מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מדינה לטווח קצר

אין עוד מדינה כזאת. ארצות הברית מתלבטת כמה מובטלים ומבוטחי בריאות יהיו בה בעוד עשור, אירופה שואלת בכמה יגדל שיעור המהגרים אליה ואם יתקיים בה היורו עד 2022; בישראל השאלות הקיומיות כוללניות ועמוקות לאין שיעור יותר, ואיש אינו טורח להתמודד אתן. ראש הממשלה מדבר כמו היו הבעיות העומדות לפתחו אירופיות (לא כולל היסטריית הגרעין האיראני), בזמן ששאלות גורליות הרבה יותר עדיין פתוחות והעיסוק בהן אפסי עד כדי תימהון. גם כשהיא כבר בת 64 נותרו השאלות בעינן, כאילו נולדה המדינה אתמול, ומענה אין להן.

אין לאיש תשובה מה יהיו פניה של המדינה בעוד עשר שנים. יש כאלו שאפילו מטילים ספק בעצם קיומה עד אז, שאלה שלא עולה לגבי שום מדינה אחרת. אבל גם העיסוק בשאלה המופרכת הזאת מצטמצם לגבולות זריעת הפחד וקיטורי ליל השבת. כל שאר השאלות, גורליות לא הרבה פחות, אפילו לא עולות. מישהו יודע אם ישראל תהיה דמוקרטית בעוד עשור? מישהו יכול להבטיח זאת? האם תהיה זאת מדינה חילונית, או שמא תהפוך למדינת הלכה? מדינת רווחה או מדינה קפיטליסטית? אזרחית או מיליטריסטית? האם תתקיים בה חברה אירופית, מזרח תיכונית או ברייה אחרת? כמה עמים יחיו בה בעוד עשור? וכמה עמעמים? מי יהיה בה הרוב - עוד שאלה שלא נשאלת בשום מקום אחר בטווח של עשר שנים; ומה, לכל הרוחות, יהיו גבולותיה - גם זאת שאלה שנשאלת רק בישראל, המדינה היחידה חסרת הגבולות.

הכל פתוח, נזיל ושברירי להחריד. שלושת תסריטי העתיד לישראל כמדינת כיבוש - המשך הסטטוס-קוו לנצח, שתי מדינות או מדינה אחת - נראים כרגע חסרי שחר והעיסוק בהם חדל לחלוטין, כאילו חוסר הדיון יביא לפתרון ישים. אבל גם לכל השאלות הגורליות האחרות אין תשובה אמיתית, והן כמעט ואינן עולות על סדר יומם של הישראלים, שהיו צריכים להתמקד כמעט רק בהן. מדינה בלי עתיד (ברור), שמתפלשת בעבר ומתמקדת בהווה, כמו היתה מדינה לטווח קצר. אפילו ערב ימי הפאתוס הלאומי העומדים בפתח איש אינו שואל מה יהיו פניה בעוד עשור, אפס זמן במונחים היסטוריים.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים והפרשנויות ישירות אליכם

בשבוע שעבר נסעתי עם עולי הרגל לחברון בחג הפסח. באוטובוס שהוביל אותם לשם אמר אחד מהם בקול רם: "צריך לשלוח את הערבושים למגרסות חצץ ישר מבית החולים, עוד כשהם נולדים", והאוטובוס כולו געה בצחוק. כלפינו, צלם ועיתונאי, שני החילונים היחידים, סיננו שם בשטנה: "משת"פים, יש משת"פים באוטובוס", ואיש לא מחה כמובן.

אלפי עולי הרגל לחברון, יחד עם רבבות אוהדיהם, הם בני עם אחר, ללא כל קשר עם בני עם תל אביב או דמיון אליהם. ימין קיצוני יש כיום בכל חברה, אבל בחברה קטנה ושברירית כמו זו שלנו עלול כוחו להפוך לקטלני. אמריקה יכולה להרשות לעצמה את הימין הנוצרי החשוך שלה, ועדיין להיוותר דמוקרטיה; ישראל לא. כלום מישהו יכול לערוב שנימת השנאה מהאוטובוס הממוגן לחברון לא תהפוך כאן לנימה השלטת? זה הרי בדרך, ואין עוצר.

אין עוצר בדרכה של הדמוקרטיה להיקרע, אין בולם בדרכה של ישראל להפוך למנודה עוד יותר. היום, כש-650 השוטרים יסתערו בגבורה על קומץ פעילי זכויות האדם ויגרשו אותם בגסות מנתב"ג, רק כי ביקשו להגיע לביקור סולידריות בבית לחם - איש (כמעט) לא ימחה על כך ולא יעמוד בפרץ. לא התקשורת המתגייסת ולא מערכת המשפט הרופסת לא יעשו משהו כדי למנוע את הביזיון.

אלה פני הדברים גם בשורה של תופעות אחרות, שהולכות ומעצבות את דיוקנה המעודכן של ישראל, בלי שמתקיים דיון של ממש עליהן. החזקים, לאו דווקא הרבים, מנצחים, מערכה אחר מערכה, והרוב, אם הוא עדיין רוב, דומם. הבה וניזכר באחת הפרסומות שנשמעו כאן בשנותיה הראשונות של המדינה: "לאן? למשביר לצרכן". לשאלה הגורלית הזאת - לאן - זאת התשובה היחידה גם בישראל 2012.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לוי כרגיל חושב שאם לא מסכימים איתו משהו לא בסדר. ישראל החליטה (בשלב זה ואני מקוה שזה ישתנה) שהיא רוצה שגבולה יהיה הירדן. טוב או לא זו שאלה של השקפה אבל ישראל החליטה. ישראל החליטה שהיא לא רוצה כאן מהגרי עבודה מכל העולם ובמיוחד היא לא רוצה מהגרים ערבים ומוסלמים. זה מפריע ללוי אבל לא אומר שישראל לא החליטה. כמעט בכל תחום שלוי העלה ישראל החליטה. בנגוד לדעתו של לוי אבל החליטה.  (לת) ע.ג.
  • 04:55
  • 15.04.12

  •   באמת ? תביא לינק לביבי מדבר על איך הוא רוצה לראות את ישראל עוד 20 שנה  (לת) דודי
    • 09:49
    • 15.04.12

  •   וזכותו להתנגד להחלטה.  (לת) גלעד
    • 11:02
    • 15.04.12

  •   כשם שלוי מרמז שכל מי שלא בדעתו הוא מאתגר את תהומות הנשייה האינטלקטואלים, לי יש זכות לטעון שגדעון לוי הוא אידיוט לטווח ארוך, אבל לגדעון לוי בשרלטנות וצביעות אופייניים לשכמותו, יש גם זכות לצנזר את טענתי כלפיו....  (לת) דעועל
    • 15:33
    • 15.04.12

  •   ישראל לא החליטה שגבולה יהיה הירדן, לא רוצה להחליט על שום תוואי גבול ולא אם תהיינה כאן מדינה אחת או שתיים. היא קשרה את גורלה עם הכיבוש ורוצה להאריך בו כמה שיותר.  (לת) אורן
    • 18:41
    • 15.04.12

  •   לאורן , ואם תרצה גם זאת החלטה , לא לרוחך אך החלטה  (לת) אורני
    • 21:25
    • 15.04.12

