המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

במקום בו עורכים ניסויים בקופים

תשעים קופי מעבדה עומדים להישלח לארצות הברית בתוך כמה ימים מחוות הניסויים במושב מזור; בג"ץ הוציא צו מניעה זמני האוסר את גירושם. כ-700 מבקשי מקלט מדרום סודאן עומדים להיות מגורשים גם הם בתוך כמה ימים, ושום צו עוד לא הוצא למנוע את גירושם. חברת אל על, כמו חברות תעופה רבות אחרות בעולם, אינה מוכנה להטיס חיות לצורכי ניסויים. עם זרים המגורשים מכאן בכוח ובאכזריות אין לחברות התעופה כל בעיה. הן מטיסות אותם בלא היסוס, גם כשהגירוש מלווה באלימות של השוטרים המלווים את המגורש.

נכחתי פעם במעשה גירוש כזה בטיסה לאמסטרדם: זעקות השבר של האפריקאי הכבול לא נפסקו מההמראה בנמל התעופה בן גוריון ועד הנחיתה בסכיפהול. לא אשכח זאת לעולם. אם יגורשו עכשיו חלילה אלה וגם אלה, הקופים ובני האדם, ייחרץ גורלם. ניחוש: הקופים לא יישלחו, והסודאנים יגורשו.

המאבק לזכויות בעלי חיים בישראל מרשים ונוגע ללב. יש כמה עמותות פעילות בנושא; עמיתתי אורנה רינת פירסמה מאמר נוקב ומצמרר ("דרכם האחרונה של הקופים", "הארץ", 26.3) על הגורל האכזר הצפוי לקופים אם יוצאו מהארץ. "מכאן תתחיל דרך שתחילתה ייסורים וסופה מוות", כתבה רינת; והלב נכמר. אבל גורל דומה, דרך שתחילתה ייסורים וסופה מוות, עלול לצפות גם לדרום סודאנים העומדים להיות מסולקים מכאן בכוח.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ופרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

אפילו מרכז החקר של הכנסת פסק, כי דרום סודאן היא מדינה מסוכנת וכי ב-46 מ-79 מחוזותיה יש מצב חירום הומניטרי. זה אינו מעניין את הרשויות. שר הפנים, אלי ישי, המנצח על הגירוש, אמר על פעילי זכויות האדם הישראלים הנאבקים נגד גירוש הסודאנים: "הם מוזמנים להיות משפחות אומנה שלהם". לקופים יש לפחות שר היוצא להגנתם, השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, הפועל נמרצות נגד גירושם; לסודאנים אין אפילו שר אחד כזה.

אין שום דרך לקבוע איזה מאבק צודק יותר וגורל מי אכזר יותר, זה של הקופים או זה של האפריקאים. הקופים אינם מדברים, ולכן קל יותר להתעמר בהם; אבל גם לקהילת האפריקאים בישראל אין פה ואין קול. איש אינו מקשיב להם, איש כמעט אינו מכיר את מצוקתם, שקופים וסמויים מן העין בשולי הכרך, כמעט כמו הקופים בכלוביהם הנסתרים מעין כל בחוות מזור.

הפעילים המקדישים את זמנם לשני אלה ראויים לכל שבח. אבל בכל זאת, דומה שהמאבק למען זכויות בעלי החיים אטרקטיבי יותר: עובדה שיש יותר סלבריטאים הנרתמים למענם מאשר כאלה הנרתמים למען הזרים. מעטים יודו שהם בעד התעללות בחיות. ההתעללות בזרים? זה כבר נושא "מורכב" יותר. כאן נשמעים שורה ארוכה של נימוקים המצדיקים את הגירוש, את הצורך שמחננו יישאר טהור, את מקומות העבודה שהם גוזלים כביכול ואת הפשע והמחלות שהם מפיצים כביכול.

כן, הזרים מפריעים לנו יותר מהקופים, ולכן קל יותר להצדיק את גירושם, או את אורח החיים הקשה והבלתי אנושי שישראל כופה עליהם. חלק מהם אין היא יכולה לגרש בגלל אמנות בינלאומיות שהיא חתומה עליהן, אבל בו בזמן היא מונעת מהם להתפרנס. התוצאה: לינה בגינות ציבוריות, בתנאים מחפירים, כשרק קומץ מתנדבים מצליחים איכשהו להצילם מחרפת רעב.

חברה נמדדת ביחסה לחלשים; קופים או בני אדם. ב-2010 כחצי מיליון בעלי חיים בישראל עברו ניסויים במסגרת של כ-1,500 מחקרים, חלקם מיותרים. רבבות הזרים בישראל עוברים גם הם ניסוי אכזרי: ישראל בוחנת עד כמה אפשר להתעלל בהם, עד שיבינו שאין זו ארצם.

בפעם הבאה שאנחנו מזדעזעים ממה שמעוללים כאן לבעלי חיים, מוטב לזכור שלא רק לקופים, גם לזרים יש זכויות שחברה מתוקנת צריכה להקפיד על שמירתם. קוף אחרי בן אדם: קודם יש לדאוג לזכויות בני אדם, ואחר כך לזכויות בעלי חיים.

Read this article in English: Man before monkey




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ההבדל הוא שע"מ להתנגד לגירוש הזרים יש צורך באומץ לב ציבורי. מצרך שאינו מצוי בשפע בחברתנו  (לת) נפתלי אור-נר
  • 05:54
  • 29.03.12

02 גדעון לוי - למדווניק נסתר  (לת) גדעון לוי הוא הרב שלי
  • 06:14
  • 29.03.12

03 ההקבלה שעושה מר לוי נכונה למדי, ובשני המקרים יש להטיס את המועמדים לכך. ניסויים לקידום הרפואה מוצדקים, ולישראל אין חובה לקלוט עשרות אלפי אפריקנים. הם יכלו להשאר בארצותיהם או במצרים.  (לת) קרן
  • 06:16
  • 29.03.12

04 ביןדבר ין קופים, פליטים וש״ס יודע דבר
  • 06:19
  • 29.03.12

אין שום קשר בין נסויי חיות שהנם מרכיב חיוני ברפואה ומציל חיים לבין התעללות בפליטים שמובלת על ידי לאומנים דתיים ואלה ששולטים במשרד הפנים, קרי ש״ס. שהקופים ישארו בישראל וש״ס תשלח לבית מדרשה ותצא מהפוליטיקה. הפרדת הדת מהמדינה תפתור גם את היחס לפליטים.

05 טעות לוגית , אם היו שולחים את הקופים לארץ מוצאם היינו נחשבים כרחומי לב  (לת) אהוד
  • 06:25
  • 29.03.12

06 הקופים = פליטים ו"הלב נכמר" אבל הפליטים = מסתננים וקיומם בכלל מתחת לרף "האנושי" הישראלי המצוי  (לת) BABOON NATION
  • 06:28
  • 29.03.12

07 עפ"י ההערכות המתונות ביותר יש כרגע במדבר סיני עשרות אלפים סודנים ואריתראים בדרך לכאן, ויש האומדים את הגל שמגיע מאפריקה- כרגע - במאות אלפים ואף למעלה מזה. כולם ללא יוצא מהכלל נצרכי סעד, וחלקם (הלא קטן) נושאי מחלות ועבריינים אלימים. כמו כן רובם מוסלמים המתפללים במסגדים - כמה זמן יקח עד שיקשרו קשרים חבריים/עסקיים עם חבריהם לתפילה ומשם הלאה... גידון ודומיו: המידע על כל טיפול בבית חולים, סיוע סוציאלי או תמיכה כלכלית גורם לעוד מאות אנשים לאסוף את מטלטליהם ולנוע לארץ המובטחת.  (לת) מנחם
  • 06:34
  • 29.03.12

08 אי אפשר לרדת נמוך יותר, ההשואה בין אנשים (כושים) וקופים שנועדו לקדם את המדע והבריאות שלך היא ציניות במיטבה  (לת) לא מכבד את האפריקאים או את המדע
  • 06:39
  • 29.03.12

09 הפעם אני לא מסכים איתך גדעון לוי אי אפשר להשוות פשוט אין קשר הקופים נולדים בתוך כלובים הם משמשים כסחורה כדי להמסר לקצבים בדמות אנשי מדע ורופאי מנגלה בעוד המהגרים הגיעו הנה מרצונם ויש ביוכלתם לשנות את גורלם כבני אדם אוסקר
  • 06:44
  • 29.03.12

זה לא אומר שאני בעד הגרוש שלהם אני רק נגד ההשוואה המקוממת

  •   אתה עושה את עצמך טיפש? אלי
    • 12:36
    • 29.03.12

    באופן אישי, אני חושב שכל עוד המחקר משמש מטרות פרקטיות בריפוי בני אדם אין שום הצדקה לא לעשות את זה. סבתא שלי לא תמות כי לך יש רחמים על קופים.

    ולנושא האמיתי - ההשוואה בין קופים לפליטים (כפי שאתה ומר לוי עושים), היא מקוממת! כן לבני אדם יש זכויות. כן, לבני אדם יש יותר זכויות מלחיות. בני אדם הם לא חיות. ואתה לא יכול להשוות אותם לחיות בכל התחומים עד שבאמצע הג'ונגל תקום דמוקרטיה של קופים. יום טוב.

  •   כסף, כסף, כסף א
    • 16:52
    • 29.03.12

    לאף אחד לא אכפת מהבריאות שלך חביבי.

  •   מגעיל s
    • 19:10
    • 29.03.12

    תעשה נסיונות על עצמך ותעזוב את הקופים בשקט,אגב סבתא שלך תמות וגם אתה וגם אני,לא צריך לרמוס את הטבע ברגל גסה,ואריכות ימים לא שווה כלום בלי חמלה

10 לא כזה פשוט. ברוש
  • 07:10
  • 29.03.12

ומה עושים עם קוף סודני? בעייה.

  •   לברוש הננס- הבעיה הגדולה יותר מה עושים עם ברוש שחושב שהוא ברוש, בעודו בקושי עלוקה רופסת. הבעייה=שכל הג'אחים דוגמתך עם השתן בראש, חושבים שהם עם נבחר, בעודם- הונים מעולם 3. הונים שלא בנו את המדינה, אבל הורסים אותה במרץ, כשהקופים והסודנים הם רק ראי קטן להרס הערכי שחווה החברה הישראלית עם הכיבוש ותעמולת הימין , שטוחנים והורסים כל תא במוח ימני.  (לת) שומר חוק
    • 07:31
    • 29.03.12

  •   לא כזה פשוט. ומה עושים עם קוף יהודי? בעייה.  (לת) קוף ברושי
    • 10:12
    • 29.03.12

  •   מי ששומר חוק אינו כותב דברי הבל כאלו אברמי
    • 11:55
    • 29.03.12

    לקלל ולהעליב אתה יודע נהדר. עברת את המבחן בציון גבוה.
    מי שרוצה לשמור על מדינתו וערכיה לא יתן לזרים לפלוש אליה. זרים שחלקם רוצים להשמיד את המדינה הזו ותושביה, כגון הערבים , וזרים שיהרסו את המדינה היהודית. כן, זו מדינה יהודית , שנבנתה לקלוט פליטים יהודים מכל העולם כי אין עוד מדינה שרצתה ורוצה לקלוט יהודים. רק מי שאין לו מצפון יהודי תומך בקליטת זרים שיהרסו את המרקם של התושבים היהודים.
    אם לא מוצא חן בעיניך, הצטרף למדינות כמו מצרים, סוריה , לוב ,
    איראן ששם אתה מקובל מאוד וגם דעותיך המתקדמות.

  •   ידידי היקר אברמי ברגמן
    • 21:28
    • 29.03.12

    על מיטת סדום שמעת?
    אני אספר לך בכל זאת..

    מין פטנט שמקצר או מאריך אנשים,
    אל קהילת סדום העליזה, סוחרים, עוברי אורח,
    מועמדים.
    משהו ניסיוני תמידי ,
    כי כל הזמן, כך לדידי,
    הוא מספק את התוצאות הטובות ביותר.
    המועמד מת.

    מה קרה לסדום אאחר כך אתה בטח יודע.

  •   לפי סגנון בכתיבה שלך אתה גרוע מימין קצוני אתה פורע חוק.  (לת) כל העולם אשם רק אתה לא
    • 05:02
    • 30.03.12

11 קשה לי לכתוב זאת אבל באין ברירה אתחיל. בעולם כולו חיים היום למעלה ממיליארד בני אדם נשים וטף בסכנת מוות ממשית מידי שלטונות ארצם. נניח שישראל תהפוך ליברלית בכל הקשור לקליטת "חלק" מהאומללים האלה, נו מה אז? לא, אני סתם שואל  (לת) הבחנה ברורה ומהוססת קצת
  • 07:12
  • 29.03.12

12 שוב הקשקוש על חברה נמדדת ביחסה לחלשים. בשם הסיסמא הזו דוגל ספירו בהשמדת מדינת ישראל (כי כידוע היהודים הם העם החזק בהיסטוריה והמוסלמים מסכנים), בשם הסיסמא הזו דואגים שוטים לאנסים ורוצחים אבל לא לקורבנותיהם, בשם הסיסמא הזו צריך לדאג לקופים ולמבקשי עבודה (לא פליטים, מבקשי עבודה) מאפריקה אבל לא לענייי ישראל. אז כן, צריך לדאוג לחלשים אבל קודם לחלשים שלנו (והעברינים לא בניהם) ולא לכל העולם ובמיוחד צריך לדאוג שהטפול בחלשים מבחוץ (מהגרי עבודה לא חוקיים, קופים, פלשתינים, ועברינים) לא יפגע ביכולת של ישראל להתקיים כי משום מה כל הדואגים לקופים ולמהגרי עבודה הם בד"כ גם אלה שקיום מדינת ישראל לא בראש מעיניהם.  (לת) ע.ג.
  • 07:16
  • 29.03.12

13 המדינה מתעללת גם באזרחיה, לא רק בפליטים או בע״ח  (לת) נפגע
  • 07:17
  • 29.03.12

14 כן כזה פשוט. זה מה שעשו ליהודים במלה״ע השניה  (לת) אחד העם
  • 07:23
  • 29.03.12

15 הדאגה לעניי עירך קודמת לדאגה לפליטים. כמו תמיד אתה בא לקלל והחברה הישראלית יוצאת מבורכת.עשרות אלפי פליטים מאפריקה חוצים מדינות כדי להגיע לישראל,שעל פי אמות המידה שלך היא אחת המדינות הנוראיות ביחסה ללא יהודים ומסתבר שגם לקופים.הצורך הזה שלך להעמיד את ישראל בראש ליגת המדינות הבזויות הופך כל בקורת שלך עלינו לנלעגת.  (לת) טובה
  • 07:25
  • 29.03.12

16 מותר האדם מהקוף? בלוף!  (לת) איגור ביטרמן
  • 07:28
  • 29.03.12

17 לו רבים היו חושבים כמוך רק אז היינו מתחילים להיות ראויים להיקרא עם סגולה  (לת) איציק המרכז izikhi@gmail.com
  • 07:32
  • 29.03.12

18 צודק גדעון לוי. אנחנו חברה חלשה, שלא מסוגלת לדאוג לחלשים. אנחנו חברה שמשחקת אותה חזקה, אבל מתחת למסיכות- גם ביבי גם ליברמן ובטח שאר קופי הימין, כולם ילדי כאפות שעושים קולות כאילו הם מי ישמע איזה אריות. מה שהם לא. הם יודעים מסכנים רק לקפח אחרים, כי שם לדעתם הצמוקה נמצא כבודם. על קופים, סודנים ותושבי הדרום, כמו הפלסטינים הם יעשו אבו עלי. העיקר שאת פוטין יביאו לארץ. אלה "ההשגים שלהם". הם מביאים אותו כדי לחגוג את שתיקת היוע"מ לליברמן? או את ההחלטה של הנמר מנייר לא להרים טלפון לאו"ם? או...עוד מליון החלטות ביזיון- מהרסות מדינה  (לת) שומר חוק
  • 07:37
  • 29.03.12

19 אני נגד ניסוי בקופים אך האם יש לך מושג כמה כמה רחבה וגלובלית הבעיה המוסרית? ראובן גרפיט
  • 07:42
  • 29.03.12

השאלה רחבה וגורפת וגולשת לכל תחומי החיים שלנו כולל רמת החיים.
השאלה האמיתית הינה כמה אנו כחברה מוכנים לשלם את המחיר בגין "איכות חיינו" . כדור הארץ עבר את הסף של אל חזור. המים מזוהמים, הקרקעות מזוהמות, מחסור במזון, באורי נקי, במיטות בבתי חולים, בדיור, ברפואה זולה ונגישה....
הקופים כמו שאר בעלי החיים בין שהם חיו ביערות הנכרתים מדי רגע או חיית הים הנעלמת בגלל דיג ללא מעצורים, או רמש הקרקע הנעלמת בגלל העלמות וזיהום הקרקע.. אנו הורגים ,רוצחים את כל החי סביבינו.
מר לוי מי האדם או החברה המסוגלים לחרוץ את הדין ולפסוק עד כאן. לא נטפל בעוד אנשים, נבצע הפלות ונמנע ילודה כי יש יותר מידי אנשים.,,,,

20 מצד אחד צריך להשלים את גדר הגבול כדי שיצא קול שם באפריקה שאין יותר כניסה לישראל. במקביל יש לקלוט בכבוד את המשפחות האפריקניות מאריתראה ודרום סודן ולאפשר להם לעבוד לפרנסתם ולהשתלב בחברה הישראלית מכל הבחינות. מדובר בדרך כלל באנשים צעירים ובריאים וחרוצים ומשכילים למדי, חומר אנושי (סליחה ומחילה על המילה, אבל אתם מבינים את כוונתי וכפי שאומרת בחכמה עמליה רוזנבלום - לא צריך לפחד ממילים) מצוחחן שאינו זקוק לכספי העברה (קצבאות זקנה, נכות כללית וכו') ובבוא היום רבים מהם ישרתו בצה"ל ויהיו ישראלים לכל דבר. נסו להידבר איתם בסביבות התחנה המרכזית ותראו במה מדובר.  (לת) רמי
  • 07:46
  • 29.03.12

21 מנפולטור זול -הרי לפי דעתך עדיף להם כמעט בכל מקום חוץ מישראל.  (לת) עוד מסמר בארון של העיתון
  • 07:54
  • 29.03.12

22 שכחנו שגם אנחנו היינו כמו הסודנים ולא מזמן דור כלב
  • 07:56
  • 29.03.12

ריבונו של עולם

23 זעקות השבר של האפריקאי הכבול לא נפסקו מההמראה בנמל התעופה בן גוריון ועד הנחיתה בסכיפהול. גדעון לוי צודק כמו תמיד
  • 07:57
  • 29.03.12

הקופים לא ישולחו והסודאנים יגורשו.

24 הקופים נלכדו עידן
  • 08:00
  • 29.03.12

הקופים נלכדו מהטבע והובאו לכאן בכפיה לכן אנחנו אחראים לדאוג לזכויותהם לעומת זאת הפליטים באו מרצון

25 קופים למעבדה גדעון כהן
  • 08:07
  • 29.03.12

כן, קופים במעבדה זה מראה שלא ניתן לתאר במילים. השאלה היא אם יש דרך אחרת לבצע את הניסויים הקריטיים להרכבת תרופות מצילי אדם. את השאלה האתית/פילוסופית אם גדעון לוי שווה יותר מקוף, אני משאיר לגדעון לוי כנושא למסה הבאה שלו.

  •   ולנו חלק ממרקם החיים של כדור הארץ. כולנו חלק מהבריאה/אבולוציה מוחנו הגדול  (לת) לא נותן לנו זכות להחפיץ בעלי חיים.
    • 08:33
    • 29.03.12

  •   בבריאה והאבולוציה אין מוסר. האריה, הצ'יטה כנמר והצבוע גם הם פילוסוף
    • 09:27
    • 29.03.12

    חלק מהבריא והם כאן כמו כל יתר המערכות הוא לשרוד. לביאה טורפת צבי כבי לספק ארוחה לגוריה ולעצמה. בשביל הלביאה זו רק ארוחה אבל עבור הצבי (או הזברה) אלה כל החיים. ולכן לפי תורת האבולוציה מי שנמצא בראש הפירמידה הוא זה ששורד.
    כל יתר שטויות שטויות על מוסר מזוייף ומתיפף כלי בעלי חיים מיותר ושטחי. אני מתדב בצער בעלי חיים בעירי, וטוען שניתן להשתמש ביונקים ורמשים לניסויים רפאיים בלבד באישור ועדה, ולא עבור תמרוקים.

26 לגבי עומר
  • 08:07
  • 29.03.12

גם הגדר לא תעצור פליטים. מטרת גדר גבול היא להקשות נעברהכדי לעכב את העוברים עד לתפיסתם. הפליטים כבר עכשיו מחכים על כביש המערכת לצבא כדי שיתפוס אותם

27 עדיף לעשות ניסויים בבני אדם רצוי מתנחלים-נכון גדעון די לניסויים בקופים
  • 08:12
  • 29.03.12

עדיף לעשות ניסויים בבני אדם רצוי מתנחלים

  •   אהבתי את האנלוגיה לקופים. למרות זאת - מתנחלים הם יצורי חיים, וגם בהם לא צריך לעשות ניסויים.  (לת) מתושלח
    • 10:17
    • 29.03.12

28 פשטני ומתחסד  (לת) רועי
  • 08:12
  • 29.03.12

29 גדעון רוצה שמדינת ישראל תהיה היעד למשפרי דיור מכל העולם השלישי.  (לת) אלון
  • 08:16
  • 29.03.12

30 דמגוג, פשטני, משועמם.  (לת) רונן
  • 08:21
  • 29.03.12

31 למה שלא נכניס את כל אפריקה לכאן? למה לעשות הפליה?  (לת) דנידין
  • 08:29
  • 29.03.12

32 אם הבנתי נכון מהכתבה, האפריקאי לא רצה לעבור לאמסטרדאם?  (לת) קופיקו
  • 08:31
  • 29.03.12

33 עניי עירך קודמים........  (לת) גיא
  • 08:36
  • 29.03.12

34 אל תרגיע את מצפונך בכך שיגורו רחוק ממך,בתחנה המרכזית,באשקלון,בערד. קלוט אותם בביתך ובסביבתך ברמת אביב,אחרת אתה דמאגוג באגורה.  (לת) לגדעון ההומאניסט
  • 08:45
  • 29.03.12

35 לשלוח לסודאן את ה... "מחרדים" הטפילים ובא ציון גואל וייצא מציון גועל לתפארת מדינת ישראל.  (לת) Eddie Shor
  • 08:51
  • 29.03.12

  •   באיזו זכות יהודיה
    • 11:25
    • 29.03.12

    יקירי זוהי מדינת היהודים, כן כן היהודים עוד הרבה לפני שהיא הייתה מדינת ה"ציונים החילונים הישראלים". הרי בזכותם ורק בזכותם של היהודים החרדים והדתיים הללו שאתה מדבר עליהם ,ששמרו בכל שנות הגלות על יהדותם אתה עדיין קיים, הדת היהודית עדיין קיימת ולך יש תירוץ טוב לחיות על אדמת ישראל ולהחריבה לצערי עם בכך שאתה מחלל את תורתינו הקדושה. הרי אם לא היותך מוגדר כיהודי איזה זכות יש לך לחיות בארץ ובמדינת ישראל?? אדוני היקר רבים כמוך כבר קמו בכל שנות ההיסטוריה והפצירו בשומריה האמתיים של היהדות לשנות את דרכם. כל אלו כבר אינם כל הדעות השונות והחדשות ורק התורה עדיין עומדת בעינה. אם לא נוח לך עם היהודים האמתיים שחיים בארץ ישראל והיחידים שמקיימים את תורת ישראל ושומרים עלינו מפני כלייה, אתה יכול לטרנספר את עצמך לסודאן או לאיראן או חזרה לפולניה ולחיות שם ככל הגויים. תאמין לי שנסתדר הרבה יותר טוב בלי הורסיה ומחריביה של הדת היהודית ושל ארץ ישראל.

  •   ה-"מחרדים" אינם יהודים- אלא גויים דוברי עברית Eddie Shor
    • 13:03
    • 29.03.12

    גבירתי,
    את מדברת על תורת ישראל? באיזה עמוד כתוב בה שיש לקדש טפילות, חמדנות, בערות, השתמטות מכל מטלה חברתית, לרבות שירות ב- צה"ל ושאר מרעין בישין?
    לעומת זאת, "שומרי היהדות", כלשונך, יודעים גם יודעים לנצל עד תום את הקידמה מבלי לתרום למדינת היהודים שאותה הם- הם פוסלים על הסף.
    לכן, אם הם יהודים- אזי שמי בנדיקטוס ה- 16.

  •   האיש השנאה והכלום. מהפך 77
    • 18:37
    • 29.03.12

    אנטישמי עלוב. לרגע חשבתי שאתה מדבר על ערבים. . אני חילוני יותר ממך. אבל אני מעדיף את החרדים ממך. שנאה כזו ליהודים רק בשנותה-30 בגרמניה. מי בקש ממך לעבוד בשבילם..שלשום שהוציאו את הילדים המסכנים ברחובת[שדרך הגב. גם חרדים] אתה "והריבנד" שלך האיתם שם? לא. מי שהיה זה אותם מה שאתה קורא "מחרידים".

36 היחס כלפי בעלי חיים צריך להיות בדיוק אותו יחס כלפי בני אדם חנה
  • 08:59
  • 29.03.12

אסור שיהיה הבדל בין בעלי החיים לבני האדם-בני האדם הם אחד הסוגים של בעלי החיים והם מרגישים וכואבים בדיוק כמו בני האדם לכן צריך לדאוג לזכויות בני האדם במקביל ובשווה לזכויות בעלי חיים

37 קופיקו פולי
  • 09:15
  • 29.03.12

מעניין מה גדעון לוי היה אומר לו ידע שמדובר בקופים פלסטינים.

38 אתה טועה ברי
  • 09:16
  • 29.03.12

מי שמך לקבוע זכותו של מי קודמת? האדם או הקוף? זכותם של הקופים לא נופלת מזכותם של יתר בעלי החיים כולל בני האדם, שלהזכירך גם הם לא יותר מבעלי חיים, מה גם שהקופים הם יצורים חלשים וחסרי אונים שחטפום מן הטבע ומחזיקים אותם בקלובים. סיפורם של האפריקאים, קשה ככל שיהיה, אינו דומה לסיפורם של הקופים, הם בחרו להגיע לכאן, ועשו מאמצים גדולים להגיע לכאן, וכשהכמויות גדלות וגדלות זה בהחלט מהווה בעיה! מה אתה מציע לעשות? כיצד לשמור על מדינת ישראל ועל יחודה כבית ללאום היהודי אם נאפשר זכות שיבה לכל פליט וזכות כניסה לכל נמלט? אפשר להיות להם מקלט זמני עד שהקהילה הבין לאומית תואיל להתערב ולנסות לסיים את המשבר בסודן.

39 גדעון לוי לא מאכזב - דמגוג בחצי גרוש, חסר הבחנה ואמות מוסר בכל מה שקשור לישראל דודי
  • 09:30
  • 29.03.12

אתה פשטני בצורה מזעזעת. האם יש עוד אנשים המתייחסים אליך ברצינות?

40 זעקות השבר של האפריקאי כואבות ללא ספק גודמן
  • 09:33
  • 29.03.12

אך מדוע לא מחפשים האפריקאים מקלט אצל אחיהם המוסלמים? ומה עם אכזריות כתבותיך אשר לא פוסקות מלהעמיד את היהודים באור שלילי ? לרגום בסלעים יהודי אשר בא לבית הקברות ? ואתה מספר לי על קופים?

41 "זעקות השבר של האפריקאי הכבול לא נפסקו מההמראה בנמל התעופה בן גוריון ועד הנחיתה בסכיפהול." לא הבנתי
  • 09:40
  • 29.03.12

גירשו אותו מהארץ לאמסטרדם??? אתה בטוח שאלו לא היו זעקות שמחה גדולה?למה אותי לא מגרשים לאמסטרדם קיבינימט

42 לבעלי החיים אין בחירה, לאנשים יש מדרכות ת"א
  • 09:44
  • 29.03.12

אלפי ק"מ של טריטוריה מצרית מפרידים בין גבולות סודן וישראל. הבחירה בהסתננות לישראל מחייבת השקעת אלפי דולרים במבריחי גבול ואמצעי תחבורה לחציית מדבריות מצריים, סחיטה וניצול מצד שבטי בדואיים חסרי מצפון בסיני. והעיקר: סיכון חיים ממשי במסע המפרך ובחציית הגבול.
אם אדם שלכאורה נמלט על נפשו, בוחר מרצונו החופשי לסכן את חייו שוב, מה זה אומר על מטרתו הראשונית?

43 גדעון, הפעם אכזבת!! מה הבסיס להשוואה הבזויה בין המאבק הראוי נגד ניסויים בבעלי חיים, לבין הכישלון של ישראל בניהול מדיניות פליטים נאורה? מפיך, נשמע כאילו המתנגדים לניסויים צריכים לשנות את סדר העדיפויות שלהם, ולהילחם קצת יותר למען זכויות אדם, וקצת פחות למען זכויות בעלי חיים. אין דרך לקבוע איזה מאבק צודק יותר, אך גם אין שום סיבה לעשות זאת!! ישנם הרבה מאבקים חשובים בעולם הזה, וביניהם גם (!!!!) מאבקים למען בעלי חיים. כל אחד בוחר את המאבק שנוגע לליבו. יש הרבה תחלואים בעולם הזה, ובכולם ראוי להילחם בכל הכוח. להבהרת הנקודה, אני די בטוחה שאתה אוכל בשר ומשתמש במוצרים שנוסו על בעלי חיים, ולובש עור. מדוע סבלם של יצורים אלה, אינו נוגע ללבך? או שמא כאשר הדיון מגיע לבעלי חיים, מותר להבחין בין דם לדם? אגב - אני מתנגדת להחזרת מבקשי המקלט לארצם, ומתביישת בהתנהלות של ישראל מול מבקשי מקלט. אבל זה ממש לא הופך את המאבק למען אותם קופים לפחות ראוי. לא נראה לי שאוכל להמשיך לקרוא את הטור שלך אחרי גיבובי השטויות שכתבת כאן היום, למרות שבד"כ אני מסכימה אתך.  (לת) איריס
  • 09:48
  • 29.03.12

44 אם זה כל כך מציק לך המצב שלהם אולי תיקח אתה סודנים לאזור שאתה חיי בו שי
  • 09:53
  • 29.03.12

אי אפשר מצד אחד להגיד תשאירו אותם ומצד שני אלו שאומרים זאת לא מוכנים שהם הסודנים יגרו לידם..

45 אני מצטער אבל ההשוואה הזו שגויה ומוטעית לחלוטין מבחינה מוסרית קיטו
  • 09:53
  • 29.03.12

לסודאנים יש מדינה משלהם, דרום סודאן. נכון שזו לו שוויץ והמצב הבטחוני שם לא מזהיר, אבל עדיין יש להם מדינה משלהם וכשיוחזרו הם אדונים לגורלם. מהצד השני, שהייתם בישראל במספרים כאלו מסכנת את האופי היהודי של המדינה והופכת שכונות ורבעים שלמים למסוכנים ומנותקים. אי אפשר להתעלם מזה.

הקופים המסכנים לעומת זאת נשלחים באופן מובהק לניסויים (עינויים) במעבדת רעילות מפוקפקת. דינם נגזר למות בייסורי תופת, וכל זה בשביל מה? בשביל שכמה חוקרים יוכלו לפרסם מאמר או לקבל יוקרה אקדמית. מן הסתם הקופים גם לא מסכנים את האופי היהודי של המדינה. להיפך, מקומות כמו חוות מזור פוגעים במוסריותה של ישראל.

46 אם ייאסר על ניסויים בבעלי חיים ישתמשו לצורך זה בבני אדם, אולי באפריקאים שגדעון לוי זועם על גירושם מכמיר לב אבל..
  • 10:01
  • 29.03.12

התקדמות הרפואה מבוססת על ניסויים בבעלי חיים שללא התוצאות שלהם לא ניתן לאשר תרופות חדשות, מצילות חיים או כאלו שרק מאפשרות לאנשים סובלים איכות חיים סבירה, אך גדעון לוי ואורנה רינת לא מרחמים עליהם, כי הקופים החמודים נוגעים יותר ללב מבן אנוש סובל. זעקותיו של אפריקאי שבית המשפט קבע שאינו זכאי למקלט בישראל ולכן מימנה המדינה הטסתו לאירופה כשהוא מלווה בשוטרים (הוצאה לא קטנה מתקציב המדינה, דרך אגב) אינן הוכחה שגירושו הוא אכן מעשה ברברי. הרי גדעון לוי לא טרח לברר את הרקע והמניע לגירוש האכזרי, לכאורה, שהוא אולי נחוץ. בשווייץ למשל שמדיניות הפליטים שלה הרבה יותר נדיבה, ובעיקר מוסדרת, מאשר ישראל, זרים שעברו עבירה מגורשים אחרי ריצוי עונשם. לא תמיד הם מקבלים את הדין בצורה שקולה ובוגרת, ולפעמים יש צורך להרדים אותם ולהלביש להם חיתול למשך הטיסה. בשני מקרים לפחות מתו המגורשים במטוס תוך התנגדותם הנמרצת לביצוע גזר הדין. לדעת גדעון לוי חייבים לוותר להם ולהכנע לאלימות.

47 דווקא השמאל הוא העורך ניסויים קשים בקופים, לפני כל בחירות השמאל מריץ את ה"קוף" התורן, מהללים את כל קופיותו, מקלפים את כל מתחריו, מנסים להפעיל את שוטרי המקוף של השמאל, מקיפים את הקוף התורן בהילולות ואחרי שהקוף מתברר כקוף , בקלפי, מנסים לבצע מעקפים לדמוקרטיה...  (לת) איציק המרכז [לא הקוף המתחזה לי...] izikhe@gmail.com
  • 10:01
  • 29.03.12

48 למה אותי אף אחד לא שם על מטוס לאמסטרדם או לארה"ב? עידן, שינקיניסטן
  • 10:07
  • 29.03.12

ועכשיו נשאלת השאלה או שתי השאלות:
1. האם מישהו קרוב לגדעון לוי יחלה חס וחלילה במחלה סופנית, האם הוא ישתמש בתרופה שנוסתה על קופים?
2. האם ישראל צריכה להיות מקלט מדיני לכל פליטי העולם?
חשוב לציין שאני נגד ניסויים בבע"ח למטרות קוסמיקה, ואני חושב ש99% מהאפריקאים בארץ הם מהגרי עבודה ולא פליטים.

49 דמגוגיה זולה מודאג
  • 10:13
  • 29.03.12

זו דמגוגיה זולה. הנושא הוא כמובן מחפשי העבודה מארצות שונות באפריקה. דרום סודן היא מדינה, הם יכולים לגור שם. נכון, כאן חיים טוב יותר, אבל ביפן חיים עוד יותר טוב. יש כאן מדינה אחת קטנה ליהודים, וכך היא צריכה להישאר, אם אפשר לקלוט את כל מסכני העולם. צריך לשלוח בחזרה את כל אלה שהגיעו לכאן עד עכשיו וכמובן שצריך לסיים את בניית הגדר. רק כך אנשים אחרים לא יגיעו. האם פתרנו את בעיות התעסוקה והדיור שלנו לפני שנותנים לזרים מוחלטים להגיע? ומספיק עם ההשוואה על העם היהודי שהיה פליט. ההבדל הוא שלא הייתה לנו מדינה, שהיינו מיעוט נרדף בכל מקום. להם יש מדינה, שינסו לשפר שם את המצב כפי שהעם הסורי מנסה עכשיו לפתור בעיות. אחרת, עוד מעט נצטרך לקלוט גם כל סורי שנמצא בסכנה (שזה בערך מחצית האוכלוסיה של סוריה!)

50 על קופים ויהודים. . . מני
  • 10:16
  • 29.03.12

מטמורפוזה סיבובית. . .דע מאין
באת ולאן אתה הולך בחזרה. . .

51 יש להפקיע את דירת לוי ולמסרה למהגרי העבודה!  (לת) מודרניסט
  • 10:18
  • 29.03.12

52 מתוקף חופש הביטוי המקוד זכותך להגיד ולחשוב כמעט ככל העולה על רוחך. באמת שאין לי עם זה בעיה. הכל מתחיל שאתה מרמה ומסווה את הרצונות האמיתיים שלך. יוני
  • 10:23
  • 29.03.12

הרי אתה לא תנוח ולא תתן "אישור" עד שמדינת ישראל כולה תתבטל; לא ההתנחלויות מפריעות לך ולא זכויות האדם. מבחינתך שיבוטלו כל המדינות ויהיה גן עדן קומוניסטי אחד גדול בו כולם שווים ובלה בלה בלה

חלומות יפים שרק יובילו להשמדת הדמוקרטיה המערבית והשתלטות קיצוניים פונדמנטליסטים.

זכותך לחשוב כך ולקוות לכך, אך בא תגיד זאת בקול רם. אל תסתתר מאחורי תירוצים. אתה יודע שברגע שתגיד את דעותיך האמיתיות בקול זה ירחיק אותך עוד יותר מהקונצנזוס. לכן אתה מסתתר מאחורי זכויות אדם ושלום מדומה.

נראה אותך גבר פעם אחת אומר מה אתה באמת חושב.

53 הפליטים באים לכאן מסודן בגלל שהערבים מבצעים בהם 'טבח עם' שמה, בשנים האחרונות נטבחו בדרפור ובדרום סודן כמיליון בני אנוש. ואף יפה נפש מהסוג המוכר לא מתרגש מזה. ולמה לא מתרגש ?, בגלל שאת הטבח מבצעים הערבים. במצרים ישנם כיום כ-5 מיליון פליטים מסודן. והיחס שם אליהם מצד המצרים גרוע מיחסם לעכברושים. ושוב אף יפה נפש מהסוג המוכר לא מתרגש מזה. ולמה לא מתרגש ?, בגלל שאת היחס מבצעים הערבים. לסיום. קודם וראשית כל, שכל יפה נפש יזדעזע מעצם הטבח שבסודן. במקביל ילין על הערבים שבסודן שמבצעים את הטבח, וגם ילין על כלל ארצות ערב והתיקשורת שבם שנותנים לטבח חסות וצידוק. ולבסוף ירד על ברכיו, ויתחנן לאמריקה שתשלח לשם את המרינס. רק כשאמריקה תחסל את הטובחים ותפסיק את הטבח. יפסיקו הפליטים לזרום משם לכאן. ואפילו רובם יחזרו לשם. אחרת נמצא את אותם 5 מיליונים פליטים שבמצרים במשכנות יפי הנפש שבת"א. ואז באמת ובתמים יהיה צידוק לזעקות השבר של יפי הנפש הנ"ל.  (לת) סולו
  • 10:26
  • 29.03.12

54 אבל הם לא פליטים, הם היו פליטים כאשר הם ברחו מסודן למצרים כדי להציל את נפשם. מצרים מקבלת תיקצוב מהאו"ם כדי לטפל בפליטים, שלטונות מצרים לא מוציאים להורג פליטים סודנים (הם יורים במי שמנסה להבריח את הגבול לישראל אבל לא בסודנים במצרים). הם הפסיקו להיות פליטים כאשר הם החליטו לעזוב את מצרים,ארץ המקלט שלהם, כדי למצוא מקור פרנסה טוב יותר, והיגרו לישראל בצורה לא חוקית. הם כבר לא נסים על נפשם אלא מחפשים לא להיות עניים, בדיוק כמו תאילנדים, סינים ופיליפינים שנכנסים לארץ בצורה לא חוקית.  (לת) תושב
  • 10:27
  • 29.03.12

55 ממש מזעזע איך הפכנו לפח זבל של העולם. בגלל שעברנו שואה ואסון אנחנו אמורים להיות הפח זבל של העולם ? למה ? יש לנו מספיק צרות מבית ואין לנו צורך בטפילים ומסכנים שידפקו על דלתנו יסתננו לארצנו ובשיא חוצפתם עוד ידרשו תנאים. טטפלו בהם תחסנו אותם תציידו אותם במים ולחם ותשלחו אותם חזרה מאיפה שבאו. באמת מצטערים אבל הפח מלא !!!  (לת) הריאלי
  • 10:28
  • 29.03.12

56 כשיבוא היום וההיסטוריונים ישאלו. איך מדינת ישראל, שהצליחה להקים פרוייקט אדיר כזה קרסה כמגדל קלפים, יהיה עליהם לחקור איך התחסדות והומניזם מזוייף יכולים לחסל מדינה. ה"פליטים" שברחו מסודאן ברחו למצרים. הם לא יכולים להגיע אלינו אם הם לא חוצים את המדינה הערבית הזו ששטחה גדול פי 45 משטח מדינת ישראל. הם אינם פליטים מסודאן. הם מסתננים ממצרים. נקודה. בליגה הערבית חברות 21 מדינות ערביות. כולן כאן מסביב. שטחן גדול משטח יבשת אירופה. רוב עתודות האנרגיה של כדור הארץ ברשותן. אבל מדינת היהודים הקטנה שמתמודדת עם אויבים מבית ומחוץ, שבקושי עומדת בקליטת בני עמה, דווקא היא מכל מדינות האזור צריכה לפתור את בעייתם של הערבים מסודאן. מה עוד העם שלנו צריך לשאת על גבו, גברתי? כמה יעלה העול הזה למשלם המיסים? מתוך איזה אינטרס? איפה כל מדינות אירופה העשירות? למה אנחנו? רק כי המצרים לא מעונינים להשאירם במצרים ודוחפים אותם לפתחנו (כמו שעשו עם האספסוף הפלסטיני שגם לו יש 21 מדינות ערביות לחיות בהן)? מה לא הומאני בכך שמדינה שומרת על האינטרסים שלה? האם אינך יודעת שמצרים קיבלה מיליוני דולרים מהאו"ם כדי לקלוט את החלכאים האלה? מה לנו ולערבים מסודאן? צאו כבר מההתיפיפות הצדקנית הזו. כי אם אתה ממוטט את ביתך כדי לעזור לבן של אויבך - אתה אינך אדם מוסרי אלא חסר מוסר מתחסד !  (לת) אזרח הגון
  • 10:30
  • 29.03.12

57 משחק ה"אני יותר הומני ממך" , ה"פליטים" (להלן: מהגרי עבודה ונמלטים מהחוק ומשירות צבאי) אינם כה תמימים ברובם. כבר בארץ מוצאם מציידים אותם בסיפורים קורעי לב על משפחות טבוחות, סבתה שנקעה את הרגל והכלב שנתלה על העץ, ואתם, צדיקים תמימים וחמודים כל כך.. נופלים כמו זבובים למרגלות צנצנת דבש. המהגרים עצמם, מגיעים דרך מצריים. לסודן אין גבול משותף על ישראל, וחוקי האו"ם אמורים לחול גם על מצריים שמתעלמת מהם בחוכמתה. המציאות קשה, אבל יש לפקוח עיניים ולהביט למציאות ישר באישון: המדינה במצב רע - כלכלי, ביטחוני, חברתי. אין לנו אפשרות לשרוד במצב הנתון - אוכלוסיות שלמות של חרדים טפילים המתעלקים על הקופה הציבורית כאילו אין מחר ומכינים דור בורים חדש בקצב של רחם קרבי, עשרות אלפי מהגרי עבודה מהודו, מתאילנד וממדינות אחרות שמקימים לעצמם שכונות פחונים חדשות בת"א, אחוז הולך וגדל של "ערבים ישראליים" שמתחרים בחרדים על תואר "הרחם הפעילה של השנה" במטרה ברורה של כיבוש דמוגרפי, ומי באמצע? אני ואתם - מעמד הביניים הייצרני - שעובד כדי לכלכל את עצמו ואת המדינה באמצעות מס של 35% ושומר על הגבולות במילואים (וכנראה שלא שומרים מספיק על הגבולות בדרום..) - ואנחנו נאלצים כרגיל לשאת בנטל. עד שנתמוטט, או שנקבל שכל ונתחיל להתקומם.  (לת) benzilla
  • 10:31
  • 29.03.12

58 הלא מודע הקולקטיבי של "ישראל" מתמסר בקלות יתר לנטייה הגזענית והמתאכזרת של הממשלה. לא מבינים את חז"ל ב "שלח לחמך על פני המים..." - שזו קביעה הפועלת בשני הכיוונים !  (לת) הרשע מה הוא אומר?
  • 10:31
  • 29.03.12

59 תפתחו את העיניים יהודיה
  • 11:04
  • 29.03.12

בס"ד
ומה עם היהודים היקרים שבג"צ לא מהססת לגרש מביתם?? מר לוי היקר קודם כל תדאג למדינות פנים של בג"צ ולאחר מכן לשאר כי "עניי עירך קודמים". לצערי הרב רבים מתושבי מדינת ישראל דואגים לקופים, דואגים לסודנים, לפלשטינאים, לסורים, לאיראנים ולכל מי שאפשר מלבד לאחיהם שמגורשים באכזריות ובבריונות ע"י מדינת ישראל עצמה .

  •   עניי עירך הגנבים והגזלנים קודמים  (לת) קודם לשלוח אותם
    • 12:00
    • 29.03.12

  •   חוצפה יהודיה
    • 13:11
    • 29.03.12

    בס"ד
    אתה קורא לציבור הלאומי שעליו דיברתי גנבים וגזלנים??!! הציבור הזה הוא מי שמגן היום על ארצנו בחירוף נפש כדי שאתה תשב בבית רגל על רגל מול המחשב. ולא נשבר על הציבור החרדי שבזכות לימוד התורה שלהם נשארה עוד דת יהודית. חוצפה אם לטעמך מגיני ושומרי ארץ ישראל ותורת ישראל הם גנבים וגזלנים את/ה מוזמנים לחפש מקום אחר, אני בטוחה שבסודן ובאירופה ישמחו לקבל לשורותיהם צדקנים מסוג זה. הגנבים והגזלנים האמתיים הם החברה החילונית חסרת המוסר והערכים שנשענת על היותה מוגדרת כיהודית וחייה בארץ הזו בעוד היא מחללת ללא הרף את אדמתה הקדושה. היחידים שבזכותם אנחנו עוד קיימים פה הם לומדי התורה ומקיימי המצוות, היהודים האמתיים ששמורים על א"י השלמה!!

  •   אני לא מאמין בשום אל ועם זאת - יהודי לא פחות ממך, חשוכה שכמותך flamer
    • 01:03
    • 30.03.12

    שלא תעזי לדבר איתי על "היהודים האמיתיים".
    יהודי זה לא רק דת, זה גם לאום. יש לי זכות להיות פה בדיוק כמוך ולא אחפש מקום אחר רק מכיוון שעובדי אלילים כמוך מנסים להפוך לי את המדינה שאני אוהב לאיראן.

    כל עוד את מחזיקה בדעתך האומללה שבזכות היהודים החרדים, אלה שמאמינים בשדים ופיות, אנחנו עדיין כאן, כאשר רובם המכריע אינו תורם דבר וחצי דבר להגנה על המדינה או לכלכלתה, אין לך שום מקום בדיון אינטלקטואלי. את עוד מתארת אותם בתור מגיני הארץ "בחירוף נפש". כמה משפחות שכולות דתיות יש? וכמה חילוניות? כהשמספר יהיה קרוב, תהיה לך בכלל נקודת פתיחה לדיון. עד אז, זה כמו לדבר עם עציץ.

    כל טוב לך ומשפחתך.

60 מציע שאתה וכל תומכי "זכויות ב"ח" יטופלו רק בתרופות שלא נוסו על ב"ח. זה יהיה הוגן נכון?!  (לת) קשקשן בגרוש
  • 11:11
  • 29.03.12

61 תודה על המאמר החשוב!  (לת) גלי
  • 11:13
  • 29.03.12

62 יש הבדל מהותי בין שני הענינים הנדונים: רשע אקטיבי מול אי-מניעת פשע גלית
  • 11:24
  • 29.03.12

הקופים מיוצרים, פשוטו כמשמעו, בצורה אקטיבית, על ידי ישראלים מנוולים, לצרכי רווח כלכלי, וכל בעל מוסר מחויב למנוע מהם לבצע את הפשע הברור הזה. הסודנים, שליבי כואב על סבלם, ואם הדבר היה תלוי בי לא היו מגורשים מכאן, נשלחים חזרה אל גורלם המר, אשר אף ישראלי (מלבד אולי סוחרי נשק באפריקה) לא היה שותף ביצירתו.

63 ניסויים בבעלי חיים - הכרח רפואי א.ר.
  • 11:31
  • 29.03.12

זכותו וחובתו של המין האנושי לדאוג קודם כול להצלת חיי אדם.
הדבר מצער, אבל אין היום תחליפים לניסויים בבעלי חיים. וכדי להציל חיי אדם אין זה מוסרי להימנע מכך.

64 ניסוי בקופים יגרום לרפואת בני אנוש . מי שרוצה רפואה שלא ישלולל ניסויים אברמי
  • 11:48
  • 29.03.12

הרפןואה בעולם התקדמה כי ערכו ניסויים בחיות . אחרת יצטרכו לערוך ניסויים בבני אדם. מה עדיף?
אל תהיו צדיקים הרבה . אם ח"ו ילדכם יחלה במחלה שצריכה מרפא , כולכם תדרשו ניסוי בבעלי חיים ולא ביצור אנוש.
להיות יפה נפש זה יפה אבל לא נכון ולא מוסרי .כן, לא מוסרי.

65 הסמולנים ומצקצקי הלשון המוסרניים (אבל בעצם חסרי המוסר) יביאו לקץ המדינה היהודית . לצבוע גדעון לוי שמור מקום מיוחד במעגל התשיעי של השאול לפי דאנטה  (לת) קורנליוס מדיצ'י
  • 11:56
  • 29.03.12

66 מה שיקרה, הקופים ישלחו לסודן והסודנים לניסויים  (לת) כך המדינה תציל את כולם
  • 11:58
  • 29.03.12

67 כתבה חשובה, בין אם אתם מסכימים ובין אם יש לכם ביקורת יואב
  • 11:58
  • 29.03.12

חשוב שנמשיך לחשוב על מה קורה במדינה שלנו, ונעשה ביקורת עצמית

68 הסבטקסט של הכותב המלומד אומר ''שיבצעו את הנסויים ביושבי שיך מונס ויחליפו את השחורים בחרדים''  (לת) ניו ז'ורנליסט
  • 12:05
  • 29.03.12

69 כן לגרוש מסתנני העבודה וכן לשליחת הקופים יוסי
  • 12:11
  • 29.03.12

המסתננים מגבול מצריים הם מהגרי עבודה בלתי חוקיים.
כפי שאני אגורש ממדינות באירופה, אוסטרליה קנדה או ארה"ב אם אהגר ואעבוד ללא אשרה כך מהגרים אלו צריכים להיות מגורשים. לכול מדינה מתוקנת ישנם חוקי הגירה והעובר עליהם צפוי לגרוש.
ולגבי ניסויים בחיות, זה המחיר שאנו נאלצים לשלם עבור רפואה מתקדמת והארכת תוחלת החיים שנובעת ממנה. מקווה, גדעון, שתזכור זאת בכתבה הבאה שתעשה על איזה תינוק פלסטיני שמגיע לטיפול באחד מבתי החולים בישראל.
ועוד עניין לגבי הקופים. קופי מקוק אלו מגיעים ממאורציוס שם הם נחשבים כמין פולש שהוכנס לאי הקטן לפני כמה מאות שנים. במאורציוס ישנם בין 40-50000 פריטים ונעשים מאמצים לצמצם את אוכלוסיתם שכן הם פוגעים במינים אנדמיים למאורציוס. ממשלת מאורציוס מטילה מס על כל קוף שמיוצא מהמדינה וההכנסות מופנות לשיקום מינים בסכנת הכחדה כתוצאה מהכנסת המינים הפולשים. כך שאם נגזר על קופים אלו לסיים את חייהם לפחות שזה יהיה למטרה נעלה כמו קידום הרפואה והצלת חיי הבר במאורציוס.

