מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מי כאן לא רציונלי

יש להניח שכשראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין דיבר על "שני המשיחים" שמנהיגים אותנו, הוא התכוון לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק פועלים ממניעים לא רציונליים. בקבלת פנים לרגל יום העצמאות הציע ברק, ממציא הדימוי של ישראל כווילה בג'ונגל, תנאי קבלה למועדון המנהיגים הרציונליים "במובן המערבי של המלה". הוא הסביר שאין די בכך שהם יהיו "מתוחכמים ומחושבים, השואפים להישאר בשלטון, וחותרים למטרותיהם בערמומיות אין קץ ובהערכה רצופה של צעדי וכוונות היריבים"; עליהם להוכיח, בין השאר, כי הם "מחפשי פתרון בדרכי שלום לבעיות שעל הפרק". ברק התכוון כמובן לאיאתוללות, מנהיגי איראן. אצלנו, כידוע, לא יעלה על הדעת שמנהיג יגייס תחכום וערמומיות כדי לפרק מפלגה ולהישאר בשלטון. אצלנו, כידוע, מכהנת ממשלה שהופכת כל אבן בחיפוש אחר פתרונות בדרכי שלום.

כמה שאלות עשויות להקל על ברק לבחון אם הוא ונתניהו אכן ראויים לתואר "רציונליים במובן המערבי של המלה":

האם מנהיגות רציונלית היתה מתכחשת לסכנה, שהשילוב של העמקת הכיבוש, הקיפאון במו"מ עם הפלסטינים, הסולידריות של הרחוב הערבי המתעורר עם אחיו בשטחים, חילופי השלטון במצרים והכבדת הלחץ על איראן ישים קץ למונופול הישראלי (על פי מקורות זרים, כמובן) על הפצצה באזור? האם רציונלי להתעלם מהאפשרות שחילופי שלטון בארה"ב ועליית מחירי הנפט יולידו לחץ בינלאומי על ישראל לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, ובהמשך לפירוז המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית?

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות לפייסבוק שלכם

האם מנהיגות רציונלית היתה משליכה מעל פניה יוזמת שלום, שזכתה לתמיכה של כל המדינות המוסלמיות - יוזמה שמציעה למדינה הקטנה הכרה בגבולות קבע המקובלים על ידי כל העולם, עם חילופי שטחים, נורמליזציה והסדרי ביטחון? העדר פרטנר סורי מקנה עתה הזדמנות לישראל להגיע להסכם נפרד עם הפלסטינים מבלי להידרש לעניין הנסיגה מהגולן. האם מנהיגות רציונלית של מדינה, שתכלית קיומה היא שמירה על זהותה היהודית והדמוקרטית, היתה מייחדת את משאביה לפיזור האוכלוסייה היהודית באופן שמקדם את הרעיון הפוסט או האנטי-ציוני של הפיכתה למדינה דו-לאומית, או למשטר אפרטהייד מצורע?

עד כמה רציונלי להתייחס בשוויון נפש ליו"ר כנסת, שמודיע כי הוא מעדיף ארץ ישראל שלמה דו-לאומית על פני מדינה יהודית בגבולות 67', ובמקביל לגרש מהארץ אורחים מחו"ל שבאו לתמוך בהסדר דומה?

האם מנהיגות רציונלית היתה מדברת השכם והערב על "ייהוד ירושלים" ותוקפת בחמת זעם את אלה שמציעים להחזיר לגדה המערבית את השכונות הערביות, שסופחו לבירה בעקבות מלחמת ששת הימים ביחד עם תושביהן, המונים כשליש מתושבי העיר?

מישהו מכיר אדם רציונלי שהיה מעז להשתלט על אדמת השכן ולהאמין שיימצא שופט שיתייחס ברצינות לטענה שלפינויו מהנכס יהיו השלכות חברתיות מרחיקות לכת?

האם מנהיגות רציונלית היתה מהמרת על כך שיצור הכלאיים הקרוי "הרשות הפלסטינית", שנועד להיות הסדר ביניים, ישמש לנצח קבלן משנה של הכיבוש? מה רציונלי בהנחה שמשלם המסים היווני, שלא גומר את השבוע, ישלם את משכורותיהם של המורים והשוטרים הפלסטינים במקום הטייקון הישראלי (המחיר, על פי הערכה זהירה, 12 מיליארד שקל לשנה)?

הכישלון הטראגי במבחן הזה שייך לא רק לנתניהו וברק. זהו כישלונה של רוב החברה הישראלית. מה לרציונליות ולהתכחשות של "המנהיגה החברתית" שלי יחימוביץ לזיקה בין שלום לרווחה?