  •   ישראל ממש לא החליטה: להפך ביבי כל שני וחמישי מחליט משהו אחר (תלוי בקהל). לוי נגע בלב העניין - אין דיון אסטרטגי בישראל במסדרונות השלטון. יועצים שקוראים לעצמם "אסטרטגים" יש למכביר אבל אלו עסוקים בעיקר בטקטיקות של בחירות, כששאלת השאלות עדיין מטרידה אותי: מה ברק, ביבי, ליברמן, לפיד, יחימוביץ' ומופז רוצים? איך הם רואים את ישראל ב-2030? לשם מה הם רוצים את הגה השלטון אם הם לא מסוגלים להישיר מבט ולספר לנו משהו על החזון שלהם. רכבת לאילת? תעלת הימים? מלחמה כוללת? מלחמה מוגבלת? כשיש אסטרטגיה אפשר לדבר על טקטיקות ועל היום-יום אבל כאן כולם שולפים מהמותן המצחין שלהם. בלי קשר לעמדתו של לוי שידועה לנו, מגיע לנו לדעת מה כל החבורה הנכבדה הזו חושבת על ענייני ליבה. אין כאן מקום לסודיות ולהסתרת קלפים (כמנהג ברק) - פה זה לא סיירת ולא מוסד - אנחנו האזרחים רוצים לדעת מה החבורה מתכננת, ונחליט מה מתאים לנו.  (לת) דני, ירושלים
    • 10:04
    • 16.04.12

02 יש אור בקצה המנהרה. אם יתקיים התרחיש של מדינת כל אזרחיה בין הירדן לים התיכון  (לת) אחרת יבוא אסון
  • 06:13
  • 15.04.12

03 אחת המדינות היחידות עם עתיד ברור אורן
  • 06:36
  • 15.04.12

לאבדון וכליה

04 גם אני הייתי יוסי מודעים
  • 06:46
  • 15.04.12

הייתי באוטובוס יחד איתך ולא ראיתי או שמעתי את מה שאתה ראיתה או שמעת. חוץ משירה ותפילות לא היה משהו אחר. זה יום שלישי ברציפות שאתה מטיף לשנאה ולמלחמת אחים. זה לא הוגן מה שאתה עושה. יש לעם הזה מספיק שונאים ולא צרכים גם שונאים מבפנים. שלושה ימים אתה כותב דברים רעים על(ולא נכונים) ממשלת ישראל. איך שלפחות אחל לעם בישראל חג שמח. כל הזמן רק דברים שלילים. היהודים הרעים והערבים חסידי אומות העולם. אינך משתמש בעובדות למה שאתה כותב(אמת אתה משקר די הרבה) בקצור אתה לא טוב ליהודים משום שאתה שונא אותם שנאת חינם (אל תגיד לי שהחברים הכי טובים שלך הם יהודים)הנח לעם הזה הוא זקוק לשנאה שלך. ישלו מספיקבלעדיך.

05 זו לא תהיה פעם ראשונה שסיקיריקים לסוגייהם הביאו לחורבן החלום היהודי למדינה  (לת) ארם
  • 07:03
  • 15.04.12

06 יאללה גיבור ת'בא לנתב"ג לעודד החברה מגיעים .  (לת) המן
  • 07:24
  • 15.04.12

07 אחי טווח קצר...הנבואות שלך לא מתגשמות ראה נבואות חורבן םפטמבר 2011 וצעדת המליון...! והרשימה עוד ארוכה
  • 07:30
  • 15.04.12

למה אני מעדיף את נבואות החורבן של הימין...אולי בגלל שהם ילחמו וינסו לשנות. מספיק הלכנו כצאן לטבח!!!

08 ועל החינוך לא כתבת מילה. כל שר חינוך מושך לכוונו. היום אנחנו מחויבים לנסוע לחברון.  (לת) מורה
  • 07:55
  • 15.04.12

09 זו תמונה אמינה של מה שקורה אתנו. לכן אירן היא במקום הראשון. להסיח את הדעת.  (לת) קורא הארץ
  • 07:56
  • 15.04.12

10 שווה גם להזכיר ההישגים, שרובם מעשי אזרחי המדינה ולא של השלטון.  (לת) קורא הארץ
  • 07:57
  • 15.04.12

11 השאלה לאן היא שאלה ישנה, חיים פה מהיד אל הפה, וחלק יורדים ,אבל על זה לא מדברים.  (לת) שולה
  • 07:59
  • 15.04.12

  •   חלק יורדים.. בערך כל צעיר עם מעט מנת משכל או דרכון זר ק
    • 14:03
    • 15.04.12

    צר לי אבל "חלק" זה כמעט כל מי שהכרתי בתיכון ושגדל איתי. כולם בארה"ב, אוסטרליה, אירופה ואף אחד לא חוזר

  •   מדוע אינ מצטרף לחבריך תעלה לנו את הרמה והמורל ( ותוריד לאירופאים)  (לת) א ב
    • 21:32
    • 15.04.12

12 מאמר שמעורר חשיבה כל הכבוד.  (לת) קורא
  • 08:00
  • 15.04.12

13 ולא שאלת על האלימות, תאונות הדרכים, ומצב הגמלאים.  (לת) מגיב
  • 08:03
  • 15.04.12

14 צא לבתי הקפה ולמקומות הבידור. כולם חוגגים.עכשיו מימונה אכול ושתו.  (לת) מגיב
  • 08:04
  • 15.04.12

15 כל התשובות לתיאוריות ה"לאן" תלויות בהתנהגות הערבים סביבנו. כשאיום קיומי ימשיך להתנופף מעל ראשינו הדבר הברור היחיד הוא שאנו צריכים להשאר חזקים מרתיעים ומפחידים את הקמים עלינו. אז הנה גידון כיוון ברור להיכן מדינת ישראל הולכת.  (לת) מנחם
  • 08:10
  • 15.04.12

  •   אבל מה לכל הרוחות עושים עם מדינה שממציאה בדמיונה הקודח איומים, לצרכי פוליטיקה פנימית (דוגמא טרייה מה"מטס" האחרון - דיביזיות תוקפות את נתב"ג...).  (לת) האיום הוא בראש הדפוק שלנו
    • 00:12
    • 16.04.12

16 על נושא נתב"ג אפשר להתווכח... ציוני
  • 08:20
  • 15.04.12

... אבל הוא צודק בהכל!

17 גדעון לוי ותרומתו העצומה לימין בישראל קורא ותיק
  • 08:31
  • 15.04.12

כשאתה מתאר את קיצוני הימין כקרובים לפושעים וכמסכנים את ישראל -אתה צודק ב100% כשאתה מתאר את הארגונים האנטי ישראליים שהתארגנו למפגן בבית לחם כקומץ פעילי זכויות אדם תמימים -אתה טועה ב100%
כך הפכת להיות אחד מגדולי מגייסי אנשים לימין המתון והלא כל כך מתון

18 אני כבר לומד ערבית ואיסלאם. לא בא לי לרדת מהארץ אז אולי זה יעזור  (לת) ציוני לשעבר
  • 08:42
  • 15.04.12

19 ככל שגובר היאוש השמאלני, כך יש תקווה גדולה יותר לעם ישראל  (לת) תקווה גדולה
  • 08:47
  • 15.04.12

20 "המדינה היחידה חסרת הגבולות." היא גם המדינה של העם היחיד בעולם ששב לארצו לאחר שהוגלה ממנה פעמים! סוף סוף מכיר גם גדעון לוי בכך שיש לשיראל דברים מיוחדים השונים מכל העולם. צעד ראשון בדרך לחזרה בתשובה....  (לת) גדעון לוי מתחיל לחזור בתשובה
  • 09:04
  • 15.04.12

21 למי שאין חזון יוסי
  • 09:12
  • 15.04.12

לאדם שאין חזון אין לאן ללכת ובכן גדעון אין לדעותיך חזון אין לביקורת שלך התיחסות אין לדעותיך עתיד אין לך דגל שבו יאחזו המוני העם יש לך ראיה צרת אופקים התיחסות נאיבית עד טמטום חושים לסכסוך ישראל פלסטיני (ערבים שהתנחלו בארץ ישראל הכבושב בידי המוסלמים ואחר כך העותמנים והבריטים אתה מבקר להט אידיאוליוג של המאמינים שזו ארצנו מולדתנו ולחברון יש משקל גדול יותר מלתל אביב מיפו הכבושה ומשיח מונס הכבוש
ואין אתה מבקר את הכובשים המוסלמים שנאחזים בארצנו שמשכתבים את היסטריה שירושלים מעולם לא היתה תחת ריבונותם לא היתה עיר בירתם ולא היתה עיר קדושה בדתם לעומת זאת ירושלים היא לב האומה היהודית ברגע שתפגע בלב הגוף יתמותת גם הערבים יודעים זאת

22 ישראל היא מדינה דו ביתית חד-פעמית (השתמש וזרוק). הייתה חלום גדול לרגע ליחידי סגולה (ציונים) אבל מהר מאוד הפכה הפכה לחלון הזדמנויות קטן למאכערים (יהודים) שמדינת ישראל היא בשבילם פעימה בהיסטוריה של העם היהודי פעימה עם הזדמנות לחטוף מכל הבא ליד וכמה שיותר מהר לפני שייסגר החלון. זכי חלטורה
  • 09:19
  • 15.04.12

הסיפור של המשיחיים הוא סיפור דומה בשינוי קל; לשיטתם, את המדינה החד-פעמית הזו יותר קל למצות במיסטיפקציה שלה מאשר לעמול על תקומתה הממשית ולכן, זה בכלל הזמן לרקוד, והם רוקדים.

לסיכום: מדובר בחנייה מתמשכת קצת למעלה מהמידה, בכרוניקה של "וייסעו ויחנו" של העם היהודי לדורותיו.

23 מה אתה מציע? רונה
  • 09:21
  • 15.04.12

השאלות ההישרדותיות הללו נשאלות על ידי הרבה, דוממים ומיואשים. מה אתה מציע לעשות (חוץ מלנסות לארגן דרך מילוט)?

24 לכן אני מציע לכם את הפיתרון של חברי, שהסיק את המסקנות [הנכונות לדעתו] מהמצב מעבדות לחירות
  • 09:22
  • 15.04.12

אם אתם יכולים לקבל דרכון זר, קחו מיד. ואם עודכם צעירים, אל תהססו להגר מכאן [מה שנקרא בציונית "לרדת"]...

25 זה שאין דיון ציבורי רחב על פניה של מדינת ישראל בעתיד, לא אומר שאלו שכל עתידם לפניהם - צעירי ישראל המשכילים לא דנים בשאלה זו. והעתיד שהם רואים הוא לא העתיד שהיו מאחלים לעצמם ולילדיהם. לפיכך, הדיבור על עזיבת ישראל רק הולך ומתגבר. kush
  • 09:26
  • 15.04.12

אם מדינת ישראל לא תתחיל להראות לבניה שיש לה עתיד והעתיד אופטימי - אנו נהיה עדים לחורבן בית שלישי עוד בחיינו.

  •   דיונים ציבוריים על פניה של מדינת ישראל בעתיד אלכסנדר המעושר
    • 11:11
    • 15.04.12

    אחרי הדיונים הציבוריים ב"האח הגדול", ב"מעושרות", ב"הישרדות", ב"נשות הטייסים" ו"נשות הכדורגלנים" - למי יש עוד כוח לדון על "פניה של ישראל בעתיד"?

  •   רשתות התקשורת מבלפות פעם אחר פעם ובוגדות בתפקידן- מאוד אלפי ישראלים צעירים עזבו את הארץ החשוכה לטובת ארץ מוארת יותר. לא ראיתי שום תוכנית טלויזיה שעוסקת בכך. שטיפת מוח במיטבה  (לת) רונן
    • 17:39
    • 15.04.12

26 הסמולנים גם עושים הכל לחיסול מדינת ישראל וגם מהמרים מתי מזימתם הרעה תמומש גיחי גיכי
  • 10:02
  • 15.04.12

גם וגם.

27 1 דווקא לוי כותב בסגנון לא מתלהם כמו ארי שביט. לשאול שאלות זה תמיד נכון.  (לת) מגיב
  • 10:28
  • 15.04.12

28 ישראל החליטה לשים מכשולים לשלום, לחנך חינוך צבאי לאומני, לשמור על הכסאות עם הדתיים.  (לת) מגיב
  • 10:30
  • 15.04.12

29 ל26 הימנון, נמאס כבר עם שמאל וימין והשמצות ,תענה לענין.  (לת) מגיב
  • 10:34
  • 15.04.12

30 השאלות הן שאלות, וכל המפלגות לא עונות עליהן תשובה ברורה. עמימות חולה רעה.  (לת) יעל
  • 10:35
  • 15.04.12

31 תבוא בטענות לארי שביט שכך כותב, לוי שואל אם לא שמת לב.  (לת) יעל
  • 10:35
  • 15.04.12

32 לחברה היהודית מסורת מגובשת של קנאות משיחית המאכלת את עצמה לדעת. ההיסטוריה רק חוזרת על עצמה עבור אלו שלא למדו את לקחה. אנחנו כמו הטיטאניק לפני ההתנגשות על הקרחון. לוי רואה זאת היטב, רובנו ממאנים להביט נכוחה.  (לת) דן
  • 10:48
  • 15.04.12

33 דווקא בגלל הישגי המדינה השאלות חיבות להשאל  (לת) אזרח ותיק
  • 10:53
  • 15.04.12

34 לוי רק שאל, התשובות בראש וראשונה של מנהיגי העם שנתפסו רק לבטחון ולאירן.  (לת) משיב
  • 10:56
  • 15.04.12

35 התשובות נחלקות לדעות שונות. סגנון הכתיבה מצוין. כך אני מצפה מכתיבה עיתונאית.  (לת) אבנר
  • 10:57
  • 15.04.12

36 מעלה גירה באופן קבוע בגלל בעיה במערכת העיכול ראובן
  • 10:58
  • 15.04.12

ויתכן במח

37 וכמובן: מיהו יהודי. . . מני
  • 11:00
  • 15.04.12

התשובה לכל הקושיות, גדעון. . .
וגם רק בישראל היא: עמימות. . .

38 הבעיה היא שיש החלטה לשבת ולהתעלם מכל השאלות ששאלת בצדק.  (לת) יונה
  • 11:02
  • 15.04.12

39 ביברק עסוקים בדמגוגיה בהופעות בתחנות שידור בעולם, ואיש לא קונה הדמגוגיה שלהם.  (לת) מאזין
  • 11:03
  • 15.04.12

40 גם הציונות בשנות ה-20 היתה תנועה שעוד מעט נסגרת, והינה צמחה ממנה מדינה. הקיטורים של גדעון לוי מוכרים ואני מאמין שהוא לא חושש מסיומה של המדינה אלא הוא רק מקווה לכך. אבל אנחנו כמובן נפתיע אותו ובעוד 10 שנים הוא ישארל את עצמו את אותן שאלות מיותרות! עמיש גל
  • 11:05
  • 15.04.12

מקובל עליכם?

  •   אילו משטרים משתיקים שאלות שיודע לשאול
    • 13:08
    • 15.04.12

    כמה אופייני לכותב עמיש גל . "שאלות מיותרות".
    זאת לפני כל דיון עם גדעון לוי שאני חולק על לא מעט מגישותיו

41 גם בעוד עשר שנים לוי יכתוב אותו דבר. אין לו כושר שיפוט נכון למדינת ישראל אברמי
  • 11:19
  • 15.04.12

השנאה כלפי מדינת ישראל, תושביה היהודים, מעביר שינה מלוי. לוי מיצר על שהמדינה חייה ובועטת ומגרשת כל מי שרוצה לפגוע בה.
גם בעוד עשור ועשרים לוי יבכה ויילל על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, שחייה, בועטת, משתלבת בין עמי העולם אבל לא במזרח התיכון המפגר.
המדינה אינה מתנהלת לפי החליל והקצב של לוי . אין לו כושר שיפוט נכון על טיב המדינה, יכולת תושביה,יכולת הישרדותה וקיומה לעד .
לוי מתייחס למדינת תל אביב כאילו זו המדינה היחידה באזור.
גם מדינת תל אביב תאלץ להשתלב במדינת ישראל ולחזור ולהיות חלק ממנה . שצעיריה יתגייסו לצהל, שיצייתו לחוקי המדינה ועוד.
לוי יילל והמדינה תמשיךבדרכה.

42 איפה בדיוק העתיד הברור של הגוש האירופי-קורס-כלכלית-מוצף-במהגרים? ערן
  • 11:33
  • 15.04.12

לוי, כרגיל, מלהג על דברים שאינו מבין בהם דבר וחצי דבר.

רוב המדינות העשירות בעולם היום מתמודדות עם בעיות דמוגרפיות חסרות תקדים בהיסטוריה האנושית: שילוב של אוכלוסיה מצתמקת (בגלל שה"נאורים" מפסיקים ללדת) והארכת החיים, בפרט של סיעודיים. מדובר על הצטמקות של עשרות אחוזים בעשורים הקרובים באירופה ויפן. ארה"ב עוד מחזיקה קצת יותר בזכות ההגירה.
הפנסיה, שוק העבודה והמבנה החברתי של מדינות המערב, יפן וסין יצטרך לעבור מהפכה או לקרוס בשנים הקרובות. (ראה פיטר דרוקר - Management Revised Edition, Management Challenges for the 21 Century).

מדינות המערב צפויות לאפשר, פשוט כדי לשרוד, גלים חסרי תקדים של הגירה.
הגירה כזאת לא תגיע ממדינות דמוקרטיות עם תרבות של שיוויון וחירות.

על מדינות ערב אין מה לדבר - כי חוסר יציבות ואי-ודאות הוא המאפיין המרכזי של כולן כרגע.

אין היום בעולם מדינה אחת שיכולה להסתכל שני עשורים קדימה ולהעריך בצורה סבירה איך היא תראה.

בניגוד ללהגיהם של כל רואי השחורות, מדינת ישראל צלחה ביציבות מרשימה את המשברים הכלכליים האחרונים, ומצליחה (לא בלי טעויות) לנווט במצב הכלכלי-מדיני המורכב מאוד בעולם ובאזור.

אבל, מה זה מעניין את גדעון לוי, כל עוד אפשר שוב לנגח את ישראל בעילה כשלהי.

  •   קשקוש בלבוש. כמעט כל מדינה בעולם, למעת מדינות עולם שלישי באפריקה- מצבן בטוח יותר ממצבה הקיומי הרעוע של מדינת ישראל.  (לת) רונן
    • 17:42
    • 15.04.12

  •   אנשים בבועה הישראלית ולא מבינים מה קורה סביבם תודה
    • 18:24
    • 15.04.12

    באירופה הם מתחילים לשאול את עצמם כבר מי הם :)
    מבולבלים הוזים עייפים מיואשים
    ארה"ב זה כבר בהומור שלהם ההדרדרות למטה
    וומדינות האיסלם בשלהם - כולם אשמים - ומעולם לא התחילו לשאול עצמם מי הם וגם כנראה לא יתחילו בקרוב עקב התמיכה שלהם מהשמאל הקיצוני

43 בעוד 30 שנים הנורבגי
  • 11:37
  • 15.04.12

10 שנים זה קרוב מדי, אבל מה אתה חושב, גדעון לוי, יהיה בישראל בעוד 30 שנה?

44 היו לנו מנהיגים שהחליטו החלטות חשובות. מהם יש לקחת דוגמא.  (לת) שלום
  • 11:38
  • 15.04.12

45 אפילו השמיניה משותקת. רק ביברק מחליטים. דמוקרטיה במשבר.  (לת) עדי
  • 11:47
  • 15.04.12

46 ביברק כבר החליטו אם לא שמת לב. לקדש את הכסא.  (לת) אזרח
  • 11:48
  • 15.04.12

47 ולא רק השאלות הגדולות, האזרח שקם בבוקר שואל שאלות נוספות, לא בושה לשאול אותן. שואל
  • 11:54
  • 15.04.12

1.איך אעבור בבטחה מעבר חציה?
2.איך להגן על דירתי מפורצים?
3. איך לגמור את החודש?
4. איך אעזור לילדי לרכוש דירה?
5.איך לא אשכב במסדרון בית החולים כשאהיה חולה?
6. מה יהיה על זקנתי?

48 זו בדיוק תפקידה של עתונות טובה. לשים לנו מראה ולשאול שאלות. יש סרבני מראות.  (לת) קורא הארץ
  • 11:59
  • 15.04.12

  •   ננסה להסביר לקורא הארץ שדווקא העיתון הזה -לא העיתונות במיטבה תות אוהב המון.
    • 12:24
    • 15.04.12

    שאלות שואלים בסדר. ורק ארבע.

49 בלי להפחיד אברהם פרל
  • 12:50
  • 15.04.12

בשנות ה 80 השמאל שהשתייכתי אליו ואני עדיין משתייך לו מבחינה רעיונית כלכלית, אז נאמר שנשאר למדינה 15 שנה להתקיים 30 שנה לאחר מכן , אנחנו כאן ושוב אתה שואל את אותה שאלה. השאלה באה כדי להפחיד את המפוחדים ואין לה שום רלוונטיות.
אם שאלתך קשורה לכל מה שנאמר בכתבה על מדינה ,לטווח קצר" שאין מדיניות לעוד 10 שנים זה תמיד היה גם בן גוריון כשהוא הכריז על המדינה אף אחד לא ידע אם תתקיים עשר שנים אחרי.
ישראל לא תהפוך לחרדית כי מי ישמור עליהם ומי יעשה את הצבא עבורם ולכן הם לא ממלאים משרות של שרים אני מדבר על האשכנזים.
במחשבה שנייה כנראה כיפות הסרוגות יחליפו את החילוניים והחילוניים יחפשו מקום אחר וזה ליגיטימי. אתה לא יכול לחיות במדינה שרומסים את הדמוקראטיה והרבה כמוך יצטרכו לעזוב את המדינה.

50 A talkbacks attack by right wing in this article  (לת) socialist Benny
  • 13:01
  • 15.04.12

51 גדעון, מזל שהרצל לא חשב כמוך !!  (לת) שי
  • 13:11
  • 15.04.12

52 רגשות גועל נפש רוסי
  • 14:09
  • 15.04.12

בכתבה נאמרו דברים נכונים מאוד לגבי חוסר תכנון וראייה לעתיד אשר כ"כ אופייניים לא רק למערכת הפוליטית בישראל אלה הייתי מוסיף גם לניהול העסקים המקומיים. אך יחד עם זאת בהגעתי הנה בשנת 1989 מצאתי כאן את בדיוק אותו הפסיפס של הקהילות המנותקות ואף מסוגרות אשר איכשהו מתקיימות זו לצד זו. אז סביר להניח שזה גם מה שיהיה גם בעוד עשור ובעוד שניים.

חלק מהפסיפס שמייצג הכותב הוא לכאורה הכי סימפטי בעיניי כי הרי הוא גם הכי קרוב לרקע התרבותי שלי. אך לצערי הרב אין לי סיכוי להשתלב בו. המחיר למטר ברמת-אביב הרי מגיע ל-40.000 שקל. אז גם בהיותי פרופסור במוסד להשכלה גבוה אין לי סיכוי לגור במקום מבלי שאקבל איזה ירושה. מה גם שבעיניי הקהל האליטיסטי המדובר, אני הרי נתפס בתור ייצור מדרגה נמוכה יחסית מעצם היותי עולה מברה"מ. אז מקומי לא שם. גם במקום אשר נגיש יותר מבחינה הכספית בו אני מתגורר כרגע אינני שייך כי הרי תושביו לרוב באים מרקע תרבותי שונה משלי. אז בסה"כ אני מייצג חלק הפסיפס משלי.

האליטה, תושבי רמת אביב (נקרה לזה כך) אוהבים לדבר על האכזריות כלפי הפלסטינים. אך האים הם בכבודם ובעצמם אכזריים פחות כלפי אחיהם ממעמדות נמוכים יותר? מה עם תעסוקה של 40% מהאוכלוסייה דרך קבלן? מי מרוויח מזה? מה עם יוקר המחייה? ועוד דברים כהנה וכהנה. יש מי שידאג לפלסטינאים – האו"ם, אירופה, פעילי שמאל... אבל מי ידאג לאם חד הורית מגני-אביב שהקבלן לוקח לה חצי-משכורת ואת מה שנשאר בקושי מכסה את שכר הדירה. ומה כבר היא יכולה להקנות לילדיה במחירים שנקבעו כאן?

אז לסיכום – אומנם פרצופו והרקע התרבותי של הכותב לכאורה סימפטיים, אך משום מה הוא לא מעורר בי שום דדשות פרט גועל נפש.

  •   במה אנו שונים זה מזה ותיק מאוד?
    • 16:37
    • 15.04.12

    התגובה שלי היא בהנחה שהכותב הוא אמיתי ולא שכיר או"כותב מטעם"(יש לא מעט כאלה).
    לענין הפסיפס-גם לפני קום המדינה היתה הקהילה היהודית בארץ (ולהפתעת רבים-גם הקהילה הערבית)מורכבת מפסיפס של תתי קהילות.כך הוא הדבר בכל הארצות הידועות לי שבהן היתה תנועת אוכלוסין.מיזוג תתי הקהילות הוא תהליך שיכול להשתרע על פני כמה דורות,השאלה מתי ובאיזה קצב הוא מתחיל.גורם
    מקשה ומעכב בישראל הוא המעמד הרגולטורי שיש לדת.

    באשר ליחס הכלכלי למעמדות נמוכים. עצם הגדרתך את תושבי רמת אביב דוקא כאליטות מנצלות ולא את תושבי קיסריה,למשל או את תושבי שכונת הר נוף בירושליים מחשידה אותך בנסיון לנצל רגשות קיפוח למטרות פוליטיות.אולי תבדוק ותגלה שזו תופעה ותיקה בארץ,החל מהקומוניסטים שלפני קום המדינה ועד מלחמת
    המפלגות הכאילו לאומיות בקיבוצים בתחילת ימי המדינה.
    השאלה האמיתית לדעתי היא:איך נוצר פער גדול כפי שהוא כיום בין בעלי הכנסה גבוה לבין בעלי הכנסות ממוצעות ומטה.פער שגדל לממדים קשים בעשור האחרון?או-בשפה עממית-לאן הלך הכסף .
    לסיכום-אנו שונים בהיסטוריה שלנו.אני זוכר עוד את השוער בבית הספר לרפואה שהיה שופט שלום בגרמניה או את סבא שלי שהיה מהנדס תחנת כוח בפטרבורג וכאן עבד כמפעיל מתקן חיטוי בקיטור בנמל.כילד חשבתי שהבעיה בעליה היא רק כלכלית היום אני יותר מנוסה
    ומשפטים אחרונים:מעולם לא גרתי ברמת אביב או קרוב לה.בן משפחתי היחיד שהוא ומשפחתו גרים בתל אביב גרים באיזור שאינו ניתן לתיאור כאפילו דומה לרמת אביב








  •   לותיק מאוד רוסי
    • 20:04
    • 15.04.12

    תודה על תשובתך היפה והמעניינת. המקרה האישי שלי שונה ממה שתיארת. דווקא ברוסיה הייתי די כלומניק והתעסקתי במכירת ספרים משומשים, ואילו כאן הצטרפתי לאקדמיה ובסוף גם זכיתי למשרה קבועה באוניברסיטה. אומנם זה לא קידם אותי יתר על המידה מבחינת המעמד החברתי ולמעשה ההבדל העיקרי ביני לבין שכניי המסגרים והשיפוצניקים הוא שאני יודע לכתוב טוקבק מנומק ובלתי-מתלהם.

    ובכל זאת, אולי עוד בטוקבק הקודם הייתי צריך להסביר יותר למה בכל זאת אני מרגיש את גועל הנפש. כותב המאמר מנסה להעמיד את עצמו בשורה מכובדת של אנשי הרוח והמצפון אשר כואבים את כאבו של הזולת. אך משום מה כאבו מאוד סלקטיבי. הוא לא יכאב את כאבה של המנקה של מערכת הארץ אשר איכות חייה לא טובה יותר מזו של הפלסטינים. הוא אומנם יוכל להתיפייף ולדרוש זכויות לפליטים הסודניים. אך כאשר יכניסו אותם לבריחה בה הוא שח הוא יצעק ויקרה לזה פרובוקציה. ולבטח הוא יישאר אדיש גם לגורלם של תושבי השכונות החלשות אשר הסודנים הנ"ל מאכלסים. לא, הוא לא איש רוח ומצפון. הוא בסה"כ פרובוקאטור קטן ומזה הוא מתפרנס.

  •   מה שהרוסי אינו מבין שהבעייה המרכזית של ישראל מתחילה ונגמרת בשטחים הכבושים  (לת) לצאת מהשטחים ולהתחיל לטפל במחלות השונות של מדינת ישראל
    • 00:00
    • 16.04.12

53 העתיד? די ברור - הידרדרות - תוך מאבק אלים בין החשוכים/הדתיים/הלאומניים "שלנו" ל"שלהם - למדינה דו-לאומית ים תיכונית/מזרחיתם"  (לת) ראובןג
  • 14:13
  • 15.04.12

54 צ'ולנט לירי
  • 14:23
  • 15.04.12

התחיל כדיון רציני , וגלש למיש-מש צפוי ואופייני למר לוי. חבל.

55 זה כבר כאן רונית
  • 14:57
  • 15.04.12

גדעון לוי שואל: ",כלום מישהו יכול לערוב שנימת השנאה מהאוטובוס הממוגן לחברון לא תהפוך כאן לנימה השלטת? זה הרי בדרך, ואין עוצר". זה לא בדרך, זה כבר כאן - השנאה החילונית לכל מה שנראה "שמאל" ולכל אמפטיה עם העם הכבוש, החקיקה האנטי דימוקרטית, הברוטליות של הצבא והמשטרה כלפי מפגינים לא חמושים... ישראל לא צריכה מפלגות ימניות במוצהר - התיאור של לוי מדויק, כתמיד.

56 ואתה גדעון רואה רחוק? שלום עכשיו מלחמה אחר כך... גיל
  • 15:26
  • 15.04.12

אין שלום עם הערבים יש רק שיפור עמדות לקראת המלחמה הבאה.

57 נימת השנאה היא בגלל שהאוטובוס מ מ ו ג ן- מתנחלי גוש אמונים בשנות ה-70,80  (לת) לא שנאו את הערבים בשטחים
  • 15:35
  • 15.04.12

58 שלוש מדינות בעתיד..ישראל ,פלסטין ,ומדינת יהודה. ??!!! או ?! שהעם היהודי יקנה אדמות באוסטרליה מעכשיו ,אולי יאפשרו לנו לבנות את העתיד שם ,יש אדמה בשפע ואין ערבים ..חבל שהרצל לא העלה את הרעיון ,יכולנו לחיות שם בשקט ,אפילו "חולמים"על ירושלים...רק למחשבה .מאות מליוני מוסלמים סביב ומילארד בעולם..!!!!! והמבין יבין !!  (לת) נביא הזעם....
  • 15:54
  • 15.04.12

59 זה המצב שימו לב נדב
  • 16:01
  • 15.04.12

50% חרדים וערבים ומה 50% הנותרים 90% ערסים שיהיה לנו בהצלחה!

60 מה אומר לך גדעון לוי, הלואי והיו עוד רבים (שפויים) כמוך  (לת) יצחק
  • 16:06
  • 15.04.12

61 ישראל הופכת לדחליל מאיימת כלפי חוץ ומתפוררת מבפנים  (לת) ישראל רוכשת את איבת העולם בצדק
  • 16:30
  • 15.04.12

62 אזרחי ישראל עסוקים יותר מדי בעבר מכדי להתפנות לעתיד אור לגויים
  • 16:30
  • 15.04.12

נכון שיש צורך ללמוד ולהכיר את העבר כדי שנדע לעצב את העתיד אך מדינה שחייה רק בעבר, עבר קרוב עבר רחוק, זה בא עם ההבטחה האלוקית לאברהם, חברו מנפנף בכיבוש יריחו בידי יהושע, וזו, פרופסור לסוציולוגיה, באה עם סיפורי ה DDT בנמל חיפה ועם המעברות ואפליית המזרחים, אינה פנויה לתכנן את עתידה. ראש הממשלה אינו זז בלי השואה והיום אנו קוראים שמרכז ויזנטל יוצא נגד מל גיבסון שמביים סרט על יהודה המכבי בטענה שהוא אנטישמי, מל, לא יהודה. אז מה יהיה?

  •   Nothing of value takes place in the present M. Gurevich
    • 23:09
    • 15.04.12

    It is unfortunate that Israel, that talks so much about morality and values, can only rely on the past as its justification for existence.

63 משת"פ של השטן אני
  • 16:59
  • 15.04.12

אתה עושה הרבה שהיא תהיה לטווח קצר

64 האשמים הבלעדיים: אתם הישראלים שהפקרתם את חייכם ועתידכם בידי חבורת שרלטנים, גיזענים וטיפשים ונתניהו בראשם להביא את ישראל עד לקצה הסכנה הקיומית  (לת) אתם בחרתם ואתם תשלמו על כך בריבית איומה
  • 17:27
  • 15.04.12

65 ה"ימין הנוצרי החשוך" מונה רק כמה עשרות מיליוני בני אדם.אבל גדעון שלנו יותר חכם ונאור מהם. ירון
  • 18:04
  • 15.04.12

הוא גם חכם יותר מכל המאמינים היהודים. טוב זה ברור - ההומניזם והסוצאליזם קיימים כבר מאתיים שנה ! הסוציליזם (הגרמני,רוסי וסיני) רצחו רק כ 100 מיליון בני אדם. מה לעשות זה מחיר הקידמה והנאורות.. העיקר שכל אמונה אחרת היא "חשוכה" אליבא גדעון לוי.

  •   האנטישמים מונים מיליארדים והיהודי ירון עדיין צודק. ולמה הוא צודק? כנסו... העונים תשובה נכונה יקבלו סופשבוע בחלם. שמרל
    • 00:10
    • 16.04.12

    ככה. הוא צודק כי הוא צודק.

  •   ברור שאם עשרות מיליונים מאמינים במשהו הרי שזה נכון. למשל בגרמניה בשנות ה-30  (לת) הארת את עיני
    • 10:35
    • 16.04.12

66 Polymorphism Robert Costa
  • 18:07
  • 15.04.12

!Too many Jews in this country

67 האשמה נעוצה בשיטה הדמוקרטית שלנו, שמעודדת התפשרויות ומרסנת החלטות כואבות. רועי
  • 18:48
  • 15.04.12

יש אירוניה בזה שהשיטה הדמוקרטית שלנו היא המוות של הדמוקרטיה שלנו.

68 העתיד מאחורנו  (לת) שולה
  • 19:19
  • 15.04.12

69 הכל כל כך ברור וכל הסכנות שלוי מזהיר מהן אינן כל כך מסוכנות אין סיבה לדאגה
  • 19:19
  • 15.04.12

ישראל לא תהיה מדינת הלכה כי ההתרבות החרדית תיבלם הרבה קודם מטעמים כלכליים ושליש מהדתיים הלאומיים מורידים את הכיפות. ישראל רוצה את א"י השלמה וזה מה שיקרה אלא אם יהיה לחץ חיצוני שיחייב נסיגה חלקית, מה שלא נראה סביר. המלוכה בירדן במוקדם או במאוחר תקרוס ותקום שם מדינה פלסטינית וישראל תגיע להסכם אתה כי לגדה אין שום יכולת להתקיים כמדינה בכוחות עצמה. הכל ברור ונראה די בסדר. אז על מה לוי מתבכיין?

70 נבואות זעם אנו שומעים כבר עשרות שנים. אתה יכול להיות רגוע (או אולי לחוץ) עוד 10 שנים מדינת ישראל תמשיך להתקיים ותהיה במצב יותר מהיום.  (לת) אופיר
  • 19:20
  • 15.04.12

71 ישראל מנודה רק במוח החולני שלך. ישראל היום מעוררת התפעלות והערצה בכל המדינות הנאורות. רק בעולם המוסלמי והחשוך ובקומץ שמאל יהודי .ישראל הדימוקרטית היא מדינה שנואה . אבל מי שם לב אליהם. הכלבים נובחים ושיירת הדימוקרטיה ממשיכה הלאה  (לת) רפאל
  • 19:31
  • 15.04.12

  •   בוא נסכים על הדבר הבא: ישראל היא חברה מוערכת במשפחת האומות בערך במידה בה תקפו היום שלוש דיביזיות של הוורמאכט, בגיבוי של הלופטואפה, את נתב"ג.  (לת) בעיות בתפיבת המציאות
    • 00:25
    • 16.04.12

72 לא יאמן שלא קם מתוכינו מנהיג .. כנסו ובכו ד
  • 19:45
  • 15.04.12

דמיינו לרגע מנהיג, לא פוליטיקאי, שמדבר מהלב והולך על מה שהוא מאמין בו עד הסוף! איפה המוהטמה גנדי שלנו? איפה האחד שמאמין שהוא מסוגל להקריב הכל למען הכלל ובאמת לגרום לשינוי שכל האזור צמא לו? איפה האחד הזה מתחבא? דמיינו לרגע שלום אזורי, אור לגויים! עוד לא פגשתי באדם שכזה, אבל אני בטוח שאזהה אותו מיד. ההקרבה.. הנתינה.. ללכת בראש זה מנהיג אמיתי. אני כולי אמונה שאדם שכזה שוכן בקרבינו וממתין לאישורים חיצוניים בכדי לפעול או להצדיק את מחשבותיו אז לך, למנהיג הרדום הייתי מבקש להציע: תהייה נאמן למי שאתה על כל צבעיך ונכבוש את העולם יחד!

73 בכל מילה ומשפט של לוי חבויים שנאה, זלזול ותעוב למדינה הציונית. מה עדיין מחזיק אותו בקרבנו? תשוקתו האדירה לחזות במו עיניו בחורבנה של מדינת היהודים ובתקומתה של פלסטין השלמה.  (לת) רואה נכוחה
  • 19:45
  • 15.04.12

74 במקום לירות בשליח, אולי תקשיבו למסר? מתבונן מבחוץ
  • 19:52
  • 15.04.12

אפשר לא להסכים עם גדעון בהרבה נושאים. אבל דיר בלאק, בכמה נקודות כואבות רק מטומטם או עיוור יחלוק עליו. האם יש פה מישהו שמכחיש שישראל היא מדינה שקיומה, יציבותה, ומעמדה בעולם כחברה לגיטימית במועדון האומות, מוטלים בספק בטווח הבינוני עד רחוק? יש מישהו שלא היה מעדיף לדעת בוודאות שילדיו יירשו ארץ יציבה ומשגשגת? יש מישהו שלא מפריע לו שהוא חי במדינה ללא גבולות מוגדרים, שמזה עשרות שנים משקיעה חלק ניכר ממשאביה הכלכליים והפוליטיים בניסיון להחליט מה לעזאזל לעשות עם חלקת האדמה הסמוכה שכבשנו שהיא אולי נכס נדל״ני קורץ אבל מה לעשות, מיושבת בכמה מיליוני בני עם אחר? לא צריך להיות שמאלן, אפשר גם להיות מתנחל או ליברמן ועדיין לחשוב שמשהו במצב הזה דפוק ומעורר ייאוש. אז אולי במקום להטיח ביקורת, תתחילו להציע פתרונות?

75 כל הכתבות של לוי דומות והוא רואה הכל שחורת! רחמנות על החבר...  (לת) רפאל
  • 19:53
  • 15.04.12

76 מצטער דוד
  • 19:54
  • 15.04.12

אבל זו לא המדינה בה נולדתי,גדלתי וגידלתי את ילדי.
התפוררות מןסרית,חברתית,מדינית?האם יש בכלל מדיניות בי"ל?זולת שנאה ופרנויה בכמויות,כמה חבל.

77 גדעון לוי - לטווח קצר (לכל היותר 50 שנה). מדינת ישראל - לטווח ארוך (לכל הפחות 500 שנה).  (לת) והרי התחזית
  • 20:25
  • 15.04.12

78 שיחה (לא כל כך דימיונית) אהוד
  • 21:38
  • 15.04.12

אז מה אתה מציע מר לוי ?
לוי - נסיגה חד צדדית
ואם הם יתחילו לירות על ישובים יהודים
לוי - נכניס בהם
אבל זה קרה בעזה
לוי - בעזה אנו אשמים
למה
כי אנחנו לא מבינים אותם ולא מכבדים את רצונם....

79 אכן מדינה לטווח קצר אבל אין קשר לפלסטינאים החרדים יביאו לחורבננו
  • 21:46
  • 15.04.12

צודק לוי שאין עוד מדינה במצבנו. בה אחוז גדל במהירות של בטלנים, פרזיטים ובורים.

80 הסמול הפאשיסטי עושה כל שביכולתו לחסל את ישראל  (לת) שולי
  • 21:50
  • 15.04.12

81 משתפ שין
  • 21:53
  • 15.04.12

צודקים נוסעי האוטובוס בדעותיך אתה בהחלט משתפ של אויבי ושונאי ישראל
משום מה לא שמענו ממך מילה וחצי מילה על הטבח ההנוראי המבוצע בסוריה כלפי אזרחים שלוים
בוש והיכלם לך עוכר ישראל

82 הילוד הזה שניקרא ישראל,סובל מ"הגנים" שהוטבאו,בכל רמ"ח אבריו! יהודי לא מיואש!
  • 23:01
  • 15.04.12

והטיפול של גיל הילדות,של האבות המקימים=שלא כבשו-שלא הרגו,
שלא הזיזו, קצת מה מקומיים שנקראים: פלסטינים!!רצו בית לשאריות הפליטה!
השאירו ירושה של כל הטעויות שישנן! האשם:הימין הקפיטליסטי ,בגין,נתנייהו!
ועוד כמה,"שקרנים"כאלו!!!!!!!!-העתיד השמאל.שעושה עבודות לשון,האיסלם!!

83 משמח אותי לקרוא תור כזה נועם
  • 00:50
  • 16.04.12

אם הדרך הכי טובה בשביל גדעון לוי להיות פסימי (הוא חייב הרי למחות על משהו) זה להגיד שבעוד 20 שנה יהיה רע אז אני לא מודאג. הרי ברור שכל מה שהוא אומר פה אלה שטויות (עוד פעם הדתיים משתלטים עלינו? לא נמאס כבר עם זה?) מכאן ברור שהעתיד של המדינה זוהר. נקודה מעניינת פה, גדעון התחלחל מהמתנחלים שקראו להרוג ערבים (כמובן מגעיל,גזעני, ובלתי נסלח) אבל אני חייב להגיד שהמסר שאני קיבלתי מהכתבה היא שגדעון רוצה לעשות להם בדיוק את זה. כל עוד השמאל והימין בארץ לא מוכנים לקבל את הלגיטימיות של דעות שונות משלהם אין לגיטימיות לאף אחת מהדעות. כל עוד גדעון לוי חושב שצריך להרוג מתנחלים, ובן גביר רוצה לשחוט מוסלמים, גדעון צודק ובאמת אין לנו עתיד.