70 גדעון לוי בורח מהפוליטיקה או שהכל פוליטיקה? נושא חשוב אבל... שואל
  • 12:32
  • 29.03.12

כאשר אמיתך כך כותב על לבני, ממך אני מצפה למאמר תשובה, על מנהיגה
שאולי כשלה אבל לחמה למען הסדר ואמרה לא לכסא עם ביברק.

71 מטרת המאמר ראויה, הדרך בה הצגת את ההשוואה נלוזה ולא מקובלת.  (לת) אלי
  • 12:33
  • 29.03.12

72 צודק- אבל מה אפשר לעשות כנגד ביריונות ממשלתית כזאת? אנו חסרי אונים  (לת) ערן
  • 12:55
  • 29.03.12

73 אתה מקנא שהקופים קיבלו קצת תשומת לב? יונתן
  • 13:45
  • 29.03.12

אתה רוצה להשוות את המקום שתופסים בתקשורת הפליטים (ובצדק) לזה שתופסים הקופים? מפריע לך שמנסים להפסיק את העינויים שמענים אותם בשמך ובשבילך? האיש שצועק תמיד נגד אפליית האחר מתקומיים שדואגים לאינדיווידואלים ממין אחר, שמבחינה שכלית יכולים לעלות על אדם שלוקה בשכלו. אנחנו מכניסים את הפליטים לכלובים בגודל גופם וצורבים מספרים על גופם ומענים אותם עד מוות? למה אי אפשר לדאוג גם לפליטים וגם לקופים? צרות עין מכוערת וגסת לב. ראו מה קורה במעבדה הזאת לקופים האלה. מי שלא מבין עד כמה מהותית נפגעת הרוח האנושית מהחילול הזה של התום, מהעברת בעלי חיים תמימים שלא עשו לנו כלום גיהנום משהו בעייתי ביכולת האמפתיה שלו:

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.dailymail.co.uk%2Fnews%2Farticle-2070465%2FShin-Nippon-Biomedical-Laboratories-investigated-horrific-abuse-test-monkeys.html&h=_AQFF-HxvAQF_eVcoWJsYYkU_5KQMQypJ2WVU8ncCVjAC1Q

74 גם אתה נפלת במלכודת הטפשית הזו? מישהי
  • 13:47
  • 29.03.12

כשנלחמים בעד בעלי החיים תמיד יהיה מי שיאמר שעדיף להלחם בעד, למשל, פליטים. כשנלחמים בעד פליטים תמיד יהיה מי שיאמר שעדיף להלחם בעד, למשל, עניים יהודים. וכשהולכים לעזור לעניים יהודים תמיד יהיה מי שיאמר שלא דווקא הפעולה הזו אלא אחרת היא דחופה יותר. די כבר עם זה. אני מעריכה כל מי שמזיז את ישבנו מהכסא בשביל להפוך את החברה שלנו לטובה יותר והומנית יותר. כל המאבקים הללו מוצדקים, ויבורך מי שלוקח בהם חלק.

75 very disappointing tomer
  • 14:21
  • 29.03.12

I was very sad to read this article as I normally respect Mr. Levy's work very much.
The normal claim of the fascists in israel is that as long as China, Russia, United states and other countries commit atrocities, nobody can ask Israel to behave nicely to the palestinians. Mr. Levy proved to submit to the same line of thought in this article by comparing the suffering of different entities and deciding who should be saved first. This may explain why the moderate left in israel is so weak..

76 ישראל הפכה לכוכב הקופים דניד יון
  • 14:48
  • 29.03.12

ובה בבונים כדוגמת אלי ישי מגרשים אנשים.

77 אבל אף אחד לא הולך לעשות ניסויים על הסודאנים שיגורשו  (לת) דרור
  • 14:50
  • 29.03.12

78 האם חסידיך (השוטים) שמים לב לכמה דמגוגיה עלובה יש בך ? כנראה שלא, אחרת היו שואלים מה הקשר בין א' לב'  (לת) הו גדעון גדעון איזה דמגוג אתה
  • 15:17
  • 29.03.12

79 גדעון לוי - במשפט הסיום של הכתבה אתה מצדד בתפיסת עולם שוביניסטית וגזענית המעניקה זכויות לפי מידת הקרבה "אלינו". אודי
  • 15:26
  • 29.03.12

'קודם יש לדאוג לזכויות בני אדם, ואחר כך לזכויות בעלי חיים' אתה אומר. זה זהה עקרונית ל 'קודם יהודי ואח"כ גוי', 'קודם לבן ואח"כ שחור', קודם גברים ואח"כ נשים... ההבדל הוא רק באיזה רדיוס של קרבה אלי (גבר יהודי אשכנזי - פסגת הבריאה) החלטת להציב את החיץ.

80 אתה מתכוון לקוף קותי?  (לת) אואחתק
  • 15:32
  • 29.03.12

81 אז זה המצב: גדעון לוי, אם יחלה, ירצה טיפול רפואי טוב, ולא יתנגד לקבל תרופות, טיפולים, דיאגנוסטיקה וניתוחים שפותחו על ידי ניסויים בחיות, אבל לא כל כך איכפת לו שכל שאר העולם ימות מאותם מחלות וכולם יגנו על החיות. גדעון לוי גם ירצה להישאר בחיים כשידידיו הטובים מפתאח וחמאס ירצחו את כל היהודים בישראל, אם חלילה יגשימו את שאיפותיהם המוצהרות, אבל גם זה לא יקרה כי, ללא ספק, הם ירצחו גם אותו. אבל עד אז, יש מי שמטפל בבריאותו, תוך ניסויים בחיות וצה"ל מגן גם על נפשו התועה והטועה של מר לוי, ולכן הוא יכול להרשות לעצמו לפרסם את מנת השנאה והרעל היומית.  (לת) אנליסט נבון
  • 16:30
  • 29.03.12

82 גדעון אתה חסר לנו כמגיב על ענינים פוליטיים ,לא נמאס לשמוע את קולך.לבני הרי נסתה.  (לת) קוראת הארץ
  • 16:37
  • 29.03.12

83 דמגוגיה זולה,אין קשר בין הנושאים וחבל שאתה מציג זאת כאילו צריך לבחור בין השניים  (לת) רונה
  • 16:41
  • 29.03.12

84 הסכמתי עם 70 תגובותיך לארועים הגדולים חשובה לא פחות.  (לת) מגיב
  • 16:44
  • 29.03.12

85 כמה אירוני שהשורה התחתונה של גדעון לוי היא "עניי עירך קודמים"...  (לת) סבא ג'פטו
  • 16:52
  • 29.03.12

86 גדעון לוי הוכיח שהוא גזען! קורא הדוק
  • 17:00
  • 29.03.12

עכשיו ברור שגדעון לוי גזען, הוא משווה סודנים לקופים! רק בגלל שצבע העור שלהם שונה לא אומר שהם פחותים ממך!

87 דמגוגיה עלובה המתאימה לסמולנים חסרי מוח ככפפה ליד  (לת) כוכבי
  • 17:24
  • 29.03.12

88 במקום שבו לוקחים תרופות.... שי קמחי
  • 17:34
  • 29.03.12

אוי לצביעות ולהתחסדות, הרי כל מי שלקח איי פעם כדור כלשהו (אפילו אקמול) , נתן הסכמתו לשימוש בקופים למחקר מדעי. האלטרנטיבה - הפסקת המחקר המדעי או מתן תרופות שלא עברו ניסויים .... אז בפעם הבאה שאתם לוקחים תרופה אל תשכחו להודות לחיות האצילות על תרומתן הרבה והפסיקו להיות צבועים

89 במקום שעושים ניסוים בקופים מצילים בני אדם!!!!!!!!!  (לת) ערן
  • 18:48
  • 29.03.12

90 מדיניות נצלנית ברגמן
  • 21:13
  • 29.03.12

מצד אחד מאפשרים להם לעבור
מצד שני הם מקבלים קדחת
והתוצאות הגורליות להם ולנו כמובן,
יהיו הרחק הרחק ממגדלי השן


