עקיבא אלדר | להתגבר על החשד הפלסטיני - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

פסח תשע"ב: מחירות לעבדות

כמדי שנה בחג הפסח, חג החירות, תבקע בליל הסדר מכל קצות הארץ שירת "עבדים היינו, עתה, עתה בני חורין". מדי שנה המלים הללו מאבדות משהו מתוקפן. מדי שנה יותר ישראלים נהפכים מבני חורין לעבדים. עבדים ליצר הכוח וליצר הפחד, עבדי אדמה, עבדים המולכים על עם אחר. עם שאחרי אלפי שנות גלות זכה לחירות מדינית היה לעבד של קנאים יהודים, עבדם של עובדי קברים שכרתו ברית דמים עם קנאים מוסלמים. עבד של שלטון שהפך את "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו", למדיניות חוץ ולתעמולת בית.

למשך תקופה קצרה, קצרה מדי - מאז ביטול הממשל הצבאי בישראל בדצמבר 1966 ועד לכינונו של הממשל הצבאי בשטחים שנכבשו ביוני 1967 - התבשמנו מניצניה של חירות אמיתית. חירות מאפליה רשמית של מיעוט פלסטיני הנתון לחסדינו. חירות מאימת השכן וממורא השד הדמוגרפי. לוי אשכול, ראש ממשלה שנחשב הססן עד פחדן, הבין אז שדמוקרטיה אינה יכולה להתקיים עם אזרחים סוג א' שנהנים מחירות מלאה ואזרחים סוג ב', שחירותם מוגבלת. אשכול לא היה שמאלן. גם לא שר האוצר המיתולוגי פנחס ספיר, שהזהיר כי אם נוסיף להחזיק בשטחים שכבשנו ב-1967, לא ירחק היום שהם יחזיקו בנו.

לנוכח הרכבה הנצי של הקואליציה בישראל והמשבר המתמשך במנהיגות הפלסטינית בשטחים, קשה להאמין שבשנה הבאה נהיה בני חורין בירושלים בירת ישראל ופלסטין. "התהליך המדיני" נהפך לשם קוד לתהליך של הרחבת התנחלויות והכשרת מאחזים. גורמי ביטחון בכירים מנבאים שאובדן התקווה להסדר יוביל לסבב חדש של אלימות בשטחים. דיפלומטים צופים הידרדרות במעמדה הבינלאומי של ישראל. התירוץ השחוק "אין פרטנר", שנהפך לאליבי למדיניות של "שב ואל תעשה", הוא מתכון בטוח להנצחת המציאות של אדונים ומשרתים בשטחים. ככל שהמשא ומתן על הסדר מתרחק, מתקרב המועד שמספרם של המשרתים יהיה רב יותר ממספר האדונים.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים והפרשנויות ישירות אליכם

איך נחלצים מהפלונטר? בתנועת "עתיד כחול-לבן" בהנהגתם של עמי אילון, שהיה שר, ראש השב"כ ומפקד חיל הים, איש העסקים אורני פטרושקה ועורך הדין גלעד שר, שהיה ראש צוות המשא ומתן עם הפלסטינים בממשלת אהוד ברק, הגו פרדיגמה לתהליך מדיני. המתווה שלהם אינו מותנה בחידוש המשא ומתן. הם מציעים להגיע לפתרון הסכסוך על ידי מה שהם מכנים "צעדים חד-צדדיים קונסטרוקטיביים". משמע, סדרה של מהלכים שמקדמים בפועל יצירת מציאות הדרגתית של שתי מדינות.

עיקרי התוכנית: הכרזה של ממשלת ישראל שהיא אינה תובעת ריבונות על השטחים שממזרח לגדר ההפרדה ובד בבד, היערכות להחזרתם של המתנחלים המתגוררים באותם אזורים או מחוץ לגושי ההתנחלות; הקפאת הבנייה ממזרח לגדר ובשכונות הערביות של ירושלים; המשך הבנייה בגושים כתמריץ לחידוש המו"מ, שבהעדרו יתקבע תוואי הגדר כגבול הקבע; החלת חוק פינוי מרצון ופיצוי על תושבי ההתנחלויות המבודדות, בלא קשר להסדר קבע; הכנת תוכנית לאומית לקליטת המתנחלים שישובו אל מדינת ישראל, בין בהסכם ובין בהעדרו.

ראשי התנועה מניחים שהדינמיקה החיובית תעורר תקווה ותעודד את הצדדים לפתוח במו"מ ענייני שיתבסס על קווי 1967 עם חילופי שטחים. הם חותרים לממש את תוכניתם בהידברות עם המתנחלים ומקיימים מגעים הדוקים עם ההנהגה האידיאולוגית שלהם. כלכלנים מטעמם למדו את לקחי הפינוי מגוש קטיף ואיתרו פתרונות דיור ותעסוקה לכל תושבי ההתנחלויות המבודדות באזור המרכז (לבד מתל אביב).

המתווה של "עתיד כחול-לבן" אינו מושלם. אבל לנוכח החשדנות ופערי העמדות בין הצדדים, הוא נראה כחלופה היחידה לקיפאון ו/או אפרטהייד ו/או משא ומתן עקר בדרך לאלימות. אולי בחג החירות הבא נשלים לילדינו את סיפור יציאת מצרים בחדשות על יציאת יצהר. אם תרצו, אין זו הגדה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רק אדיוט יכריז מראש על ויתורים מודרניסט
  • 05:26
  • 02.04.12

לא ככה עושים משא ומתן, חברים. אל תצחיקו אותנו. מחוות לפלסטינים כבר היו די והותר. רוצים מדינה? בבקשה. לא? שישתו ממי הים.

  •   כן, הם רוצים מדינה. אתה מוכן לתת? מיקי
    • 11:57
    • 02.04.12

    והמפלגה לה הצבעת בבחירות, היא מוכנה לשבת איתם למשא ומתן? היא מקיימת משא ומתן בפועל? למה לא? כי חשוב לה לבנות התנחלויות בשטח שעליו אמורה לקום אותה מדינה? למה זה כל כך חשוב?

  •   מוזר שאתה נזכר היום לומר זאת כאשר מיד לאחר הכיבוש האומלל גם אשכול ראש הממשחה הגדול מכולם וגם שר ביטחון משה דיין הגרוע מכולם אמרו לאחר מלחמת ששת הימים שכח השטחים הם ברי החזרה כאשר מדינות ערב ידברו איתנו על שלום. כמו סיני למשל שהוחזרה למצרים ע"י בגין. כך שהתמורה כבר הובטחה מראש והיום כל דיבור על ויתורים הוא דיבור סרק. אנחנו לא מוותרים אלא מחזירים.  (לת) הבחנה ברורה
    • 12:58
    • 02.04.12

02 שמאל הזוי קיצוני  (לת) אלינועם
  • 05:30
  • 02.04.12

03 שמאל הזוי קיצוני  (לת) אלינועם
  • 05:30
  • 02.04.12

04 תהליך מדיני הפך לשם קוד להתעלמות ממליוני הערבים הקיצונים שלא מוכנים לקבל אותו.  (לת) ולחוסר נכונות פלסטינית לעצור אותם
  • 05:45
  • 02.04.12

05 תקוות שווא מניעות את חיינו קדימה. חלומות במדינה שהרוב בא חושב כמו אוהדי כדורגל ועוד לא עלה לכיתה א של האבולוציה האנושית. ומעל כל זה ביבי שהוא בדיחה מתוך סרט הולוודי או פרסומת נדלנית מנופחת. מי שרוצה חירות שילך למגרשי הכדורגל או יברח מישראל.  (לת) הכנעני
  • 05:57
  • 02.04.12

06 התהליך המדיני הוא התעלמות מכך שבעיני רוב הערבים אין הבדל בין הכיבוש של 48 לזה של 67 אותו הדבר
  • 06:02
  • 02.04.12

אזורי יפו, אשדוד, אשקלון, נצרת ובאר שבע היו צריכים להיות חלק מהמדינה הערבית לפי תוכנית החלוקה של האו"ם והם לא רק בגלל שהם נכבשו ע"י צה"ל ב 48.
לדעת רוב הערבים אין הבדל בין 48 ל 67, בשני המקרים מדובר בקווים שרק מסמנים את סיום הלחימה בהפרש של 19 שנים בלבד.

07 איזו תמימות. ממש מפתיע. היום, אחרי שהשר בני בגין גילה לנו ולעולם שנתניהו שיקר בנאום בר אילן ושהפתרון של שתי מדינות לא עבר ולא יעבור בממשלה, מגלים 3 האנשים תמימות מדהימה. אין פינוי אפילו של בית אחד בחברון אז מישהו מאמין שנתניהו יסכים לפנות אלפים?רק סנקציות מבחוץ שיכאיבו לציבור במדינת שראל, יביא אותו להפנים את הקשר בין הכיבוש ומצבו הכלכלי ההולך ונהיה יותר גרוע. ולא יהיו כל סנקציות עד אחרי הבחירות בארה"ב בנובמבר. יש לנו7-8 חודשים שנתניהו יבזבז כפי שעשה עד כה בנושא הזה. ההתרסקות של מדינת ישראל מתוארת בפרטי פרטים בספרים שהתפרסמו לאחרונה יריב א.
  • 06:33
  • 02.04.12

.

  •   אתה שוכח שישראל דמוקרטית ונתניהו יכול לאבד את השלטון אבל ההצהרה שלו נשארת אליוי
    • 11:07
    • 02.04.12

    החשיבה שלך רוויה בשנאה ומשום כך אתה עושה טעויות

  •   צודק  (לת) איתי
    • 11:47
    • 02.04.12

  •   ה"התרסקות של מדינת ישראל" מתוארת בעשרות ספרים שהתפרסמו מיום הקמתה ועד היום. לצערך הרב כל שטויותיהם של המנוולים לא התגשמו מעולם. גם הפעם זה לא יקרה. רק בדמיונם של יצורים מעוותים כמוך ה"כיבוש" הוא הבעיה - ודאי לאחר שזה עשרים שנה מציעים לפלסטינים שוב ושוב להקים את מדינתם בשטחי 67. לא זו בלבד שהם מסרבים, מאז הצעותיו מרחיקות הלכת של אולמרט הם פשוט מתחמקים בכל מיני שקרים של ערבים ממשא ומתן... כך אתה מנהל גם את חייך האישיים, יריב? האורשה להניח שאתה חי בארגז קרטון ברחוב ומקבל מכות רצח כל יום, לאחר שנתת לשכנים הערסים שלך את הבית כ"מחווה בונת אמון"? מודרניסט .
    • 13:43
    • 02.04.12

    ה"התרסקות של מדינת ישראל" מתוארת בעשרות ספרים שהתפרסמו מיום הקמתה ועד היום. לצערך הרב כל שטויותיהם של המנוולים לא התגשמו מעולם. גם הפעם זה לא יקרה. רק בדמיונם של יצורים מעוותים כמוך ה"כיבוש" הוא הבעיה - ודאי לאחר שזה עשרים שנה מציעים לפלסטינים שוב ושוב להקים את מדינתם בשטחי 67. לא זו בלבד שהם מסרבים, מאז הצעותיו מרחיקות הלכת של אולמרט הם פשוט מתחמקים בכל מיני שקרים של ערבים ממשא ומתן... כך אתה מנהל גם את חייך האישיים, יריב? האורשה להניח שאתה חי בארגז קרטון ברחוב ומקבל מכות רצח כל יום, לאחר שנתת לשכנים הערסים שלך את הבית כ"מחווה בונת אמון"?

  •   ישראל אינה דמוקרטית ! היא בעלת מאפיינים דמוקרטים בלבד.  (לת) אדר
    • 14:31
    • 02.04.12

  •   בוודאי שהכיבוש הוא הבעיה ואיתו עשרות או מאות ההתנחלויות  (לת) מדינאי
    • 19:47
    • 02.04.12

08 הנה השמאל מודה שהבניה היא תמריץ לחידוש המו"מ. ולא מכשול לשלום
  • 06:47
  • 02.04.12

אחרי שהסכמנו על העיקרון, על איפה לבנות אפשר להתמקח. אגב עוד ב 1977 נכתב בהארץ שדיין צידד בהתנחלויות כ"שוט מדיני"

09 מה נקבל בתמורה?? elad
  • 06:47
  • 02.04.12

לשיטתך באלו קלפים נחזיק כשנבוא למשא ומתן בהמשך?מגבולות 67 נצטרך להתפשר בהסכם על גבולות48 .ומי נותן כף שלא נקבל עזה 2. אז אתה רוצה שנמסור את קלפי המיקוח סתם כך?מדוע?האם כך היית נוהג גם בנכסיך הפרטיים? האם אותם אנשים שלא מוכנים להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית מכירים בגבולות67 או שזה מבחינתם תוכנית שלבים? את כל החברים מהתקופה של ברק אנחנו זוכרים הם אלו שהובילו לאינתיפדה השנייה אתה כמו ביבי סתם זורה פחד בעם.אם השמאל לא היה רץ לתת לגיטימציה לפלאשתינים ולמנהיגים הרצחניים שלהם אולי המצב שלנו ושלהם היה טוב הרבה יותר....

10 הצעתך נגועה בחוסר ישרות-אף מילה על המוקש של זכות השיבה דני
  • 06:55
  • 02.04.12

התמימות זועקת מכל משפט בהצעותיך , אין שמץ של סיכוי שערבי הרצועה, וגם הפלשתינאים בלבנון ואפילו ירדן, יוותרו על שאיפתם לחזרה לתחומי המדינה, ואני מקווה שאין סיכוי שנסכים לוויתור על זכותנו לריבונות במדינת לאום.

11 רק הפלסטינים יכולים לדרוש בצורה זו או אחרת את כבודם וחרותם הישראלים ברובם הגדול לא מוכנים לתת מרצונם כלום בטח לא לערבים והמבין יבין  (לת) אוסקר
  • 06:57
  • 02.04.12

  •   having a state is like having a publicly traded company Straight talk
    • 08:52
    • 02.04.12

    If you steal all the employee wages and put only your sons and daughters in key positions and all your VPs are embezzlers, the UN / Security Commission won't let you become a State / publicly traded.
    Not every company deserves being public, and not ever tribe deserves being a state. it's a privilege, not a right

  •   יה חדל אישים שכמוך ,באוסלו נתנו ומה קיבלנו ,טילים על הרלערבים כמו כלבים עם האוכל בא התאבון,,עד כאן יעשו מלחמה יפסידו שטחים זו הנוסחה אין מלחמות חינם !!!  (לת) אמרתם בואו וננסה ונסינו!!
    • 14:55
    • 02.04.12

12 תודה על הכתבה המאירה ומעירה לנו כי משהוא רקוב במדינה הכי יהודית והכי ציונית שהיתה כאן מעולם  (לת) פלץ
  • 06:59
  • 02.04.12

13 עקיבא ספר לנכדותיך על הנכבה ותרגיש משוחרר מן הנרטיב היהודי..  (לת) בן חורין
  • 07:05
  • 02.04.12

14 היי, זו התוכנית שלי...  (לת) דניני
  • 07:33
  • 02.04.12

15 רעיון נפלא אבל לא צריך לדבר עם המתנחלים. תשכנעו את שרה והכל יהיה בסדר.  (לת) ע.ג.
  • 07:34
  • 02.04.12

16 חשדנות מבפנים באבא
  • 07:57
  • 02.04.12

כל הזמן אומרים ״אין פרטנר״ ומתכוונים לפלסטינאים. אולי לא שמת לב, אבל מזמן כבר אין פרטנרים בתוך העם הישראלי. יש גטו אליו התכנסו הלאומנים והחרדים ואנחנו נותרנו בחוץ.
צריך קודם כל ליצור צעדים בוני אמון בין השמאל לימין בארץ, ביננו הישראלים.

  •   באבא, אם 98% נמצאים ב"גטו" ורק 2% "בחוץ". אז כנראה שזה דווקא אתה והחברים שלך שנמצאים בבונקר חסר חלונות, מנותקים מהמציאות  (לת) קצת פרופורציה
    • 12:58
    • 02.04.12

  •   בגלל צנזור הארץ לא יכולים להיות צעדים בוני אמון וחבל ג'יבוטרו
    • 15:47
    • 02.04.12

    יפה אמרת באבא, השמאל והימין צריכים להתקרב, הבעיה שהימין מונע על ידי נרטיב יהודי דתי לאומי, שבנוי על היסטוריה יהודית של 3300 שנה, ואילו השמאל מנסה ליצור איזה שהוא יהודי חדש יש מאין, על הנרטיב הציוני שכל כולו פשע חסר תקדים נגד העם היהודי, ואי אפשר עם הדהלגיטימציה שהשמאל עושה לכל סממן יהודי או דתי.
    באבא הייתי ממליץ לך לצפות בסרטון המצורף אולי זה יתן לך חומר למחשבה.
    http://www.youtube.com/watch?v=LKaIeEWTUqw

    שיהיה חג חירות שמח לכל עם ישראל.

17 אתה עיוור לחלוטין , הערבים ציינו את יום האדמה כאשר הכותרת היא "גאולת" אדמות פלסטין , בעצרת ביפו הערבים הדגישו שהם "מבואות ירושלים" , עוד כמה רמזים עבים אתה צריך כדי להבין שגם את בדדליסט הפלסטיני.  (לת) אבי
  • 07:59
  • 02.04.12

18 נעצום עיניים.... ןנקווה לטוב נאיבי
  • 08:09
  • 02.04.12

ובכן, ללא קשר למה שקורה במזרח התיכון, לעליית האיסלם הקיצוני, למהפכות והאלימות, כאן, במדינת פאלאסטין הצעירה תהייה דמוקרטיה והשלום והאחווה ישררו.....
נו באמת! מחוות? כמה פעמים עוד נחשוב שרק אם נעשה מחווה קטנה, עוד קצת והנה הם ישתכנעו.... אז זהו, שהם לא ולעולם לא. הפאלאסטינים לעולם לא יוותרו על זכות השיבה לכל חלקי ארץ ישראל ובשיטת הסאלאמי יקבלו עוד וידרשו עוד עד לסופה של המדינה היהודית.
אין פיתרון, נקודה.
רק לאחר מלחמה איזורית קשה בה יוסרו הכפפות מידי צה"ל תוחזר ההתרעה ואולי אז, ימצא פיתרון בגבולות חדשים - והלוואי ואתבדא.

19 הצעה לצעדים חד צדדיים קונסטרוקטיבית, טובה לישראל, צודקת ונאיבית. ערן ברין
  • 08:27
  • 02.04.12

פקיר מתלמד התייעץ איך לשכב על מטת מסמרים, הציעו לו להתחיל עם מסמר אחד. לפני פינוי יצהר בואו נראה אם מצליחים לפנות את מיגרון והבית בחברון.

