המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

נתניהו הלהטוטן

אין ספק שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראוי למחיאות כפיים סוערות. חריצות נועזת כמו זאת שהוא מפגין בשבועות האחרונים דורשת מיומנות מיוחדת. קודם הוא מצהיר, בראיון חג ל-"TheMarker", "אם אתה מנכה את הערבים והחרדים ממדדי אי השוויון אנחנו נמצאים במצב מצוין בלעדיהם", אחר כך מגלה הבנה למניעי המחאה ולבסוף מבטיח לגייס (מיד!) את החרדים והערבים לצבא ולשירות אזרחי.

הציבור העייף לא מאמין, כנראה, לאף מלה, אחרת היו הדברים מעוררים תגובה, או ויכוח, אך פרט להבעת סלידה משונאיו ודברי אהדה חמים מתומכיו, לא קרה דבר. השערה פרועה: גם לא יקרה. לא דיון ולא שינוי של ממש.

ולמרות זאת, כדאי להתעלם מניסוחיו המקוממים של נתניהו, ולהודות שהוא דיבר על בעיות אמיתיות. מומלץ גם להניח ש"הערבים", כלומר הפלסטינים אזרחי ישראל, הודבקו למשוואה באופן מלאכותי, להפיס את דעת הימין הקיצוני והחרדים. כך או כך, הזדעזעות יפת-נפש מהדברים אינה יעילה. מוטב לבדוק את שורשיהם ולהציג להם חלופה.

הנה, אפוא, הצעה להתייחסות רצינית לדברי נתניהו. לפני הכל, כשם שנתניהו מנכה ערבים וחרדים מהחשבון, יש לנכות מהוויכוח אתו את הגורמים הפוליטיים המיידיים: אביגדור ליברמן, יאיר לפיד והחשש שמא המחאה תשוב ותפרוץ גם בקיץ הקרוב. לאלה יש להוסיף את מצוקת הממשלה לנוכח תפוגתו של חוק טל והצורך בפתרון יצירתי חדש כדי לשמר את הקואליציה.

חוק טל - שעטנז מצער שביטא בדוחק את הרוח האמיצה והנבונה שהובילה בזמנו את הוועדה שניסחה אותו, ובראשה השופט צבי טל עצמו וכמה נציגים חרדים שהעזו לפעול למורת רוחם של עסקנים וראשי ישיבות - לא הצליח לגבור על לחצי הפוליטיקאים החרדים, על העסקות שנרקמו בינם לבין הממשלה ועל הביקורת הפנאטית מצד שונאי חרדים לתיאבון בפוליטיקה החילונית. התוצאה - הדיון בגיבוש שירות אזרחי הושתק, ונשאר זרם דליל של גיוס חרדים, שיכול היה לפתוח פתח רחב יותר בעתיד.

ובעוד שגברה הטינה בציבור המשרת בצבא כלפי החרדים הצעירים - ששיעורם גדל בהתמדה ורבים מהם "מסתדרים" איכשהו בעבודות וה"תורתו אמנותו" משמש להם תירוץ קלוש - הצורך לפרוץ את גבולות המצוקה הוליד מסלולי לימוד, הכשרה מקצועית ועבודה. גם אלה יכולים היו לבשר שינוי.

הפתח הצטמצם והשינוי לא התחולל, ועתה גם ההישגים המצומצמים עומדים על פי תהום: המצוקה גולגלה לפתחו של בג"ץ, שפסק כי חוק טל אינו חוקתי. חבל. יכול היה להסתמך, כמו השופט אשר גרוניס, על פסק-דין ארבל-ריבלין ולהחזיר את האחריות לבית המחוקקים ולממשלה.

הפסיקה ובהלת הממשלה משלהבות את העסקונה החרדית ומאפשרות לה לאחד שורות. איזו אירוניה: הציבור החרדי מעולם לא היה כה מפוזר ומפורד, אין לו מנהיגות או בסיס הסכמה והוא סובל מעוני מנוון ומדימוי רע. הזדמנות פז למדיניות חדשה.

המדיניות אמורה להגדיר באופן שוויוני את זכויותיו וחובותיו של כל אזרח בישראל, לבדוק את צורכי הצבא וליצור שירות אזרחי למי שהצבא אינו זקוק לו או שאינו מסוגל לשרת ביעילות, לחזק את השירותים החברתיים האוניוורסליים, לסבסד ישיבות נבחרות בשיטת המל"ג ולבטל את הקצבאות לאברכים. כך תישבר "לשון המאזניים" הפוליטית-החרדית ויתבסס אמון בין המדינה לבין אזרחיה.

נתניהו לא מעוניין בזה. כמו להטוטן בקרקס, הוא מעדיף להעיף באוויר כדורים צבעוניים שישכיחו מאזרחי ישראל שבפערים השערורייתיים, בשירותים החברתיים המדולדלים וביוקר המחיה לא אשמים החרדים, או הערבים, אלא המדיניות. וכל עוד לא יהיה מי שיתווה מדיניות אזרחית שוויונית, הלהטוטן הזה הוא שימשיך לנהל כאן את הקרקס.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נו באמת... רוני
  • 04:17
  • 02.05.12

תראי באיזה קלות פתרת את הבעיות שמעסיקות את ראשי המדינה מאז ימי בן גוריון.וזו לפי דברייך...הצעה להתייחסות רצינית לדברי נתניהו.

  •   היא לא פתרה את הבעיות, היא התוותה איזה בעיות יש לפתור וקווי המנחה לפתרון. רועי
    • 18:00
    • 02.05.12

    את העבודה צריכה לעשות הממשלה והכנסת. הביקורת היא שחוץ מלקשקש הם לא עושים את העבודה.

02 חוץ מנתניהו מישחושב שאפשר לגייס את כל החרדים לצבא אינו חולם באספניה,,צריך להקים עשרות בתי סוהר ולהחזיק אותם יעלה יותר מהקצאות שמשלמים להם ואם הערבים יקבלו והם לא זה יהיה סופפם של החולמים הבנת את זה לפיד החלמן!!!  (לת) עדיף להטוטן מגנב,,,
  • 05:05
  • 02.05.12

  •   אספניה?? איפה זה?  (לת) עמוס
    • 12:56
    • 02.05.12

  •   אם כל חרדים שיסרבו לשרת בצה"ל ישבו בכלא עד גיל השחרור ממילואים (45) עלות אחזקתם בכלא תהיה הרבהה פחות מסך העלות המצטברת שלהם למדינה, קרי-קיצבא לישיבה, קיבצת ילדים, וכל שרותי החינוך, הדיור, והבריאות שמקבלת כל משפחה חרדית מרובת ילדים שלא משלמת מיסים. חרד שישב 27 בכלא, לא יוכל בזמן הזה להנשא ולהוליד ילדים כך שהרווח יהיה כפול ומכופל. אתה טועה בחשבון-החיסכון יהיה אדיר!!!
    • 14:35
    • 02.05.12

    אם יעשו אותו דבר גם עם ערבים שיסרבו לשרות לאומי-תוך 25 שנה תשתנה הדמוגרפיה של ישראל באופן קיצוני...ואחוז החרדים והערבים ירד דרסטית. וישראל תשאר רק עם אוכלוסיה שמשרתת בצבא, עובדת ומשלמת מיסים.

  •   אז אל תתנו בכלא את התנאים שהם רוצים גבי
    • 21:41
    • 02.05.12

    ואז לא יהיה להם כל כך קל לסרב וללכת לכלא

  •   "עדיף" תיקן את שגיאת התלמוד "אספמיה".  (לת) מצ'לס
    • 21:45
    • 02.05.12

03 המדיניות המונעת "טיפול שורש" בבעיותיה הכלכליות-חברתיות במדינה היא רצון הממשלה בהנצחת הכיבוש ובפריחתן של ההתנחלויות  (לת) נפתלי אור-נר
  • 05:43
  • 02.05.12

04 על נתניהו הלהטוטן להיות מופל לקרשים ,כדי להחזיר את המדינה להתנהלות שפויה .לכן יהיו בחירות בקרוב.האם העם יעשה כך? בספק גדול.  (לת) רוני
  • 06:11
  • 02.05.12

05 toda moshe
  • 06:26
  • 02.05.12

Well written piece, thank you!

06 נתניהו לא מתכוון ולו לרגע לפגוע בנותני שלטונו, החרדים. הוא מקשקש על חוק תחליפי לטל, שהעיסוק בחקיקתו יארך שנים. ביבי יודע שהחוק יתתמסמס בסחבת בכנסת, בבחישת אינטרסנטים , ובידיעה שנתניהו מתכוון ללהטוט ולא לחקיקה אמיתית. הפראיירים ימשיכו להוות את השוחד שנותנים פוליטיקאים חסרי ערכים לגוף הפרזיטי שהורס את המורל הפנימי. בימי הזיכרון מעוררים מנהיגינו שאט נפש, שלא מתביישים לבוא לבתי קברות צבאיים ולהזיל דמעות תנין ולכרכם פרצופים, במקומות בהם ההפלייה בדם לדם זועקת לשמיים. זאת במקום לבקש סליחה מהחללים על שהפוליטיקאים העבירו את משאבי המדינה, לטובת סקטורים נבערים ונצלנים ששולחים את אלי ישי, פורוש וגפני לסחוט את דמינו וממוננו.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 06:27
  • 02.05.12

  •   תמשיך להזות ישיש חביב. אתה בטח חזק בזה. אבל לא נתניהו מתלהם בעניין גיוס החרדים אלא דווקא העבודה וקשימה שהן המפלגות שהובילו את חוק טל (חוקק ב-1999 ותוקן ב-2006!!!!, הליכוד הצביע נגד התיקונים בדרישה להגדיל את הגיוס). בפועל ממשלת נתניהו פעלה בהצלחה להעמקת הגיוס מאז 2009 ואכן בכל שנה הכפילו החרדים את מספר המתגייסים !!!!! אז למה אתה פוחד מהאמת בתמורה לדיברי דמגוגיה?  (לת) אביתר ש.
    • 12:39
    • 02.05.12

  •   נזכור היטב שקצבת יוצאי צבא, שניתנה לילדי הציבור המשרת בלבד, בוטלה ע"י רבין כאתנן לערבים ולחרדים תמורת אישור אוסלו. מאז יש קצבה מנופחת לילדי ערבים וחרדים, עד שקוצצה ע"י ביבי כשר אוצר.  (לת) מצ'לס
    • 21:47
    • 02.05.12

07 בקיצור מה את רוצה נרדמתי באמצע הקריאה..  (לת) רונה
  • 06:34
  • 02.05.12

08 לבטל את שירות החובה. ישרתו בצבא רק מתנדבים ושכירים.  (לת) הגיע הזמן להקטין את הצבא לעשירית מגודלו
  • 06:35
  • 02.05.12

09 נתניהו, כג'ונגלר, מעדיף להעיף באוויר כדורים צבעוניים שישכיחו מאיתנו את העובדה שבכל אשמה כנופיית הנוכלים שהשתלטה על חיינו ושנתניהו עומד בראשה.  (לת) מי צריך צבא כזה גדול?
  • 06:39
  • 02.05.12

10 מאמר מצויין שמגלה עוד פן של אחד מראשי הממשלה הגרועים ביותר שהיו לנו  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 06:54
  • 02.05.12

  •   אתה לא איציק מהמרכז אלא מתחזה, איציק מהמרכז לא כותב שטויות או שקרים.  (לת) שונא שקרנים
    • 10:07
    • 02.05.12

  •   מה זה בדיוק משנה? התוכן הוא החשוב  (לת) מגלומניהו
    • 10:20
    • 02.05.12

  •   איפה הוא גרוע? הוא פתח במלחמות כמוכם? אביתר ש.
    • 12:45
    • 02.05.12

    מצבה הכלכלי של ישראל והישראלים טוב מרוב מדינות המערב - זה כואב לך?
    הממשלה הכניסה עשרות תיקונים בחקיקה סוציאלית - זה מטריף את דעתך?

    אנחנו קבוצת אנשי העבודה לשעבר החלתנו הפעם להצביע לנתניהו כדי לתת לו יותר כוח כדי שיצעיד את כלכלת ישראל קדימה, יתן עבודה לישראלים, יגביר את הליכוד בעם, יחזק את עצמאות ישראל, יהפוך את ישראל לבית הלאומי של עם ישראל ואת כל זה הוא עושה במרץ!!!!

  •   למגלומן, אם זה לא חשוב, למה אתם מתחזים...  (לת) עוד שונא שקרנים
    • 14:20
    • 02.05.12

11 גב' גולן: די עם מכבסת המילים והלהטוטים. יש לקצר ולומר - פיימיניסטר BB נוכל.  (לת) למען האמת
  • 06:55
  • 02.05.12

12 ההנחה שפוליטיקאי נבחר יכול לדרדר מדינה שלמה ל4-5 שנים צריכה לעמוד למבחן הנחות מאד מסוכנות ולא נבונות
  • 07:16
  • 02.05.12

ולא רק בצורת אמון או אי אמון של 120 מושחתים, אם הבנתם את הרמז.

13 אי אפשר לא להסכים לדברים . סקרן לקרוא את התגובות מטעם .  (לת) מזכיר המדינה
  • 07:37
  • 02.05.12

14 אין להטוטנים ככתבני השמאל, אלה המסכנים שמזה שנים רבות צריכים לכתוב כל יום לפחות "מאמר" אחד בגנות ביבי והימין/מרכז כנגד כל העודות, כנגד המציאות, גם לא חשוב ההקשר... אז נתייחס נא לעניין אחד שטענה כלפיו גולן, בעיית ערביי ישראל והשפעתם על הכלכלה, התפרסם אתמול גם בויינט גם במעריב את פילוח תוצאות הפסיכומטרי של השנים האחרונות, בהארץ, כמובן יוק... אז הייתה עובדה אחת שהועלמה קמעא בויינט, המגיבים העירוה אך לא במעריב. כוונתי לדיסוננס המדהים בין ה"צלחת" ערביי ישראל בבחינות הבגרות, 2 נקודות בממוצע לא משוקלל יותר מאשר היהודים מול הציון הממוצע של נבחני העברית בפסיכומטרי, 566 כאשר הנבחנים בערבית ממוצעם רק 466 . אז מה זה אומר? זה אומר הרבה דברים, למשל, בעיית ההעתקות הקשה והנרחבת במגזר הערבי בבחינות הבגרות, זה אומר שיש בעיה לא פשוטה להסתמך על בחינות הבגרות בכלל, הרי העתקות, "הקלות" ושאר ירקות יש גם במגזר היהודי... זה אומר גם על פוטנציאל התרומה האמיתי של ערביי ישראל לכלכלה, לא בלבולי מוח על "קיפוח" ושאר דמגוגיות זולות. אז המגיבים שם נגעו בעניינים אלה, אך היכן העתונאים והפובליציסטים שיתייחסו לבעיות קשות אלה? העלמת ו/או צנזורה פוליטית, לא ממש יעלימו את המציאות, מה תגיבו עתה?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:45
  • 02.05.12

  •   לא נגיב. איך כח לקרוא את השטויות שלך עד הסוף.  (לת) מתושלח
    • 11:03
    • 02.05.12

  •   ובכן מאחר ששאלת מה תגיבו עכשיו. התגרת אותי והנה תגובתי. ניכר בך שאתה בור ושטחי להדהים מתוך כל החיים אתה מצטמצם לתובנה אחת והיא תקיפת השמאל. אתה קם בבוקר ועוד לפני שהלכת לשרותים השתן עולה לך לראש נשאר שם וגורם לחמיצות יתר שמשבשת את המחשבות הרציונליות. אני לא מכיר אותך לכן לא אשייך אותך לנמוכי המצח בעלי אונה קדמית מצומצמת .אבל אני מכיר כמה מומחים במדינה שישמחו לאבחן אותך ולומר היכן הפגם, אם הוא מולד או כתוצאה מהתערבות חיצונית שאפשר לדרוש עליה פצוי. זאת תגובתי עתה ל אתה  (לת) הבחנה ברורה ועניינית
    • 12:07
    • 02.05.12

  •   איציקוני: קצר, קצר, אין לי את כל היום בשבילך. אנחנו אנשים עסוקים. אתה דומני המגיב מטעם , בתשלום או בלעדיו, דווקא משום שהדמגוגיה שלך מושקעת ובשום שכל ועדיין דמגוגיה. אתה נשלחת על ידי משרד ראש הממשלה. ולמען השם ת-ק-צ-ר.  (לת) צבי
    • 12:21
    • 02.05.12

  •   ביקשת תגובה הנה היא באה: הצטיינותך בלימודי המבוא לתורת הגזע באולפנה של כהנא וגולדשטיין עדיין לא מעניק לך תעודת גמר. אבל לפי מרבית התגובות שאתה מעז לפרסם חדשות לבקרים לא ירחק היום וכולנן נבוא למכללת אריאל בשטחים הכבושים לחזות בקבלת התעודה המיוחלת. ולגזענות תישאר תקווה.קווע קווע קווע  (לת) תגובת נגד
    • 13:03
    • 02.05.12

  •   ‏על ההבדל העצום בין השמאל לימין - ענק רוח שמאלני
    • 13:50
    • 02.05.12

    ‏בניגוד לנמוכי המצח הפרימיטיבים מהימין, האינטליגנטים מהשמאל אינם נדרשים לנמק את טענותיהם. עצם העובדה שהדברים נאמרים על ידם, מהווה הוכחה יותר ממספקת לנכונותם ולאמיתותם. סגולה זו של השמאלנים מאפשרת להם לייצר שרשור בלתי נידלה של תגובות בשיטת הסרט הנע, מבלי לבזבז זמן על הסברים ונימוקים.

