היהדות בישראל בעיני רבים בעולם: כיבוש, גזל, דיכוי וצרות אופקים

לתמונה הזו יש קשר למהות אמיתית, ולכן אי אפשר למחוק אותה; אין שום דבר "לא יהודי" בעיקרון ההומניסטי הקובע שכל בני ובנות האדם שווים

במאה העשרים ואחת קשה להיות יהודי משתי סיבות עיקריות: האחת היא העובדה שהענף הדומיננטי, הרעשני והמוכר ביותר בעולם של היהדות, חלק גדול ממהותו הוא כיבוש, השתלטות בכוח הזרוע על קרקעות ונכסים של לא יהודים ודיכוי אלים של מיליוני בני אדם בידי יהודים. קשה להיות מתויג בעל כורחך בתוך תרבות כזאת. הסיבה השנייה היא העיסוק הכפייתי של המוני יהודים בשאלה איך להיות יהודים. סקר האמונות של יהודים שהתפרסם בשבוע שעבר הוא כמובן רק טיפת מדגם מן הים העצום הזה.

למרבה הפרדוקס, הקמת מדינת היהודים לא רק שלא הפסיקה, אלא קרוב לוודאי אף הגבירה, את הנבירה הבלתי פוסקת בשאלה כיצד צריכים המדינה או אזרחיה לבטא את יהדותם. החיפוש אחר מאפיינים של יהדות יכול לעמוד במרכז דיסרטציה שמחברים תלמידי המחלקות לסוציולוגיה או להיסטוריה באוניברסיטאות, ואולי נושא לדיון בכיתות גבוהות בבית ספר תיכון. אולם במדינת היהודים 2012 נושא זה נתפש כבעיה קיומית של המדינה.

בעקבות חוגי השלטון גם חלק גדול מאוד מהציבור בישראל, ולא רק החלק הדתי שלו, מאמין שתכלית עיקרית לקיום המדינה היא לתת ביטוי ליהדותה. יש אולי חילוקי דעות כלשהם בנוגע לקווי המתאר של הזהות היהודית שעל המדינה להציג, אולם הם אינם קיצוניים כפי שמקובל לחשוב. העיקרון המאחד את חשיבתם של חוגי השלטון בישראל, ובהשראתם גם של המוני אזרחים, גדול וחזק מן ההבדלים התוכניים המינוריים ביניהם.

איור: ערן וולקובסקי

בבסיס הנבירה האין-סופית בשאלת "היהדות" של המדינה, מונחת התפישה שזוהי שאלה פוליטית ושלתשובות עליה יכולות וצריכות להיות השלכות מוסריות וחוקתיות במדינה. על פי תפישות כאלה, הרצון או "הצורך", כביכול, להיות יהודי, ראויים להיות גורמים מכריעים בקביעת חוקיה הבסיסיים של החברה בישראל. לא רק בדיעבד, אלא אף לכתחילה.

על פי הדוגמה השלטת כיום במדינה, הערגה להיות יהודי היא ערך ראוי ונעלה, ואותו יש לבנות ולטפח בלבותיהם של אזרחי ישראל. הוא נושק לדרגת ערך עליון, ולכן הוא גובר על ערכים אחרים כמו חירות הפרט, שוויון בין בני אדם וזכויות אזרח יסודיות של האדם האינדיווידואלי.

ערכים הומניסטיים אלה אומצו על ידי הציוויליזציה המערבית רק ב-300 השנים האחרונות, בעיקר על בסיס הגותם של אנשי מחשבה ופועלם של מדינאים שרובם לא היו יהודים. מסיבה זו הם נתפשים היום על ידי רבים בישראל כערכים "לא יהודיים".

אין כמובן שום דבר "לא יהודי" בעיקרון ההומניסטי הקובע שכל בני האדם ובנות האדם שווים זה לזה, ולא רק משום שעיקרון זה בוטא בספרות היהודית הקנונית כבר לפני אלפי שנים לצד ערכים שונים, ואף סותרים. אולם גם אם לא היינו מוצאים במקורות יהודיים אפילו זכר לקביעה שעצמאות המחשבה היא זכות יסוד של כל אשה בעולם, התיוג של רעיון זה כלא יהודי הוא חסר שחר ממש כמו הקביעה שהנסיעה בצד ימין של הכביש היא ערך לא יהודי.

קשה להיות יהודי בחברה כזאת בגלל שיעור מאלף בעניין שאפשר ללמוד מן ההיסטוריה, בפרט זו של 150 השנים האחרונות. חיטוט כפייתי, במישור הפוליטי והחוקתי, במהות הלאומיות ו/או הדת של קבוצת בני האדם המהווים רוב בחברה, הוא לעתים קרובות ביטוי לכך שהמדינה עלתה על דרך חתחתים שמובילה לשבר גדול. וכמו בכל דבר קטן וגדול במדינה, וגם זאת מלמדת ההיסטוריה, האחריות העיקרית לצעידה על הדרך הזאת נמצאת ביד השלטון.

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב מאמרי הדעה שלנו ישירות אליכם

"החיים הם מה שקורה לנו בזמן שאנחנו עושים תוכניות אחרות", שר ג'ון לנון. דבר דומה אפשר לומר על "יהדות". יהדות היא מה שקורה ליהודים בשעה שהם עסוקים בהגדרות, בהתפלספויות, בהתחכמויות, בחקיקות, בחרמות, לעתים אף בהתחבטויות של ממש בשאלה מהי יהדות. יהדות שנבראת בשני הדורות האחרונים ממש לנגד עינינו, שלא לומר היהדות בה"א הידיעה, היא תרבות של פחד גדול, כיבוש, גזל, דיכוי וצרות אופקים. כך היא מצטייירת בעיני אנשי מוסר רבים בעולם. והואיל ותמונה זו יש לה קשר למהות אמיתית, אי אפשר למחוק אותה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "העובדה שהענף הדומיננטי, הרעשני והמוכר ביותר בעולם של היהדות" - בדיוק ההגדרה של השמאל הפו"צ עליו נמנה אליה... קשה להיות יהודי? זו לא בדיוק ההמצאה של ה - 150 שנים האחרונות, כל פעם יש תירוץ אחר למה קשה להיות יהודי, התירוץ המתחלף אינו מהות. ה"יהדות" של העם היהודי אינה בעקבות השלטון, זה סתם קשקוש אלא בדרך כלל על אף השלטון. אך מה כבר אפשר לצפות מ"הוגה" שמקורות ההגות שלו מצויים בלנון... איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:06
  • 10.02.12

"העובדה שהענף הדומיננטי, הרעשני והמוכר ביותר בעולם של היהדות" - בדיוק ההגדרה של השמאל הפו"צ עליו נמנה אליה...

קשה להיות יהודי? זו לא בדיוק ההמצאה של ה - 150 שנים האחרונות, כל פעם יש תירוץ אחר למה קשה להיות יהודי, התירוץ המתחלף אינו מהות.

ה"יהדות" של העם היהודי אינה בעקבות השלטון, זה סתם קשקוש אלא בדרך כלל על אף השלטון.

אך מה כבר אפשר לצפות מ"הוגה" שמקורות ההגות שלו מצויים בלנון...

02 אין כזה דבר שוויון הרי העם היהודי הוא העם הנבחר ועם הסגולה ולכן הגויים לא יכולים להשתוות אליו  (לת) איציק המרכז itzikhe@gmail.com
  • 09:38
  • 10.02.12

03 לא רק שאין בישראל תרבות המושתת על כיבוש וצרות אופקים, אלא בדיוק ההיפך תרבות ישראלית ולא גלותית
  • 10:47
  • 10.02.12

אילו היינו היום עדיין בגולה, בהחלט התרבות היחידה שהיינו מאמצים לעצמינו, היא שוויון בין המינים, זכויות המיעוט, וכמובן נאמנות מוחלטת למדינה שבנדיבותה העניקה לנו אזרחות שוות חובות וזכויות.
אולם היום, כאשר אנחנו בעלי מדינה משלנו, שהבעלות הזאת עליה, עלתה לנו בקורבנות רבים, שנאלצנו להילחם עליה במלחמת העצמאות מלחמה קשה ונוראה, נגד הערבים שקמו להשמיד אותנו עד אחד, אנחנו מחוייבים בשמירה על עצם קיומה.
כך קמה המדינה, כמו אוד מוצל מאש השנאה שאפפה יהודים שאך זה הצליחו באפיסת כוחות של מוזלמנים, להגיע סוף סוף לארץ המובטחת, כדי לכונן בה מדינה יחידה הפותחת תמיד את שעריה ליהודים.
למרות נסיון ההשמדה, הענקנו בנדיבותינו אזרחות למנסים להשמידינו, כדי לחיות בשוויון מוחלט עם הערבים ולהראות להם ולעולם, כי לא פסו ערכים הומניים בעולם, ושלמרות נסיונות ההשמדה לא איבדנו את ההומניזם הקורא לקבע את כבוד האדם, גם לאלה הטועים לחשוב שההשמדה היא לגיטימית.
כך גם ב67, שוב נסיון השמדה של הערבים נגדינו, ושוב מצאנו עצמינו נלחמים עד טיפת דמנו האחרונה כדי להחזיק מעמד, תוצאות המלחמה חלות עליהם ובאשמתם.
הכיבוש שאתה מדבר עליו, הוא נסיון שלהם לכבוש, ומאז אנחנו מתנהלים בתוך המציאות שנכפתה עלינו, תוך נסיון תמידי להביא שלום אמיתי ובר קיימא.
האדמות שעליהם הערבים יושבים, הם אדמות אבותינו שאת חלקם אנחנו מסכימים להעניק במתנה, אם יתקיימו התנאים האלמנטריים הנחוצים לקיומו של שלום בין עמים.
הכרה הדדית בזכותו הלגיטימית של כל ריבון על מדינתו, תוכנית לימודים חדשה המדגישה את השלום בין העמים, (אגב מצרים וירדן שחתמו איתנו על הסכמי שלום לא עשו זאת), אזרוח הפליטים שלהם (והם אכן שלהם), אצלם, הכרזה על סופו של הסכסוך, והבטחה לערביי ישראל הרואים עצמם כפלסטינים, אזרחות במדינה החדשה אם ירצו לעבור לגור בה.
אין זה סוד שחלק גדול מערביי ישראל רואים עצמם כפלסטינים ולכן יהיה זה רק הוגן להעניק להם אזרחות כזו ולקבלם בזרועות פתוחות

04 פרופ' ליבוביץ יודע על מה הוא מדבר! מתן תורה
  • 17:17
  • 10.02.12

היהדות שנתנה לעולם את הרעיון של "וכיתתו חרבותם לאתים" מזוהה כיום למרבה הצער עם "הדתיים" ו "החרדים" למרות שבעצם כולנו, גם אלו שלא מקיימים מצוות ואפילו אלו שלא מאמינים בקיום באל - גדלנו על ערכי היהדות והטמענו אותם.

חשוב שנדע - היהדות היא של כולנו, אין לאף אחד מונופול עליה וכפי שנאמר (ציטוט מזכרוני) "לכל אחד השולחן הערוך שלו". ועוד נאמר "דיברה תורה בלשון בני אדם" ולשון זו משתנה מתקופה לתקופה ומקהילה לקהילה. עדיין התורה מדברת לכולם.

מי יתן ונדע ראשית להתייחס בכבוד לדברי חכמים.

שבת שלום!

  •   החרדים והמתנחלים הם בני ברית של הצבא והוא הבעיה אריק
    • 09:13
    • 11.02.12

    בולשביקים אין כאן אבל בוזזים מסוגים שונים יש ויש, היה נסיון יקר שהוכיח שוב כי עדיף לא לדחוק את הקץ ולא להתפס לחלומות משיחיים של גאולה וריבונות ככל העמים. עומדים ומצדיעים לדגל מגייסים את ילדנו ומאיימים על כוחות עצומים מאיתנו. עדיף לחזור איש איש לאהליו ולוותר על היצירה המופלאה שהתברר שהיא מולך שחשף את כל חולשותינו בעיקר בתחוםמהמוסר, הריבונות.

05 היה לנו פרופסור יהודי יקר וחכם שחזה את הנולד אחרי ששת הימים שומו היה לייבוביץ שוש
  • 19:47
  • 10.02.12

תארו לכם אם היינו שומעים בקולו, איזה אסונות ובעיות היו נמנעים מהמדינה הזו? איזה מקום נפלא היה לגור פה! איזה כלכלה פורחת היתה לנו כתוצאה מהשתלבות באיזור ! איך כל רבדי החברה היו נהנים מהמשאבים ולא רק חרדים ומתנחלים ועוד בולשביקים שמטפחים פה את התרבות שהביאו !

06 אומר יותר על "אנשי המוסר" מאשר על היהודים.. כריסטופר
  • 17:28
  • 11.02.12

דווקא "אנשי המוסר", כפי שהם קוראים לעצמם, הם אלה שעומדים בעשורים האחרונים לצד הדיקטטורים הרצחניים ביותר, לצד הקבוצות הקטלניות ביותר.
ואם כך -הגיוני מאד שמשהו מוסרי כמו היהדות יראה להם שלילי.
יש שיגידו שמדובר בהפרעה נפשית יחודית....

07 אתם מוזמנים לקרוא באתר חופש ובאתר דעת אמת על המוסר היהודי בהלכה,מעמד האשה בדת היהודית לקרוא ולא להאמין
  • 17:36
  • 11.02.12

ולהבין עד כמה הדת היהודית שפלה,לא מוסרית ומתועבת.

08 משהו לא ברור לי... מתי כן היה קל להיות יהודי? שרון
  • 17:39
  • 11.02.12

יש מונח לאנשים כמוך: SELF HATING JEW
תמיד מוצאים את הצידוק "ההגיוני" לשנאת יהודים. זה הרי בלתי מתקבל על הדעת שישנאו אותנו רק בגלל שאנחנו יהודים. אז הפעם זה באשמת ישראל "הכובשת". מה אני עוד יכולה להוסיף... מה שעוזר לך לישון בלילה.

09 ניסוח מעניין.  (לת) טרנסנדנטלית.
  • 17:43
  • 11.02.12

10 ליהודים יש רק את העולם שלהם וזה מספיק להם.  (לת) מלח בעיניים
  • 17:47
  • 11.02.12

11 הרב בני לאו אמר משהו מעניין על יחסנו לעשרת הדברות. סבתה
  • 17:50
  • 11.02.12

כדאי להקשיב לו.

בימי קום המדינה לעשרת הדברות היה מקום חשוב בתרבות שלנו בארץ. אבל היום, היהדות האורתודכסית דחקה אותם לפינה, כדי להבדיל אותנו מן הנוצרים, וגם היהודים החפשיים, אינם נותנים להם מקום ראוי.
וכך, חדלו עשרת הדברות לתפוש את מקומם הראוי בחברה שלנו.

וכמה חבל.

12 גם מייחצנים אותה כבירת משכב הזכר העולמית. כל לובש בוקסרים הפוך מוזמן לעיר הגדולה להיפתח לעולם.  (לת) ריאלי
  • 17:54
  • 11.02.12

13 מספר תיקונים ק.ק
  • 17:55
  • 11.02.12

1. 1967 - מלחמת ששת הימים - יוזמה ישראלית, אף אחד לא קם עלינו להכותנו.
2. מלחמת העצמאות - אכן מלחמה נוראית, אכן הרוגים רבים, אך בל נשכח שבהחלטת האו"ם מ-1947, בין השאר הוחלט על עקירתם של יותר מ-400,000 ערביי פלסטין מביתם ו"יישוב מחדש" ע"י יהודים. איזה עם או לאום בעולם היה מאשר זאת? בעיקר כשזהו מספר כמעט זהה (פחות או יותר) למספר היהודים שפלסטין ערב ההחלטה באו"ם.
נמאס כבר מסילוף ההסטוריה והתאמתה לאתוס הישראלי של העם המסכן, הנרדף והמותקף.
ידינו מגואלות בדם, באי-מוסריות, בכיבוש לא חוקי ולא אתי.
איפה ה"אור לגויים"? איפה המוסר היהודי הנודע???? איפה?
גזענים כולנו. כולנו אשמים במצב.

14 מוסר? מה ? איציק שמיל
  • 17:55
  • 11.02.12

לפני שמתחילים לקשקש על מוסר ומוסריות, הואילו נא להגדיר מה זה מוסר!!!
מוסר של עבדים אינו מוסר של אדונים.

15 מרוב ש"אנשי המוסר" עוסקים בישראל, הם לא רואים שום דבר אחר. מוסר עלאק... אותה האנטישמיות בשינוי אדרת. דניני
  • 17:57
  • 11.02.12

למה למשל אנשי המוסר לא מפגינים נגד סין שם מדוכאים מאות מליונים ??? למה הם לא עושים כלום נגד שילטונות הרשע באפריקה???

16 האפרטהייד הישראלי הוא המוסר היהודי הקלאסי - גזענות ואלימות  (לת) דת לא ראויה
  • 18:10
  • 11.02.12

17 אם להיות מתנחבל או חרדי משמעו להיות יהודי כהלכה אני מתבייש להיות יהודי.  (לת) האם אלימות, גזל, גזענות, טפילות ונבערות זאת יהדות זאת??!!
  • 18:16
  • 11.02.12

18 כתבה מהממת! למעלה מאלפיים שנות הערצה וחיבה ליהדות וליהודים של אומות העולם, ירדו לטימיון בשישים שנים? דודלי
  • 18:17
  • 11.02.12

מי היה מאמין אה?

19 קוראים לזה אנטישמיות בכיסוי.  (לת) לי
  • 18:18
  • 11.02.12

20 והשמאל הישראלי עוזר להם בכך.  (לת) רעמסס
  • 18:28
  • 11.02.12

21 בדברים ההזוים כאן המושג יהודון מקבל מימד נוסף  (לת) שמאל ששורף את הכל
  • 18:29
  • 11.02.12

22 היהדות בארץ בעיניי גזל ודיכוי תיקון
  • 18:47
  • 11.02.12

לא צריך ללכת רחוק לעמים אחרים
היהדות כובשת כל חלקה טובה ולא צריך להיות זר כדי להבין זאת
ואם העם הזה היושב במדינתו יעלם יהיה זה רק בזכות הענף היהודי קיצוני
לא צריך להיות שמאלני בשביל לראות נכוחה ולהבין מה יקרה מחר בעוד שנה בעוד עשר שנים
מקווה לא להיות כאן כשזה יקרה

23 לפי דעתי ישנה בעיה עקרונית ומהותית שיוצרת בלבול לא קטן במוחם של רבים.היהודים הם לא רק בני הדת היהודית הם גם בני העם היהודי.להיות יהודי זה להיות קודם כל שייך לעם לא לדת.המדינה הזאת היא מדינת העם היהודי ולא הדת היהודית.אני מגדיר את עצמי כיהודי לא דרך דתי אלא דרך השייכות לקולקטיב שיש לא הסטוריה משותפת שפה משותפת וסוף סוף קרקע משותפת..אני אפילו בכלל לא מאמין באלוהים.הדת היהודית נכסה לעצמה את העם הזה שיהיה לה לבריאות אבל העם היהודי אינו חייב את קיומו לדת שלו. עובדה שחילונים גמורים בנו את המהדורה החדשה של הבית הלאומי..כשמבררים את מהות יהדותנו אנחנו לא נראים עוקפים ורצים סביב ספר תורה אלא סביב חוקה שמגיע לעם זה במדינתו..מי שאינו מקבל את ההגדרה של העם היהודי כעם (וזאת זכותון וזה לגיטימי) אנינו מבין את מדינת ישראל.גם השמאל וגם הרבנים לוקים באותה אי הבנה לגבי מהות המדינה לא כמדינת הדת היהודית אלא מדינת העם היהודי.אגב זאת בדיוק הסיבה שישראל לא יכולה להיות אף פעם מדינת הלאום של הפלסטינאים אזרחי ישראל.  (לת) פלוטו
  • 18:48
  • 11.02.12

24 מכבסת המילים הופכת הוגים אנטישמים שעסוקים בהפצת שנאת ישראל ל"אנשי מוסר". הנצרות והאיסלאם, על כל פלגיהם, אחראים להרבה יותר אלימות עולמית, רצח, דיכוי,טרור, מלחמות וכיבושים מאשר היהדות, אבל אנשי ה"מוסר" יודעים לחפש עוולות אך ורק בישראל- מדינה שנלחמת על הישרדותה מול אויב טרוריסטי. האנטישמים שנאו ורדפו יהודים מאות שנים לפני הקמת ישראל וימשיכו להסית ולהפיץ עלילות דם גם אם ישראל תושמד.  (לת) איתי
  • 18:49
  • 11.02.12

25 איליה מנסה לחקות את סבו הגדול. חרף העובדה שהנני נמנה עם חסידיו של ישעיהו ליבוביץ הרי רק בתחום הפילוסופי ולא בתחום הפוליטי משה בודק
  • 18:50
  • 11.02.12

עובדה היא שרוב 'נבואותיו' על מצבה של ישראל לאחר מלחמת ששת הימים נתבדו איליה נכדו עלוב הנפש מנסה חקות את סבו הגדול מזכיר לי את אותו ילד החוזר שוב ושוב על מילים מגונות מתוך הנחה שהציבור יתרשם ממנו איליה אינו מגיע לקרסוליו של סבו הגדול

26 הכותב מוזמן לחוות את גן העדן הדמוקרטי הליברלי והנאור של מדינות ערב לפני שהוא מטפטף את הרעל האנטישמי שלו על מדינת ישראל.  (לת) איתי
  • 18:54
  • 11.02.12

27 ואוו כמה רגשי נחיתות ושנאה עצמית, אתה פשוט מסכן תומר
  • 19:03
  • 11.02.12

מרוב ששתית כמויות רעל אתה באמת מאמין בו ומפיץ אותו ברבים. אתה איש מסכן ועלוב הרואה איפה ואיפה.

28 "אנשי המוסר" הטהרנים שלך צריכים להבין שהכל בעולם הזה יחסי אלכס מהכרמל
  • 19:18
  • 11.02.12

ויחסית לעמים אחרים, כן, גם הנאורים ביותר לכאורה, אנחנו בסדר גמור.

29 מאמר אמיץ. כמובן שיותר טוב ליהודים להפריד את הציונות מהיהדות ואת מדינת ישראל מארץ ישראל שכן ארץ ישראל קדושה ליהודים ומדינת ישראל קדושה לציונים. אז צא ולמד מה המעמד של יהודי הגולה הזרים בנכר ותלויים באחרים. כי רק כך היהודי יכול לשמור על דרך ארץ בין הגויים ולחיות אתם בשלום בשלווה וברווחה כלכלית  (לת) פלץ
  • 19:20
  • 11.02.12

30 מי שתורם לכך הוא השמאל ההזוי שממומן ע"י שונאי ישראל יעל
  • 19:21
  • 11.02.12

הבעיה היא שאנו לא כובשים ולא מדכאים אף אחד ,מעולם לא היה עם פלסטיני
עם פלסטיני זה המצאה של השמאל ההזוי שממומן ע"י שונאי ישראל

31 ישעיהו ליבוביץ נחל הצלחה חלקית בחינוך ילדיו: אנשי מדע אך לא תורה. מענין מה יעלה בגורל נכדיו...  (לת) יהדות, עם יהודי ומדינת ישראל
  • 19:23
  • 11.02.12

32 מאמר כל כך שיקרי ומדומין -זה ממש ללה ללה לנד של המאמרים.  (לת) הוא חי במציאות מדומינת
  • 19:25
  • 11.02.12

33 זו לא היהדות, אלה הציונות, מהות הציונות ס
  • 19:36
  • 11.02.12


כיבוש, גזל, גירוש, וכו

34 התפוח לא נופל רחוק מהעץ  (לת) DAVID
  • 19:47
  • 11.02.12

35 אם נגדיר יהדות כערך אסף
  • 19:48
  • 11.02.12

מהו הערך של כול השאר בעולם?

36 דברי ליבוביץ חיים. טוב שיש לנו עוד אנשים שיכולים להגיד את הדברים הנכוחים האלה ענת
  • 19:51
  • 11.02.12

בהסתייגות דקיקה אחת: הערכים ההומניסטיים של תרבות המערב הם אכן בני 300 שנה בלבד, אבל יהודים דווקא היו חלק לא מבוטל מן ההוגים שעיצבו אותה: שפינוזה ופרויד כדוגמא. זרעי ההומניזם בתולדות האנושות נולדו בחלקם בדת היהודית. והלוואי וההתחבטות אודות מהות הזהות היהודית היתה שמה דגש על נקודה זו ולא להיפך כפי הקורה כיום לצערנו.

37 It's clear how defensive so many Israelis are Ari
  • 19:56
  • 11.02.12

Much of this article is true. It is sad to see how low Israel has sunk. In many ways it's an emabarrassment to what the Jewish nation has suffered for so many thousands of years

38 למגיב מס׳ 10, המכנה עצמו ק. ק.... חיים מיפו
  • 19:57
  • 11.02.12

תוסיף לשם שלך עוד ק. אחת (תהייה ק. ק. ק.) וסע לדרום ארה״ב של עד המחצית הראשונה של המאה העשרים, נראה לי הרבה יותר מתאים לך... רגע, אל תשכח את הקילשון והמסכה הלבנה...

39 מר ליבוביץ, קבעת עובדה: יצחק
  • 20:03
  • 11.02.12

העובדה שהענף הדומיננטי, הרעשני והמוכר ביותר בעולם של היהדות, חלק גדול ממהותו הוא כיבוש, השתלטות בכוח הזרוע על קרקעות ונכסים של לא יהודים ודיכוי אלים של מיליוני בני אדם בידי יהודים."
תראה דוגמה אחת שבה השתלטות בכוח הזרוע על "קרקעות ונכסים" של לא יהודים. אני מניח שאתה מתכוון להתיישבות ביו"ש. ההתיישבות הזאת היא על קרקעות מדינה, ובמקרים בהם התנחלו יהודים על קרקע פרטית - בית המשפט פסק שיש לפנות אותם! במקרה הפרטי של מגרון, למשל, אף אחד לא הוכיח שהוא בעל הקרקע. אז אתה דמגוג במקרה הטוב, שקרן במקרה הרע.

40 זה ימה שאתה לומד מוסר מדודי המוסר של אירופה.. חיים מיפו
  • 20:10
  • 11.02.12

רק להזכיר לך, שבשלוש מאות השנים האחרונות, הוגי המוסר האלה, תמכו בדיכוי אלים וכיבוש של רוב העולם (שכונה אז: העולם החדש), תמכו בהמרת הדת של הנכבשים בכוח הזרוע, תמכו בעבדות, תמכו בתפיסה הפיאודלית של אירופה, תמכה במוסר כפול (אחד לאצילים ואחד לפשוטי העם) ועוד ועוד.... זאת בשעה שהמוסר היהודי, עוד מלפני 3,800 שנה קרא להומניות, לדין שווה ואחיד לכולם, לצדק חברתי וחמלה ועוד ועוד (קנה עבד, קנה אדון לעצמו, מצוות שבת כוללת: ״אתה ובנך וביתך, עבדך ואמתך, והגר הגר בשעריך״ ואפילו על הבהמה יש ציווי לשבות, כדי שאדם לא ישב בבית ובהמתו עובדת בשבילו). אני בספק אם י. ליבוביץ היה נותן לך ציון עובר בהבנת הנקרא, לא כל שכן בהיקש לוגי....

41 היהודים המכוערים דודי
  • 20:16
  • 11.02.12

בסוף יובילו אותנו לאבדון

42 את האנטי-שמיות והאנטי-ישראליות המודרנית היא פרי עמלנו מאחר ואנו עושים לאחרים מה ששנוא עלינו.  (לת) Heinrich Heine
  • 21:05
  • 11.02.12

43 מדינת ישראל מאפשרת לכל יהודי לשים פס על כל אנטישמי, גלוי או מוסווה. ומי שלא מוצא חן בעיניו שישתה את מי האוקיאנוס לשים עליהם פס!!!
  • 21:07
  • 11.02.12

איש "מוסר " שחושב שעם ישראל הוא "כובש" במולדתו יכול לקפוץ לנו עם "המוסר" שלו.
נ.ב. מכיון שגם לאנשי "מוסר" יש תחת אותו הם אוהבים מאד, אהבת התחת תגבר על שנאת ישראל ביום בו יבינו שיציאה נגד ישראל תביא למלחמה גרעינית בכל העולם ולמאות מיליוני הרוגים.

44 תרומת השמאל הפסיכופאטי רווי שנאה עצמית לתודעה... אמיר ש
  • 21:12
  • 11.02.12

ו..לעזאזל, אי אפשר לעצור אותם. ..

45 חייבים להפריד את הדת מהמדינה. האסון שקרה למדינת ישראל בשנים האחרונות הוא הנסיון להגדירה כמדינה יהודית לקוניוס
  • 21:17
  • 11.02.12

אמנם רוב האוכלוסיה מגדיר עצמו בן הדת היהודית. אבל אסור להגדיר מדינה באמצעות דת. זה לא נעשה בשום מקום כמעט, חוץ מהמדינות החשוכות ביותר. דת צריכה להיות עניין אישי ולא מדיני. אחרת נחזור לימי הביניים. חייבים להפריד את הדת מהמדינה.

46 לגזל והכיבוש של ישראל קוראים ציונים ישראלים וזאת שצריך להסביר לעולם. זו לא היהדות טיפש ג'וני
  • 21:24
  • 11.02.12

וכפי שכבר הזכיר הרב שך ז"ל הציונות מתגרה בגויים ולא עושה שום דבר טוב אחר

47 חולשת השקפתן של פרופסור ליבוביץ היא בא_סימטריה שלה ! אבי אפרת
  • 21:36
  • 11.02.12

הכל היה יכול להיות בסדר בהשקפת עולמו של הכותב אם היא היתה באמת סימטרית . חולשת ההשקפה נובעת מעצמת צפיותיו מן העם היהודי, ולא חשובה ההתפלספות אם היהדות היא זו שנוצרה ב-300 השנים האחרונות או מקורה בימי משה רבנו.
לפרופסור ליבוביץ יש צפיות בלתי אנושיות, בלתי מתקבלות על הדעת ובלתי מעשיות מן העם היהודי היושב כרגע בארץ ישראל. הוא מצפה לאיזה שהן תכונות אלטרואיסטיות שאינן מופיעות אפילו בנצרות הרנסנסית.
על מנת שתתקבל פה השקפת העולם הליבוביצ'ית יש להחליף את העם ואת זה לא הוא יכול ולא שותפיו המעטים מאוד יכולים.
לעם היהודי בארץ ישראל אין שום צורך להתנצל על פחדיו הקיומיים מפני אויביו הערבים ותומכיהם בקרב האומות. יש לו הוכחות מוצקות על כוונת הגויים למיניהם. עמוק בגזע המח של כל יהודי צרובים כל אותם דברים שמר ליבוביץ' בז להם בכמיהתו ל"יהודי הליברל, הנאור, הלא מפחד, הקוסמפוליט. תודה לאל שהעם היהודי הנוכחי לא כל כך ממהר לשים יהבו על ערכי ההומניזם שפותחו ב-300 השנים האחרונות באירופה על ידי לא יהודים. זה אותה אירופה שהשמידה 6 מיליון יהודים בתוך 30 מיליון בני האדם האחרים.
בתור בני אדם שווים צודקים בני העם היהודי בארץ ישראל כשהם רוצים סימטריה מוחלטת בקיום ערכים אוניברסליים בשמם חי, נושם וכותב פרופסור ליבוביץ'. עכשיו אנחנו נחכה קצת עם השוויון ויחכו גם הגויים.

48 הפרדת הדת מן הפוליטיקה -צו השעה ס.נתנסון
  • 21:50
  • 11.02.12

כאדם שומר מסורת וחרד לגורל המדינה הציונית הדמוקרטית שלנו הגיע הזמן שכל המפלגות הציוניות יבינו שהפתרון היחידי הוא הפרדת הדת מן הפוליטיקה לאלתר. מאידך צריך לאפשר לכל אחד להיות יהודי בבית הכנסת או בכל מסגרת חינוכית אשר יבחר. המפלגה מימין או משמאל וביחוד מן המרכז אשר תצליח להוביל מהלך זה לא רק שתזכה לתמיכה ציבורית רחבה היא גם תרשם בהיסטוריה כמצילת אחדות העם הנחוץ כל כך בימים אלו...

49 והפתרון כל כך פשוט פתרון
  • 21:59
  • 11.02.12

הפרדת הדת מהמדינה

50 מעניין אם זה אותו עולם שלא נוקף אצבע על המתרחש בסוריה ובעולם הערבי?  (לת) כנראה שלא, יש עוד עולמות!
  • 22:06
  • 11.02.12

51 אוטו-אנטישמיות במסווה של קישקוש מלומד  (לת) עוזי
  • 22:30
  • 11.02.12

52 תודה פרופ' לייבוביץ' אילן
  • 22:33
  • 11.02.12

מאמריך (המעטים מדי לטעמי) הם תמיד פוקחי עיניים ומעוררי מחשבה. המשך בלי מורא.

53 השמאלנים ההומניסט
  • 22:45
  • 11.02.12

הוי שמאלנים ארורים שתשרפו כבר כולכם איזה עולם נפלא יהיה לנו

54 לאורך כל ההיסטוריה, מאז ימי רומא, מהווה היהדות מושא לשנאה מצד לא-יהודים - וגם, לגודל הצער, מצד כל מיני משומדים, עוכרי ישראל, נבלות וטרפות שונים ומשונים. הרי אין צורך לומר שרק מנוול לאמיתו מסוגל לראות ביהדות (או בישראליות, או ביהדות הישראלית) את מה שליבוביץ טוען שרבים רואים בה - ולא את מה שהיא באמת, מימוש זכותנו האוניברסלית להגדרה עצמית, נוכח איומי השמדת עם מתמידים. אלא מאי? חסרים מנוולים?... יש בשפע. מהם, לחרפתנו, נושאים דרכון ישראלי. מה לעשות. מודרניסט .
  • 22:56
  • 11.02.12

לאורך כל ההיסטוריה, מאז ימי רומא, מהווה היהדות מושא לשנאה מצד לא-יהודים - וגם, לגודל הצער, מצד כל מיני משומדים, עוכרי ישראל, נבלות וטרפות שונים ומשונים. הרי אין צורך לומר שרק מנוול לאמיתו מסוגל לראות ביהדות (או בישראליות, או ביהדות הישראלית) את מה שליבוביץ טוען שרבים רואים בה - ולא את מה שהיא באמת, מימוש זכותנו האוניברסלית להגדרה עצמית, נוכח איומי השמדת עם מתמידים. אלא מאי? חסרים מנוולים?... יש בשפע. מהם, לחרפתנו, נושאים דרכון ישראלי. מה לעשות.

55 עובדות ערן
  • 00:39
  • 12.02.12

עובדה היא שישנן מעט מאוד אנשים בעולם שחיים תחת משטר הומני כמו זה של מדינת ישראל.
צאו ובידקו האם 1.2 מילאירד הסינים זוכים לחיות תחת משטר כזה.
אולי מאות מיליוני אזרחי אמריקה הלטינית אשר משטריה רובם ככולם מושחתים עד היסוד.
אולי מאות מיליוני אזרחי מדינות ערב ואפריקה?
אולי העזתים תחת שלטון החמאס?
לפי החשבון שלי אנחנו משתייכים ל- 10%-15% בעילית של העולם מבחינה זאת.

העובדה שרוב העולם מזהה את היהודות עם כיבוש, גזל וצרות אופקים אומרת בעיקר שמישהו הצליח לשווק את הרעיון הזה בצורה טובה (בין השאר העיתון הזה).
עובדה נוספת היא שבתחילת המאה העשרים רוב העולם המערבי זיהה את היהדות עם גזל, רמאות ו"הפרוטוקולים של זקני ציון", ובארה"ב מר הנרי פורד חילק את הספר הידוע לכל מי שקנה את אחת מהמכוניות שלו.
במאות שקדמו לזה, היהדות הייתה מזוהה אצל רבים עם אכילת ילדים נוצרים בפסח. מה בדיוק אנחנו אמורים ללמוד מזה?

עד מתי נמשיך לנסות לרצות כל הזמן את "העולם", במקום לשאול את עצמנו מה נכון לעשות?

56 התזה הבסיסית של הפרוסור המכובד שגויה מלכתחילה חנן
  • 00:50
  • 12.02.12

התזה הבסיסית של הפרוסור המכובד שגויה מלכתחילה, התזה היא:

"חלק גדול מאוד מהציבור בישראל, ולא רק החלק הדתי שלו, מאמין שתכלית עיקרית לקיום המדינה היא לתת ביטוי ליהדותה"

תכלית קיומה של מדינת ישראל בנוי בראשית על הגנתם הפיסית והכלכלית של תושביה. הציבור בישראל לא מאמין שהם באו לעולם לשם איזו מטרה פילוסופית, בין שהיא ביטוי ליהדות או להיות אור לגויים.

ארה"ב נבנתה ע"י מהגרים שבקשו חופש דת, אבל חופש דת לא תכלית עיקרית לקיום המדינה.

היטלר וסטלין האמינו שתכלית המדינה זה לתת ביטוי לפילוסופיה שלהם וראה להיכן היגיעו.

החלטת האו"ם 181 מבססת את ישראל כבית פיסי וכלכלי ליהודים שגרים שם ואלו שמהגרים אליה ולכל הגרים בה.

"לתת ביטוי ליהדות" זה חלק מהפילוספיה של רוב היהודים, בישראל ובתפוצות, אבל בכלל לא הנתבך הראשי בפילוסופיה, או בחיים או במדינה שלהם. זה בא רחוק ברשימה אחרי ביטחון פיסי, בטחון כלכלי, זכות לחינוך, חופש ביטוי וכו.

הגדרה פילוסופית אדוני הפרופסור חשובה בשבילי אבל יושבת אחרי איך לנסוע לעבודה או מי יוציא את האשפה ומי יכח את הילדים לגן.

57 נראה שהמידע הנמסר על ידי אליה לייבוביץ' הוא לא טעות אלא כוזב ביודעין. יש אהדה רחבה לישראל וליהודי ישראל . 'האהדה הנאחבת לטרור הערבי' היא המצאת התעמולה הפסיכולוגית העויינת.  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 02:57
  • 12.02.12

58 הבנו, אדון פרופסור, אתה וקומץ חבריך "הומניסטים, נאורים וליברלים" ואנחנו, הרוב הגדול, חשוכים שכמותנו אנשים מרושעים, מדכאים וגוזלים, והורסים לך את החופשות באירופה ומסיבות הקוקטיל והכנסים ברחבי העולם. כמובן שלפני שהייתה ליהודים מדינה האירופאים ושאר העולם השתגעו עלינו. עד שבאנו אנו הנבערים והרסנו את הכל.  (לת) סוציולוג
  • 06:48
  • 12.02.12

59 הדת היהדית גזענית בבסיסה כי מטרתה היבדלות ותחושת "עם נבחר"  (לת) צבי
  • 07:17
  • 12.02.12

60 צדק אחד העם. יהדות חו"ל הכרחית. דרושים מיליונרים שימננו את הפשיסטים הישראלים.  (לת) צבי
  • 07:18
  • 12.02.12

61 הצדיקים בסדום וסקוט פיטצג'רלד עורבא
  • 07:42
  • 12.02.12

לא חסרים צדיקים בסדום ופרופ' ליבוביץ' הוא לבטח אחד מהם. אולם כמה מהם עומדים במבחן ומדלגים מעל לסף שקבע הסופר פיטצג'רלד:
The test of a first-rate intelligence is the ability to hold two opposed ideas in the mind at the same time, and still retain the ability to function.
ובמקרה הספציפי שלנו: כמה מאתנו, במחנה האנטי-ימני, מסוגלים להבחין בשוני העקרוני, בתהום הפעורה בין ניעור חוצננו מההתנחלויות מסיבות מוסריות ומדיניות, והאופן שבו העולם, להבדיל, מוקיע את אותה תופעה עצמה - משום שהוא רואה את העם היהודי ואת כל מעשיו מבעד לפילטר תיאולוגי, מבעד ל"מראה אפלה"? פרופ' ליבוביץ' בעליל אינו מבין את התופעה, היינו את המלכוד שבו אנו מצויים, למרות שעמדתו המוסרית היא ללא רבב.

62 דומם צומח חי מדבר ישראל (רמבם) יהודי אנטישמי
  • 08:28
  • 12.02.12

איזה בשורה יש ביהדות ? יהירות, חוסר שיוויון בן בני האדם, ניצול, גזל, עושק, טוב לכל עם והמאפיינים שלו אנחנו אלופי עולם בחליבת פרות מזל שהקמנו מדינה רחוק מהמערב לא להפריע לאף אחד, להרקב בחרא של עצמינו, וחבל שישרל לא נמצאת במדבר סהרה, כי כניראה שלא נשנה את דרכינו, עם כבר לעשוק אז אחד את השני, שזה לא רע טוב עם סגולה שלי אני לצריך ללכת להקיא מה שאומרים... תסדרו ;)

63 שיר......... החושב בקול
  • 08:47
  • 12.02.12

בס"ד

לול של עקרבים.

במדעי האני חושב ולפי דעתי,
מניחים וסבורים שם כל אחד באופן פרטי,
שמה שחשוב יותר מהכל,
להכריז אני פה וזה הקול,
אני קוקוריקו משמיע קול.
קוקוריקו קוקוריקו משמיע קול
קוקוריקו קוקוריקו וזה הקול.

זה יכול להיות עם אבזם על האף,
או קעקוע של פרח אפילו קרנף,
חברות מתאימה בעמותה מדהימה,
תואר מתאים במדעי הרוח והצילצולים
ויותר מסוכנים הם אלה המצטבעים כצנועים.
קוקוריקו קוקוריקו משמיע קול
ובכל הזדמנות שאמצא, אנסה לעגל לי ביצה.

האני הגדול שפיתח השמאל,
המשנה בכל יום את חוקי האתמול,
ואני זה אני ואני הגדול,
יודע לומר כל דבר בלי ללמוד בלי לשאול,
ושאת דעתי בלי לשאול עיצב לי השמאל.
קוקוריקו קוקוריקו משמיע קול
קוקוריקו קוקוריק תיקונים בגדול.

ואני הגדול מהצד של השמאל,
אכפה דעתי על כל המכלול,
ומומחה, היודע את כל האמת לשלול,
ובכל פעם שאהיה בנירוונה,
אנסה ליישר לי בננה.

קוקוריקו קוקוריקו משמיע קול
קוקוריקו קוקוריקו הורס הקול
כי אני קוקוריקו אני מהשמאל
שונא את עצמי ועמי בגדול.

64 מסכים, לא יכול להיות מדוייק יותר.  (לת) אני
  • 11:52
  • 12.02.12

65 אפילו איש המוסר הוגו צ'אבז אינו יכול להתעלם מרצח ילדים נוצרים ומוסלמים לצורך אפיית מצות. אז מה לנו כי נלין על חומסקי? אנחנו פוחדים כיון שמיליארד איש רוצים להשמיד אותנו, ורצו בזאת גם לפני ה"כיבוש". אנחנו כובשים, כיוןם שהערבים פתחו נגדנו במלחמות מספר פעמים, ומסרבים לקבל את הצעות השלום שלנו. וגם כשנתנו שטח במתנה - הוא נוצל רק כדי להרוג בנו. גזלנו אדמות רק ב-48, כאשר ניסו להשמידנו. ועכשו מציע הרוצח הנגזל "פריש מיש"- נגיד שלא ניסיתי להשמיד אותך, בוא תחזיר את המצב לקדמותו, ואת הערבים לשייך מוניס. בפעם הבאה אולי הנסיון יצליח יותר. פרופסור לאסטרומשהו: כמה מרחף בחלל אפשר להיות?  (לת) מצ'לס
  • 11:53
  • 12.02.12

66 תפסיקו להתעסק בטפל, עיקר המאמר מצוין: יש להפסיק להשתמש ב"יהדות" כקרדום לחפור בו. יש להפוך את המדינה למוסרית ולא ליהודית. כך תהיה גם מוסרית וגם יהודית.  (לת) גידי
  • 12:53
  • 12.02.12

67 אני אוהבת את היהדות שלך.  (לת) ציונית
  • 21:13
  • 22.02.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת