מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אם כל ההחמצות של השלום

מחר, לפי התאריך הלועזי, ימלא עשור לפיגוע הטרור במלון פארק בנתניה, שהותיר 30 הרוגים סביב שולחן סדר הפסח. ביום רביעי ימלא עשור ליוזמת השלום הערבית, שראשיתה במתווה סעודי-ירדני. ביום חמישי ימלא עשור למבצע "חומת מגן" - פעולת תגמול על הפיגוע הקשה בנתניה. התוצאה של חיבור שלושת האירועים הללו היא ההחמצה הגדולה ביותר של מדינת ישראל וניצחון מפואר של אויבי המפעל הציוני.

ב-28 במארס 2002, 85 שנה אחרי הצהרת בלפור, החליטו מנהיגי מדינות ערב להשלים עם קיומו של בית יהודי במזרח התיכון בגבולות מוסכמים ומוכרים. כעבור כמה חודשים העניקו כל 57 חברות הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי (כולל איראן בהנהגת הנשיא מוחמד חתאמי) את ברכתן ליוזמה שמציעה לישראל נורמליזציה עם כולן. התמורה: נסיגה מהשטחים שנכבשו ב-1967 ופתרון צודק ומוסכם של בעיית הפליטים, על בסיס החלטת האו"ם 194. המלה "מוסכם" מעניקה למעשה לישראל זכות וטו על מספר הפליטים שיורשו לבוא בשעריה. דוברים ערבים בכירים חוזרים ומדגישים, כי היוזמה היא רק מסגרת למשא ומתן על הגבולות, סידורי הביטחון ושאר סוגיות הליבה.

הפיגוע ומבצע "חומת מגן" שהתרחש בעקבותיו, דחקו אז את היוזמה לעמודים האחוריים בעיתונים. ספרו של מוחמד ערמאן, איש גדודי עז א-דין אל-קסאם, "מבט על ההתנגדות מבפנים", מגלה שסמיכות העתים בין הפיגוע בנתניה להשקת היוזמה הערבית לא היתה מקרית.

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות אליכם

בספר, שפורסם לפני שנתיים, מספר ערמאן, שנשפט בישראל ל-36 מאסרי עולם, על שיחות שקיים עם חבריו מהחמאס, רובם נפגשו לראשונה בכלא הישראלי. בשיחות הללו, הוא כתב, התברר, שכמה שבועות לפני כינוס הפסגה בביירות קיבלו כל החוליות הנחיה מהדרג הבכיר בארגון לסכל את היוזמה. במהלך העשור הראשון להסכם אוסלו למדו בחמאס שפיגועי טרור הם דרך בדוקה לחסל באבו כל איום בפיוס עם ישראל.

ואולם, כמו להכעיס, על אף הפלישה הישראלית לערי הגדה, שבמהלה נהרגו 250 פלסטינים, כעבור שנה התעקשה הפסגה הערבית לאשר מחדש את היוזמה ולהגישה שוב לישראל. זמן קצר אחר כך כתב נשיא ארצות הברית אז, ג'ורג' בוש, במפת הדרכים, כי היוזמה היא "מרכיב חיוני במאמץ הבינלאומי לקדם שלום כולל במזרח התיכון".

ומה היתה תגובתה של ממשלת הליכוד בראשות אריאל שרון, לימים מייסד קדימה? היא כללה את סעיף היוזמה ברשימת 14 ההסתייגויות שלה מ"המפה". במקום ללכת בגדולות עם כל מדינות ערב, שרון העדיף לפנות כמה בתים בגוש קטיף, וכמו שציפי לבני, שהתייצבה לימינו, אמרה פעם, לזרוק את המפתחות מעבר לגבול. נכון יותר - לידי החמאס.

ביולי 2007 סיפר בכיר קדימה מאיר שטרית, אז שר הבינוי והשיכון, כי כבר ב-2002 הוא הציע לשרון להזמין את הסעודים לדיון על היוזמה שלהם, אך שרון לא עשה דבר. לדברי שטרית, הוא הציע גם לאהוד אולמרט לאמץ את היוזמה ונענה כי זה לא עומד על הפרק. אף שהליגה הערבית הקפידה לאשררה מדי שנה, ממשלת קדימה לא קיימה שום דיון ביוזמה.

גם מספסלי האופוזיציה, לבני ושאול מופז לא נקפו אצבע כדי להעלות על סדר היום את אחת מיוזמות השלום היחידות שראויות לתואר "היסטורית". ממשלת הליכוד בראשות בנימין נתניהו צועדת במקום בעקבות קודמתה. ביבי מעדיף לגייס קואליציה למלחמה נגד הגרעין האיראני מאשר להתגייס לקואליציית שלום עם יריביה של טהראן. חשוב לו יותר לבנות התנחלויות בשטחים מאשר לבנות אמון עם הפלסטינים.

למרות שפני המזרח התיכון אינם כפי שהיו לפני עשר שנים, יש סימנים שיוזמת השלום הערבית מסרבת להיעלם. לפני שלושה חודשים אמר מזכיר הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, פרופ' אקמלדין איהסאנואולו בהרצאה בדוחא, כי היוזמה היתה ונותרה המסגרת היחידה לשלום עם ישראל. היא לא תמתין עד סוף הדורות. החמצתה תהיה בכייה לדורות.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מי בדיוק אמר שפתרון "צודק ומוסכם" אומר שלישראל יש וטו על מספר ה"פליטים"? דני, תל אביב
  • 04:17
  • 26.03.12

אפשר לראות ציטוט מאיזושהו דיפלומט ערבי שמפרש כך את היוזמה ? בוודאי יש. הרי לא ייתכן שהחלק הזה הוא פרשנות אישית של עקיבא אדלר.

  •   המילה מוסכם מ"צודק ומוסכם" מאפשרת לנו להסכים או לא... בוזגלו
    • 15:42
    • 26.03.12

    לכן, אם נסכים, יהיה פתרון ואם לא, לא יהיה...אילכך יש לישראל זכות וטו על מספר הפליטים.!

  •   שלום תמורת שלום ולא למסירת שטחים לאויב הערבי והפיכתם לקני טרור לחמאס שלום תמורת שלום
    • 16:37
    • 26.03.12

    פעם בשמאל היום ליברמן

  •   ישראל לא תסכים להכניס פליטים לשטחה זה ברור אליוי
    • 16:44
    • 26.03.12

    ברור שהערבים רוצים להכניס לתוך ישראל כמות גדולה של פליטים רק משום שהכונות שלהם לעימות ולא לשלום
    וברור שהשלב הבא יהיה דרישה של ערביי ישראל לאוטונומיה
    (לפי האו"ם מיעוט שמעל 30% מהאוכלוסיה זכאי לאוטונומיה)
    העמדה הערבית ברורה וידועה ואף מנהיג ערבי לא ויתר על זכות השיבה משום כך אלדר הוא רמאי

  •   הדרך היחידה לכפות על ישראל וארה"ב את הורדת המגף מהפרצוף הפלסטיני זה קומבינציה של חרם, משיכת השקעות, סנקציות, לחץ דיפלומטי בינלאומי, אינטיפדה עקשנית, חימוש בעזה ובלבנון, איום בפרוק הראשות, גיוס העולם הערבי, תקיעת טריז בין ארה"ב וישראל ותקיעת טריז בין חלק מיהדות ארה"ב והעולם וישראל.  (לת) רק ככה
    • 19:00
    • 26.03.12

  •   ואפשר פשוט שהערבים יפתחו במלחמה עם ישראל במטרה להשמיד אותה , אופס, זה כבר ב 1948, 1956, 1967, 1973, והערבים הפסידו ...  (לת) צודק לחלוטין
    • 23:41
    • 26.03.12

02 כל ה"יוזמות" האלה הם כלום ושומדבר. יש כמה מליוני פליטים פלסטינים ברחבי המזרח התיכון והם לא יאפשרו שום הסכם - לעולם.  (לת) ריאלי
  • 04:31
  • 26.03.12

03 ישראל לא רוצה בשלום no pasaran
  • 04:32
  • 26.03.12

ממשלות ישראל מעדיפות באופן שיטתי, במעשה ובמחדל, לשמר את המצב הקיים ולהערים עוד ועוד מכשולים בקוצר ראות משווע. הציבור בישראל מוסת לראות בכל מי שאינו יהודי אויב. זאת מתפיסה שמשלבת גישה מוזרה במיוחד ליהדות ולדמוקרטיה גם יחד. מדינת ישראל יורדת לטמיון בעידודכם, אזרחיה.

  •   אם כוונתך ל"שלום" לפי דרישות הערבים - נכון כזה שלום - לא! pasaramos
    • 09:03
    • 27.03.12

    אתה מרחיק ראות עד קצה האף שלך. אף אחד לא "מסית" אותנו: החמאס אומר גלויות מה שהוא חושב עלינו, ואין שום צורך להסית אותנו. אבל שמאלנים שחושבים את עצמם לחכמים, כמוך, אוטמים את האוזניים למה שהערבים אומרים. אכן, שיא החוכמה.

  •   כמו שלטענתך הדמגוגית לישראל יהיה זכות לסרב להכנסת 6 מליון "פליטים" לישראל, אז גם, לפי הצעתך, לפלשתינאים הזכות לסרב לאי-הכנסת 6 מליון פליטים (כך לפחות הם דורשים כיום) אז על מה אתה מבלבל את המוח ומפיץ שקרים נגד מדינת ישראל וממשלותיה. הזכות לסרב היא לשני הצדדים, והפלשתינאים דורשים 6 מליון, אז מה אתה מציע שנתפשר על 3 מליון? האם אתה מוכן להכניס ליפו, לחיפה, לאשקלון לרמלה וכ' 3 מליון. למה אתה מגלגל עיניים? ומי אמר שהם יסכימו רק ל- 3 מליון, הם דורשים 6 מליוטן.  (לת) פושקין
    • 11:09
    • 27.03.12

04 אני בוכה כבר עכשיו. היהירות הזחוחה וההתעלמות מיזמת השלום העקרבית יעלו לנו ביוקר בלתי נסבל!  (לת) ירמיהו
  • 05:01
  • 26.03.12

05 "פתרון צודק ומוסכם של בעיית הפליטים, על בסיס החלטת האו"ם 194" Yossi
  • 05:20
  • 26.03.12

תרגם זאת לעברית. ואל תשכח להוסיף את מספר הערבים שיהגרו לישראל.

06 היוזמה הסעודית מעורפלת ולא ברורה יעל
  • 05:32
  • 26.03.12

היא לא מתארת מהו בדיוק "הפתרון לבעיית הפליטים" ומהו בדיוק קו הגבול.
והבעיות באזורנו נמצאות בפרטים הקטנים ובקבוצות טרור שמוכנות להלחם עליהן.

  •   ואילו יוזמת השלום הישראלית ברורה וחדה ומוכרת לכולם: "תקפצו לי כשאני חזקה, ואתם אנטישמים כשאני חלשה"  (לת) זו מהות הציונות
    • 19:01
    • 26.03.12

  •   תקפצו לנו זה מה שאמרנו לעולם ולכן אנחנו קימים ולכן קמה המדינה. אין מצב שנהיה חלשים.  (לת) צביקי
    • 10:03
    • 27.03.12

07 ההחמצה הגדולה ביותר של מדינת ישראל וניצחון מפואר של אויבי המפעל הציוני.  (לת) עשור ליוזמת השלום הערבית
  • 06:16
  • 26.03.12

08 יוזמה ערבית לשלום? למה אתה לא מראה לנו מה היא כוללת בתוכה, זה סוד? האם מדובר בהכרה במדינה היהודית?
  • 06:19
  • 26.03.12

עד כמה שידוע לי אין שום יוזמה ערבית שמוכנה להכיר בישראל כמדינה בריבונותו של העם היהודי. אין יוזמה ערבית לאזרח את הפליטים שלהם אצלם: פתרון מוסכם של בעיית הפלטים אומר מבחינתם:  שאנחנו נקלוט חלק מהם.
אין שום כוונה להכריז על סופו של הסכסוך במידה ונצא משטחי אבות שלנו ונעניק אותו לפלסטינים שרוצים בו לעצמם. אין גם שום כוונה לאזרח את ערביי ישראל הקוראים לעצמם פלסטינים אצלם במידה וירצו זאת.
הפלסטינים מעולם לא דרשו מירדן או מצרים מדינה, כרגע העולם הערבי מתגייס לתת להם אדמות יהודיות כי זו דרך היחידה כרגע שהם מצאו כדי להחזיר לעצמם אדמות שבגלל מלחמה שלהם נגדינו נפלו ישר לידיים שלנו.
אולם אין בהצעה שום דבר שפותר את הסכסוך שבגללו הם יצאו למלחמת העצמאות נגדינו. אותה מלחמה שנועדה למנוע מאיתנו להקים בישראל בית לאומי ליהודים.
מה שמפתה את עקיבא בהצעה הלא הצעתית זאת היא האפשרות שהיא נושאת בחובה והיא: התכנסות עם ישראל על גבולות הקו הירוק, כדי שנהיה באמת מדינה יהודית, בעלת רוב יהודי, בגבולות שיוכרו סוף סוף על ידי הערבים כגבולותיה של מדינת ישראל.
כולנו משתוקקים להכרה כזאת, אולם ההכרה אינה במדינה יהודית בכלל, זאת הכרה בישראל כמדינת כל אזרחיה בלבד. במצב כזה תיווצר כאן מלחמה נוספת של העולם הערבי נגדינו למען זכויות הערבים להכרה בישראל עצמה, כדי להפכה לכל אזרחיה. כלומר מלחמתם בנו לא תיפסק עד שכל אזרחיה יצא לדרך ובעקבותיו הפיכתה של ישראל כולה לערבית כשחוק השבות ייפתח לכולם.
הלכה הדמוקרטיה, הלכה דרך החיים שהתווינו, הלכה מגילת העצמאות. תישאר רק קליפה ריקה. זה באמת מה שאתה רוצה עקיבא? על זה לחם וייצמן וזה החזון? 

09 ביבי מעדיף לגייס קואליציה למלחמה נגד הגרעין האיראני מאשר להתגייס לקואליציית שלום עם יריביה של טהראן.  (לת) ראש הממשלה לא רוצה שלום, ראש הממשלה רוצה נדל"ן
  • 06:19
  • 26.03.12

10 העולם על פי עקיבא אלדר אילן ב
  • 06:20
  • 26.03.12

כמו חסיד לובביץ שמחכה לשובו של הרב(אל תבלבלו לו את המוח עם עובדות)מתיי עקיבא תתפכח?

11 "החליטו מנהיגי מדינות ערב להשלים עם קיומו של בית יהודי במזרח התיכון"? המלה "יהודי " כלל אינה נזכרת ביוזמה הערבית-אין זה מקרי!!!! הערבים והפלשתינים לא משלימים עם מדינה יהודית,אין הכרח לחסל את המדינה היהודית באמצעים אלימים (הרי בכך נכשלו), אפשר לעשות זאת בדרכים "דמוקרטיות" למשל, ע"י הפיכת היהודים למיעוט בישראל. בניגוד ליהודים , לערבים יש סבלנות.....  (לת) קורא נאמן
  • 07:00
  • 26.03.12

12 אני מקדים תרופה לשקרי הלאומנים. אין שיבה למ"י ביוזמה הסעודית. תמיד הם ימצאו תירוצים שקריים למה לא לעשות שלום שבו נצטרך לוותר על השטחים הכבושים. איציק המרכז izikhi@gmail.com
  • 07:04
  • 26.03.12

ביוזמה הסעודית לא מוזכר המונח "זכות השיבה", והיוזמה מסתפקת באזכור החלטה 194 של העצרת הכללית של האו"ם, שאף היא אינה כוללת מונח מפורש זה ומסתפקת בקביעה כי "...הפליטים אשר ברצונם לשוב לבתיהם ולחיות בשלום יורשו לעשות זאת במועד המוקדם ביותר האפשרי מבחינה מעשית בעבור רכושם של אלה אשר יעדיפו לא לעשות כן ישולמו פיצויים לפי עקרונות המשפט הבינלאומי ...". החלטה 194 מוגבלת על ידי מועד אפשרי של חזרת פליטים מבחינה מעשית והטענה - שאותה קיבל אף הנשיא מחמוד עבאס בהסכם ביילין-אבו מאזן - כי חזרת פליטים לישראל כבר אינה מעשית.

יתר על כן, ביוזמה כתוב במפורש שפתרון בעיית הפליטים יהיה בהסכמת ישראל.

מאחר והיו כאלה שטענו שסעיף זה עדיין לא מוותר על זכות השיבה החליטה הליגה הערבית במרץ 2009 להוסיף הערת הסבר לסעיף זה המבהיר באפן חד משמעי שאין שיבת פליטים לתחומי מ"י. כל מדינות ערב, כולל הרש"פ, אך למעט לוב, הצביעו בעד ההערה הנ"ל.

אילו הייתה זכות שיבה ביוזמה הסעודית מאיר דגן, שהיה ראש המוסד במשך 8 שנים עד 2011, לא היה מעז להמליץ לממשלת ישראל לקבל אותה.

עמר מוסא, מזכ"ל הליגה הערבית, הצהיר עם קבלת היוזמה כי בהקשר של בעיית הפליטים נוסח היוזמה משאיר במכוון את הפתרון למו"מ בין ישראל לפלסטינים. מוסא הוסיף בראיון לעיתון 'אל אהראם' כי פיצוי כספי "לצד זכות השיבה" יכול להחליף את החזרה עצמה.

מרואן מועשר, לשעבר שר החוץ הירדני וממנסחי היוזמה, הדגיש ב'הארץ' כי היוזמה קוראת ל"פתרון מוסכם לבעיית הפליטים".

  •   3minus 0plus מסיתי השמאל מתחזים למגיבי ימין/מרכז בכדי לחבל בשיח הציבורי, את שמו הם נושאים לשווא, עקב אפסותם, אפסות טיעוניהם ואי אמינותם. למי שיש טיעונים טובים אינו נזקק לרמאויות, בלופים והתחזויות אך זה מה שנשאר מהשמאל באתנן של מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 15:33
    • 26.03.12

  •   אז מה, מאיר דגן גם מתנגד לתקיפה באירן  (לת) p
    • 00:46
    • 27.03.12

13 שום החמצה. הפלסטינים לא מכירים בזכות קיומה של ישראל אלא רק בעובדת קיומה ויעשו הכל כדי לחסלה בשלבים.  (לת) סמי
  • 07:18
  • 26.03.12

14 כמה פעמים תספר עוד את השקר הזה. החלטה 194 היא החלטה שקובעת שמכיוון שהערבים (לא הפלשתינים, לא היו אז פלשתינים) לא הצליחו להשמיד את ישראל שקמה עפ"י החלטת החלוקה, על ישראל להחזיר להם את כל השטחים שכבשה מהם בגלל המלחמה שהחלו בה ולהחזיר את כל אלה שברחו מארץ ישראל לבתיהם כלומר, ההחלטה קבעה שיש לתת לערבים הזדמנות נוספת להשמיד את ישראל ואת היהודים שבה. כל דרישה לדיון במסגרת החלטה 194 משמעותו דיון בהשמדתה של ישראל כי דיון כזה מתנהל תחת ההנחה שישראל צריכה לסגת מהשטחים שכבשה ב-1948 ושהיא צריכה להחזיר את הפליטים לבתיהם. עפ"י החלטה 104 אפשר לדון אם מחזירים את כל חיפה או רק את רוב השכונות למשל ואם יחזרו לתוך ישראל רק 5 מיליון פליטים ולא 7 מיליון (למרות שאין כנראה יותצר משני מיליון). זו לא בקשה לשלום זה המשך המלחמה באמצים אחרים. ויש ישראלים שוטים שבולעים את השקר הזה ומפיצים אותו כאילו ישראל סרבנית שלום.  (לת) ע.ג.
  • 07:18
  • 26.03.12

  •   ביוזמה הסעודית לא מוזכר המונח "זכות השיבה", והיוזמה מסתפקת באזכור החלטה 194 של העצרת הכללית של האו"ם, שאף היא אינה כוללת מונח מפורש זה ומסתפקת בקביעה כי "...הפליטים אשר ברצונם לשוב לבתיהם ולחיות בשלום יורשו לעשות זאת במועד המוקדם ביותר האפשרי מבחינה מעשית בעבור רכושם של אלה אשר יעדיפו לא לעשות כן ישולמו פיצויים לפי עקרונות המשפט הבינלאומי ...". החלטה 194 מוגבלת על ידי מועד אפשרי של חזרת פליטים מבחינה מעשית והטענה - שאותה קיבל אף הנשיא מחמוד עבאס בהסכם ביילין-אבו מאזן - כי חזרת פליטים לישראל כבר אינה מעשית. איציק המרכז izikhi@gmail.com
    • 13:52
    • 26.03.12


    יתר על כן, ביוזמה כתוב במפורש שפתרון בעיית הפליטים יהיה בהסכמת ישראל.

    מאחר והיו כאלה שטענו שסעיף זה עדיין לא מוותר על זכות השיבה החליטה הליגה הערבית במרץ 2009 להוסיף הערת הסבר לסעיף זה המבהיר באפן חד משמעי שאין שיבת פליטים לתחומי מ"י. כל מדינות ערב, כולל הרש"פ, אך למעט לוב, הצביעו בעד ההערה הנ"ל.

    אילו הייתה זכות שיבה ביוזמה הסעודית מאיר דגן, שהיה ראש המוסד במשך 8 שנים עד 2011, לא היה מעז להמליץ לממשלת ישראל לקבל אותה.