20 יפה, אתה תמיד מגוון.  (לת) מעניין על מה מחר
  • 08:45
  • 02.04.12

  •   מחר הוא יקשור את קיפוח הפלסטינים לשתיית 4 כוסות איזה גיוון מקסים...
    • 12:54
    • 02.04.12

    ומחרתיים הוא יקונן על שירת הים: "מה אתם שרים ,ומעשי השלום טובעים בים".

    עקיבא אלדר פשוט נעשה השיבוט של גידעון לוי: הוא קם בבוקר מצחצח שיניים ומיד עולה ברוחו משל המדמה את הקרצוף שעושה צ"הל במחסומי הגדה, עושה קפה במטבח ומיד נזכר איך טוחנים כאן את מסתתנני העבודה הפלסטינים, וכך הלאה- מעיין מתגבר...

21 אנו עדיין עבדים לכותבים משולחי רסן שכותבים עלינו בלהטוטנית מתחכמת שאנחנו נאצים . זה המובן היחישד של ההתבטאות :"לנוכח הרכבה הנצי של הקואליציה " . הכתיב המלא שכיח במאמר. וכתיבת "נצי" ולא "ניצי" היא טעות כתיב מתוכננת היטב.  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 08:55
  • 02.04.12

  •   לידיעת הקורא הD"R אנחנו לא נאצים. אנחנו מתנהגים לאוכלוסיה הנכבשת בשטחים הכבושים כמו כל קלגס צבאי ומיתנחלי ואין להבדיל אותנו ,לכן, מאחרוני הכובשים בהסטוריה של העולם. כל להטוטי הלשון המייחסים את הכיבוש להבטחה אלוהית חסרת גבוי בגלל שעדיין לא הוכח שיצור כזה קיים, לא תנקה אותנו מעריצות הכיבוש  (לת) הבחנה ברורה והכרחית
    • 11:50
    • 02.04.12

  •   אם הד"ר ארליך לא היה קיים, החמישיה הקאמרית או ארץ נהדרץ היו צריכים להמציא אותו.  (לת) שמעתי נופת, ראיתי נופת
    • 12:40
    • 02.04.12

22 הגישה של אלדר וחבריו תביא בהכרח לחזרה לגבולות החלוקה (בגליל רוב ערבי )  (לת) וטרנספר הדדי של מאות אלפים
  • 09:06
  • 02.04.12

23 לצערי, כל מאמר כזה רק מקבע את עקשנותם של הערבים ללכת בדרך המלחמה כשמדברים איתם שלום הם מבינים:
  • 09:21
  • 02.04.12

הערבים לא יודעים לדבר שלום. משטרים רודנים יודעים רק לצאת למלחמות כדי לנצח. כל הצעה שלנו לשלום יוצר אצלם אשלייה של חוזק. כאילו אנחנו מדברים כך כי אנחנו מפחדים ממלחמה. כך במקום שליבן יתרכך, הוא רק מתקשח יותר.
האמת היא שהם לא כל כך טועים, כל שוחרי השלום הם דמוקרטים, שמלחמה באמת לא נמצאת בראש שלהם. כולנו רוצים בחיים טובים שבהם כל אחד יעשה לביתו, יפרח וישגשג, ויהנה מההצלחה ככל יכולתו.
כשמנהיגי מדינות ערב מזהים את רצוננו בשלום כאי מוכנות למלחמה, הם מרגישים חזקים עלינו, העם שלהם לא חי על הצלחות ברובו. רק חלק קטן ממנו חי את ״החיים הטובים״. כל היתר נאנקים תחת עול הרודן שלא מעניק שום הנחות לאזרח הקטן.
הרודן מלמד את העם שלו לשנוא אותנו, כדי שירצה להילחם בנו תמיד. אנחנו מלמדים את הילדים שלנו לאהוב בלבד, אין אם יהודיה שמלמדת את ילדיה לשנוא. אצלינו כולם מחבקים את כולם והשנאה? רחוקה מאיתנו, ואין לה מקום בעולם הדמוקרטי שלנו.
כך יוצא שילד ישראלי יוצא לחיים כשהוא מצוייד ברצון ללמוד ולהגיע להישגים בתחומי המדע או האמנות. להינות ולממש את השגיו כדי לחיות את החיים הטובים ביותר שכדור הארץ מאפשר לו.
אולם ילד ערבי יוצא לעולם כדי להשביע את רצונו של השליט העריץ שדורש ממנו נאמנות מוחלטת. והפרנסה והחיים הטובים? הוא לא יודע להבין בכלל שכל אלה יכולים להיות בהישג ידו, לו רק יפעל לקדם עצמו במסלול המוביל אליו.
לכן כדאי שנחליף דיסקט, לא שנתחיל לשנוא חלילה, אלא שנדע מול מה ומול מי אנחנו עומדים. שנבין את הפסיכולוגיה שמניעה את הרודן, שנבין שבעיניו חיי האזרחים אינם שווים פרוטה, שנבין שהרודן חי כל חייו על חרבו אחרת יורידו אותו מייד מכסאו הגבוה.
מרגע קבלתינו את גבולות החלוקה, אנחנו משדרים לערבים על רצוננו בשלום, רצון זה שלנו מתורגם מייד כאמור כחוסר מוכנות למלחמה. הפתגם ״מי שרוצה שלום שיתכונן למלחמה״, מעולם לא היה נכון יותר דווקא כשמדובר ברודנים.
הרשינו לעצמינו להתכחש למציאות החיים כאן, ולחשוב שהצעות השלום החוזרות ונשנות יקדמו אותנו לעתיד טוב, אולם לצערי האמת היא הפוכה לגמרי ומולה כדאי לעמוד בתבונה

24 לא יאומן, הנאיביות של השמאל הקיצוני ששואף לחורבן גוש דן ע"י קסאמים מקלקיליה!!!  (לת) גילי
  • 09:22
  • 02.04.12

25 הלוואי והיית צודק עקבא, אולם שלום עם רודן הוא בלתי אפשרי, הוא רואה בו עוד צעד קדימה בדרך לנצחון המלא  (לת) שהוא לא מצליח לממש עכשיו
  • 09:24
  • 02.04.12

  •   המשך לתגובה: הלואי שהיית צודק עקיבא אין לצערי שלום אמת עם רודנות
    • 10:50
    • 02.04.12

    הערבים לא יודעים לדבר שלום. משטרים רודנים יודעים רק לצאת למלחמות כדי לנצח. כל הצעה שלנו לשלום יוצר אצלם אשלייה של חוזק. כאילו אנחנו מדברים כך כי אנחנו מפחדים ממלחמה. כך במקום שליבן יתרכך, הוא רק מתקשח יותר.
    האמת היא שהם לא כל כך טועים, כל שוחרי השלום הם דמוקרטים, שמלחמה באמת לא נמצאת בראש שלהם. כולנו רוצים בחיים טובים שבהם כל אחד יעשה לביתו, יפרח וישגשג, ויהנה מההצלחה ככל יכולתו.
    כשמנהיגי מדינות ערב מזהים את רצוננו בשלום כאי מוכנות למלחמה, הם מרגישים חזקים עלינו, העם שלהם לא חי על הצלחות ברובו. רק חלק קטן ממנו חי את ״החיים הטובים״. כל היתר נאנקים תחת עול הרודן שלא מעניק שום הנחות לאזרח הקטן.
    הרודן מלמד את העם שלו לשנוא אותנו, כדי שירצה להילחם בנו תמיד. אנחנו מלמדים את הילדים שלנו לאהוב בלבד, אין אם יהודיה שמלמדת את ילדיה לשנוא. אצלינו כולם מחבקים את כולם והשנאה? רחוקה מאיתנו, ואין לה מקום בעולם הדמוקרטי שלנו.
    כך יוצא שילד ישראלי יוצא לחיים כשהוא מצוייד ברצון ללמוד ולהגיע להישגים בתחומי המדע או האמנות. להינות ולממש את השגיו כדי לחיות את החיים הטובים ביותר שכדור הארץ מאפשר לו.
    אולם ילד ערבי יוצא לעולם כדי להשביע את רצונו של השליט העריץ שדורש ממנו נאמנות מוחלטת. והפרנסה והחיים הטובים? הוא לא יודע להבין בכלל שכל אלה יכולים להיות בהישג ידו, לו רק יפעל לקדם עצמו במסלול המוביל אליו.
    לכן כדאי שנחליף דיסקט, לא שנתחיל לשנוא חלילה, אלא שנדע מול מה ומול מי אנחנו עומדים. שנבין את הפסיכולוגיה שמניעה את הרודן, שנבין שבעיניו חיי האזרחים אינם שווים פרוטה, שנבין שהרודן חי כל חייו על חרבו אחרת יורידו אותו מייד מכסאו הגבוה.
    מרגע קבלתינו את גבולות החלוקה, אנחנו משדרים לערבים על רצוננו בשלום, רצון זה שלנו מתורגם מייד כאמור כחוסר מוכנות למלחמה. הפתגם ״מי שרוצה שלום שיתכונן למלחמה״, מעולם לא היה נכון יותר דווקא כשמדובר ברודנים.
    הרשינו לעצמינו להתכחש למציאות החיים כאן, ולחשוב שהצעות השלום החוזרות ונשנות יקדמו אותנו לעתיד טוב, אולם לצערי האמת היא הפוכה לגמרי ומולה כדאי לעמוד בתבונה

26 רבונו של עולם מתי הם כבר יתפכחו מהחלומות המעוותים שלהם על מזרח תיכון חדש???  (לת) גל
  • 09:25
  • 02.04.12

27 להתגבר על החשד היהודי ... !!!  (לת) שאהיד
  • 09:39
  • 02.04.12

28 אל מי אתה מדבר? בדקת מה קורה בצד השני? הם בכלל רוצים קווי 67 אולי הם רוצים יותר? אולי גם להכניס בקטנה כמה אלפים למדינת ישראל? אולי הקיום של מדינת ישראל חורה להם? אולי הם לא מסוגלים לקבל יישות יהודית במרחב שלהם? אולי זה לא רלוונטי מה אתה כותב? אולי המציאות היא אחרת? אולי לא, כי אתה עיתונאי ואתה בטח יודע יותר טוב מכולם מה קורה. ואלי לא?  (לת) אורי
  • 09:57
  • 02.04.12

  •   ומה הצד שלנו רוצה? את כל הגדה המערבית (חלקינו מאמינים ששתי הגדות הן שלנו). שהפלסטינים יעברו לירדן, שיש להם עשרות מדינות ערב להגר אליהם. האם אנחנו מסוגלים לקבל ישות פלסטינית? האמת היא באמצע. עם כל הרצונות והשאיפות שלהם, אנחנו פה כדי להישאר. אבל עם כל הרצונות והשאיפות שלנו - גם הם! kush
    • 11:26
    • 02.04.12

    כרגע, הכוח הוא בידיים שלנו. בואו נשלים עם המציאות (הלא בהכרח נעימה) ונתווה את הדרך בה הרווח שלנו הוא הגדול ביותר.
    התעלמות מהמציאות ואי עשייה לא מובילה אותנו לשום מקום ואף נותנת לצד השני להוביל אותנו למחוזות שלא בהכרח אנחנו מעוניינים להגיע אליהם.

29 'המתווה של "עתיד כחול-לבן" אינו מושלם...' אינו מושלם ? הוא פטתי ומבוסס על הזיות הסמאל הסהרורי שלא משלים עם המציאות האמיתית בשטח ולא על מציאות וירטואלית נוסח מדינת ת"א. רק נהנתנים חומרנים תושבי שנקין וסביבותיה יכולים עדיין לדבר אל ציבור אידיאולוגי בפיתוי כספי. רק אותם אחוזים בודדים שעברו לגור ביו"ש מטעמי נוחות (לרוב לא דתיים) יכולים לחשוב על זה אבל הרוב המוחלט ? זה מה שמשאיר את הסמאל שקוע עמוק ורחוק מרוב העם הציוני במדינה הזו. רק לסיבור האוזן, גלעד שר שהפך פה לרפרנט 'לשלום' , ניסה בדקה ה-90 לפני הבחירות למכור לפלשתינים כל דבר שירצו ולו רק ישובו למו"מ כדי להציל את ממשלת ברק...את הסוף כולם זוכרים !  (לת) ג.דורון
  • 09:57
  • 02.04.12

30 הגישה הזו שמטילה את כל האחריות למצב על ישראל היא גישה שגרמה לך לטעות בכל התחזיות שלך(איפה הלחצ האמריקאי או האירופי? איפה ההחלטה באום? איפה ההתקוממות העממית? איפה הבידוד הישראלי?)אבו מאזן לא רוצה מו"מ,הוא תלה תקוות בלחץ בינלאומי וכזה נכשל אין לו עניין אמיתי להגיע להסדר על חלוקה כי לפלסתינאים קשה להשלים עם פשרה והם אולי מעדיפים את המצב הנוכחי שמאפשר להם קיום סביר וגם תקווה שהפריץ ימות או שהדמוגרפיה תעשה את שלה.  (לת) טובה
  • 10:02
  • 02.04.12

31 נו טוף, אז מרצ הלכה על בסיס דומה לבחירות וקיבלה 3 מנדטים כולל קולות הערבים, מה זה אומר על ההצעה? ואם אלד4ר כ"כ חושש רק מהבעיה הדמוגרפית, מדוע אינו תומך בהחלת החוק הישראלי על שטחי C בהם אין כמעט ערבים אך כל ההתנחלויות וכמעט כל האינטרסים החיוניים לנו מצויים שם? תודעה, מים ובטחון, ירושלים הבירה, הר הבית, הבקעה, מערב השומרון והאזור מול נמל התעופה בן גוריון וצירי הרוחב האסטרטגיים כולל ציר 443? ומה בעניין תביעת השיבה בה תומך אלדר? אלא שמסתבר שלא הבעיה הדמוגרפית מנחה את אלדר וכאן הבן שואל "בכל זאת הזכירו הגדה, יעני, "מחוברים" למציאותתת], אז מה כן מנחה את אלדר וחבריו? וכן, אנו בני חורין, הרבה מעבר למה שהיינו טרם קום המדינה וטרם מלחמת ששת הימים, לצער השמאל הפו"צ... טרם מלחמת ששת הימים יהודי לא היה יכול להגיע לכותל, זה לא ממש הפריע לפו"צ... אז שוב מדובר בהזניית השפה.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 10:06
  • 02.04.12

32 בעיניך מעשי הטירור הזוועתיים, זאת התנגדות לגיטימית, אתה יכול לשבת בדיוק לצידו של עזמי בשארה, גם הוא חושב בדיוק כך, והנשמה והערכים שעליהם נבנתה המדינה הן, 5 מלחמות, אלפי מעשי טירור, למעלה מ-20.000 הרוגים יהודים, זה המחיר ששלמה המדינה עבור זכותה להתקיים. ולכן נשמתה וערכיה כבר לא ילכו לאיבוד. לאחר כל זאת, אם אישהו ערבי, לא מוכן להשלים עם שלטון ישראלי, בין הירדן לים, הוא יכול לקחת את עצמו ולצאת לגולה הערבית. ואם הוא ישאר ויעסוק בטירור, זכותה של מדינת ישראל לחסלו פיזית. והדרך שאתה מציע, נסיגה עם או בלי הסכם, לא תפחית את הטירור, אלא תגביר אותו פי אלפי מונים. בנוסף, להשאיר את האוכלוסיה הפלשתינית, סגורה מסביב בחומות ובגדרות, נתונה לשלטון ולחסדי כנופיות טירור רצחניות ופרימיטיביות, ולפעולות תגמול מצד צה"ל, זה מעשה בלתי מוסרי בעליל. מכוון שאנו הבאנו לכאן את הכנופיות, והשלטנו אותם על האוכלוסיה הפלשתינית, לאור הנ"ל, אתה הוא שרוצה לעשות עיסקה עם השטן.  (לת) סולו
  • 10:18
  • 02.04.12

33 שקר וכזב ב-1967 היו 2 וחצי מליון יהודים ומליון וחצי ערבים בשטחים ובתוך ישראל אליוי
  • 10:30
  • 02.04.12

אם היה רצון לנכס את השטחים היו צריכים לגרש את הערבים (היו 900 אלף בגדה ורק 300 אלף ברצועה) ועובדה שלא עשו זאת
מי שניהל את הגדה היו ירדן וישראל כאשר הכונות היו להעביר את השטח לירדן
(ולא להקים מדינה פלסטינית עוינת ומסוכנת כפי שדורש השמאל זו המהות של החלטות האו"ם 242 אשר השמאל מתעלם מהן)
בעזה הוצע למצרים להמשיך ולנהל את הרצועה אבל המצרים סרבו
אלה שקראו לסגת מהשטחים פחדו מניתוק היחסים עם ברית המועצות וצרפת
כאשר היחסים עם ארה"ב עוד לא היו קימים ולמעשה ישראל נשארה ללא בני ברית בעוד שהערבים זכו לחסות של ברית המועצות
ברית המועצות גם הכריזה חרם ועימה כל המדינות הבלתי מזדהות( 107 במספר) והעוינות של הבלתי מזדהות קימת מאז כנגד ישראל כמו העוינות של השמאל האירופאי (אשר קורא בצורה כמעט גלויה להחריב את ישראל למען הפלסטינים) זה מראה שהפחד של האנשים שקראו לסגת (בתקופה ההיא)
היה די מבוסס
הניסיון להטות את העובדות נובע מהלהיטות של הכותב לאמת המפוקפקת שלו
הפלסטינים יכולים היו כבר מזמן להיות בני חורין אילו לא התעקשו על שברי אחוז של נדל"ן וגם אין שום קשר בין להיות בני חורין לבין רצונם במדינה אשר תהפוך את חיי היהודים לגיהנום (וזה אני אומר באחריות מלאה ובבטחון גדול)

הרצון לרצות את האמריקאים למען האוייב הערבי על חשבון הבטחון הכלכלה והעתיד של מדינת היהודים באמצעות הסיפור של יציאת מצרים הוא עזות מצח

34 אצל אלדר התהפכו היוצרות! רחל ממר"צ (שמאל ציוני, לא מתאבד)
  • 10:34
  • 02.04.12

מתווה השלום בין ישראל והפלסטינים הוא א-סמטרי.
ישראל אמורה לוותר על שטחים ולפנות יישובים, בעוד הפלסטינים אמורים ל ה צ ה י ר שהם מוכנים להסתפק בוויתורים אלה, ולוותר בתמורה על רצונם בהשמדת ישראל. כלומר הויתור הישראלי משולם במטבע קשה והוא בלתי חוזר, ולעומתו הויתור הפלסטיני רשום על הקרח.
הבנת המציאות הזו גרמה לאחרונה לחמאס להפסיק את הצהרותיו הקבועות בדבר חיסול ישראל כמטרת על, ולשמור זמנית על פרופיל נמוך עד שתושג הנסיגה הישראלית גם מהגדה (זה לא מפריע לו להתיר את הרסן מהגיאהד האיסלמי).