רבבות הישראלים שיצאו להפגין בעד שיפור איכות החיים שלהם וסירבו לומר מלה על החיים עצמם, הם גברים ונשים לא רציונליים. אין מידה רבה של רציונליות בהתנהגותם של ראשי מערכת הביטחון, שמשרתים בשתיקה מנהיגים לא רציונליים ומגלים לנו את האמת המרה במערומיה רק לאחר שהם פושטים מדים.

Read this article in English: The irrational leaders club




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כאשר הערך העליון הוא הנצחת הכיבוש והפרחת ההתנחלויות התנהגות ביברק היא רציונלית. כך יהא גם האסון שהם מביאים עלינו  (לת) נפתלי אור-נר
  • 02:42
  • 30.04.12

  •   אסד רציונלי, אחמדיניג'אד רציונלי, קדאפי היה רציונלי......אך .....פוליטיקה בשקל וחצי. אולמרט (ההוא שהפציץ את הכור בסוריה ויצא ל-2 מלחמות) חבר לדגן (ההוא שמנהל חברה לחציבת אורניום שיש לה אינטרס להתחמשות עולמית בגרעין )  (לת) שקל וחצי
    • 23:07
    • 30.04.12

02 excellent writing as alawys nathan
  • 02:46
  • 30.04.12

Sharp as always. Indeed we are a lost country and lost people blinded and conditioned by fear, chauvinist mass media, arrogance and greed.
But a day will come and this bulb of ignorance and violence will blow back in our ugly faces.

03 איזה שלום, מה שלום? עם מי? עם אלה ששוכבים עם נשים מתות? עם אלה שמלים את בנותיהם? אלכס מהכרמל
  • 02:55
  • 30.04.12

על מה אתה מדבר בכלל?

04 כאשר המומחים (בה' הידיעה) לעינויים ולחיסול בשטחים ובעולם הופכים ל'אורים ותומים' --- ורה"מ ושר הביבי-טחון לראשי הדורשים מלחמת שולל נוראה --- מה זה מוכיח על המדינה שבה הם חיים??? שהכיבוש הפך את ישראל למדינה לא נורמלית --- למדינה נטולת טיפה של רציונליות!!! משה מזרחי: כך הפכו כל אויבי השלום (נתניהו, ברק, דגן, דיסקין) לאויבי ישראל
  • 04:24
  • 30.04.12

אנו מצויים כאן, חסרי אונים, בין החרדה ל"מה שיעשו הבלתי רציונלים --נתניהו וברק-- מתנגדי כל שלום מוצע (שכולל ויתור על "השטחים" המוחזקים / הכבושים) לבין החרדה משואה שימיט עלינו דיסקין ודגן שמתנגדים בתוקף ל"פיתרון בנושא הפלסטיני". ולכן מסקנתי היא שאין לתת אמון לא בנתניהו ולא באהוד ברק, אבל גם לא בדיסקין ודגן. ועוד מסקנה: רק שלום צודק וויתור על כל השטחים הכבושים יציל את ישראל מהבלתי-רציונלים שבשליטיה ומומחיה.

05 מאמר חד כתער !  (לת) הזקנה מהמסדרון
  • 04:38
  • 30.04.12

06 אין כאן שום מנהיג (או מומחה) רציונלי! - כולם מסתכלים בבעיה דרך משקפות פקוקות עיניים לראותEYES2C
  • 04:56
  • 30.04.12

רב המשותף ביניהם ידידינו 'המודאגים' למפריד בינם: כ ו ל ם סרבני שלום. ה'ביטחוניסטים' מודאגים ממספר הנפגעים והנזק שייגרם ממלחמת שולל באיראן. אבל דגן מודאג גם מכך "שכתוצאה ממלחמה אזורית לא מן הנמנע שהמעצמות יחליטו לכפות על ישראל פיתרון בנושא הפלסטיני". את זה מדאיגה החולירע (שיצר הכיבוש) ואת חברו השחין, הדבר ומכת בכורות (שהביא החוסר במדיניות של שלום). אבל גם זה וגם זה פעלו להכביד את נתק המחמיר בין ישראל לעולם. כ ו ל ם -- מבן גוריון, שמיר ובגין -- מאבי הפצצה הדימונית הנשיא שמעון פרס (שלחץ בסבסטיה על יצחק רבין לאשר את התנחלויות "גוש אמונים") - עד ברק... וממנו עד דגן... מנתניהו עד דיסקין --פעלו כל מנהיגי ישראל ומומחי החיסולים הממוקדים, ועינוי וחיסול פלסטין-- בניגוד לאינטרס השלום, והכניסו אותנו למבוך רציני ומסוכן. איך לצאת מהסבך? איך לסגת מסף התהום?
-- פשוט להיענות להצעות השלום.

07 מנהיגות רציונלית לא תחזור על טעויות הנסיגות נסיגות=אסונות
  • 05:36
  • 30.04.12

הבריחה מלבנון הביאה את התעצמות החיזבללה לממדים של איום איסטרטגי והביאה את מלחמת לבנון 2. ההתנתקות הביאה את החמאס, את שיתוק הדרום בטילים, את מלחמת עופרת יצוקה, את גולדסטון, את המשט ואת הדלגיטימציה של המדינה. מסתבר שגם ההסכם עם מצרים לא מציאה כל כך גדולה. רק עמידה על שלנו תביא ביטחון ואולי בסופו של יום גם שלום.

08 בהחלט זה מה שמנהיגות ראציונלית צריכה לעשות הגיון
  • 05:37
  • 30.04.12

מנהיגות רציונאלית שרואה שהיוזמה הסעודית היתה בלון נפוח וחסר תוכן שפחד מויתורים בנושאים הכואבים, שמבינה שמבחינת רוב הערבים הגדה המערבית היא רק השלב הראשון, שרואה שהם מפחדים לעצור ולפרק את הגורמים הקיצונים ושמבינה שהדבר העיקרי שמנע ומונע ממדינות ערב לנסות להשמיד סופית את ישראל היא ההרתעה הגרעינית שישראל מחזיקה בה באחריות בלי להשתמש בה כבר יותר מ 40 שנה.

09 במקום לקשקש על פלסטינים וכיבוש תעבור קצת לרווחה. לך תראה מה קורה בשכונת התקווה, אי אפשר לצאת מהבית בערב. תושב המקום
  • 05:37
  • 30.04.12

חשבת עלינו פעם..? כמובן שלא. העיקר לברוח מרמת הגולן. אתה כל כך סובל שהיא בשליטת ישראל ?
איזה שטויות... אלוהים....

10 הכי לא רציונלי להתגייס לצבא כדי להגן על המתנחלים והחרדים. בגלל זה מתגייסים 'כדי להרוג ערבים'  (לת) צבי
  • 06:13
  • 30.04.12

11 מסקנה עגומה ומסוכנת.  (לת) דברי אמת
  • 06:21
  • 30.04.12

12 ולכן דיסקין אמר: ״מנהיגות משיחית״  (לת) אורון
  • 06:24
  • 30.04.12

13 עקיבא רציונלי ,אבל מנהיגנו נראים כרציונלים עד שמתחילים לדון בנעשה בשטחים ובאירן המתגרענת,ואז מנהיגנו מאבדים את מסכת הרציונליות שלהם ,מתלהמים ומתנהגים כפי שהם באמת .  (לת) רוני
  • 06:36
  • 30.04.12

  •   ומה הם באמת? מגלומנים, חסרי גבולות, משיחיים כל אחד בתחומו ומחוסרי כל אחריות ציבורית ויושרה כלשהי.  (לת) העליבות חוגגת
    • 17:42
    • 30.04.12

14 האם השמאלי הקיצוני רציונאלי? השמאל הקיצוני ראלי? לא, הוא שבוי באידאולוגיה שלו עד כדי עיוורון לראות דברים פשוטים.  (לת) אורי ירושלמי
  • 06:51
  • 30.04.12

15 מישהו מכיר אדם רציונלי שהיה מעז להכתיר בתואר מנהיג בטלנית, שלא שילמה מס הכנסה על עבודה בחייה שחתמה על עצומה נגד חיילי צהל ולא שרתה בצבא???  (לת) התקשורת הכתירה בטלנית כמנהיגה
  • 06:53
  • 30.04.12

16 אלדר והמנטרה מכיר ויודע
  • 06:55
  • 30.04.12

מה רציונלי אצלך : האם החולות הנודדים בארצות ערב שהדיקטטורות החילוניות הופכות לדיקטטורות איסלמיות ולבסוף לכליפות אחת גדולה וכולם יחד ובמאוחד נגד ישות יהודית עצמאית קטנה ככל שתהיה.

עם "כליפות כזאת" עלינו להגיע להסדר שתמורתו נוציא את הכוחות מהגדה (שטחי C ) ? האם אלדר יערוב לנו שלא תעופנה רקטות על כפר סבא, רעננה, הרצליה ותל אביב כן ,ונמל התעופה בן גוריון?

הרי לא צריך להיות חכם מידי להבין לאן משתרך לו השלום עם מצריים.

אלדר, אתה במזרח התיכון, רציונלי מערבי זה באירופה.

איך אמר נשיא טורקי בזמנו, במזרח התיכון אם לא הוזמנת לארות ערב, משמע שאתה הוא התפריט.

לבסוף, אתה מתבצר בהשקפתך, צא וראה כי העולם מורכב יותר , אבל מי ישנה דפוס מחשבה של אדם שעבר את גיל ה-60 .

מעניין מה היו החלטותיך לו נשאת באחריות. לא קל.

  •   אתה מודע לזה שכבר עכשיו קיימת טכנולוגיית רקטות שמכסה את כל מדינת ישראל? ושהיא זמינה לכל מדינות האזור והארגונים הצבאיים בו? אלי
    • 09:05
    • 30.04.12

    השאלה אם יפציצו את נתב"ג או כפר סבא היא עניין של רצון פוליטי לנהל מלחמה הרבה יותר משהיא שאלה של מגבלות אובייקטיביות.

    השליטה בטריטוריה הזו לא נותנת כמעט כלום מבחינה צבאית, ויש לה עלויות פוליטיות וכלכליות עצומות.

17 מאמר חזק עם נקודות רבות למחשבה  (לת) צחי
  • 07:14
  • 30.04.12

18 אני לא הייתי צריך את דיסקין, מאיר דגן, גבי אשכנזי וכו' כדי לדעת שישראל סרבנית שלום סדרתית ושהפלסטינים כן מעוניינים בשלום. קראתי את היוזמה הסעודית (הערבית) וראיתי שישראל אפילו לא הגיבה להצעה זו.  (לת) לאו
  • 07:15
  • 30.04.12

  •   בייחוד החמאס מעוניין בשלום, נא לעיין במצעו....  (לת) ריטה הלבבית
    • 08:58
    • 30.04.12

  •   לריטה: מצע החמאס עבר לאגף הארכיאולוגיה. כמו מצע בית"ר והליכוד ממשיכו בעניין "שתי גדות לירדן". נקודת ההתייחסות היא החמאס החדש מאז שיחות הפיוס עם פתח (הכרה בעקיפין בישראל ובהסכמי השלום) והצהרות חאלד משעל מאז מאי 2011. קורא טקסטים
    • 17:20
    • 30.04.12

    ומה שחשוב : המהלך של החמאס החדש מגובה על ידי הזרוע הצבאית ורמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי (זה שהחזיר את גלעד שליט) שעל פיו יישק דבר בעזה. ואם תרצי סימנים מעידים נוספים: גם עפ"י דובר צה"ל - הפסיק החמאס להשתתף בירי רקטות וטילים על ישראל.

19 השלום כבר השגה שלומי
  • 07:19
  • 30.04.12

מבלי להתכחש למאמר שהוא פרי המציאות העכשוית,,,באו נודה על האמת העגומה שגם אם ביבי וברק יחפצו בכל כוכם לקדם את המצב המדיני עד כדי קבלת רוב הדרישות מהפלסטינים אז לא הקואליציה ולא חברי הכנסת של הליכוד יאפשרו לראש הממשלה לבצע מהלך אמיץ ונכון ,,,אילו היה ביבי מנהיג כמו שרון שויתר ונער את כל המשיחים וההזוהים ממפלגתו דאז ,,ורץ לבחירות עם אנשים שמראש הוברר להם שהפעם יפנו את חבל קטיף ,,והעם לכשראה שמולו עומד מנהיג עם הצעה קונקרטית של נסיגה חד סיטרית לא נבהל ונתן את תמיכתו לשרון וכך נולדה קדימה,,,אני לא רואה מולי מנהיג ששמו ביבי או ברק
מקימים מפלגה שבה המסר יהייה הליכה להסדר תוך ויתור מרחיק לכת שיבטיח סוף לויכוח ולמציאות העכשוית שבה קים כיבוש חסר תוחלת וללא עתיד ברור או חוקי לעצם השארותם של המתנחלים,,,שזיהו בנקל את חולשתו של ביבי ואת חוסר מנהיגותו וכל חפצו הו להיות ראש הממשלה של רטוריקה חסרת תכלית וישום כל החלטה שיצאה מפיו של נתניהו,,,אז הימין נתן לביבי את הצעצוע שניקרא רשות ממשלה כמו שנותנים לילד אוטו צעצוע שמשמיע קולות של אוטו שנוסע,,,וממשיכים מתחת לאפו את מדיניות ההתישבות ובנית מאחזים שמתוך עשר הורסים אחד ,,,בשביל שיתרחש הנס הזה של חתירה אמיתית לשלום או הסדר חיב להתרחש משהו מזעזע שיתן למנהגי הצדדים להבין שהמצב הקים אינו יכל להמשך,,,מה המשהו הזה שיגרום לשינוי,,, לא משהו שנראה באופק,,,
ועד אז נמשיך לקבור את מתינו כשביבי יהפוך למספידן הלאומי של ישראל
ומנגד גם גופות של פלסטינים יקברו תוך כדי הבטחה שהנקמה בו תבוא,,,זהו המצב אחיי ,,,לא נותר אלה לכתוב ולעמוד כמתריעים בשער אך אין מי שישמע
או שיאמץ את דיברי הצועק את האמת מכל עמדה שתנתן לו

20 גנב הקולות הוא דביל ברמות על שנכשל בכל  (לת) לא ברק אלא ברדק
  • 07:26
  • 30.04.12

21 כל מילה בסלע. הכיבוש דפק לכולנו את הראש, במידה כזו או אחרת. ההתעוררות מזוועות המחלה - מחלת הסרטן עם גרורות/הכיבוש, איטית, ולא בטוח שתצליח לעצור את מופרעי הימין וברק ביניהם. שאלות נכונות העלית מר אלדר  (לת) שומר חוק
  • 07:34
  • 30.04.12

22 לגזור ולשמור: מאמר ששואל את השאלות האמיתיות. את התשובות ייצטרך לתת הבוחר ביום הבחירות.  (לת) קורא טקסטים
  • 07:59
  • 30.04.12

  •   הבוחר כבר אמר את תשובתו וגם יתן את תשובתו, ראה נא את הסקרים לרבות האחרון של ישראל היום מהשבוע.  (לת) הציבור הישראלי
    • 09:02
    • 30.04.12

  •   למגיב ה"ציבור הישראלי": בתגובתך הבאת תשובה מדוייקת ל"מי כאן לא רציונלי".  (לת) קורא טקסטים
    • 12:48
    • 30.04.12

  •   אתה טוען שהבוחר הישראלי לא רציונלי? רק אתה רציונלי? אם שניים אומרים לשלישי שהוא שיכור, יתכבד נא וילך לישון...  (לת) הציבור הישראלי
    • 15:26
    • 30.04.12

23 עידן העמימות הסתיים עכשיו עידן ההתערטלות המבישה!!!!!!!!!  (לת) רפי
  • 08:00
  • 30.04.12

24 האם האמונה באוסלו שנסיגה תביא "למזרח תיכון חדש" היא רציונלית? מי באמת לא רציונלי?
  • 08:55
  • 30.04.12

האם האמונה שערפאת ילחם בחמאס עבורנו "בלי בג"צ ובלי בצל"ם" היא רציונלית?
האם האמונה שנסיגה נוספת ביו"ש, תביא לשלום שמימי ולא לעזה מספר 2 היא רציונלית?
האם האמונה של רבין ופרס שהביאה אותם ללגלג על אלו שהזהריו מפני טילים מעזה היתה רציונלית?
האם האמונה שאבו מאזן שהפסיד בבחירות דמוקרטיות לחמאס, הוא המייצג האמיתי של הפלסטינים?
האם האמונה שישראל עם מיעוט ערבי של מעל 20% ההולך וגדל משנה לשנה לא תהיה מדינה דו לאומית היא רציונלית?
האם האמונה "שהעולם" הרצינלי יצליח לכפות על ישראל "המשוגעת" להתפרק מנשקה הגרעני (זה שעפ"י מקורות זרים) היא רציונלית?
האם האמונה שניתן יהיה לגרש מאות אלפי יהודים מבתיהם ללא סרבנות המונית בצבא, ותגי מחיר המוניים, היא רציונלית?

25 נתניהו וממשלתו מסוכנים לישראל יותר מאיראן, חיזבלה וחמס גם יחד !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:04
  • 30.04.12

26 שקר השמאל יוסי
  • 09:20
  • 30.04.12

שקר השמאל בכל תפארתו מה שהשמאל מציע תורת השלבים קודם להכניס את היהודים לגטו להחלישו לקראת השמדתו הסופית ,מסתבר שלו קיבל יובל דיסקין את הגו'ב המיוחל של ראש המוסד הפלא ופלא אז ביבי וברק היו אדונים הראוים לשרתם .במלים פשוטות יצע המרצע מהשק ועבור ג'וב טוב דיסקין מוכן למכור את ארצו מדינתו ואת אימו

27 שקר שחוזרים עליו פעמים רבות נשחק עם הזמן .זה נכון. בהתחלה הוא נקלט אבל עם הזמן האמת תנצח ותצא לאור. האמת מנצחת וכול העולם היום שואל האם יש עם פלסטינאי או שאלה הם ערבים שהיגרו לכאן ממדינות ערב השונות בכדי למצוא תעסוקה ולספק לחם למשפחותיהם בעקבות עליית היהודים לארצם ארץ ישראל. האמת הזאת הולכת וכובשת לבבות בכל העולם הנאור  (לת) רפאל
  • 09:22
  • 30.04.12

  •   נכון נכון! הערבים עלו בהמוניהם להצטרף למסדר "עבודה עברית"! חבל רק שלא התקבלו מסיבות לא מובנות. . .  (לת) אחד שלא יכול להתאפק
    • 18:56
    • 30.04.12

28 ללמד את המאמר הזה בשיעורי אזרחות.  (לת) מאמר עשר!!
  • 09:29
  • 30.04.12

29 אין מה לעשות, עקיבא. . . מני
  • 09:31
  • 30.04.12

הדת היהודית בונה על חול ושובתת בשבת. . .
להתראות לאחר החגים. . . ובינתיים להתחמק
ולהתרפק על פרשת השבוע. . .

