המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

תקיפה באיראן רק תזיק

פרשני רשת הטלוויזיה האמריקאית NBC, המצטטים בכירים במערכת הביטחון הישראלית, כבר יודעים בדיוק כיצד תתקוף ישראל את איראן. הרמטכ"ל, בני גנץ, לא החמיץ את ההזדמנות כשהופיע בכנס הרצליה וקבע, כי "חשוב לפעול, לבנות יכולת צבאית חזקה, אמינה מאוד, דרוכה ומיומנת, ולהיות מוכנים להפעיל אותה אם וכאשר יגיע הצורך".

שר הביטחון, אהוד ברק, מפזר רמזים וקורץ כשהוא מדבר על פיצוצים מסתוריים באיראן. בראיון לרונן ברגמן, שהתפרסם ב"ניו יורק טיימס", שטח את השקפת עולמו, שעולה ממנה כי התקיפה באיראן היא כנראה בלתי נמנעת. שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, מביע חששו שישראל תתקוף באיראן עוד לפני חודש יוני.

בכנס הרצליה, שנהפך לבמת האיומים של בכירי מערכת הביטחון הישראלית, הבהיר ברק, כי "מי שאומר 'מאוחר יותר', ייתכן שימצא כי זה מאוחר מדי". ובדאבוס, מול מנהיגי העולם החופשי, הסביר, שיש למהר לתקוף כי "המצב דחוף משום שהאיראנים נעים במכוון לכיוון מה שאנחנו מכנים אזור חסינות, שבו אין למעשה מבצע כירורגי שיכול לעצור אותם".

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

בקיצור, הכל נראה כמוכן למתקפה הישראלית. וההצלחה קרוב לוודאי מובטחת, שהרי כמו שהסביר בכנס השר לעניינים אסטרטגיים, משה יעלון, "כל מתקן שמוגן בידי בן אנוש, בן אנוש יודע לחדור אותו. אפשר לפגוע צבאית בכל המתקנים באיראן, ואני אומר את זה מניסיוני כרמטכ"ל". אכן, איך אפשר להתווכח עם ניסיונו של השר כרמטכ"ל.

אך בעוד אנחנו נחשפים למטח ההצהרות המתלהמות והיהירות שמפזרים בכירי מערכת הביטחון, התפרסמה בעיתונות האמריקאית ידיעה צנועה אחת, המעמידה את סיכויי ההצלחה של פעולה צבאית ישראלית בסימן שאלה גדול.

בכירים במשרד ההגנה האמריקאי גילו ל"וול סטריט ג'ורנל", כי גם הפצצה הגדולה ביותר שבידי הצבא האמריקאי, זו הנקראת "מכסחת הבונקרים", אינה מסוגלת לחדור ולהרוס את אלה מאתרי הגרעין האיראניים הקבורים עמוק מתחת לאדמה. פנטה הודה, שאכן לאמריקאים אין אמצעים המסוגלים לחדור את המתקנים, דוגמת זה שבפורדו, ליד העיר קום.

כאן טמון העוקץ. חלק מהמתקנים באיראן, דווקא אלה הקריטיים להמשך הפעילות בתוכנית הגרעין, טמונים עמוק באדמה, וחלקם מוגנים גם בביצורים מבטון מזוין, מה שהופך את משימת ההשמדה שלהם לכמעט בלתי אפשרית. בישראל התעלמו אמנם מחשיפת המגבלה של הפצצות האמורות להשמיד את אתרי הגרעין האיראניים, אך התעלמות לא תפתור את הבעיה המבצעית הניצבת לפני מתכנני התקיפה באיראן.

אם מטוסי חיל האוויר יצליחו להגיע מעל המטרות ואף יטילו עליהן פצצות בדיוק רב, אך אלו לא יושמדו, מעמיד הדבר בסימן שאלה את הצדקת המבצע הצבאי. אם אותם אתרים קריטיים לא יושמדו, הרי שתוכנית הגרעין האיראנית תעוכב רק לתקופה קצרה יחסית.

ספק אם המחיר שנשלם, שיבוא לידי ביטוי בתגובה איראנית שעלולה לחולל מלחמה אזורית, במטחי טילים ורקטות מצפון ומדרום, בלחץ בינלאומי על ישראל, בגלי טרור נגד מטרות יהודיות בעולם ועוד כהנה וכהנה השלכות שליליות, מצדיק את התקיפה.

יש לקוות, שמישהו במשרד ראש הממשלה הפנה את תשומת הלב של בנימין נתניהו לידיעה הצנועה שפירסם "וול סטריט ג'ורנל".

Read this article in English: The futility of attacking Iran




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כמה תובנות לראובן פדהצור יוסי
  • 05:35
  • 09.02.12

א. גם עיכוב ופגיעה חוזרת יכולה להועיל גם ללא השמדה טוטאלית.
ב. מדהימה אותי הגישה הקונבנציונאלית שלך לדרך הפגיעה במתקני הגרעין. יש עוד דרכים מלבד הפצצות חיל האוויר.
ג. לשם האיזון, אנא התייחס פעם אחת גם למחיר שנשלם אם וכאשר לאיראנים יהיה בנשק גרעיני.

