מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ירדן אינה רוצה בפלסטינים

ירדן מונעת את כניסתם של יותר מ-1,000 פלסטינים, התקועים לאורך גבול סוריה-ירדן, אף שאישרה ל-100 אלף פליטים סורים להיכנס לתחומה. מעריכים כי בסוריה גרים חצי מיליון פליטים פלסטינים ומן הסתם, הדבר האחרון ששליטי ירדן רוצים הוא לתת להם לעבור לתחומה. שליטי ירדן סבורים כי קיימת אצלם בעיה דמוגרפית, ופלסטינים נוספים אינם רצויים בירדן.

איננו מדינה פלסטינית, חוזרים ואומרים דוברים ירדנים. הטענה העולה מפעם לפעם, שירדן היא פלסטין, נחשבת בעמאן לתעמולה נגד המשטר. כמה השתנו הדברים מאז שלח המלך עבדאללה הראשון את הליגיון הירדני, בפיקודם של קצינים בריטים ומצויד בנשק בריטי, לחצות את הירדן ב-1948. עם תום המלחמה סיפח המלך את אזור ירושלים ואת יהודה ושומרון, שכבש הליגיון, העניק לתושבי המקום אזרחות ירדנית, והפך את הפלסטינים לרוב בירדן. בעיני מנהיגות הפתח, ירדן אכן היתה פלסטין, ולכן ב-1970, ב"ספטמבר השחור", ניסה הארגון להשתלט על המדינה.

אפשר להיזכר בניידות הגבולות ובשינויי הזהויות הלאומיות במזרח התיכון, כשחושבים איך נולדה לפני 90 שנה הישות הידועה כיום כממלכת ירדן. ב-1921 מיהר שר המושבות הבריטי וינסטון צ'רצ'יל ונסע מלונדון למזרח התיכון, ובפגישה בירושלים עם האמיר עבדאללה, בנו של שריף חוסיין ממכה - הציע לו את שטח ארץ ישראל שממזרח לירדן, שלושה רבעים של האזור שאמור היה לשמש בית לאומי לעם היהודי. צ'רצ'יל הבטיח לו, שבניגוד למנדט של חבר הלאומים, שטחים אלו יישארו סגורים בפני מהגרים יהודים, שלא יורשו להתיישב באזור.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים והפרשנויות ישירות אליכם

בעקבות הצעה נדיבה זו על חשבון העם היהודי התקבל ב-1922 הספר הלבן של צ'רצ'יל, שהכריז כי "נשמעו הצהרות ללא סמכות, כאילו המטרה היא ליצור פלסטינה שכולה יהודית. אמרו שפלסטינה תיהפך ליהודית כמו שאנגליה היא אנגלית. ממשלת הוד מלכותו רואה ציפיות אלה כבלתי מעשיות, ואין לה כל כוונות כאלה". הכרזה זו סימנה את ראשית נסיגתה של בריטניה מהתחייבותה, כפי שבאה לידי ביטוי בהצהרת בלפור, ומחובותיה על פי המנדט של חבר הלאומים.

מה שהחל כאמירות של עבר הירדן נהפך במרוצת הזמן, תחת החסות הבריטית, לממלכת עבר הירדן. ב-1949 שונה שמה לממלכת ירדן, וכך נולדה האומה "הירדנית".

באינתיפאדה הראשונה ניתק המלך חוסיין את הקשרים המשפטיים והמינהליים עם יהודה, שומרון ומזרח ירושלים. ב-2009 התחיל בנו, המלך עבדאללה, בתהליך ביטול אזרחותם הירדנית של פלסטינים. ועדיין הפלסטינים הם רוב האוכלוסייה בירדן, והיתר הם שבטי בדווים. אם מקבלים את הטענה, כי הבדווים בישראל הם פלסטינים, אזי אפשר להתייחס לכל אוכלוסיית ירדן כאל פלסטינים. ואז, המציעים להקים מדינה פלסטינית ביהודה, שומרון ועזה, בעצם קוראים להקמת מדינה פלסטינית שנייה - כפי שקיימות היום שתי מדינות קוריאה.

הממסד הביטחוני הישראלי מתנגד לפתרון "ירדן היא פלסטין", ובצדק. צבא ירדן ושירותי הביטחון שלה מתמודדים ביעילות עם גורמים החותרים תחת משטר המלך, שיהפכו את ירדן למדינה פלסטינית. הם משתפים פעולה עם ישראל במאבק בטרור ומסייעים לשמור על השקט בגבול ישראל-ירדן. ישראל אינה מעוניינת בהשתלטות פלסטינית על ירדן.

ואולם, ייתכן שהמלך עבדאללה מנהל מלחמה אבודה. יש כאן גל דמוגרפי שאולי כבר איננו הפיך.

Read this article in English: Palestinians are not wanted in Jordan




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מתי הבריטים טענו ששטח ירדן יהיה ליהודים? חיפשתי חיפשתי ולא מצאתי
  • 06:41
  • 17.04.12

בהצהרת בלפור לא כתוב גודל השטח, בסייקס פיקו דווקא הבריטים אומרים במפורש ששטח ירדן יילך לערבים ובשנת 1919 היהודים ביקשו ששטח ישראל יהיה קטן יותר מישראל וירדן ביחד...למה הם ביקשו כזה דבר אם לטענת ארנס הוצע ליהודים יותר? למה הבריטים דחו את ההצעה הזו?

  •   חבר הלאומים, לא הבריטים לוי
    • 11:31
    • 17.04.12

    חבר הלאומים קבע את גבולות המנדט ואת מטרתו וגם קיבל את הצהרת בלפור כמסמך מחייב. אנגליה שלטה בפלשתינה לא מתוקף היותה כובש זר אלא מתוך סמכות אפוטרופסית שניתנה לה על ידי חבר הלאומים. כאשר אפוטרופוס מקבל לידיו רכוש לצורך מטרה מסוימת (הקמת בית לאומי לעם היהודי), האם זה ראוי שהוא משלם את חובותיו ומקדם את האינטרסים הפרטיים שלו עם הרכוש שהופקד בידיו? ירדן היא המדינה הראשונה במאה ה-20 שאסרה על יהודים להתיישב בתחומה. חוק האזרחות הירדני עדיין קובע שיהודי אינו יכול להיות אזרח ירדני.

  •   עלפי ארנס הקולינאליסט, העולם היה שייך לבריטים והם הבטיחו את שני עברי הירדן ליהודים. עזבו אותכם הבטחות אלהויות ושאר מיני אגדות עם, הבריטים בכבודם ובעצמם (גנטלמנים אמיתיים, לא כמו החברים של פרופ' ארנס ממרכז הליכוד) הם שנתנו את הארץ ליהודים. הירדנים החוצפנים עוד מעיזים לדבר? חוצפה  (לת) איש חכם מאוד ארנס. חוכמתו ידועה בכל העולם.
    • 17:35
    • 17.04.12

  •   ברור, הבעיה היא בארנס, ולא בעובדה ההיסטורית שהבריטים היו אלה שקבעו את הגבולות במזרח התיכון ואף יצרו מדינות יש מאין, כשירדן היא דוגמא מובהקת לכך  (לת) אבל למה לתת לעובדות להטרידך, גאון שכמותך?
    • 01:31
    • 18.04.12

02 מישה ארנס, פרופסור ???? משה
  • 06:50
  • 17.04.12

האיש הוא בעל תואר שני (MIT) עבד כמה שנים ברפאל ןלימד שנה אחת בטכניון. על בל אלה קיבל תואר פרופסור שהוא ממשיך להשתמש בו בכול הזדמנות. מר ארנס כמי שהגיע מארה"ב אתה ודאי יודע שהתואר פרופסור ניתן רק למרצים בכירים במוסדות להשכלה גבוהה בארה"ב ועם הפסקת עבודתך שם אתה מפסיד את התואר. בשורה התחתונה הפסק להתגדר בתואר שאינו שלך

  •   מה אתה רוצה? הוא פרופסור! חיים
    • 11:49
    • 17.04.12

    מה אין פרופסורים בארץ? או שזה חדש שפרופסור נקרא כך גם לאחר עוזבו את האוניברסיטה? אז מה אם בזמנו דוקטורט לא היה תנאי לכך.

  •   די עם השטויות! ארנס איננו פרופ', מעולם לא שימש כפרופ' ולעולם כבר לא יהיה כזה!! מדובר היה בהתחזות! לא כל אדם שמלמד במוסד אקדמי זכאי להקרא פרופ', ולדעתי ארנס גם לא לימד כלום!  (לת) פרופ' מן המניין
    • 14:57
    • 17.04.12

  •   לא מדויק. יניב
    • 16:00
    • 17.04.12

    פרופסור הוא מינוי, ולא תואר. לכן מי שכבר אינו מלמד במוסד להשכלה גבוהה, אין לו מינוי - כבר אינו יכול להשתמש בכינוי פרופסור. אלא אם כן הוא יצא לגמלאות כפרופסור והמוסד נותן לו מעמד של פרופסור אמריטוס.

  •   אתה מתאר את הנורמות בישראל או את מה שהיית רוצה שיהיו הנורמות?  (לת) חיים
    • 18:38
    • 17.04.12

  •   He was a professor of mine in the technion, in 1971-72, and a pretty good one Ex student
    • 01:21
    • 18.04.12

    Although he was fairly ideological even then-- he gave good grades mostly to those whose conclusions were similar to his (he taught Systems Analysis). But he was not a bad teacher. There were some worse ones. But clearly his political analysis today is clear-sighted. He perhaps should have gone to Political Science, or to History. His brain sure bends this way

03 עבדאללה מפחד ממדינה דו לאומית ורוב פלסטיני, ארנס לא ערן ברין
  • 07:51
  • 17.04.12

ואולי, אם חבר הלאומים ובלפור הכירו בשטח שממזרח לירדן כחלק ממדינת היהודים, אולי יש מקום לממש זכות זאת ולכבוש/לשחרר גם חלק זה של המדינה. מה עוד שבחלק זה ישבו שניים וחצי שבטי ישראל.

  •   היטב אתה יודע שאין צורך "לכבוש/לשחרר" את עבר הירדן, אלא לוותר עליו בלבד, למען תוקם בו מדינה דמוקרטית פלסטינית שתהיה הצעד הראשון לפתרון הסכסוך.  (לת) אינפיניטי
    • 11:43
    • 17.04.12

04 פרובינקיה ערביה חיים
  • 08:27
  • 17.04.12

מדוע לא לחזור לימי השלטון הרומאי.? הם ידעו להפריד בין פרובינקה גודיאה לבין ערביה. אלפיים שנים אחורה היו פה שתי פרובינקיות שהוכרו על ידי השליט הרומי כנפרדות. עם כל הכבוד למלך יש רק כתר....

05 ארנס-האם שכחת שאתה הוא זה ששמת לאל את האפשרות שירדן תיקח אחריות על השטחים? מיד לאחר מלחמת ששת הימים, עלתה ההצעה הזו על הפרק, וחוסיין הסכים לשלום תמורת שטחים: גם היינו נפטרים מהשטחים, וגם מקבלים שלום. אבל ישראל סרבה, ופספסה את ההיזדמנות. ואילו בלונדון ב-87, סגר פרס הסכם דומה עם חוסייין ואז היית זה אתה, מר ארנס, שהיכשיל את זה. אז אתה אכלת בוסר, ושינינו תיקהנה. אבל עעשיו זה שאתה בא על זה בטענות? זה ממש מוזר.  (לת) שאול
  • 08:39
  • 17.04.12

  •   שאול, אתה יכול להמציא היסטוריה "כבקשתך", אבל ישראל יצחק
    • 14:51
    • 17.04.12

    ממש התחננה שהערבים יקחו חזרה את מה שנכבש / שוחרר ב- 1967 תמורת הסכם שלום, ודוקא הערבים (המצרים לגבי רצועת עזה, והירדנים ביו"ש) סורבו בתוקף! חוסיין ידע יפה עם מי יש לו עסק (ספטמבר השחור, זוכר?) ואמר תודה, אבל א תודה! לא הייתה שום "הזדמנות" לשלום - ועובדה שהשלום עם ירדן נחתם למרות שיו"ש נשארה "בחוץ", וכנ"ל גם מצרים ורצועת עזה.

  •   נידמה לי מוישה יענקל
    • 15:28
    • 17.04.12

    שאי שם בסביבות שנות השישים התקיימה איזו ועידה לא כול כך חשובה שהחליטה על שלושה לאוים שלאורם יש לבקר את מדיניות ממשלות ישראל מאז 1967.

  •   אז לא עושים הסכם שלום אלי
    • 17:06
    • 17.04.12

    טעות טרגית. במקום שירדן תהיה פלשטין ישראל תהפוך לפלסטין אם נרצה או לא. לצערי כמובן

  •   זה פשוט לא נכון. בכלל, חיכינו לטלפון, שיתחננו קצת.  (לת) אחת שעוד זוכרת
    • 20:26
    • 17.04.12

06 ההתנגדות בממסד הישראלי היא טעות חמורה ירדן היא פלסטין
  • 08:45
  • 17.04.12

המשטר הירדני משתף פעולה עם ישראל (בצורה מוגבלת) רק משום שזהו אינטרס של המשפחה ההאשמית. בעיתונות ובדעת הקהל בירדן היחס לישראל הוא כאל אויב, ואין שום כוונה לשנות זאת. אם המדינה הזו תיקרא "פלסטין" לא יהיה הרבה הבדל. הרי גם הרש"פ "משתפת פעולה" עם ישראל בדיכוי הטרור. לעומת זאת יש לישראל אינטרס קיומי למנוע הקמת מדינת נקניק "פלסטינית" בגדה שתהיה קוץ בישבן לכל הנוגעים בדבר. יש לספח את שטחי C לישראל, לקבוע את גבולות המדינה, ולהניח לפלסטינים לפתור את הבעיה שלהם כפי שירצו. ירצו - יאכלו (את ירדן). לא ירצו - לא יאכלו.

07 אם כן הפתרון לכיבוש הישראלי, בעיית הזהות הלאומית הפלסטינית, הבנייה בשטחים, והתור בקןפת חולים הוא להאשים את הירדנים, כן?  (לת) י.
  • 08:58
  • 17.04.12

08 חסד עשה עימנו צ'רצ'יל שר המושבות
  • 09:22
  • 17.04.12

בכך שקרע את עבר הירדן המזרחי ממדינת היהודים. אחרת היינו "זוכים" בעוד עשרות רבות של אלפי דונם של מדבר, מאוכלס בעוד כמה מליונים של אוכלוסיה עויינת של פלסטינים ובדווים. מה לדעת הכותב המלומד ("פרופסור") הפסדנו בזה שלא קיבלנו את השטח הזה? ונא לזכור - עבר הירדן מעולם לא היה מטרה התיישבותית ליהודים, כך שלא היתה לצ'רצ'יל שום בעיה להבטיח את מה שאולי אכן הבטיח: מתיישבי העליה הראשונה והשניה, לפני 1921, לא הקימו אף לא יישוב אחד בעבר הירדן - ולמעשה אף לא בגדה המערבית (יהודה ושומרון)! חומר למחשבה..... ונניח שאכן הדמוגרפיה תעשה את שלה בעבר בירדן המזרחי (כפי שתעשה את שלה גם בצד המערבי של הנהר) וירדן תהיה למדינה פלסטינאית הלכה למעשה - מה אז? ישראל תמשיך לשלוט באותם פלסטינאים החיים תחת שלטונה ולא תעניק להם זכויות אלמטריות - לבחור ולהבחר למוסדות השלטון? או שתבצע טרנספר של האוכלוסיה? או שתעביר את השטח עם התושבים לשלטון ירדני, ונקבל מדינה פלסטינאית גדולה, במקום מדינה פלסטינאית קטנה וחלשה ומדינה ירדנית לא פלסטינאית , די ידידותית. מה עדיף?

  •   אף אחד לא חזה את רצח יהודי אירופה, ולכן היה זה אך הגיוני שארץ ישראל השלמה תהיה בידינו כדי לאכלס את מיליוני היהודים שהיו מוסיפים לבוא ללוא השואה. אני מאמין שלולא השואה היו בארץ ישראל עוד כ-3,4 מיליון יהודים מכל רחבי אירופה.  (לת) שוזי
    • 17:15
    • 17.04.12

  •   אסון עשה עימנו צרציל לא חסד אסף
    • 17:49
    • 17.04.12

    ללא קריעת ארץ ישראל/פלסטין המזרחית היה ניתן ב48 לחלק את הארץ נוסח הודו פקיסטן (כולל טיהור אתני של שני המדינות) לפלסטינים היה החלק המערבי וחלק מהגדה המערבית ולנו את השאר.
    שלום ויחסים טובים לא היה אבל היה פתרון

  •   עבר הירדן הייתה מטרה התיישבותית ברורה שלנו, לכן חכרנו שם מאה אלף דונמים פעם אחר פעם, עד מלחמת העולם והשואה.  (לת) בן גיוריון, דוד בן גוריון
    • 19:36
    • 17.04.12

  •   אשרי המאמין... שר המושבות
    • 01:41
    • 18.04.12

    1. רוב יהודי אירופה לא היו באים לישראל ללא השואה

    2. גם אם היו באים לא היה רוב יהודי באיזור שהיה כלול במנדט.

    3. יש די והותר שטח לאכלוס כל היהודים שרוצים לבוא לישראל (כלומר +/- אילו שכבר בישראל....) ואילו שהיו באים אלמלא השואה, בנגב.

  •   איזה חילופי אוכלוסיה אתה מציע? שר המושבות
    • 02:29
    • 18.04.12

    אתה חושב שערביי יפו, חיפה, עכו, רמלה, לוד ומאות כפרים היו עוברים לעבר הירדן או לגדה המערבית מרצון? הצחקת אותו...
    היה צריך להעביר אותם בכח (כלומר לטרנספר) ואין צורך לומר שזו אפשרות הזויה לשעתו (וכנראה גם עתה), או לתת להם זכויות שוות ואז הייתה קמה מדינה דו-לאומית במקרה הטוב, או עם רוב ערבי במקרה הפחות טוב.

09 כמה מדינות ערב צריך? דוד
  • 10:44
  • 17.04.12

אין בזה דבר ״ירדנים״ וכמובן שאין כזה דבר ״פלסטינים״, והדבר לא נאמר כדי לפגוע במישהו. נשאלת השאלה שוב, כמה מדינות ערב צריך על הפלנטה? ובאיזה זכות מגיע להם עוד ועוד ״מדינות". הגיע הזמן לתת תשובה לשאלה הזאת!!הרי בקרוב ירצו גם את סיציליה וספרד וכו׳. ניתן וצריך לשים סוף לכיבושים האינסופיים של הערבים. מכאן ועד אינזונזיה (כולל) זה בהחלט מספיק.

10 חוזרים לירדן היא פלשתין? משאלת לב שהממשל האמריקאי והקהילה הבנלאומית אריק
  • 10:50
  • 17.04.12

דוחים על הסף.
הפתרון מתחת לפנס לקבל את היוזמה הסעודית חזרה לגבולות 67 ומזרח ירושלים שלום עם כל ארצות ערב והתקבלות לאיזור. יקח זמן גם זה יקרה.
כל דבר במועדו. 1977-2012 השנים האבודות של ישראל תחת הליכוד מדלדל הרוח של המדינה.

11 הכל נכון חוץ מהסייפא: ירדן חייבת להיות במעגל הפתרון לבעיה כי אין שום סיכוי לפתרון שתי המדינות הידוע לשימצה. רק הענקת אזרחות ירדנית מלאה לערביי יו"ש, שתשולב בתושבות ישראלית מוגבלת ומתוחמת לשטחי A היא שתביא להרגעת הסכסוך. חבל שארנס, ישיר ובהיר בד"כ, איננו מבין זאת.  (לת) אינפיניטי
  • 11:40
  • 17.04.12

12 ירדן, כמו גם לבנון ופלסטין "נולדו" בהסכמי סייקס-פיקו, אותם הסכמים "הולידו" עוד הרבה מדינות, והם למעשה המקור העיקרי לסיכסוכים במרבית העולם. הקוסם מהצפון
  • 11:55
  • 17.04.12

הצרפתים והבריטים חילקו בינהם את שלל מלחמת העולם הראשונה, הם שירטטו ויצרו מדינות חדשות באפריקה, באסיה ובמזרח התיכון, המדינות הללו מכילות עמים שנשלטים על פי רוב ע"י קבוצות מיעוט על קבוצות אתניות אחרות. הדבר מוביל למלחמות ומריבות פנימיות רבות ומלחמות בין המדינות. כך למשל כווית נולדה מתוך עיראק. וירדן, לבנון ופלשתין (מאוחר יותר ישראל) נולדו מתוך סוריה. לכן, ירדנים, לבנונים ופלסטינים הם במקורם סורים. וזאת גם הסיבה שישנם יהודים ממוצא סורי אבל לא כאלו שמוצאם הוא ירדני או לבנוני...
ארנס, תמשיך לכשכש בכלב, העם שלך עיוור ויקנה את כל מה שתמכור לו.

13 אם ירדן אינה רוצה בפלסטינים ואנחנו איננו רוצים בפלסטינים. הפתרון מאוד פשוט: עצמאות לפלסטינים הינשוף
  • 11:58
  • 17.04.12

המסקנה הפשוטה והטריוויאלית

  •   מה שטריוויאלי הוא שהפלסטינים רוצים קודם את יו"ש, אחר כך את הגליל, אחר כך את הנגב, אחר כך את ירדן, ואחר כך את מה שנשאר. אלמנטרי, ינשוף, אלמנטרי.  (לת) אינפיניטי
    • 16:01
    • 17.04.12

14 בסוף הפלסטינים יתגברו על ההאשמים בירדן, ואז יקרה בדיוק מה שקורה עכשיו במצרים - העם הפלסטיני יאשים את ההאשמים בקשירת קשר עם ישראל נגדם (ובצדק), בדיוק כפי שהעם המצרי מאשים כעת את השלטון המודח (אולי גם זה בצדק, לא יודע - במקרה הירדני העובדות הרבה יותר ברורות: שת"פ ישראלי-האשמי למניעת מדינה מהפלסטינים, תוך העמדת פנים של שני הצדדים).  (לת) נ
  • 16:17
  • 17.04.12

15 צירוף מקרים מצער, גם הימנים הישראלים לא רוצים אותם, אבל חומדים את אדמתם  (לת) צבי
  • 16:43
  • 17.04.12

16 האם המלך עבדללה העמיד את עצמו איפעם לבחירה? משה א
  • 17:41
  • 17.04.12

גורלה של ירדן לא יהיה שונה מזה של שכנותיה ענין של זמן ותו לא

17 צודק, אבל... הירוקה
  • 17:54
  • 17.04.12

מי רוצה את הפלסטינאים. גם אסד וגם חוסיין, מלך ירדן, ואף נאצר לא רצה אותם. להיפך הם טבחו בהם. השגיאה והכשלון הגדולים של בגין, שהוא לא עמד בתוקף להחזיר את עזה. היה זה שלום של פיאסקו, אומלל ולא מוצלח..

18 בגל הדמוגרפי הפלש' ישטוף את ירדן וגם את ישראל-אם לא נעשה משהו מיכל מירושלים
  • 19:37
  • 17.04.12

כשם שהגל הדמוגרפי המוסלמי ישטוף את אירופה

19 ירדן היא בלסטין המזרחית הערבית, ישראל היא פלסטין המערבית היהודית, אין צורך בבלסטין שלישית שתהיה ערבית לאו
  • 19:45
  • 17.04.12

מה יש פה לצנזר?

20 שעור היסטוריה מאלף. נכון מא' עד ת'. מה שארנס שוכח לספר הוא שבתקופה שהוא היה שר שלטה הטענה שירדן היא פלסטין בעיקר במפלגה שהוא כיהן בה כשר הביטחון.  (לת) יוסלה
  • 20:48
  • 17.04.12

21 השאלה היא לא אילו עמים נמצאים ואיפה, השאלה היא מה יהיה מעמד הפלסטינים בשטחים א
  • 00:10
  • 18.04.12

הפלסטינים בשטחים צריכים לקבל את אזרחות המדינה המושלת בשטחים. השאלה היחידה היא, האם תהיה זו פלסטין, או ישראל?

פרוייקטים מיוחדים