המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

עלייה? מה פתאום

העלייה מעולם לא היתה בראש סדר העדיפויות של יהודי ארצות הברית. אבל בעת שמדינת ישראל מציינת 64 שנים לקיומה, כל עניין העלייה נעלם לגמרי מהשיח הקהילתי. היא איבדה אפילו את המשמעות שיוחסה לה בעבר, כמלטפת את המצפון של היהודי החי לו בגולה, שבע ומדושן עונג. הנושא נמוג, הן כחזון וכיעד לעתיד הראוי להתייחסות, והן כרעיון מופשט לצורכי חינוך.

העלייה כלל אינה מוזכרת ברשימת הנושאים לדיון בכינוסים יהודיים, ומקומה לא יכירנה במפגשים שיוזמים ומקיימים ארגונים ומוסדות המתהדרים כציוניים ומבקשים תמיכת הקהילה כמי שמטפחים יחסי קרבה לישראל.

שרים ובכירים מישראל המופיעים באירועים יהודיים חדלו זה כבר מלהזכיר בנאומיהם את חובת העלייה, והם נזהרים אפילו מאזכור המלה עלייה במשמעותה הסמלית.

הסוכנות היהודית, פעם מלה נרדפת לפעילות לעידוד עלייה וסיוע לעולים, עקרה באופן רשמי ומוצהר את המונח "עלייה" מסולם העדיפויות שלה. על פי החלטה של יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי, הסוכנות עוסקת כעת אך ורק במאמץ לקרב את יהודי התפוצה לישראל ובהחדרת "ערכים ציוניים" לקהילות.

ארגון "נפש בנפש", המנסה למלא את החלל בתחום העלייה שהשאירה הסוכנות היהודית, פועל בארצות הברית בצנעה ובתנאים מוגבלים, כמי שבוש להיחשף כמעורב בעיסוק בלתי מקובל ולא אופנתי בקהילה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים והפרשנויות ישירות אליכם

"נפש בנפש" מעלה לישראל מדי שנה כאלפיים עולים מצפון אמריקה. העובדה שבחלקם הגדול הם דתיים, אין משמעה שהחליטו לעלות כתוצאה מהטפות לעלייה ששמעו מרבנים ומאישים דתיים. אם בשולי הקהילה האורתודוקסית נשמרת ומתגשמת בקרב מיעוט קטן השאיפה לעלות, הרי זה למרות השתיקה המוחלטת שלח את ההנהגה הדתית באמריקה בכל הנוגע לעלייה. הדור הקודם של רבנים עוד נהג לדבר ולדרוש על מצוות יישוב הארץ. כיום רבנים ודמויות המקובלות כמשפיעות במגזר האורתודוקסי בארצות הברית, חדלו לגמרי מלהזכיר את עניין העלייה בדרשותיהם.

נראה כי היעלמות אידיאל השיבה לציון מסדר יומה של הקהילה היהודית הגדולה, נתפשת לא כמשבר או בעיה, אלא כתופעה שיש להתרגל אליה ואין טעם במאמץ לשנותה. כתב העת של הארגון היהודי הגדול והוותיק "בני ברית" פירסם בגיליונו האחרון כתבת תחקיר על "מצב העלייה". מהכתבה עולה תמונה עגומה של הידרדרות מעמדה של העלייה כשאיפה פרקטית בהוויית עולמם של יהודי אמריקה, והיא מלווה בהערכה כי אין סיכוי לשינוי כלשהו בהתייחסותם של היהודים שם אליה.

בסקרים הבודקים באחרונה את הלכי הרוח בקרב הציבור היהודי, אין אף לא שאלה אחת הנוגעת להתייחסות היהודים לעלייה ארצה, או לדעתם על ישראל כמקום לחיות בו. "מוטב כך", אמר עסקן קהילתי ותיק. "הבזיון לקהילה ולישראל היה גדול אם הסקרים היו חושפים את עומק ההתנכרות לרעיון העלייה בקרב יהודי אמריקה".

לא זאת, אף זאת: נציגים מישראל שהופיעו באחרונה בפני קהלים יהודיים בניו יורק נדהמו מהתגובות וההערות שהופנו אליהם. מתברר שהאיום האיראני והחששות מהקשחה במדיניות הבית הלבן לאחר הבחירות, אינם בראש סולם דאגותיהם של היהודים.

באחד הסקרים האחרונים בקרב יהודים, רק 4% מהנשאלים אמרו כי ישראל היא מרכיב בשיקוליהם למי להצביע. עסקנים בכירים, מקומיים וישראלים, המופיעים בפני קהל יהודי בבתי כנסת ובמרכזים קהילתיים, מספרים שמה שמציק לשומעיהם הוא תדמיתה הרווחת של ישראל כמדינת כיבוש. הם מאוד לא אוהבים את מה שנראה להם כהסתגלות של רוב הישראלים להעדר כל תהליך מדיני מול הפלסטינים, והשאננות בישראל לנוכח התמסמסות הסיכויים להסדר.

ישראלי שסיים הרצאה ארוכה שבה הסביר את האיום של איראן גרעינית על ישראל, הופתע מזרם השאלות של מאזיניו היהודים, על מה שהללו הגדירו "החוקים האנטי דמוקרטיים המתקבלים בכנסת של מדינת היהודים". אחד השואלים ציטט מנהיג של ארגון יהודי מרכזי שהגיב על הפגנות המחאה בישראל: "עוני יש בכל מקום, אבל על התנכלות ופגיעות בערכים דמוקרטיים אסור לשתוק".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נגב משה
  • 05:50
  • 23.04.12

נתניהו כל הזמן מזהיר שישראל היא גטו שעלול להוביל לאושוויץ אם הפצצה של חיל האוויר באירן לא תצליח. איזה יהודי שפוי ירצה לעלות לישראל במצב זה? דבריו והתנהגותו ההיסטרית של נתניהו עלולים להבריח גם ישראלים רבים

  •   הם לא רק עלולים הם כבר מבריחים יוצא לשנת שבתון עם אופציה
    • 21:00
    • 23.04.12

    זו לי הפעם השלישית והפעם הזו (ובגילי) מתגנבות המחשבות. ברור לי שאחזור אבל עצם המחשבה שלא עלתה על דעתי קודם, זה משהו חדש.
    הפרדוקס הוא שהורי עלו לארץ מארה"ב כאשר הייתי בן 11.

02 יש עדיין יהודים שפויים בעולם-והם לא כאן. בריאות הנפש
  • 06:08
  • 23.04.12

מבינים שאפשר לחיות-וטוב.

03 על הקהילות היהודיות בעולם להתחזק לקראת פליטים מישראל . לא מספיק שחציו של העם היהודי בסכנה במיזרח התיכון ?!  (לת) ג'וני
  • 06:47
  • 23.04.12

04 לא פלא שהעלייה כמעט ונפסקה. מי רוצה לעלות למדינה כובשת ומדכאת עם אחר אשר ילדיו עלולים להיהרג לשווא על מזבח ההתנחלויות?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:01
  • 23.04.12

05 מה הפלא? הם קוראים את דברי הסילופין שבמהדורה האנגלית של עיתון השמאל הקיצוני ומתבלבלים נוכח שפע הכזבים המורעפים עליהם.  (לת) ג'ונתן
  • 07:17
  • 23.04.12

06 שיחיו שם בכיף אבל ללא הטפות מוסר ואף למעלה אבי
  • 07:20
  • 23.04.12

גם שם לא חסרים סיפורים עם מערכת הביטחון שלהם. חוץ מזה, יש להם שם חיים נוחים בדר"כ וזו הסיבה שאין להם תחושה שעדיף להם לבוא דווקא לישראל.

  •   הבלים של ביבונים. אסור לשכוח שכאן מתנהל שלטון כיבוש מפלה וגזעני ושיש כאן יחס גרוע לאזרחים ערבים ומזרחים ושיש כאן אלימות רבה ועוני רב יונה קורח
    • 15:37
    • 23.04.12

    אז מה יש לחפש כאן?????

  •   יש לי חדשות בשבילך יונה כורח. גם היחס לאשכנזים גרוע. היגענו לאיזון מלא וכולם דופקים את כולם ככל יכולתם.  (לת) אלימלך שטיינוורצל
    • 21:03
    • 23.04.12

  •   נו ושם יש רפובליקנים שחלק מהדברים שהם אומרים לא תשמע אפילו מנציגי מפלגות חרדיות, ושם יש פשיעה גבוהה בהרבה מבישראל, ושם יש 6 או 7 מיליון אסירים, ושם יש גזענות כלפי שחורים, יהודים, היספאנים ואחרים, ושם יש גם כו שכבה רחבה מאוד של עניים, ושם יש הגירה בלתי חוקית מאמריקה הלטינית במיליונים, ושם יש קפיטליזם דורסני אף יותר מכאן, אז, על אותו משקל, "מה יש להם לחפש שם"?  (לת) שלום
    • 21:26
    • 23.04.12

07 למרות זאת... תנועת הצופים מעלה יותר מ-300 צעירים שמתגייסים לצה"ל בכל שנה צופה מהצד
  • 07:23
  • 23.04.12

אין ספק שהכתבה רק מצביעה על עוד שלב בשינוי בסולם הערכים של החברה הישראלית, אבל לפחות הגידול במספר הצעירים שעולים במסגרת "גרעין צבר" של הצופים הוא נקודת אור בפשיטת הרגל הערכית שלנו.
ההפרטה שעשתה המדינה גם בתחום העלייה והעברת האחריות עליה לארגון פרטי כמו "נפש בנפש" היא בושה.

  •   וואו! לעשות את כל הדרך הזאת בשביל להיות שומר טאמבל של היהודים המשיחסטים בגבעות של חברון  (לת) כל הכבוד לצופים..... ממש הישג אדיר ליהדות העולמית....
    • 14:15
    • 23.04.12

  •   לכמה מהם יש כיפה על הקודקוד, ופנטזיות דתיות על גאולה ומלכות ישראל בראש?  (לת) כאלה אל תספור בבקשה.
    • 14:29
    • 23.04.12

  •   אגב 99% מהם הם בנים של יורדים  (לת) כל הכבוד לתנועת הצופים
    • 16:35
    • 23.04.12

08 "עלייה" לישראל היא ירידה: בטיב החינוך המוקנה לצאצאים, במידת הביטחון האישי, ברמת המחייה, באיכות ההנהגה ותקשורת ההמונים. אמור מעתה: המדבר על "עלייה" הוא מאחז עיניים.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 07:37
  • 23.04.12

09 מר שמיר,יהודי ארה"ב יודעים לקרוא?יש להם טלוויזיה? אז איך שירצו לבוא הנה?  (לת) יהודה
  • 07:53
  • 23.04.12

10 יהודי ארה"ב מעולם לא דיברו על עלייה בני
  • 07:54
  • 23.04.12

מה בדיוק חדש כאן ? היית לכתוב אותו מאמר לפני 10 שנים, 30 שנה, או 50 שנה, כמעט מילה במילה.
אגב נפש בנפש מביאים 4000 עולים, לא 2000. וזה דווקא מספר שיא יחסית לארה"ב.

11 ישראלים שרוצים לחזור-בעלי תארים והכרה והוקרה-אינם מוצאים עבודה-אפילו מיכל מירושלים
  • 08:00
  • 23.04.12

אין עונים להם על ה-CV שלהם, וכל זאת יודעים במוסדות הישראלים הפועלים לשם עלייה בארה"ב. מוחות יקרים שמומנו ע"י החברה בישראל אינם יכולים לחזור.
כך שהחזון הציוני כנראה נשחק אם לא התרסק

  •   אין מדינה בעולם שעויינת אנשים משכילים ויוזמתיים כמו מדינת ישראל.  (לת) אם בעלי התארים היו שמים כיפה סרוגה על הראש... אזי הצעות העבודה היו זורמות כמו מים
    • 14:16
    • 23.04.12

  •   שישלחו קו"ח ל"מכוני מחקר ציוניים". מכון "שלם" וכו'. אחלה משכורות.  (לת) פשיסטו
    • 14:30
    • 23.04.12

12 כרגיל, מחקים עד שיתחילו להרביץ עולה וותיק
  • 08:05
  • 23.04.12

וזה לא עיניין כן או לא אלא מתי ואיך.

13 מה רע באמריקה ומה טוב בישראל כדי שהם ירדו לכאן? שם יש הפרדה בין מדינה לדת, שם אין רבנים או כמרים במשרד הפנים, שם לא שואלים אותך לדתך, זה ענינך הפרטי  (לת) אנטי ציוני
  • 08:13
  • 23.04.12

14 לא לעולם חוסן ערן ברין
  • 08:22
  • 23.04.12

ממשלת ישראל אינה יכולה לבנות על כך שבכל מצב, גם זה של כיבוש מתמשך, ובכל זמן, יהדות ארה"ב ובעזרתה גם נשיאה הם אצלנו בכיס.
יש כמוכן לקחת בחשבון שפתרון לסכנה הדמוגרפית לא בהכרח יימצא כשהמוני בית ישראל יעלו לציון.

15 יהודי ארה"ב אינם חיים בגולה אלא בארצם ובמדינתם. בדרך כלל הם פטריוטים של ארה"ב וטוב שכך. הם לא גלו מישראל או מארץ ישראל.  (לת) אורן
  • 08:36
  • 23.04.12

  •   750 אלף מהם גלו מארץ ישראל. פעם אלה היו אופורטוניסטים או אנשים חלשים. היום לעומת זאת, אלו שגולים זה משהו אחר לגמרי חביבי...  (לת) העתיד של המדינה הזאת נוטש בשקט, אבל בעקביות
    • 14:18
    • 23.04.12

  •   עוד קשקוש, מספר היורדים הוא נמוך בהרבה, 750 אלף זה כולל הצאצאים. חוץ מזה, אחוז לא קטן מהיורדים הם לא יהודים, ערבים וגם אחרים. מעבר לכך, בשנים האחרונות יש עלייה במספר התושבים החוזרים, בעידוד המדינה  (לת) שלום
    • 21:31
    • 23.04.12

16 מקווה שביבי יקרא את המאמר ויבין שאפילו היהודים התייאשו ממנו  (לת) אשר
  • 08:50
  • 23.04.12

17 ישראל לא זקוקה לעליה. יש כאן ילדוה מתפרצת אצל הדתיים. ממילא ישראל תהיה עוד 20 שנה מדינת הלכה  (לת) ישראל כבר לא ביתנו
  • 08:56
  • 23.04.12

18 העלייה לישראל היא זכות ולא חובה. עלינו לפרגן לאחינו היהודים המשגשגים בקרב האומה האמריקאית באופן שאין לו אח ורע בשום מקום אחר.  (לת) גוגו
  • 08:57
  • 23.04.12

19 סתם שלהוב יצרים.  (לת) אמיר
  • 09:10
  • 23.04.12

20 עלייה? מה פתאום באמת? יהודי חכם
  • 09:11
  • 23.04.12

היהודים האמריקאים? יותר בכיוון של האמריקאים היהודים... יותר מדי טוב להם באמריקה, ובצדק, שם יש מחירים שפויים למחיה (טוב, אולי לא לכולם ולא תמיד אבל עדיין יותר שפויים מישראל)
הם משחקים אותה בעדנו אבל ממש לא איכפת להם מאיתנו, למה להם לבוא לכאן? להרוויח רבע ממה שהרוויחו באמריקה? לשלם שכירות/משכנתא על חורבה בתל אביב כשבכסף הזה אפשר לקנות בית מכובד בארה"ב... למה להם לשלוח ילדים בגיל 18 לצבא כשאפשר לשלוח אותם לקולג' יוקרתי?

21 הממשלה הנוכחית עם הלאומנות ,הדת והכיבוש ,בודאי שייכים לזה.קרוב לשלושת רבע מליון ישראלים חיים בחוץ ברוחה.היום העולים הם דתיים לאומיים(ההפך ממיסדיי המדינה)  (לת) י.א
  • 09:23
  • 23.04.12

22 לעלות ? תעזרו לנו לרדת. ביבי הורס את ישראל כבית ליהודים. זה בית לחרדים,עם פריירים שמשרתים בצבא  (לת) שי
  • 09:42
  • 23.04.12

23 מה הפלא? יהודי ארה"ב ועודם ברובם המכריע אנשים משכילים ונאורים, אין להם מה לחפש במדינה חשוכה. כשהיינו פעם מדינה עם אידאלים דמוקרטיים וסוציאליסטיים היה לנו כוח משיכה מסויים, היום רק השוליים הדתיים עוד מתעניינם בנו, כי אנחנו דוהרים לעבר העולם השלישי.  (לת) ישראלי אמיתי
  • 10:05
  • 23.04.12

24 רק יסתיים הכיבוש וכל האמריקאים יעלו בהמוניהם. די לצנזר.  (לת) פלקטים
  • 10:11
  • 23.04.12

