מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

איפה היונה בחגיגות העצמאות

בשבוע שעבר ביקשתי מתלמידי לעצב גלויות לרגל יום העצמאות ה-64. אחד ויחיד מהם צייר יונת שלום מעופפת ברקיע, ענף זית בפיה. זהו כנראה ילד שגדל בבית חריג. האמת היא, שהשלום נעלם מהתודעה הישראלית. כתוצאה, אין לו עוד זכר בחגיגות הלאום.

בילדותי נהגנו לנופף ביום העצמאות בדגלוני כחול-לבן לצלילי "אני נולדתי לשלום, שרק יגיע", ויום הזיכרון צוין תמיד מתוך תקווה עיקשת, שבעתיד לא יהיו עוד חללים. כיום איש אינו מעז להביע בטקסים משאלה כזאת; זו תהיה אמירה חלולה במדינה שהסירה רשמית את השלום מעל סדר היום שלה.

מדובר במהלך דרמטי, היסטורי, שמתקבל משום מה בשוויון נפש. השאיפה לשלום, ולו גם ברמה ההצהרתית, היתה אבן יסוד במפעל הציוני. שלום כערך, כרעיון בסיסי וקיומי. שלום כטעם לחיים, כנחמה, כהבטחה. לא כזה שנלעס עם השנים לכדי ייצוגים מילוליים מעוקרים וטכניים נוסח "תהליך מדיני", "מפת הדרכים", "מתווה קלינטון", או "אנאפוליס".

אמת, היה מן השקר והצדקנות והחולמנות במשאלת הלב המופשטת מדי של השלום. "ידנו המושטת לשלום" הושטה באופן די רפה, בעירבון מוגבל למדי, וגם נכוותה לפעמים. ועדיין, הייאוש מהשלום מצטייר כמרחיק לכת ובעל משמעות קודרת. את החזון על עתיד טוב והגיוני יותר החליפו התפלשות בזכר השואה, עיסוק נואש ב"הסברה" והיאחזות כפייתית ב"איומים" (טרור, איראן, אנטישמיות).

התהליך ההרסני הזה מגיע כמובן לשיאו תחת שלטון בנימין נתניהו ובעידודו הנמרץ. אותו נתניהו, שלכהונתו הראשונה נבחר תחת הסיסמה "עושים שלום בטוח". ניסיון לנצח בקלפי בלי מחויבות ברורה ומוצהרת לאתוס השלום הצטייר בימים ההם כמתכון להתאבדות אלקטורלית. כעבור פחות משנות דור, התהפכו היוצרות לחלוטין.

האם התמכרנו לביטחון או שפשוט התפכחנו? דברו על זה בפייסבוק

קשה להבין, מדוע מאסו הישראלים ברעיון הבסיסי של הסדרי קבע. הרי שני הסכמי השלום הרשמיים שעליהם חתמה ישראל עם משטרים ריבוניים החזיקו מעמד מאז בלא ערעור. גם הסדרי אי-לוחמה בגבול הסורי, שאפילו אינם חוזי שלום, נשמרו בקפדנות. דווקא שתי נסיגות חד צדדיות, בלא הסכם ובלא פרטנר, הולידו המשך של עוינות ולוחמה משטחי לבנון ועזה. גם הסכמי ביניים בעייתיים בגדה המערבית, בלא פשרות אמיתיות והכרעות אמיתיות, הביאו לפורענות.

אבל משאבי השכל והיוזמה הישראליים, אלה שמצמיחים חתני נובל ומעצמת היי-טק ותעשיית נשק משגשגת, אינם מגויסים להשגת השלום. וכשראש השב"כ לשעבר קובע, שמסלול ההידברות עם הפלסטינים נזנח משיקולים קואליציוניים, מופעל נגדו מיד מערך תעמולה משומן של פוליטיקאים חסרי אחריות ועיתונאים מגויסים. נשמעות מהם השמצות אישיות מבישות, תלונות על "הסגנון" ו"העיתוי", ושום מלה לגופו של הטיעון המצמרר. והנה מתקרבות גם בחירות כלליות, שבהן שוב יאפשרו הישראלים למועמדיהם להציע להם אופק נטול שלום.

כיצד זה ייתכן? נראה, שמרוב אובססיה לביטחון התמכרו הישראלים לביטחוניזם. טושטש ההבדל בין אמצעי למטרה, בין טקטיקה לאסטרטגיה. נשכח, שספרטה לא האריכה ימים ומצדה נפלה על חרבה. בשנה ה-64 לקוממיות ישראל חזרו ראיונות עם הרמטכ"ל לככב בתפריט התקשורתי לחג, ותמונת המטס של חיל האוויר היתה ונותרה הייצוג המובהק של יום העצמאות. היא הופיעה למחרת על שערי העיתונים, כשאחד מהם מציג אף-15 בשמי תל אביב תחת הכיתוב "רגע של גאווה". גם תמונת היעף של אותם מטוסים בשמי אושוויץ נחשבת בעיני רבים למפגן השיא של המפעל הציוני.

על מה הגאווה הגדולה? על מכונות מלחמה אמריקאיות, שנרכשו במיליוני דולרים מתקציב סיוע אמריקאי ומוטסות בידי ישראלים לציון ימי חג או אבל לאומיים? הגאווה האמיתית תהיה להפריח שוב לשמים את יונת השלום, ענף זית בפיה, לתפארת מדינת ישראל.

Read this article in English: What happened to the dove?




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יפה כתבת! רוצים שלום!!!  (לת) דליה
  • 05:47
  • 01.05.12

  •   למה יונים כשאפשר כיפות ברזל? זה מה שהבטיח ביבי בברכה עם התוכי והחתול  (לת) אכן חציר העם
    • 21:20
    • 01.05.12

  •   ההנהגה הפלסטינאית הרגה את התקווה לשלום, כמו שגם הרגה את השמאל (הציוני) הישראלי ליאור
    • 23:15
    • 01.05.12

    במהלך 12 השנים האחרונות הראתה ישראל פעמיים שהיא מוכנה לשלם מחיר יקר תמורת הסכם שלום. בשני המקרים קיבלנו תשובה שלילית. כל מי שחשב שהשלום תלוי בנו, איבד את התקווה.
    מסתבר שהשלום תלוי בהחלטה של הפלסטינאים לקבל את מה שישראל יכולה לתת. עד שהפלסטינאים לא יסכימו לנוסחת "שתי מדינות לשני עמים" (בדגש על החצי השני), לא יהיה שלום...

  •   המסיטים שהובילו לרצח רבין וביבי מעודד?
    • 01:56
    • 02.05.12

    שמו להם למטרה להסיט בקיצוניות בכל אתרי האנטרנט. כולנו כבר שוחים בשיח הקיצוני והמסיט לאלימות ולא מרגישים. טיעונים שנאמרים בשפה פשוטה נשטפים בגל של הקנטות וקריאות "טירוף!". מדובר באנשים אלימים וקיצוניים שמעוניינים להשתיק את הדמוקרטיה הישראלית ולהכיל את חוקי הדת על המדינה והם ינקטו בכל האמצעים כדי להשיג זאת.

02 מאמר כואב ונכון. ספק אם יש סיכוי שישראל תתנער ותצליח לשנות כיוון. אבי איל
  • 06:14
  • 01.05.12

למה לא תקרא לעיתונאי החצר בשמם? ארי שביט למשל.

03 אבל החמאס והג'יאהד לא רוצים שלום בעיה
  • 06:14
  • 01.05.12

והרשות הפלסטינית הוכיחה בימי אוסלו העליזים שהיא לא מוכנה לעצור את החמאס והג'יאהד האיסלמי.

04 ערך השלום מבין עניין
  • 06:29
  • 01.05.12

את איבוד התקווה לשלום לא הביא נתניהו אלא דווקא הניסיון המפואר של הסכם אוסלו להביא אותו שבעקבותיו עלו באש מסעדות על יושביהן והתקווה שלך.

05 ניתוח נכון צנוע לא מתלהם ויחד עם זאת מעורר מחשבה וחלחלה  (לת) יפה וחכם תודה
  • 07:00
  • 01.05.12

06 ההתפקחות מאשליית השלום באה מאוחר מדי , ובינתיים היו לנו אלפי "קורבנות שלום" כפי שקרא לזה יצחק רבין . מתברר שהיונה עם ענף הזית היא מאות קטיושות מגוש קטיף לשעבר , ובלי סוף חגורות נפץ .  (לת) נעמי מילר
  • 07:28
  • 01.05.12

07 וכמו שביבי אמר בברכתו ליום העצמאות: נאחל שבשנה הבה  (לת) ליאור
  • 07:34
  • 01.05.12

08 מאמר נהדר. פשוט נהדר.  (לת) אברהם
  • 07:40
  • 01.05.12

09 הכותב פשוט לא מבין בשלום-שלום משיגים רק דרך צבא חזק וביטחון -ראה את ההיסטוריה של שוויץ.  (לת) חושב שלום מחרחר מלחמה
  • 07:47
  • 01.05.12

10 מדוע הלאומנים כל כך שונאים עכשיו את יובל דיסקין? איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:52
  • 01.05.12

משום שהוא ניפץ את אחד השקרים הגדולים שלהם האומר שאבו מאזן אינו רוצה בשלום.

  •   ושוב מסיתי השמאל מתחזים למגיבי ימין מרכז בכדי לחבל בשיח הציבורי, עקב אפסותם, אפסות טיעוניהם ואי אמינותם. למי שיש טיעונים טובים אינו נזקק לרמאויות, בלופים והתחזויות, אך זה מה שנשאר מהשמאל שהפך לאנטי דמוקרטי באתנן של מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 18:11
    • 01.05.12

11 מה, אתה בו היונה שמחפשה? ה"שלום" התברר בהזיות אוסלו שהביאו לאלפי נרצחים ונכים כלא ריאלי.שלום אינו מטרה לעצמה אלא כלי המבטא את מכלול האינטרסים החיוניים למדינה ואת מטרות העל שלה, כאשר השמאל בורח מכל דיון באינטרסים החיוניים לנו ופועל במודע כנגד מדינת ישראל בארץ ובחו"ל במימון מדינות זרות עויינות, לא מקבל את הכרעות הדמוקרטיה ומנסה לשבור את כל כללי המשחק הדמוקרטיים, הרי שאתם יוצאים ממש לא טוב.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:14
  • 01.05.12

  •   התגובה שלך מעידה על דבר אחד: המדינה הצליחה. אורן
    • 08:27
    • 01.05.12

    במה היא הצליחה? בהשגת הכלי בכי חזק שיש למדינה על האזרחים שלה: בורות. לצטט משפטים של מנהיגי ימין כדי להראות כמה המדינה חשובה לך, מוכיח בדיוק כמה עברת שטיפת מוח. מה ההקשר בין תוכן הכתבה לבין הדברים שרשמת לא הבנתי. השלום הפסיק להיות מטרה ב 4.11. מאז זו מילה שאוהבים לשחק בה כמו שמשחקים בך. השלום אינו כלי ואף אחד לא חושב שאם יהיה שלום נחיה באיזה חזון אוטופי. אבל לכולם יהיה יותר טוב - וזו המטרה. אבל שמרנות היא שמרנות - תמיד להכריז שמה שהיה הוא שיהיה, וששינוי זה הדבר הכי גרוע.

  •   אורן, כתמיד, אתה אחת הדוגמאות לבורות השמאל ואי הבנת הנקרא שלכם. ראשית, אני לא מצטט מנהיגים כל שהם, גם לא של הימין, דווקא רעיונות שדחברתי וכתבתי עליהם לפני שנים רבות, מחלחלים לאחרים. שנית, משגב "לא מבין" מדוע תעמולת ה"שלום" כשלה ונעלמה ומיצר על כך, אז הסברתי לו... שלישית, קשקשן, רבין הפך להיות קלף ה"בן גוריון" כמו במאמר ההומוריסטי של קישון, כעין ג'וקר כאשר אתם במצוקה? רביעית, הזיות אוסלו כשלו עוד בחיי רבין ופרס, אל נא תיתמם, הטרור הנורא שהבאתם אז לערינו הביא למפלת רבין ופרס ותובסת השמאל שמאז מנסה לשבור את כללי המשחק הדמוקרטי, גם אתה מבטא כאן לא מעט דעות אנטי דמוקרטיות. חמישית, השלום הוא כן כלי, למעשה גם ההגדרה שלך שלכולם יהיה טוב יותר מבטאת את העניין אלא אם כן מדובר באמירה דתית שלך במסגרת דת השמאל הפנאטית... אז מי ששמרן, זה אתה והשמאל, אינכם בודקים את הזיותיכם לאור המציאות, אינכם משנים את סיסמאותיכם, אתם דבקים בדוגמות שלכם.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 09:23
    • 01.05.12

  •   תבדוק את ההיסטוריה השוויצרית ותבין ששלום בא מצבא חזק עמידה על המשמר ולא מהזיות .  (לת) "שלום"בסגנון אוסלו זנ בעצם מלחמה ודם
    • 09:31
    • 01.05.12

  •   אורן, יישר כוח על תגובתך. יישר כוח על כך שהבורות וההתלהמות לא מרתיעות אותך.  (לת) לאורן
    • 10:45
    • 01.05.12

  •   איציק, אתה כלי רוי
    • 01:44
    • 02.05.12

    כלי משחק בידיים של אנשים כמו ביבי וליברמן. שתי תגובות ארוכות כתבת וכל מה שהוכחת זה שאתה עילג ושאין לך מחשבה מקורית אחת. אתה חייל טוב (אבל לא איש חכם)

12 אני דווקא הסתובבתי בפארקים וכמעט כל החוגגים הניפו ציורי יונים עם או בלי לימון
  • 08:16
  • 01.05.12

חלקם הניפו את קופסאות טחינה היונה משכם, ואחרים את הטחינה "סמל היונה".
מי אמר שהיונה מביאה את השלום?

13 כאשר חזון "המזרח התיכון החדש" הפך לטרור, טילים, דלת מסתובבת, עשרות מעבדות נפץ בשטחי הרשות וקארין A-רוב עם ישראל התפקח אם אינך מיתמם, קבל הסבר פשוט
  • 08:18
  • 01.05.12

מי שהקשיב לכל דברי דיסקין יכל לשמוע שהחזון שלו הוא נסיגה והקמת מדינה פלסטינית, תוך ויתור ישראלי על הסכמה על סיום הסכסוך. דיסקין היה מסםיק ישר להכיר בכך (כדבריו) שמה "שנשיג" בהסכם הוא לא שלום אמת אלא הפוגה בין פרצי האלימות. הוא טוען שעם קצת מזל הסבב הבא של האלימות, למרות ההסכם יבוא עוד 15 שנה ועם קצת מזל עוד 30 שנה... ועבור זה הוא טוען ששוה לסגת לגבולות 67...
ממשלת ישראל אכן אינה רוצה הסכם כזה. אפשר לקרוא לזה "שיקולים קואליציונים" אבל אפשר גם לקרוא לזה מדיניות המבוססת קיום צו הבחור שבחר ברובו בממפלגות הימין אשר מרכיבות את הקואליצה, ולזה קוראים דמוקרטיה...ובמדינה דמוקרטית ממשלה מקיימת את רצון הבוחר ולא את רצון ראשי השרותים החשאיים...
נ.ב. דברי דיסקין שוב מחזקים את הצורך בחיזוק ערכי הדמוקרטיה בבתי הספר, כדי שלא יהיה ספק מיהו הריבון.

14 כל כך נכון ולמרבה הצער זה כבר לא חדש
  • 08:22
  • 01.05.12

תהליך שהתחיל מאז רצח רבין.

15 בזכות חרב דוד יוסי
  • 08:27
  • 01.05.12

ענף הזית לא יביא את השלום חרב דוד היא הערובה לשלום . ענפי הזית לא הביאו להקמתה של מדינת ישראל ,ולכן גם לא ערובה לקיומנו .הערובה היחידה לקיומנו היא אחיזתנו בחרב דוד עוצמתית ומאיימת ואוי לנו אם נחדל לאחוז בה

  •   כמו, לדוגמא, בר כוכבא?  (לת) ג׳יי
    • 10:22
    • 01.05.12

  •   בר כוכבא היה קיצוני הזוי שיצא למרד חסר סיכוי ברומאים ללא שום סיכוי לנצח או לגרום לנזק לא פרורציונלי לרומאים. לעומת זאת, אם היו לו טילים גרעיניים שיכולים למחוק את רומא, המרד היה מסתיים בניצחון. המצב היום שונה לחלוטין, ושום מעצמה גדולה ככל שתהיה לא תצא לעימות עם מדינה שיש לה נשק גרעיני ויכולת לגרום לשואה עולמית. לא מאמין? תזכר איך אובמה התקפל מול איומי קים ג'ינג איל שאיים על ירי טילים גרעיניים על ערי ארה"ב אם יותקף.  (לת) תשובה לג'יי
    • 19:02
    • 01.05.12

  •   איזה דוד אילן חטאב
    • 00:42
    • 02.05.12

    הדוד סם

16 שלום כנגד הודנה ,לא עובד.שלום בעד שטחים?לא עובד.שלום בעד שלום,כן אבל מחכים לשותפים.הם ממש לא בשלים. י.א
  • 08:27
  • 01.05.12

אויבנו מתבשלים לשלום בקצב הצב..לו יהי

17 כתבה נכונה ועצובה עופר
  • 08:52
  • 01.05.12

מדינה שאינה שואפת לשלום היא מדינה שאיננה שווה כקליפת השום. מד'ינת ישראל הפכה בשנים האחרונות למדינה שאינה שווה כקליפת השום.