ברור לכן מי הצד שאמור להיות מודאג מקיום ההסכם גם בעוד 20 שנה, ומי הצד שצריך להתאמץ ולהוכיח שפניו לשלום אמת, ולא לתכססנות בסגנון תורת השלבים.
הסימנים בשטח מראים שגם אצל המתונים מהצד הפלסטיני אין רמז לנכונות מסוג הנ"ל ולו ברמת ההתבטאות.
לכן מדהים לגלות שאצל עקיבא אלדר דווקא הישראלים הם אלה שצריכים להפיג את החשדנות הפלסטינית. מר אלדר, מי אתה מצפה שיקנה ממך את הסחורה המקולקלת הזו?

35 כשעמי איילון מעורב במשהו זו ערובה שכל קשר למציאות הוא מקרי בלבד. לא נעים אבל ההיסטוריה מוכיחה את זה  (לת) חבל
  • 10:39
  • 02.04.12

36 כל אחד פה צועק מה לא צריך לעשות. לא צריך לתת לפלסטינים מדינה, לא צריך לוותר, לא צריך לנהל משא ומתן ועוד ועוד. אבל שמישהו פה יגיד מה כן צריך לעשות. kush
  • 11:17
  • 02.04.12

מאז ראיון הטרנספר (הלא ישים), הימין בישראל לא הציע פתרון לבעיית 3 מליון הפלסטינים (אתם לא חייבים לקרוא להם פלסטינים אם אתם לא רוצים, תקראו להם סתם חסרי אזרחות) החיים תחת ריבונותה של מדינת ישראל. לא מוצאים חן בעיניכם הפתרונות שהשמאל מציע? בסדר גמור. אבל מה הפתרון של הימין? על פי ממשלת הימין המכהנת, הפתרון הוא להמשיך להתעלם מהבעיה.
דיי לעצימת עיניים!

  •   קודם כל צריך לקבוע שאנחנו נחליה כאן בארצנו. הבעיה של רוב מוחלט של הערבים שכאן היא איך לחסל אותנו , ואנחנו לא צריכים לחשוב איך לאפשר להם זאת. פתרון פינוי פיצוי ( כמו בגוש קטיף) הוא ישים ומציאותי. הם יעברו לאן שיעברו (קנדה טרינידאד או בוסניה) אנחנו בארצנו.  (לת) עוזי ילובסקי
    • 12:19
    • 02.04.12

  •   רעיון, כמובן  (לת) kush
    • 12:54
    • 02.04.12

  •   רעיון הטרנספר ישים ועוד איך....צריך רק לחכות שדור המדבר יוחלף באנשים שלא עברו שטיפת מוח... נ.ב. גם על הרעיון של הרצל רוב היהודים אמרו שהוא לא ישים...  (לת) MUSH
    • 13:52
    • 02.04.12

  •   תכנית בנט: סיפוח ואיזרוח שטח C, הכולל את כל יהודי יו"ש וחמישים אלף ערבים. פתרונות תחבורה מתקדמים לפלסטינים באזורי B,A. מושלם.  (לת) מצ'לס
    • 13:52
    • 02.04.12

  •   הלוואי וזה היה כלכך פשוט kush
    • 19:10
    • 02.04.12

    ראשית למצ'לס, תוכנית בנט לא נותנת מענה ל 3 מליון (-50 אלף) פלסטינים. אין שום סיבה הגיונית שמדינת ישראל הדמוקרטית תמשיך לשלוט במיליוני בני אדם עם זכויות פחותות.
    למה שבוסניה או טרינידד יסכימו לקבל לשטחם מיליוני עניים חסרי השכלה? מדינות ערב? בכלל יעשו דווקא... בגוש קטיף היה לאן להעביר את האנשים, במקרה זה אני לא מצליח לראות לאן.
    כנ"ל לגבי הטרנספר, לאן, לאן? למה שמישהו יסכים לקבל אותם?

37 "הנצחת המציאות של אדונים ומשרתים בשטחים". היית מת זה הרבה יותר גרוע Reuven Holzer
  • 11:19
  • 02.04.12

זה לא יהיה לנצח. בעוד 10 שנים יתברר לכולם שאנחנו חיים במדינה אחת לשני עמים. החלוקה בין יהודים לערבים היא כבר היום פחות או יותר 50\50, ואין יותר מדינות אפרטהייד בעולם.
בעוד 10 שנים המילה "כיבוש" תהיה "פאסה". המילה הנכונה תהיה אפרטהייד ונאלץ בעל כורחנו לשנות את זה.
זה יהיה הניצחון הסופי של מדינות ערב על מדינת ישראל. זאת הייתה הדרישה שלהם משנות ה50. מדינה אחת חילונית משותפת ליהודים ולפלשתינאים. בן גוריון טען שהדרישה הזאת באה לקעקע את תוצאות מלחמת השיחרור והוא ראה בזה ניסיון להשמיד את מדית ישראל.
באופן פרדוקסלי דווקא הקיצונים שבמתנחלים יביאו אותנו לתבוסה שבן גוריון כה חשש ממנה.
חג חירות שמח וכשר לכל בית ישראל.

38 איזה בני חורין עד מתי צהל? רוצים צבא מקצועי!  (לת) חייל לצערי הרב
  • 11:44
  • 02.04.12

39 יתכבדו איילון שר ופטרושקה ויציגו להכרעת הציבור את הפרדיגמה המדינית החדשה והמסעירה שלהם. הניסיון מלמד שעם העבדים העברי לא יעביר אותם את אחוז החסימה אבל מה זה מעניין את אלדר? הוא, כרגיל, בהזיות שלו  (לת) ראול
  • 11:47
  • 02.04.12

40 עוד תכנית אווילית של איילון ושות' מבית מדרשו של השמאל, תכנית המשתלבת היטב ב"תכנית השלבים" העראפתית. שלב ראשון - נסיגה לגדר. שלב שני - נסיגה לקו הירוק - שהרי שום ערבי לא יוותר על ס"מ אחד, ו"אנחנו" כל כך רוצים בשלום, ומוכנים לרמות את עצמנו שגם אויבינו רוצים בזה. השלב השלישי יגיע מהר מאוד. אלא שאין טעם להתווכח עם אלה שכבר החליטו, ואינם מעונינים להתייחס לעובדות. שאלה אחת ראוי בכל זאת להפנות אל ההזויים האלה: האם חשבתם מהיכן יילקח הכסף עבור פיצוי המתפנים "מרצון"? מדובר במאות מיליארדים. ואם מישהו חושב שיקבל סיוע מארה"ב, הוא נאיבי יותר מתינוק.  (לת) שלמה
  • 11:58
  • 02.04.12

