסכם תוך ציפייה שלא יהיו משברים. אם ביילין ורבין בנו הסכם שיכול לקרוס עם פיגוע טרור אחד, כפי שמגיבי השמאל הפנאטי טוענים, הרי שמדובר בזוג מדינאים כושלים ומופקרים, ובהוכחה לאי היתכנות הסכם שלום עם הערבים.

  •   אף מגיב לא הוכיח דבר! אלעד רובין
    • 04:07
    • 11.02.12

    ופיגוע טרור יחיד של גולדשטיין אינו תירוץ למסע מתוכנן של רצח במימון ותפעול לאומי של אסטרטגית הערבים לרצח העם היהודי.

    ולעצם הענין, מדינאי רציני אינו יכול לבנות הסכם תוך ציפייה שלא יהיו משברים. אם ביילין ורבין בנו הסכם שיכול לקרוס עם פיגוע טרור אחד, כפי שמגיבי השמאל הפנאטי טוענים, הרי שמדובר בזוג מדינאים כושלים ומופקרים, ובהוכחה לאי היתכנות הסכם שלום עם הערבים.

81 מדוייק להתחיל עם לנסות להיות נחמדים. רק חבל  (לת) שהשמאל גרר אותנו כל השנים עד למוות
  • 18:26
  • 09.02.12

82 Time is running out Boaz Lerner
  • 18:29
  • 09.02.12

More than 1 billion Arabs versus 6 million Isarelis. Time is running out. You do the arithmetic.

83 מדהים...אפילו ארי שמאי הפך לימני....מי הבא התור? גדעון? דיוויד? או אולי פרס?  (לת) חיים
  • 18:43
  • 09.02.12

84 השלום נפצע קשה מאוד שהישראלים הבינו שהסמאל בתגובות פבלוביות פסיכותיות יאשים את ישראל בכל הרע שבעולם. ממארעות תרפ"ת עד הטבח בסוריה הכל באשמת הכיבוש. די לא קונים את זה  (לת) גל
  • 18:46
  • 09.02.12

85 אולי כדאי להפסיק כבר להלך בגדולות ולהבין שאין לפלסטינים צורך בפתרון שלנו הגיע הזמן להקשיב לצרכים שלנו
  • 18:47
  • 09.02.12

מכיוון שארי שביט לא מתווה את יסודות השלום החדש, אולי הוא מקווה לגרות את מוחם של היצירתיים מביננו לחשוב, איך שלום חדש כזה אמור להיראות.
אולם ישנה הנחייה אחת, הוא חייב להיות שלום זהיר, כלומר שקול? כלומר אמיתי? כלומר להניח את הפנטזיות בצד? כדאי לבדוק מהי בדיוק אותה הצעה שמכלילה בחובה, גם שלום וגם זהירות, וגם מציאותיות.
אחרי שהערבים ניסו לכבוש את ישראל כולה ב67 ולא הצליחו, הם נותרו מובסים וללא שטחי יהודה שומרון וחבל עזה.
אנחנו המנצחים, אילו רצינו שלום שפוי, היינו אמורים רק לשבת בשקט על מקומינו, ולא להציע להם כלום.
ניסו לכבוש אותנו, כלומר לקחת לנו הכל, העונש שלהם הוא איבוד השטחים, וזהו עונש שבהחלט מלמד לקח, תפסת מרובה לא תפסת.
כלומר להפנים היטב שעולמו של מי שניסה לכבוש התהפך עליו, והוא נכבש בעצמו.
במצב החדש שהם מצאו בו את עצמם, תחת משטר צבאי מאוד לא נוח, היו הערבים המעוניינים להשתחרר מעול המשטר הצבאי החדש, אמורים לנסות להגיע איתנו להסכם שלום, כדי להוריד את המשטר הזר והמאוד לא נוח מעל צאוורם, ולהציע לנו שלום, כדי להישאר לשבת בדיוק במקום שהם ישבו בו קודם, כי זה עונשו של המנסה לכבוש: שלום מלא ובר קיימא. 
אבל אנחנו מאז כל הזמן רצים אחריהם, השכחנו מהם את ההפסד הכבד במלחמה והותרנו אותם מנצחים, כי אם אנחנו רצים אחריהם ולא להיפך, הם מנצחים.
אין לקחים, אין צורך לעשות שלום עם היהודים, העולם התהפך שוב לטובתם, היהודים חוששים מהם, לכן הם רצים אחריהם, הם יושבים לבטח על אדמת אבותינו, ומי צריך שלום מבחינתם, כל מה שהם צריכים הוא להגשים את החלום הישן והוא כיבוש ישראל כולה.
אני מציעה: להחליף את המילה ״כיבוש״ שלא היה בכלל במילה תוצאות המלחמה וקווי הפסקת האש, להחליף את ״השטחים שלהם״ באדמות אבותינו שהפכו לשטחי מריבה, כי נסכים לדון על חלקם רק אם יובטחו לנו התביעות הבאות: גבולות ברי הגנה, אזרוח הפליטים שלהם אצלם, הכרה הדדית בריבונותו של כל צד על אדמתו, והכרזה על סופו של הסכסוך.
הרשו לי הצעה נוספת שלדעתי היא חיונית לפתרון אמיתי שקול ומציאותי, יבטיחו הפלסטינים אזרחות לכל ערבי ישראלי שירצה לעבור לארץ החדשה, כי ערבים רבים בישראל קוראים לעצמם פלסטינים וכך יוכלו לממש את חלומם.
אולי זה השלום החדש שממנו אסור לנו לזוז?

86 לא מבין את הבן אדם קישקשתא
  • 18:47
  • 09.02.12

מה עתה רוצה להגיד? מה אידיאלי בעולמנו. מה החידוש שלך

87 מאמר שמוטב ולא היה נכתב. שלום בנוסח לא ניראה לא מורגש ולא נוכח.  (לת) תער
  • 18:53
  • 09.02.12

88 קשקוש - השלום הישן מעולם לא הוצע. סוסו
  • 18:53
  • 09.02.12

פתרון שוויוני מלא בו זכותו של ערבי שווה לזכותו של יהודי לא עלה מעולם מצד ישראל. בהסדר קבע ישראל דורשת זכויות יתר ליהודים בכל התחומים, בעוד הפלסטינים רק דורשים שוויון.

כשישראל תציע פתרון שוויוני הוא יתקבל בשתי ידיים. השלום הישן הוא פשוט שוויון - בדיוק מה שכבר פתר מאה סכסוכים כאלה בעבר.

  •   היית צודק אם שכיננו היו מתרבות מתקדמת ומסוגלים לקחת אחריות מ ישר אל
    • 00:20
    • 10.02.12

    הערבים(עד כה,וכואב לראות)פרימיטיבים ברמה בלתי נתפסת.רק לראות איך טובחים אחד את אחיו.מערבולות של תחושות של -פחד-לאבדן-כבוד ברמה של ימיי הביניים,דתיות כמו בזמן הצלבנים.איך שויון.איך יא אחי?

  •   וואלה - זה מה שרצה ג'ורג' חבש (: ליהודים יש זכות להגדרה עצמית, חבוב. שוויון תחפש בפלסטין. לא טוב לך? שתה מהים של עזה. תשתוללו כמו באוקטובר 2000? תחטפו. ברור? תודה. מודרניסט .
    • 00:36
    • 10.02.12

    וואלה - זה מה שרצה ג'ורג' חבש (: ליהודים יש זכות להגדרה עצמית, חבוב. שוויון תחפש בפלסטין. לא טוב לך? שתה מהים של עזה. תשתוללו כמו באוקטובר 2000? תחטפו. ברור? תודה.

89 השלום החדש חיים קדמן
  • 19:01
  • 09.02.12

השלום החדש יהיה דומה לשלום עם סוריה, כל זמן שאנחנו 45 ק"מ מדמשק, השלום עם סוריה מחזיק מעמד, מי שמצפה לשלום לפי הגדרתו הפשוטה והבסיסית ביותר חי באשליות.

90 אין שלום. ממש אין. לא כזה ולא אחר. לא כדאי שתשלה את עצמך - וחלק מקוראיך. צריך פשוט לנהל את הסכסוך, עד שבעוד עשרות שנים, או יותר, יגיע השכל לראש הערבים.  (לת) שלמה
  • 19:02
  • 09.02.12

91 יאיר לפיד החדש?? דוד
  • 19:03
  • 09.02.12

לא אמרת משהו שלא ידענו אתמול..

92 כמה שקרים במאמר אחד  (לת) hiding information
  • 19:15
  • 09.02.12

93 ניתוח היסטורי כואב ומפוכח הממליץ בעליל לבחון שוב את האופציה הירדנית.  (לת) ירמיהו
  • 20:17
  • 09.02.12

  •   סוף סוף תגובה לעניין יר
    • 04:04
    • 10.02.12

    ורק להזכיר: את חלום השלום ההסכמי הביא הליכוד ומר בגין שעמד בראשו. לא השמאל כפי שימין הצליח לקבע בתודעה הציבורית

94 He who wants peace must prepare for war!  (לת) Bar Gyora
  • 21:05
  • 09.02.12

95 האם השלום מת או היה זה חלום שיינקין
  • 21:19
  • 09.02.12

עבור ארי שביט ,והרבה מהתגובות, כל מה שהיה בעולם הערבי בעשורים האחרונים היה ועודנו קשור לתהליך השלום עם ישראל, לכן כל מה שעבר עלינו ועליהם קשור, ובעצם הוא חלק מתהליך השלום -- או מהעדרו -- או ממותו. אלא שעל העולם הערבי, לרבות הפלשתינאים, עבר הרבה יותר. שליטי מדינות ערב היו בראש ובראשונה דיקטטורים שתחילה השתלטו על מדינותיהם כחלק מהשחרור מהשלטון הקולוניאלי שבאופן ישיר לא היה קשור כלל לישראל או לציונות אלא לאינטרסים שלהם. בעשורים שלאחר מלחמות השחרור של מדינות ערב, השליטים המשחררים, (או אלה שהדיחו אותם ותפסו בעצמם את השלטון) היו לדיקטטורים ודיכאו כל נסיון להקים שלטון חופשי ועצמאי. ישראל, היהודים בכלל והציונים בפרט היו קשורים לכל זה רק משום מיקומה בלב העולם הערבי ולכן היו גם בלב הסכסוך של הערבים עם השליטים הקולוניאליים שלהם. אני מוצא טעם לחזור על דברים ידועים אלה רק מפני שעבור ארי שביט כל זה לא היה קיים. עבורם הכל קם או נופל, חי או מת, על הסכסוך הישראלי-פלשתינאי. בפועל, כל מה שעבר על האזור כולו בשנה האחרונה אינו קשור כלל לישראל אלא למלחמה של העמים המוסלמים בכלל והערביים בפרט למען שחרורם מהדיקטטורים ששלטו או עדין שולטים עליהם. אלא שכל שליטי מדינות ערב -- הדיקטטורים והמלכים של "העולם הישן" והשליטים שעדיין נאבקים על זהותם ב"עולם החדש" -- הגדירו למפרע חלק מהזהות שלהם בעצם התנגדותם לישראל שכן זו כיום דרך בטוחה לגייס את תמיכתו של "האיש ברחוב" -- או בכפר -- בשלטונם.
ברצוני להוסיף רק דוגמא אחת לפני שכל זה הופך למאמר מעייף וידוע מראש:
: מלחמת השחרור של העם הסורי לשלטונו מהדקטטורה של אסד ראויה להרבה הערכה ואף להערצה. אבל ברגע שמישהו בישראל יעיז לבטא תמיכה גלויה בצעירים שבוחרים להקריב את עצמם למען שחרור עמם, בו ברגע הוא גוזר עליהם ועל כל מי שתומך בהם גזר דין של נידוי או אף מוות. עבורם, אפילו הדבש שנוכל להציע אינו אלא עוקץ. האם נוכל להביע תמיכה כל שהיא במאבקם של הסורים, של המצרים והרבה משכניהם כנגד שליטיהם המושחתים המנצלים אותם? האם יש לנו דרך להביע תמיכה כלשהי במאבקם מבלי להזיק להם?
עבור שביט: " המהפכה האיסלאמית במצרים נוטלת מהבטחת השלום את העוגן הדרומי שלה. הדיכוי הרצחני בסוריה נוטל מהבטחת השלום את האופק הצפוני שלה" כלומר הדיכוי הרצחני בסוריה הוא העוגן הצפוני של הבטחת השלום. האמנם??? אלה הם דברי הבל. האם משפחת אסד, האב והבן, הם העוגן לשלום עם ישראל?? האם זה יקרב אותנו לשלום עליו שרנו ועליו חלמנו?