84 מה מר לוי מצפה מאנשים שנוסעים ברכב ממוגן לוג
  • 02:33
  • 16.04.12

מה אתה רוצה מאנשים שנאלצים להגן על חייהם מהערבים, שהם יפנו את הלחי השניה. כל התאור הגזעני מתרחש באטובוס ממוגן.

85 ביבי , כלואי ה-14, בשעתו, אומר לאזרחים המדינה זה אני. לעומתו, אובמה ומנהיגי אירופה אומרים לאזרחיהם, המדינה זה אתם. וזה מה שעושה את ההבדל בין מנהיג בדמוקרטיה לכאורה הנשלט על ידי שוטמי דמוקרטיה פונדומנטליסטים השולטים בביבי, לבין מנהיג הפועל בדמוקרטיה היודעת להגן על עצמה. נו, ולך תחוקק חוקים שמגנים על דמוקרטיה עם אנשים כמו אלי ישי, גפני, דנינו וביבי עצמו. בעוד, ששלושת האיכותיים היחידים בכנסת ובממשלה, יעלון, בוגי ומרידור, שותקים שתיקת כבשים אחר שהפכו למוגי לב.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 08:01
  • 16.04.12

86 ביבי , כלואי ה-14, בשעתו, אומר לאזרחים המדינה זה אני. לעומתו, אובמה ומנהיגי אירופה אומרים לאזרחיהם, המדינה זה אתם. וזה מה שעושה את ההבדל בין מנהיג בדמוקרטיה לכאורה הנשלט על ידי שוטמי דמוקרטיה פונדומנטליסטים השולטים בביבי, לבין מנהיג הפועל בדמוקרטיה היודעת להגן על עצמה. נו, ולך תחוקק חוקים שמגנים על דמוקרטיה עם אנשים כמו אלי ישי, גפני, דנינו וביבי עצמו. בעוד, ששלושת האיכותיים היחידים בכנסת ובממשלה, יעלון, בוגי ומרידור, שותקים שתיקת כבשים אחר שהפכו למוגי לב.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 08:02
  • 16.04.12

87 ביבי , כלואי ה-14, בשעתו, אומר לאזרחים המדינה זה אני. לעומתו, אובמה ומנהיגי אירופה אומרים לאזרחיהם, המדינה זה אתם. וזה מה שעושה את ההבדל בין מנהיג בדמוקרטיה לכאורה הנשלט על ידי שוטמי דמוקרטיה פונדומנטליסטים השולטים בביבי, לבין מנהיג הפועל בדמוקרטיה היודעת להגן על עצמה. נו, ולך תחוקק חוקים שמגנים על דמוקרטיה עם אנשים כמו אלי ישי, גפני, דנינו וביבי עצמו. בעוד, ששלושת האיכותיים היחידים בכנסת ובממשלה, יעלון, בוגי ומרידור, שותקים שתיקת כבשים אחר שהפכו למוגי לב.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 09:52
  • 16.04.12

88 ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את השמאל והימין הקיצוני- מאותן סיבות שציינת.  (לת) טל
  • 10:15
  • 16.04.12

89 אז אוטובוס שלם צחק..... כמה הם? 0.0000001% מעם ישראל?  (לת) אופיר
  • 10:19
  • 16.04.12

90 ישראל מנודה בגלל אנשים כמוך בעיקר. שונא ישראל להכעיס  (לת) אופיר
  • 10:21
  • 16.04.12

91 לפי הנבואות של אנשי השמאל, בספטמבר האחרון השמיים היו אמורים ליפול, לא? משה
  • 11:26
  • 16.04.12

מצחיק אתי לקרוא שוב ושוב על נביאי השמאל, הפרנואידים מחוסר הגבולות והדמוגרפיה, המלתוזיאנים הישראלים המודרנים אשר מחשבים את קיצם לאחור בכל בוקר כאשר אחיהם באותה עת מסלסלים רצועות עור סביב הזרוע והמצח. הראשונים חושבים כמה רע היה וכמה רע יהיה והאחרונים חושבים כמה טוב היה וכמה טוב יהיה, וכמה אסור לפחד וכמה מגיע לנו לחיות כמו כל האומות תחת פיסת השמים הצרה הזו.

92 מר לוי- מס׳ נקודות למחשבה: סתם אחד
  • 11:53
  • 16.04.12

1. אותה סיטואציה, מיקום קצת שונה - אתה ועמיתיך נוסעים באותו אוטובוס אבל עם פלסטינים ומישהו לוחש משת״פים. איך זה היה נגמר?! 2. טעות גדולה בידך כשאתה מייחס למדינות אירופה תכנון וראיה עתידית. אין מדינה אירופאית אחת שיודעת איך ומה לעשות עם נושא ההגירה שכבר שינה לחלוטין את אופי הערים המרכזיות בהן !!! ראה מערכות הבחירות בצרפת בימים אלו. 3. בוא נמשיך את קו מחשבותיך- איך באמת תראה המדינה שלנו בעוד x שנים במידה ונכריז באופן חד צדדי (או בתיאום מלא) על שלום אמיתי הכולל היענות למרבית תנאי הפלסטינים וערביי המדינה. האם הילדים שלך יוכלו לנהל אורח חיים דומה אפילו קצת למה שקורה היום? 4. סתם מבט כללי החוצה- מצריים, תימן, עירק, סוריה, לוב, אפגניסטאן, לבנון (בלי להזכיר את אירן): בוא ונמצא מכנה משותף לכולן באופן הכי כללי שיש...

93 המאמר מעלה שאלות מעניינות ועזבו אתכם מהפן הפוליטי חופש
  • 13:13
  • 16.04.12

יש כלכך הרבה שאלות לטווח הרחוק שאין מי שיענה עליהן, או לפחות ינסה לתכנן משהו בכיוון.
לישראל אין תוכנית לטווח הרחוק, היא מתנהלת בצורה אימפולסיבית.
באמת שזה לא קשור לימין או שמאל (שאגב, אני מוצא את ההתייחסות במאמר לעניין די מיותרת), יש שאלות הרבה יותר חשובות ומהותיות שלא נשאלות.

כיצד יראה תקציב המדינה כשיהיה פה רב חרדי וערבי? איך זה ישפיע על מערכת החינוך? למשל.
יש עוד הרבה שאלות שאף אחד לא מתעסק בהן...כי למי יש זמן לזה כשהוא עסוק בלשרוד?

94 מי שמקדש את העכשויזם בלי לחשוב על העתיד אלו אתה ושכמותך. כולה רעיונות אוטופיים של פתרונות מידיים שמביאים אסונות ושכול בטווח הארוך. הסכמי אוסלו, בחירות "דמוקרטיות" לפלסטינאים, ההתנתקות וכך הלאה.  (לת) צבי
  • 13:20
  • 16.04.12

95 המלצה חמה ביותר למערכת אתר הארץ אקס קליבר
  • 19:37
  • 17.04.12

נא להגביל את מספר התוים שניתן להכניס לכותרת התגובה.
המצב בו כל זב מקלדת רושם מגילות באותיות בולד (=צעקה רמה) בכותרת הוא, למצער, בלתי מקובל ובלתי מנומס לחלוטין.
תודה

פרוייקטים מיוחדים