המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אולפנה לדה-לגיטימציה

אחרי שנגמור להזדעזע מפרשת "בתי האולפנה", מהתנהגותה השערורייתית של הממשלה, מחידלונו המוחלט של היועץ המשפטי שלה ומעמדתה הבלתי נתפשת של הפרקליטות, שהתגייסה לשירות הפרת החוק; אחרי שנגמור להזדעזע גם מהצגתם של שודדי קרקעות כ"אנשים נורמטיביים" ומקעקועו של בג"ץ - זעזוע צודק ומתבקש - צריך יהיה לשאול: מה השתנה? מה בדיוק חדש תחת השמש של מדינת ישראל?

דור תש"ח הולך ונעלם, אבל רוחו לא נעלמה מעולם. ב-1948 הובאו עולים חדשים היישר מאוניותיהם אל בתים פלסטיניים נטושים שסירים עדיין מבעבעים בהם על הכיריים ואיש לא העלה שאלות מיותרות; ב-2012 מנסה ממשלת ישראל להלבין פשעי נדל"ן ולהכשיר שוד אדמות פלסטיניות, מתוך צפצוף מחריש אוזניים על החוק. בין 1948 ל-2012 עובר רק קו ישר אחד, התנהלות אחת שלא פסקה מעולם: רכוש פלסטיני הוא הפקר, הוא תמיד רכוש נטוש, גם כשהוכח אחרת, וליהודים-הישראלים מותר לנהוג בו כאוות נפשם. תפוס (רכוש פלסטיני) כפי יכולתך ב-1948 ותפוס (רכוש פלסטיני) כפי יכולתך ב-2012. זה שם המשחק, שלא נגמר כאן מעולם. כאז כן עתה, ההשתלטות נעשית בסמכות וברשות; כאז כן עתה, הפשע הוא פשע.

בכל זאת אין דין תש"ח כדין תשע"ב. הגירוש, הבריחה, ההשתלטות על הרכוש ומניעת השיבה אליו נבעו בתש"ח ממלחמת עצמאות. 64 שנים אחר כך, המדינה כבר כמעט מעצמה, הריבונות ריבונותה והיא ממשיכה להשתלט באותן דרכים נלוזות, כאילו היא עדיין נלחמת על עצמאותה בשדות פלשת. מה שאולי היה בלתי נמנע ב-1948 הוא עכשיו לא יותר מסיפוק תאוות נדל"ן של קבוצת ישראלים רבי כוח, בגיבוי המדינה. מה שאולי היה פשע מלחמה אז, הוא עכשיו עבירה על חוקי המדינה ועשייתם פלסתר. מה שהוכר אז בידי מרבית אומות העולם, אינו מוכר כיום ולו בידי מדינה אחת בתבל. אז המציאה לעצמה המדינה צידוקים משפטיים שונים ומשונים, "רכוש נפקדים" ואפילו צמד המלים הגרוטסקי "נוכחים-נפקדים", עכשיו מדובר ב"אדמות מדינה" וב"אדמות סקר", גם הם מונחים מגוחכים כשמדובר באדמה כבושה - ואליהם נוספה תפיסת הרכוש הפרטי והעברתו לידי המתנחלים, רק כי הם הצליחו להשתלט עליו בכוחם ובעורמתם. במזרח הפרוע (של ישראל) כמו במערב הפרוע (של אמריקה).

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות אליכם

בין לבין גם הספיקה המדינה להפקיע במשך שנים אלפי דונמים של אדמה ערבית בתוככי ישראל, גם זאת בתואנות שונות ומשונות, ותמיד אדמה ערבית. בישראל 2012, הליכה של אזרחים יהודים לנגב היא "חלוציות" ו"הפרחת השממה"; התיישבות של אזרחים בדווים, אפילו באדמותיהם, נחשבת "השתלטות" ו"סכנה לאומית". מה השתנה?

דבר לא השתנה מאז תש"ח. תש"ח, על הטיהורים האתניים והגירושים שלה, היתה נמחלת ונשכחת זה כבר אילו חדלה אז, בשוך תש"ח. אבל תש"ח היא כאן, בין בתי האולפנה בבית אל לבקעת הירדן, שישראל אומרת לטהרה בשקט ובהדרגה. לכן אי אפשר לשכוח את תש"ח ולמחול על עוונותיה. אילו אמרה ישראל כיום: היה עוול, הוא היה תולדה של מלחמה שאסרו הערבים, אבל מאז היתה עושה הכל כדי לשים לעוול קץ ואולי גם לכפר עליו, כי אז היו רק מעטים מעלים על דעתם להטיל ספק בלגיטימיות שלה. אבל כשהשתלטות על דונם (פרטי) אחר דונם לא פוסקת ולו לרגע, כשהאמונה המשיחית מכתיבה זכות בלעדית על הארץ הזאת, כולה ליהודים בלבד, כי אז אין לתמוה על מסע הדה-לגיטימציה בעולם.

כן, בתי האולפנה הם האולפנה לדה-לגיטימציה של ישראל יותר מכל המאמרים, המשטים והמטסים העוינים כולם. יחסה של המדינה, על כל מוסדותיה, אל מעשה הגזל הזה בשומרון משדר מסר אחד, ברור ונחרץ, לישראלים ולעולם: את המנגינה הלאומנית והדורסנית הזאת לא נפסיק לעולם - כאז כן עתה, בתש"ח ובתשע"ב.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יועץ משפטי רכיכה כזה לא היה מאז אותו יועץ שנתן לרושממשלה יזראל נתניהו להתחמק מכתב אישום בעת מלכותו הראשונה  (לת) הבחנה ברורה
  • 05:06
  • 29.04.12

  •   הוא רכיכה כי הוא לא עושה דברה של טליה ששון- אויש גוועלד  (לת) עוד יהיו הרבה בית אלים
    • 13:55
    • 29.04.12

  •   מי שיושב בשיח מוניס השדודה אל לא להטיף על מוסר ערכים וצדק,נאמר לו: טול קורה מבין עינך צבוע!!!! על גזל אתה מדבר??? וכי אתה עצמך אינך יושב על אדמה גזולה ושדודה???? מי אתה שטטיף לנו על "אדמות גזולות"??? קודם כול תהגר לאוגנדה ותיישב את ביתך שבשיח מוניס בפליטים ערבים שברחו, ורק אח"כ תהיה לך זכות דיבור!!! ואם כבר פתחנו את נושא הזכות על האדמות, במה זכותם של מהגרים ערבים שניסו לרצוח אותנו ב 48, גדולה מזכותם של המתיישבים שחזרו לאדמת אבותם לאחר 2000 שנות גלות והצליחו לגרש את המהגר הערבי שניסה לרצוח אותם???, אם אין זה מוסרי בעינך לגרש מהגר ערבי מדוע זה מוסרי בעינך לגרש יהודי שיושב כבר עשרות שנים על אותה אדמה ממש?? ואם נתחיל בחשבונות של "מי ישב פה קודם" אז מדוע לעצור ב 1948?? אולי נלך אחורה עד ל 1048....... כל טיעון מוסרי יכול ללכת גם לכיוון השני נא לא לשכוח זאת.....  (לת) השאלה בלי התשובה
    • 21:21
    • 29.04.12

02 ממשיך בתעמולה השיקרית. בתש"ח הערבים נכשלו בהשמדתנו. זו האמץ. הסיפורים על כך שהערבים היו תמימים ורק בישלו מרק מבעבע הם שקר מוחלט.  (לת) חנה רימון
  • 05:34
  • 29.04.12

  •   נכשלת בהבנת הנקרא. המרק אינו הנושא. מי שמבשל מרק אינו תמים. ולראיה: גם מתנחלים מבשלים.  (לת) בשלן
    • 11:05
    • 29.04.12

  •   חנה, נראה שמבחינתך "הערבים" (פלסטינים, מצרים, ירדנים, סורים...) הם כולם מיקשה אחת מתואמת וזדונית. למותר לציין שלא כך הדבר עכשיו, וגם לא כך היה בארבעים ושמונה  (לת) די לעלילות הדם האיסלאמופוביות
    • 11:32
    • 29.04.12

  •   ראית במו עיניך מציאות אחרת ?  (לת) לחנה
    • 13:20
    • 29.04.12

  •   במסגרת עלילות הדם האיסלאמופוביות: באותה עת גורשו כמליון יהודים מארצות ערב, בעוד "ראש ממשלת כל פלסטין" היה קצין ס.ס. ופושע מלחמה מבוקש בידי הבריטים, כמוהו כ"מפקד צבא ההצלה" - ובכל מדינות ערב גייסו מתנדבים כדי להגשים את המטרה הנעלה, אשר נוסחה בקאהיר: לטבוח ביהודי א"י טבח שכזה, ש"לא נראה מאז המונגולים". אולי לפני שאתה מאשים אחרים באיסלאמופוביה, תיגמל מהאנאלפבתיות ותקרא ספר או שניים, בור ואהבל שכמוך?  (לת) גיכי צחוק של פסיכי
    • 15:50
    • 29.04.12

  •   חוץ מהמציאות שרואים חשובה המציאות שרוצים להשיג מי שבגר לתוך מלחמת העצמאות
    • 17:36
    • 29.04.12

    הסכסוך היהודי ערבי התחיל עוד לפני מלחמת העצמאות והיה מלווה במעשים נתעבים תחת כיסוי "לאומי" או "דתי". בהתחלה הצטיינו בכך הערבים ובהמשך הצטרפו יהודים-בעיקר ממה שנקרא כיום ימין.

    ברור שכמו תמיד לא כל הערבים היו מקשה אחת כמו שגם לא כל היהודים היו מקשה אחת.השאלה מה היתה האוירה השולטת אצל הרוב. אני יכול להעיד מנסיון אישי, כמי שמשפחתו גרה בבית שבעליו היה ערבי,שבאוגוסט 1947 בזמן ויכוח על העלאת שכר דירה פלט בעל הבית-איש משכיל,עו"ד-"אני לא אתוכח יותר בין כה עוד מעט לא תהיו פה"
    הרגשתי היא שהן בין הערבים והן בין היהודים-בעיקר בין הדתיים ובין רדופי הרגשת הנחיתות שבשני העמים- עדיין יש בעלי מנטאליות דומה לזו של בעל הבית של ימי נעורי.עד כה שני העמים שלמו מחיר יקר על מנטאליות זו.


03 כל דברי דיסקין, שב"כ לשעבר, מדוייקים ואמיתיי שאם לא כן הם לא היו נאמרים רק נאמנות ואחריות כלפי המדינה מביאה איש בדרגתו לחסוף את ערוות הממשלה ברבים ולתת לה פומבי כדי שנזהר מפניה. אומר עוד דבר, אפילו אם הדברים נאמרו מקנאה ושנאה צריך להתייחס אליהם לגופו של עניין ולא לטפל במניעים שהביאו אות האומר לומר אותם. לא תעזור הפרופוגנדה של ההסברה הממשלתית .ממשלה זו פשטה את הרגל ועליה להסתלק מנוף חיינו.  (לת) אבסולוט וודקה
  • 05:46
  • 29.04.12

04 תודה לאל ולציונים - הציונות נמשכת שפכטל
  • 06:06
  • 29.04.12

השמאל הקיצוני לא יוכל להשתלב כאן... צא לדרכך גדעון

05 יהודים זכו מאומות העולם למדינה פיצפונת וערבים אז כהיום סרבו למידה היהודית .רק לפניי שנה סרבו הפלשטינאים עדיין להכיר במדינה היהודית.התרחבנו.התפשטנו.נהיינו לכובשים.לא נעים אך עדיף להיות הפטיש מהמסמר.אנחנו צומחים בכל שטח.שים לב יא גדעון לוי,אויבינו לא .כל משאביהם להפריע לנו ,גם אחד לשני.פתח עיניים.הורינו עבדו עם טוריה ןמקוש והיום תראה מעצמה.,אויבנו ממשיכים לקנא במקום לעשות ואתה גדעון כמו הגננת שילדיה פשוט לא גודלים..  (לת) ישר אל(מרכז)
  • 06:08
  • 29.04.12

06 יצא המרצע מן השק המחורר של גדעון שפכטל2
  • 06:11
  • 29.04.12

על פי גדעון מדינת ישראל לא לגיטימית -
על פי גדעון - רק הערבים!
על פי גדעון לא בוצעה כאן מלחמה נאצית-גזענית = מלחמת שמד נגד הישוב היהודי ב: 48 אבל אופסס סליחה ניצחנו והאויב הובס.
על פי גדעון - רק הערבים!
גדעון עושה שרות נהדר למדינת ישראל - ומביא אותנו לסלוד עד רמת תיעוב ממנו ודומיו.

07 להשתמש בגנים של ההורים של גדעון לוי ולהביא לנו עוד ועוד גדעון לוים.  (לת) שודדי קרקעות כ"אנשים נורמטיביים"
  • 06:22
  • 29.04.12

08 רכוש פלסטיני הוא הפקר, הוא תמיד רכוש נטוש, גם כשהוכח אחרת. להעיף את הממשלה הזו.  (לת) מתבייש להיות יהודי
  • 06:24
  • 29.04.12

  •   גם הרכוש הגרמני בחבל הסודטים, דאנציג, שטטין, ברסלאו וקניגסברג היה הפקר לאחר תסובת הנאצים...תשאלו את הצ'כים, הפולנים והרוסים שלא חולמים ללכת בעצותיו של גדעון לוי...  (לת) גאה להיות יהודי
    • 10:42
    • 29.04.12

  •   הדלת פתוחה: אתה יכול להיות מוסלמי, נוצרי או בודהיסט. בכל מקום יקבלו בזרועות פתוחות צדיק מסוגך. אני, למשל, מאושרת להיות מוסלמית. לך בעקבותי.  (לת) טלילה אום פחימה
    • 11:31
    • 29.04.12

  •   כל הבלי הדת חשוב להיות בעל ערכים אוניברסלים  (לת) בשורה התחתונה
    • 16:21
    • 29.04.12

09 בתי האולפנה הם האולפנה לדה-לגיטימציה של ישראל יותר מכל המשטים והמטסים.יחסה של ישראל אל מעשה הגזל משדרת מסר אחד, ברור ונחרץ, לישראלים ולעולם: את המנגינה הלאומנית והדורסנית הזאת לא נפסיק לעולם - כאז כן עתה, בתש"ח ובתשע"ב.  (לת) יבורך עיתון הארץ יבורך גדעון לוי
  • 06:34
  • 29.04.12

10 ניל״י !!!!!!!  (לת) יהודון
  • 06:40
  • 29.04.12

11 מדויק.  (לת) ניקו
  • 06:44
  • 29.04.12

12 מלחמת השיחרור החלה בבריחת ערבים מבתיהם?  (לת) שואל
  • 07:14
  • 29.04.12

13 גם הימין הקיצוני וגם השמאל הקיצוני עושים יד אחת כדי ליצור דה לגיטימציה למדינת ישראל. הימין לא מכיר בגבולות 67 ומתנה את קיומה של המדינה בהשתלטות על כל הארץ וכך שומט את בסיס קיומה של המדינה,שקמה רק בגלל היכולת של בן גוריון להתפשר עם המציאות.מי שלא מבחין בין ת"א לשכם סופו שיאבד הכל. השמאל הקיצוני רואה בעצם קיום המדינה בכל שטח עוול מתמשך והוא שולל את זכות היהודים להגדרה עצמית.לכן המאבק שלך היה צריך להיות נגד שני הכוחות הללו,כולל הימין הפסלתינאי,שמשום מה נקרא שמאל,שמדבר באותה רטוריקה כמו הימין הישראלי ואילו ניצח אתה הייתה כותב מניו יורק או ברלין.  (לת) טובה
  • 07:16
  • 29.04.12

14 לדברי מורנו ורבנו ר' גדעון לוי שליט"א - הישות הציונית הארורה נולדה בחטא וממשיכה להתקיים בחטא, גם כאשר כבר היתה אמורה לשבוק חיים לכל חי. נטורי קרתא, מאה שערים
  • 07:16
  • 29.04.12

ר' לוי, נלך אחריך באש ובמים, עד לחיסולה של "מדינת ישראל" ולכינון פלסטין השלמה על חורבותיה.

15 יש גם כמה דברים טובים בהשתלטות על קרקעות פרטיות. ככל שהם יירבו ייגבר הסיכוי של חרם כללי על ישראל עד שתתרצה לוותר על השטחים הכבושים  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:36
  • 29.04.12

  •   ושוב מסיתי השמאל מתחזים למגיבי ימין/מרכז ומחבלים בשיח הציבורי, עקב אפסותם, אפסות טיעוניהם ואי אמינותםם, למי שיש טיעונים טובים אינו נזקק לרמאויות, בלופים והתחזויות, אך זה מה שנשאר מהשמאל באתנן של מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 10:39
    • 29.04.12

  •   אם על ישראל יוטל חרם כללי, גם הפלסטינים ישארו ללא מזון, מים, חשמל, תרופות, דלק ומשאיות של שקלים...וכשיתחיל בשכם וג'נין "אסון הומניטרי" החרם יתאדה כלא היה.  (לת) אל תבנה על זה
    • 10:48
    • 29.04.12

  •   אני מוכן לסבול הכול כדי שישימו חרם על ישראיל  (לת) אחמד מג'נין
    • 14:52
    • 29.04.12

  •   אתה אכן איציק המרכז האמיתי. השנאה והטמטום מעידים על כך.  (לת) ייצק הדרום
    • 16:42
    • 29.04.12

16 תגיד כבר את מה שבאמת אתה חושב- לדעתך לא היה צריך להקים את מדינת ישראל  (לת) צבועה
  • 07:39
  • 29.04.12

  •   גם אני חושב כך וכן גם קודמי וכולנו לחמנו כאיש אחד אבל לא לילד הזה פיללנו הוא נולד בחת ומעשיו הם פשע של כיבוש ונישול של העם הפלשטיני רק משום שהוא שם  (לת) פלץ
    • 21:29
    • 29.04.12

17 ובכל אופן ערביי ישראל (ואדי ערה וכו') מעדיפים לחיות במדינת ישראל ולא לספח כפריהם למדינת פלשתין בעת הסכם שלום הכרוך בהחלפת קרקעות  (לת) צא ולמד
  • 07:42
  • 29.04.12

18 בסה"כ משתלבת באיזור. לדוגמא, ב- 1948 בוצע טיהור אתני של יהודים בגדה, בעזה, במזרח ירושלים, ובשנים 1948-1967 לא חי שם אפילו יהודי אחד, מה שלא היה כך לפני כן.  (לת) שוקי
  • 07:45
  • 29.04.12

19 כל מילה בסלע  (לת) שומר חוק
  • 07:45
  • 29.04.12

20 כל מילה בסלע  (לת) שומר חוק
  • 07:46
  • 29.04.12

21 מר גדעון לוי,הקמת אולפנה להתנצלות הלאומית ולא לתפארת מדינת ישראל Eddie Shor
  • 07:47
  • 29.04.12

אם בהיסטוריה עסקינן- אזי ראוי לציין שהמפעל המפואר בשם "חומה ומגדל" קם טרם תש"ח מחד גיסא, ברם מאידך גיסא אירועי תרפ"ט כללו לא רק הותרת סירים מבעבעים על הכיריים, כהגדרתך- אלא נהרות דם יהודי שביעבע בחוצות חברון, אך משום מה לא גרם לך לזעזוע.
כאגב אורחא, אציין שבמזה"ת אין מקום לזבי חוטם והחזק שורד.
אם חשקה נפשך לעזוב- עזוב, רק אל תשכח שבשום מקום בעולם לא מצפים לך בנשמה עצורה שלא לדבר על שטיח אדום ומטחי כבוד.

22 בתש"ח יהודים הותקפו אלעד
  • 07:54
  • 29.04.12

על ידי 6 צבאות ממדינות ערב! אחרי שערבי ישראל ברחו(אגב מאיזורי השפלה-לא מאיזורי ההר) יהודים החלו ליישב מחדש את איזורי הבריחה. למה להתעלם מעובדות מר גדעון לוי? מדינה שפותחת במלחמה צריכה לחשוב טוב טוב אם היא תוכל לנצח או שלפחות תהיה לה אפשרות למכה שניה, אם לא ניצחה בדרך כלל האפשרות השניה היא הפסד, במקרה של מדינות ערב במלחמת 1948 היה זה הפסד צורם או תבוסה שהביאה למהפכות.

  •   זה שקר. תפסיק ללמוד היסטוריה מגורמים אינטרסנטים סוסו
    • 00:03
    • 30.04.12

    קל להפריך את הקשקוש הזה, פשוט ע"י בדיקה של כמה פלסטינים גורשו עוד לפני פלישת צבאות ערב.
    הפלישה הערבית הייתה תגובה לתכנית ד', שהיא תכנית התקפית של ההגנה.
    פשוט מזעזע כמה אנשים לא מכירים את ההיסטוריה שלנו, וקונים כל מה שמוכרים להם.

23 מניעת אפרטהייד כאינטרס של המתנחלים ערן ברין
  • 07:58
  • 29.04.12

דוקא חסידי ארץ ישראל השלימה צריכים להיות אלה שיוכיחו, שניתן לקיים מדינה כזו ללא אפליה חוקית (קרי אפרטהייד) בין תושביה. ניתן יהיה גם לשמור על חוק השבות המפלה, אם בשאר החוקים לא תהיה אפליה.

24 היה לכם צ'אנס לחיות בשקט ובשלווה איתנו אילו הייתם מקבלים את הצעת החלוקה ב 1948. בחרתם לתקוף ועכשיו אתם בוכים על תוצאות התקפתכם הפרועה. היה לכם צ'אנס לאורך השנים לשבת איתנו ולהגיע לפשרה על הארץ הזאת ופיספסתם, היה לכם צ'אנס לא להזדהות לאורך הדורות עם הגרועים שבאוייבנו ולהשתתף באופן פעיל בטרור כנגד עמנו - ופספסתם. תפסיקו לילל וליבב  (לת) מנחם
  • 08:06
  • 29.04.12

  •   Issue is you, not them Marco Polo
    • 11:02
    • 29.04.12

    The central issue of this column is not what "they" have done or not done. Issue is you and what you see in the mirror every morning, if you bother to look at yourself and live with it every day.

  •   ישראל לא הסתפקה בהשתלטות על אדמות הערבים שברחו ב1948. בשנת 1967 היא הגיעה למקומות אליהם ברחו, ביהודה ושומרון וברצועה והשתלטה על הפליטים גם שם ובשנת 1982 היא פלשה ללבנון כדי להרוס את מחנות הפליטים הפלשתינאים בצור, בצידון ובבירות.  (לת) אורן
    • 14:55
    • 29.04.12

  •   אורן צא ולמד. ב 1967 החליטו עמי ערב להשמידנו, ותוצאות המלחמה על ראשם. ב-1982 ישראל פלשה ללבנון בעקבות שרשרת פעולות טרור קטלני כנגד ישובי הצפון באמצעות ירי קטיושות ותותחי 130 מ"מ. כמו שאמרתי היה להם צ'אנס לחיות איתנו בשקט ובשלווה. אורן - תלמד הסטוריה.  (לת) מנחם
    • 16:51
    • 29.04.12

25 היסטוריה של קרקע בחלק זה של העולם מתחיל לפני 1948 . יתכן שאלה המיתימרים ירושלמי מאוכזב
  • 08:08
  • 29.04.12

להיות הניגזלים הם הם הגוזלים האמיתיים? יתכן שקל יותר ואולי יותר פופולרי להשפיע על הצד שלך. קשה יותר לצאת לצד השני עם ניסיון להשפיע עליהם לתת לנו משהו שירגיע אותנו. תשפיע עליהם שיעזרו לנו לעזור להם.

26 בתש"ח ותשע"ב רוצים כאן מדינה יהודית. גדעון לוי רוצה לזרוק אותנו לים.  (לת) ערדליים ירוקים
  • 08:19
  • 29.04.12

27 גדעון, אתה צודק אבל שוכח תמיד שאנשים לא אוהבים להסתכל במראה (וכאשר הם עושים זאת הם משתמשים במנגנוני הגנה ומתעלמים מהמכוער  (לת) גדעון (לא לוי)
  • 08:46
  • 29.04.12

  •   כשם שלרוסים, לפולנים ולצ'כים אין בעיה להסתכל במראה לאחר שגרשו 13 מיליון גרמנים והחרימו את אדמותיהם ורכושם לאחר תבוסת הנאצים, כך אין לנו בעיה להסתכל במראה לאחר הנכבה שהיתה וזו שתהיה בשל התוקפנות הרצחנית של הפלסטינים מתרפ"ט ועד אחרון הקסמים.  (לת) מראה, מראה שעל הקיר
    • 14:04
    • 29.04.12

  •   מסכים עם גדעון , הנל מדבר מנסיון, היסתכל במראה וראה איש מכוער עם המון שנאה  (לת) שואל
    • 22:46
    • 29.04.12

28 כעת נתגלה פרצופך האמיתי יש לך השגות ללגיטימיות של מלחמת השחרור  (לת) יהויכין
  • 08:46
  • 29.04.12

29 דוקא תומכי ההתנחלות צריכים להיות מעוניינים במניעת אפליה חוקית (קרי:אפרטהייד} ערן ברין
  • 08:53
  • 29.04.12

אלה שמוכנים לשלוט לנצח נצחים במיעוט לאומי גדולחייבים להוכיח שניתן לקיים עם זאת מדינה "דמוקרטית", שחוק השבות ומניעת זכות השיבה יהיו החריג היחידואין בלתו.

30 בדיוק זאת היא הבעיה. . . מני
  • 08:57
  • 29.04.12

נותנים ליהודי אצבע והוא רוצה את כל היד. . .
אצבע בתש"ח, יופי אז כל הידיים בתשע"ב. . .

31 הדג מסריח מהראש, מערכת המשפט שהייתה אמורה לעצור את הפשעים שיתפה פעולה.  (לת) שפתי כהן
  • 09:20
  • 29.04.12

32 סוף סוף מישהו אומר את האמת בפנים ולא מתבייש מבחן השכל הישר
  • 09:28
  • 29.04.12

חבר'ה זו מדינה מטונפת, מדינה של שום וכלום אשר בנויה על אמונות שחלפו להן מעולם זה. עכשיו יהיו הרבה קופצים ובטח ימליצו לי בחום ללכת לטפל בעניינים בסוריה אבל זה ממש לא מעניין, כאן אני חי וכאן אני חולם שתקום מדינת פלסטין בגבולות 67.

צר לי שגדעון לוי הוא כנראה אחד ויחיד במדינה הזאת, מדינה צמאה לדם כל הזמן, מדינת עם, שמאז ומתמיד אהב בעיות, פרובוקציות ומה לא בעצם, ולכן -ככל הנראה- נתקל גם בהרבה בעיות בכל מדינות העולם. נקודה למחשבה

די כבר, נמאסתם.

  •   החמס יחתום על התגובה ה זאת. כאשר אני קורא דברים אלו בא לי לרוץ ולהצביע ביבי למרות שאני מתנגד חריף שלו. הוא יחסום את השמאל המטורף. רמי
    • 10:14
    • 29.04.12

    אתה יכול להמשיך לחלום.

  •   גרוש עם הפותח במתקפה על שכניו ומפסיד היא נורמה מקובלת-תשאלו את צאצאי הגרמנים הסודטים...  (לת) לא אמת ולא נעליים
    • 10:40
    • 29.04.12

  •   מה פתאום בגבולות 67'? מה רע בגבולות 1736? או 1432? חמור  (לת) כל העולם מתאים להגדרתך
    • 11:02
    • 29.04.12

33 יוצא המרצע מן השק, מתוכנו תפרוץ האמת, ישראל לא רוצה שלום  (לת) עובדיה
  • 09:29
  • 29.04.12

34 במלחמה כמו במלחמה. המפסיד הוא המפסיד. דיי להתלונן.  (לת) איציק
  • 09:34
  • 29.04.12

35 דברי אלוהים חיים. אמת ויציב. אבל מה נעשה כאשר הקיצוניות הלאומנית משיחית והגזענות השתלטו, בהכוונת ציבור קיצוני רדוף שנאה ופארנויה ותומכיהם בשלטון ובכנסת, על השיח הציבורי, על ההמון הנבער והמוסת, ועל האדישים בקירבנו בדיוק כפי שאידאולוגיית המפלגה הנציונל סוציאליטית השתלטה על העם הגרמני בשנות השלושים - והסוף מי ישורנו  (לת) אזרח מאד מודאג
  • 09:41
  • 29.04.12

36 מרגיז כמה הרשימה הזו צודקת.  (לת) מישהו מהטכניון
  • 09:54
  • 29.04.12

37 גדעון לוי כמעט פגע בול בשאלת השאלות ממנה ניסו להתחמק במשך שנים - האם גירוש עם שיצא למלחמת שמד והפקעת אדמתו הוא מעשה עוול מוסרי וגזל? או מעשה מוסרי של תגמול הולם לתוקפנות? התשובה המוסרית היא אותה תשובה בתש"ח, כמו שהיא בימנו. עוול? או גמול הולם?
  • 10:06
  • 29.04.12

אם המעשה הוא עוול מוסרי וגזל - אזי פולין, צ'כיה ורוסיה צריכים להחזיר ל-13 מיליון הגרמנים שגורשו ממזרח אירופה לאחר תבוסת הנאצים (ולצאצאיהם) את זכות השיבה, את רכושם ואת אדמתם שנגזלה בחבל הסודטים, ובשליש משטח גרמניה שנקרע ממנה וסופח ללא תושביו (שגורשו משם לגרמניה) לפולין ורוסיה ואנחנו צרכים להחזיר לערבים את כל אשר איבדו מאז 1948.
לעומת זאת, אם זהו מעשה מוסרי של גמול הולם לתוקפנות, אז מה שנכון היה ב-1945 בחבל הסודטים, ובחלק המזרחי של גרמניה שנלקח ממנה כגמול על התוקפנות הגרמנית, נכון היה ב-1948 ביפו, לוד, רמלה, אשדוד ואשקלון, היה נכון ב-1964 עת הוקמה העיר כרמיאל על אדמות שסופחו מכפרים ערבים שסביבה, ונכון היום במיגרון וגבעת האולפנא בבית אל, כגמול על התוקפנות הערבית מ-48 ועד הטרור של ימנו.
וכמו שאין חצי הריון, כך אין חצי מוסר, לא במקום ולא בזמן, לא לישראל ולא לאומות העולם.
לזכותו של גדעון לוי יאמר, שבחירתו המוסרית (עליה ניתן להתווכח) היא לפחות עקבית, בשונה מכאלו שרוצים להחיל מוסר אחד ב-48, ומוסר הפוך בימינו.

  •   למה רק שליש ירושלמי מהדור שחי אז
    • 14:38
    • 29.04.12

    לפי האנלוגיות של המגיב היה על הצ'כים והפולנים בתקופה שגרמניה המערבית נראתה בעיניהם מדינה תוקפנית לדרוש להתישב ו/או לכבוש שטחים נוספים.
    אין הרבה ספקות אצל משקיפים אובייקטיביים בדמיון ואפילו בזהות בין מה שהפלסטינים מכנים "נכבה"לבין מה שקרה לגרמנים הסודטים או ל"פולקסדויטשה "בפולניה.
    מזלם של הצ'כים והפולנים שממשלותיהם מונעות עלידי האינטרסים שלהם ולא על ידי "צו אלוהי,

38 קורא קורא איזי גור
  • 10:07
  • 29.04.12

מה בדיוק אומרת המימרא "קורא קורא ולא ילד"?
האם פירושה הוא שאתה יכול לזעוק עד שיחר קולך ושום דבר לא יוולד מכך?!
אז לי חדשות בשבילכם. אולי מהקריאות של גדעון לוי ודומיו לא ייולד דבר, אבל מה שמתגלה שוב ושוב מתוך אותן קריאות הוא ראשית פרפורי הגסיסה של מדינת אל יאהוד ופאותיה.

39 ואם זה היה להפך גיורא
  • 10:11
  • 29.04.12

רק לעשות מה שהערבים בקשו (ועדיין מבקשים) לעשות לנו.

40 בתש"ח היו כמיליון ערבים מטרוספרים, ועוד כמאה אלף הרוגים ערבים, ומאות ישובים ערבים נחרבו עד היסוד, אז למה הסמולנים מבלבלים את המוח, שהכיבוש הולך משחית את צה"ל מוסרית, להפך, הכיבוש הולך ומחזק את צה"ל מוסרית, וגם רצוי שיסתכלו על מעשי הזוועה של : כנופיות הטירור הפלשתיניות, והצבאות וכנופיות הטירור האיסלמיות, (בעירק, בסוריה, בדאפור, בסומליה, בתימן, והמגדלים בניו-יורק, ורכבת התחתית במדריד, וכו..), חיזבאללה, טליבאן, אחים מוסלמים, וכו.. שיתבוננו על המשטרים הערביים החשוכים, איראן, וסוריה, וסעודיה, ולוב, וסודן, ועירק, ושיעזבו את צה"ל להלחם על קיומינו, בצורה הכי מוסרית והומנית שקיימת מאז ומתמיד, על פני כוכב לכת 'ארץ', מה עוד, שאותו לייבוביץ היה מכור לפונוגרפיה קשה, והוא באמת לא צריך לשמש כסמל לערכים, (אולי לסמול הוא בהחלט מתאים כסמל, משום שהמנטרות של הסמול הן פונוגרפיה, ופונוגרפיה לפונוגרפיה תביע אומר ),  (לת) לעומת מעשי צה"ל בתש"ח הרי כיום צה"ל מורכב ממלאכי שרת
  • 10:21
  • 29.04.12

  •   מליץ לכתוב על דברים שמבינים אותם ויודעים עליהם ירושלמי
    • 14:21
    • 29.04.12

    מעניין יליד איזה שנה הכותב כאילו הוא היה ב1948 וכאילו הוא הכיר את פרופ ישעיהו לייבוביץ'

  •   בהקשר לפונוגרפיה, לייבוביץ עצמו סיפר שהוא קורא ספרות שכזאת, הוא לא ראה בזה שום פסול, כל מי שעקב אחרי  (לת) לעומת מעשי צה"ל בתש"ח הרי כיום צה"ל מורכב ממלאכי שרת
    • 18:33
    • 29.04.12

  •   בהקשר לפונוגרפיה, לייבוביץ עצמו סיפר שהוא קורא ספרות שכזאת, הוא לא ראה בזה שום פסול, כל מי שעקב אחרי ליבוביץ החל משנות השישים, קרוב לוודאי שיודע זאת, גם אני, שאישית מתעב ספרות זאת, לא רואה בזה שום פסול, כל עוד זה עיסוק פרטי בספרות, דחף מיני קיים אצל כל בני אנוש, וכל עוד נשמרים הכללים החברתיים והחוקיים בנושא זה, הרי הכל לברכה. ההשתלחות שלי בלייבוביץ הייתה בכדי להציגו כבן אנוש רגיל, ולא כנביא, שדעתו שוות ערך לדעה כל אזרח ישראלי, לא יותר ולא פחות.  (לת) תיקון תגובה
    • 19:40
    • 29.04.12

41 צריך לחסל את המדינה היהודית ולהקים תחתיה מדינה פלסטינית ומיד. תות אוהב המון
  • 10:24
  • 29.04.12

אין מקום ליהודים למעט אנשים כמו הבחנה ברורה וגדעון לוי.

42 בדיוק זאת היא הבעיה. . . מני
  • 10:32
  • 29.04.12

נותנים ליהודי אצבע והוא רוצה את כל היד. . .
אצבע בתש"ח, יופי אז כל הידיים בתשע"ב. . .

[8:57]
---------------------------------------------------------
לצנזור: אתם ממשיכים לדפוק את הראש בקיר
והקיר איננו אוכל. . . אבל הראש. . .

43 ההבדל המרכזי בין 48 והיום עופר שלו
  • 10:46
  • 29.04.12

ב-48 פגענו באדמות ובבתים של פלסטינים שנטשו אותם במהלך המלחמה, אך לא בזכויות אזרח של פלסטינים שכאמור לא היו בהם לאחר נטישתם.
ואילו ב-67 ועד היום אנחנו פוגעים לא רק באדמות ובבתים של פלסטינים בשטחים, אלא גם בזכויות אזרח של פלסטינים במסגרת השלטון הצבאי שאנחנו מחילים עליהם.

44 שוד קרקעות בחסות הממשלה  (לת) סדק סדק תרדוף...
  • 10:59
  • 29.04.12

45 גדעון מתי מתיי מתיי תתחיל להבין שלום לא יהיה גם אם תשים את עצמך בתוך גואל
  • 11:03
  • 29.04.12

מערבל בטון ויצקו אותך בתוך האדמה . תגיד אתה חולה נפש ? או אנטישמי? יום טוב

46 גדעון, שרבוב 48' לטיעוניך מטופש וחוטא לעצם הענין הנוכחי - אין קשר - בכדי להקים צריך להרוס (שטח, עם וכו')  (לת) אינדיאני גאה, צ'ירוקי, ארה"ב
  • 11:06
  • 29.04.12

47 השמאל מדבר גבוהה גבוהה על "גזל" ומתגורר ביפו, בחיפה, בעכו, ברמת אביב, בהרצליה ועוד מקומות שבהם ישבו ערבים  (לת) די לצביעות
  • 11:12
  • 29.04.12

48 משל באנס, שנסה לאנוס עלמה חסודה בסמטא אפלה, אבל אבוי לעלמה היהתה חגורה שחורה בקראטה וסופו של נסיון האונס הסתיים בבעיטה חזקה שחטף האנס בביצים. מאז אותו יום מר ונמהר, הולך האנס ומתלונן בפני כל העולם על העוול והאסון שנגרם לביציו הכואבות.  (לת) משלי קרילוב
  • 11:23
  • 29.04.12

49 גדעון, הפעם הרחקת לכת - אתה משחק לידי הלאומנים שאינם מבחינים בין הקו הירוק לסגול. אז כן, גם אני מנחית לך, אחרי שהרמת לי, אבל בהפוכה.  (לת) סמולן
  • 11:40
  • 29.04.12

50 גדעון,,לא יעזור לך !!! ארז
  • 11:46
  • 29.04.12

רב עם ישראל חושב אחרת ממך,הרי בכתבה הקודמת שלך הבנו כולם מדוע אתה שונא ישראל מושבע.אני קורא את מאמרייך שנודף מהם שינאת ישראל,אתה לא בדיוק רודף שלום ,נלחם על הצדק וזכויות האדם,אתה נלחם נגד ישראל,אנו יודעים שהפלשתינאים מעניינים אותך כמו שמעניינת אותנו הטמפרטורה עכשיו בירח.הרי אם יעבור אדם חולה ותשוש מול ביתך אתה לא תעז לפתוח לו את דלתך ולהציע לו כוס מים אבל אם ניתן להתנגח בישראל והפלשתינאים הם סיפור כיסוי,,למה לא? אדון גדעון.אני מודיע לך שמצדה לא תיפול בשנית,היום אתם השמאל הרדיקלי ההזוי הוא מיעוט ,מיעוט ששולט בבתי משפט ובתקשורת ויצרתם עבורכם כוח השפעה משמעותי.עניין של זמן והמצב ישתנה,אתה ודומייך שונאי ישראל תהגרו לפלשתין ומשם ביחד עם החמס וטלי פחימה תייללו כמה שאתם רוצים עם אחיכם הערבים.כי את הגזע היהודי לא ניתן למחוק .

51 הציבור כולו חייב לדעת להבחין בין עוול לעוול כ"חיסון בסיס" למתקפת הימין המוכרת  (לת) טיפול מנע
  • 11:48
  • 29.04.12

52 תודה לגדעון לוי יעל
  • 11:56
  • 29.04.12

שיש אנשים כמוך שכותבים אמת

  •   עוד תודה לגדעון לוי מאזו
    • 16:06
    • 29.04.12

    אלמלא אנשים כמוך היינו סבורים שעצם קיומנו הוא לגיטימי. בזכותך אנו מודעים לכך שלציונות, ליהדות ולמדינת ישראל אין כל זכות קיום.
    בצדק אנו נרדפים מזה אלפי שנים.
    חוסר הלגיטימיות שלנו ברור וידוע לכל בן תרבות.
    איזה מזל שיש אנשים כמוך שכותבים אמת.

53 בתור מנוי הארץ ושמאלני המתנגד לכיבוש, נמאס לי מהאדון לוי איתן
  • 12:11
  • 29.04.12

גם כשהוא צודק ובודאי שהוא טועה השנאה שממלאת את כל מאמריו למדינה ממש מחליאה. נראה שכל תקותו בחבריו הארופאים האנטי ישראלים שינהלו מלחמת הרס נגד המדינה. אינני מבין מאין מגיעה השנאה הזאת וזה גם לא מענין אותי כל כך. מה שלא ברור לי למה לבן אדם להתגורר בארץ כה שנואה כה לא מוסרית ומושחתת. רק כדי לשנוא עוד יותר?.
ןלענין- חובה לצאת השטחים, ולפנות את רובם המכריע, וגם נעשה את זה יום אחד, בנתיים הרס של שכונה וחיים של אנשים לא יועיל לכאן או לכאן. ובודאי לא לבעלי הקרקע שניתן גם לפצותם.

  •   מה שמחזיק את לוי בארצנו ( לא ארצו) הוא המזוכיזם החולני שלו. שנאה עצמית ואוטואנטישמיות הם סם-החיים שלו.  (לת) תשובה לאיתן
    • 14:25
    • 29.04.12

54 מעניין אם הסמולנים כלוי ודומיו יודעים שכל שטח שכבשו הערבים ב 1948 נוקה לחלוטין מכל יושביו היהודים בטבח או גירוש  (לת) גיחי גיכי
  • 12:12
  • 29.04.12

  •   הסמולנים ששללו, אולי תסבירו למה שללתם את תגובתי שכולה אמת עובדתית לאמיתה גיחי גיכי
    • 12:17
    • 30.04.12

    אינכם מסוגלים.

55 מתנחלים עמי
  • 12:14
  • 29.04.12

אסון למדינה. עד מתי הם ישלטו בכולנו.?

56 גדעון, שוב כתבה מדויקת ! תמשיך להציב את המראה מול פני הישראלים שטופי המוח שלא מסוגלים להביט מעל שפת הצלחת שלהם  (לת) רוגל
  • 13:02
  • 29.04.12

57 חפשו בויקיפדיה "כרמיאל" או "נצרת עילית" ותקראו על איזה אדמות הוקמו, ע"י שלטון מפלגת העבודה... אחרי זה, גבעת האולפנה, תראה לכם כשה תמים.  (לת) אוי הצביעות
  • 13:04
  • 29.04.12

58 כל עוד נושבת רוח ימנית מהממשלה ועד ה ש"ג לצערי אין סיכוי לשינוי , אני לא מאמין לרשות החוק ,המשפט והביטחון והממשלה בישראל שהם רוצים שינוי ,אולי "סופר נובה " מפץ גדול יגרום לשינוי .  (לת) רוגל
  • 13:07
  • 29.04.12

59 שוד קרקעות התחיל הרבה יותר מוקדם מהאולפנה תגובה
  • 13:13
  • 29.04.12

על כך שילמנו בדם של הטובים ביותר

60 עוד דמגוג בגרוש יואל
  • 13:52
  • 29.04.12

שקרן באופן קבוע. הערבים תמיד הצדקנים ואנחנו הרשעים.

61 הציונות החלוצית נהיתה לציונות מדינית שהקימה את מדינת הרוב יהודי הכובשת ומנשלת, בשרות הציונות החמדניתף עם אחר רק משום היותו שם - ותודה לצנזור השומר עלי  (לת) פלץ
  • 14:02
  • 29.04.12

62 בתש"ח היו כמיליון ערבים מטרוספרים, ועוד כמאה אלף הרוגים ערבים, ומאות ישובים ערבים נחרבו עד היסוד, אז למה הסמולנים מבלבלים את המוח, שהכיבוש הולך משחית את צה"ל מוסרית, להפך, הכיבוש הולך ומחזק את צה"ל מוסרית, וגם רצוי שיסתכלו על מעשי הזוועה של : כנופיות הטירור הפלשתיניות, והצבאות וכנופיות הטירור האיסלמיות, (בעירק, בסוריה, בדאפור, בסומליה, בתימן, והמגדלים בניו-יורק, ורכבת התחתית במדריד, וכו..), חיזבאללה, טליבאן, אחים מוסלמים, וכו.. שיתבוננו על המשטרים הערביים החשוכים, איראן, וסוריה, וסעודיה, ולוב, וסודן, ועירק, ושיעזבו את צה"ל להלחם על קיומינו, בצורה הכי מוסרית והומנית שקיימת מאז ומתמיד, על פני כוכב לכת 'ארץ', מה עוד, שאותו לייבוביץ היה מכור לפונוגרפיה קשה, והוא באמת לא צריך לשמש כסמל לערכים, (אולי לסמול הוא בהחלט מתאים כסמל, משום שהמנטרות של הסמול הן פונוגרפיה, ופונוגרפיה לפונוגרפיה תביע אומר ),  (לת) לעומת מעשי צה"ל בתש"ח הרי כיום צה"ל מורכב ממלאכי שרת
  • 14:13
  • 29.04.12

63 גידעון לוי, חוסר הההבחנה שלך בההבדל בין תנועת אוכלוסיות על רקע מלחמת אזרחים פוסט קולוניאליסטי לבין מצב של כיבוש, שם אותך באותה תפסית מצאות כמו המתנחלים. שיח מוניס זה חברון וכו'. חוסר הבחנה בדקויות ובגווני אפור תמיד הייתה נחלתם של הקיצונים.  (לת) עמית
  • 14:19
  • 29.04.12

64 לגדעון לוי, יישר כוח על דבריך החשובים. ולאלה המתנגדים לעמדות המוצגות במאמר - לא מצאתי בכל התגובות המתנגדות תשובה אחת עניינית, שמתייחסת רק לטיעון המרכזי: מדינת ישראל גוזלת כיום רכוש פרטי ולאומי של פלשתינים. מה יש לכם לומר על כך? איך זה שאף אחד מהמתנגדים לגדעון לוי לא עונה עניינית?  (לת) נבצר מבינתי
  • 15:35
  • 29.04.12

65 נפרד מגדעון גדעון
  • 15:40
  • 29.04.12

גדעון שלום,

למי בדיוק אתה פונה? לציבור קוראי עברית? אני חושב שלא. לבסיס המדולדל של קוראי הארץ בעברית? אני בספק רב. אם כן למי ? לקוראים הקוראים מהדורת הארץ המתורגמת? בינגו אליהם. אבל אתה יודע בוודאי שהארץ נמצא היום בתקופת הדימדומים שלו ונשאלת השאלה האם אתה ערוך לכתוב ישירות לקהל שלך היושב בעיקרו מחוץ לישראל? בתקופת פוסט הארץ מעניין האם נזכה סוף סוף להסרת המסיכה ולהיווכח מי עומד מאחוריך?

עד אז שלום ולא להתראות

  •   בתשובה לשאלתך: הוא כותב ל"קול אדוניו" דני
    • 17:03
    • 29.04.12

    אני תוהה כמה מנויים נישארו ל"הארץ" וכמה בוטלו בשנים האחרונות.
    לדעתי שאר העיתונים צריכים לשלם לגדעון לוי שימשיך לכתוב ורק יקצין עמדותיו, במאמר לפני כמה ימים רמז שהוא בעד זכות שיבה בלתי מוגבלת לכל מי שהוא "בן הארץ" ומצאציו.

66 רד מהארץ יוסי פורת
  • 19:53
  • 29.04.12

אם אחרי כתבה עלובה שכזו אינך יורד מהארץ כנראה שאתה שותף ל"פשעים".
אם כל הכבוד, פשוט נמאסת!!!!!!!!!!!!!!!!!!

67 לא אבזבז זמן לקרוא באנדם לא רלוונטי כמוך ליאור
  • 21:45
  • 29.04.12

תבין אותנו היהודים...אנחנו סך הכל מנסים להכן על עצמנו תקרא קצת הסטוריה תראה מה עברנו....אם היית יהודי באמת שהיית חושב אחרת.....

68 תודה על הכנות אמירה
  • 22:52
  • 29.04.12

איש אמיץ ושפןי במדינה לא שפויה!

69 תיקון קל: גירוש תשח נמשך גם בתש"ט ותש"י ותשי"א 0באשקלון למשל) אז היסטורית ראוי לכנות אותו הגירוש של בן גוריון  (לת) סיגי
  • 23:57
  • 29.04.12

70 אין קיום ללא מלחמת קיום אתה גדעון בוחר בכליה. דני
  • 01:08
  • 30.04.12

לא מאות אלפי היהודים בארץ ישראל או מאות אלפי היהודים בארצות ערב פתחו במלחמה להשמדת מישהו או לפחות סילוקו ממדינתם. הערבי עשו זו והצליחו חלקית. את מאות אלפי יהודי ארצות ערב הם סילקו וניכסו את כול רכושם את יהודי ישראל הם הצליחו להשמיד לשדוד או לאסלם במשך דורות אך לא ב48.
אין לי כול כוונה להתנצל על כי עמדנו במיתקפה הערבית גם אם ילד ערבי בכה בשל כך. עדיף הקיום על הכליה וזה מוסרי מאד.

71 מר לוי היקר אזרח מודאג
  • 01:13
  • 30.04.12

אתה הקול הצלול למי שעיניו בראשו במדינה הזאת.... ישנו עיוורון כוח ושכרון שחקים בהתנהגות הממשלה וזרעות ומנגנוני המדינה.... כל מילה בסלע, את חובתך המקצועית אתה ממלא ביסודיות ובעכביות... המשך כך

72 גדעון לוי והתגובות למאמרים שלו חיים
  • 08:05
  • 30.04.12

נראה לי שלא תוכן המאמר מדאיג את המגיבים. אלא העובדה שגדעון לוי מציב להם שוב ושוב מראה מול פרצופם המכוער.

73 תגובה לכתבה נטע ביברמן
  • 16:56
  • 15.05.12

לדעתי מה שעושה מדינת ישראל בנוגע להתנחלויות הינו אכן מקומם מאוד. ראשית, זוהי פגיעה ואפליה כלפי הפלשתינאים. אין זה הוגן לגזול אדמה פלשתינית פרטית כדי להקים עליה התנחלות. שנית, הקמת ההתנחלויות מונעת החזרת השטחים וכך הסכם שלום ביו הפלשתינאים למדינת ישראל. לכן אסור שהמדינה תאשר כך הקמת התנחלויות.
אינני מסכימה עם ההשואה שעושה גדעון לוי להשתלטות על בתים פלשתינאים ב- 1948. אז המניעים למעשים היו שונים מהמניעים היום.

פרוייקטים מיוחדים