25 הקיץ הקץ על הסחטונות הרגשית של ישראל (ע"ע קמפיין התבוללות והפחדות בגרעין איראני). הנסיך המכהן
  • 10:14
  • 23.04.12

נראה כי הכותב הופתע בעצמו תוך כדי כתיבת המאמר. מדוע שיהודי ארה"ב (או כל מדינה מערבית אחרת) יכניסו את ישראל לשיקולי ההצבעה שלהם? המספרים והלכי הרוח מייצגים נאמנה את היחס והקשר האידיאולוגי של יהודי התפוצות לישראל: אפס אחד גדול! הפתעות אין כאן. מי שטוען שהכיבוש הוא בבסיס ההתנכרות, הוזה. רק במושב הלצים שלנו מצפים מאזרחים זרים שכל יהדותם מסתכמת בסיומת "שטיין", לשכב על הגדר למען חור נידח במזה"ת שלא יוכלו להצביע עליו במפה גם אם חייהם יהיו תלויים בכך.

26 כי ישראל היא מדינה ששיכת ליהדות האורתודוקסית יעל
  • 10:20
  • 23.04.12

היהודים האמריקנים שאינם אורתודוקסים מבינים את זה, הם מבינים שהם יחשבו בישראל כלא בדיוק יהודים. אתה רפורמי ורוצה להתחתן ע"י רב רפורמי בישראל, סבבה רק שאחר כך תצטרך לנסוע לקפריסין ולהתחתן שוב אצל שופא, למה? כי ככה זה בישראל

  •   מה מפריע ליהודי רפורמי להתחתן ע"י רב אורתודוקסי? היהדות נקבעת ע"י גזע (אם יהודיה) ולא ע"י קיום מצוות.  (לת) פרשנדתא
    • 15:48
    • 23.04.12

27 עוד הישג היסטורי לבג'י תיהו  (לת) יהוווו
  • 10:27
  • 23.04.12

28 למה שיעלו? מה יכולה להציע להם המדינה המתדרדרת הזאת? יש מחיר כבד ללאומנות המשיחית, לבידוד המדיני ולדמוקרטיה ההולכת ונעלמת.  (לת) לא פלא
  • 10:33
  • 23.04.12

  •   ישראל יכולה להציע ביטוח רפואי חינם. בארה"ב חיים ומתים עשרות מליונים בלי ביטוח רפואי.  (לת) גדעון אמיר
    • 13:04
    • 23.04.12

  •   לגדעון אמיר, גם בקנדה יש ביטוח רפואי חינם. הם לא צריכים לנסוע רחוק.  (לת) יודע
    • 13:41
    • 23.04.12

  •   כמה חינם? חינם?
    • 16:40
    • 23.04.12

    אנחנו משלמים למשפחה יותר מאלף שקל לחודש על הבריאות חינם הזו בתוספת לתשלום בעד תרופות. בארה"ב המעביד שילם עבורנו את כל הסכומים הללו. אז נכון, לא כל מעביד מוכן לעשות את זה, אבל אם אתה שווה - הוא יעשה. פה בארץ, חוץ מצה"ל אף מעביד לא עושה זאת וההוצאות רק הולכות וגדלות. אם אתה באמת לא משלם כלום עבור הבריאות. אז א. אתה גנב, כי מס בריאות הוא מס חובה ו- ב. אתה מקבל את הבריאות ששילמת בשבילה, וזה גם מגיע לך

  •   בנוסף לאלפים שמורידים לי מהתלוש כל חודש, אני מוציא במזומן בין 5,000 ל 10,000 נוספים - על "הביטוח חינם" הזה!!!!  (לת) אולי אתה דתי. להם זה באמת בחינם.
    • 17:02
    • 23.04.12

29 זה המצב בארה"ב כבר עשרות שנים. אז איפה החידוש?  (לת) בוקר טוב
  • 10:40
  • 23.04.12

  •   אין לך קרובים בארה"ב לכן אתה לא יודע: הדור היהודי הצעיר, נאמר זאת בעדינות, - לא כל כך מתחבר למדינת ישראל, ולמה שהיא עושה ולמה שהיא מייצגת  (לת) ההורים שלהם הרגישו אחרת לגמרי. מספיק חידוש בשבילך?
    • 10:52
    • 23.04.12

  •   כי בזמן ההורים שלהם היינו גיבורים(אנטבה-ראה רון מיברג)  (לת) שוטה הכפר
    • 13:42
    • 23.04.12

30 כשראש הממשלה של ישראל מאיים שאירן עומדת להשמיד את מדינת ישראל, קרדינל
  • 10:43
  • 23.04.12

מי הטיפש שיעלה ויסכן את משפחתו? כשהכנסת מחוקקת חוקים נגד אזרחי ישראל שדעתם שונה מדעת הממשלה, מי יסתכן לעלות על מנת לסבול? כשחרדים מדירים נשים, ולא מרשים להן לשיר בפומבי, מי יסכן את אישתו ואת בנותיו? במדינה שנשיא, ראש ממשלה, ושרים הם עבריינים, כמו במאפיה האיטלקית, מי ירצה להיות אזרח במדינה כזאת? כשמקימים מאחזים והתנחלויות בלתי חוקיים ולאחר מכן מנסים לטהר את השרץ על מנת שיהיו חוקיים אף על פי ש...מי יירצה לחיות במדינה בלתי חוקית שכזו...ימנית, אמרתי? ומטומטמת?

31 מי צריך אותם בכלל? גם ככה 90% מיהודי אמריקה זה שמאל קיצוני ואנרכיסטים. עובדה: הם כולם מצביעים אובמה
  • 10:48
  • 23.04.12

שלא לדבר שהם אשכנזים לפלפלים והעברית שלהם ממש מעצבנת

32 אולי המדינה הקטנטנה הזו כבר צפופה מדי? אולי
  • 10:50
  • 23.04.12

אל תבינו אותי לא נכון. מדינת ישראל הוקמה כבית לאומי לעם היהודי, ולעולם לא נמנע ממי שחפץ בכך לעלות לארץ. אבל המדינה הקטנטנה הזו צפופה מאד. אחת הצפופות בעולם, וזה לפני שדנו בשאלה מדוע יהודים כל כך לא מנומסים ולכן אסור לצופף אותם. אז אולי אין צורך לעשות מעשי גבורה גדולים ועצומים כדי להעלות עוד יהודים לארץ, יהודים שממש טוב להם איפה שהם? כדי שלנו יהיה יותר קשה? או כדי ששליחי הסוכנות והעליה יחיו בעונג בחו"ל ועל חשבוננו?

33 דברים שרואים משם: מדינת ישראל בוגדת במיטב בניה. אשכנזים משכילים חילונים\מסורתיים (כמו רוב יהדות ארה"ב) הם העדה הכי מושפלת ומקופחת פה. אז למה שהם יבואו? לסחוב על הגב את מליוני הפרזיטים? לשלוח את הילד לעשות שמירות על קרוונים של יהודים קיצוניים-משיחיים?  (לת) שנאמר appreciate your offer, let me get back to you on it..
  • 10:56
  • 23.04.12

34 כשמיטב המוחות, בהייטק, בהשכלה ובמחקר מסתלקים מפה אל ארצות הברית, מדוע שיהודי ארצות הברית ירצו לבוא במקומם?  (לת) סעדיה
  • 10:58
  • 23.04.12

  •   מיטב הכוחות נשארים ,הלוזרים בורחים  (לת) זה המצב
    • 12:49
    • 23.04.12

  •   וואלה. אתה באמת מאמין בזה ילד? קנה כרטיס וסע לראות את ה"לוזרים" מובילים את ההייטק העולמי. משם, ולא מישראל, ולא במקרה.  (לת) המצב חסה
    • 14:10
    • 23.04.12

  •   מעניין... ה"לוזרים" בורחים, ועדיין המדינה היום עם השלטון הנוכחי נעה בין כשלונות מחפירים למפלות.  (לת) אדוני, שמור אותי מהווינרים שלי
    • 14:22
    • 23.04.12

  •   וואלה, לא ידעתי ששכטמן, צ'חנובר, הרשקו, אומן, יונת, לינדנשטראוס ירדו מהארץ. נכון שישראל גם מאבדת חלק מהאנשים המבריקים ביותר שלה, אבל בוא לא ניסחף...  (לת) שלום
    • 21:40
    • 23.04.12

  •   אתה מדבר על הדור הקודם נעה ל
    • 00:05
    • 24.04.12

    לו שכטמן, צ'חנובר, הרשקו, אומן, יונת ולינדנשטראוס היו צעירים ב-30 שנים, דהינו בני דורי, בגיל ילדיהם שלהם או ילדי חבריהם, הם לא היו בארץ.
    סביבי רבים וטובים, מלח הארץ, משכילים, שעזבו כי לא מצאו עבודה, כי נדחו מחוסר תקנים על-ידי האקדמיה, או כי לא הצליח ולעמוד ביוקר המחיה בהיעדר תמיכת הורים. את ההשלכות אולי לא נרגיש מיד, אבל זוכי פרס נובל לשנת 2030 כנראה לא יהיו למדינה, שלא לדבר על הפגיעה בתעשיה ובבטחון.

35 אחוז העולים מארה"ב כיום גדול מאחוז העולים מאירופה ערב מחה"ע השנייה מיכאל
  • 11:11
  • 23.04.12

מה אפשר לעשות שהחיים הטובים יותר קורצים מהגשמת חזון, כך היה כבר בעלייה מבבל בימי זרובבל ועזרא וכך עד היום
אין לזה קשר לשלטון הנוכחי בישראל אלא המרחק מההתלהבות הגדולה שהיתה בהקמת המדינה והפיכת מדינת ישראל למשהו רגיל, מוכר ולא מרגש

36 גם יהודי גרמניה, הונגריה, אנגליה, אירן,, לא חשבו לעלות לארץ עד אשר.. ראובן גרפיט
  • 11:27
  • 23.04.12

ישראל מעולם לא היתה יעד מרכזי וחלומם של היהודים, רק מתי מספר היו "ציונים". משה רבינו הוציא אותנו בכוח ממצרים וכב בהתחלה הם התרטו,גם לאחר הכרזת כורש מתי מספר חזרו מבבל . רק בעקבות פוגרומים, אנטישמיות בארצות המוצא ובגלל השואה וגרושם של הניצולים מארצות מוצאם ,כולל מארצות האיסלם ,עלו לארץ. ההסטוריה של העליות מוכיחה שהרוב הגדול שעלה נטש.
ובכל זאת אנו מעל 6 מיליון יהודים בארץ.

37 שיעור העליה מארה"ב הוא הגבוה ביותר מאז הקמת המדינה! על מה אתה מדבר?  (לת) דני
  • 11:27
  • 23.04.12

38 מדינת ישראל הופכת לתיאוקרטיה דתית חשוכה אין מה לחפש פה
  • 11:32
  • 23.04.12

גם רוב הישראלים החילונים לא רוצים לחיות פה . המדינה מזמן לא מייצגת את הערכים שעליהם גדלתי. המדינה הפכה למדינת עבדים ועובדים זרים. אני מרגיש כעובד זר ( מועסק כעובד קבלן ואאוטסורסינג) במדינתי, לא מרגיש פה שייכות אלא ניכור, יוקר המחיה והברבריות שוברים אותי ואני רק מת לעזוב פה כמה שיותר מהר

