המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

עד סוף השנה – כולנו נדע

לפני שבוע קיבל בכיר ישראלי בביתו אורח אמריקאי לשיחת לילה. כיוון שהאורח הוא אינטליגנטי ובעל השפעה, הבכיר ניגש מיד לעניין. הציע ויסקי, הגיש קפה ואמר שאין זמן. בשנת 2013 איראן כבר תהיה עמוק בתוך מרחב החסינות. תהליך ההתמגנות ותהליך הביזור של המתקנים האסטרטגיים יגרמו לכך שגם אם ישראל תכה בהם, התוכנית הגרעינית תשרוד. כאשר זה יהיה המצב, כל מתנגד תקיפה בישראל ובעולם יעבור מהטיעון של עדיין-לא לטיעון של כבר-לא. מאוחר מדי, אין מה לעשות. לכן, בראייה צלולה, ברור לחלוטין שבעבור ישראל, 2012 היא השנה הקריטית. עכשיו או לעולם לא.

הבכיר הישראלי תיאר את היחסים עם ארצות הברית כמצוינים. בניגוד לעבר, בין שתי המדינות אין חילוקי דעות מודיעיניים או פערים רטוריים. גם במובן המדיני וגם במובן הצבאי ממשל אובמה עשה אל מול איראן הרבה יותר מאשר ממשל בוש. הנשיא עצמו הוא אדם מרשים: קר רוח, קשוח, מבין עניין.

אבל בראייה מפוכחת של המצב, ברור שבין וושינגטון לירושלים יש הבדלים מובנים. בעוד לאמריקאים פצצה שיעית היא בעיה אסטרטגית, בשביל ישראל היא בעיה קיומית. בעוד האמריקאים יוכלו לפעול גם בשנה הבאה, ישראל תוכל לפעול רק השנה. מי שגישתו לחיים אינה רומנטית אמור להבין, שאין זה מציאותי לצפות לכך שנשיא אמריקאי יתחייב לפני ראש ממשלה ישראלי שבעתיד יבלום את איראן על ידי מתקפה צבאית. כך שדווקא בגלל הקירבה העמוקה בין בעלות הברית על ישראל להיערך לכך שבעניין הגורלי הזה היא תפעל לבדה ועל דעת עצמה.

ישראל תכבד את ארצות הברית ותביא בחשבון את האינטרסים של ארצות הברית, אך לא תמתין לאישור פעולה אמריקאי. ישראל גם לא תיידע את ארצות הברית מראש.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

את איראן רואה הבכיר הישראלי כנמר של נייר. יכולת הפגיעה הישירה שלה בעורף הישראלי מוגבלת. השליטה שלה בחיזבאללה ובחמאס אינה מוחלטת. אם לבנון תתיר למיליציה השיעית לתקוף את ישראל משטחה, לבנון תיוותר בלא תחנות חשמל ובלא שדות תעופה. גוג ומגוג? החששות הללו מוגזמים מאוד. לארצות הברית בוודאי אין סיבה לדאוג. הואיל והאינטרס העליון של איראן יהיה שלא לשלב את ארה"ב במלחמה, לא יהיה לה עניין לתקוף יעדים אמריקאיים. הסבירות לכך שאיראן תפעל נגד אמריקה קלושה, והיכולת של איראן לפגוע באמריקה שולית.

נכון, מחירי הנפט עלולים לנסוק באופן דרמטי, ואולם התפרצות המחירים לא תארך זמן רב. הואיל וסעודיה תעלה במהירות את התפוקה שלה, בתוך שבועות אחדים השווקים יירגעו והעסקים ישובו למסלולם. בדיעבד, הכל יודו לישראל ויכירו בכך שבדרכה שלה פתרה בעיה שהעולם לא הצליח לפתור.

בשקט ענייני חזר הבכיר הישראלי על הקביעה, שיש שלושה פרמטרים לפעולה ישראלית: יכולת, לגיטימיות, מאכלת על הצוואר. כעת המאכלת כמעט על הצוואר, אמר. מבחינת ישראל, 2012 היא שנת ההכרעה. ישראל לא מבלפת. ישראל אומרת לארצות הברית את האמת. לא חייבים לדבר דווקא על אושוויץ, אבל צריך להבין שמדינת היהודים אינה יכולה להפקיד את גורלה בידי אחרים. לא לשם כך באנו הנה. לא לשם כך הקמנו את המדינה הזאת. השאלה היא שאלה עמוקה של ריבונות. רק אם נהיה עצמאים וחזקים נוכל להגן על חיינו ונוכל להיות שותפים ראויים לבעלי בריתנו.

בצאתו החוצה אל ליל סערה תל אביבי היה האורח האמריקאי נסער ונרגש. האומנם שמע במו אוזניו את שזה עתה שמע? האם הבכיר הישראלי שיקר לו במצח נחושה, או שמא שיתף אותו באמת מרעישה? עד סוף השנה האורח האמריקאי יידע. עד סוף השנה כולנו נדע.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בקיצור, אכלת את הלוקש של ברק.  (לת) הפקרות העורף
  • 04:56
  • 22.03.12

  •   דגן משתף פעולה עם ברק ויצא לאחר פרישתו באזהרות שהתקפה נפיח
    • 11:27
    • 22.03.12

    ממשמשת ובאה.הוא שהלחיץ את כולם לא נתניהוצריך להודות שזה היה מהלך מבריק..נתניהו לא יתקוף ואינו מתכוון לתקוף.

  •   אירן לא צריכה להגיב חזק, חבל שתתאמץ הרבה - שיגור כמה טילים מדי שבוע במשך כמה חודשים והכלכלה פה נסגרת  (לת) אין נתב"ג, אין בורסה ואין בועה
    • 14:01
    • 22.03.12

  •   במשך כמה חודשים ? מה אתה תמים ? מדוע לא במשך כמה שנים ? עם בריחת הון, הרס הכלכלה, אבטלה והגירה של אוכלוסיה חזקה . . . כן ויהיו גם כמה הרוגים ופצועים  (לת) נכון טהרן תחטוף, אז מה ?
    • 16:41
    • 22.03.12

  •   רק שכחת לציין שאם זה יתרחש - ישראל יכולה להפוך את טהרן למגרש חניה שטוח...  (לת) סטלין - שמש העמים
    • 17:13
    • 22.03.12

  •   אבל היא לא gיא
    • 19:52
    • 22.03.12

    כי לישראל אין כמות של נשק רקטי ארוך טווח בעל רש"ק קונבציונלי.
    מהסיבה הפשוטה שהפצצה מסיבית של ריכוזי אוכלוסיה אינה בתו"ל שלנו.

