בשאר יכול לשכוח מהגולן - דעות - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

בשאר יכול לשכוח מהגולן

בשנים 2004-2006 הייתי שותף למגעים חשאיים, בלתי רשמיים, עם נציגי השלטון בסוריה, במטרה לבחון אם אפשר להגיע להסכם שלום. בשיחות, שהתנהלו לסירוגין בחסות טורקית ושווייצית, התפתח ויכוח לא מפתיע: המשתתפים הישראלים ביקשו מחווה סורית שתאפשר את שינוי האווירה בישראל, ובשאר אסד השיב (באמצעות שליחיו): "אני אחייך אליכם רק אחרי שאקבל את הגולן". השיחות נהפכו לרשמיות ברבות הימים וקרסו, כזכור, בינואר 2009 בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" בעזה.

ובכן, אפשר להודיע לך רשמית אדון אסד - אתה, את הגולן לא תקבל גם אם תתחיל פתאום לחייך אלינו ללא הרף. אחרי שני טורי השיניים המפלצתיות שחשפת בשנה האחרונה, אתה יכול לשכוח מאתנו - שמאל וימין כאחד. אם אי פעם נדבר עם סוריה על עתיד הגולן (ואני מאמין שאכן זה יקרה), זה לא יהיה אתך וגם לא עם משטר הדומה לזה שבראשו אתה עדיין ניצב בימים אלה.

לא פשוט בעבורי, כמי שהקים לפני חמש שנים בדיוק את "התנועה לשלום ישראל-סוריה" ועומד עדיין בראשה, לכתוב את הדברים, אך אני משוכנע שאסד איבד את הלגיטימיות שלו כשליט, ומכאן גם את זכותו לדרוש אי פעם את הגולן. זאת, גם אם יצליח להישאר בשלטון.

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות אליכם

בפרספקטיבה הרחבה יותר, כיום קשה לישראל לנקוט מהלך משמעותי כלשהו במשבר הסורי, וחבל. בשנים האחרונות החליטה הממשלה שלנו להסתפק בחיזוק הקשר עם עולם המערבי, בעיקר עם זה המזרח-אירופי, והזניחה את הניסיונות לחזק את הלגיטימיות שלנו במזרח התיכון. ההידרדרות הקשה ביחסים עם טורקיה היא הדוגמה הבולטת לנזק שנגרם. ומכאן, כאשר במרחק עשרות קילומטרים בלבד מגבולנו מתרחשת מלחמת אזרחים נוראה, אנחנו משותקים עד כדי כך, שאם נתערב לטובת צד כלשהו נגרום לו נזק תדמיתי ומדיני.

דווקא אנחנו, שכל כך קרובים גיאוגרפית, כל כך חזקים מבחינה צבאית וכל כך מזועזעים מההרג המתרחש ממש על סף ביתנו, מנועים מלפעול. מי שיכול לפעול - העולם המערבי ובעיקר האמריקאים, רחוקים גיאוגרפית, עייפים ממלחמות בעשור האחרון ועסוקים בקשיים הכלכליים (אירופה) או בפוליטיקה פנימית משתקת (ארצות הברית).

מלבד הבעת צער כבד לנוכח אלפי ההרוגים במלחמה בסוריה והאשמת אסד בהרג, נותר לנו כרגע לפעול רק ברמה ההומניטרית. על ממשלת ישראל, בסיוע החברה האזרחית, להיערך במוצהר וללא דיחוי, לאפשרות של קליטת אזרחים סורים ברמת הגולן ולהגשת עזרה רפואית והומניטרית לכל אזרח סורי שיחפוץ בכך.

כאן אין מה להפסיד. אם היד המושטת תיתקל בכתף קרה מצד האוכלוסייה הסורית, לפחות הפגנו את רצוננו הטוב, ואם באופן מפתיע למדי יסכימו אזרחים סורים להגיע לגולן כדי לקבל מחסה זמני, אולי נוכל לשנות את האווירה ביחסינו עם העם הסורי לדורי דורות.

ד"ר ליאל ששימש כמנכ"ל משרד החוץ, מלמד באוניברסיטת תל אביב ובמרכז הבינתחומי בהרצליה

Read this article in English: Forget about the Golan, Mr. Assad




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 Hey Mr Lial...........you were SO naive ...Assar wants all..........FOR NOTHING  (לת) someone
  • 04:35
  • 05.03.12

  •   ראשית, הסורים יכולים לשכוח מהגולן, זה שטח מא"י לא שטח סורי, שנית, אני לא יודע אם זו תמימות או רשעות לדרוש מהממשלה להשקיע כסף ומשאבים בקליטת אזרחי מדינת אויב בתוך מדינת ישראל, במקום להשקיע כסף זה באזרחי מדינת ישראל, בתרופות לחולים, בניצולי שואה או באנשים שזרוקים ברחובות, אבל הרי זהו המוסר השמאלני שלנו, ליבו מתמלא ברחמים על האויב הסורי שמסתער בהמוניו על הגדרות ולא על הילד הישראלי שאין לו מה לאכול, לא על הקשיש שצריך לבחור בין פרוסה לתרופה...... תמימות?? הייתי קורה לכך רשעות!  (לת) נאיבי
    • 11:32
    • 05.03.12

  •   At least learn to spell Liel's name right  (לת) reader
    • 11:59
    • 05.03.12

  •   תמיד יזענו שאתה לא חכם גדול ב.ל
    • 15:34
    • 05.03.12

    ועכשיו יש לנו גם הודאה

  •   כל המזרח התיכון מתחרד כולל ישראל שמעולם לא הפרידה בין דת למדינה. אצלינו הרבנות היא חלק ממשרד הפנים. הרבנים קיבלו את המפתחות של המדינה. ...  (לת) המזרח הקנדון
    • 16:30
    • 05.03.12

  •   עם הסורים: רק שלום תמורת שלום. התוקפן הסורי, שעומק מדינתו 960 קילומטר יכול לשכוח, לתמיד, מהגולן.עם בשאר. בלי בשאר. וליאל? צר לי שאדם רב כשרונות רודף כל חייו אחרי הרוח (הרעה).  (לת) אינפיניטי
    • 16:44
    • 05.03.12

  •   גם ישראל תשכח מהגולן יום אחד, ולכל המתלהמים האופטימיים, נקווה שלא נאלץ לשכוח מהמדינה כולה.  (לת) ערן
    • 17:15
    • 05.03.12

  •   השמאל אינו מרחם על הקשיש ? פשוט - הנ"ל אינו מצביע לשמאל  (לת) ריאלי
    • 20:16
    • 05.03.12

  •   f that's all yuo have to say -- stay home !  (לת) Me
    • 20:17
    • 05.03.12

  •   ב.ל. - לא התרשמנו מחוכמתך ! תנסה שוב..  (לת) Me
    • 20:19
    • 05.03.12

  •   ערן ! אם הבירכיים רועדות ? סע מכאן ומהר!  (לת) דן
    • 20:21
    • 05.03.12

  •   ויפתח יהוה את פי החמור (במקור - האתון)  (לת) בלעם
    • 21:52
    • 05.03.12

02 יש במאמר כמה נקודות טובות, אך מה שמעורר יותר עניין זה מה שאין בו. שמאלני שפוי
  • 05:15
  • 05.03.12

כן, אולי אי אפשר לשאת ולתת עם מנהיגות סוריה במצב הנוכחי. אך אם - כנגד כל ההסתברויות - לא רק שההתקוממות תצליח, אלא במקום המשטר הנוכחי יקום משטר חילוני ודמוקראטי למהדרין - מה ההסתברות שממשלת ישראל, במתכנתה הנוכחית, תדון ברצינות עם המשטר החדש על הסכם שלום שכולל את החזרת הגולן? תוך שאיפה להסתברות יותר גבוהה, אני הולך כרגע לקנות כרטיס הגרלה. איני משלה את עצמי שהסתברות זו (של זכייה בהגרלה) היא ריאליסטית בצורה משמעותית, אך זה לפחות עלול לתת לי כמה חלומות נעמים למספר לילות. מדיניות ישראל כיום אינה מספקת אפילו את המינימום הזה.

  •   מה שאין בו זה שכל. כמו גם בתגובה שלך. שפוי? אתה בטוח?
    • 10:04
    • 05.03.12

    כמו לשאול אם אזכה בלוטו, בדיוק ביום שבו חל יום הולדתי, מה הסיכוי שאמצא יאכטה בצבע כחול לקניה. התשובה במקרה שלך - מה תעשה ממשלת ישראל פשוט לא רלוונטי. הסיכוי שבסוריה יקום משטר חילוני ודמוקרטי בדור הזה הוא אפס. אפס. תבינו את זה סוף סוף ולכולנו יהיה קל יותר לחיות פה. במיוחד עם "שמאלנים שפויים" (דגנרטים בשקל) כדוגמתך.

  •   על איזה "משטר חילוני" אתה מדבר? אתה יודע היכן אתה חי? - אם אסאד ייפול, תקום דיקטטורה סונית, דתית או עוד יותר דתית, שתטבח בעלאוים בדיוק כמו שאסאד טובח בסונים, וכן תתמוך בחמאס. בקיצור, זה טריפה וזה נבלה, אין סיכוי לשלום, ולא יקבלו את הגולן - שהוא שלנו, ולא שלהם.  (לת) שלמה
    • 10:21
    • 05.03.12

  •   האמת שאתה צודק, עדיין צריך להחליף את דגל ישראל ולהקים כאן מדינה לא לאומית  (לת) שמאלני בוגד
    • 10:47
    • 05.03.12

  •   המנהיגות שלך טיבי וזועבי וברכה רוצים הכל ומדינת דו רק שלב א'  (לת) ננו
    • 11:03
    • 05.03.12

  •   נראה שהמגיבים כאן לא מבינים מאומה בתורת ההסתברות. שמאלני שפוי
    • 11:35
    • 05.03.12

    בתגובה שלי לא טענתי שלמשטר חילוני ודמוקראטי בסוריה יש הסתברות גבוהה. אני פשוט טוען שההסתברות שממשלת ישראל הנוכחית תהיה מעוניינת בשיחות שלום רציניות היא אפילו יותר נמוכה מזאת, ובלשון תורת ההסתברות - שני ארועים אלה אינם תלויים מבחינה הסתברותית. זה לא המקום המתאים להכנס להסבר יותר מעמיק של מושגים אלה. אך אולי אמחיש את זה על ידי אנקדוטה.
    רב אורתודוקסי עובר ליד מסעדה לא כשרה ורואה יהודי מקהילתו סועד בה. כאשר פגש בו בבית הכנסת החה להוכיחו על זלזול בחוקי הכשרות. אמר לו היהודי - "למה לעשות מזה עניין? ממילא אף אחד מאיתנו לא יגיע לגן עדן". תמה הרב ושאל אותו - "הכיצד"? ענה לו היהודי: "אני לא אכנס לגן עדן משום שאני לא שומר על כשרות. אתה לא תכנס לגן עדן משום שלא קיים דבר כזה".
    בצורה דומה, ישראל לא תכנס להסכם שלום עם סוריה אפילו אם יתמלאו כל תנאי הכשרות הפוליטית, מכיוון שהכשרות הפוליטית זה לא המכשול העיקרי.

  •   מדוע לשאול שאלות שאינן רלוונטיות?ביקורת סרק חסרת טעם!  (לת) ara
    • 14:09
    • 05.03.12

  •   אם אתה רוצה שהממשלה שלך תספק לך חומר לפנטזיות, מצבך חמור ידידי המתמטיקאי.  (לת) עדיף לחיות במציאות.
    • 14:10
    • 05.03.12

  •   רמת הגולן, בניגוד ליו"ש, ריקה כמעט מתושבים. אין שום סיבה למסור אותה לסורים - היא בוודאי לא שלהם יותר משלנו. שמאלני עוד יותר שפוי
    • 14:47
    • 05.03.12

    (ומיו"ש יש לצאת לאלתר ולהתיישב קרוב ככל האפשר לקווי 67 - בתיקונים מוסכמים אם יוסכמו, או למצער באופן חד-צדדי.)

  •   The two words missing here are "primitive" and "barbarians" xxx  (לת) Being judgmental is not bad
    • 14:49
    • 05.03.12

  •   לשמאלני המתחזה לשפוי, אם נאמץ את הדוגמא שלך, הרי ש"אין גן עדן" = ל"אין הגיון להסכם כניעה עם הסורים"...  (לת) ליצן כלוגיקן
    • 15:25
    • 05.03.12

  •   אם אתה שפוי, אז מזל שיש רק מעטים כמוך יצחק
    • 16:36
    • 05.03.12

    למה אתה חושב שבכל דיון על הסכם שלום עם סוריה ברור שצריך להחזיר לה את הגולן? לידיעתך, אזור גדול פי כמה מהגולן, חבל איסכנדרון, היה פעם שטח סורי שהטורקים כבשו אותו, ובכלל לא התכוונו להחזיר אותו אי פעם לריבונות סורית. במשך עשרות שנים הסורים עמדו על כך שהשטח שייך להם. וראה זה פלא! הם ויתרו עליו כדי להגיע להסכם שלום מלא עם טורקיה. למה? כי השלום היה אינטרס חשוב יותר עבורם מאשר חבל איסקנדרון.
    להסכמה מראש ובכלל לדון בעתיד הגולן כחלק מהסכם שלום יש רק הגדרה אחת: זנות. מפני שאז אנחנו מסכימים מראש ששטח הגולן חשוב יותר מהשלום.
    ולהזכיר לך, אם לא ידעת: כל הגולן היה בסיס צבאי אחד גדול, וחוץ מהתושבים הדרוזים כמעט שלא גר שם אף אסרח. שלא לדבר על מפעל ההטייה שהתחילו הסורים לבנות כדי שחס וחלילה לא יגיעו מים מהגולן לישראל. זה לבד מספיק כדי שהגולן יישאר בידינו לתמיד.
    ובנוסף לכך: ממתי הסכם סייקס-פיקו בין הבריטים לצרפתים קדוש? תראה כמה שרידים (בתי כנסת) יהודיים יש בגולן. הגולן ישראלי, וכך טוב.

  •   כל מי שבעד רוב יהודי ונהנה מזה, הס לו מלהזכיר שמאל, דמוקרטיה או צדק חברתי. גם אצלינו המדינה מבוססת על דת. חוצימזה, גם החילונים הם דתיים, תשאלו אותם מה זכותם על המדינה, יגידו, ההבטחה האלוהית שכתובה בתנ"ך. חילוני זה דתי לייט.  (לת) איזה שמאל?
    • 16:44
    • 05.03.12

  •   אתה יודע מה? בוא נדבר שוב אחרי שיקום שם משטר חילוני דמוקרטי.. עמי גרוסמן
    • 17:22
    • 05.03.12

    זה לא יקרה בקרוב , לצערי...

  •   בחלק הצפוני של הגולן יש 4 כפרים דרוזיים שתושביהם נשארו נאמנים לסוריה עד היום. אפשר היה להחזיר את החלק הזה של הגולן שתושביו הם סורים לסוריה ואז בחלק הגולן שנשאר בידי ישראל היו כל התושבים ישראלים.  (לת) אורן
    • 17:58
    • 05.03.12

  •   הגולן הוא הרבה יותר יהודי מסורי, מילים כדורבנות
    • 18:02
    • 05.03.12

    נמצא בידנו הרבה יותר שנים ויש לנו שם עכשיו אחיזה בקרקע של ישראלים.
    איזו סיבה בעולם (חוץ מרפיסות) יש לנו לתת את הרמה למישהו???

  •   למה אתה כל כך בטוח שאם ישראל היתה נותנת את רמת הגולן לממשלחה סורית כזאת או אחרת היה בא שלום גיחי גיכי
    • 19:03
    • 05.03.12

    ההסתברות לשלום כתוצאה ממתן רמת הגולן לסוריה היא פחות מאפס

  •   אני אתאיסט מהימין וסבור שיש לנו זכות אבות על ארץ ישראל שבה קם העם היהודי ואליה חזר העם מהגלות לאו
    • 19:07
    • 05.03.12

    אלוהים והבטחותיו כלל לא רלבנטים לזכותנו על הארץ.

03 ומה עם הסורי שהבאת לארץ ודיבר שלום?נעשה אתו שלום? נפיח
  • 06:41
  • 05.03.12

טוב שהתפכחת .עכשיו נשארו יתר עמדותיה של הקרן לישראל חדשה ותמיכתה בארגונים אנטי ציונים גם מהם צריך להתנער.רק אז אפשר להתנגד ביד נקייה לנתניהו וממשלת הימין הקיצוני שלו.

04 כנראה שהוא, ויורשיו לא ישכחכו אבל... אדר
  • 06:50
  • 05.03.12

הסיכוי לכך בין כה וכה היה קטן. יש לא מעט ישראלים המקדשים את האדמה לפני הכל (כן הם אומרים שהם "רוצים שלום אבל...").
הם מביאים כדוגמא לא מוצלחת את הסכם השלום עם מצרים, וביחוד עכשיו לאחר הדחת מובארק.
יש לזכור שהסכמי שלום המחייבים הסדרים גיאוגרפיים - קרי החזרת שטחים מחייבים את אישור הכנסת וגם 61 חכי"ם זאת בעיה לגייס לשינוי החוק.
ייתרה מכך על רמת הגולן יש הסכמה רחבה בקרב אזרחי ישראל הן משום שזאת סוריה והן משום שהיא דלילה באזרחים סורים.

05 אם הם יגיעו לגולן לא נוכל לעולם לסלק אותם (ראה מקרה דארפור), גאון שכמותך  (לת) גילגמש
  • 07:29
  • 05.03.12

06 ד"ר ליאל , אתה כותב יפה , אבל חוסר ההבנה שלך ממש מפחיד .מי מינה אותך למנכ"ל משרד החוץ ? לא מספיק להיות דעתן .צריך להבין עניין.  (לת) אחד שמשתמש בכדורים בגלל מומחים שכמוך
  • 08:19
  • 05.03.12

  •   לא לאסד ולא לשליט אחר. הגולן ישאר של ישראל אא
    • 08:36
    • 05.03.12

    למה לא בעצם? הוא נמצא בידינו יותר זמן מאשר בסוריה. הם גורשו ממנו במלחמה שהם יזמו. אבל הנימוק הכי חשוב הוא : לעם היהודי יש זכות לפיסת אדמה בעולם הזה. וגם אם נכבש מאחרים ( ואין אפשרות אחרת) זו פעולה נכונה מוסרית. לערבים יש אדמה בשפע. הרבה מעבר לצרכיהם. המלחמה לא נסובה על הצורך הערבי בשטחים. אלא על מחיקת ישראל.  

  •   כנראה שלקחת יותר מדי מהכדורים.  (לת) YS
    • 18:52
    • 05.03.12

07 אני במקומך לא הייתי מראה את פרצופי בעתון.  (לת) רונן
  • 08:20
  • 05.03.12

08 אלון מצא זמן אדיוטי , איטוי של"Class bully" ,סתם גסות שלא מתאימה,מוסיפה למצב הקיים ישר אל
  • 08:22
  • 05.03.12

אוליי בזכות אלון ליאל נקבל פצצות כימיות/בילוגיות כמתנת תודה מאסאד שגם ככה איבד שפיות מעשית..

09 אתם הכי מסוכנים מוכנים להתקופף לפני כל שליט ערמומי מהעולם הערבי עובד ניר
  • 08:23
  • 05.03.12

זה אתה שמציע לומר יורד גשם כאשר אורדאן יורק עלינו ??

  •   אנאלפבתים מסוכנים אפילו יותר, עובד - אנשים נבערים שמצביעים למפלגה על-בסיס קריטריונים ששמורים לרוב לקבוצות כדורגל.  (לת) יש שיעורי עברית גם למבוגרים
    • 14:46
    • 05.03.12

10 אפשר לחשוב שהגולן רשום על שמך ארן
  • 08:24
  • 05.03.12

גם ככה אף אחד לא היה נותן אותו

11 מר ליאל היקר - לעולם לא נרד מהגולן, עם או בלי אסד בני
  • 08:27
  • 05.03.12

זה לא יקרה לעולם אפילו שסוריה תהיה הדמוקרטיה הנאורה ושוחרת השלום הגדולה בעולם. הגולן הוא שטח ישראל, הוא נרכש בדם ובדמעות באופן הכי לגיטימי שבעולם. הסורים ניסו להשמיד אותנו, הם הספידו - הם משלמים את המחיר של תוקפנותם. בפעם הבאה, ניקח יותר שטח אם הם יעיזו לתקוף.

12 איככככככככככככככככס ! קורנליוס
  • 08:28
  • 05.03.12

זו התגובה היחידה המתקבלת על דעתי כשאני קורא את האיש הגרוע הזה !

13 טיפש נשאר טיפש, אפילו אם הוא ד"ר והיה מספיק מקורב לקבל ג'וב במשרד החוץ עומר
  • 08:30
  • 05.03.12

כל טמבל ידע ובטח יודע היום שאין מהלעשות שלום עם משטר שכל מה שמחזיק אותו זה השנאה והמלחמה עם ישראל.
הדיוט מי שחושב שזה יהיה שונה מול הפלסטינים - עד שלא ישנו את גישתם ויקבלו אחריות אנחנו נמשיך לחיות איתם בעויינות.
חכו חכו - אחרי שאירן תבצע ניסוי גרעיני ותהיה מוגנת מהתקפה אנחנו נראה גלי טרור ובטחון עצמי של המהפיכה האיסלמית שיכרסמו בנו בקצב גדול פי 10 מעכשיו.
אבל אני משוכנע שלרוב קוראי הארץ יש דרכון או אפשרות לחזור לחיות באירופה "הטובה" והמלאת זכויות אדם יושרה ושלווה.
מי שישאר כאן הם מי שבאמת שייכים לאדמה הזו ויש להם "זרע" יהודי טבוע עמוק בתוכם כבר אלפי שנים.
וזה כנראה לא ליאל וחבריו.

14 עוד ליצן שבחסות המשטר המושחת של ברק ואולמרט עשה הון מהקשרים עם טורקיה ורצה להרחיב את העסקים גם לעבר אסד, בזמן שאישתו החדירה לחיינו את הקרן לישראל חד"שה שבהנהלתה. מה שבטוח, אתה כבר לא תנהל 'מתן ומתן' מטעם שלטון ישראלי כלשהו  (לת) גם אם תמשיך לגרוף הון מהביזנס עם האוייב
  • 08:32
  • 05.03.12

15 לך תמכור מים לתורכים , ובכלל קח את העצות שלך ותעשה איתן בדיוק מה שראוי שתעשה ...  (לת) משתמש בשפה עדינה גם כשלא מגיע
  • 08:36
  • 05.03.12

16 ד"ר ליאל די לצביעות. מה ערימות הגופות של ילדים במלחמה על עזה? שלא לדבר על השאר  (לת) אחמד הערבי
  • 08:38
  • 05.03.12

17 הגולן נמצא בשליטה ישראלית פי 2 יותר זמן מאשר שהיה בשליטה סורית עובדות
  • 08:39
  • 05.03.12

מאז שהאנגלים והצרפתים חילקו בינהם את המזרח התיכון בהסכם סאיקס-פיקו הגולן היה פי 2 יותר זמן בשליטה ישראלית מאשר בשליטה של המדינה הסורית.

  •   לא קשור אלעד
    • 09:20
    • 05.03.12

    משך הזמן ששטח כבוש נמצא בידי הכובש אינו רלוונטי. צריך להבין שהגולן הוא שטח סורי עפ"י החוק הבינ"ל. כדאי לנסות לחכור אותו מהסורים ל-100 שנה תמורת תשלום, בדומה לדגם שיושם בהונג-קונג.

  •   אז לך תעזור לסורים לקבל את חבל אלכסנדרטה.. קצת יותר גדול מהגולן  (לת) חמוד אתה
    • 09:46
    • 05.03.12

  •   תגובה אריאל
    • 12:14
    • 05.03.12

    תגובה מצוינת ומנומקת !!!

  •   אתה כל כך צודק יקירי !!!. יפה נפש חינני !.
    • 20:21
    • 05.03.12

    אבל אני מציע שנחכיר את הגולן על בסיס שעה, כי יתכן שבשאר יעוף או שיורידו לו את הראש בכל רגע, וכך חלילה לא נצא פראיירים ונפסיד כסף.
    אתה כל כך חכם, אל תיתן לשום עובדה או מצב לבלבל אותך !.

  •   הגולן אינו שייך לסוריה חנוך
    • 00:21
    • 06.03.12

    http://gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=1570

  •   עוד ליצן אביזו
    • 09:34
    • 06.03.12

    עוד ליצן - אין כזה דבר חוק בינלאומי!
    החוק הבינלאומי הוכרז ב1945 ופשט את הרגל אחרי שלוש שנים כשמדינות ערב ציפצפו עליו ופלשו למדינת ישראל שהוקמה בהחלטת או"ם - האו"ם הוכיח שאין לו שום יכולת או כוונה לאכוף את החלטותיו והשאיר את מדינת ישראל נפשה - העובדה שהמדינות הפושעות שפלשו לישראל בניגוד להחלטת או"ם כדי לבצע בה פשעי מלחמה ופשעים כנגד האנושות עדיין חברות מכובדות באו"ם אומרת הכל על החוק הבינלאומי!

    האו"ם נותן במה המאפשרת למדינות למדינות לפתור בעיות בדרכי שלום ולהמנע ממלחמה.
    האו"ם אינו מחוקק ואינו אוכף חוקים.
    אין לו שום כח השפעה על מדינות שהחליטו לצפצף על המלצותיו.

18 רגע, מה אם רבבות המסתננים הסודנים מהדרום יתערבבו עם רבבות הפליטים הסורים מהצפון ? "מדינת כל העולם"
  • 08:43
  • 05.03.12

אכן השמאל הקיצוני תמיד שמח "לארח באופן זמני" מיליוני מסתננים, בעיקר מוסלמים, במדינה היהודית. למזלו של השמאל הקיצוני, בישראל שולטת בשנים האחרונות ממשלה אימפוטנטית של הליכוד-ש"ס שתחת מנהיגותה יש זרימה אין סופית של מסתננים ומהגרי עבודה לארץ.

19 טוב שיש מי שיעצור אנשים טיפשים ומופרעים כמוך ד"ר להיגיון
  • 08:43
  • 05.03.12

מחריד לחשוב מה היה קורה אם היינו "מגלים" פתאום את "פרצופו האמיתי של אסד" אחרי שהגולן היה בידיים סוריות.

20 מה עם טיפה חרטה כמו: איזה מזל שלא שמעו בקולי. אם היו מחזירים את הגולן לאסד היינו נתקעים בלי גולן ובלי שלום עם מלחמת אזרחים על שפת הכנרת ותותחיםפ שיורים על גדות כדי להסיט את תשומת הלב מחומס"  (לת) אבי
  • 08:44
  • 05.03.12

21 מה, ב-2004 לא ידעת שאסד הוא רודן אכזר ששולט בכח הזרוע? אולי גם היום אתה לא יודע מה חבריך הטורקים עושים לכורדים? יוסי
  • 08:52
  • 05.03.12

ליצן. עדיף שתשתוק.

22 מאמר שמשלב היסטוריה יחד עם טענות מוזרות: קובי
  • 08:52
  • 05.03.12

1. מזועזעים מההרג - רק הציבור מזועזע. הממשלה לא. לממשלה לא נראה שיש ענין שאסד יוחלף. כמצורע בעולם המערבי, אין סיכוי שישראל תחזיר לו את הגולן: גבול שקט, אין לחץ בינלאומי, טוב לנו. עוד חסר לנו שתקום שם רשת אל קעידה במקרה הרע, או דמוקרטיה לתפארת במקרה הטוב - או שנסבול פגועים ממדינה לא שליטה, או שנצטרך להחזיר את הגולן למדינה חיה, פועמת ומקובלת בעולם.

2. לתת לפליטים להכנס לגולן - מה, השתגענו (בשם הממשלה)? עוד יקומו שם תנועות של אזרחים סורים שיתיישבו קבע ויתחילו לדרוש בעלות על האדמה...

23 סליחה, אבל זה חוקי לקיים מגעים "לא רשמיים" עם נציגי מדינת אוייב?  (לת) אורן
  • 08:52
  • 05.03.12

24 אלון ליאל בוקר טוב. אבי
  • 08:52
  • 05.03.12

כמו שאומרים בוקר טוב אליהו, להגיד את הדבר המובן לכל אדם.
אחריי שנה של טבח, זה בערך כמו להגיד עכשיו שהיטלר היה פושע. ולצאת בהכרזה בעיתון.

ולהגיד שהשיחות קרסו בגלל עופרת יצוקה נראה לי עוד יותר מגוחך.

25 מאמר מצוין. הגיע הזמן לחזור לתבונה.  (לת) אלודי
  • 08:53
  • 05.03.12

26 ליאל שמעון הזקן
  • 08:54
  • 05.03.12

על דמותו המגוחכת של הכותב כבר נאמר באיוב פרק ה נאום אליפז אני ראיתי אויל משריש ואקוב נוהו פתאום.

27 דר' ליאל אתה כל-כך שטחי וילדותי -מפחיד לחשוב שהיית מנכ"ל משרד החוץ.  (לת) י.א
  • 08:55
  • 05.03.12

28 במילים פשוטות, ליאל מודה שטעה והימין/מרכז צדק, בדיוק כמו בהזיות אוסלו שהביאו לאלפי נרצחים ונכים, בעטיין. המסקנה, שב בשקט. רק הערה, אחר שליאל מבין שאין לו קייס הוא מנסה לרמות אותנו בדלת האחורית, אז ככה, פליטים לרמת הגולן? בשום פנים ואופן לא, פליטים סוריים שילכו לירדן או עירק. אם כבר, בטח לא לרמת הגולן, אלא אולי לנגב, הרי ליאל יודע היטב שלא יהיה ניתן להחזירם מאוחר יותר ובכך הוא רוצה לקבוע עובדות בשטח נגד ממשלת ישראל הנבחרת, לא תודה.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:57
  • 05.03.12

  •   לאחר כל הברברת הצפויה והמעייפת שלך: אתה בסה"כ ימני קטן רון
    • 11:37
    • 05.03.12

    והמכנה המשותף של כל הימנים הקטנים מגירי הריר הוא אחד: לא משנה מה יקרה, לא משנה איזה שלטון, לא חשוב באילו נסיבות אתם לא רוצים בשלום, והחזרת שטחים היא לא אופציה מבחינתכם, לכן אכזריותו של אסד היא בסה"כ עלה תאנה לרצונכם לחיות במצב מלחמה כל חייכם.

  •   לרון, תגובותיך מתקבלות בברכה, הן מבריחות את הציבור מכם...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:22
    • 05.03.12

  •   במרחב שלנו , ויתורים אינם מקרבים השלום להיפך!!! י.א
    • 15:31
    • 05.03.12


    נא להחליף תוכנה .

29 לכתוב עכשיו על הקו שהוביל מה שיכול טרגדיה שלנו כאילו מטעינו אז מה אפשר להמשיך לייעץ מה לעשות לנוכח הטבח מה עשינו שאביו חיסל קרוב ל30 אלף איש כלום כי האוכלוסייה בסוריה עוינת אנטישמית ולא מעכשיו מאז ומתמיד הצעת עזרה רק תזיק ותתפרש לרעתנו.  (לת) ליאל צייצוג הצד ההזוי המטעה
  • 08:58
  • 05.03.12

30 ד״ר? מלמד? ספר לנו בבקשה כשאסד יענה לך.  (לת) ראש התנועה לשלום סוני שיעית
  • 08:59
  • 05.03.12

31 מי שליבה והפעיל אלימות נגד אזרחים היו האירנים ששוהים שם  (לת) לילית
  • 09:01
  • 05.03.12

32 עזה תחילה חנן כהן
  • 09:04
  • 05.03.12

בואו נתחיל במתן סיוע הומניטרי לתושבי עזה שבאחריות מדינת ישראל.

  •   ליצן שוזי
    • 09:40
    • 05.03.12

    ראשית, הם מקבלים ושנית, חבל שכך כי מגיע לחלאות המין האנושי שם לסבול. אין לי שום רחמים או תחנונים לאנשים הללו שבחרו כחמאס וקוראים יום יום להשמדתה של ישראל. הלוואי שיכולנו לנקום בהם על כך בצורה מסיבית יותר.

  •   חנן, סיוע הומינטרי לתושבי עזה? לא רלוונטי ..  (לת) עמי
    • 17:46
    • 05.03.12

33 לא נשכח ליאל שרצית למסור את הגולן לרודן הרצחני הזה. תמיד השמאל מעריץ רודנים עריצים ומתעלם מפשעיהם ומוכן ללקק את רגליהם  (לת) ג'ון לוק
  • 09:06
  • 05.03.12

34 ליאל היה מעדיף למסור את הגולן לטורקיה אהובתו, ועדיין שכח להזכיר שהסיבה האמיתית לכשלון כל המגעים עם הסוריה היתה שהם דרשו תמיד את קווי 4 ביוני, להכעיס. ועל כך שלפי מפות המדט המקוריות הגולן בכלל בשטח ישראל - הס מלהזכיר. ואדמות קק"ל בחוראן - כנ"ל.  (לת) אחד העמך
  • 09:07
  • 05.03.12

35 עד שלא תבין שכל חיוך מצידנו מתפרש אצלם כפחד שלנו מהם, לא תבין רודנות מהי כל נסיון פיוס של רודן, מחזק אותו
  • 09:13
  • 05.03.12

למה לנו לחזק רודנים, למה להגיש סיוע לבני העם הנענק תחת שלטונם.
לכאורה יש כאן מצב של הפוך על הפוך, אם נגיש עזרה לבני העם הסובל אנושות תחת שלטונו של העריץ, נרוויח פעמיים: האחד: הרווח המוסרי שלנו: אנחנו מצווים לחוש לעזרתו של הזועק לעזרה. והשני: נראה לעולם כולו, כי אין בליבינו על האזרחים, אלא רק על ההנהגה.
ולמרות זאת איננו יכולים לעשות זאת, כי אנחנו מצווים קודם כל לדאוג לעם ישראל, הנענק כל חייו תחת עולם של כובשים למינהם. תחת השנאה הנוראה שהם זורעים בבני עמם כלפינו, תחת המסיתים התמידיים נגדנו, ההופכים את היוצרות וקוראים לנו כובשים, כשבסך הכל הערבים הם אלה שיצאו כדי לכבוש אותנו ונענשו על הרפתקאות אלה פעמיים.
נסיונות הפיוס החוזרים ונשנים שלנו כלפיהם, נתפסים בידי עמם כהתרפסות בפני מנהיגיהם, נתפסים בידי העם המוסת נגדינו כפחד שלנו מפני המנהיג האמיץ שלהם.
לעולם לא יתפוס העם החי ברודנות, את דאגתינו לשלומו, פשוט כפי שהיא: דאגה לשלומם של בני האדם באשר הם, אם אוייבים הם או אוהבים. תמיד יחשדו בנו כמנסים להתרפס בפניהם מתוך פחד, כמבקשים מהם סליחה ומחילה על העוול שגרמנו אנחנו להם.
המנהיגים שלהם תמיד יציגו אותנו כאוייב רשע ומכוער שכובש אותם, וזהו השקר הגדול שהם לומדים להאמין בו מילדותם.  אפילו אלה שכרתו איתנו ברית שלום, עדיין לא שינו את לימודי השנאה של ילדיהם כלפינו בבתי הספר.
הגיע הזמן שעם ישראל כולו יבין את הפסיכולוגיה שבה פועל רודן: האוייב משרת את מטרתו לליכוד העם סביבו, לכן הוא לעולם לא יוותר עליו, אם הוא יגבור עלינו ויצליח להשמיד אותנו, גם אז עדיין ימצא לעצמו אוייב חדש.
כי אי אפשר להשליט רודנות לאורך זמן ללא אוייבים מסביב. טיבם של בני אדם לשבת תחת תאנתם ולכך הם זקוקים לתקינות שלטונית דמוקרטית. רק אוייב יוציא אותם משלוותם הטיבעית ויגרום להם לוותר על חיים שקטים ושלווים.
רק האמונה שמימילא האוייב לא יאפשר להם לישון בשקט בלילות, יגרום להם לא לישון בלילות ולהתכונן לקרב. זו הסיבה היחידה שהרודן לא יוכל לוותר עלינו כאוייב: כי שלטונו החד משמעי ללא עוררין תלוי בכך

 

36 עדיף שכל הדיפלומטים מהסוג הזה ייקחו שיעור במסחר בעיר העתיקה או באיזה קסבה למשך כמה שנים מעין MBA לא מן הסתם אסד ענה ״אני אחייך״ הוא מרגיש שמתעסק עם אידיוטים קי/דון
  • 09:16
  • 05.03.12

עם שמוותר על שטחים אסטרטגיים ומתחנן למחוות הוא אידיוט אתה בעמדת כוח וברגע זה אתן בעל הסחורה אתה דורש לא מבקש ..רצויי לקחת סוחרים ממחנה יהודה לנהל את השלום לא דיפלומטים סלוניים .

37 מגוחך ישראלי לשעבר
  • 09:21
  • 05.03.12

קודם כל, תודה שנתת לנו את הסיבה האמיתית של עופרת יצוקה: כדי לטרפד חוזה שלום עם סוריה והסכם הודנה עם חמאס. כאילו שמישהו מאמין שישראל היתה מחזירה את הגולן...

אתה מזכיר ילד שגנב סוכריה ומחפש לעצמו תירוצים לא להחזיר אותה, כמי שמתיימר שהקים את "התנועה לשלום ישראל-סוריה ועומד עדיין בראשה. לפחות על תנפנף בתואר של "רודף שלום" כדי להסתיר את ערוותך.

38 נראה לי שמשפחת ליאל מתעשרת מלתת לנו עצות רעות שיביאו לחיסולנו אם תתקבלנה חקלאי מהגליל
  • 09:21
  • 05.03.12

ולא נשכח את "הקרן לישראל החדשה" (מכבסת מילים שמשמעותה הקרן לחיסול ישראל) שאשתו דמות מרכזית בה. משפחה שכזו.....

39 לתיזכורת, התרגיל שהאינפנטיל בדמשק הכין לישראל במקרה שנרד מהגולן. בצפון סוריה ישנם כ-2 מיליון איכרים שחיים באיזור מוכה בצורת. ומשוועים לאדמה עם מים, שזה צורך חיים חיוני אמיתי בשבילם. מה פשוט להכניס לרמת הגולן כמה מאות אלפי כורדים כתושבים, בכדי שילטשו עיניהם אל מקורות המים של ישראל, והנה קיבלנו את סיטואציה "עזה" גם ברמת הגולן, תושבים רעבים וגם צמאים הכמהים למקורות המים. ואיך כל העולם ואובמה, וגם הסמולנים המסוממים, ידרשו לוותר על מקורות הירדן כולל הכינרת. דבר חשוב נוסף ביותר בהקשר לרמת הגולן. במורדות החרמון ממזרח יש מטעי תפוחי-עץ עם הטעם של פעם, מהתקופה שלפני המוטציות הגנטיות שעשו בהן כאן. שהפכום לפלסטיק. כך גם עם: האפרסקים, האגסים, המשמשים, והשזיפים, ובטח יש להם שם עדיין את... העגבניות האדומות והמתוקות, והאבטיחים עם הגרעינים בעלי טעם גן העדן, והמילונים של פעם עם טעם הדבש, אז מה פתאום להחזיר את הגגגולן, אם האינפנטיל הרצחני שבדמשק יתן לנו הזדמנות, לכבוש אותו מזרחה עד פאתי דמשק וג'בל דרוז. ולהביא שוב את הפירות והירקות של פעם. מוטב ליהיות כובש מושחת, אבל כובש שנהנה במקצת בקדנציה שנתנה לו עלי אדמות. כמו המערב ארופאים כיום, לאחר 700 שנה של כיבושים מושחתים.  (לת) סולו
  • 09:23
  • 05.03.12

40 מגעים "בלתי רשמיים" הם עבירה על החוק וחתרנות נגד ממשלה נבחרת,קרסו בגלל עופרת יצוקה משמע : על תושבי שדרות ועוטף עזה לחטוף עוד ועוד ברזלים מעופפים ,העיקר שהשיחות למסירת הגולן לבשאר אסד תמשכנה.אני תמה על כך שמר ליאל מופתע מהתנהלותו של המשנה לרב הקצבים בשאר אסד נוהג בחוסר אחריות ומכנה את זה "מגעים בלתי רשמיים" .מטרידה העובדה שהאיש מנסה לחקות את מהלכי רון פונדק ולהביא לנו אוסלו רענן יותר,כאילו שזה הראשון היה כה מוצלח,אני מופתע כל פעם מחדש כמה בזוי השמאל יכול להיות.  (לת) נא לפרסם
  • 09:25
  • 05.03.12

41 ד"ר ליאל אתה גורם המשפיע לרעה על ישראל עדיף שבעת הזו תחריש אזרח
  • 09:26
  • 05.03.12

"אם אי פעם נדבר עם סוריה על עתיד הגולן (ואני מאמין שאכן זה יקרה)"?

ממתי הגולן הוא של סוריה? אולי כדאי שתעמיק לחקור את ההיסטוריה האזורית כדי להבין שהגולן לא של סוריה ואין מקום להעמדת הגולן במשא ומתן כלשהו

42 טוקבקים דמיקולו אשכרה?
  • 09:28
  • 05.03.12

מה נסגר איתכם? הביטחון המופרך שיש לכם טוקבקיסטים שהאמת זורחת מהפה שלכם. אתם לא יודעים כלום, לא דבר ולא חצי. הד״ר הזה, ליאל, היה מרצה שלי ואחד הטובים שהיו. אז בגלל שהוא לא מחרחר מלחמה כמו שר החוץ הוא מתרפס? ממתי מלחמה היא בעלת ערך עליון על שלום? ממתי שלום זו התרפסות? ממתי הצלת אנשים מרצח על ידי המנהיג שלהם בזויה? שיעורי היסטוריה מישהו??

43 אנחנו לא מסתפקים בגולן ,גם מבשרת ציון הבנויה על חורבות הקסטל ודיר חרמוש יוחזרו לבעליהם החוקיים.  (לת) זוכרת מוסלמית
  • 09:29
  • 05.03.12

44 סימן השאלה על עתיד הגולן נהפך לסימן קריאה לפני שלושים שנה, כשהתקבל בכנסת חוק הגולן, ואין בין חבל ארץ זה לתל אביב דבר. זה שלנו זה גם כן.  (לת) גולן בן חורין
  • 09:30
  • 05.03.12

45 אוי אוי כמה שהסמול יוצא פאתטי ומגוחך כשקוראים אותך , אבל בינינו, העיקר הפרנסה לא ככה ?משפחה שכזו....  (לת) זהבי
  • 09:32
  • 05.03.12

46 "מועצה לשלום ישראלי סורי"? חוצפנות ציונית. קודם תעופו מהגולן הכבוש, אז יחזרו מאות אלפי העקורים הבייתה, ואם הזמן אולי אפשר יהיה לעשות שלום עם התוקפן. אולי.  (לת) כובש, מתבכיין, ומגלגל עניים לשמיים
  • 09:33
  • 05.03.12

  •   לא כובש. לא מתבכיין ולא נעליים. שום שלום עם סוריה ואת תרבות השקר, הרצח וסתימת הפיות הערבית-סמולנית שלכם אתה מוזמן לדחוף לאיפה שייכנס לך. הגולן חלק ממדינת ישראל, היום, מחר ולעולם. כמו תל אביב כמו אריאל וכמו ירושלים המאוחדת. תפנים את זה אתה, חצוף, ואז אולי יהיה על מה לדבר כשתרצו "שלום". ציונות או נמות
    • 10:33
    • 05.03.12


47 אלון ליאל- המומחה שהכזיב חיים
  • 09:39
  • 05.03.12

בלדבר אתה מומחה גדול!! בתורכיה - פספסת בסוריה- פספסת יש עוד מקום בעולם שאתה רוצה לתת עצות לגביו?? מה לגבי האיים המלדיביים?? עושה רושם שעדיין לא דברת עליהם!!!

48 לא מעניין אותי כבר הסכם שלום עם סוריה שוזי
  • 09:42
  • 05.03.12

אני לא רוצה מלחמה איתם. כמו שגרמניה וויתרה על שטחים כה רבים לאחר מלחמת העולם השנייה לטובתן של פולין, צ'כיה וצרפת כך סוריה צריכה לוותר על הגולן תמורת שלום. לא חסר לה אדמה.

49 הכותב היקר הטיף במשך שנים למסור את הגולן לאסד ותקף פעם אחר פעם את הממשלה על היותה קיצונית ומחבלת במאמצי השלום.תוך שהוא משבח את אסד שאפשר לסמוך עליו וכדומה.ובכל זאת בכל המאמר לא קראתי פעם אחת את המלה טעיתי,שום הכאה על חטא,שום מלה שתרמוז איזה מזל שלא שמעו לי.  (לת) אוכל את הכובע
  • 09:43
  • 05.03.12

50 אסד לא איבד את הלגיטימות שלו, אי אפשר לאבד משהו שמעולם לא היה לך. הרוב השפוי בציבור הישראלי תמיד ידע שהוא רוצח המונים מושחת כמו אביו, שלא היה ולא יכול להיות פרטנר ל"שלום" המדומיין שלכם. הרוב גם מבין שרמת הגולן שייכת לישראל וכך חייב המצב להשאר אם חפצי חיים אנחנו (לראיה - הגבול הסורי השקט). אתה זה שאיבדת את הלגיטימיות שלך כמישהו שמסוגל לקרוא את המפה הפוליטית באזורנו ולהבין ממנה משהו, והמשתמע מכך הוא שאין לך, או לאף אחד אחר מהוזי ה"שלום עם סוריה" הסהרוריים, טיפת אמינות כיום בקרב הציבור. אז אנא, קחו את העצות ה"הומניטריות" שלכם לבית המשוגעים הקרוב לאזור מגוריכם והשארו שם.  (לת) העם עם הגולן
  • 09:44
  • 05.03.12

51 ולחשוב שאנשים כמותך (ואפילו פרופ' איתמר רבינוביץ' ומשה מעוז שחלמו להיות שגרירים בדמשק..) בדמשק) היועץ עבדאללה
  • 09:51
  • 05.03.12

נמנים אצלנו בין מעצבי קבלת ההחלטות... אנשים טובים, פתאים ותמימים... מהחומר ממנו מקורצים דיפלומטים בשבדיה אבל לא מדינאים בבזאר הקראח'אנה (בית זונות למי שלא מבין...) המזרח תיכונית... פרופסורים ואינטלקטואלים זה לא מספיק... איפלו פרופ צוודרו וילסון הבין את זה והיה ל"קילר" כשהיה צריך...
למה שלא תנסה באמת אגודות לזכויות אדם ואגודות צדקה והצלה.. יותר מתאים לך...

52 מקווה שתסיק מסקנות גם לגבי הפלסטינים ושתתעורר מהר  (לת) אבי
  • 09:52
  • 05.03.12

53 עולה מהמאמר שאם עוד כיצד בשאר היה מחייך, ונמנע מטבח, הדר' המטושטש היה זורק עליו את הגולן. אוי לנו שזה היה נציגנו. כמה רכיכה.  (לת) אלי
  • 10:03
  • 05.03.12

54 בדיוק הבעייה עם השמאל בישראל...ליאל משקף זאת טוב...לאחר שהם מקריבים אותנו elis
  • 10:08
  • 05.03.12

הרוב בישראל שלא כל-כך "קונה" את נסיונותיהם ההזויות, כגון אוסלו, וממש לא מעריך, בלשון המעטה, את האקספרימנטים שלהם עם "שלום" על גבינו האזרחים התמימים בישראל, הם בדרך כלל ומאוחר מידי לפעמים מפנימים איזו בעייה גרמו לנו ומתנצלים. לאמריקנים יש משפט "בול" על נושא זה: WHAT'S A CONSERVATIVE? A LIBERAL WHO GOT MUGGED

55 בקיצור, איזה מזל שלא שמענו לך עד כה...  (לת) ליאור
  • 10:17
  • 05.03.12

56 מזעזע לחשוב שהדבר הזה היה הנציג שלנו במו"מ עם האויב הסורי ...אם אסד היה מחייך אליו הוא היה מוכן לתת לו גם טבריה מן הסתם  (לת) אין קץ לטמטום אצלנו
  • 10:19
  • 05.03.12

57 מצד שני כשהמשטר יפול ואחרי שיהיו בחירות חופשיות נצטרך להיכנס מייד למו"מ רציני ש.דובי
  • 10:22
  • 05.03.12

עם השלטון החדש ואפילו כמחווה של רצון טוב להעביר קטע בצפון הגולן שכולל את הכפרים הדרוזים לסוריה כתמריץ.

