מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

בין כפר ערבי להתנחלות

בלב שדה ניצב מבנה פח, כנראה לאכסון ציוד חקלאי. כשקמה מדינת ישראל הוגדר השדה כשטח חקלאי. בתצלום אוויר משנת 1991 ניתן כבר להבחין בשלושה מבנים נוספים שצצו בפינה הצפון מזרחית של המתחם. בתצלום מ-1995 צמח לו מתחם נוסף בפינה הדרום מזרחית.

בתצלום אוויר מ-1998 נראה שינוי מהותי ומרשים בעזות המצח שבו: עבודות תשתית ופיתוח הכשירו את הקרקע, תרתי משמע, להקמת כפר. הכל, מן המסד ועד הטפחות, באופן בלתי חוקי, בלא הליך תכנוני, בלא בקרה ופיקוח, וחמור מכך: בלא שיינקטו צעדי אכיפה אפקטיביים מצד הרשויות. לכפר, החליטו נכבדי העדה, יקראו בישראל "דהמש".

בראותם כי טוב וכי אין איש מפריע, המשיכו עברייני הבנייה במקום במלאכתם והקימו יישוב שלם של קבע. את השלמת המהלך ביצעו תושבי הכפר בחסות התעלמות הרשויות בין השנים 2003 ל-2010, אז הוקמו במקום מבני ענק למגורים ולמסחר. במתחם מגרשי גרוטאות ואשפה. השפכים במקום אינם מטופלים כראוי והנזק הסביבתי הולך ומתעצם.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב המאמרים ישירות לפייסבוק שלכם

כיום, כעשור לאחר שהתחילו להקים את הכפר, מנסים מקימיו להופכו לעובדה מוגמרת, הופכים את היוצרות ובמסע תקשורתי דמגוגי, המתכסה באצטלה חברתית, משכתבים את ההיסטוריה, הופכים עצמם ל"טובים" בסיפור, למסכנים ולמקופחי זכויות, ומציגים את הרשויות כ"רעות", אטומות ומקפחות.

הם טוענים, למשל, שהכפר היה קיים לפני קום המדינה וכי הם גורשו ממנו. הם כנראה לא ראו את התצ"א משנת 1918, שבו רואים שהמקום שומם. אפילו הצריף עדיין לא הוקם. אולי תחקיר קצר היה יכול לעזור להם לטעון טענה משכנעת יותר.

לעזרתם של תושבי הכפר התגייסו שלל גורמים וארגונים, מרביתם מזוהים באופן מובהק עם השמאל הקיצוני, שלא לומר פרו-פלסטיני. אלה פתחו במקהלה מתוזמנת היטב ליצירת נרטיב שקרי, במטרה לתת גושפנקה להתיישבות הבלתי חוקית במקום, ולהציג את כוונתה של ועדת הגבולות לספח את מתחם הכפר לשטחה המוניציפלי של העיר לוד כאפרטהייד, לא פחות. מטרתם: הפעלת לחץ על ועדת הגבולות של העיר לוד במטרה להלבין את הכפר רטרואקטיבית.

הגדיל לעשות "הוועד הישראלי נגד הריסת בתים", שאף פנה בעניין לוועדת האו"ם לזכויות כלכליות, ומנסה באמצעות זאת להלך אימים על הוועדה ולהניא אותה מלקבל את ההחלטה המקצועית הראויה בנסיבות העניין.

הרשו לי להזכיר ולהדגיש: אין מדובר בסגירת מרפסת ולא בתוספת חדר או דירת משנה. מדובר במתחם שלם, יישוב של ממש, שדיני התכנון והבנייה פשוט אינם חלים בו. אין מדובר באזורי הנגב והגליל שכבר הפכו לחצר אחורית, מעין אקס-טריטוריה מבחינת שלטון החוק. מדובר במרכז הארץ בלב לבו של הקונסנסוס.

מי שהמאמר הזה מרגיז אותו, שינסה להחליף את המלה "ערבים" ב"נוער הגבעות", ואת הכפר הבלתי חוקי הזה במאחז השנוא עליו ביותר. האם עכשיו הטיעונים מסתדרים? האם הוא באמת בעד איפה ואיפה בנוגע להרס יישובים בארץ? בנוגע לטרנספר? בנוגע לאכיפת החוק?




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "נימוקים מרשימים " אדר
  • 06:35
  • 13.02.12

לא ידעתי שמדינת ישראל קמה בשנת 1918, יתרה מכך גם במדינת ישראל יש יותר מישוב אחד שלא היה קיים בשנת 1918, וגם לא בשנת 1948.
ידוע שבמגזר הערבי יש הרבה מאוד בניה לא חוקית אבל יש לה סיבות שמעדיפים להתעלם ממנה.
עכשיו השאלה האם את מתייחסת לעיקרון או שאת אומרת "הגודל כן קובע" משום שהתקנת מזגן על קיר חיצוני ו"סגירת מרפסת" בניית מחסן בחצר, חלוקת דירות ועוד מעשים "קטנים" כאלה אף הן בניה בלתי חוקית וייתכן שמספרית המגזר היהודי חוטא בהן יותר.
לפעמים נדמה לי שיש ישראליים יהודים שפשוט בוחרים להידמות לערבים, (כולל למחבלים) כשהם עורכים השוואות בינם לבינינו בתחומים הלא טובים וזה קנה המידה שלהם.
זה מראה שאין להם טיעון חזק ולא נימוק משכנע

  •   צודק מאד, ואף אוסיף: נו, באמת.
    • 22:49
    • 13.02.12

    1. הרבה דברים לא חוקיים קורים במדינת ישראל. אבל מה שמאמת מעורר אזרחי להגיב זו לא החוקיות, כי אם המוסריות. בניה לא חוקית זה עניין למשטרה. בניית התנחלויות זה עניין לאזרחים.

    2. השטח שבמדינת ישראל הוא שטח בשליטת המדינה. ההתנחלויות אינם חלק מהמדינה. אלא אם את מעוננינת לפקפק ביסוד המדינה לכתכילה, שהוכרה ע"י העולם כולו.

    בקיצור, תסלחי לנו אם לא ממש מזיז לנו העניין הזה. ממש מבדר--תנועה שמבוססת על כוחניות ושנאה מנסה למצוא סימפטיה אצל מתנגדיה המוסריים? הצחקת אותנו.

02 גם אם ההשוואה שלך נכונה מלה טובה
  • 06:37
  • 13.02.12

יצטרכו להבנות המון כפרים כאלה, שתושביהם יירדו באוכלוסייה היהודית ללא רחם, ושהמדינה תשפוך בהם כספים בעוד במקומות אחרים בישראל נסגרות ספריות ומרפאות "טיפת חלב" וכד', ושצה"ל יידרש לגייס את כל המערך שלו באזור להגן על הקוימץ המתגורר בכפר, ושישראל תזכה לגינויים למכביר עקב התעקשותה על הכפר, ושגם 45 שנה אחרי שהכפר הזה קם עדיין האוכלוסייה המקומית תתעקש שהיא צודקת ושכולם יקפצו, למרות שבניגוד לאוכלוסיות אחרות במדינה, יש לה מספיק יישובים, שזוכים לתב"ע וכל מה שנדרש כדי לטפל ביישוב...אחרי כל זה, אולי תוכלי לומר בקול רם את ההשוואה הדמגוגית הזו בין "טרנספר" למה שתיארת פה. באמת, גב' אלדד, זה לא שאלה של ימין או שמאל- מי העורך שמאשר את הניתוחים הרדודים האלה?

03 מצ'עמם פה. יש משהו אחר לאכול?  (לת) מאמרים הזויים
  • 06:40
  • 13.02.12

04 מזכיר לי את המשל התנ"כי על כבשת הרש, אך במהדורה חדשה. שמאלני שפוי
  • 06:40
  • 13.02.12

אילו קרני אלדד היתה עורכת את התנ"ך, היא היתה שופכת אור חדש על המשל העתיק הזה. לפי פרטים חדשים שהגיעו לידיעתה, לא השיג הרש את הרשיון הדרוש להחזקת הכבשה, ולכן הכבשה נרכשה בצורה בלתי חוקית. אי לכך, צדק העשיר שומר החוק שנטל את כבשת הרש לעצמו. איך זה שכל מפרשי התנ"ך לדורותיהם לא חשבו על פירוש כזה?

05 You stole a whole country so do not complain about a village  (לת) World B. free
  • 06:54
  • 13.02.12

  •   You are so right - Arabs stole my peoples land! יהודה בן ישראל
    • 09:33
    • 13.02.12

    let them return to Arabia, there home land a build there a new middle east...

  •   שכנעת אותי קרני. אני מציע שכל רשויות המדינה יתנו לך ולחבריך את אותן הזכויות ואותו היחס שמקבלים הערבים  (לת) ג'נטילי
    • 13:25
    • 13.02.12

06 איך אפשר שמואליק
  • 06:54
  • 13.02.12

איךאפשר להיות כל כך חסרי הבנה. כאילו מדובר באמת בנושא של סתם בניה לא חוקית. את זה יש גם בכפר סבא ותל אביב גברת,את לא מבינה שאי אפשר להחליף כדברייך, כי השאלה היא האם ההתנחלות היא על שטח ששייך לפלסטינים , שנמצא האזור שמחוץ למדינת ישראל הריבונית, אדרבא,בואי ותסכימו לגבולות מוסכמים ומוכרים ואז תעשי את ההשוואה. כרגע את לא יכולה להחליף בנוער הגבעות ולא בשום קהילה אחרת, גם אם היו כולם דורשי שלום ואנשי מצפון

  •   הצביעות של הימין הקיצוני סטייל קרני מטריפה אותי כל פעם מחדש! קרני עושה מעשה זמרי ומבקשת שכר כפנחס!
    • 08:44
    • 13.02.12

    אתם גרים במקום בו התושבים למקוריים אין *שום זכויות אדם*!
    זה לא דומה לשום דבר אחר!
    חבורה של נצלנים וטפילים שרק בוכים כל הזמן!!!
    (הארץ: די כבר לצנזר תגובות של שמאל בזמן שאתם מפרסמים את כל מטורפי הימין!!)

  •   צפו בזה ותבחינו בין האינפורמציה לדיסאינפורמציה במרחק קליק
    • 10:17
    • 13.02.12

    סיפור מגרון
    http://www.youtube.com/watch?v=kIaMi0RNvL8

    מגרון ואל-זרנוג - מעשה בשני יישובים בארץ ישראל
    http://www.youtube.com/watch?v=O4rVD27ieaU

  •   הימין המשיחי וההתנחלויות שלו = אחת הבועות הגדולות ביותר בעולם כרגע. הם איבדו קשר עם המציאות.  (לת) חבל על הדם שיישפך כשהבועה תתפוצץ
    • 13:37
    • 13.02.12

07 צודקת! כל כך צודקת! גם את הכפר הזה צריך להרוס, וגם את כל ההתנחלויות  (לת) סתם אחד
  • 07:11
  • 13.02.12

08 יישר כוח....  (לת) רעמסס
  • 07:22
  • 13.02.12

09 מסופקני אם הכותבת מודעת לכך שההזדהות השמאלנית עם הערבים איננה טעות בקריאת המציאות אלא הזדהות מלאה עם מטרות הערבים גם הגלויות וגם המוסתרות מעט.  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 07:26
  • 13.02.12

  •   לפי ה"קביעה" הזאת יש מטרות של ערבים ויש מטרות של יהודים. ההבדלים בין אש"פ והחמאס הם רק כדי לבלבל אותנו (מטרות מוסתרות) וההבדלים בין היהודים לא קיימים בכלל כי מי שלא מתיישר עם מטרותיו של הדוקטור , גם אם הוא יהודי על-פי הגדרה הדתית הוא מתנגד ל "מטרות היהודים" ויש לו הזדהות מלאה עם "מטרות הערבים"  (לת) קולע למטרה
    • 07:59
    • 13.02.12

  •   גם הפאשיסטים בשנות השלושים האשימו את מתנגדיהם הפוליטיים בשת"פ עם ה"אויב"  (לת) איציק המרכז itzikhe@gmail.com
    • 08:18
    • 13.02.12

  •   אין ספק שאתה מתחזה, איציק מהמרכז אינו משקר ואינו כותב שטויות.  (לת) שונא שקרנים
    • 08:37
    • 13.02.12

  •   הוא מתחזה דווקא בגלל שאיציק מהימין הקיצוני כן משקר וכותב שטויות אנטי ימנון
    • 11:28
    • 13.02.12

    ולעולם לא יכתוב דברי אמת. לכן מוטב לו שה"מתחזה" ידבר בשמו.

  •   אכן זו דרכם של לאומנים. כשהמדינה מתפוררת, הילחם עד חורמה באויב מבפנים, שכמובן עובד עבור האויב מבחוץ. מדהים איך הנוסחה עובדת כל פעם מחדש  (לת) הרמן
    • 12:34
    • 13.02.12

  •   לשקרן הפתולוגי אשר משתמש בעשרות שמות שונים קרה משהו שמנע ממנו להגיב בתאריך 4/1/2012 ולכן הוא לא כתב שום תגובה באף אחד ממאמרי הדעות. זאת, בניגוד לכל יום אחר בו הוא מתחזה בשמות רבים. אפילו לא אחד מהשמות שלהלן, שבהם הוא מתחזה, הופיע באותו יום בתגובות וזאת כאמור בניגוד לכל יום אחר: מתעב שקרנים
    • 17:17
    • 13.02.12


    שונא שקרנים, רעמסס, המטיף, מודרניסט, אלכס מהכרמל, איציק המרכז izikhe@gmail.com, המסביר לצרכן, ק סוקר, אינפיניטי, ד"ר מקס רוט, קסנדרה, שמעון דיסקין, ץונמי, PRIMACUCU, ציוני, גודמן, רפאל, רילד, דינה דאס_ברגר, מצ'לס, וירוסובסקי, דוד מרעננה, סמי מפ"ת, אלי הרחובותי, אליקו, טייס אוטומטי, יהודי, דין תל-אביב כדין נצרים, אברהם מכפר-סבא, רועי, ניר, סתם עברתי בסביבה, אלפונסו, אברמי, אבירם, אברם, סרן קירקגור, טוטו, מנחם, גל אדמוני, @ בנצי - א @, elis, HMJE, GREEN , הצופה The Observer , כרמון, זאב, אלפונסו ועוד כהנה וכהנה.

  •   אתה עדיין רק דוקטור? טוב, זה משום שהסמול שולט במדינה  (לת) זה לא אתה, זה אנחנו
    • 18:01
    • 13.02.12

10 ההבדל בין התנחלות לכפר ערבי: הכפר הערבי עבריין הבניה איננו עבריין מלחמה: הוא איננו התיישבות אזרחית של כובש צבאי בשטח הכבוש על ידו ולכן הוא איננו עבריין על החוק הבינלאומי.  (לת) מעמידי פנים
  • 07:43
  • 13.02.12

  •   לצערך גם ההתנחלויות לא עוברות על החוק הבינלאומי. כדי ששטח יהיה כבוש, הוא צריך להיות של מישהו קודם.  (לת) החוק הזה.. כל כך לוגי לפעמים
    • 18:21
    • 13.02.12

11 מבריק ומצוין, תודה רבה!  (לת) שחר
  • 07:44
  • 13.02.12

12 צודקת , לאכוף את חוקי הבניה על הערבים ושבטי הבדואים רפול
  • 07:49
  • 13.02.12

ובאותה מידה גם על שיבטי עמישראלחי , שאצלם החוק הוא אפילו לא בגדר המלצה פשוט לא קיים - יד בזל לכווולם , נרא אתכם!!

13 הכפר דהמש לא נועד לסכל את פתרון שתי המדינות  (לת) יש"ע זה פאנאטיק
  • 07:59
  • 13.02.12

14 אפליה בוטה של היהודים ערן ברין
  • 08:00
  • 13.02.12

כאשר בישראל כולל יו"ש הוקמו מאות ערים וכפרים פלסטינאים, ולא הוקם ישוב יהודי אחד, אם יהודים יבנו כמה צריפים על אדמה חקלאית במקום כלשהו בארצנו, מיד יעיפו אותם משם. ואחרי כל זה עוד מאשימים נוער גבעות מובחר בשריפת מסגדים וכריתת עצי פרי.

15 כשיהיה שלום הכל אפשרי... בעזרת ה..
  • 08:02
  • 13.02.12

כואב כואב כואב לדעת שהערבים לא אמיניםעדיין בתודעתם,זהותם המודרנית,ןבמיוחד התכחשותם לעצם קיומנו כאן ולמה כאן באנו..נו,אם היה אחרת אז לא היה נורא שיבנו כפר בלוד ואנחנו הריי בונים בשטחיי מדינת פלשטינה בפוטנציה כל מיניי

16 עיירה יהודית נהרסה ונשרפה עיירה הרוסה
  • 08:07
  • 13.02.12

הנותרים נותרו חסרי בית. איפה יגורו ?? מקימים פחון בקרבת מקום . משפחה נוספת שביתה חרב חוזרת ומקימה פחון נוסף. זוג נישא מקימים פחון נוסף. הבנת ?? סיפור עקירה יהודי דומה גם למי שלא שייך לעם הנבחר.

17 בין כפר ערבי להתנחלות אבא של
  • 08:07
  • 13.02.12

אם הכותבת לא הייתה "בת של " ו"נכדה של" מישהוא היה מתייחס למאמר זה?

18 Pathetic Arnon
  • 08:13
  • 13.02.12

Very

19 העובדות שקרני אלדד לעולם לא תכתוב עליהן רעמסס
  • 08:16
  • 13.02.12

למשל איזה אחוז מהמתנחלים מחזיק בית בבעלותו לעומת אחוז הבדואים שמחזיקים בבעלותם בית

20 למה אתה אומר "שטח ששייך לפלשתינים"? בקוראן שלנו כתוב ארץ ישראל זה של יהודים, גם עבר ירדן. תיסתקל בקשה בקוראן סורא 7 137: אללא: "וניתן ירושה לעם אשר נחשב לחלש את מזרח הארץ ואת מערבה. ויבוא כתומו דבר אלוהיך אשר דיבר טוב על בני ישראל ... " . פלשתינים זה לא בקוראן, זה סתם המצאה חדשה לא היה עם כזה, אננחנו כולנו ערבים כולנו מוסלמים.  (לת) ♥את'אורה שרוויש ערערה
  • 08:17
  • 13.02.12

  •   מי שיש לו טעויות בכתב ובהבנה אסור לו להתיימר שהוא מכיר את הקוראן .  (לת) ערבייה מוסלמית
    • 09:16
    • 13.02.12

  •   קיומן של ישראל ושל המדינה הפלשתינאית מבוסס על החלטת החלוקה של האו"ם מ1947 ועל קיומם של הישראלים והפלשתינאים היום בארץ ישראל, לא על דברים שנאמרו לפני אלפי שנים.  (לת) אורן
    • 19:28
    • 13.02.12

21 המלך הוא עירום. השמאלנים לובשים כובעים שונים, אכות סביבה, זכויות אזרח, שוקי
  • 08:23
  • 13.02.12

אבל באמת הכל זה פרו ערביות ושנאת ישראל.

22 למדו משהו מהמתנחלים. מה יש, שיעשו איתם פשרה כמו עם מגרון.  (לת) צביקי פיקי
  • 08:25
  • 13.02.12

23 יש ליאור
  • 08:39
  • 13.02.12

המוסף הימני השבועי זה היום מזל שבהארץ יש פלורליזם!

24 צודקת. הכפר הערבי הזה עדיין לא היה קיים ב 1918 . ביתה הבלתי חוקי של קרני אלדד לא היה קיים ב1970 וספק רב גם אם היה קיים 20 שנה אחר כך. מגלגלת עיניה לשמיים וצורחת על כך שממשךה לגיטימית החליטה לפנות ( עם פצויי ענק)מתנחלים שישבו 20 שנה בגוש קטיף כי העומס הכלכלי, הצבאי והפוליטי של אחזקתם שם היה בלתי נסבל , אל פנוי ומחיקת כפרים שלמים ובני אדם שחיו שם עשרות רבות ומאות שנים, ולעיתים אף יותר, ללא פצוי- זה בסדר גמור. להזכירכם: היא זו שתומכת במשחיתי הרכוש הצבאי, במרגלים אחרי תנועות צה"ל , באלה שיורקים ומכים חילי צה"ל בתפקיד, ובאלה שמעדיפים לכרות עצים ולשרוף מסגדים למען לא יהיה חס וחלילה שלום צודק אלא שליטה על ושנאה של הגוי הזר  (לת) כתבה מגוכחת ופטטית
  • 08:45
  • 13.02.12

25 השוואה מדוייקת XXX
  • 08:49
  • 13.02.12

הנה עוד אחת:
ילד בן עשר כיוון אקדח קפצונים למישהו וירה. לא עשו לא כלום. מישהו אחר כיוון אקדח אמיתי וירה על מישהו. הוא דווקא נכנס לכלא.
מי שהדוגמא הזו מרגיזה אותו, שיחליף "ילד בן עשר" בערבי וגו'.

עלוב.

26 למדו מהימין המתנחל את השיטות איימי
  • 09:00
  • 13.02.12

הם עושים בדיוק מה שהמתנחלים עושים, מה חשבת שיקרה,שהם יחכו עד שישראל תבנה בכל מקום ואז לא ישאר להם מה לעשות כי תהיה עובדה מוגמרת?

27 סבבה - נהרוס את דהמש, וגם את כל המאחזים בשטחים. מסכימה?  (לת) דג קר
  • 09:15
  • 13.02.12

28 לא מצאתי שום דמיון בין דהמש למיגרון אור לנו
  • 09:24
  • 13.02.12

ראשית, מעמדם של ערביי ישראל במדינת ישראל שונה לחלוטין ממעמדם של המתנחלים היהודים בגדה המערבית, שהיא שטח הנתון בתפיסה לוחמתית. הערבים הם אזרחי ישראל ואיש אינו מערער על זכותם לחיות במדינה שלהם. המתנחלים יושבים בטריטוריה שישראל לא סיפחה וישיבתה שם חייבת להיות רק למטרות שמירת בטחונה. אסור לה לבנות בגדה אפילו בית אחד כדי ליישב שם אזרחים מתוך הקו הירוק. כלומר, הסכסוך בין תושבי דהמש ומשרד הפנים המבקש להרוס 13 מבנים בכפר הלא מוכר הוא ישראלי פנימי. איני מצדיקה בנייה פראית ללא תב"ע וללא רשיון, כפי שנעשה בדהמש, ויתכן שמשרד הפנים ורשויות אכיפת החוק היו חייבות להתערב מזמן כדי להפסיק את הבנייה. איש אינו חולק על העובדה שהשטח עליו נבנו הבתים בדהמש הוא בבעלות הבונים, אלא רק על שינוי יעוד הקרקע, שהוגדרה כחקלאית. הבנייה הלא חוקית מסתבכת כשנזכרים שכביש בין עירוני מספר 200 אמור להסלל שם פעם, לכן דחוף לשלטונות היום להרוס את המבנים. בקיצור שוב התפרצה הכותבת לדלת פתוחה. שוב נכשלה בנסיון להציג את עם המתנחלים כאזרחים שומרי חוק לפחות כמו..כמו עברייני הבנייה בתוך הקו הירוק.

  •   חצי אמת וחצי שקר אודי
    • 10:09
    • 13.02.12

    יהודה ושומרון אינם שטח הנתון בתפיסה לוחמתית. אולי, זו דעתך האישית. וגם לשיטתך אם בנו בה זו "עבירה" של המדינה ולא של התושבים ולא הם אלו שצריכים לשלם את החיר אלא המדינה. במבט יותר אמיתי ממשלות ישראל עודדו ובנו וההתישבות חוקית, לכל היותר תוכל לטעון שעל גבי חוקיות זו קיים ויכוח ציבורי לא יותר מזה! אינך הריבון או הפוסק על הקשר והאחיזה שלנו ביהודה ושומרון. לצד החולקים עליך "מצטרפים" התנ'ך, ההסטוריה ומגילת העצמאות (באופן פשוט וללא פלפולים...)
    להזכירך, המתנחלים הם אזרחי המדינה לא פחות מאנשי דהמש ורמזיך בעניין מיותרים. אולי תוכל להשוות בין בניה בלתי חוקית בעידוד המדינה ובתמיכתה (מגרון) לבין בניה בלתי חוקית כנגד המדינה ולכאורא רק כדי לעקוף מסים או הגבלות של הרשויות (דהמש). גם השקרים אודות בעלות ערבית שקרית כבר התגלו ואין טעם לנופף בשקרים אלו. עכשיו תשווה!

  •   "שטחים הנתונים בתפיסה לוחמתית" כך הגדיר אותם היועץ המשפט לממשלה בזמנו, ד"ר אליקים רובינשטיין לאודי
    • 10:17
    • 13.02.12

    מיגרון לא הוקמה כהתנחלות בעידוד הממשלה. מוטב שתבדוק איך בדיוק הוקמה מיגרון.ובעניין הריבון. אני ואתה ושבעה מיליון אזרחי ישראל אנו הריבון בתוך הקו הירוק. אז כדאי שתתעניין גם מהי דמוקרטיה. התנ"ך אינו הריבון אלא רק בבתי הכנסת ורק בעיני המאמינים בקדושתו כקושאן האלוהי. המתנחלים הם אזרחי המדינה ומקומם הנכון תוך הקו הירוק. אין להם מה לחפש מעבר לקו הירוק.

  •   אליקים רובינשטיין אינו דוקטור יאיר לפיד
    • 10:37
    • 13.02.12

    למה רק אליי נטפלים...

  •   אני רוצה להבין למה "הקו הירוק" הוא גבול חוקי של מדינת ישראל. למגיב לאודי
    • 11:31
    • 13.02.12

    "חוקי" - לפי החלטת האו"ם מה- 29 בנובמבר זה לא. הקו הירוק הוא קו שביתת הנשק. לא גבול ולא נעליים. (כי אם הוא גבול חוקי, אז גם שלטון ישראל ביו"ש חוקי. גם הוא נוצר כתוצאה ממלחמה, מלחמת ששת הימים. מי שמקבל את תוצאות מלחמת השחרור, לא יכול להחיל עקרונות אחרים על תוצאות מלחמת ששת הימים.

  •   תפיסה לוחמתית היא המצאה של האסון הלאומי ששמו אהרון ברק  (לת) בן הארץ
    • 12:52
    • 13.02.12

  •   כי ממשלת ישראל מעולם לא סיפחה לתחומה את השטחים שמעבר לקו הירוק קריא מבחינה חוקית השטחים האלה אינם בתחומה של ישראל  (לת) למגיב למגיב
    • 16:57
    • 13.02.12

  •   הקו הירוק הוא גבולה הבינלאומי המוכר של ישראל למגיב למגיב לאודי
    • 18:56
    • 13.02.12

    קוי שביתת הנשק שהתקבלו שהתקבלו בהסכם רודוס ב-1949 הם גבולות קבילים וחוקיים. תוצאות הכיבוש של מלחמת ששת הימים אינם חוקיים ואינם מוכרים, אפילו לא על ידי מדינת ישראל. העובדה היא שישראל לא מעזה לספח את הגדה. התחכמויות עלובות המעידות על בורות לא תעזורנה כאן.

29 "מגרון כאן בשביל להשאר" סילבן - שר בכיר בממשלה
  • 09:25
  • 13.02.12

סילבן למי שלא יודע הוא שר בממשלה, והוא איש חוק

30 היא כל הזמן מחפשת כמו ילדה בכיתה ז' שיש לה איזה חשבון לא גמור עם מישהו. אז היא באה לכן כל כמה זמן אחרי שמצאה איזו ענין לעסוק בו ולהראות לכל השמאל תיראו כמה שאתם לא צודקים. פוי, תצאי לנו מהעינים ולכי ללמוד משהו מועיל, מהנה, שיתן לך קצת חיים.  (לת) עדין לא קראתי כתבה רצינית שלה
  • 09:31
  • 13.02.12

31 נקווה שאת 'דהמש' הבאה יקימו הערבים בשייח' מוניס ויעיפו משם את השמאלנים שהתנחלו על אדמות הערבים  (לת) ומשם נקווה שיעברו לכפר שמריהו הבנוייה על אדמות הכפר הערבי סידנא עלי
  • 09:32
  • 13.02.12

32 מי קבע שבנייה לא חוקית מותרת ? Reuven Holzer
  • 09:39
  • 13.02.12

יש בתי משפט ויש משטרה. הסיפור השיקרי הזה ששטח ליד לוד הפך להיות אקס-טריטוריאלי למדינת ישראל הוא מקומם במיוחד, לנוכח העובדה שיש מקרים שמשתמשים בפילפולים משפטיים כדי לנשל ערבי ביפו מביתו שבו נולד.
ואם באמת יש מאבק משפטי ליד לוד עם פולשים לא חוקיים לקרקעות לא שלהם, מה זה קשור למעשים בלתי חוקיים בעליל ולקיפוח זכויותיהם של בעלי קרקעות ערביים ביו"ש? מה בדיוק הקשר ? האם הגברת אלדד מנסה לטעון שמדינת ישרל חדלה להיות מדינת חוק ? שהפכנו למדינת "כל דאלים גבר"? וכך ראוי שיהיה ?

33 איזה כיף בגנון אביבי
  • 10:07
  • 13.02.12

האם אין בנמצא כותבים (אפילו ימנים) שמסוגלים להוציא תחת ידם משהו מעבר לחיבור ילדותי ודל ברמה של כיתה ב'?
או שכל מה שצריך זה את השם "אלדד"...?

34 הטיפול בבניה תלוי בתשלום של מדינות אירופה ב.ל
  • 10:11
  • 13.02.12

ולכן לא מטפלים בבניה האסורה של הבדווים בארץ
זה לא מעניין את השוודים ולא את הגרמנים ולא את האנגלים

35 the facts nachum
  • 10:14
  • 13.02.12

600 תושבים, 70 בתי אב,

36 קרני, יש לכם 22 עיתונים. למה דווקא כאן??<  (לת) צאי בחוץ
  • 10:17
  • 13.02.12

37 ברור שהכפר לא נמצא בתצ"א 1918 במקום שהוא היום, הוא היה במקום אחר והצבא גירש אותם למקומם הנוכחי. זה היה עוד לפני שאבותיה של אלדד הגיעו לפלסטינה-א"י.  (לת) דמוקרט
  • 10:18
  • 13.02.12

38 כל נושא הפלסטינאים הוא השקר הגדול בהסטוריה. לא היה עם ככזה, רובם צאצאים של מהגרי עבודה שהגיעו בתקופת העליות או שגרושו ממצרים אחרי בנית תעלת סואץ. בגלל זה לפי האו"ם פליט מגדר מי שחי בישראל שנתיים לפני 48 כי אז הם הגיעו בהמוניהם. יהודים מסלמים ונוצרים היו כאן תמיד ורובם חיו בערים הקדושות מספרם היה מועט אך היו שווים בגודלם. הערבים לא הסכימו לתוכנית החלוקה ורצו להשמיד את הישוב היהודי ונחלו הפסד מביש שעד עכשיו הם לא מתאוששים ממנו.  (לת) גל
  • 10:22
  • 13.02.12

  •   גל- סמל ודוגמא לבורות וכתיבת ההסטוריה מחדש נוסח סטלין. - לידיעתך: במפקד האוכלוסין שנעשה באמצע המאה ה19 ( כן, לפני יותר מ150 שנה ) היו בארץ למעלה מארבע מאות אלף תושבים ערבים , לא כולל הבדואים בדרום, והיו עשרי אלף (20000 ) יהודים חציים בעלי אזרחות זרה.  (לת) מתעב דמגוגיה שקרית
    • 12:03
    • 13.02.12

  •   לדקלם מן הכתובים עוד לא עושה אותך צודק.  (לת) טוריצ'לי
    • 12:41
    • 13.02.12

  •   ואת מקורות העם היהודי אתה גם רוצה לפתוח לדיון?  (לת) לגל
    • 13:01
    • 13.02.12

  •   הם גם חושבים ככה? זה הכל בלוף גדול, זה שהם קוראים לעצמם פלסטינים?  (לת) הם בעצם בכלל חולמים להיות ערבושים, אזרחים סוג ד' במדינת היהודים?
    • 13:42
    • 13.02.12

  •   ממשיך את קו המחשבה הזה: נושא שייכות הארץ ליהודים זה שקר היסטורי מטורף. היהודים סירבו להתפשר עם האימפריה הרומית, הפסידו לה במלחמה על הארץ (הפסד ממנו הם מעולם לא התאוששו), נטשו את הארץ ל-4 כנפי תבל, ומעולם לא הביעו שום כוונה לחזור אליה. היחידים מביניהם שהגיעו: ציונים משוגעים, ופליטים שלא השיגו ויזה לאמריקה או צרפת.  (לת) א"י שייכת בכלל לייבוסים!!!
    • 13:45
    • 13.02.12

  •   ובאותו עניין: כל עניין היהודים הוא המצאה מטורפת. אין עם כזה. רובם צאצאי הכוזרים ששייכים בעצם למזרח אירופה  (לת) כוזר כוזרי
    • 17:13
    • 13.02.12

  •   רוב היהודים בישראל הם בנים למשפחות שהגיעו לכאן במאה העשרים, מרביתן לאחר 1948.  (לת) אורן
    • 19:39
    • 13.02.12

39 יחי ההבדל הקטן אריאל
  • 10:30
  • 13.02.12

את הכפר הערבי בונים על אדמה פרטית של אנשי הכפר.
את ההתנחלות בונים גם על הקרקע הפרטית של אנשי הכפר.

40 בשטחים החקלאים שבגליל בכפרים הערבים גלילה
  • 10:38
  • 13.02.12

באדמות החקלאיות שבכפרים הערביים בגליל באזור שפרעם תמרה סכנין וכו' נבנו מבנים מבטון וחלקם אף מחוברים באופן פיראטי לחשמל ללא אישור ללא תיכנון אף אחד לא בודקמ אף אחד לא מתקומם ולא הורסים למרות אי חוקיות המבנים

41 הריבון החליט כי הקרקע חקלאית וצריך להבין שהריבון לירן
  • 10:53
  • 13.02.12

וחוקיו העליונים. הריבון כמובן מחוקק חוקיו לרוב עם תפיסה בין לאומית בהתאם להגדרות לאומיותו ושמירתן. לכן בנניה על קרקע לכאורה פרטית הוא בניגוד לחוק. ובנייה במרחבי הנגב זה בהחלט גם כן בניגוד לחוק. האמור על בניחה שאין לה אישורים. ודבר נוסף, גם ישראלים שאינם ערבים עוברים על החוק בבוטות נוראית!!!!

  •   מדינת ישראל אינה הריבון בשטחים..... היא כוח כובש. ולפי המשפט הבינלאומי, אין הזכות להפקיע קרקעות לצרכים שאינם צבאיים-ביטחוניים. אבל מסכימה שקרני אלדד מבלפת ומעוותת, ובוחרת בכוונה בהשוואות פופוליסטיות ודמגוגיות, כי רק אלה יכולות "להצדיק" התנחלויות בעשרות מיליארדי שקלים, כיבוש, והפרה בוטה ומכוערת של זכויות האדם של עם אחר. כן, מה לעשות, גם ערבים, באופן מפתיע, הם בני אדם.  (לת) איריס
    • 11:19
    • 13.02.12

  •   היא לא מעוותת ומבלפת בכוונה תחילה - זאת באמת צורת המחשבה שלה. מסכנה.  (לת) כוזר כוזרי
    • 17:14
    • 13.02.12

42 כל הכבוד על המאמר האמיץ בעיתון מוטה כל כך - שמאלה  (לת) יואב
  • 11:03
  • 13.02.12

43 הכותבת שכחה, שאף פעם לא אושרה בניית יישוב ערבי ביו"ש.  (לת) דודי
  • 11:13
  • 13.02.12

44 הכפר הפלסטיני לינא
  • 11:21
  • 13.02.12

עם גל הגזענות ההולך ומתגבר במדינה ,אפשר להתמודד אך ורק בנחישות ותדירות שאכן הפלסטינים וכל הכפרים שלהם הם אכן בעלי זכות ולא נמצאים כאן בחסד של אף אחד .הם כאן מלפני מאות שנים והם בעלי זכות כעם ולא כמו שאומר מספר 11 ולא מספר 28 . לגבי כותבת המאמר השם שלה אומר הכל

45 וגם קצת ביקורת סיפרות שאול
  • 11:26
  • 13.02.12

רבים וטובים לפני פירקו לגורמים את טיעוניה של הגברת. מה שאותי מעניין הוא הפן הסיפרותי. שמתם לב שאנשי הימין הם מגדולי כותבי המשלים? הגברת לא שוטחת את טיעוניה בעד (מה בעצם) או נגד (בניה בלתי חוקית? בניה בלתי חוקית של ערבים?) אלא אומרת: מיגרון זה כמו "דהמש" (המרכאות במקור). כמובן שגם תמיד יש מקביל להיטלר (אחמניג'ד כרגע), למינכן 1938 (כל הסכם, ובעיקר אוסלו), "תחום המושב" (הקו הירוק) ועוד ועוד. האם אין לכם נימוקים בעד מעשיכם? נגד השמאל? רק "זה זה כמו זה"?

46 עובדות על דהמש ח. קדמון
  • 11:35
  • 13.02.12

http://www.tarabut.info/he/articles/article/dahmash-april2010-report/

47 כמה כפרים ערבים הוקמו כחוק במדינת ישראל מאז הקמתה? מיכל
  • 11:42
  • 13.02.12

אילו הייתה אפשרות לערבים לבנות בתים ויישובים כחוק בארץ ישראל, היה ניתן להתקומם על המעשה.

48 גיברת אלדד אולי תצרפי למילותייך גם צילומי אויר משנת 1918. שנראה גם אנחנו.  (לת) מילים כמו חול.
  • 12:10
  • 13.02.12

49 תגובה ל-23 אביבי; גנון? אתמול הייתי בגנון ושמעתי את הנכדה שלי מדברת עברית ברמה יותר גבוהה משלך. תדבר לעניין ואל תערב ילדים. הנה אחד מהימין; אלי מייזליש
  • 12:30
  • 13.02.12

המאמר הוא בקונטכס הכללי שלא יסתיים לעולם בין ימין ושמאל בעם היהודי. אפילו אביי ורבא בתלמוד או בית הלל ובית שמאי במשנה היו חלוקים בדעה לגבי כל דבר ודבר ואורח החיים החברתי [לא דתי] של העם היהודי. ההמשך רדף ויכוח אחר ויכוח עד לימי ז'בוטינסקי שהמציא את הרוויזיוניזם להסתדרות הציונות בהקמת הצ"ח ואצ"ל ולח"י מול ה"הגנה"במלחמות המחתרות הן נגד הבריטים והן ביניהן - הסזון למשל. כיום לא שינה קונטכס זה מאומה ביחס של התקשורת לממשלת הליכוד בפרט והימין בכלל - כולל את קרני אלדד. היא לא מצחיקה אף אחד. מי שצוחק או לועג, זה על חשבונו הפרטי. "הארץ" עושה מה שהוא רוצה. הדיון הוא לגיטימי. גם אובמה 'עושה חשבון' לנתניהו. האם הוא צודק? הכול בעיני המתבונן. האם מאיר דגן צודק? נו, תגיד. ההתנחלויות מהוות כיום עניין שולי בדיון הציבורי שמנקז את השיח הלאומי בעניין רמת החיים במדינה לפי עופר עיני [אהבל] או הפילוסוף שטייניץ. זה מרתיח כל זוג צעיר שאין לו כיום די כסף לשלם מקדמה לדירה צנועה בת 3 או חדרים. אין לו - ולמה? על זה ניטש הדיון. ממילא לא קרני אלדד ולא המגיב 23 לא יראו כפר ערבי אחד הרוס ולא התנחלות אחת הרוסה. אבל לדבר? מה קרה? וככה אמרה הפעוטה בת ה-3: למה? אני אמורה לדעת את זה? אף אחד לא אמר לי אז איני [איני] יודעת. ילדה בת 3 מס' 23. קפיש?

50 טפטוף הרעל שלך תופס לאט לאט מקום קבוע במקומותינו. שלא יגידו שהורים לא משפיעים על ילדיהם.  (לת) הבחנה ברורה
  • 12:39
  • 13.02.12

51 התגובות הפבלוביות של מגיבי השמאל לכתבה מראות שהם אינם מסוגלים להתמודד עם האמת.  (לת) קורא חושב
  • 12:41
  • 13.02.12

52 גם האלוף גלנט התפרס על שטחים לא לו בשטח המדינה הגדה המערבית אינה שטח ישראלי  (לת) כעת אלדד תגייס צילומי אוויר מתקופת הבית הראשון
  • 13:11
  • 13.02.12

53 קרני מותק,דהמש נמצא במדינת ישראל ואת לא.אז מה ענינך פה? דאגי רק למדינתך שבשטחים הכבושים!!  (לת) עדד
  • 13:21
  • 13.02.12

  •   הידד להבחנה הברורה הטובה  (לת) אוהד הפועל
    • 14:04
    • 13.02.12

  •   לעדד, זה בדיוק העניין! אלדד משחילה את מה שתמיד העיקר אצלה - השטחים הכבושים מבחינתה הם כמו שטחי המדינה שבתוך הקו הירוק. בעיניה אין הבדל בין השטחים שסביב לוד לשטחים הכבושים בגדה. התהום בין העמדות שלה ושלי כל כך גדולה, שאין לנו שום בסיס לדו שיח.  (לת) העניין אבוד
    • 19:18
    • 13.02.12

54 להפוך התנחלויות או כיבוש ערבי מנחם
  • 13:41
  • 13.02.12

אפשר לשנות חשיבה של ממשלות ומערכת בטחון ומשפט.
למשל אם אריק שרון יתעורר ויחליט לפנות יישובים לא חוקיים של ערבים בדיוק כפי שעשה בגוש קטיף.
ולהחזיר את ראש הממשלה לשעבר מר אהוד אולמרט שיעשה ביישובים ערביים
כמו בעמונה. ולהרוס מבנים לא חוקיים של ערבים כמו שעושים ליהודים.
אבל האמת היא שכל הגיבורים האלה פוחדים מהפריץ הגוי. כי הארופאיים
מזכירים להם מה קורה אם לא נשמעים לפקודות הפריץ.
מותר להתנפל רק על היהודים לא על הגויים. גם מנחם בגין ז"ל עשה כך.
לסיכום: לפני 1918 ארץ ישראל היתה מיושבת בצפיפות בערבים עד שהציונים
היגיעו וגזלו להם את האדמות. והיהודים מארצות ערב חיים שם באושר בארצות ערב. כדאי לך לנסוע לשם לראות ולהתרשם.

55 למרות שהמאמר לא מרגיז אותי בכלל, אשמח להרים את הכפפה ההבדל בין סוגי ההתיישבויות
  • 13:42
  • 13.02.12

אתה טוען שמה שמעניין אותך הוא המאה הקודמת וכל מה שנמצא רחוק יותר בהיסטוריה שלנו, לא מעניין בכלל.
כי מה איכפת לך שלפני אלפיים שנה לפי המורשת היהודית, כבשו את כל האדמות האלה מאיתנו, מבחינתם מאה שנים מספיקים לנו להחליט מה שייך למי. 
או קיי, אז בוא נלך לשיטתך לזמנים שאתה מקצה לי כדי להוכיח טענה הפוכה לטענתך:
מכיוון שהערבים לא הסתפקו באי קבלה של גבולות החלוקה והחליטו לצאת למלחמת שמד כללית נגד היהודים שישבו בציון, מכיוון שהמופתי הירושלמי קרא לעולם הערבי לבצע את סיום המלאכה ביהודים שהיטלר לא גמר עד הסוף, מלחמת העצמאות לא הייתה מלחמה רק על האדמות שהאו״ם החליט לחלק בינם וביננו, אלא על עצם קיומינו באיזור.
תוצאת המלחמה האומללה מבחינתם היא שנוספו לנו אדמות נוספות, אולם למרות נסיון ההשמדה, החליטה ישראל שחרטה על דיגלה את דגל הערכים הדמוקרטים להעניק לערבים שנשארו איתה אזרחות ישראלית.
ישנם ערבים שברחו והצליחו לחזור לפני סגירת הגבולות, אולם כפרם או ביתם כבר אויש על ידי יהודים, ובצר להם תפסו אדמות בישראל והתיישבו עליהם ללא קושאן, ובנו בו כפרים שידועים עד היום בשם ״הכפרים הלא מוכרים״. כך שהסנריו שציירת לנו הוא נכון לגמרי. בעין חוד למשל גרים היום ערבים שעלו על הקרקע ללא רשות מדינתית, וארגוני שמאל הצליחו להפכם לכפר מוכר אחרי מאבק ממושך.
לגבי שטחי יהודה ושומרון, גם שטחים יהודיים אלה שנכבשו מאיתנו במהלך ההיסטוריה הגיעו אלינו במלחמה שנכפתה עלינו בששת הימים, חלקם יכלו כבר מזמן לחזור אליהם לו קיבלו את הצעות ישראל לפתרון הסוגיה.
כל אדמה שהפלסטינים לא יכולים להוכיח בעלות עליה, היא אדמה יהודית, יותר מכך, גם לו יכלו להוכיח בעלות בת כמה דורות, עדיין זו אדמה יהודית כבושה, אולם לא הייתי נלחמת על כך, כפי שלא הייתי יוצאת למלחמת העצמאות מיוזמתי כי האו״ם העניק לנו רק חצי מאדמות אבותינו להתיישב עליהם.
אני אישית רואה אדמות אלה כאדמות שלנו ולפלסטינים אין מה לעשות שם, אולם אסכים בהחלט להתפשר עליהם תמורת שלום מלא ובר קיימא
 

  •   הכפפה נותרה על הריצפה ממש מעניין אם זה הרגיז אותך
    • 17:16
    • 13.02.12

    אפילו נניח שכל מה שאתה כותב נכון (וזה לא כי כל המגילה שלך היא המצאת היסטוריה משלך) הטיעון שלך שווה לטיעון של מי שרוצה להיכנס לרופא עם תור מהשבוע שעבר.

56 Western Palestine is Jewish National Land according to international law Ron
  • 14:37
  • 13.02.12

One has to react to various comments, which includes now not only the usual false statement that the settlements are illegal, but even:

" You stole a whole country so do not complain about a village (לת) World B. free"

The settlements are legal since all 51 nations of the League of Nations unanimously voted for the 'Palestine trust' called "sacred trust of civilisation", starting with the words: "Whereas recognition has thereby been given to the historical connection of the Jewish people with Palestine and to the grounds for reconstituting their national home in that country". This trust makes it clear that only Jews have been given national rights in Palestine (the same League is the source of legality of present-day Arab countries!) and "no Palestine territory shall be ceded or leased to, or in any way placed under the control of the Government of any foreign Power" since it was reserved for the Jewish people (article 5). The trust explictly calls 'to encourage close settlement by Jews on the land' (article 4). The charter of the UN (article 80) enshrines in perpetuity national rights given to nations by the League of Nations; this is how South West Africa became Namibia of today, and similarly the Jewish rights in Palestine too are still valid today. Those rights were later "postponed", "witheld" in Eastern Palestine (Jordan of today). Thus four fifths of Palestine is already an Arab state, even though it was destined originally in San Remo and by the League for the Jewish state. Note too that all Arabs documents (e.g. the manisfesto of the Baath party in Iraq and Syria, of Hamas and PLO..) state that the Arabs are one nation (which indeed they are historically, linguistically, cuturally), so they deserve one state only even by their own logic (as is indeed mentioned in "The Feisal-Weizmann Agreement of 1919" that agreed to divide the Ottoman empire to an "Arab state" and "Palestine" for the Jews) but anomalously they have already 22 states!. Palestine is a geographic area, and the only sovereign state that ever existed in Palestine is the Jewish state.

Note too that until 1948 there were many "legal" Jewish settlements in Western Palestine which were beyond the 'Green Line" (even in Syria, Golan Heights, Trans-Jordan, Gaza!) but they all disappeared as a result of Arab aggression in 1948 and before. Also, and independently, it is customary that land arrived at by defensive war is not returned to the aggressor (this is why, for example, Belgium still has German land from WWI); Israel returned to Judea and Samaria in 1967 as a result of a defensive war after it was attacked from these territories. That the settlements are legal in international law, and that Israel has the right to declare sovereignty in all of Western Palestine is supported by the greatest names of international law, e.g. Prof Eugene V. Rostow (Dean of Law in Yale University, the best law school in the US; Alistair Cooke from 'letter from America' described him (see BBC archive) as the greatest jurist of the 20th century), Prof. Julius Stone who has written all the basic textbooks in international law (see his book, 1981 "Israel and Palestine"), Steven Schwebel (ex-chairman of International Court of Justice, ICJ), Profs sir Elihu and Hersch Lauterpacht,...




57 איזה התנחלויות ? אלו של 1908 , 1918 , 1948 או 1967 מה בדיוק מבדיל בין כל אלה?  (לת) משה
  • 15:41
  • 13.02.12

58 מאז הקמת ישראל נבנו מעל ל1000 ישובים ליהודים בלבד. לערבים לא נבנה אחד. שרון
  • 15:50
  • 13.02.12

תלמדי את העובדות. ולפני שתגידי משהו על היישובים לבדואים אז הישובים שבנו להם "ריכזו" אותם לתוך עיירה. כך שהם אפילו איבדו מאחזים ושטח....

59 תודה ירון
  • 15:58
  • 13.02.12

ברצוני להודות לעיתון הארץ על שהוא נותן במה לדעות מהצד השני של המפה הפוליטית - כל מאמר כזה מקרב יותר את עמדותי שמאלה.

60 מגיבים חביבים, יש לכם שכל דודי
  • 16:21
  • 13.02.12

עשו בו שימוש. בצורה ביקורתית, ובלי לקבוע עמדה מראש. יש עובדות, יש צילומי לוויין, יש סיפורים נחמדים.

61 הבעיה עם קרני אלדד שפשוט לא אכפת לך
  • 16:50
  • 13.02.12

קרני: יש לך עולם ערכי יפה, הומניסטי ודמוקרטי שהייתי יכול לחיות איתו בשלום, באמת, אבל עם נקודה עוורת אחת שמשחירה אותו לגמרי. לא אכפת לך בכלל, אבל בכלל, מהקולקטיב שיושב כאן וכולל אנשים, בני אדם, נשים וילדים וזקנים שכל חטאם שאינם יהודים. הם נולדים, קרני, וכואב להם כשדוקרים אותם וכשמשפילים אותם. יש להם רגשות ושאיפות, לא לזרוק אותך לים אלא לחיות חיים טובים ומלאים של הגשמה עצמית בדיוק כמו הילדים שלך. וזו גם זכותם כמו זכותם של הילדים שלך, ואין סיבה שילכו מפה כי הם נולדו כאן. הענין הוא שלך לא אכפת מהם, בכלל, כי כל ילד ערבי הוא בעינייך מחבל מתאבד בפוטנציה. והענין הקטן הזה, שאני בטוח שזניח בעינייך לעומת ארץ ישראל ועם ישראל וההיסטוריה ואלוהים, מוציא אותך ואת חברייך אל מחוץ למחנה של בני האדם ההגונים. לא בני האדם הצמחונים ולא הפציפיסטים ולא התמימים ולא עוכרי ישראל. פשוט בני האדם, שמאמינים בצלם אנוש ולא איבדו צלם אנוש. וכל זה באמת באמת לא קשור לויכוח על השטחים וההתנחלויות. כי כשאת מסתכלת ביושר במראה: מזעזע אותך לשמוע על יולדת פלסטינית שעוכבה במחסום ומתה? על ילד פלסטיני שרעב ללחם, או סתם לא ראה ולא יראה את הים אף פעם? והעובדה שהטרגדיה הזו היא תוצאה ישירה של מעשייך שאינם מחוייבי המציאות? זה לא מטריד אותך בכלל. וזה הקרע הגדול שבגללו את ואני, שפעם היינו מדם אחד, ניפרד לשלום או למלחמה. אגב, אני חושב שהקרע לא בלתי נמנע. אנשים כמוך שבסופו של דבר כן מסוגלים להבחין בין טוב ורע, יכולים לאחות אותו. עצוב.

62 לא ברור לי מה מקור ההתעקשות של אלדד. מארק
  • 16:50
  • 13.02.12

כל הגיגיה וכתביה בולשיט טהור. כל פעם היא כותבת את הטור שלה בהארץ, והטוקבקיסטים חוגגים! הרי אלדד מדברת שטויות, כמו אביה, כמו סבה.

63 אני מבין שאת מתפעלת מיכולתם של מייסדי דהמש לבנות כפר בניגוד לחוק ורוצה ללמוד מנסיונם. האם אני צודק?  (לת) אורן
  • 17:23
  • 13.02.12

64 הבעיה שלבדואים אין כמעט אופציות ע
  • 18:26
  • 13.02.12

לא ניתן להרחיב ערים ערביות, כי לא מרשים להן
לערים יהודיות קשה להכנס - כי תושבים כמו הכותבת לא ימכרו או ישכירו לערבים

65 תחזרי כבר לישראל בוּ קִי
  • 18:32
  • 13.02.12

חסרים לנו משקעים ודמעות התנין שלך יכולות לעזור

66 כתבה יפה שמסבירה בפשטות שהבנייה הבלתי חוקית היא לא מקום למחלוקת שמאל וימין שלומי
  • 19:00
  • 13.02.12

יש לנו מדינה שתרבות האכיפה בה צריכה להטריד את כולנו. וזה לא עניין של שמאל וימין אז תפסיקו להכניס את האג'נדה שלכם לכל מקום (כמו הרבנים שמכניסים את האג'נדה שלהם לצבא או לחוק וקוראים לזה ציווי אלוהי). אל לאף אחד מאיתנו להתיימר ולשים את האידאל האישי שלו מעל החוק במדינת ישראל כל עוד זוהי מדינה דמוקרטית שמכבדת מיעוטיה (וזה אכן המצב, די לקשקש, מצב המיעוטים במרבית מדינות המערב גרוע בהרבה מאצלינו). וזו הבעיה- השמאל והימין הקיצוניים מצפצפים על החוק, המדינה לא אוכפת ובסופו של דבר שניהם מובילים אותנו לאבדון של מדינה דו לאומית. זהו המתכון הבטוח לחיסול המפעל הציוני המדהים שהקימו לנו אבותינו. בואו נשמור עליו. שבוע טוב.

67 עוד קצב(משה)שניגזל כאילו לא ברור מי בעל הצבא השולט/כובש/גוזל/מדכא/בועל...בשם הלאומנות  (לת) בושה
  • 19:02
  • 13.02.12

68 כפר "דהמש" בבוא היום כאשר יוברחו טילים לכפר "דהמש" ויתחילו ליירט מטוסים של אלעל ותפחדי לטוס לחו"ל אזי תשווי את הנתונים דלית
  • 19:25
  • 13.02.12

והזמן הזה הוא לא כל כך רחוק

69 אז איפה הם יגורו ? במגרון ?  (לת) א
  • 19:26
  • 13.02.12

70 פשוט חוצפה !נולדתי פה גדלתי פה ופשוט אומרים לי שאנ Sam
  • 20:57
  • 13.02.12

גברת קרני להזכירך שתושבי הכפר ואבותיהם ואבות אבותיהם פה מלפניי הכיבוש...

71 תנסי להחליף את זה ב-450000000 מוסלמים מתנכלים לישראל שקד,ירושלים
  • 21:07
  • 13.02.12

אנא להחשיך את התגובה,,.שלום עכשיו

72 הם הרעים והם אשמים - מחשבה של ילד קטן דוד
  • 21:18
  • 13.02.12

מה המחשבה הילדותית הזו של הימין. הם הרעים, הם אשמים, אנחנו בסדר, אנחנו טובים. אין יכולת לראות קצת מורכבות? יש רע וטוב בכל מקום, יש רע וטוב בכל עם. האם אין לימין בושה בהתעסקות הבלתי פוסקת באנחנו טובים והם רעים? זה מתאים עד גיל חמש, לא יותר. אפילו הגננת מסבירה בגן שאין רעים וטובים, ושלא אני תמיד הצודק. אנשי ימין - חזרה לגן הילדים לסידרת חינוך.
ובכלל, מי מסכים אם האנחנו והם של הימין, אנחנו יהודים והם ערבים. אני שייך לקבוצת האנשים שוחרי השוויון והשלווה, והם לגבי אלו שוחרי הסכסוך ואי השוויון.

  •   לגן לסדרת חינוך? הימין ילדותי בעינך? אתה לא חי על ערכים? מהם הערכים שלך?
    • 10:51
    • 14.02.12

    בגן אין רעים וטובים, ובזה הגננת מאוד צודקת, כי הילדים בגן נמצאים תחת חסות הורית, וממשלתית, שמנחילים לילד מה נכון ומה לא, מה צודק ומה לא.
    בעולם המבוגרים, קיימים בוגרי אותם הורים ואותה מערכת חינוכית, שאמורים לגבש לעצמם חוות דעת בוגרות על הנעשה במדינתם. גם כדי למלא חובות אזרחיות כמו בחירות, מיסים צבא וכו׳, וגם כדי לגבש דעות על סוגיות שונות והדרך לפתרונם.
    כך גם הימניים הילדותיים שלך, מגבשים לעצמם דעה, על איך דברים קרו, ומהי ההיסטוריה שהובילה אותנו עד הלום.
    כך אפשר להבין על מה ולמה כל המהומה, אולם אם התובנות של הימניים על מי אשם במה שקורה כאן הן ילדותיות, אולי נעזוב את האשמים, ונוציא את האשמה מההקשר הפוליטי.
    כך המתנחלים אינם אשמים בכך שהם מתיישבים על אדמות אבותיהם, כך השלטון אינו אשם בכך שהוא מנחיל דרך שאינה מוצאת חן בעינך, כך ישראל שאינה רוצה להחזיר את אדמות יהודה ושומרון, אינה אשמה ברצונה ההגיוני לדעתה ולשיטתה.
    כי אם מותר לחשוב ולהחליט החלטות ללא ייסורי מצפון, ואין אשמה על טועי הדרך, אפשר בהחלט לצאת בחגיגות

73 נוער הגבעות מיישם את מדיניות החמס למדינה אחת בשילטון הנינ בימקום ישראל  (לת) turh
  • 21:58
  • 13.02.12

74 קרני יקרה. כתבת כאן על יחס של איפה ואיפה בין נערי הגבעות וערבים, אם הבנתי נכון. אולי. אבל זו לא הנקודה. הנקודה היא שהמצב בו ישראל שולטת על אוכלוסיה שתוך מספר שנים תהיה גדולה ממנה לא יוכל להימשך לעד, ולכן זמננו קצוב כדי לשנות את זה. והזמן לא עוב לטובתינו. קודם צריך לעשות מה שצריך. חשבונות של קיפוח אפשר לעשות אח"כ להנאתנו או לא. אבל אם לא ייעשה מה שצריך, לא יוותר גם מי שיעשה את חשבונות הקיפוח. שאול
  • 22:07
  • 13.02.12

באין תוכנית להפסקת השליטה בשטחים,ישראל תמשיך לשלוט בכח הנשק בשטחי יש"ע. מצב זה פוגע במהות הדמוקרטית של ישראל, שבהדרגה הופכת לדיקטטורה המנסה להגדיר עצמה "יהודית". זה יחסל את ישראל כמדינה מודרנית, ובהתאם גם את יכולתה לפתח עצמה כחברה בטוחה ומשגשגת במאה ה-21. רוב תושביה המשכילים ובעלי היוזמה יעזבו. ישראל תישאר עם הדתיים ואנשי הימין, שחלקם מסוגלים אולי להגן עליה, אבל רובם חסרים כישורי פיתוח, מדע ותעשייה מתקדמים. כך תיחשף הדיקטטורה הישראלית-יהודית הזו לחולשה מהותית, שתביא לבסוף לנפילתה, אם בכוח מידי אויבים מבחוץ, או כתוצאה מקיטוב פנימי בין מגזרי האוכלוסיה השונים המרכיבים אותה.

תהליך זה כבר החל כנראה וחלק מסימניו המקדימים כבר נראים, ובהם התרסקות החינוך וההשכלה הגבוהה, התגברות השחיתות הפוליטית, והתחזקותם האדירה של המגזרים שאינם מוכנים לשאת בנטל החברתי, הכלכלי והצבאי.



סימנים ברורים של פגיעה במאפייניה הדמוקרטים של ישראל כבר בולטים על פני השטח, בהם פגיעה ברשות השופטת, ובחופש הדיבור. גם תופעות הלוואי של התעצמותם הדמוגרפית של המגזרים החרדיים, למשל הדרת נשים, מורגשים. כל אלה מעודדים את הישראלים המוכשרים והחרוצים יותר לנטוש את הספינה היהודית הטובעת.לוח הזמנים לתרחיש הנ"ל אמנם לא ידוע, אבל התהליך בעיצומו: רק לאחרונה התבטא בני קצובר במפורש בעד חיסול הדמוקרטיה הישראלית, והכפפתה של המדינה לחוקי ההלכה. חברי כנסת שונים מהליכוד, כגון אלקין ואקוניס, אף נקטו צעדים מעשיים ותכליתיים שמטרתם לפגוע במשטר הדמוקרטי ולהחליש אותו.



את הדבר הזה יודעים לא רק הפוליטיקאים והמנהיגים של מה שקרוי "שמאל", אלא ההרגשה הברורה בדבר הקטסטרופה המתקרבת היא כבר מזמן נחלתו של ה"אזרח הקטן", שכבר נקט במעשים: ביטוי ברור לתחושת האסון הקרב של האזרחים אפשר לראות בחיפוש הנואש אחרי דרכונים זרים, אירופאים ואחרים, שאנשים נוטים להאמין שיהוו מעין תעודת ביטוח אם בבוא האסון הקרב, או לעת נטישת הספינה. די להסתכל על שוק הדרכונים הזרים כדי להבין מה באמת הולך כאן.

75 הזויה! ההתנחלויות הן לא בתחום מדינת ישראל!! 1918?? האם הקיבוצים הראשונים כפרי
  • 23:58
  • 13.02.12

קיבלו אישור בניה?? האם ישובים שקמו על הריסות כפרים ערבים קיבלו אישור בניה? במקום לדבר על הדברים העקרוניים ובעיות הבניה, היא נתפסת לאישורי בניה!! ממש מגוחך!! את יודעת כמה עברייני בניה ופולשים יש אצל יהודים במדינת ישראל.

76 לינקים? עובדות? אדיוט לשעבר
  • 03:22
  • 14.02.12

זאת כתבה שקרית. לא רק שזה לא מה שאנשי הכפר אומרים, אלא שהעובדות שמצויינות כאן שקריות.

77 ימין ושמאל - נגד שילטון ההון! שמאל אדום
  • 21:40
  • 24.06.12

אנשים אל תפלו למלכודת. כולנו עובדים עבור משפחות ההון.

פרוייקטים מיוחדים