המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

את מי מעניינות העובדות

"את הכתם המוסרי והמקצועי הזה, למרות התייצבות העליון והברנז'ה לצדה, לא ניתן להסיר. את אמון הציבור, יודעת דיין, היא איבדה". כך, לא פחות, מסכם ישראל הראל ("הכבוד האבוד של המסייעת", "הארץ", 18.2) את תוצאות החלטת בג"ץ בעניין העתירה של סרן ר' נגד אילנה דיין. אין כמו מלים אלה לסכם את שינוי העומק שחולל הימין המתנחלי בעיצוב התודעה.

את מי בכלל מעניינות העובדות. הראל יכול לכתוב בלי למצמץ חלקי פרטים ותיאורים מנותקים מכל הקשר, ובלבד שיסמן את הטריטוריה הצפויה: דיין וה"ברנז'ה" (ובכלל זה נשיאת מועצת העיתונות ושופטת העליון בדימוס, דליה דורנר) הם השמאלנים שונאי עמם, שונאי הצבא, שונאי היהודים, ואילו סרן ר' הגיבור והשופט נועם סולברג הם הצדיקים. מי אמר מה ומי עשה מה - לא חשוב. הדימוי הוא המסר.

החלוקה הזאת, המסרבת להכיר בדקויות או באירועים אמיתיים, ומתעלמת מלשון מפורשת של פסקי דין, עושה עוול אירוני לשופט סולברג דווקא. הראל שכח כנראה, כי בפסק דינו במחוזי קבע סולברג כי "לא היה אפוא זדון בכתבה נגד התובע או נגד צה"ל בהכנת הכתבה" וכי "דיין לא ביקשה לפגוע בתובע, לא להשחיר את דמותו, ולא להכפיש את חייליו. גם שיקולי פרסום ו'רייטינג' לא הם שהניעוה" ו"לא עמדה אנטי-צה"לית הניעה את דיין בעשיית הכתבה". בג"ץ הוסיף, כי "גם בית המשפט קמא לא קיבל את טענת סרן ר' כי הכתבה ערוכה באופן מגמתי ומסולף".

לא במקרה. הראל מתעלם מהעובדות, כשם שעשו כל המכפישים הנלהבים של דיין. כי אחרי ככלות הכל, עובדה אחת אי אפשר למחוק גם אם תפותל המציאות אלף פיתולים: ילדה בת 13, שילקוט על גבה, עברה ליד מוצב של צה"ל, זוהתה כילדה ואף על פי כן נורתה ונהרגה. האם העיניים והלב והשכל כבר קהו והיטמטמו עד כדי כך, שמעשה כזה אינו מצדיק חקירה צולבת, ותחקיר, ותיעוד, ודיון ציבורי שינוהל דווקא בידי עיתונאית מעולה, חדורת אחריות ממלכתית כמעט, כמו דיין?

אבל הימין הצליח, כדרכו, להסיט את הדיון מן העובדה המוצקה הזאת לשאלות "הגדולות" של פגיעה בדימוי הצבא היהודי (היה יכול להיות מצחיק, אלמלא היה זה עצוב כל כך: סרן ר' הדרוזי נהפך לסמל האולטימטיווי לצדק היהודי לדורותיו) ובסימון התקשורת כשמאלנית, אנטי-ציונית, ובעיקר לא אמינה. כדי לעשות זאת מכופפים פסקי דין של שופטים "יהודים" או "אנטי-יהודים". כי הכפשת התקשורת היא "אורנים קטן", ואילו "אורנים גדול" נועד לכתוש את אמינות בג"ץ ומערכת המשפט כולה.

אין ספק, שבעניין זה הימין רשם לעצמו הצלחה מסחררת. הוא הציב סולם "ערכי" המפרש כל פסיקה על פי דימוי השופט החתום עליה, מבטל את הלגיטימיות שלו בנימוקי שמאלנות אנטי-יהודית, ומבטל כל דיון ענייני בפסק הדין.

השמאל, מצדו, נדחק תחילה לגונן בקנאות על "שלטון החוק" המקודש, ומיד לא עמד בפיתוי ונפל בפח, והחל לתקוף פסקי דין שלא מצאו חן בעיניו על פי אותם מדדים, אבל להיפך: סולברג מקבל את העתירה? הוא הלא ימני חשוך. פוגלמן מזכה? טוב, הוא נאור. "משלנו".

בתהליך הזה, המונע משיקולי "רייטינג" פוליטי רדודים, נמחקה האפשרות להתווכח עניינית עם פסקי דין. לא. דיין לא "איבדה את אמון הציבור". היא שימשה קרדום לחפור בו קבר למערכת המשפט. כרה אותו הימין בסיוע מטופש של השמאל, וייפול בו כל מי שיערער על "צדקתו המוחלטת של העם היהודי". גם, ובעיקר, אם הוא נשען על עובדות.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אם פעם היית מעבירה יותר מדקה במוצב שלו בגירית עידן
  • 03:46
  • 22.02.12

חמש דקות , זה כל מה שאת צריכה , חמש דקות שהיית מבלה במוצב גירית בציר פילדלפי ואולי רק אולי היית מבינה את המשמעות . כואב הלב על הילדה הקטנה שנהרגה . אבל אם היית מבינה וחייה רק לחמש דקות את המציאות שהייתה קיימת שם היית מבינה שאף אחד לא תמים ואין דבר כזה טעות , או הליכה בטעות של מישהו צמוד למוצב . לא יכול להיות דבר כזה . אז כן ילדה או דמות שהולכת באזור שכזה זה לא משהו רגיל . ובמקום לבדוק ימין או שמאל חשבת אולי איך מרגיש אותו ר' שהיו לו קרוב ל60 ילדים לשמור עליהם והוא ורק הוא לקחת את האחריות עליהם ועכשיו צריך לחיות עם העובדה שהוא הרג ילדה . אבירמה קל לדבר שלא נוכחים במקום כזה שהגיהנום נראה כמו מגרש משחקים קטן לידו . וכן הייתי שם תשעה חודשים וכל יום שקמתי בבוקר הייתי מופתע שזכיתי לחיות עוד יום .

  •   ונשאלת השאלה מה יש לחפש במוצב הדלוח הזה? מחבלים-ילדים? מחבלים-זקנים? וגו'  (לת) יונה קורח
    • 12:20
    • 22.02.12

  •   מזל ש"עובדה" סיפרה לנו על שהתרחש שם כבר אז טוב שחזרת בשלום
    • 12:50
    • 22.02.12

    טוב שחזרת בשלום מ"גירית", מזל ש"עובדה" סיפרה לנו על שהתרחש שם כבר אז (כי אחרת עוד היינו נשארים שם, אתה והחברים שלך), ומבלי שהיה לציבור מושג באשר למה שקרה שם, ומדוע נשארנו שם כל כך הרבה זמן.
    טוב שחזרת בשלום, כאמור, וטוב ש"עובדה" עשתה מה שעשתה באופן מקצועי כל כך ובאחריות אופיינית, או כפי שכתוב בפסה"ד:
    הכתבה עומדת באמת המידה של "עיתונות אחראית", שכן היא משקפת נאמנה את תמונת המציאות כפי שנחזתה בעיני דיין, בהסתמך על מקורות רבים ומגוונים ולאחר שזו נקטה אמצעים סבירים לווידוא עובדות הפרסום. אמנם, הלשון שבה נקטה דיין היא לפרקים נחרצת ואופן הפעלת שיקול הדעת העריכתי שלה יכול להיות שנוי במחלוקת, אך ככלל, היא מציגה את התמונה – כפי שנחזתה באותה עת – בכללותה, דיין מביאה את גרסתו של סרן ר', גם אם לא באופן סדור, ומציגה את המורכבות בסיטואציה שבה היה נתון המ"פ וחייליו.

  •   תחשוב,אולי לא צריך בכלל להיות בגירית ולא בשום שטח כבוש נתן 75
    • 13:07
    • 22.02.12

    אולי אם היינו מניחים לנפשם את הפלשתינים היינו יכולים לחסוך את חייה של הילדה הזואת ועוד הרבה ילדים פלשתינים ויהודים,ואולי גם נותנים אפשרות לשלום וקיום יחד וסוף כל סוף לחיות?

  •   אבל זה בדיוק העניין!!! שפויה
    • 13:30
    • 22.02.12

    אף אחד לא טוען שר', או דומיו, הם רוצחים אכזריים.
    לא ולא - הם קורבנות של המציאות שאתה מתאר, מציאות אכזרית ורצחנית לשני הצדדים, מציאות הכיבוש.
    יש מי שרוצה להצביע על המציאות הזו - להגיד הנה - הכיבוש לא רק רע לפלסטינים, הוא גם שם את חיילינו במצב לא אפשרי, של בחירה יומיומית בין רוע אחד לאחר.
    אבל זו בדיוק המציאות שהימין לא רוצה שנראה. הוא רוצה שנחיה בלה-לה-לנד בו חיילינו האמיצים מגינים עלינו מטרוריסטים רצחניים, ולא מציאות בה חייל מפוחד (בצדק! כי לא חסר שם טרוריסטים) יורה בילדה פלסטינית חפה מפשע. כי אם החייל לא אשם (רק בעצם הפחד) והילדה לא אשמה (רק היתה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון) - מי כן אשם?? זו שאלה שלפי הימין אל לכם לשאול

  •   עצם העובדה ששופט צריך לכתוב בפסק דינו: "לא עמדה אנטי-צה"לית הניעה את דיין בעשיית הכתבה", מעידה כאלף עדים על מצב התקשורת ותוכנית זו בפרט, וכי בכתבי אל ג'זירה עסקינן או במחבלי חמאס שצריך לטעון שהם "לא נגד צה"ל" ??, איראן היא נגד צה"ל, וכך גם אויבי ישראל, אבל כתבת יהודיה במדינת ישראל??? אלא מה,כיוון שכתבה זו כן נגד צה"ל וכן מציגה באופן מאוד מגמתי את הדברים השופט צריך לקבוע שהיא פעלה בתום לב, אם היה זה מישהו עויין ישראל, ניחה, אבל כתבת יהודיה??, אגב, למה בג"ץ לא ביטל את הפצויים??  (לת) בג"ץ קבע: התקשורת שמאלנית
    • 13:51
    • 22.02.12

  •   אין שם תמימים מרצון או לא עידן
    • 15:07
    • 22.02.12

    אף אחד שם לא תמים , מחבלים משלמים לילדים קטנים שייבחנו את התגובות של צה"ל , זאת המציאות , ואיתה צריך להתמודד .

  •   לכבוד נתן, השפויה ויונה, הסיבה להיות במוצבים האלה היא בדיוק אותו טפטוף של גראדים שמחלחל בתדירות הולכת וגוברת על יישובי הדרום (1.5 מליון אזרחים כבר אמרנו?). כשתתעוררו בשבת בבוקר לצלילי האזעקה ותרוצו לחדר המדרגות בביתכם כי אין לכם מקלט ותעמדו שם ותחכו לבום שמרעיד את הדלתות אז תבינו שתפקידו של הצבא זה להגן על האזרחים ועל העורף.  (לת) שלמה באר שבע
    • 16:28
    • 22.02.12

  •   נתן ה"שפויה" ויונה למעשה מודים שאילנה דיין עסקה בתעמולה פוליטית שמאלנית ולכן הם מצדיקים אותה ואת פסיקת עליוני השמאל, בדיוק מה שהיה להוכיח...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 17:47
    • 22.02.12

  •   עזוב, אל תתן לעובדות לבלבל אותך, חזור ליציע בית"ר ותצטרף לקומץ שמקלל ת'שופט. חזור ליציע בית"ר
    • 18:34
    • 22.02.12

    תחזור לעיין בכותרת המאמר... ותבין, או שלא. כנראה שלא. ולמען הסדר הטוב, הנה שוב החלק שנוגע אליך בפסה"ד המרהיב מהשבוע שעבר: " הכתבה עומדת באמת המידה של "עיתונות אחראית", שכן היא משקפת נאמנה את תמונת המציאות כפי שנחזתה בעיני דיין, בהסתמך על מקורות רבים ומגוונים ולאחר שזו נקטה אמצעים סבירים לווידוא עובדות הפרסום. ".
    עזוב, אל תתן לעובדות לבלבל אותך, חזור ליציע בית"ר ותצטרף לקומץ שמקלל ת'שופט.

  •   תחזור לעיין בכותרת המאמר... אבל אל תתן לעובדות לבלבל אותך, חזור ליציע בית"ר ותצטרף לקומץ שמקלל ת'שופט. חזור ליציע בית"ר
    • 18:36
    • 22.02.12

    תחזור לעיין בכותרת המאמר... ותבין, או שלא. כנראה שלא. ולמען הסדר הטוב, הנה שוב החלק שנוגע אליך בפסה"ד המרהיב מהשבוע שעבר: " הכתבה עומדת באמת המידה של "עיתונות אחראית", שכן היא משקפת נאמנה את תמונת המציאות כפי שנחזתה בעיני דיין, בהסתמך על מקורות רבים ומגוונים ולאחר שזו נקטה אמצעים סבירים לווידוא עובדות הפרסום. ".
    עזוב, אל תתן לעובדות לבלבל אותך, חזור ליציע בית"ר ותצטרף לקומץ שמקלל ת'שופט.

  •   חוזר ל יציע בית"ר. -אבל תן לי להסביר לך משהוא לגבי עובדות. מהפך 77
    • 20:10
    • 22.02.12

    עובדות זה דבר גמיש. למה? שאלה של צד. אתה בימין אתה בשמאל. כל אחד ועובדות שלו. דבר אחד לא מתחלף אתה בצד של האויב. הוא בצד שלי. זה הכול. ביום שתהיו בצד שלי העובדות יהיו דומות.
    ועכשיו. תן לראות משחק.

  •   ואיך להתמודד? פנין
    • 00:49
    • 23.02.12

    אתה כותב שזו המציאות ואיתה צריך להתמודד. ואיך בדיוק לעשות את זה, האם על ידי הריגת ילדים שמתקרבים למוצב? אה שכחתי, גם כאשר ילדים פלסטינים נהרגים בתאונת דרכים יש כאן מי ששמחים.

  •   הייתי יותר מחמש דקות במוצב ואתה צודק. לחיילים במוצב לא הייתה שום ברירה אלא לירות בכל דמות מתקרבת. אני כשמאלני ציוני צפיתי בכתבה והיה לי ברור שדיין היא עיתונאית שקרנית ודורסנית שלא לוקחת שבויים. זכרתי את הכתבה ופיללתי לרגע שבו תצטרך לשלם פיצויי עתק לקצין. אין פה עניין של שמאל וימין. יש פה עניין של עיתונאות המונעת משקולי כסף. מי שמנצח הוא זה שמייצר קדימונים יותר טוב. אילנה דיין - לא נשכח ולא נסלח.  (לת) Toxic Vulture
    • 13:19
    • 23.02.12

02 העובדה היחידה היא שאת והחברים שלך הרסתם את התקשורת ואת מערכת המשפט אלכס מהכרמל
  • 03:50
  • 22.02.12

ועוד עובדה היא שילדה בת 13 יכולה לשאת מטען קטלני.

  •   הסמול מערער על צדקת העם היהודי תוך התעלמות בוטה מעובדות. הנה שתיים (קישורים בפנים): 1. יו"ש שטחים "כבושים" וההתנחלויות "לא חוקיות" (ראו את 5 מ-7:30) 2. אסור לצה"ל לפגוע במחבלים הפועלים בין אזרחים. (פעם 3 - צנזורעים) הצופה (מצונזר מתמיד) The Observer
    • 10:57
    • 22.02.12

    1. עפ"י החוק הבינלאומי יו"ש לא כבושים (יוג'ין רוסטוב, ראש בי"ס למשפט באוניברסיטת ייל, ממנסחי 242)
    בתמצית: כי השטח הוקצה לבית-הלאומי היהודי
    ושלטון ירדן עליו היה כיבוש לא חוקי ולכן ישראל אינה "כובש".
    http://maurice-ostroff.tripod.com/id45.html
    http://www.nytimes.com/1992/04/01/opinion/israeli-settlement-and-the-geneva-convention.html?pagewanted=1

    2. נתחיל באמנת ג'נבה ה-4, סעיף 28: נוכחות אזרחים בשטח קרבות אינו יכול למנוע פעולת מלחמה
    http://www.icrc.org/ihl.nsf/WebART/380-600033
    "The presence of a protected person may not be used to render certain points or areas immune from military operations."
    המשמעות: מותר להפגיז/להפציץ ריכוז מחבלים גם אם יש אזרחים בסביבתם (האחריות היא על השולט בשטח - סע' 29)

  •   נולדת מאוחר מדי, ולעם הלא נכון: גרמניה בתקופה מוקדמת יותר היתה מתאימה לך.  (לת) מתושלח
    • 11:42
    • 22.02.12

  •   אתה והחברים שלך - שרק עסוקים בציד אדם ובהאשמות תמימים  (לת) רשע זה כאן
    • 13:09
    • 22.02.12

  •   אנחנו בסמול מתכוונים בעיקר לשיטור של אזרחים-ללא-מעמד על ידי הצבא שלנו. סוגיית השטח חשובה, אבל משנית. כיבוש הוא קודם כל צורת שלטון, העמדת כח מזויין מול אוכלוסייה אזרחית, שאינה קשורה לאותו כוח מזויין דרך מנגנונים דמוקרטיים. הציטוט שלך, כמו שאומרים, מה זה לא רלוונטי?!  (לת) אז כשאומרים "כיבוש"
    • 22:31
    • 22.02.12

03 "הצגת המסיבה והתמונות של חיילים חוגגים, שצולמו בזמן אחר ובמקום אחר.... יש בה משום חוסר טעם משווע .... חלק מאמירותיה של דיין במהלך השידור היו מיותרות, אם לומר את המעט. ראוי היה לה כי תנקוט מידה רבה יותר של ריסון עצמי ושל צניעות ..." - אלו עובדות מתוך פסק הדין גם אם זה לא מוצא חן בעיני אבירמה גולן וחבר מעריציה. במקום בו דורכים קציני צה"ל קרביים הנושאים בעול, ראוי שעיתונאי השמאל הרדיקאלי יצעדו על קצות האצבעות- ובשקט.  (לת) מנחם
  • 04:01
  • 22.02.12

  •   "חלק מאמירותיה היו מיותרות בלשון המעטה"? בעברית הפוכה זה "חלק מאמירותיה  (לת) היו שקריות בלשון נהירה..."
    • 12:35
    • 22.02.12

  •   ואם את רוצה באמת לדייק בעובדות אז סרן ר' הוא צ'רקסי ולא דרוזי חושי הארכי
    • 12:40
    • 22.02.12

    אבל מה זה בעצם חשוב. אני אדייק בעובדות רק כשזה נוח לי

  •   יופי - מצאת חמישה משפטים ב- 116 עמודים, והיתר ? מי שקרא
    • 12:50
    • 22.02.12

    בית המשפט העליון מתח ביקורת (מוצדקת לטעמי) על היבטים מסויימים ומצומצמים בכתבה, וזאת מנקודת מבט של צופה/מבקר טלויזיה. אך זאת לאחר שהבהיר הבהר היטב שנעשתה כאן עבודה עיתונאית רצינית ואחראית ושהאמור בכתבה היה אמת !

  •   עבודה עיתונאית רצינית ואחראית? בית משפט שמעליב את האינטליגנציה יצחק
    • 17:58
    • 22.02.12

    המציאו מונח חדש: "האמת בשעתה". כל יום יש לבית המשפט "אמת" חדשה. כבר אמרתי במקומות אחרים: מה היה קורה לאמת אם הגברת דיין הייתה ממתינה לגזר דינו של בית המשפט בעניינו של סרן ר'? אז היא יכלה הרי לכתוב משהו שלא היה רק "אמת לשעתה"? אבל לשמאלן בוער הזמן. מהר, אחרת עוד יתברר שעורבא פרח...

  •   מי שקרא קרא, אבל מעטים ייתנו לעובדות לבלבל אותם... מי כבר ישנה את דעתו? מה פתאום? להודות בטעות? שאילנה תתנצל... דיבה או לא דיבה, שאילנה תתנצל... ובמילים אחרות, האם אוהדי בית"ר ילבשו חולצות אדומות - של הפועל - פתאום, סתם כך, יום אחד? הרי כשהם מנצחים זה רק בגלל שיש אלוהים... וכשהם מפסידים זה רק בגלל השופט.... או, יותר נכון, אמא של השופט... אין משהו שישנה את דעתם, בטח שלא תוצאת המשחק... או העובדות. שקרא קרא
    • 18:43
    • 22.02.12

    מי שקרא קרא, אבל מעטים ייתנו לעובדות לבלבל אותם... מי כבר ישנה את דעתו? מה פתאום? להודות בטעות? שאילנה תתנצל... דיבה או לא דיבה, שאילנה תתנצל...
    ובמילים אחרות, האם אוהדי בית"ר ילבשו חולצות אדומות - של הפועל - פתאום, סתם כך, יום אחד? הרי כשהם מנצחים זה רק בגלל שיש אלוהים... וכשהם מפסידים זה רק בגלל השופט.... או, יותר נכון, אמא של השופט... אין משהו שישנה את דעתם, בטח שלא תוצאת המשחק... או העובדות.

  •   מה לא היה אמת בכתבה? מה לא היה אמת בכתבה? מה לא היה אמת בכתבה?
    • 18:45
    • 22.02.12

    יצחק היקר, מה לא היה אמת בכתבה? ספר לנו, שנדע כולנו. אחרי ככלות הכל, עובדה אחת אי אפשר למחוק גם אם תפותל המציאות אלף פיתולים: ילדה בת 13, שילקוט על גבה, עברה ליד מוצב של צה"ל, זוהתה כילדה ואף על פי כן נורתה ונהרגה. האם העיניים והלב והשכל כבר קהו והיטמטמו עד כדי כך, שמעשה כזה אינו מצדיק חקירה צולבת, ותחקיר, ותיעוד, ודיון ציבורי שינוהל דווקא בידי עיתונאית מעולה, חדורת אחריות ממלכתית כמעט, כמו דיין?

  •   ויש מדינות בהן עיתונאים מפחדים להשמיע ביקורת על הצבא. אם אתה מעדיף, אתה יכול לגור במדינה כזו, רק אל תיגע בשלי, טוב?  (לת) יש בצה"ל קצינים שמאלנים
    • 22:36
    • 22.02.12

  •   אתה מזכיר תקופות אפלות מנחם תגובה משנות ה30
    • 00:13
    • 23.02.12

    תצעד אתה וחברייך שונאי האדם והגזעניים על קצות האצבעות ובשקט,ככה אולי פחות נשמע אתכם ונראה את המעשים המכוערים והלא מוסריים שלכם

04 אבירמה צודקת, אך דומה שלא קראה את פסק הדין מהורהר, ניו יורק
  • 04:27
  • 22.02.12

מובן שישראל הראל לא טרח בקריאת פסק הדין (הארוך מדי, לצערי) -אין מה לצפות מאיש המחזיק בדעותיו לעשות כן. אבל מאבירמה ציפיתי ליותר: ראשית, פסק דינו של סולברג נהפך בעליון; שנית, ערעורה של דיין התקבל, והעליון קבע שבכתבתה לא היתה משום לשון הרע; שלישית, השופט שקבע את ההלכה היה המשנה לנשיאה ריבלין, ולא פוגלמן; רביעית, הפיצויים שנפסקו היו כנגד הזכיינית, רשת, שב"קדימון" לכתבה הוציאה דיבתו של סרן ר' רעה בכך שיצרה רושם מוטעה שהכתבה - שכאמור לא כללה לשון הרע - היא חד צדדית, מוטית, ובעלת מסקנה לכוון אחד. כל אלה לא נכללו בכתבתה של אבירמה, וחבל.
אבל היער חשוב מעציו: נכון הוא שהימין מעוות את המציאות מזה שנים. נכון שאין קשר, ולא קלוש, בין טענותיו ההזויות לבין המציאות. לצערי, המצב אינו שונה גם כאן, בדמוקרטיה החשובה בעולם. גם כאן הימין ההזוי טוען שאובמה - שהציל את הכלכלה הגדולה בעולם מקריסה מוחלטת, תוצאות שלטונו ההזוי של הנשיא הימיני בוש - מואשם בכל דבר, החל מהרס הכלכלה, עובר בנטיות "פייסניות" מדי (לאחר שהוציא להורג ללא משפט את בין לאדן, דבר שבוש בכל שנות שלטונו נכשל מעשות), והתנגדות לכנסייה בעניין מימון אמצעי מניעה לנשים (הבלים, פוסק גארי ווילס, הכותב החשוב ביותר כאן לענייני נצרות).
העולה מן המקובץ הוא שהימין הוא הזוי, שקרן, נכשל ומכשיל - בארץ ובארצות הברית. אבל דבר אחד קשה לקחת מהם - הם תוקפים מהר יותר, מקללים בקול רם יותר, צורחים חזק יותר, ונשמעים קליטים יותר. את זה אנחנו בשמאל - וזה "שמאל" חבורת אנאלפאבתים, לא "סמול" (לימדו עברית, זה עוזר) - צריכים לתקן, ומהר.

  •   אם היית ציוני וחי כאן היית יודע שהכינוי "סמול" ניתן בנימת זילזול והתרסה לשמאלנים מתחסדים. אך מכיוון שאתה מקטר מהניכר דבריך וטיעוניך עוד פחות משכנעים. תשקיע פחות בהרהורים ויותר בלימוד הפונדמליזם האיסלמי ואז אולי תשכיל ותבין .  (לת) מנחם
    • 12:43
    • 22.02.12

  •   טוב שקראת את פסק הדין, אבל הפסקה האחרונה שלך חושפת את חסינותך לעובדות (פרוט בפנים) הצופה The Observer
    • 12:48
    • 22.02.12

    על קצה המזלג:
    1. ראה תגובתי למעלה ("שטחים כבושים", התנחלויות, פגיעה באזרחים).
    2. מי קרא "בגין רוצח"?
    3. מי אמר ממרפסת ככר ציון "לא, הוא לא בוגד, הוא טועה!"?
    4. מי שלח את "שמפניה" להראות כרזת A4 של רבין SS להכפשת הימין?
    5. מי אמר "לעלות על עפרה עם טנקים"?
    6. מי מתעלם מכך שכשיהודי ישראל רקדו על הכרזת האו"מ ב-29 בנובמבר 1947, עוד באותו הלילה יצאו ערביי ישראל לפעולות רצח (ואז טוענים שגורשו "אזרחים שלווים")?
    7. בדבר אחד אני מודה: מאיר יערי ז"ל (עם רבים מחבריו) שטעה בגדול בקשר ל-"שמש העמים", היה שמאל. אבל שולמית אלוני, שעדיין מהדהדת באזני קריאותיה המתלהבות : "אום ג'יהאד! אום ג'יהאד!" כשזו הגיע לעזה (במסגרת הסכם עוסלו) היא (יחד עם רבים מחבריה) פשוט סמול (באנגלית - אתה הרי מבין).

  •   השטחים לא כבושים? יש החלטת ממשלה על כך? חוץ ממך מי עוד חושב שאינם כבושים? סמול ימין
    • 14:27
    • 22.02.12

    מסתבר שיש לך חדשות לספר לאומה שהשטחים אינם כבושים. אנא עדכן את כולם בהזיות שלך וגם ספר לנו מה אומר לך החבר הדימיוני שלך. גרמניה תואמת אותך.

  •   ממי נכבשו ? ןהאם הוא טוען לבעלות עליהם ?  (לת) אדם ישר
    • 17:23
    • 22.02.12

  •   כבושים מידי מי? מי שמספר חדשות מצוצות מהאצבע זה אתה! ימין שמאל
    • 18:02
    • 22.02.12

    במלחמת השחרור ירדן כבשה את יהודה ושומרון. מצרים השתלטה על רצועת עזה. אחרי מלחמת ששת הימים ישראל התחננה למלך חוסיין שיחזור ליו"ש ויחתום על הסכם שלום. תגובה? שום כלום! אז מי שחי בהזיות זה דווקא אתה. אבל להעליב ולהשמיץ - בזה אתה ממש טוב!

  •   האלימות שמכרסמת בנו, היא בך.  (לת) אתה גאה לזלזל ולהתריס, אה?
    • 22:42
    • 22.02.12

05 דיין שידרה ביודעין שידור חוזר שקרי  (לת) עמוס
  • 05:39
  • 22.02.12

06 הראל והימין מובילים ציבור שלם של בורים ומתעלמי עובדות בכתיבה מגמתית כדי לתת תוקף לזוועות הכבוש. כל ההתנחלויות התחלו במעשי מרמה של "זמני", כשידוע לכל, שאמביציה דתית מנצחת במשך הזמן כל חוק כתוב והופכת זמני לקבוע . הכבוש ה]ך את החיילים לגסי לב בחושבם שהתעללות בנכבשים היא הגנה על המולדת. ישראל הראל ודומיו הישחיתו ליבם גם של בנים שבאו בלב טוב והצבא הפך אותם לכובשים עם כל הרוע התמון בשמירת הכיבוש  (לת) הבחנה ברורה והכרחית
  • 06:17
  • 22.02.12

07 ככה?! אולי קודם נורתה ואחר כך זוהתה כילדה?  (לת) בוכה בדיר
  • 06:46
  • 22.02.12

  •   מתוך רשת הקשר : "ילדה בת עשר, נראית מתה מפחד"....  (לת) שבתאי
    • 12:51
    • 22.02.12

  •   פשוט לא אז זהו, שלא
    • 13:00
    • 22.02.12

    קודם זוהתה, אח"כ נורתה, אח"כ בוצע גם בוצע וידוא הריגה, ואח"כ פורסם מה שפורסם. ולגופו של עניין, כפי שמופיע בפסה"ד המלא " הכתבה עומדת באמת המידה של "עיתונות אחראית", שכן היא משקפת נאמנה את תמונת המציאות כפי שנחזתה בעיני דיין, בהסתמך על מקורות רבים ומגוונים ולאחר שזו נקטה אמצעים סבירים לווידוא עובדות הפרסום. אמנם, הלשון שבה נקטה דיין היא לפרקים נחרצת ואופן הפעלת שיקול הדעת העריכתי שלה יכול להיות שנוי במחלוקת, אך ככלל, היא מציגה את התמונה – כפי שנחזתה באותה עת – בכללותה, דיין מביאה את גרסתו של סרן ר', גם אם לא באופן סדור, ומציגה את המורכבות בסיטואציה שבה היה נתון המ"פ וחייליו." סוף ציטוט.
    ובמילים אחרות, דיבה לא הייתה שם. "עיתונות אחראית" הייתה גם הייתה.

  •   אם זו "עיתונות אחראית", אז בית המשפט לא אחראי! יצחק
    • 18:07
    • 22.02.12

    כאשר מביאים את הגרסה המאשימה בפירוט רב, כולל צילומי מסיבה שבה כביכול החיילים חוגגים את מות הילדה, וכאילו נותנים גם את גרסתו של סרן ר', בצורה שמבהירה לכל מי שרואה את הכתבה שזה רק כדי לצאת ידי חובת דיווח הוגן, אז לצטט את פסק דינו של בית המשפט זה להוסיף שמן על המדורה. אוי לנו אם כך נראית אצלנו "עיתונות אחראית".

  •   שבתאי ואז"ש משקרים ביודעין: במשפט נקבע שסרן ר לא היה בהאזנה לרשת, לכן לא ידע שהדיווח הוא על ילדה.  (לת) מצ'לס
    • 12:47
    • 23.02.12

08 נכון דיין לא התכוונה דווקא להכפיש את ר', היא התכוונה להכפיש את כל צה"ל ומדינת ישראל ואף רמזה כך.  (לת) חיים
  • 06:54
  • 22.02.12

  •   מי מכפיש עכשיו? מי? אל סמך מה?
    • 13:04
    • 22.02.12

    הנה חלק (רלוונטי) מפסה"ד, בטח תמצא בו עניין: "המערערות הוכיחו כי פרסום הכתבה נעשה בתום לב, לא כל שכן לאחר שמצאתי כי דיין עמדה באמת המידה של "עיתונות אחראית". אוסיף כי בדין קבע בית המשפט קמא כי "דיין לא ביקשה לפגוע בתובע, לא להשחיר את דמותו, ולא להכפיש את חייליו. גם שיקולי פירסום ו'רייטינג' לא הם שהניעוה". בנוסף, מסכים אני עם חברי בקביעתו כי "אין לומר ש[דיין] פרסמה את הכתבה ביודעין כי הדבר שפורסם בה לא היה אמת" (פסקה 116 לחוות דעתו). נוכח כל האמור, ניתן לקבוע כי הפרסום נעשה בתום לב."

    מי מכפיש עכשיו חיים? מי? האם תתנצל?

  •   אחרי שצבענו את הבית בירוק ברור שניראה ירוק .  (לת) צבעיקו
    • 13:12
    • 22.02.12

  •   דברים בשם אומרם. קאפיש? תתנצל? חיים תבין
    • 18:51
    • 22.02.12

    הנה מה שחשוב שתדע, אולי תבין ומי יודע, אולי אפילו תפנים: "בתחילת המִשדר מודיעה דיין לצופים כי היא תציג בפניהם את "התמונות, הקולות והמסמכים, שצה"ל סירב לשחרר והגיעו אלינו רק בשעות האחרונות. האם בוצע וידוא הריגה בגופתה של ילדה בת 13 שנהרגה ליד רפיח? כך זה נשמע בזמן אמת, ברשת הקשר הצה"לית". בעת דבריה נראים על המסך בתי רפיח כפי שהם נצפים מן המוצב, וקטע מקלטת הפסקל המתעד את פינוי גופת המנוחה. לאחר מכן מובא קטע קצר מרשת הקשר: "היא מאחורי המחפורת, מתה מפחד, הפגיעות היו ממש לידה, סנטימטר ממנה", ומוצגות תמונת סריקת חולות מקלטת הפסקל. מייד לאחר מכן מוצג קטע מקלטת הלקט, שבה נראה סרן ר' עומד בחדר החקירות ואומר "התקרבתי, בצעתי שני הכדורים וראיתי שאין ממנה יותר תזוזה" ".
    סוף ציטוט.
    דברים בשם אומרם.
    קאפיש? תתנצל?

09 בג"צ מונע מטעמים שמאל רדיקלים ולכן אינו לגיטימי בראיית מרבית הציבור בארץ ובצדק  (לת) אביב
  • 06:55
  • 22.02.12

10 פסק דין דיין היה שיעור לכל עם ישראל בדיקטטורה השיפוטית, האנטי דמוקרטית של בית המשפט העליון  (לת) אלעד
  • 06:56
  • 22.02.12

11 מבט מהקוטב אחד מהעם
  • 07:06
  • 22.02.12

במבט מהקוטב הצפוני, נמוגו מזרח ומערב, לכל כיוון שישא הצופה מבטו, דרומה יוליכו אותו עיניו.

הפוך בדיוק , מבט המתבונן מהקוטב הדרומי, לאן שיביט, צפונה בלבד ישא מבטו.

אמת פשוטה ונכונה.

שם, בקוטב, נמצא האיש. זאת נקודת מבטו ולעזאזל כל השאר.

מה כן, בערוגותיו, שם בקוטב, צומחים עשבים שוטים, הם תקוותו וכשלונו כאחד.

12 שינוי עמוק שחולל הימין המתנחלי בעיצוב התודעה. הפלסטינים יכולים לשים רגל על רגל, המתחלים עובדים בשבילם.  (לת) אין כמו אבירמה!
  • 07:23
  • 22.02.12

13 יש עוד עובדה בנוגע לסולברג. ע.ג.
  • 07:31
  • 22.02.12

הוא עבריין (ע"פ החוק הבינלאומי) אשר משמש כשופט.....

14 ונה יש כאן זולת השקר ? פרחים בקנה או בנות בצריח אריק
  • 07:41
  • 22.02.12

איזה מחיר שולם בעבור איזו ריבונות עלובה המתקיימת באקולוגיה של שקר, ירחם השם.

15 ונה יש כאן זולת השקר ? פרחים בקנה או בנות בצריח אריק
  • 07:41
  • 22.02.12

איזה מחיר שולם בעבור איזו ריבונות עלובה המתקיימת באקולוגיה של שקר, ירחם השם.

16 הסמול מערער על צדקת העם היהודי תוך התעלמות בוטה מעובדות. הנה שתיים (קישורים בפנים): 1. יו"ש שטחים "כבושים" וההתנחלויות "לא חוקיות" 2. אסור לצה"ל לפגוע במחבלים הפועלים בין אזרחים. הצופה The Observer
  • 07:51
  • 22.02.12

1.
עפ"י החוק הבינלאומי יו"ש לא כבושים (יוג'ין רוסטוב, ראש בי"ס למשפט באוניברסיטת ייל, ממנסחי 242)
בתמצית: כי השטח הוקצה לבית-הלאומי היהודי
ושלטון ירדן עליו היה כיבוש לא חוקי ולכן ישראל אינה "כובש".
http://maurice-ostroff.tripod.com/id45.html
http://www.nytimes.com/1992/04/01/opinion/israeli-settlement-and-the-geneva-convention.html?pagewanted=1

2. נתחיל באמנת ג'נבה ה-4, סעיף 28: נוכחות אזרחים בשטח קרבות אינו יכול למנוע פעולת מלחמה
http://www.icrc.org/ihl.nsf/WebART/380-600033
"The presence of a protected person may not be used to render
certain points or areas immune from military operations."
המשמעות: מותר להפגיז/להפציץ ריכוז מחבלים גם אם יש אזרחים בסביבתם (האחריות היא על השולט בשטח - סע' 29)

17 את העובדות, כולם מכירים, גם דיין, אולי גם הכתבנית, אילנה דיין ביצעה רצח אופי לסרן ר' ואני אומר בפה מלא מה שכולם אומרים, במכוון לשם קידום דיעותיה הפוליטיות הקיצוניות. דיין בנתה על חבריה לדעה השמאלנית בעליון וקיבלה את התמורה. ה"הנמקות" של חבריה בעליון של דיין עלובות ומגוכחות, תוך שינוי הלכות של העליון מהעבר, ירור חץ ב' להגנת יקירת השמאל בתקשורת וסימנו את המטרה מסביב לחץ. אפילו העליון לא נמנע מהערות קשות כנגד דיין, הערות שהכתבנית, חברתה לדעה של דיין, מתעלמת מהן באי אלגנטיות. הגמישות שהפכינו שופטי השמאל לא הייתה מביישת את נדיה קומנצ'י, בכך גם עיוותו את האמת, גם פגעו קשות, שוב, באמון הציבור במערכת המשפט. והציבור לא טיפש, אבירמה, בטח לא יותר מכם.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:58
  • 22.02.12

18 עובדות?? אבירמה, טלי קורה מבין עינייך! נדב
  • 08:11
  • 22.02.12

תעייני בפסה"ד של העליון, שמבקר את אילנה דיין. זאת ועוד, לא היה זיהוי של הילדה עד לאחר הירי. אבל בעצם, מה זה מעניין את השמאל - אלה רק העובדות..

  •   טול אתה קורה לא שמאלני, בנאדם
    • 10:24
    • 22.02.12

    אתה באמת מאמין שהם חשו מאוימים מילדה עד כדי ירי על מנת להרוג? ונניח שלא הייתה להם דרך לדעת, האם מותה של ילדה לא ראוי לתחקיר נוקב? והאם נדמה לך שהמוצב היה שם לפני שאנשים גרו שם, או להפך? והאם זה לא מתחבר לתגובות האיומות של כל מיני גולשים גיבורים בעילום שם שעלצו על מות הילדים הערבים בתאונת הדרכים לפני כמה ימים?

  •   מה כל זה קשור לדיבה שלא הייתה? תקרא ותבין: "המערערות הוכיחו כי פרסום הכתבה נעשה בתום לב, לא כל שכן לאחר שמצאתי כי דיין עמדה באמת המידה של "עיתונות אחראית". אוסיף כי בדין קבע בית המשפט קמא כי "דיין לא ביקשה לפגוע בתובע, לא להשחיר את דמותו, ולא להכפיש את חייליו. גם שיקולי פירסום ו'רייטינג' לא הם שהניעוה". בנוסף, מסכים אני עם חברי בקביעתו כי "אין לומר ש[דיין] פרסמה את הכתבה ביודעין כי הדבר שפורסם בה לא היה אמת" (פסקה 116 לחוות דעתו). נוכח כל האמור, ניתן לקבוע כי הפרסום נעשה בתום לב." מה זה קשור? דיבה?
    • 13:07
    • 22.02.12

    לא דיבה ולא נעליים, הנה עיקרי הדברים "המערערות הוכיחו כי פרסום הכתבה נעשה בתום לב, לא כל שכן לאחר שמצאתי כי דיין עמדה באמת המידה של "עיתונות אחראית". אוסיף כי בדין קבע בית המשפט קמא כי "דיין לא ביקשה לפגוע בתובע, לא להשחיר את דמותו, ולא להכפיש את חייליו. גם שיקולי פירסום ו'רייטינג' לא הם שהניעוה". בנוסף, מסכים אני עם חברי בקביעתו כי "אין לומר ש[דיין] פרסמה את הכתבה ביודעין כי הדבר שפורסם בה לא היה אמת" (פסקה 116 לחוות דעתו). נוכח כל האמור, ניתן לקבוע כי הפרסום נעשה בתום לב."

19 ומדוע הלכה הילדה הלכה למוצב ולא לבית הספר? ח
  • 08:43
  • 22.02.12

המוצב היה מרוחק מריכוז האוכלוסין ולמרות זאת הלכה הילדה לעברו ולא לבית הספר. דיין שגתה וגרמה עוול לקצין, אשר פעל באופן נכון וללא כל כוונה לפגוע במי שלא מהווה איום על החיילים.

  •   לולא היו הורגים את הילדה אפשר היה לשאול אותה לח
    • 10:11
    • 22.02.12

    מכיוון שירו בה ואחר כך גם וידאו בירי צרור מקרוב בגבה שהיא מתה לגמרי, כבר קשה לברר מה בדיוק חיפשה הילדה ליד המוצב, שהיה דווקא קרוב מאד למחנה הפליטים שהיה ביתה. הקצין פעל באופן נכון? האם וידוא הריגה בילדה הוא ברירת המחדל בצה"ל היום? אין שום דרך לטהר את השרץ. מה שהתחולל באותו בוקר במוצב "גירית" היה פשע, ואילנה דיין ביטאה את תחושת ההומניסטים האחרונים בישראל בכתבה שלה.

  •   ילדה אחת קטנה עם תיק בית-ספר על גבה, מהווה איום על חיילי צהל הגיבורים?  (לת) אז אפשר לסגור את הבאסטה.
    • 10:56
    • 22.02.12

  •   כדי לבדוק את ערנות החיילים ולגרום להם להסס. היה בעבר מקרה של נער ערבי בן 16, מפגר, ששלחו מהבית החוצה עם רובה צעצוע - העתק מדויק של M-16 וכמובן הסמול התלהם על כך שירו בנער המסכן  (לת) הצופה (מצונזר מתמיד) The Observer
    • 11:03
    • 22.02.12

  •   ומדוע לא נמצאו החיילים בגבולות מדינתם כשאר החיילים בעולם? הילדה היתה בסביבתה הטבעית, החיילים לא.  (לת) אורן
    • 11:30
    • 22.02.12

  •   פעם בכדי להאשים יהודים באלימות נזקקו לעלילת דם והיום זו מציאות יומיומית, ירחם השם אריק
    • 15:37
    • 22.02.12

    מה כן מסייעים להם הדרוזים, כבוד ויקר. כל היום מתגוננים מפני התוקפים.

  •   אורן, החיילים האמריקאים באפגניסטן נמצאים בגבולות מדינתם? יצחק
    • 18:11
    • 22.02.12

    לא נראה לי, חוץ מזה שלישראל עדיין אין גבולות, אבל לשמאלן העובדות לא משנות, נכון?

  •   תגובה של חכמולוג בן 6....  (לת) נועה
    • 21:12
    • 22.02.12

  •   מאז שמצרים ויתרה על כיבושיה בעזה, וחתמה עם ישראל על הסכם לפיו תהיה לפלסטינים "אוטונומיה", הרי שמבחינת החוק הבינלאומי חייבת ישראל להחזיק חיילים להגנת הסדר בשטח שהיה מנדט בריטי, וגבולו היחיד החוקי הוא ציר פילדלפי- בגבול מצרים. פינוי עזה ללא הסכם הוא הפרת החוק היחידה שבוצעה, ולכן כל העולם,כולל תורכיה, ממשיך לראות בישראל אחראית לעזה.  (לת) מצ'לס
    • 12:53
    • 23.02.12

  •   שאלה טובה שאל אורן, והרי התשובה: חיילי צה"ל נמצאו במוצב גירית לשם קיום הסכם השלום ישראל-מצרים.  (לת) Toxic Vulture
    • 13:32
    • 23.02.12

20 אל תאמינו לסולברג. אל תאמינו לעליון. אל תאמינו להראל. אל תאמינו לגולן. תאמינו רק למראה עיניכם דן לב פועם dlpoem@gmail.com
  • 08:52
  • 22.02.12

הפרשה הזו הרבה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים. אין בה התפלפלות משפטית . השאלה הנשאלת היא מה חושב האדם הרגיל והסביר אודות ר' לאחר צפייה בסרט. אם התרשמתם שהוא המיץ של הזבל של צה"ל וחייליו הצוהלים הם פרי הבאושים של הכיבוש, אזי שמו הוכפש. אם התרשמתם שיש צדדים לכאן ולכאן אזי דיין צודקת .
איך זה יכול להיות שהוא יוצא מכוער כל כך ובכל זאת זכאי בדין. בגלל המניפולציות של העובדות. אבירמה גולן אומרת לכם שהיא זוהתה כילדה. זה נכון, אבל זה מה שאמר התצפיתן, אבל לא מה שידע ר'.
אילו הצתפיתן היה מזהה דמות צה"לית או מתנחלית אבל ר' לא היה יודע זאת הוא היה מסתער באותה המידה. אלא שאז לכולם היה ברור שמדובר בחוסר ידיעה (או אולי אמת לשעתה). אש דוצ"ית היתה גורם המוות מספר אחד בקרב חיילי צה"ל ב"עופרת יצוקה". הורי החיילים חיבקו את היורים. בעת קרב קורות טעויות מצערות וכואבות.
כמו כן התברר שבכתבה לא צויין שכל התקרית עם הילדה היתה בעת שהתנהלו חילופי אש עם החמאס. ואז הגיעה ההודעה בקשר אודות דמות המתקרבת למוצב. האם זו לא עובדה חשובה? כנראה שלא. בסרט מופיעים החיילים הצוהלים לאחר הירי. לא מכוער? אכן מכוער מאד. זה נכון שארגוני החבלה משתמשים בילדים, אבל זו לא סיבה לצהול. אלא שמתברר שהצלום מהמוצב שייך בכלל למסיבת ראש השנה חצי שנה קודם. האם דיין לא ידעה זאת. כמובן שהיא ידעה זאת בעת העריכה. אבל אין חובה עליה לספר לכם את כל מה שהיא ידעה. ככה חושבים שופטי העליון. סולברג חושב אחרת.
אתם מאמינים לי? אם התשובה היא כן, אז המצב רע מאד. אל תאמינו לאיש. גם לא לי.
תחפשו את הסרט ביוטיוב ותחליטו לבד. הוכפש או לא.

  •   אם התרשמתם שיש צדדים לכאן ולכאן אזי דיין צודקת . אני התרשמתי שיש צדדים לכאן. דיין צודקת . מה שסולברג (סולברג!) כתב
    • 18:58
    • 22.02.12

    אני מאמין לסולברג, הנה זה מה שסולברג (סולברג!) כתב: ""דיין לא ביקשה לפגוע בתובע, לא להשחיר את דמותו, ולא להכפיש את חייליו. גם שיקולי פירסום ו'רייטינג' לא הם שהניעוה"".
    ומכאן, שאם התרשמתם שיש צדדים לכאן ולכאן אזי דיין צודקת . אני התרשמתי שיש צדדים לכאן. דיין צודקת .

21 את ללא ספק צודקת, אולם בארץ שבה הצליח השלטון לשטוף את דעתת הציבור אין מקום ל... גדעון
  • 08:54
  • 22.02.12

סטנדרטים אוניברסלים. יש רק המוסר היהודי שעיקרו מה שטוב ליהודים טוב לאנושות והשאר לעזאזל. סוף סוף אנחנו העם הנבחר

22 "ילדה בת 13, שילקוט על גבה, עברה ליד מוצב של צה"ל" דעה נוספת
  • 09:14
  • 22.02.12

להזכיר, היו מחבלות מתאבדות בנות 17.
ואם זה לא נתיב שילדים אמורים להימצא בו ?
מה צריך לחשוב החייל שנמצא בעמדה ?
הכי קל לשפוט בדיעבד.
הכי קשה להיות נתון בסיטואציה.
איברחוכעם אבירמה.

23 לא ניתן לעובדות לבלבל אותנו ציקי
  • 09:19
  • 22.02.12

גוש הימין חי מציאות הזויה , שלפיה הוא סוחף איתו מדינה שלמה . והעובדות ?? ממש כשם שעולמם נברא לפני 5000 שנה כך יחסם את העובדות היום.

  •   מי שליגלג בימי אוסלו על המזהירים מפני טילים מעזה, מאשים את הימין שצפה את הטילים שהוא הזוי...  (לת) סחתין על ההומור
    • 09:54
    • 22.02.12

24 מעניין שגם מקרה זה שבו שגו חיילי צה"ל שגיאה טרגית משמש בסיס להגנה על צדקתם ועל צדקתה של ישראל.  (לת) אורן
  • 09:23
  • 22.02.12

  •   לא על זה הוגשה תביעת הדיבה שושי משדרות
    • 16:37
    • 22.02.12

    מיד שהתבררו התוצאות הטרגיות החל תחקיר בצבא כי לכולם היה ברור שמדובר בתוצאה בלתי נסבלת. לו הייתה אילנה דיין מסתפקת בתיאור העובדות- לא הייתה אליה שום טענה (טוב, מלבד אלה של הימין הקיצוני).

    אבל דיין לא הסתפקה בעובדות, ורקחה לה תזה לפיה מדובר בירי אידיאולוגי מכוון לעבר הילדה - מתוך מדיניות פושעת של "אפס סובלנות". כדי לחזק את התזה שמדובר בחיות אדם היא, צרפה סרט ממסיבת ראש השנה שהתקיימה כמה חודשים קודם לכן, ונטעה את הרושם בצופי "עובדה", שהלוחמים חסרי הרגישות ממוצב "גירית" קודם רוצחים ילדים, ואח"כ גם חוגגים על הדם...
    היא שילבה סרט הקלטה מניסוי ירי לכלים שנעשה במוצב, ביחד עם ההקלטות של הקשר מהאירוע, כדי ליצור את הרושם שהירי כלפי הילדה נעשה מכל הכלים באש רצחנית בכוונה תחילה לעשות ממנה מסננת.

    אילנה דיין הייתה מספיק אינטליגנטית כדי לא לטעון את הטענות הנ"ל בריש גליי, שכן היא ידעה שהיא עלולה להיתבע על הוצאת דיבה. אך היא השתמשה בכל המניפולציות של המדיום כדי לטעת את בצופים את הרושם אליו כיוונה. ואם זה לא היה מספיק, התנדב הזכיין בעשרות פרומואים, לקדם את התזה של דיין באמירות מפורשות (ולכן הורשע גם בעליון).

25 את הימין לא מעניין צדק, יושרה, מוסר, דמוקרטיה. את הימין מענינים רק השטחים !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:27
  • 22.02.12

  •   לידיעתך, הערבים הם ששולטים ב 15.8 מיליון קמ"ר בהם אין להם די ולא היהודים שיש להם רק 0.021 מיליון קמ"ר לאו
    • 11:41
    • 22.02.12

    סמולנים נטולי מוח אי אפשר לבלבל עם עובדות.

  •   זו אדמת ארץ ישראל-שנכבשה ע"י הכובשים המוסלמים ושוחררה ע"י העם היהודי...  (לת) איזה שטחים?
    • 13:05
    • 22.02.12

  •   הגזמת בגודל השטח שבידי הערבים. על כל פנים גודל השטח מטעה מכיוון שרובו הגדול מדבר בו יכולים לחיות אנשים מעטים או אף אחד.  (לת) אורן
    • 18:05
    • 22.02.12

  •   אז למה הם לא מוכנים לוותר על מעט מדבר, למשל על סיני?  (לת) ליצן גיאוגרף
    • 22:37
    • 22.02.12

  •   למה לא יוותרו על שטח זעום, רק מדבריות אבו-דאבי, כולל הנוזל השחור שבהם?  (לת) מצ'לס
    • 12:55
    • 23.02.12

26 השמאל סוף סוף הבין ששילטונו בבית המשפט העליון הביא לו לניצחון בקרב אבל בהפסד במלחמה על דעת הקהל.  (לת) תענוג צרוף
  • 09:27
  • 22.02.12

27 ""הוא מוכן שיתפוצצו 30-50 אנשים אבל שיהיו זכויות אדם" את האמיר הזו על אהרון ברק לא אמר שום איש ימין, אלא השופט חשין שהיה סגנו...זו תמצית הויכוח והשמאל הפסיד בו בגדול, למרות הזיכוי החלקי של אילנה דיין בעליון.  (לת) תמצית השמאלנות
  • 09:37
  • 22.02.12

  •   להזכירך מליונים רבים נהרגו בשביל שלך - יהודי - יהיו זכויות אדם, בשביל שמישהו בכלל יחשוב שאתה אדם  (לת) יואל
    • 11:06
    • 22.02.12

  •   מי מת כדי שליהודי יהיו זכויות אדם? רובספייר המהפכן הרצחני? החיילים הסובייטים בסטאלינגראד שלחמו להציל את הסלאבים מעבדות לנאצים, וכדי שסטאלין הרוצח האנטישמי יוכל לחסל יהודים במשפט הרופאים? עשרות אלפי אמריקאים שנהרגו במלחמה אליה יצאו רק לאחר שהותקפו בפרל הרבור? ובשמך שנים סרבו להפציץ את רכבות אושויץ ואפילו לא הזהירו בפומבי את הנאצים מגמול על השואה? מאות אלפי בריטים שנהרגו כדי להציל את האימפריה, ובאותו זמן וידאו שליהודי אירופה אין דרך מילוט לארץ ישראל? הצרפתים, ההולנדים, הבלגים והיוונים ששיתפו פעולה עם הנאצים ברצח יהודים? השוודים שהצילו 7000 יהודים, וסיפקו מיליוני טון פלדה לנאצים? טוב, כנראה אתה מתכוון לליטאים, לקרואטים ולאוקראינים. באמת תודה להם.  (לת) מצ'לס
    • 13:05
    • 23.02.12

28 העובדה שהיא הדבקה לקלטת בו מתואר מות הילדה קטע בו חילים שמחים צוהלים ועולזים משה בודק
  • 09:48
  • 22.02.12

הוא מעשה נבלה מאין כמוה בכל מדינה מתקנת היו זורקים אותה מכל המדרגות גם כאשר אין מדרגות לפי הגדרתו של יקירנו א. קישון ע'ה

29 כמה אנשים הורשעו וזוכו ללא עוול בכפם? קין
  • 10:05
  • 22.02.12

גבירתי,האם יכול להיות שביהמ"ש טעה? האם יכול מי שלא מסכים לכתוב על כך בעיתון או רק לך מותר? כמה אנשים פגשת שחושבים שדיין בסדר במקרה הזה?

30 תודה לאבירמה גולן על קול השפיות שהיא משמיעה בטירוף המתחולל כאן. חשוב מאוד להציג את הדברים כהווייתם -  (לת) אבל השבר כבר עמוק
  • 10:19
  • 22.02.12

31 לדעתי העובדה שהיא הדביקה לקלטת המתארת את הרג הילדה קטע בו חילים צוהלים משה בודק
  • 10:31
  • 22.02.12

שרים ושמחים הוא מעשה נבלה מאין

32 אם כבר מדברים על עובדות דורון
  • 10:38
  • 22.02.12

1. היא זוהתה כבת 17, יש חיילים בגיל הזה. גילה האמיתי התברר בדיעבד
2. המוצב הזה הוא בתוך רפיח המחולקת, והותקף מספר פעמים (אף פעם לא ע"י חיילים במדים. לחיילים היו כל הסיבות לחשוב שתוקפים אותם
3. בגלל ההתקפות הקודמות הוגדר אזור חייץ שמי שנכנס עליו דמו בראשו, והפלסטינים היו מודעים לכך

העובדות האלה לא צוינו על ידיך וטושטשו בתחקיר של אילנה. אני לא איבדתי את האמון בתחקיריה באופן כללי, אבל לדעתי בתחקיר זה היא כשלה (אנושי), והכי גרוע, במקום להודות בטעות להתנצל ולפצות, האגו שלה מנע ממנה לעשות את הדבר הנכון

33 עריכה מגמתית.. GREEN
  • 10:56
  • 22.02.12

הכתבה של גב' היתה ערוכה במדויק ובמכוון כדי להשחיר את פני חילי צ"הל ולהציגם כרוצחי ילדים .
כל מי שלמד אי-פעם מבוא לקולנוע יודע שאם לוקחים קטע של גופת הילדה ומצמידים אותו בעריכה לקטע של חילי היחידה שצוהלים במסיבה (שבפועל בכלל התרחשה במועד אחר) מתקבל אצל הצופה הרושם - חיילי היחידה צוהלים על מות הילדה ואדישים לו .
אני מניח שגם הגב ' גולן מודעת לרזי העריכה ...

34 חבל להשחית מילים איציק תירוש
  • 11:00
  • 22.02.12

למקרא התגובות לאשר כתבת אני חייב להגיע למסקנה עצובה שהקוראים לא באמת רוצים להבין את מה שטענת, פשוט לא רואים את התמונה הרחבה, המוח שקוע עמוק במי-אפסיים של עצמם. אני נתקל כל הזמן באמירות לא נעימות על מי שהם - עמירה הס, עקיבא אלדר, גדעון לוי .... המתויקים מיד כעוכרי ישראל , אפילו ע"י אנשי מרכז בלי להתייחס לעובדות שהם מניחים לפנינו. כנראה שחבל על הזמן, הכתובות על הקיר אבל לא באמת רוצים לקרוא אותן.

35 הימין הישראלי בדומה לכל תנועות ימין בעולם, הוא פופוליסטי, משתמש במשפטים קצרים וקליטים  (לת) ולעולם המציאות לא תבלבל אותםם
  • 11:01
  • 22.02.12

36 עובדות? נו באמת.. ציון
  • 11:03
  • 22.02.12

1. כל עורך דין מתחיל יודע: אמור לי מי השופטים בתיק ואומר לך מה יהיה גזר הדין. מה עם העובדות? נו באמת...
2. הגברת דיין אישרה ביודעין שידור חוזר שלא היה אמת לשעתה. השופטים התעלמו.
3. הגברת דיין שילבה בזדון וביודעין קטע של מסיבה צוהלת אל תוך הכתבה שלה. היא יודעת היטב שיצירת אוירה ריגשית חשובה מכל עובדה המועלית בשידור.
4. הגברת דיין כלל לא דנה בשאלה מדוע אותה נערה עם התיק הייתה במקום ההפוך למסלול הליכה לבית הספר. ( נערה? ילדה? אשה? אם חייך בסכנה, האם תדע להבדיל בין כל אלה?)
5. הגברת דיין או בני ביתה לא נוהגים לשהות במקומות סכנה שבהם נדרשת אבחנה דקה עד מאד מתי הסכנה אינה ודאית, אחרת בודאי הייתה חושבת שחייהם ושלומם של בני ביתה עדיפים על הקפדה של צדק ומוסר.
6. וכל זאת אין בו כדי להצדיק את האיוולת המדינית והצבאית בשהות של חיילי צה"ל הן ברצועת עזה והן ביהודה ושומרון (וזאת ללא קשר לבעיות מוסריות).

37 איני זוכר אם אבירמה צייצה אי פעם כאשר מרצחים פלשתינים רצחו במתכוון משה בודק
  • 11:27
  • 22.02.12

ילדם יהודיים. את שלהבת פס מחברון את טלי חטואל ובנותיה הי'ד ואת ילדי משפחת פוגל מאיתמר

  •   משה, כמובן שלא! הרי כל זכות קיומו של "הארץ" הוא ההגנה על איציק
    • 16:36
    • 22.02.12

    הפלסטינים המסכנים שנמקים תחת עול הכיבוש. שים גם לב לתגובות הקוראים, אלה שהעיתון קורא להם "חושבים": אם התגובה נגד "ימניים" מיד יש המון תגובות חיוביות אם להיפך - אוטומאטית מתעוררים כל ה"שמאלנים" ומצביעים נגד.

38 סן ר זוכה מכל אשמה לא היה קורה כלום לאילנה דיין אם הייתה מתנצלת נועה
  • 11:34
  • 22.02.12

אבירמה כרגיל מתעלמת ממה שלא מתאים לה - הקצין זוכה! הוא לא רצח בדם קר כפי שהציגה אילנה דיין.
אני מפחדת יותר מעיתונאים שלעולם אינם טועים, מאשר מימנים שתומכים בקצינים שמחרפים נפשם עבור כולנו.

  •   נועה, גם אם אילנה דיין הייתה ממתינה לגזר הדין של בית המשפט איציק
    • 16:38
    • 22.02.12

    לא היה נגרם כל נזק. אבל למה לעשות את מה שהגיוני וצודק ולא לנצל הזדמנות להכפיש קצין?

  •   זוכה על ידי בית דין צבאי שהורו לו לא להרשיע את הנאשם כי הוא בן מיעוטים לנועה בת 16
    • 18:40
    • 22.02.12

    לקצין דרוזי אסור להתעסק עם חיילת יהודיה אך בהחלט מותר לו להיות המוציא לפועל של כל העבודות המלוכלכות של צה"ל בשטחים, במג"ב ומגבעתי. עובדה

  •   אני מאמין לסולברג, הנה זה מה שסולברג (סולברג!) כתב: ""דיין לא ביקשה לפגוע בתובע, לא להשחיר את דמותו, ולא להכפיש את חייליו. גם שיקולי פירסום ו'רייטינג' לא הם שהניעוה"". מה שסולברג (סולברג!) כתב
    • 18:59
    • 22.02.12

    אני מאמין לסולברג, הנה זה מה שסולברג (סולברג!) כתב: ""דיין לא ביקשה לפגוע בתובע, לא להשחיר את דמותו, ולא להכפיש את חייליו. גם שיקולי פירסום ו'רייטינג' לא הם שהניעוה"".

39 התקשורת והמשפט לא כפי שכתבת איציק המרכז itzikhe@gmail.com
  • 11:35
  • 22.02.12

קיימים מאות פסקי דין של בית המשפט העליון אשר סותרים את שקר בית המשפט ה"שמאלני". די לעיין בפסקי הדין אשר תמכו בהקמת הגדר מעבר לקו הירוק המנוגדים לחוק הבינלאומי אשר אוסר שינויים כאלה בשטחים כבושים. בג"צ הוא זה שהכשיר את כל "אלוני מורה" לאורך השנים, ובג"צ הוא זה שמעניק את חותם החוקיות לכל השליטה בשטחים כבר עשורים שלמים.
ההחלטה בעניין עביר עראמין, בת העשר, הייתה שערורייתית. בייניש, עדנה ארבל ואיילה פרוקצ'יה החליטו לסגור את התיק והחייל שירה בראשה ליד בית ספרה בעיירה ענאתה והרג אותה מתהלך חופשי. האחריות להרג רובצת על החיילים, פסקו השופטות; הפתיחה באש היתה רשלנית ובלתי מוצדקת, קבעו; אך ארבע שנים וחצי שעברו אינן מאפשרות להעמיד לדין את היורה ומפקדיו, סיכמו.
לפני כמה שנים הכשיר בג"ץ הוצאה להורג של פלסטינים בלא משפט כשדחה את עתירת "הוועד הציבורי נגד עינויים", שביקש להפסיק את מדיניות החיסולים. בעתירה צוין, שמתוך 500 הרוגים בפעולות "החיסול הממוקד", 168 היו אזרחים חפים מפשע.
בג"ץ אישר בזמנו את סגירת עיתון "חדשות" משום שפירסם כי שר הביטחון מינה ועדה שתחקור את נסיבות המוות של שניים מחוטפי האוטובוס בקו 300 לאחר שהורדו ממנו.
ההחלטה של בית המשפט העליון בעניין הרופאים המתמחים בנובמבר 2011 גם הייתה לטובת הממשלה.
בג"ץ דחה בנובמבר 2011 את עתירתה של אגודת העיתונאים בתל אביב נגד מינויו של יוני בן מנחם למנכ"ל רשות השידור. שלושת השופטים שישבו בהרכב החליטו פה אחד כי הליך המינוי היה תקין ולא הוכחה זיקה פוליטית ישירה בין בן מנחם ללשכת ראש הממשלה.
למרות שהעתון הנפוץ במדינה הוא ביביטון ולמרות שכל העתונות החרדית, הדתית והרוסית ימנית ולמרות שכל מקבלי ההחלטות ברשות השידור הם מינויי ימין ולמרות שחבר מרכז ליכוד הוא בעל שתי תחנות רדיו ("רדיוס" ו"לב המדינה") אבל מה למסיתי הימין ולעובדות..... הם בשלהם..... התקשורת "שמאלנית".....

  •   דברי השופט חשין על ברק ועל זיכוי עומרי שרון מוכיחים שאתה טועה. איפכא מסתברא
    • 12:17
    • 22.02.12

    בית המשפט העליון אכן לא פוסק ב-100% על פי דעת השמאל, כי גם חברי החוטה מבינים שאם יתמחו את החבל יותר מידי והוא יקרע, הכנסת תעביר חוקים עוקפי בג"צ. לכן הם מנסים לכפות את דעתם השמלאנית כמיטב יכולתם בהתחשב בכוחם המוגבל ומבלי לקרוע את החבל.

  •   איסוף עובדות מוטה אך מפרך. עבדת קשה. למה לא תזדהה בכינוי לא מזוייף? זה יאפשר לך לשקר בצורה מעוררת כבוד.  (לת) מצ'לס
    • 13:10
    • 23.02.12

40 לעובדות אסור להפריע !!! כשיש ימין - למה צריך אמת?! ינקלה
  • 11:59
  • 22.02.12

לא. לא נפריע לטוקבקיסטים הימניים המשתלחים ב"סמול" כאילו אין אלוהים, או לפחות כאילו הם בעליו!! לא נתן לאמת ולעובדות להפר את השקט שבאמונה העיוורת מבית מדרשו של הימין, וכמובן שנמשיך לדבוק בדעתנו שהשמאל אשם,
ויהי מה!! שאפו לאבירמה על הכתבה.

41 האם טחו עיניך. יורם
  • 12:19
  • 22.02.12

מאמר מעניין ונוקב אבל משום מה אבירמה גולן לא שמת לב שאמרך זה הוא
נכון להפליא לגביך ולגבי חבריך.הרי מה קרה כאן אילנה דיין התעלמה כליל
מהעובדות והציגה מצג שוא,בית המשפט בסופו של פסק הדין גם מזהיר אותו
גם מעניש את שולחיה ובסך הכל ע"י תרגילים לשונים כמו "אמת לשעתה"
מאשר שככתבה עיתואית אין פה עברה אבל העובדות אליבא דבית המשפט
לא הוצגו נכון בכתבה.יש לי שאלה לאבירמה האם אחרי כל הכתבות בעתון
ובטלוויזה יכולה להגיד לנו סוף סוף מה קרה שם ואם החילים רקדו משום
שהרגו ילדה (כפי שמובן מהכתבה).אני ורבים שכמותו נשארו ללא תשובות
חרף כל הנאמר נכתב נראה וסופר על הפרשה.אילנה דיין תמיד טענה שאין
תוכנית תחקירים כמו שלה אך כאשר נשאלה על קטעים מסויימים למה הן
מופיעים בכתבה ,היא אומרת "כך אמרו לי" פתאום אין תחקירים אלא שמועות.

42 העובדות לא מעניינות אף אחד לא את הימין ולא את השמאל אזרח
  • 12:44
  • 22.02.12

את צודקת. העובדות לא מעניינות אף אחד. אבל בכך השמאל אינו עדיף על הימין. שני פסקי הדין ארוכים מורכבים, יש להם פנים לכאן ולכאן. השמאל וגם הימין בוחרים מהם את מה שנוח ומתאים להם ומתעלמים מהמכלול

43 המציאות של ישראל היום מזכירה את גרמניה של שנות ה30 והימין הוא האשם בכך. רונן
  • 13:01
  • 22.02.12

תנועת הימין ואוהדיה בישראל ,מדרדרים אותנו לממשל פשיסטי למהדרין.
על כל מי שמדינת ישראל הדמוקרטית חשובה לו .לעצור ולדרוש את דמם של הימין הפשיסטי בישראל.
רק זה יגרום לאותם קיצונים לעצור ,לשאול עצמם האם זה שווה את הנזק.
ואןלי זה יעצור את המסע לפשיזם העמוק של מדינתנו.

44 כל אחד בוחר את האמת שהוא חפץ בה אדר
  • 13:02
  • 22.02.12

שזה שיש לא מעט מבין המגיבים כאן שבוחרים לתקוף את הגברות אילנה דיין ואבירמה גולן מלמד שמלבד זה אין להם כל טיעון חזק.
אחד מהדברים שהפריעו לשופט סולברג היה שבשידור של אילנה דיין נאמר שהילדה היא בת שלוש עשרה אבל היא הייתה בת שלושעשרה ועשרה חודשים !.
זה מלמד על האדם.
יש כאלה שתמיד משווים את עמצם לאויבי ישראל כאילו הם רוצים להיות כמעט כמוהם.
אם אתם רוצים קנה מידה להשתוות אליו קחו מדינות נאורות יותר וסובלניות יותר...

45 הימין בארץ כמו הימין בארה''ב פנטזיונרים מכחישי אמת סלפנות והשמצות חסרות בסיס כמקצוע  (לת) הגינגריג'ים והסנטורומים בישראל
  • 13:36
  • 22.02.12

46 דומה סתם אחד
  • 13:47
  • 22.02.12

כהדיוט מן השורה אני חושב שצהל חייב בחקירה במקרים של ירי אזרחים וילדים בפרט, אך גם אני לאחר שראיתי את עובדה השתכנעתי כי סרן ר' אכן אשם, מן הסתם גם אני חשבתי כי כתבת מוערכת כמו אילנה דיין תוציא כתב אישום בלא ביסוס מתאים, .בראייה שנייה של התכנית אשאל אם זדון לא היה אז מה כן היה?

47 אני יודע במאה אחוז שדיין ו/או אבירמה אינן "שמאל שונא ישראל". למרות זאת נבוך מעוצמת השטויות
  • 14:22
  • 22.02.12

אני כן חושב שדיין היא יותר צהובה מצהוב, שאין לה עמוד שדרה, שאין לה שמץ מודעות עצמית ושיש לה ערמה עצומה של היבריס - הלב שלה כה גבה שהוא נותר מסוחרר בחלל. לגבי אבירמה די לצפות בראיונות שלה בשביל להבין כמה היא הולכת רחוק עם תקינות פוליטית ועם שפה אחידה השמורה לברנז'אים מכל חלקי הקשת הפוליטית.

48 חופש הביטוי הינו ערך יחסי לא מוחלט לכן קיימים קשיים הגדרתיים בית המשפט המחוזי שהושמץ בכוונת מכוון בשל זהות השופט שפם נכון לפי הפרשנות שהייתה נכונה לאותה עת בית המשפט העליון שינה את אותה פרשנות ויצר הלכה חדשה חברתי אילנה דיין הייתה אמורה לדעת שחלה עליה הפרשנות הקודמת ולפיה היא הייתה חייבת בדין התמזל מזלה שדווקא אצלה השתנתה ההלכה למעשה באופו רטרואקטיבי אילנה לעומתך היא ד,ר למשפטים וידעה או אמורה הייתה לדעת את ההלכה הפסוקה באותה עת וזה כל ההבדל חיובה בדין בבית המשפט המחוזי היה נכון לאותה עת והתמזל מזלה שהפרשנות לאותו דין השתנתה מא שאמר מה שווה פרשנות לעומת החוק ולשונו שנשכח לפעמים פרופסור בר שירא
  • 14:34
  • 22.02.12

איחלנה אשמה לפי הפרשנות הרודמת ומחלו לה לפי פרשנות חדשה

49 יופי עכשיו היא תסכים להיות חברה שלך. למה לא הפתעת אותנו?  (לת) פעם חייל
  • 15:38
  • 22.02.12

50 העובדות הן שגברת דיין שיקרה , וסילפה עובדות , מדוע את מגינה עליה בחרוף נפש?  (לת) עובדה
  • 20:43
  • 22.02.12

51 אם כותבים על ה"עובדות" כדאי באמת לקרוא את פסקי הדין אלי
  • 23:27
  • 22.02.12

ולא לגלות עצלנות ולצטט ממאמרים משומשים של כתבים אחרים שגם הם לא טרחו לקרוא את פסק הדין.

ר. תבע תביעת לשון הרע על פגיעה בשמו הטוב.
חלקים מהעריכה שהיו מאוד בעייתיים מבחינה אתית פגעו בשמם של החיילים האחרים המשרתים במוצב גירית. העריכה ששמה תמונות ממסיבת ראש השנה מיד אחרי הירי בילדה יצרה מצג כאילו החגיגה היא על מות הילדה.

בית המשפט קבע שאי אפשר לטעון שהעריכה הזאת פוגעת בר. ולכן אין לעסוק בכך, לא שהעריכה היתה תמימה.

ואבירמה יקרה, בפעם הבאה אנא קראי את פסק הדין עצמו לפני שתכתבי עליו.

52 בימים ששמאל היא קללה כתבה מעולה
  • 00:08
  • 23.02.12

טוב שיש דיעות שונות במדינה הגזענית ושונאת הזר הזו.
איש שמאל גאה.

53 אם את חכמה בעובדות אז תעני על כמה שאלות אבי
  • 01:33
  • 23.02.12

מדוע התעקשה דיין לשידור חוזר לאחר שכבר זוכה הקצין היכן כאן האמת לשעתה.ומדוע כה מיהרה לפרסם סרט המכפיש את כולנו ולא לחכות עוד קצת?
מדוע הוסרטה מסיבת חיילים עם נתינת רושם שהחיילים חוגגים על דם הנערה?
ומדוע הוסרטו חיילים יורים כדי שנבין שהם יורים על הנערה .
דיין הרקובה עורכת סרטים בסגנון גבלס וזה רחוק מאד מהפעם הראשונה.

  •   ומדוע שכשמדווחים על אונס מביאים תמונה של צעירה בלונדית נאה המכסה בידיה את פניה? אור לנו
    • 13:03
    • 23.02.12

    וכשמדווחים על התעללות בתינוקות מביאים תמונה של תינוק בהיר, שבע וחייכן? כתבות תעודיות בנויות מראיונות ומצילומי רקע להמחשה. כנראה שבארכיון נמצאו תמונות של חיילי מוצב גירית במסיבה, לא בעת שהם מתאבלים, אז הראו אותן. וברצינות: כתבות תעודה תמיד נושאות מסר, יש להן אג'נדה והעריכה משקפת את המסר. המסר של אילנה דייון בעת הפקת המשדר על הארועים במוצב גירית היה שקרה מעשה נבלה. ילדה התקרבה למוצב ונורתה למוות מצרור מטווח קרוב. התוכל להכחיש זאת?

  •   הגיע הזמן להכיר בעובדה שאנחנו בשפל מוסרי  (לת) שימיב
    • 09:38
    • 29.02.12

54 לא הייתי שם לימור
  • 11:02
  • 01.03.12

לא ראיתי את הכתבה ולא הייתי במוצב בזמן המקרה אבל כמה אבחנות כמי ששירת כקצין במצבים דומים במשך שנים:
1. זו בושה לצה״ל שהורגים ילדה עם תרמיל בית ספר שלא מסכנת את המוצב.
2. אני מקווה שצה״ל חקר באמת ולא טייח כמו במקרים אחרים
3. אילנה דיין היא בושה לעיתונות החוקרת
4. חובה על העיתונות לתחקר את המקרה אבל עדיף שזה יעשה על ידי עיתונאי אחראי ולא על ידי עיתונאית היסטרית שמחפשת כותרת
5. עם הקצין כשל והרג את הילדה ללא סיכון, הוא צריך לעוף מצה״ל וללכת לכלא להרבה זמן, בלי קשר לדת או למוצא שלו
6. חיילים שירו בגב הילדה צריכים להישפט ע״י צה״ל עם הם ביצעו פקודה בלתי חוקית
7. אני מקווה שזה לא עוד סימפטום של חט. גבעתי. לרוע המזל, יצא לי יותר מידי פעמים להיתקל במקרים שבהם חיילי וקציני החטיבה לא מגלים שיקול דעת סביר
8. זה לא צריך להיות קשור לשמאל או לימין. חבל שיותר מידי אידיוטים מהימין משתוללים מילולית כל פעם שחוקרים מקרה כזה. רגישות לחיי אדם של אנשים חפים מפשע הוא לא עניין לשמאל או לימין.
9. אבירמה מגינה על קולגה ואני מבין את זה אבל קשה להשתחרר מההרגשה שאתם ״מאתרגים״ את דיין, אע״פ שהיא בומבסטית, שטחית, גסה ונוטה להגזמות. גם העריכה של הכתבה הייתה מגמתית וזה גרם לחוסר אמינות.
בקיצושנאתר כל העובדות ברורות אבל דבר אחד ברור - ילדה בת 10 או 13 נהרגה כנראה על לא עוול בכפה ואת זה חייבים לחקור ולא לטייח. כל השאר זה רכילות או סתם עוד סיבה לימין ולשמאל להתנגח על נושאים שעליהם לעולם לא יגיעו להסכמה.