המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

אין גאווה בירושלים של היום

צריך להודות ליעקב אילון: מגיש החדשות הרהוט והמקצועי ביותר בישראל כיום חשף, בלי שהתכוון לכך, את בלון ירושלים המנופח, את ישרא-בלוף החדשה. דווקא הוא מכל האנשים, שהקפיד תמיד שלא לגלות את השקפותיו, תרם בהתפטרותו לחשיפת שקרי ירושלים, הבירה המאוחדת לנצח נצחים.

לא, לא היה שום מניע פוליטי נסתר בצעדו, הוא התפטר כי מגיש חדשות אינו יכול לשבת מבודד באולפנו, הרחק מהמערכת שלו, ולעשות את עבודתו נאמנה. אבל כן, בהתפטרותו הוכיח אילון עד כמה מגוחך ומלאכותי הוא פולחן ירושלים של ישראל. את מעמדה של הבירה אי אפשר לעצב רק בחוק. גם אם מאה מגישי חדשות ישדרו מדי ערב מאולפניה, היא תיוותר העיר הכי קשה בישראל. אי אפשר להכתיב לתחנת טלוויזיה מסחרית היכן למקם את אולפניה, בדיוק כפי שאי אפשר לחייב מערכת עיתון או הנהלת בנק לעשות כך.

אבל הרגולטור הכתיב: ירושלים, וחדשות ערוץ 2 הרחיבו את הגבול (ואת האבסורד) עד לנווה אילן, ללא הועיל. אפילו הממלכתי במגישים, כיעקב שלנו, הבין שנסיעתו היומית במעלה שער הגיא לא תתרום למעמד בירתנו. גם הוא יודע שמרבית המחוקקים שחוקקו את חוקי ירושלים למיניהם, מקפידים להימלט ממנה כל עוד נפשם בם ולחזור בסופי השבוע לבתיהם בגוש דן, מבלי שאיש שואל למה. כה גדולים הם חוסר הביטחון וחוסר האמון של ישראל בבירתה, עד כי היא נזקקת לחוקים ולרגולטורים כדי לקיימה.

יש בעולם הרבה בירות מלאכותיות שקמו בצו השליטים או בתוקף הנסיבות. העיירה המנומנמת בון היתה במשך עשרות שנים בירתה של גרמניה המערבית, הרחק מעריה המרכזיות באמת; גם האג אינה הבירה האמיתית של הולנד; אנקרה אינה לבה הפועם של טורקיה; גם לא ברזיליה של ברזיל, לא אסטנה של קזחסטאן ולא יאונדה של קמרון. ירושלים לא שונה מהן בהרבה: לא העיר החשובה ביותר, לא המרכז הכלכלי או התרבותי של ישראל. אבל בשונה מכל בירה אחרת, לירושלים אין גם הרבה חסידים בעולם: אין מדינה בתבל, אף לא אחת, שמכירה בה כבירת ישראל.

את משחקי ירושלים אנחנו כמובן יכולים להמשיך ולשחק עם עצמנו. לא חשוב מה אומרים הגויים - כל השגרירויות נמצאות בתל אביב - חשוב מה עושים היהודים: מחליפו של אילון שדר-ישדר מירושלים. מתורגלים בצפצוף על העולם, אפשר היה להמשיך גם בכך, לו לפחות רוב הישראלים היו רואים בירושלים את מרכז חייהם. אלא שלהוציא את החרדים, הדתיים-הלאומיים והעולים מאמריקה, ירושלים נהפכה בשנים האחרונות למקום שהישראלים בעיקר מתרחקים ממנו.

בצדק הם מתרחקים ממנה. עוניה, הלכלוך שבה ועזובתה זועקים למרחקים. בפארק המרכזי שלה גרים זה חודשים ארוכים כמה מענייה באוהלים, בקור הירושלמי, והעירייה מנתקת אותם מזרם החשמל. אין עוד מקום שבו נפערים פצעיה של החברה באופן חריף כל כך, על כל מתחיה; בין חילוניים לדתיים, מזרחים לאשכנזים, יהודים לערבים. אבל מעל לכל מתנוסס בשמי הבירה דגלם השחור של הקיפוח והכיבוש. אין עוד עיר שבה הם בוטים כל כך, עם הפער הזועק בין השכונות היהודיות והפלסטיניות, עם שוטרי מג"ב בכל פינה, עם ההפרות המשוועות של חופש הפולחן, עם המתנחלים שדוחקים את רגלי הפלסטינים משכונותיהם, עם דו-קיום שהוא חד-קיום - ליהודים.

אין לישראלי כל סיבה להתגאות בירושלים של היום, גם יופיה המרהיב וההיסטוריה המרתקת שלה הלכו עם השנים והיטשטשו לנוכח הכיעור של הקיפוח והכיבוש, ששום חומות עתיקות, מוארות באור נגוהות לא יכולות לכסות עליו. יעקב אילון לא ייסע עוד לירושלים ואנחנו הפסדנו מגיש חדשות מחונן. אבל הבה ונודה על האמת: אילו היתה העיר שונה - צודקת, חופשייה, נאורה ויפה יותר, אולי היה עוקר אליה מרצונו, ללא כל חוק, ואתו כל מחלקת החדשות שלו.

Read this article in English: Eilon forgot thee, Jerusalem

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אז תל אביב הנהנתנית היא הבירה? יעל
  • 05:07
  • 23.02.12

בן גוריון בזמנו הבין שירושלים היא העיר שתקבע את האחזותינו באדמת ישראל.
חלק גדול מהקרבות היו על הדרך לירושלים.
ואי אפשר להשוות את ירושלים לשום עיר בעולם.
עדין ירושלים היפה ויש בה היסטוריה שאין לאף עיר בעולמינו.
הדוגמאות שהביא גדעון להשוואה מגוחכות.
באופן עיקבי גדעון שונא כל דבר במורשת ישראל וטיעוניו הפעם רדודים .
הוא לא היה מעז לצאת ולאמר למוסלמי כי עבורם ירושלים היא בעצם כלום, כי בקוראן ירושלים לא מוזכרת .
כי העליה לרגל מטופשת מלאת קנאות דתית , חוסר סובלנות ומפיצה שנאה.
גדעון יוצא כיום נגד ירושלים? לפעמים נראה שגדעון מעוניין בחורבן נוסף כדי להגיד אחר כך, אמרתי לכם.
על אפו וחמתו ירושלים היא בירת ישראל האחת ויחידה.
ואני חילונית מוחלטתץ

02 כתבת לאור נחסמה לתגובות אז נעשה זאת כאן (אני תמים אני יודע). רצח האופי שעשתה עוזרת הבית של שרה נתניהו חצה כל קו אדום אפשרי ואפשר שגם לאור היה במכפישים. כעת השרלטן הזה מגן על העוזרת בית. היכן הוא היה כאשר הכפישו את שרה נתניהו בעיתונו שלו. צבוע אחד  (לת) יהודה
  • 05:28
  • 23.02.12

  •   ה"שרלטן" הזה מגן אולי על "העוזרת בית" אבל עוזרת הבית תלתה בצדק את הכביסה המלוכלכת ברח' עזה. יש כל מיני שרלטנים, אתה (יהודה) אביר שרלטני השפה העברית.  (לת) א.ב.י
    • 12:19
    • 23.02.12

03 טור מדויק. שום דבר טוב לא יכול לצאת ממקום שבו "אלוהים" חשוב הרבה יותר מהאדם, מהחיים הפשוטים, מהיומיום האזרחי עדו
  • 05:58
  • 23.02.12

אבל יש כמה דברים טובים בירושלים: האוניברסיטה העברית, מוזיאון ישראל, הסינמטק, פאבים נחמדים, מסעדות טובות, ממילא, מחנה יהודה, קולנוע סמדר, ומעל לכל- כביש 1.
חבל שכל אלה בטלים בשישים מול העוני, הצפיפות, הקנאות, הגזענות, הערסים (יש בשפע בירושלים), ה"עמישראליות" הדביקה, מערכת הכבישים הבלתי אפשרית, ובעיקר- התחושה המעיקה ברחוב שהמקום פשוט לא נתפר למחייתם הרגילה, הפרוזאית, היומיומית, של "סתם" בני אדם שמעוניינים לחיות את חייהם האזרחיים הפשוטים ומי יודע, אפילו להנות מהם.

04 תל אביב יותר טובה מירושלים מאותה סיבה שרמאללה יותר טובה מעזה, וקנדה יותר טובה מסעודיה ע.א
  • 06:04
  • 23.02.12

איפה שיש הרבה דתיים (מכל דת) החיים נוראיים, איפה שיש קצת דתיים- החיים יפים. מסקנה : אלוהים זה מחלה נפשית.

05 אלון, כמו עיתים אחרים בתחומו, התפטר כי הערוץ נעשה תלוי בכסף ממשלתי, בביבי וממנוייו הפוליטיים, בתקשורת. כל הערוצים הפכו לנרצעים ועיתונאים הסבורים שעל הטלביזיה להיות ביקורתית ולא דוגמטית, נוטשים. לוי לא צריך לנצל את פולחן ירושלים, המטומטם כשלעצמו, כדי להסיט את העיקר, לטובת התפל.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 06:08
  • 23.02.12

06 עיר פאנאטית Expatriot
  • 06:18
  • 23.02.12

רוב תושבי ירושלים הם אנשים פאנטיים וגזעניים - פשוט גזענים ששונאים זה את זה!

07 כל הכבוד, נכון מאד. הפתרון ארנון
  • 06:32
  • 23.02.12

הוא לחלק אותה, ויפה שעה אחת קודם

08 גדעון, זה לא באמת יעזור אתה יודע, ירושלים היא הבירה דני
  • 06:36
  • 23.02.12

ולא מדינת תל אביב. הדעות שלך הופכות הזויות יותר מידי מאמר.

09 זו הפעם הראשונה שאני מסכים עם גדעון לוי: ירושלים מעולם לא היתה בירת ישראל. זו יצירה מלאכותית של הכיבוש הציוני. ותוכיח התפטרותו של קריין החדשות. דאוד מלך ישמעאל
  • 06:42
  • 23.02.12

גידי, ירדת מהפסים (או אולי מעולם לא היית עליהם?)

10 אם ירושלים נחשבת לעיר מתה עבור מרבית הישראלים , נתניהו ממשיך לירות בה בראש לוידוא הריגה, יומיום  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 07:11
  • 23.02.12

11 ירושלים היא העיר היחידה בעולם שבה נולדים מדי יום ילדים חסרי כל אזרחות, לא אזרחות ארצם ולא אזרחות אחרת כלשהי. זאת לתפארת מדינת ישראל שכבשה את העיר ואנסה אותה ואת תושביה לא ראתה ממטר. התוצאה ההכרחית למחדל זה, ששותפים לו כל ממשלות ישראל וכם הכנסת וכן בית המשפט העליון, הוא החזרת העיר המזרחית לבעליה הפלסטינים.  (לת) רמי יובל
  • 07:21
  • 23.02.12

12 ירושלים איננה מקום תחת כיבוש יותר ממקום מגוריך בשיח מוניס. ה"עולם", או יותר נכון השמאל האנטי ישראלי, אינו מכיר גם בזכותך על תל אביב או כל חלק אחר של מדינת ישראל ותומך במאבק הטרור הערבי להשמדתה.  (לת) איתי
  • 07:21
  • 23.02.12

13 לכל חור אתה דוחף את "הקיפוח והכיבוש"? מה הקשר לעניין הזה? אין קשר. יעקב אילון מצא תירוץ לברוח מהספינה הטובעת שמספרה 10, זה הכל נ
  • 07:33
  • 23.02.12

מגיש חדשות מחונן? יש עוד אלף כמוהו שעומדים בתור ויכולים לעשות את העבודה הזו (קריאת טקסט רץ - אכן מלאכת מחשבת שדורשת כישורים ייחודיים שכוללים קול רדיופוני, מראה אשכנזי שמרני ומאופק שלא יפריע בעין לרוב צרכני החדשות ו... זהו), לא פחות טוב ממנו, ואולי יותר. סביר שלא מעט מהם ממילא תושבי ירושלים.

ואגב, אתה בוודאי מאוד מתגעגע לירושלים של לפני ה"קיפוח והכיבוש", לפני שנת 67'. היא באמת הייתה מקום נפלא לחיות בו, פורח, משגשג, ובעיקר משרה תחושה נעימה של ביטחון ויציבות. מקום שכולם נהרו אליו בהמוניהם - עד שהכיפוח והקיבוש, או הכיבוח והקיפוש, או מה שזה לא היה ב-67, השחית את עיר השלום והשלווה הזו והפך אותה מגן עדן עלי אדמות, למה שהיא היום.

14 סתם הכנסת את האפליה והפערים באופן מלאכותי - מה שקלקל את ירושלים היא הדמוגרפיה החרדית.  (לת) י. ירושלמי
  • 07:34
  • 23.02.12

15 איזה קישקוש..ישראלים עוזבים רק כי אין פרנסה..עיר נהדרת(בין לאומית/דתית)  (לת) har tk
  • 07:40
  • 23.02.12

16 שקרי י-ם: במשך עשרות שנים מחנה הפליטים קלנדיה הוא חלק מי-ם והנה פתאום נו-אילן היא גם חלק מי-ם.....  (לת) איציק המרכז itzikhe@gmail.com
  • 07:41
  • 23.02.12

17 כל מילה בסלע .כוחנות,גזל,קיפוח,כיבוש=זועקים מכל פינה בעיר. די לראות את השלט השחור הענק מעל הסינמטק המתריס מול חומות העיר העתיקה על מרכז בגין.זה השחור.זה האיש.זה הימין. אין פלא שבזכות הימין הפכה ישראל למשוקצת  (לת) שומר חוק
  • 07:41
  • 23.02.12

18 יעקוב מצדיק את מעמדו וגדעון גם שכן הציונות כיום היא הנצלנית ומביישת את נעוריה בכיבוש משחית ומביש  (לת) פלץ
  • 07:45
  • 23.02.12

19 בירושלים אין שמחת חיים, רק החילונים יכולים להעניק שמחת חיים לעיר הזאת.  (לת) לא יעזור בית דין
  • 07:49
  • 23.02.12

20 מניפולציה בשקל (מזכיר את עראפת)...קורא ולא מאמין לדמגוגיה הזולה והארסית.כוללת ארס ציוני נבזה. מבולבל ולא יודע אם להתייחס לעיתונאי רדוד, או לעיתון שמאפשר למאמר ילדותי ורעוע, ללא אחיזה במציאות, להכתב.  (לת) אייל
  • 07:54
  • 23.02.12

21 מאמר מתנשא חלול ורדוד ברמות גבוהות. לקחת עלה ולצייר עליו יער...זו אומנות הכלום. למזלנו אפילו גוי שיקרא את המאמר, לא יבין מאיפה האסטרונאוט נחת...  (לת) רוני
  • 07:57
  • 23.02.12

22 הנה תשובתה של אשת המדען שחוסל לכתבה של גדעון לוי עותן שפשט את רגלו המוסרית
  • 08:09
  • 23.02.12

מוסטפה אחמדי רושן, הבכיר במתקן הגרעיני בנתנז, חוסל בחודש שעבר בטהרן. אשתו סיפרה בראיון ש"מטרתו האולטימטיבית הייתה להשמיד את ישראל". היא ידעה שבעלה יהפוך לשהיד, "אבל לא חשבתי שזה יגיע מוקדם

23 מאמר יפה ולצערי כל מילה נכונה קומו
  • 08:14
  • 23.02.12

זאת עיר שלפני 20 שנה אני הייתי מאוהב בה. הגעתי אליה במיוחד כדי לטייל בה ובסמטאותיה. היום אני לא עולה אל העיר אלא אם אני ממש חייב.

24 כרגיל.ראייה חדה ונוקבת אחד העם
  • 08:19
  • 23.02.12

אין תחליף לגדעון לוי.גם אין מקביל לו בשום עיתון.כירושלמי לשעבר אני מוקיר רגלי ממקום הולדתי שהשתנה לרעה לבלי הכר.אילו ראש העיר היה קורא דברים נכוחים אלה היה תורם לפחות לריכוך הדחיה מן העיר ועושה מעשה לדאוג לניקיון ולבלום תנועות ימין קיצוניות לצבוע את העיר בצבעים חומים.

25 גדעון ההשתלחות שלך בירושלים גרמה לי לרחם עליך הידד לחופש הבירבור בארץ של היהודים.  (לת) ירמיהו
  • 08:29
  • 23.02.12

26 אין גבול להתממות - מה הקשר לכיבוש וקיפוח? יוסי
  • 08:32
  • 23.02.12

עודד בן עמי למשל, עושה כל יום את דרכו לירושלים. אילו יעקב אילון היה תושב מבשרת, מרחק 20 דקות נסיעה מירושלים, גם אז הוא היה נוהג כך? או אם למשל, הוא היה תושב ירושלים והיה צריך לעשות כל יום את דרכו לתל אביב, הרי גם אז הוא היה מתפטר. ומה היה כותב גדעון לוי אז? ששייח מוניס, היא רמת אביב, היא שטח כבוש?...

  •   נוה אילן היא ירושלים? עיתונאי
    • 11:04
    • 23.02.12

    האולפנים הם בנוה אילן והבלוף גדול עוד יותר - הרשות השניה
    "הכירה" בנוה אילן כירושלים...

27 יפה דיבר לוי הפעם  (לת) אזרח
  • 08:39
  • 23.02.12

28 גדעון, תפסיק להיות אדם חד-מימדי. אתה יותר חכם מזה. לא צריך לקשור כל דבר ביקום בכיבוש. זה כבר מתחיל להיות פאתטי ומשעמם. הרי העולם והקיום האנושי קצת יותר מורכב. משוואת הקיום והמוסר שלך מורכבת ממשתנה אחד ויחיד, וזה אבסורד.  (לת) יעקב שמש
  • 08:43
  • 23.02.12

  •   הכיבוש הוא לא המרכיב היחיד, אבל העיקרי. תוציא אותו מהמשוואה, והדרך לפתרון קרובה מתמיד.  (לת) קוטוזוב
    • 09:33
    • 23.02.12

  •   מר גדעון לוי אינו אדם חד מימדי בוזגלו
    • 09:41
    • 23.02.12

    לפי המאמרים שהוא כותב אני מסיק שהוא רב מימדי בהחלט. אני שואל אותך במלא הרצינות שאלה שמטרידה את מנוחתי: לשם מה הכיבוש של יותר מ-45 שנים? מה השגנו עד היום על ידי אחזקת השטחים שכבשנו ב67 מלבד מיליארדי דולרים מבוזבזים על התנחלויות שגם הן לא מביאות שום תועלת... 45 שנים... לשם מה? וירושלים שהפכה להיות שחורה משחור? ועניה ומלוכלכת ומקור לסיכסוכים? זאת עיר קדושה? זאת בירת ישראל? מצידי שיחלקו אותה לפרוסות פרוסות לכל החפץ בה...

  •   "הכיבוש" הוא ההצדקה היחידה לעצם קיומו של האיש הרע הזה. ביום שבו יסתיים הכיבוש, יפרוש האיש ממלאכתו המתועבת ויסתגר בד' אמותיו. לא צריך לכעוס עליו - הוא פשוט ראוי לרחמים.  (לת) גורדון
    • 12:02
    • 23.02.12

29 ירושלים כרמון
  • 08:50
  • 23.02.12

יש עוד סיבה לכך ירושלים על הפנים וזה בגלל שכוכבים כמו גדעון לוי גרים רק בתל אביב הנפלאה.

  •   ירושלים לא על הפנים. אני מתענג לגור בה. עיר מקסימה. די עם השטויות. רן
    • 10:18
    • 23.02.12

    ואני אומר זאת בתור מי שיודע ואוהב לבלות ומחפש ארועי תרבות וחובב טבע.

30 החוק היה קיים בטרם קיבל ערוץ 10 את זכיונו. פשוט במשך שנים התעלמו ודחו אותו אילן
  • 08:51
  • 23.02.12

זה הערוץ שמלכתחילה בחר לא לשדר מירושלים. הרגולטור גם הכתיב הפקות מקור... אז גם פה לא להתערב, לתת לאידלסון להכתיב ?? אין לי שום אהדה יתרה לירושלים ואני מודה שלא ביקרתי בא בשנים האחרונות והיא פשוט לא מעניינת אותי אבל ההקשרים של הכתב לא קשורים לכלום...

31 גדעון לוי מדהים כל פעם מחדש במציאות ההזויה בה הוא חי יויו
  • 08:57
  • 23.02.12

ובכל זאת אין גאווה גדולה יותר מלדעת שרק בישראל גם דעות הזויות כמו שלו יכולות להשמע באופן תדיר.

  •   לא רק בישראל גם בשבדיה, דנמרק, ארה"ב, אנגליה, ברזיל. באמת פספוס שאנחנו לא כמו שכנינו מצפון ומדרום זה בטח מאוד מאכזב אותך  (לת) מוטי
    • 09:40
    • 23.02.12

32 תל אביב מאור הגולה יאיר
  • 08:56
  • 23.02.12

יש הרבה בירות שקמו מאפס בצורה מלאכותית. גם ירושלים היתה כפר קטן כשהחליט מי שהחליט להפוך אותה לבירה. מאז עברו כ-3000 שנה, אבל כמו כל בירה - גם את ירושלים צריך היה מאז ומתמיד לתחזק ברגולציה.

אבל מגיש החדשות התפטר - זה באמת מתחיל להיות קשה...

דרך אגב אפילו את ברלין - עיר העולם המדהימה - צריך לתחזק מלמעלה כי היא לא מחזיקה את עצמה.

33 גדעון אתה שוב לא מדייק איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:01
  • 23.02.12

אתה מכנה אותם דתיים לאומיים אך השקפותיהם לאומניות ולכן צריך לכנותם דתיים לאומנים

34 אין צורך לפרסם רק תקראו את זה... ליאור
  • 09:03
  • 23.02.12

לכבוד גדעון היקר, דווקא מקום שלוקח מלח וזורק על כל הפצעים הפתוחים שלנו כעם (אבל רק אחרי שהוא מוודא ששמנו לב לכאב...) הוא מקום שאני ארצה לחיות בו כי רק במקום ההוא אהיה מודע למכאובי הכאב הוא מערכת הגנה חשובה הוא דואג שנדאג כי הרי מי דיבר על האפליה הנוראה בין נשים לגברים בחברה שלך לפני שדיברו עליה בשלהם ? הרי רק במקום הזה אפשר לצמוח ירושלים היא לא פצע בלב האומה היא כמו טריאטלון כואב קשה מסובך בטירוף (אני אפילו מוכן להודות למרות שיש שיגידו שזה ״קצת״ כפירה שלפעמים קצת מיותרת) אבל כיפית ובריאה הבורח ממנה דומה לספורטאי מקצועי איש ברזל (או זהב) של ממש שמעדיף לשבת בתל אביב התכוונתי בביתו האישי והסגור (בדיוק בפינה בצד זאת עם הכורסא , ככן שם...) אני לא יודע למה אבל הייתי רוצה לראות קצת ממך להתעצבן ובעיקר להבין מי אתה ומאיפה באת ,מקווה שגם אתה רוצה ,ליאור.

35 לעתים הלאומנות עוורת יותר מן הדתיות.  (לת) סתם אלמוני
  • 09:07
  • 23.02.12

36 דיוק: האג היא לא בירת הולנד אלא רק מושב הפרלמנט, אמסטרדם היא הבירה אחד
  • 09:08
  • 23.02.12

כתב יפה למרות זאת !

37 אני מוצא את עצמי מסכים איתך שוב (חוץ מהקטע עם ה"כיבוש" ) וזה מדאיג מאד. ירושלים היא עיר קשה ,ללא רוח חיים רצינית כזו בלי שום חיוך. ותמיד יש בה משהו דוחה. אני חש מועקה ברגע שאני נכנס אליה.  (לת) קול ההיגיון
  • 09:14
  • 23.02.12

38 חרדים, חובשי כיפות ועולים מארה"ב גילי
  • 09:19
  • 23.02.12

הם פלח לא מבוטל מהאוכלוסיה שרק הולך וגדל... מה שגדעון אומר הוא שחילונים ישראלים מדירים את רגליהם מירושלים - אך הם עצמם מודרים דמוגרפית, לאט אבל בטוח. ירושלים יהודית איננה בלוף היא מציאות בשטח. בקרוב החילונים יחיו בגטאות כמו המיעוט שהם עומדים להיות.

39 צודק, צודק, צודק!  (לת) טל
  • 09:20
  • 23.02.12

40 תל אביב שחף
  • 09:32
  • 23.02.12

בתל אביב, עירך האהובה, האפלייה בין הצפון לדרום גדולה באלפי מונים מזו שבירושלים. בתל אביב מתרחשת לנגד עינך עבדות של ממש (העיר עם מספר מהגרי העבודה הגדול ביותר בארץ). אני "גאה" בתל אביב.

  •   בתל אביב שירלי
    • 16:15
    • 23.02.12

    יש התקוממות ערה ופעילה של תושבים בדיוק נגד הפערים האלו, בתל אביב תושבים מתגייסים כאנשים פרטיים ליוזמות כמו "מרק לוינסקי" על מנת לדאוג לאוכלוסיה שהמדינה מתעלמת ממנה ונותנת לה למות ברחוב. גאה מאוד בתל אביב, בלי שום מרכאות

41 שימוש בהכללות פוגע באמינותך - אני אוהבת מאוד את ירושלים ולא רוצה לגור בשום מקום אחר ירושלמית חילונית שמאלנית
  • 09:33
  • 23.02.12

כמה קל לברוח - אולי פשוט תעבור לחו"ל, שם בטח הכול יותר פשוט.

42 שכחת להזכיר את נוט גינגריץ' שהבטיח להעביר את שגרירית ארה"ב לירושלים, מיד אחרי שיכנס לבית הלבן אחרי טקס השבעתו לנשיא ארה"ב.  (לת) virus interneticus
  • 09:37
  • 23.02.12

43 ושכחת את הפסיקה העלובה של רצח ההומלס וגם שכחת לציין שאם הכנסת הייתה בת"א אולי היינו באמת אור לגויים  (לת) ערן
  • 09:39
  • 23.02.12

44 גדעון מדהים כל פעם מחדש,אך תן כתבה על הטבח בסוריה.  (לת) למה לא?
  • 09:39
  • 23.02.12

45 חבל שאין אפשרות להכניס את מוחו לתוך תרנגולת.  (לת) שוחט מבוטל,
  • 09:42
  • 23.02.12

46 גדעון, תרכיב משקפיים, דברייך גיבובי שמאלץ בטישו. . .  (לת) 38 שנים בירושלים
  • 09:44
  • 23.02.12

47 לצד הכיבוש, ההתחרדות הביאה קנאות, הזנחה ולכלוך. אבל לוי לא יגיד זאת.  (לת) גדעון לוי יפה מדי בשביל האמת
  • 09:46
  • 23.02.12

48 גדעון לוי צודק. ירושלים נעשתה מאוסה ואין שום הנאה לבקר בה. היא לא מטופחת, מלאה חרדים עוינים והאוויר בה, שהיה צלול כיין, התמלא בריחות לאומניים, שאי אפשר לשאת. ברור שזה קשור לכיבוש ולתרבות הגלותית החשוכה ששולטת בה. מעט נקודות האור בה כבות, אחת אחת.  (לת) תל אביב היא העיר הישראלית
  • 09:53
  • 23.02.12

49 אלון, כמו עיתים אחרים בתחומו, התפטר כי הערוץ נעשה תלוי בכסף ממשלתי, בביבי וממנוייו הפוליטיים, בתקשורת. כל הערוצים הפכו לנרצעים ועיתונאים הסבורים שעל הטלביזיה להיות ביקורתית ולא דוגמטית, נוטשים. לוי לא צריך לנצל את פולחן ירושלים, המטומטם כשלעצמו, כדי להסיט את העיקר, לטובת התפל.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 09:54
  • 23.02.12

50 לצערי היום ירושלים היא עיר של גזענות ושל חושך.  (לת) מסמר חלוד
  • 09:59
  • 23.02.12

51 אמנם רואים בה את כל כאבי הכיבוש והפערים החברתיים, אך יש כאלה שהיא טובה הרבה יותר ביניהם מתל אביב, דווקא בשל המורכבות, הגיוון החברתי, והשאלות שהיא מעלה. ובתל אביב אין קרע ודיכוי בשכונות מסויימות שיושבי בתי הקפה עוצמים אל מולם עיניים???  (לת) מיה
  • 09:58
  • 23.02.12

52 זו העיר הגדולה בישראל והמרכז ההיסטורי של היהדות קיטו
  • 10:05
  • 23.02.12

נכון שזו עיר קשה עם המון בעיות (שחלק גדול מהן אפשר לפתור באמצעות חלוקתה), אבל אין ספק שהיא צריכה להישאר הבירה. גם אבות הציונות חשבו כך.

53 גם אין גאווה עם כתבים כמוך במדינת  (לת) ישראל,
  • 10:05
  • 23.02.12

54 טוב, לא זורם איתך הפעם, גדעון אחד בירושלים
  • 10:15
  • 23.02.12

בדרך כלל כן

55 )אתה לא יודע על מה אתה מדבר גדעון לוי.אם מישהו מתרחק מירושלים ולא מגיע אליה זה אתה. התיאור העלוב שלך על ירושלים היא פרי דמיונך. ירושלים לא מלוכלכת יותר מערים אחרות למעט רחוב ראשי ששימש פעם כניסה ראשית לעיר כי הוא רחוב מסחרי צפוף ביותר ובו נמצא שוק מחנה יהודה שהוא אתר תירות - ראה אתר אינטרנט- צבעוני ומרהיב . קשה לנקות כמה פעמים ביום רחוב כזה. אז לומר שירושלים מלוכלכת? זה מלוכלך לומר זאת. כן יש מה לשפר. אגב אני הזדעזעתי מהלכלוך באמסטרדם כאשר בקרתי שם בפעם הראשונה. ירושלים איננה עלובה. היא מקסימה על שלל שכונותיה שכל אחת מהן היא עולם בפני עצמו. מצבור של היסטוריה אין הרבה ערים כאלה בעולם. יש שכונות מודרניות רבות. וגנים בהם הרבה. יש אזורים מקסימים ביופים שתענוג להלך בהם. השווקים בעיר העתיקה ה"כבושה" הם קסם בפני עצמו יעיד כל תיר יעיד כל ירושלמי המהלך בהם. לעמוד על המקח!! הרובע היהודי מפואר. הנופים מסביב מרהיבים למי שיש לו עיניים לפקוח אותן. יש פעילות תרבותית ומרכזי קניות שלא מבישות שום עיר. בילוי לחובבי טבע או למי שמעדיף קניונים. קונצרטים סרטי איכות, מועדונים צביקי
  • 10:15
  • 23.02.12

אבל אצלך גדעון לוי רק כיבוש וכיבוש וכיבוש וכיבוש. אוי כמה שנמאסת. אתה פתטי. והפעם גם לא דובר אמת.