58 הגיון של ברזל חלוד. וכי האבא חאפז אסאד לא היה רוצח והלכנו לשלום אתו? אדם מישראל
  • 10:23
  • 05.03.12

ליאל שבוי בקסמי הבליו: וכי האב חאפז היה איש אירופה משכילך ואוהב מוסיקה קלאסית או הרוצח מחמה? זכור לי שליאל היה בעד שלום עם סוריה בהנהגתו. ליאל פתי שכמותך: שלום הוא בין שתי ארצות ולא בין מנהיגים מתחלפים!

59 והוא אפילו לא מהסס לתקוע את המשפט שהשיחות עם סוריה קרסו "בעקבות מבצע עופרת יצוקה" ( משמע חמור נשאר חמור גם אם הוא אוכל צדפות במסעדות יוקרה בפאריס )  (לת) דולינסקי
  • 10:26
  • 05.03.12

60 מסר לאלון ליאל רן
  • 10:35
  • 05.03.12

הגולן (מחוז קונייטרה לשעבר) , מחוז דרעא הסוני ומחוז הר הדרוזים (מחוזות נהר הירמוך) הוכנסו בטעות היסטורית למנדט הצרפתי מה שגרם לסכסוכי מים ותשתיות ולעבר הירדן להיות 80% שטח מדברי.
מחוזות הירמוך צריכים לעבור לממלכת ירדן כמחוזות אוטונומים כך שירדן תוכל לנהל משק מים וחקלאות יציבים ולא תלותיים בישראל, בתמורה תתן לישראל גבול שקט ובטוח. הגולן שמתנקז לכנרת נשאר ישראלי ללא סכסוכי מים.
כמו כן הכורדים והעלווים מקבלים אוטונומיות מוגנות בחסות האום

61 אז מה, ליאל, הימין/מרכז צדקו ואתה וחבריך טעיתם? בדיוק כפי שטעיתם בזיות אוסלו שהביאו לאלפי נרצחים ונכים? ולא, לא תודה, לא פליטים הנה, ילכו נא לירדן או עירק, לא תכניס בדלת האחורית סורים לגולן נגד מדיניות מדינת ישראל, הרי לא בכדי אינך מציע לנגב... נשלח בשנית.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 10:35
  • 05.03.12

62 מנותק מהמציאות.. GREEN
  • 10:38
  • 05.03.12

"..מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ד"ר אלון ליאל, המשמש גם כראש התנועה לשלום ישראל-סוריה, החליט היום (חמישי) (4/2010)להחזיר את הדרכון הדיפלומטי שלו במחאה על התבטאויותיו של שר החוץ אביגדור ליברמן כלפי סוריה .." - מתוך האתר התנועה לשלום ישראל-סוריה.
קשה להאמין שאדם כה מרכזי בתפקידו היה כל כך מנותק מהמציאות.
את ההכרה (החלקית) בטעותו ניתן לזקוף ליושרה שלו .
מומלץ לד"ר ליאל לעיין בספר "התהום "– (נכתב ע"י אלי אבידר) אולי זה יגרום לו להתאפס קצת .

  •   אני מנסה להבין מאיפה באו כל ההזויים הללו?! אחד
    • 23:13
    • 05.03.12

    איך זה שכל ההזויים האלה התמקמו בצמתים מרכזיים של השלטון וההשפעה?! מה קורה כאן????????? הצילו!!!!!!

63 אלון - מזל שלך, שלנו שלא ממש הקשבנו לך, לא ממש ידענו למה אנחנו לא מקשיבים לך, עכשיו ברור שנמשיך להתעלם ממך  (לת) מור
  • 10:38
  • 05.03.12

64 ״אני יחייך אליכם״- רק פסיכופת מדבר ככה  (לת) דעתי האישית
  • 10:41
  • 05.03.12

65 תחליפו את המילים אסד,סורים,הגולן באבו מאזן,פלשתינאים,יהודה שומרון ותקבלו מאמר מפוקח על מה שעתיד להתרחש כאן בעוד לא הרבה זמן .  (לת) הגיע הזמן להתפקח,לפתוח את העינים ולהבין שאנו במזרח התיכון ומוקפים באוויבים.
  • 10:51
  • 05.03.12

66 אלון בבקשה דחה סיפוקים עוד מעט. הכל הולך להתפרק כאן ואז ורק אז נזדקק לגאונים כמוך מור
  • 10:54
  • 05.03.12

עירק בעתיד תתפרק לפרודות, כך אולי גם סוריה, לוב מפורקת כבר, תימן בדרך, כמו כן ירדן בסכנה כיומית שלא מדברים עליה, גם מצרים לא יציבה, הרשות הפלסטינית כבר מפורקת. הכל הולך להשתנות כאן בעשור הקרוב. ייווצרו כוחות חדשים, ומדינות חדשות. אלון תמתין ממש חגיגה הולכת להיות. העולם יזדקק לאנשים בעלי דמיון.
שמור על כושר, אכול ושן טוב ובריא, השתמש בתרופות הנכונות וטול אותן בזמן. ואני בטוח שתהייה כאן שהחגיגה תתחיל

  •   גדול ! רן
    • 11:23
    • 05.03.12

    מקרה דרום סודן כדוגמא למה שהולך לקרות. הקמת כורדיסטאן על אפם וחמתם של הטורקים תהיה בלתי נמנעת ותכלול את צפון מזרח סוריה. העלווים ירצו מדינה או אוטונומיה מוגנת גם כן. הדרום החקלאי והעני של סוריה (הר הדרוזים ומחוז דרעא) יוכלו להפרד מסוריה ולשתף פעולה עם ירדן לפרויקטים משותפים על אגן הירמוך

  •   אלון בעל הדמיון  (לת) מה שנכון שנכון
    • 14:08
    • 05.03.12

  •   מסכים לכל מילה, יותר מכך גם טורקיה בסכנה וזה מה שמטריף אל אלון ועכשיו טורקיה
    • 14:17
    • 05.03.12

    אלון יודע (אני בכוונה לא מוסיף תארי כבוד) שאם נפילת סוריה ועירק וההתפרקות של שתי המדינות הללו. גם הטורקים יהיו במצב בלתי נסבל. וזה מה שמטריד אותו. אז גם טורקיה הדתית תראה את פרצופה שאינו אזרחי, הטורקים יהפכו להיות משהו אחר משהו שמוכר מההיסטוריה הרחוקה. אלון בהחלט צריך ללמוד לדחות סיפוקים. כי הולך להיות פה מעניין כפי שמור כתב

67 אם חלילא היינו חותמים על הסכם שלום ויורדים מהגולן לפני 5 שנים,מה היה קורה היום? חי
  • 10:56
  • 05.03.12

הנה משהו מדאיג, אם היינו מצליחים לחתום על הסכם שלום עם אסד, היינו ככל הנראה יורדים מרמת הגולן וחוזרים לקו 1967...מה היה קורה היום, מפילים את אסד וקם משטר חדש, איסלמיסטי למשל, אשר אינו מעויניין בלכבד את הסכמי השלום....ירדנו מהגולן, איבדנו שטח אסטרטגי, מקורות מים, אוצרות ארכיאולוגיים מתקופת התנ"ך והתלמוד (בתי כנסת עתיקים וכו) ומה קיבלנו בתמורה....כלום במקרוה הטוב, קטיושות וטילים במקרה הפחות טוב..זה קצת מזכיר לי מה שקרה בעזה לאחר הההתנתקות...וגם מזכיר מה שהשמאל הישראלי עדיין מציע כ"פיתרון הסכסוך": לחזור לגבולות 1967 ולקבל בתמורה "אבטחת שלום" של דיקטטור, מתי תפתחו את העיניים ותראו את המציאות ??

  •   את הראש של סמולן אי אפשר לבלבל עם עובדות ומציאות גיחי גיכי
    • 11:17
    • 05.03.12

    כי לסמולן אין ראש.

  •   הבעיה שהדוקטור לענייני השמאל התחרפן עד אבדן ההכרה אחד
    • 23:19
    • 05.03.12

    הוא לא יכול להתפכח כי אז יצטרך להודות בבושת פנים שבמשך שנים הוא וחבריו הוליכו מדינה שלמה לעבר האבדון........ אז הוא ממשיך להזות בעניין "מזרח תיכון חדש" שעליו הכריז בחגיגיות עוד הזוי אחד המוכר לכולנו.

68 עם מי עושים שלום? ולמי עושים כיבוש... מתי, ולמה? משה מזרחי
  • 11:05
  • 05.03.12

בואו נתחיל ב"למה". אם עמים רוצים להתנרמל ולחיות חיים נורמליים ללא מלחמות וללא "שירות מילואים" וללא נכסים שאינם שייכים להם, וללא שטויות שבהם הם מאמינים -- שכאילו רק הם "עם נבחר" -- ושלכן מותר להם לעשות כרצונם בשכנים... אז הם עושים, מסכימים ומקבלים שלום - בתמורה להחזרת הרכוש והאדמות הגזולות.
2. שלום עושים עם מי שניתן. השלום עם סאדאת הוכח כדבר לא יציב, כשהדיקטטור (מובראכ) שבא בעקבות רציחתו, ואולי גם היה האחראי לכך, גורש מהשלטון.
3. שלום אמנם חותמים בין השליטים. אבל הכוונה לייצב את השלום ולהפוך אותו לנכס שמקובל על ה ע מ י ם .
4. בתקופת האפרטהייד היה אלון ליאל שגריר ישראל בדרום אפריקה. אז הוא עשה "שלום" עם (גזעני האפרטהייד) ושמעון פרס [זה שהביא לנו את גרעיני דימונה ועשה גם עיסקה גרעינית עם השאה רזה פאהלאוי מאירן] חתם על הסכמים והתעשייה "הביטחונית" של ישראל ייצאה לשם טילים וגם נשק גרעיני, תמורת... וגם יצחק רבין הסתיר את מה שלא היה נעים למפלגה שקראה לעצמה "העבודה". [אח"כ הודה ליאל ואמר ש"ישראל בנתה את תעשיית הנשק של האפרטהייד"]. ורבין טען [בצדק] שיש לישראל הרבה משותף עם דרום-אפריקה (של האפרטהייד) והרים כוסית לחיזוק הקשרים.
5. מה למדתם? שכדאי מאוד לעשות שלום, ולוותר לעם הסורי על הגולן. ומה יישאר לנו? --- השלום, והגול.

  •   אין,לא היה,לא יהיה שלום אמת עם הערבים ירון
    • 11:52
    • 05.03.12

    ראו את ההתלהמות הבהימית של אזרחי האביב הערבי נגד ישראל.לא חשוב שעם מצרים החזרנו עד הגרגיר האחרון את סיני שנכבשה כאמור במלחמת מגן!!ולא סתם טיול ביום שבת.לא חשוב מה יהיה.השנאה המוסלמית ליהודים היא שינאה אנטישמית מובנת במוח ולא ניתן להסירה גם בעוד 1000 שנה(ראו האשמות מטורללות על הצמדת מגנט לגינסים כדי שהעם המצרי יהיה עקר)אני חיוני לגמרי.אבל הציטוט"עם לבדיו ישכון ולא יתחשב בגויים"נכון מאי פעם!!!!

  •   משה מזרחי - תגובה נבונה וראויה. שווה לקרוא!!!  (לת) דפנה
    • 12:30
    • 05.03.12

69 אם אסאד רק יצייץ ליאל יתן לאו
  • 11:12
  • 05.03.12

סמולן שהתפכח, אין דבר כזה. ולמה מה שהחליטו אימפריות הקולוניאליזם האירופי בריטניה וצרפת בתום מלחמת העולם הראשונה הוא קדוש? סוריה היא מדינה מלאכותית ללא כל זיקה לרמת הגולן אלא כבסיס טרור נגד ישראל.

70 ולחשוב שהאויל הזה היה מנכ"ל משרד החוץ...  (לת) כוכי
  • 11:21
  • 05.03.12

71 לך לעזאזל חתרן!!! מי שמך לדבר ולהחליט במקום העם???  (לת) לולה
  • 11:24
  • 05.03.12

72 ליאל מבין שמשמעות הצעתו מלחמה? מודרניסט
  • 11:33
  • 05.03.12

קליטת פליטים סורים בגולן היא הרמה להנחתה למשטר אסד - שרק מחכה לרגע בו יוכל לנסות להאשים את היאהוד. ומה עם קצת חרטה, ליאל, על נסיונותיך הנואשים להביא לנסיגה מהגולן? נכון טוב שלא הצלחת?

73 מאמר מצוין ואמיץ. צריך דחוף להביע סולידריות עם הסבל של העם הסורי.  (לת) ארז
  • 11:36
  • 05.03.12

74 הגולן שלנו על פי החוק הבנילאומי רוני
  • 11:38
  • 05.03.12

על פי החוק הבינלאומי הוא לא שטח כבוש. סוריה השתמשה בו כפלטפומת ארטילריה על ישובי הכנרת. ישראל כבשה אותו במלחמת אין ברירה. על פי החוק הבנלאומי הוא שלנו.נקודה.מה הלחץ הבלתי נשלט הזה להחזיר עוד ועוד שטחים עבור חתיכות נייר שאין להם ערך וטקסים פומפוזיים נשכחים - עיין ערך סיני ומצרים..

75 נאה דיברת נורית
  • 11:54
  • 05.03.12

ד"ר ליאל, אני מקווה שאתה לא מתרגש מהמתלהמים כאן. לומר שאף-פעם לא נחזיר את הגולן, ששילמנו עליו בדם, ש-"הם התחילו" - זה קל. אבל זה לא מה שיוביל לפיתרון ולא מה שישפר את החיים באזור הזה. אני מצדיעה לך על האומץ לחשוב אחרת. אם היו יותר אנשים כמוך, המדינה הייתה נראית יותר טוב.

בתקווה שנראה ימים יפים יותר...

76 האין זה מזל שאסד אמר: "אני אחייך אליכם רק אחרי שאקבל את הגולן"? ואם לא היה אומר זאת? האם אתה בטוח שהיום הוא לא היה מסית את הזעם של עמו נגדנו-כדי להציל את עורו? איזה מזל שליאל לא ניהל מדיניות החוץ של את מדינת ישראל (גם בעניין טורקיה)-ניצלנו!  (לת) יערה
  • 12:03
  • 05.03.12

77 איפה הטורקים ההומניטריים?  (לת) אופירה
  • 12:05
  • 05.03.12

78 חיוך תמורת הגולן ליאל
  • 12:10
  • 05.03.12

פעם זה היה שלום תמורת שלום
אחרי זה
שטחים תמורת שלום
ועכשיו חיוך תמורת הגולן

79 התוצאה האידיאלית בשבילנו תהיה התפרקותה של סוריה לכמה מדינות: כורדית ועלאווית בצפון, סונית במרכז ובמזרח, דרוזית בדרום  (לת) והגולן לתמיד שלנו
  • 12:11
  • 05.03.12

80 ואם שלוש מאות אלף אזרחים סוריים דווקא ירצו לעבור את הגבול, מה תעשה?  (לת) רק שאלה
  • 12:14
  • 05.03.12

81 שמאלנות=מחלת נפש=צביעות=הפכפכות=מגוחכות=תמימות=סכנה למדינה=אשפוז כפוי באברבאנל!  (לת) רן
  • 12:35
  • 05.03.12

82 לא מלחמת אזרחים כי אם טבח בדם קר  (לת) על ישראל להושיט עזרה בכל דרך אפשרית
  • 13:03
  • 05.03.12

83 לדעתי אתה טועה סברין
  • 13:07
  • 05.03.12

אני מבינה את הכעס..הרי מאכילים פה שקרים על ימין ושמאל. קודם כל טעית כשדיברת כשמאל. אתה לא השמאל והשמאל לא אתה. יש שמאל בישראל שתומך במשטר של אסד או לחילופין נגד התערבות חיצונית במשטר בסוריה.
דבר שני, אני בטוחה שאף אחד בסוריה לא קורא את המאמר שלך, אבל בתקופה כזאת לשרוף גשרים זה לא משהו שהוא שפוי במיוחד. לא קל לראות מראות כאלה שמראים בטלויזיה, אבל גם ישראל עושה פשעים בעזה ובגדה והעם הפלסטיני, וכ"שמאלן" אתה יודע זאת היטב, תמיד ידם מושטת לשלום. אפילו אחרי טבח ג'נין, אחרי עופרת יצוקה, באינתיפאדה הראשונה והשניה , וכו' השאלה היא, מי שובר את היד ..

  •   השאלה אם ערבים כמו סברין יודעים שהם משקרים - או חושבים, מתוך ברבריות פרימיטיבית האופיינית לפראי אדם רצחניים, שבאמת "ישראל עושה פשעים" הדומים במשהו לזוועות שחולל, מחולל ויחולל כל משטר ערבי שהוא... מודרניסט .
    • 01:04
    • 06.03.12

    השאלה אם ערבים כמו סברין יודעים שהם משקרים - או חושבים, מתוך ברבריות פרימיטיבית האופיינית לפראי אדם רצחניים, שבאמת "ישראל עושה פשעים" הדומים במשהו לזוועות שחולל, מחולל ויחולל כל משטר ערבי שהוא...

84 תירוצים ישנם למכביר מדוע לא לסייע אולם אנחנו במיוחד (לֹצערי בעלי הזיכרון הקצר) צריכים להושיט יד ר  (לת) דימנסיה
  • 13:07
  • 05.03.12

85 מאמר מדהים שלומית
  • 13:20
  • 05.03.12

גם אני בעד לעשות כל מה שאפשר כדי לסייע לעם הסורי!

  •   אני בעד לסייע לשני הצדדים בשביל שיהיה מאוזן. משה
    • 14:06
    • 05.03.12

    לכן בהתחלה רצוי לעזור רק למורדים, כי כרגע ידו של אסד, על העליונה.
    לאחר שהמצב יתאזן, צריך לתת ליד הנעלמה של המלחמה, לעשות את מה שהיא יודעת לעשות כל כך טוב, כלומר, בהצלחה לשני הצדדים.

86 לשיטתך, דווקא עכשיו כדאי למהר ולמסור לאסד את רמת הגולן - כשהוא חלש ולפני שיעלם! בת היען הוציאה ראשה מהחול
  • 13:26
  • 05.03.12

לא. אלון ליאל אינו אומר לסורים שהם יכולים לשכוח מרמת הגולן.
בת היען ליאל הוציאה פתאום ראשה מהחול והתעוררה למציאות שונה. מייד שלפה לה את הסחורה הישנה של מסירת רמת הגולן והכריזה שכעת אסד כבר לא יקבל את שהבטיחה להעניק בתמורת לחיוכו. מזל שאסד לא חייך אז.

87 79, שמאל שתומך במשטר אסד? עדי
  • 13:29
  • 05.03.12

וואו את ממש לא מבריקה.

88 ליאל צודק- צריך דחוף לעזור לעם הסורי נועה
  • 13:33
  • 05.03.12

כעם שעבר את השואה אסור לנו לעצום עניים וחובה עלינו לסייע לאוכלוסיה הסורית.

89 חייבים להעריך את היושר האינטלקטואלי אני רק הערה
  • 13:36
  • 05.03.12

גם אם לא מסכימים עם דעותיו, לא כל יום בא איש ציבור ומודה בני כל שטעה.

הלוואי ויותר פוליטיקאים היו נוהגים ככה.

90 סיוע הומניטארי כן, כניסת סורים לגולן לא. אלכס מהכרמל
  • 13:53
  • 05.03.12

ולדאוג שעל כל קופסת שימורים, על כל שמיכה, על כל אוהל יהיה מגן דוד ענקי.

91 להחזיר את הגולן שגנבנו לסוריה, לא לאסד. מי שיבוא אחריו לא יסרב לקבל מהגוזל את מה ששלו בלאו הכי.  (לת) לא תחמוד
  • 13:56
  • 05.03.12

92 נאום ההתפכחות של אלון ליאל. המצב הנוכחי עדיף פי אלפי מונים משלום קר וישראל ללא הגולן.  (לת) יאיר
  • 14:03
  • 05.03.12

93 כמה חבל. כל כך רציתי למסור את הגולן ועכשיו אפילו השמאלן התורן לא מעוניין. מנחם
  • 14:05
  • 05.03.12

בכל מקרה, יש לי בשורה משמחת.
שמאלנים משנים את דעתם במהירות(רק חמור לא משנה את דעתו. שם, שם)
כאשר הערבי התורן מחייך אליהם, מייד הם מתרצים ושבים לאביהם שבשמיים(כלומר למסירת שטחים).
לכן, אל תאמרו נואש, לא אלמן ישראל ובקרוב, במהרה בימינו, אסד יזכה לקבל את הגולן ולהשתכשך במיימי הכינרת.
אמן

94 נס קרה לנו שלא אדון ליאל מקבל החלטות במדינת ישראל מזכיר את שריד אחרי שהפלישתנאים רקדו על הגגות כאשר סדאם חוסיין ירה עלינו טילים זו ההכאה על חטא שלכם.  (לת) אס
  • 14:11
  • 05.03.12

95 עוד חכמולוג שמנסה להשאר בכוח בתמונה ליאל תבין כבר הגולן ישאר בישראל עם שלום או בלי  (לת) התנועה המגונה
  • 14:12
  • 05.03.12

96 ישראל אינה רוצה להחזיר לסוריה את הגולן. לכן לא יהיה שלום עם שום משטר סורי.  (לת) אורן
  • 14:30
  • 05.03.12

97 רחח כזה מעלה תקוות בקרב היריב, אז מה הפלא עם שיקול דעת כזה לקוי !  (לת) שלוימה מלמד
  • 14:36
  • 05.03.12

98 תגובת העולם הערבי דוד
  • 15:00
  • 05.03.12

לפני כשלושה שבועות כמדומני היתה כותרת בעיתון הארץ בערך בזו הלשון
הליגה הערבית קוראת למערב לשלוח כוחות לסוריה. ההצהרה הזו של הליגה הערבית קוממה אותי מדוע: א) אם המערב ישלח כוחות עלול העולם הערבי לטעון שהנה שוב המערב האיפריליסטי מתערב בענינים פנימיים ערביים.
ב) הליגה הערבית וחברותיה קרובות יותר - שהן יארגנו כוח משלוח צבאי לטיפול בבעיה.
ג) לגבי ישראל- כפי ששתקנו בנעשה במצרים, בלוב ובתוניס ובשאר מדינות האביב הערבי, גם זה מקרה לצערנו הרב שכל אמירה או מעשה לא תועיל. אבל כמיטב המסורת הישראלית אנו צריכים להביע נכונות לסיוע הומניטרי ואף לתת אותו מבלי לומר דבר במקרה שפליטים סוריים יגיעו לגבול ישראל בין ברמת הגולן או דרך ירדן.

99 קשה להבין את ליאל כי גם בלי מה שקורה היום בסוריה אנחנו לא היינו מחזירים את רמת הגולן, אז מה הוא אומר לנו? בכלל, מה שעומד היום על הפרק הוא עצם שלטונו של אסד בדמשק, ובסוריה, ללא כל קשר עם הרמה. וכאן יש מקום למדינת ישראל לומר בקול רם שאנו נגד הטבח שאסד עושה בעמו, ואין לכך כל קשר עם הרמה או מי יושב שם.  (לת) גרין
  • 15:00
  • 05.03.12

100 אלון לירח שכח משום מה שהוא יזם את המהלך ההזוי דוט
  • 15:03
  • 05.03.12

זאת למרות שארה״ב ביקשה שלא לקיים אותו ושנועד לדעתה להוציא את סוריה מברית המצורעים. לירח גם בכך הניע את הסכסוך נקשה עם רדיאן התורכי

101 אין ביטוח, מבוטח לנצח? סמי אלקיים
  • 15:16
  • 05.03.12

אין זו חותמת על הגולן? עובדה ארצות הברית מתעלמת מזכיות האדם באשר הוא? מה קרה לפרה קדושה זו של אמריקה????
חודשים אסד משמיד את עמו? מי יש ביכולתו לעזור להפסיק את הטבח???
לא רוצה לשמוע על מדינת ישראל שחלילה, תתערב?????
סמי אלקיים

102 הגולן לסוריה? אולי עוד מאה שנה שמאלני גאה
  • 15:16
  • 05.03.12

אני לא מביע דעה, אני כותב מה שאני חושב שיכול לקרות בתסריט הכי ורוד. בתסריט הכי ורוד, קם בסוריה משטר דמוקרטי, ישראל חותמת אתו הסכם שלום שבמסגרתו היא חוכרת את הגולן למאה שנה - כמו שהבריטים עשו בהונג קונג. אין אף מנהיג שפוי בישראל, לא מימין ולא משמאל, שיחזיר את הגולן תמורת פיסת נייר, כי האיום האסטרטגי גדול מדי.

מאידך, עמדתי בנושא הפלסטיני שונה לחלוטין, וזאת מהסיבה הפשוטה שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך בלי שנהפוך למדינת אפרטהייד (ויש ישטענו שאנחנו כבר שם). בגולן אין אוכלוסיה של מליונים ללא זכויות. יש כמה עשרות אלפי דרוזים, ואם זה מוצא חן בעיניהם או לא, הם אזרחים שויי זכויות של מדינת ישראל. אין לי שום בעיה עם זה. אבל מה שקורה בשטחים הוא אסון למדינת ישראל.

103 הגיע הזמן לוותר על החלומות יואל
  • 15:17
  • 05.03.12

החזרת שטחים לא תביא שלום!!!
מדובר באוכלוסיה שאינה חולקת איתנו את אותם הערכים, ולכן אין הם רואים בגולן תמורה הוגנת לשלום, אלא רק באיסלום של שטחי פלסטינה ושחרור ירושלי הכבושה, תוך סילוק וחיסול האומה הישראלית והיהודים(שהגיעו אחרי 47) משטח פלסטניה רבתי.
לא אסד, ולא מחליפו, דמוקרטי או עריץ, הם שיביאו את השלום המובטח. לכל הפחות יישובינו בגליל מוגנים מירי צלפים סורים, וזה שווה כמה שדות מוקשים וקרירות "פוליטית".
למרבה האבסורד, גם תומכיו של אסד מאשימים את הציונים בבלאגן בסוריה, וכך גם מתנגדיו של אסד, שמציירים את דמותו מוקפת בדגלי ישראל, משל אנחנו תומכים בו ומקדמים את הטבח בהם...
אנו מנועים מלהתערב, כי בכל תרחיש, אנחנו השעירים לעזאזל, ולכן אין כל טעם במגעים חשאיים תחת תומכי המרמרה או תחת אלו ששתקו לנאצים(שוויצים), וישתקו שוב...
הגיע הזמן להתאפס, אנחנו פה לבד, וכדאי שנהיה חזקים, וכדאי שיהיה לנו הגולן. אל תסחרו באדמותינו או בביטחון תושבינו!

104 תודה, אלון. תודה. מעריך מאוד את מאמציך ואת האומץ לצאת עם מאמר כזה, לאחר כל המאמצים הרבים שלך ידידך גדי
  • 15:33
  • 05.03.12

בחזית הסורית, ובכלל. תודה!

105 מאמר הזוי פרופסור, ברוקלין
  • 16:51
  • 05.03.12

לפני שבוע הלכתי לקניות בחנות של אשורים מסוריה. שמן הזית הסורי, והחלווה הלבנונית נהדרים, ומחירם? נו טוב, כדאי לא לדבר על זה אחרי המחירים שראיתי בארץ. הבעלים מדברים ארמית ומבינים עברית. השיחה התגלגלה לנעשה בסוריה ותהיתי אם האופוזיציה תסכים לשלום אמיתי עם ישראל. אחרי צחוק גדול הוברר לי שכל הרעיון של שלום עם ערבים הוא חלום שחור. נאמרו דברים על האיסלם והערבים שגרמו לי לתדהמה. הוברר לי שבסוריה אם העלווים לא יהרגו בסונים, הסונים ירצחו את העלווים. "אין שום הבדל ביניהם" אמר בעל שיחי. "תפסיקו לקשקש על החזרת הגולן, כל שלום יהיה קצר טווח ויביא למלחמה." אולי היה טוב אם אובמה היה מבקר בחנות הזאת...

106 לפי המקובל בעולם הדמוקרטי לאחר כ 30 שנות שליטה מוכרע גורלו של אזור בהצבעה חשאית, החלק היהודי ישאר בישראל וגורל האזור הדרוזי יוכרע בהצבעה חשאית -- אלי
  • 16:55
  • 05.03.12

לפי אמנת ג'נבה אסור לכובש לישב אזור כבוש, אולם לאחר כ 30 שנה נוצר מצב חדש ודור חדש. בעולם הדמוקרטי מקובל לעשות הצבעה חשאית אצל התושבים הנוכחיים (לא ההיסטוריים). אפשר לעשות הצבעה בכל הגולן כאזור אחד או אפשר לחלקו לאזור ישראלי ודרוזי ולעשות בכל אחד הצבעה נפרדת. יש לכך הרבה דוגמאות. בקפריסין הציע האו"ם לאחר 30 שנות כבוש טורקי שליונים שגורשו מהאזור הטורקי אין זכות שיבה אך יקבלו פיצויים על רכושם שם. האו"ם חלק את ארץ ישראל כך שהערבים קבלו את האזורים שבהם היה רוב ערבי והיהודים את האזורים היהודיים ברובם. גורל דרום סודן הוכרע בהצבעה.הסכסוך הגרמני-צרפתי על חבל הסאר הוכרע ההצבעה...

  •   הסעיף הזה באמנת ז'נבה לא חל על מה שנלקח במלחמת מגן!!!! אני
    • 23:28
    • 05.03.12

    כך למשל כול מערב פולין נלקח במלחמת מגן מגרמניה ונותר בידי פולין. מליוני גרמנים גורשו משם והם לא מעזים אפילו לדבר על השיבה או אף על פיצויים. כך גם אזור הסודטים. כנ"ל הגולן. סורים פתחו במלחמה הפסידו בה וזהו. כל שאר הפרשנויות לא תופסות.

107 צודק בכל מילה- הגיע הזמן שישראל תעשה משהו יעל
  • 16:58
  • 05.03.12

צודק בכל מילה- הגיע הזמן שישראל תעשה משהו ואין מה לומר-
גם השמאלנים מבינים עכשיו בשנים הקרובות אין מה לדבר על הסכם שלום

108 מר ליאל טעה והטעה ועכשיו יתכבד וישב בביתו מעיר לטפשים
  • 17:07
  • 05.03.12

מר ליאל מודה בכך שטעה והטעה עת ניסה לכופף את מדינת ישראל לוותר לאסד על הגולן. במקום להכות על חטא ולתת לאלה שראו את המציאות נכוחה (כדוגמת ראש הממשלה בנימין נתניהו) לעבוד בשקט, מוצא מר ליאל לנכון לעוץ עצות נוספות שגם הם הרות אסון: אם פותחים את הגבול מי לידינו יתקע שאסד לא ישלח מאות אלפי "פליטים" שיכנסו ולא יצאו? האם הבג"צ שלא מאפשר לסלק מסתננים יתיר לממשלה לסלק סורים הטוענים לבעלות על הקרקע?

109 הגולן (לישראל) תמורת חורן (לסורים).  (לת) חורן שייכת ליהודים בטאבו!
  • 17:10
  • 05.03.12

110 הסכם על בסיס שטחים: אנו נוותר על חורן והסורים על הגולן.  (לת) מאוד פשוט
  • 17:11
  • 05.03.12

111 אדון ליאל הבעיה היא אצלך -אתה מסיק מסקנות מאוד מאוחר... מני
  • 17:27
  • 05.03.12

"אחרי שני טורי השיניים המפלצתיות שחשפת בשנה האחרונה, אתה יכול לשכוח מאתנו - שמאל וימין כאחד. "

את מה שהימין ראה\רואה מזמן ,אתה צריך זכוכית מגדלת ורמקולים כדי להתחיל להבין.....

112 ליאל אומר את המובן מאליו. י.
  • 17:28
  • 05.03.12

היה ניתן לצפות ממישהו בשיעור קומתך לגלות תובנות מורכבות קצת יותר.

113 מזל מזל מזל שלא הצלחת לתת ושאסד הסכים רק לחייך !!!!  (לת) נעמי
  • 17:39
  • 05.03.12

114 ממש גילוי מרעיש! יש לי עוד כותרת להציע לך, ליאל: מחר תזרח השמש זיו
  • 17:40
  • 05.03.12

אם המאמר הזה היה מתפרסם לפני שנה, אפילו חצי שנה, הוא עוד יכול היה להיחשב כסביר. עכשיו, בנקודת הזמן הזו לכתוב מאמר עם הכותרת הזו זה יותר מפאתטי ומעיד על ניתוק מוחלט של הכותב מהמציאות. יקיצה מאוחרת זה לא מילה, כנראה שבאמת היה לך חלום מתוק. בוקר טוב אליהו

115 אלון ליאל - אדם גדול  (לת) יואל
  • 17:43
  • 05.03.12

116 stupid people Yael
  • 18:27
  • 05.03.12

Wake up, no one want your peace, no one want you around, you are there and that doesn't make any one happy. all these peace talk are just talk

117 עד מתי העולם ישתוק ולא יתערב בטבח ובשחיטה בסוריה? ממשלת ישראל, בבקשה תעזרי לפליטים. חיי אדם תלויים מנגד! .......וְאִם יֶשׁ-צֶדֶק – יוֹפַע מִיָּד!! נִקְמַת דַּם יֶלֶד קָטָן עוֹד לֹא-בָרָא הַשָּׂטָן
  • 18:41
  • 05.03.12


עַל הַשְּׁחִיטָה – חיים נחמן ביאליק

וְאִם יֶשׁ-צֶדֶק – יוֹפַע מִיָּד!
אַךְ אִם-אַחֲרֵי הִשָּׁמְדִי מִתַּחַת רָקִיעַ
הַצֶּדֶק יוֹפִיעַ –
יְמֻגַּר-נָא כִסְאוֹ לָעַד!
וּבְרֶשַׁע עוֹלָמִים שָׁמַיִם יִמָּקּוּ;
אַף-אַתֶּם לְכוּ, זֵדִים, בַּחֲמַסְכֶם זֶה
וּבְדִמְכֶם חֲיוּ וְהִנָּקוּ.

וְאָרוּר הָאוֹמֵר: נְקֹם!
נְקָמָה כָזֹאת, נִקְמַת דַּם יֶלֶד קָטָן
עוֹד לֹא-בָרָא הַשָּׂטָן –
וְיִקֹּב הַדָּם אֶת-הַתְּהוֹם!
יִקֹּב הַדָּם עַד תְּהֹמוֹת מַחֲשַׁכִּים,
וְאָכַל בַּחֹשֶׁךְ וְחָתַר שָׁם
כָּל-מוֹסְדוֹת הָאָרֶץ הַנְּמַקִּי

118 דר. ליאל סקל מפאיניק לשעבר
  • 19:02
  • 05.03.12

מצער הדבר, שכמה שכל אישיות בישראל עסקה בסכסוך הישראלי ערבי, ובמשך עשרות שנים במשרד זה או אחר, כמנכ"לים, נשארים בבורותם, ולא למדו את הבעיה לעומקה, והם רק רוצים ליישם דוקטרינת התנהגות, בין שווים אל שווים, וזונחים את מחשבתו ותפישתו של הצד השני. ובכן דר. ליאל רוצה לעזור לעם הסורי, וזה בחיים לא יקרא שערבי ירצה עזרא מיהודי שרוב העמים הערביים קוראים לו מלוכלך, תת אדם, ד'ומי, ואהל אלג'זיה. כל הפיטפוטים של ליאלים למיניהם רק יחלישו ביותר את מעמדינו בקרב קומץ אנשים במדינות ערב שאולי חושבים אחרת. עמי ערב יתחילו להתייחס אלינו ברצינות, כשנפסיק להיתרפס ולהתחנן בפניהם לעשות שלום עמנו,שזה במילא אסור עליהם לפי צוואת הקוראן שלהם,שאומר אין לעשות שלום עם כופר, ואפילו אסור להתחבר עם כזה.

119 כל הכבוד ליכולת שלך להסיק מסקנות מפתיעות על אסד י.ש.
  • 19:15
  • 05.03.12

יש לך גם יכולת להסיק מסקנות אישיות (...או שאתה באמת חושב שמשטר אסד באמת ובתמים הפתיע במשהו???? )

120 ותמים כזה {שלא לומר טיפש}, שימש בתפקיד בכיר במשרד החוץ  (לת) סתמאחד
  • 19:34
  • 05.03.12

121 ליאל חיי בפנטזיה שלו וגם אחרי שנה של מרד אינו מבין כי סוריה התפרקה לדתות לגזעים ולשבטים אתנים לא רואה ממטר
  • 19:42
  • 05.03.12

חלק מהמורדים הסורים פונים לישראל ומודיעים לישראל כי ישראל חייבת לסייע לשכנים וכמאמר האיסלמי :" השכן יש לו זכות אצל שכנו".
נו...טופ.....זה בעיה קיומית אצלנו שמי שמנהל את העניינים לא בא מכאן אלא משם.

122 עוד ילמדו על הנזק הרב והבלתי הפיך של דר' ליאל לישראל.  (לת) עמיר
  • 19:45
  • 05.03.12

123 אל תדאז, כבר לא ממש כועסים עליך , רק בוכים על הטפשות שלנו (!) שאנשים מסוגך (כמו ביילין, פונדק ועוד רבים ורעים) ניהלו את ענינינו כאן במשך שנים וכמעט חיסלו אותנו טוטאלית  (לת) פעם מרץ היום ליברמן
  • 19:46
  • 05.03.12

124 בשאר אתה פויה וצ'ילבה ויותר לא אראה לך את מתחת שולי גלימתי  (לת) עודד מ
  • 20:10
  • 05.03.12

125 אדון ליאל קודם שהסורים יחזירו את גופתו של אלי כהן ואחר כך נחשוב הלאה  (לת) אזרח
  • 20:47
  • 05.03.12

126 אלון ליאל מאיפה קיבלת כסף לעמותה הקיקיונית שלך דורון
  • 21:02
  • 05.03.12

אלון ליאל בושה למשרד החוץ

127 אם המערב יציל את הסורים אנחנו נשלם  (לת) נתבקש להרים תרומה צנועה
  • 21:07
  • 05.03.12

128 איך תיפתח את הגולן לנירדפים, כל עוד חלק מהערבים ואפילו הדרוזים בישראל תומכים באסאד, והחלק השני פשוט שותק? האם לא רצוי להביא את הנושא לבחירתם בכדי ליכפות עליהם הבעת דעה הן על אסאד והן על רוצחיו השכירים, חיזבללה ואירן, ובכך לחשוף את הצביעות הערבית?  (לת) הרי ללא תמיכה מוחצת של ערביי ישראל והדרוזים תמיד יטענו שזו קונספירציה ציונית
  • 22:36
  • 05.03.12

129 מה כל הפלצנות?! כשישראל תיאלץ היא תחזיר לא תיאלץ לא תחזיר מאיר
  • 22:49
  • 05.03.12

וזה לא קשור בפילוסופיה או טוב ליבו של בסטיונר זה או אחר

130 מסכימה עם כל מילה בת 27
  • 23:38
  • 05.03.12

אם המדינה היתה יודעת להפריד בין מתן מקלט מדיני לבין העלמת עין ממסתנני עבודה אולי היה פחות מפחיד לחשוב על מתן מקלט לכל הסורים המסכנים שסובלים מנחת זרועו של ה"מנהיג" שלהם.

וכן, הגיוני לוותר על שטח, שלא משנה כמה יפה הוא במדינתנו, הוא רק שטח, תמורת שלום ושקט.

וכן, אסד תמיד היה דיקטטור כמו שמובארק תמיד היה דיקטטור, אבל שלום עושים עם אויבים, וגם אם אינינו מרוצים מדרך השלטון שלו לא היה טעם לשלול ממנו לגיטימציה עד שהחל לטבוח בבני עמו כאילו היו יתושים בגינה שהזמזום שלהם מפריע לו. כעת זה הזמן בו אין אפשרת להסיט את המבט יותר

ובאמת חבל שאין לנו איך לעזור...

  •   הגיון ממך והלאה עוד מישהו
    • 00:43
    • 07.03.12

    אין שום היגיון בוויתור על שטחים כאשר הצד השני בכלל לא מבין את המושג שלום ורואה בהתפשרות שלנו סימן לחולשה.
    מה שבאמת חבל זה שיש ישראלים שלא מבינים שאנחנו חיים בלבנט ולא בסקנדינביה.
    אם חשקה נפשך לעזור למסכנים אולי כדאי לך להתמקד במסקנים שלנו בארץ, הרי נכתב בתורה "ענייך עירך קודמים" לפני שאת קופצת לעזור לסורים "המסקנים" וטורחת להכניס לנו גיס חמישי לארץ.

131 אתה נשמע מה זה מאוכזב!  (לת) מגיב מאוחר
  • 23:39
  • 05.03.12

132 הגולן3%משטח סוריה וחיים בו יהודים ודרוזים.התורקים לקחו5%משטח סוריה בגבול המשותף והסורים אפילו לא מציצים.אסור להחזיר את הגולן בעיקר כי מליוני סורים ינסו להגיע משם לעבודה בישראל ולא יהיה מי שיעצור אותם!!!  (לת) אחד מהעם.
  • 00:50
  • 06.03.12

133 השמאלנים תמיד רוצים לעזור לערבים על חשבונם של העניים היהודים ועיירות הפ]יתוח, אם תעיז לבקש 100 ש"ח תרומה משמאלני כדי לעזור ליהודי עני, הוא יזעיק משטרה ויתלונן שפלשת לביתו! אלי הרחובותי
  • 01:16
  • 06.03.12

השמאלנים תמיד רוצים לעזור לערבים.... על חשבונם של העניים היהודים ועיירות הפיתוח אם תעיז לבקש 100 ש"ח תרומה משמאלני כדי לעזור ליהודי עני, הוא יזעיק משטרה ויתלונן שאתה פולש לביתו! מתי השמאלנים יפסיקו להיות נדיבים לערבים על חשבונינו?

134 פשוט לא יאומן... הטור הזה נשמע כמו פרודיה. מדוע שלא תאמר "סליחה טעיתי - כמעט הובלתי את ישראל לאבדון ולא היה יוצא מזה כלום"? דן
  • 05:01
  • 06.03.12

כלומר, ניסית להוביל אותנו למצב קטסטרופלי ולתת לסוריה את הגולן - אם היו שומעים לך ישראל הייתה במצב נוראי כיום. ובמקום להתחרט ולשמוח שלא שמעו לך, אתה מסביר למה צדקת ואיך כשיבוא שלטון אחר עוד נרד מהגולן...

האם אתה לא רואה את הכשל הלוגי בצורת החשיבה שלך?
האם אין בושה לנושאי תפקידים צבוריים בישראל שטעו מעבר לכל ספק?

אגב, האם לא ידעת קודם לכן שאסד הוא דיקטטור אכזר ששייך למיעוט אלים? האם ביססת את הערכות המדיניות שלך על האנגילת הרהוטה שלו והבגדים היפים של אשתו?

135 המציאות בעיני אלון ליאל משה מהערבה
  • 08:11
  • 06.03.12

אתה קורא ולא מאמין. אלון ליאל עדיין מאמין שיום יבוא ונדבר עם סוריה. על מה
נדבר ? מן הסתם על "המחיר הידוע מראש". אוי כמה קשה ליהודים שכל כך חולמים להחזיר את הגולן לסורים. והנה אלון ליאל בצעד ראשון של התפכחות,-
לבשאר , למשטר הזה, הוא לא יחזיר את הגולן. יופי נחמה !
למי כן ? למשטר הסוני, שלטון הרב, שישלוט בסוריה בעידן שאחרי. הם הרי אנשים אחרים, אלה לא רוצחי ילדים והעלווים בסוריה הדואגים ליום שאחרי,צריכים רק לקרוא את אלון ליאל ולהירגע...

136 מזל שלא הצלחת לפני כמה שנים היית נדרש להתפטר על ידי המבקר כבר אז  (לת) דורון
  • 10:29
  • 06.03.12

137 מי יחליף את אסד - ומתי? ואני ממש מן השמאל
  • 14:29
  • 06.03.12

האם מי שיחליף את אסד יהיה: 1. יותר מחויב לשלום, 2. יותר מחויב לדמוקרטיה, 3. יותר מחויב להסכמים בין לאומיים, או אף אחת מן האפשרויות הללו. ואם זה יקרה בעוד חמישים שנה - האם זה עדיין יהיה רלבנטי? האם עד עולם יהיה שגולן רק פקדון בידינו?

138 גם אני מזועזע מהרמה הירודה בפקולטות למדעי המדינה עוד מישהו
  • 00:23
  • 07.03.12

מאמר מיותר ולא מפתיע המייצג את מצב האקדמיה בארץ. כבוד הד"ר בנה תאוריות פוליטיות מורכבות בהתבסס על השקפה מערבית וערכים נאורים מערביים ומתעלם מכך שרעיונותיו תלושים מהמציאות. הוא עדיין חושב שבעתיד כדאי לנו להחזיר את הגולן תמורת שלום!

עם כל הכבוד לנאורות המערבית, כל תיאוריה חייבת לעמוד במבחן המציאות ולהתבסס על העובדות בשטח. דיי ברור שהבן אדם חסר הבנה בסיסית ביותר של הערכים של הצד השני ומעולם לא טרח לבדוק האם התיאוריות שלו מתיישבות עם המציאות. המציאות היא זו שבה שלום ומשא ומתן הם ערכים זרים לתרבות המוסלמית ושבה הסיכסוך כלל לא נסוב על שטחים אלא על מלחמה אידיאולוגית בין תרבויות. כבוד הד"ר פשוט בחר להתעלם מפרט שולי ביותר - הסורים אינם שוויצרים.
בפקולוטות למדעים מדוייקים מלמדים לוגיקה וחשיבה ביקורתית ולכן אין זה מפתיע כלל שלמשל באוניברסטית בן-גוריון כאשר המחלקה למדעי המדינה תלתה מפה של ישראל ועליה מצויין פלסטין, הפרופ' שנלחם להוריד את זה מלמד מתמטיקה.
הייתי מציע לחזק את רמת ההוראה הבסיסית בלוגיקה ומתמטיקה כדי למנוע מצב שבו ד"ר בישראל מסרב להכיר במציאות בזמן שהיא משתינה לו על הפנים. ושבה סטודנט שנה ראשונה למתמטיקה מבין יותר טוב את המציאות מפרופסור שמלמד מדעי המדינה.

הייתי רוצה להזכיר לד"ר אמרה מפורסמת של לנין: הוא קרא לסוציאליסטים במערב "אידיוטים מועילים" ואמר "הם עוד ימכרו לנו את החבל שבו נתלה אותם" כנראה שהד"ר חלש גם בהיסטוריה. הוא אידיוט מועיל שעדיין! מנסה למכור לסורים את הגולן בשביל לעזור להם להשמיד אותנו.

139 המתקיף חייב לשאת בתוצאות star
  • 10:48
  • 07.03.12

לא יתכן שסוריה שפתחה נגדנו במלחמות והפגיזה את הקיבוצים (תזכרו בשיר ילדה מגדות) תמורת ציוץ בכיוון שלום תקבל את הרמה .מחיר התוקפנות הסורית אובדן לנצח של הגולן. כמו מחיר שמשלם רוצח -כלא . ולא וויתור תמורת הבטחה שישפר את דרך התנהגותו ויבקש סליחה .

140 האפ ד"ר ליאל יוצר זיהוי בין אסאד האיש והמדינה הסורית על חלקיה השונים? אילולא היה אסד מוכיח את עצמו כסוציופאט גמור- היה משרד החוץ הישראלי נותן ל ואת הגולן?  (לת) אין גבול לשטויות שאפשר לפרסם בהינף מקלדת?
  • 22:46
  • 09.03.12

141 היה פה ראש ממשלה שקרא למתישבי הגולן פרופלורים ורצה להחזיר לאבא הרוצח ולבנו הטובח את הגולן ככה סתם  (לת) אלי
  • 17:29
  • 10.03.12

142 שטח סוריה גדול פי 8 מישראל אבל האוכלוסיה רק פי 3 א
  • 18:09
  • 10.03.12

הם יסתדרו גם בלי הגולן.
לגולן יש חשיבות אסטרטגית לבטחון המדינה.
היו חילופי אוכלוסיה בין ארצות ערב לישראל, אנחנו קיבלנו מעט שטח.

פרוייקטים מיוחדים