המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

פגישה לפני תקיפה?

בשלושה נושאים עסק בנימין נתניהו בשלוש השנים האחרונות: איראן, איראן, איראן. פעם אחת עסק נתניהו בהצבתו של האיום האיראני בראש סדר היום הבינלאומי. ראש הממשלה אינו אומר זאת בפומבי, אך הוא בז בוז עמוק לקודמיו על כך שהירבו לעסוק בנושא הפלסטיני והזניחו את הנושא האיראני. נתניהו הפך את סדר הדברים. הוא הציב את הצנטריפוגות של נתאנז בראש דאגותיו של העולם המערבי. בעזרתם האדיבה של ניקולא סרקוזי, דייוויד קמרון ומנהיגי ערב, הוא הצליח לשכנע את הקהילה הבינלאומית שהעניין האיראני עומד ברומו של עולם. בטוקיו, בייג'ין, מוסקווה, ברלין, פאריס, לונדון וושינגטון הכל עוסקים היום במה שנתניהו עוסק בו זה עשור. העולם המדיני עוצר את נשימתו: יתקוף או לא יתקוף? תתגרען או לא תתגרען? האם מלחמה ישראלית-איראנית תצית את המזרח התיכון?

פעם שנייה עסק נתניהו בהצבתו של האיום האיראני בראש סדר היום הלאומי. לפני עשר שנים עדיין התווכחו כאן על השלום. לפני חמש שנים התווכחו על חלוקת הארץ. הסכם קבע, הסכם ביניים, התנתקות, התכנסות. אבל היום הנושא המדיני-הביטחוני היחידי שבו מדובר בכל סלון שישי הוא הנושא האיראני. ישראלים מימין ומשמאל הפנימו את העובדה שעד שלא תיושב הסוגיה האיראנית, שום דבר טוב לא יקרה במזרח התיכון. כל עוד צלה של הפצצה השיעית מרחף מעל כולנו לא תיתכן שום פריצת דרך מדינית.

פעם שלישית עסק נתניהו בבניית יכולות אל מול האיום האיראני. נתניהו חושב שעד לכניסתו לתפקיד ישראל לא נערכה כראוי אל מול המתרחש בבונקרים המבוטנים של חמינאי. גם לאריאל שרון וגם לאהוד אולמרט היה נוח להאמין שהיד הנעלמה תפתור את הבעיה. אבל היד הנעלמה לא פתרה את הבעיה. מדענים איראנים חוסלו וצנטריפוגות איראניות התפוצצו, אך בכל רגע נתון היה לאיראן יותר חומר בקיע מאשר ברגע הקודם. קו אדום אחד נחצה ועוד קו אדום נחצה ועוד קו אדום. על כן, הנושא העיקרי שבו עסק ראש הממשלה בשנים האחרונות הוא השיוף של החרב הישראלית. הוא גרם לכך שבכל רחבי העולם שורר היום חשש אמיתי מפני שליפתה של חרב אמיתית מהנדן.

לפני שנים אחדות ניהל נתניהו שיחת עומק עם המזרחן ברנרד לואיס. בתום השיחה הוא השתכנע, שאם לאייתוללות יהיה נשק גרעיני הם עלולים להשתמש בו. מאותו יום ואילך נתניהו משוכנע שאנחנו חיים שידור חוזר של שנות ה-30. הוא לא שוכח לרגע ששני המנהיגים הנערצים עליו - פרנקלין רוזוולט ווינסטון צ'רצ'יל - לא נקפו אצבע כדי להציל את יהודי אירופה. הוא משוכנע לחלוטין, שברק אובמה לא ינקוף אצבע כדי להציל את יהודי ישראל. על כן הוא מאמין אך ורק בחרב הישראלית. הוא רואה בחרב הישראלית את הביטוי העמוק ואת המגן האחרון של המהפכה הציונית.

נכון לעכשיו, האופציה הצבאית היא הצלחה מדינית. היא הצליחה להוציא את הקהילה הבינלאומית מאדישותה והיא תרמה תרומה מכרעת להידוק המצור המדיני-כלכלי על איראן. אבל המשחק המדיני באופציה הצבאית קרב אל קצו. יש גבול למספר הפעמים שבהן אפשר לצעוק זאב, זאב. יש נקודה שבה מדיניות התחזיקו-אותי ממצה את עצמה. הנקודה הזאת מסוכנת מאוד: לפתע פתאום האופציה הצבאית הופכת לאופציה ממשית.

פגישת אובמה-נתניהו בוושינגטון בעוד שבועיים תהיה מכרעת. אם הנשיא האמריקאי מבקש למנוע אסון עליו להעניק לראש הממשלה הישראלי ערובות מוצקות לכך שארה"ב תבלום את איראן בכל דרך ובכל מחיר אחרי בחירות 2012. אם אובמה לא יעשה זאת הוא יחייב את נתניהו לפעול לפני בחירות 2012. האחריות המוסרית למה שעלול להתרחש לא תוטל על יורשם של חיים ויצמן ודוד בן גוריון. האחריות המוסרית תוטל על האיש היושב בכיסאו של פרנקלין רוזוולט.

Read this article in English: The last red line




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מה קרה, שביט? פתאום הבנת איפה אתה חי? מודרניסט
  • 04:52
  • 23.02.12

אכן: פושעים מטורפים השואפים להצהרת עם ורחוקים מכל רציונליות בונים פצצת אטום. יש לעצרם בכל מחיר. לטעמי הגון ומוסרי - ויעיל - יותר לחסל במכה ניצחת אחת את ההנהגה האיראנית כולה מלהטיח את ראשי טייסינו במתקני הגרעין. אבל כך או אחרת, הפרוייקט האיראני יעצר. לא נותנים סכין בידי רוצח ולא פצצת אטום בידי ברברי שמאמין במהדי.

  •   בשלושה נושאים עסק בנימין נתניהו ב 3 השנים האחרונת 3 מי יודע
    • 11:56
    • 23.02.12

    ביבי-ביבי-וביבי.איראן זה הבלוף הגדול שלו.

  •   אירן היא הדחליל בו ביבי משתמש כדי להסיט את המוקד מבעיות אמיתיות - חלוקה בלתי צודקת של העושר והרס הציונות במדינה דו לאומית. זהו דחליל דו שימושי, גם לצרכי פנים וגם לצרכי חוץ. ביבי לא באמת מכין את המדינה למלחמת התשה מול אירן ולראיה מצבו העגום של העורף ביבי יודע את המצב לאשורו אבל זורה חול בעיניים
    • 12:31
    • 23.02.12

    תקיפה כירורגית לא תגרום נזק משמעותי אבל תגרור מלחמת התשה ממושכת שתסגור את המדינה לזמן לא ידוע תוך פגיעה אנושה בכלכלה. אם רוצים "לטפל" בגרעין האירני כמו שצריך וביכולות השיגור שלהם, יש לתקוף גם את משמרות המהפכה, אתרי תשתית ולוגיסטיקה ועוד ועוד.

    רק לארה"ב יש משאבים לפעילות נרחבת מסוג זה, והיא לא תתערב אם ישראל תתקוף ראשונה.

  •   זהו? שביט החליט שאובמה לוקח את הבחירות? עכשיו ביבי נתפס בתירוץ חדש של תחזיקו אותי?  (לת) די לחרטט ולרמות את העם
    • 12:33
    • 23.02.12

02 פגישת אובמה -נתניהו לובן-קלין
  • 05:00
  • 23.02.12

הזדמנות נוספת לגברת לכבס את בגדיה בניחוח אמריקאי.

03 ממשלות ישראל מעולם לא ניסו להרגיע את המזרח התיכון. מתן כבר ברח . בנו של סטנלי פישר עושה חיל באמריקה. המתנחלים ממשיכים בגיבוי הממשלה להתנכל לפלשתינים. זוהי הבעיה היחידה. איראן לא רלבנטית אלא לביבי שבורח מההתמודדות עם מה שקורה כאן ועכשיו  (לת) עוזי
  • 05:13
  • 23.02.12

04 אנחנו עוסקים בגרעין האירני רק בגלל מהנדס
  • 05:36
  • 23.02.12

שמשרד הביטחון החליט שנעסוק בו כעת. והסיבה העיקרית לכך היא שהם רוציםעוד כסף. בשנות קיומה של המדינה, תמיד ריחפה חרב זו או אחרת מעל ראשינו. תמיד יש צורך חריף ודחוף לתוספת בתקציב הביטחון, תמיד צריך עוד טילים ועוד מטוסים. האמת היא שתקציב הביטחון מנופח מאין כמוהו במתכונתו הנוכחית, העובדה המצערת היא שרוצים שנעסוק באירן עיסוק אובססיבי כדי שדעת הקהל בארץ תיטה להזרמת עוד כסף לביטחון.
מאיר דגן אמר לא פעם שאיראן לא קרובה לפצצה כמו שמציירים לנו בחדשות. ההיסטריה מוגזמת, לראייה הרעד הקל בכנף שהשלטון האמריקאני מרגיש בנושא. לדעתי, הפחד מהתפרצות מחאה חברתית נוספת מדיר שינה מכמה וכמה קברניטים וומתאים להם מאוד להראות שהנה, אנחנו על סף תהום ולמי יש עכשיו בכלל זמן וכסף לעסוק בנושאים חברתיים.

05 חד-גדיא רויטל גולדפיש
  • 05:39
  • 23.02.12

תקיפה ישראלית מקדימה
(בגלל הקם להורגך,
תולדת שנאה דתית
ושלילת זכות קיומה.)
כוחות משלוח איראניים לחיזבאללה.
טק"ק איראני על ריכוזי אוכלוסייה.
סיכול ממוקד של הנהגה.
הארץ לא תשקוט 40 שנה.
רק הגרעין יקצר המלחמה.
כעבור דורותיים - הנקמה.

06 ביבי התקיף [את אובמה] כבר מזמן -- כשהורה לשלדון אדלסון לממן את הקיצוני שבמועמדי ברפובליקאים -- את ריק סנטורום. משה מוגרבי
  • 05:52
  • 23.02.12

ואשר לשביט -- זה משטה בציבור, כשהוא טוען ש"האופציה הצבאית היא הצלחה מדינית". העולם מבין שישראל התוקפנית היא כשל נורא בדרך להתאבדות המדינה היהודית שיצאה משליטה.

07 שרה דורשת תקיפה / זיקפה, וביבי רץ לספר על "הצלחת התקיפה", ואינו מבין שתקיפה כזו תהיה נצחון להתאבדות הלאומית. פגישה לפני תקיפה -- או הזיקפה של זה שרץ לספר ל'חברה'?
  • 06:03
  • 23.02.12

האם נשארו שפויים בשלטון? או שכולם השתטו ורצים עם שעון סטופר להורות ללובי לפתוח מתקפה נגד הממשל? ואיך השתטה נהנתניהו שהורה למממנו, איש הבינגו וההימורים מלאס וגאס, לממן את תקיפת הממשל? האם העם יבין את הצורך המיידי להיפטר ממשלת השוטים שיושבת בירושלים?

08 תוצאות אמת האזרח ק'
  • 06:45
  • 23.02.12

אם רק בנושא זה עסק מה הוליד יומנו? מחאה חברתית נוקבת,חולשה כלכלית(אל תלך כסומא בארובה אחרי נתוני המקרו הם הפוכים לנתןני המיקרו), מערכת חינוך ובריאות שהתדרדרו לשפל, מעמדה של מדינת ישראל בתחתית ויחסי ישראל רוסיה אינם נסללים כמקווה ועוד לא אמרנו די (קרא את תגובות הציבור) . ועוד דבר :יונת השלום ההיא(1996) האם עדיין אסורה בחבל לרגלה?

09 "לפיכך מוסר השכל, מי שנדפק פעם אחת כבר לא יכול להגמל מזה"-מאיר אריאל "ערובות מוצקות"...
  • 06:49
  • 23.02.12

לאחר הנסיגה הכפויה בלחץ אמריקאי מסיני ב-1957, נתן נשיא ארה"ב דאז איזנהואר ערבויות אמריקאיות לחופש השיט המיצרי טיראן.
10 שנים מאוחר יותר לאחר שנאצר סגר את מיצרי טיראן לשיט אוניות ישראליות, נשלח שר החוץ אבא אבן לפגישה ע הנשיא ג'ונסון בבקשה שארה"ב תממש את הערבויות הנ"ל. תשובתו של ג'ונסון היתה שאינו מוצא את העותק שלו של כתב הערבות...
אבל, כל זה אינו מרפה את ידיו של ארי שביט שכמו שאר הזויי השמאל עדין מאמנים שהערבויות של ארה"ב שוות יותר מהנייר עליו הן נכתבות.

10 ענק מול גמדים כוכב שביט
  • 06:52
  • 23.02.12

כל בעלי פיות הביבים עוד יריעו לראש הממשלה השני בישראל שהיה בעל תודעה היסטורית. זה לא פרס הרס ולא רעבין ולא סמולמרט. רק חבל שמיס פיגי מחרבנת לו בסלון

11 האחריות למלחמה הבאה מוטלת על בנימין נתניהו וכתבלביו העיתונאים מסוגו של ארי שביט. אני זוכר סיטואציה עיתונאית דומה ערב מלחמת לבנון 1982 .  (לת) רמי
  • 06:53
  • 23.02.12

  •   ואני הייתי אז ב-1982. זו היתה מלחמה צודקת שנוהלה בצורה כושלת  (לת) ברור שהאחריות על ביבי. אתה מסוגל לאחריות כזו?
    • 14:50
    • 23.02.12

12 מי אמר שאין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמיים, קוראים לו אובאמה היום?  (לת) רק על עצמי לסמוך ידעתי
  • 07:00
  • 23.02.12

13 לא תהיה תקיפה באירן .נקודה. אף רושממשלה יזראל לא ישלח למעלה מ150 טייסים ישראלים לתופת טילים אירניים ולמוות בטוח כדי להביא תוצאות אנמיות למשהו בלתי אפשרי  (לת) הבחנה ברורה והחלטית
  • 07:09
  • 23.02.12

14 בניגוד למה שטוען ביבי אירן אינה מהווה איום קיומי כפי שאמרו כמעט כל ראשי הביטחון כמו למשל אפרים הלוי. לעומת זאת המשך השליטה בשטחים הכבושים הוא איום קיומי על מ"י  (לת) איציק המרכז itzikhe@gmail.com
  • 07:10
  • 23.02.12

  •   כל מומחי המודעין אמרו לצ'מברליו שהיטלר רוצה שלום, ורק צ'רצ'יל כמו קוץ בתחת ניסה לקלקל את שמתח השלום שהושג במינכן שהושג ע"י פיתרון של שטחים תמורת שלום.  (לת) אז אמרו...
    • 14:17
    • 23.02.12

15 If you have to shoot, shoot דניאל פ'
  • 07:21
  • 23.02.12

מנחם בגין עליו השלום - לא מגיבורי ילדותי - ירה קודם ודיבר מעט מאד אחרי כן. הפעם מרוב רעש וצילצולים אי אפשר אפילו לכוון אל המטרה כמו שצריך... נקווה שארה"ב תציל אותנו מעצמנו כי על פניו לא נראה שיש לנו הרבה על מי לסמוך הפעם.

16 קשה לי להאמין שנתניהו סומך על אובמה, או פתאום יסמוך עליו בעקבות הפגישה דניק
  • 07:35
  • 23.02.12

כי באמת אסור לסמוך עליו. אכפת לו להיבחר מחדש. ישראל מעניינת אותו כקליפת השום.
ההתנהגות של אובמה בנושא הזה ממחישה כמה מסוכנת לישראל היבחרותו מחדש.

17 הגבול בין התומכים בתקיפה למתנגדים לה עובר בהחלטה - מי יזכה להכנס למקלט האטומי הממשלתי, הוא ומשפחתו וידידיו.  (לת) י. ישראלי
  • 07:40
  • 23.02.12

  •   בלה בלה א. ערבי
    • 12:29
    • 23.02.12

    רק לפני רגע, בשם אחר, טענת שלאיראנים אין בכלל נשק אטומי והם לא מהווים סכנה קיומית, אז למה צריך פתאום החלטת שצריך מקלט אטומי?

18 האחריות היא עלינו שאיננו יוצאים לרחובות, שהטייסים טרם הניחו את המפתחות כמו אלי גבע. רק אנחנו אחראים למצב שהגענו אליו, שאיש אימפוטנט,שלא מסוגל למדיניות,למו"מ עם הפלסטינים,לתיקון המצב עם תורכיה,שקורע את הדמוקרטיה ונותן להונים החרדים,המתנחבלים,הטייקונים והימין לעשות כעולה על רוחם. שום אובמה לא יציל אותנו מעצמנו. אפשר לחשוב שהוא איזה פאפא מהוותיקן שפרס עולה אליו לבקש להפר את עצת אחיתופל, ואחיתופל שפרצופו כאשל יעלה אל הפאפא אח"כ. איפה המנהיג האמיתי שיוציא את השפויים לרחובות?  (לת) שומר חוק
  • 07:48
  • 23.02.12

19 מלקק אני ומלקק המקום לא יספיק לעולם אני כל כך אוהב ללקק ללקק ללקק ללקק.בימים בלילות הקרים אני מלקק מלקק וכשכל שאני מלקק בא לי עוד יותר ללקק...(לשיר על הלחן של "צריך לצלצל פעמיים" של וילנסקי)  (לת) פלוטו
  • 07:49
  • 23.02.12

20 מדוע שנחשוש מתקיפה? קדימה לטייסים בני החייל! השמידו את האוייב הפרסי!  (לת) קורן נעבה מטולה
  • 07:49
  • 23.02.12

21 לצערי, אובמה לא יתן לנתניהו ערבויות מעין אלה אין מנוס
  • 08:01
  • 23.02.12

הכיוון ברור: תקיפה באיראן עוד לפני הבחירות בארה"ב.

  •   אובמה לפני שנבחר הצהיר שירושלים השלמה תשאר בידי ישראל...מה שלא הפריע לו לאיים אחרי כל בנין שבנו בגילה...  (לת) תזכורת-על מה שווים דברי אובמה
    • 14:20
    • 23.02.12

22 יש בעיה שלאובדן אמון באובמה. ערבויות מוצקות יכולות להפוך לנזילות לאחר נאום טוב של אובמה.  (לת) hr
  • 08:06
  • 23.02.12

23 עזוב'תנו באימ'שך קובי
  • 08:18
  • 23.02.12

אתה יודע בדיוק כמונו שביבי ההססן לא מסוגל לקבל כזו החלטה, לתקוף ?באירן? ביבי? בחייך! אנחנו נמשיך עם "תחזיקו אותי" עד אחרית הימים

24 15 שנה לדולי הכבשה ועשרים שנה ל"איראן רחוקה 3 שנים מפצצה" ערן
  • 08:24
  • 23.02.12

כנראה שלנצח יהיה קל להפחיד את הישראלים כדי שיתוק. ביבי לא מחרחר מלחמות הוא מעולם לא פתח במלחמה (להבדיל מברק, לבני, שרון, אולמרט). הדבר היחיד שגורם להתרכזות באיראן הוא הרצון לא לזוז בצד הפלסטיני. כשביבי מדבר על איראן הוחא חושב על יו"ש. לכן כל הלשכה שלו יועצי תקשורת. והעם בולע.

25 הפעם שביט תמציתי ומבריק ממש.  (לת) מלך כלומניק
  • 08:26
  • 23.02.12

26 לו איראן בראש דאגותיו אז... X
  • 08:33
  • 23.02.12

1. היה מקים קואליציה ימין מרכז עם קדימה.
2. היה ממנה את ציפי (שנואת נפשו של ארי) לשרת החוץ.
3. יוצר אווירת אמון בינו ובין אובאמה.
שנוא נפשו השני של שביט - אהוד אולמרט יזם שתי מלחמות. הראשונה פחות מוצלחת, השניה יותר. לזכותו - מלחמות אלה פתרו, זמנית, את הבעיות. אולמרט ידע לקבל החלטות - מה עשה ביבי עד היום???
רומא שלטה בעולם, אוגוסטוס שלט ברומא, ליוויה (אשתו) שלטה באוגוסטוס - ואידך זיל גמור...

  •   מרוץ חימוש של החיזבאללה נקרא בעינייך "פתרון הבעיות"? מציאותי
    • 11:36
    • 23.02.12

    הם הפכו כבר למעצמה אזורית .במזרח התיכון לא מכבים אש באש.

  •   "מציאותי" - אתה רק מדגים את ההיפך יותם הקסאם
    • 12:40
    • 23.02.12

    נגד החיזבאללה נוהל ב 2006 תמרון מוגבל ומסורס, שמרוב היסוסים וקריצות הסתיים באיבו, עוד בטרם הכוחות הצליחו לנחות בשטח ולהביא להכרעה צבאית.

    בלית ברירה התקבלה במועצת הביטחון החלטה 1701 , שהופרה ע"י לבנון והחיזבאללה עוד בטרם יבשה הדיו, והפרתה הביאה למרוץ החימוש הנוכחי. זה מה שקורה שמנסים לכבות אש מזרח תיכונית בזרזיפי מים מהמשפך הנוזל של האו"ם המסורס.

27 אירנמניה כרמון
  • 08:55
  • 23.02.12

הייתי מבקש מרה״מ לבקר מעט בבתי חולים ובבתי ספר, ואז אולי היה נרגע מעט מהאיום הריקני

28 אז שוב ביבי והימין/מרכז צדקו...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:55
  • 23.02.12

29 לאיש בבית הלבן קוראים חוסיין-אובמה , הוסף על כך את שנאתו הפתולוגית לנתניהו שמייצג בעיניו את הרפובליקנים שנואי-נפשו בבית וקבלת הסבר פשוט שאין סעכוי שיסכן את הקדנציה השניה שלו למען מדינה נודניקית ועוד אהובת מתנגדיו הרפובליקנים. נראה לכם שיסכן את מחיר הנפט בשביל...ישראל ?  (לת) אבי.ש
  • 09:04
  • 23.02.12

30 אולי הגיע הזמן להעריך את יכולותיו של נתניהו  (לת) שלמה גרינברג
  • 09:09
  • 23.02.12

  •   יכולותיו של נתניהו אזרח מודאג
    • 13:08
    • 23.02.12

    על איזה יכולות אתה רומז: ססכן, בעל כושר נדיר לבחור עוזרים בלתי מוצלחים, חי באושר ועושר תחת איומים של שרה,
    רברבן,וכו'

31 מאמר הזוי - קחו למשל את המשפט ההזוי: "לפני חמש שנים התווכחו על חלוקת הארץ. וזאת כאשר מתווכחים על נושא זה כבר 44 שנים  (לת) איציק המרכז itzikhe@gmail.com
  • 09:14
  • 23.02.12

  •   מסיתי השמאל מתחזים למגיבי ימין/מרכז בכדי לחבל בשיח הציבורי, את שמו הם נושאים לשווא, עקב אפסותם, אפסות טיעוניהם ואי אמינותם. למי שיש טיוענים טובים אינו נזקק לרמאויות, בלופים והתחזויות אך זה מה שנשאר מהשמאל באתנן של מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:53
    • 23.02.12

32 אני מלא תקווה אבל שעם הבטחות אובמה או בלעדיהן חושב ראש הממשלה גם על מה יקרה למדינת ישראל ואזרחיה אחרי ההפצצות באיראן. בעוד הוא אשתו וילדיו ישבו לבטח באיזה מקלט אטומי אי שם, יהיו רוב אזרחי ישראל חשופים למכות הנגד. או אולי חושב ראש הממשלה שאיראן תגיש את הלחי השניה ולא תגיב?נכון, הנושא האיראני מעסיק את העולם אבל לא כולם בדעתו של ראש הממשלה בנוגע לפעולה. זאת למרות שנזקי פצצות אטום , והיה אם, לא יעצרו בגבולות ישראל.  (לת) חנוך
  • 09:27
  • 23.02.12

33 מאמר של הפחדה עצמית : מרבה במטפורות - קמצן בעובדות. המטפורה הראשונה שמטשטשת את העובדות: קורא טקסטים
  • 09:31
  • 23.02.12

השימוש החוזר ב"תקיפה" שיוצר את הדימוי של תקיפה כירורגית אווירית. מעין מטס חד פעמי שיפתור את הבעייה האיראנית כמו הכור בבגדאד. ולא היא: התרחיש שיוזם נתניהו פירושו מלחמה כוללת ממושכת עם הרבה אמצעי לחימה במרחק אלפי קילומטרים מגבולנו. לישראל אין יכולות כאלה - ולא יועילו משחקי הלשון. מצד שני, לאיראן יש יכולת צבאית לשגר טילים קונבנציונליים במשך ימים רבים. במלחמת התשה כזאת לא ברור מי המנצח. ותזכורת ל-33 ימי הטילים והרקטות של חיזבאללה שגרמו הרוגים והרס לתושבי חיפה והצפון. וטועה מי שחושב כי ישראל תוכל להגיב בהרתעה בלתי קונבנציונלית על טפטוף מתמשך של טילים קונבנציונלים.
והמטפורה השניה שמכסה על העובדות: השנה אינה 1938 ואין באופק מכונת השמדה נאצית שקמה עלינו לכלותנו. למדינת ישראל יכולת מוכחת להגן על עצמה - ואין הדבר דומה לסיטואציה של שנות ה-30.
ולמי שמוכן להכיר בעובדות: ארה"ה הצהירה כי לא תאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני. ודוק: נשק גרעיני. ואיראן אינה מפתחת נשק גרעיני. כך לפי הערכת המודיעין הלאומית של ארה"ב שקבעה כי איראן עצרה את תכנית הנשק הצבאית בשנת 2003 - ולא חידשה אותה מאז.
הויכוח הגדול עם איראן הוא על פיתוח יכולות העשרה לצרכים אזרחיים - עניין שאינו אסור עפ"י האמנה לאיסור הנשק הגרעיני. איראן מתחה עד הקצה את האמנה לאיסור הנשק הגרעיני - בדומה ליפאן שאספה וצברה כמויות אדירות של פלוטוניום משומש לצרכים אזרחיים - אך גם יכול לשמש להפרדת פלוטוניום לייצור נשק גרעיני.
הפתרון לבעייה האיראנית : אמנה לאיסור ייצורם של חומרים בקיעים (אורניום מועשר ופלוטוניום) שתכלול את כל מדינות העולם. וזהו אחד הסעיפים המרכזיים במתוה אובמה שהתקבל כהחלטה במועצת הבטחון ב-2009. ועד שתכונן האמנה לאיסור העשרת אורניום: הקמת תאגיד של המעצמות הגדולות על אדמתן בהשתתפות נציגים של איראן ומדינות קטנות נוספות שיעשיר אורניום עבור איראן ושאר מדינות העולם.

  •   ניתוח אינטליגנטי ובהחלט מעורר דאגה דניאל פ'
    • 11:05
    • 23.02.12

    אבל "קורא הטקסטים" מייחס משקל רב מדי להערכות המודיעין האמריקני בדבר המצאות נשק גרעיני, אשר - כפי שהודגם דווקא בעקבות הפלישה האמריקנית לעיראק - אינן תורה מסיני ועלולות להיות מוטעות ומוטות לכאן או לכאן.

  •   תודה לקורא טקסטים - אבל את הימין האמת והנתונים לא מעניינים  (לת) הימין רוצה עוד כסאח
    • 11:12
    • 23.02.12

  •   אכן ... מילים, מילים, נמלים.  (לת) אזרח
    • 11:26
    • 23.02.12

  •   תודה לתגובה האינטלגנטית של קורא טקסטים הנפלא  (לת) שושי משדרות
    • 12:49
    • 23.02.12

  •   תרשה לי לחלוק עליך גיל גל
    • 13:34
    • 23.02.12

    א) בשל מחסור במידע מודיעיני הן לגבי המטרות, והן לגבי האמצעים, אני ממליץ לך לסייג את הערכותיך "המלומדות". הערכות מצב הבנויות ממידע מגמתי המודלף לתקשורת עלולות להתבדה...
    אבל כדי שלא יחשבו שאני דוחה אותך בקש, אמשיך לשחק אתך במשחק התיאורטי שלך.
    ב) אין צורך להגיב בהרתעה בלתי קונבנציונאלית, וגם אין צורך ביותר ממטס אחד חד פעמי, מי שעקב אחרי האירועים בפוקושימה למשל, יכול לקבל כמה רעיונות...
    ג) האם איראן תהיה מעוניינת במלחמת התשה? יש לא מעט סיבות להניח ההיפך. בכל אופן הנחת המוצא הישראלית היא שלאחר המכה הישראלית הקטלנית הראשונה, יש אינטרס עולמי ובכלל זה של הרוסים והסינים למנוע הידרדרות ותבערה באגן הנפט העולמי. לכן כל המעצמות יכפו הפסקת אש מיד לאחר תגובת הנגד האיראנית הראשונית.
    ג) הדעה הנוכחית במסדרונות הפנטגון היא שהערכת המודיעין הלאומית משנת 2003 הייתה שגויה והביאה נזק חמור לארה"ב והאינטרסים שלה.
    ד) נכון להיום שוררת תמימות דעים בממשל האמריקאי שפניה של איראן לייצור נשק גרעיני, כאשר מה שמפריד בין צעידת הצעד האחרון במסע היא החלטה של חמנאי. חילוקי הדעות בין ישראל וארה"ב הם שבניגוד לישראל, האמריקאים סבורים שנקודת ההכרעה על תקיפה צבאית טרם הגיעה. מן הסתם הערכות מנוגדות אלה מבוססות על ניתוח היכולות הצבאיות של כל צד.
    ה) ניסוח אמנה חדשה היא אג'נדה איראנית מובהקת שנועדה למשוך עוד קצת זמן. כדאי לזכור בהקשר זה:
    1) סבב"א פרסמה בנובמבר 2011 דו"ח מנומק ומבוסס הקובע בוודאות גבוהה שאיראן כ ן מפתחת נשק גרעיני.
    2) האיראנים כבר הפרו אמנה אחת למה שלא יפרו את האמנה הבאה?

    התעקשותך לדברר את העמדה האיראנית, למרות שהם נחשפו שוב ושוב בשקריהם, מעלה מחשבות מתמיהות באשר למניעך האמיתיים. אני ממליץ גם לשאר הקוראים שלא ללכת שולל אחרי חלקת לשונך.

  •   לגיל גל: על כך נאמר - ישפוט הקורא. קורא טקסטים
    • 14:30
    • 23.02.12

    באשר לרמזיך על מניעים נסתרים ולשון חלקה - הפוסל במומו פוסל.
    ולעובדות: הערכת המודיעין הלאומית האמריקנית משנת 2011 חזרה וקבעה כי איראן הפסיקה את תכניתה הצבאית ב-2003 ולא חידשה מאז.
    המתקנים להעשרת אורניום באיראן נתונים לפיקוח הדוק של סבא"א. משם אנחנו יודעים כי רוב האורניום המועשר בדרגה נמוכה (3 וחצי אחוזים).
    הדוח האחרון של סבא"א מנובמבר 2011 דרש מאיראן תשובות על התפתחויות בעבר שעלולות לסמן נתיב צבאי (שהוא אסור עפ"י האמנה ) - ואיראן טרם השיבה. אם כי הודיעה למעצמות הגדולות באיגרת האחרונה (פברואר השנה) על נכונותה לדון לראשונה "בכל הנושאים שבמחלוקת" - כלומר, כולל בתחום הגרעין הצבאי. וזה ההסבר לאופטימיות הזהירה בהודעה האמריקנית-אירופית בפגישת קלינטון-אשטון לפני שבוע.
    העובדות שהבאתי כאן "משום מה" אינן זוכות להתייחסות בשיח הישראלי בסוגייה האיראנית. הדיפלומטיה העולמית אינה מתנהלת לפי משאלות הלב וספינים.

  •   קורא טקסטים, אתה ממשיך לעוות את העובדות לנוחותך גילגל
    • 20:55
    • 23.02.12

    מפאת קוצר היריעה והזמן לא התייחס לכל המניפולציות שאתה עושה בעובדות ידועות. אתייחס רק לממצאי דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.
    להלן תמצית עיקרי הממצאים:
    1) איראן חשודה בביצוע ניסויים סודיים שמטרתם היחידה היא פיתוח נשק גרעיני.
    2) חלק מהפעילות הגרעינית החשודה עשויה להיות למטרות אזרחיות, אך חלק ממנה "ספציפי לנשק גרעיני".
    3) איראן עוסקת בכל היבטי המחקר הקשורים לייצור נשק גרעיני, כולל הרכבת ראש נפץ על הטיל "שיהאב 3".
    4) תוכנית הגרעין פעלה באופן מסודר עד 2003, אך יש סימנים שהפעילות עדיין נמשכת.
    5) איראן נעזרה בפעולותיה ב"רשת גרעינית סודית".
    6) איראן הכינה ב-2008 ו-2009 הדמיות ממוחשבות של ראשי נפץ גרעיניים.

    מה אתה רוצה? אמירות יותר מפורשות, אקדח יותר מעשן?
    למה שלא תודה שאתה פשוט תומך בנשק גרעיני איראני.
    "יישפטו הקוראים" , עלאק.

  •   מה באמת קבעה הערכת המודיעין האמריקאית ב 2011? גילגל
    • 22:21
    • 23.02.12

    מתוך מאמר שפורסם בהארץ ב :
    "ראש המודיעין הלאומי של ארה”ב ג’יימס קלאפר הגדיר שלשום את איראן, בשימוע בוועדת המודיעין של הסנאט, כ”אתגר מספר אחת”. הוא הוסיף שיחד עם דחיית הדיאלוג עם המערב ממשיכה איראן לקדם “יכולות העשרת אורניום, יחד עם מה שנראה כיכולת מדעית, טכנית ותעשייתית לייצר נשק גרעיני, אם מנהיגיה יבחרו לעשות זאת"."

    והציטוט המדויק:
    "We assess Iran is keeping open the option to develop nuclear weapons, in part by developing various nuclear capabilities that better position it to produce such weapons, should it choose to do so. We do not know, however, if Iran will eventually decide to build nuclear weapons. Iran nevertheless is expanding its uranium enrichment capabilities, which can be used for either civil or weapons purposes."

    "Iran's technical advancement, particularly in uranium enrichment, strengthens our assessment that Iran has the scientific, technical, and industrial capacity to eventually produce nuclear weapons, making the central issue its political will to do so. These advancements contribute to our judgment that Iran is technically capable of producing enough highly enriched uranium for a weapon, if it so chooses. We judge Iran would likely choose missile delivery as its preferred method of delivering a nuclear weapon… Elite infighting has reached new levels, as the rift grows between Supreme Leader Khamenei and President Ahmadinejad."

    מי הבדאי שיכול לכתוב על זה ש" הערכת המודיעין הלאומית האמריקנית משנת 2011 חזרה וקבעה כי איראן הפסיקה את תכניתה הצבאית ב-2003 ולא חידשה מאז."?

34 כמה משכורות מקבל שביט על הכתבה הזו, אחת משוקן, אחת מברק ואחת מביבי ?  (לת) שפתי כהן
  • 09:36
  • 23.02.12

35 כן, אם נדבר על האיום האיראני, נשכח מהפלסטינים. זאת המטרה, לא?  (לת) מתושלח
  • 09:41
  • 23.02.12

36 "היה עליכם לבחור בין חרפה למלחמה. בחרתם בחרפה, אך מן המלחמה לא תימלטו."  (לת) וינסטון צ'רצ'יל
  • 09:50
  • 23.02.12

  •   אכן, נתניהו עומד לתקוף באיראן. מי שלא מאמין מוזמן לחפש בגוגל "איראן הכינו את המקלטים"  (לת) חיים שרירותיים
    • 10:38
    • 23.02.12

37 האחריות המוסרית לא על אובמה אזרח
  • 10:08
  • 23.02.12

מסכים עם הטור, למעט שני המשפטים האחרונים.
האחריות המוסרית להגנת ישראל אינה של אובמה. היא בראש ובראשונה שלנו. אינני יודע באיזו נקודה התחלנו לסמוך על אחרים שייעשו את העבודה הבסיסית המוטלת על כתפינו - להגן על ישראל. אולי התרגלנו לשנות בוש העליזות - הפלת סדאם חוסיין, מלחמה בטרור וכו, אמריקה סטייל רמבו שהולך וקוצר את האוייבים שלנו. אך זה לא מייצג, ובעיקר - זה לא נכון. אי אפשר לסמוך על זה. ישראל, כמו כל מדינה, היא האחראית להגן על עצמה.
לו הייתי אמריקאי לא היה ברור לי לרגע מדוע ארהב צריכה לתקוף את איראן. במיוחד כשאיראן אינה מהווה סכנה לארהב, במיוחד כשארהב במצב כלכלי בעייתי מאוד, במיוחד אחרי שתי מלחמות מדממות ויקרות.
ארהב הביאה לשולחן סנקציות חונקות על איראן, בידוד בינלאומי, מערכת מכמ משלימה למערכת החץ, ככל הנראה רכבת אווירית בזמן המלחמה, גיבוי של מעצמה כדי שדברים לא יתדרדרו יותר מדי, ובל נשכח את המטוסים והפצצות שלנו שייטוסו להפציץ שם - לא בדיוק תוצרת תעש.
האחריות על ההחלטה ועל הביצוע היא עלינו - על ביבי וברק.

  •   באיזו נקודה התחלנו לסמוך על אחרים: זה היה רבין שמינה את עראפאת להגן עלינו מפני הטרור בלי בג"צ ובלי בצלם  (לת) גדעון אמיר
    • 12:42
    • 23.02.12

38 מי ישלם את המחיר - מאחריות כולם יודעים לברוח  (לת) מפוקח
  • 10:12
  • 23.02.12

39 למה אובמה צריך לתת ערבויות? לקטסטרופה? קורא
  • 10:15
  • 23.02.12

אובמה צריך להטיל וטו על כל החלטה בנושא ולהשתמש לצורך זה בכל הכלים העומדים לרשותו, כולל איום בשלילת ערבויות וסיוע, אם זה ידרש. כשהמנהיגות מציבה בחזית המערכה את אזרחיה רק מנהיג שפוי יכול לסייע.

40 "לא מוצא את העותק שלי" היתה תשובתו של הנשיא ג'ונסון לאבא אבן ערב מלחמת ששת הימים כשישראל ביקשה מארה"ב לממש את הערבות שנתנה לאבטחת חופש השייט בעקבות הנסיגה מסיני.  (לת) תשובה להוזה שמאלני שעדין מאמין "בערבויות"
  • 10:38
  • 23.02.12

41 שביט מחרחר מלחמה אלכס מסיס
  • 10:58
  • 23.02.12

לא כל דוברי ראש הממשלה התפטרו - הנה, שביט נשאר במקומו - מחרחר מלחמה בשירות שולחיו: נתניהו וברק

42 מדיניות נתניהו מסכנת את ישראל גבריאל
  • 11:01
  • 23.02.12

סירוב ישראל להפסיק את הכיבוש פוגע אנושות במאמצים שלה לבלום את הגרעין האירני. וגם תורם יותר מהכל לאווירת המלחמה.
לישראל אין שום אופציה צבאית לעצור את המאמץ האיראני לפצצה גרעינית, ארה"ב היא היחידה עם היכולות הללו.
על ישראל היה לשתף פעולה עם ארה"ב בכל הקשור לענייין הפלסטינאי, רק כך תוכל לגרום לאמריקאים להתחייב לפעולה צבאית אם ייכשלו המאמצים המדיניים והסנקציות.
עודף הברברת של נתניהו מזיקה מאוד לישראל ותדרום לאירן להגיב לכיוון שלנו (ושל מטרות יהודיות בחו"ל) גם אם ארה"ב היא זו שתתקוף בסופו של דבר.
המתכנה ראש ממשלה , בסופו של יום, הוא די כלומניק שנכשל בכל מה שעשה עד היום.

43 אם לא היה מדובר בברק, אפשר היה לדון בין שתי עמדות רציונאליות. אבל, מאחר וברק, עמוס הכשלונות, מעורב בענין, עם ישראל לא מאמין לשיקוליו ,,, אין אמון בשיקוליו של ברק
  • 11:08
  • 23.02.12

ואם הוא רוצה לרדת מהבמה בזבנג,,,
או לחזור למרכז הבמה בזבנג,,,
אנחנו לא סומכים עליו.
וזו אולי הטרגדיה הגדולה ביותר שלנו

44 האיש פחדן ולא יעשה כלום. בסך הכל יש כאן פמפום לא מתרגשת.
  • 11:08
  • 23.02.12

של סכנה בטחונית והימין החלש תמיד זורק את הקלף הזה לזירה לפני בחירות. אני סומכת רק על אהוד ברק ואלי ישי.

45 הסדר עם הפלשתינים זול יותר,אפקטיבי יותר,ריאלי יותר-ממזער קונפליקט התנחלויות=מלחמה קשה
  • 11:13
  • 23.02.12

הספין שיגרום לאסון שעל כולנו להפנים- ה״איום״ האיראני הוא הסחת דעת מהבעיה האמיתית-חלוקת הארץ לשתיים והסדר מדיני בטחוני כלכלי עם הפלשתינים כאשר המחיר העיקרי בו הינו התנחלויות וחלק מירושלים.
בהינתן הסדר שכזה-מה עילת איום או קונפליקט בינינו לבין איראן?- כנראה כלום!
ולא זו בלבד-אם הנושא הפלשתיני ייפתר ואיראן תמשיך בדרכה הרי שברור יהיה כי המאויימים הן מדינות המפרץ,אירופה וייתכן גם ארה״ב ותימשך הקנוניה הרוסית ליצירת מאזן האימה החדש תוך שימוש באיראן כמקור וגשר יבשתי עד
לסוריה ולטורקיה

46 כאילו לא הבנת שכל הענין האירני נוצר בגלל הנושא המדיני ונועד לתת לביבי שקט להנציח את הכיבוש,,,  (לת) אירן לא נושא מבודד
  • 11:18
  • 23.02.12

47 לו ברק לא היה מעורב בנושא, אפשר היה לדון בין שתי אפשרויות רציונאליות,,,  (לת) ברק איבד את האמון בשיקול דעתו
  • 11:19
  • 23.02.12

48 ‎ביבי התקיף [את אובמה] כבר מזמן -- כשהורה לשלדון אדלסון לממן את הקיצוני שבמועמדי ברפובליקאים -- את ריק סנטורום. משה מזרחי
  • 11:39
  • 23.02.12

‎ושביט -- משטה בציבור כשהוא טוען ש"האופציה הצבאית היא הצלחה מדינית". העולם מבין שישראל התוקפנית היא כשל נורא בדרך להתאבדות המדינה היהודית שיצאה משליטה.

49 יבואו נא שני איציק ממרכז ויאמרו לנו האם אתה אחד סכיזופרן או ששנים שמתמודדים בקרב פנים אל פנים כדי לזכות בבעלות על החתימה שפעם בהיותה שייכת לימין הקיצוני היא בלתי מחמיאה בעליל או שהיא שייכת למרכז השפוי שמנסה להלום באחיו לצרה  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 12:53
  • 23.02.12

50 התשובה לפזל שלום כולל ומזרח תיכון(כולל ישראל)בלי פצצות אטום  (לת) תשובה הגיונית שלא תתקבל בגלל הימין הקיצוני והלא
  • 13:28
  • 23.02.12

  •   ההצעה לפרק את ישראל מנשקה שקולה להצעה לפרק את צבאות המדינות שמסביב עד שיגיעו לגודל של צה"ל. שבץ נא
    • 14:44
    • 23.02.12

    נדמה לי שהן לא יעמדו בתור...

51 מכל הקשקושים המנופחים שאתה לא מפסיק לכתוב, זה אחד המופרכים ביותר. חוץ מזה? לא נשבר לך כבר מהטון הפומפוזי  (לת) אריאל
  • 14:20
  • 23.02.12

52 לדברי שביט אובמה אחראי למדיניותה של ישראל: האם גם לדיכוי העם הפלשתינאי ולהנצחת הכיבוש?  (לת) נפתלי אור-נר
  • 14:54
  • 23.02.12

53 דברי הבל להטיל אחריות מוסרית על אובמה - השלום ומדינה פלשתינית הם הפתרון ולא חרחןרי מלחמה  (לת) רחמן חיים
  • 15:04
  • 23.02.12

54 iran observer
  • 15:10
  • 23.02.12

total nonsense. iran is a good cover not to deal with the palestinians

55 תקיפה באיראן תביא ל ישראלי
  • 15:17
  • 23.02.12

חוסר יציבות אזורי, משטרים יפלו ומדינות יחוו מלחמות פנימיות, אה, בעצם זה קורה גם בלי זה...

56 ערבות אובמה שווה-0-חוסיין מוסלמי ,מצווה עליו לשקר למען אללה-זכרו זאת!!!!!  (לת) נילי
  • 15:43
  • 23.02.12

57 ארי שביט. אתה בעל טור בעיתון או שופט לענייני מוסר? נשר
  • 16:18
  • 23.02.12

 האם פוליטיקה היא עניין למוסר? האם צפצוף של ממשלת ישראל על חוקיה ועל פס״ד של בג״צ היא עניין לשיפוט מוסרי? בוא נעשה בדק בית לפני שנחלק ציונים למנהיגים של אומה אחרת. 

58 תפסיק לדברר את נתניהו - זו כתיבה עיתונאית, מאמר או "משאלת לב"?  (לת) דורון
  • 16:34
  • 23.02.12

59 ביבי הראשון שגילה שפעל שידע... צחי
  • 17:15
  • 23.02.12

העולם היה מודע לצרה האירנית בלי ביבי. סוכנויות המודיעין לעתים נתנו מידע שגוי ובגלל זה ארה"ב לא פעלה קודם. בוש אהוב הימנים לא נקף אצבע נגד אירן ונלחם את המלחמות הלא נכונות. סאדאם לצורך הדוגמא נתן יציבות ולעומתו אירן מסכנת את היציבות. אובמה, בלי ביבי, פועל ברצינות מול אירן למרות שהוא "מוסלמי". אולמרט לעומת ביבי לא דיבר, ויום מסויים גילינו שמשהו בעל חשיבות הופצץ בסוריה. יחי ההבדל הקטן

60 ישראלי זכה בפרס נובל ועבודתו מספקת תשובה לאנשים כשביט. לא תהיה תקיפה ישראלית!!! יריב א.
  • 17:20
  • 23.02.12

צריך לבחון את שתי החלופות ואת הנקודות החיוביות והשליליות בשתיהן. חלופה ראשונה היא תקיפה ישראלית בגלל שאולי לאירן יהיה נשק גרעיני. (כולם---כולל ברק ונתניהו יודעים שלאירן אין עדיין נשק כזה). ההסתברות שמהלך כזה ישיג את מטרותיו----הרס או דחייה להרבה שנים של התוכנית האירנית ---איננו 100%. כלומר יש סיכוי שאירן לא תפתח נשק גרעיני ויש סיכוי שההתקפה לא תצלח.לעומת זאת מה שיש לו הסתברות של 100% הם התגובה האירנית והתגובה העולמית. אירן תגיב במטחי טיליןם על ישראל שנזקם יגמד את נזקי הסקאדים של עירק במלחמת המפרץ ושל חיזבאללה במלחמת לבנון השניה. האם העורף הישראלי מוכן ומסוגל לספוג מטחים כאלו?---כל אחד צריך לדעת שהתשובה היא שלילית. התגובה העולמית תהיה מהירה ומכאיבה אולי יותר. אם מחירי הנפט יעלו ב 50% או אולי אפילו ב 100%, אירופה המערבית וארצות הברית ידרדרו למשבר כלכלי שהמשבר של 1929 יחוויר לעומתו. מאות אלפים ואולי מיליוני אנשים שיאבדו את מחייתם, בתייהם וחייהם, לא ירדו על ברכיהם וישתחוו למטורפםם הישראלים שהמיטו שואה כלכלית כזו עליהם ועל מדינותיהם. ובמדינות אלו יש יותר יהודים מאשר בישראל וגם הם יפנו עורף לישראל. רוסיה כבר שלחה רמז די עבה שהיא תגיב אם ישראל תתקוף. גם הרוסים ובמיוחד הסינים צריכים נפט במחירים סבירים כדי לא להתמוטט. מועצת הבטחון תתכנס תוך פחות משעה של התחלת התקיפה ותטיל סנקציות כלכליות ומדיניות על ישראל שתחסל את מדינת ישראל. במיתון של 1966 עזבו יותר מחצי מיליון ישראלים את הארץ. הפעם יעזבו המיליונים שעוד ישרדו אחרי התגובה האירנית והסנקציות מאירופה ומצפון אמריקה.
הנשיא פרס מבין זאת היטב. עושה רושם ששביט---חפרפרת של "ישראל היום" בעיתון הארץ---מעדיף להתעלם מכל דבר שאפילו מדיף שמץ של ניחוח של הגיון.

61 כמה אוויר במאמר אחד ערן בנימינה
  • 18:03
  • 23.02.12

1. נתניהו לא גרם להצבת איראן בראש סדר בעדיפויות- הדוח של סבא"א, הנסיון ההזוי של האיראנים לחסל את השגריר הסעודי בוושינגטון וההסתערות על השגרירות הבריטית הזיזו יותר מכל פטפוטי הסרק של הצמד נתניהו-ברק.
2. כל עוד אובאמה לא דאג לחזית מערבית הוא היה אנטישמי, ברגע שיש סנקציות כנגד איראן, באחדות מרשימה- הוא נגרר אחרי ביבי?
3. חוץ מלברבר, לא אני ולא ארי שביט יודעים מה היתה מידת מוכנותה של ישראל בימי שרון ואולמרט וכמה היא מוכנה היום. די ברור שהמוכנות היום משקפת את התכנון של לפני 5 שנים. אינני יודע על איזו יד נעלמה ארי שביט מייחס לשרון אולמרט- הראשון הכריז על חומת מגן וביצע את ההתנתקות, השני יזם 2 מחלמות מוגבלות והורה על תקיפת הכור הסורי, למרות התנגדותו של אהוד ברק, אלילו של שביט שעושה קולות של גיבור גדול.
עד היום נתניהו- ברק הפליאו בדיבורים, אך לא העזו לצאת למבצע תגובה ל4 סבבי לחימה בהם החמאס הושיב מיליון אזרחים במקלטים.
4. מי שרוצה לתקוף באיראן, צריך ליזום מהלכים מדיניים, בנוסף להוראה מינסטריאלית לחיל האוויר להתכונן ולכותב הנאומים מישראל היום לעבוד על סקיצה להגיג חדש. ראש ממשלה רציני היה מוכן לבלוע צפרדעים בשטחים אחרים על מנת להגיע מתואם ומגובה מארה"ב ומאירופה. גם אם נלך לשיטתו של שביט, שהגיגי נתניהו תרמו למאמץ- מה קורה היום? במקום להיות מגובים על ידי האמריקאים, הם משתמשים בנו ככלב נובח ובשעת האמת מבהירים שלא נעז לתקוף.
5. להבא מומלץ להקדים את התדרון במגדלי אקירוב לצהריים, זה יחסוך שטויות במאמר

62 תגובתי לא פורסם. דב ניימן
  • 18:15
  • 23.02.12

איני יכול לקבל את דעתה או שיפוט של תגובתי, בשעה 14,06, זאת הייתה זגובה חיובית ביותר אל מאמרו של ארי שביט, כן, כמובן שאנוכי מסכים עם דבריו, אז מדוע לא פורסם, זאת לא פעם הראשונה, אבל זאת פעם אחרונה שאני אגיב עם תגובתי לא יפורסם, אני מציע לכם נכבדים לעיין עוד פעם בתגובתי,לעיל.

  •   דב ניימן, אל תתייאש שלום שלום
    • 21:41
    • 23.02.12

    עורכי התגובות מ"הארץ" מסננים תגובות מכל מיני סיבות עלומות.
    כתוב את תגובותיך ב WORD , כדי שתוכל לשלוח שוב ושוב.
    אל תוותר על האמת שלך (מה שלא תהיה).

63 לארי, היועץ הנוצץ יוסי מזרחי
  • 18:38
  • 23.02.12

משרת הדובר של נתניהו פנויה זמנית .
אתה חושב שאתה הוגה דעות אבל מתאים לך יותר להחליף את יועז (הנועז) הנדל.

64 טעית. האחריות היא אך ורק של נתניהו. אובמה הוא חלק מן הבעיות, ובוודאי שאין שום הגיון להטיל עליו אחריות.  (לת) אחד העם
  • 19:45
  • 23.02.12

65 מישהו מאמין שנתניהו יכול לנהל מלחמה? א
  • 19:59
  • 23.02.12

הרי אפילו את לישכתו הוא מנהל בצורה כושלת ביותר? ואם ייצא למלחמה כפי משהוא פותר את בעיות המדינה..אוי לנו ואבוי לנו..

66 ביבי עסוק ביותר מ 3 נושאים ציקי
  • 20:41
  • 23.02.12

נושא ראשון במעלה בסדר היום של רה"מ " אני , שני בעדיפויות אנו, שלישי אני,.......
אני. ומה עם השאר ?? שיחכו לא בוער

67 אני זועק קבל ארץ ועולם...מה הסיבה שאירן באמת תתקוף את ישראל ? זה לא ברור גם לפרסים המקוללים שאי קיומה של ישראל,גם גורלה של טהראן יהייה שווה....כל בר דעת יודע !! אין ישראל אין מזרח תיכון !!  (לת) נביא הזעם.................
  • 00:42
  • 24.02.12

68 מדוע העולם לא נזעק מפקיסטאן המגורענת ??? כשהטליבאן עוד יכול לשלוט שם...יגידו המתוחכמים אבל הם סונים ולא אימו על ישראל...  (לת) נביא הזעם.................
  • 00:44
  • 24.02.12

69 כול האחריות לחורבן ישראל על הימין הישראלי בלבד שי
  • 01:19
  • 24.02.12

על תפיל על אובמה את התיק

70 אנו קבלנים של ארצות הברית, אירופה? סמי ארלקיים
  • 10:47
  • 24.02.12

לעניות דעתי האיום האיראני, המניע שלו הוא נובע מאנטי כריסט, כאשר ויהיה להם נשק גריעיני? הם ישתלבו לאמנה האוסרת שימוש בכלי לא קובנצינאלי,
המנצח היחיד יהיה מוות ? לא משתלם להם???????
סמי אלקיים

71 מתקבל הרושם אילן חטאב
  • 22:02
  • 24.02.12

שאילולא ביבי, קמרון,סרקוזי ואובמה היו מתחרים בינהם מי יספק לחמינאי את הפצצה