56 זה קובע את דעתך ? מאהל בפארק מרכזי שלה? זה מה שהיה בשדרות רוטשילד. אנחנו גאים ואוהבים את הפארק וכואבים את חסרי הדיור שמצאו שם פינה. בירושלים לא מגרשים אותם כמו בתל אביב.  (לת) משה ב
  • 10:25
  • 23.02.12

57 מאמר מצויין כתמיד. רק תיקון עובדתי קטן: מישהו שפוי
  • 10:33
  • 23.02.12

האג מעולם לא היתה בירת הולנד, למרות מושב הפרלמנט והממשלה בה. בירת הולנד מאז ומתמיד היא אך ורק אמסטרדם.

58 גדעון, הפערים בתוך תל אביב גדולים עשרות מונים מבירושלים אורן
  • 10:43
  • 23.02.12

מתי ביקרת בפעם האחרונה בתחנה המרכזית הישנה? אפילו העיר התחתית ב"מטרופוליס" לא נראית ככה.
הרצון שלך להתרחק מכל מה שמריח מ"ישראליות" על כל הקונפליקטים שבתוכה גורם לך להסתגר עוד ועוד בתוך המטר המרובע של מרכז תל אביב. בעיניך הישראליות הזאת מלוכלכת ומסריחה (תמצא אותה גם בחדרה, רחובות, חיפה, כרמיאל ואילת). נמאס כבר לקרוא את שכמותך שמתגעגעים ל"אירופאיות" של ברלין ופאריס לפני מלה"ע ה-2 כאילו הם לא בערו ושרפו איתם את תושביהם והנאורות שעליה היו מבוססות.
הגיע הזמן להתמודד באומץ עם מה שאתה חלק ממנו, ולא להגעל כל הזמן ולנסות לנקות את ידיך שלך כאילו אתה לא חלק מאיתנו

  •   בתל אביב יש חרדים, ערסים וערבים לא פחות אם אחת
    • 11:43
    • 23.02.12

    מצרפים את יפו ובני ברק
    והאם שם אין ניצול, אפליה וקשרים לא בריאים בין המגזרים?
    ההבדל ששם מגזרים אלה לא נותנים את הטון בינתיים
    כמו בירושלים
    אבל היום הזה לא רחוק

  •   תל אביב 'השכילה' להרחיק את הערבים מגבולותיה (חוץ מיפו) ב1948, את החרדים מזרחה (בני ברק) ואת הערסים דרומה-מזרחה (התקוה -דרום ת"א בואך בת ים). ירושלים לא 'הצליחה' בזה ונוצר מין מיש מש מעורב ירושלמי כזה, שהוא ישראל לטוב ולרע. יש בזה גם טוב  (לת) מה נשמע, יורגן?
    • 17:55
    • 23.02.12

59 לוי צודק כהרגלו. למעט העובדה כי אמסטרדם היא אכן בירת הולנד נשומה
  • 10:50
  • 23.02.12

בהאג יושבים מוסדות השלטון: הממשלה, הפרלמנט, בתי המשפט והמלכה.

60 בירושלים הילדים שלי לומדים עם ילדי מהגרי העבודה, ילדים ארמנים, עולים, חילונים, דתיים. בירושלים אני יכולה ללמד אותם על קבלת האחר והשונה, ועל המורכבות החברתית, אך גם להנות מתרבות ויופי.. אתם לא מכירים את ירושלים והמבט מבחוץ כנראה מאוד לא משקף  (לת) מ
  • 10:56
  • 23.02.12

61 כל מקיאי הימין כאן יושבים במשרד של אשל? או במשרד של המתפוטר מהתעמולה?  (לת) שומר חוק
  • 10:57
  • 23.02.12

62 במצב פוליטי אחר היא יכלה להיות אחת הערים החשובות במזה"ת עיר קדושה לכל הדתות
  • 11:00
  • 23.02.12

יכלה להיות המטרופולין של מדינה אחת לשני עמים בפלשתינה ארץ ישראל.
או לחילופין ה"תל אביב" של המדינה הפלסטינית.
כשיבוא המשיח ישראל תשתלב במזרח התיכון ותהיה אחת הארצות המובילות בתחום המדע והבריאות.
הפלסטינים הם נידבך חשוב.
האיראנים מחליפים את ישראל בלחיות על חרבם.
ישראל לאט לאט מתפקחת מאשליית הכוח, ומבינה שעתידה תלוי בשיקום הפלסטינים.
שני לאומים חיים בארץ.
במדינה אחת או במעין פדרציה עם שיתוף פעולה רב.
היום כבר כולם מבינים את זה, וזה לא בעיה יותר.
צריך רק להתגבר על איראן.
איראן מנסה לתקן את האתמול.
גם ישראל מנסה לתקן את הטראומות של האתמול, במקום לבנות את ההווה למען המחר.
אבל זה הולך ומשתנה לאט לאט.
המפתח הוא בנימין נתניהו!
הוא מוביל את השינויי בעל כורחו.
הוא יצר את מחול השדים סביב איראן והוא היחיד שיכול לעצור אותו.
אירוניה מוזרה

63 ידוע שהמקום הטוב ביותר בירושליים הוא הכביש לתל אביב  (לת) אשר יגורתי
  • 11:05
  • 23.02.12

64 אני בעד ביזור רשויות התקשורת מהנימוק 'הביטחוני', רואה רחוק
  • 11:18
  • 23.02.12


ככלי ראשי בשמירת הדמוקרטיה רצוי להבטיח את קיומו ושלמתו בעורף אנושי
תומך ,
זכורה לי השתלטות קומוניסטית באירופה על מוקדי הכוח במדינה מיד לאחר שרשות השידור נפלה לידם ,

65 מקול ירושלים לקול קורא במדבר. . . מני
  • 11:24
  • 23.02.12

כבר בתקופת המנדט הקול הגיע מירושלים עד לאחרון התושבים בארץ
ישראל. . . וגם כאשר קול ירושלים הפך לקול ישראל, המרכז התרבותי
שאיחד את העם, הוא נשמע מירושלים: "קול ישראל מירושלים". . .

אולם כבר אז עם היכל התרבות והתיאטראות, האולפנים שהוקמו בתל-
אביב היטו את המרכז אליהם אבל מעולם לא שמעת "קול ישראל מתל-
אביב" ר"ל. . . ועכשיו, הקריין צריך לנסוע במיוחד לירושלים כדי להגיד

"קול ישראל מירושלים". . .

  •   מני, עם כל הכבוד לירושלים (קול ישראל, בניני האומה, כל משרדי הממשלה וכמובן שכ' גאולה ומאה שערים יש לתל ראביב דבר אחד שאין לי"ם : היכל התרבות. יש אמנם בירושלים חירבת אל אומה ואיזה תזמורת סימפונית עלובה (רמה של תזמורת סירטה בלוב) אבל לרמה של תזמורת שיינקין הפילהרמונית (מייסודו של ברוניסלב הוברמן) היא לא תגיע לעולם.  (לת) אוטו קלמפרר
    • 12:29
    • 23.02.12

  •   אגב, אוטו קלמפרר. . . מני
    • 13:02
    • 23.02.12

    התלונן בפני עמיתיו שכולם מוזמנים לנצח על התזמורת
    הפילהרמונית הישראלית רק הוא לא. . . אז ענו לו שזה
    בגלל שהתנצר. . . קלמפרר: אוף, בשביל הפעם האחת
    הזותי. . .

  •   מני, עשית לי את היום!! אתה גדול!!! לוואגנר היה מזל. הוא נולד ערל (למרות שגם על זה יש וויכוח) מה שבטוח הוא שהפילהרמונית לא היתה מעיזה להזמין את הנין שלו לבייום טבעת הניבלונגן. ישה חייפץ עדיין חרוט היטב בזכרון שלהם.  (לת) אוטו קלמפרר
    • 15:10
    • 23.02.12

  •   אגב, יאשה חפץ. . . מני
    • 10:37
    • 24.02.12

    ניגן רק את הסונטה לכינור סולו של ריכארד שטראוס ושילם על
    כך בהתקפה על זרועו (המבוטחת במיליונים!). . . אולם הבמאי
    מיכאל אוהד (קול ישראל, תל אביב!) הגניב, ובלי להודיע על כך,
    את "אלזו שפראך צאראטוסטרה" של ריכארד שטראוס לסדרת
    תסכיתים "מדיאה", עם גדולי שחקני תל אביב, ועשה היסטוריה
    לתרבות תל אביב. . .

    [18:00 - 23/02]

  •   למני. תודה! אתה ממש אינציקלופדיה מהלכת במשקל של שלושה רבעים שמקביל לואלס וינאי - לא של ריכרד אלא של יוהאן שטראוס..  (לת) אוטו קלמפרר
    • 21:32
    • 24.02.12

66 הצעה לגדעון. חייל לצערי הרב
  • 11:30
  • 23.02.12

גדעון אם כואב לך הלב על ירושלים שחילוניים בורחים ממנה ממניעים שונים. הייתי קורא לך דווקא ההפך בוא גור בירושלים. קרא גם לחילוניים לבוא הנה איתך. ככה בירושלים יהיה רוב חילוני או לפחות חילוניים בעלי השפעה על העיר שבטח ישמיע את קולו ויתרום רבות לשינוי חברתי-תרבותי בעיר.

  •   אתה מעט תמים... הגירה ספונטאנית לירושלים תוכל לקרות רק אם העיר תהייה אטרקטיבית. למה שירצו אנשים להקריב את ההנאות שלהם ואת איכות חייהם למען ירושלים? חשיבותה ההיסטורית של העיר עדיין לא עושה אותה ראויה להקרבה אישית כזאת. ירושלים צריכה להיות כיפית כדי שירצו לגור בה. והיא לא. ממש לא.  (לת) לחייל לצערו הרב
    • 16:20
    • 23.02.12

  •   נו, ברור שאתה לא מכיר את העיר ירושלמון
    • 17:30
    • 28.02.12

    אבל אתה מוזמן לשלם אלפי שקלים מיותרים בחודש כשכר דירה בת"א ולהמשיך לפנטז שכך נראים החיים הטובים

67 באנשי תקשורת ישראלים כמוך שהפכו לרועץ לקיום המדינה ההסתה וההכפשות השקרים העלמת העובדות שאינן מתיישבות עם התפיסה הפוליטית של גדעון הם בושה לתקשורת זו ראייה של שמאל שפוי וציוני. ציוני מונח שהפך טמא בעיני גדעון  (לת) גם אין סיבה להתגאות
  • 11:35
  • 23.02.12

68 וואלה צודק ! מקווה שגם הפלסטינאים קוראים את המאמר וחושבים כמוך וכמוני . ירושלים
  • 11:40
  • 23.02.12

בעצם אם הם יסכימו להצעתך להישאר ברמאללה ממש כמו שאנחנו נישאר בתל אביב , אז אולי בעצם תחזור ירושלים לגדולתה ? אבל אז התל אביבים יחזרו וגם הרמאללאים , וגם הבלאגן ? יכול להיות שגדעון בעצם טוען שירושלים תהיה יפה בלי דתיים וערבים ? גדעון ? יכול להיות ?

69 את כל מה שכתבתי עד עתה אפשר לגנוז. יש לי ממשיך.  (לת) קורט טוכולסקי
  • 11:50
  • 23.02.12

70 עם ישראל אינו זקוק לגושפנקה מקרין זה או אחר יהיה מוכשר ככל שיהיה. פישלזון
  • 11:52
  • 23.02.12

ירושלים, עיר קשה, פאנאטית ועוד כהנה וכהנה אבל היא בירת ישראל אלפי שנים וכך תמשיך להיות גם אחרי לכתו של הכתב מהעולם.
הייתי מציע לכתב וכל הערבים המתלהמים אשר הגיבו עד עתה לכתבה לדון במשהו הרבה יותר מוחשי והוא : האביב הערבי . אביב בו מנהיג רוצח את עמו וכל זאת מבלי לשמוע תגובה הולמת מהערבים .
אם כך נראה האביב הערבי אני תמהה איך יראה החורף שלהם...

71 הדבר הכי בירושלים: הכביש לת-אביב!  (לת) ספידי גונזאלס
  • 11:54
  • 23.02.12

  •   ספידי גונזלס - אתא גדול! אבל דיר בלק, הסתכל טוב טוב לשוליים. אנחנו יושבים בטרנטה עתיקה משנות החמישים אבל המיכשור הדיגיטלי כולל המצלמה הוא מעולה.  (לת) משטרת התנועה
    • 12:59
    • 23.02.12

72 Amsterdam is the Capital of the NL not The Hague RG
  • 12:19
  • 23.02.12

http://en.wikipedia.org/wiki/Netherlands

73 חוץ מאת רמת אביב אין מקום בארץ שלוי אוהב מודרניסט
  • 12:39
  • 23.02.12

וגם אותה, לדעתו. יש לתת - הוא קורא לזה להחזיר - לערבים. חופש הביטוי קיים בכל העולם המערבי. מאמרים מסלידים שכאלה בעיתון החשוב ביותר? דק בישראל!

74 עם כל הגבוד ליעקב אילון - ניראה שהשתן עלה לראשו..וגידעון? לא ראוי להתיחסות מאזין
  • 12:49
  • 23.02.12

...

75 העיר הכי יפה בעולם - ושימותו הקנאים (וזאת למרות מצבה הגיאופוליטי)  (לת) רועי
  • 12:54
  • 23.02.12

76 ירושלים יכולה להחזיר עטרה ליושנה ע''י חלוקת העיר מזרחית פלשתינאית מערבית ישראלית  (לת) עיר שתחולק לה יחדיו
  • 13:34
  • 23.02.12

77 כמעט כל טענותיך, גדעון, נגד הכיבוש והקפוח בירושלים צודקות אך חבל שהבאת דוגמאות שגויות בעניין ערי הבירה השונות וגם מגיש החדשות "המחונן", לא פחות, אינו תורם מאומה לבקורת הנכונה
  • 13:50
  • 23.02.12

ירושלים היא בירת ישראל מאז ימי דוד המלך ולישראל המתחדשת חשוב היה לחדש את הקשר הישן כדי לתת צידוק נוסף להקמתה ב 1948. בהשוואות תמיד יש מן הפרופגנדה אבל כאשר באים בטענות צודקות אין צרך בה, היא רק מקלקלת

78 צודק, עיר קודרת, גזענית, לאומנית וסמל הקולוניאליזם הארצי  (לת) אלונה
  • 14:17
  • 23.02.12

79 אתה צודק...אין הרבה מעריצים לירושלים בגלל זה השגריריות נמצאות בתל-אביב יואב
  • 14:21
  • 23.02.12

אבל בזמן שאתה מפנה אצבע מאשימה (או מראה הבנה בסיסית בגיאוגרפיה של בירות אחרות בעולם) ישנן 3 אצבעות עבות בשר שמכוונות אליך על השנאה שליבו אירגוני השמאל לדורותיהם והנציחו - ביחד עם העולם - את השקר שירושלים היא עיר כבושה. ישנן בירות מעטות בעולם שיש להם היסטוריה ונוכחות כבירה כמו ירושלים - אבל אתה מנוע מלראות זאת. המצב לא מזהיר היום בלשון המעטה טאני מקווה שאנשים כמוך לא יעמדו בדרכה להיות עיר בירה מודרנית של מדינת ישראל והעם היהודי, חילוני ודתי -----אני מקווה שתפרסמו את התגובה.

80 גדעון לוי אדם אמיץ שתמיד אומר את האמת למרות כל הקושי שבדבר.  (לת) ויקטור אל
  • 14:43
  • 23.02.12

81 מסכים בגדול ועוד משהו מזדהה
  • 14:59
  • 23.02.12

לוי שכח לציין ששכונות רבות, מהיפות בעיר (רחביה, טלביה) עומדות בשיממונם כיוון שרוב הנכסים נרכשו על ידי יהודים מארה"ב ומצרפת שמגיעים לשלושת הרגלים ומותירים בשאר השנה שכונות רפאים. כך אמר לי חיים גורי בפגישה שערכתי בביתו. עם כל הרצון הטוב והדאגה לקיבוץ גלויות, מן הראוי לחוקק נגד השתלטות כזו. גם תל אביב אינה חסינה בפני התופעה שאחד הסממנים שלה הוא עלייה חדה במחירי נכסים. אבל את זה אנחנו כבר יודעים. התחושה היא שירושלים מתקיימת "על אוטומט", בלי חשיבה ותכנון לעתיד. זה מאפיין את כל ההתנהלות הישראלית ברמה האישית, הממסדית והכלכלית אבל בירושלים זה מורגש ביתר שאת. יזמות, התפתחות ותכנון לטווח הרחוק הפכו למלות גנאי בישראל של עשרים השנה האחרונות, והתוצאות לפניכם.

82 ירושלים אהובתי מוקדון
  • 15:39
  • 23.02.12

איזו עיר מדהימה, היא גם למורת רוחו של גדעון לוי העיר הכי פלורליסטית במדינה, יש לנו, ערבים וחרדים וחילונים, ומכל הבא ליד. ותראה מה זה למרות שקשה עדיין חיים ילד ומסתדרים. בגוש דן יש לך בדיוק סוג אחד של אנשים ועוד המון מבקשי מקלט/ מסתננים. אחרי שגרתי שנה בלונדון המקום היחיד אליו רציתי לחזור היה ירושלים, עיר ילדותי. וגדעון, אני אשכנזי, חילוני, שמאלני. אנטי תזה שלך זה בטוח.

83 אומר לך מה מדהים אותי גדעון
  • 16:06
  • 23.02.12

העתון בו אתה כותב מאבד קוראים בקצב מסחרר. כבר הפסיקו להתנצח איתך כי כבר התעיפו מהכתיבה החד מימדית שלך.

אבל, מדהים שיש לך עדיין עדת שוטים שמגיבים בהתפעלות מכל פיפס שלך. ועדיין מפרסמים את הגיגך. בכל אופן אל תעלב ....

84 ירושלים מגעילה.  (לת) שירלי
  • 16:08
  • 23.02.12

85 לא, אני לא אוהב את העיר הזאת... ניר
  • 16:25
  • 23.02.12

לא, אני לא אוהב את העיר הזאת, וכל קשר שלי עם הדת שלה אני נולדתי היינו מקרי ביותר , אבל יחד עם זאת מורשת עם ישראל כאומה ולא כדת, קשורה קשר אמיץ עם העיר ירושלים כבירה היסטורית של העם הישראלי. אז אדון גדעון לוי שמור נע על מורשת עמך לפני שתשמור ותתחסד על עמים ומורשות שלא בעלי העומק ההיסטורי הנדרש. כמו כן, כסטודנט למשפטים אני שואל את עצמי האם אפשר לתבוע על הוצאת דיבה כנגד אדם המשמיץ את סמליה הערכיים של מדינת ישראל ?!

86 בדיקת עובדות לא הייתה מזיקה: האג היא אכן לא בירתה של הולנד. אמסטרדם הבירה. שירלי
  • 16:33
  • 23.02.12

הולנד מכחישה חזור והכחש, אבל לשווא. אפילו גדעון לוי חושב בטעות שהאג היא הבירה. למרות שכבר מאז 1815 הבירה הרשמית היא אמסטרדם.

87 גדעון היה מעדיף שמדינת ישראל תשדר מלב ים. ממעמקי הים אם אפשר. ירושלים הרי שייכת לפלסטינאים ומדינת ישראל והיהודים אייל
  • 17:58
  • 23.02.12

תקועים לכל העולם כמו עצם מעיקה בגרון.
אין, ממש אין מה להתווכח עם גדעון לוי. חבל על המאמץ. בדיוק כמו שמיותר להתווכח עם אחמדיניג'אד ועם איסמעיל הנייה ועם נסראללה ועם שאר שונאי וצוררי ישראל. יש להם תפיסת עולם מאוד ברורה. לשיטתם ישראל צריכה להיעלם מהמפה, ועדיף כבר אתמול. ירושלים היא של הפלסטינאים כמו ששטחי 48 הם של הפלסטינאים וכמו שגם כל שאר הארץ היא של הפלסטינאים. היהודים הם כובש וגוזל אכזרי שצריך לחזור למולדתו- לאירופה.
מיותר להווכח עם גדעון. לכן אפשר רק לקרוא- ולגחך.

88 עצוב יהודיי
  • 19:00
  • 23.02.12

עצוב כמה שצודק גדעון לוי.
אני ירושלמי ותיק. סתם אזרח מן השורה. אתם יודעים, חילוני ציוני כזה, מתמעט.
אני רואה בעיניים כלות איך העיר המדהימה והאהובה הזאת מועלבת ומוזנחת ומתמעטת ומדלדלת ומתרבה בחרדות ענייה ודלה ועזובה. ככל שיש תנופת בנייה ופיתוח בלב לבה של בירת ישראל הרי זה בשכונות רחביה וטלבייה והמושבה הגרמנית שהולכות ומאבדות את זהותן הישראלית לטובת שועי הגולה היהודים האמריקאיים הדתיים חרדים לאומנים שעבורם זו עיירת נופש יהודית לכל המרבה במחיר. שלטי השיפוץ והיזמות כבר מזמן כתובים באנגלית ברוקלינית. פה ושם עוד רואים צעירים נורמליים בבתי קפה אבל אלה בד"כ סטודנטים המתגוררים זמנית בעיר, או נערים לפני צבא שינטשו אותה אחרי שירותם הצבאי.

89 ירושלים אחלה עיר !!  (לת) תושב 02 שנהנה כל רגע !
  • 19:35
  • 23.02.12

90 מדוע לוי לא מתקומם כנגד אלימות גברים כנגד נשותיהם?  (לת) עינבל
  • 19:52
  • 23.02.12

91 jerusalem is for real jews  (לת) d
  • 21:53
  • 23.02.12

92 "ירושלים לא שונה מהן בהרבה: לא העיר החשובה ביותר, לא המרכז הכלכלי או התרבותי של ישראל." - זה מה שקורה למי שגר במדינת תל אביב... לגמרי איבד את היכולת לפענח את מה שמתרחש במדינה הזו.  (לת) ירושלמי
  • 00:02
  • 24.02.12

93 אני בעד להביא לערבים את תל אביב אוריה
  • 00:31
  • 24.02.12

זה יפתור את כל המלחמות בנינו לבין הפלסטינים ירושלים היא הבירה אם תרצה וגם אם לא.

94 גדעון לוי סע לאירן תעזור להם להלחם ב״כיבוש האכזרי והברוטלית״״  (לת) כהנא צדק! השמאל בוגדים
  • 01:00
  • 24.02.12

95 צודק גדעון לוי בחולים הרעים שיש בירושלים , הוא מעלה אותם אבל אני לא בטוח אם זה מתוך דאגה דני
  • 09:07
  • 24.02.12

לירושלים ולשם תיקון הקילקולים או מתוך המשתמע מדברוי שזהו דאגה לחביבי ליבו הפלסטינים.
גדעון היקר אי-אפשר למחוק עיר בירה ישראלית שקיימת כבר לעמלה מ- 3000 שנים (אעפ"י שהעם לא היה פה מטעמי כיבושים ).
את הבעיות ניתן לפתור את עיר הבירה אי-אפשר למחוק גם אם כל העולם רוצה בכך.

96 כמוהו מחזקים באותה דיעה? סמי אלקיים
  • 10:51
  • 24.02.12

הרגישות לירושלים אינה מותרת להבעת דיעה, הוא משקף לא אמירה מחחקר מעמיק עם כובד ראש, כאשר אמר את חלק מהאמת של הפזל הזה????
בכבוד אליו סמי אלק'יים

97 הגיע הזמן שלוי יצא לחופשה ארוכה  (לת) שלמה
  • 12:13
  • 24.02.12

98 U B
  • 00:47
  • 25.02.12

Jerusalem us dead

99 העובדות בשטח , לאחר שחרור ירשליים התפתחה העיר השרותים והיופי באופן שלא זכור ב- 500 שנה האחרונות  (לת) אהוד
  • 08:02
  • 25.02.12

100 אם לאילון המפונק קשה לצאת מבועתו בתל אביב ולנסוע שעה לירושלים, אז טוב שהלך הביתה.  (לת) אבי
  • 00:38
  • 26.02.12

101 ירושלים ייצצגת את היהדות וההיסטוריה שלנו, ואלה תחטמים שמרתיעים מאוד את גדעון ודומיו.  (לת) ערן
  • 00:40
  • 26.02.12

102 אפשר לחשוב איזו הקרבה נאלץ אילון להקריב... שעה נסיעה!  (לת) אבי
  • 00:44
  • 26.02.12

103 כרגיל, הקשר בין הכתבה לנתונים האמיתיים הינו מקרי בהחלט תל אביבי לשעבר
  • 13:10
  • 26.02.12

עיתונאי אמיץ גדעון לוי.אין ספק. כל כך אמיץ שלדעתו דבריו הם דברי אלוהים חיים, ולא חשובים הנתונים.
חבל שלוי לא באמת בדק מהו אחוז החילונים בירושלים, כמה מהם מתווספים כל שנה לעיר כדי ללמוד ולחיות בה.

104 כרגיל, הקשר בין הכתבה לנתונים האמיתיים הינו מקרי בהחלט תל אביבי לשעבר
  • 13:39
  • 26.02.12

עיתונאי אמיץ גדעון לוי.אין ספק. כל כך אמיץ שלדעתו דבריו הם דברי אלוהים חיים, ולא חשובים הנתונים.
חבל שלוי לא באמת בדק מהו אחוז החילונים בירושלים, כמה מהם מתווספים כל שנה לעיר כדי ללמוד ולחיות בה.

105 לא את כיעורה של י-ם אתה חושף אלא את יחס הממשלה אליה רונה סופר
  • 17:28
  • 28.02.12

כמה עצוב שירושלים לא מקבלת את היחס הראוי לה, במקום להשקיע בה ולהתייחס אליה כנסיכה וכנכס ייחודי- גם ארכיטקטונית, גם דתית, גם רוחנית, מתייחסים אליה כמשרתת. הצעירים שחיים בה או שבאים אליה ללמוד בה מפעמים את רחובותיה, את בתי הקפה והפאבים והסצינה המוסיקלית הייחודית. אפשר לראות את אירועי שאון ירושלים המוציאים את הצעירים גם בלילות הקרים. הם אולי ייאלצו לעזוב אותה בסוף הלימוןדים, בעיקר כי קשה להם למצוא בה עבודה ומכך לראות בה את עתידם. חלקם יישארו ויאהבו אותה בחירוף נפש. את ההיסטוריה הייחודית שעולה ממנה ומזכירה את רומא- שימור הישן לצד החדש, ואת האוויר הקסום שעולה מסמטאותיה. יש בידינו נכס מופלא שאין שני לו, ואם היחס של הממשלה ימשיך להיות מזלזל, גם כלפי הנקיון, גם כלפי השכונות הערביות, וגם כמיצובה כאחותה החורגת של תל אביב- תרבותית כלכלית ואף מדינית, הדמוגרפיה תמשיך להידרדר, תחנות הטלוויזיה ימשיכו להדיר ידיהם ממנה, וכתבות מעציבות כמו של גדעון לוי ישובו להופיע. ביצה ותרנגולת.

106 מספר דברים חשובים ירושלמי גאה
  • 20:00
  • 28.02.12

גדעון לוי היקר,
אני מאמין שאת המאמר מלא החורים שלך אתה כותב ממדינת תל-אביב הבועתית, אחרת לא היו כה הרבה אי-דיוקים בדבריך.
דבר ראשון, יופיה המרהיב וההיסטורי של העיר לא ניזוק ולו במעט. להפך, בהשקעה כספית אדירה של העירייה, משופצים ומתוחזקים אתריה ההיסטוריים של העיר, וכיום היא אחת מהערים המתויירות בארץ.
נכון, המצב החברתי בעיר כלל לא פשוט. ירושלים היא עיר בעלת תרבויות והמגוונת ביותר בכל הארץ- דתיים, חרדים, ערבים, וחילונים גרים יחדיו וזה כלל אינו פשוט לשלב בין כולם. אך נעשים מאמצים ויש גם המון הצלחות ושיתופי פעולה יפים מאוד בתחום. לעומת הבועה הבוהמית ממנה אתה כותב, האמן לי כי ירושלים התברכה בפלורליזם אמיתי באמת, ולא בזיוף החד גוני הקיים כיום במדינת תל אביב "המדהימה" שלך, שכמעט ואין בה אוכלוסייה שונה בלבד חילונים אשכנזים. נקודה למחשבה חבר...

107 ירושלים עיר הבירה!! ישי
  • 20:14
  • 28.02.12

אם לא היית מכניס את השטויות האלה על "כיבוש וקיפוח" המאמר אולי היה שווה התייחסות.

108 לפי שאתה כותב דברים תברר עובדות מה?
  • 11:39
  • 25.10.12

נכון שמאז מלחמת לבנון השניה השגרירות האחרונה בירושלים עד אז (אל סלוודור) ערקה לתל-אביב, ושכיום אין שגרירויות בירושלים. אבל " אין מדינה בתבל, אף לא אחת, שמכירה בה כבירת ישראל."? 1995 הקונגרס האמריקאי הכריז כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל.
אתה יכול לבטל את זה בטענות שזה עוד חוק כמו החוקים בישראל, אבל זה עדיין שונה ממה שכתבת. אנה ממך תדבוק בעובדות ולא בשקרים ודמגוגיה