96 אל תדאג השמאל מחייה מתים.  (לת) שושנה
  • 21:42
  • 09.02.12

97 אם שמאל היה רציונלי מאמר כזה היה נכתב לפני כמה עשורים @ בנצי - א @
  • 21:43
  • 09.02.12

אבל השמאל פחד שיקראו לו ימין

98 זה מה שעושה הימין כל הזמן - איך לנהל בתבונה את הסכסוך. אכן ניהול סכסוך
  • 22:17
  • 09.02.12

טוב מאוחר מאשר פעם לא.
לקח לעתון הארץ להבין סוף סוף שאין עם מי ואין על מה לדבר.
זו ארצנו .
בלי שום ויתור.
זכויות תושב מלאות לאזרחים הלא יהודים בשטחי מדינת ישראל.

99 האוטובוסים התפוצצו אחרי שממשלת רבין הביאה לארץ מחבלים מטוניסיה וחימשה אותם בנשק! (הסכם אוסלו)  (לת) השמאל הסתכל בקנאה ב'אביב' במצרים, עד שהאביב הפך להפיכה איסלמית
  • 23:26
  • 09.02.12

100 אם אסאד יגיד "מוכן לקבל את הגולן" מייד תתלהבו ותתנו לו הכל  (לת) נכון או לא?
  • 23:47
  • 09.02.12

101 ניתוח נכון, אם כי באיחור של 150 שנות ציונות... נתי
  • 00:14
  • 10.02.12

ניתוח נכון של המציאות! כל הכבוד שהצלחת להגיע למסקנה המפתיעה שהערבים לא ממש רוצים אותנו כאן, לא ביצהר ולא ברמת אביב.
חבל שגם כאשר אתה כותב דברים של טעם, אתה לא מסוגל להיפטר מביטויי השנאה, ההתנשאות והבוז כלפי אותם אנשים יקרים שעשו את הניתוח הפשוט הזה הרבה לפניך.

102 ניתוח נכון של המציאות! כל הכבוד שהצלחת להגיע למסקנה המפתיעה שהערבים לא ממש רוצים אותנו כאן, לא ביצהר ולא ברמת אביב. נתי
  • 00:16
  • 10.02.12

ניתוח נכון של המציאות! כל הכבוד שהצלחת להגיע למסקנה המפתיעה שהערבים לא ממש רוצים אותנו כאן, לא ביצהר ולא ברמת אביב.
חבל שגם כאשר אתה כותב דברים של טעם, אתה לא מסוגל להיפטר מביטויי השנאה, ההתנשאות והבוז כלפי אותם אנשים יקרים שעשו את הניתוח הפשוט הזה הרבה לפניך.

103 תפרוש לגמלאות נמאסת טובי
  • 00:20
  • 10.02.12

כמו רבים משמאלנינו גם שביט ניעור לפתע ומבין מה שאומרים אנשי הימין ״שונאי השלום״ מזה עשורים רבים. אחרי כל הרפש שהטיח באנשי המחנה הלאומי ובמתנחלים ראוי שיאכל את כובעו ויעלם לתמיד מעל במת התקשורת.

104 השלום החדש יתבסס על צבא גדול והרבה הרבה כח יאיר
  • 01:31
  • 10.02.12

זו הדרך היחידה לכונן שלום חדש. קיר הברזל הישן והטוב.

105 השלום מת כי ישראל רצחה אותו בכיבוש והתנחלויות!!!!! שביט מנסה לקבוע נרטיב מבית היוצר של ביבי וברק שמאשים, איך לא, את הערבים בכיבוש.  (לת) שרון
  • 01:43
  • 10.02.12

106 השמאלנים אחראים להרג אזרחים יהודים שי
  • 02:44
  • 10.02.12

בהסכמי ה"שלום" שהם עשו
שמאלנים יותר מסוכנים ממחבלים,כי המחבלים אומרים "אנחנו נשמיד את ישראל"
והשמאלנים אומרים"אנחנו רק רוצים לטובת ישראל"
המצע של החמאס:להשמיד את היהודים
המצע של מרץ:זכויות אדם
אבל התוצאות של השמאלנים והטרוריסטים הם אותו תוצאות
מה ההבדל בין ה100 אלף סודנים שהבאתם לפה שאונסים רוצחים ושודדים
לבין קטיושה?

107 אמרנו לכם מגיב
  • 03:19
  • 10.02.12

אוף! קשה להיות צודק כל הזמן

108 מה עוד צריך להתרחש כדי שהשמאל ישנה את השקפותיו?  (לת) השקפות שלא ניתן בשום מצב להפריכן?
  • 03:54
  • 10.02.12

109 כמה מפטחות לדלתות אל השלום Reuven Meghiddo
  • 06:00
  • 10.02.12

1. שלום בית: איזון כלכלי-חברתי
2. שלום עם העולם החופשי: דגש על הזברה של החיובי בארץ
3. שלום עם התפוצות: עלית נוער של מיליון עד 2020
שלום עם מי שלא חושב כמוני
5. שלום עם הדמיון

110 עם סוריה אין לי בעייה. אל
  • 06:26
  • 10.02.12

השלום שריר וקיים.
קצת כועסים עלינו בגלל רמת הגולן.....
לא נורא הם ירגעו.
מצרים?!
יקח להם כמה שנים טובות לשקם את עצמם
ולהמציא מנהיג חדש.
בינתיים לא צריך לדאוג.
ארי שביט יפהתיארת את המצב,
מה שאתה מבין מתוך זה הוא לא נכון.

111 רואים שאתה לא מהנדס יורם
  • 08:23
  • 10.02.12

מהנדס יודע לחזק את מה שהצליח ולהתרחק ממה שנכשל. כל מה שנתננו לערבים (כולל סיני יתברר בעתיד) רק גרם לנזק.
במקום להכות על חטא אתה מצטער שלא נתתנו עוד.

112 קודם כל רון
  • 09:23
  • 10.02.12

כדי שיהיה כיבוש צריך שתהיה טריטוריה נכבשת. מכיוון שא"י כולל הגדה היא יחידה אחת עוד מימי המנדט ושום פיצול שלה לא נעשה מעולם אז למעשה באופן חוקי עדיין יחידה אחת ושליטה הירדנית בגדה היתה כיבוש והשליטה הישראלית היא למעשה שיחרור. לכן אין כיבוש יש שחרור. יכול להיות מצב שבו הערבים שם דורשים אוטונומיה, בסדר. אבל זה לא אומר שיש כיבוש מצדני. יש סכסוך.
הגיע הזמן להשתמש בטרמינולוגיה הנכונה.
הכיבוש זה העובדה שהערבים השתלטו על הטריטוריה הזאת בכוח הזרוע. הם הכובשים.

113 הסכמתי איתך בהכול עד שהשתמשת במילה כיבוש , אחרי זה כל הדברים שרשמת כבר לא היו רלוונטיים תום
  • 12:26
  • 10.02.12

.

114 תזהר יעקב
  • 16:38
  • 10.02.12

ארי תזהר כי אתה עלול להפסיד את מקום עבודתך במקום שאסור לבלבל עם עובדות.

115 חצי עבודה מחשבתית גרועה מאי חשיבה בכלל שמאלנית לשעבר מחפשת הגדרה חדשה
  • 11:08
  • 11.02.12

ארי שביט עבר לקופי רייטינג ללא מחשבה מקיפה מה במקום השלום הקודם...הההיא מסתפק באמירה חדשנית ורעננה ממש כמו המשביר החדש לצרכן

116 לפי שביט אפשר לחשוב שרק מטוב לב יצאנו מעזה ולבנון מאמר שקרי ומטופש
  • 15:07
  • 11.02.12

מי שמתקפל ובורח תחת נחיתות צבאית טבעי שירדפו אחריו

איך הוא השכיח את הרצח שביצע המתנחל ברוך גולדשטיין
(שהכניס את החמאס לפגיעה באזרחים) - בכלל נחמד.