39 עליה? ישראל היא קטסטרופה לעם היהודי. מי שרוצה לשמור על יהדותו אני מציע לו שיישאר בחוץ. ישראל היא מדינה משוקצת אלימה ופנטית. זאת לא יהדות. יהדות זה משהו פנימי. לא קשור לניסיון העלוב הזה של כמה יהודים רוסים מהמאה ה19 לבנות לאום.  (לת) אופיר
  • 12:04
  • 23.04.12

40 הכל באשמת ה"גזענות". אירופאי
  • 12:34
  • 23.04.12

בניגוד לערבים והיהודים המזרחים, יהודי ארה"ב ויתר היהודים מעדות אשכנז אוהבים לחיות בסביבה של אנשים שחולקים עימם ערכים משותפים של תרבות וחינוך, ודומים להם במזג, מנהגים ומנטליות. את זה הם לא יקבלו במשטר הסקוריטטה הישראלי שבו כל הדרישות המובנות והטבעיות האלה נחשבות ל"גזענות".

41 ישראל לא נתונה במצוקה אמיתית, שלא כמו בדורות הקודמים, ולכן ההזדהות עימה חלשה. אין איום קיומי כמו ב-73', למשל. כמו כן הסכסוך והכיבוש עושים כמובן את שלהם, כפי שנאמר בכתבה. וכמובן הרוב הרפורמי בארה"ב יודע שיקבל יחס עוין מהרבנות הפרימיטיבית, גסת הרוח והבריונית שלנו.  (לת) אסף
  • 12:50
  • 23.04.12

  •   הטעות הקשה שלך נפוצה מאוד לצערי. רמת בתי הספר בישראל ירודה יותר מאשר בקטאר. במקצועות מסויימים - ירודה יותר מאיראן. אם זו לא מצוקה אמיתית - וקיומית - אז מה כן?  (לת) הגרעין הישראלי
    • 14:24
    • 23.04.12

42 מדינה זעירה צפופה כשהירוק הופך לאספלט כבר כעת יש הרבה מעבר ליכולת הקיבול  (לת) ל'נרמל' את מה שקיים ונמצא ויש הרבה : הפסקת הכיבוש הפרדת דת ומדינה וכו'
  • 13:06
  • 23.04.12

43 למה הם צריכים לעלות למדינה גזענית במקום לחיות במקום דמוקרטי יייייייייששששששששששששש
  • 13:19
  • 23.04.12

ימין קיצוני ממשלה מטורפת טני מתפלא שהצעירים עדיין לא עזבו אבל זה יגיע 50% מהמס שמשלמים הולך לחרדים אז למה לחיות במדינה מטופשת

44 להפך גוטה היודע
  • 13:29
  • 23.04.12

לפי הנתונים העלייה מארה"ב רק עלתה...

45 טוב לנו באמריקה. נשארים כאן. איך נגיד להם לעלות לישראל?  (לת) שליח הסוכנות
  • 13:55
  • 23.04.12

46 מה רוצים מהיהודים האמריקאים? רב הפעילים הישראלים יסתפקו בתרומות נדיבות  (לת) הם לא פאלאשמורה
  • 14:40
  • 23.04.12

47 עליה? יותר כמו צלילה.. המקום הכי גרוע ליהודי היום בעולם הוא ישראל אסף
  • 16:35
  • 23.04.12

הכי מסוכן, הכי עני, הכי פשיסטי - למה לעזאזל שמישהו שפוי ירצה להגיע לכאן מרצונו החופשי?!
ואכן - אנחנו מקבלים רק את הפסיכיים המשיחיים שהולכים להתנחלויות..

48 המטומטם זה אתה - אדון שלמה  (לת) משה
  • 16:49
  • 23.04.12

  •   תגובה ממש לעניין! עלמה
    • 07:52
    • 24.04.12

    אני מבינה שבדיוק סיימת כיתה א', או שפשוט לא קראת את הכתבה. אם זאת רמתך, בבקשה חסוך מאיתנו ועבור להגיב ב ynet.

49 זה בדיוק מה שחשבו לפני 70 שנה היהודים שחיו בגרמניה על המתיישבים בארץ ישראל - חשבו שהם יהודים פרימיטיבים והם, הם, היהודים בני גרמניה, הם בני התרבות הנאורה והמשכילה.  (לת) סתם אחד
  • 18:32
  • 23.04.12

50 איפה הראליזם של הכותב? עליה? סליחה - בכפר גלובאלי שבו הסיכונים גלובאליים מי רוצה לגור במדינה שהיא שוק פריפריאלי אוליגפולי פרובינציאלי הנתון לסיכונים קיומיים מפלצתיים, המדכא את המעמד הבינוני שבו, בעלת שטח זעיר ויחס נאו ליברלי מזלזל ואטום לאזרח הקטן? מה - היהודי בן המעמד הבינוני בארה"ב מטומטם? מה הקשר ל"כיבוש" ושאר אשליות של אידיאות להלהללנד של הכותב? בלי שינוי חברתי מהותי וטרנספורמציה מהותית של אי ההפרדה בין הרשויות במדינת ישראל, כמו גם האידיאולוגיה הנאו ליברלית המוקצנת - שמביאה לאותן תופעות מחאה וניכור אצל המעמד הבינוני גם במדינות יותר חזקות - כצרפת, ספרד, איטליה ובריטניה - לא תהיה כאן הגירה. רק ילודה - של סקטורים שטופחו לשם כך: חרדים, ציונים ימניים דתיים וחרד"לים  (לת) אזרח עולם
  • 18:33
  • 23.04.12

51 ישראלים בורחים כי לא יכולים לאפשר דיור. ולא כל היהודים באמריקה מיליונרים  (לת) להיות ריאליסטי
  • 19:05
  • 23.04.12