  •   כן, כמו שהפכנו את עזה אחרי 2500 טילים  (לת) תפקח עיניים כבר
    • 21:38
    • 22.03.12

  •   התרחיש שתיארת, עלול להתקיים ביתר שאת, כאשר לאיראן תהיה הפצצה, כושר התמרון עמוס
    • 22:01
    • 22.03.12

    הצבאי והמדיני של ישראל וארה"ב מולה יצומצם פלאים, האמריקאים יצאו מהמזרח התיכון, ישראל תקיים סבבי מלחמה
    קונוונציונלים תכופים יותר ויותר עם גרורותיה של איראן בצפון
    ובדרום, כך שהעם היושב בציון יתעייף והאוכלוסיה החזקה תעזוב,
    על השקעות אין מה לדבר, בתור מערביים ורציונלים קשה לנו
    לתפוס כראוי את הצהרותיהם האפוקליפטיות של האיראנים, לכן
    אנו מזלזלים בהן, לפי חזונם העתידי של האייטולות, לישראל
    במתכונתה הנוכחית אין מקום במזרח התיכון, פצצה גרעינית
    בידיהם היא בעצם אובדן כל מנוף של לחץ שיש למערב כלפיהם.

  •   רק הכלכלה נסגרת. אנחנו לא נהיה. הלך עם. הלכה מדינה. מה שניבנה אחרי 2000 שנה ייהרס ביום. באמת תודה ביבי  (לת) המפוחדת
    • 23:22
    • 22.03.12

02 How do You Know? Professor Avi Seidmann
  • 04:56
  • 22.03.12

Were you listening to that conversation? Or you are throwing some guesses to the air? Besides, what makes anyone think that fighting with Iran - for a SHORT time gain - is worth it?

  •   in the long term we are all dead... Ramy
    • 10:20
    • 22.03.12

    We all die eventually so it is all about short terms. Look at what has happened in the middle east in the last year and think of what may happen in Iran following an Israeli attack, the regime may fall down . I t may not of course but we have no way of knwowing...
    Accoroding to you there is no point ever to go to the doctor all he may do is perhaps extend our lives for a shor time gain.

03 אם הייתה כוונה אמיתית כי אנו נתקוף את איראו ,הרי כל הדיבורים מיותרים,הרי איראן ממשיכה בשלה .לכן ,הכלל של כלב נובי אינו נושך ,שריר וקיים לגבינו .עדיין חסרה לנו לגטימיות והמאכלת אינה על צוארנו ,וגם לא תהיה לעולם !  (לת) רוני
  • 05:07
  • 22.03.12

04 אירן זה בלוף 1 גדול,וברגע שהם יחטפו, האופוזיציה שם תתלקח, והמהפכה לחופש תתחיל, טמבלים האירנים כי אילו לא היו מתחילים אם ישראל, אז כבר היה להם גרעין,  (לת) משה פסו
  • 05:14
  • 22.03.12

  •   והאופוזיציה האיראנית תתפקד לליכוד או לקדימה? שפוי
    • 07:17
    • 22.03.12

    גם האופוזיציה האיראנית תרצה פצצת אטום, וגם האופוזיציה האיראנית תפעל להשמדת מדינת ישראל.

05 ...חוץ מ30-40-50 אלף שימותו.....בגלל תסביך רדיפה של שליטי ישראל...אין איום גרעיני על ישראל-הבעיה היא אסטרטגית לבידוד השפעת אירן-וישראל במלחמה שהיא יוזמת תחזק ותייצב את משטר האייטולות..... EhadHaam-ציוני הוגן
  • 05:15
  • 22.03.12

ואגב-אם זה לגיטימי להפציץ אתג אירן בגלל חשש של אולי או שמא או שמועתי אחר.....האם אין זה לגיטימי להפציץ מדינה השוללת ממך את הזכות למדינה ולקיום וכבוד לאומיים???

  •   למי נאמין יותר, לשליטי אירן המאיימים בהשמדה או ליורד מבוסטון? ואת לגיטימי להפציץ? את התינוקות של מדינה שיש לה סכסוך אתך על ריבונות? או את מתקני הגרעין של מי שמאיים להשמיד פיזית את התינוקות שלך? יחי ההבדל הקטן שסוכני השנאה עיוורים לו  (לת) לא ציוני לא הוגן
    • 07:41
    • 22.03.12

  •   ציוני הוגן אתה לא. לא מפציצים "את איראן", מפציצים את מתקני הגרעין שלה. לא שוללים מהפלסטינאים את הזכות לקיום וכבוד לאומיים (בעזה ובגדה זה קיים), שוללים מהם את היכולת להרוג אותנו רק על היותנו יהודים. אבל אותך זה לא ישכנע, באם אתה גר רחוק וצריך להראות כמה אתה נאור וליברלי..  (לת) קסנדרה
    • 17:46
    • 22.03.12

  •   באמת קסנדרה, טוב שאת טורחת להזכיר לכולנו עד כמה את לא נאורה ולא ליברלית. פעחס...  (לת) ערן ארגוב
    • 01:47
    • 23.03.12

06 נפציף את אירן אובמה יעוף, לא נפציץ אז אנחנו נעוף,,אז עדיף שאובמה יעוף, וטוב שביבי מודע לכך הוא לא פראייר , וקיבינמט עם אירן, ותחי מדינת ישראל לעד  (לת) בצלאל
  • 05:19
  • 22.03.12

07 כתב חידה דני
  • 05:19
  • 22.03.12

הישראלי: אהוד ברק באמריקאי: ? מי היה בארץ לפני שבוע? אינטיליגנטי= intelligence? - מודיעין?

08 כל האירן הזאת הם הר שיוליד עכבר, יש להם ויש להם ואין להם כלום, הכל חארטה  (לת) מושיקו מהשוק
  • 05:22
  • 22.03.12

09 עד סוף השנה נידע מה? יוסי
  • 05:32
  • 22.03.12

עד סוף השנה נידע אם מנהיגי ישראל של היום חייםבפנטזיה של כל יכולים ושההיסטוריה תזכור אותם לפחות כמו בן גוריון.
זאת תרות לא מציאותית מאנשים שמתווכחים עם עצמם ואטומים לכל הסבב אותם. החלק העצוב הוא שהם מחפשים החלטה גורלית להבליט את עצמםואת ואת כושר הניבוי הקלוקל של עצמם עם רעיונות עיווים.
הפצצה באירן רק תוביל לא רק למשבר כלכלי עולמי אלא גםלשינאת ישראל כאשמה העיקרית בצעד לא שקול מול עולם שמזהיר אותה כל הזמן מצעדים כאלה.

10 בולשיט. נראה שכל הבכירים,הנבחרים,החזאים והמחזאים של משחק הריאלטי לקחו את הכדורים הלא נכונים  (לת) האח הקטן
  • 05:37
  • 22.03.12

11 היית הזבוב על הקיר אצל ברק באקירוב?  (לת) א
  • 05:59
  • 22.03.12

12 במהרה בימינו  (לת) אלון
  • 05:59
  • 22.03.12

13 הכותב מביא סמול טוק בין אמריקני לישראלי שבטל בשישים מול מה שמתפרסם ב"טיימס" האמריקני חדשות לבקרים. מן המפורסמות היא שהטיימס משקף, בדרך כלל, את דעתה האמיתית של האדמיניסטרציה האמריקנית. המאמרים עוסקים הרבה בביבי האיש . הם מתארים את ביבי כמי שמסית כנגד אובמה בחצרו האחורית תוך התערבות בוטה במערכת הבחירות. שמרקל, סרקוזי ואובמה רואים בביבי כזבן ותחמן המסכן בראש ובראשונה את ארצו שלו. הם לועגים לביבי ושלוחיו הטוענים שישראל היא הדמוקרטיה היחידה באזור, ומביאים לצורך זה את החוקים האנטי דמוקרטים שביבי חוקק ואת השתלטותו הזוחלת על התקשורת. צרתנו שביום נקם ושילם, כאשר איראנים, תורכים ואולי גם מצרים יעלו עלינו מכל הכיוונים כדי לסייע לאויבנו המסורתיים, אובמה והאדמיניסטרציה שלו יעמדו מן הצד ויחככו ידיהם בהנאה.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 06:26
  • 22.03.12

14 למעט בעניין חזבאללה אני לא סובל אותו אבל הוא צודק
  • 06:47
  • 22.03.12

אני לא סובל לא את ברק, לא את ביבי ולא את ארי שביט הפומפוזי, אבל הניתוח נכון בכל הסוגיות למעט בעניין חזבאללה.
אין ביכולת לבנון למנוע מחזבאללה לפעול ולכן איומים על התשתית הלבנונית לא יועילו בהקשר זה. הם כן יכולים להועיל בכך שחזבאללה יצטרך להסביר לאוכלוסיה, ולא למדינה, את הנזקים שגרם. שיקול אחר, ומשמעותי הרבה יותר, הוא שאיראן של אחרי המלחמה תהיה חלשה יותר ובוודאי מרוכזת יותר בעצמה, ולכן לא תוכל ולא תרצה לסייע לחזבאללה בהיקפים דומים לאלו לסיוע של אחרי 2006. מטעם זה, חזבאללה ימנע, או סביר יותר - ימתן - את השתתפותו בלחימה, כדי לשמור על כוחו גם ביום שאחרי המלחמה ללא סיוע איראני משמעותי.

  •   גם במצבי זה נשמע מוכר אריק
    • 23:08
    • 22.03.12

    זאת היתה תוכניתי הסדורה לפני לבנון 82: אנחנו נפלוש ללבנון, המארונים יקימו ממשלה בראשות באשיר, באשיר יסלק את הפלסטינים לירדן, הפלסטינים בירדן יפילו את המשטר ההאשמי ויקימו בה מדינה פלסטינית, את הפלסטינים תושבי הגדה נטרנספר למדינתם ממזרח לירדן, כשהגדה תתרוקן נספחה לישראל.
    מעריצי א.ב. מנסה למכור לכם תרחיש דומה. עצתי לכם מדרכי למרומים: אל תקנו.

15 לפי שעה, ה"בכיר הישראלי" עצמו אינו יודע אם דיבר אמת, מפני שטרם החליט.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 06:51
  • 22.03.12

16 מה הטעם במלחמה שרק תדחה את הבעיה בשנתים  (לת) Logic
  • 06:58
  • 22.03.12

17 אכן אנו מדינה "ריבונית" הרשאית לסכן את אזרחיה כאוות נפשה למען כיסאם של ביבי-ברק ונושא כליהם ארי שביט. א. ישראלי
  • 06:59
  • 22.03.12

מלחמה נגד אירן עלולה רק לדחוף את אירן להחלטה לייצר את הפצצה.
מי שרוצה באמת ובתמים למנוע כניסת נשק גרעיני לאיזורנו חייב להציע פירוז כ ל האיזור מנשק גרעיני . אבל מנושא זה בורחים כולם מלדון.

18 הבכיר קובו
  • 07:25
  • 22.03.12

אני משוכנע שיסכימו לקלוט אותו בקורסיקה אם ישרוד

19 האנליסט קובו
  • 07:30
  • 22.03.12

הוא מוטט כל דבר שנגע בו אנשים חברים מפלגה
ואז עבר להיות אנליסט

20 את מי ואת מה משרת המאמר של ארי שביט? רמי יובל
  • 07:42
  • 22.03.12

נניח ששביט דיבר עם הבכיר הישראלי ועם ה"אורח" האמריקאי ואת דבריהם הוא מוסר לנו. למען איזו מטרה שביט משתף אותנו? מהי האג'נדה שלו עצמו. האם לנו הוא פונה או שמא לאירנים או שאולי הוא באיזה אופן מנסה לקדם אינטרס של ביבי-ברק. כל השערה מחזקת את הדימוי של שביט ככתבלב המשרת אדונים מסויימים. להשוואה, מאמר של גדעון לוי (גם אם אינך מסכים אתו) לעולם אינו מעלה את השאלה מהי האג'נדה של הכותב ואת מי הוא משרת. הכל שקוף (ההפך מדלוח) ואמיתי (הפך מכוזב).

21 כוכב שביט צייר מופשט
  • 07:45
  • 22.03.12

נורא מפעים,כל פעם מחדש, לראות איך ארי שביט מתרגש מקירבתו(המתופללת?) לענקי-הדור.... פעם בחווה...פעם במגדל אקירוב...
הו,מי ידע דרכי האינטלקטואל בצמרת?!

22 להודיע לממשל מראש על תקיפה ? יש קיצור דרך ! להודיע ל-"ניו יורק טיימס"....!!!!  (לת) גורג
  • 08:05
  • 22.03.12

23 אין מה לחכות ל-2013; כבר עכשיו תקיפה נגד איראן לא תשיג לנו שום רווח משמעותי! שמעון ש
  • 08:05
  • 22.03.12

מקסימום דחייה של שנתיים-שלוש, אחר כך האיראנים יגיעו רחוק אפילו יותר מהמקום אליו הגיעו עד היום.
לעומת זאת, הנסיקה שתבוא במחירי הנפט לא תירגע בתוך "שבועוצת אחדים", היא עלולה להיות ממושכת הרבה הרבה יותר!
והמחיר שישראל תשלם בדם בניה יהיה כבד כפי שצופה ברק, לא כפי שצופה המומחה הביטחוני הדגול ארי שביט.
שלא לדבר על מה יקרה אם מטוס אחד יופל מעל העיר שטח איראן... זה יהיה בלאגן שלידו סאגת רון ארד תיראה כמו שיר ערש.

24 כבר לא עדיף שאהוד ברק יכתוב את המאמר?  (לת) מני
  • 08:06
  • 22.03.12

25 תום פ. ואהוד ב. - תסריט מזוויע  (לת) שימיב
  • 08:16
  • 22.03.12

26 להלן פתרון כתב החידה: "הבכיר הישראלי" הוא שר הבטחון אהוד ברק."האורח בעל ההשפעה" מארה"ב הוא העתונאי האמריקני ג'פרי גולדברג שראיין לאחרונה את הנשיא אובמה. קורא טקסטים
  • 08:25
  • 22.03.12

"האורח האמריקני" הנפעם לא הסתיר את סערת הרגשות ופירסם גם הוא את רשמיו בטור פרשנות בסוכנות בלומברג. כל אחד מוזמן לקרוא.
השורה התחתונה: אהוד ברק מנסה לשכנע את הממשל האמריקני ואת הציבור בישראל כי מלחמת מנע נגד איראן היא בבחינת טיול שנתי. לשם כך הוא מגייס הערכות סופר-אופטימיות בקשר לתגובה האיראנית המוגבלת לדעתו, ולאבדות והנזקים המועטים שתספוג ישראל. שקוראים את ג'פרי גולדברג על אותה שיחה - "האופטימיות" ממריאה לשחקים , והטיעון האולטימטיבי בעד תקיפה באיראן ( שעוד לא שמענו כאו, אבל בקרוב) : תגובתה של איראן תהיה של התעלמות,הדחקה ונסיון להסתיר את תקיפת6-8 המתקנים שלה בדומה לדרך הפאסיבית שנקט אסד אחרי תקיפת המתקן הבודד בסוריה ב-2007. אהוד ברק אמנם נמנע מהשוואות לא רלוונטיות בסגנון נתניהו ל"שואה השנייה" - אבל נשען גם הוא על טיעונים מופרכים . ישפוט הקורא. לפני שהוא מאמץ בלי בדיקה כי שנת 2012 היא "שנת ההכרעה". היא לא.

27 כתבה מרתקת  (לת) לילית
  • 08:26
  • 22.03.12

28 תגובה איראנית חוזה בן-זבדאי
  • 08:49
  • 22.03.12

האיראנים הם נמר של נייר?

מה עם האפשרות הבאה: לאחר תקיפה מאסיבית ישראלית באיראן, האחרונה מכריזה על מלחמה כנגד ישראל התוקפנית. במצב מלחמה פתוח, האיראנים מגיבים בטיל אחד ליום על ישראל, במלחמת התשה שתימשך שנים.

בעלי מקצועות חופשים יצבאו על השגריריות הזרות לקבל אשרות עבודה. התיירות לישראל פחות או יותר תיעצר. מיליארדים יושקעו במערכות הגנה. טייסים יופלו בדרכם לפעולות תגמול.

מי יישבר ראשון? מלחמת איראן-עיראק מספקת רמזים.

  •   אני וכל מי שאני מכיר לא נעזוב את הארץ. נחפש דרכים להשמיד הטילים האיראנים נקווה כרגיל לטוב
    • 00:19
    • 23.03.12

    אגב טייסים לא יופלו. טילים יעופו חזרה לאיראנים והם לא ימולאו במי וורדים. אם תגיע ישראל לקרבה כל שהיא לשיתוק, יעדיפו מנהיגנו להעביר את השיתוק לאירן ואתה אמור לדעת שזה אפשרי גם ללא פצצת אטום בסגנון ההירושימה. איך?

29 מטרה של ביבי שמחירי נפט יעלו ואז אמריקאים מעיפים אובמה ובא גינגריץ' וזה מה ביבי רוצה  (לת) זותי אמת
  • 08:59
  • 22.03.12

30 אוי ואבוי אתה וחרחורי המלחמה שלך ארי שביט לדין
  • 09:26
  • 22.03.12

ארי - הלא תבין? אם אתה משמש כשופר החצי-רשמי של אדוניך נתניהו-ברק, ואתה קורא לפתוח במלחמה, ההיסטוריה לא תשכח אותך. כולנו (כל מי שישרוד...) יזכור כיצד ארי שביט קרא בפה מלא ובמצח נחושה למלחמה שתהרוג אלפי בני אדם באזור כולו ותשנה ללא הכר את מצבה המדיני-בטחוני-כלכלי-חברתי של ישראל. אתה נורמלי??

31 ארי שביט הבטיח מקומו במקלט לאח"מים?  (לת) אלכס
  • 09:32
  • 22.03.12

32 הכותב מביא סמול טוק בין אמריקני לישראלי שבטל בשישים מול מה שמתפרסם ב"טיימס" האמריקני חדשות לבקרים. מן המפורסמות היא שהטיימס משקף, בדרך כלל, את דעתה האמיתית של האדמיניסטרציה האמריקנית. המאמרים עוסקים הרבה בביבי האיש . הם מתארים את ביבי כמי שמסית כנגד אובמה בחצרו האחורית תוך התערבות בוטה במערכת הבחירות. שמרקל, סרקוזי ואובמה רואים בביבי כזבן ותחמן המסכן בראש ובראשונה את ארצו שלו. הם לועגים לביבי ושלוחיו הטוענים שישראל היא הדמוקרטיה היחידה באזור, ומביאים לצורך זה את החוקים האנטי דמוקרטים שביבי חוקק ואת השתלטותו הזוחלת על התקשורת. צרתנו שביום נקם ושילם, כאשר איראנים, תורכים ואולי גם מצרים יעלו עלינו מכל הכיוונים כדי לסייע לאויבנו המסורתיים, אובמה והאדמיניסטרציה שלו יעמדו מן הצד ויחככו ידיהם בהנאה.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 09:38
  • 22.03.12

  •   קצת הרחקת לכת, זלמן. ספק אם אובמה יחכך ידיו בהנאה למראה הרס ואבדון של כל מדינה שהיא. אם יקרה איזה נס וה-BB לא יהיה יותר בשלטון, אז באמת יש סיכוי שאובמה יהיה מרוצה, כמו גם רבים במדינה הזאת.  (לת) קורא
    • 11:57
    • 22.03.12

33 הדילמה של ישראל: מה יותר מסוכן, איראן גרעינית או נקמתו של אובמה?  (לת) ותיקה
  • 09:41
  • 22.03.12

34 הגנרל הישראלי שפלט שטויות הוא חסר אחריות וחסר הבנה מינימלית במצב הגאופוליטי בעולם לדעתי.  (לת) ישראלי
  • 09:48
  • 22.03.12

35 שביט דוחף שיטתית לפתיחת מלחמה, בחוסר אחריות משווע. 1. אין לנו יכולת לעצור את איראן לני
  • 09:54
  • 22.03.12

אם היא באמת נחושה. מקסימום לעכב זמנית , ולהבטיח את חיזוק המשטר ואת התגרענותה בעתיד.
2. אנחנו דומים לבריון מקומי שמתחיל להאמין לפוזות ולאיומים של עצמו.
איראן עמדה ב 8 שנות מלחמה עקובות מדם עם עיראק. אנחנו אחרי 3 שבועות של עימות עם אירגון גרילה התחלנו למצמץ.
3. פתיחת מלחמה יזומה - ולא בשם המכובס " תקיפת מתקני הגרעין" , יכולה להוביל לכיאוס אזורי מעבר לשליטתינו.
4. כל הדיבורים על שואה ואושוויץ, מעוותים ושיקריים. איראן לא תקפה שום מדינה לפני ואחרי המהפכה המוסלמית.
כמו שדגן ,וכל המומחים אומרים הם ראציונליים. אם הם רוצים לחסל אותנו , עדיף מבחינתם לפתוח בעימות קונוונציונלי. שניים שלושה טילים ליום במשך שנה על איזור המרכז יעשו מבחינתם את העבודה. אין שום סיבה מבחינתם להתאבד ע"י העברת העימות לעימות לא קונוונציונלי.

  •   חוסר אחריות ג'יבוטרו
    • 15:03
    • 22.03.12

    1. יש לנו יכולת לעצור את איראן, נחושה ככל שתהיה, אם ישראל תתקוף המשטר יפול ולא יתחזק ( גם ככה הם מחזיקים את השילטון בכח).
    2. אנחנו לא דומים לשום בריון מקומי, אנחנו סך כל מקשיבים קשב רב לשאיפותיו "ההומניות" של השלטון האיראני, הרטוריקה של האייטולות בטהרן היא בריונות לשמה.
    אתה מתכוון שאיראן לא יכלה לעירק כמעט 10 שנים והיתה משתמשת בילדים מתאבדים מול הכוחות העירקים, כשאנחנו נאלצים להלחם עם ידיים קשורות מאחורי הגב בגללכם( הסמול הישראלי) ובכל זאת יוצאים תמיד עם ידנו על העליונה.
    3. מלחמה יזומה נפתחה נגדינו על ידי איראן, ראייה לכך היא חיזבאללה, חמאס. איראן היא המדינה שתוקפת את ישראל בעקיפין לאורך שנים ואפילו לא מסתירה את זה, אין שום מדינה בעולם היום שתוקפת את ישראל יותר מאיראן, הגיע הזמן להגיש חשבון ולהשיב מלחמה, שום כיאוס לא יתעורר מזה הסר דאגה מליבך,
    4. כל הדיבורים על אושוויץ והשואה הם מיותרים, אבל לא חושב שהם שיקריים, איראן בהנהגת האייטולות היא איראן דתית משיחית, לא יודע כמה אתה מאמין בדת היהודית או המוסלמית לחילופין, אבל בשתי הדתות יש לכל דת את הציוויים שלה, וזה לא קשור לשום ראציונל שאתה או אני גדלנו עליו שכח מזה.
    אם היה עדיף להם עימות קונוונציונלי איתנו, הם לא היו מחכים לעצה המלומדת שלך.
    איראן לא יכולה להתמודד עם ישראל צבאית בשום צורה, אין לה שום אפשרות לתקוף את ישראל מלבד טילים ואולי איזה כמה ספינות מלחמה מקרטעות שחיל האוויר יטביע בדרך.
    אני לא טוען שאיראן לא תישלח אלינו כמה טילים בודדים, אך היא תיזהר בתגובתה ולהערכתי תנסה לפגוע במטרות אסטרטגיות ולא אזרחיות, טילים מטפטפים על בסיס קבוע על מרכזי אוכלוסיה כמו שאתה מתאר זה לא מציאותי אפילו בעיני האיראנים (גם לנו יש טילים).
    שום כיאוס איזורי ושום בולשיט, קצת רעש, קצת נאומים עם רטוריקה מתלהמת בלה בלה בלה, עולם כמנהגו נוהג.
    חמאס וחיזבאללה יכרבנו במיכנסיים הם לא יעזו להיכנס למערכה של הגדולים, איראן לא תעז לתקוף את הכוחות האמריקאים במפרץ, היא לא יכולה על ישראל אז היא לא תחפש להביא עליה גם את אמריקה שתכתוש אותה כליל.

    ובסוף אחרי כל הרעש והצילצולים שיהיו, בחדרי חדרים באירופה ובאמריקה יגידו תודה לישראל שהצילה אותם בעיקר מהפחדנות שלהם.

  •   מסכים עם כל מילה נקווה כרגיל לטוב
    • 00:23
    • 23.03.12

    אגב טייסים לא יופלו. טילים יעופו חזרה לאיראנים והם לא ימולאו במי וורדים. אם תגיע ישראל לקרבה כל שהיא לשיתוק, יעדיפו מנהיגנו להעביר את השיתוק לאירן ואתה אמור לדעת שזה אפשרי גם ללא פצצת אטום בסגנון ההירושימה. איך?

36 נשק כימי וביולוגי בסוריה הוא פחות מסוכן מגרעין ????  (לת) כוכב שביט
  • 09:59
  • 22.03.12

37 Bond, James Eli
  • 10:10
  • 22.03.12

ארי שביט, ג'ימס בונד ילד לידך! תשתה ויסקי, תאכל קפה ואולי האוויר החם סוף סוף יתנדף ממך ומחבריך ביברק

38 ןמה למדנו מהמאמר המלומד ? שאולי נפציץ ואולי לא  (לת) רמי
  • 10:14
  • 22.03.12

39 לצערי איני מאמין שלביבי הססניהו יש אומץ לתקוף.  (לת) דוד
  • 10:34
  • 22.03.12

40 אנו יודעים כבר היום שבלי איום תקיפה ממשי, אין לסנקציות סיכוי לעבוד. מי שרוצה לעצור את הגרעין האירני באמצעות סנקציות צריך לתמוך בממשלת נתניהו שמגבה את הסנקציות באיום תקיפה מפורש (אני יודע שקשה לכם). ואיום ממשי הוא כמובן איום שיש גם אפשרות לממש אותו.  (לת) אחד העמך
  • 10:39
  • 22.03.12

41 "שיקר לו במצח נחושה" ?! אלו דברים פשוטים וברורים, מה שייך כאן שקר?  (לת) אחד העם
  • 10:41
  • 22.03.12

42 רק הפצצה גרעינית של אתרי הגרעין באיראן, תגרום להפלת המשטר החומוניסטי ששם, אחרת באם לפסיכופט ולהאייטולות האיראנים תיהיה פצצת אטום, הם בטוח יטילו אותה על ת"א והלכה היישות הציונית, וישראל כתגובה נהפוך את כל המזרח התיכון כולל איראן למדבר שממה רדיו-אקטיבי, יש לישראל מספיק פצצות לשם כך, הבנתם זאת, הפצצה גרעינית של אתרי הגרעין באיראן זאת האופציה היחידה להישרדות המזרח התיכון בכללותו.  (לת) סולו
  • 10:53
  • 22.03.12

43 בכיר ישראלי=אהוד ברק אסף
  • 10:54
  • 22.03.12

הוא זה שעורך פגישות עבודה גורליות בסלונו הפרטי, על כוס וויסקי והכי חשוב, ללא תיעוד רשמי.

44 ממש מפחיד שזו רמת שיקול הדעת סמוך על סמוך
  • 11:06
  • 22.03.12

אל תדאגו, נפציץ באיראן אבל לא נראה לנו שיהיה יותר מדי בלגן, האיראנים הרי גם לא רוצים בלגן, מחירי הנפט אולי יעלו אבל מהר מאוד ירדו בחזרה, חיזבאללה וחמאס לא נראה לנו שישתפו פעולה עם האחמידנג׳אד הזה, ובקיצור יהיה בסדר

45 מיהו הבכיר שלוחש לך כך הזמן באוזן ואתה מחויב לו? מת לדעת.  (לת) קורא
  • 11:13
  • 22.03.12

46 עיתונאי חצר נשאר עיתונאי חצר.שני אנשים אטומים לבקורת נוקבת.  (לת) קורא
  • 11:15
  • 22.03.12

47 איזו דרמה כמו שדמגוג אוהב,,בצאתו החוצה את ליל הסערה" בלה בלה בלה.  (לת) מגיב
  • 11:16
  • 22.03.12

48 איזה מתח עד סוף השנה, איזה מתח. ואם מי נפגשת אתה בליל סערה?  (לת) שואל
  • 11:17
  • 22.03.12

49 זה קרה עוד במגדל או בדירה אחרת? הפסנתר עוד היה????  (לת) תוהה
  • 11:18
  • 22.03.12

  •   בדיוק הייתי שם מכוון הפסנתרים
    • 21:58
    • 23.03.12

    האפסנאי מהסיירת לא הצליח לכוון , סולם סול נדפק , קראו לי , וראיתי אותו נועל מגפיים עם עקבים שעל כל עקב היה כתוב משהו : על הימני היה כתוב יריחו 1 ועל העקב השמאלי היה כתוב יריחו 2 . מריח לא טוב .

50 אבי שביט פיזר פניקה בנושא האירני מהרגע הראשון וממשיך בכך. נפיח
  • 11:24
  • 22.03.12

הוא יודע יפה שחדל האישים הנהנתן המשמש כרה'מ אינו מסוגל לבצע מהלך תקיפה זה גדול עליו.הוא יודע שנתניהו משחק משחק של תחזיקו אותי או ש...עד שפרש דגן אף לא אחד התייחס לקשקושיו.דגן הסכים לשחק את התפקיד המתריע שכביכול מוציא סודות מן החדר על תקיפה שמתכנינים ביברק.מאז נפלו כולם ברשת.בעיקר האמריקאים שנכנסו לחרדה.המהלך הזה הוא מהלך נכון.אבל נתניהו לא יתקוף .אנחנו צריכים להתאזר בסבלנות עד נפילת משטר האייתולות.רק אבי שביט לא מבין זאת.

51 שביט חוזר על עצמו לעיפה. לא נמאס לך שביט? לנו נמאס ממך.גם מברק.  (לת) קורא
  • 11:29
  • 22.03.12

52 יותר שביט משביט, יותר ברק מברק, יותר דרמה מדרמה.  (לת) מגיב
  • 11:29
  • 22.03.12

53 אז מה בעצם אתה אומר?  (לת) חנוך
  • 11:30
  • 22.03.12

54 שביט משלים הכנסה כאיש יחסי הציבור של ברק?  (לת) מאיר
  • 11:35
  • 22.03.12

55 Iran will join the club jamal
  • 11:39
  • 22.03.12

while israel and the rest of the world are watching. giving that fact, it will be wise to start thinking about changing the laws of the game in the middle east. it will be better for israel to gain maximmum security and safety for its people out of the new situation, without getting into war actions, which will eventualy lead to mass loss. .

56 זה היה לפני שהבכיר מכר את דירתו, או אחרי? אסף הסמולן
  • 11:39
  • 22.03.12

ארי מדבר מגרונו של אהוד ברק. אותו ברק שכישוריו האנליטיים הביאו אותו לוותר על פרויקט הצוללות כשהיה סגן הרמטכ"ל - הפרויטק שהוא דוחף עכשיו בכל כוחו.
אם ארי שביט כזה חכם, למה הוא כזה טיפש?

  •   סתם הנחה:אם אתה כזה טפש,מדוע אתה חושב שאתה כזה חכם כי... תות אוהב המון.
    • 13:59
    • 22.03.12

    אני כנראה כסיל שאני מגיב בכללללללל.....

57 אהוד ברדק נער הייתי וגם זקנתי
  • 11:49
  • 22.03.12

If you want to shoot - shoot don't talk

58 מאמר ילדותי, חיבור של תלמיד בתיכון, דימיונות ג'יימס בונדיים מתובלים בקשקושים כאילו דעתניים. לפעמים ארי שביט יורד כל כך, שזה ממש מביך.  (לת) תפוס את עצמך, שביט
  • 12:01
  • 22.03.12

59 המרגיז הוא ששביט מתהדר בנוצות של שמאלן, והוא לא הימני היחיד שהולך בקרבנו עם מסיכה.  (לת) נשף מסיכות
  • 12:39
  • 22.03.12

60 ארי לך תהיה סופר , מה אתה עושה כעיתונאי ? יש לך חלומות ופנטזיות תעלה על גואל
  • 12:43
  • 22.03.12

אותם על הכתב הכתב תהיה מיליייונר .אל תישכח להשאיר לי תמוליגים צנועים על העצה . בהצלחה ארי

61 הכתיבה - של ארי. המילים - של ברק one
  • 13:34
  • 22.03.12

איך היה הוויסקי? מה ניגן ברק בפסנתר הכנף? זה היה במסיבת הפרידה מהבית באקירוב?

62 משה דיין, יגאל אלון וביטחוניסטים אחרים היו נגד גרעין ישראלי רונן
  • 13:59
  • 22.03.12

קל לנו לשכוח, אבל בתקופה שבה בן גוריון והפודל הנאמן שמעון פרס החליטו - בלי להתייעץ עם העם כמובן - לקחת את ישראל במדרון החלקלק של התחמשות גרעינית, היו כמעט כל צמרת צה"ל (אותו קומץ בכירים שבכלל טרחו לשאול אותו לדעתו) נגד פצצה הישראלית.

הסיבה: הם ידעו שבמוקדם או במאוחר זה ייצור מירוץ חימוש מטורף שבו ישראל, מדינה קטנה ודלת אמצעים, תצטרך להקצות תקציבי ענק כדי לשמור על ייתרון מול ענקיות נפט כמו איראן. זהו מירוץ שבו ישראל יכלה בטווח הארוך רק להפסיד, ואת תוצאותיו אנחנו רואים היום במלוא העוצמה: המחאה החברתית בשל תקציבי הביטחון החונקים, השנאה העזה לישראל גם בקרב ההנהגה של בעלות הברית המשמעותיות ביותר שלנו, והגרעין האיראני שעד 2020 יעבור לכל מדינות ערב.
לכן, ערב מלחמה שרבים מאיתנו אולי לא יעברו אותה, שווה לזכור כי הגרעין הישראלי מעולם לא היה מובן מאליו - וצריך להתייחס אליה באותה ביקורתיות כמו כל המפעלים הגרנדיוזים וההרסניים שהורישה לנו מדינת ישראל השחצנית והשבעה בתקופה שבין 1967 ל-1973.

  •   אתה , כמו שאר המקהלה למעלה , מוכה באנטישמיות חולנית ובעיוורון אמנון
    • 15:02
    • 22.03.12

    איראן לא רוצה פצצה "בגלל הגרעין הישראלי" . היא רוצה פצצה כדי ליישם את האידאולוגיה הנאצית של המשטר .
    אם , חלילה , תהיה לאיראן פצצה , הרי שהדבר היחידי ש- אולי - ימנע ממנה לנסות ולהשמיד את ישראל יהיה הידיעה שבכך יביאו להשמדת התרבות הפרסית .
    יש למישהו ספק שאילולי היה לישראל נשק גרעיני היו המוסלמים משתמשים בנשק כזה נגדינו ברגע שהיו יכולים? או שאולי הם היו נמנעים מכך מטעמים מוסריים!

  •   כמה ייסורי מצפון וביקורת לאחר מעשה עלו בתגובה זו אבל אף דבר ממה שהעלת לא מתייחס לכתבה ולא לשאלה מה הדחיפות של ההתקפה  (לת) עזרה הסופר
    • 15:54
    • 22.03.12

  •   אתה משקר במצח נחושה - כל אותם אנשים היו תומכים נלהבים... יאיר
    • 17:47
    • 22.03.12

    לא רק שדיין תמך בפצצה, הוא דחף בחוזקה לפיתוחה. הוא חשב לישראל לא יהיו המשאבים להתחרות _קונבנציונלית_ בערבים עם כל הנפט שלהם, ולכן רצה מרתיע אולטימטיבי. והוא צדק.

    עובדה שאתה כאן בשביל לכתוב שטויות ועובדה שישראל היא עדיין המדינה החזקה ביותר במזרח התיכון בשעה שהמדינות הערביות מתפרקות מבפנים...

  •   ההרתעה הישראלית נועדה למנוע מרוץ חימוש קונבנציונלי מטורף.  (לת) קסנדרה
    • 17:51
    • 22.03.12

63 שביט כותב מאמר פעם בשבוע ,יש לך מפגשעם ברק רק פעם בשבוע? גם אשתו היא אופציה.  (לת) עומר
  • 14:04
  • 22.03.12

64 בוא נציץ קצת לכתבה של ארי שביט.אולי נסביר לסבא מה הוא רצה לכתוב....  (לת) מעוז לבועז
  • 14:05
  • 22.03.12

65 38 כמה שאתה צודק. ממש לא מתאים לרמת עיתון הארץ. חבל על העיתון אפילו אם זה פעם בשבוע.  (לת) קורא הארץ
  • 14:06
  • 22.03.12

66 חוץ מאירן יש עוד כמה נושאים לקשקש בהם קשקוש דמגוגי יוצא לנו מהאף שביט.  (לת) דן
  • 14:08
  • 22.03.12

67 ברק נפגש עכשיו עם כל אחד, מכין עצמו לפרק ב בעסקיו חובקי העולם.  (לת) קורא הארץ
  • 14:09
  • 22.03.12

68 יש לברק דירת מסתור שהיא משרד?  (לת) תוהה
  • 14:10
  • 22.03.12

69 אין שום חרב מאכלת על הצוואר ואין שום אופציה צבאית. גבריאל
  • 14:29
  • 22.03.12

תפסיקו עם הדימויים התנ"כיים הארורים הללו. ועם השקרים הסדרתיים שהמתכנים "מנהיגים" פה אומרים וחוזרים על עצמם. אירן צריכה את האופציה הגרעינית כדי להגן על עצמה מארה"ב, במיוחד אחרי שראתה מה זו עשתה לעירק.
אירן לא תתקוף את ישראל, זהו שקר בדיוק כמו השקר שאין עם מי לדבר עם הפלסטינאים ועם העולם הערבי.
וחוץ מזה שאין אופציה צבאית, יותר מדי מטרות, מחופרות יותר מדי, רחוקות מדי, הם הפיקו יופי של לקחים מתקיפת הכור העירקי בידי ישראל בזמנו.
כל הספינים הללו נועדו להיות מסך עשן המסתיר את גזל הקופה הציבורית לבניית ההתנחלויות והעשרת האלפיון העליון.

70 א.ב דעת מיעוט
  • 14:30
  • 22.03.12

אני חושב ש-א.ב. (ראשי תיבות גם ל'אותו בכיר') הוא מהטובים שהסתובבו כאן מאז בן גוריון. אולי הטוב שבכולם.

71 ארי שביט עיתונאי ב3 דרגות מעל הכותבים בארץ הגון חכם ובעל יושרה עיתונאית!!  (לת) הראל אברהם
  • 14:56
  • 22.03.12

72 נקווה שכל הנבואות הללו לא תגשמנה את עצמן, שמישהו שפוי עוד יעצור בזמן  (לת) מיקי
  • 14:59
  • 22.03.12

73 שביט יושב בבית ולא עולה לא שום רעיון או נושא למלא את הטור של יום חמישי. איך המסכן יעביר את השבת בלי ההתעללות של קוראי הארץ. האאא.... הוא מצא פתרון, ננסה להחזיר את ברק לקונצנזוס, אבל מה כותבים על ברק שעשה כבר את כל השגיאות האפשריות לפוליטיקאי שעוד לא ידוע לעמי שראל עליו? את מה נמחזר שוב? לפי תוצאות המאמר הזה עדיין לא נמצאה תשובה לכך. נחכה ליום חמישי הבא, אני וברק נמצא כבר משהו עד אז.....אורוואר  (לת) הבחנה ברורה
  • 15:19
  • 22.03.12

74 לא כתבת את אותו הדבר בדיוק ב-2010? מאיר
  • 15:22
  • 22.03.12

עתידות: תכתוב את זה גם ב-2013 ו-2014.

75 אין צורך לתקוף באירן - לדעת השמאל צריך לפתח "כיפת אטום מאורניום" ואז לישון בשקט בת"א  (לת) עזרה הסופר
  • 15:34
  • 22.03.12

76 Iran alan
  • 16:27
  • 22.03.12

why is an Iranian bomb a question of survival when mutually assured destruction should control the Iranians who are not acting irrationally now or in the past, actually the Turks and the Arabs are the ones who really should be worried, they dont have the bomb!

77 בכיר בטחוני ישראלי (שם כלשהו) אמר לפני חדשיים שאסד יופל תוך שבועיים. אז אמר. או כמילות השיר: אורי כדורי
  • 16:35
  • 22.03.12

"בשנה הבאה נשב על המרפסת....", או שלא; העיקר שלביבי יהיה 'חוק מרפסות' .

78 אי אפשר לעצור את הזמן אחי
  • 17:04
  • 22.03.12

שני דברים אי אפשר לעצור: התפתחות טכנולוגית וזמן. שניהם ימשיכו לזוז גם אחרי "חיסול" תוכנית הגרעין (מלחמה בין ביבי הקבור בבונקר שלו לאחמנידג'אד המבוצר בבונקר שלו). הזמן לא יעצר וגרעין יהיה, או לא, בלי קשר ל"חיסולים" שלנו. כך גם המוטיבציה להשיגו שלא תשתנה בעקבות פעולה כוחנית.

79 לפעמים כלב נובח גם נושך, מי יודע אולי באמת במשחק הפוקר הזה ידנו על העליונה?!  (לת) רן
  • 17:52
  • 22.03.12

80 ביבי וברק החליטו על הקדמת הבחירות ושביט מסדר להם את קמפיין ההפחדה בזמן. שפתי כהן
  • 17:54
  • 22.03.12

כך הבחירות יתנהלו על השאלה ה"דחופה" כל כך שדפני ליף תאלץ ללבוש שביס.

81 ממשיכים לתופף בתופי הטם טם כדי להכין אותנו למלחמה הבאה...  (לת) יונתן
  • 21:11
  • 22.03.12

82 בכירים ישראלים לעולם אינם משקרים !!!!  (לת) עדד
  • 21:31
  • 22.03.12

83 עד סוף השנה נדע אם יש 2013. :-))))  (לת) מאייצ'וק
  • 22:14
  • 22.03.12

84 רק שתי הערות רשע
  • 22:19
  • 22.03.12

1. הכל נראה פשוט, ברור, והגיוני, כפי שהיה לפני קמפ דייויד 2000. חבל רק שהמציאות מסרבת לשתף פעולה.
2. בשעתו התנאה מר ברק בבקיאותו בתורת הכאוס, וטען שהמציאות כאוטית ועל כן אינה ניתנת לחיזוי. האם הכוסיות ששתה בחברת אורחו הנכבד יחד עם אויר הפסגות של עזריאלי והנישואים המאושרים עם נילי השכיחו זאת ממנו? האם לא למד דבר מן הניתוחים המבריקים של דיין ושרון קודם למלחמותיהם ב1973 ו 1982 בהתאמה? אנחנו מכל מקום לא שכחנו.

85 וויסקי muffin man
  • 22:23
  • 22.03.12

איזה וויסקי בדיוק הם לגמו, ומה עם איזה סיגר להשלמת האווירה, זיבולים!

86 אירן תמים דעים
  • 22:39
  • 22.03.12

לא כל כך נתפס לי. אם האירנים הצליחו להשתלט על מלט באויר ולהנחיתו בשטח אירני, למה אי אפשר עם כל הטכנולוגיה של ההאקרים הישראלים ( שבין המתקדמים שיש היום) לא מסוגלים להישתלט על טיל באויר שהוא הרי נושא גי פי אס ו המון software ולעשות אחורה פנה? מדע בדיוני? לפני שלושים שנה הרי לשלוח מכתב בפקס היה גם מדע בדיוני

87 אוכל מידו של ברק מוקי
  • 00:24
  • 23.03.12

לברק יש יותר מדובר אחד.אבל עתונאי נבון כמו ארי שביט איבד מזמן את דעתו שלו מפני הגיגיו של ברק שחלקם לוקה מאד בתאור מדויק של העובדות,ובכושר השכנוע והרטוריקה של ברק גם לא מנסה שביט לבדוק את אמיתות האוכל שמוגש לו,חבל.

88 בקיצור,‏ ארי שביט הפך לתומך ביבי יעל
  • 02:55
  • 23.03.12

ביבי וארי שביט חושבים שיוכלו להפציץ כל מדינה ערבית שתראה מוטיבציה להתגרען.‏ זה העתיד שהם מיעדים לנו -‏ מלחמה ופארנויה אין סופית

89 הטקסט לא ברור לי: בסוף שתו ויסקי או רק קפה? ברק מכין קפה בעצמו? נילי ישנה?  (לת) שביט כזבוב על הקיר של ברק
  • 09:00
  • 23.03.12

90 ולמה בדיוק גם אתה מוזמן? שיהיה לך מה לכתוב ביום ה?  (לת) תמהני!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 15:17
  • 23.03.12

91 איך היו הפרלינים היקרים יוקרתיים?  (לת) שואל
  • 15:18
  • 23.03.12

92 הם נגנו על שני הפסנתרים?  (לת) שואל
  • 15:19
  • 23.03.12

93 כתבה מבחילה.  (לת) מגיב
  • 15:20
  • 23.03.12

94 איראן "נמר של נייר"? אם כך, הבכירים שלנו הוזים ומסוכנים!  (לת) הבכיר המטורלל!
  • 23:56
  • 24.03.12