18 כשהיית ילד בקיבוץ הציונות חגגה, הערבושקים הובסו, התנחלו במחנות פליטים הרחק מהעין של בני הציונים וכולם רקדו הורה עד אור הבוקר מבלי להניד עפעף לכיוון של הפלסטינים לעתיד. אז היונה לבנה נועדה למי? לילדים החמודים שנהנים מחיים מתוקים ושלוים? אתה לא מכיר את ההסטוריה שאתה כותב בכזו תמימות? בימים ההם בזמן הזה
  • 09:05
  • 01.05.12

ישנו משהו מלא עוולה בתמימות שאתה מנסה בכוח להאמין בה.

19 פשוט נמאס מהעוף הזה. נינוה
  • 09:22
  • 01.05.12

היונה פשוט עכבר מעופף.אולי כדאי לגדלה למזון.פעם אכלו יונים.היא דומה בתכונותיה ל״סמול״ אני ממליץ לעבור לעורב עוף רציני אמיץ ולוחם.או את התרנגול..

20 העובדה שלעולם (לעולם!) אינך כותב על דברים טובים בארץ שלנו, העובדה הזאת שומטת כל הצדקה להקדיש ולו שנייה להגיגיך המרירים. שלום  (לת) יערה, תל אביב
  • 09:23
  • 01.05.12

21 כתבת יפה ונכון - בלי שלום ויתרנו על התקוה  (לת) אמא
  • 09:29
  • 01.05.12

22 היונה על האש  (לת) תמר
  • 09:35
  • 01.05.12

23 לסקנדינבים יש טרולים, לערבים ג'ינים, לרומנים יש את דרקולה לכל האירופים יש פיות טובות , ולנו יש את הייצור "שלום" שהוא יצור מיסטי בעך מאוויים ורצונות עצמאיים. הוא מוכרח להגיע ובוא יבוא , שום דבר לא יעמוד נגדו , אנו נזרז את בואו אם נסגוד לו ונשיר שיר לשלום בצעקה גדולה. חלק מפולחן השלום הוא התנהגות כאילו השד הטוב שלום אוטוטו מגיע , ועל כן מרשים לאוייב שליטה על חלקים מארצנו ומספקים לו נשק. לאט לאט מתברר לאנשים שהשד הטוב הזה "שלום" כלל לא קיים, ושהפולחן לשד שלום מביא רק מוות , ולכן האמונה בו הולכת ונעלמת ואת מקום האמונה התפלה הזו תופסת הגישה שיש להעדיף את ראיית המציאות שלפנינו על פני מיסטיקת השלום.  (לת) שלום שלומאי
  • 09:42
  • 01.05.12

24 שלום זה חשוב אבל קרוסלה
  • 09:46
  • 01.05.12

לא יפה להאשים את התלמידים שלא ציירו יונה. זה לא אומר שהם באו מבתים שאינם מאמינים בשלום, וזה גם לא אומר שהם עצמם לא מאמינים בשלום. זה קצת שטחי לשפוט אותם ככה, אתה לא חושב? התרגיל לא היה לצייר שלום.

25 יםה כתבת.כל מילה אמת וכאב.  (לת) שירה
  • 09:58
  • 01.05.12

26 צודק, התשובה האמיתית לפצצה האירנית זה שום עם הפלסטינאים מתי
  • 10:00
  • 01.05.12

רק היום פנה אבו מאזן לביבי וביקש שיחות שלום.
אין לנו יכולת עצור את הפצצה ה אירנית אבל שלום יעקר את ההסתה שלהם.
אבל אם יש שלום, מי צריך את ביבי וזה המלכוד האמיתי שלנו.

27 סגידה למכונות מלחמה ??? מכונות הצלה להמשך קיומנו .  (לת) משה
  • 10:18
  • 01.05.12

28 הזיות. יצחק הזז
  • 10:21
  • 01.05.12

מכל המלל של אורי משגב לא ברור איך נראה השלום שהוא מצפה לו.המציאות הוכיחה שכל הצעה לשלום כרוכה בתשלום שאף אדם נורמלי לא יקבל אותו.הדוגמאות שהביא כמו יונה כצפור השלום מראות שאין לו מושג בטבע.היונה היא צפור כמו כל ציפור עם אהבות ושנאות ותחרות כמו כל העופות.אגב הצפור הלאומית של ישראל היא דווקא הדוכיפת והיא בדיוק בגודל של היונה ובנוסף היא צפור דרור לא מבוייתת.כך שאפשר להפוך גם אותה לצפור השלום. לצטט את השטויות של ראש השב*כ לשעברשהנושא הפלסטיני הוזנח לטובת שלמות הקואליציה מוכיח רק שהכותב מעולם לא ניהל ממשלה או מדינה והוא לא יודע מה חשוב יותר ניהול מדינה או ריצה ברגליים פשוקות אחר שלום בערבון מוגבל.אין ספק הבחור מעדיף הזיות על הכרה במציאות.

29 תודה על המאמר אבחנה מדויקת
  • 10:31
  • 01.05.12

בתי בת החמש חזרה מהגן המאוד לא שגרתי שלה עם יונת שלום לקראת יום העצמאות וחשבתי כמוך: לאןן נעלמו היונים וחלומות השלום? תודה שפרסת שוב את כנפיהן ולו לרגע

30 אולמרט הציע להם נסיגה של 100% ואז הם העלו את הדרישה להציף את ישראל ב- 5 - 7 מיליון ערבים שהם טוענים שהינם פליטי 48. הבעיה היא בצד השני ובטיפוח הקשיחות אצלם ע"י הזיות השמאל הישראלי הנתמך ממקורות כספיים זרים  (לת) שוקי
  • 10:34
  • 01.05.12

  •   עניין הפליטים היה כל הזמן על השולחן רק שהשמאל סירב לראות את זה אלכס מהכרמל
    • 13:54
    • 01.05.12

    מזכיר לי אדם שמתעקש לאכול שוקולד שהוא יודע שהוא מורעל. "אבל זה טעים!!!" עד שכעבור כמה שעות הוא מת ביסורים נוראיים.

31 פשוט מאוד, יש יותר ימנים במדינת ישראל. הדור הצעיר אינו מכיר גבולות שונים מהגבולות הנוכחיים. הריבוי הטבעי של הדתיים גבוה, אז יש יותר דתיים- סרוגים, חרדים וחרד"לים, והם תומכים בעמדות הימין  (לת) וזה בלי לדבר על העליה ממדינות "חבר העמים"...
  • 10:35
  • 01.05.12

32 היונה נשחטה יחד עם משפחת פוגל, להזכירכם לפני כשנה מחבלים רצחו בשחיטה משפחה במיטתם, זוג הורים שני ילדים ותינוק!  (לת) היונה במציאות
  • 10:41
  • 01.05.12

  •   הבנתי. אז אם יש מישהו שביתו נפרץ ורכושו נגנב, ניתן לוותר על ערך הנתינה והערבות ההדדית... מפוכח
    • 11:52
    • 01.05.12

    הגיון מופלא, מה יש לומר.

  •   ה'מפוכח'' בורח ממציאות ההרג בשחיטה פשוטו כמשמעו, בורח אל פריצה וגנבת רכוש  (לת) אליל היונה כמשיח שקר
    • 16:22
    • 01.05.12

33 היונה עם עלה הזית נחבאת ומחכה. היא תשוב. למשגב, תודה על המאמר החשוב הזה.  (לת) מאמין בשלום
  • 10:48
  • 01.05.12

34 האם הבחור הזה אמיתי הסכמי שלום שנשמרו? מה קורה עכשיו במצרים?  (לת) רונה
  • 11:11
  • 01.05.12

35 יהודים מתפללים שלש פעמים ביום בתפילת שמונה עשרה לשלום . אולם לא זכינו להגיע לשלום באשמת שכינינו .  (לת) בני
  • 12:28
  • 01.05.12

36 העם בישראל כמה לשלום, והשמאל הישראלי מוכן "לשלם" תמורת פיסת הנייר יצחק
  • 12:30
  • 01.05.12

הבעייה היא בצד השני, בחמאס, בג'יהאד האיסלאמי, אפילו בחלק ה"מתון" של הפת"ח. לכן הכתבה הזאת חסרת כל בסיס עובדתי. אני די בטוח שאם יגיעו סימנים מהצד השני (ולא מסעודיה, אלא מה"פלסטינים") שהם מוכנים לשלום עם המדינה היהודית, וממשלת ישראל תביא את הסיכוי לשלום בפני הציבור - יהיה להסכם שלום רוב. בינתיים זה לא קורה, ודעות השמאלנים רק מחזקות את מתנגדי השלום הפלסטינים!

37 ישראל הפכה למדינה בלי ערכים בחסות המעצמה הגדולה  (לת) במקום יונת שלום הפכנו לעוף טורף
  • 12:31
  • 01.05.12

38 לאחר שרצועת עזה סגורה ומכותרת והגדה המערבית שסועה ומבותרת, המצב הביטחוני טוב יחסית  (לת) ולפיכך מי צריך שלום? עד להפתעה הבאה...שבא תבא
  • 12:43
  • 01.05.12

39 נשכח ממך שהשמאל ויתר כבר בעשור שעבר על חלום השלום מאפיהו
  • 13:03
  • 01.05.12

שתי היוזמות המדיניות העיקריות של השמאל היוני בעשור הקודם היו "המשאל הלאומי" ו"יוזמת ז'נבה", ושתיהן מייצגות את הוויתור הגדול והגורלי של השמאל הישראלי על אפשרות השלום עם הפלשתינים. בשתיהן הופיעה המילה "שלום" רק בהקדמה, בתור מס שפתיים, ובפועל היה מדובר על "סוף הסכסוך", ועוד כל מיני תרגומים מכובסים לעברית של "ההודנא" הפלשתינית: הסכם זמני ונכלולי של הפסקת אש שחובה היא על הצד הערבי-מוסלמי להפירו בהזדמנות הראשונה.
היוזמות של השמאל גוועו מהר, כי לנגד עיניו של הציבור הישראלי כבר עמד יישום קודם של הסכם מן הסוג המוצע. אותו הסכם שנחתם באוסלו עם ערפאת. הוא חתם באוסלו על "שלום של אמיצים" כהגדרתו, ודיבר במסגד ביוהנסבורג על דברים אחרים לגמרי, כגון ההודנא. ומיד בהזדמנות הראשונה שנקרתה לו, הפר את הסכם אוסלו ופתח במלחמה, וכך הבהיר לכל מי שעיניו בראשו היכן אמר את האמת. ביוהנסבורג ולא באוסלו.
לכן גם אין מקום להשוות בין הסכמי השלום שנחתמו עם מצרים ועם ירדן ובין מה שמוצע לישראל בגיזרה הפלשתינית. כל עוד האופציה של ההודנא היא האופציה הממשית היחידה העומדת בפני הציבור הישראלי והפלשתיני, אין מה לדבר על שלום ועדיף שלא לשגות באשליות.
העובדה שההנהגה הפלשתינית הנוכחית עדיין שוגה באותם רעיונות ישנים, אינה משחררת מאחריות את ההנהגה הישראלית הנוכחית, הסיפוחיסטית ואטומת העיניים, שבעצם מברכת על העמדה הפלשתינית, הנוחה לה מאוד, שכן היא מאפשרת לה "שב ועל תעשה" בצד סיפוח זוחל. לכן ההנהגה הישראלית מוותרת מרצון על האפשרות לפנות לציבור הפלשתיני מעל לראשה של הנהגתו הסרבנית. ולמרבית הפלא שותף לעמדה זאת גם השמאל הישראלי. השמאל הישראלי המרכז את כל ביקורתו בימין הישראלי וממשלתו, מאבד כל אמינות בצד הישראלי כאשר הוא משחרר מאחריות את ההנהגה הפלשתינית. והוא מוותר על כל פעולה בעם הפלשתיני, כאשר הוא תומך בפועל בעמדות של ההנהגה הפלשתינית. כך יוצא שהשמאל נתפס בישראל, וקשה לומר שלא בצדק, כמשת"פ של הקיצוניות הפלשתינית ולא כמי שדבק באמת פוליטית כלשהי.

40 אוסלו שמוסלו בשורה התחתונה בלי השדולה היהודית ישראל מזמן הייתה מפסיקה להשתולל  (לת) מדינת סדום ועמורה
  • 13:12
  • 01.05.12

41 ספרטה האריכה ימים ותמיד שמרה על עצמה כעיר חופשית  (לת) אלי
  • 13:17
  • 01.05.12

42 לא מדובר בהרכב הקואליציה זו הנחה מקלה, מדובר בעמדות של הציבור והעדר הנהגה אריק
  • 13:21
  • 01.05.12

יקח לציבור זמן להבין את המשמעות של העדר שלום דהינו התרוששות בהתחמשות, אלה שמוכנים לזה הם צבא השם עתיר הפנסיות והמחרחר הקבוע ואלה שמפעילים אותו הימין והמתנחלים. תמיכת הדת חשובה בכדי לייצר מטרות ולקבע את הריבונות כגאולה, הגם שהיא נראית זוועה ובדרך למדינת הלכה. העתיד כבר כאן צריך רק לתת ל52% הילדים הערבים והחרדים לגדול או ל 74% מהיהודים שהם חרדים או ציוני דתי בכדי להבין מה יהיה גורלה של מדינה דמוקרטית ליברלית. אין תוחלת וגם מליון מצביעים לדפני ליף, כולל קולי שלי, לא ישנה מאום בעמדות הדור הצומח כאן. אולי לא באמת היה סיכוי אף פעם...