    עמר מוסא, מזכ"ל הליגה הערבית, הצהיר עם קבלת היוזמה כי בהקשר של בעיית הפליטים נוסח היוזמה משאיר במכוון את הפתרון למו"מ בין ישראל לפלסטינים. מוסא הוסיף בראיון לעיתון 'אל אהראם' כי פיצוי כספי "לצד זכות השיבה" יכול להחליף את החזרה עצמה.

    מרואן מועשר, לשעבר שר החוץ הירדני וממנסחי היוזמה, הדגיש ב'הארץ' כי היוזמה קוראת ל"פתרון מוסכם לבעיית הפליטים".

  •   מסיתי השמאל מתחזים למגיבי ימין/מרכז בכדי לחבל בשיח הציבורי, את שמו הם נושאים לשווא, עקב אפסותם, אפסות טיעוניהם ואי אמינותם. למי שיש טיעונים טובים אינו נזקק לרמאויות, בלופים והתחזויות אך זה מה שנשאר מהשמאל באתנן של מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:08
    • 26.03.12

  •   הפליטים שברצונם לחזורלבתיהם יורשו לעשות זאת...לא נדרשת הסכמה של ישראל להחזיר את הנבלים לבתיהם זה תלוי רק בהם. לזה קוראים זכות השיבה. הטענה שלך היא בדיוק כמו מיתר טענות השמאל החום (ונא לא לבלבל עם אנשי שמאל הגונים) הם קוראים ליזמה שלום ומתכונים למלחמה, הם קוראים לעצמם פעילי זכויות אדם ומתכונים לזכות לרצוח יהודים. החלטה 194 קורקאת להשמדת מדינת ישראל ולכן כל זמן שהערבים לא יגידו שהמטרה הסופית של מו"מ היא שתי מדינות - מדינת לאום פלשתינית ומדינת לאום יהודית ברור שהכונה היא שוב להשמדת מדינת ישראל ולרצח היהודים שמתגוררים במדינת ישראל. על אנשי השמאל החום מסטלין ועד השמאל האנטי ציוני בישראל כתב אורוול את 1984.  (לת) ע.ג.
    • 17:24
    • 26.03.12

  •   ישראל הכריזה על עצמאותה על יסוד עקרון החלוקה של הארץ אולם היא זו שמונעת את החלוקה מזה 45 שנים. ישראל שולטת על הפלסטינים ומדינות ערב אינן מנסות לשחררם מהכיבוש כיוון שאינן רוצות לספוג עוד תבוסה במלחמה מישראל ולהפסיד עוד שטחים.  (לת) אורן
    • 18:25
    • 26.03.12

  •   איזה בורות.  (לת) עדי
    • 18:50
    • 26.03.12

15 ישראל לא מחמיצה שום הזדמנות להחמיץ כל הצעת שלום ב - 18 השנים האחרונות.  (לת) אינפיניטי
  • 07:22
  • 26.03.12

16 קישקש.  (לת) דן
  • 07:25
  • 26.03.12

17 מטרת ממשלת רושמממשלה יזראל נהנתניהו היא השרדות כדי ששרה תשאר אשת רושמממשלה ותו לא  (לת) הבחנה ברורה
  • 07:29
  • 26.03.12

18 לערבים אין פרטנר לשלום. נתניהו וממשלת הימין הקיצוני ידאגו לקלקל כל יוזמה  (לת) הם לא רוצים שלום, הם לא רוצים שלום, הם לא רוצים שלום
  • 07:35
  • 26.03.12

19 איזו עצלות מחשבתית מזרח תיכון חדש
  • 07:36
  • 26.03.12

אין טעם בכלל להתחיל להבהיר עד כמה התמונה המתוארת פה היא חלקית ומעוותת. אמרתי חלקית ? ? מדובר בהרבה פחות מזה. אם מר אלדר באמת מאמין במה שהוא כותב ( זה יהיה מוזר לכשעצמו ) , כל שנותר הוא לעזוב אותו לנפשו ולאמונתו הקנאית, הוא מקרה אבוד, כלוא באובססיה שלו עצמו, רדוף על ידי רעיון שמעולם לא הבשיל כיון שהיה מלא חורים מלכתחילה,שלא לומר בלתי מתקבל על הדעת בחד הצדדיות שלו. אבל למה שלא נאשים באמת את חומת מגן, הרי יכולנו להבליג על טבח זניח של 30 יהודים שחגגו את הסדר, אם היינו מבליגים ומוכנים להיכנע סוף סוף לערבים ולבקש את סליחתם על כל המלחמות שפתחנו נגדם והיינו מטומטמים מספיק כדי להפסיד - היה היום שלום אמיתי ואסד היה מנגב חומוס בראשל"צ. קו קו קו קו

20 אין דבר כזה "מוסכם" כי אף מנהיג ישראלי ציוני לא יסכים להכנסת "פליטים" לשערי ישראל ש.דובי
  • 07:37
  • 26.03.12

ולא משנה איזה מספר אפילו לא אחד.

  •   מדוע שלא יבואו פליטים לישראל? הרי ישראל הקימה יישובים ישראליים רבים בין היישובים הפלסטינים בשטחים שכבשה כדי ששני בני העמים יחיו יחד, אלה בין אלה.  (לת) אורן
    • 18:30
    • 26.03.12

21 מה שמוכיח שוב שלאנשי ה"אף שעל" משני הצדדים יש אינטרס משותף- למנוע כל אפשרות של הסדר. ההבדל הוא שהחמאס מבין שזו הדרך לחיסול מדינת ישראל והימין הישראלי חי בסרט אפוקליפטי של טרנספר.  (לת) ירון
  • 07:41
  • 26.03.12

  •   בלי טרנספר ישראל (גם זו שבתוך הקו הירוק) תהפוך תוך כמה עשרות שנים למדינה עם רוב ערבי, וחסל סדר ריבונות יהודית. טרנספר הוא כורח קיומי ולא סרט אפוקליפטי
    • 14:33
    • 26.03.12

    כיום 25% מהתלמידים במערכת החינוך הם ערבים, לעומת 10% בשנת 1950 אחרי הנכבה וגלי העליה. לא צריך להיות גאון במתמטיקה כדי להבין שתוך כמה עשרות שנים הערבים יהו לרוב גם בגבולות 67 באמצעות ריבוי טבעי, איחודי משפחות ונישואים עם פלסטינים. ללא הפרדה מוחלטת בין האוכלוסיות הערבית והיהודית, היהודים יהפכו למיעט במדינה מוסלמית על כל המשתמע מכך.

22 יש הרבה מאד אמהות ואבות שכולים, יתומים ויתומות ואחים ואחיות שאיבדו את משפחותיהם עקב הזיות אוסלו שלכם, ואתה מדבר על החמצות... הטרור הנוראה שהבאתם לערינו בהזיות אוסלו מוגר רק במבצע חומת מגן עם שובנו לערי יו"ש, חבל שמאוחר מידי להרבה נרצחים ונכים, חבל שרק אחרי הטבח המחריד ההוא בליל הסדר בנתניה. אך חמור מכך הוא נסיונות השמאל הקיצוני פשוט לבלף. אין שום הסכמה של הערבים והמוסלמים לבית יהודי בכלל ולמדינה יהודית בארץ ישראל בפרט, האויב, כולל אבו מאזן, מצהירים בפה מלא שלעולם לא יכירו במדינה יהודית, אתם בשמאל גם מתנגדים למדינה יהודית. אי ההכרה במדינה יהודית אינה שולית אצל האויב אלא עקרונית ומהותית, בעיניהם אנו לא עם אלא דת, מקסימום בני קופים וחזירים שיש חובה דתית לרצוח בנו בכל הנסיבות. אין הערבים וןהמוסלמים מוכנים גם לקבל ישות שאינה ערבית ואסלמית בארץ ישראל, על השמאל רק להקשיב לאויב. המקסימום שהאויב מוכן להסכים הוא למדינה לא יהודית מקוצצת ומוחלשת ולאחר מכן לחסלה בעזרת השיבה עד למכה האחרונה, במסגרת תוכנית השלבים. ועוד בלוף של השמאל, החלטה 194 של עצרת האו"ם היא החלטת תביעת השיבה, אינה מחייבת משפטית, רק הסכמתינו תיתן לה תוקף משפטי, לכן האויב יחד עם השמאל מדברים על "הסכמה" ישראלית כאשר הכוונה היא לסנדל אותנו משפטית ואחר נשסכים על העקרון, נגמר הסיפור. תביעת השיבה יש בה שני חלקים, האחד עקרוני, על התודעה, להחליט שהאויב הוא בעל הבית בארץ ישראל ולא אנחנו ומכאן שאנו השודדים והתוקפנים גם במלחמת השחרור ולא הם והשניה המעשית, חיסולה של מדינת היהודים ע"י הצפתה באנשי האויב, הבאת כל ויכוח להכרעת בוררות חובה בה ישבו אויבינו, כביוזמת ז'נבה ולהשאיר מורסה פתוחה, גם העליונים שלנו הרי יתמכו בשיבה וב"איחוד" משפחות... אז לא תודה, שבענו מהזיות השמאל ומחוסר אחריותו רק שתמיכת השמאל בתביעת השיבה מעלה שאלה אחרת, האם השמאל הזה אינו פו"צ?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:45
  • 26.03.12

  •   החלטה 194 אומרת בעצם שאין שיבת פליטים אדון איציק. לכן אתה דואג לא לצטט אותה אף פעם. אתה מתבסס על הנחה שאם תחזור על שקר הרבה פעמים יחשבו שזו האמת,  (לת) איציק מהמרכז
    • 07:51
    • 27.03.12

23 ישראל לא רוצה שלום טניה
  • 07:46
  • 26.03.12

צריכים עוד הוכחות?

24 אין עם מי לדבר Eddie Shor
  • 07:56
  • 26.03.12

עקיבא אלדר, אל תהלך אימים עלינו כי אין עם מי לדבר.
הערבים והמוסלמים אך הולכים לקיצוניות. צא ולמד על ה- "שלום" עם מצרים, על ההצהרות של חמאס בעזה, על התנהגותו של ארדואן, על איומים בהשמדה פיזית המגיעים אלינו מטהראן והרשימה ארוכה כאורך הגלות.
כסף תועפות הורעף על רש"פ וכל כולו או נגנב או "הושקע" בטרור.
אפילו האירופאים כבר מתחילים להבין שמתק שפתיים של המוסלמים ומעשיהם אינם דרים תחת קורת גג אחת.
אם כל ההחמצות, כפי שהתבטאית, אכן קיימת, אך לא אצלנו.

25 פאניקת השלום. . . מני
  • 08:08
  • 26.03.12

רודפת אחרי ישראל כבר שנים רבות, אולי אפילו
מאז הקמתה ולפניה. . . בפאניקה כמו בפאניקה
נדרסים למוות בניה ובנותיה כמו עדת פישפשים
חסרי תודעה אנושית. . . וכבעקידת יצחק: "וילכו
שניהם יחדיו" - העם ומנהיגיו. . .

כאשר ציווה אלוהים את משה. . .