  •   ליוסי-אין ספק שביבי טחן לך את המוח בחינמון שלו ואתה מדבר מגרונו. אין ספק-ביבי צריך הרבה מפגרים כמוך שיהיו בשר התותחים שלו,של ליברמן ששרת כמה חודשים כאפסנאי וישי שאפילו לא שרת בצבא.  (לת) אזרח
    • 22:32
    • 09.02.12

  •   סמולנצ'יק אשכנזי, אלי ישי שרת שירות צבאי מלא, שלוש שנים. למה אתה מעליל, תתבייש.  (לת) בן דוד: הזהרו מהשמאל האשכנזי
    • 00:27
    • 10.02.12

02 "וול סטריט ג'ורנל" זה חומר מודיעיני?! על זה אתה מבסס תזה?!  (לת) קובי
  • 07:14
  • 09.02.12

  •   הנהגת ארה"ב היא האויב האמיתי של העולם. הנהגה זו ביצעה פשעים חמורים יותר מכל מדינה אחרת המאה השנים האחרונות אך הציבור ברובו לא מודע לפשעיה הנוראיים. השאיפות המטורפות שלה לשליטה עולמית והפרופגנדה שלה כנגד איראן והתערבותה באמצעות הסי.איי.איי בהתקוממויות בסוריה, תוצאותיהן הן מלחמות, הרס, חורבן, ייסורים ושואה. הציבור ברובו מטומטם ולכן חושב שארה"ב היא המדינה הנאורה בעולם בעוד שהיא כיום המסוכנת בעולם  (לת) רן
    • 13:39
    • 09.02.12

  •   הצבור ברובו לא מטומטם, אבל כותב התגובה הזו אולי כן. הפרשן
    • 16:52
    • 09.02.12

    אמריקה היא המעצמה הטובה ביותר לעולם עד כה. "פשעיה " מחווירים לעומת פשעיהן של הההנהגות הקומוניסטיות בהן קרוב לודאי שהכותב מאמין. פשעיהן של רוסיה וסין כלפי בני עמם וכלפי עמים אחרים גדולים לאין שעור, אבל לצערנו היסטוריונים ועיתונאים נוטים לשמאל הקיצוני ולכן טשטשו והעלימו במידה רבה את עומק הפשעים. גם מדינות שאינן מעצמות כמו קובה, צפון קוריאה, קמבודיה , מזרח גרמניה ועוד כולם בצעו פשעים חמורים.

  •   הרצון שלך לפגוע דווקא במדינות שמאלניות השכיח ממך את הפושעת הגדולה של המאה ה20: גרמניה הנאצית. גם יפן לא היתה כל כך עדינה בשנות ההתפשטות שלה והחבירה לגרמניה. ארה"ב הפציצה את וייטנאם ולאוס יותר מאשר הופצצה איזושהי מדינה בהיסטוריה של המלחמות והרגה בהן 3.5 מיליוני אנשים. ארה"ב היא כעת המעצמה היחידה ומנהלת מלחמה בכל פעם במקום אחר בעולם.  (לת) אורן
    • 19:57
    • 09.02.12

03 האמריקאים גם אמרו שנשק גרעיני טקטי כן יכול לעשות את העבודה....  (לת) מה ששכחת לציין
  • 07:29
  • 09.02.12

04 עוד ארבע שנים כראש ממשלה מצדיק התקפת טילים קטלנית על ישראל.  (לת) גם שר הביטחון מסכים לזה
  • 07:35
  • 09.02.12

05 משהו קטן; יש משהו 'קטן' שפדהצור אינו יודע. מצד שני אני מברך את הנאמר במאמר מכיוון אחד בלבד: להראות הן לאיראנים והן לעולם כולו כולל הישראלים החוששים [כמו המחבר] מההשלכות שלאחר התקיפה שתקיפה לא כדאית [ולא שצריך להרוס את מתקני הגרעין] . זה טוב לאיראנים להיות שאננים. ואם זה טוב להם בגלל מאמר אחד או שניים אז ככה הם נראים.  (לת) אלי מייזליש
  • 08:19
  • 09.02.12

  •   הישג לוגי ממדרגה ראשונה פזגלית צפיר עזים
    • 09:02
    • 09.02.12

    שש וחצי שורות: לכאורה מילים היוצרות משפטים, אבל מה נאמר כאן? שמא דברי תבונה עמוקים מני ים? הבל ורעות רוח. שטויות. מאומה. גורנישט.

06 המטרה האמיתית, והלא מוצהרת, של התקיפה באירן - היא חיסול הפגנות המחאה הצפויות בקיץ הקרוב ובשנים הקרובות. יותר ויותר אזרחים בישראל מבינים שהממשלה בקומבינה עם הגבירים הגדולים שודדת את המדינה מאיתנו האזרחים שומרי החוק והנאמנים למדינה. יותר ויותר אזרחים יצאו לכיכרות ולרחובות כנגד השיטה הפסולה והרעה של הממשלה. כדי להסיח את הדעת ממצוקותינו עלולה הממשלה ליזום את התקיפה באירן שתסבך אותנו במלחמה גדולה וחסרת תקווה. האזרח החושב, האזרח החופשי, האזרח שנלחם על זכויותיו ועל דמותה הדמוקרטית של המדינה- הוא הוא האויב האמיתי של ממשלת ביבי-ברק- ליברמן- ישי.התקיפה באירן אם תהיה- היא נגדנו אזרחי ישראל החופשיים והגאים.  (לת) נעמה
  • 08:20
  • 09.02.12

07 מלחמה איזורית הנרי
  • 08:23
  • 09.02.12

מה רע במלחמה איזורית? כולם מדברים עליה כפתרון הגרוע ביותר אבל כולם יודעים שיום אחד היא תגיע, אז לא מוטב לסיים עם זה עכשיו כל עוג ידנו על העליונה? ואולי בכלל זאת כוונת המנהיגים???

  •   צודק! ובכלל, מה טוב כל כך בחיים? הציבור
    • 14:09
    • 09.02.12

    החיים מוערכים יתר על המידה, אין ספק בדבר. ומה רע כל כך במוות?

08 קשה להאמין שהכותב מבין בבטחון משה
  • 08:32
  • 09.02.12

נכון. היו דברים מעולם אבל באמת.. לממן כרטיס טיסה בלי חווית ההרס?

09 למה לברבר? איפה ההתלהמות או ההתייהרות? מדוע אתה מתעלם מדברי ח'מנאאי ואחמדינג'אד רק שפדהצור שומר בסודיות את הפתרון שלו!!
  • 09:59
  • 09.02.12

רק לפני יומיים?? הרי הם אמרו במפורש שפדהצור הוא מטרה להשמדה... מה לא ברור פה? לבד מכך, מר פדהצור, השמדת אוזיריס לא היתה הפעולה המרכזית דווקא בעיראק. מאמצעי התקשורת הערבים, גם עיראקים, מסתבר ששנים אחר כך, עם נפילת צדאם, נעלמו, התאדו ומתו במיתות משונות עשרות אם לא מאות מדענים וטכנאי גרעין עירקאים... כלומר העבודה נמשכה אחר כך והיום - ראה זה פלא, לא נותרה תשתית אנושית מדעית גרעינית בעיראק. כולם לומדים שם דברים מועילים - ספרות, פילוסופיה, רפואה, מתמטיקה... לא חסר משאללה.
תקיפה באיראן עשויה להביא להתמוטטות משטר האייתאוללות וזה תסריט אפשרי מאוד, כולל התפוררות ה'אימפריה' הזו ששמה איראן למדינות לאום, לפחות ארבע... ואחר כך תימשך עבודת הקודש של ניקוי איראן ממדענים מזיקים...

10 כלב נובח לא נושך... בדרך-כלל. הרשלה
  • 11:07
  • 09.02.12

פדהצור מראה לאיזה רמה מגוחכת הגיעה הצמרת הישראלית בפיזור האיומים שלה ובכתבות המפרטות את התקיפה המתוכננת עד לרמת הטייס הבודד. כל מה שנשאר זה להתרווח מול הפלייסטיישן ולתת ל"סטיק" לעשות את העבודה...
אכן מעשה-אמן של לוחמה פסיכולוגית בקנה מידה עולמי.
מצד שני, החשיבות שמעניק פדהצור לידיעה בנוגע ל"מכסחות הבונקרים" היא בהחלט מוגזמת. צודק לדעתי משה יעלון באומרו שניתן לחדור כל מתקן העשוי על-ידי בן אנוש ולא חסרות לכך דוגמאות בהיסטוריה. להערכתי, ניתן בקלות להבין מתיי ואם בכלל תתבצע התקיפה באיראן:
ככל שכמות האיומים המילוליים תעלה ההסתברות לתקיפה תרד. כאשר ישתרר לפתע שקט באמצעי התקשורת אז ניתן יהיה להבין שמשהו "מתבשל" . לפי כך נראה שכרגע לפחות אנחנו רחוקים מפעולה צבאית.

11 בלי קשר אם צריך או לא צריך לתקוף, אתה באמת מתקשה להבין שברק אומר שיש לתקוף לפני שהמתקנים יקברו באדמה איפה שהפצצות לא מזיקות - האם פדהצור מתקשה בהבנת הנקרא/הנשמע?  (לת) אתה רציני? בעיות בהבנת הנקרא?
  • 11:07
  • 09.02.12

12 לא צריך מכסחות בונקרים, או פצצות אטום אפשר לחדור לבונקרים עם חיידקים. וולקן
  • 11:40
  • 09.02.12

בשביל מה יש לישראל את המכון בנס-ציונה ?
במקום לחסל כמו חמורים מדענים מטימקסים שחורים, אפשר היה להדביק
אותם או את שומרי הראש במשהו רדום שיתעורר עד לביקור במתקן.
הרבה יותר זול ושקט ממלחמה טוטלית.

13 הכותרת לא תואמת את רוח המאמר אליפז
  • 11:50
  • 09.02.12

עורכים יקרים, המאמר עוסק ביעילות התקיפה מבחינה מבצעית, ומגלה כי ייתכן מאוד שאין אמצעי שיכול לשמש לתקיפה מוצלחת. אם תזיק או לא תזיק - זה לא העיקר פה

  •   אליפז , "ייתכן מאד"? צופר הנעמתי
    • 16:10
    • 09.02.12

    פדהצור מצטט "ידיעה צנועה אחת" שהודלפה כביכול מ"בכירים במשרד ההגנה האמריקאי". שטוענים שהפצצה חודרת הבונקרים לא יעילה נגד מתקני הגרעין האיראני המחופרים בקרקע.

    לפני שמסיקים מסקנות כדאי קצת לחשוב. מה בדיוק האינטרס האמריקאי לגלות לעיתון סוד צבאי מובהק כמו עומק היעילות של "חודרת הבונקרים"? האם האמריקאים איבדו את השכל?

    התשובה ברורה. מדובר בדיס אינפורמציה שנועדה להשיג שתי ציפורים: להוריד במעט את הכוננות האיראנית ולהרגיע את הישראלים שיתאפקו עוד קצת.

    ועוד שאלה לסיום: האם ישראל רכשה את הפצצות האלה בגלל שהן לא מסוגלות לחדור את הבונקרים האיראנים...
    באמת תחשוב קצת.

  •   נכון , גם אני אמרתי לאשתי שאני רוצה רק ילד אחד  (לת) והיא נרדמה רגועה
    • 22:32
    • 09.02.12

14 האיראנים לא מתרשמים, מכך שביבי מאיים, מפחיד ומגבן את גבו כחתול מפוחד, מעל כל במה בעולם מדי יום ביומו. כי הרי גם ביבי יודע ומבין שיציאה למלחמה עם האיראנים ללא שיתוף צבאי אמריקני אירופאי, היא מתכון בטוח להתאבדות לאומית. 90 מיליון איראנים חיים באחת המדינות הגדולות בעולם, מבחינת השטח. מספר הסטודנטים בה גדול ממספרם הכולל של כל תושבי ישראל. מה גם שנחרט בתודעה הלאומית של כולנו ששתי חטיבות שאומנו על ידי צבאה עתיר הנסיון עשו לנו בית ספר בלבנון. מי שצפה בסרט האיראני,"הפרידה," שמועמד לאוסקר, למד לדעת שאיראן אינה עוד מדינה פרימיטיבית באזור, אלא היא אפילו עולה עלינו בתחום היצירה הקולנועית. בהפחדותיו האיראניות, הוא מתכוון להסיט את האש, מאטיאס, שמשנה את סעיף הדיור בטרכנברג לטובת החרדים, מתוך ידיעה שביבי לא יעז פנים כנגד עובדיה. את התסכול ורגשי הנקם הוא מפנה כלפי מאות האלפים שהעזו להחציף פנים כנגדו ושולח את שמשו שטייניץ להענישם בהעלאת מחירי החשמל והדלק, תוך שהוא דוחה את חוק חינוך חובה וחוק טל במטרה למסמסם.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 12:14
  • 09.02.12

  •   וואו, אפילו עולה עלינו בתחום היצירה הקולנועית? חצקל מהרפת
    • 13:43
    • 09.02.12

    ספרת פעם כמה מצרים ירדנים וסורים עמדו ביוני 67 מול מדינה של 2 וחצי מיליון איש (כולל ערבים)?

  •   יש הטוענים שאפילו ועידת ואנזה 42 היתה כדי להסיט בן הארץ
    • 19:48
    • 09.02.12

    את תשומת הלב מהבעיות העיקריות שלנו כפי שהגדירן סטנלי גרינברג ( 1.ביבי 2. ביבי 3. ביבי ). אז על אחת כמה וכמה איום של מלחמה גרעינית אזורית דלת משקל.

15 תקיפת כל מתקני הגרעין בנשק גרעיני טקטי ואיום בנשק גרעיני על ערי איראן אם איראן תתקוף את ערי ישראל בטילים-יביאו להסרת האיום הגרעיני האיראני. חצי עבודה באיראן-אכן תזיק
  • 12:35
  • 09.02.12

"המחיר" של אלפי טילים על ערי ישראל יבוא רק אם האיראנים יהיו בטוחים שיש להם חסינות מתגובה גרעינית ישראלית על עריהם במקרה כזה.
מדיניות "מטורפת" של הפצצת מתקני הגרעין, כולל בנשק גרעיני טקטי כדי להגיע למקומות שמתחת לאדמה, ואיום גרעיני על ערי איראן, יבהירו לחמנאי שהוא מהמר על כל הקופה כולל על שרידות המשטר אם יורה להפציץ את ערי ישראל בטילים. אובמה בזמן מערכת בחירות לא יעדה דבר, שאר "העולם" יגנו בפומבי, ובאופן פרטי ישמח שישראל עשתה עבורו את העבודה המלוכלכת.

  •   ממש לא הייתי רוצה להסתגר בבונקר אם חברה כמוך מקבלים החלטות שפן סטנדרטי
    • 02:24
    • 11.02.12

    את משחקי הציקן רווי האדרנלין נשאיר לסדרות הטלביזיה, ולנו רק נשאר להתפלל שאם אמריקה ורוסיה הצליחו שני דורות להמנע מנשק גרעיני והשמדת האנושות, אז גם ביבי, ברק ויעלון יתאפקו או שמישהו כבר ירגיע אותם ויציל אותנו ושאר האנושות.

16 הטקטיקה הישראלית גילגל
  • 12:49
  • 09.02.12

הטקטיקה הישראלית ברורה ביותר: המלחמה המוצלחת ביותר היא זו שלא צריך להתחיל אותה בכלל...

מטרת הפטפטת היא לייצר לחץ עולמי ו"באז" תקשורתי רצוף באיום תקיפה ומשבר אנרגיה בינלאומי. ואכן העיתונות בכל העולם עוסקת בנושא ללא הרף. כולם נלחצים ולוקחים בתור "הנחת עבודה" שהתקיפה הישראלית בא תבוא, ואם זה כך אז כיצד ניתן למנוע אותה, אולי בהידוק הסנקציות?

מי שעוצר את רוב הפעילות הבינלאומית נגד איראן הם הרוסים והסינים, ואותם צריך לשכנע ברצינות הכווונות הישראליות.
בינתיים הם עסוקים יחד עם האיראנים בהערכות האם "כלב נובח אינו נושך", או שדווקא בגלל הקלישאה יש כאן הטעייה. העיסוק האינטנסיבי בנושא עלול באופן פרדוקסלי דווקא להוריד את העירנות האיראנית ביום פקודה.
במלחמת ששת הימים הושגה ההפתעה דווקא שהיה ברור שמלחמה עומדת לפרוץ בכל רגע. מבצע "מוקד" להשמדת חיל האויר המצרי יצא לדרך רק אחרי ש"הכוננות טרם שחר" היומית של המצרים הוסרה וטייסיהם ירדו לקרקע לארוחת הבוקר.

  •   צודק. המדיניות הישראלית והדיבורים "המיותרים" של ברק נועדו להפעיל לחץ על העולם להפעיל לחץ על איראן. זה הכל.  (לת) אספסופניק
    • 17:10
    • 09.02.12

17 ראובן מוזר. גם נגד נשק דפנסיבי כמו החץ וגם נגד אופנסיה. לילית
  • 13:02
  • 09.02.12

בקיצור ראובן, אתה נגד מלחמות. חמוד. אבל בעולם האמיתי זה לא עובד כך.
אם הפרסים יתגרענו, גם הסונים ירצו. ומשם הדרך לטעות ולפיצוץ קצרה. זו הסיבה שצריך להחדיל את חשק ההתגרענות של אירן. ובפעילות משולבת חכמה. באמת לא נעים, אך אין מנוס. למען הסדר העתידי הטוב לנכדים.

18 הפרופוגנדה נגד איראן והתערבות ארה"ב והסי.איי.איי בענייניה של סוריה בחימוש וליבוי ההתקוממויות שם הן דרכים לייצר סיבה לתקיפה ופלישה למזרח התיכון של ארה"ב. לאיראן יש במשך שנים ארוכות נשקים כימיים וביולוגיים מהמסוכנים בעולם ולא השתמשה בהם וכן לא תשתמש בנשק גרעיני. במיוחד כאשר ישנו ציבור ערבי גדול בישראל וכפי שאתם יודעים ישנה גם נשורת גרעינית שתפגע במדינות ערב השכנות. כך שתקיפה גרעינית של איראן היא התאבדות מבחינתה. לכל אלו שעיניהם מכוסות - העובדה היא שהנהגת ארה"ב היא ההנהגה המסוכנת בעולם כיום  (לת) רן
  • 13:31
  • 09.02.12

  •   רן, אתה טועה ומטעה תום וג'רי
    • 14:55
    • 09.02.12

    גם בהנחה שיש לאיראן נשקים כימיים וביולוגיים היא הייתה צריכה להיות מתאבדת כדי להפעיל אותם כנגד מדינות בעלות יכולות גרעיניות. אין להשוות בין פוטנציאל הנזק.

    הציבור הערבי בישראל כידוע לא מתרכז בגוש דן, כך שהוא לא יהווה מניעה לשיגור הטיל בבא הרגע. גם פצצה מלוכלכת קטנה בהפעלת מחבל מתאבד היא אפשרות שצריך להיערך אליה כשמדינה שנשבעה להשמיד אותך, מצטיידת ביכולת גרעינית.

  •   הנה עוד קומוניסט שבא לנגח את ארה"ב ולומר לנו כמה סין ורוסיה טובות הפרשן
    • 17:02
    • 09.02.12

    אמריקה היא המעצמה הטובה ביותר לעולם עד כה. "פשעיה " מחווירים לעומת פשעיהן של הההנהגות הקומוניסטיות בהן קרוב לודאי שהכותב מאמין. פשעיהן של רוסיה וסין כלפי בני עמם וכלפי עמים אחרים גדולים לאין שעור, אבל לצערנו היסטוריונים ועיתונאים נוטים לשמאל הקיצוני ולכן טשטשו והעלימו במידה רבה את עומק הפשעים. גם מדינות שאינן מעצמות כמו קובה, צפון קוריאה, קמבודיה , מזרח גרמניה ועוד כולם בצעו פשעים חמורים.

  •   שוב אני מבין שאתה לא יודע על מה אתה מדבר. האם אתה יודע כי ארה"ב הציפה במשך עשרות שנים את יבשת אפריקה בנשקים בכדי שאלו יטבחו האחד בשני וכל זאת בגלל מסמך שיצא מידיו של הנרי קיסינג'ר שטוען שריבוי אוכלוסין ביבשת זו מהווה איום בטחוני על ארה"ב?? הםא אתה חקרת ולמדת על אל קאעידה ואתה יודע כי גוף זה הוקם על ידי הסי.איי.איי ומשמש את הסי.איי.איי עד לעצם יום זה?? האם אתה יודע על הרעלה מכוונת של האוכלוסיה דרך חיסונים שגורמים למחלות וסרטן והוספת פלוריד וחומרים אחרים למי השתייה בארה"ב??? האם אתה יודע שחופש האזרח בארצות הברית מצטמצם לכדי כלום?? אתה לא מבין ולא יודע על מה אתה מדבר. אתה בור בדיוק כמו רוב הציבור. או לפחות לא מיודע רן
    • 17:54
    • 09.02.12

    מליונים מתו מפשעיה של מדינה זו לאורך חמישים השנים האחרונות. תתעורר

19 אולי צודק, אבל בטוח פטתי משה
  • 13:56
  • 09.02.12

בתור מי ששנים מתנגד לתוכנית החץ בטענה שנוכל לתקוף את האיום, זה די פטתי עכשיו לטעון שלא צריך לתקוף, לא? ואם לא נתקוף ויזרקו עלנו משהו, אז מה תטען אז לגבי כח ההרתעה - שעדיף לחכות לפעם הבאה על מנת לא לבזבז אותו? ובתור מי שלא רוצה לתקוף, אתה לא קצת שמח שלא שמעו לך ויש היום חץ?

  •   אני לא מבין מה אתה מנסה להגיד בתגובה שלך. אין כל קשר בין בניית מערך הגנתי והדגש הוא על הגנתי לבין תקיפה שהיא כשמה - פעולה התקפית. במיוחד כאשר אין כל צורך בתקיפה ושהשלכות תקיפה באיראן ופלישה מערבית תגרור התערבות רוסית וסינית וסופה מלחמה כוללת שלאחריה ספק גדול אם ישאר זכר לנו או לילדינו. אז כפי שאמרתי - יש לצאת ומהר כנגד פעולותיה המסוכנות של ארה"ב, להתנתק מכוונות אלו ולהפסיק את התערבותה במזרח התיכון  (לת) רן
    • 14:53
    • 09.02.12

  •   הוא אומר שהכותב לא קוהרנטי. גו
    • 19:38
    • 09.02.12

    אולי הוא יכול לזכות בתחרות דיבייטינג אבל המאמרים שלו סותרים אחד את השני. ולא מתגבשים לאסטרטגיה בת קיום.

20 מטורפים רדו מהעץ צפונית
  • 14:46
  • 09.02.12

האם מישהו מקשיב לך ראובן פדהצור.
או ששליטנו כבר מצחצחים חרבות שיכורי ניצחון ואטומים.
אני חשה שמלחמת יום כיפור תהיה קטנה לעומת האסון שביבי וברק הולכים לעשות למדינת ישראל

21 תודה ראובן שאינו יודע לשאול
  • 15:02
  • 09.02.12

הידיעה ההיא אמנם פורסמה בוול-סטריט ז'ורנל אבל צוטטה בלי סוף באתרים ישראלים וכמובן שביבי קרא אותה. מה שלא ציינת הוא שבאותה ידיעה כמדומני הדגישו שמערכת הביטחון האמריקנית הקצתה כספים לטובת שיפור פצצות חודרות בונקרים כדי להגדיל את היעילות שלהן כך שעד מועד התקיפה יכול להיות שהתנאים יהיו אחרים. כך או כך - לא אני ולא אתה יודעים בדיוק מהן היכולות האמיתיות האמריקניות ומה סיכויי הצלחתן מול מערכות ההגנה האיראניות. מגוון האפשרויות הוא רחב הרבה יותר ממה שאפשר לפרט בראיון עיתונאי בודד

22 האיש שהפך את הפחדנות לדגל  (לת) אחד שמכיר
  • 15:09
  • 09.02.12

23 פדהצור - ושיטת האמרתי לכם... תלמיד כיתה ד'
  • 15:24
  • 09.02.12

חכם שיודע טוב כל כך, מדוע לא כדאי לחסל איום קיומי,
צריך להקדיש "כמה מילים" של דעה לתוצאות ארוכות הטווח,
שבאי פעולה נגד האיום הזה..
אבל פדהצור עושה לעצמו עבודה קלה,
הוא מחפש את המטבע מתחת לפנס
ורצוי פנס בתוך בית, ועדיף שהבית יהיה נאה ומחומם...

24 הבחירה היא בין הגרוע לגרוע יותר... GREEN
  • 15:28
  • 09.02.12

הבחירה היא בין הגרוע לגרוע יותר .אם וכאשר תהיה לאירן יכולת גרעינית+יכולת שיגור היא תשתמש בה בדיוק למטרות שמנהיגיה מצהירים השכם והערב - חיסול הישות הציונית .
דקה אחר דקה מדינת ישראל מתקרבת לשעת ההכרעה ו - כ - ו - ל - ם צריכים להפנים זאת , גם מר פדהצור .

25 תודה על ההפנייה ל"וול סטריט ז'ורנל". באמת חיפשתי חומר מודיעיני על אתרי הגרעין באיראן בנימין נתניהו
  • 16:09
  • 09.02.12

וגם ביקשתי מיוחנן לוקר לעזור לי, אבל הוא לא הצליח הפעם למצוא הרבה בגוגל. אז שוב תודה.

26 סומכת על ברק. פרדיננד פדהצור בקיצור
  • 16:25
  • 09.02.12

לא על איזה פרדיננד פדהצור.

27 נכון.רק כיבוש קרקעי של איראן ע"י צבא ארה"ב יפתור את הבעייה יאיר המפ"מניק
  • 17:10
  • 09.02.12

האיראנים של היום לא יילחמו כפי שלחמו נגד העיראקים בשנות ה 80 .
כיבוש כל שטח איראן ע"י 3 קורפוסים של צבא ארה"ב -האחד ינחת מן הים,
השני יפלוש מאפגאניסטן והשלישי מעיראק,עשוי להימשך לא יותר זמן משארך
כיבוש עיראק'.
רק באמצעות השתלטות צבא ארה"ב על כל מתקני הגרעין והטילים האיראניים
תסולק הסכנה האורבת כיום לעולם החופשי מאיראן.
ישראל תותקף מן הסתם תוך כדי הפעולה האמריקאנית באיראן ע"י חיזבאללה,
החמאס בעזה ואם יחזיק עד אז עדיין אסד בשלטון גם ע"י סוריה,ולא תהיה לצה"ל ברירה אלא לכבוש כל שטח ממנו יירו טילים ורקטות על שטח ישראל.
הקשה שבמלחמות ישראל מאז מלחמת העצמאות צפויה לנו.אבל אין שום
ברירה אחרת.
לכשתיכבש איראן ע"י ארה"ב יועמדו כל ראשי השלטון הנוכחי בפני טריבונל
של איראנים -יהיה זה השלב הראשון בהפיכתה של איראן לדמוקרטיה מתקדמת-ויש להניח שכולם יוצאו להורג.100000 איראנים הוצאו להורג
ע"י משטר זה מאז מהפכת חומייני בשנת 1979 .מליונים נעצרו ומאות אלפים
עודם נמקים בבתי כלא.
רוב העם האיראני יראה בארה"ב כוח משחרר,ויקבל בשביעות רצון את
הבסתם של משמרות המהפכה ע"י חיילי ארה"ב .

  •   אני מבין שאין לך מושג על מה אתה מדבר. אנו רואים איזו דמוקרטיה נפלאה יש בעיראק. ואני מבין שאין לך מושג שהייתה דמוקרטיה באיראן ב51 שארה"ב הפילה בגלל שרצו להלאים את מקורות הנפט שנשלטו על ידי החברה האגלו פרסית. אני מציע שתשכיל קצת  (לת) רן
    • 17:41
    • 09.02.12

28 פדהצור עאלק פרש אוביקטיבי: לישראל יכולת להשמיד בשתי דרכים אמצעות פצצות גרעיניות קטנות ובהשמדת תחנות הכוח שמספקות חשמל לכורים ולמתקנים זאב
  • 17:18
  • 09.02.12

פדהצור עאלק פרש אוביקטיבי: לישראל יכולת להשמיד בשתי דרכים אמצעות פצצות גרעיניות קטנות ובהשמדת תחנות הכוח שמספקות חשמל לכורים ולמתקנים

29 צונמי מטהרני
  • 17:21
  • 09.02.12

איפה הצונמי המדיני? די לאיים.הלואי ויהיה האומץ להתקיף באיראן.גם שנה עיכוב זה עיכוב .איראן לא מסוגלת להגיב.אפילו נסראללה כבר מתנער מהם. די להלך אימים,הרי לאחר ההתקפה לא תאמר שטעית .ישראל תתקוף וטיל אחד לא יפול בשטחנו ריד מיי ליפס!!!

30 המטפורה "תרחיש תקיפה" היא שגויה. מדובר במלחמת מנע רחבת הקף שתוביל למלחמה אזורית. קורא טקסטים
  • 17:22
  • 09.02.12

אין מדובר בפעולת תקיפה חד-פעמית , בפעולה אווירית "כירורגית" או במטס הפצצה של חיל האויר בסגנון הפצצת הכור תמוז בעיראק או מבצע "מוקד" לחיסול חילות האויר הערביים במתקפת הפתע של מלחמת ששת הימים.
ההתעסקות ב"מרחב החסינות" ובפצצות חודרות הבונקרים היא הסחת דעת. צריך להתייחס לעובדות: למדינת ישראל אין יכולת מעצמתית לנהל מלחמה ממושכת במרחק אלפי קילומטרים מגבולה.
ועוד נתון שמתעלמים ממנו במקומותינו: "מכה מקדימה" מול אוייב שעומד לתקוף אותך בוודאות בטווח הזמן המיידי - עשויה בנסיבות מסויימות לקבל לגיטימיות ביחסים הבינלאומים. לעומתה, "מלחמת מנע" - נגד אוייב שעלול לרכוש יכולת התקפית בנקודת זמן לא ברורה בעתיד- אינה קבילה ביחסים הבינלאומים.

31 הבל הבלים הכל הבל......הפצצה הדמוגרפית באירן 50% מהאוכלוסיה מתחת לגיל 30, היא הפצצה שיש לחזק כדי לחולל מהפכה.לעומת זאת הפצצה על אירן תהפוך אותם ליותר לאומנים, וישיג את ההפך  (לת) נביא הזעם........
  • 17:53
  • 09.02.12

32 כמה שנים תימשך מלחמת ישראל-אירן ? שנה, שנתיים, 10 שנים ? כמו מלחמת עירק-אירן ? איך תראה כלכלת ישראל ? כמה אזרחים יהרגו ? ההון יברח . ההגירה תגדל ?  (לת) אני רק שאלה
  • 18:17
  • 09.02.12

33 עלילות ראובן פדהצור בקיצור דג סקרן
  • 19:25
  • 09.02.12

מר פדהצור מוביל קמפיין שנים של "מאזן הרתעה" - הזוי יש לציין - כאילו אם לאיראן תהיה פצצה נוכל לייצר הרתעה (כפי שקיימת נניח בין סין לרוסיה לארה"ב), בעודו מתעלם באופן גורף ושיטתי (אופייני אגב) מהמשמעות של פרוליפירציה של נשק כזה במזה"ת עצמו. שהרי מי ימנע ממצרים סעודיה ותורכיה לרכוש או לתפח יכולת כזו? זה יהיה מוצדק מכלך הבחנינות.. מכאן ועד למתן נשק להשמדה המונית בידי קבוצות קיצוניות והזויות דגומת אל-קעידה קצרה ביותר. מה יעשה מר פדהצור אז? מילא הוא. מה נעשה אנחנו?

34 אין דבר אחד שצדקתה בו עד היום! food for thoughts  (לת) אבי
  • 20:29
  • 09.02.12

35 תזיק לאירן  (לת) רחל
  • 21:39
  • 09.02.12

36 שלום עם פלסטין זול ממלחמה עם אירן. הימין אוהב מלחמות.  (לת) צבי
  • 22:25
  • 09.02.12

37 במלחמה פתחת, לליכוד הועלת  (לת) צבי
  • 22:26
  • 09.02.12

38 הנה תרחיש נוסף שלא חשבו עליו שפוי
  • 23:30
  • 09.02.12

נניח שההתקפה כן מצליחה. סביר להניח שבעקבות זה יקום גל של מחאה וזעם בעולם האיסלאמי.
עכשיו נניח שבעקבות לחץ פנימי חזק פקיסטאן נותנת לאיראן כמה פצצות אטום כפיצוי. מה אז?
תנסו להבין, יש כבר פצצה איסלאמית. כל החישובים והתכנונים והאמצעים כולם לא שווים כלום אם מחר בבוקר פקיסטן נותנת את הפצצות שלה לאחת מהשכנות שלנו.
יום אחד (גם אני מעדיף שהיום הזה יהיה רחוק מאד) תהיה פצצה לאחת השכנות שלנו. אולי זאת הסיבה לכך שישראל קונה עכשיו צוללות כאילו אנחנו מתכוננים למצור ימי עלינו. כל מה שיציל אותנו הוא יכולת המהלומה השניה וכל השאר קשקושים.

39 Are you really suggesting that IAF planners are not aware RP
  • 23:30
  • 09.02.12

of ordinance capabilities? If so, that's even a bigger problem than anything. Regardless of whether you support or disapprove of it, this is a completely irrelevant argument only used for show off.

40 סמאלני דפוק תוציא את הראש מהתחת ותפסיק לאכול חרא ונזלת ולעשן חשיש אז אולי תבין מה הולך מסביבך  (לת) ידידיה אשכנזי
  • 02:44
  • 10.02.12

41 האמת בשפה קלה עוז
  • 05:55
  • 10.02.12

כתבתו של ראובן פדהצור הגיונית צודקת חושפת ומבהירה את הצפוי לאחר מעשה, המנסה להקדים תרופה למכה. בעלי התגובות ביחס לכתבה והדוגלים בלחיצת הדק פטלית כלפי מתקני הגרעין באירן,הינם הוזים בהקיץ ובעלי זיכרון קצר וחשופים לשטיפת מוח על ידי חינמונים וכדאיניקים המלעיטים את נפשם ברעיונות ורוחות בדים.האמת היא שביבי,ברק ושות, חשים שאמות הספים רועדות והקרקע נשמטת מתחת רגליהם, ומנסים תכסיס ותסריט חדש בשם אירן,הממלא פחד ודאגה בלב האזרחים שיכירו בהם כגיבורים ומצילי המדינה ויבחרו בהם שוב,מבלי להיזכר בעבר כאשר קבוצה קטנה בלבנון בשם חיזבאללה השתיקה את רוב צפון המדינה על ידי טילים שהיו חובבנים בהשוואה לאלה שברשות אירן כיום.אירן לא תתקיף את ישראל כל עוד לא תותקף על ידה.האיטולות עם כל האיומים מכירים בכוחה של ישראל בשטח הגרעיני המסוגל למחוק את טהרן תוך דקות,ומוכן לפקודה מחוץ לגבולות ישראל.אך מדוע להגיע למצב של תמות נפשי עם פלישתים בגין מספר קטן של פוליטיקאים הרפתקנים המנסים להמשיך לחמם את ישבנם על כיסאות הכנסת אין ערובה שתושבי עזה והשטחים לא ייתקוממו בצעדה לתוך ישראל.המצרים ישחררו את השמירה בין הרצועה לסיני. הדרוזים לא יצדדו בשום צד הם זוכרים את הזנחת אחיהם במלחמת לבנון האומללה.ההרפתקאה תוביל לחוסר דלק בעולם שגם כך שולח אצבע מאשימה בישראל.האנטישמיות עולה בהדרגה מיום ליום ברחבי תבל.יש לחסום את התככים של חובבי המלחמות שאינם מכירים במילה מספיק לאבד את ילדינו במלחמות שווא.

42 הגיון בריא (בינתיים) יב
  • 13:22
  • 10.02.12

אין חידוש במאמר. הסיכונים החמורים ידועים.מסכים עם הביקורת נגד הפטפטת המתייהרת. הבעייה היא שהשילוב של יכולת גרעינית איראנית עם אידיאולוגיה לא מתפשרת של שלילת הלגיטימיות של זכות קיומה של ישראל נושא בחובו סיכון קרוב וממשי של המשך קיומנו כאן. פדהצור חושב, למיטב ידיעתי, שאין מנוס מלהסתגל למצב של חיים בצל הפצצה האיראנית. יפה, אלא שאני חושש כי ההסתגלות להבהק הגרעיני תהיה מעט קשה יותר מאשר ההסתגלות לחיים בצל. את הסקת המסקנה המתבקשת אני משאיר להגיונו הבריא (בינתיים) של הקורא.

43 מומלץ לראובן לעיין בכתבות שלו, אף נסתפק בשנים אחרונות, כך לדוגמא.... דניאל
  • 23:52
  • 14.03.12

כתבות הנוגעות ל"כיפת ברזל", ולנושאים בטחוניים רבים אחרים, כולן נמצאות באינטרנט ומעידות כאלף עדים, נהר נהר רוחבו מייל ועומקו אינטש. הכל מילים חסרות שחר, המציאות הפריכה את כל שאמר וחזה, אם רק יציץ שוב בכתבותיו על כיפת ברזל אולי יצטנע מעט.