43 ביבי, תומכיו הבבונים והפנאטיים העדיפו לעשות ממנה מנגל כמו רוב שכנינו. מה שנקרא-  (לת) אכלנו אותה תרתי משמע
  • 13:41
  • 01.05.12

44 זה לא הביטחון, אלא הנדל"ן ינקו שידורי
  • 13:55
  • 01.05.12

שלום שיביא להקמת מדינה פלסטינית יגרום לכך שיהיה צורך לוותר על השאיפה לקיים את המדינה היהודית על כך השטח שבין הים לירדן (פלוס חלקים נבחרים מעבר לירדן, אבל עדיף לא לעשות שלום עם סוריה בשלב הנוכחי, אם כי עדיין צריך לשאוף לו).

מכיוון שאין רצון לוותר על ההתיישבות מעבר לקו הירוק, גם אם מדובר בהתיישבות שלא נתונה במחלוקת (כמו ישובי הבקעה), לא ניתן לדבר על שלום.

45 מאמר מעולה ,תודה אך עד שביבי ולהקתו לא יוחלפו זה הסטטוסקוו המדיני.  (לת) איתי
  • 14:03
  • 01.05.12

46 אז זהו - שאתם באמת לא מבינים... מודרניסט
  • 14:21
  • 01.05.12

לראות עינינו בכל פעם שהושטנו יש רפה לשלום, ונסוגנו משטחי ענק, ירו עלינו ושיגרו פיגועים מחרידים מהשטחים שפונו. בעיניכם זו לא בעיה, אנחנו יודעים. לכן נמחקתם מהמפה הפוליטית. ישראל היתה ועודה מחויבת לשלום. הערבים לא שינו את עמדותיהם מאז 48. אתם יודעים זאת, ומקשקשים. אז תקשקשו!

47 היום מי ששואף לשלום, נאמר עליו שהוא שמאל קיצוני, סהרורי והזוי, שפוגע בבטחון המדינה. היום לא מדברים על שלום כי יש פה בעיקר ימין לוחמני, פראנואידי, פנאטי ואלים.  (לת) שואף שלום
  • 14:27
  • 01.05.12

48 נ"נ - אני אוהב אותך!!!  (לת) עוף מוזר
  • 14:45
  • 01.05.12

49 היונה ועלה הזית הופיעו בכרזות יום העצמאות ע"י ממשלות אוסלו, בשביל ל"הכניס לראש" לישראלים שהסכם אוסלו הוא טוב למדינה... יוסף
  • 18:26
  • 01.05.12

... אלא שהמציאות הוכיחה את ההיפך.
כיום לאף אחד לא מתחשק לחזור על הטעות!

50 כל מילה בסלע.  (לת) זמיר
  • 18:37
  • 01.05.12

51 זהו, אנשים הבינו שלא יכול להיות שלום עם מי שלא מוכן להכיר בזכותך להתקיים. נורא פשוט. אז בשיל מה לטרוח ולהשלות את עצמנו?  (לת) מתעורר
  • 19:39
  • 01.05.12

52 אולי היונה עפה דרומה לבדק הכרזת מוסא שהסכמי קמף דיוויד מתו?  (לת) פול
  • 20:09
  • 01.05.12

53 אנחנו עדיין רוצים שלום, אבל לפני זה ברצוננו לחיות ניר
  • 22:06
  • 01.05.12

לא יכול להיות שתהליך שלום, משמעותו אוטובוסים מתפוצצים או רקטות על יישובי הדרום או דקירות של יהודים ע"י ערבים בכל שני וחמישי.
המחתרת של אירלנד התפרקה מנשקה, ורק אז התחיל תהליך שלום

54 אז הילדים לא ציירו יונה, ואורי משגב המורה מעלה תלי תלים של פרשנות ומסקנות הנובעות מהעדרו של הפריט הזה בציורי הילדים מנתח טקסטים
  • 23:05
  • 01.05.12

הילדים לא ציירו יונה, ואורי משגב המורה מעלה תלי תלים של פרשנות ומסקנות הנובעות מהעדרו של הפריט הזה בציורי הילדים
כדאי שהמורה יפרט מה כן ציירו הילדים. מזה נלמד הרבה יותר על הערכים החשובים להם

פרוייקטים מיוחדים