26 אם כל ההחמצות היא סירובן של מדינות ערב וגרורותיהן הפלסטיניות לקבל את הצעת החלוקה של האו"ם ב 1947 ובחירתן באופציית מלחמת החורמה בישראל. מאז, כל היתר, איננו אלא פיסות סאלאמי בתהליך דו ראשי של התפכחות כואבת מחד והסתרת כוונות האמת. "שלום" יכון רק כשישראל תשכון לבטח בין הירדן לים, בירתה ירושלים המאוחדת, והערבים יקבלו על עצמם השתתפות אזורית בפתרון בדמות הענקת אזרחות לערביי יו"ש תמורת הענקת תושבות ישראלית מוגבלת לאותם ערבים. אה, עוד תנאי אחד: המשת"פים היהודים שלקחו על עצמם את המשך המאבק הערבי הרצחני בדרכים אחרות - צריכים להפסיק.  (לת) אינפיניטי
  • 08:12
  • 26.03.12

  •   ידוע כי הקונגרס היהודי האמריקאי כבר ב44 ביטל את חלוקת הארץ ו/או את צימצום גבולותיה  (לת) פלץ
    • 12:27
    • 26.03.12

  •   זה לא החמצות, זה מדיניות של קביעת עובדות בשטח. דונם פה ודונם שם. ביבי מחמיץ רק מלפפונים, ברק מחמיץ פנים.  (לת) שטחים כבושים בחומץ
    • 12:40
    • 26.03.12

27 אתה אם ההחמצות של התבונה , היו לך הזדמנויות די והותר להתפכח ונשארת אויל !  (לת) פעם הצבעתי מרצ והתפכחתי
  • 08:13
  • 26.03.12

28 פרט שולי וזניח, 'ופתרון צודק ומוסכם של בעיית הפליטים...' שמשום מה עקיבא כדרכו מטאטא את האמת הכואבת והסותרת את כל התזה שלו , מעולם לא התפשרו על פחות 'מזכות השיבה' ולא במקרה. כי הרעיון הסמוי מאחרי מכבסת צמד המילים הללו מסתתרת מזימת אשף המקורי - חיסול ישראל בשלבים. כל פעם נקבל קצת , ונחזיר את זכות השיבה לשולחן.  (לת) דוד.ש
  • 08:16
  • 26.03.12

29 ישראל לעולם לא תעשה שלום עם הפלשתינים מרצונה אלא רק בכפייה על ידי ריסוק כוחה הצבאי כמו מסמר חלוד
  • 08:24
  • 26.03.12

שזה נעשה לגרמניה במלחמת העולם השנייה.

  •   מי שינסה לרסק את כוחה הצבאי של ישראל יביא על עצמו שואה גרעינית... ולכן אף אחד לא ינסה, לצערם של השמאלנים...  (לת) נעץ נוצץ
    • 14:35
    • 26.03.12

30 היוזמה לביטול גאולת ארץ ישראל  (לת) זה היסטוריה??
  • 08:30
  • 26.03.12

31 שוב משאלת לב ולהתעלם מהמציאות יוסי
  • 08:31
  • 26.03.12

החמצה במוחו הקודח ל עקיבא נוף שני ראשי ממשלה אהוד ברק ואהוד אולמרט הסכימו למעשה למתווה של היוזמה הסעודית אשר נדחו ע"י הפלסטינים בניגוד לעקיבא נוף הפלסטינים הכריזו זכות השיבה לא נתון למשא ומתן אהוד אולמרט הסכים לקלוט 300,000 פליטים .לא מוכנים להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולא מוכנים להכריז על סוף הסכסוך מר עקיבא נוף מדוע ישובים יהודים לא יכולים להתקיים תחת שלטון פלסטיני העובדה הזאת אומרת שהם לא מוכנים להכיר בלאום היהודי על ארץ ישראל ואפילו לא על חלק מארץ ישראל לא שלום הם מבקשים אלה הזדמנות לחסל אותנו בשלבים

32 אני לא רוצה להיות קורבן, אפילו אם זה למען השלום אלון
  • 08:38
  • 26.03.12

תודה רבה, אבל אין לי אמון בכנות הצד השני להגיע לשלום ומיונה שוחרת שלום הפכתי לסתם ציפור שרק מבקשת להתקיים באיזור בו אינה רצויה.

  •   איך בדיוק את הופכת לקורבן בזה שאת חותמת על הסכמי שלום עם ערבויות, זוכה להכרה מאויבייך, ומתפטרת מסכנה למדינה דו-לאומית ? אה, ההתנחליוות ? כן , זה נכון, אבל אני לא רוצה להיות קרבן למען ההתנחלויות.  (לת) למתקרבנת
    • 08:06
    • 27.03.12

33 שלום בלי צדק זו מילה חסרת כל תוכן בהקשר המזרח תיכוני . שלום יתכן רק עם תקון העוולות שיצרה הציונות האשכנזית 1. החזרת כל אדמות פלסטין לעם הפלסטיני. 2. שחרור עם ישראל הספרדומזרחי מחיבוק הדב של האחדות הלאומית המזוייפת עם הכוזרואשכנזים. 3. התאחדות מחדש של המזרחים הערבים עם אחיהם הפלסטינים בני כל הדתות למאבק משותף לשלום ולצדק נוכח הפולשים המרושעים מארופה.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 08:39
  • 26.03.12

  •   יאללה.. טרנספר של הייקים חזרה לאירופה...  (לת) אורן
    • 16:52
    • 26.03.12

  •   הצדק שייך למי שצודק. אנו האשכנזים חכמים יותר,בעלי יתר אינטליגנציה. חבקוק
    • 17:06
    • 26.03.12

    עובדה ,אנו בשלטון. ביבי הוא אשכנזי. ברק גם פולני.גם ליצמן וגפני מקבלים יותר את השאריות והשיירים הם משאירים לאטיאס וישי. מופז מפסיד לשפיצר(ציפי) האשכנזיה הלבנה. לא יעזור לך כל הלוק הדברני. אתה ננס לשוני. אינך מגיע לקרסוליים שלנו.

34 מי החמיץ או לא שאל את עצמו יעקב
  • 08:39
  • 26.03.12

אדון עקיבא אלדר רק לא כתב שבפיגוע בליל הסדר היה שיאה של שנה עקובה מדם היהודים שנרצחו בטרור הרצחני בעקבות {הסכמי אוסלו קורבנות השלום אתם זוכרים} שבעקבות כך המדינה יצאה למבצע חומת מגן שאכן הביא את התוצאות המצופות למגינת ליבו של עקיבא מה לעשות אדון עקביא עם חפץ חיים לא יכול ולא צריך להגיש את האזרחים כקורבן רק שהשמאל יוכל להנות ממנה חומוס ברמאלה ואני שואל העים מנה חומוס ברמאלה שווה את כל הדם היהודי שנשפך

35 גם אתה טוב בהחמצות ראובן
  • 08:40
  • 26.03.12

לך תחמיץ מלפפונים ואל תבלבל את המח עם הזיות

  •   הוא לא טוב בכלום העקיבא הזה אני
    • 08:57
    • 27.03.12

    מה פתאום שידע להחמיץ מלפפונים מכסימום הוא יכול להחמיץ פנים,מה שהוא עושה כל הזמן בהצלחה ניכרת

36 בעיניכם תמיד היוזמות שלא יצאו לפועל הן אלו שפספסנו משתומם
  • 08:42
  • 26.03.12

ההתעלמות המוחלטת מן המציאות הקשה מביאה לתפיסה הסטורית מבולבלת לא פחות. ברור שהמחבל המתאבד חו רק ידע על היוזמה היה עוצר עצמו בשערי המלון. ברור ומפורש: הפתרון אינו שלום אלא הסדרים המגובים בסנקציות ומתקיימים לאורך שנים לפני כל התקדמות נוספת

37 אכן, משום מה (הלוואי והיינו יודעים מדוע) "מנהיגינו" אינם מעוניינים בפתרון הסכסוך.  (לת) אזרח מפוכח
  • 08:44
  • 26.03.12

38 אלדר חי בסרט איל
  • 08:44
  • 26.03.12

שיהיה לו לבריאות...מתפרנס מכתיבה על סרט דימיוני...אין שלום מכיוון שחלק מרכזי מהעמים הערביים לא מסוגל להשלים עם ויתור על פלסטין כולה. מכיוון שחלק מרכזי בעמים הערביים מאמין באלימות כשיטה להפטר ממי שאינו מישר קו עם רצונם...וכל פעם שזרם קיצוני אחד מראה סימני התמתנות מגיע זרם קיצוני ממנו ויורש את מקומו. ולכן מדורת האלימות בוערת היטב ואף תמשיך לבעור.

39 ספק רב באם באוצר המילים של הציונות האשכנזית קיים המושג ''שלום'' במשמעותו האוניברסלית . התודעה הגנטית ההיסטורית של המיעוט הכוזרואשכנזי מבוססת על האלמנט הפרזיטי בהווי חייה של הממלכה הכוזרית שהתפרנסה הודות לכוחה הצבאי העודף שאיפשר לה לשלוט על עמים שכנים ועל דרך המשי המפורסמת שכל שיירה שעברה בה שילמה מס מעבר מיוחד . משהוחרבה הממלכה נטלו עימם נישאריה המתייהדים את אותה תודעה פרזיטית והתפרסו בארצות מזרח ארופה צפונה לדנובה כאוסטיודים סובוטניקים ומאוחר יותר רכשו בגניבה את התואר אשכנזים.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 08:50
  • 26.03.12

40 לצערי, רוב תושבי מדינת ישראל אינם רוצים שלום. הם בטוחים שהם העם הנבחר ומוכנים להמשיך לאבד את חייהם בהגנה על השטות הזאת. ארתור
  • 08:56
  • 26.03.12

בישראל, חול שווה יותר מחייו של ילד (בתנאי שאינו תלמיד ישיבה), התבדלות ותחושת "נרדפות" תמידית היא דרך חיים ומחשבה מקורית היא גורם חתרני שחובה לדכא.

עד לפני כעשור, למרות הפיגועים (שרובם, אגב, יכלו להמנע עם הצמד שרון-פואד היה טורח להקים את הגדר כשצה"ל דרש אותה ולא אחרי מאות הרוגים - ובתוואי הלא נכון) היה ניתן למצוא רוב (דחוק) לקואליצייה שוחרת שלום.

במציאות הדמוגרפית הפנימית של ימינו, עם הגידול הטבעי באוכלוסיית הקבוצות שהיו פעם שוליות וחוסר הרצון של חלקן להתערב בעיצוב פניה של ישראל העתידית, לצד רצון מנהיגיהן להיטיב עם שולחיהם (כספים ייחודיים, ביטוח לאומי במקום עבודה והצבעה, אם בכלל, למי שמתעסק בפוליטיקה קטנה ולא בניהול מדינה) ו"יהיה מה שיהיה" (חרדים, ערבים וכו') - שלום הוא לא יותר מיוזמה תמוהה כמו "תעלת הימים".

הרוב החילוני/מסורתי/העובד הפך למיעוט. היום אנו רק כלי שרת, חיילים בכפייה ומכשירים ליצירת מיסים שייטיבו עם אותן קבוצות - ואף אחד לא נוקף אצבע. 400000 איש יצאו בקיץ לקומזיץ המוני במקום למלחמה על עתיד ילדיהם. הם מצמיחים מתוכם מנהיגים שחושבים שפוליטיקה זו פעולה בצופים וחשיבה כלכלית ייחודית היא מה שמוצאים בויקיפדיה בערך "כלכלה". במצב כזה ניתן רק להתנחם בעובדה שעוד לא סגרו את גבולות ישראל וביטלו לנו את הדרכונים.



  •   ככה זה כשהמדינה צמודה לת, מדינת היהודים זה מה שתקבל. אין בין היהודים שמאל אמיתי כי כולם בעד ונהנים מהרוב היהודי.  (לת) חצי חרדי חצי חילוני
    • 12:52
    • 26.03.12

41 אנחנו מתמחים בלטעון שהפלסטינים לא מחמיצים השדמנות להחמיץ את השלום. ואנחנו שוכחים ומתעלמים מכך שגם ממשלות ישראל דואגות מפעם בפעם להסב מבט כאשר יש סיכוי להזדמנות לפתרון הסיכסוך.  (לת) עצוב לי
  • 09:03
  • 26.03.12

  •   צריך שלום שהערבים ידרשו מאיתנו וניתן להם שלום ולא שאנו מציעים הכל מכל ומקבלים דם שלום תמורת שלום שלום כמו אוסלו=אסון
    • 10:05
    • 26.03.12

    ולא לא לא לא לשטחים תמורת שלום שהופכים לקני טרור

  •   זה הרבה יותר גרוע מעצוב. ישאל זקוקה לשלום עוד יותר מכל שכניה. היהירות והאטימות של מנהיגי הימין תגרום לאסון.  (לת) ל-עצוב לי
    • 10:38
    • 26.03.12

  •   לא ברור לי על איזה חזון מפוספס אתה מדבר. הפלשתינאים ("המתונים", שלא לדבר כלל על החאמס) מצהירים כל פעם שאינם מכירים בישראל כמדינת העם היהודי אלא כמדינת כל אזרחיה כולל: 1.2 מיליון הערבים הגרים בה ובנוסף להם 7 מיליון (השד יודע מהיכן הם המספר הזה) פליטים פלשתינאים. היוזמה הערבית, ברגע שהיא כוללת את החלטת 194 - ממש אינה רלבנטית, היא מדברת על החזרת 1 - 7 מיליון אנשים? אחרי איזו מלחמה זה קרה כך לפליטים? הישובים שלהם כלל אינם קיימים? מי היהודים שיצטרכו לפנות את בתיהם? הפליטים המקוריים כלל אינם מונים מספר שכזה, רובם כבר מתו, למה לנכדיהם יש עדיפות על התושבים הנוכחיים? פצויים אולי, אך זה לא ביוזמה שלך.  (לת) שוקי
    • 10:53
    • 26.03.12

  •   איך הציונות האשכנזית תעשה שלום עם הפלסטינים כשאינה מסוגלת לעשות שלום עם העם היהודי הספרדומזרחי שגויס על ידיה למימוש הפרוייקט הציוני.  (לת) ערבי בן דת משה
    • 11:19
    • 26.03.12

  •   הסמולנים ההזויים שנתנו למספר מחבלים פלשתינים להתל בהם ולהוליך אותם שולל באוסלו באים היום להטיף לנו מוסר.דם הנרצחים עדיין מרוח על ידכם ונשמתכם.לכו בקשו סליחה ומחילה מהמשפחות בטרם תפצו פיכם.אנו בכל אופן לעולם לא נסלח ולא נשכח. פושעים נתעבים  (לת) עקרתם יהודים מבתיהם והכנסתם את הגיהד והחמס שישבשו את חיי היהודים.אוסלו במהדורת חוות השיקמים
    • 11:36
    • 26.03.12

  •   למה שיכירו במדינת היהודים? אתה יודע מה היו עושים היהודים באמריקה אילו אמריקה הכריזה על עצמה כמדינת הנוצרים? הם היו צועקים עד לב השמים ובצדק שזה לא דמוקרטי, לא חוקתי וזה מפלה. בית לעם היהודי כן מדינת היהודים לא !!  (לת) כושי
    • 12:59
    • 26.03.12

  •   החלטת האו"מ 194 אומרת למעשה שאין שיבה. היא אומרת שפלסטינאי יוכל "לשוב לביתו" כשזה ייתאפשר מבחינה מעשית וזה אומר שהיום זה לא אפשרי מבחינה מעשית. מה זה אם לא וויתור על זכות השיבה?  (לת) לא לסובב עובדות
    • 08:20
    • 27.03.12

42 עוד פשקוויל חד-צדדי. אף מילה על בעיית הפרטנר לשלום. מונימייקר
  • 09:04
  • 26.03.12

יוזמת השלום הסעודית מחייבת את ישראל להתפרק מנכסים אסטרטגיים חיוניים. סיכון קיומי שישראל לא יכולה להרשות לעצמה אפילו לשקול לפני הקמתם של משטרים דמוקרטיים יציבים במדינות ערב השכנות. התהפוכות שהתרחשו לאחרונה בעולם הערבי הוכיחו זאת שחור על גבי לבן.

43 השלום שהשמאל מציע לנו (כמו באוסלו) הוא שלום דמים שלום בלהות!
  • 09:08
  • 26.03.12

מי שיורה טילים על הדרום ברשות יש הסתה לא פוסקת נגד ישראל עת לשלום עת למלחמה דיברנו 15 שנה שלום קיבלנו נהרות של דם הגיע הזמן להביא את הערבים למצב שהם יכנעו ויתחננו שאנו ניתן להם שלום שמאלני לשעבר שהתפקח

  •   אני מניח שאתה סבור שהיית "פקח" גם קודם ש"התפכחת". קרברוס הכלב אינו אוהב טעויות לשון
    • 15:49
    • 26.03.12

    הגדר את עצמך, אפוא, כ"שמאלני שהתפכח" ולא ש"התפקח".

  •   קרברוס הכלב צריך ללמוד עברית בעצמו מגיב אחר
    • 18:09
    • 26.03.12

    גש למילון הקרוב אליך ולמד את ההבדל בין התפכח להתפקח.
    ואם כבר רצית לצאת חכם,יכולת לתקן את הטעות האמיתית(שמאלן ולא שמאלני).

44 הבעיה אינה השטחים הכבושים או ההתנחלויות. השטח של ישראל זעיר ואינו משמעותי יחסית לשטחי האומה הערבית. ואת הפלשתינאים היה ניתן לשקם מזמן. המלחמה היא כאן אידאולוגית ורעיונית. העולם הערבי מסרב שמדינת היהודית תתקיים בתוכו. זה פוגע בהגמוניה הערבית ומביא רעיונות מודרניים ודמוקרטיים שמסכנים את האיסלאם. לכן כל רעיון השלום תמורת שטחים הוא אשליה של אנשים תמימים אם לא לומר טפשים  (לת) אא
  • 09:13
  • 26.03.12

  •   גם ההצעה הסעודית שבה נתלה כותב המאמר, היא רק נסיון להתקדם שלב נוסף במטרה הסופית - מחיקת המדינה היהודית. והסעיפים הפתוחים נועדו בדיוק לשם כך. בניגוד לאופן בו השמאל תופס את עצמו רעיונותיו אינם מוסריים . כלל הם מתמקדים במוסר הזעיר של עץ זית עקור או משפחה פלשתינאית שגורשה מביתה. ואכן יש יש כאן עוול מסויים . אבל אם מסתכלים על התמונה הכוללת: פיסת האדמה הזעירה הזו היא מולדתו היחידה של עם בסכנת השמדה. הסבל הפלשתינאי הוא זעיר ואינו שקול כלל לאלטרנטיבה. יש לעם היהודי זכות למדינה. גם אם זה כרוך בסבל פלשתינאי. אותם אפשר לשקם במדינות ערב אחרות עם שפה דת ולאום זהה. את היהודים לא. זה ההבדל.  (לת) אא
    • 09:55
    • 26.03.12

  •   גם היוזמה הסעודית עליה נתלה כותב המאמר, היא אשליה. הסעיף הפתוח בעניין זכות השיבה אינו תקווה לפתרון ,אלא הסוס הטרוייאני שהסעודים ניסו להשחיל פנימה. המטרה היתה ונשארה מחיקת המדינה היהודית. אא
    • 11:39
    • 26.03.12

    בניגוד לדרך בה השמאל תופס עצמו, עמדותיו אינן מוסריות. הוא מתרשם עד עמקי נשמתו מעץ זית שנכרת ומשפחה שגורשה מביתה, אבל שוכח שעבור העם היהודי הנתון בסכנת השמדה פיסת הארץ הזו היא המקלט היחידי האפשרי. כשמניחים על כף המאזניים את העוול שנגרם לפלשתינאים מול אפשרות ההכחדה של העם היהודי הבחירה המוסרית ברורה: ליהודים יש זכות לפיסת אדמה בעולם הזה. גם אם לשם כך פלשתינאים צריכים לעבור דירה למדינות ערב. הם יכולים. היהודים לא. השטחים כבושים ? כן. גם רמת אביב. . זו הדרך היחידה להקים מדינה. אין לנו אפשרות אחרת

  •   נכון, הבעייה אינה השטחים. הבעייה היא אנשים כמוך בשני הצדדים!  (לת) אורי כדורי
    • 17:49
    • 26.03.12

45 הבעיה היא שהציבור שלנו שרוי בתפישת מציאות מעוותת שממשלות הימין הרבות והתקשורת השבוייה שלהם הנחילו לו: "אין פרטנר", "הצענו להם הכל, והם סרבו", "אוסלו אשם בפיגועים".... ושאר דברי הבל שאין בינם לבין המציאות ולא כלום!!!  (לת) עם ישראל לדורותיו
  • 09:13
  • 26.03.12

  •   לכן אתם שונאים את ברק שהוכיח שהזיתם באוסלו, בהיותו בקיימפ דייויד.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 09:38
    • 26.03.12

  •   איציק: השקרים של ברק המשת"פ של נתניהו הם בהחלט חלק מהבעיה של התפיסה המעוות של הציבור!  (לת) ברק, כמו אולמרט, הציע הצעה ראוייה רק כשהיה ברור שהוא עומד לעוף בתוך שבועיים!
    • 11:39
    • 26.03.12

  •   ברק סירב בקמפ-דייויד להצעתו של ערפאת על 97.5% מהשטחים. כך כותב שלמה בן-עמי בספרו "חזית ללא עורף" איציק המרכז izikhi@gmail.com
    • 13:55
    • 26.03.12


46 לא משאירים סיכוי לדור הבא רונן
  • 09:14
  • 26.03.12

המנהיגים הנוכחיים והדור שחי היום במדינתנו לא מבין כי הוא מחמיץ את הסיכוי ההיסטורי להקמת בית יהודי בו יוכלו לחיות בבטחה ילדינו ונכדינו. אין ספק כי בספרי ההיסטוריה עוד יכתב רבות על ההחמצות של הצד הישראלי.

47 בישראל כמות התומכים בשלום הולכת ויורדת ....לצערי אין באמת רצון בשלום  (לת) בת יענה
  • 09:17
  • 26.03.12

  •   אז למה היא הולכת ויורדת? ביצה קשה
    • 10:39
    • 26.03.12

    אולי בגלל שככול שאנחנו מתקרבים הם מתרחקים?
    אצל מי "אין באמת רצון לשלום"?

48 האם הערבים וויתרו על "זכות השיבה"? גל אדמוני
  • 09:20
  • 26.03.12

1) החלטה 194 משאירה את ההחלטה לגבי מימוש חזרת הפליטים לפליטים עצמם. לפי החלטה זו לישראל אין אפשרות לקבוע את מספר הפליטים שיוחזרו. זו הסיבה שההצעה הסעודית והנוסח שאושר בליגה הערבית, מאזכרים דווקא החלטה מלפני 62 שנים.

2) גם אם עבאס הודיע בהזדמנויות שונות שמימוש השיבה במלואה מבחינתו לא מעשי, הרי שטרם נעשתה הכרזה פלסטינית רשמית בנושא. מה היה יותר קל מלנצל את הבמה באו"ם כדי להודיע שהפלסטינים מסתלקים מדרישתם לשיבת הפליטים לקו הירוק? בינתיים, על כול התבטאות פלסטינית שמסייגת מעט את השיבה, יש עשר אחרות שמחזקות ומחשקות אותה.

3) הויכוח על שיבת הפליטים הוא מוסרי לא רק פרקטי. ההיסטוריה מראה שגם לצד הערבי אחריות לתוצאות. כמו כן אי אפשר להתעלם מבעיית הפליטים היהודיים שגורשו חסרי כול מארצות ערב במקביל. פיתרון צודק לבעיית הפליטים שנוצרה כתוצאה ממלחמת השחרור, צריך לקחת בחשבון גם עובדות היסטוריות אלה.

4) היכן כתוב ב מ פ ו ר ש בהחלטת הליגה הערבית, שפיתרון בעיית הפליטים יהיה בידי ישראל?

5) הסיבה לכך היא שהערבים החליטו לשמור על "עמימות קונסטרוקטיבית", כדי לא לייתר את היוזמה על הסף (לאחר שנתקלו בתגובה בינלאומית צוננת). ראוי לשים לב שעמאר מוסא, אמר בראיון, שהיוזמה הערבית אינה פתוחה למו"מ, ועל ישראל לקבל אותה במלואה, או לדחות אותה. כלומר, ראשית, על פי היוזמה, על ישראל לקבל את העיקרון שהיא אחראית לבעיית הפליטים ולהסכים לפיתרון ברוח החלטה 194, ורק על ב ס י ס הסכמה ישראלית זו, ניתן יהיה להיכנס למו"מ עם הפלסטינים, כדי לסגור את הפרטים. כלומר אין וויתור על זכות השיבה, יש נכונות להגביל את מספר הנכנסים בתמורה חומרית.

7) מי שעדין לא מקבל, יכול לעיין בסעיף #4 של אותה החלטת הליגה הערבית: "המועצה מאשרת את דחיית כל הצורות של אזרוח הפלסטינים אשר סותרים את הנסיבות המיוחדות של המדינות הערביות המארחות." כלומר הליגה מאשררת את זכויות מדינות ערב שקלטו פליטים פלסטינים מ48 להמשיך ולא לקלוט את צאצאי הפליטים כאזרחים שווי זכויות.
האם מי שמכיר בזכותה של ישראל שלא להחזיר את הפליטים, יכול בעת ובעונה אחת גם להמשיך למנוע את אזרוחם של הפליטים במדינתו?

מה היא כוונתה האמיתית של החלטת הליגה הערבית?

  •   ונניח שלא כתוב במפורש שהפלסטינים מוותרים על זכות השיבה. מדוע ישראל לא מודיעה שהיא מקבלת את היוזמה הערבית ללא זכות שיבה?..... התשובה: משום שישראל לא רוצה שלום. אין תשובה אחרת..... איציק המרכז izikhi@gmail.com
    • 13:57
    • 26.03.12


  •   "איציק" - מדוע הפלסטינים לא מקבלים את יוזמת ליברמן?משום שהפלסטינים לא רוצים שלום אין תשובה אחרת....אתה בכלל קורא את החרטוטים שלך לפני שאתה שולח?  (לת) גל אדמוני
    • 14:40
    • 26.03.12

  •   כי יוזמת ליברמן היא יוזמת סיפוח שטחים  (לת) פשוט, לא ?
    • 08:33
    • 27.03.12

49 למה ישראל צריכה לאפשר חזרה של אפילו פליט פלסטיני בודד? יצחק
  • 09:35
  • 26.03.12

קלטנו מאות אלפי יהודים שגורשו / ברחו מארצות ערב! זכותנו לסרב לחזרה של "פליטים" (רובם כבר מתו, אבל ה"פליטות" הערבית עוברת בירושה עד סוף הדורות). אפילו התנאי הזה לבדו מונע הסכם.

50 הבכייה מובטחת כשעם ישראל ומנהיגיו מתדרדרים לימין ללאומנות וגזענות-לקורבנות צדקנית וצלבניות יהירה ואוטיסטית  (לת) מ
  • 09:42
  • 26.03.12

  •   רק שילטון ימני לאומני עם אצבע על הכפתור האדום יבהיר למוסלמים ושאר "העולם" שנסיון לסלק את עם ישראל מארצו יסתיים לא רק בחורבן בית שלישי, אלא בשואה גרעינית גלובלית.  (לת) הימין הוא התקווה היחדיה
    • 12:16
    • 26.03.12

51 יוזמת ז'נבה = שיטת הסאלאמי להשמדת ישראל  (לת) אבי
  • 09:48
  • 26.03.12

52 ואולי בכל זאת כל אותם האנשים שאתה משמיץ - שכחת את פרס - יודעים יותר טוב ממך יש לי 2 עיניים
  • 10:15
  • 26.03.12

את המשמעות של מהלך כזה?

53 את התגובות שלי אתם לא מפרסמים וזה בסדר , לפחות אתם קוראים אותם .  (לת) גואל
  • 10:18
  • 26.03.12

54 יוזמת השלום הערבית אינה נעלמת רק ממוחך הקודח וממשיכה לפרנס את כתבותך!!!  (לת) הראל אברהם
  • 10:18
  • 26.03.12

55 האם הוחמץ. יעקב
  • 10:25
  • 26.03.12

תמיד מפתיע אותי במיוחד הכשרון של עקיבא אלדר ללקט אמירות או מיני פעולות ולהתאם מכל השאר ופעולות אחרות ובלבד שהתוצאה תהיה לפי מאויו קרי ישראל אשמה בכל "מדווי מצרים" מר אלדר מתעלם מההסתיגויות לתוכנית
השלום הסעודית גם מפי מחבריה,תנאיה הקשים והיא עצמה איננה בדיוק תוכנית שלום אלא דרישה לכניעת ישראל.מענין שלא נתגנב אפילו חשד קטן
למר אלדר על כך שאפילו אירן מבקשת נפשה של ישראל הסכימה מענין למה.
די עקיבא כבר יודעים מי אתה ולאן אתה מוביל לא פלא שאתה גיבור אצל שומאי ישראל בקמופסים יחד עם גדעון לוי.

56 מאמר הזוי, במיוחד ביום שבו כיפת ברזל פורסת סוללה בגוש דן.  (לת) גלילי
  • 10:44
  • 26.03.12

57 תצאו מהסרט שאתם חיים בו לכל השמאלנים באשר הם
  • 10:55
  • 26.03.12

עוד לא נולד הערבי שיוותר על זכות השיבה
והביטוי "פיתרון צודק לעם הפלסטיני"
משמעותו השמדת מדינת ישראל

58 לא אמת. הצעת ה"שלום" הנזכרת הוגשה לא כהצעה, אלא כאולטימטום - קבל במלואו (כולל החזרה רחבה של פליטים בהסכמה ישראלית, ונסיגה מוחלטת לגבולות 67), או דחה. כל ממשלות ישראל, וגם האופוזיציות האחראיות, לא קיבלו את ההצעה בגלל אופיה האולטימטיבי, והדרישות הבלתי-מתקבלות הכלולות בה, אבל לדעת הכותב וחבריו, כולם טועים בלי בושה, רק הם צודקים - כל הצדק והחכמה מונחים בכיסיהם, וכולנו - כמעט כל אזרחי המדינה היהודיים - גורמים לבכיה לדורות...  (לת) שלמה
  • 10:57
  • 26.03.12

59 מעט מחשבה למס 9
  • 11:00
  • 26.03.12

׳חוק הפליטות׳ שלך אכן תקף ליהודים לאחר 2000 שנה, למה לא לפלשתינים?

  •   בכלל לא "חוק פליטות". מי שחזק - לוקח הכל. ככה זה בעולם, יצחק
    • 12:36
    • 26.03.12

    וככה גם כאן. אילו הערבים היו מנצחים רק במלחמה אחת, במקרה הטוב היית הופך לפליט, אבל סביר יותר שהיית הופך לגוויה.

60 די,הרוב המכריע בציבור מבין שלעולם לא יהיה שלום ומספיק לחפור לנו ואתה עקיבא תמצא לך עץ אחר לטפס עליו...  (לת) דקל
  • 11:01
  • 26.03.12

61 ומי לא החמיץ? צ'מברלין.  (לת) אחד העמך
  • 11:02
  • 26.03.12

62 מדינת ישראל היתה הצלחה מסחררת למטורפים והסחת דעת לתמימים.  (לת) ק.א.
  • 11:14
  • 26.03.12

63 מפעל המחזור של כנופיית האו האו. במלאת שמונה שנים ליוזמה הסעודית רן לוי
  • 11:15
  • 26.03.12

מאמר "כל ההחמצות". במלאת תשע שנים ליוזמה הסעודית מאמר "אב כל ההחמצות", במלאת עשור "אם כל ההחמצות".

נדמה לי שהאו האו ג'וניור יפרוש בשנה הקרובה לפנסייתו המבורכת אך מידי שנה תאפשר לו מערכת דר שטירמר את העלאת הגירה השנתית.

ובקיצור, כל התגובות שלפני מנו את כל הסיבות מדוע היוזמה הסעודית ולא כשמה השקרי "יוזמת השלום הסעודית" מסוכנת לישראל ומעמידה בספק את עצם קיומה, מבחינתו של הצד הערבי לסכסוך.

האו האו ג'וניור - עד שהצד הערבי, הפלשטנאצי והאחר לא יכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים במזרח התיכון כמדינת העם היהודי, נלך מסיבוב דמים אחד לשני.

כדי שמדינת ישראל תהיה מדינת העם היהודי צריך להציע לערבים ולפלשטנאצים את פתרון הסכסוך בדרך היחידה האפשרית: נסיגה ישראלית בגדה המערבית לגבולות הרביעי ביוני שישים ושבע ופינוי כל ההתנחלויות ובמקביל ובאופן ברור העברת כל "אזרחי" ישראל הערבים למדינתם החופשית והעצמאית פלשטן, עזה (שבה כבר קמה לפני שש שנים מדינה פלשטנאצית), או גדה - כבחירתם.

מאז תחילת האינתיפאדה השניה (כפי שקוראים הפלשטנאצים למלחמתם האחרונה הממושכת בישראל) קראתי לחברי כנופיית האו האו להתייחס לרעיון - אך מצידם דממה. מוזר, לא?

64 הטעות המדליף
  • 11:16
  • 26.03.12

יש בעיה בהבנת המציאות, כי המטרה של כל הקשיים היא שנבין שאין לנו ברירה אלא להתאחד ולדאוג אחד לשני, אם נתמקד בניסיון ל"טפל" בבעיות יבואו צרות גדולות יותר.
תסתכלו אפילו בעבר הקרוב ותחליטו...

65 פאניקת השלום. . . מני
  • 11:21
  • 26.03.12

רודפת אחרי ישראל כבר שנים רבות, אולי אפילו
מאז הקמתה ולפניה. . . בפאניקה כמו בפאניקה
נדרסים למוות בניה ובנותיה, כמו עדת פשפשים
חסרי תודעה אנושית. . . וכבעקידת יצחק: "וילכו
שניהם יחדיו" - העם ומנהיגיו. . .

כאשר ציווה אלוהים את משה. . .

[8:08, 10:45]
---------------------------------------------------------
צנזור: אתכם דורסת למוות-מוחי "פאניקת מני"
והיום חיסלתם ללא סיבה את כ-ל תגובותיי (ל-3
מאמרים), עדת פשפשים. . . "עקידת מני". . .
---------------------------------------------------------
הו, הבנתי! מני כמיספר 1 בכל המאמרים זאת
שואה שנייה ליהודונים בצנזורה. . .

66 פתרון מוסכם עזאם באשה & חוסני נעים אבו מאזן.
  • 11:23
  • 26.03.12

שאינו כולל החזרת כול ה"פליטים" למקומות שמהם באו, אינה מקובלת עלינו

67 לא נשכח ולא נסלח .. GREEN
  • 11:24
  • 26.03.12

לא נשכח ולא נסלח את הבוגדנות והרצחנות הפלסטינית...

68 הטירור האיסלמי קיים ופועל בהצלחה ברחבי העולם, מכוון שיש לו כסף רב. כשיש מימון עם כסף רב, ימצאו מנהיגים לאירגון כנופיות טירור, ותמצא אדיאולוגיה מתאימה שבשמה יפעלו, וימצאו מטרות לבצע עליהם פיגועי טירור, וימצאו פעילי טירור לביצוע פיגועי טירור, זה חוק טבע אנושי, הכמיהה לפעילות טירור, כך היה עם אירגוני הטירור האדומים, עד לקריסת המשטר הקומוניסטי במזרח אירופה, ועד למותו של היושב ראש מאו בסין. כיום סעודיה מממנת את אירוגוני הטירור האיסלמיים, בכדי למנוע פיגועי טירור כלפי משפחת המלוכה, וגם בכדי לשמור על שילטונם בסעודיה. והאייטולות באיראן מממנים ומייצרים אירגוני טירור, בכדי להצדיק את עצם שילטונם באיראן. חיסול שני גופים אלה יגרום לקריסת הטירור האיסלמי, ואם ישראל תחסל במקביל את כנופיות הטירור שבתוכה, אז יהיה לה שקט גם מבחוץ וגם מבפנים. בהרבה ארצות שמשטרם המרכזי חלש, קיימים אירגוני טירור מקומיים, אבל הם לא יכולים לבצע פיגועי טירור ברחבי העולם, בגלל חוסר כסף. אף גוף עשיר לא מממן אותם, כך זה בארצות אפריקה השונות, כך זה בנפאל, כך זה בכמה ארצות בדרום ובמרכז אמריקה. כיום כשהמימון ממשיך לזרום בשפע אל כנופיות הטירור הפלשתיניות, ביצוע ההיתנתקות יביא להעצמת הטירור פי אלפי מונים, (למשל קטיושות על קיבוצי עמק יזרעאל), כל עוד המימון נמשך לכנופיות הטירור הפלשתינאיות, ישראל חייבת לכבוש מחדש את כל ישובי הערבים ביש"ע, ולסרוק בית אחר בית, ולחסל את כל פעילי הטירור, ובמקביל לאסוף ולגרוש לטוניס את כל מי שבא משם, ולסיום, להטיל משטר כיבוש צבאי עם אפס סובלנות לטירור, מעשה זה יביא לשקט ושלווה, לשיגשוג ורווחה, לכל התושבים בין הירדן לים. את חיסול הטירור האיסלמי אפשר להשאיר לאמריקאים, הם בקלות יכולים לחסל את המשפחה בסעודיה, ואת האייטולות באיראן, 2 פצצות גרעיניות קטנות יספיקו לכך.  (לת) סולו 2
  • 12:10
  • 26.03.12

69 המדינה נגנבה ע''י הימין ומוחזקת כבת ערובה בידי המתנחלים והלובי האימתני שלהם הם  (לת) שלום כבר לא יהיה פה
  • 12:18
  • 26.03.12

70 מאחר ואי אפשר להזיז את שעון ההיסטוריה אחורה, צריך לחכות שהצונמי הערבי סביבנו ירגע והאחים המוסלמים יסיימו לכבוש את השילטון בכל המדינות סביבנו. סביר להניח שאז אופי השלטון בסוריה, ירדן לבנון וכו' ישתנה ואז ניתן ביתר קלות להגיע להסכם על עתיד יו"ש (או חלק ממנה) במסגרת ירדן הפלסטינית האיסלמית. בכל מקרה לא יהיה חכם לבצע שום מהלך עד שמפץ גלי השינויים הערבים ישככו. גם חבל להשקיע אנרגיה בבכיה וצער על חלב שנשפך - כנראה שטוב שהוא נשפך מאחר והוא היה מסריח...  (לת) עזרה הסופר
  • 12:38
  • 26.03.12

71 ישראל לא החמיצה את כל יוזמות השלום,היא פשוט לא רוצה שום הסדר שלום  (לת) נתן 75
  • 12:44
  • 26.03.12

72 הנושא פלסתיני משעמם ולא מעניין.הם הרי עם מומצא.צריך להרדים את הנושא.ולא לשכוח שאשף נוסד לפני ה" כבוש ".מעקיבא השתעממתי תמיד כאשר באופן קבוע היה בפינה אצל רפי רשף בגלץ.הרי ברור מי בא לשם...  (לת) שאול.התנחלות רמת גן
  • 12:45
  • 26.03.12

73 לבני ומופז נכשלו. מטרתם שררה בלבד  (לת) אכן חציר העם
  • 13:24
  • 26.03.12

74 רצח רבין ומלון פארק עודדו אותי לעזוב את הארץ  (לת) רמי
  • 13:33
  • 26.03.12

75 עוד לפני 85 שנים בפרעות שנת 1929 הערבים החלו בטרור נגדנו די להזיותיו של עקיבא
  • 14:18
  • 26.03.12

עקיבא מאמין לשקרים של הערבים כמי שהם מאמינים לשקרים של עצמם.
מאז שאני זוכר עת עצמי בתור ילד בארץ הזאת עוד לפני הקמת המדינה ,
כל הזמן הם ניסו לתקוף אותנו ולהכות בנו .
אנחנו רקדנו בשנת 1947 לאחר החלטת האומות המאוחדות על הקמת מדינה יהודית ומדינה ערבית ואז האוייב הערבי החל במלחמה ,
ומאז כל השנים האוייב הערבי מנסה להשמידנו .
עקיבא ,יש לך ילדים ?? ספר להם את האמת או לנכדים שלך ??
אלא אם כן אתה קשור מדי בקשר כל שהוא עם החייב הערבי .
מה קורה לך ?? מאיפה השגעון והשקרים שהוחדרו לראשך ?? 

76 הסכם אוסלו היה מכת מוות סופית לסיכויי השלום בינינו לבין הערבים רפאל
  • 14:30
  • 26.03.12

לולא הסכם אוסלו הדינמיקה של חיים משותפים ייחד יהודים וערבים היתה מייצרת את השיגרה לחים יחד. ללא פוליטיקה. אבל לאחר המלכת הטירוריסת הזא לראשות הרשות הפלסטינית והכרת העולם ואה"ב ביישות הזאת. מעתה באו הרציחות והדרישות הנוספות של הערבים שמטרתן האחת היא חיסולה של מדינת היהודים.

77 אם הייתם יודעים כמה אלדר ויופי הם סתירה קיומית, הייתם מבינים מניין נובע מעיין השנאה שלו  (לת) דרעק
  • 14:33
  • 26.03.12

78 כמה שנים תשאר סעודיה אותה מדינה שאנו מכירים? ואותה לא יוכלו האמריקאים לשחד עבור השלום, כפי שהם משחדים את מצרים.  (לת) מצ'לס
  • 14:45
  • 26.03.12

79 היוזמה הערבית ל"שלום" היא 140 שנות דם, טרור וניסיון לרצוח את העם היהודי במולדתו. לא יעזור כלום לערבים ועוזריהם מסוגו של אלדר. עם ישראל כאן והערבים ישתו את מי ים המלח.  (לת) מי שיתעסק איתנו - יושמד! נקודה.
  • 15:07
  • 26.03.12

80 אז למה מדינות ערב לא לחצו על ערפאת שנתיים קודם לקבל את קמפ דייויד? שאלת תם
  • 15:13
  • 26.03.12


הרי ההצעה שהוגשה לערפאת לא היתה שונה בהרבה מהחלטת הליגה
הערבית תחת הפרשנות שהם מוותרים על זכות השיבה. אם הם
מוותרים אז שיגידו "פתרון מוסכם במסגרת המדינה הפלסטינית".
בקיצר, בלה בלה בלה

81 המפעל הציוני....נראה כמו ניצחון של הרייך השלישי על רוחו של העם היהודי אריק
  • 15:36
  • 26.03.12

גם אצלם שלום הייתה מילה גסה והם חשבו שהם הגזע העליון ובלתי מנוצחים....אוהדי בית״ר חושבים שהם הגזע העליון....ונוסעים בבימר שחורה....פחחח

82 ולאחר קבלת היוזמה הסעודית ??? דוד
  • 15:45
  • 26.03.12

זו השיטה: הלוא ויתרנו כל כך הרבה, אז מהו עוד ויתור קטן, קטנטן, פיצפון ...
רק ניתן להם את מבוקשם ויבוא שלום על ישראל.
ונניח (רק נניח... כי במציאות זה לא יכול להיות), שיפגיזו אותנו מהשטחים שנחזיר ואנו ננקוט בפעולות תגובה (כי יוזמה כבר אין לנו) - הלוא שוב בכל מדינות ערב ינשאו נאומי שיטנה, יפגינו וישרפו את דגלי ישראל יעלו יוזמות נגדנו בכל המוסדות הבינ"ל ... ואנחנו? שוב נבדוק מה לא בסדר אתנו ...
רק נניח, הלוא אם ניתן להם את מבוקשם אז יניחו לנו לחיות בשלום ובשקט.
דוגמא מוצלחת יש לנו בצפון ובדרום שם חזרנו לגבולות 1967 - הבה ונשכפל אותה סביב כל גבולותינו ונשכפל גם את המצב הבטחוני בדרום ובצפון

83 לא ייאמן. פשוט סילוף של המציאות במסווה של כתבה רצינית.  (לת) בן
  • 16:03
  • 26.03.12

84 "החליטו מנהיגי מדינות ערב להשלים עם קיומו של בית יהודי במזרח התיכון" .. ? אנחנו זוכרים שאתה מדבר על אסד, קדאפי ואבו מאזן, כן .. ? המילה היחידי שנאמרה בהצעה הזו היא טאוטין.  (לת) יוסי
  • 16:07
  • 26.03.12

85 עובדתית זה לא נכון אליוי
  • 16:28
  • 26.03.12

ישראל הציעה לדון בתוכנית הערבית אבל הערבים סירבו
הערבים אמרו שאין שום אפשרות לדון על ההצעות וישראל חייבת לקבל אותן
כלומר ההצעות הוצגו כאולטימטום
לבנון אמרה שלא יהיה שלום אם מחנות הפליטים ישארו בשטחה
והפלסטינים רצו שטחים איכותיים תמורת סיפוח גושי התנחלות לישראל
הערבים גם לא הכירו בישראל כמדינת הלאום היהודית והשאירו את הסכסוך פתוח בנוגע לערביי ישראל שכנראה היו השלב השני בתוכנית העימות שלהם
הטעות הענקית של אוסלו היתה שהשאירו את כל הבעיות הגדולות לדיון מאוחר
אותו דבר מציע אלדר באמצעות פילפולי שפה על מהות המילה בהסכמה בנוגע לפליטים
אלדר מציע נסיגה ללא שום תמורה מהצד השני
והשלום אינו אלא עימות ומלחמה קרה כפי שראינו עם מצרים וירדן
זה לא שלום אלא זרית חול בעיניים
שלום עושים כאשר כל הבעיות נפתרות בצורה ברורה וחד משמעית ולצערי אלדר מציע לנו להכנס למלכודת של ניסוחים חסרי משמעות
ועוד לא דובר על החמס והטרור הערבי שלא יפסק גם אם נחתום על 20 חוזי "שלום"

86 -28 במארס 2002 עקיבא היחידי שמיחס חשיבות לתאריך שלא קרה בו כלום !!!  (לת) הים אותו ים
  • 16:47
  • 26.03.12

87 עקיבא תמשיך לחלום  (לת) אר
  • 16:54
  • 26.03.12

88 Thank you Yoram
  • 16:59
  • 26.03.12

Akiva elder for pointing all this out. An enlightening article. Will the Israeli government ever wake up?
Golda missed opportunities and we got yom Kippur.
Perhaps we need the missiles on Tel Aviv before we wake up.

89 עקיבא העיקבי-מגיע לו פרס על כך שהוא לא מתיאש ממכירת אשליות חניתה
  • 17:16
  • 26.03.12

ביזמה הערבית אין אפילו רמז לחלומות של עקיבא על השלמה " עם קיומו של בית יהודי במזרח התיכון "
עקיבא נתפס בכל בדל עצם שהערבים והפלשתינים זורקים כמוצא שלל רב

אם הם באמת רוצים שלום עליהם לתת בתמורה משהו כמו למשל וויתור על שיבה והכרה בזכותם של היהודים למדינה יהודית לצד מדינה פלשתינית

  •   ומכירת לוקשים לא מעייפת? מצובה
    • 09:21
    • 27.03.12

    הם משלימים עם קיומה של ישראל ואין שם שום סייג על איך ישראל תרצה להגדיר את עצמה. שום מדינה לא צריכה לדרוש ממישהו אחר להגדיר אותה. זה סתם תירוץ לא לעשות שלום וחבל שכל כך הרבה ישראלים שכן רוצים שלום מולכים שולל בעניין הזה ע"י הרבים מאוד שלא רוצים שלום ונאחזים בשטות הזאת כדי לפרוט על פחדים שמתאימים לקורבנות פוגרומים חסרי ישע ולא לאזרחי מעצמה צבאית בקנה מידה עולמי.

90 אמת!!!  (לת) אורי כדורי
  • 17:59
  • 26.03.12

91 עקיבא בעל החלומות  (לת) Emanuel
  • 19:39
  • 26.03.12

92 ומה עם ה״פרטנר" אור צין
  • 19:43
  • 26.03.12


כשהיו לפלסטינאים הזדמנויות הם פחדו להתכופף ולקחת.
כל זמן שהם יסתובבו עם המפתח בכיס,הם אבודים.
ואנחנו נאמין פחות ופחות.

93 לעולם לא יהיה שלום יאצק
  • 19:50
  • 26.03.12

צריך תמיד לשאוף לשלום אבל לצערי נגזר עלינו לחיות באזור האיום הזה שמזלנו שלא החזרנו את הגולן.

94 אליה וקוץ בה אלי
  • 20:23
  • 26.03.12

עקיבא ׳שכח״ פרט קטן באידיליה והוא שכל הצעת השלום מותנית בפתרון בעית הפליטים. כך שמדובר באותה גברת וללא שינוי אדרת

95 ישראל אינה מעוניינת בשלום. אין צורך להזכיר בכל פעם מחדש. זו לא טעות ולא מקרה. ישראל היא כלל בוחריה
  • 21:05
  • 26.03.12

ישראל מעוניינת להחזיק בשטחים ומלכתחילה מוכנה לשלם על כך באחוזון של חיי אדם. כל ההכרזות וההצהרות הממשלתיות מאז רצח רבין בלה בלה בלה. שאלת השאלות, מי היא ישראל? ישראל היא כלל בוחריה !

  •   רוב הציבור היה מוכן להוסיף לשטחים בונוס את המשולש טייבה ואום אלפאחם זו האמת
    • 21:31
    • 26.03.12

    אלא שכל בר דעת מבין שהדרישות הערביות רק התגברו בשם הזכויות הלגטימיות והצודקות ועשיית צדק לפליטים
    מכיון שכל אחד מבין ויודע את האמת נשאלת השאלה
    איזה רוע עוול ורשעות מיצגים האנשים שמקשקשים על אי רצונה של ישראל ?

96 אתה בעצמך טוען שהפלסטינאים נוקטים בטרור למנוע את התוכנית, נו .  (לת) שושנה
  • 23:01
  • 26.03.12

97 החלטת אום 194 מיכאל ק
  • 08:13
  • 27.03.12

זה שאתה מפרש את ההחלטה כאילו ניתן יהיה להסתפק באחוז קטן של פליטים מראה עד כמה מדיניות השמאל מבוססת על אשליה. שום מנהיג פלסטיני לא יותר על החלום של חזרת כל! הפליטים המעונינים בכך.

98 מאז ועידת סן רמו (1920) ולאור התוקפנות הערבית, לא נוצרה שום הצדקה לביטול הריבונית החוקית של מדינת ישראל על חלק כלשהו מהטריטוריה פלשתינה א"י, מהירדן ועד הים. לומר שמדינת ישראל "כובשת" אדמות של "פלסטינים" ממערב לירדן – אין זה אלא פעלול מילולי מוזר ומביך. כמעט אפשר לשמוע איך בסן רמו מתגלגלים מצחוק בשיעור פלשת[ל]ינה. מן ההיבט המוסרי, עוול בלתי מתקבל על הדעת הוא לכפות מדינת אויב מוסלמית על יהודים חפים מפשע בתוך השטח שבבעלותם החוקית. ולא נותר אלא לשאול: מי אתם ומה אתם, לעזאזל, אנשי השמאל?  (לת) יערה, תל אביב
  • 08:19
  • 27.03.12

99 נכון מאוד. וההחמצה הזו תחזור אלינו כבומרנג גיא
  • 08:36
  • 27.03.12

הממשלה לא הבינה שהתגוננות אינה הפתרון אלא יוזמה פ]רואקטיבית לשלום שהוא ההגנה הטובה הביותר על ישראל. זה מה שלא מבין הימין. הצבא שלנו חזק, אנחנו מפחדים וכובשים ומעגל האיבה רק הולך ומתעצם כנגדנו. זה לא יביא פתרון צודק וחכם. ומיטב בנינו יסעו לגור במקום שקט ונוח כדי חמצוא להם איכות חיים ושלווה . פני מדינת ישראל שלי.

100 נכון. אולי רק התקפה על ישראל תעורר אותנו גיא
  • 08:39
  • 27.03.12

ממצב התרדמת שנקלענו אליו, ממשלה משותקת מדינית ללא אופק מו"מ אמיתי וכואב. לצערי רוב מדינת ישראל במצב זה וכשנתעורר המכה תהיה קשה.

101 די לחפור עקיבא, תפנים - המדינה הפלסטינאית תהיה בירדן, אם תהיה בכלל...  (לת) נסתפק בזה
  • 12:18
  • 27.03.12

102 אין שום הגיון בעשיית שלום עם חברה כ"כ מפוצלת. שלום
  • 21:34
  • 27.03.12

זה פשוט לא עובד טכנית. ועם כוונות טובות לא די לעשות שלום. החלומות המנותקים על השלום ייסרו אותנו יותר מכאבי המלחמה.

103 במקון לייבא פליטים בואו נייצא שמאלנים  (לת) הגלשנית
  • 17:01
  • 09.08.12

104 איזה רצף עיוותים מניפולטיביים. כמובן, אפשר לסיים את הסיכסוך מחר אם רק נסכים שתהיה זו מדינה פלסטינית בשלטון אסלאמי. השמאל בוכה על אשליותיו שנופצו.וך  (לת) אלברט
  • 17:13
  • 09.08.12

105 "החליטו מנהיגי מדינות ערב להשלים עם קיומו של בית יהודי במזרח התיכון " - אתה מתכוון למנהיגים שעכשיו או בקבר, או בכלא, או נלחמים על קיומם מול המון איסלאמיסטי זועם? מזל גדול של ישראל שלא קיבלנו את רשימת התנאים של המנהיגים האלה לשלום (משום מה זה נקרא יוזמת שלום כשאלו למעשה דרישות הערבים מישראל ללא כל התחשבות בצרכי ישראל ודרישותיה).  (לת) מאור
  • 18:55
  • 09.08.12

106 You'll not have generations To cry
  • 11:03
  • 18.08.13

If you'll not adopt this offer, or gesture that was offer to Israel as good will.
But the Jews, like always, Know better then others....Always

פרוייקטים מיוחדים