פסיכיאטריה ואנכרוניזם

לפני כחודש וחצי קמה מחאה נגד הספר "פרקים נבחרים בפסיכיאטריה" (אליצור, טיאנו, מוניץ, נוימן, הוצאת דיונון, אוניברסיטת תל אביב). הספר, שראה אור בגרסתו הנוכחית ב-2010, מציג עמדות אנכרוניסטיות ושגויות נגד הומוסקסואליות. מומחים לבריאות הנפש, אנשי חינוך וחברי הקהילה ההומוסקסואלית מחו על התכנים של הספר שמשתמשים בו בתוכניות לימוד רבות.

זוהי מחאה מוצדקת. ספר לימוד המשמש בהוראת בריאות הנפש בשנת 2012 אינו יכול להציג הומוסקסואליות באופן שבו מתאר אותה פרופ' שמואל טיאנו בפרק שחיבר, היינו כ"הפרעה נפשית" המופיעה, בין היתר, בעקבות "צורך תלותי חזק". טיאנו אף כותב, כי אפשר לטפל בהפרעה הזאת באמצעות טיפולי המרה.

אבל אין די בלובי המכובד שיצא נגד הפן ההומופובי של הספר. אפשר אפילו לומר, שהדיון בהיבט זה מאפיל על גילויים של עמדות חשוכות ומסוכנות לא פחות המופיעות בספר. גם אם נניח לניסוחים בעייתיים בסוגיות כמו טיפול באבלים, בנכים ובאוטיסטים, יש נושאים שבהם סטייה מן האמת אינה רק מביישת את הכותב, היא גם סכנת נפשות.

דוגמה לכך היא הפרק המסביר, כי גילוי עריות בין אב לבת הוא בעצם אשמת האם, הנמנעת מקיום יחסים עם בעלה, או תוצאה של פיתוי האב על ידי בתו. בעניין אחר נכתב, כי רוב הילדים המוכים הם חריגים ובעייתיים. כלומר, לפי הספר, ילדים "נורמליים" לא מוכים.

לעמדות אלו חשופים, בין השאר, סטודנטים לפסיכולוגיה, לפסיכיאטריה, לרפואה ולעבודה סוציאלית. כפי שנטען בעצומה נגד הספר, השפעתו הפוטנציאלית על מטפלים אלה הופכת את התכנים הללו למסוכנים ממש. אבל יש סיבה נוספת, משמעותית לא פחות, לכך שהעמדות המופיעות בספר מסוכנות: "פרקים נבחרים בפסיכיאטריה" נמצא בשימוש נרחב במערכת המשפט ובמערכת הרווחה. סקירה מהירה במאגר המידע המשפטי "נבו" העלתה 32 ציטוטים של "פרקים נבחרים בפסיכיאטריה". זהו רק קצה הקרחון משום שכתבי תביעה, כתבי הגנה ומקרים המסתיימים בפשרה אינם מופיעים במאגרי המידע המשפטיים.

היה אפשר לצפות, כי בעקבות המחאה נגד הספר ימהרו האחראים לטפל בבעיה. אבל בתגובה שהתפרסמה ב"הארץ" התחמק מנכ"ל הוצאת דיונון מהתמודדות עם הטענות. מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר בתגובה על המחאה: "במסגרת החופש האקדמי (המעוגן בחוק) הנתון למוסדות להשכלה גבוהה, הם אלה הקובעים את הביבליוגרפיות הרלוונטיות לכל תחום ותחום הנלמד במסגרתם".

תגובות אלו אינן הולמות את גודל המחדל. הטענה בדבר חופש אקדמי אינה קבילה במקרה זה. חופש אקדמי אינו חל על תוכן שגוי מבחינה מדעית. בנוסף, חופש זה אינו יכול לחול על תכנים פוגעניים, המצדיקים, בנסיבות מסוימות, אלימות של אב כלפי ילדיו, גילוי עריות וכו'. המינוח המתאים אפוא אינו חופש אקדמי, אלא רשלנות מקצועית.

טוב היה, אם המו"לים והמועצה להשכלה גבוהה היו מקשיבים לצו מצפונם ומושכים את הספר מהמדפים ומתוכניות הלימודים. אבל גם אם הם, והמחברים, אינם מוטרדים מתרומתם לפסיקות המקלות עם עבריינים, כדאי לכל המעורבים לשקול את האפשרות, שהספר חושף אותם לתביעות נזיקין מצד כל מי שנפגעו על ידי האבחנות האנכרוניסטיות, הפטריארכליות והשגויות המופיעות בו.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הכותבת מניחה מראש שכל מי שאינו סבור כמותה אין לו זכות דיבור ודבריו שגויים - אין ספק שהיא טיפוס שחצני ולא אתי. כל מי שמכיר אותה מוזמן לאשר זאת  (לת) משה ירון
  • 05:49
  • 10.02.12

02 לא מכיר את הספר, אבל אולי יש בו גם מהאמת? הקורה המשור
  • 05:56
  • 10.02.12

לא כל אמירה שאינה תקינה פוליטית היא בהכרח אינה נכונה . הומוסקסואליות, וגם התנהגויות מיניות אחרות כמו דיני נידה מחמירים, אינה התנהגות ׳נורמטיבית׳. יחד עם זאת היא אינה מזיקה לסביבתה ואינה כרוכה ההפעלה כפויה של אלימות, בדרך כלל, ולכן היא לגיטימית ואין זכות להתערב או ׳לתקן׳ אותה.

03 קופרניקוס, גלילאו - מי ייגול עפר מעיניכם! לוקה בראצי
  • 06:55
  • 10.02.12

האם השימוש במילה המומצאת והמלאכותית הומופוביה מכשיר כל שרץ?

האם האמת המדעית דינה ליפול קורבן למינפולציה של המילים?

מה לעשות, והרוב הוא זה שמגדיר בהתנהגותו מהי נורמליות.
זו הגדרה מדעית.
מי שסוטה מהנורמה - אינו נורמלי במובן הזה שהוא לא מפגין התנהגות המצופה מרוב בני האדם.
לא נורמלי אין פירושו לא חוקי.
אבל מכאן ועד להפיכת ההומופובויה למחלה וההומוסקסואליות ליתרןו אבולוציוני, מתנל האל לאדם...הדרך ארוכה.

כן. גבר נורמלי מתעב ופוחד מגילויי הומוסקסואליות כי זה נגד טבע האדם.
חברה נורמלית מתעבת גילויי הומוסקסואליות בדיוק מאותה הסיבה הם מאיימים על קיומה.

וכשבא אדם שעיסוקו בפסיכיאטריה ומביא הגדרה לאומוסקסואליות של מתיישבת עם איך שהם רוצים לראות את עצמם - הם מתרעמים.
על מה?
תהיו נורמלים - ואף אחד לא יגדיר אתכם כלא נורמלים.
אם נולדתם הומואים - או התפתחתם להיות הומואים כפי שהפרופ' מאמין לפי מיטב הידע המדעי העדכני מאחר ולא נמצא גן או גנים להומוסקסואליות - אתם שונים וחריגים ולא יכולים לצפות מהחברה לקבל אתכםכמו שאתם. בדיק כמו שאי אפשר לצפות מחברה נורמלית לקבל לתוכה פדופילים או חובבי משכב בהמה או גזענים.

הפרופ' בסך הכל הביא את ההשקפה המדעית העדכנית. אתם מוזמנים לשבת ולהתווכח איתו. אבל מה שברחתם לעשות הוא לשרוף את ספריו בעצם.


  •   קופרניקוס וגלילאו נחשבו כסוטים מהנורמה משה
    • 13:28
    • 12.02.12

    הפסיכיאטרים של זמנם,הכמרים שהיו אחראים על מה שנחשב כנורמה נכונה ויחידה,רדפו אותם למוות,בעזרת המונים מתלהמים ובורים כמוך.
    אישיות בריאה ונורמטיבית לא נקבעת על ידי הרוב,
    אם זה היה כך אז הנאצי הכי רצחני הוא בעצם נורמלי(למעשה הפסיכיאטרים הגרמנים התחילו את כל העניין של השמדת השונים בהמתת חריגים)
    חברה בריאה ומתקדמת שרוצה להתפתח לא רק שמקבלת שונים ושונות אלא שהיא מבוססת עליהם,
    החברה שאתה מדבר עליה קיימת היום בעיקר באיראן ואפגניסטן,
    אולי תאסוף את כל הפסיכיאטרים ותעברו לשם .

04 מזעזע, פשוט מזעזע!!!!  (לת) אחת
  • 07:07
  • 10.02.12

05 תוכן שגוי מבחינה אקדמית? מאיפה את ידעת, כי את חושבת אחרת? בלי קשר לשאלה האם העמדות (לא דעות) המובעות בספר נכונות לדעתי או לא (חלקן לא) את בסך הכל מנסה לכפות את דעותיך בנושאים רפואיים שאין לך מושג בהם (את לא פסיכיאטרית/פסיכולוגית קלינית למיטב ידיעתי) ובכך אינה שונה מהאינקוויזיציה או מכל ממסד חשוך אחר שניסה לכפות את דעותיו על כל נתיניו. מזל שאנחנו לא נתינים שלך.  (לת) ע.ג.
  • 07:07
  • 10.02.12

06 שפוך חמתך העסקן
  • 07:28
  • 10.02.12

ברור שהכותבת אינה מתלהבת מדברי פרופ' טיאנו. אין בכך דבר יוּצא דופן - אני איני מתלהב מרוב מה שאני קורא בעיתון. הטיפשות הפסיכואנליטית גם היא אינה חדשה, שכן היא נלמדת באוניברסיטאות זה כמאה שנה. מה שעוד אינו חדש זו החשיבה שספר מסויים הוא מסוכן ושחנויות הספרים צריכות להסיר אותו מהמדפים. בתנ"ך כתוב "שְׁפֹךְ חֲמָתְךָ עַל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר לֹא יְדָעוּךָ" אז מה - נסיר אותו מהמדפים? אין סוף לספרים המסוכנים שנמכרים יום יום באוניברסיטאות וגם במקומות אחרים.

07 פשוט מדהים! ואין ספרים אחרים, מתקדמים יותר?  (לת) פסיכיאטריה בחצי גרוש
  • 07:35
  • 10.02.12

08 חבל שחבורת שוביניסטים מיזוגנית והומופובית, אשר לא טורחים להתעדכן בספרות מקצועית עכשוית, משתמשים בספר לימוד להפצת הדעות הקדומות והאמונות התפלות שלהם. אם אלו האנשים שמכשירים את אנשי בריאות הנפש בישראל, מוטב וראוי לנסוע לחו"ל כדי לעבור את ההכשרה. הייתי שולח אותם אל ספת הטיפולים כדי לברר את שורשי הפחד הלא רציונלי שלהם מפני הומוסקסואליות לפני שניתן להם רשיון לעסוק בטיפול. בושה!  (לת) איתי
  • 07:48
  • 10.02.12

09 פסיכיאטריה ברובה אינה מדע מדען
  • 07:51
  • 10.02.12

האמת יוצאת לאור.
רוב הפסיכיאטריה אינה מדע.
חלק קטן העוסק בתרופות יכול להסתופף תחת הכותרת 'מדע', כל היתר - דיבורים בעלמא

10 אולי כדאי להביא דוגמאות של ממש להשפעה שלילית של הספר על מערכת המשפט, לפני שפוגעים בחופש הדיבור.  (לת) יוסי
  • 07:52
  • 10.02.12

11 הגדרה: "דעות אנכרוניסטיות" = דעות שבטרם ההשתלטות המוחלטת של טרור "התקינות הפוליטית". מילון עברי - 2 הגדרות לסוף השבוע
  • 08:36
  • 10.02.12

"תקינות פוליטית" = מתנת אילי ההון הליברלים השולטים בתקשורת העולמית, לאוכלוסיות שמצביעות עבור השמאל הליברלי. פשע ה"הומופוביה" היא המתנה להומואים ופשע ה"גזענות" היא המתנה לכל היתר.

12 פסיכיאטרים אינם רופאים. מקסימום רוקחים מתוחכמים. קין
  • 09:16
  • 10.02.12

עוד מחפשים את הפסיכיאטר שיסביר לנו בדיוק מה עושות התרופות למוח. לא שאפשר בלעדיהן אבל הפלצנות הכרוכה במקצוע התאורטי הזה....

13 כן, אבל אולי זה כן נכון עובדתית שגילוי עריות מתקיים בין אב שאשתו לא מקיימת איתו יחסי מין לבין בתו, מישהו חקר את זה?  (לת) אבל זאת לא סיבה להאשים את הבת
  • 09:29
  • 10.02.12

  •   אין שום קשר! הילה
    • 12:23
    • 10.02.12

    גילוי עריות לא מתקיים בשל תיסכול מיני. עד כמה שידוע לי יש עוד מספר אופציות לגבר מתוסכל מאשר להתחיל לקיים יחסי מין עם בתו. האם אתה מתוך תיסכול היית פונה לבתך?? השאלה שלך רק מראה כמה הנושא הזה מצריך הבהרות, קיום של ספר שכזה מחזירה אותנו שנים אחורה.

  •   להלן התוצאות כן חקרתי
    • 13:07
    • 10.02.12

    יש מתאם גבוה בין אנשים שאנסו את בנותיהם וגם את נשותיהם
    גברים שלא קיימו יחסי מין במשך זמן שעולה על שנה עם נשותיהם מוצאים פורקן אצל זונות
    מסקנה אונס, סטיות מין כאלו או אחרות לא קשורות לזמן שבו לא קיים החולה יחסי מין

  •   אוי , הבורות!!! אאא
    • 15:34
    • 10.02.12

    אב שאונס את בתו, ממש לא חייב להיות כזה שאשתו לא קיימה איתו יחסים. למעשה - אין קשר!
    ברוב המוחלט של המקרים, הוא עצמו סבל מהתעללות מינית בילדותו (על משקל: ילד מוכה הופך להורה מכה), לצד התפתחות מינית מעוכבת או רגרסיבית, שבעטיה הוא מתגרה מילדות שעדיין לא התפתחו, וחווה תחושת כוח ועוצמה מול ילדות כאלה.
    במילים אחרות: ברור שהרס החיים שלהילדות שחוו התעללות מינית -שובר את הלב ממש, אבלגם המתעללעצמו זקוק לטיפול!!!

14 המל״ג - ארגון שמונע יתר על המידה משקולים לא אקדמאים גדעון
  • 09:38
  • 10.02.12

על פי המועצה להשכלה גבוהה, במסגרת החופש האקדמאי גם עבודת המחקר של הפרופסור ההולנדי המפורסם סטפל (שפברק נתוני מחקר) חסינה מבקורת צבורית

15 נטשתי את הספר עוד בגלל כל טעויות הדפוס ! הוא פשוט לא מקצועי.. מה אפשר לצפות? 1
  • 09:49
  • 10.02.12

כשאין תקציבים לפסיכיאטריה אל תצפו ליותר מדי.
ולכול האנטי פסיכיאטרים, כנראה שאף פעם לא באמת הייתם צריכים אחד/ת או שפשוט הטיפול לא הצליח במלואו. זה קורה בכל תחום.

16 עליזה רוזנבלום פניאל
  • 09:55
  • 10.02.12

בטור מי את מבקרת את הספר?‏ בטור פסיכיאטרית?‏ בטור מבקרת סיפרותית?‏ בטור משפטנית?‏ או בטור בתו של באבא ברוך?‏!‏

17 פסיכיאטריה=חושך, עושק, רשע ואכזריות שמעון ש
  • 10:09
  • 10.02.12

זה לא עניין של "אנכרוניזם"; זו פשוט מהות הפסיכיאטריה, שנאה מודחקת לנפגעי הנפש באשר הם.
את נגעת כאן רק בקצה הקרחון, למעשה, הרוב המוחלט של המטופלים הבאים בשערי בתי החולים הפסיכיאטריים סובלים משלילת זכויות ו/או חירויות קשה, מכך שמחילים עליהם "אבחנות" מעוותתות, מנותקות מהמציאות ולעתים אף שטופות שנאה כפי שהראית כאן ובסך הכל, שיעור ה"ריפוי" שהשיגו ומשיגים הפסיכיאטריים הוא זעום ביותר.
אבל האוכלוסיה שנזקקת לסיוע נפשי משמעותי היא בבחינת רחוק מהעין רחוק מהלב, כולנו מאמינים ש"לנו זה לא יקרה", עד שזה קורה ואנחנו משלמים ביוקר על שתיקתנו נוכח פגיעה מתמשכת בזכויות אדם ועוולות קשות שמתרחשות תדיר במערכת הפסיכיאטרית.

18 לא יאמן כי יסופר  (לת) העוד ישנם כאלה?
  • 10:12
  • 10.02.12

19 אנשים עצמאיים שיודעים לזהות את טבעם הייחודי שהוטמע בהם בלידתם, וחיים לפי טבעם ולא לפי טבע האחר, אינם זקוקים לטיפול פסיכולוגי , קל וחומר לפסיכיאטרים. ברם, הרוצה להיות כמו כולם, כולם, - בדומה למערכת חינוך שלא מתמקדת בפיתוח סגולות טבעיות אצל היחיד- נמצא מבטל את זהותו האישית. זאת משום שהוא מגלה תלות, ברבנים, מרפאי אוב למיניהם, גורו, ושוטפי מוחות בתחום הפוליטי והצרכני. מאבדי הזהות סובלים מניכור הולך ומתעצם שסופו בטרוף הדעת. הללו לא מגלמים את האידיאה האריסטוטלית שהוטמעה בהם כאנטלכיה גנטית, ואצים ממטפל למטפל. צרתם של אלו, שהמטפלים עצמם לא מודעים לחשיבות אורח החיים המותאם לאמת הפנימית של היחיד. וכבר גרס סוקרטס, "דע את עצמך," והחרו אחריו הסטואים שהמוטו שלהם היה,"חיה לפי טבעך." ואידך זיל גמור...  (לת) שלמן הפנסיונר
  • 10:41
  • 10.02.12

20 לא אחזור ואומר ש"במקום ששורפים ספרים ישרפו אנשים" אלא שבמקום שכולאים את מי שמפרסם מחקר תורני גתה
  • 10:41
  • 10.02.12

( שמקצועיותו זכתה לשבח ע"י הרב הראשי לשעבר) על "ברור לכות הריגת גוי" במקום כזה מר יהיה גורלם של אנשי מדע שהם לא פוליטיקלי קורקט.

21 החן של הפיגור שיינדל
  • 10:45
  • 10.02.12

בשום מקום במערב לא יופיע ספר שכזה. תעודת עניות. עם זאת יש חן מסוים, חן אקצנטרי, בהשמעת עמדות שאינן "פוליטיקלי קורקט". הטענה שהבת מפתה את האב המקיים עמה יחסים אינה משוללת יסוד, אף שעולה ממנה ניחוח משונה, בלשון המעטה, משום שהאחריות בליגאלית והמוסרית היא לחלוטין בידי האב ולא בידי הקטינים בני ביתו.

22 באמת מזעזע בושה ונכלמת
  • 10:46
  • 10.02.12

האדם הקדמון קיבל פרופסורה בפסיכיאטריה ומלמד בורות ובערות במוסדות שנועדו לתת השכלה גבוהה.

23 מה לך להתלונן על הספר הישראלי, כשהDSM - התנ"ך העולמי של הפסיכיאטריה, קבע לאחרונה ש'התנגדות לשלטון' (ODD) ותסמונת קדם-וסתית הן מחלות נפש? נראה שהפסיכיאטריה כולה התחרפנה בשנים האחרונות (אם לא קודם)  (לת) ישראלי אמיתי
  • 11:05
  • 10.02.12

24 אתם מנסים להשתיק דעה מבוססת מדעית בשם הפופוליזם. אבי
  • 11:07
  • 10.02.12

אולי באמת ההומוסקסואליות היא סטייה שניתן ומומלץ לרפאות אותה? מאיפוא הכותבת שאיננה מדענית מחילטה?

25 חשוב מאוד! תודה רבה רוני
  • 11:26
  • 10.02.12

כשקראתי את החלק על גילוי עריות פשוט הצטמררתי, מזעזע! ובושה גדולה

26 מסיים תואר בעבודה סוציאלית ולא נתקלתי בספר. נשמע זוועתי.  (לת) תומר
  • 12:00
  • 10.02.12

27 הכותבת למי שלא יודע היא אכן בעלת דוקטורט בפסיכולוג  (לת) אורן
  • 12:23
  • 10.02.12

28 ולא זו בלבד לילה
  • 13:07
  • 10.02.12

מדובר בtext book בעייתי ואנכרוניסטי, גם בפרקים מרכזיים העוסקים בהפרעות מאג׳וריות, אבחנותיו מנוסחות כפי שהיה מקובל עד אמצע המאה הקודמת. מן הראוי לתרגם לעברית את הDSM (המדריך לאיבחון של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית) ולקבוע שיהווה בסיס מקצועי לאבחנות בתחומי בריאות הנפש. הפסיכיאטריה מותקפת דיה, גם מבלי שתעשה שימוש בספרות מקצועית עילגת ומתעתעת.

29 מה לצפות ממדינה שתורת האבולוציה מודחקת החוצה מבתי הספר התיכוניים  (לת) במקור הספר נדפס בערב הסעודית
  • 13:07
  • 10.02.12

30 לסל המיחזור  (לת) לילה
  • 13:09
  • 10.02.12

31 המדע הלא עליז תומש, יפו
  • 13:13
  • 10.02.12

תודה לעמליה שהוציאה אל האור עוד פן אכזרי של העיוות המתקרא פסיכיאטריה. בשנים האחרונות הפף הפסאודו מדע הזה לחזות הכל, עם האבחנות הפרועות שלו, ההגדרות הנוקשות וההיררכיות, וחלוקות התרופות חסרת האחריות. אני מפנה את כולם לאתר גלי צה,ל און ליין, לפרק בתכנית "שעת נפש", בה התארחתי אצל פסיכיאטר הכוכבים אילן רבינוביץ' ושותפו-מעריצו-מטופלו חנוך דאום. תצוגה כזו של כוחנות, אדנות, שיפוט מוקדם ואפילו גזענות לא ראיתם מזמן. האגף הזה של הפסיכיאטריה הפך מזמן למשרת של תרבות מסוימת, ימנית קפיטליסטית, ובעצם לתחנת סמים ענקית. הלאה ה"מטפלים"! הלאה ה"תרופות"! זמן לחזור לאנושיות פשוטה, מכילה, שלא מוכתבת ממצבי קיצון.

32 פסיכיאטריה היא תחום מעורפל לא מדעי וזמני בתחום הרפואה.הבשורה תבוא מתחום הביו גנטיקה זהבה
  • 13:18
  • 10.02.12

ועד אז מדשדשים באפלה.בהעדר כלים אחרים שיסיעו להתמודד עם בעיות המוח של האדם עושים שימוש בקיים. הפסיכיאטריה לא הצליחה להתקדם בשום צורה.לא תרופתית ולא אחרת ולהביא לריפוי חצי חולה אפילו. כל ההישג הוא בתחום הסימפטומטי.תשובות פרימיטיביות שתופעות הלוואי שלהן לא פחות גרועות מהמחלה עצמה .למצוקות נפשיות אין מזור ולמחלות נפש מהסוגים הקשים מאניה דיפרסיה וסכיזופרניה התשובות מאד מוגבלות. הושג בעיקר שקט תעשייתי.הראשונים לדעת זאת הם הפסיכיאטרים.שרובם חבורת בינוניים מינוס אותם שלא מצאו לעצמם אפיק רפואי ראוי יותר.או לא התקבלו או לא רצו להתמודד .והעדיפו להתערסל בתחום מאד לא תחרותי תחום שאי אפשר להכשל בו .תחום ריק מתוכן .ענף רפואי שסופו להעלם ברגע שהמחלות יפוענחו ברמה המיקרו ביולוגית נוירולוגית.

33 הפסיכיאטריה צריכה להתרכז בטיפול ולא במלחמה על הגדרות. פסיכיאטר בכיר וותיק
  • 13:24
  • 10.02.12

אני מאמין גדול בפסיכיאטריה כמקצוע מדעי ובעל יכולת מאד מעשית לסייע. עם זאת, מצידי אם הקהל הרחב רוצה לחשוב שהומוסקסואליות היא הפרעה או מחלה או שום דבר, שיהיה כך, אם הומוסקסואל רוצה לפנות לטיפול עקב מצוקה פרטנית או בחיי הזוגיות, אפשר לטפל בו בשיחות או בתרופות ללא שום הבדל מהטרוסקסואל (סטרייט) ואין צורך להיכנס למלחמה על ההגדרות. ההגדרות הנוקשות אם זו הפרעה או מחלה או כלום נועדו יותר לצרכים משפטיים, ביטוחיים וכו' אשר ממילא נקבעים ונשלטים ע"י אנשים שאינם רופאים. כמו כן הפסיכיאטר לא חייב לנסות להצטייר כמי שיודע להסביר במדוייק איך נוצרה כל תופעה נפשית. גם במחלות גופניות במקרים רבים יודעים לטפל טוב יותר מאשר להסביר איך נוצרה המחלה. התאוריות הפסיכולוגיות המדוייקות לגבי הדרך שנוצרת הומוסקסואליות קשות למדי להוכחה ועלולות ליצור התנגדות בקהל הרחב לכלל הטיפול הפסיכיאטרי וחבל, ולא בטוח שחיוני. אגב, הספר המדובר הוא לדעתי ספר מצויין ! ואני ממליץ עליו לכל מי שמתעניין בתחום כולל קהל רחב, כל טוב !!!

34 מה זאת הזוועה הזאת?  (לת) איך אפשר לקחת ברצינות
  • 13:25
  • 10.02.12

35 תודה על המידע החשוב. לא הייתי מודע כלל לסיפור המבייש הזה. לא אסכים ללמוד מספר שכזה.ישראל ,2012?  (לת) סטודנט הומו לעו"ס
  • 13:51
  • 10.02.12

36 הכי אהבתי את הפירסומת מתחת לכתבה. יניב
  • 13:56
  • 10.02.12

כי כל דבר שמוזכרים בו פסיכיאטריה ופסיכולוגיה- מעולם לא היה שווה קריאה. מתי כבר תבינו שאלו סתם קישקושים שלא מסוגלים לרפא שום דבר אלא עושים רק את ההיפך ?

37 עליזה רוזנבלום פניאל
  • 14:06
  • 10.02.12

גם אני בן אדם ובגלל זה מותר לי לכתוב בטור ולא בתור?‏ אני לא סופר, אז למה את מתקנת אותי?‏ אולי בגלל שאת המומחית של המילה?‏ האגו שלך מנופחת ואת חושבת שאת מומחית של המילה מכשירה אותך לכתוב על כל דבר שבעולם הכתוב בספר. במקרה של הפסיכיאטריה את נותנת פתחון פה על כל מיני אנשים כמוך, בעלי אגו מנופח ומתחבאים בכל מיני "קבוצות‏"‏.

38 הבעיה היא באבחון הפסיכאטרי עצמו ולא בספר אחד מישהו
  • 14:17
  • 10.02.12

שכן לא מדובר במשהו רפואי אלא בשיטור חברתי.

לקחו אנשים בעלי התנהגויות מסוימות וסיווגו אותם לאנשים בעלי הפרעות נפשיות. אם זה הומו סקסואליות ואם זה התנהגויות מיניות מסוימות ואם זה התנהגויות מסוג אחר, כמו דברים שקשורים לניקיון, או לילדים שובבים ומה לא.

כל התנהגות אנושית שלא מוצאת חן בעיני משהו יכולה להיות מסווגת כהפרעה נפשית. את ההחלטה האם מדובר על הפרעה נפשית או לא, מקבלים בהצבעה בוועדה שעורכת את ה-DSM.

זה לא רפואה אלא שיטור חברתי. אבל זה בכלל לא הסוף כי האבחונים אינם מהימנים. היינו פסיכיאטרים שונים יתנו אבחנות שונות לאותו מטופל. האבחון הפסיכיאטרי לא עובר את מבחן המהימנות כך שאין בכלל מה לדבר על תקפות.

בעוד 500 שנה יסתכלו על הפסיכיאטרים, פסיכולוגים ועובדים סוציאלים בימינו כמו שאנחנו מסתכלים כיום על מקיזי הדם ועל אלו עם הכוסות רוח שלפני 2000 שנה.

39 אבשלום רק משום שהספר עומד בסתירה להשקפת עולמך הוא אבשלום
  • 15:09
  • 10.02.12

תגובתך מפליאה. לא נכלל בה כל טיעון הסותר את נימוקי הכותבים. טענתך העיקרית שהדבר אינו מתיישב עם הגישה הליברלית לקבוצות השונות. האם זה אומר שהגישה הלבראלית היא הנכונה?

40 בתור מי שמכירה חלק מהכותבים היטב - לא הבנת את הספר  (לת) סטודנטית בתחום
  • 18:20
  • 10.02.12

41 דעות חשוכות שהתקיימו פני 40 שנה אתי
  • 18:26
  • 10.02.12

לא פחות חמור מקיום דעות קדומות אצל הפסיכיאטרים הנכבדים היא העובדה
שהם קפאו בזמן. עטופים בחומר בידוד. העובדה ש40 השנים האחרונות פסחו עליהם היא סיבה טובה לשלול את רשיונם מייד ולהחרים את הספר כ"בלתי מקצועי" בעליל.

42 דווקא כתוב בויקיפדיה שרוזנבלום היא דר׳ בפסיכולוגיה  (לת) אטרן
  • 21:20
  • 10.02.12

43 נשמע כמו ספר משנות ה-40  (לת) איך פרסמו אותו?
  • 22:00
  • 10.02.12

44 מתלוננים על השכלת הכותב וויקי-פד
  • 22:54
  • 10.02.12

עצלנים - לחצו על שמה של הכותבת ומייד נפתח חלון העונה על שאלותיכם. לא שבאמת חפצתם לדעת - הרי אתם מעדיפים להכפיש, ולהתחבא מן האפשרות שדבריה ראויים לעיון, והחשש שהיא מעלה אמיתי. בכל אופן - אינכם צריכים אפילו ליזום חיפוש עצמאי, עד כדי כך זה קל.

45 רק מוניץ הוא האינטליגנט ומקצועי מארבעת המחברים פסולת
  • 23:10
  • 10.02.12

ספר עלוב שמנסה ללמד הכל, משעמם ויבש, מיושן ומלא טעויות, בורות מקצועית וסילופים. זה ביזנס טוב למחברים ולמפיצים, שני שליש מהפרקים שם ראויים להזרק לפח.

46 התארים של רוזנבלום פניאל
  • 23:25
  • 10.02.12

את צודקת בקטע אחרון בוויקיפדיה כתוב שעמליה היא דר. בפסיכולוגיה חברתית, בפילוסופיה ובאנתרופולוגיה (אני מקווה שלא נתנו לה את התארים כמו ליאיר לפיד‏)‏. אני מתנצל על מה שאמרתי עליה.

47 ויש גם אתה זה____________ החצר האחורית
  • 00:35
  • 11.02.12

דו"ח משרד הבריאות: חולי נפש בסיכון גבוה לתמותה

http://www.haaretz.co.il/news/health/1.1637527

48 פמיניזם וכד זו אידיאולוגיה, לא מדע. אשקלוני
  • 00:50
  • 11.02.12

יש מגוון דעות לגבי הומוסקסואליות, והתפיסה שהומוסקסואליות נורמטיבית כמו הטרוסקסואליות, היא עמדה אידיאולוגית, ולא אמת מדעית. בל נשכח, שהומו ספיאנס הוא מין ביולוגי בין השאר, והומוסקסואליות אינה בדיוק מתיישבת עם השרדות ביולוגית. גישה פסיכואנליטית אכן מקשרת בין הומוסקסואליות לבין תכונות אישיותיות כאלה ואחרות.
לגבי גילוי עריות. גם הגיון בריא וגם גישה מערכתית משפחתית מניחה שלא תתכן תופעה כל כך פסולה במערכת משפחתית בריאה, ומערכת משפחתית זה גם האב, גם האם, וגם יחסים בתוך דיאדה אם-אב. נוח לפמיניסטיות עם פיצול אב מפלצת אם קורבן, אך זה רחוק מתמונה אמיתית. יש לציין שבמשפחות רבות אמהות מודעות לניצול מיני של הבנות על ידי אביהן, ושותקות. לא רק מתוך פחד.
לגבי הכאת ילדים. קודם כל מדובר בתופעה פסולה. סביר להניח, שהכאת תלמידים אינה מייצרת ילדים בריאים, כך שקביעה שילדים מוכים בדרך כלל מגלים הפרעות שונות, היא ממצא קורלטיבי. בנוסף, ילדים שנולדים עם מזג קשה, נופלים יותר קורבן להתעללות, גם זה הגיוני, ואין בזה להצדיק את המכות.

49 לו רק היו ממגרים את פסאודו-המדע המגוחך והמזיק הזה. הכסף מדבר
  • 01:45
  • 11.02.12

תעשייה שמבוססת על הבלים חסרי כל ביסוס, אבחנות שלא ניתן לאשש, תרופות שלא ברור מה מקור פעילותן, אך הן משפיעות על המח, כמו גם על הגוף וכל אחת מהן ניתנת לאי-אילו 'מצבים' שכל קשר ביניהם מקרי בהחלט.

50 האם אני טועה בהרגשתי שמדובר בדתיים שכתבו את הספר?  (לת) אבנר
  • 02:02
  • 11.02.12

51 בספר אינו מצדיק גילו עריות רק מסביר אאת הסיבה. הומוסוקסיאליות גם אם היא בעיה נפשית אז מה - יש הרבה אנשים שחיים די טוב עם בעיות נפשיות. ראו - ביבי  (לת) נון
  • 03:28
  • 11.02.12

52 הפסיכיאטרים תמיד תומכים רק בכחנות,ברוע,במימסד משה
  • 03:58
  • 11.02.12

מה שנחשב בטעות לפסיכולוגיה זה פשוט דבקות חסרת מחשבה ויכולת רפלקסיה בקונפורמיות ולכן האשמת הקרבן והתעלמות מהתרומה של תנאי הסביבה ל"סימפטומים" שלו מאפיינים את כל העוסקים בתחום.
כמו שגם מודגם בדעה של עמליה הפסיכיאטרים תמיד יבחרו לשרת את נקדות מבטו של החזק והשקפות כמו ה"חריג תמיד אשם" שמתעלמות מאטימות מזעזעת מכל הידע הרב בסוציולוגיה והיסטוריה ואבולוציה מרעילות את כל המערכות והורסות את החיים לאנשים הכי טובים שיכולים לתרום באמת ולא רק קשקושים שחוקים של פחדנים שמקדישים את חייהם למען שימור כל מה שרע בסביבה.
מי שלא מבין ורואה עד כמה סוכני בריאות הנפש הם מפיצי הרעל הכי קטלניים בסביבה הוא עיוור וחסר לב.
כדאי לקחת בחשבון שעם הזמן המגוון האנושי עולה וכמות האוטיסטים וההומואים ובגלל כל מיני ביטויים מגוונים ושונים תעלה,התשובה היחידה שהפסיכולוגיה יכולה לתת למצב כזה היא הגברת האלימות וההסתגרות מפני שינויים ובעניין זה הפסיכיאטריה לא שונה מכל כת פונדמנטליסטית אחרת.
המערכה של המקוריות והאנושיות נגד הפסיכיאטריה תיגמר בתבוסתה אלא שבדרך המון אנשים יסבלו סבל נורא לשווא,מה שברור שבמשפט ההיסטוריה האפיזודה הפסיכיאטרית תיזכר ככתם שחור על המדע.

  •   אני מתייחס לעצמי כאחדנ הטובים, לא הכי טובים אבל היה מה לתת, היתה תוחלת מבורכת בחיי לספרנות ולשימור תרבות ספר ברמה גבוהה יוסי פרלשטיין
    • 02:29
    • 12.02.12

    הם הרעילו את כל המערכות אשר למענן תרגמו לשפה פסאודו מדיקאלית רווית שטנה את ההכשר להרחיק מן החברה כל מי שלא יכול היה לעמוד במבחן הכניסה של שירות בצבא ומאמר הפרידה של אחת מהם דר. ברכה גאוני, שצינת התייחסותה כפלמחניקית בעבר לגלותיים דוברי האידיש, התלותיים והעצובים- לנוכח אבדות מלחמת יום הנכיפורים שבה הלכו הטובים והמוצלחים כמו זבובים- הותירה מאמר מסיים רווי בתחושת קבס קרחונית כלפי פגועי הבורדר-ליין, דברי הסתה שיקוצים ושנאה יוקדת, ללא שמץ מילים טובים- מילים ניחומים, כמו מנתחת חרק מבעד למקרוסקופ של מקרוסקופ חובבים, מבט אקווריום במרעו הנורא. ממשלוחי ספרים מעזבונות גולים גרמניים שלקחו אתם לניכר את פרי תרבותם הגיעו לבית הספרים הלאומי ולא נמצא כוח אדם שיבין ויוכל לטפל בספראים של לודוויג קווידה וברטה פון ארנים, בבית הספרים הלאומי יושבים גם דוקטורים גרמניים נוצרים לתיאולוגיה אבל בספרות חילונית הכתובה באוירה לא דתית, אפילו פולמוסית וגם לירית הם לא התעמקו- אוצרות לא יסולאו בפז נשלחו לגרמניה ולפחות שם כל כתבי בני דת משה וסופרים ממוצא יהודי ואחרים ינוחו בשלום על אצטבאות מרכזי מחשבת גרמניה במאות-18-עד התפוררות וימאר- ברצון טוב של המדינה, בהיישום מעט מהסכמי השילומים- ולא בהשלכתי לגהינום הפסיכיאטרי יכולתי אני לצאת לגימלאות כעתמ בתחושה שעשיתי טוב ונעלה ולא ברגשי זעם על השפלתי והכלמתי עד דכא ובעוני של נתמך חשוף לכל ניצול סטיגמה, חבוט, עצור ועזוב בישראל, עשוק בידי משרד המשפטים שחבר להטיל איפול על תיק תביעתי וכמי שקולות של בריות עלובות מוסתות מהדהדות במוחי העייף הכורע תחת עינויים- זהו מעמדי כעד בטריבונל ראסל שהתקיים בברלין בקיץ 2001 אודות הפשעים נגד האנושות שבצעה הפסיכיאטריה שאת קריצות עיניה והבהובי אטישוניה כמו גם את העריצות, הגאוןוה, ההתנשאות של כוהני הדת המסתורית, ואת האנשים העצובים שהתחבטו בעפר רגליהם כמושיעים אשר יעבירו אותם בחרבה- והמושיחעים שלחום לבתי קברות, מוחות נתלשו ונמכרו למרכזי מחקר, להערכתי חצי מליון בני אדם לא חולים אבל אומללים על רקע ההיסטוריה שלנו נרצחו בדממה דקה, תחת ריבונות ישראל.

  •   תחזיק מעמד יוסי,אתה ללא ספק אחד הטובים משה
    • 10:53
    • 12.02.12

    וכמי שעוקב אחרי תגובותיך כבר לא מעט שנים אני רואה בך את אחד הדוגמאות הכי "טובות" לעומק ניוולה המוסרי והתרבותי של המערכת,
    אין ספק שאתה אדם כשרוני ויפה בטירוף ואין ספק שעדיין לא רק שאין שום דבר במערכות שמתהדרות בשם תמיכה וריפוי לשווא משהו או מישהו שיעזור ויבין אותך אלא שבדיוק ההפך,כחנותם האטומה היא היא המחלה שהורגת והרגה אותך ואת שכמותך.
    יום יבוא וגם האנשים האלה יצטרכו לתת דין וחשבון,אני לא מקנא בהם.

  •   "יום יבוא וגם האנשים האלה יצטרכו לתת דין וחשבון,אני לא מקנא בהם" משה---אשרי המאמין!
    • 11:55
    • 12.02.12

    המצב רק הולך ומחמיר, תודות להשתלטות נורמות סובייטיות במוסדות האלה. רוב הרופאים שהגיעו מהגוש המזרחי הם אנשים קשים וקרים-טכנוקרטים, חסרי כל תודעה דמוקרטית, וזכויות אדם זו מילה זרה להם. כך הם חונכו. חלק מבתי החולים ומחלקותיהם מנוהלים על ידי רופאים אלה. כנל רוב הרופאים הפסיכיאטרים בביהח, ושאר הצוות בביהח. הגישה שלהם לחולי הנפש קשה ולא דמוקרטית. זה הולך ומעמיק ואין שום פיקוח וביקורת.


  •   יוסי אתה מהטובים יותר, ושנים שאני קוראת את דבריך . תודה על היותך בעולמנו !  (לת) אם לא היית -- היית חסר לנו!
    • 23:11
    • 12.02.12

53 "מחלות הנפש" והפסיכיאטריה-מקומם בפח האשפה של ההיסטוריה של הרפואה יסמין
  • 08:51
  • 11.02.12

מחקרי המוח מראים כי אין כזה דבר מחלות נפש. כפי שלפני 50 שנה אוטיזם נתפס כמחלת נפש, כיום ברור שמחלות (שהינן גופניות לחלוטין) כסכיזופרניה ומאניה דיפרסיה הן למעשה פגיעה במערכת העצבים המרכזית, ועדיין הפסיכיאטריה מכנה זאת "מחלות נפש" ובעקבותיה החברה "המודרנית והנאורה" שלנו. אין גבול לבורות, אפילו בקרב הפסיכיאטרים. עדיין בספרות מזכירים את "האם הסכיזופרגנית", אבסורד שלא יאמן. הורים לא גורמים לא לסרטן, לא לאצהיימר או טרשת נפוצה וגם לא להומוסקסואליות או סכיזופרניה.
אגב, שאפו לכותבת זהבה, אהבתי!

54 לא אומר שוב ש"במקום שבו שורפים ספרים ישרפו אנשים" אלא שחברה שכולאת מחבר מחקר תורני היינה
  • 11:39
  • 11.02.12

"ברור הלכות הריגת גוי" ("המקיף ביותר שנכתב בנושא זה", נכתב עליו בהמלצת הרב הראשי לישראל לשעבר), סופה שלא תסבול גם מחקרים מדעיים שאינם פוליטיקלי קורקט.

55 כתבה מעוררת הערכה מעריץ את עמליה
  • 12:05
  • 11.02.12

כוחה של הכתבה הוא כמובן בסדרת הפרדוקסים, הניגודים והסתירות שמהם היא מורכבת. אחד המרכזיים שבהם הוא הדיון בהוכחות מדעיות לתיאוריות המסבירות גילוי עריות. ניגוד נוסף הוא בין העיון האקדמי כביכול ובין סגנון הכתיבה והעיתון היומי בו הכתבה מתפרסמת. בכך מהווה הכתבה אלגוריה בעלת יסודות סאטיריים אירוניים לעולם מדעי ההתנהגות המקומי. עוצמתה של הכתבה היא בהיותה ספוגה באירוניה עצמית (רמיזות ביוגרפיות, פניה אישית לצו המוסר של המו"לים) הגואלת אותה מיהירות שהיתה יכולה להביסה.

56 פרקים נבחרים זיגמונד כהן
  • 12:33
  • 11.02.12

למרבה הצער, כל מילה מהביקורת שכתבה עמליה רוזנבלום היא מדויקת ומוכרת היטב בין אנשי המקצוע. ניכר שהיא אינה קוראת נאיבית ו/או היא התייעצה עם אנשי מקצוע בתחום. תיקון אחד: לעניות דעתי הספר אינו ספר לימוד באף תכנית לימוד בפסיכיטאריה בעולם, לא לסטודנטים לרפואה ולא למתמחים, ולא בכדי.

57 הפרעת התרסת התנגדות odd רועי
  • 12:53
  • 11.02.12

נתחיל בזה שאני שונא כל מה שקשור בסיינטולוגיה. כל פעם שמובעת דעה ביקורתית על פסיכיאטריה מואשם המגיב במיסיונריות סיינטולוגית. הקיטלוג שקיבל על ידי הממסד הפסיכאטרי את הכותרת odd מנטרל כל דיון מעמיק בתחום. איך אפשר להתייחס ברצינות לתחום רפואי שעושה פתולוגיזציה באופן כל כך טנטטיבי, ערטילאי ויחסי. אבחנה שאחד ה"סימפטומים" שלה הוא "לעיתים קרובות מתווכח עם מבוגרים". מה זה לעיתים קרובות? מיהו מבוגר? מה נחשב "ויכוח"? שלא לדבר על הפטרוניות ואלמנט ההשתקה של כל מה שמקורי, שונה או ביקורתי. אולי כדאי גם לאבחן "הטלת ספק"? או "חשיבה ביקורתית"? אני אומר את כל זה למרות שאני מטופל בגלל הפרעה דו-קוטבית ומנהל מאבק פנימי אינסופי לגבי השלמה עם האבחון הזה.

58 מה שבטוח שכולנו לא יודעים כלום ! והפיכת ההומוסקסואליות לנורמת חיים תקינה היא הימור על קיום המין האנושי  (לת) רונה
  • 13:07
  • 11.02.12

59 עמליה, לצערי עשית בדיקה שטחית לפני שכתבת אסף פ
  • 13:44
  • 11.02.12

למשל, את התגובה של טיאנו להאשמות שהעלית אפשר למצוא כאן:www.103.fm/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=FHFDDG&c41t4nzVQ=EE האם קראת את הפרק המדובר בספר ? או לפחות חיפשת את תגובת המחברים להאשמות? בחיפוש של חצי דקה בגוגל מצאתי. ממליץ לך לשמוע את הדברים של גזית בסוף שמסכמות את התייחסות התקשורתית שהיא זו שהבעירה את הנושא, רק שאלו נאמרו חודש וחצי(!!) טרם כתבת את הטור הנוכחי, משל לא היית כאן. 

60 עמליה, לצערי נראה שעשית בדיקה שטחית, אם בכלל, לפני שכתבת את הדברים אסף פ
  • 14:00
  • 11.02.12

למשל, תוכלי למצוא את תגובתו של שמואל טיאנו, שכתב את הדברים מעוררי המחלוקת בספר בנושא ההומוסקסואלים כאן:
http://www.103.fm/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=FHFDDG&c41t4nzVQ=EE

האם קראת את הספר, לפחות את הפרק המדובר, ולא רק את המשפט שצוטט בתקשורת? האם חיפשת את תגובתם של המחברים להאשמות (לי זה לקח חצי דקה)? ממליץ להקשיב במיוחד לסיפא של גבי גזית, שסיכם את העימות, שהסתיים בהסכמה בין הצדדים, בכך שעיתונאים ממהרים לכתוב על דברים שהם אפילו לא טרחו להעמיק בהם רק בשביל לספק כותרת.
רק שזה נאמר יותר מחודש וחצי(!!) טרם כתבת את הטור הנוכחי.

61 טיאנו הזה מסמם חופשי ילדים ובטח הוא מקבל כסף מחברות התרופות  (לת) שלומי
  • 15:24
  • 11.02.12

62 שלטון האיד רועי
  • 16:09
  • 11.02.12

חובה להתקומם נגד שלטון האיד מי שלא מבין את זה כנראה גם לא עושה את זה. כשבפנטאזיה שולטת השכל מפסיק לקבל אנרגיה מדרך הישר (הסופר אגו).

63 למעט עניין ההומוסקסואליות לא שכנעת אותי. לא קראתי את הספר אבל האבחנות שלך נראות לי דלות ותמוה שלא השתמשת בציטוטים מדוייקים  (לת) פוקסיפה
  • 16:40
  • 11.02.12

64 החברה מצפה מהפסיכיאטרים שינקו את הרחובות ממשוגעים שמטרידים את העוברים ושבים על צביעות החברה
  • 20:25
  • 11.02.12

ויכלאו אותם במחלקות הסגורות הרחק מעין הציבור "הבריא". היא גם מצפה שתקציב המוסדות הפסיכיאטרים לא יכביד על סל הבריאות, לא על חשבון הפריות המבחנה או טיפולים רפואיים במחלות "אמיתיות". עדיף יש לטפל ב"משוגעים" אינסטנט, למלא אותם בתרופות שירגיעו אות מיד ולשכוח מהם. מי שאין לו ילד סכיזופרן או בן זוג הסובל מהפרעה דו קוטבית אטום לסיבלם של החולים. הרפואה הפסיכיאטרית מסוגלת לעזור היום לסובלים יותר מאי פעם, באמצעות תרופות במינון מדויק, נזעי חשמל ושיחות טיפוליות ולאפשר להם לחזור לחברה ולתפקד כמעט ככל האדם. משך השהיה הממוצע במוסדות פסיכיאטרים היום כשלושה חודשים בעקבות התקף פסיכוטי קשה. הבעייה היא החזרה לחברה.
ענו בכנות. האם הייתם מסכימים שהדירה לידכם תושכר לחולי נפש ששוחררו ממוסד פסיכיאטרי ומנסים להשתקם באמצעות מדריך צמוד? NIMBY עקרונית כן, אבל חלילה לא בבניין שלנו. משוגעים, אתם יודעים. במקום להזדהות בהתלהבות עם עמליה, עם זהבה ושאר הצבועים התוקפים את הפסיכיאטרים כשרלטנים, כסדיסטים הנהנים לחשמל ולהרעיל את החולים המסכנים, שאלו עצמכם כיצד אתם מתייחסים לחולי הנפש בסביבתכם? זיכרו. איש אינו חסין מהמחלה.

65 כמה מבחיל להטיל אשמה על ילדות וילדים שמנוצלים מינית ו/או מוכים (וידוע שפעמים רבות ילדים גם מוכים בבית וגם נאנסים בו). כמה מקומם שזה נכתב בימינו, ב"מערב הנאור". אלה ילדים שמקטנותם, כשהם עדיין מסתובבים עם מוצץ, לא יודעים כלל מה הם חיי משפחה נורמליים, והמבוגרים מצפים מהם "שיתנגדו לתוקפים", והפסיכולוגים מיתממים: "למה לא סיפרו לאיש?" לפעמים אלה ילדים שעוד לא למדו לדבר! מבחיל!  (לת) דנה
  • 22:55
  • 11.02.12

66 זה לא רק הספר, זוהי פסיכיאטריה  (לת) יואל מנש
  • 00:20
  • 12.02.12

67 זהבה- הצבעת באמת על נקודה עיקרית חשובה! דברי זהבה מדהימים בדיוקם!
  • 00:48
  • 12.02.12

הפסיכיאטריה הישראלית הדרדרה עם קליטת המוני פליטי הגוש הטוטליטרי
קומינסטי על אפיוניו המחרידים.
( הם התקדים וההשראה לנאצים והיטלר שעמד בראשם. מהם למדו הגרמנים
ואותם חיקו- כולל שנאת היהודים ועשיית שימוש ציני לצרכים פוליטיים)

הצבעה על עובדה- מעידה על אומץ לב ויושרה אילטקטואלית- ורחוקה
מאוד מגזעות יאונה ראוייה להשמצה גסה כאילו היתה כזאת.

הרוסים הפכו את הפסיכיאטריה הישראלית לאסון, לסכנה לשלום הציבור כאן.

  •   לא הפסיכיאטריה אלא החברה היא המתאכזרת לחולי הנפש, די להכפשת הרופאים נסיון שלישי, מה קורה לתגובות?
    • 10:10
    • 12.02.12

    החברה מצפה מהפסיכיאטרים שינקו את הרחובות ממשוגעים שמטרידים את העוברים ושבים ויכלאו אותם במחלקות הסגורות הרחק מעין הציבור "הבריא". היא גם מצפה שתקציב המוסדות הפסיכיאטרים לא יכביד על סל הבריאות, לא על חשבון הפריות המבחנה או טיפולים רפואיים במחלות "אמיתיות". עדיף יש לטפל ב"משוגעים" אינסטנט, למלא אותם בתרופות שירגיעו אות מיד ולשכוח מהם. מי שאין לו ילד סכיזופרן או בן זוג הסובל מהפרעה דו קוטבית אטום לסיבלם של החולים. הרפואה הפסיכיאטרית מסוגלת לעזור היום לסובלים יותר מאי פעם, באמצעות תרופות במינון מדויק, נזעי חשמל ושיחות טיפוליות ולאפשר להם לחזור לחברה ולתפקד כמעט ככל האדם. משך השהיה הממוצע במוסדות פסיכיאטרים היום כשלושה חודשים בעקבות התקף פסיכוטי קשה. הבעייה היא החזרה לחברה.
    ענו בכנות. האם הייתם מסכימים שהדירה לידכם תושכר לחולי נפש ששוחררו ממוסד פסיכיאטרי ומנסים להשתקם באמצעות מדריך צמוד? NIMBY עקרונית כן, אבל חלילה לא בבניין שלנו. משוגעים, אתם יודעים. במקום להזדהות בהתלהבות עם עמליה, עם זהבה ושאר הצבועים התוקפים את הפסיכיאטרים כשרלטנים, כסדיסטים הנהנים לחשמל ולהרעיל את החולים המסכנים, שאלו עצמכם כיצד אתם מתייחסים לחולי הנפש בסביבתכם? זיכרו. איש אינו חסין מהמחלה.

  •   אלא שכצפוי אינך מתייחס לגורמים למחלה משה
    • 11:03
    • 12.02.12

    הפסיכיאטריה בקדשה את דת הנורמליות היא הגורם למחלה שאם היו ולו קומץ של פסיכולוגים ופסיכיאטרים שמסוגלים לראות גם את הצד שעליו לא מרוחה החמאה אז אנשים עדינים ורגישים וקשובים היו מקבלים את העזרה הנכונה בזמן ,ובזול ובפשטות ובכבוד ובאהבה לאנושיות שבם,
    אלא שבמצב של היום ובעבר אנחנו מקבלים כת סגורה של רודפי בצע ופרסום כחניים שבעצמם סובלים מצורה קשה במיוחד של אימוץ חסר שאלות והזדהות חסרת תבונה ותובנות עם כל חוליי החברה הכי נאלחים.
    זה לא טיפול,זה קלקול,ותגובתך השטחית רק ממחישה את המרחק העצום שאנחנו צריכים לעבור עוד לפני שמישהו בכלל יבין ויכיר את הבעייה לאמיתה.
    הפסיכיאטרים והפסיכולוגים לא יעשו את המרחק הזה כי מדובר בציבור הכי פחדן וצר מחשבה וזה בדיוק מה שהופך אותו ליקיר הממסדים השונים.

  •   אינך מכיר ואינך יודע מה נעשה בבתי החולים הפסיכיאטרים. החולים שמאושפזים שם תקופות ארוכות חיים בגיהינום. גרוע מכל כלא. אין לך שמץ של מושג! ל-ניסיון שלישי--התם או המתמם!!!
    • 11:59
    • 12.02.12



68 הפסיכיאטריה מדשדשת בין המסתורי הלא מדעי והפילוסופי לרפואי .מכאן הבילבול הרב.כיון שאין מזור יש הרבה תאוריות ושפע מלל.הרבה הגדרות וסתירות.כמספר ה"רופאים הפסיכיאטרים " מספר תפיסות העולם.וכשאני אומרת רוסים .זה מזוהה כמובן עם תפיסת עולם מסוימת שלא ניתן להרחיב עליה כאן.פרויד מכל מקום טרם נולד אצלם.לעומת זאת גולגים וענישה פוליטית באשפוז פסיכיאטרי בהחלט מוכרים אצלם.והאם הרוסים שהגיעו לפה תלושים מהווית עולמם הקודמת? מה ההיתממות הזו.מעבר לעובדה שדרושה שפה רהוטה כדי לשוחח עם חולה שבעיותיו הן מתחום הדורש הבנת שפה לעומקה.והללו שולטים מעט מאד בשפה תרתי משמע.אבל לא זה העיקר.מי שהביאו את "הפרקים הנבחרים" גם הם מעידים על עצמם כשמרנים בורים ובעלי תפיסת עולם שנויה במחלוקת.בזמנו היתה יומרה שפרופסור פריד ז"ל הגדיר "הפסיכיאטר כסגנורם של החיים" אז זהו שאני לא ממש הייתי משתוקקת לסוג סגנורים מסוגם.בתור מגדירי תאוריות הם יתאימו.מעבר לכך לא יצלחו.צר לי .אולם ברמת התוצאה הם כשלו לחלוטין.  (לת) זהבה
  • 08:04
  • 13.02.12

69 פרופ' טיאנו, פסכיאטור בכיר, גם אדם טוב בעיקרון. הבעייה היא שהתפיסה המקצועית שלו היא פאטרנליסטית ולא דמוקרטית במיוחד. הוא רואה הפרעה-נפשית כדבר ניכפה שיש לטפל בו בצורה ניכפית. צפוי שזו תהייה גישתו לגבי הומוסקסואליות. חוץ מזה הוא באמת אדם טוב.  (לת) גיורא א.
  • 11:58
  • 14.02.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בדעות
פרסומת