המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

כניעת ה"אליטות" לנתניהו

פעם, לפני שמחמוד אחמדינג'אד כיכב אצלו בתפקיד היטלר, ה"אליטות" היו האויב מספר אחת של בנימין נתניהו. את האיראנים הוא לא כל כך יודע איך לנצח, אבל את ה"אליטות" ביבי מכה שוק על ירך. המנהיג שלהן, אהוד ברק, שגייס את "מחנה השלום" הזה, אוחז בשולי אדרתו של ראש הממשלה; קדימה התגלתה כ"קוקטייל פארטי"; מפלגת העבודה בורחת מהנושא הפלסטיני כמפני מגיפה, ויאיר לפיד מבטיח לשמור על "אחדות ירושלים". האתגר הפוליטי היחיד שביבי נאלץ להתמודד אתו הוא האגף המשיחי של הימין, זה שמסייע לליכוד להצטייר כמפלגת מרכז מתונה.

ה"אליטות" קונות בשקיקה את הגרסה שהפלסטינים דחו את כל "ההצעות הנדיבות" שמנהיגים ישראלים שוחרי שלום הניחו לפתחם, וגמלו לנו בטרור. מי זוכר, למשל, שאהוד אולמרט כתב ב"ניו יורק טיימס" בספטמבר אשתקד, שאבו מאזן לא דחה את המתווה שלו? אז מה אם הפלסטינים אימצו כבר לפני עשר שנים את יוזמת השלום הערבית, שלא רק מכירה בישראל בגבולות 67', אלא מציעה לה יחסים נורמליים עם כל מדינות ערב? אנחנו מאמינים רק לערבים שקוראים להשמדת ישראל.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב המאמרים ישירות לפייסבוק שלכם

ה"אליטות" תמכו בהחלטה של אריאל שרון להראות לפלסטינים שישראל מוכנה לסגת משטחים, בתנאי שהנסיגה תיזקף לזכות מחנה הסירוב הפלסטיני. מאז שהחמאס משגר קסאמים לעבר ישראל, בני ה"אליטות" מרגישים שהפלסטינים "הוציאו אותנו פראיירים". במאמר הספד ל"שלום הישן", כתב כאן ארי שביט, כי לאחר שהנסיגה החד-צדדית "הנועזת והמוצדקת" (במבחן התוצאה?) מעזה הניבה קסאמים וגראדים, "החל לפרפר בקרביים חשש מפני הצפוי לנו אחרי הנסיגה הגדולה" ("שלום שלום", 9.2). והרי הפלסטינים, כמו כולנו, למדו מדב וייסגלס, שהיה יד ימינו של שרון, כי ההתנתקות לא נועדה אלא לספק פורמלין, כדי לבלום את "הנסיגה הגדולה" (ראיון עם שביט, 8.10.2004).

ומה ישראל הציעה לפלסטינים בשנים הטובות (1996-2000), שבהן מנגנוני הביטחון של הנכבש דאגו לביטחון הכובש? עוד הפקעות, עוד התנחלויות ועוד מחסומים. אבל הקרביים של ה"אליטות" מרגישים טוב יותר עם ה"אין פרטנר" הישן והטוב.

אם לשפוט על פי מאמרו של שביט, נתניהו הצליח להעביר ל"אליטות" את החרדה המשתקת מפני השינויים הדרמטיים בעולם הערבי, ובכלל זה ביחסים בין שני הפלגים הפלסטינים הגדולים. שביט קבע, כי "כל אדם שעיניו בראשו" מבין שההתעוררות הערבית "המיתה את התהליך המדיני". השגריר מרטין אינדיק, שעמד בשנות ה-90 בראש אגף המזרח התיכון בבית הלבן, אדם שלכל הדעות עיניו בראשו, אמר בחודש שעבר בהרצאה בירושלים, כי האחים המוסלמים צפויים לאמץ גישה פרגמטית שתאפשר למצרים לקיים יחסים טובים עם ארה"ב. מהמגעים האחרונים עם האמריקאים עולה, שראשי המפלגה המצרית הגדולה מבינים כי לשם כך עליהם לכבד את הסכם השלום עם ישראל. ואולם, הזהיר אינדיק, השלטון החדש במצרים לא ינהל לאורך ימים מדיניות של עסקים כרגיל עם מדיניות הכיבוש הישראלי.

הצעת שביט להמיר את השלום הישן, המבוסס על הסכמים ולוח זמנים, ב"שלום תהליכי" משקפת את הלך הרוח בקרב בני ה"אליטות" האבודות (וכי הסכם אוסלו המושמץ אינו "שלום תהליכי"?). בבחירות הם נוהים אחרי מפלגות חדשות. בין לבין הם הולכים שולל אחרי "שלום חדש". נצי החמאס ישמחו לקבור את הסכם הפיוס עם הפתח ולקבל לידיהם בחינם גם שטחים בגדה. הם ימתינו בסבלנות, כפי שמציע שביט, עד שהדמוגרפיה המקומית והדה-לגיטימציה הבינלאומית יעשו את שלהן.

סקר חדש של המכון הישראלי לדמוקרטיה מגלה, שרוב היהודים-הישראלים מעדיפים שישראל תהיה מדינה יהודית על פני המשך השליטה על כל שטחי הארץ. למרבה הפרדוקס, רובם, בהם ה"אליטות" שפעם איימו על שלטון הימין, חושבים שאפשר גם וגם. בדיוק מה שביבי אומר.

Read this article in English: The surrender of the 'elites'




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ניתוח חד נוקב ומאלף אחד העם
  • 06:47
  • 13.02.12

כדרכו בקודש מציע הכותב ניתוח רם וברור כנגד הרעש מחריש האזניים של שופרות התעמולה והאינדוקטרינציה של נושאי כליו של בנימין נתניהו

  •   מסכים עם כל מילה של אחד העם  (לת) שומר חוק
    • 07:49
    • 13.02.12

  •   ניתוח ? מיחזור סיפורי ישנים ולא מדויקים !  (לת) דן
    • 08:13
    • 13.02.12

  •   תענוג לקרוא שמאלני שכלכך מתרגז מכוחו המתעצם של נתניהו...  (לת) דקל
    • 10:06
    • 13.02.12

  •   אין כאן שום ניתוח. המאמר מבוסס בעיקרו על שקרים והמסקנות נקבעו עוד לפני תחילת כתיבת המאמר. לדוגמא, להגיד שהפלשתינאים הכירו במדינת ישראל בגבולות 67 זה לומר חצי אמת כלומר זה לשקר. הנכון הוא שהם הכירו במדינת ישראל כשלב ביניים לפני התמזגותה בפלסתין הגדולה ובתנאי שתקלוט לתוכה 6 מיליון ערבים (אנשים המגדירים עצמם כנכדים/נינים לפליטי 48) ושלא תהא מדינת העם היהודי אלא מדינת כל אזרחיה.  (לת) שוקי
    • 10:39
    • 13.02.12

  •   שומר חוק. כשונא של נתניהו. אין לי ספק שאתה מסכים לנכתב. מהפך 77
    • 20:29
    • 13.02.12

    וזה לא משנה מה יכתב נגדו.
    ואני כמכבד . וחושב שרק נתניהו יכול. חושב שאין חדש תחת השמש. כתוב משעמם. ולא יכול להיות שעיתון משלם עבור זה.
    מה שכן יש להגיד תודה לאלדר. אתה מחזק אותנו. וכל כתבה שלך זה עוד ועוד מנדטים לנתניהו בבחירות. נגיד כך. אביקטיוים לא נהיה.

  •   על ניתוח כזה אנו אומרים במחוזותינו הניתוח היצליח והחולה מת , מזלנו שאנחנו או הפלסטינים לא מקבלים את ניתוחיו של שרלטן זה כמו אלדר והגרופי שלו אחד העם מבוסטון  (לת) ביל ק.
    • 22:28
    • 13.02.12

  •   שופרות תעמולה??? כנראה אתה לא קורא האתרים הארץ + YNET+ גלובס  (לת) התקשורת כבושה שנים עי השמאל
    • 11:24
    • 14.02.12

02 העובדות לא ישכנעו את עקיבא אלדר טלי
  • 06:53
  • 13.02.12

אהוד אולמרט אמנם טען שהפלשתינים לא דחו את הצעותיו (כי הם לא ענו לו)כמה זמן צריך לחכות עד שזה יחשב לתשובה שלילית? אבל קונדוליסה רייס אמרה שהפלשתינים דחו את ההצעות!

עקיבא אלדר מנסה בכח להוכיח שהפלשתינים מוכנים להכיר במדינת ישראל, נכון ,הם אמרו זאת, הם אפילו אומרים שהם תומכים בפתרון של "שתי מדינות" אבל לא בפתרון של "שתי מדינות לשני עמים"

כלומר, הפלשתינים מתנגדים לפתרון של חלוקת הארץ בין העם היהודי והעם הפלשתיני , כמו שהתנגדו לחלוקה ב-1947. רק היום אמר אבו-מאזן שלא יכירו במדינה יהודית. כלומר, לא יוותרו על שיבת פלשתינים לישראל, כלומר, חיסול המדינה היהודית

האם זה מה שמציע לנו עקיבא אלדר?????

  •   מדינות מכירות זו בזו כדי לקיים ביניהן יחסים תקינים. ההכרה היא בין מדינות ואינה כוללת הכרה בלאומיות של המדינה שמכירים בה כיוון שנושא זה נחשב לעניין פנימי שלה. כיוון שישראל מקימה מזה שנים רבות יישובים יהודיים בין היישובים הפלסטיניים, התנגדותה להקמת יישובים פלסטיניים בין היישובים היהודיים בישראל נראית מוזרה.  (לת) אורן
    • 08:14
    • 13.02.12

  •   כנראה שגם אותך לא אני
    • 08:27
    • 13.02.12

    כבר ערפאת הכיר במדינת ישראל שלא לדבר על הליגה הערבית בהצעה הסעודית. נכון שהם מסרבים להכיר בישראל כמדינה השייכת רק לאחד משני הלאומים המאכלסים אותה אבל אף מדינה בעולם כולל ידידינו הגדולים ביותר, לא מכירה בישראל כ"מדינה יהודית". זה פשוט תירוץ כדי להמשיך להתנחל. זה הכל. הרי אם יהיה פה פעם רוב ערבי שום הגדרה לא תעזור. זאת תהיה מדינה ערבית . לא על-פי הגדרה אלא הלכה למעשה. כפי שהיום ישראל היא מדינה יהודית הלכה למעשה בגלל הדומיננטיות היהודית בה.שייכות של מדינה לא נקבעת בהגדרות אלה על פי המציאות בשטח.

  •   נכון, אף מדינה לא מכירה בישראל כמדינת העם היהודי. זאת אומרת חוץ מכל מי שהצביע על הסכם החלוקה בכט בנובמבר  (לת) אתה
    • 09:47
    • 13.02.12

  •   בית לעם היהודי א
    • 14:43
    • 13.02.12

    לא מדינת העם היהודי

  •   מה איכפת לי מדינות אחרות? זה לא עניין לפילפולים כמו משפטיים, מה אתה מטעם הסנגוריה??? אנחנו בסיכסוך לאומי עם הפלשתינים על אותה חלקת ארץ טלי
    • 15:01
    • 13.02.12

    ואם הם רוצים מדינה פלשתינית (יש כבר 22 מדינות לאום ערביות) לצד מדינת ישראל, ולא במקומה, עליהם להכיר במדינה היהודית, כמו שישראל הכירה במדינה פלשתינית.
    דרך אגב, הסעיף הראשון !!!!ביוזמת זנבה מדבר על הכרה הדדית.....
    אין זה מקרה, כי זה תנאי הכרחי לסיום הסיכסוך

  •   זאת בדיוק הכוונה של אבו-מאזן ,לדאוג לכך שהפלשתינים יהפכו (ע"י שיבה בדרך הראשית או דרך החלון, בעזרת אנשים טובים כמוך) לרוב במדינת ישראל  (לת) טלי
    • 15:23
    • 13.02.12

  •   אורן, יש במדינת ישראל כמיליון וחצי ערבים המחשיבים עצמם בלסטינים בישובים משלהם לאו
    • 17:29
    • 13.02.12

    עד 1967 השטח שכבשה ירדן נוקה מיהודים והיה "יודן ריין" ומאז שבו לשם הרבה פחות ממיליון וחצי יהודים. אז אל תבלבל לנו את השכל בדמגוגיה הפאשיסטית שלך.

  •   עכשיו אתם בורחים להחלטת החלוקה ? בבקשה: כבר ב-1988 הכריז יאסר ערפאת שתביעתו להקמת מדינה פלסטינית מתבססת על החלטת האו"ם על חלוקת הארץ. לפי דעת המגיב "אתה" כל מי שמכיר בהחלטה הזאת מכיר בישראל כמדינת העם היהודי אז למה הימין אומר שהפלסטינים לא מכירים בזה?  (לת) כ"ט בנובמבר
    • 18:07
    • 13.02.12

  •   עוד עו"ד של הסירוב הפלשתיני! ערפאת התבסס על ההחלטת החלוקה, כדי לטעון שמדינה ערבית (בהחלטת החלוקה) היא המדינה הפלשתינית, וזאת מכיוון שבהחלטת חלוקה הפלשתינים בכלל לא הוזכרו, חוץ מזה, רק היום ולא בפעם הראשונה אבו מאזן אמר שהפלשתינים לא יכירו במדינה יהודית. אז עורך הדין שלהם מדבר במקומם??. מזכיר את עורכי הדין של קצב......  (לת) עדיין זוכר מה היה פעם
    • 20:14
    • 13.02.12

  •   צריך לחזור כמו תוכי אצלכם: אף מדינה לא הכירה בישראל כמדינה יהודית, כולל המדינות שהצביעו בעד החלטת החלוקה (שרק המליצה על כך) לכן הדרישה מאבו מאזן היא עוד תירוץ להמשיך בסיפוח ובהתנחלויות. הסירוב הוא נטו סירוב ישראלי כי אש"ף מזמן הכיר במדינת ישראל. אני לא עורך דין אבל גם אם הייתי אני מייצג את עצמי בלבד כי אני ממש לא רוצה פה את סוג מדינת האפרטהייד הדתית מיליטריסטיטת שאתם מנסים לאלץ אותי לחיות בה. אתה אולי זוכר מה היה פעם אבל בצורה סלקטיבית מאוד.  (לת) כ"ט בנובמבר
    • 09:27
    • 14.02.12

03 שוב רפיסות, שוב צדקנות, שוב חצאי אמיתות ,שוב מניפולציות - עקיבא אלדר נואש ולכן מחפש לשנות את המציאות !!! מתי תפנים שאוסלו היה טעות ? מתי תפנים שהפלסטינים מפולגים ולעולם לא יהיו מאוחדים כי בעזה גרים בדואים וברמאללה גרים סונים אחרים לגמרי. מתי תודה שהניה אתמול אמר באירן שלא שלום ולא בטחון ? עד מתי תמשיך עם הלקאה עצמית ? זה כבר פטתי ! מסתבר שהציבור יותר חכם מעיתונאים ופוליטיקאים כי הציבור חי בשטח יום- יום ומבין שהפלסטינאים הם הערבים הכי מתקדמים במזרח התיכון ולעומתם משטרים "נאורים " כמו המשטר הסורי לא מאפשר לאזרחיו לחיות וללכת לאוניברסיטה או להסתובב עם תיירות ועם ישראליות בתל-אביב.  (לת) אזרח
  • 07:05
  • 13.02.12

  •   בעזה גרים מאות אלפי צאצאי פליטים פלסטינים שנמלטו או גורשו מבתיהם במלחמת השיחרור. מספר הבדואים בה זניח. עד כמה שידוע לי הפלסטינים מאוחדים מתמיד (לא ראית את התמונה של ערפאת והניה מהשבוע שעבר?) אבל מה לא כותבים כשבעצם המניע העקרי הוא גזענות פשוטה הבוערת לנוכח חוצפתם של ערבים בישראל המעיזים ללכת לאוניברסיטה ו"להסתובב עם תיירות ועם ישראליות בתל אביב"  (לת) רואה מציאות
    • 08:39
    • 13.02.12

  •   אין סיכוי שראית את ערפאת בשבוע שעבר כי הוא מת בשנת 2004 ! אלא אם אתה מאותם הוזים שמחכים עדיין שאוסלו וערפאת יביאו את השלום ! הפלסטינים בישראל חיים טוב יותר מכל ערבי במזה"ת . עובדה שתוחלת החיים שלהם היא הגבוהה במזרח התיכון !  (לת) רואה את המציאות האמיתית
    • 10:30
    • 13.02.12

  •   פלישתינאים מאוחדים מתמיד דג סקרן
    • 19:47
    • 13.02.12

    בפעם האחרונה שבדקתי את החדשות בעיתון הארץ, גם החמס עצמו מפולג עכשיו והרוב העזתי, דוחה את ההסכמות שהושגו עם הפת"ח.

  •   נכון הכוונה הייתה לאבו מאזן אבל זה לא משנה את הטיעון שהפלסטינים אכן מאוחדים וכאילו זה מה שמשנה לכם אם הם מאוחדים או לא. אתם לא רוצים להפסיק את הכיבוש בכל מצב. ואני מאחל לערביי ישראל המשך תוחלת חיים גבוהה ואין לי שום בעיה עם זה ואני לא מבין מה זה שייך להכרה בישראל. בכל נושא אתם חושפים גזענות בין אם זה שייך לעניין או לא. ואולי כבר תלך לישון? אני רואה שהיית ער כל הלילה לעשות לעצמך לייקים.  (לת) רואה מציאות
    • 09:36
    • 14.02.12

04 אבו אדלוף מאזן מתחבר לאוייבי ישראל הנוראים ביותר וסומך על הסמול הקיצוני שידאג להכשיר את השרץ.חלאות כתבה פתטית וחלולה. אלוהים אוהב אותנו ולכן בחרנו ביבי ולא ציפי ושתחנקו סמולנים ...
  • 07:17
  • 13.02.12


הרגע שמעתי ברדיו שאבו אדלוף מאזן מסרב להכיר בישראל כבמדינת היהודים והוא ממשיך לאיים עלינו לפנות לאו"ם בינתיים הוא כורת ברית עם הנייה שמצהיר מעל כל במה ומלפני יומיים יחד עם אחמדאיניגד הצהיר שישראל היא סרטן מתפשט בגוף הערבים ויש להשמידה.האובססיה החולנית של הסמול המטורף לתמוך בפלשתינים מעידה כמה הם הזויים וסוטים

05 אולי תסביר למי כתבת את המאמר הזה? לרוב הציבור או רק ל"אליטות"? את מי רצית לשכנע?  (לת) מה הקטע שלך עם "האליטות"
  • 07:24
  • 13.02.12

06 המאמר כתוב גרוע. רונן
  • 07:38
  • 13.02.12

חיבורים משונים בין המשפטים. חוץ מנסיון להשתמש בשפה גבוהה אין פה כלום

07 ?Why aren't you disclosing the source of your Hate to P.M. Netanyahu Daisey
  • 07:53
  • 13.02.12

It's about time you tell your readers Why you hate Prime Minister Netanyahu so Much? there must be a reason for all your hate articals

08 האם הפלשתנאים ויתרו אי פעם על "זכות השיבה"?כידוע התשובה היא לא! לכן הדיבורים על "הכרה" במדינת ישראל הם חסרי שחר .  (לת) קובי זורגר
  • 08:05
  • 13.02.12

  •   הפלשתינאים אינם יכולים לשוב למקומות שמשפחותיהם חיו בהם עד לפני 3 דורות. ישראלים, לעומת זאת, התיישבו מעבר לגבול ישראל במקומות שאבותיהם לא חיו בהם רוב ההיסטוריה היהודית. לכן הדיבורים של ממשלות ישראל על הכרה בהקמת מדינה פלשתינאית באותם שטחים הם חסרי ערך.  (לת) אורן
    • 11:46
    • 13.02.12

09 כישרון נדירר לאטימות וטיפשות יוסי
  • 08:26
  • 13.02.12

מה לך ולמדינת היהודים רק אתמול אבו מאזן אליל השלום שלך הצהיר שלעולם לא יכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי וגם נימק פירוש ההדבר שמבחינת הפלסטינם זה ויתור על זכות השיבה והם לעולם לא יסכימו לכך כלומר הנסיגה מהשטחים והקמת מדינה פלסטינית זה לא סוף הסכסוך זה התחלת המאבק על זכות השיבה הפעם מעמדה שמרגמה 81 מ"מ משתקת את המדינה עקיבא אלדד כנראה שניכנת בכישרון גדול לאטימות ולטיפשות ועם ישראל לא קונה את דברי ההבל שלך לצערנו אתה רק משרת את אויבנו

  •   כמו כל האנשים שמחזיקים בדעותיך, כבוד לשפה העברית אין לך, ובנוסף, "ניכנת" בטפשות גדולה.  (לת) המורה לעברית
    • 08:59
    • 13.02.12

  •   יוסי יצא עילג, אבל אתה יצאת חשוך ובעל דיעות קדומות. תחליט אתה מה יותר גרוע  (לת) המורה לפלורליזם
    • 09:50
    • 13.02.12

10 ארי שביט אינו שמאל, אינו עיתונאי וודאי שאינו אליטה. הוא ילד עם בעיית דמות אב שהתאהב בביבי ומנהל איתו יחסים דמיוניים דרך דפי העיתון. חוץ מזה אתה מדויק לחלוטין.  (לת) זיגמונד ויניקוט
  • 08:28
  • 13.02.12

11 הוד השרון שלמה גרינברג
  • 08:30
  • 13.02.12

קשה לך להודות שהאיש שאתה כ"כ מתעב הוא כ"כ חכם. "ואני הייתי משוכנע שאתה, מר אלדר הוא האיחיטות.

12 רק היום פורסם שהאבו הזה, מאזן, הצהיר שהוא לעולם לא יכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. אבל למה לבלבל את אלדר עם עובדות?  (לת) אחד המתעב צבועים
  • 08:33
  • 13.02.12

13 הגדר ׳אליטה׳ - הזוי, חולמני, פתי?!  (לת) מוטי
  • 08:37
  • 13.02.12

14 מאמר שהוא עלבון לקוראים ולאינטליגנציה אמיר
  • 08:38
  • 13.02.12

אני יודע שמר אלדר לעולם לא ייתן לעובדות לבלבל אותו, הוא כבר מבוגר מדיי כדי להשתנות. אולי מגיע לנו, קוראי העיתון, לקבל מאמרים מאשי קצת יותר רציני ואיכותי ? נמאס מאחדות המחשבה, נמאס מאותן מנטרות שקריות משוחזרות ממאמר למאמר. די מספיק.

  •   אם האינטליגנציה שלך נעלבה זה רק לחיוב מייק
    • 10:14
    • 13.02.12

    אילו עובדות "לא מבלבלות" אתה מציג? חוץ מירידה מכוערת על הכותב עצמו אינך מנסה אפילו להתמודד עם דבריו. קרוב לוודאי משום שאינך מסוגל. באמת די מספיק. די לטוקבקיסטים מסוגך הזורקים את השטויות המתלהמות הראשונות העולות על דעתם המאותגרת. אתה רוצה משהו יותר רציני ואיכותי? - עבור לישראל היום או לידיעות אחרונות.

15 עקיבא , תעשה כבר משהו עם המרירות הבסיסית שלך .  (לת) יהודי שמייח
  • 08:41
  • 13.02.12

16 קישקוש בלבוש תומס
  • 08:43
  • 13.02.12

אוסף של חצאי אמיתות לא יהפוך לעובדה אחת אמיתית מאמר של פשיטת רגל

17 למר אלדר יש זכרון סלקטיבי מאד לגבי עובדות הפרשן
  • 08:57
  • 13.02.12

שוב ושוב חוזר עקיבא רא לקבלם.
אבו מאזן לא דחה אתאלדר על מסכת של שקרים מתוחכמים תוך תקוה שאולי בלבוש שונה יוכל הקו הצעת אולמרט הוא מזכיר לנו בחדווה, והרי זו הטקטיקה הפלשתינאית שהותוותה ע"י ערפאת ....לא לדבר ולא להסכים על כלום...לתת לצד הישראלי להציע הצעות אך לא לענות עליהן כך שכל הצעה חדשה תהיה הבסיס להמשך. העיד על כך השר בן עמי שלא חשוד בימניות.....לדבריו כל האבו מאזנים נעלמו ונאלמו דום בעת הכנוס עם קלינטון.
ההטעיה הבאה של אלדר.....הפלשתינאים הסכימו למתווה של ארצות ערב...אין שקר גדול מזה. מדינות ערב יצאו במתווה בלי לשאל את הפלשתינאים. אילו הבינו שאסור להם לדחותו ואז עשו אותו לבלתי אפשרי בכך שכפו את הכנסת זכות השיבה כתנאי בל יעבור ואף "שכנעו את מדינות ערב להוסיף סעיפים קשוחים בנושא זה.
עקיבא אלדר נצמד לכל אמירה של ערבי או עיתונאי או פקיד ממשלה אם זה רק משרת את התזה שלו אבל אמירות ברורות שנגדה הוא שוכח בדרך.
למשל אמירתו הברורה של ערפאת שההסכמים עם ישראל הם כמו הסכם חֻ דַ יֽבִּ יָּה , דהיינו הסכמים על הקרח שמחכים להפר אותם כאשר ניתן.
דוגמאות לזכרון הסלקטיבי של אלדר יש רבות ......הייתי מצפה מעתונאי שיהיה לעובדות.בעל יושרה פנימית ולא יטיף מבעד למשפיו הפוליטיות.
אכן ישראל עשתה שגיאות רבות ובראשן שגיאת ההתנחלות ואי החזרת רוב הגדה לירדן כשעוד היה ניתן הדבר, אבל כל זה לא מצדיק עיוורון עיתונאי

18 ה"אליטות" לא השתנו. הן פשוט נעלמו. עם ישראל של 2012 הוא עם של אמונות טפלות, חרדיות, שנאת זרים. בקיצור: ביביזם. אין יותר אליטות.  (לת) מתושלח
  • 09:00
  • 13.02.12

19 "השגריר מרטין אינדיק.... אדם שלכל הדעות עיניו בראשו" . לכל הדעות? רק על פי דעתם של הוזים סנילים דוגמת מיודענו אלדר  (לת) אלדר, לכל הדעות צבוע
  • 09:06
  • 13.02.12

20 אלדר אופטימי, מציג היתכנות לשלום ופשרה, יתכן שאין תוחלת למי שהפעיל אלימות כלפי הערבים אריק
  • 09:15
  • 13.02.12

הבעיה היא לשמר את הריבונות עליה נלחם הישוב היהודי כחלק מטרותיו. אבל יתכן כי הערבים סבלניים יותר כלפי הזמן ורואים שהיוזמה הציונית קורסת מתרוששת וחסרת תוחלת ולא מוכנים לבייע בעצירת הקריסה ולא חותמים על שום הסכם ונותנים לזמן לעשות את שלו.

21 על העיוורון תם
  • 09:38
  • 13.02.12

שום עובדה לא תזיז משהוא בעיתון "האליטות " הזה . הם ישארו נחושים ב"השתלבות במרחב הערבי" ושום תנועה איסלאמית כמו חמאס, חזבאללה,
ה"אחים המוסלמים" ואחרות לא תזיז אותם מדעתם. עליהם ועל שכמותם נאמר
"אין מישהוא יותר עיוור ממי שאיננו רוצה לראות".

22 ביבי הוא השמאל החדש של דור האינסטנט רונן
  • 09:38
  • 13.02.12

כך הוא מנסה להצטייר בעיני השמאל הרדוד, שלא מתעמק בעובדות, אלא בהגדרות.
הדור החדש של השמאל הישראלי, זה שיצא למחאה בקיץ, הוא דור ה"אינסטנט" שרוצה מסרים מהירים וסיססמאות בפייסבוק, בוואטס אפ ובטוויטר. הם מהר יצאו למחאה ומהר הפסיקו בה, הם שומעים את הסיסמא של לפיד "איפה הכסף?" ונשבים בה במקום להתעסק בתוכן ובפתרונות עמוקים. ביבי עבורם נתפס כשמאל בהשוואה לחרדים ולליברמן והמתנחלים כי רהוט באנגלית והוא מביים עצירת חוקים פופוליסטיים. לצערנו דור האינסטנט הוא דור רדוד שמדקלם סיסמאות קצרות שהם קוראים באינטרנט, או לומדים בתואר למנהל עסקים.

23 אני חושבת שבהפוך על הפוך עיתון הארץ עוזר מאוד לביבי .  (לת) רונה
  • 10:25
  • 13.02.12

  •   הארץ מאיר עיני האליטות אבי בן יעקב
    • 12:33
    • 13.02.12

    וכך מחזק את הימין ואת ראש הממשלה נתניהו
    כאשר רואים וקוראים את אבו מאזן ואת הנייה בטהראן,אזי מה שנותר זה לתמוך , לפחות , בנתניהו

24 מאמר מצויין ותגובותיהם הרדודות והמתלהמות של חלק מהקוראים מאששות זאת מייק
  • 10:26
  • 13.02.12

כמו-כן הגיעה העת לשים את ארי שביט במקומו, אם כי אדלר עושה זאת בעדענות רבה וספק אם שביט יבין זאת.

25 האליטות מתחילות אט אט להבין את "העסק" ולא מאמינות לך. מיכל מירושלים
  • 10:42
  • 13.02.12

זה כל העניין.

26 טוב שיש מי שמוכן לפרסם את דבריך - שלא תרגיש בודד בתפסיתך יואב
  • 11:01
  • 13.02.12

אף אחד לא מנסה למכור דבר לאליטות - אבו מאזן במילותיו אמר אתמול!!!!! שהוא לא יכיר לעולם בישראל כמדינת הלאום היהודי. איזה חלק במשפט הזה לא ברור לך? אולי אתה צריך תרגום? לזכותם של הפלשתינים יאמר שהם עומדים מולנו ללא מסכות של ליברליות אומרים בגלוי את האמת שלהם ולא מסתתרים מאחורי תקינות פוליטית בניגוד לכל ה"אידיוטים המועילים" בצד שלנו

27 עקיבא אלדר שוב מפנטז יגאל
  • 11:25
  • 13.02.12

אולמרט הציע לאבו מאזן מה שאפילו ביילין לא חלם להציע והוא עדיין מחכה לתשובה. אז מה המשמעות של "מעולם לא שלל" ? חוץ מזה, אלדר "שוכח" לציין שהתוכנית הסעודית כוללת את שיבת הפליטים (לפי תוכנית האו"ם 194), שזה -במילים אחרות - לקרוא להשמדת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית

28 באיזה תפקיד משחק אצלך, אלדר, אחמדינגאד? בתפקיד האחות תרזה?  (לת) אבידן
  • 11:33
  • 13.02.12

29 שמאלני מתבכיין ועדיין שבוי בהזיות ... ממש דמעות תנין ...  (לת) קורע את הלב.
  • 11:33
  • 13.02.12

30 כמה אפשר לרמות את עצמך !? לא קשור לשמאל ימין! תתעורר עקיבא!!  (לת) תעורר אתה בשוק!
  • 11:35
  • 13.02.12

31 איני זוכר מה כתב אולמרט בניו-יורק טיימס בספטמבר אשתקד אבידן 2
  • 11:38
  • 13.02.12

אבל אני יודע שאתמול הצהיר האבו-מאזן שהוא לעולם לא יכיר במדינה יהודית. זה לא מפריע לו להתנגד להתנחלויות שלדבריו לעולם לא יהיו במדינה יהודית. זה גם לא מםריע לאלדר להתנגד לכל מה שהוא יהודי.

32 שיטת אלדר לתקוף את הצד החזק של השמאל כדי שלא ילכו עם ביבי...!  (לת) הכסף מדבר
  • 12:20
  • 13.02.12

33 הארץ אינו מתבלבל אבי בן יעקב
  • 12:30
  • 13.02.12

לפני כשבוע מאמר המערכת ביקר קשות את ראש הממשלה על כי העז להזכיר לאבו מאזן כי לא ייתכן שלום עם אלו שמטיפים לחיסול ישראל
והנה בטהראן בקולו בהופעה לפני ההמון האירני והאיסלמי חוזר הנייה על כך שלא יהיה שלום כל עוד אנחנו פה בישראל
מה רוצה לומר עקיבא אלדר? שהם מוכנים לשלום , האליטות הבינו ופנו ימינה
כאשר יכריזו שהם מכירים מדינת היהודים ובזכותה לקיום, אזי כולם יצביעו בעד יוסי ביילין וזהבה גלאון .
עד אז, מדינת ישראל צריכה וזקוקה לראש ממשלה שיעמוד בפרץ ולא יתחנחן כדי למצוא חן בעיני יפה נפש ו

34 איני מבין למה אלדר מתכוון ''שטחי הארץ'' הגדה המערבית אינה ''שטח הארץ''  (לת) 67 זה שטח הארץ
  • 13:18
  • 13.02.12

35 'הברירה הטבעית' 2 מדינות ל 2 עמים או מדינה דו לאומית הכי חשוב זה לשמור על מדינה דמוקרטית  (לת) 67 או שבת דודים גם יחד
  • 13:25
  • 13.02.12

36 צודק דני מירושלים
  • 13:29
  • 13.02.12

לצערי אלדר צודק לחלוטין. אפשר להמשיך ולתקוף את הפלסטינים,אולי אף בצדק אבו-מאזן גרוע אפילו מנתניהו שלא לדבר על חמאס. החטא של נתניהו הוא בנטיעת היאוש המוחלט ובסגירת כל אופציה לשלום

37 הוא היה הראשון שהבין את גודל האירוע הגאון העולמי הבין מה שהטמבלים לא הבינו !  (לת) ביבי יחלק את ירושלים
  • 15:21
  • 13.02.12

38 איך אני יודעת שהדרישה להפסקת הבניה בהתנחלויות היא רק תירוץ של הפלשתינים לא להגיע להסדר ? טלי
  • 16:02
  • 13.02.12

א. הם לא קיבלו את ההצעות של אולמרט, וגם לא את ההצעות של אהוד ברק בקמפ דיוויד
ב. הם סירבו להגיע לשיחות בזמן ההקפאה
ג. האם כשהם אינם מגיעים לשיחות הבניה בהתנחלויות נפסקת???
ד. אם יש בכלל סיכוי להפסקת הבניה, הרי זה רק בהסכם, ובשביל הסכם צריך לדבר וגם לוותר, לא???

39 מה עם הסכם סייקס פיקו ? למה עקיבא מתעלם מ"תוכנית רוג'רס" ? קודם נחזור לאו טאנט ואז נדבר !  (לת) ירון
  • 16:23
  • 13.02.12

40 אולי האליטות התחילו פשוט להבין ערבית?ושמעו מה שעקיבא אלדר מסרב לשמוע?זכות השיבה,תורת השלבים,השמדת המדינה... חי
  • 16:27
  • 13.02.12

ה"אליטות", ולא רק הן, האמינו בשלום, תמכו באוסלו א',ב' למרות "קורבנות השלום" למרות שראו את אחיהם ובניהם שנטבחו ונרצחו בגלל "השלום". ה"אליטות" האמינו ביציאה מלבנון....והתאכזבו ב-2006 כאשר הבינו שהנסיגה לא הובילה לסוף הסכסוך.
ה"אליטות" האמינו בהתנתקות וקוו שהיא תוביל לשקט בדרום ולקידום השלום, וקרה בדיוק ההפך:חמאס, גראדים קסאמים וכו'.
ה"אליטות" האמינו באולמרט ובלבני, באנאפוליס ובקוורטט, תמכו בפינוי מאחזים שגרמו לכמעט מלחמת אחים ב"עמונה".
האמינו,וקוו....ומה גילו? שב2012, כאשר אף הליכוד ונתניהו הסכימו ל-2 מדינות ל-2 עמים, הפלסטינים לא זזו מילימטר מעמדותיהם, ומה שאמרו בערבית פעם הם אף מעיזים לומר היום באנגלית: לא למדינה יהודית, כן לזכות השיבה, כן לחמאס אשר עדיין דורש את השמדת ישראל ומתחבר לאיראן.

אז מר עקיבא אלדר, לקוות, להיות אופטימי, לצפות לטוב תמיד אפשר, אך יש גבול בסירוב לראות את המציאות ולהכניס את הראש לחול כמו בת יענה...

41 אם הערבים רודפי שלום סידרתיים וישראל סרבנית שלום סידרתית אז למה היה צורך לבנות גדר ביטחון לאו
  • 17:26
  • 13.02.12

את הראש הסמולני לא יבלבלו עם עובדות.

42 אין גבול לאטימות אני
  • 17:56
  • 13.02.12

חבל להשחית על הכתב מילים, הוא שומע רק את עצמו
אף פעם הוא לא יודה בטעות

43 המאמר הזה נכתב כנראה ב 1994. אחרת אין הסבר לפתטיות הסהרורית של הכותב שאינו מבין איפה הוא חי.  (לת) הפתטיות של הפתטיות
  • 18:05
  • 13.02.12

44 מאמר חד ,נכון ומתון-עדיין, יחסית לאמת עדה רבון
  • 18:12
  • 13.02.12

האמת היא שלמדינת ישראל במשטרה הנוכחי אין כל כוונה ללכת לאיזשהו הסכם וכוווולם ב"אליטות" מסכימים על כך , אם בגלוי ואם בעצימת עיניים.
מה שהחליטו ועושים הוא: המשך מואץ של הנישול, ההדרה והדיכוי האכזרי של העם הפלסטיני [בשיתוף פעולה עם חלק ממנהיגיו], התחפרות הולכת ומעמיקה הולכת ומנציחה, של משטר אפרטהייד ממוסד בכל שטחי ישראל הגדולה. שטחי A המינייטוריים הם הבנטולנד- מרכזו של גיטו השחורים/הפלסטיניים. תפסיקו להתעלף למחות לצפצף צתחת לשפמכם. ההתנחלויות מקודמת כדי להפוך הסדר חלוקה לבלתי אפשרי ובכך הצליחו.
מאחר ואין כל רצון בשום מחוז יהודי , במדינה אחת לכולם, הרי שמדובר בכוונה תחילה להנחלת והעמקת מדינת אפרטהייד למהדרין. זה בכלל מתלבש על צדקנות "אתה בחרתנו". אל תגידו שלא ידעתם.
ואתה עקיבא,יישר כח,חבל רק שלא כתבת את הדברים הברורים לפני כן והאמנת - גם בשיחות ביננו, שנתניהו יכול להפתיע, מסיבות שונות.

45 לא נשכח שאינדיק זה אותו שתדלן שהתחנן לא מזמן לפני אסד הטובח בבני עמו שיקבל את קלינטון לפגישה  (לת) בן מנחם
  • 18:41
  • 13.02.12

46 במקום לחלום שטויות תקרא את גיא בכור ותבין את המציאות  (לת) דוב
  • 19:45
  • 13.02.12

47 מאמר זה (כמו אחרים) הותקף על ידי אחד המשרדים של ביבי, שהשתמש במלייקקים בתשלום. מערכת שתמנע שכפול לייקים מכתובת אחת, נחוצה  (לת) אחד בירושלים
  • 20:34
  • 13.02.12

48 למה אתה מצניע עמדתך כלפי מדינה יהודית ? דורון
  • 20:35
  • 13.02.12

אתה בעד הגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית או נגד? אבו מאזן נגד.

49 מזלנו שישנם אנשים כמו אלדר, שיכולים לראות את התמונה הכללית ושלא נסחפים בהתלהמות הלאומנית המציפה את המדינה. מוזר, שדווקא הנאורים האלה, אוהבי הארץ הנאמנים לה, מותקפים על ידי עדר הפחדנים שטופי המוח.  (לת) אלדר, אני איתך.
  • 20:42
  • 13.02.12

50 עןד חמור שלא מבחין במציאות מיכל רוזנברג
  • 20:53
  • 13.02.12

פשוט מדהים שההבדל בן איש שמאל לחמור זה אורך האוזנים והמשמו
בנימין נתניהו סוגד לאליטות ורומס את החלשים

51 ניתוח בסיגנון הוויט טראש האופיני להארץ פסיכודלי ובלי קשר למציאות.  (לת) מסומם בלי לצרוך
  • 21:48
  • 13.02.12

52 האליטות וימינה מקדשמות את מדיניות החמס למדינה אחת מהירדן לים בשילטון הרוב שיהיה החמס  (לת) turh
  • 22:00
  • 13.02.12

53 כמה אפשר לחזור על אותו השקר? eli
  • 22:16
  • 13.02.12

אני מאוד מרחם על אנשים כמוך מר אלדר.כמה אפשר לחזור על אותו השקר ?אתה בוחר להצדיק דווקא את האויב שלא מוכן לשום פשרה ויש לך עוד את החוצפה לספר לנו שיש מי בצד השני מי שבכלל מוכן לוותר על משהו מתביעותיו.חבל שאתה לא נצמד לאמת ולמציאות ,ובכלל אתה מוציא שם רע למקצוע שממילא לא משהו

54 מאמר מצוין!!! יש הארץ ויש כל שאר העיתונים  (לת) בראוו לאלדר!!!
  • 23:27
  • 13.02.12

55 ", כי האחים המוסלמים צפויים לאמץ גישה פרגמטית שתאפשר למצרים לקיים יחסים טובים עם ארה"ב" אז אנידיק אמר.. האם אלדר לא קרא את התשובה של האחים המוסלמים לאיום האמרחקאי להפסיק את הסיוע באם לא ישחררו את האמריקאים שניסו לעודד ארגונים דמוקרטים במצרים??  (לת) קסנדרה
  • 00:08
  • 14.02.12

56 ביבי לבחר למנוע הסדרי שלום ע"י רוב מקרי הימין שטף לו ת'מוח. 45% לא מצביעים, הפריטו עצמם  (לת) צבי
  • 07:12
  • 14.02.12

57 אליטות לא נכנעות. ביבי הוא הבן הנאמן של האליטות של ההון שהוא עצמו תרם לגיבושן.  (לת) צבי
  • 07:13
  • 14.02.12

58 אלדר, לו הורינו והורי הורינו היו נוהגים על פי גישתך מדינת ישראל לא היתה קמה  (לת) הסטוריון
  • 08:55
  • 14.02.12

59 עקיבא, צריך למצוא תהליך שלום חדש לעולם שהשתנה ואתו גם המהפכות הערביות, הבטחון והכלכלה עזרה הסופר
  • 12:04
  • 14.02.12

גורם הזמן הוא פרמטר חשוב בכל תהליך וגם בתהליך השלום - מה שנכון היה לאחר מלחמת השחרור לא נכון היה במלחמת ששת הימים, ומה שנכון היה לאחר מלחמת ששת הימים לא נכון היה במלחמת יום הכיפורים וכו'.

עתה במצב של מהפכות עקובות מדם בעולם הערבי (כאילו דמוקרטיה) חייבים להחליף את הדיסקט הישן בדיסקט חדש המתאים לתקופה החדשה כי הדיסקט הישן כולל מידע לא רלבנטי לתקופה החדשה.

60 הייתי רוצה להסב את תשומת ליבכם קוראי העיתון שיותר ויותר ימניים וגם הקיצונים שבינהם מתגייסים כאיש אחד להגיב וליצור אנטגוניזם לכל מאמר הנוטה שמאלה ומתאר את האמת הקיימת,כל זאת על מנת להביא "עובדות חלומיות סותרות" כאילו צבא האוהדים של נתניהו נוטה שכם לעוות מציאות קיימת בברבורים אין סופיים כאגדות הנסיכים הורגי הדרקונים מימי קדם  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 12:48
  • 14.02.12

61 אני שבתי לכאן אחרי 2000 שנה !!!! ומצפה שהערבי ישכח אחרי 60????.....עם השולל חירותו של האחר, לעולם לא יהייה חופשי!!!  (לת) נביא הזעם......
  • 15:53
  • 14.02.12