117 דור שיחדל להאמין בשלום יגאל אלון
  • 17:34
  • 11.02.12

דור שיחדל להאמין בשלום, הן כערך אנושי-מוסרי והן כיעד מדיני שראוי להיאבק עליו וללכת לקראתו, הלכה למעשה - דור כזה עלול להיהפך, חלילה, לבעל-מום רוחני, שסולם ערכיו מעוות ושבור. יתירה מזו: דור כזה עלול גם להחמיץ את השלום, כשהסיטואציה ההיסטורית תזמן אותו

  •   זאת ועוד יגאל אלון
    • 18:14
    • 11.02.12

    המתגדרים בבקעת הריאליזם כביכול סופם לשקוע בה עד צוואר. הריאליסטים והפרגמטיסטים הללו נוטים לשכוח, כי דווקא החתירה אל מה שנראה לעתים כבלתי אפשרי, היא שמעלה את האדם למדרגה הראויה לתואר זה, ואף עושה את הנראה כבלתי אפשרי לאפשרי.

118 בן אדם משנה דעתו,מאוד מציאותי. דב ניימן
  • 17:59
  • 11.02.12

אריק שביט צודק, הוא מציאותי, אחרי שנים של עמדה שונה לגמרי, הנה גם שיניתי את דעתי, היום איני מאמין בהנהגת הפלשתינית, ועל הגולשים הנכבדים, ראש החאמס וראש ממשלה,הכריז רק היום בביקורו באיראן," לעולם לא נכיר בישראל" זה לא חידוש ו לא הפתעה, נכון, תמיד נפצנו ונהרגנו אף על פי שמסרנו והלכנו לקראתם, תשאלו את אולמרט ו ציפי לבני, מחמוד עבאס לעולם לא רצה לקבל כל מה שישראל הציעה להם, הם אנשי אש"ף ובאמנתה כתוב וחקוק היטב, אנו נשחרר את פלשתינה, בדיוק כמו ערפאת וקדומי מייסדי אש"פ ב1964, היום התאחדו עם "חמאס" ארגון רצחני ואכזרי קיצוני [אומנם איש כמו אבעס יותר מתון, הנהגת הפלשתינית אינה רוצה להכיר בישראל,היום פחות, אנו מדינה יהודית,שמה ישראל לפי "מגילת עצמאותנו" אנו כן, הכרזנו עם פלשתיני,נכון כתב גולש, מה עם מלחמת שחרור, הרי המועצת מדינות העולם ב כ"ט בנובמבר 1947, היכירה במדינת ישראל ומדינת ישראל, ההיסטוריה ידועה ,גולשים נכבדים, והנה סיפור על מר שביט, לפני מספר שנים נוכחתי בהרצאה שלו, היו מוזמנים שלושה פרופסורים מביר זת, וזוכר שהוא הסביר להם, "שאיפה אנו יושבים, היה הכפר עיר,כפר מוניש, התרגזתי, היום ובצדק מתרשם ש רואה את המציאות הנכונה, לגבי העם הפלשתיני, בסיכום, לו הפלשתינים היו מקבלים את החלטת האו"ם, היו היום פורחים ודגלם מתנופף למרום, רק ישראל הייתה יכולה לעזור לה.

119 שביט צודק אבל לא רק השלום מת מלאך המוות
  • 03:52
  • 13.02.12

יחד עם השלום שנפצע קשה ואף מת כדברי ארי שביט שראוי להערכה על האומץ לומר את זה בקול רם, מתו לצערנו נפגעי אוסלו למאות ואלפים! ועוד רבין בעזות מצח קרא להם קרבנות השלום! וצריך לומר שגם הרבה ערבים נהרגו כתוצאה מהזיית השלום תוקם ועדת חקירה לבדיקת הסכמי אוסלו ההזויים

120 לקח לך קצת זמן להבין את המציאות..... אני ב-2000 הבנתי זאת הגולה
  • 07:58
  • 15.02.12

מתברר שהימין צדק בסוף ולשאל נשאר טבנקין.... לא יהיה שלום עם בני דודינו