להקים בגולן עיר לפליטי סוריה

דווקא כמדינה יהודית על ישראל לנהוג לפי הציווי המקראי, "לא תעמוד על דם רעך", לפתוח מיד את מעברי הגבול ברמת הגולן ולהקים עיר הצלה לפליטי משטר אסד בסוריה

כשסבתא שלי הידפקה על שערי שווייץ בימים ההם, ענו לה השלטונות "סירת ההצלה מלאה". אז היא המשיכה הלאה וטבעה למוות בטרזינשטאט. להבדיל אלף הבדלות, כשסדאם חוסיין הפציץ את לב ישראל במלחמת המפרץ בשנת 1991, מצאו אצלנו בבית מקלט לא מעט חברים וקרובי משפחה, תושבי אזור א'.

בסירות ההצלה שלנו תמיד יש מקום לעוד אחד. עיתות הסכנה הגדולות היו לנו לא אחת לרגעים הגדולים של הסולידריות והאחווה. אנחנו נדיבים גם כשלא מדובר בעצמנו ובשרנו: כשאסון טבע מתרגש במקום כלשהו בעולם, מיד קמים מוקדי חירום, שכונות אוהלים ומטות סיוע. אנחנו עושים כל מאמץ כדי להיות שם עם כל היכולות שלנו. זה טבעי, זה אנושי וזה כמעט תמיד פוליטי. המתנדבים שלנו באים בהמוניהם כי זה צו הלב שלהם, וממשלת ישראל נחלצת עם משאביה כדי לזכות בנקודות בדעת הקהל העולמית והמקומית.

והנה זה קורה מעבר לגדר, ואנחנו מתנהגים כאילו זה אי שם מעבר להרי החושך. אסון פוליטי מהמדרגה הראשונה קורה בשכנות לנו, בסוריה, ואנחנו מתנהגים בחוסר אכפתיות ציני, הגרוע יותר משווייץ ההיא. השווייצים לפחות קיבלו אליהם כמה רבבות פליטים יהודים לפני שהסירה התמלאה, אנחנו אפילו לא שוקלים את זה. "זה לא שלנו", אמר לי שר בכיר. "אני מאחל הצלחה לשני הצדדים", הסביר בחיוך זאבי יושב ראש ועדה חשובה בראיון טלוויזיוני זחוח. "אנחנו ערוכים לכל התפתחות, עם אצבע על ההדק והנצרה משוחררת", הרגיע קצין בכיר.

פליטה סורית בירדן. אנחנו מתנהגים כאילו האסון מתרחש מעבר להרי החושך
פליטה סורית בירדן. אנחנו מתנהגים כאילו האסון מתרחש מעבר להרי החושך. צילום: רויטרס

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

בשאר אסד הוא פושע מלחמה מהסוג הירוד ביותר, הסוג הטובח בבני עמו שלו. אבל גם אנחנו לא נקיים. אנחנו עברייני אדישות ויהירות. אפשר גם אחרת. ישראל יכולה, ולכן חייבת, לפתוח לאלתר את מעברי הגבול שבינה לבין סוריה. יש להקים ברמת הגולן "עיר הצלה" לפליטי המשטר ורדיפותיו.

תשכחו לרגע את כל הקשיים שמקורם בפרנויה הישראלית. הן את כולם ניתן לתמצת בתכונת האופי המוכרת לנו כל כך טוב מעצמנו: "הם יבואו ולא ילכו". את כל הדברים האלה ניתן לפתור, ואפילו אם לא, זאת חובה של "לא תעמוד על דם רעך" (ויקרא י"ט ט"ז). כי סכנת הנפשות הנשקפת לפליטי המשטר השכן לנו דוחה הכל.

זאת המהות הפנימית העמוקה ביותר של המדינה ה"היהודית", ולו בשל שני מושגי יסוד שעליהם בנויה היהדות: הראשון - כל התורה כולה על רגל אחת היא "מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך" (מסכת שבת ל"א). והרי אדישות לנוכח הרדיפות הפוליטיות נגדנו היתה שנואה עלינו מאז ומעולם. והשני - "כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא" (משנה סנהדרין ד' ה'). נוסח המשנה המקורי לא מדבר על נפש אחת "מישראל" אלא על כל המין האנושי.

אני מתאר לעצמי את החיוכים הציניים, את הזלזול הבוטה ואת התחכום הכוחני לנוכח ההצעה הפשוטה, הכמעט נאיבית הזאת. הרי רובנו קורבנות פסיכולוגיים של עצמנו. החיים החשדניים שלנו הולידו אסטרטגיה לאומית של חומות צלבניות גבוהות בינינו לסביבותינו, ואמונה בנצחיותם של הסכסוכים שלנו. מעולם לא בדקנו את האפשרות המהותית, האסטרטגית, להשתלב באזור, להיות חלק ממנו, מסכנותיו ומסיכוייו. סיוע מיידי לנרדפי אסד הוא מעשה נכון מבחינה אנושית, והוא גם הזדמנות חד פעמית להושיט יד אחרת אל המזרח התיכון, יד של שלום וסיוע.

חשבו לרגע על ישראל שפותחת את שעריה ומזמינה את הקהילה הבינלאומית להיות נוכחת ושותפה בניהול האתר. מתנדבים מהארץ ומהעולם יוזמנו ליטול חלק במשימות ההומניות של המקום. רופאים ומורים ללא גבולות ירפאו וילמדו. תנועות הנוער וארגוני החברה האזרחית יאמצו נערים ונערות בשעות הפנאי שלהם, יסייעו לקשישים ויתנו יד לכל הנזקק. אחר כך משטר אסד ייפול, כי נחרץ דינו, והפליטים יחזרו הביתה, לדמשק ולחומס. ספק אם יהיו לישראל אי פעם שגרירים טובים מאלה שנפשם ניצלה בשל העובדה הפשוטה שישראל, לראשונה בתולדותיה, שינתה את גישתה האסטרטגית לאזור.

לו זה יקרה יתהפך גורלה של ישראל, מבידוד לאומי לאחווה וסולידריות עם בני הקהילה המזרח תיכונית המשותפת. אולי סוף סוף נוכל לומר: מצפון תפתח הטובה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 קול יהודי בודד ממדינה ה"כאילו יהודית"  (לת) שבו"ז
  • 03:39
  • 09.02.12

02 למה רק עיר אחת !!!  (לת) דניאל ונטורה
  • 04:20
  • 09.02.12

03 כמה טימטום בבן אדם אחד אלון
  • 04:23
  • 09.02.12

בסוריה אין רצח עם, לא הורגים שם אנשים בגלל שהם סונים או שיעים או אני לא יודע מה. על זה נאמר, מה אתה קופץ? מישהו ביקש ממך מקלט? הרי אם מישהו יברח מאזור הקרבות לאיזה מקום שקט בסוריה האם המשטר ירדוף אחריו? מה אתה משווה לשואה? לעולם לא שמעתי/קראתי דברי טעם מהאיש הזה? 

04 יש משהו בדברים. ומצד שני קיים חשש שהקהילה הבינ"ל תתנגד להקמה של מבנים חדשים ברמת הגולן. שלא לדבר על עיר שלמה.  (לת) גוגו
  • 04:36
  • 09.02.12

05 אשריך. ממליץ בחום אסי לוי
  • 05:08
  • 09.02.12

סוף סוף פוליטיקאי קטן שאולי יצליח לעשות משהו טוב

06 תודה, בורג. קול המצפון.  (לת) חיים
  • 05:45
  • 09.02.12

07 יפה  (לת) אורי
  • 05:50
  • 09.02.12

08 נכון שאתה לא מתכוון באמת...?  (לת) לא יאומן.
  • 05:59
  • 09.02.12

09 המימון לרעיונות של בורג יבואו "מתיק אפרסק" או מועדת התביעות???חוצפה להקים עיר לחוקריו העלוואים של אורי אילן או סא"ל לניר או יתר שבויינו בסוריה?החשבון שלנו עם המשטר העלוואי הוא רב שנים וטרם נסגר.לא שכחנו ולא סלחנו!  (לת) זקן אחד
  • 06:01
  • 09.02.12

10 ההבדל בן מה שקרה בארופה לכאן שהסורים רוצים את הגולן חזרה וזו תהיה ההזדמנות אחד
  • 06:31
  • 09.02.12

תאר לך שהפליטים לא ירצו לחזור לסוריה תפנה אותם בכוח ,הרי זה נחשב לשטח כבוש ,
ומי המורדים בסוריה פנטים ,אחים מוסלמים ,ומוסלמים קיצונים שאינם מתכונים לעשות שלום עם ישראל אחרי שיקחו את השלטון ,
ההצעה שלך באה ממקום טוב אבל יש עוד אפשרויות לעזור זה לא ראלי

11 האומנם אדון בורג? חסקל מפאיניק לשעבר
  • 06:36
  • 09.02.12

צריך למנות את אברמלה בורג לשר הקליטה לנתיני האויב, וכמנכ"ל גדעון ומזכירה אישית את עמירה ובתור המבקר הפנימי את טיבי, זה יהיה צוות אידיאלי לביצוע המסימה של אברמלה. מוח מעוות ובערבית אומרים "מעפן" אבל הבורג הזה שכח עוד אנשים שצריכים איזה עיר בארצנו, אלה הם אנשי דרפור. התקציב יבוא כנראה על חשבון מיגון ישובי הדרום, נגד דרישות השלום שנופלות עליהם יומם ולילה. זה מה שנקרא נטרפה עליו דעתו.

12 כמה טוב שאנו לא נחשפים לדעותיו של זה חדשות לבקרים. הרי אם היינו מקשיבים פישלזון
  • 06:36
  • 09.02.12

לן ולשמאל "הנאור" בישראל ולעולם כולו, היה לנו היום "שלום" עם סוריה כאשר רמת הגולן ( הנדודניה ) בידיהם של אסד וחבריו.
הרי רק אתמול האיצו בישראל לשלום עם האדם אותו כל העולם רוצה עכשיו לחסל.
עיוורים, כך נראה ה"אביב הערבי " - מעניין איך יראה החורף אצלם.....

13 אני מציע שילכו לטורקיה ! החומוס שם יותר טוב וגם לארדואן יש הרבה ספינות משט  (לת) מרס טורקי
  • 06:45
  • 09.02.12

14 להקים בדרום תל-אביב עיר "לפליטי" סודאן , בגולן "לפליטי" סוריה , בירושלים "לפליטים" הפלסטינים - והיהודים לים  (לת) תפסיק כבר
  • 06:49
  • 09.02.12

15 יו"ר כנסת ישראל לשעבר - האיש שמיהר לדווח על "מותו של אמנון רובינשטיין " מעל במת הכנסת רק כי מישהו התקשר ואמר  (לת) פתי מאמין לכל דבר
  • 06:51
  • 09.02.12

16 אני בעד אורי
  • 07:09
  • 09.02.12

ולא סובל את בורג. אבל ממש בעד.

17 איך משיגים דרכון צרפתי? אם אפשר גם פנסיה שמנה?  (לת) מלאך משיב למלאך
  • 07:10
  • 09.02.12

18 אני איתך, ואבוא להתנדב, אם תיפול החלטה שכזו.  (לת) אלכס ס.
  • 07:33
  • 09.02.12

19 לישב את פליטי סוריה בתחנה המרכזית ב-ת"א  (לת) קאטו הזקן
  • 07:36
  • 09.02.12

20 פרשת השבוע דני
  • 07:38
  • 09.02.12

אברהם בורג מציע הצעה הגיונית. ההצעה של בורג היא הצעה יהודית ברוח החסד והרחמים שמאפיינים את העם היושב בציון. אני מציע לשדרג את ההצעה ולהקים ליד עיר המקלט בית תלמוד שם ילמדו הפליטים את פרשת השבוע פרשת "ויתחרפן". את הלימוד בפרשה ינחה מר בורג שיסביר לתלמידיו את הפירוש הממשי של המושג התחרפנות לאומית.
הערה: הח"מ לא נמנה על מחנה הימין

21 חומץ בן יין ג.ד
  • 07:39
  • 09.02.12

ואתה לא מדבר לשניה על זה שהשתלבות באיזור היא השתלבות באיזור של משטרים כוחניים ורצחניים.

22 אסד לא קם בוקר אחד והחליט לטבוח בבני עמו, הפיכה עולה בקורבנות כי זו הכרזת מלחמה על השליט
  • 07:46
  • 09.02.12

בואו נבדוק את פליטי סוריה לעומת פליטי היהודים בזמן השואה, הסורים מנסים לבצע הפיכה במדינה, כלומר להוריד את אסד מהשלטון, אסאד נלחם על חייו הפוליטיים ואולי על חייו בכלל, ראו את ההפיכות האחרות בעולם הערבי, קדאפי שילם בחייו, גורלו של מובארק די ידוע, ואסד בדרך לשם.
אילו אינם אזרחים שיושבים בביתם בשקט ומנסים לנהל חיים שקטים, אלא אזרחים שנמאס להם לחיות בדיקטטורה ומנסים לבצע הפיכה במדינה.
מה הם אמורים בדיוק לעשות בישראל, לבצע גם בה הפיכה? הרי הם חיילים בצבא העם הסורי הרוצה לשנות מדיניות, חוץ מלעזור לו לבצע אותה מה עוד יש לך להציע להם, מחנות פליטים? כך לדעתך יתהפך המשטר? 
ואיך כל זה קשור בדיוק ליהודים בשואה? אתה גם מקשיב לעצמך לפעמים?

23 אהרום מתי תגדל? משה
  • 07:49
  • 09.02.12

אתה מוגבל ? רעך היהודי....

24 היית ונשארת אפס  (לת) רוני
  • 07:50
  • 09.02.12

25 צודק! להקים שכונות לפליטים סורים בעמק המצלבה ליד רחביה, בתל-ברוך, ליד הרצליה פיתוח ובמגרשים הפנויים בשיכון בבלי שיופקעו לצורך זה.  (לת) ד"ר נאוה_ברוכה עמל
  • 07:52
  • 09.02.12

26 לרתום גם את ערביי ישראל חגי
  • 07:57
  • 09.02.12

רעיון ישים ביותר. בשלב ראשון יש לארגן העברת מוצרים חיוניים (תרופות בגדים אוהלים) לפליטים בירדן,תורכיה, לבנון. יש לגייס את ערביי ישראל להובלת המהלך. כולם מרוויחים win-win
בהצלחה אברום .

27 למה בגולן? הרי אפשר בתל אביב.  (לת) רועי
  • 07:59
  • 09.02.12

28 חוכמה לא היתה קודם . וההברקה החדשה היא גם לא חוכמה . תמשיך בעסקים שלך נסי
  • 08:03
  • 09.02.12

אל תפריע ואל תתן חוכמות ירודות . לא עשיתה כהו זה כאשר ישבתה בממשלה . אז לפחות תבתר על האזרחות הכפולה . כלומר ( הצרפתית)

29 רעיון אדיר מסכים לכל מילה תודה  (לת) אברהם פרל
  • 08:04
  • 09.02.12

30 בקיץ וסתיו של שנת תשכ"ז גורשו מרמת הגולן רבבות סורים בני המקום וכפריהם נהרסו עד היסוד ("מינינכבה") ועד שבורג דואג לפליטים דהיום שאין לנו כל חובה מוסרית כלפיהם, חובה להחזיר לאותם פליטים מנושלים את בתיהם וקרקעותיהם. תופעות מוזרות מולידה הצביעות של המפא"ייניקים ויורשיהם...  (לת) רמי
  • 08:09
  • 09.02.12

31 בורג הבוגד , לך סוריה , מתאים לך  (לת) שולי
  • 08:11
  • 09.02.12

32 מעורר השראה! איה
  • 08:15
  • 09.02.12

רעיון מדהים בפשטותו

33 הזוי בהתחשב בגיבורי העלילה אריאל
  • 08:19
  • 09.02.12

גם הכותב עצמו - איש הזוי מתפלפל מפלסף כאילו אין מציאות של שנאה עמוקה כים בין שתי החברות , ולעולם לא נחצה את הים (השנאה) ואנחנו לא רוצים לעבור אותו וגם הם לא רוצים באותה המידה

34 האיש יצא מדעתו.  (לת) דן
  • 08:20
  • 09.02.12

35 בניגוד לרוב הרעיונות ההזויים שלך הפעם יש משהו בדבריך ימני
  • 08:22
  • 09.02.12

זה נכון מבחינה מוסרית אבל השאלה איך עושים את זה וממזערים נזקים לאח"כ. הדבר האחרון שחסר לנו כאן זה עוד פליטים ומיעוט נוסף

36 אברום, תיישב אותם בצרפת , באמצעות הדרכון הצרפתי שקבלת (כיו"ר הסוכנות היהודית לשעבר )  (לת) אחד שמתעב מתחסדים
  • 08:28
  • 09.02.12

37 מסכים- אבל הפליטים יהיו דרוזים,נוצרים ועלאווים ע
  • 08:29
  • 09.02.12

כשאסד ייפול עיקר הפליטים יהיו דרוזים, נוצרים ועלאווים. צריך להקים עיר לפליטים- אך לאלו שמתנגדים לשלטון סוני איסלאמי

38 הלוואי, אבל כבר מזמן אנחנו לא "אור לגויים"  (לת) בצער רב
  • 08:38
  • 09.02.12

39 לחיי השוויון, האחווה והסולידריות  (לת) ערן ט
  • 08:46
  • 09.02.12

40 בורג,לך איתם בדרכון הזר שלך לחו"ל,  (לת) דן
  • 08:52
  • 09.02.12

41 אדוני ראש הממשלה אברום אכן איש חזון במקרה דנן.  (לת) ירמיהו
  • 08:57
  • 09.02.12

42 אז מה יהיה בורג עוד פעם השואה בקשר לדמגוגיה שלך? מה הקשר בכלל אזרח
  • 09:13
  • 09.02.12

אנחנו הורגים אותם? אנחנו צריכים לדאוג לכל עוולות העולם? חצוף שכמותך

43 ומי יהיה ראש העיר? מתי
  • 09:23
  • 09.02.12

אברהם בורג!

44 חי בלה-לה-לנד דה לוקו
  • 09:23
  • 09.02.12

את אלו שרוצים להשמיד אותך- אל תכניס אליך הבייתה.

45 אין מצווה להציל אויבים חזי פזי
  • 09:30
  • 09.02.12

אפשר, אבל האם צריך?

46 בתור אזרח צרפתי HMJE
  • 09:30
  • 09.02.12

תגיד אברום, למה בתור בעל אזרחות צרפתית והזיקה הצרפתית לסוריה למה אתה לא מציע להקים בפריס עיר לפליטי סוריה? ושהצרפתים יתנו להם אזרחות וכך לעולם לא יוכלו להסגיר אותם בחזרה לסוריה.

47 הסורים לא רעים שלנו, גם לא מדובר שם בהשמדת עם אלא במלחמה, אך אם כבר, להקים עיר פליטים בנגב, למה דווקא בגולן... ובתנאי שאכן ישובו לסוריה בתום המהומות, בהחתמה של כל אחד על ויתור פניה לבג"צ וחקיקה מיוחדת המנטרלת את בג"צ לעניין זה...האם כך תמשיך לתמוך ברעיון שלך, אחר שנחפה כוונתך לתת את רמת הגולן בדלת האחורית...  (לת) ליצן חושב
  • 09:38
  • 09.02.12

48 הגיע הזמן באמת שנעשה משהו שאנחנו יכולים להתגאות בו  (לת) עדי
  • 09:40
  • 09.02.12

49 נעשה זאת למען עצמנו - וירווח לנו. אתה תמים בעל ציפיות מהגויים. טרם למדת מהנסיון!  (לת) חגי
  • 09:51
  • 09.02.12

50 עיסקת חליפין עוזי
  • 10:16
  • 09.02.12

ולי יש רעיון יותר טוב.החלפת אוכלוסין בין תושבי מג'דל שאמס שרואים עצמם כסורים לתושבי חומס שישמחו ודאי לברוח משם .

51 בורג קורא לבנות עיר חדשה מעבר לקו הירוק?!  (לת) מבולבל
  • 10:22
  • 09.02.12

52 אברום, שכחו להסביר לך שביהדות "חברך" זה יהודי בלבד?  (לת) אונקלוס
  • 10:30
  • 09.02.12

53 להקים בגולן עיר לפליטי סוריה עזרא בן-כוכב
  • 10:35
  • 09.02.12

כתוב " לרעך" ולא לשונאך!
אתה מסלף את משמעות הפסוק ! וגם אתה אינך מכניס שונאים לביתך.
אך כבעל דרכון צרפתי לא אכפת לך להציע להכניס שונאי ישראל מסוריה
למדינה שהיית בעבר חלק ממנה והיום אתה מתגורר בה בגלל סבות ידועות
היטב לך ולאחרים על מקורות ההכנסה שיש לך מהמדינה והסוכנות היהודית

54 יש לנו מספיק בעיות גם ככה ועם ערבים בפרט. קודם כל טיפול בבעיות בארץ שהליגה הערבית תדאג להם  (לת) יוני
  • 10:59
  • 09.02.12

55 רעיון מעולה ,גישה מקורית וחכמה בפשטותה ,אני סקפטי בגלל היהירות הישראלית  (לת) יצחק המודאג
  • 11:04
  • 09.02.12

56 רעיון מעניין אבל לא למזרח התיכון 2012 יונתן מחלב
  • 11:09
  • 09.02.12

בסופו של דבר אם השטח הזה מזוהה אצל העם הסורי כשטח ששייך לו, אתה באמת חושב שאתה יכול להכניס אותו לשם והכל יעבור על מי מנוחות?
כל האזור הזה עכשיו גועש ורועש בתחושה ואווירה של מהפכה, האם לחשש הפסיכולוגי
(שבכלל, יש לך איזה איזו הנחה שאם הוא פסיכולוגי הוא בהכרח שגוי.) אין בסיס במזרח התיכון של 2012?

ועוד דבר...זה מאד נחמד לתאר את כל האווירה השמיימית והנחמדה שתיארת ועדיין אתה תוהה, אם אסד וצבאו(הוא לא לבד בעסק הזה) מתנהג בצורה כל כך אכזרית לעמו, איך הוא היה מתנהג אל האויב שלו(ואנחנו מזוהים כאויב כבר 40 שנה)
כלומר, נניח ויגיעו לכאן אלפי פליטים ויחליטו להתקומם כנגד השלטון שכבש את הגולן. איך אז היית מתאר את זה?

57 כתוב גם "עניי עירך קודמים" גלעד
  • 11:23
  • 09.02.12

סיימת לטפל בקצת הבעיות שיש לנו במדינה? למי אתה רץ?
אגב, הסורים הם לא "רע" ולא "חבר" אז אל תשבש את המקרא.

58 תודה, אברום יפה אמרת חנה רגב
  • 11:45
  • 09.02.12

רעיון מצוין, לבד מהיותו מוסריוראוי הוא עשוי להציל את משרד ההסברה ...
אולי כדאי להחיל אותו גם על הפליטים מאפריקה? היהדות שאברום בורג מציג היא זו שעליה אני יכולה לומר בלב שלם- זו אמונתי, זו תרבותי .

59 אני מציע להקים עיר פליטים סוריים בגולן, ועוד עיר פליטים אפריקאיים בנגב, ולחבר ביניהן ע"י מנהרה סודית  (לת) רילד
  • 11:45
  • 09.02.12

60 בורג צודק, כל הכבוד על הגישה האנושית אחת
  • 11:58
  • 09.02.12

נשים וילדים נטבחים שם, זה המעט שאנחנו יכולים לעשות, לספק להם מחסה זמני.

61 אברום -תכניס לבית הענק שלך -כמה פליטים שאתה רוצה. !!!  (לת) ציוני
  • 12:18
  • 09.02.12

62 רעיון נפלא ומלא חזון. כל הכבוד ! txh
  • 12:39
  • 09.02.12

אבל הסיכוי שיצא לפועל הוא בדיוק אפס.

63 מעבר מוחות  (לת) רחובותי
  • 12:55
  • 09.02.12

64 מי האיש העומד מאחורי ההצעה החכמה ? זקן
  • 13:18
  • 09.02.12

כל הצעה שבאה מאיש אשר היה יו"ר של הכנסת ישראל ובידו אזרחות כפולה
אינו ראוי להציע הצעות הקשורות לנהול המדינה.

65 בורג הוא המנהיג שלי. הוא צודק בכל מילה.  (לת) אלי
  • 13:30
  • 09.02.12

66 בורג הוא הצדיק היחיד בסדום. מתי תחזור לפוליטיקה ? רבים מתגעגעים.  (לת) שפוי
  • 13:45
  • 09.02.12

67 עוד רעיון אווילי מצופה במבט מיוסר וגלגולי עינים אזרח
  • 13:51
  • 09.02.12

השואה. המוסר היהודי ולא תעמוד על דם רעך. טוב שהוא לא היבא איזה ציטוט מהרב השל. אתם יודעים, שיהיה.
בכל פעם אני מזדעזע לראות את הרמה הרדודה של האנשים שאנחנו בוחרים להנהיג אותנו.
רק תיזכרו בעוד כמה מיזמים מופלאים של האיש. ההספד המרגש על אמנון רובינשטיין החי. האזרחות הצרפתית (אז הוא הצדיק את זה בהשוואה של ישראל לגרמניה הנאצית. עכשיו אנחנו רק שווייץ). חיבלת השכר הנאה מהסוכנות היהודית והמריבה על כל פסיק בה.
זה האיש, ולי אין סבלנות לרעיונות המטורללים שלו.

68 כרגע אסד העלווי הורג בסורים הסונים, שיעים וכו.. כאשר ינצחו המורדים להם הקמת עיר, יתחילו אלה ברצח העלווים למיניהם - איך אתה מציע לבצע את העניין - צריך עיר לסונים, עיר לשיעים, עיר לדרוזים, עיר לנוצרים ועיר לעלווים - בנוסף צריך צבא ומשטרה שיחצוץ בין האוכלוסיות השונות שלמרבה הפלא על אף היותם בני אותו לאום שונאים אחד את השני עד מוות (לא מוות ספרותי מוות מדמם) וכמובן לחצוץ ביניהם לביננו שהרי אם הורגים אחד את השני מה יותר מרענן מרצח יהודים? כרגע ישנם סכסוכים מדממים נוספים במדינות שכנות שגם להם כדאי לעזור - למשל אוהדי הכדורגל של הקבוצות השונות במצריים, הסונים והשיעים בעיראק וכמובן הקבוצות השונות בלבנון. הדמוקרטיה מאפשרת לכולם לדבר שטויות
  • 13:54
  • 09.02.12

בנושא סבתא שלך - אם היא ניסתה להפיל את השלטון המקומי תוך כדי הפיכה עקובה מדם , אולי הגיע לה גורלה .

69 האיש הזה כל הזמן פורה רוש ולענה .דרכון צרפתי וקופת שרצים באמתחתו.  (לת) קוראת מזועזעת
  • 14:01
  • 09.02.12

70 הרש׳י על דברי בורג יסביר כך יוחזר הגולן בהתחלה ניישב אותו כסיוע הומניטרי ואחרי זה בורג יסביר מה אנו צריכים מחנות פליטם כמו בלבנון בואו נחזיר את הגולן ופטור את הבעיה בלי הסכם שלום , בעצם בורג מציע להלאים את הגולן בסורים. על זה נאמר running high  (לת) קי/דון
  • 14:13
  • 09.02.12

71 ויפתח ה' את פי האתון..... שיחזיר את הגי'פ המפואר שלו מהסוכנות  (לת) אויל מחריש לחכם יחשב
  • 14:14
  • 09.02.12

72 נבנה עיר מקלט לעלאוים שתלו את אלי כהן הי"ד ? האיש הזה צריך אישפוז בכפייה  (לת) משוגעים, תרדו מהגג
  • 14:16
  • 09.02.12

73 להקים בנטף מעון לחולי נפש ארז
  • 14:16
  • 09.02.12

ומוטב היום מאשר מחר. המחלה משתוללת

74 התנהגות בת יענה ר.ס
  • 14:20
  • 09.02.12

על זה אמרו הגששים ״ זה רעיון וזה רעיון״. נראה לי , שבקושי אנו מסתדרים עם פליטי דרום לבנון שמקובל על כולם שהם גם עזרו לנו וגם חיינו חיבים להם...אז ?!

75 קודם תזמין כמה סורים אליך לסוף שבוע...!  (לת) עצת אחיטופל
  • 14:22
  • 09.02.12

76 חבל, יפריע לסקי  (לת) קוקו
  • 14:22
  • 09.02.12

77 רעיון גרוע. מי שיבוא לא יוכל לחזור כי יחשב בוגד ערן
  • 14:31
  • 09.02.12

זו תהיה תחילתה של נסיגה יהודית מהגולן ודרישה לאוטונומיה ערבית בגולן והגליל

78 צודק אברם, אבל אין עם מי לדבר. גדי
  • 14:40
  • 09.02.12

האספסוף אצלנו כבר מזמן הרבה יותר גרוע מהאספסוף אצלם. או לפחות ברמה לא רחוקה מהם. (קוראים להם "ערסים", אם זה לא ברור).

79 רעיון הומני שכמובן אין לו סיכוי, ולכן הוא יפה שבעתיים נסיון שני
  • 14:45
  • 09.02.12

אני מזכירה לקוראים שברמת הגולן ישבו עד מלחמת ששת הימים 130000 סורים. עם כיבוש הרמה בידי צה"ל נמלטו כ 120000 מהם ורובם התישבו בקוניטרה שנותרה בידי הסורים. ברמת הגולן שמוחזקת בידי ישראל נותרו רק הדרוזים. אין להניח שמתנגדי המשטר העלאווי בסוריה ייענו להזמנת ישראל למצוא מקלט ברמת הגולן, כי ישראל היא עדיין האויב הגדול למרות שאסאד הוא הטובח בהם היום, אך הצעתו של בורג אנושית ויפה.

80 "לא תעמוד על דם רעך" הוא כמובן פסוק חשוב מאוד, מאלה שעליהם נסמכת התרבות המערבית אלכס מהכרמל
  • 14:48
  • 09.02.12

אבל מדובר ברע, ידיד, חבר, מקסימום אדם שלא רוצה להזיק לך. האם הדבר נכון לגבי המורדים שרבים מהם אנשי האחים המוסלמים ואל קעידה?

81 לך, מר בורג הרי יש דרכון זר, לכן העתיד של המדינה לא חשוב לך. הצעתך הזויה  (לת) מישהו עם זיכרון (מקריאת מאמריך)
  • 14:48
  • 09.02.12

82 אולי ישמש מר בורג דוגמה אישית ויקלוט בביתו הפרטי פליטי סוריה ?  (לת) הבורגבורג
  • 14:56
  • 09.02.12

83 להשוות את יהודי אירופה לפליטי סוריה שמוקפים במדינות ערביות ובסיוע בינלאומי - זה מאפיין את החוכמולוגיות ולנסיונות ההתיפייפות והחדשנות של בורג. למה עיתון הארץ מקדיש להבלים שלו מקום.  (לת) אורי
  • 14:57
  • 09.02.12

84 בורג, לך אין זכות דיבור בכלל! לך תקים עיר הימורים באי היווני יחד עם אפל, אולי שם ילך לך יותר..  (לת) אביב העמים
  • 15:07
  • 09.02.12

85 תמימים היינו ותמימים נשארנו ד"ר קול
  • 15:09
  • 09.02.12

לצערינו הניסיון הוכיח שעזרה רפואית לפלסטינים ועזרה הומאניטרית לטורקיה ברעידת האדמה לא עזרה בהקטנת השנאה נגדינו.

86 יוזמה נפלאה ..  (לת) א
  • 15:10
  • 09.02.12

87 להקים בהארץ מיקלט וירטואלי בשביל חכ''ים לשעבר שבורחים מהמציאות.  (לת) צבי
  • 15:25
  • 09.02.12

88 גם בני סלע אומלל בכלא - שכן אותו בביתך!  (לת) מודרניסט
  • 15:37
  • 09.02.12

89 איזה "רעך" יוני
  • 15:37
  • 09.02.12

הפסוק לא תעמוד על דם רעיך מדבר על יהודי לא על גוי, ובטח לא על אחד שרוצה להרוג אותך. אפשר לכבוש את הגולן בצד הסורי ולהקים שם שטח מפורז ומחנה פליטים.

90 האו"ם צריך להתערב ולהכנס לסוריה ולעשות שם סדר, כנראה שרון
  • 15:46
  • 09.02.12

...נראה לי שאין ברירה חוץ מזה שהאו"ם יכנס ויעשה סדר בסוריה כי הרי לא משנה איזה צד מנצח: הצד הסוני או הצד העלווי, יהיה שם טבח מטורף
אז צריך גורם שלישי שיכנס ויעשה שם סדר כדי שלא ירצחו שם מיליוני אנשים. האו"ם? או ארה"ב? מישהו יצטרך לעשות את זה (רק לא!!!! אנחנו)
הבעיה היא באו"ם זה רוסיה וסין...

91 כהומניסט אני מתנגד ליצירת מחדל הומניסטי שיצדיק נתינת שטחים. שטחי יש"ע הם מחדל הומניסטי ולכן ראוי לתת אותם לפלסטינאים הכבושים. לא כן לגבי הגולן. נדמה שבורג מנסה ליצור בעיה שפתרונה יהיה החזרת הגולן. למה דווקא גולן? למה לא ליישב אותם בשטחי יש"ע?  (לת) מעריך את בורג אבל תוהה על יושרת הטיעון
  • 15:47
  • 09.02.12

92 ככה זה כאשר יש פה גדול, שכל קטן , וג'יפ ענק שרכשה הסוכנות היהודית עבור אזרח צרפתי....  (לת) המספיד הלאומי
  • 15:47
  • 09.02.12

93 בכל מקרה תהיה שם כמות מטורפת של פליטים, שישראל לא תוכל לקלוט שרון
  • 15:49
  • 09.02.12

אם כבר אז צד ניטרלי כנראה צריך לכבוש את סוריה ולעשות שם סדר ולמנוע מהצדדים לטבוח אחד את השני... (בכל מקרה אם צד א' ינצח, יעשו טבח בצד ב')
אבל זה לא יכול להיות ע"י ישראל - כך שזה צריך להיות ע"י מישהו אחר... כנראה ארה"ב...

94 זוהי מהות היהדות האמיתית והמקורית שמעון
  • 15:49
  • 09.02.12

וזאת הייתה ואולי תהיה המהות של הישראליות

95 אנרכיסט הזוי - איזו השוואה זו - היית יושן עם צרעות באותה מיטה ?  (לת) התן
  • 15:51
  • 09.02.12

96 ... רק בהסכם מפורש עם ההנהגה של האופוזיציה הסורית !!  (לת) קשה להאמין שהם יסכימו אבל אם כן אז ...
  • 15:52
  • 09.02.12

97 מה לא עושים בשביל תשומת לב ? מה הצעד הבא סטריפטיז?  (לת) אייל
  • 15:57
  • 09.02.12

98 איפה? בגולן? השתגעת? מה שיותר רחוק! גם הם סורים! עמוס
  • 16:01
  • 09.02.12

אני מציע את פרובנס.

99 תן דוגמא אישית-קלוט אותם בנטף, לפני שאתה עוזב לצרפת  (לת) ייצק
  • 16:03
  • 09.02.12

100 סליחה??? כמו שקלטנו פליטי ירדן וקיבלנו אינתיפאדה!!!
  • 16:18
  • 09.02.12

כמה מטומטמם בורג אנמ כה מתפלא לא לומדים מההיסטוריה?? הרי כיצד נוצר הגוש בשטחים ובעזה?? קליטת פליטים ירדנים עפ בורג שחסר לו בורג עוג 25 שנים לדור ילדינו תיהיה אינתיפאדה בגולן

101 אברום בורג שובר שיאים של התייפיפות - הסכנה עלינו. לו יש דרכון צרפתי.  (לת) לך מפה, שרלטן עלוב נפש
  • 16:44
  • 09.02.12

102 מדינת ישראל -פח אשפה אזורי. ארז
  • 16:49
  • 09.02.12

האדם הזה יצא מדעתו,,,אני קורא את השטויות של האדם ההזוי הזה ובא לי להקיא.

103 תודה על קול השפיות וההגינות  (לת) יעל
  • 17:19
  • 09.02.12

104 "זו חומס, זו אינה תל אביב" זעק רופא לנוכח כ-20 פגים שנרצחו בניתוק חשמל מכוון היועץ עבדאללה
  • 17:26
  • 09.02.12

ואיש אחר, תושב דרעא, זעק כשהוא מגואל בדם (יותר מישו בסרטו של מל גיבסון..) "אני סורי, אני דרעי, איני יהודי..." - אלה רק שניים ממתקוממי סוריה שואפי החירות... כמובן, אין לב שאינו נחמץ למראות ואין אדם שאינו מזדעזע לנוכח הרצחנות שמסוגלים הסורים לגלות זה כלפי זה... אבל כשלוחמי החירות הללו - ושמעתי לא מעטים מהם מדברים אודות היהודים, הישראלים וישראל בלשון מלאת שטנה שנאה - אין בלבי דבר וחצי דבר כלפיהם...
כלומר, מה שמעוללים לנו כאן ראוי וצריך לעולל לתושבי תל אביב וליהודים בכלל, אתה מבין את זה ברוך???
רק מלהאזין לדרוזים תומכי סוריה בגולם - אוהדים לרוצח הנבזה והאלח אסד ומלאי תקווה שיום אחד הסורים יעוללו לנו את מה שהם מעוללים לבני עמם!!! הלו!!!!!! תנחת כבר, רבאאאאק!!! אתה חי בכוכב אחר....

105 אילו הערבים היו מחליטים לשחוט יהודים קרן
  • 17:28
  • 09.02.12

בישראל - האם הסורים היו מקימים לנו ערי מקלט או מצטרפים לטבח?

106 בורג משווה קליטת גייס חמישי שונא ישראל לסבתא שלו מאיר
  • 17:43
  • 09.02.12

בורג תמיד היה שמן זית זך

107 אצילות נפש גמל שלמה
  • 17:45
  • 09.02.12

אצילי הנפש שלנו כרגיל אוהבים להיות צדיקים על הגב של אחרים במקרה זה הגב של תושבי הגולן
למה שלא תיקח כמה סורים אליך הביתה אברום

108 אמנון רובינשטיין עד-120 רונן גבעולי
  • 17:59
  • 09.02.12

מטומטם צריך לשמור את המקום לסודנים,אריתראים ושאר מסתנני אפריקה.פרט לכך,מלאה עד שאת "צדיקותך" את הארץ ואת חיינו.פרט לשויץ פסאודו-אינטלקטואלי אין בך כלום.איש לא מאמין בכנותך ובודאי לא מתייחס אל דבריך המתנשאים.

109 למה בגולן?שיביא אותם לחיפה ותל אביב.הטיפש כפוי הטובה בין כה רוצה לחסל את הרוב היהודי אבי
  • 18:15
  • 09.02.12

האגואיסט קיבל כל מה שרצה מהמדינה ובסוף כלא הפך ראש מפלגה הוא יורק על כולם יום אחר יום.אביו מתהפך בקברו.
החיוך המנוול שחשף כאשר ברק הפסיד בזמנו מתאים לאופיו

110 לפחות התבטאות ישראלית נגד הטבח ואולי הצהרה שישראל תשתח לחתום חוזה שלום ולהחזיר שטחים עם סוריה דמוקרטית  (לת) דוד
  • 18:16
  • 09.02.12

111 אך,איזה חלום מתוק,גם הם חושבים כמוך?  (לת) שושנה
  • 18:30
  • 09.02.12

112 Wishful thinking שרה
  • 18:51
  • 09.02.12

הלוואי וההצעה המדהימה הזו לא היתה נראית כ״כ סהרורית על רקע המציאות החברתית בישראל.

113 האמת - אפילו לא חשבתי על זה, אבל לאחר שקראתי - אני חושב שזה רעיון מעולה!!! עופרי
  • 19:10
  • 09.02.12

יישר כוח אברהם בורג... אתה חסר בפוליטיקה.

אני חושב שהרעיון הזה יכול להיות טוב לכולם - למדינת ישראל - שתזכה בפרסום חיובי ובהסברה עולמית בחינם, לפליטים הסורים, שיוכלו לראות את הצד ההומניטרי של מדינת ישראל, ואפילו לתעסוקה וצמחה במשק... שכן הרבה גורמים יהיו מעורבים בהקמת העיר המאולתרת הזו.

114 אני רואה שבישיבות התיכוניות בשטחים יצאו היום לחופשת טוקבקים. מה קרה? ט"ו בשבת? או אולי זו השביתה? בארשבעי
  • 19:58
  • 09.02.12

מכל מקום, כדאי שהקוראים יהיו מודעים לעובדה ש-90% ממחברי התגובות למאמר הזה (ולמאמרים אחרים בעיתון של היום) מייצגים אולי 2% מאוכלוסיית המדינה, ה-2% ההזויים ביותר של הימין.

115 עיר מקלט נלו
  • 20:06
  • 09.02.12

אברהם בורג אל תבלבל את המוח עם השטויות שלך עם משעמם לך לך לכנסת גם שם דיברתה שטויות

116 אברום בורג מיכאלה ספנדוב
  • 20:08
  • 09.02.12

כל הכבוד לאברום בורג. כבר חשבתי שאני משוגעת.... תודה לבן האדם!!!
מיכאלה ספנדוב

117 מדוע הערבים לא מפגינים נגד הטבח הזה הם לא הומנטרים,לא מפריע להם?,הם מכירים את הסחורה שלהם למה לנו להכניס את הראש שיהיה כמו בסברה ושטילה .  (לת) מתי
  • 20:13
  • 09.02.12

118 תתביישו לכם - זוהי עיר הריגה, תינוקות נשים וטף נרצחים אוי לו למצפון שכך הוא הסתלק
  • 20:37
  • 09.02.12

תינוקות זכים וטהורים חפים מפשע. קראו את השיר של ביאליק בעיר ההריגה ואולי תבינו את הזוועות. ואולי תבינו מה פירוש הדבר טבח בתינוק בן יומו, ריצוץ גולגולת של ילדים.
ישראל ומנהיגיה הנאורים יושבים בשקט ומחרישים. פחדנים עלובי נפש שאינם שאפילו את העוז כדי להוקיע ולגנות אין להם. ביבי אתה עלוב נפש ופחדן - אתה תיזכר לדיראון עולם על כך שנתת יד ונאלמת דום לנוכח כזה טבח בגבולה של המדינה שאותה אתה מנהיג.

119 המטיף הקומבינטור תעב הבצע הצרפתי מעלה רעיון מטומם וכלל לא מעשי,העיר תוותר עיר רפאים,אבל אברום דה לאשמאטס מארח על חשבוננו את כולם,תמיד הוא היה רחב לב וכיס על חשבון הציבור.  (לת) נעים מאוד
  • 20:38
  • 09.02.12

120 עוד הוזה שמעלה רעיון הזוי,מצטרף לרמטכ"ל שלא קורא מפה ומזמין עלווים מצפון סוריה לנדוד דרומה מאות קלומטרים ולעבור לשטח ישראל.  (לת) קפישי
  • 20:41
  • 09.02.12

121 אז להתחיל קודם עם הפלסטינים! למה ללכת רחוק מידי כל עוד לא יכולים להתקרב להכי קרוב!  (לת) דעה פורצת דרך
  • 20:44
  • 09.02.12

122 עוד הצעה הזויה -בסוף הם ידרשו לממש את זכות השיבה אלי
  • 20:45
  • 09.02.12

האם הצדיק הזה המציע רעיונות הזויים היה יו"ר כנסת לשעבר? לא מאמין ,זו בטח כתבה שנכתבה על מישהו אחר

123 יהודי,ישראלי ,בן לניצולי שואה,ח"כ,יו"ר הכנסת,יו"ר הסוכנות שמצא מקלט צרפתי ובין לבין מעורב בעסקים עושקי עובדים ,לא ראוי שיעלה רעינות ,טוס לך לצרפת ותתאסלם שם .  (לת) גור חתרנים
  • 20:53
  • 09.02.12

124 ההבדל הקטן שהפליטים הסורים יבואו בגישה של "בעלי הבית" בניגוד אור ניר
  • 20:53
  • 09.02.12

לניצולי השואה שכנראה היו אסירי תודה

125 רעיון משובח מכל הבחינות ומי ירים את הכפפה?  (לת) לילי
  • 20:55
  • 09.02.12

126 יש מישהו בעיתון הזה שמבין שהצעתו של בורג כמוה כהכרזת מלחמה על סוריה של אסד? שארדואן מהסס לעשות בדיוק את זה, מחשש שטורקיה תותקף? מי עורך את עמוד המאמרים? טלפלא? מודרניסט .
  • 20:57
  • 09.02.12

יש מישהו בעיתון הזה שמבין שהצעתו של בורג כמוה כהכרזת מלחמה על סוריה של אסד? שארדואן מהסס לעשות בדיוק את זה, מחשש שטורקיה תותקף? מי עורך את עמוד המאמרים? טלפלא?

127 Idiot..Our enemies are having a civil war? Good. The more, the merrier.  (לת) Normativi
  • 20:57
  • 09.02.12

128 You r right  (לת) MFF
  • 21:07
  • 09.02.12

129 אדוני הנגבד "עניי עירך קודמים" שי שלום
  • 21:08
  • 09.02.12

יש לנו עניים, קשישים, שכונות פיתוח וכיוצ"ב וקולך לא נשמע שם.

130 מזמן לא שמעו אותו אז מדבר עוד אחד שרוצה להציף את המדינה הפעם מהצפון  (לת) יצחק
  • 21:11
  • 09.02.12

131 מה אנחנו פח אשפה של האזור? דני
  • 21:12
  • 09.02.12

יהודים..יהודים אבל ...ראבק תרגיע....ישראל היא לא מחנה פליטים של העולם.
תאמין לי שצריך לעזור אנחנו עוזרים...כמו לצד''ל .קוסובו, קמבודיה סודן. וגם פלשתינאים בא נאמר את האמת....
תתחיל לחשוב כמו כל מדינות העולם ותפסיק עם הגלותיות...

132 hospitality Jo
  • 21:25
  • 09.02.12

maby in your house?

133 צודק בכל מילה שלך. רק חבל שהשפויים והאנושיים הם המיעוט במדינה...  (לת) תמיר
  • 21:37
  • 09.02.12

134 האם אינכם מבינים שזהו מאמר ציני-פרובוקטיבי, אשר נועד למשוך מאות תגובות ולהעניק רייטינג אדיר למחברו המוטרף? מתפלא על כולכם
  • 21:47
  • 09.02.12

איך אמר בני ציפר? "שש לכל פרובוקציה"...

135 רעיון מעניין. יש גם סיכון: אסד יוכל להציג מהלך כזה כסיוע למורדים, ולכן עילא לתקיפת ישראל. ואפרופו: אני מקווה שיש לגנרלים אצלנו תוכנית מגירה מה לעשות במיקרה ואסד תוקף: צריך לשים לב שלהיתנקם באסד ע"י פגיעה באזרחיו כניראה לא יעבוד במיקרה הזה.  (לת) שאולי
  • 21:47
  • 09.02.12

136 Thank you hadas
  • 21:53
  • 09.02.12

thank you Mr. Burg for a sane voice in this insane country, and shabat shalom

137 מדוע לא יקום בורג וייסע מיד לחומס. גם יגיש עזרה לנזקקים וגם יפתור אותנו אברהם
  • 21:56
  • 09.02.12

מאווילותו והצעותיו המפגרות. לך תמכור קודם את עצמך יא בורג לפני שאתה מנהל לנו קמפיין למכירת חיסול המדינה עם הגולן תחילה.

138 הלוואי וזה יהיה אפשרי ומעשי. אמן. אני מזועזעת מרוב התגובות כאן. למה הפכנו? ואולי מעולם לא היינו טובים יותר מאחרים? ........... פליטים יהודים מאירופה במלחמת העולם השנייה, נקלטו באהבה ורצון טוב באיראן ואחכ הם עלו לארץ. ילדי טהרן קראו להם.  (לת) אתה האדם לא תעמוד על דם רעך האדם~!!!
  • 21:57
  • 09.02.12

139 אמיתי מרתיו
  • 22:01
  • 09.02.12

לפי רוב התגובות לרעיונו של אברום שהוא בסך הכל רעיון אני מרגיש שהשלום עם שכנינו לא בר קיימא וחבל שאנו לא זונחים את נושא השלום כי אין עם מי לדבר בצד שלנו ואולי גם בצד השני ועוד חבל לבחור כל כמה שנים ממשלה אחרת אין סיכוילשלום אף ממשלה לא תביא שלום ואולי אם יהיה רוב בממשלה של שרברבים וחוטבי עצים אז אולי יהיה סיכוי ולאברום הייתי רוצה יותר ממה שאתה רוצה אתה לא ברור מספיק וחבל

140 זו אפשרות שאין לפסול אותה יוסי
  • 22:02
  • 09.02.12

ככל הנראה גם לא ישתמשו באופציה הזו. יחסי ציבור מעולים.. כמו טורקיה קלטה על הגבול 10000 וקנתה את עולמה ווהורידה את הרעש מארדואן

141 אמיתי מרתיו
  • 22:08
  • 09.02.12

לפי רוב התגובות לרעיונו של אברום שהוא בסך הכל רעיון אני מרגיש שהשלום עם שכנינו לא בר קיימא וחבל שאנו לא זונחים את נושא השלום כי אין עם מי לדבר בצד שלנו ואולי גם בצד השני ועוד חבל לבחור כל כמה שנים ממשלה אחרת אין סיכוילשלום אף ממשלה לא תביא שלום ואולי אם יהיה רוב בממשלה של שרברבים וחוטבי עצים אז אולי יהיה סיכוי ולאברום הייתי רוצה יותר ממה שאתה רוצה אתה לא ברור מספיק וחבל

142 "דם רעיך " טמבל ! ולא דם אויבך  (לת) יהודי
  • 22:15
  • 09.02.12

143 רעיון מבורך ומעורר השראה  (לת) רונית
  • 22:16
  • 09.02.12

144 פרנויה ישראלית...נו צבוע - מבוטח עם פספורט צרפתי !  (לת) קורא
  • 22:16
  • 09.02.12

145 מה בין הצעה למאמרים והצעה של ממש? מוריס
  • 22:26
  • 09.02.12

אברום בורג היקר, העובדה שבין חומס וחאמה ובין גבול ישראל, נמצאת דמשק, הופכת את ההצעה שלך ללא יותר מאשר מאמר שתוכל להתגאות בו מול חבריך הנהורים ולהצעה בלתי רצינית בעליל. לא כל בליל מחשבה שעולה בריצת בוקר, ראוי שיתפרסם ברבים. הסיכוי שהמגיעים לגבול ישראל יטבחו עם כדורים בגבם, יוכיח אולי לעולם עד כמה נורא המשטר הסורי, אבל לא יהפוך את ההצעה שלך לאינטיליגנטית יותר.
ההצעה הבאה תראה לך בוודאי מעט דרסטית ואולי אלימה, אבל גם הסבתא שלך וגם של מוריס, היו מאוד רוצות שמישהו לפני יותר משישים שנה, יהיה אמיץ מספיק בכדי לעשות את זה:
שליח מיוחד צריך לצאת לאנקרה לתאום מהלך תורכי ישראלי בו שתי המדינות מקציבות לאסד אולטימטום של 24 שעות: או שהוא מפסיק את רצח עמו או שמפציצים לו את הארמון. ושהליגה הערבית, הרוסים והסינים ילכו לאלף עזאזל. מטורף? לא ריאלי? יכול להיות, אבל הרבה יותר ישים ואפקטיבי מההצעה שלך! מילה של מוריס!

146 למה לא? זה יכול לשפר את מעמדנו בעולם הערבי ובכלל.  (לת) מאיר
  • 22:27
  • 09.02.12

147 משמעות הרעיון הנאיבי, למסור את רמת הגולן לסוריה על מגש של זהב......  (לת) ישראל
  • 22:31
  • 09.02.12

148 כל הכבוד  (לת) ברגמן
  • 22:32
  • 09.02.12

149 מספיק עם הטמטום של הבורג הזה - שייתן לפליטים אזרחות צרפתית כמו שלו  (לת) יבוטל הבורגתיאטר ההזוי
  • 22:48
  • 09.02.12

150 As I started reading I disagreed, but when I reached the end I did you are right
  • 22:49
  • 09.02.12

a Great Idea

151 שיא הציניות! מגרשים פליטים מאפריקה, אבל ניקח פליטים מסוריה בשביל יחצ"נות...  (לת) אלי ישי
  • 22:54
  • 09.02.12

152 עוד טימטום מבית מדרשו של בורג. מה עם טורקיה, לבנון , ירדן ועיראק, מדינות מוסלמיות למהדרין שגובלות בסוריה. שיידאגו הם לאחים שלהם.  (לת) בב
  • 23:01
  • 09.02.12

153 אוסלו לא הספיק לך?  (לת) טיפוס הזוי.
  • 23:01
  • 09.02.12

154 הבנתי -. בורג רוצה להכניס שונאי ישראל לבית שלנו, בשביל להראות שאנחנו יהודים טובים. הגיון עקום להפליא.  (לת) good joke
  • 23:12
  • 09.02.12

155 בורג קטן ומוטב שכך מוטי
  • 23:12
  • 09.02.12

מרוח בשוקולד מסריח כמו חרא!!!

156 מי יתנני ראש עם בורג
  • 23:14
  • 09.02.12

למען היושר, לא קראתי את כל התגובות, אך לגיבור בעל-הכתבה בהחלט "חסר בורג" רק קשה לי לקבוע אם להציב בסוף המילה "בורג" סימן שאלה או סימן קריאה-גריעה-גרירה-או -אגרה. ואולי מספיק הוא כי שמו יעידנו על כל השלכותיו "בורג". ויקוצר לנו. בתודה.
דרך אגב, היכן הם היום שרידי צבא-דרום לבנון?. חצי מיליון אפריקנים ?
והאם "שבי-המולדת-מסוריה" ישבו גם הם בכעין מתקן כליאה?
העיקר שהפנסיה של חבר-הכנסת לשעבר רצה כסידרה.
ועל זאת עוד פעם תודה לממשלת-ישראל.

157 He is right  (לת) Alex Toronto
  • 23:15
  • 09.02.12

158 כמה טיפש שלום
  • 23:17
  • 09.02.12

אייך נוצר בני כזה טיפש

159 הוא צודק כמעט בהכל- אבל... יובל
  • 23:21
  • 09.02.12

מוסרית בורג צודק ב-100%
תדמיתית גם
אסטרטגית זה צעד בעל פוטנציאל לשינוי לטובה מול שכנינו במרחב
טקטית זה יהיה נכס מצוין בהתחשב במצב הנוכחי הן מול הפלסטינים, הן מול מדינות ערב, ובמיוחד מול ערביי ישראל
ללא ספק גם מהלך טוב מול איראן והעולם בסוגיית הגרעין האיראני

אבל- וזה אבל גדול:
יש הבדל מרכזי אחד מסיוע למדינה רחוקה והסיוע שהוא מציע למדינה שכנה בעלת עבר והווה עוין וסכסוך שטרם נפתר: יכולת השליטה שלנו על ההתפתחויות. וזה גם הפגם המהותי בתכנית מבחינה אופרטיבית:
איך לשלוט על זה הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך?
כלומר מה אם לא יבואו 10,000 אלא יבואו 500,000?
איך נמנע מהם תנועה במדינה בלי שאחרי חצי שנה-שנה זה יראה כאילו שכלאנו מאות אלפים בגטו?
איך נשלוט על מי שמסתנן לגולן במספרים הללו ואיננו פליט נרדף אלא גורם עוין? כמה מהם יהיו סוכנים שתולים שיגרמו להתססה או לפעולות עוינות אח"כ?
איך נמנע מגורמים בעלי עניין באזור לעשות מהמהלך ההומני שלנו "ספין" גיאו-פוליטי תקשורתי ולהציג את מה שהחל כתנועת פליטים נרדפים לגולן כעוד צעד במלחמת ההתנגדות הערבית כנגד ישראל ולהגדיר את הפליטים הללו כמי שחזרו לאדמתם ההיסטורית בגולן על מנת לשחררה ולשבת בה לנצח?
ובעיקר- איך נפנה אח"כ מאות אלפי בני אדם בחזרה?
מה יקרה אם "המחסום הפסיכולוגי" של גדר הגבול והצבא יפלו אחרי כמה חודשים, וכשנרצה להחזירם הם יתנגדו או יסתובבו לחזור אל הגולן?
מה נעשה- נירה במי שהגנו עליו במשך חצי שנה או שנה?

ולמען הסר ספק- אני לא מתנגד עקרונית להחזרת הגולן בהסדר שלום בר קיימא- אבל במהלך שקול ואחראי ששלביו השונים נמצאים בשליטתנו- לא במהלך שעלול להכניס אותנו לסחרור מסוכן.

אבל הוא צודק שצריך לעשות משהו נחרץ ומיידי לטובת הסורים שנטבחים- כי זאת חובה מוסרית שלנו כעם וכמדינה;
צריך להרים קול זעקה ברמה הדיפלומטית,
צריך להתחייב לטורקיה שאם היא תיצור אזור חיץ לקליטת הפליטים ישראל תשלח מיד סיוע הומניטרי וצוותי רפואה ולוגיסטיקה,
צריך לעשות כל מה שהוא מציע- אבל לא על אדמת המריבה.

אם רוצים לעזור כדי לעזור- זה יכול לקרות גם על אדמת טורקיה- שגם היא שכנה ולזכותה יאמר שהיא מובילה את המאבק לטובת הסורים הנטבחים וכנגד משטר אסד.

אפשר וצריך להיות גם צדיק וגם חכם במקרה הזה.

160 סוף סוף הצעה קונקרטית ליציאה מהפסיביות שלנו! רעיון מדהים בעיני. מוטי
  • 23:36
  • 09.02.12

חבל שרוב המגיבים פה מתייחסים למיהו הדובר במקום לעצם ההצעה שלו.
רעיון גאוני וישים, שיכול לבלבל את שונאינו בעולם ובמזרח התיכון. בעיקר יכול לצאת טוב מהסיפור הזה, עם סיכון לא גבוה במיוחד.

161 שימו לב לניסוח" להקים מייד עיר".. (אולי תהיה בה גם רכבת קלה בין הרובע הסוני לרובע העלאווי  (לת) אגב איך הם יגיעו בדיוק מחומס לגולן?
  • 23:41
  • 09.02.12

162 I am all up for it!, yet one has to take into account what Assad's regime makes of it should this gesture take place  (לת) Qwertyuiop
  • 23:43
  • 09.02.12

163 מי יגור שם כשהסורים יחזרו לסוריה? היא תישאר ריקה או מתנחלים יהודים?  (לת) אתה יודע שהסורים לא יעזבו לעולם
  • 23:49
  • 09.02.12

164 I'm all up for it! QWertyuiop
  • 23:51
  • 09.02.12

Yet terein lies the question of how Assad himself, the butcher of Damascus and Homs, would make of it/ Should this idea take place the Assad Regime will immediately and effectively harness this to their own propaganda machine. And that is no good.
Other than that, Israel should do this, by all means! Except, of course, this is never going to happen. We all know that.
So good luck promoting this, Burg - you have my vote wherever you are because we need people of vision as opposed to an entire Knesset of nationalist fanatics.

165 הבורג הזה חי על הירח. תגיד , חסרים שטחים במדינות ערב  (לת) כדי לקלוט את הפליטים הסורים?
  • 00:55
  • 10.02.12

166 להקים עיר לסמולנים בסוריה אאא
  • 01:23
  • 10.02.12

ולשלוח לשם את כל הפיינברגים הנאצים ששולטים בכל + מאות
אלפי הכושים שבג"צ והתקשורת הביאו לכאן + חצי מליון הערבים
שהצלבנים הנאצים של בג"צ הכניסו לכאן תחת הכותרת "איחוד משפחות".

167 אברהם מכניס אורחים מודסטאס הוספיטליטאס
  • 01:24
  • 10.02.12

"גדולה הכנסת אורחים מקבלת פני שכינה," אמר אברהם אבינו. אברום שלנו, צדיק בסדום, הולך בדרכיו, שנאמר: מעשי אבות - סימן לבנים.

168 מדובר כ3 מליון עלאוים... ארז
  • 01:30
  • 10.02.12

קודם כל כדאי לסיים את הטיפול, בילידי הארץ הכורעים תחת עריצות משרד האוצר, אח"כ נדאג לפליטים שכבר כאן, ואז נטפל בפליטי סוריה, העלאווים. אלו שרוצחים את בני עמם, וכנראה שיהפכו לתת סוריה, במחוז בו הם הרוב. אל לנו לספוג פירות ביאושים של הסטוריה מגעילה.

169 נכון וצודק להציל נפשות בגולן זו חובתנו הבסיסית ביותר וגם לפליטים מאריתריאה ד"ר מירי גל-עזר
  • 01:45
  • 10.02.12

ובצד זאת, לאפשר מחיה כאן ועבודה לפליטים מאריתריאה, זו חרפה ואובדן צלם אנוש רדיפות הממשלה הזאת והעוולות שהיא מעוללת להם, מ"ג

170 על שכאלה אמר דוד המלך "החסר משוגעים אנוכי"? לפחות הוא כבר לא בעמדת מפתח. איזה מזל
  • 01:45
  • 10.02.12

אכן, מה שחסר לישראל זו עיר עם פליטים סורים בגולן - ואז כמובן יסתיימו צרותינו...
הבחור זקוק לתרופות באופן בהול.
בעצם, אין לו צורך בכך. שהרי יש לו דרכון צרפתי...

171 לבורג: המתנגדים לאסד אמרו היום שאחרי שיגמרו עם אסד הם ילחמו בישראל.  (לת) חן
  • 02:15
  • 10.02.12

172 יפה ונכון בנימין
  • 02:28
  • 10.02.12

אחרי כל השנים שאנו מטיפים לעולם על אטימות הלב שגילו מדינות כה רבות לגורלו של העם היהודי בזמן השואה, הגיע הזמן להראות שלפחות אנחנו למדנו משהו.

173 השמאל איבד את הראש לגמרי, חבורה של חולי נפש, קורבנות טלטול בינקותם, יש שם מלחמת אזרחים, להקים גדר חזקה יותר וגבוהה יותר  (לת) אלירן
  • 02:38
  • 10.02.12

174 אברום אתה כל כך גאון של אמא שבא להפליק לך צ'פחות  (לת) נחמו נחמו עמי
  • 03:00
  • 10.02.12

175 הלוואי... תודה על הצעתך מאירת העיניים  (לת) יואב
  • 03:55
  • 10.02.12

176 פליטים מסוריה S.L
  • 04:05
  • 10.02.12

אולי בת"א עדיף אההההה?

177 הרבה יותר פשוט שבורג ילך לסוריה ואז הכל יבוא על מקומו בשלום אבי
  • 04:30
  • 10.02.12

הצעה מפגרת ברמות וההשוואה שלו בכלל מצביעה על בעיה עמוקה יותר

178 חמלה זה טוב .אבל זוהי הצעה מזוכיסטית.הלו כן?..ממש טרוף,אבל זה שהעולם לא מפסיק ישר אל
  • 04:58
  • 10.02.12

את הטבח ,זה בושה לכל האנושות ...

179 שונה חכם ויצירתי עפר
  • 05:56
  • 10.02.12

יצירתי חכם וללא ספק היה עושה צעד ענק שלנו כמדינה הומנית בכל פרמטר
תהודה ענקית גם בעולם הערבי לצעד קטן שעשוי לשנות את מפת ההיסטוריה
יישר כוח אברום אתה חסר מאד כמשפיע בפוליטיקה הרדודה של היום

180 יוסטון,אני עומד לנחות,פנו דרך...  (לת) בן אדם הזוי...
  • 07:56
  • 10.02.12

181 אינטלקטואלים צבועים גלעד
  • 11:22
  • 10.02.12

אותם אינטלקטואלים שלשונם נוטפת רעל כל פעם מבקשים יהודי אתיופיה לעולות לישראל ומתירים את דמם במחנות גונדר ובאדיס-אבבה זה עשרות שנים. פתע נהפכים המונים ומטיפים כי בסירה שלנו יש מקום לעוד אחד תמיד וקוראים להציל פליטים מסוריה.

182 הצעה מבורכת. בואו לא נבזבז עוד זמן וחיים יקרים של אנשים  (לת) עינבל
  • 13:05
  • 10.02.12

183 זה למה לא (סוג של קריאת השקמה לכל אלה שמפזטזים על מזה"ת חדש)... שלומי
  • 15:08
  • 10.02.12

http://www.mako.co.il/weekend-articles/Article-6807c1e6e4d5531006.htm&sCh=7d61bdd9ccbc4310&pId=1471243973&Partner=mw

184 לא שמעתי שהם רוצים לברוח לארצנו. אתה מספר סיפור הומניטרי מזיל דמעות אבל אין קליינטים שיממשו אותו. אולי הם כל כך שונאים אותנו שהם בעצם מעדיפים למות בהפגזות של אסאד.  (לת) ולוולה
  • 17:09
  • 10.02.12

185 אבל אברום! אף סורי לא ביקש ולא מעונין להגיע. אז על מה המהומה?  (לת) המוח הקודח ממציא לנו חדשות לבקרים
  • 17:34
  • 10.02.12

186 אברום אני אוהב אותך ידידיה
  • 21:03
  • 10.02.12

קולך תמיד צלול, מחשבתך נקיה. נקודת מבטך נעוצה בפרספקטיבה שלחגבים אין

187 להקים 2 ערים איל
  • 00:21
  • 11.02.12

השניה לפליטים העלווים לאחר ששלטונו הרצחני של הווחש (אסד) יפול

188 כפר בגולן לסורים שירצו לחיות אצלנו אחד מהעם
  • 12:55
  • 11.02.12

שתי ציפורים במכה אחת. את תושבי מגדל שמס אשר כל הזמן טוענים שהם נעמנים למשטר בסוריה, חלקם מסרב לקבל ת.ז כחולה להעביר לסוריה ובמקומם להביא סורים אשר מבינים עם מי יש להם עסקץ והאמינו לי הם יהיו כל כך פרו ישראלים. ולדרוזים ניתן את בקשתם יאלה לסוריה.

189 הגולן שייך לדרוזים. ושטורקיה הנחמדה והמאצילה תקים אצלה את מחנות הפליטים לסורים  (לת) לי אין אזרחות צרפתית
  • 09:51
  • 12.02.12

190 עיר מקלט שי טייפלד
  • 12:17
  • 12.02.12

מסע הציניות המתנהל כנגד ההצעה המופלאה הנדיבה וההומנית של אברהם בורג מעיד כאלף עדים ומאיר את תחתית הבור האפל אליו יכולה להגיע החברה בישראל.

כל היתרונות שיש להצעה הוצגו בפרוטרוט ולמען האנושות האחווה ההומנית והאלוהים שאנו כאן במזרח התיכון ובמקומות אחרים שותפים למשנתו יש לפעול ליישומה המלא.

ועוד דבר, גם אם הציניות והסרקזם מופעלים תחת האצטלה של "איזון קדוש" עדיין אין בכך אפילו שמץ של לגיטימיות. איזון אינו קדוש ולא יהיה כזה לעולם אם הוא רובץ על ערכים הומניים חובקי אנושות.

ובשולי הדברים בתכנית רדיו שהמגיש הפורש מר' חיים יבין הגיח אליה לתפקיד אורח הורם המסך באור נוגה ונשבר עוד שיא ציוניות טרי בשם האיזון. מר' יבין הזדעזע דקות ספורות לפני שנטל את רשות הדיבור והתייחס לנושא עיר המקלט, מחוסר ההומניות העוברת כחוט השני בכל תאונות ה"פגע וברח" הוא חזר והזדעזע שוב ושוב ודקה לאחר מכן משנחשף להצעה הומנית מאין כמותה של הצלת חיים ממש הוא הגיב בציניות אומללה.

אם עדיין נשמרה לו ההילה של מחנך היא נשמטה ממנו בבהלה באותה שניה ממש. זקנתו מביישת את בחרותו. אולם הנזק נעשה כבר ואם באילנות אחזה השלהבת מה יהא על כל אזובי הקיר.

אלוהינו שבשמיים הצילנו מעצמנו!!

191 אמן ד
  • 21:56
  • 12.02.12

התרגשתי מהמחשבה -אמן שכך יהיה נתינה מעצימה !

192 אולי נקים אותה בסמיכות לשכונה שלך במקום בגולן? מה אתה אומר?  (לת) יוחנן
  • 06:03
  • 13.02.12

193 מחלת נפש אורי
  • 10:47
  • 16.02.12

"זכור מה עשה לך עמלק" איני שוכח כיצד התעללו בשבויינו.
כותב המאמר כנראה סובל ממחלת נפש.

194 לא אין לנו בעיות דמוגרפיות.. מפרידן
  • 07:29
  • 20.02.12

אז בוא נכניס עוד פליטים ערבים,כי הערבים פה והשב"חים הסודנים הם לא בעיה בכלל.
מישהו כנראה קצת החליק על השכל.
אם אתה רוצה תארח אותם אצלך בבית אחי,ושמור את ייסורי המצפון לעצמך..לעם היהודי בישראל יש מספיק בעיות משל עצמו.

195 איזה רעיון מטופש,שגובל בסכנת ישראל  (לת) יחיאל
  • 08:15
  • 22.02.12

196 רעך ??? שרוליק
  • 13:54
  • 04.03.12

איפה הרע (בצירה) בדיוק ???
אולי הוא חושב שכתוב רע (בפתח)... הבנת הנקרא ?

זה עיוות חולני של צווי התורה.... אבל שום דבר לא מפתיע כשמדובר במסיה בורג בעל הדרכון הצרפתי....

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת