הפחד מתקיפה משתלם

לא נכחד שמורגש אי-שקט, שלא לומר פחד בקרב הציבור, סביב הסכנה שאיראן תיהפך למדינה גרעינית ותגובתנו האפשרית. בעולם המשקיע כל כך הרבה בייצור נשק מתקדם, השימוש בנשק גרעיני הוא מחוץ לתחום. שתי הפצצות שהוטלו על הירושימה ונגסאקי הובילו את המעצמות למסקנה, שאסור לאפשר עוד טבח מסוג זה. ב"בודדות" זה לא נורא.

לפי הוויקיפדיה, למרות המאמצים לפירוק הנשק הגרעיני, עדיין יש כ-20 אלף ראשי נפץ גרעיניים בעולם. אך בדומה לנרות חנוכה - לראותם בלבד. המעצמות הגדולות הגיעו להסכמים לא רק בדבר צמצום הנשק שבידיהם, אלא גם הבטיחו לדאוג לכך שהנשק הזה לא ייפול בידי מנהיגים ששים אלי קרב.

בפגישה הראשונה של בן גוריון עם הנשיא קנדי במלון וולדורף אסטוריה בניו יורק, השאלה הראשונה שנשאל היתה: האם אתם מייצרים נשק גרעיני? השאלה היתה צפויה והיו דיונים מקדימים בארץ מה להשיב. במהלך השנים דבקה ישראל בנוסחה שהיא לא תהיה הראשונה להכניס נשק גרעיני לאזורנו, או משהו כזה. אך אמריקה ידעה את האמת.

ישראל שוכנת לצד מדינות שלא רצו ולא רוצות בקיומה, ודאי כשהאיסלאם הקיצוני עולה כמנצח. אף על פי כן, בשום שלב לא הרשתה לעצמה לחשוף מה יש לה או אין לה. ואף שהתקשורת היתה כבולה בפרסום על ידי מלות הקסם "לפי מקורות זרים", הבין מי שהבין מה שהבין. למשל, שממשלות ישראל לדורותיהן ידאגו לכך שמדינות שלא נטשו את החלום להשמיד את ישראל לא ישיגו נשק גרעיני.

כך חיסלה ישראל את הכור הגרעיני שהיה בשלבי בנייה בעיראק. הנקמה באה במלחמת עיראק ב-91', כשנורו על ישראל 41 טילי סקאד שהכניסו את המדינה לחרדה בלתי מוצדקת מפני נשק כימי, שהתברר במלחמת עיראק השנייה שאין לה בכלל.

בעוד המעצמות פועלות בתיאום נגד הפצת הנשק הגרעיני, מדינות שונות בגדלים שונים פיתחו או פועלות במרץ להגיע לנשק גרעיני - ומשקיעות סכומי עתק בזמן שעמיהם חיים בתנאים קשים. הפיכתה של איראן למדינה גרעינית מהווה איום לא רק על שכנותיה יצרניות הנפט, אלא גם, ובמוצהר, על ישראל. אחמדינג'אד, שזה שנים מכחיש את השואה, פועל למען איראן גרעינית תחת עיני העולם הנאור.

מדובר במדינה שמציידת את החיזבאללה, את החמאס וקודם לכן את סוריה, ברבבות טילים מכל הסוגים שיעדם ישראל. מלחמת לבנון השנייה הפתיעה אותנו בעשרות טילים מדי יום ששיתקו את צפון הארץ והבריחו את תושביה. ואילמלא חיסל חיל האוויר ביום הראשון למלחמה מצבור של טילים ארוכי טווח בלבנון הם היו מגיעים עד פאתי תל אביב.

עתה איראן מאיימת בגלוי שטיליה יפגעו לא רק בתל אביב, אלא גם במדינות אירופיות אם ישראל תתקוף את מוקדי ייצור הגרעין באיראן. האיום הזה מכניס את כל האזור לתזזית ולחרדת מלחמה, כולל אותנו.

אך לא פחות מאיומיו של אחמדינג'אד, ישראל היא המובילה את האיומים הישירים או העקיפים שהיא לא תשב בחיבוק ידיים. התקשורת בארץ ובעולם מלאה בפרשנויות ממקורותינו על כוונתנו לתקוף את איראן, בלי לפרש מה יהיה המחיר. איך גורס הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות"? "איראן קלטה את המסר, אבל לא התחילה להזיע". האמת היא שבינתיים הציבור הישראלי מזיע.

כנס הרצליה נהפך לבית חרושת לפטפטת והתערטלות. שירותי המודיעין האיראניים לא זקוקים למרגלים, מספיק שישיגו הזמנה לכנס הרצליה ויאזינו שם לקצינים בכירים ולפוליטיקאים שמפטפטים את עצמם לדעת. כוכב המפטפטים הוא ראש הממשלה עצמו, המזהיר שאי אפשר להכניס את הציבור יום יום לתסריטי זוועה שהוא עצמו מעודד אותם. מי יודע? אולי זו האסטרטגיה שלו להמריץ את ארה"ב ואירופה לנקוט ללא דיחוי סנקציות קשות נגד איראן בלי שנהיה מעורבים במלחמה עקובה מדם.

אם אכן הן ישתמשו באיומינו כאמתלה לעצור את איראן מלהגיע לפצצה בלי שניאלץ לתקוף, נוכל לומר שהפחד שלנו השתלם.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ישנה עוד חזית שמוכר הארונות מנסה להלחם בה יחזקאל
  • 06:08
  • 10.02.12

הוא נחוש בדעתו לעזור לחברו מהקזינו להלחם את מלחמתם של הרפובליקנים. תוהו ובוהו עולמי משרת היטב את מטרתם, לכן אני צופה שישראל תתקוף את איראן לקראת סוף ספטמבר, ששה שבועות לפני הבחירות בארה"ב. התקיפה לא נועדה לקדם אינטרסים ישראליים אלא את הפוליטיקה של ראש הממשלה ואלו המממנים אותו בארה"ב.

02 ומה יקרה כאן, אם כמה טילים מתוך ה-200 אלף (לפי ראש אמ"ן) שמכוונים אלינו, יפגעו בכורים שלנו? או במתקני חומרים מסוכנים? לבד מהפגיעה באזרחים בעורף?  (לת) daym
  • 06:16
  • 10.02.12

03 נו באמת, אז הוא מכחיש את השואה אופיר
  • 06:29
  • 10.02.12

אני לא מבין למה מרקוס בחר לציין דוקא את הכחשת השואה של אחמידניג׳אד, במקום את העובדה שהוא ואנשים אחרים בהגה השלטון שם אמרו שישראל תיממחק מהמפה. ז ה הפשע וזו הסכנה. ולא זה שהוא מכחיש שואה. די כבר עם השואה !

04 מאמר "מבריק" HMJE
  • 07:13
  • 10.02.12

אוי, אוי, אוי כולם מפטפטים: ראש הממשלה, קצינים בכירים ופוליטיקאים ורק לעיתונאים המסכנים לא נשאר על מה לפטפט...

05 אם אולמרט היה בשלטון יתכן שהאמריקנים היו משתפים איתנו פעולה בחיסול צבאי של הכורים, אם בכלל הדבר אפשרי. אבל ביבי התחמן, המשתמש באיראן כהפחדה לצורכי פנים, וליברמן שהוא מוקצה מחמת מיאוס, באירופה ובאמריקה, יצרו אנטגוניזם כלפי כל מה שהוא ישראלי וניתקו אותנו מחסות המעצמות המערביות. ומי ישלם את המחיר? ליברמן שינוס לחיקו של חברו פוטין, ממטר הטילים שיונחת עלינו ומעובדות הקבלן הרוסיות שאותן הוא מזניח למרות שבחרו בו? ביבי ושרהלה שיש להם מרחב שמור במקלט האטומי שבנו לעצמם שועי הארץ?.. לא! את המחיר ישלמו הפראיירים שמשלמים כל יום בממונם, ובזיעת אפם כדי לפרנס פרזיטים, בטלני עבודה ושכבה עבה של פונקציונרים פוליטיים הממשלה, בכנסת ובמוניציפאלי. אלא שהפעם יוטל עליהם גם מחיר דמים, לא שוויוני, בכפיית חוק שרות בטחון מפלה.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:18
  • 10.02.12

06 תגובה למאמר הקודם של יואל מרקוס שבו האשים את השמאל באי הצלחתו האלקטוראלית. רן
  • 07:52
  • 10.02.12

דמעות התנין של מרקוס שהיה שותף לאחד השקרים הגדולים בתולדות המדינה. וכך כתב למשל מרקוס ב - 19/3/04:

" הסכם אוסלו הביא לכאן את יאסר ערפאת ואת פיגועי הזוועה".
בכך הפך מרקוס להיות שותף לשקרי הימין בנושא אוסלו דבר שגרם להתדלדלות אלקטורט השמאל.

מרקוס כרך בכחש בין בואו לשטחים של ערפאת לבין פיגועי הזוועה. האמת קצת שונה. ערפאת הגיע לשטחים ביולי1994 ואילו שני פיגועי ההתאבדות בעפולה וחדרה אירעו, שלושה חודשים לפני כן, באפריל 1994 וזאת כאשר צה"ל נמצא בכל ערי השטחים הכבושים.

לא אוסלו ולא ערפאת היו הקטליזטור למעשי הזוועה.היה זה ברוך גולדשטיין. מיום שנחתם הסכם אוסלו ועד הטבח שביצע גולדשטיין, פרק זמן של כמעט חצי שנה, נהרגו 22 ישראלים מהם 10 בתוך הקו הירוק. מספר קורבנות הטרור בתקופה זו היה דומה למספר הקורבנות ברוב השנים של האינתיפאדה הראשונה. בתקופה זו לא היה אף פיגוע המוני וגם לא היו מתאבדים עם חגורות נפץ באוטובוסים בתוך מ"י. יתר על כן, עד 40 יום לאחר הטבח במערת המכפלה לא היתה מוכרת תופעת המחבלים המתפוצצים בתוך מדינת ישראל.

כשבועיים לאחר הטבח שביצע ברוך גולדשטיין הפיץ החמאס כרוז מיוחד בשטחים, בו הוא מאיים לבצע חמש פעולות גדולות כנקמה על הטבח במערת המכפלה. על פי דת האיסלם יום הזיכרון הראשון לנפטר חל 40 יום מיום הפטירה. ואכן הפיגוע הראשון על ידי מחבל מתפוצץ, במדינת ישראל, אירע בעפולה ב - 6.4.1994, בדיוק ביום הזיכרון הראשון, 40 יום לאחר הרצח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה. הטבח בעפולה, שבו נרצחו שמונה ישראלים, היה פיגוע הנקמה הראשון שהחמאס מימש וזאת כאמור בשעה שערפאת ואנשיו עדיין בטוניס.

07 הציבור שמזיע גר בצפון ת"א וחושב שאנו מכשול לשלום!!!  (לת) הבנת הנקרא
  • 08:01
  • 10.02.12

08 אז מה בדיוק אתה מנסה לומר מרקוס? לא צריכים לדבר להרתיע ולהזהיר? להניח להם להמשיך בפיתוח ללא נקיטת כל שביכולתינו (כולל אזהרות ואיומים) לעצור אותם?  (לת) מנחם
  • 08:27
  • 10.02.12

09 אם אולמרט היה בשלטון יתכן שהאמריקנים היו משתפים איתנו פעולה בחיסול צבאי של הכורים, אם בכלל הדבר אפשרי. אבל ביבי התחמן, המשתמש באיראן כהפחדה לצורכי פנים, וליברמן שהוא מוקצה מחמת מיאוס, באירופה ובאמריקה, יצרו אנטגוניזם כלפי כל מה שהוא ישראלי וניתקו אותנו מחסות המעצמות המערביות. ומי ישלם את המחיר? ליברמן שינוס לחיקו של חברו פוטין, ממטר הטילים שיונחת עלינו ומעובדות הקבלן הרוסיות שאותן הוא מזניח למרות שבחרו בו? ביבי ושרהלה שיש להם מרחב שמור במקלט האטומי שבנו לעצמם שועי הארץ?.. לא! את המחיר ישלמו הפראיירים שמשלמים כל יום בממונם, ובזיעת אפם כדי לפרנס פרזיטים, בטלני עבודה ושכבה עבה של פונקציונרים פוליטיים הממשלה, בכנסת ובמוניציפאלי. אלא שהפעם יוטל עליהם גם מחיר דמים, לא שוויוני, בכפיית חוק שרות בטחון מפלה.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 10:16
  • 10.02.12

10 ה-וויקיפדיה? למה צריך יידוע? זה שם!  (לת) איפה ההגהה?
  • 10:27
  • 10.02.12

11 yes, there's indeed fear - and yet: hope dies last...  (לת) yaela
  • 10:29
  • 10.02.12

12 לולא פעילותו הנמרצת,התקיפה והמתמשכת ללא חת של רה"מ מר נתניהו הינו נכנסים לשאננות כפי שהתקשורת חסרת האחריות מייחלת ואז מתעוררים עם איום קיומי שיגורם לכל הסמולנים החכמולוגים לנוס מכאן על נפשם  (לת) נתניהו האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון
  • 10:47
  • 10.02.12

13 הדיבור מביא את הדבר . דניס פרץ
  • 10:54
  • 10.02.12

בכנס הרצליה אין פטפטת לא כולם חכמים כמוך ולא כולם יודעים את התורה כמוך . אנא .

14 העולם יעשה מה שטוב לו זקן
  • 11:31
  • 10.02.12

לא להזיע ולא לפטפט, מספיק להביט צפונה ונגבה, דרומה וקדמה ולהבין מה עושה המערב בכדי להפסיק רצח בסוריה, מהומות במצריים, התחמשות בלבנון ובעזה, ומה מטרתה של אירן. ואנחנו כאן מנהלים מלחמה ביננו, כבוש, טייקונים, נוער גבעות, פרימריס, דתיים, חילוניים, זכות הציבור לדעת, ומה אומר העולם עלינו. "העולם יעשה מה שטוב לו".

15 "לנו מותר, להם אסור" ישראלי לשעבר
  • 12:39
  • 10.02.12

כרגיל, לנו מותר, לנו תמיד יש הצדקה, אנחנו הקורבנות והם אלה שתמיד קמים לכלותינו... אלו ההנחות הבסיסיות של כותב המאמר כמו מהההגדה של פסח. תמיד כשמדובר בישראל חוקים בינלאומיים ואמנות לא חלים.

אולי הגיע הזמן לבחון את ההנחות הבסיסיות הללו? אולי הגיע הזמן לגלות לילדים פה למה הערבים לא משלימים עם קיומה של ישות קולוניאלית תוקפנית בקרבם שקמה תוך כדי גירוש אוכלוסייתה המקורית של פלשטין? שכיום היא מדינת אפרטהייד להלכה? שמחקה מהמפה את פלשטין? שמחזיקה שטחים של שכנותיה? שפלשה ללבנון 5 פעמים כבר? שמשמשת כחוד החנית ויבואנית של אימפריאליזם וקולוניאליזם במזה"ת? ועוד הרשימה ארוכה.

ודרך אגב, זה בדיוק היה מה שדרום אפריקה אמרה בתקופת האפרטהייד כדי להצדיק את תכנית הגרעין שלה.

16 במקום לאיים במלחמה אולי 'לאיים' בשלום עם הפלשתינאים(כיום אפשרי בהחלט, הרצל :אם תרצו...)  (לת) כולם עסוקים באיומים בסוף זה יתפוצץ
  • 13:25
  • 10.02.12

17 ישראל צריכה 'לצאת מאיראן' להתרכז בפתרונות הסכסוך עם הפלשתינאים ובעיותיה הפנימיות  (לת) עניי עירך קודמים
  • 13:30
  • 10.02.12

18 "אם נתקוף את הכור בסוריה, הסורים ישמידו את ישראל..." י. מרקוס
  • 13:35
  • 10.02.12

.............

19 הבלים אזרח
  • 15:34
  • 10.02.12

אפילו מאמר סביר בעיתו העלוב הארץ מכניס דמורליזציה. רק אזרחי ישראל החלו להזיע מאיומי המלחמה???? אולי נכון לומר רק כותב המאמר ואולי חבורת השמאלנים ההזויים שקוראים עדיין את הארץ התחילו להזיע או בעצם לא הפסיקו להזיע. קודם היה איומי מהחיזבאללה אח"כ עזה אח"כ צונמי מדיני ואח"כ אסון כלכלי ואח"כ אינני יודע מה אח"כ הארץ צריך למצוא עוד סיבות ובטוח הוא ימצא. ביבי היסטרי ברק משוגע איילון מטורף בגין הזוי וקיצוני רק החכמים של הארץ שטועים כל הזמן הם ורק הם ואך ורק הם מבינים ויודעים מה נכון.

  •   Gulf War 3 is already moving forward George S
    • 16:17
    • 10.02.12

    The junk-bonds recession (1989-1990) ended with Gulf War 1 (January 19991), which also began a 10-year bull market / prosperity
    The dot.com recession (2001-2003) ended with Gulf War 2 (March 2003) which also began a 5 year bull market / prosperity
    The sovereign debt recession (2009-2012) must end with Gulf War 3, which will end the recession and start a new bull market and a new wave of prosperity.
    It is inevitable, and out of the individual 's power to change

20 הכוח אינו התשובה המתאימה? סמי אלקיים
  • 16:07
  • 10.02.12

אירן היא משאב אנושי בלתי נדלה, מקווה שלא אנו נפתח נפתח במלחמת יום הדין? אתם חושבים שאתם השוטר של מזרח התיכון? אתם רוצים להיכנס למדינה של גופות מטף ועד זקן, אתם תמנהלו "הבט והשמד?"לא תצליחו למנוע עוד מעצמה גרעינית שכנה שלנו?
יש לנו מדינה אם כי לא לנצח? העם היהודי הוא נצח, הבית רק זמני והפכנו צרת רבים ויש מדינה לנו,
לא ניתן לשמור עליה ללא מלחמות???
סמי אלקיים

21 הבעיה שלנו איננה הגרעין האיראני יהודי פשוט מתל אביב
  • 22:40
  • 10.02.12

אלא היעדר חינוך וביטחון אישי לפרט. היום קיבלו תעודות כדאי לעיין ולא להבין כמה פטפטת ברשת. אין משטרה ואין ביטחון אישי.

22 כתבה טובה  (לת) יאיר
  • 09:03
  • 11.02.12

23 ששיתקו את צפון הארץ והבריחו את תושביה nachum
  • 13:20
  • 11.02.12

taklada

24 אולי ורק אולי אין להם כוונות להפיל פצצת גרעינית על הפלשטינאים ועל כיפת הסלע בפרט - רק טמבל מושלם לא חושב על זה  (לת) פלץ
  • 19:28
  • 11.02.12

25 Good Words!  (לת) just me
  • 22:55
  • 11.02.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת