המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

רקבת ישראל

לאן נעלמו כל הניאו-סוציאליסטים? היכן מתחבאים כל אבירי המגזר הציבורי? מדוע אין הם אומרים עכשיו: ראו את הרכבת, הרי היא מופת לחברה ממשלתית החיה ומתנהגת לפי כל כללי הניאו-סוציאליזם - הוועד שולט בה ולא ההנהלה, העובדים זוכים לקביעות מוחלטת, השכר ראוי ומגיע בזמן, הפנסיה יפה ומכובדת, וכך גם התנאים הסוציאליים. לכן ברור שהציבור יקבל שירות מצוין; רכבות מגיעות בזמן, בלי תאונות, בלי תקלות, בלי השבתות, והכל יהיה מתוקתק להפליא כמו שנהוג בגן העדן הסוציאליסטי.

ואם זה לא קורה, אומרים לעצמם הניאו-סוציאליסטים, האשם הוא בוודאי האוצר, ש"ייבש" את הרכבת ולא העביר לה תקציבים ראויים בזמן. אבל גם תירוץ זה אינו תופס. כי מתברר, שאין אצלנו שום גוף ממשלתי (או פרטי) שזכה לקבל בשנים האחרונות כל כך הרבה מיליארדים מהמדינה: להצטיידות, לתפעול, להתחדשות ולמודרניזציה. אלא שגם המיליארדים לא עזרו.

אם כך, אולי הסיבה לשירות הרע והמסוכן שהרכבת מספקת הוא המודל הניאו-סוציאליסטי, שבו הממשלה קובעת הכל, ממנה הכל, והיא גם הבעלים וגם הרגולטור? אולי דווקא השיטה היא שהביאה את הרכבת לשפל המביך שבו היא מצויה, כשהיא מספקת לציבור איחורים כרוניים, תקלות מביכות, תאונות מסוכנות וגם עיצומים והשבתות בכל שני וחמישי בלי חשבון ובלי רחמים?

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות אליכם

ושלא תהיה כאן טעות. הביזיון שהיה השבוע בבית הדין לעבודה אינו העיקר. זה אמנם מביש, זה אמנם פוגע בשלטון החוק, אבל העיקר הוא בעצם שלטון הוועד ורמת הבטיחות הנמוכה שמסכנת חיי אדם.

בהנהלת הרכבת זוכרים עדיין בחיל ורעדה את סדרת התאונות שהתרחשה לפני כשנה, סדרה שגרמה לשר התחבורה, ישראל כץ, להתעורר באפריל 2011 ולדרוש מהרכבת להציג תוכנית מקפת להגברת הבטיחות.

כץ יודע, שנהג אוטובוס המסיע 40 נוסעים עובר הכשרה מקצועית ומבחנים מקיפים יותר מאלה שעובר נהג קטר, המסיע 800 איש. הוא גם יודע, שיש סיכוי רב שאותו נהג התקבל לעבודה בזכות קירבה משפחתית עם מי מחברי הוועד. הרי כולם יודעים, שברכבת שולט הנפוטיזם ויש יותר מדי "קרובים" ו"בני משפחה" שאינם מתאימים לתפקידם.

בעקבות האולטימטום של כץ הציגה הנהלת הרכבת באוגוסט "תוכנית בטיחות", אך לא נקבע לה לוח זמנים מחייב ומדדי ביצוע. אפילו הנושא הקריטי של הוצאת תחזוקת הקרונות החדשים לחברה קנדית המומחית בתחום אינו מוזכר כלל ב"תוכנית הבטיחות".

וזה הנושא המרכזי שעל סדר היום: מי יתחזק את הקרונות החדשים - עובדי הרכבת, או החברה הקנדית? מדובר בקרב שמסתיר בחובו את המאבק על השליטה בחברה; מי ינהל, המנכ"ל בועז צפריר, או יו"ר הוועד גילה אדרעי? ההנהלה רוצה, שהאחזקה תיעשה על ידי עובדי חברת בומברדיה הקנדית, שממנה נרכשו באחרונה 150 הקרונות החדשים. כך תהיה החברה הקנדית ערבה לאיכות הקרונות. אבל אדרעי רוצה, שהאחזקה תיעשה על ידי עובדי הרכבת.

הבעיה היא, שמערך האחזקה הקיים ברכבת אינו מסוגל, בגלל רמה לא מספקת, לטפל באופן יעיל ובטיחותי בקרונות החדשים - ופירוש הדבר: סיכון חיי אדם. עובדי הרכבת חוששים, שהקנדים יגלו את ערוותם כשיטפלו בקרונות החדשים במקצועיות ובבטיחות שהם עצמם אינם מסוגלים להן.

אפילו כץ, שאינו רוצה לריב עם אנשי הרכבת כי רבים מהם מתפקדים לליכוד, אמר לא כבר: "לצערי, חברת הרכבת פשוט לא מותאמת לאתגר ההתרחבות שהיא ניצבת בפניו". מנכ"ל משרד התחבורה שפרש באחרונה, האלוף (במיל') דן הראל, אמר באופן חריף יותר: "אם בצה"ל היתה יחידה עם כזאת רמת תחזוקה וכשירות, כבר היו סוגרים אותה".

אז למה מחכה שר התחבורה? לאסון רכבת גדול, שיאלץ אותו לטפל בנושא ברצינות? האין הוא חושש מהדו"ח שיכתוב אז מבקר המדינה?

Read this article in English: Something is rotten with the railways

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כל מילה בסלע.  (לת) משה
  • 04:23
  • 17.02.12

  •   המאמר הזה רצוף דברי הבל ורעות רוח  (לת) כרגיל
    • 16:02
    • 17.02.12

  •   התגובה שלך היא הבל, אם לא סיפקת ולו דוגמה אחת להוכחת טיעוניך...  (לת) סימפאטיקו
    • 18:50
    • 17.02.12

  •   רצית טיעונים? קבל... רועי
    • 13:51
    • 18.02.12

    תראו, הפרטה היא לא הפתרון במקרה הזה אלא רפורמה מקיפה, השיטה של אבירי ההפרטה מבית מדרשם של שטייניץ וביבי היא פשוטה:

    מיבשים ארגון מבחינת התקציבים. לא מעבירים כסף ואחרי שנתיים-שלוש מתחילות לצוץ כל מני תקלות שהולכות ומתגברות עד שרמת השירות יורדת אל מתחת לרמה סבירה ואז לא נתקלים בהתנגדות מצד הציבור העייף והמתוסכל ומבצעים הפרטה.

    אני לא חושב שההפרטה היא הפתרון כאן, אך הרכבת בהחלט ראוייה לרפורמה מקיפה:

    1. נפוטיזם - 17% מעובדי הרכבת הם בני משפחה. זהו נתון חריג, שמצביע על העדפת קרובים על פני עובדים טובים יותר. זה אסור על פי חוק. אני מציע לבחון טוב טוב את תפקודם של 17 האחוזים הללו ולפטר את כל מי מביניהם שלא מבצע את תפקידו.

    2. חגיגות השכר של ההנהלה - הנהלת הרכבת היא חלק עיקרי מהבעיה. אתם לא מאשימים עובדים אם המפעל בקשיים, אלא את ההנהלה. אתם לא מאשימים מורים אם מערכת החינוך דפוקה. אותו הדבר ברכבת. במשך שנים מונו כל מני עציצים ממרכזה של מפלגה מסויימת לג'ובים חלומיים שכללו עבודות שגם ילד מפגר בכיתה ג' יכול לעשות, העציצים הללו קיבלו שכר שערורייתי וזה לא מפתיע אותי ששר התחבורה לא עושה סדר מחשש שאנשי שלומו ייפגעו. את האנשים הללו יכולה לאתר וועדה מיוחדת בניהולו של מבקר המדינה. לאחר איתור של אותם האנשים אפשר יהיה לומר להם יפה שלום ולא להתראות.

    3. כח אדם יעודי מקצועי - מכונאים, בודקי בטיחות, נהגי קטר ועוד כל מני עבודות הדורשות ידע טכני ספציפי. אנשים כאלה הם שדרת ארגון רכבות מוצלח. אם הם יהיו איכותיים, כל השאר יישרו קו, ומי שלא - ימצא את עצמו בחוץ. יש לעשות בדק בית אך לא לפגוע יותר מדי בכח האדם המקצועי. עליו יש להוסיף עובדים נוספים (במקום אלה שלא בצעו את תפקידם כנדרש) העשויים מהחומר הנכון - כלומר מקצוענים, ממושמעים ומגדילי ראש, ולכן גם מועסקים בצורה הנכונה - ללא מיקור חוץ.

    4. פקידות - בכל ארגון מסואב ניתן לזהות את מידת הסיאוב לפי השתרשותה והתרחבותה של שכבת פקידים ופקידונים שלא עושים יותר מדי אבל מייצרים המון ניירת וכאבי ראש. מבקר המדינה ייצטרך להיכנס לעובי הקורה ולצמצם את השכבה הזאת למינימום הנדרש.

    5. הנהלה - מעבר למה שכתבתי בסעיף השני, ההנהלה חייבת להיות מורכבת מאנשים שיודעים לנהל. ניהול הוא מקצוע לכל דבר ועניין ומדובר במקצוע חשוב. אם חשבתם שמפקד עטור שבחים מהצבא יכול להיות מנהל, אז טעיתם. זה לא תמיד עובד (למרות שיש מקרים מסויימים בהם זה כן עובד, אך המקרים הללו נדירים ביותר). ניהול ופיקוד הם שני דברים שונים ואין כמו מצבה העגום של הרכבת כדי להוכיח זאת (לאחר שנים של ניהול על ידי גנרלים בדימוס)

    כפי שאמרתי, הפרטה איננה הפתרון. אבל המצב רחוק מלהיות משביע רצון ולכן יש לערוך רפורמה שכזו בהקדם.

    ולעובדי הרכבת שהגיבו כאן ובכתבות בעיתונות אני חייב לומר: אתם צודקים בטענותיכם, אך יו"ר הוועד שלכם התנהלה וממשיכה להתנהל כמו חזיר יבלות בחנות חרסינה. היא יכולה להיות סופר צודקת אבל זה לא יעזור לכם כהוא זה אם מהלכי הוועד ימשיכו להיות מטופשים כל כך ולקומם את כל הציבור נגדיכם.

    בין אם תרצו בכך או לא, אתם חייבים להעביר את הציבור לצד שלכם (אחרי הפעולות האחרונות של הוועד המהולל שלכם, אני חושב שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי, אבל אתם עדיין יכולים לשנות את זה).

    אם ברצונכם לרתום את הציבור למאבקכם, אתם צריכים לעשות מספר דברים:

    1. תעיפו את אדרעי מתפקיד היו"ר (היא מהווה סדין אדום מול כל הציבור. אף אחד מהם לא ילך איתכם אם היא תמשיך לעמוד בראש הוועד, ולראייה, אפילו עורך הדין שלכם, בני כהן כבר לא מסוגל לעבוד איתה. היא אולי צודקת, אבל לא חכמה במיוחד)

    2. תפסיקו להתעלל בנוסעים.

    3. אל תגבו מהם כסף. תתפלאו, אבל ככה עושים שביתות בארופה. אחרי יומיים ההנהלה תבוא על ארבע.

    4. תנו שירות אדיב וחלקו פלאיירים שמסבירים את עמדתכם.

    שבת שלום.

    רועי

  •   יופי אחת שכמעט ולא נוסעת ברכבת
    • 06:02
    • 21.02.12

    יופי, בדיוק מה שאני חושבת.
    אבל אתה בטח לא עובד מדינה, כי בשרות המדינה הדברים
    הנכונים שכתבת קשים לביצוע בגלל קלקולים של עשרות שנים. הנאו-ליברלים כמובן מנצלים את המצב לשם הפרטה, ובזול!

  •   תגובה יסודית וצודקת במאה%  (לת) פריץ היקה
    • 11:00
    • 26.03.12

02 ההפרטה מטריפה את העובדים המפוחדים! מייק פלג
  • 05:02
  • 17.02.12

לאור חושך הנסיון ההולך ונערם במדינה בענייני הפרטה שהורידה כבר מאות אלפים לזנות, נטרפת דעתם של עובדי הרכבת הפוחדים פחד מוות שגורלם יהייה כגורל מופרטי שטרסלר הנמקים בחוסר תוחלת ואפס תקווה.

  •   אני שכל כך מתנגדת להפרטה, הגעתי למצב שבו אני דוקא מסכימה עם נחמיה  (לת) נוסעת סובלת ברכבת
    • 17:51
    • 17.02.12

  •   ...ואני מסכים בצער איתך... מישהו אחר לגמרי
    • 00:43
    • 18.02.12

    ככללל אני נגד ההפרטה ומדיניות האוצר
    בעניין עובדי הקבלן, אלא שאני חושש
    שהגיעה העת לסגור את הרכבת כדי
    להבריאה.

  •   הפרטה לא תשפר את המצב! 1
    • 10:49
    • 26.03.12

    לעומת זאת הפלת הממשלה הנוכחית; בעיטה בתחת (רצוי חזקה) לראש הממשלה; ושינוי השיטה הכלכלית אלה דווקא כן הפתרונות לשינוי.
    זכרו, כשאתם מתייאשים ומאמצים את ההגיון הניאו-ליברלי אתם משחקים לידיים של המעמדות השולטים, אלו אותם משפחות שגם יזכו במכרז להפ(ע)לת הרכבת!

  •   אני דוקא נוסע הרבה ברכבת ולא כ"כ סובל הפרטה היא סבל
    • 15:57
    • 26.03.12

    אלא שאם ישטפו לך את המוח שאת סובלת אז באמת תחשבי שאת סובלת אחרת משהו אצלך לא בסדר...

03 שיחקו במגרש של הגדולים סוציאליסט
  • 05:19
  • 17.02.12

אנשי הועד לא מבינים שזה משרת את הקפיטליסטים
לא סתם לא שמענו את שר התחבורה
הם מחכים שהרכבת תימאס -ואז יפריטו

  •   אם שטרסלר נגדם - עובדי הרכבת צודקים. זהו הגיון צרוף שנוסה אינספור פעמים ניאו סוציאליסט
    • 12:42
    • 17.02.12

    הניאו סוציאליסטים ועובדי הרכבת פשוט לא מוכנים שההעסקה הראויה ששטרסלר מדבר עליה תהפוך להעסקה דרך עובדי קבלן כאשר יפריטו את שירותי האחזקה ושירותים אחרים של הרכבת לגורמי חוץ, ועובדים מסכנים ללא תנאים ייאלצו לעשות את האחזקה ואנחנו נשלם את המחיר בבטיחותנו. די לראייה צרת האופקים של הקפיטליסטים שחושבים על הגרוש כאן ועכשיו

  •   לניאו סוציאליסט: עובדי הרכבת הביאו את זה על עצמם. דור שלישי
    • 13:54
    • 18.02.12

    המדינה שפכה כספים על הרכבת. השקיעה. אף אחד לא דיבר על הפרטה עד השנה האחרונה.
    אני נוסעת כבר שמונה שנים ברכבת. מה היה התירוץ של העובדים אז? ולפני 5 שנים? ולפני שנתיים?
    הרי יש להם משכורות טובות. ותנאים. וקביעות. והם מסדרים עבודה לבני משפחתם. אז.. מה כבר ביקשו מהם בתמורה? לעבוד?
    למה זה לא מספיק להם? דווקא לאלה שיש להם יותר ממה שיש לסתם עובד ממוצע בישראל?

    אם היית נוסע ברכבת, היית יוצא לרחובות.
    עד היום לא הבנתי איך דווקא במדינת היהודים מסיעים ככה בני אדם.
    בהתחלה הייתי ממש בחרדות, שהנה, הכל חוזר על עצמו.
    (כמו שאתה מבין, אין לי אלטרנטיבה אחרת לרכבת, אחרת הייתי משתמשת בה).

  •   "אף אחד לא דיבר על הפרטה עד השנה האחרונה" 2
    • 10:53
    • 26.03.12

    מה בדיוק חשבת שיספרו לך בבחירות שהולכים ליבש את תקציבי הרכבת, כדי שזו תהיה לא יעילה, ואז יהיה קל יותר להפריט אותה?

    לא! קודם ייבשו ואז האזרחים יגידו, יחד עם הממשלה, "צריך להפריט", "אסור להשאיר את הרכבת אצל הוועדים". זה הכל מדיניות לא הבנת את זה?

  •   "אף אחד לא דיבר על הפרטה עד השנה האחרונה" 2
    • 10:57
    • 26.03.12

    מה בדיוק חשבת לעצמך? שבבחירות יגידו לך: בשלוש שנים הקרובות אנחנו הולכים לייבש את הרכבת, להפוך אותה ללא יעילה ואז נוכל להפריט אותה!

    מדובר במדיניות- קוראים לזה ניאו-ליברליזם- כל הזמן מפרידים אותנו (העם- המעמד העובד) וכך קל יותר לשלוט בנו וקל יותר ללכד אותנו נגד אוייבים מבחוץ (אירן, פלסטינאים, אירופאים וכו')

04 מדינה שיכולה לבנות מחשבי על יכולה גם להתמודד עם הקלץ' של הבונדיג של הקרון רכבת. ברק
  • 05:47
  • 17.02.12

שטרסלר כמו סטרסלר לעולם לא לטובת הגיון תמיד לטובת איזה "שוק חופשי" דמיוני ואלילי שיסדר לנו את כל העולם. ניאו-ליברללים...פסדו-סוציאליסטים...לא רע רק תוריד את הזלזול. שיטת הפחד והאימה עובדת כמו שעון והיא זאת: ראשית לייבש, אחר כך לטעון שהשרות לא מספיק ויש להפריט. זה בדיוק מה שנעשה כאן. לפני שנה אנו זוכרים...פרופגנדה המגויסת למען סדר יום ניו-ליברלי, ועכשיו זה ממשיך. לא לדיקור חוץ. אפשר וצריך לעשות את העבודה בארץ. במדינה שיכולה לבנות מחשבי על יכולה גם להתמודד עם הקלץ' של הבונדיג של הקרון רכבת.

05 עובדי הרכבת - אבן נגף במימוש חזון תעלת סואץ יבשתית (מסילה אילת-אשדוד-חיפה), שתתוכנן, תמומן, תופעל ותתוחזק על ידי אשפי המסילות הסיניים. האיגוד המקצועי הרכבתי במקומותינו מנציח מערכת מרוסקת המטייחת כשלי-תפעול חמורים. מרבית אזרחי המדינה מפללים לרגע שבו יאבדו העובדים הכושלים את ביטחונם התעסוקתי.  (לת) פונטיפקס מקסימוס
  • 06:40
  • 17.02.12

06 תפקידו היחיד של נהג קטר בעידן האוטומציה - להימצא אשם בוועדת חקירה לבירור נסיבות אסון רכבתי.  (לת) איגור ביטרמן
  • 06:43
  • 17.02.12

07 שוב הניאו קפיטאלזים מעביר את שטרסלר על דעתו: האחראי הוא היו"ר, נביא הכלכלה הנכונה. אורי יוגב. הלה יודע להפעיל את כל המשאבים - זולת המשאב היקר ביותר: המשאב האנושי. את זה לא לומדים במנהרות האקדמיה.  (לת) מסילת ישרים
  • 06:54
  • 17.02.12

08 הבעיה לא השיטה הקפיטליסטית או הסוציליסטית. הבעיה באנשים ובערכים שמרכיבים את החברה עדי
  • 06:56
  • 17.02.12

פה נדבר גלויות.
האנשים לא ראוים.
עם סגולה? אולי עם צומת סגולה.
יש משהו מהחאפריות שעלה למעלה כמו הפשפש מהשיר.
האנשים פשוט תת-רמה, זה מתחיל מנושאי תפקידים ברכבת, וממשיך לאורך רב שדרת הניהול בארץ.
הנה לדוגמא מקרה של עסק פרטי ולא ציבורי שמנהל אותו אדם לא ראוי, הפועל ת"א.
ומה לגבי נתן אשל? ויואב גלנט? ופרויקט חפציבה? והולילנד? ויצחק תשובה ושאר הטייקונים שלוקחים סיכונים שהציבור צריך לשלם?
לא חסרות דוגמאות של ראש קטן, חוסר ראיה לטווח ארוך וכיוב', כמו שממשלות ישראל נוהגות בעקביות בנושא השתלבות החרדים והערבים בחברה. למישהו לא אכפת מהמדינה עד כדי כך. לא תעזור אסכולה כזו או אחרת כשהחומר האנושי בררה.
יש לי תחושה קשה שאבדה תחושת השליחות, הערבות הדדית, המחשבה על הדורות הבאים, ושמזל שיש לנו עוד יחידי סגולה במקומות כאלה ואחרים, כמו שכטמן ויונת, כמו שוויד וורטהיימר שאיכשהו גוררים את המדינה שלנו מפי התהום.

  •   מילים קולעות מאלה לתאר את שורש הבעיה לא נשמעו כבר הרבה זמן  (לת) סגולה
    • 21:17
    • 18.02.12

  •   הכל קשור בהכל. אלטנוילנד
    • 11:04
    • 26.03.12

    מה שגורם לכך שאנשים מתנהגים כמו שנאמר לעיל, זה בדיוק בגלל אמוץ השיטה הניאו- ליברלית, למה בשנותיה הראשונות של המדינה היו כל אותם דברים שעלו (שליחות, ערבות הדדית וכו') כיוון שאנשים חשו שהמדינה מחזירה להם, עבור זה שהם מתגייסים לצבא, עבור תשלום מסים, עבור כבוד החוק וכו' כיום, כשהמדינה לאט לאט מוציאה עצמה מרוב תחומי החיים של האזרח, הוא חש אנטגוניזם כלפי המדינה בפרט והחברה ככלל.

    אז שלא יעבדו עליכם!

  •   הרשו להסכים ולסכם: העם - בררה. הארכיטקטורה - חר*. שייסר
    • 11:32
    • 26.03.12


    מר שטרסלר, לעומת זה איננו עקיב.
    ראשית הוא טוען שאין לכפות על ארגון לעסוק בנושא שאיננו בליבת הפעילות של הארגון - לדוגמא - עובדי הנקיון באוניברסיטאות, שמר שטרסלר תומך במיקור חוץ שלהם.

    ברכבת, שתחזוקתה היא ליבת הפעילות של הארגון, הוא *גם* תומך בהפרטת ליבת העסקים.

    בשורה התחתונה הוא תומך בהפרטה, בין אם זה בליבת העסקים, או בין שזה מחוץ לליבת העסקים.

09 באנגליה הפריטו את הרכבת ומאז אי אפשר לסמוך עליה וכולם ישראלה
  • 07:17
  • 17.02.12

נוסעים באוטובוסים. הנפוטיזם הכי גרוע הוא שכל מנהל היום הוא חבר ליכוד ולאו דווקא מומחה לענין עליו הוא ממונה.

  •   נכון, באמת לא משהו הרכבת באנגליה, אבל הרבה הרבה יותר טוב ואמין מאצלנו. עוד קשקוש של הסוציאליסטים שההפרטה באנגליה כשלה.  (לת) חי בלונדון
    • 16:13
    • 17.02.12

  •   באנגליה הרכבת לפני ההפרטה עבדה מצוין נוסעת סובלת ברכבת
    • 17:55
    • 17.02.12

    ורק גחמה של אשת הברזל (או השקפת עולמה) הביאו להפרטת הרכבת. בארץ הרכבת מעולם לא עבדה מצוין. גם לא טוב מאוד, או טוב או מספיק (אולי בימי המנדט הבריטי) אלא רק בין בלתי מספיק למספיק בקושי

  •   בארגנטינה הפריטו את הרכבת לפני 25 שנה, שליש מהמסילות מושבתות מאז, לפני חודשיים היתה תאונה מזעזעת בגלל חוסר תחזוקה שבה נהגרו 80 איש ונפצעו מאות אנשים, ולא רק זה אלא שזה עולה למשלם המיסים פי שלוש להחזיק את הרווחים של החברה מעניין למה הארץ לא דיווח על האסון בארגנטינה לפני חודש וחצי
    • 08:32
    • 26.03.12

    אז אולי מישהו יסביר איך הפרטה של הרכבת תעזור, צריך לשפר, וצריך שהרכבת תהיה יעילה ובטוחה. הפרטה רק תגרום לפחות בטיחות ולייקור הנסיעה. דווקא המדינה צריכה להשקיע יותר ברכבת ולהזרים יותר כספים

  •   הרכבת המופרטת באנגליה טובה בהרבה מהרכבת הציבורית אצלנו חושב אחרת
    • 09:13
    • 26.03.12

    אולי כדאי להציג את כל העובדות.

10 זוכרים את ה"ג'ובים" במרכז הליכוד? זו הכשירות של העובדים. הליכוד=ג'וב, ולעזאזל השאר....  (לת) שמואל
  • 07:24
  • 17.02.12

11 ואיפה הנהלת הרכבת שטויות במיץ
  • 07:29
  • 17.02.12

גם הנהלת הרכבת נגועה בשחיתות בסיסית. העובדים ברכבת או קרובי הוועד או קרובי ההנהלה. הם כולם מושחתים ואנו נשחטים. במקום לנסות ולפתור את הבעיה גם השר רוצה לגזור קופון פוליטי ולהראות כמה הוא חזק והחלטי. בסופו של יום תחלחל המנטליות של עבודת מינימום עבור שכר מינימום אצל נוגשי עבדי הקבלן ותאונות הרכבת יהיו נוראות. למה מי יתחזק את הקרונות מהנדסים קנדיים מעונבים. עובדי שכר מינימום בארץ יתחזקו ואת מי נאשים בתאונה הבאה. אני לפחות אזכור את השר כץ כאשר אגיע לקלפי.

  •   תמשיך להגן על הוועד המושחת ברכבת, בטח יש לך אוטו.  (לת) נמאס מהזלזול
    • 11:29
    • 17.02.12

  •   אני אזכור את השר כץ כאשר אגיע לקלפי אריה
    • 07:48
    • 18.02.12

    אני אזכור את כבוד השר כאדם ששיפר את שרותי התחבורה הציבורית. רכבת ,נמלים ושדות תעופה.

  •   בשמונה השנים האחרונות לא היה מנכ"ל שהצליח להחזיק מעמד. .
    • 14:01
    • 18.02.12

    להיות מנכ"ל הרכבת הפך מתפקיד נחשק לתפקיד שרק משוגע עם נטיות התאבדותיות יקח על עצמו.

    הם צריכים להתמודד עם חבורת מופרעים אלימה שלא ניתן להשתלט עליה.

12 חיפה מהנדס
  • 07:47
  • 17.02.12

שר התחבורה מחכה לתלוש המשכורת בסוף החודש. זה הדבר היחידי שמניע אותו כנראה, אחרת מזמן היה מרים יד ומטיח אותה על השולחן. אחרת, איך אפשר להסביר שבשבוע קריטי במשרדו בו זילזלו עובדי הרכבת בבית הדין לעבודה ובציבור כולו לא נשמעמקול השר הנכבד בכלל? היכן, בפעם המליון אולי בכהונת הממשלה הזו, היכן השר האחראי??. הייתכן כי השר האחראי חסר כל אחריות?
חבורה של כסילים מובילה אותנו לתהום ענקית. עוזי לנדאו נזעק השבוע כי אנו אני בדרך! למשבר חמור באנרגייה ושבקיץ הקרוב יהיו הפסקות חשמל יזומות. האם לנדאו אינו השר הממונה שבמסגרת תפקידו להיערך למצבי קיצון כאלה ולפעול למניעתם מבעוד מועד? האין העובדה שהביא אותנו שוב לפי תהום בתחומו אינה מספקת כדי שבעל הבית יבקש אותו להניח המפתחות על השולחן ולתת לבעל מקצוע או לכל היותר דמות רצינית להחליפו ולטפל במשברים בזמן?
אבל בישראל אין בעל בית והדיירים מזמן השתגעו. נתניהו, כמו כל שריו, משולל רסן, נוהג בעיניים כסויות, תבחרו אתם את הקלישאה. אין דמות סמכותית, יש רק אינטרסנטים. אינטרסנטים כמו עופר עיני, שיודע להיחלץ לעזרת העובדים רק כשזה מדגדג לו וכשאין לו תועלת הוא מעדיף להישאר בבית.

חברים שואלים אותי אז מה אפשר לעשות, למי אפשר להצביע. ואני אומר תמיד שאני לא בטוח למי אני אצביע, אבל אני בטוח למי אני לא אצביע. מי שאיכזב אותי לא יקבל שוב את הקול שלי, זה בטוח וכך יש לנהוג בבחירות הבאות. אחרת, עדיף לנו כבר למסור את המפתחות למנהיגי האזור שיעשו בארצנו בכרצונם. איבדנו את זכות הקיום שלנו פה.

  •   ואתה יודע לנהל יותר טוב? בקרת כל אחד יודע. לא ראיתי אצלך אפילו הצעה אחת. עוד מהנדס מחיפה
    • 11:31
    • 17.02.12

    כל כך הרבה כתבת ואין לך אפילו הצעה אחת קונקרטית.

  •   כן, אני יודע עוד עוד מהנדס
    • 15:27
    • 17.02.12

    אני יודע לעשות דברים בצורה אחראית ושקולה. אני יודע למנות אנשי מקצוע בתחומם ולא פילוסוף בכובע האוצר. אני ועוד הרבה יודעים ממש טוב את הדברים הטריוויאלים האלה שאתה לא יודע.

13 ההסתדרות מונעת מאיתנו רכבת יעילה ומבזה את עצמה. אזרח כועס
  • 07:47
  • 17.02.12

איך עיני מסוגל לתמוך בועד כזה ?
ולגופו של עניין: החברה הקנדית תפתח חברת אחזקה בארץ ותלמד את עובדיה. מה יכול להיות יותר טוב ? אם התנאים של אותה חברה יהיו מקפחים אז ההסתדרות תפעל ובצדק. כל עוד ההסתדרות מתערבת כעת היא מבזה את עצמה.

14 אחזקה איתן
  • 07:57
  • 17.02.12

האם חיל האוויר מחזיק צוותים מארצות הברית שמתחזקים את המטוסים שלנו

גם הרכבת יכולה לגייס עובדים ברמה שיוכלו לתחזק את הקרונות החדשים

בלי צורך במיקור חוץ

כמובן אני לא מצדיק התפרעות של הוועד אבל גם להנהלה יש חלק

  •   הרכבת אינה יכולה לשכור עובדים כאלה נוסעת סובלת ברכבת
    • 17:58
    • 17.02.12

    כי היא נדרשת לקלוט את קרוביהם של חברי הועד ואת מקורביהם של חברי מרכז הליכוד. לא הכישורים אלא הכשרים בונים את צוותי הרכבת.

15 לשר התחבורה לא מזיז-הוא מתחבא,בדיוק כמו שישי שטייניץ וביבי ברחו מאחריותם לשריפה בכרמל. עם הסטוריה של רכבת ותאונות, ומנכ"ל כושל, שבמקום לשלם על תאונה, נזרק למנכ"ל בממ"ן (כמו השוטר שזרק שב"ח חולה בצד הכביש וקודם), אז למה שגברת מגהצת שיער לא תהיה בריונה? רק לשר שלה ולבוסים שלו מותר? לא. גם לה מותר. וכשמערכת המשפט וכולם שותקים לבריונות הזו, אז כולנו שב"חים חולים שנזרקים בצד הכביש, או הרוגי השריפה בכרמל, או הרוגי המלחמות המיותרות שצה"ל עושה מאז 82, בלי שאף אחד ייתן את הדין.  (לת) שומר חוק
  • 08:08
  • 17.02.12

16 הגיע הזמן להפריט את הרכבת!! ויפה שעה אחת קודם  (לת) מ
  • 08:09
  • 17.02.12

17 כמה טיעוני נגד לכמה עובדות ששטרסלר "שכח" לספר לנו... דע מה תשיב
  • 08:11
  • 17.02.12

האם כשיש בעיות בטיחות רק הועד אשם? או גם ההנהלה?
האם הפרטת הרכבת ומכירתה לכמה טייקונים ממונפים שירצו למקסם את הרווח תביא להגדלת התקציב לנושאי בטיחות או להקטנתו?
האם רכבים השייכים לחברות פרטיות מעורבים פחות בתאונות מכאלו שבשליטה ממשלתית?
האם בחברות הציבוריות שבשליטת הטייקונים אין נפוטיזם? האם ה-"קרובים" ו"בני משפחה" של הטייקונים, שאינם בהכרח מתאימים לתפקידם-לא מתמנים למשרות בכירות באותן חבורת ציבוריות?
האם האחזקה תעשה על ידי עובדי חברת בומברדיה הקנדית-תעשה ע"י עובדים שיבואו מקנדה ורק הם יתחזקו את הקרונות? או שהחברה תעסיק עובדים ישראלים (ע"ע עובדי קבלן) שיוכשרו על ידה לעבודה?
ואם הולכים להכשיר עובדים ישראלים-מה ההבדל אם יכשירו עובדי קבלן או את עובדי הרכבת?
מה קשור ענין האחריות והאיכות לזהות העובדים? האם חברת בואינג אינה ערבה לאיכות מטוסיה אשר מתוחזקים ע"י עובדי עשרות חברות תעופה בכל העולם? רק כי הם אינם עובדי בואינג? מה מסובך יותר? לטפל במטוס סילון או בקרון רכבת?
אם צה"ל (גוף ממשלתי לא מופרט) מסוגל לתחזק את מטוסי חיל האויר והטנקים? עובדי חברת החשמל הממשלתית מסוגלים לתחזק את הטורבינות (שהרי אם יהיו כל הזמן הפסקות חשמל,מה שווה החשמל חינם...) ועובדי התעשיה האוירית הממשלתית מתחזקים מטוסים של חבורת זרות מחו"ל, איזה כישורים מדעים מופלאים יגלו עובדי הקבלן אשר ייוכשרו לטפל בקרונות לעומת עובדי הרכבת שמטפלים בקרונות כל הזמן ששטרסלר טוען שאינם מסוגלים?
האם אותה חברה קנדית שמוכרת קרונות בכל העולם לעולם אינה מכשירה את עובדי חברות הרכבות (הממשלתיות) בשאר מדינות ה-OECD? ותמיד מסתמכת על עובדי קבלן?

או שמא כל ענין עובדי הקבלן מטרתו היא לאפשר לקבלן המקורב לגזור קופון יפה ע"י קבלת חוזה שמן מחד והעסקת עובדי שכר מינימום מאידך? ואותו קבלן כמבן ידאג כבר לצ'פר את מי שנתן לו לגזור את הקופון?

אילו הענין היה באמת בטיחותי או ספק כושר הלימוד על חלק מעובדי הרכבת-יכל שר התחבורה לחשק את הועד אם היה מצהיר שתחזוקת הקרונות תעשה רק ע"י עובדי הרכבת שיוכשרו ע"י החברה הקנדית, ואשר יעברו מבחן הסמכה ע"י החברה הקנדית-באופן גלוי ושקוף. בדיוק באותו אופן שעובדי חברות התעופה או התעשיה האווירית עוברים מבחנים של איגוד התעופה הבינלאומי.
ועד העובדים לא היה יכול להתנגד למבחן הסמכה זהה לכל העובדים, והבטיחות היתה נשמרת.
אז... שלא יעבדו עליכם...

  •   טוב  (לת) מ
    • 15:12
    • 17.02.12

  •   עוהדי רבלן ניר
    • 18:00
    • 17.02.12

    תודה רבה 17. שטרסלר יא מושחת. מי שלח אותך? שטייניץ, שטסלר וביבי טובים לעשירים.

  •   התגובה האינטליגנטית והמקיפה ביותר, הרבה יותר מהמאמר.  (לת) דנה
    • 16:29
    • 18.02.12

  •   תזכורת - הוועד התנגד להפעלת GPS בקטרים שרון
    • 18:37
    • 18.02.12

    אולי זה שקר של האוצר - אבל למירב זכרוני לפני מספר שנים הוועד לא הסכים לםהעיל GPS ברכבות בלי תוספת שכר
    (הרי צריך ללחוץ על כפתור - וזה לא מספיק)

    היו גם סיפורים שהוועד הגן על נהג רכבת שתפסו אותו שיכור

    עבודה מאורגנת - מצוין
    מאפיה בצורת ועד - לא ולא
    (אולי הנתונים שבעבר היו בתקשורת לא נכונים אבל בתור אזרח זה מה שאני זוכר)


  •   זו תגובה עניינית וטובה והייתי מסכים איתך אם החומר האנושי שם היה אחר. אבל כשאלה מיי שהוו
    • 20:47
    • 18.02.12

    האנשים שיש לך שם אין מה להכשיר. צריך להחליפם.

  •   מעולה - כל הכבוד - סוף סוף תגובה רצינית לפרופוגנדה ממשלתית  (לת) בת יענה
    • 09:24
    • 26.03.12

18 מה עוד תבקשי מאתנו, מכורה? הנהג של 70414
  • 08:13
  • 17.02.12

לקחתם מאתנו את הקופות. הוצאתם מידינו את השירות ברציפים. הפקעתם מידינו את עבודת המסילות. אתם עומדים להוציא מידינו את עבודות התחזוקה. הכול למען טובת המדינה. מה עוד תבקשי מאתנו, מכורה?

  •   הרכבת לא של אבא שלך! י
    • 09:35
    • 18.02.12

    היא שייכת לציבור הנוסעים. הדיבור הזה של לקחם לנו, הוצאתם מידינו, מי אתה חושב שאתה?

  •   אתה צודק, אין מה להגיד.רואים מצוין עכשיו איך התהליך הזה אוכל בעובדי הרכבת בכל פה  (לת) אורי יוגב נורא
    • 22:44
    • 18.02.12

19 מה בדיוק מבקש לומר לנו העיתונאי המכובד? בסרט הזה כבר היינו
  • 08:37
  • 17.02.12

שהבעיה כולה מתחילה ונגמרת בעובדים ובהיותם מאורגנים?
אם יאסר עליהם להתארגן - הבעיה תיפתר?
אם תחוקק בוררות חובה - הבעיה תיפתר?
אם הארגון יופרט - הבעיה תיפתר?
ואולי צריך ראש ממשלה, שר תחבורה, מנכ"ל משרד תחבורה, מנכ"ל משרד תעסוקה ומנהל חברות ממשלתיות שיודעים את העבודה?
ואולי צריך הנהלת חברת רכבת שיודעים לנהל ולהוביל עובדים מאורגנים?
פעם אמרנו שאגד זו החברה הכי גדולה ומאורגנת בעולם שנותנת לצה"ל ולמדינה פתרונות תחבורתיים מצויינים גם בשעת מלחמה.
פעם אמרנו כך גם על אל על.
פעם אמרנו כך גם על צים.
הנהגים, הטייסים, , המלחים, הדיילים, הכרטיסנים, עובדי התחזוקה וכל שאר העובדים היו, הינם ויהיו תמיד אותם ישראלים.
מה ומי שהשתנו הם הפוליטיקאים, העיתונאים והשיטה.
ההפרטה, שיטת ההעסקה, שורת הרווח ודומיהם הפכו את אותם עובדים בדיוק לכאלה שכולנו יכולים ורוצים להשתלח בהם.
תנו לעבוד, תנו לחיות, תנו כבוד לאדם העובד ותקבלו שרות מצויין עם חיוך.
אחרת תקבלו תחזוקה של חברה קנדית המעסיקה סינים ומשלמת "עמלות ושרותים" לכמה ישראלים "מחוברים".

  •   אלעל הבאת כדוגמא? בן כמה אתה ? שכחת כמה פעמים הניהול הנפלא שלהם הביא את הממשלה לחלץ אותם מהגירעון? ואגד ? המאפיה של אגד זה דוןגמא אצלך לעסק מצליח? תןלי בלעדיות בתחבורת נוסעים ואני תמיד יהיה לי עבודה. הבעיה של אלעל הייתה שחברות אחרות טסו לישראל. אם היו נותנים לה מונופול אז היא הייתה במצב של אגד. אתה קומוניסט מצחיק . רוברט
    • 09:57
    • 17.02.12

    צריך להפריט את הרכבת ולפצל אותה לחלקים.

  •   הפרטת הרכבת בלבד לא תביא את הפיתרון. .
    • 14:10
    • 18.02.12

    רק פיטורי כל עובדי הרכבת, תוך וידוא בחוק ששום עובד רכבת נוכחי לא יועסק לעולם ברכבת בישראל תביא את הפתרון.

20 מה יש לשטרסלר לומר על המיליונים שמושכת לעצמה גליה מאור?  (לת) להילחם ברקבון
  • 08:37
  • 17.02.12

21 משנשלפה מנדנה חרב הפיטורים (עובדי אחזקה חיצוניים) לא נותר לגילה אדרעי ריקרדו
  • 08:41
  • 17.02.12

אלא לאחוז כמוצא אחרון בנשק השביתה ולהפוך לגיבורת עבודה ישראלית אותנטית. ברי לי כי דמותה העכשווית, המעוצבת ממרכיבים קיימים בתבנית האוניברסלית של ראשי ועדים, תשמש בסיס לעיבוד והרחבה במרוצת הדורות. בסופו של יום, יהיו שיעמידוה בשורה אחת עם נמרוד אשל, ד"ר רם ישי ויהושע פרץ הזכורים לטוב. זכות השביתה קנתה לה שביתה איתנה בחקיקה ובפסיקה בישראל. זכות קדושה היא, החוסה תחת ערך כבוד האדם, ואין להרהר אחריה.

22 אכן רקבת ישראל.  (לת) hux
  • 08:57
  • 17.02.12

23 לודיסטים כחולבן יעשו שמות ברכבת הרחיפה המגנטית - קטר של צמיחה תעבורתית - המתוכננת במקומותינו  (לת) יורי לוקומוטיב
  • 09:00
  • 17.02.12

24 דמגוגיה... יוסף
  • 09:11
  • 17.02.12

הממשלה ,מנכ״ל הרכבת ומתברר שגם הכותב דוגלים בקפיטליזם ונגד עבודה מאורגנת. השביתה האחרונה היא תוצאה של הכוונה הנ״ל. למה מר מחמיה לא מתייחס לצעד המשפיל , המתנשא והמתגרה של שר התחבורה , כץ ? אז, שלא יעבדו עליכם !!!!!

25 לקחת דוגמא מיוליוס קיסר בטיפולו בקרתגו  (לת) קאטו הזקן
  • 09:24
  • 17.02.12

26 הכשלון הוא של הנהנהלה ולא של השיטה אגב לא הוכח שמגזר פרטי יעיל יותר הוא זדוני יותר ציני יותר ויעביר את הרכבת לעובדי קבלן חסרי מטיבציה וחסרי זכויות TURH
  • 09:49
  • 17.02.12

גישתו של שטרסלר הזוייה
במקום לתקוף את העובדים יש להחליף את הננהלה שכולה אבל כולה היא פוליטרוקים חסרי יכולת חסרי חזון וחסרי ידע שכל מעלתם ששרתו באגף התקציבים הכושל של האוצר שמחסל את כל מה שטוב במדינת ישראל
ניתן להפעיל רכבת ציבורית טוב יותר מפרטית
אגב האם נהגי האוטובוס שעובדים על שכר מינימום הם דוגמה שאילה שואף שטרסלר

27 ועכשיו ברצינות אבשלום
  • 09:56
  • 17.02.12

שטרסלר מפיץ את חצאי האמיתות בצירוף האגדות הרגילות. עכשיו ברצינות:
http://www.youtube.com/watch?v=qcltpCNtu3M
http://hug.yesod.net/?page_id=746
"לאחר שעות ארוכות ניתן פסק דין, בהסכמה, לפיו הצדדים יקיימו משא ומתן אינטנסיבי בנושא הבטיחות, במעורבות של ראשי משרד התחבורה וראשי ההסתדרות. כך, רק השביתה, והפעולה המשפטית הביאו את ההנהלה לתחילתו של משא ומתן עם העובדים, משא ומתן שהיה אמור להתחיל שבועות קודם לכן. בפועל, החל המשא והמתן לעלות על פסים של ממש רק שלושה שבועות לאחר מכן, לאחר שהעובדים מחו על המשך הקיפאון ובית הדין הורה על פיקוח הדוק על הדיונים.
לאחר שדברים אלה הובאו בפני בית במשפט, הפכו הדיונים לאינטנסיביים יותר. אבל, מטרת הדיונים לא הייתה מוסכמת על הצדדים: העובדים סברו שמטרת הדיונים לשפר את הבטיחות ברכבת, נושא בו יש להם ידע רב ובו הם יכולים לתרום לגורמים האחרים; משרד התחבורה וההנהלה היו מוכנים לדבר רק על השלכות השינויים הנדרשים לדעתם על העובדים.
העובדים טענו וטוענים כל העת, כי בהיותם בעלי ותק רב בנושאי תפעול בחברה ובנושאי בניית המסילה, תחזוקתה ותחזוקת הקרונות והקטרים, הם ברי הסמכא ובעלי הידע בנושאי בטיחות רבים הייחודיים לרכבת ברמה הלאומית. לפיכך, ראוי, שהחברה והמדינה ייוועצו בהם. בהקשר זה, פיתחו העובדים תוכנית בטיחות המציגה את מה שראוי, לדעתם, על מנת להעלות את רמת הבטיחות ברכבת. תוכנית זו מוצגת באתר של ועד עובדי הרכבת.
התוכנית החשובה הזו בקושי זכתה להתייחסות מצד קברניטי החברה, שהדגישו השכם והערב שהם מדברים עם העובדים רק על "השלכות" תוכנית הבטיחות על העובדים, ונמנעו מלדבר על הפסקות ראויות לנהגים, שיפורים טכנולוגיים נדרשים, טיפול במחסור בכוח אדם, טיפוח כוח האדם בהתאם לתקנים הקיימים באירופה ועוד. דומה כי לא בטיחות העסיקה את מנהלי המו"מ מצד החברה, אלא רצונם העיקש "להגדיר לעובדים את מקומם".

28 אף לא מלה על ההנהלה והמסתתרים מאחורי צעיפה אזרח
  • 10:22
  • 17.02.12

העובדים כשלו. אך מה על מנהלי הרכבת ? והיו"ר? ומה על שאיפות ההפרטה הנסתרות הלוטשות עיין על מכרה זהב בכלכלת ישראל מבלי,כמובן, לשתף בו אותך ואותנו? גלה לנו,חקור בעבורנו ואז תתגלה לעין כול תמונה מדהימה ויקרה משל פול סזאן.

29 נביא ההפרטות פשוט לא יודע: יצחק
  • 10:23
  • 17.02.12

שביפן רוב הרכבות הן של חברת הרכבות הממשלתית. שחיות שם לצידה ובהרמוניה גם חברות פרטיות. שביפן אתה יכול לכוון את השעון לפי הרכבת, כל כך מקפידים על לוחות הזמנים.
שבישראל הצלחנו להפוך כל חברה ממשלתית לנשלטת על ידי הועד, שהסווארים בנמלים חוגגים כל הדרך לבנק - על חשבון כולנו, כמובן, ושכל זה בגלל חוסר היכולת ו/או הרצון של הפוליטיקאים לדאוג לממשל תקין.

30 כל המדינה מלאה בבבונים ערסים שמשתלטים לנו על ארץ ישראל הישנה וטובה  (לת) הנס מזלצבורג ...חובב יאיר לפיד
  • 10:35
  • 17.02.12

31 מסמנים מטרה ומתחילים לבנות את הכלים בדרך עקומה ברוטלית ללא מעצורים  (לת) חזקים על חלשים
  • 11:00
  • 17.02.12

32 אפשר היה לנסח את המאמר אחרת. כפי שהוא כתוב הוא לוקה בחוסר הבנה או חוסר יושר לא עובד ברכבת
  • 11:20
  • 17.02.12

ההנהלה שואפת להוציא את התחזוקה מרשות הרכבת (למיקור חוץ). העובדים מבינים שזו תחילתו של תהליך שבסופו כל עובדי התחזוקה יפוטרו ולכך הם מתנגדים. ייתכן שההנהלה צודקת, אבל הדרך שבה מר שטרסלר הציג את הבעיה היא מעוותת וחד צדדית. המאבק הוא על מקומות העבודה של עובדי התחזוקה. לא מאבק כוח על "מי ינהל את הרכבת".

  •   הכול נכון רק שזה לא "תחילתו של תהליך" אלא בעיצומו. עובדי הקופות ועוד אחרים כבר הופרטו  (לת) נמאס מההפרטות
    • 22:46
    • 18.02.12

33 נחמיה- בואינג לא מתחזקת מטוסים של אל-על במיקור חוץ. לכן, יש לך נקודת כשל במאמר. ולכן כמו בבזק - להפריט לגופים ישראלים. להפריט מניות לצבור. שכחנו איך היינו מחכים 7 שנים לטלפון, ושכחנו שלחייג לארה"ב עלה 4 וחצי שקלים לדקה. הפרטה - רק לגופים ישראלים ולצבור.  (לת) שמעון הצדיק.
  • 11:33
  • 17.02.12

34 נחמיה שטרסלר דמגוג גדול. מיכמוהו יודע שבסוף יצתרפו לעובדי קבלן נתן 75
  • 11:47
  • 17.02.12

אתה הרי יודע שהכיון הוא להפריט כל משזז ולהפוך את כולם לעובדי קבלן ,בשכר מינימום ,

35 "ניאו סוציאליזם" או ניאו-קפיטליזם של שטראסלר אלכס מסיס
  • 11:58
  • 17.02.12

נחמיה אוהב להביא דוגמאות ממדינות קפיטליסטיות האהובות עליו - ובכן: גם
בארה"ב וגם בבריטניה הופרטה הרכבת והממשלות נאלצו לקחתה בחזרה
על כי הבעלים הפרטיים לא יכלו לעמוד בהפסדים והשרות לנוסעים הפך לירוד
שר התחבורה ישראל כ"ץ שפרסומו בא לו יחד עם חברו הנגבי כשהיכו בשרשראות ברזל סטודנטים ערבים...- הצטרף לביבי ושר האוצר החביבים
על נחמיה

36 לא יותר פשוט לפטר את הפגע שבין עובדי הרכבת מאיר
  • 12:18
  • 17.02.12

גם עיני צריך לפתוח את עיניו - הוא רגיל לסבן את הפוליטיקאים אבל אבל לא הפוליטיקאים מסיעה הרכבת אלה הציבור , וזה, קצה רוחו מאדרעי ושותפיה

37 הניאו סוציאליסטים ועובדי הרכבת צודקים, המאבק הוא פשוט: שהתנאים הראויים יישמרו והעבודה לא תעבור לעובדי קבלן, כפי שרוצה הנהלת הרכבת ורוצה שטרסלר. הרמה לא מספיקה? על הכשרת עובדים וטיוב עובדים כבר שמעת, או שמרוב קפיטליזם המחליף בני אדם כמו גרביים נשכחו ערכי העבודה האלה? בכל העולם מושבתות הרכבות בעת סכסוך עם ההנהלה, אין פה שום דבר מיוחד.  (לת) שטרסלר נגד העובדים, תמיד.
  • 12:39
  • 17.02.12

  •   איך אפשר להשתפר כשה דורש מאמץ מוזר
    • 15:10
    • 17.02.12

    איזה סיבה יש לעובד רכבת לעבוד, להשתפר ולתת שרות
    מה יקרה אם יעדיף תפוקה נמוכה, שביתות אטלקיות
    ממילא יקבל את שכרו בסוף החודש
    טעובדים טובים ממנו לא יקודמו לתפקידים אחראים כי הועד לא יסכים
    אם היינו ממשיכים בשיטה המעליבה שלך למשל בבזק, הינו מחכים גם היום 7 שנים להתקנת קו, שלא נדבר על הגעת טכנאי

    אם אין תמריץ לעבוד
    והועד הוא שמנהל את הרכבת
    הכל בסוף יקרוס וגם העובדים שאתה כל כך דואג להם יפסידו

38 אולי במקום לתקוף את הסוציאליזם משה שינדלר
  • 12:58
  • 17.02.12

היו משקיעים בהכשרת עובדי הרכבת לעשות את העבודה נכון.
ובנוסף מגייסים כמה מהנדסים שכן יוכלו לפקח שהתחזוקה המקומית תהיה ברמה נאותה.
ובא לציון גואל.

39 31 - ניחנת בהבנה סלקטיבית אני
  • 13:10
  • 17.02.12

בארהב משתלם להחזיק אוטו ולכן התחבורה הציבורית שם רווחית. במדינה שאפילו חניה אין לך ואתה בסהכ רוצה להגיע למרחקים של 5 קילומטר, עדיף כביכול לנסוע ברכבת/אוטובוס. הבעיה היא שהשירות והיעילות של התחבורה פה כולל זה שיומיים בשבוע היא כמעט לא פעילה (יומיים קריטיים) מאלצים אותנו לנסוע ברכב פרטי

40 נחמיה שטרסלר זק
  • 13:31
  • 17.02.12

הגיע זמן שנחמיה יפנים שהוא מייצג את הקפיטליזם החזירי. דעותיו אינם מתאימים לעתון מאוזן ויסודי כמו הארץ.הגיעה הזמן שבמדור הכלכלי בהארץ ישמעו גם קולות פרוגרסיביים יותר,בעלי השקפה סוציאלית יותר.בעלי זיקה לתוצרת הארץ ועבודה ישראלית.

41 גם אחרי התאונה הבאה, לא יעשו כלום. ככה זה כשהאחראים נשענים על העובדים כדי להתפרנס.  (לת) נגה
  • 14:06
  • 17.02.12

42 שטרסלר צודק לחלוטין גדעון
  • 14:06
  • 17.02.12

ועד העובדים ברכבת פוגע בכל ניסיון להקמת ועד עובדים

43 שטרסלר נגד העובדים. מה חדש.  (לת) איש
  • 14:20
  • 17.02.12

44 אין קשר בין כוח עובדים להפרטת הרכבת לירן
  • 14:46
  • 17.02.12

נחמיה היקר התחבורה הציבורית האחרת בישראל בהחלט לא יותר טובה או בטיחותית!! תנסה לנסוע באוטובוס ב"ש לדימונה או לירושלעם. ואז נה צאמר? ההםרטה לא הצחיחה? כל מה שצריך לעשות זה לקרוא לגברת דרעי לשימוע ולנהל חוזה בין המדינה לבין הוועד בגין הדרישות. ואת ההנהלה הרפה כנראה שצריך לפטר. הם מפרים גין של בית הדין, אז מפטרים ! התאגגות עובדים לא זה לא חומת הפרדה!!

45 לא יאמן, שסטרלר -אנא מגיעה הצביעות perro mehoram
  • 15:15
  • 17.02.12

אחרי שהתברר שהניאו ליברליזם שותה לנו את הדם. עושק אותנו, מוריד את העם לעוני, מכין לנו זקנה של מסכנות, עדיין בא שטרסלר ומנסה ללהסית את הקוראים כנגד אנשים שנלחמים על פרנסתם.
בומברדיה לא יביאו פועלים קנדיים לתחזק את הרכבת. הם יאספו ישראלים בתנאים של עובדי קבלן ימשכו לעצמם רווח נאה שלא יועיל לכלכלת ישראל. במקרה הטוב יביאו מנהלים טובים שאפשר היה למנות גם לפני כן אילו לא אכלו את הרכבת מנוים של מרכזי המפלגה ודודים של דודים.
מה שציל את המדינה זה סולידריות של האזרחים לחברה טובה וצודקת.
איני יודע ממה מתפרנס מר שטרסלר אבל יביטו כל העיתונאים איך יורידו אותם לעבדות ועוני אם לא יתארגנו ולא ידרשו את זכויותיהם.
כן נחוצה מיליטנטיות של האזרחים הנגזלים, של הפועלים הנעשקים- מיליטנטיות זו וחריפה ממנה ואולי גם אלימה תגיע בסופו של דבר-חייבת להגיע אם לא יפסק הניצול הבוטה, תאות הבצע והשחיתות שהנם ליבת החשיבה הניאו ליברלית של מר שטרסמן

46 לא רק רכבת ישראל מסכימה עם 10 ו 30 דניאלה
  • 15:22
  • 17.02.12

בחברת בזק יש כוחנות איומה של הוועד והשפעה מי יקודם ומי יפוטר.
מבנה ואופי הוועד בבזק זהה לזה של הרכבת .
ההבדל שהמוצר ברכבת - מונופול שעלול לסכן חיים , ולא כך בחברת בזק, ולכן לא שומעים עליו בתקשורת .
הנפוטיזם בבזק שולט . שומרים על תפקידי ליבה למקורבים , ובני משפחה של הוועד.
בוגרי דרבי , וטכנאים זוטרים ממונים למנהלים וחורצים גורלות של כאלו שאינם
מקורבים לוועד, אנשים משכילים יוצאי אוניברסיטאות מובילות .ויוצרים בכוונה אפליה הפוכה לטובת אילו שאינם אשכנזים .
בבזק יש "עובדים "בני 60 + שלא ברור במה הם תורמים . ושולחים הביתה בני 45 , משכילים חרוצים בלי קשרים בוועד.
המשוואה היא כזאת : קרבה לוועד = לא אשכנזי = זכות להתפרנס

47 שטרסלר דמגוג בגרוש.בכל מדינה שהפריטו בה את הרכבות היתה עליית מחירי כרטיסים מטורפת והתיפקוד הכללי ירד  (לת) שונא חזירים
  • 16:03
  • 17.02.12

48 דן חסכן דן הראל
  • 16:34
  • 17.02.12

אפרופו דן הראל רובו של צה"ל במצב יותר גרוע מהרקבת.
אצל הרקבת אפשר לפחות לראות שהקטר מקרטע. ואילו בצההה"ל שלנו הנשלט על ידי סוחרי נשק ופחדנים עלובים , אי אפשר לראות שהרובה פשוט לא יורה!!!!

49 כתבה אמיצה ומפוקחת  (לת) מורי
  • 17:00
  • 17.02.12

50 מאבק עובדי הרכבת צודק או לא אילן
  • 17:04
  • 17.02.12

אין ספק שההתנהלות של יו״ר ועד עובדי הרכבת וחבריה פוגמת במעט האהדה לה הם זכו, יחד עם זאת מאבקם נגד הפרטת תחזוקת הקרונות הוא מאין מאבק הישרדות כנגד ההנהלה אשר החליטה להפריט תחום זה ודוקא בתקופה זו שכולם יוצאים נגד העסקת עובדי קבלן אסור לתת פתח ליצירת המשכיות לשיטת העסקה פוגענית זו שתגרום לפיטורי עובדים בארגון. נכון היה והיה שפקידי האוצר כגוגמת אורי יוגב שעם סיום תפקידו באוצר עבר לרכבת ישראל , אותה הוא מנסה להמשיך את מה שלא הספיק לעשות מהאוצר- הפרטה. נכון היה להכשיר את עובדי הרכבת לתחזוקת הקרונות החדשים של ״בומבדייר״ ונכון היה לא לבטל את פתח המילוט של נהג הקטר כדי להוזיל עלויות רכש הרכבת על חשבון בטיחות נהגי הקטר.. נכון יהיה לקבוע בחוק צינון של לפחות 3 שנים ל״נערי האוצר״ הפורשים. כך שלאחד כמו אורי יוגב לא תהיה אפשרות לממש את חזונו להפרטת רכבת ישראל לטיקונים,כפי שעשו באל על מי שהיתה חברת התעופה הלאומית והיום נמצאת במצב כלכלי לא הכי הכי בלשון המעטה.

51 רק מי שדואג שלא יפריטו את פרנסתו וילדיו לא יהיו עובדי קבלן - מסוגל להבין סמי
  • 17:46
  • 17.02.12

צריך להיות עובד שעבודתו מופרטת ללא כל היגיון וצדק לכל מיני טיקוני צעצוע בכדי להבין את עובדי הרכבת.
צריך להיות הורה הדואג שמקורות הפרנסה הזמינים היחידים שיוותרו לילדיו יהיו עבודות קבלן, כדי להזדהות עם עובדי הרכבת.

52 הסכמי הקיבוציות מחלקים את המדינה הזאת למחנה המגזר הפרטי ולמחנה המגזר הציבורי ערן
  • 17:50
  • 17.02.12

הם חוגגים על חשבוננו מכיוון שהם הורגים כל תהליך של התייעלות ושיפור. הבירוקרטיה הנוראה והקושי העצומים בכל תהליך מהקטן עד הגדול בכל הנוגע להתנהלותם של עסקים קטנים- הכול מ א' עד ת'

53 אהבתי את המשפט החכם של כבוד השר קובה אדום בצהרים בשוק
  • 18:18
  • 17.02.12

לריב לא יעזור.

אל תשכחו עובדה פשוטה שהשר בונה עליה: ככל שתמשך השביתה כן ימנע האסון.

אפשר לחשוב על דרכים יצירתיות לפתור את בעיית הניידות שכל דמוקרטיה מתחייבת לספק לאזרחיה. קרדיט מס על נסיעה ברכב פרטי המסיע חברים לעבודה ועוד דרכים יצירתיות.

54 לא רוצה שעובדי הרכבת יתחזקו את הקרונות החדשים. הם לא מבינים שום דבר. רועי
  • 20:26
  • 17.02.12

הוכחה לכך היא הגורילה שמנהלת את הועד שלהם ושמבזה את שלטון החוק בהתנהגותה חסרת המעוף. לכן גם אינה יכולה לעוף אל בית המשפט בזמן. צריך לפטרה לאלתר ולהכניסה לבית כלא.

55 שאלה לנחמיה YGH
  • 22:18
  • 17.02.12

מי החליט על המשך הפעלת הקרונועים הדניים שהתיישנו, הפכו כבר בלתי ראויים ובאחד מהם פרצה דליקה? האם העובדים החליטו על כך או ההנהלה?

  •   קרונועים אחד
    • 10:00
    • 18.02.12

    לידיעתך, דנמרק עדיין משתמשים בקרונועים מסוג זה, ציוד זה אמין ביותר אך מצריך תחזוקה נכונה, יש לנו את הידע והמיקצועיות, אך גם האדם הכי מיקצועי לא יכול לשמור על תחזוקה נאותה ללא חלקי חילוף זמינים ומכשור בדיקה נחוץ... בדנמרק הקרונועים עוברים שיפוץ כללי לשימוש לעוד 15 שנה.

  •   תודה על המידע החשוב והרלבנטי, אבל זה עדיין אינו ממצה את שאלתי לנחמיה שטרסלר YGH
    • 23:56
    • 18.02.12

    לאור המידע שהתווסף אני עדיין שואל את נחמיה שטרסלר: האם על היעדר חלקי חילוף ומכשור בדיקה אחראים העובדים או אחראית ההנהלה?

56 גם אני הייתי נלחמת נגד הפרטת מקום העודה שלי מיכל
  • 23:26
  • 17.02.12

לפני שבוע שבתנו בדרישה לצמצם את עבדי הקבלן, ועכשיו השר כץ רוצה להוסיף עוד כמה. מעניין לאיזה לוביסט או חבר מרכז ליכוד הובטחה השליטה על הרכבת?

57 הפתרון היחיד: לסגור את הרכבת ולהקים חברה חדשה  (לת) סוציאל-דמוקרט
  • 02:30
  • 18.02.12

58 זוכרים איך רייגן פתר את שביתת פקחי הטיסה? מיקי
  • 05:14
  • 18.02.12

פיטר את כולם. היה בלגן ליומיים ושקט ל30 שנה. אי"ה זה תחילת של מרכז הליכוד, מקור כלכך הרבה שחיתות.

59 במקום בו שלטת הפוליטיקה ההיגיון נמס  (לת) משה א
  • 08:14
  • 18.02.12

60 ל״נוסעת הסובלת ברכבת״, שמגיבה למגיבים... חיים מיפו
  • 08:37
  • 18.02.12

אני מאמין לך שאת נוסעת ברכבת ואפילו מאמין לך שאת סובלת! העניין הוא שאני משוכנע שהסבל שלך נגרם מבטיחה אחרת (פסיכולוגית, פסיכיאטרית, סתם טיפשות) אבלף ממש לא מהשירות שמספקת רכבת ישראל. האפשרות האחרת היא שאת מגיבה בתשלום, כדי לקדם אינטרס של מישהו... אני לא יודע מה יותר גרוע!!! תפסיקו כבר לבלבל את השכל!!! לגיטימי להפריט שירות מסחרי בשוק משוכלל (כאשר יש מס׳ שחקנים רב בשוק והתחרות מייצרת תמריץ לשיפור), בכלל לא לגיטימי להפריט שירות מונופוליסיטי, תשתיתי, בעל חשיבות ציבורית מכרעת (שלעיתים השיקולים המנחים בהפעלתו הם יותר ציבוריים מכלכליים)!!!

61 רקבת ישראל - כתבה של נחמיה שטרסלר ויטלי פרוביז
  • 09:02
  • 18.02.12

כתבה טובה וצודקת. כנראה הגיע זמן לעשות שינויים בשיטת ניהול ומבנה ברכבת ישראל.

62 איך ניתן לגשר בין המצב בעיקר מעצבן ולא מעורר אהדה בעובדי הרכבת
  • 09:35
  • 18.02.12

זכות האדם להתפרנס לבין חוסר המקצועיות שלו והנזקים שהוא גורם תוך כדי עבודתו להתפרנס כפי שבא לידי ביטוי ברכבת ישראל?

63 תקציבים? אחד
  • 09:42
  • 18.02.12

בתור אחד שעובד במוסך, שנים שלא קיבלנו ציוד דיאגנוסטיקה לציוד הקיים. כל הזמן אומרים לנו אין כסף, למה? שלא לדבר על כח אדם שחסר, עובד אחד עושה עבודה של שלושה עובדים, חוסר חלקים,חוסר זמן לטיפולים,ואלף ואחד בעיות לוגיסטיות, וכולם שותקים.

64 ברכבת הארסים מלוד שולטים וזה ההבדל בסיפור  (לת) כיתה טיפולית
  • 09:43
  • 18.02.12

65 אני קורא את התגובות ואני נדהם כמה אנשים ... דרי
  • 09:43
  • 18.02.12

לשלם מכיסם כדי לממן את חבורת הבריונים מהרקבת. פשוט לא להאמין

66 המאמר פשטני מאד טעויות של הנהלה ומאבקי אינטרסים  (לת) חושם
  • 10:02
  • 18.02.12

67 באנגליה גלעד
  • 10:08
  • 18.02.12

למדתי באוניברסיטה בעיר המרוחקת מלונדון כשעה וחצי ברכבת מחיר הכרטיס היה בשעות העומס כ 230 שח

68 שודדי רכבת ישראל חיים
  • 10:12
  • 18.02.12

האמון שלי ב"נהגי הקטר" הללו הולך ואוזל.

69 ישראל צריכה מקומות עבודה! די ל"מיקור חוץ" אחד מחולון
  • 10:31
  • 18.02.12

רטוריקת הפחד השמרנית של שטרסלר לא תסתיר את העובדה שאין סיבה ממשית לא להכשיר עובדים ישראלים לנהל את המערכת.

70 ונניח שיצליחו לנצח את ועד עובדי הרכבת... גבריאל
  • 11:19
  • 18.02.12

ונניח שממשלת הימין תצליח להגשים את החלום שלה ולהעביר עוד מגזר , את עובדי הרכבת, מן העבודה המאורגנת להעסקה קבלנית. מה יקרה לדעתכם אז?
הטייקון שיקנה את הרכבת מהממשלה יעסיק (בשכר גבוה כמובן) מנהל שכיר שיעביר "תוכנית הבראה" שבסיומה יפוטרו כל העובדים הותיקים יועסיקו במקומם עובדים בשכר מינימום. כמובן שתהיה בעיה למצוא עובדים בשכר נמוך, אז יבוא הטייקון בדרשה לממשלה להתיר לו לייבא עובדים מהודו או מסין כדי למלא צורך קריטי תמשק ברכבת עובדת. אותם יעסיק בשכר של כ200 ש"ח לחודש. הוא עצמו ירווחי הון מכך, מחירי הנסיעה של הרכבת לאזרח רק יעלו. כך קורה בתחומים אחרים וכך יקרה גם פה , אותו דבר בנמלים. לכן מתנהגים הוועדים בארץ כמו שהם מתנהגים כי ללא אלימות, אף אחד לא יספור אותם.
תראו בתור דוגמא בעולם את צרפת, עם מערכת רכבות מתקדמת בבעלות ממשלתית, מול אנגליה למשל שהפריטה את מערך הרכבות שלה ונמצאת בפיגור טכנולוגי של כמעט דור כתוצאה ממהלך תאצ'ריסטי זה.

71 שטרסלר צודק איצקו
  • 11:52
  • 18.02.12

זה לא רק שלטון הועד ,זה שלטון ההסתדרות ,היום במדינה אנרכיה כי זה שלטון הועדים הגדולים וההסתדרות ממש מפחיד ,ואפשר לחשוב שאלה דואגים לפועלים במקומות עבודה פרטיים.אנו לא יוון ולא יכולים לאפשר לעצמינו לקרוס כלכלית כי האויבים גם מחכים לנו בגבולות,הועדים הגדולים ועיני לא מסוגלים להבין זאת ,אם הממשלה ובתי המשפט לא ישתלטו על האנרכיה שנוצרה אפשר לסגור המדינה,והרי כתוב מהרסייך ומחריבייך מימך ייצאו.

72 להתחיל מחדש רבקה
  • 12:19
  • 18.02.12

אין מנוס: יש לפתר את עובדי ה״רקבת״ ולהתחיל מחדש. זה אפשרי ! ניתן להערך לכך מבעוד מועד. כנוסעת קבועה (פעמיים בשבוע בקו באר שבע תל אביב), אין לי עוד ספק כי עובדי הרכבת הנוכחיים לא מסוגלים לעשות העבודה. חבל על הזמן. עובדי הרכבת כלל אינם מבינים את הנדרש מהם. דרוש שר תחבורה א מ י ץ .

73 הרכבת עברה כאן פיתוח מואץ ללא תקדים זה לא קורה ללא תקלות ניאו סוציאליסט
  • 12:42
  • 18.02.12

אבל הממשלה הניאו ליברלית ונחמיה שופרה מנצל זאת כדי להפריט ולזרוק את העובדים המאורגנים לרחוב
ההפרטה הפכה את העובדים בישראל לעבדי קבלן

74 שיקמו מחלקה חדשה לתחזוקת הקרונות החדשים ברכבת חן
  • 12:45
  • 18.02.12

רכבת זו פעילות אסטרטגית, כמו שמטוסי אלעל לא מתוחזקים ע"י גורמי חוץ כך גם רכבת ישראל לא צריכה לתחזק ע"י הקנדים, איך תתמודד הנהלת הרכבת עם החברה הקנדית תפשוט את הרגל או יהיה אמברגו. שיעשו מכרז עם מבחני השמה וכל ייקלטו עובדים איכותיים שיהיהו מסוגלים לטפל בקרונות החדשים.

75 האם באמת יש רק שתי אפשרויות? אריק
  • 12:56
  • 18.02.12

האם זה רק בומברדיה מול עובדי הרכבת? אי אפשר לגייס עובדים ישראלים ולעשות תוכניות הכשרה + פיקוח + ניהול של בומברדיה?

76 אתה רוקד על הדם חברתי[סוציאליסטי] כאשר ברור בכל המודלים הכלכליים כי במשק הישראלי יש זכות קיום לחברת רכבות אחת בלבד. טוב יעשה העם היושב הציון אם יפקיד את המונופול הזה בידיים ציבוריות ולא אצל אחד הטייקנים אליהם אתה מקורב.  (לת) ירמיהו
  • 13:29
  • 18.02.12

  •   כדאי ללמוד ממה שקרה בארגטינה, בחודש שעבר היתה תאונה מחרידה, מאז שהרכבת הופרטה היא עולה פי שלוש למשלם המיסים, אלפי קילומטרים של רכבות מושבתים, והרכבת לא בטוחה בכלל, הפרטת הרכבת אסון לאומי
    • 11:39
    • 26.03.12

    הפרטה איננה פיתרון לכל בעיה וגם איננה מתאימה לכל שירות, במקרה בו אין תחרות הפרטה רק גורמת למחירים יותר גובהים, לשכר יותר נמוך ולבטיחות פחותה.

    בארגנטינה נהרגו עשרות בני אדם ונפצעו מאות בגלל ההפרטה, באופן ישיר בגללה ולא מסיבה אחרת. בנוסף לפני עשרים וחמש שנה הרכבת הציבורית עלתה לציבור מליון דולר ביום, היום היא עולה להם שלוש מליון דולר ליום. שליש מהקווים בוטלו בגלל חוסר "כדאיות" כלכלית והבטיחו רק מתדרדרת מיום ליום בזמן שכמה מיוחסים עושים קופה על חשבון חיי הציבור.

77 לך תהיה שר אוצר אייל
  • 16:36
  • 18.02.12

שטרסלר, אני האחרון שיגיד שאנחנו צריכים עוד אנשי אתונות בפוליטיקה, אבל אתה פשוט יודע. לך תהיה שר אוצר ותציל אותנו מעצמנו!

78 מי שלא יודע לנקות חלונות ולהגיע ולצאת בזמן איש אחד
  • 20:16
  • 18.02.12

איך יתחזק קרונות וקטרים.
זה לא קשור למקום עבודה ותנאים סוציאליים , זה קשור אך ורק למוסר עבודה !

79 התאונות והשביתות ברכבת ישראל לפי המשתקף בתקשורת יעקב הראל-הרשקוביץ' י"ם
  • 21:16
  • 18.02.12

שלום,אני הייתי שמח לוא דן מרגלית היה עיתונאי חוקר ברכבת ישראל
גם אם אינני מסכים שהשביתה ברכבת ישראל היא פרק בעזות מצח של ועד עובדים, והחזק באופיו לדעתי .בהחלט ניתן לטעון באמת שלא ניתנת לסתירה שמדינת ישראל היא ארץ אוכלת עובדיה ועל כן גם יושביה. ברור שהשובתים איחרו שלא בכוונת תחילה וראה הכתבה של "העובדים ירדו מהפסים" בישראל היום.אשר לפסק הדין של שופטת זו,הייתי שמח לוא העובדים היו מערערים לבית-הדין הארצי.השאלה העקרונית היא מה היו עושים דן מרגלית ,שלמה דיאז,צבי הראל וזאב קליין ו/או אחרים לוא היו מוצאים עצמם בועד עובדי ישראל היום או עיתון אחר וגם ברשימת הפיטורים של ההנהלה.אכן הציניות של דן מרגלית ידועה ובאה לידי ביטוי במאמרו,נחמיה שטרסלר יותר מתוחכם.הנושא המרכזי כפי שמועלה ע"י נחמיה שטרסלר הוא עינין התחזוקה ותוספת עובדים ולא עובדי קבלן.במכלול של השביתה הכללית הארצית זה משתלב.מה שבית הדין לעבודה היום משתדל לרכך אינו תואם מצב של מדינה הנמצאת ראשונה בדירוג העולמי בפער הקיומי בין עשירים לעניים כמו בין העשירון העליון לכל השאר ושלא לדבר על הטייקונים תוצרת עצמית כגון יצחק תשובה, סטף ורטהיימר ומשפ' שטראוס כדוגמא מיצגת מימין לשמאל.אזי אינני יודע אם דרגתו של הראל מהתותחים כמנכ"ל תספיק לו ואזי ברור שנדרשה לו תיגבורת ולפחות בעינין הסבוטאז' , שבו הודיע ברדיו,כמו במכשיר הקשר שהוא במצוקה.הרי ברור לכל דכפין שהתאונות שנגרמו הן בשרשרת סאבוטאז' והאחראיים ודאי אינם עובדי הרכבת המתיצבים לעבודה,ההיפך הוא הנכון כאשר הועד חזק האופי משבית,אין לתאונות מזויעות כאילו כלל סיכוי להתרחש.בכל זאת מפליאה התגובה של חה"כ אקוניס הצעיר שכלל לא מצוי בעינינים אבל ודאי יבטיח חוק חדש והוא חוק רכבת ישראל,הוא לא חשב על כך אך ליקוקיו לבוס נתניהו הרחיקו לכת בטיפשותם.
בכבוד רב,יעקב הראל-הרשקוביץ'י,י"ם

80 רקבת-ישראל הדג מסריח מהראש פריץ היקה
  • 21:24
  • 18.02.12

הדמגוג שטרסלר,מעריץ הנאוליברליזם -כלכלת שוק לא מבוקרת זורה חול בעינינו ומאשים את ועד העובדים בכל המחדלים שההנהלה והממשלות נושאים עליהן באחריות:מיבצע שדרוג כושל של הקו הישן לירושלים, למיטב זכרוני אריאל שרון.: הרחקת התחנה ממרכז העיר ואי קיצורי הפיתולים ע''י מנהרות קצרות. ע''י כך נסיעה איטית של הרכבת. שדרוג נכון היה מאפשר רכבות ישירות מב''ש ,הרי כולם מדברים על הנגישות של הפריפריה. מי בנה תחנת רכבת מיותרת ע''י שכונת גני אביב,ועד העובדים? מי מינה כמנהלים לרכבת אידאולוגים של מיקור חוץ והפרטות בבכל מחיר והזלת העלויות ע''י העסקת עובדי קבלן מקופחים בתנאי העבודה שלהם.. אם זה כל כך טוב למה הבנקאים של שוייץ לא הפריטו את הרכבת? שאלו את הבריטים מה עשתה ,,גברת הברזל לרכבות בבריטניה- היורוססטאר נאלץ להוריד את מהירות הרכבות מ300 קמ//ש בצרפת ל100קמ''ש בבריטניה. רק אחרי שנים רבות יצאה הבריטש ראיל מהפיגור.. גם בגרמניה גרמה הפרטת הרכבת להרעת תנאי השרות. אני נכד של אחד ממיסדי סניף המפלגה הסוציאל דמוקרטית(ס.פ.ד.) בנורטהיים לפני כ90שנה אע''פ שהיה בעל בית מסחר ,לא רה בזה בושה להיות סוציאל-דמוקרט וגם בשבילי ,ביחוד לאור המשטרים הכלכליים-חברתיים של ארצות סקנדינביה זאת לא בושה. אבל בשביל שטרסלר וחביריו הרפובליקאים בארה''ב כל סוציליזם שהוא הוא התגלמות הבולשביזם של סטלין ולבסוף תודות למדיניות ששטרסלר כל כך אוהב,אוי להם לעובדים שאין להם ועד חזק מאחורי. גבם. תושב רחובות המרבה לנסוע ברכבת.

81 נמאס לי, נראה לי שרוב התגובות כאן והלייקים הם לא של אנשים רגילים עודד אורבך
  • 21:56
  • 18.02.12

נע להצביע בבקשה כמה אנשים לא מרוצים מההתנהלות של הוועד כמו שאנחנו רואים.
נמאס לי לחשוב שהוועד הזה לא מבין שבמתכונתו הנוכחית אני אמשיך להיות מסוגל לספוג את זה. צעד הבא אני שאני בעד וועדים אבל נגד הוועד הזה ספציפית יהיה מוכן בגופי קודם כל להתפקד נגדו בעד מי שמתנגד לו

82 מאחר ששטרסלר הוא מומחה בעל שם עולמי לתחזוקת רכבות יש לאמץ את דעתו מוקי
  • 23:55
  • 18.02.12

החורבן של ההפרטה באנגליה הוא לצנינים בעיניו,במסגרת השוק החופשי של שטרסלר,יש להעריץ את המומחים הישראלים שנודדים לקנדה ובכלל לחו"ל. שטרסלר לא יספר לכם מה יקרה --כפי שקרה במלחמת לבנון--כאשר המוסך יופצץ--הקנדים יברחו ואז לבטח שטרסלר יפעיל את כישוריו---עובדי הרכבת באו לעבודה למרות הסכנה תוך שגילו גבורה אמיתית ושילמו בדמם.חללי הרכבת הוכיחו שכל ההשמצות נגדם הם דברי בלע ללא כיסוי

83 בפעם הבאה תשלחו את חברי המרכז לרכבת בסוואזילנד לא חראם?
  • 00:09
  • 19.02.12

לא מספיק תאונה למדינה, שצריך לראות אותם גם בתאונה לפסים?

84 חבורה של סחטנים קטנים ואוכלי חינם שכל מה שמעניין אותם זה הרווח האישי!!  (לת) אבי
  • 07:54
  • 26.03.12

85 שטרסלר מה יהיה אתך? אנחנו נגד הפרטה, הבנת את זה?  (לת) דליה
  • 07:57
  • 26.03.12

86 מומלץ לראות בתוכנית "המקור" שם עובדי הרכבת ספרו על השינוש בגוגל טרנסלייט כדי להבין איך "בגדול" הקרונות עובדים.  (לת) יאיר ח.
  • 08:17
  • 26.03.12

87 תודה לעובדי הרכבת , מדובר בפיקוח נפש, ואתם מצילים חיי אדם. להמשיך בשביתה, העם איתכם.  (לת) הפרטה=מוות, ראו מקרה ארגנטינה
  • 08:29
  • 26.03.12

88 שישבתו, שלא ישבתו, את מי זה מעניין? מי פראייר לנסוע ברכבת דורון
  • 08:46
  • 26.03.12

יש אוטובוס שיותר זול ופחות נתון לקפריזות ולצפיפות ברכבת.
לפעמים אני עושה טעות ונוסע ברכבת, ואז אני מבטיח לעצמי שזו הפעם האחרונה. אבל כמובן תמיד אני שוכח ואחרי מספר שנים שוב מתפתה לנסוע ברכבת.

89 חובה לקרוא את התגובה של רועי (תגובה למס' 1) -- צריך רפורמה, לא הפרטה אורן
  • 08:50
  • 26.03.12

את כל הרפורמות הדרושות אפשר לעשות גם בלי הפרטה ובלי עובדי קבלן חסרי זכויות. הפרטה לא תפתור כלום - רק תוסיף למחלה.

ולגבי שטרסלר -- איך אתה מעיז לדבר על רקבון? עוד לא נרקבה לך הלשון מרוב ליקוק מעיהם של בעלי ההון?

90 חבורה של ארסים עבריינים  (לת) אופיר
  • 08:51
  • 26.03.12

91 די לבריונות האירגונית של ועד עובדי הרכבת!  (לת) טל
  • 09:33
  • 26.03.12

92 אל פי תלין המנהלים הם ממשלת ישראל (שר התחבורה )המינויים הפוליטים והם אחראים לכשלון-לא העובדים !היה אפשר להכשיר עובדים היה והיה עוד ועוד אבל הניהול מהכושלים בכל תחום-לסגור את משרד התחבורה וכץ הביתה  (לת) אוי שטרסלרי
  • 09:58
  • 26.03.12

93 את מחדלי הנהלת הרקבת והשר הממונה מפילים על העובדים פריץ היקה
  • 10:58
  • 26.03.12

במקום שעשו הפרטה טיב השרות והבטיחות ירדו ואם ההנהלה כושלת מה תעזור הפרטה?

94 חזק....... חיזקיהו הלוי
  • 11:30
  • 26.03.12


https://apps.facebook.com/good_rakevet

95 שטרסלר הוא one trick pony, ולעזזאל העובדות  (לת) יוד
  • 11:32
  • 26.03.12

96 אם הועדים מייצגים את העם למה אנחנו לא בוחרים אותם, סוציאל-דמוקרטיה לא?  (לת) אבי
  • 11:35
  • 26.03.12

97 הפכנו לחברה מושחתת שאפילו הח"כים משתאים לנוכח ,החמדנות וחוסר הבושה בכל מקום עבודה ותקציבים. רק הש"י יעזור לנו  (לת) דוד
  • 11:37
  • 26.03.12

98 מה שדופק את התפיסה החברתית הסוציאליסטית הוא טבע האדם/חווה .. GREEN
  • 12:19
  • 26.03.12

לצערי , אני מסכים (הפעם ) עם מר שטרסלר . מה שדופק את התפיסה החברתית הסוציאליסטית הוא טבע האדם/חווה .
המאבק של עובדי החברה הוא על השגת תנאים דומים לאלו של עובדי הנמלים ,עובדי חב' חשמל ,עובדי בנק ישראל מתוך הכרה שהם הגיעו למצב בו הם מחזיקים בביצים של המדינה (כמו כל הנ"ל) והדרך להשגת מטרתם (כמו כל דבר בארץ) היא בכוח .

99 שטרסלר לא ישקוט ולא ינוח לפני שכולנו נהיה עובדי קבלן  (לת) קפיטליזם חזירי
  • 15:53
  • 26.03.12

100 cheap replica louis vuitton watches muh
  • 11:20
  • 01.06.12

cheap replica gucci watches replica blancpain watches swiss replica rolex watches replica watches wholesale replica watches vacheron constantin replica watches cheap romain jerome replica watches http://allwatches-store.com/ - discount mens replica watches channel replica watches ladies signature replica watches ladies replica rolex watches