41 משחקים בנדמה לי. משום מה נדמה להם שממשלה ישראלית תודיע שאין לישראל כל תביעות מעבר לחומת ההפרדה. הציבור רוצה את הגדה, ובהתאם לכך הוא מצביע, ויקבל בסופו של דבר מדינה דו-לאומית.  (לת) הרשלה
  • 12:25
  • 02.04.12

42 "ואם-לא תורישו את-יושבי הארץ, מפניכם--והיה אשר תותירו מהם, לשיכים בעיניכם ולצנינים בצידיכם; וצררו אתכם--על-הארץ, אשר אתם יושבים בה." במדבר ל"ג נ"ה  (לת) אם עקיבא אלדר נסמך על המקוות, נענה לו בלשון התורה....לא נגענו...
  • 12:51
  • 02.04.12

43 מזכיר לי את השיר של סרוסי: "אשליות אשליות שאינן מתגשמות" למזלינו  (לת) זאב
  • 12:52
  • 02.04.12

44 מדורי התגובות מלאים באנשים שהסחורה הימנית שלהם כנראה לא נקלטת בשוק השפויים והם מורחים אותה בשורות ארוכות חסרות בסיס וחסרות שחר . לא אציין שמות אבל שילמדו מהקיצוני ביותר ד"ר ארליך ,5 שורות מתומצתות והוא קורע ת'צורה לכל המתפלספים השוקעים בעובדות לא נכונות ותאריכים שעדיין לא קיימים בלוחות השנה.  (לת) הבחנה ברורה
  • 13:03
  • 02.04.12

45 חכם, מה הוא אומר? ארץ ישראל היא שלנו ולא גזלה, ואת הלקחים מאסון אוסלו הבנו והפנמו ולכן כולנו בגוש הימין. רשע, מה הוא אומר? יהודים הם קולוניאליסטים ביהודה, מולדתו ההיסטורית של העם הפלסטיני מימי דוד המלך, אופס.. סליחה מימי אבו-דאוד.... תם, מה הוא אומר? אבל ברגותי אומר שאם רק נסוג יהיה שלום, אז לא נאמין לו? לא כדאי לנסות? ושאינו יודע לשאול, מה הוא אומר? כאילו מה? לפיד לא ישנה את השיטה? יגייס חרדים כמו אבא שלו? וידאג למעמד הביינים?  (לת) כנגד ארבע בנים...
  • 13:35
  • 02.04.12

46 "תכנית בנט" לסיפוח אזורי C (עם כל ההתנחלויות) ומתן אזרחות ל50 אלף הערבים שבהם, היא התכנית החד צדדית הפרגמטית הטובה ביותר. יש רק בעייה אחת: היא טובה בעיקר ליהודים, ולערביי אזור C המסופחים. היא רעה לברגותי, הנייה ושאר מתכנני חיסול ישראל. אלדר בוחר ברגותי, פטרושקה ואיילון  (לת) מצ'לס
  • 13:41
  • 02.04.12

47 למה יסכימו הערבים לפתוח במו"מ, כאשר איילון והפקר פטרושקה מפנים את יו"ש באופן חד צדדי וללא תמורה? (להזכירכם: מו"מ פרושו משא ומתן).  (לת) סטיר
  • 13:44
  • 02.04.12

48 מה אני הגיד לך.יותר קיצוני. ויותר קיצוני. אבל זה לא יעזור לך. יותר לו נקשיב לשכמוך מהפך 77
  • 16:23
  • 02.04.12

לא מאמינים לכם יותר. וכמה שאנחנו פחות מאמינים לכם כך יותר טוב כיחידים. וקקבוצה. אנחנו ננצח את האויב הפלסטיני. איתכם. וגם ללא העזרה שלכם. אבל ננצח. בגלל שהפלסטינים רוצים בעזרתכם לחסל כל סממן יהודי בישראל .[בכל ישראל] אנחנו נלחם בהם. מאז אוסלו הציבור תפס ששלום בדרך שלכם זה מלחמת נצח. אבל זה בסדר. עוד שנים רבות תהיו קצת. ותדברו הרבה.

49 הימנים מוכנים להתנגד להסדרי שלום עד טיפת דמם האחרונה של האזרחים העניים  (לת) צבי
  • 21:37
  • 02.04.12

50 תוכנית נפלאה- איך לא חשבו על זה קודם! משה רבנו
  • 00:09
  • 03.04.12

והשלב האחרון בתוכנית- להביא קסאמים לשכם ולפוצץ את הבית של עקיבא אלדר בנתניה.

51 אז בואו נראה מה היה לנו במאמר של עקיבא אלדר בארשבעי
  • 23:45
  • 03.04.12

א. הפיכת תוואי החומה לגבולה של הישות הפלסטינית בפועל (מתוך הבנה ברורה ששום מדינה לא יכולה להתקיים בגבולות כאלה, ולכן כל הסידור יקרוס בשיטת עזה). כל זה אחרי התחייבות חגיגית של המדינה לבג"ץ שתוואי החומה איננו תוואי מדיני, חלילה. יש? יש!

ב. גזילת עוד אדמות מהפלסטינים במסווה של צעדים לקראת שלום (וציפייה מוזרה שזה ייצור דינמיקה חיובית משום מה). יש? יש.

ג. ניהול "התהליך המדיני" באמצעות שיחות בין אנשי צבא למתנחלים, בלי אפילו לנסות לשאול פלסטינים מה תהיה דעתם על כאלה התפתחויות. יש? יש.

ד. עידוד לכל אזרחי ישראל למהר להקים לעצמם איזה קרוון במגרון ב' (כי זה הסיכוי האחד והיחיד שיש להם אי פעם לזכות בדירה, אולי אפילו בית, במרכז הארץ). יש? ועוד איך יש!

אז אני רק שואל את עצמי - מה כל כך מושך את עקיבא אלדר בתכנית הזאת?

פרוייקטים מיוחדים