30 המדיניות הרציונלית היא זו המכירה בכך שאין ברצונם של הפלשתינים להשלים עם קיום מדינה יהודית בארץ ישראל, וכל "הצעות השלום" אינן אלא בלוף והעמדת פנים ריקה מתוכן. זוהי המדיניות הרציונלית של הממשלה הנוכחית, בניגוד להזייה המשיחית של השמאל על "שלום בהישג יד", שאינו טוב אפילו כחלום.  (לת) שלמה
  • 09:46
  • 30.04.12

  •   מי שמקיים שנים רבות מו"מ עם הפלסטינים כדי להגיע לשלום אינם אנשי השמאל אלא אנשי הימין המחזיקים בהגה השלטון. כיוון שהממשלות השונות - אף אחת מהן לא ממשלת שמאל - ניהלו מו"מ לשלום עם הפלסטינים ובאותו זמן המשיכו להקים ולהרחיב התנחלויות בשטח בו רוצים הפלסטינים להקים את מדינתם ברור שההצהרות הישראליות על הרצון בשלום אינן אלא בלוף והעמדת פנים ריקה. ממשלות המרכז-ימין מנהלות מו"מ לא כדי להגיע לשלום אלא כדי להעמיד פנים כלפי העולם שישראל מעוניינת בשלום.  (לת) אורן
    • 12:02
    • 30.04.12

  •   ההתנחלויות נבנו - כמעט כולן - על אדמה שתישאר ברשותנו בזמן שלום. יש להמשיך ולבנות, כדי להבהיר לפלשתינים שעליהם להזדרז, לקבל את המוצע להם, ולהפסיק לחלום על החזרת הפליטים וחיסול ישראל.  (לת) שלמה
    • 18:29
    • 30.04.12

31 לא-מנהיגות רציונלית היתה מביאה עלינו הסכם אוסלו נוסף עם עוד כמה אלפי הרוגים אלי
  • 10:09
  • 30.04.12

עקיבא-איבדת את זה לגמרי.
לפעמים עדיף לא לומר כלום מאשר לדבר שטויות

  •   ימני אינו יכול להיות ראציונלי.  (לת) רון
    • 12:46
    • 30.04.12

  •   לא אוסלו גרם לטרור מודרניסט
    • 16:41
    • 30.04.12

    לא אוסלו גרם לטרור

    1. הפלסטינים שהגיעו מטוניס לא הביאו טרור.
    2. כל הפיגועים עד שנת 2001 לא נעשו על ידי אנשי טוניס אלא על ידי פלסטינים שנולדו וחיו כל חייהם בשטחים ושהשתייכו לחמאס ולהג'יהאד.
    3. לא אוסלו גרם להרג אלא אלה שעשו הכול כדי להכשיל את אוסלו (הימין הלאומני והחמאס).
    4. עוד לפני אוסלו (מ – 1967) נהרגו אלפי ישראלים לשווא רק בגלל כיבוש 1967.

  •   מי עצר מחבלי חמאס בימי אוסלו העליזים בבוקר ושחרר אותם בערב, בשיטת הדלת המסתובבת? מי הביא את קארין A? מי ביקר את אמו של יחיא עייש והכריז שוהא גדול הגיבורים של העם הפלסטיני? הימין הישראלי? ממש לא...ערפאת...החבר של פרס מאוסלו...  (לת) אחלה הומור, מודרניסט
    • 19:52
    • 30.04.12

32 עוד כתבה מיותרת...  (לת) יוני
  • 10:32
  • 30.04.12

33 שלום צריכים לעשות עם פרטנר רציונלי ולא עם החמאס, והג'יהאד  (לת) שפועלים בצורה חופשית
  • 11:00
  • 30.04.12

34 המדינה מבקשת מהפרקליטות לגנוב איתה סוסים והפרקליטות נענית מתוך אינוס. צריך לתת בעיטה בתחת לפרטליטות שלא יודעת לומר לממשלה ,די, תעזבו אותנו מהשטויות שלכם. אנחנו לא נגנוב איתכם סוסים.  (לת) הבחנה ברורה
  • 11:53
  • 30.04.12

35 היוזמה הסעודית מעורפלת ונמנעת מלדרוש ויתורים כואבים מהערבים ומתחמקת מהנושאטם הקשים  (לת) בלון נפוח חסר תוכן
  • 12:02
  • 30.04.12

  •   היוזמה הסעודית היא יוזמה. אפשר להשיב לה, ואז ללבן את המחלוקות במשא ומתן. אבל ישראל העדיפה לא להשיב ולא לנסות לנהל משא ומתן.  (לת) בארשבעי
    • 15:07
    • 30.04.12

  •   אתה לא יודע, אבל אולמרט פנה לסעודים, וביקש לקבל את היזמה, עם הסתייגויות ישראליות שידונו מאוחר יותר. התשובה שקיבל היא שאת ההצעה יש לקבל כמו שהיא על כל פרטיה. כלומר, מדובר כאן באולטימטום, לא בהצעה.  (לת) שלמה
    • 18:37
    • 30.04.12

36 יחימוביץ יודעת שיש קשר בין רווחה לבזבוז בשטחים, אבל גם יודעת שציבור הבוחרים מכחיש קשר זה. היא פשוט רציונלית (במובן המערבי) ורוצה להבחר בארץ עם מצביעים לא רציונליים (במובן המזרחי של המילה).  (לת) עצבני
  • 12:34
  • 30.04.12

37 מה רע כל כך במדינה דו לאומית כבר עכשיו יש משהו דומה מה הקשר שלי לציבור החרדי משיחי בית''ר ירושלמי וכו' זילץ זירו נאדה המשיחי חרדי  (לת) להקים דמוקרטיה שוויונית חילונית אמיתית במקום לדאוג כל העת לזיקה היהודית
  • 13:13
  • 30.04.12

38 יחימוביץ כלפיד הישראלים החדשים לא מתמקדים בבעייה מספר אחת של ישראל ההתנחלויות והקיפאון במשא ומתן באשמתה של ישראל  (לת) המתנחלים משליטים טרור על מ.ישראל וכולם מפוחדים ומתעלמים
  • 13:27
  • 30.04.12

  •   הקפאון במו"מ אשמת ישראל? איפה אתה חי? איציק
    • 15:38
    • 30.04.12

    אתה לא קורא, שומע, מה שהחמאס אומר? צריך להיות מסומם כמוך כדי להאמין שבצד השני יושבים רודפי שלום שרק ממשלת ישראל לא רואה, לא שומעת, מתעלמת מהם.

39 לאלי (15) מאיפה הגעת למסקנה שהסכם אוסלו הוביל לאלפ הרוגים???
  • 13:56
  • 30.04.12

הימניים בישראל לא נותנים לעובדות לבלבל אותם. היו הרוגים לפני ואחרי הסכם אוסלו. מה שבטוח הנא שבעקבות הסכם אוסלו ישראל החלה לפרוח כלכלית וחתמה על הסכם שלום עם מדינה ערבית נוספת ( ירדן). תפסיקו כבר עם נבואות האימה שלכם כי הן שקריות

  •   הסכם אוסלו הביא לפריחה כלכלית? מי שלא נותן לעובדות לבלבל אותו איציק
    • 15:42
    • 30.04.12

    זה דווקא השמאל. עבורו הצהרות החמאס והג'יהאד האיסלאמי לא קיימות. אוסלו היה מביא שלום, אם רק היינו מוותרים, ושאר ירקות ממטבחו של השמאל. אז מי שקרן?

40 No chance gabriel wachs
  • 14:16
  • 30.04.12

No chance that ever there going to be some kind of arrangement without a big violent within the state of Israel, most of Israel population believe that the "staus Cvo: can go forever, once the US will tell Israel what to do, I want to see the situation

41 ממי שטוען לרציונליות מצופה שינהג ברציונליות, אז חיפשתי היכן עשה אלדר חשבון נפש בעניין הזיות אוסלו שלו והנחות היסוד השגויות שבבסיסו, ויוק... היכן מתייחס אלדר להנחות הבסיס של המוסלמים והערבים כאילו אין עם יהודי, ויהודים יש לבזותם ולרוצחם כבני קופים וחזירים [לפחות לשם מניעת פגיעה בבעלי חיים, אם לא ביהודים...], היכן התייחסותו לכך שהאסלם והערבים אינם מכירים כלל בישות מדינית שאינה אסלמית כלל ובמיוחד במזרח התיכון, אפילו באירופה, לפחות בבלקנים ובאנדלוסיה [יעני, ספרד..], אז שוב, יוק. היכן מתייחס אלדר לעובדה שהסכם, כל הסכם, אצל המוסלמים הינו מכשיר טקטי לשם מזעור תבוסה והשגות הישגים טקטיים ומצווה להפירו ברגע שהדבר מתאפשר לפי יחסי הכוחות, מדומים או אמיתיים, פשוט שוב יוק. אז עוד לא נגענו בתמיכת אלדר בתביעת השיבה המונחת בבסיס ההצעה הסעודית וגם ללא כך, לא עסקנו בבקורתו של אלדר לא פעם על הערבים שהם "מתונים" מידי, לא דנו כלל בזכות העם היהודי על מולדתו והאינטרסים החיוניים למדינת ישראל, תודעה, מים ובטחון והנגזר מהם לעניין הקווים האדומים, לא נגענו בהשתלחויותיו השונות של אלדר, רק הרציונליזם המבוקש, היכן הוא? אז זהו, שהשמאל אינו רציונאלי כפי שאינו דמוקרטי, הוא דת פנאטית אנטי ציונית, אנטי ישראלית ולפחות בחלקה גם גם יהודית. נשלח ברביעית.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 15:28
  • 30.04.12

42 משיחיותכהן קיציות ישראל כהן
  • 15:58
  • 30.04.12

כמהקיציות מה מזל יש לעקיבא אלדר הרי הנושא הפלשתינאי קבור עמוק ורוב עם ישראל תומך בהתלהבות בממשלתו ובדרכה. וכמו מהשמים נפל לו דיסקין כדי שנוכל ונישמע דברי הבל ודברי בלע ועוד פעם הפחדות על אי פתרון עם שכננו,מה לך כי תלין לך מעמנו עם דעותיך! כל הסימנים והמציאות מראה שאתה בדעת מיעוט ,תן לנו מנוחה ותאמין לי המצב בארץ ישראל רק ישתפר

43 מאמר מצוין ביברק אסון לשלום ולמדינה  (לת) מגיב
  • 16:06
  • 30.04.12

44 השמאל הישראלי משקר והבעיה שלהם דני א
  • 17:15
  • 30.04.12

שרוב העם כבר הפנים את זה
בינתיים הערבים הוכיחו שהם
בחיים לא יעמדו בהסכמים
ברגע שיוכלו לסגת מהם או
ברגע שאין תועלת ברגע אמיתי
לכן אסור להאמין להם

45 כמה עמוק אפשר לדחוף את הראש באדמה מר עקיבא  (לת) בסוף תמצא נפט
  • 18:06
  • 30.04.12

46 הארץ "המועמד המוביל לנשיאות במצרים"הסכמי קמפ דיווד  (לת) אופטיפסימיסט
  • 18:29
  • 30.04.12

47 זה ממש מצחיק לקרוא את לורד האו האו הטוען שהוא הרציונלי  (לת) ב.ל
  • 18:46
  • 30.04.12

48 זה זמן רב מקננת בי התחושה שרבים וטובים עזבו את הארץ שלומי
  • 18:52
  • 30.04.12

אחרת היא אפשר להבין אך ים של זקנים ממלא את הכנסת ,,נראה כאלו טובי בנינו הבינו שהמצב לא עומד להשתנות בקרוב והדבר היחיד שאנו טובים בו הלו הטקסים מלאי המלל חסר המשמעות אך מתעקש להשמיע את אותם משפטים נדושים על הצורך לשמר את קיומינו ,,ובמותם ציוו לנו את החיים,,,,על איום ממשי לקיומנו הפיזי במדינה ,,,,על השואה שלא תחזור על עצמה לפחות לא על עמנו ,,,,ואתה רואה בעניים כלות אך הגלגל שמחשב את הדלק שנכנס אל תוך המיכל ואת התשלום המבוקש בעד הדלק,,,שומעים את הקללה שאתה מסנן בן שינך ומנהנהים בהסכמה אילמת לכל קללה גם אם היא לא היתה ברורה
אך כווונה למחיר המאמיר של הדלק ,,וראה איזה פלא ככל שעולה מחיר הדלק עולים מספר המנדטים שמקבל ההחראי על כך שתשלם והרבה על הדלק,,,
מה שמחזק את ההשערה שאנשים עם מעת שכל בקודקוד אך מספרם רב נשארו בארץ לחזות שוב בביבי מכריז אמונים למדינה שיש בה רק ימינים והשמאל יושב לא בנחת באיזה מדינה נהורה משתדלים לרוץ אחר הקידמה בכל התחומים
ורק מחשבות נוגות עולות לעיתים במחשבתם ,,,אך ויתרנו ככה על המדינה ,,,
שהקריבה את מיטב בניהה בשל ישיבתם המנובלת של החרדים בכס הכנסת נהנים מתקציבים עד השמים,,,ובני המעמד הבניים שחוסך בעמל כסף להתחיל מחדש את החיים במדינה אחרת ,,,,משתדלים לא להכריז על קיומם ונבלעים ומשתלבים ונטמעים עם יתר האנשים המיושבים בדעתם ולא מיושבים בשטחים הקדושים ומתנהגים כאלו תצא קול מין השמים שתכריז על היותם עם הבחירה ,,

49 מי כאן לא רציונלי? מי שמכנה את יוהאן גלטונג האנטישמי "איש שלום". הנה מה שכתב עליו עקיבא אלדר ב 2007 : סוציולוג
  • 20:27
  • 30.04.12

http://www.haaretz.co.il/misc/1.1441183

50 the answer is pretty simple: the religion is taking over israel. i left to live a reasonable life abroad  (לת) x-israeli
  • 20:58
  • 30.04.12

51 אין לנו פצצת אתום עד שיוכח אחרת ושלא יפחידו אותנו עם הגרעין שאין לאירנים  (לת) פלץ
  • 22:25
  • 30.04.12

52 מילים כדורבנות המתארות מציאות כהוויתה!  (לת) אלי משולם
  • 23:12
  • 30.04.12

פרוייקטים מיוחדים