מדיניות נצלנית וכושלת

91 קצת צודק, אך בעיקר טועה עומר
  • 21:15
  • 29.03.12

נכון, להיות פעיל זכויות בעלי חיים זה קצת יותר פשוט מאשר להיות פעיל פוליטי - אף אחד לא באמת נגדך, לרוב האנשים אין טענות אליך. אבל זה ממש ממש לא אומר שזה אקטיביזם פחות חשוב. אני לא יודע אם אתה מכיר קצת את המציאות של בעלי החיים היום - אני מניח שלא לאור הזלזול שהבעת במאמרך. כיום בישראל, מעל 300 מיליון בעלי חיים מומתים מדי שנה - לאחר חיים מלאי סבל וייסורים. בעלי חיים נחשבים היום כרכוש, כסחורה שאפשר לעשות עליה כסף מבלי להתחשב בצרכיה - ובהתאם לכך גם היחס אליהם. עגלים מופרדים מאמם עם לידתם, ועוברים גדיעת קרניים ונחלבים עד קצת גבול יכולתם, תרנגולות חיות כל חייהן בכלובי סוללה קטנים שהם לא יכולים לעמוד זקוף או לפרוש כנפיים (ממש בזמן שאתה קורא שורות אלה!). אז להבא ראוי שתתן קצת יותר ריספקט למציאות הכואבת של בעלי חיים. אפשר גם לפעול למען בני אדם, וגם לא לפגוע בבעלי חיים, אין שום סתירה בין השניים

92 כל כוונתו של בעל המאמר היא להוסיף עוד נדבך לחורבנה של הישות הציונית השנואה עליו כל כך. אין כאן שמץ של הומניזם.  (לת) מתי תבינו?
  • 21:28
  • 29.03.12

93 מאמר קשקשני ויהיר ליאורה
  • 22:13
  • 29.03.12

כבודו אוהב החיות - שבוודאי נמנע- כמו כל יתר "לוחמי החופש" - מאכילת בשר פרות ותרנגולות המגודלות ונהרגות ביסורים רבים - שכח לציין במאמרו {מאמר קצת פופוליסטי , פשטני, מתלהם וקשקשני , לטעמי , אבל ניחא} שהקופים "המגורשים" יהיו חלק מתגליות שתביאנה להצלת חייהם של מאות ואלפי אנשים ולעוד אלפים תביאנה איכות חיים {נפגעי שיתוק - MS - אלזהיימר ועודועוד.........

  •   חבל שאת סתם טוענת אמרות שאין להם שום ביסוס עומר
    • 22:44
    • 29.03.12

    המאבק הזה כ"כ לא מוסרי לא רק בגלל ההתעללות האכזרית בקופים, אלא כי בדרך כלל גם אין לניסויים האלה לא דבר וחצי דבר בהצלת חיי אדם! הרוב המוחלט היום של הניסויים - אינו קשור להצלת חיי אדם. הוא קשור ליצירת מוצרי קוסמטיקה, קבוצות לימוד של סטודנטים, עובדות מחקר של רופאים שבד"כ אינם קשורות בהצלת חיי אדם עליהם מקבלים חוקרים את שכרם, ועוד שימושים אחרים מסוג זה. ולכן שכשהשוק כ"כ פרוץ מבחינת החשיבות של הניסויים, ואין כל פיקוח עליהם, ראוי שהחווה הזאת שסוחרת בהם תיסגר לאלתר! אין כאן התלבטות לגבי התרומה לבני אדם - זוהי אכזריות נטו.

  •   חבל ליאורה
    • 01:37
    • 30.03.12

    שגם אתה - בדומה לעיתונאי הנכבד - מקשקש ללא בדיקה וידע מינימלי בנושא.....

  •   אז אולי תואיל הגברת ליאורה לציין עצמה גם היא בשם משפחתה ומהי השכלתה והיכן היא עובדת מרוב שיש לה ידע וביטחון עמי ?  (לת) ליאורה ברנשטיין, מ.א.
    • 17:44
    • 31.03.12

94 תגובה נאה של שורה שווה אלף מילים נורא מיגע כאן
  • 23:00
  • 29.03.12

מי אלו האנשים שכותבים כל כך הרבה וכל כך משעמם וכל כך כל כך כלום. לא חובה להדמות לכותב. תודה.

95 למגיב המיוגע מ94 תנוח מותק. מסכן. יובל ש.
  • 03:29
  • 30.03.12

המצוקה שלהם היא המצוקה שלנו. כי כשאתה מתאכזר, התוצאות הן כמו בומרנג לפרצוף של הילדים שלנו . מייגע אותך לקרוא ? למה קראת וטרחת להגיב? דרדס.

96 סתם שר שלא יודע מה עושה ועל חשבון משלם המיסים בנה וילה בסביון. גלעד ארדן
  • 05:35
  • 30.03.12

איך עוד שר בישראל עובר משהם לסביון בבניה של וילה במיליוני דולרים?
ואיפה האזרחים שהפוליטקאים עושים את כספם על גבינו ושותקים ומעלים לנו את מחיר הדלק ואומרים אין לנו מאין לקחת?
גלעד ארדן הוא וחברו יושבים בכנסת ישראל ושוחתיםאותנו ואנו שותקים עד מתי?

97 גדעון, אתה לא שונה מכל גזען מצוי אביב
  • 07:42
  • 30.03.12

הקביעה המפלה "קודם יש לדאוג לזכויות אדם ואחר כך לזכויות בעלי חיים" מניחה שבעלי החיים נחותים מאיתנו באיזשהו אופן. מדובר באפליה, אותו מנגנון אנושי שפל שבו האדם מציב עצמו לפני אחרים. אני לא רואה כל הבל מהותי בין האפליה הזאת לכל גזענות מהזן הנחות ביותר. בדוק את עצמך גדעון.

98 המסקנה המתבקשת: אפשר לעשות את הניסויים על הפליטים מהנדס
  • 09:10
  • 30.03.12

וכך לפתור את שתי הבעיות יחד!

מה, לא??

אז אולי בכל זאת מצבם של הקופים רע יותר, מה?

מי שתומך בהתעללות הזו בקופים "בשם המדע" - מגיע שיעשו עליו את הניסויים האלה. המדע יפיק מכך תועלת - ואנחנו ניפטר מעוד סוגן אכזר.

99 על פי חוקי ההיצע והביקוש יש יותר סודנים בעולם מאשר קופים ולכן ערך הקופים רב מערך הסודנים. כמה עולה סודני? וכמה עולה קוף? ואם לא מדובר בכסף אלא באנושיות - אזי אל תעשו את ההשוואה הזאת למטרות האגו שלכם והפוליטיקה שלכם. ולתשומת לבכם: משלוח הקופים הוא כ-300000 דולר (יש גם עוד 20 קופיפונים) ובגץ אשר תומך במי שהוא תומך יאשר את המשלוח. עוד תראו. אנא פרסמו את הודעתי  (לת) אני
  • 11:18
  • 31.03.12

100 המשפט החותם: "קודם יש לדאוג לזכויות בני אדם, ואחר כך לזכויות בעלי חיים." - גועל נפש. רחמנות עליך. ותיהנה מהסטייק והפילה מיניון שלך ושל האורחים שלך בערב פסח  (לת) קורא
  • 11:29
  • 31.03.12

101 אבל קופה בוגרת עם רחם עולה קרוב ל-3000$. כמה עולה סודני?  (לת) ליאורה ברנשטיין ולא הליאורה האחרת שכאן
  • 14:53
  • 31.03.12

102 אין בעיה, אנחנו נדאג לבעלי חיים וגדעון לוי ידאג לפליטים נילי
  • 15:54
  • 31.03.12

גדעון לוי "שכח" לציין בכתבה שקיימות בארץ כ-30000 עמותות רשומות. רק כ-30 מהן - עמותות למען בעלי חיים... אפילו לא אחוז אחד...

103 רוב המתנגדים למשלוח הקופים מתנגדים גם לגירוש הסודאנים. רפונזל
  • 14:54
  • 01.04.12

אבל רוב המחייבים את גירוש הסודנים נעים בין אדישות לסחר והתעללות בבעי"ח לבין "אכול ושתה כי מחר נמות".

104 גדעון אני בעדך אבל לא דייקת�� אני��
  • 19:17
  • 01.04.12

�יש לדאוג לבני אדם ולבעלי חיים בה בעת, חס וחלילה לא האחד לפני השני. זאת הבחנה חשובה. עלינו לחוש חמלה כלפי כל חלש ולפעול בהתאם, גם העדפת בני אדם והפקרת בעלי חיים היא אפליה ומסוכנת לנו כחברה.�

105 גדעון. אני אוהבת אותך. אבל ההשוואה הזאת היא האווילית ביותר ששמעתי מימי.  (לת) בובה
  • 19:40
  • 01.04.12

106 גדעון - כבוד על התמיכה נגד ניסויים בבע"ח. אתה אדם חומל ומוסרי  (לת) רקפת
  • 14:12
  • 06.12.12