המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

לא לגירוש תושבי שכונת האולפנה

ישראל מתגאה, בצדק, בכך שהיא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ושלטון החוק שורר בה. אין זה עניין של מה בכך במדינה שנאלצה להתמודד עם מלחמות ופיגועי טרור במשך כל שנות קיומה, וכיום עומדת בפני מה שעלול להיות איום קיומי. קרוב לוודאי, כי אין בהיסטוריה שום דוגמה מקבילה של מדינה דמוקרטית שנאלצה להתמודד עם מצבי חירום ואיומים דומים לאלה.

הסמכות העליונה לדון בתלונות על אי צדק ומעשים לא חוקיים נתונה בידי בית המשפט העליון, המוכן לדון בעתירות של כל מי שחיים תחת ריבונות ישראל או בכפוף למערכת המשפט הישראלית. אין פלא אפוא, שבשטחים - שאינם בריבונות ישראל אלא כפופים למערכת שיפוט מינהלי, שמעמדה המשפטי אינו מוגדר בבירור - מתעוררות בעיות המציבות למערכת המשפט והממשלה דילמות משפטיות סבוכות. במקרים כאלה שימוש בשכל הישר עשוי להחליף טיעונים משפטיים ולהורות כיצד ראוי לנהוג.

כזה היה מצב המתנחלים בגוש קטיף, שגרו שם במשך שנים, לא הפרו את החוק ונהנו מתמיכת ממשלות ישראל לדורותיהן. עד שממשלת אריאל שרון החליטה על פינוים מבתיהם, כחלק ממדיניות ההתנתקות. החלטת הממשלה ביטאה הפרה בוטה של זכויות האזרח של אלפי אזרחים ישראלים, והוגשה נגדה עתירה לבית המשפט העליון.

כיצד ישראל צריכה לפתור את סוגית שכונת האולפנה? דברו על זה בפייסבוק

למרות זאת אישר בית המשפט העליון את החלטת הממשלה. כיום, במבט לאחור, עקירה בכוח של אזרחים ישראלים כה רבים מבתיהם נתפשת כעוול בוטה. בדומה לגירוש של אזרחים אמריקאים ממוצא יפאני מבתיהם בתקופת מלחמת העולם השנייה, צעד שגם הוא אושר בזמנו על ידי בית המשפט העליון של ארצות הברית, ואולם כעבור שנים עורר חרטה בקרב רבים. בשני המקרים נעשה שימוש בכוח נגד אזרחים שלא הפרו שום חוק.

כעת קיימת דילמה נוספת - בעניין שכונת האולפנה בבית אל, שתושביה מתגוררים בה יותר מעשר שנים באישור ממשלות ישראל. כעת מתברר, שחלק מהאדמות שעליהן השכונה נבנתה שייכות לתושבי כפר ערבי שכן. האם משמעות הדבר, שנוכחות תושבי השכונה אינה חוקית ולכן יש להרוס את בתיהם?

נראה כי זאת דעת שר הביטחון, אהוד ברק, שאינו מוכן להסכים לשום דבר "בלתי חוקי". האם באמת מדובר בעניין כה פשוט? האם למשפחות בשכונה אין כל זכויות? האם הבעלות על אדמה בשומרון היא תמיד כה ברורה - בהתבסס על תקופת הכיבוש הירדני, או המנדט הבריטי, או השלטון העותמני? ואיזו השפעה יש לאיומים על חיי בעלי אדמות בשטחים המוכרים את נכסיהם ליהודים, ולעסקות הנדל"ן המורכבות הללו, על התקפות של חלק מהטענות לבעלות על אדמות? גם אם הבעלות של ערבים על אדמות אינה מוטלת בספק, האם משתמע מכך, כי יש לפנות את המשפחות? האם זה הפתרון היחידי, או אולי יש דרכים אחרות לעשות צדק עם שני הצדדים במקרה הסבוך הזה?

הפתרון הפשוט - שככל הנראה חמק מעיני כמה מהמשפטנים שלנו - הוא לתת פיצוי לבעלי האדמות שעליהן ניצבת שכונת האולפנה, בכסף או באדמות. בהתחשב בעובדה שבעלי האדמות המתינו שנים בטרם הציגו את תביעותיהם, ובכך יצרו מצב שבו משפחות התבססו בשכונת האולפנה בלא שידעו על תביעותיהם, זו נראית הדרך ההוגנת להתמודד עם הבעיה. פינוי אנשים בכוח מבתיהם עשוי להיות צעד חוקי, אך אין ספק שזהו צעד בלתי ראוי.

Read this article in English: Legal, but wrong

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נמאס מהימנמים. היכן מתגורר ה"פרופסור המזוייף"? שיתנחל בעצמו ויעזוב את המדינה לשלום.  (לת) גם גירוש וגם חישוף !
  • 06:10
  • 01.05.12

02 הטענה המגוחכת שפינוי או גירוש מתנחלי גוש קטיף כמוהו כמעצר אזרחים אמריקאים רק בגלל מוצאם היפני במלחמת העולם מראה שלא השכל הישר מניע את הכותב  (לת) משתומם
  • 06:33
  • 01.05.12

03 ארנס מטעה כאשר הוא אומר שמתנחלי גוש קטיף לא הפרו שום חוק. ראשית הם הפרו את החוק הבינלאומי האוסר התיישבות בשטחים כבושים. שנית: בתשובה לעתירה בבית המשפט העליון נגד הפינוי טענה פרקליטות המדינה: " הסכמי המקרקעין איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:01
  • 01.05.12

שעליהם חתמה כל אחת ממשפחות המתנחלים עם הממונה על הרכוש הממשלתי והרכוש
הנטוש, שהחכיר קרקע למתנחלים לצורך הקמת בתיהם, כוללים סעיפים המאפשרים
את ביטולם של ההסכמים". פורסם ב"הארץ" ב 23/03/2005 מאת יועז יובל.

04 פעם הייתה חכם אך הגיל עשה את שלו ואתה נבוב לחלוטין מר ארנס רונן
  • 07:13
  • 01.05.12

שטח כבוש ,הוא לא שטח בבעלותה של המדינה הכובשת.הקמת יישובים בפתחת עזה העקבות הסכם השלום בו פונו היישובים מפתחת רפיח , לא הופכת את הקמתם לסיפוח השטח.
ישראל לא סיפחה ,לא את עזה ולא את הגדה.
משום כך כל יישוב שהוקם בשטחים אלו הוא בר פינוי . גם במידה וסיפחו השטח. זכאית המדינה לפנות שטח למען מטרות כאלו ואחרות.
הפרת החלטת בג"ץ היא חמורה ביותר.

05 ליישר את השטח ולהחזיר אותו לבעליו החוקיים.  (לת) התנחלות היא פשע מלחמה.
  • 07:14
  • 01.05.12

06 הפעם צדק משה אבל לאםשר לכל פלסטינאי לבוא ולהתגורר ואף לרכוש נכס למגוריו במיגרון ובכל מקום שיחפוץ כשומר חוק  (לת) פלץ
  • 07:22
  • 01.05.12

07 מביך לקרא את דברי ארנס - מאד מביך New York
  • 07:29
  • 01.05.12

במלחמת העולם השניה ממשלת ארה"ב כלאה במחנות אזרחים אמריקאים ממוצא יפני אך ורק בשל מוצאם.

בהתנתקות ישראל נסוגה משטח שלא סופח לישראל מעולם - כפי שנסוגה בעבר מסיני. התושבים פוצו ביד רחבה מאד על פינויים.

בשני המקרים אף אחד לא גורש - כליאת שווא של אנשים אינה גרוש,
ופנוי אנשים חזרה לישראל גם היא אינה גרוש - להיפך.

ישראל גרשה מחבלים - ובצדק. - זה לא אותו הדבר.

08 ישראל לא יכולה להתגאות על דמוקרטיות. מדינה אשר כובשת עשרות שנים אוכלוסיה אחרת מבלי לתת לה את אותן הזכויות כפי שישנן ליתר האוכלוסיה אינה דמוקרטיה  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:45
  • 01.05.12

09 הערים כרמיאל ונצרת עילית הוקמו כולן על אדמות ערביות שהופקעו...ואף אחד לא קורא להרוס אותן. אם הקרקע תוקפע ובעליה יקבל פיצוי של כמה מיליוני דולרים, אף אחד לא יוכל לטעון שהמיליונר הטרי עבר גזל...  (לת) זאת ועוד...
  • 08:20
  • 01.05.12

10 תזכיר לי, משה ארנס רותי
  • 08:25
  • 01.05.12

תזכיר לי, בבקשה, איפה אתה גר? אולי בסביון????
אם מגרון כל כך חשובה לך, עשה את מעשה בן-גוריון וצא לחיות בין המתנחלים לזמן מה. זה מאוד נוח להביע דיעה מתוך הוילה בסביון. נכון?

11 ומאיפה בדיוק יבואו האדמות שמהם נפצה את אותם בעלים? פשוט טירוף
  • 08:38
  • 01.05.12

מר ארנס,
האם אתה מציע לתת פיצוי של שטח שמעבר לקו הירוק, כאילו שמדובר בשטח שלנו שאנחנו רשאים לחלק? או שמא אתה מציע לתת כפיצוי שטחים שבתוך מדינת ישראל? אני די בטוח שאני כבר יודע את התשובה שלך....

12 מי שבחר לגור במערב הפרוע שלא יתפלא שבאים עליו אינדיאנים באבא
  • 08:58
  • 01.05.12

מי שרוצה ליישב את ארץ ישראל כציוני נלהב יכול לעשות את זה בנגב. מי שבחר לגור בהתנחלות שיושבת על שטח כבוש שלא יתפלא שהוא נתקל בדברים מהסוג הזה.
חשוב לציין שארנס מעוות את הדברים בצורה קיצונית. זה לא "ש"פתאום" הגיעה ממשלת שרון ו"גרשה" "יהודים טובים" מביתם, על לא עוול בכפם, סתם כי התחשק לשרון לעשות זאת. זה היה נסיון אמיץ לקדם את השלום גם כשהצד השני (הפלסטינאים) לא יודע להתנהל בצורה מסודרת. פינוי התנחלויות היה על השולחן במשך כמה עשורים - שרון פשוט מימש את זה.
הרי בסופו של דבר יפנו את ההתנחלויות, אז במילא מי שגר שם חי על זמן שאול. ואז מתבכיינים על כל בלטה בדרך - אתם פשוט שואבים אנרגיה מכל השאר. אתם לא צודקים ולא תצליחו לשכנע אף אחד שאתם צודקים. אולי הגיע הזמן שתתחילו לחשוב למה כולם כל כך מתנגדים אליכם, למה אתם מעוררים את האנטגוניזם הזה? רמז קטן: יש לזה קשר לזה שאתם חיים על אדמה של עם כבוש ושמתוך הכיבוש יוצא המון רוע מהעם הישראלי ואתם אלו שמתעקשים להשאיר את המצב כמו שהוא. סתם נותן לכם כיוון כללי למחשבה...

13 סוף סוף פיתרון שפוי,,, יוסף
  • 09:01
  • 01.05.12

אין ספק שזהו מצב קשה לשני הצדדים למדינה מצד המחויבות לאזרחיה, ולאזרחים מצד המחויבות שלהם לשילטון החוק, אז במקום ללכת ראש בראש עדיף לימצוא פתרון שפוי ומתחשב הן במתישבים והן בבעלי הקרקעות הפלסטינים,,, הצעה מעולה העלתה! הלואי שמי שצריך ליראותה יקרא אותה!!

14 לא לפנות אף שעל. לא לפנות את השטחים הכבושים. לא לשתי מדינות. כך עתידנו מובטח. מדינת אפרטהייד מצורעת שתוקע בידי העולם. אכן כך נגיע לסיום מכובד של ממלכת ישראל השלישית.  (לת) שמאלן
  • 09:12
  • 01.05.12

15 יש פה באמת עניין כפול גלעד
  • 09:17
  • 01.05.12

המתח בנושא השכונה הזו הוא אכן כפול:
1) כי הוקמה על אדמות פרטיות.
2) כי הוקמה בשטח כבוש / משוחרר (אני רואה אותו ככבוש).
הבעיה היא שיש שילוב בין שני הדברים: אם מישהו מתישב על אדמתו של האישית של פרופ' ארנס וארנס מקבל פיצוי הוא עשוי לכעוס (כי נלקחה ממנו הבחירה אם למכור או לא). במקרה של שטח כבוש, אחד הדברים המדאיגים את הנכבשים הוא שלא יגורשו מאדמתם. לקיחת אדמתם האישית (גם תוך מתן פיצוי) נראית כפגיעה בזכויותיהם האישיות מסיבות לאומיות.

16 צעד חכם גם אם לא לגמרי צודק עינת
  • 09:41
  • 01.05.12

הגם שמשה ארנס אינו מייצג את דעותיי הפוליטיות, הפעם הוא צודק. הערבים שמכרו התמהמהו מאוד בבקשה לקבלת הכסף, והסיפור על האחים זה מכר,זה לא הסכים.. בלה בלה בלה. האנשים האלה כבר גרים שם, והם עולים למדינה (כלומר לנו, שלא גרים שם) כ״כ הרבה כסף גם ככה, אז שלמו לערבים כסף ופדו את השכונה וחלאס. אי אפשר לזרוק אנשים מהבית אחרי כ״כ הרבה זמן. ואת מגרון צריך לחרב עד היסוד ולא להקים שם כלום. זה הר טרשים קירח מוקף בכפרים עוינים. אני מתחילה לחשוב שהמתנחלים חובבים פלסטינים אחרת אין לי הסבר.

17 מישה ארנס - את מעשה המפלצת והמגבת של דאגלס אדמס אתה מכיר? אדמס ממציא מפלצת כל כך מטומטמת שאם תשים מגבת על עיניך שלך לא תיבהל ממנה ולא תנסה לברוח. אז היא תחשוב שהיא לא קיימת ולא תטרוף אותך עוד אזרח קטן
  • 09:54
  • 01.05.12

כמה נקודות קטנות שמר ארנס מעדיף להתעלם מהן כי הן פשוט לא מתאימות למציאות שלו. הוא שם את המגבת על עיניו ומקווה שהמפלצת פשוט תלך לדרכה.
1. הבסיסי ביותר - למדינה כובשת אסור לשנות את הסטטוס של שטח נכבש. נקודה. אסור להעביר אוכלוסיה לשטח נכבש. נקודה. בשום מקום לא כתוב ממי השטח במחלוקת צריך להכבש - ממדינה אחרת, מרשות או ממנדט כזה או אחר. השטח מוגדר ככבוש. נקודה. לכן מראש כל ההתנחלויות מעבר לקווי הפסקת האש ב1949 שנחתמו בחוזי הפסקת האש אינן חוקיות מראש!
2. מר ארנס מדבר על פינוי ההתנחלויות הבלתי חוקיות ברצועת עזה כאילו שמישהו מלבד מי שישב בהן וחגג על עטיני השלטון מתחרט שהן אינן עוד. טעות קשה! ברוך שפטרנו מיישובים אלו שהיו עצם בגרון של הצבא הישראלי ורק גרמו נזק למדינה. עצם הקמתם של אותם ישובים היתה בחטא (כן כן, אני יודע, של מה שקרוי היום סמול עוכר ישראל... איזה צחוק של שר הגורל ההיסטורי)
3. מר ארנס מציע למעשה לבטל את כל זכות הקנין של תושבי השטחים הכבושים ממוצא לא יהודי. לא להכיר ברישומי הקרקעות העותמניים והלאה וכך בעצם להפוך את כל השטחים הכבושים למה שקרוי "אדמות מדינה" ולכן מראש לייתר את כל הדיון על בעלות הקרקע. לפי אותו הגיון גם צריך לבטל את רישום המקרקעין במדינת ישראל עצמה שכן רישום זה מבוסס מתחילתו על אותו רישום עותמני...
4. מר ארנס מתייחס לקרקע של שכונת האולפנה כאילו נרכשה כדת וכדין - דבר שבית המשפט המכובד פסל לחלוטין. הקרקע לא נרכשה, הגופים המיישבים שם פעלו בניגוד לכל דין והשתלטו על קרקע פרטית בביריונות מגובה בצבא ונשק. כמעט מיומה הראשון של ההתנחלות הבלתי חוקית בעליל הזו הוצאו נגדה צווי הפסקת עבודה ופינוי והמתנחלים ותומכיהם פשוט התעלמו מהם כאילו לא היו קיימים מעולם!
5. ולבסוף - כן! יש לפנות את התושבים, להרוס לחלוטין את כל הבנינים והתשתית בשטח הפרטי השייך לאנשים פרטיים שמעולם לא מכרו את אדמתם ובוודאי שלא הסכימו להשתלטות העוינת עליה! מי מהמתנחלים הלא חוקיים שיתברר שהוטעה ופעל בתום לב לרכוש בית שמראש לא היה צריך להיות קיים יכול וחייב להגיש תלונות על מרמה וגניבה ומכיוון שהפעולה הלא חוקית נעשתה בידיעה, ברשות ובעידוד המדינה על המדינה לפצות את אותם רוכשים בתום לב ולשפות אותם על נזקיהם הכלכליים כתוצאה ממה שעברו שלא כדין. מצד שני - מי ששילם על המבנים והפיתוח מתוך ידיעה על המעמד הלא חוקי בעליל של המקום יש לו להלין רק על עצמו ולא מגיע לו דבר מהמדינה!

18 לא רק לגרש אותם דב טמיר
  • 10:37
  • 01.05.12

אלא להעמידם לדין על גניבה, רמאות, ביזוי המדינה וערכיה. הרבה אדמות נקנו ברמאות ושקרים- זאת הציונות לדעתך? אתה מוביל להרס הערכים שגדלנו עליהם ונלחמנו עבורם.

19 נפתרונות הפשוטים של הלאומן ארנס נועדו להוביל לחיסולה של מדינת היהודים. הוא ודומיו הם אויביה האמיתיים של הציונות.  (לת) הזקן
  • 10:40
  • 01.05.12

20 אילו חיינו במקום הקסום בו קונפליקט האולפנה היה יחיד במינו ולא חלק ממדיניות בזויה אשרינו
  • 11:29
  • 01.05.12

לה לה לנד

21 האישיו הוא איך מגרשים המסתננים .  (לת) מישקה דער חיגר"
  • 13:06
  • 01.05.12

22 קניית קרקע רק בהסכמה מרצון של שני הצדדים.אחרת,לפנות. רון
  • 13:19
  • 01.05.12

אם אין מכירה מרצון,חייבים לפנות את הפולשים הבלתי חוקיים.

23 החשוב לא להרוס הבנינים .! אפילו ערבים יגורו שם זה עדיף אלכסנדר
  • 13:21
  • 01.05.12

הייתי מציע : לפנות המתיישבים מהבתים על האדמה של בעלי הקרקע לאפשר לבעלים אלה להתגורר במקומם , להכניס ( לפי קריטריון סביר) פלסטינאים , להשכיר למתיישבים אחרים .
מה ייצא לנו מזה? הרבה מאד, אפילו לגיטימציה ערבית להתנחלות .

24 בדרך כלל, או נכון יותר - תמיד, עסקות נדל"ן הן של "מוכר מרצון לקונה מרצון". מישה ארנס ממציא פטנט חדש של קונה מרצון למוכר מאונס. הוא מציע להכשיר גם הפרת חוק וגם עשיית עוול. ומה ההצדקה להכשיר את האיוולת הזו? זכי חלטורה
  • 13:49
  • 01.05.12

ההצדקה היא מכח תקנה בחוק ההסדרים הביטחוניים, וכלשונה עפ"י ארנס ולהלן:

"במדינה שנאלצה להתמודד עם מלחמות ופיגועי טרור במשך כל שנות קיומה, וכיום עומדת בפני מה שעלול להיות איום קיומי. קרוב לוודאי".

25 תודה, ארנס, על דבריך. לצערי נדמה שהתשובה לשאלה מדוע לא חשבו בבג"ץ על פתרון פרגמטי אזרחי, מובן מאליו, גם אם לא נעים לבטא אותו במפורש. יותר מכך, מדוע כל אותם עורכי דין וארגוני שמאל יוצאים בשצף קצף להגנת "שלטון החוק" כדי לגרש יהודים, אך כשאותו שלטון חוק ופסיקות של בג"ץ אינן עולות בקנה אחד עם האידיאולוגיה שלהם, כמו במקרה שיח ג'ראח, הם קוראים תיגר על אותו "שלטון חוק"  (לת) אלברט
  • 13:53
  • 01.05.12

26 אני מצונזר כי דבריי חדים כתער  (לת) צבי
  • 13:59
  • 01.05.12

27 גזלת קרקע מהפלשתינים היא מעשה טרור ואתה אדוני נותן יד לטרוריסטים.  (לת) מסמר חלוד
  • 14:01
  • 01.05.12

  •   גם שייח מוניס הוא שטח גזול...אז לפי הסדר צריך להרוס את רמת אביב לפני גבעת האולפנה  (לת) צודק
    • 22:04
    • 01.05.12

  •   לפי אותו הגיון שלך מכוון שהנאצים רצחו שישה מליון יהודים צריך לאפשר להם לרצוח גם את שאר היהודים.  (לת) מסמר חלוד
    • 23:26
    • 01.05.12

28 50 % חולמים לגרש מתנחלים ו50 % על גירוש מסתננים  (לת) @ בנצי - א @
  • 14:26
  • 01.05.12

29 באיזו זכות אורי קלר
  • 14:40
  • 01.05.12

משה ארנס מחליט בשם בעלי הקרקעות שעליהם למכור אותן? מישהו צריך להתנחל לו בחצר

30 הפוך גוטה הפוך האיש הקטן
  • 14:43
  • 01.05.12

אם המתישבים בגבעת האולפנה פעלו כחוק ואף על פי כן גזלו אדמות פרטיות, הרי מי שאחראי ללקונה הוא מי שכתב את החוק. ומאחר ובשטחים הריבון הוא הצבא, הרי שעליו לפנות את המתישבים ולפצותם מתקציבו. בבתים שיתפנו ניתן יהיה לישב את משפחות בעלי הקאקע ובכך לפצותם על השנים בהן נמנע מהם להנות מקניינם.

31 טעות בסיסית במאמר : ישראל אינה דמוקרטיה ומעולם לא הייתה שכן עד 1966 לתושבים הערביים לא היו זכויות פוליטיות ומשנת 1967 לתושבים הערביים של יהודה ושומרון אין כל זכויות פוליטיות. אם ברצונך לשלוט בשטח תן זכויות אזרח לכולם - one man one vote, והפסק את משטר האפרטהייד ביהודה ושומרון  (לת) יהודה
  • 15:32
  • 01.05.12

  •   ניתן זכות הצבעה לישראלים שגרים בחו"ל כפי שמקובל בכל מדינה דמוקרטית, ומכיון שעל פי חוק השבות לכל יהודי הזכות לקבלת אזרחות ישראלית, נקבל עוד כמה מיליוני מצביעים יהודים ואז אין בעיה לספח ולתת לכל הערבים זכות בחירה. וכך, מוישה מברוקלין, ז'ורז' מפאריס ויאשה ממוסקבה יקזזו את קולות עבדללה מרמאללה, הישאם משכם, ומרואן מחברון...לתפארת הדמוקרטיה ומדינת ישראל.  (לת) רעיון מצוין
    • 22:02
    • 01.05.12

32 what an amazingly brilliant idea elihu root
  • 15:44
  • 01.05.12

such a simple briliant solution (perhaps final solution?) to arabs land ownership in the west bank. and with good historical precedents. like americans treating the indians, or perhaps israelis treating amalek?

33 הכותרת עם המילה "גירוש" מסלפת ומכוונת לרמות את הקורא. כי מדובר באנשים שבנו על קרקע פרטית, שאינה שלהם, בלי לבקש רשות מהבעלים. זהו גזל פשוטו כמשמעו, ומי שעושה דברים כאלה במדינת ישראל, בשטח הירוק, מסולק מהקרקע, חד וחלק, ואף אחד לא יקרא לזה "גירוש". הימין עוסק בגזל רכוש ומנסה לתאר את זה בצבעים לגיטימיים. תופעה ראויה לגינוי.  (לת) גרין
  • 16:24
  • 01.05.12

34 לא מעניינים אותי השטחים והערבים והחרדים. אבל זכות הקנין מעניינת אותי מאוד. משלם מסים ומשרת במילואים
  • 17:59
  • 01.05.12


רק שאלה אחת יש לי למר ארנס: היום אתה מפקיע קרקע פרטית של ערבים בשטחים. האם תוכל להבטיח רכוש פרטי של יהודי בתחומי הקו הירוק מפני השתלטות של הממשלה ובעלי ההון? כיצד?

35 מה בין פינוי מתנחלים מחצרו של פלשתיני למעצר שרירותי של אזרחים ממוצא יפאני? נסיון שני להגיב
  • 18:24
  • 01.05.12

השוואת פינוי המתנחלים מגוש קטיף למעצר אזרחים אמריקאים ממוצא יפאני במחנות לאחר פרל הרבור היא פשוט נבזית. ראשית, המתנחלים לא הובלו למחנות מעצר אלא לבתי מלון ולכל אחד מ-8000 המפונים הוענקו בממוצע חצי מיליון שקלים. שנית, תאור חיי המתנחלים בעזה כאידיליה מתמשכת הוא שקר. מגוריהם שם סיכנו לא רק אותם, וכולנו זוכרים למשל את רצח טלי חטואל וילדיה, אלא גם את החיילים שהגנו עליהם. כשמחיר הדמים של הישיבה בעזה נסק לגבהים שאין להשלים איתם הוחלט לפנות את ההתנחלויות. שלישית, פיצוי על הפקעת אדמות פרטיות הוא ראוי, אך רק בתוך הקו הירוק. משמעות ההשתלטות על אדמה פלשתינית בגדה הוא אחד, נישול בלתי הפיך ודחיקת הפלשתינים החוצה. איזה קרקעות בדיוק מציע ארנס לתת לפלשתינים בתמורה לאדמות עליהן הוקמה שכונת האולפנה?
השארת התנחלויות ומאחזים שהוקמו אפילו בניגוד לחוק הישראל, תוך מצג שווא, הצגת מסמכי רכישה מזויפים, התחזות (כמו בפרשת האנטנה שלא היתה במגרון) ושימוש בכוח נגד השכנים מעודדת עבריינות וזו סיבה טובה להרוס כל מה שנבנה במחטף.

36 כבשת הרש אליהו הנביא
  • 19:14
  • 01.05.12

לא "לגרש" ולא נעליים. מדובר כאן בהשבת גזלה לבעליה החוקיים, שכל חטאם הוא שהם בני העם השכן. הטענות שמעלה פה ארנס, לשעבר דובר שפוי יחסית של הליכוד, לא מוסיפות לו כבוד. פירושן היחיד: אין דין ואין דיין. ומי שנדמה לו שמדובר כאן בדינם של ערבים בלבד, יתעורר במהרה למציאות שבה המתנחלים יוכלו להניח יד על כל מה שיחפצו בו גם במגזר היהודי, ותמיד בתמיכת הממשלה.

37 מי אמר בית ולא קיבל ? נירה
  • 20:03
  • 01.05.12

באו חבורה של פרזיטים, התיישבו על חלקת אדמה שאינה שלהם, שלא עלתה להם שקל, ואנחנו, משלמי המסים, צריכים לפצות את השרצים ב53 מיליון שקלים.
בושה וחרפה.
אני ובן זוגי עובדים ושומרים חוק, ולעולם לא נוכל לרכוש דירה בישראל

38 האם ארנס קורא ארנס צער על ביטחון
  • 21:22
  • 01.05.12

ארנס משווה פינוי היפאנים בארצות הברית במלחמת העולם השניה עם פינוי הימתנחלים באולפנה. שיזכור שהיאפנים לא הלכו לגור בשטחים קבושים ושהמתנחלים באולפנה לא פונו בכלל. אפילו ארנס מודה בממארו שישראל הוא לא הריבון בשטחים. לא יומאן השהוא היה שר הביטחון.

  •   לפני שאתה מוחה על הכיבוש, תלמד לכתוב בלא שגיאות כתיב יוסף
    • 13:10
    • 03.05.12

    עילג יקר, באופן עירוני אני, הימני, נאלץ ללמד אותך עברית תקנית.

    ראשית כול, יש לכתוב "יפנים" (עיתון "הארץ" כותב "יפאנים", אבל זה לא ענייננו)

    גם הכתיב "יאפנים" שגוי

    יש לאיית "כיבוש", הרי לא תקרא בקול רם "הלאה הקיבוש!".

    ייאמן - ולא יומאן

    שהוא - ולא השהוא

    שלא לדבר על התחביר...

    אם היית יותר חכם, כמוני, הימני, היית מנסח את התגובה כך:
    "ארנס משווה את פינוי היפנים בארצות הברית במלחמת העולם השנייה לפינוי המתנחלים באולפנה. עליו לדעת שהיפנים לא התיישבו בשטחים כבושים ושהמתנחלים באולפנה לא פונו בכלל. לא ייאומן שהוא היה שר הביטחון".




39 על איזה דמוקרטיה הוא מדבר, ליהודים בלבד?  (לת) הומלס
  • 22:01
  • 01.05.12

40 לא ייאמן. מאמר שפוי בהארץ!  (לת) עומר
  • 22:09
  • 01.05.12