52 טוב שיהדות ארה"ב מלאה חיים דב ניימן
  • 20:15
  • 23.04.12

ו סליחה וה גולשים הנכבדים ישראלים נותנים גבוי אל מאמרו ודעותיו, מלחמות עולם ערבי אלימות בחברה זה נכון, איני יכול להכחיש, העם בארה"ב אין רצח המונים של ילדים בבתי ספר לא רצחו יהודי ברחוב, באירופה , בטולוז, קיאב שבאוקרניה, ועוד מקומות גם בדרום אמריקה, אנטישמיות עולה ועולה, רוצה לומר ש הודות למדינת ישראל, לכוחה לחזונה, יהדות ארה"ב גם חייה טוב מאוד , אבל אנו שומרים ומגנים בשם המדינה כל ניסיון של גורמים אנטישמים , לנו יש הכוח לנסות למנוע למען להגן על יהדות עולם, יהדות אחרי המלחמה ו אחריה ידע רק למצוא מקלט בפלשתינה ,ישראל של היום, בננו לא "פראירים" שומרים מתגייסים לצה"ל, איני מסכים איתכם, הגולשים, יש בעיות עם הממשלה יש בעיות אידיאלוגיות בארה"ב אין"? אילו שירדו בחיים ב מנהטאן, הם נמושות, רק יום אחד ייזכרו שישראל היא ביתם, כל יהדות עולם, יהיה מאוחר, ההיסטוריה חרתה וחקקה עובדות טרגיות כאלו, למרבה הדאבון, בהתחלת שלהי המאה 19 ו20 התחילו להגיע החלוצים הראשונים, שבנו את היסודות של המדינה בדרך, אנו עזבנו את ביתנו הורינו את משפחותנו ועלינו לבנות לחרוש ולהיבנות, והיום המדינה 64 של עצמאות, הייתה דרך ארוכה מאוד של מאבק עבודה קשה חברים נפלו בקרבות של פעולות של אויב שעד היום אינם מוכנים להכיר את הציונות את היהדות ואת מדינת ישראל כמדינה יהודית, אני מקווה ש מר שמיר מניו=יורק, יכול לקרוא את התגובה שלי לפחות, אני מאחל על יהדות ארה"ב ויהדות עולם לחיות בשלווה עם שכניהם, עד עולם, אבל על תשכחו שאנו פה!! ועל מר שרנסקי והשליחים שאינם ממלאים את תפקידם, אני מגנה אותם.

53 אני סומך על הקו קלוקס קלאן ועל המוסלמים השחורים בר סמכא
  • 20:19
  • 23.04.12

שיגרמו ליהודים האלה אם הם בכלל יהודים, להתגעגע לישראל.

54 "אלפיים עולים מדי שנה מצפון אמריקה" רובם טייטלים ופליטי מערכת שההורים שלהם זורקים אותם למזבלה של התפוצה היהודית במזרח התיכון. במזרח התיכון.  (לת)
  • 20:23
  • 23.04.12

55 איך זה באינטרס שלנו לקלוט עוד עולים? אנחנו בקושי מתאוששים מהעליות הקודמות. זה שהם מביאים איתם השכלה וכסף זה יפה, אבל עדיין יש סל קליטה, אולפן, סיוע בדיור ושלל קשיי קליטה. בת 27
  • 20:31
  • 23.04.12

תמיכה זה מה שאנחנו זקוקים לו יותר. הלוואי שיותר יהודים היו נותנים את דעתם לגל החקיקה האנטי דמוקרטי ולבעייתיות של המצב בשטחים. רובם רק צוהלים כמה ישראל חשובה להם ומושלמת כל הזמן, ודורשים שהנשיא הבא יחזור להיות מוטה לכיוון ישראל. שאלות לגבי גל החקיקה זה בדיוק התמיכה שאנחנו זקוקים לה!

  •   בקושי מתאוששים? העלייה הקודמת תרמה תרומה גדולה לכלכלה הישראלית. מעבר לכך, רוב יהודי העולם חיים במדינות מערביות ומבוססים, כל עולה כזה באופן טבעי מכניס כסף למדינה ולאזרחיה  (לת) גור
    • 21:37
    • 23.04.12

56 הסוכנות היהודית ירדה מהרעיון להעלות את יהדות ארה"ב מרגע שהיהדות הבינלאומית (שמרכזה היום בארה"ב) הבינה שהרעיון הוא הרסני למדינת ישראל.
  • 20:44
  • 23.04.12

וכי מה עולה על דעתכם? כמה שנים תחזיק ישראל מעמד ללא ההשפעה והכח של ה"שדולה"* היהודית בארה"ב? עלייה של שלושה רבעים של יהדות ארה"ב לישראל היא גזירת מוות למדמנת ישראל. מדינת ישראל מתקיימת בחסדי ארה"ב וחסדי ארה"ב ניתנים בכפוף לשליטה מוחלטת של יהודי ארה"ב בהון (וול סטריט, בנקים, חברות ביטוח, מדיניות כלכלית, פיסקלית ומוניטרית) בעיצוב דעת קהל (תקשורת, הוליווד).

* המונח "שדולה" הוא מונח אנאכרוניסטי שבא לתאר קבוצת מאורגנת שעניינה השתדלות (או שידול...) אצל בעלי הכוח והשררה. נכון להיום המונח אינו משקף את המציאות כי השדולה הפכה מזמן להיות כוח שלא רק משפיע על בעלי החלטות אלא מסוגל לאלץ אותם לקבל החלטות וגם מקבל החלטות בעצמו.

57 ישראל מדינה מדהימה ומורכבת, וכמו בכל מקום - גם ארה"ב - יש בה לא מעט בעיות. התגובות כאן הן לא יותר מתופעה עדרית מדאיגה שמעוורת את עיני האנשים. יש מקום לביקורת, אבל שום תגובה כאן אינה מאוזנת. וביקורת בונה בטח שאין כאן  (לת) אור
  • 21:21
  • 23.04.12

58 יהודי המערב שיגרו ארצה את האביונים והחלכאים, האלימים והפסיכים ארבינקה
  • 21:33
  • 23.04.12

פעם הגיעה אניה גדושה בעורים מצפון אפריקה. הקרובים שעברו לצרפת שיגרו אותם ארצה. הצמרת של יהודי עירק, רומניה, ארצות המאגרב ומצרים מעולם לא שקלה להגיע ארצה. גם מרוסיה המבריקים ממוסקבה ולנינגרד טסו ישר לברקלי ולהרוורד. רק מטורף יצפה מיהודים עשירים ומשכילים לשגר את בניהם ללמוד בארץ. ללמוד ממי?
עם זאת - כל יהודי החי במערב הוא אדם חצוי ומתוסבך. א"ב יהושע לא טעה

59 נקווה שהצעירים היהודים יעזרו לנו להעיף את הממשלה הנוכלת הזו.  (לת) סוף סוף משהו אופטימי
  • 21:48
  • 23.04.12

60 כך כתב כותב את הרהורי ליבו, נפגש עם העובדות הנוחות לו ואוטם אזניו גם מקולות אחרים ביהדות ארה"ב  (לת) ס.א.
  • 22:40
  • 23.04.12

61 Aliyah ?? no no no.  (לת) It's absolutly "yerida" . And you are right no one want to hear about it.
  • 23:03
  • 23.04.12

62 לא כל הגירה היא עליה עליה והגירה
  • 23:30
  • 23.04.12

אנשים מהגרים מישראל לארצות הברית ומארצות הברית לישראל כל הזמן ממגוון סיבות. עבור חלק מהאנשים חלק מהסיבה היא אידיאולגית אבל לרוב זה יותר מורכב. כאשר אנשים מחליטים להגר הם לפעמים נעזרים בארגונים שהופכים את התהליך ליותר קל. לארגונים האלה יש אינטרס להציג את עצמם כאלה שארגנו את העלייה ואת העלייה כאידיאולוגית. המציאות הרבה יותר מורכבת.

63 הדרך העדיפה להגשים חלום היא להתעורר  (לת) אדולף המעיר
  • 00:19
  • 24.04.12

64 מה הם יתנו לילדיהם בישראל? את היכולת לגדול לא כמיעוט ובלי תסביכי שונות פשוט מאוד
  • 03:04
  • 24.04.12

בכל העולם תמיד בני מיעוטים גדלים עם סל נוסף של בעיות, משקעים, תסביכים וכו'.

רק בישראל יוכלו יהודים לגדול בלי תסביכי מיעוט בין אם דתי או לאומי. זה המון. לרובנו אין כאלה, כי גדלנו כאן, במדינה שבה אנחנו הרוב, והיא המדינה שלנו.
תסתכלו על ילדיהם של היורדים וכמה בעיות ותסביכי נחיתות ומשברי זהות הם עוברים.

65 העליה נעלמה מהשיח בגלל תחושת הגועל שאיתה חוזר לארה"ב יהודי אמריקאי יהודי אמריקאי עשיר
  • 03:41
  • 24.04.12

שמבקר בארץ. השירות הגרוע במלונות ובכל מקום אחר. ההתנהגות הבהמית של דחיפות וצעקות ובשנים האחרונות יוקר המחיה המטורף שהסיר את האפשרות לחלוטין מהשולחן!

  •   איזה שטויות מצוצות מהאצבע. מעולם לא פגשתי תייר שהגיע לכאן שאמר דברים רעים על ישראל. כולם בלי יוצא מן הכלל התלהבו+ ועובדה היא שרובם גם חוזרים  (לת) איש
    • 14:24
    • 24.04.12

  •   קשקוש. היהודים שיצא לי לדבר איתם התלהבו מישראל בלי יוצא מן הכלל  (לת) דור
    • 14:25
    • 24.04.12

66 עצוב לקרוא את הכתבה ועוד יותר את התגובות מישהי באמריקה
  • 04:13
  • 24.04.12

מתכננים לחזור עוד שנה לארץ וכואב עד כמה היאוש בכל פינה

67 יומיים אחרי יום הזכרון לשואה ולגבורה אהוד ציוני
  • 06:38
  • 24.04.12

יומיים אחרי ויש עדיין השואלים מה יש לנו לחפש כאן
הורי ילידי הונגריה וגרמניה עלו לפני השואה והתשובה שלהם על גרמניה או הונגריה הפורחות כלכלית מדינית ותרבותית לא עלתה על סדר היום
לאלו שחשבו אחרת ונשארו אין מה לאמר
לכל האנטי ציונים המקצועים מלאי שנאה ושטנה לכל מה שיהודי ויישראלי אנא קחו מזוודות וצאו לארה״ב גרמניה או הונגריה
האויר יהיה צח יותר
יום טוב

68 כמה עובדות לגבי יהודי ארה"ב לוי
  • 09:37
  • 24.04.12

בארה"ב חיים כיום 5.2 מיליון יהודים, ירידה של 300 אלף ממספר היהודים שחיו שם אחרי מלחמת העולם השנייה. אם מקזזים 750 אלף ישראלים שגרים בארה"ב, יוצא שהקהילה היהודית ה"אנדמית" מונה כיום מיליון איש פחות מב-1945, נפילה של 20%. מעבר לכך, הערכות שמרניות קובעות שלפחות מחצית מהיהודים הרפורמים בארה"ב אינם יהודים הלכתית, בטח שלא מגוירי הבזק כמו אליזבת' טיילור. בקיצור, יש הרבה פחות יהודים באמריקה ויהיו פחות. התבוללות היא התוצאה.