ג'ורג', קפטן ג'ורג'

מעולם לא באמת ידענו האם יש איש כזה ששמו ג'ורג', גם בקיומה של המפלצת מלוך נס אנחנו מטילים ספק. בסוף השבוע שעבר נוכחנו לדעת שהוא חי בינינו ומעניק ראיונות. זהו שמו הפרטי וזאת דרגתו - תמיד קוראים לו "ג'ורג'" ותמיד הוא "קפטן" - אך זה גם שם משפחה; והמשפחה היא אנחנו.

הסיפור שגולל באוזני רונן ברגמן הוא סיפור מפליץ, שלא לומר "מטלטל", הס מלהזכיר טלטולים. ג'ורג' פותח את הדלת לחדר החקירות, שופך אור על אפלה בצהריים ומאפשר הצצה חטופה פנימה.

אנחנו מנצלים את ההזדמנות, מסתכלים ומבחינים בחייל י', המכונה "קוז'אק", שג'ורג' מבקש ממנו להיכנס לחדר. אחר כך הוא מורה לו לפתוח את החגורה ו"להפשיל את המכנסיים עד הברכיים". כך מנסים לחלץ הודאה מנחקר קשה לפיצוח, שמניעת שינה, שק על הראש, וקשירת ידיים לאחור, לא שיכנעו אותו להיפתח ולהסגיר את סודותיו האפלים.

תדע כל אם עברייה כאמו של י', שהיא מוסרת את בנה למפקדים שישחררו אותו מעכבות ילדות. "בדיעבד", אומר קוז'אק היום, "אני מצטער שהסכמתי, הייתי צריך להגיד לג'ורג' ‘לא'".

כעת תובע קפטן ג'ורג' את עלבונו - מפקדיו זרקו אותו לכלבי התקשורת. הוא עצמו אינו מזהה בעיה מיוחדת בהתנהלותו: כך עושים כולם, ביחידת 504 ובשב"כ, בידיעת הממונים כולם ובאישורם. "אתה יודע כמה מתו בחקירות?" הוא שואל ומיד משיב: "מתו, מתו, וגם ימותו... אף אחד לא באמת רוצה שאעלה על דוכן העדים ואגלה".

חקירה בעינויים לא רק אסורה על פי האמנות הבינלאומיות, לא רק מסכנת שבויים-משלנו, לא רק גורמת ל"חוקר הרע" ו"הטוב" לאבד צלם אדם. היא גם לא יעילה בעליל, מפיקה הודאות כוזבות, כפי שאמנם קרה, קרוב לוודאי, בחקירת מוסטפה דיראני. הנחקר מוכן להודות בכל, ובלבד שיתרצו החוקרים ויניחו לו לנפשו.

אפילו האמריקאים עינו חשודים רבים - חורבן המגדלים התאומים העביר גם אותם על דעתם. עינו בעצמם ועינו באמצעות קבלני-משנה - ממשל בוש נתן את כל "האישורים המיוחדים", ואין שום הוכחה שהבסיס בגואנטאנמו או כל מתקן אחר, העמיד להם רווח מודיעיני והצלת נפשות במאבק בטרור.

וכמה פעמים עוד נזכיר לטובה את מורשת מנחם בגין, שבלעדיה לא היינו יודעים אם יש או אין שופטים ואיפה הם יושבים, ולמה צריך להעדיף את החוקר המתוחכם על פני החוקר האלים.

מה י.ש. רוצה מהחיים שלנו, ממותנו: לפעמים, אין ברירה, וההכרח לא יגונה: הפצצה מתקתקת, מוכרחים להפשיל שרוולים, ללבוש כפפה של וטרינר ולתחוב אצבע או אלה או משהו אחר, אל פי הטבעת. מישהו צריך לעשות את העבודה המלוכלכת. נניח; האם היית רוצה שה"מישהו" הזה יהיה בנך, דווקא הוא? האם היית אך שמח לו בתך הביאה את ג'ורג' הביתה, והוא שיוליד את נכדיך ויגדלם? הרי בכל פעם שיחבק את התינוקות ויניף אותם, תפרח נשמתך פן יטולטלו יתר על המידה.

לתומנו האמנו, שלאחר פרשת קו 300, לאחר שוועדות חקירה ובג"ץ אמרו את דברם, חדלו עינויים בישראל. שוב התבדינו. אולי עכשיו, כשעומס עבודת השב"כ פחת, יתפנו אנשיו וילמדו לשמור עלינו, אך גם לשמור נפשם ונפשותינו: הרי עכשיו, בתום הפריימריס, אין עוד צורך להשחית זמן ומרץ בחיפוש טרוריסטים על הגבעות, אפשר למצוא אותם כנבחרים במרכז הליכוד.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 קוצו של י' יהויכין קוונדיש
  • 05:18
  • 10.02.12

סין-אחה-ריבה (האל סין נתן לי אח), הוא סנחריב במקורותינו, שיפד את מגיני לכיש סמוך לשנת 700 לפנה"ס. ולאד המשפד מואלאכיה (הוא הוא דרקולה) רווה נחת משיפוד סיטוני מהתחת. בהשוואה לשיפוד האנכי הממושך, המעשים המיוחסים (כנראה שלא כדין) לג'ורג' אינם אפילו קוצו של י'.

02 עינויים זה לא סבבה. צ'אן הקוזאק.
  • 05:33
  • 10.02.12

מי שסבור שעינויים זה סבבה הוא לא סבבה. לא יתכן שהמדינה תפגע כל כך קשה בזכויות של תושביה כאשר הביסוס הוא חשד. חשד לא מתיר פגיעה בזכויות אדם בסיסיות!

03 ולנו הרס״ר אזרזר היה אומר Yoav
  • 06:03
  • 10.02.12

לי יש שני זין בשם משפחה אחד לאשתי ואחד לחיילים שבעצם היו כלואים

04 יוסיניו יקירי, בגילך המופלג היית צריך להבין שהחיים לא פשוטים וקלים, ולפי הדרך לה אתה מטיף, לא היית שורד באזורנו רגע.. אז אחרים עושים עבורך את המלאכה המלוכלכת
  • 06:34
  • 10.02.12

ואתה, יקירי, יכול להמשיך לקשקש ולקשקש ולהפיץ את שטויותיך הילדותיות.

05 Captain George rabbi Zevulun
  • 06:39
  • 10.02.12

I think it would be usefull to hire Captain George to interogate the characters from "peace now" and other traitors.that would do all of us lots of good.

06 ו"ההומניזם" העביר את שריד על דעתו. להזכיר כי מדובר בהצלת חיל צה"ל והשאלה שבדיון היא לא זכויותיו של אדם תמים מהישוב. השאלה היא זכויותיו של מי חשובות יותר - של חיל צה"ל או של ארכי רוצח שהמידע שבידיו יכול להביא להצלתו. לי התשובה ברורה. אין זכויות אדם לרוצח. יש וחובה לעשות הכל כולל עינויים רבים וקשים מאלה שעמד בהם כדי להגדיל את הסיכוי להציל את חיל צה"ל.  (לת) ע.ג.
  • 07:02
  • 10.02.12

07 מדובר בבבואה אפלה בלב מאפליה. יש בנמצא שיטות אלגנטיות לאין ערוך לחילוץ מידע.  (לת) איגור ("המחלץ") ביטרמן
  • 07:08
  • 10.02.12

08 אתה כואב - משמע אתה קיים.  (לת) המרקיז דה-סאד (שרנטון)
  • 07:11
  • 10.02.12

09 מזוכיסט: הכני נא. סדיסט: לא אובה.  (לת) נבוזראדן
  • 07:13
  • 10.02.12

10 נכתב בהשראת חקירה קשה יוחנן
  • 07:17
  • 10.02.12

ואראה שמים חדשים וארץ חדשה, כי השמים הראשונים והארץ הראשונה עברו והים איננו עוד.

11 מי שכותב בשמאל חי בממוצע כעשור פחות ממי שכותב בימין. האין זו התעללות נוראה של הטבע?  (לת) ריקרדו
  • 07:30
  • 10.02.12

12 כל מילה בסלע.  (לת) שומר חוק
  • 07:33
  • 10.02.12

13 ישראל לא אישררה את האמנות הבילאומיות אז מותר לענות. חוץ מזה כולם עושים את זה.  (לת) איציק המרכז itzikhe@gmail.com
  • 07:36
  • 10.02.12

14 "סיפור מפליץ"? נו טוף, כל הסיפורים של שריד הם "מפליצים", כפי שהעיד לפני זמן מה דן מרגלית בישראל היום...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:50
  • 10.02.12

15 צודק צודק ושוב צודק  (לת) לא חשוב
  • 07:51
  • 10.02.12

16 אבל יוסי-שריד-ילד-שלי-מוצלח ישב שנים בממשלה ובוועדת המשנה של חו"ב בכנסת וידע על הכל - ושתק  (לת) פתאום יוסיניו הצבוע התעורר?
  • 08:14
  • 10.02.12

17 המלך עירום הילד שאומר
  • 08:19
  • 10.02.12

אני עוד זוכר לשריד את אמרתו שאם ירו מהרצועה תמיד נוכל לחזור לשם. תשאלו מה הקשר? ערמת מלח שצריך לקחת עם קריאת מאמריו...

18 אז בפעם הבאה כשיגיע נחקר, פצצה מתקתקת, מהמוג'הידין באפגניסטאן, נניח לפניו ארוחת צהריים בת 7 מנות והם כשצריך ימשיכו להדליק צמיגים על גרונות נחקריהם. מה יעבור בדיוק בראשם של יוסי, גדעון או עמירה כשילדיהם יתרסקו בקניון ברמת אביב - שהיינו צריכים לצרף שטרודל לשוקו החם שהוגש למחבלי החמאס?? מדינה חפצת חיים מגבה ותומכת באלה הנושאים בעול.  (לת) מנחם
  • 08:20
  • 10.02.12

19 קפטן גורג הגון ומוסרי לאין ערוך משריד מודרניסט
  • 08:42
  • 10.02.12

צריך להזכיר שהצבוע המוסרני הזה קבר שתי ממשלות שלום - של רבין ושל ברק - כדי לריב עם שס? מה לו וליושר. מה לו ולהגינות. במקום שיתבייש עד תום ימיו העלובים, הוא עוד מטיף לטובים ממנו. פחחח.

20 תרומתו של ג'ורג' לביטחון ישראל לא תסולע בפס. בשביל זה גם רחוב קינג ג'ורג' על שמו. מספיק ללאוג!.  (לת) שיבלי
  • 08:49
  • 10.02.12

21 אדין מחליאים של ריקבון עולים לשמיים  (לת) תודה לכותב
  • 09:01
  • 10.02.12

22 בעמק הבכא זייפרט. גרהרד זייפרט
  • 09:09
  • 10.02.12

שמעתי אותם מייבבים חסרי ישע; ראיתי והנה עפעפיהם צלמוות - בבואם לפלרטט עם הכאב. לרגע רפו ידיי, אך חזקה עליי מצוות המצביא: קדושת המשימה ממגרת צל צלם של פקפוקים.

23 התשובה מוסרית וחוקית ברורה, אבל -אף כי נבדקה -השאלה הבסיסית עדיין קיימת: האם שיטות עינויים יעילות בשעת חרום או לא  (לת) ראובןג
  • 09:21
  • 10.02.12

24 יוסי'לה ,למה שלא תעלה על הרמפה לטיפול מסור ומפנק מג'ורג'?יעשה לך רק טוב.  (לת) נבוט בעכוז
  • 09:35
  • 10.02.12

25 במבחן התוצאה: ג'ורג' הוא כישלון מקצועי! ש. הולמס
  • 09:47
  • 10.02.12

קיימת מחלוקת בין אנשי המקצוע אם תורת החקירה היא מדע או אמנות. קרוב לוודאי שבחקירה מקצועית מתקיים שילוב בין השניים, ואין להתעלם ממצבים מיוחדים, שבהם נדחים שיקולי חוק ומוסר מפני צורך השעה. אלא שגם במצב כזה אותו ג'ורג' מצטייר ככישלון חרוץ - כפי שעולה ממבחן התוצאה.

26 עד מתי תענה את עם ישראל ?  (לת) גודמן
  • 09:48
  • 10.02.12

27 ציונות = נאציזם. לכל דבר ועניין. היהודים הם נאצים, נאצים פאר-אקסלאנס.  (לת) דניאל קלטי
  • 09:49
  • 10.02.12

28 עין תחת עין י.פרץ
  • 10:50
  • 10.02.12

אל תהיה צדיק הרבה . מדינות ערב אינם נוהגים בשבוייהם בכפפות משי . מעשה נבלה חייב תשובה במעשה דומה .

29 שריד היטיב לתאר את ה דשא השחור המעטר את ערוות החברה הישראלית. נתנחם בכך, שהדשא של השכן שחור יותר.  (לת) ג'קי טורקניץ
  • 11:08
  • 10.02.12

30 אקט החלחולת המחלחל לחלאות במקומותינו - חולי מעורר חלחלה.  (לת) אשר יגורתי
  • 11:14
  • 10.02.12

31 השפיות מתרחקת מאתנו מיליוני שנות דור ורק שריד עומד כנביא בשער ומוכיח את עמו. יישר כוח!  (לת) לאה ג.
  • 11:17
  • 10.02.12

  •   לאה תאמיני מגיע לך נביא יותר רציני ! חבקוק
    • 18:06
    • 12.02.12

    שתי "נבואות" משל יוסי
    "המזרח התיכון בעוד שנה יהיה חדש לחלוטין והוא יהיה אזור של גבולות פתוחים ושל שיתוף פעולה , הבעיה לדעתי היא שרוב
    האנשים חושבים על המזרח התיכון במושגים של העבר"
    יוסי שריד לאחר חתימת הסכמי אוסלו.

    ביום 12/5/99 לקראת בחירת הכנסת ה 15 כאשר לש"ס היו
    10 ח"כ התנבא יוסי -
    "עידן ש"ס תם" "תשמע מה שאני אומר"
    "נבואתו זו התגשמה בגדול וש"ס קבלה 17 מנדטים .
    משל ערבי אומר - נביא שנבואתו אינה מתקיימת נקרא
    "מוכר הסמרטוטים" יעני אלטעזאכן

32 עיניים לראותEYES2C  (לת) אין כיבוש - אין עינויים
  • 11:23
  • 10.02.12

33 שירות המענים בחסות "הביטחון הכללי" -- למה צינזר ה- CIA דו"ח שהוכיח שעינויים כלל אינם יעילים להוציא את האמת מהנחקרים... ו... האם קראו את הדו"ח בשב"כ??? ג'ורג' [W Bush]
  • 11:43
  • 10.02.12

אפילו אצל ה"ידידה הגדולה" החלו מפקפקים ביעילות העינויים להצאת הודאות של אמת. תגובת ממשל ג'ורג' [W Bush] היתה לצנזר את הדו"ח המפקפק. כך זה הופיע בניקיפידיה באנגלית:
On June 19, 2009, the US government announced that it was delaying the scheduled release of declassified portions of a report by the CIA Inspector General that reportedly cast doubt on the effectiveness of the "enhanced interrogation" techniques employed by CIA interrogators

34 שיקולי מערכת מוזרים אבי
  • 12:08
  • 10.02.12

לאחרונה טוקבקים עוקצנים משלי בתגובה לכתבות רדודות אשר גורדו מתחתית חבית כלשהיא אינם זוכים לראות אור יום.

לעומת זאת, תגובה מס' מס' 11 (לא אחזור עליה בכדי לא לזהם את מסלול הנוירונים אצלי במוח עם בטוי כל כך נתעב) מקבלת פרסום,

אכן שיקולי מערכת לתפארת

35 מי שעסוק כבר שנים על שנים בעינויים לא יכול להגמל מכך משום שהגמילה משמעה הכרה בזוועה שפשוט לא תאמן. לכן חייבים למשיך ולענות בתירוצים (ש''אין ברירה'') שונים. זהו המודל של הברבריות והאומללות ההולכות יד ביד מאז ומעולם. לתפקיד המזעזע הזה נפל עם ישראל בכללותו ומנהיגיו-פושעיו. סוף טוב - קשה לדמיין שיצא מהסיפור הזה והעם יביא, בצדק, את זה על עצמו.  (לת) ק.א.
  • 12:27
  • 10.02.12

36 היה צורך להפעיל על הנבל דיראני לחצים קיצוניים. יוסי נותן תידוק לשנאת השמאל.  (לת) צביקי
  • 12:42
  • 10.02.12

37 חלאות אדם יש בכל מדינה רק שפה, זו מדיניות להעניק להם סמכות וכוח  (לת) הבעיה נוקבת
  • 13:18
  • 10.02.12

38 יוסי שניידר יש דברים גרועים יותר שעשו רבותיך ואתה עמהם ישורון
  • 13:28
  • 10.02.12

יעקב חזן:מיסד השומר הצעיר אמר:
עשינו מעשה נפלא. אבל מבחינה רוחנית אידאית נכשלנו. קרה דבר חמור : העליה הזאת הביאה עימה ארצה אוצרות תרבות,מסורת, ומסכת רבת ערך של חיים חברתיים משפחתיים.
כל זה נהרס בארץ בסערה.
הכל: ריקמת חיים משפחתיים,תפיסותיהם על מהות החיים החברתיים והמסורת התרבותית רבת הדורות.
ומה הצענו להם במקום ריקמת חייהם? את התרבות הקלוקלת של הרחוב, ואת ספיח התרבות המנוונת הרעשנית של המערב.
טעינו. רצינו לגדל דור של אפיקורסים, ויצא לנו דור של עמי ארצות,דור שאינו יודע לשאול.(סוף ציטוט)
ואצטט לך גם את דברי יוסף חיים ברנר יש"ו.

יוסף חיים ברנר: ''עמי אירופה, למרות שחנקו אותנו ללא רחם כמו שחונקים דבר נתעב, ראויים הם לכבוד. איננו בני אדם כלל. הנה. רוק הפה. כל אוצר רוחנו יתוש מת. האם לא יציפו את רחובותינו עכשיו פרצופים ידועים מכל הגטאות, חלאת המין האנושי?''

39 קשקושים של מפצלי גרעינים חוקר
  • 13:43
  • 10.02.12

כמה קל לשפוט כשיושבים בסלון ונהנים מפירות העבודות הלא נעימות של אחרים. לאהראיתח בכתבה אפילו מיכה אחת של ניתוח מעמיק, רק דמגוגיה זולה של מי שנהנה מהתוצאות, כשיש. ואתם, תמיד זה מצליח לכם? מה אתם מבינים בחקירות? אתם חושבים שאלו משחקי מחשב? חובה שיהיו קווים שאסור לחצות, אבל אני רוצה לשמוע את זה מהחכמולוגים שחיי הילד שלהם תלויים במידע. הפרזיטיות כאן חוגגת.

40 זה באמת מאוד כיף לשבת במשרד נקי ויפה ולצקצק על עובדי הניקיון אלכס מהכרמל
  • 14:08
  • 10.02.12

או לקבל את בדיקת השתן בזמן ולהיגעל מעובדי המעבדה, או לחיות בלי ערימות של זבל ולבוז לעובדי התברואה. או פשוט לחיות ולשנוא את אלה ששומרים עלינו מחיות האדם הערביות.
העיקר שאתה, שריד הצדקן, הטהרן ומחלק הפרסים לבני משפחתו, הרבה יותר טוב ממנו.

41 כשהנחקר הוא מפלצת כמו דיראני ומטרת החקירה היא לאתר את רון ארד, יבורך ג'ורג' וחבריו העוסקים במלאכת הקודש  (לת) עוד יפה נפש
  • 14:27
  • 10.02.12

42 8 10 ו-31 ועוד כמה בודדים אמרו את הכל , כל השאר הבל ויפיופיות נפש מעוררת קבס  (לת) כוכבי
  • 15:14
  • 10.02.12

43 צריך לעשות בשביל גלעד שליט ה-כ-ל. ומה בשביל רון ארד? גם, למרות שרון איננו הילד של כולנו. הכל, ה-כ-ל, אבל רק במסגרת האמנות הבינלאומיות.  (לת) דן לב פועם dlpoem@gmail.com
  • 15:27
  • 10.02.12

44 השבכ לא קשור בכלל לפרשה הזאת.למה אתה משרבב אותו לענין הזה?  (לת) נפיח
  • 15:59
  • 10.02.12

45 המנהיגים שלנו מזן הגנגסטר? סמי אלקיים
  • 16:21
  • 10.02.12

קו 300 התגמד על יד הפשעים שאנו מבצעים כנגד השכן?
יוסי ידוע חלך שאנו יורים בכלבים, רק עקב היתם של ערבים, ומותר לנו לעקור את השורשים שלהם, זה מתחיל בעצי הזית, ובעתיד נעקור אותם,
רק אם ארצות תהיה בשפעת, וגנגסטרים של המדינה, יבצעו גם גנוסייד כנגדם?
לא נרצה לעבור טרגדיה של השמדת היהודי? אין מצב?
יוסי לזכותך יאמר שמנעתה אלימות נגד אסירים ערבים ויהודים, מצד השילטונות,
סמי

46 בסוף הפרקליטות ומערכת המשפט אומרות : אמן!!  (לת) הדג מסריח מכל הכיוונים
  • 17:05
  • 10.02.12

47 אין כמו יוסי יובל
  • 17:13
  • 10.02.12

יוסי שנים הערצתי אופל כאיש חכם ישר. אבל על העלבת חיילים ב 1982 היתה או קריאה להשתמטות טמטום. וגם מה שאתה כותב עכשיו לא בדיוק ברור. מה נראה לך שדרני יהפוך ליהודי שומר מצוות נכון שחקירה צריך להתבסס על תחכום מלא על אכזריות אבל אם הנחקר מיומן ואין לו מה להפסיד אז השינוי באכזריות צריך להיות מתוחכם. אני חושב שמוסרית ופילוסופית ניתן למצוא מסלול לוגי ברור למה לא להתאכזר נלרוצח. וליהי על החיילים המסכנים שמקריבים את נקיון נשמתן עם הזוהמה של לענות. אבל אני מעדיף רון ארד בבית ודיאטנים עם ומרים וכביש מושפל מאשר דיאטני תובע אצ המדינה ועושה פיגוע הכי מתוחכם שאפשר בתוך צהל. אנחנו כרגע שלוחיו של דיאטני גם אצה יוס וגם אני יובל. משלימים את הפגוע האחרון של דיאטני בחברה הישראליצ

48 רוצים להתפלש בבוץ של שנאה עצמית יוקדת? קיראו את שריד, לוי, הס, רכלבסקי, שטרנהל, לאור ודומיהם. אל תחמיצו את תגובות אוהדיהם השמאלנים-פוסטציונים. ההנאה מובטחת!  (לת) אמת בפירסום
  • 17:17
  • 10.02.12

49 Hot water small gass for the Israeli Captain Reuven Holzer
  • 17:43
  • 10.02.12

The stick in the pocket.

50 גם אתה וגם ברגמן מיותרים גילי
  • 20:13
  • 10.02.12

מנותקים ומחפשי כותרות אתה לא רלוונטי וגם לא עיתונאי הרכילות ברגמן הנא מחפש כותרות הכי נוח להיות צדקן ....

51 יוסי אתה קשקשן מדופלם ,לגורג מגיע פרס ישראל אתה וכמותך חיים כאן בזכות אחד
  • 20:40
  • 10.02.12

אנשים כמוהו ,מפשילים שרוולים ומנקים את הזוהמה עבורך, את אלא שהחליטו להשמידנו והם גם פועלים לשם השגת המטרה ,היית שר החינוך ואם היו מפוצצים בית ספר מה היית אומר אך לחקור אותם ,היו הורגים מבני משפתך חס וחלילה מה היית מציע לעשות ,אתם גיבורים כשמישהו אחר עושה עבורכם את העבודה המלוכלכת

52 י.שריד מקשקש בקולו הבריטוני אחרים עושים. עשה אפס כשר בממשלה  (לת) עמנואל
  • 22:51
  • 10.02.12

53 ...ואז פתאום נזכרתי מי חמוד של אמא
  • 07:25
  • 11.02.12

יוסי אם זכרוני לא מטעה אותי אתה ישבת במספר ממשלות, ואף בועדת החוץ והבטחון שבוודאי אישרה דברים קשים מסטירה פה ואיומים לאונס (שלא בוצע) שם. אתה אישרת הרג, מוות, חיסולים, גירושים (זוכר...) והריסת בתים.
אז הג'ורג' האמיתי בעולם הוא אתה...

54 מעניין כיצד היית מציע לחקור מחבל שיודע היכן חברו מחזיק את נכדתך החטופה... חש גועל
  • 07:28
  • 11.02.12

צבוע מתחסד שכמותך !

55 Ignorance of facts Observer
  • 07:54
  • 11.02.12


Sarid 's statement
ואין שום הוכחה שהבסיס בגואנטאנמו או כל מתקן אחר, העמיד להם רווח מודיעיני והצלת נפשות במאבק בטרור.
is simply wrong

The opposite is true Facts were found out and dangers were averted

56 צריך לדבר ג'ורג'י
  • 13:02
  • 11.02.12

השאלה היא לא אם צודק שריד כאן אבל את הדברים שאמר יש ויש להשמיע ובסגנונו

57 רונן ברגמן סוכן מוסד  (לת) רונן
  • 16:59
  • 11.02.12

58 יש לעשות ה-כ-לצ למען חייל נעדר. אבל, דחילק חבר'ה, ה-כ-ל לא כולל מעשים שהאמנות הבינלאומיות אוסרות. אפשר לשחרר אסירים, אפשר לעשות ויתורים לאויב, ה-כ-ל כולל ה-כ-ל, אבל לא משהו שאיננו בהתאם לאמנות.  (לת) דן לב פועם dlpoem@gmail.com
  • 18:55
  • 11.02.12

59 יוסף שריד לא שכחנו לך את שחיתות פרס ספיר אותו הפלצת בשיא השחיתות  (לת) צחורי
  • 23:06
  • 11.02.12

60 קו 300 ערן
  • 01:12
  • 12.02.12

לפחות אחת לחודש חוזר איש שמאל כלשהו להתענג על פרשת קו 300.
אך, איזו פרשה!
סוף סוף הוכחנו שאנחנו שפלים ועלובים כמו אויביינו.
טוב, אמנם אנחנו לא רוצחים ילדים, או טובלים את ידינו בדם של נרצחים בלינץ', וגם לא שולחים צעירים וצעירות מיואשים לפוצץ עצמם במסעדות ואוטובוסים, ולא יוצאים לרקוד ברחובות כאשר נודע לנו שנרצחו תינוקות, אבל לפחות יש לנו את קו 300!
מה היינו עושים בלי קו 300?

אז תזכורת קצרה - פרשת קו 300, שלא הוסיפה כבוד גדול לשירותי הבטחון היא פרשה של הוצאה להורג (או רצח) של מחבלים שבאו במטרה להרוג חפים מפשע, וטיוח של הפרשה הזאת. אמנם חמור, אבל לפעמים נראה שכתבינו קצת מאבדים פרופורציה לעומת הפשע המתוכנן של הנרצחים ודומיהם.
אני לא בעד הוצאה להורג ללא משפט ובטח שלא בעד שקרים וטיוח, אבל בואו נזכור את הדברים בפרספקטיבה של האירוע ושל המלחמה הבלתי נגמרת הזאת.

61 אם הקפטן יחלוק תא עם ק. משה, יד מי תהא על העליונה?  (לת) אני רק שאלה
  • 10:39
  • 12.02.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת