מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ישראל: הקוזק הנדבן

כמו הנער שרצח את הוריו ודורש קצבת יתום, כך ישראל בדו"ח העונתי שלה למדינות התורמות לרשות הפלסטינית: היא דנה בכשלי הכלכלה הפלסטינית כאילו הכיבוש ההתנחלותי איננו סיבתם העיקרית.

מנסחי הדו"ח מעריכים שתלות הרשות בסיוע זר לא תפחת בשנים הבאות. בכך הם מפגינים זלזול באינטליגנציה של נציגי המדינות התורמות, שנפגשו בשבוע שעבר בבריסל. מי כמו אותם נציגים יודעים, שהסיוע המסיבי והעקבי לפלסטינים מלמד קודם כל על הטיפול המיוחד שמעניקה משפחת העמים לישראל. משלמי המסים בעולם הם שמחלצים את ישראל מחובותיה ככוח כובש, ומפצים על הנזקים שהיא גורמת. למשפחת העמים, מתברר, קל יותר לממן את הכיבוש מאשר לכפות על ישראל לשים לו קץ. נערי האוצר והביטחון שלנו, שעל נתוניהם מתבסס הדו"ח, אומרים: הכינו גם השנה את פנקסי ההמחאות שלכם, כי מדיניותנו לא תשתנה.

בזחיחות דעת מתנשאת מנסחי הדו"ח מתנכרים לשליטתנו המוחלטת במשאבים ההכרחיים להתקדמות ולהרחבה של פעילות כלכלית: אדמה, מים, זמן, מרשם האוכלוסין הפלסטיני, המטבע, מרחב קרקעי, מרחב אווירי וספקטרום התדרים, רצף טריטוריאלי, פעילות בנקאית ושידורי טלוויזיה, חופש תנועה, מעברי הגבול, זהות המבקרים מחו"ל, זמן השהייה שלהם, כבישים, ביטחון אישי, ביטחון קהילתי.

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות אליכם

בדייקנות חנוונית מונה הדו"ח את כל האמצעים שנקטה ישראל, ברוב נדיבותה, כדי "לתמוך בצמיחה כלכלית בגדה המערבית". מאחורי כל אמצעי שמוזכר בדו"ח לא מוזכרות השעות שביזבזו פקידים פלסטינים, אמריקאים ואירופים כדי לשכנע את מקביליהם הישראלים לבצע אותו.

למשל, מספר התיירים שנכנסו לבית לחם בשנה שעברה היה 1,174,280 (לעומת - שימו לב לדיוק - 1,092,811 ב-2010), הארכת שעות הפעילות של מחסומים, הסכמה לנוכחות משטרתית פלסטינית באזורי "בי", בניית טרקלין-מפגשים לאנשי עסקים ישראלים ופלסטינים באחד המחסומים, ארבעה קידוחי בארות מים באזור שמורת הטבע באקוויפר המזרחי, 17 (ולא 16!) פגישות הכנה (בענייני תשתית מים) עם נציגי הסטייט דיפרטמנט ו"יו-אס אייד", אחת פגישה עם הנציג ההולנדי כדי לדון בשיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני, 434,382 מכוניות של פלסטינים אזרחי ישראל שעברו דרך ג'נין, בחינת הבקשה הפלסטינית לפטור ממכס מכוניות של משקיעים זרים ושל נכים, אישור ל-2,777 איש להחליף כתובתם בתעודת הזהות מ"עזה" ל"גדה המערבית" (מתוך 3,857 בקשות).

בניחוח מילטון-פרידמני הדו"ח מצקצק משהו על גודלו של המגזר הציבורי הפלסטיני. אם יש משהו שמבטיח יציבות חברתית פלסטינית ולכן שקט ושגשוג לישראל - אלו המשכורות הקבועות (נמוכות מהמגיע לעובדים) במגזר הציבורי. מראשית ימי אוסלו הן היו אמצעי מרכזי לבצר תמיכה ותלות בהנהגת הרשות. סתגלנות ההנהגה הפלסטינית למדיניות הישראלית של יצירת מובלעות פלסטיניות נשענה, בין היתר, על אותה יציבות פנימית. ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים המנופחים, חלק בלתי נפרד מהמגזר הציבורי? הם קבלני משנה של השב"כ וצה"ל, שהוטל עליהם להשתתף בוויסות, דיכוי והכלת ההתנגדות הפלסטינית על גילוייה השונים. שרוליק, הבוס הגדול, נשכר מביצועי העובדים שמספק לו קבלן המשנה, וגם מתלונן על ריבויים.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כרגיל מבריקה ישראלי לשעבר
  • 04:31
  • 26.03.12

כמובן, כיום אחרי 45 שנות כיבוש מנטאליות האדון היא כבר חלק אינטגראלי מהאופי הישראלי. האדון מרשה לעצמו להכות את העבד מדי פעם ואף להתלונן על עבודתו, כאילו קיבל חמור פגום מהמוכר.

אין פתרון אחר מאשר פתרון המדינה הכוללת ושוויון זכויות לכל. כל השאר רק משלים את עצמם שניתן לפתור את האפרטהייד הישראלי על ידי "שתי מדינות". אפרטהייד פותרים על ידי שוויון זכויות.

  •   מדינה דו לאומית מתכון לסובלנות? ישאלי כעת
    • 14:44
    • 26.03.12

    אין ספק שמדינה דו לאומית תהיה מתכון בטוח להבנה, וסובלנות בין העמים, כפי שאנו רואים שמתרחש ברחבי המזרח התיכון כלפי מיעוטים דתיים ולאומיים.

  •   עמירה יש לך את הבפלפון שלי אני רוצה אותך שרת ההסברה אצלי!!!!  (לת) בשאר אסד
    • 15:26
    • 26.03.12

  •   רק ישראלים לשעבר [וטוב שכך] מעונינים בכתוב. מהפך 77
    • 22:40
    • 26.03.12

    ומענין למה לשעבר. בשמחה[כך הוא מציג את זה] עדין מתענינים בנו.מאהבה זה לא? יש כל כך הרבה בעיות בעולם. מיליוני נרצחים כל שנה בגלובוס. אתה לשעבר . אז עד הסוף. תאמין לי אתה לא חסר לנו. דרך הגב. הכותבת גם ישראלית לשעבר. [לפחות בעיני רוב הציבור כאן] היא הכל רק לא ישראלית.

  •   וזה בלי לדבר על הגזענות שבשגיאת הכתיב ..: בשאר האמיתי..
    • 05:16
    • 27.03.12

    מה שבקלות הדעת (מכוונת או שלא..?) אתה מפספס כמובן ,
    היא שאם היינו אכן בסוריה אתה הוא זה שהיה עומד לצד אסד ולא היא ,היא הייתה מבקרת אותך ואת השלטון כשם שהיא עושה לכוח המדכא כאן..
    ההקבלה הנכונה יותר היא ישראל לממשלת סוריה ולא המבקרים שלה ....העובדה שאינך יכול לראות זאת מעידה יותר מהכל על צרות התודעה של הכובש שמאמין בכל ליבו שהוא הקורבן.כמו שבוודאי מאמין גם אסד עצמו.

02 כל כך נכון וכל כך עצוב...הכיבוש השחית את המדינה ואנשיה ואנחנו מסרבים לראות  (לת) בת יענה
  • 04:48
  • 26.03.12

03 End the Occuption Dan Jordan
  • 06:25
  • 26.03.12

IN SUDAN, SYRIA, IRAN JIBUTI, ALGERIA, HESS SHOULD ALSO COVER THESE COUNTRIES. ARE THEY NOT HUMAN AS WELL. YOU JANJAWID LOVER

04 מאמר חד ומדויק יניב
  • 06:29
  • 26.03.12

עכשיו שיבואו להסביר לי שאין כיבוש בעזה וש הגדה עצמאית כמעט לגמרי.

05 הסיוע של המדינות התורמות מפצה על נזקי הכיבוש הישראלי.  (לת) תודה להארץ, תודה לעמירה הס
  • 06:30
  • 26.03.12

06 למשפחת העמים, מתברר, קל יותר לממן את הכיבוש מאשר לכפות על ישראל לשים לו קץ.  (לת) אללי כמה שהיא צודקת הכותבת
  • 06:31
  • 26.03.12

07 טקסט חובה בכל בתי הספר.  (לת) לידיעת שר החינוך
  • 06:35
  • 26.03.12

  •   צודק - הגיע הזמן שהילדים ילמדו על מהו כובש, מהו כיבוש, מה מאפיין כובשים, ומה עתידם של כובשים במאה העשרים ואחת  (לת) שומר חוק
    • 21:21
    • 26.03.12

08 או שכל הכסף מושקע בטרור... נועם
  • 06:42
  • 26.03.12

עיני בספר בתוך הכיס של הראיסוכן בכל המהפכות בעולם הערבי האוכלוסייה ענייה כי השלטון מושחט.

09 כרגיל הס מספרת לנו אגדות שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט. הכבוש הוא שפוגע בכלכלה הפלשתינית. באמת? הפלשתינים קבלו תמיכה במיליארדי דולרים כשהבעיה היחידה היא שהם הלכו רובם למימון טרור ולכיסי המנהיגים הישרים שלהם ורק מקצת הכסף הגיע ליעדו - שפור רמת החיים של הפלשתינים. כאשר כבר מופנה כסף לחנוך, החנוך הזה מתבטא בלמוד שנאה והטפות לרצח יהודים. אבל מי אשם שערפאת היה גנב חוץ מהיותו רוצח? כמובן שישראל. מי אשם שכסף שהיה מיועד להקמת מרפאות שימש ליצור מטעני חבלה? כמובן ישראל. אחר כך הס ושכמותה לא מבינים למה מסתכלים עליהם כאנשים מעורערים בנפשם  (לת) ע.ג.
  • 07:08
  • 26.03.12

  •   אז חברה תחת כיבוש אמורה להיות נס כלכלי? נימינים
    • 15:35
    • 26.03.12

    השחיתות בצמרת ההנהגה הפלסטינית, כמו הישראלית, היא ברורה וידועה ויש לה התנגדות ברחוב הפלסטיני.

    אבל, כל הכסף שבעולם לא יכול לעזור לחברה שנמצאת תחת מצור וכיבוש, שאין לה חופש תנועה וחופש כלכלי. אם אתה מליונר אבל הדרך למכולת חסומה, אז הכסף לא יעזור לך.

    כשהפלסטינים בנו בתי חולים - צה"ל הפציץ אותם. כשהם בנו בתי ספר - צה"ל הפציץ. כשבנו סוף סוף תחנת כח כדי שלא יצטרכו להסתמך על האנרגיה הישראלית - פוצצו להם אותה גם.

    אז מה עוזר הכסף? לאן הוא יכול ללכת? בכל מקום יש מצור וחנק כלכלי. ישראל מפציצה על בסיס שבועי ומורידה כל התקדמות פלסטינית.

    חשוב לומר שגם חמאס ופת"ח, ע"י תמיכתם בכלכלת שוק חופשי, לא מסוגלים לתת מענה לעם הפלסטיני. אבל הם אפילו לא הגיעו למצב שבו הם יכולים לנסות לבנות איזשהו סוג של כלכלה.

    גם הגטו היהודי בוורשה שגשג כלכלית עד גבול מסויים.

  •   כן. יפן.  (לת) גידי
    • 21:57
    • 26.03.12

  •   הזיות מציאותי
    • 21:57
    • 26.03.12

    לא פוצצנו בית חולים ולא תחנות כוח. ואם בית ספר (בעזה) אז בסלקטיביות את האזורים הממולכדים בזירות מטענים מוטטו בדחפור. אני מדבר מתוך נסיון אישי.

    נא לא להתלהב בשנאה העצמית

10 רק חרם בינלאומי על ישראל יפסיק את האפרטהייד בשטחים. בד"א זה הצליח.  (לת) איציק המרכז izikhi@gmail.com
  • 07:10
  • 26.03.12

11 כשאת אומרת שהנער רצח את הוריו, את מדברת על אדם שהוכחה אשמתו איך זה קשור לכיבוש שלא היה?
  • 07:16
  • 26.03.12

הבעייה העיקרית במאמר הוא הנחת היסוד שלו: מכיוון שיש כיבוש אפשר להקביל אותו לנער שרצח את הוריו, ותבע את ירושתם.
אולם האמת שונה לגמרי: מי שיצא למסע כיבוש היו הערבים, והשטחים שהם הפסידו תוך כדי נסיון לכבוש אותם נקראים: קווי הפסקת האש. כדאי להבין היטב במה מדובר: קווי הפסקת האש, הם הקווים שנעצרנו עליהם כשהערבים הסכימו להפסיק סוף סוף את המלחמה נגדינו.
מה עוד ששטחי יהודה ושומרון היו בכלל שטחים שהירדנים כבשו במלחמת העצמאות והם נשארו בידיהם, כי אנחנו הסתפקנו בשטחים שלנו.
שטחי יהודה ושומרון הם בכלל שטחי אבות יהודיים: חברון, קריית ארבע, שכם ובית לחם, ירושלים, בית אל וכו׳. כל השטחים האלה הם שטחי אבות יהודיים.
אז מה היה לנו: שטחי אבות יהודיים שבצחוק הגורל אחרי כל כך הרבה כיבושים של עמים שונים עליו, חזר אלינו במלחמה שנועד בכלל לכבוש אותנו. אכן הגלגל מתגלגל לו ומי כמוהו יודע להתגלגל כך שיום יבוא והוא יתגלגל בחזרה לכיוון שלנו.
אבל עמירה במאמר מתכחשת למציאות הזאת, היא רוצה שנצא משם. למה כדאי לנו להעניק להם חלק מהאדמות במתנה?אנחנו נקבל הכרה בישראל כמדינתו של העם היהודי? הפלסטינים יאזרחו את הפליטים שלהם אצלם? הם יסכימו להצהיר על סופו המוחלט של הסכסוך הערבי ישראלי כולו? האם כולנו נחייה מעכשיו בשלום כדי שכל מדינה תאפשר לאזרחיה לשבת תחת תאנתם?
אכן לעמירה אין יכולת לענות בכן על אף אחת מהשאלות הללו, כי הערבים רוצים את כל אגדת הילדים שסיפרו להם מאז ששת הימים. אותה מלחמה שהעבירה בצחוק הגורל ובזכות נצחוננו  במלחמה, גם להם את התקווה למדינה משלהם.
כלומר הם יקבלו מדינה שאפילו בחלומם הורוד ביותר לא חלמו שתהיה להם, על אדמת אבות יהודית. תמורת הפרמטרים שהוזכרו למעלה. השאלה הגדולה היא למה הם לא קופצים על המציאה, כי השמאל שלנו לא מסתפק בהצעתינו הנדיבה?

12 השמאל הקיצוני - איבוד דרך ואיבוד עשתונות. עד מתי?! דובי
  • 07:22
  • 26.03.12

הסבל ועוגמת הנפש הנגרמים בגלל קיצוניות שלא מסוגלת להביט ניכוחה ולראות מה נכון ומה לא נכון. צער עמוק לי עליך גב' הס.

13 כשהפלסטינים רוצים יש להם שפע ממש שפע-ראו את כמויות הטילים האדירות הפלסטינים בחרו במלחמה
  • 07:33
  • 26.03.12

כשהפלסטינים רוצים יש להם שפע ממש שפע-ראו את כמויות הטילים האדירות
אין לפלסטינים אלא להלין על מנהיגותם האלימה

14 השקר המניפולטיבי הגדול ביותר - ישראל כבשה את "הגדה המערבית" מירדן ולא מישות "פלשתינית" ; ירדן כבשה את השטחים הללו במהלך מלחמת השחרור של 1948 ושלטה בהם שלטון בלתי-חוקי. הכיבוש הירדני של "הגדה המערבית" לא זכתה להכרה בינלאומית מהסיבה הפשוטה ששתי מדינות אלה כבשו שטחים אשר, על-פיהם של הסכמים בינלאומיים, החלטות בינלאומיות והמשפט הבינלאומי, היו חלקים של הבית הלאומי היהודי. למעשה, זכות הריבונות היחידה על שטחים אלה היתה ועודנה שייכת למדינת ישראל. מעולם לא הייתה ריבונות חוקית בשטחי יהודה ושומרון מימי בית שני ועד היום. - עבודת ההונאה הגדולה ביותר מבצעים עמירה גידון ודומיהם.  (לת) מנחם
  • 08:19
  • 26.03.12

15 שופר התעמולה הפלשתינאי לא נח לרגע  (לת) תנוחי עמירה
  • 08:20
  • 26.03.12

16 כל מילה בסלע את מהבודדים בעם שכואבים את העוולות והפשעים של ישראל כלפי הפלשתינים .  (לת) מסמר חלוד
  • 08:28
  • 26.03.12

  •   ואתה מהרוב העצום (מה רוב? כולם!) בקרב הערבים, שחושבים ששחיטת תינוקות בעריסתם היא "התנגדות לכיבוש" - גזען קטן, מסכן, ברברי, שסבור איכשהו שהפלסטינים הם "עם" אבל היהודים לא. לך תחפש את החברים שלך בשאביחה, חבוב. אתה דומה להם והם דומים לך.  (לת) גיכי צחוק של פסיכי
    • 13:51
    • 26.03.12

17 אילו רק לעם הטיפש השכן לנו היתה הנהגה אמיתית ניר
  • 08:32
  • 26.03.12

היינו יכולים כבר לחיות בשלום

18 הכותבת רוחשת בוז מוחלט לדמוקרטיה יובל
  • 08:49
  • 26.03.12

הרצון בכפיית מדיניות המנוגדת לרצון העם מבטאת את כל מה שהביא את השמאל הישראלי לאן שהוא היום וזאת מבלי להתייחס לטיעונים המתעלמים לחלוטין מצרכי הבטחון של המדינה,הרי ברור לה לכותבת שכל המגבלות החלות על הפלשתינים נובעות מרוע לב וטמטום אכזרי, לרצועת עזה חיבור יבשתי למצריים ואטונומיה מחאה,היכן השגשוג,התיירים והפיתוח? יכול להיות שמשטר טרור רצחני ואכזר אף לבני עמו עומד בפני כל אלו יותר מאשר מגבלה כזו או אחרת הנובעת מצרכי בטחון

  •   הישות הציונית שולטת על 11 מיליון איש. רק ל 7 מיליון מתוכם יש זכות בחירה  (לת) דמוקרטיה כמו בדרא"פ, ללבנים בלבד.
    • 18:53
    • 26.03.12

19 זו הסתה מלאה שקרים. ראשית, פעם טענתם שמדינת ישראל "מנצלת" את יש"ע ומרוויחה כסף רב, עד עתה אתם טוענים זאת, פתאום אתם טוענים שישראל הספידה שם? שנית, הרי הכסף האדיר הנזרק ליש"ע ע"י התורמות נבלע בשחיתות ולא בונים עימו דבר, לא תשתיות, ביוב ועוד. שלישית, הטענה היא שאין קיום כלכלי עצמאי לערביי יש"ע, זה נכון או לא נכון? רביעית, מחסומים? נא יפסיקו את הטרור הרצחני כנגדנו ולא יהיו מחסומים, זה גם יעזור לתיירות... הדבר היחיד הפורח אצל הערבים, לא רק בארץ, זה הטרור...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:01
  • 26.03.12

20 ספק אם ערביי יהודה ושומרון היו ששים להתחלף עם אחיהם שחיים ב"גן העדן" הדמוקרטי, הנאור והמשגשג במדינות ערב. האם הכותבת מאמינה שנסיגת ישראל מהשטחים והשלטת החמאס תביא לשיגשוג ורווחה למקומיים? מסופקני. לראייה- עזה, בה לא מתקיים "כיבוש", שתושביה היו גוועים ברעב ללא תמיכת ישראל, כיוון שהשלטון המקומי משקיע את כל משאביו בטרור.  (לת) איתי
  • 09:08
  • 26.03.12

21 ישראל לא מחויבת לרמת חיים גבוהה של הפלשתיאנים. חושב אחרת
  • 09:09
  • 26.03.12

כרגע הם במצב טוב יותר מהירדנים ומהמצרים, ארצות מוצאם.

22 ישראל משתוקקת להפטר מהערבים הפלסטינים אבל לא בתנאיפ של גברת הס תות אוהב המון
  • 09:11
  • 26.03.12

אנו לא מתים להזרק לים

23 תודה עמירה. חשוב שידעו כולם. המשיכי את העבודה החשובה שאת עושה  (לת) EEB
  • 09:20
  • 26.03.12

24 הבנאליות של הרוע יוסי
  • 09:41
  • 26.03.12

כשם ספרה של ההיסטוריונית חנה ארנדט - הופכים את הכיבוש והדיכוי לפנקסנות של פקידים. כך אף אחד לא אשם כי בסה"כ כולנן חלק ממנגנון ביורוקרטי שמסתכל על הנתינים כמספרים בסטטיסטיקה היבשה ולא כעל בני אדם.
למזלם של הפלשתינאים ולרוע מזלנו העולם קצת השתנה במאה השנים האחרונות אחרת היינו רואים את אותן התופעות שהיו בגרמניה, ברוסיה הסובייטית ובסין.

  •   יוסי, בכל ארצות ערב קורות עכשיו ובגדול אותן התופעות שהיו בגרמניה, ברוסיה הסובייטית ובסין גיחי גיכי
    • 10:20
    • 26.03.12

    אז אל תקשקש בקומקום מר פאשיסטו דמגוגי

25 כן כן, אנחנו אשמים בהכל מוצטפא שמטרלינג
  • 09:49
  • 26.03.12

תראי איך הרסנו להם את הכלכלה בירדן, סוריה, מצרים, לבנון, עיראק (איך הם הצליחו לחרבן את עיראק - המדינה הכי עשירה בעולם?!), סודן, לוב, אלג'יר, מרוקו, תימן, עומאן, מאוריטניה, אפגניסטאן, פקיסטאן, בנגלדש, אינדונזיה, ניז'ר, צ'אד, אריתראיה...

זה כבר ילמד אותם לא להתעסק עם השטן הקטן

מו האהאהא!!!

26 לטענות השמאלנים/יות שבכל דבר ועניין הצדק תמיד עם הערבים, אין כמובן כל קשר לעובדה שבלי המצביע הערבי אין קיום לשמאל הישראלי.  (לת) מונימייקר
  • 09:51
  • 26.03.12

27 גיברת הס, אם לא ישראל לא היו בכלל בלסטינים ולא כלכלה בלסטינית גיחי גיכי
  • 10:17
  • 26.03.12

לולא היהודים ארץ ישראל היתה נשארת בשיממונה וריקנותה תחת ריבונות מצרית וסורית.

28 למה הכיבוש טוב לישראל פיקס אידאה
  • 10:28
  • 26.03.12

המלחמה היום היא על גבולות 67 לפחות מבחינת העולם. הערבים המקומיים עדיין לא הסכימו לקבל עצמאות בגבולות אלו אבל יתכן שירדן בה יש רוב פךסטינאי ץוכר בקרוב כמדינת הלאום שלהם...

29 מבריקה כרגיל ישראלי לשעבר
  • 10:34
  • 26.03.12

כמובן, כיום אחרי 45 שנות כיבוש מנטאליות האדון היא כבר חלק אינטגראלי מהאופי הישראלי. האדון מרשה לעצמו להכות את העבד מדי פעם ואף להתלונן על עבודתו, כאילו קיבל חמור פגום מהמוכר.

אין פתרון אחר מאשר פתרון המדינה הכוללת ושוויון זכויות לכל. כל השאר רק משלים את עצמם שניתן לפתור את האפרטהייד הישראלי על ידי "שתי מדינות". אפרטהייד פותרים על ידי שוויון זכויות.

  •   כשאתה אומר "שיוויון זכויות", האם אתה מתכוון שזכויותיהם יושוו לזכויותינו, או שזכויותינו יושוו לזכויותיהם ? א
    • 11:01
    • 26.03.12

    טוב, לא כל כך חשוב למה אתה מתכוון.
    תסתכל על כל מדינות האזור, ותראה מה תקבל באמת.

    מבחינת הרוב השפוי בארץ, פתרון שתי מדינות הוא היחיד האפשרי.
    רק מטורפי הימין והשמאל הקיצוני מתכחשים לו.

30 אין מדינה פלשתינית. אין כלכלה פלשתינית. אין עם פלשתיני. משה
  • 10:36
  • 26.03.12

ולכן, אי אפשר לדון בכלל באובייקט המתקרא מדינה\עם\כלכלה פלשתינית.

  •   תקרא להם איך שתרצה (או שלא תקרא כלל אם אתה לא רוצה), אך תחת ריבונותה של מדינת ישראל חיים כ3 מיליון בני אדם שזכויותיהם פחותות משלך. האם אתה מציע לספח את המסגרת הכלכלית של אנשים אלו? האם אתה מציע להחשיבם כאזרחים (שווי זכויות) במדינת ישראל? האם אתה מציע לזרוק אותם לים? kush
    • 11:17
    • 26.03.12

    או שאתה פשוט מעדיף להמשיך לעצום עיניים?

  •   משפחת היענים גאה בך - המשל לטמון ראשך בחול  (לת) משפחת היענים
    • 12:34
    • 26.03.12

31 רשע יהודי  (לת) אזרח
  • 10:45
  • 26.03.12

32 מדינת האפרטהייד היהודית ישראלי לשעבר
  • 10:46
  • 26.03.12

כל מי שהכיר בדרא"פ את שלטון האפרטהייד מיד יזהה את אחותו התאומה הישראלית. אין כבר שום טעם לדבר על "כיבוש" כשישראל אפילו לא מתאמצת להעמיד פנים שיש בכוונתה לסיים אותו. עכשיו רק צריך לקום מנדלה הפלשטינאי במקום מלך הבנטוסטאנים עבאס, והדרך לחרם בינלאומי תהיה קצרה, למרות הבכיינות היהודית של הקוזאק הנגזל.

כמובן, זה צחוק הגורל שהיהודים שבכל מקום נלחמו לשיויון זכויות וערכים דמוקראטים הקימו בפלשטינה מדינת אפרטהייד פר-אקסלנס!

33 הפלסטינים המסכנים של עמירע  (לת) ענת
  • 10:58
  • 26.03.12

34 הס עם מצפון הומאני עצום.הערבים לא שוים אותה.שיותרו סופית על חיפה ויתחילו לבנות מדינה ישר אל
  • 11:37
  • 26.03.12

במקום להפריע לנו ,אחד לשני בינהם ,בוכים ויורים ונוקמים צריך באמת לעזור להם לעזור לעצמם..ממשלת ביבי לא רוצה אותם מאחוריי גדר

35 כן ,היהודים אשמים בכל. נכון עמירה. בטח מודרניסט
  • 11:42
  • 26.03.12

אין גזענית כמו פראו הס שחושבת שהערבים אינם אחראים לכלום וגם לא יכולים להיות. ערבים. נו.

36 הסתה מעוררת בחילה -תמשיך הגברת עמירה להיתמם אבל האמת היא דוד
  • 11:50
  • 26.03.12

שביחס לכל מדינות ערב, הערבים שחיים בין בתחומי הקו הירוק ובין מחוצה לו נהנים מזכויות ומאיכות חיים טובות בהרבה מזו של החיים במדינות ערב

  •   אם רע להם - למה הם לא עוזבים ? מוזר - הכנסו ! יהורם
    • 20:52
    • 26.03.12

    גב" הס נכבדה !
    מעוטים תמיד סובלים, כך גם היה אצל היהודים בגולה. וכהגיעו מיים עד נפש הם עזבו לארץ אחרת, בה היתה יותר סובלנות לגביהם. הבעיה היא שמדינה יהודית לא היתה קיימת עד 1948 ולכן גלו או הגרו היהודים כה רבות.
    מדינות ערביות או מסלמיות, שבן יחיו הפלסטינים בין אחיהם
    לא חסרות ת כנראה שישראל הרבה יותר אטרקטיבית ממצריים, סוריה, לבנון ואפילו ירדן והשאלה היא למה.
    למה מעדיף הפלסטיני לגור עם אויביו ולא עם "אחיו"???
    כנראה שאפילו ב "שטחים הכבושים" מצבו של הפלסטיני עדיין טוב יותר מאשר בכל משטר ערבי " דמוקרטי" .
    האם זה לא אומר דרשני - גברת הס?

37 תודה לעמירה על הכתבה  (לת) אזרח
  • 12:02
  • 26.03.12

38 כאשר שנאה והסתה הופכים למקור פרנסה, שם טמונה החרפה  (לת) גודמן
  • 13:12
  • 26.03.12

39 עמירה: כל מה שכתבת חד צדדי ולא מתייחס ל"תרומתם" של הפלסטינאים למצבם לא משנה
  • 13:37
  • 26.03.12

הרשות הפלסטית העלימה מליוני יורו מכספי האיחוד לחשבונות הבנק של מנהיגי הפת"ח. מספיק לבדוק את האלמנה סוהה ערפאת שיושבת לה בפאריס עם קיצבה אסטרונומית. - זה לא באחריות ישראל, ולא יעזור לשמאל הקיצוני בכלום. אם אחרי הסכמי אוסלו כאשר רבין היה בחיים הפלסטינאים היו משכילים לפנות לדרך השלום ולהפסיק את הפיגועים (וההסתה הרבה שלו תרמה גם מנהיגות הפת"ח הבכירה וערפאת בראשה) גם דעת הקהל הישראלי היתה מתגמשת ומחסומים היו מוסרים במקום שהיו מוספים וגדר ההפרדה לא היתה ניבנת (עם זאת אני מסכים שישראל עוברת על החוק בכך שהגדר לא עובר על תוואי הגבול אלא מספחת חלקים לא מבוטלים משטחי הפלסטינאים). בבחירות האחרונות חלק גדול מההקצנה ימינה בקרב הבוחרים הישראלים מקורה באימרה שהוכיחה את עצמה מאז הסכמי אוסלו: "נותנים להם אצבע אחת והם רוצים את כל היד". שרון התנתק מרצועת עזה ומה קיבלנו בתמורה? מטח רקטות מוגבר. לאט לאט אנשים כבר לא קונים את המנטרה שרק אנו אשמים במצב משום שאנו החזקים והם החלשים. הגישה האירופית שמובילה אשטון היא שהפלסטינאים הם ילדים קטנים ולא בוגרים, מלאכים תמימים שנפשם עוד לא הזדהמה ולכן כל פעם שהם עושים משהו רע צריך ללכת ולבדוק את המבוגרים המפלצות שלידם במקום שישכילו להשתמש באמצעים פדגוגים של הגזר עבור מעשים טובים משתמשים רק במקל עבור המעשים הרעים. זה לא עובד ככה! אני לא קונה את זה. ויחד איתי רוב הציבור היהודי בארץ לא קונה את זה. ברור לי שכדי שיהיה פה שלום צריכות לבוא פשרות משני הצדדים. צריך גם לבוא שינוי במנטליות ובהתנהגות הפלסטינאים חייבים להפסיק לשחק את המשחק של ילדים קטנים וסוררים שצריכים יותר אהבה וכסף, הישראלים צריכים להפסיק להתנשא ולהיות כל כך שחצנים ובטוחים שבהכל ניתן לשלוט ביותר כוח ושהם הכי חכמים. והאירופאים חייבים להפסיק להתנשא על שנינו. האירופאים חייבים להפסיק בנאיביות שלהם כלפי הפלסטינאים בפרט והמוסלמים בכלל. ומצד שני הם חייבים להבין שאנו לא נוותר על ביטחוננו ולא נסכים להטפות שלהם כלפינו שככל שהזמן עובר והן נמשכות באופן חד צדדי כלפינו תוך התעלמות ממה שקורה בשאר העולם (לא חסרות דוגמאות: סין וטיבט, טורקיה והכורדים, איראן, סוריה, לבנון והחיזבאללה, אלקעידה בעולם הערבי, מדינות באפריקה כגון זימבבואה, צפון קוריאה ועוד.......), כך הן מדיפות יותר ויותר ריח אנטישמי.

40 הפלסטינים בנו את ישראל. כל הכרס שלנו תופחת מדברים שנגזלו מהם.  (לת) יובל
  • 13:50
  • 26.03.12

41 הפלסטינים אכן מסכנים אבל הם בדומה לכל אחיהם במדינות ערב, אירן ובשאר מדינות האיסלם בעולם הם משקיעים כסף רב ואנרגיה בהתחמשות ולא בפיתוח הכלכלות שלהם. ישראל הקטנה לא יכולה לתמוך בהם ולחלץ אותם ממצבם התרבותי והכלכלי העגום. אני אישית כבר 50 שנה מרחם על הערבים והאיסלמים באירופה - הם לא מצליחים להשתחרר מרגשות הקיפוח והתסכול ולכן הם נמצאים בתחתית הסולם של המדינות המתפתחות. זאת גם הסיבה העיקרית שמובילה אותם לזרועות הטרור במזרח התיכון ובעולם.  (לת) עזרה הסופר
  • 13:57
  • 26.03.12

42 במילה אחת- צודקת. בשתי מילים- שוב צודקת  (לת) ישי
  • 14:33
  • 26.03.12

43 amira hass Danny Gilad
  • 14:50
  • 26.03.12

!. The palestinians are corrupt!!!!!!!!!Arafat''s widow lives in great luxury while people in Gaza and Samaria eventually starve! Then money from donors pays for terror etc or where do they get it from? Maybe from Persia?! The palestinians should yield on their Sine qua non demand to the right of return to enable the territorial compromise that will end the conflict and have their own state. Finally the world like the OECD etc... should teach them to build a viable modern economy, civil service etc...and encourage investment in the future palestinian state, for purposes of tourism etc which will benefit Israel as well in case of a genuine cooperation.

44 מי שמגיב לפסיכוטים כמו הס ולוי הוא מזוכיסט וטיפש. להחרים!  (לת) זברה
  • 15:01
  • 26.03.12

45 אולי העולם גם יודע מי בדיוק הכובש בשטח, אבל הוא פשוט מפחד מהמוסלמים? אז בינתיים הוא "מציל" אותנו, וכשיגיע היום, הוא יבוא חשבון עם העולם הערבי-המוסלמי. סתם רעיון.  (לת) ל.
  • 15:58
  • 26.03.12

46 היא אפילו לא שמה לב כמה היא גזענית. הקוזאקים הם קבוצה אתנית וממש לא כולם גזלנים ורוצחים. אלכס מהכרמל
  • 16:25
  • 26.03.12

מעניין אם הארץ היה מאשר כותרת כמו "הפרסי הנדיב", "הערבי הרחמן" או "היהודי התמים". טוב, בקשר ליהודי אני לא בטוח.

47 השקרים והעיוותים וההכפשות שהיא מפיצה על המדינה פועלים נגדה וגם נגד הפלשתינים היא מצליחה להשניא אותם על הישראלים ומאפשרת לחמאס להתעלל באוכלוסיה הפלשתינית בעזה. גם אם נחלק לכל אחד בעזה כל שתאווה נפשו לה יהיה מה להכפיש הס כבר לא מאמינה לעצמה
  • 16:40
  • 26.03.12

הפתרון היחיד להשלבשה בבורקה להושיב אותה עם חביביה החמאס בעזה שם תכתוב, מה שהיא רוצה כי בצל "הדמוקרטיה" של החמאס.

48 במקל לא הייתי נוגע....  (לת) מוטי
  • 18:24
  • 26.03.12

49 באופן אישי,היא מאיצה בי,לחזור להונגריה!! יהודי הדפוק,מצונזר שוב!
  • 18:28
  • 26.03.12

כאלו יהודים,בארץ חדשה? אני מעדיף לחיות בין הגויים!
עם הסיכוי לשואה-אתמודד,יותר יפה מאשר,בארץ ישראל עם יהודים שונאי
יהודים! מקובל עלי שגוי ישנא אותי!! מאשר שרידים מעשנים בארץ,
שדעתם,נטרפה עליהם,מאהבת השכנים!-בפסח אני אחגוג את" שיבת-מצרים".

50 למשפט על בגידה לשלול אזרחות ולשלוח לסוריה  (לת) זבלים בוגדים
  • 18:58
  • 26.03.12

51 הערבים: הקוזק הנגזל לאו
  • 19:10
  • 26.03.12

הדבר האחרון שחסר לערבים זה אדמת מולדת של עם אחר.

52 מאמר שפוי! סוף סוף  (לת) נהדרת
  • 19:11
  • 26.03.12

53 כדברי מאיר אריאל- "מי שנדפק פעם אחת, כבר לא יכול להגמל מזה" גוגו
  • 19:57
  • 26.03.12

אולי קשה להכיר בעובדה, אבל הפלסטינים התרגלו שהעולם יעבוד בשבילם. זה בערך המצב מאז תחילת המאה העשרים.

  •   כל מה שמקיאי הימין כותבים כאן על הערבים, זו דמותם של המקיאים. אבל כדרכם של שיכורים, הם לא רואים שהם שיכורים. מי שהתרגל לילל לעולם- זה אנחנו בחסות הימין. תוך ניצול השואה עד דק  (לת) שומר חוק
    • 21:26
    • 26.03.12

54 פשוט, התאהבתי מאישה זו,חבל שהיא תפוסה!  (לת) יהודי שלא חס!
  • 21:25
  • 26.03.12

55 היום התפרסם דו"ח ראשוני של המשטרה על אוהדי בית"ר בקניון מלחה ומתברר שהערבים הם שתקפו במקלות חוקר בכיר
  • 21:56
  • 26.03.12

המשטרה בודקת כעת את הקלטות בזמן האירוע וכנראה שדוקא הערבים
שתקפו במקלות יעצרו
האם מישהו מבין מקללי ומנאצי ישראל יתנצל בעקבות חשיפת האמת ?
והתשובה ברורה מי שמוכן לשקר ולעוות את האמת למען הגזענות והפאשיזים הערבי נהפך בעל כורחו לגזען והאמת מענינת אותו כקליפת השום

56 איזו מדינה ערבית כן משגשגת כלכלית?. יהורם
  • 23:44
  • 26.03.12

מלבד מדינות המפרץ הפרסי ש"טובעות" בנפט, ושאת כל הקידום והפיתוח שלהן חייבות למערב שמתכנן ומשרטט ו.....לעובדים הזרים ממזרח אסיה שאליהם הם מתייחסים כמו לעבדים.
במדינות ערביות ללא נפט - התושבים רעבים ללחם והשליטים מליארדרים.
הפיגור הכלכלי נובע מהמצב החברתי העגום, השבטיות ואחרון אחרון חביב..... "מעמד" האישה ולא מ " כיבוש" ישראלי

פרוייקטים מיוחדים