  •   לנגד, נו טוף, מה כבר אפשר לצפות מנגד... ועוד כזה המתחפש לברווזון המכוער...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 16:46
    • 02.05.12

  •   וכשרואים את תגובות השמאל הירודות, מבינים מה חמור מצבו של השמאל, מדוע הוא נאלץ להתחזות ולמה הוא חי מאתנן של מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 16:48
    • 02.05.12

  •   הוא אשר אמרתי.. ראה לעיל  (לת) הבחנה נוספת
    • 17:38
    • 02.05.12

15 את מי אני אוהבת? על מי אני חושבת? טייס אוטומטי
  • 08:45
  • 02.05.12

זו דרכה של התקשורת לסמן אישים נעדרי כשרון וכריזמה, להעניק להם קביים ולהפכם לגיבורים לאומיים. ר` הרמטכ"לים רבין, בר-לב, דוד אלעזר, אשכנזי. זה עובד ביתר שאת עם פוליטיקאים מאשכול וגולדה עד אולמרט ופרץ . כי זה מה שהתקשורת אוהבת. מקבלי החלטות שלא יכולים בלעדיה. מהצד השני באים המנהיגים האמיתיים, המוכשרים והכריזמטים כמו דיין, שרון ונתניהו שמעשיהם למען המדינה מהווים את כרטיס הכניסה שלהם לליבו של הציבור, ולכן אינם נזקקים ליח"צנים ואנשי תקשורת. ואת אלה התקשורת הכי הרבה אוהבת לשנוא, ובהם היא נאבקת כדי לחסום את דרכם בפוליטיקה.

  •   נתניהו אמיתי, מוכשר וכריזמטי? לא התבלבלת קצת?  (לת) יוסי
    • 09:42
    • 02.05.12

  •   ליוסי/ מורט צוקרמן (מולטי מיליארדר, דמוקרט אמריקאי וידיד קרוב של נשיאי ארה"ב) במוסף ממון (ידיעות) לסבר פלוצקר על נתניהו - המסביר לצרכן
    • 10:58
    • 02.05.12

    "נתניהו הוכיח שהוא יודע לטפל בזהירות וביצירתיות במצבים מדיניים ובטחוניים מרכבים. הוא מתפקד היטב כר"מ ישראל. אני סומך על כושר השיפוט שלו. הוא מסוגל ומקבל החלטות מנהיגותיות."
    (ידיעות אחרונות 23.12.11)

  •   עזוב אותו. אתה מצפה שיבין?  (לת) מודה ועוזב ירוחם
    • 11:04
    • 02.05.12

  •   דיין ושרון גמרו גרוע מאוד. זה מה שאתה מאחל לגיבור שלך  (לת) צא מהארון חמוד
    • 11:31
    • 02.05.12

  •   לצרחן שלא יודע להסביר: נו שוין. אז איזה גביר יהודי (שאלמלא כספו איש בוושינגטון לא היה משתין לכיוון שלו) אמר משהו (יש לשער שגם זו השקעה ). אז אמר! האם אנחנו אמורים לקנות את כל מה שהוא מוכר לנו? לא תודה - או כמו שסבתה של סבתי הרבנית גולדה אייזנבך (לבית קוסובסקי) היתה אומרת: "איך בין נישט געניק רייך צו קוייפען א ביליגער זאך" ובישראלית מדוברת: "אינני מספיק עשירה כדי להרשות לעצמי לקנות מוצרים זולים"...  (לת) ערן ארגוב
    • 13:46
    • 02.05.12

  •   אז המומר כנראה מאד "עשיר" אם קנה את הסחורה הזולה והעבשה של הכנסיה האנגליקנית... ועל זה נאמר "אזלא עניא בתר עניותא"...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 14:24
    • 02.05.12

  •   לארגוב/ רק נדמה לי שהתפארת פעם כאן באתר במאכלים של אמך התוניסאית?  (לת) הזוכר נשכחות
    • 14:43
    • 02.05.12

  •   שפיציק מחמלי, כלום לא אתה זה שמתהדר בשייכותך לברית הישנה? אמנם תאריך התפוגה של המוצר שאתה קנית כבר עבר לפני 2000 שנה אבל אתה בשלך - דבק בנעל הבית הישנה ומתבשם מאווירה ונותר אוויל כשהיית ועל שכמותך כבר נאמר (באותה ברית ישנה עצמה משלי כז, כב) " אִם תִּכְתֹּושׁ־אֶת־הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתֹוךְ הָרִיפֹות בַּעֱלִי לֹא־תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתֹּו׃"  (לת) ערן ארגוב
    • 17:20
    • 02.05.12

  •   אם אתה מתהדר בפסוק תלמודי, אמור אותו לפחות כהלכה: בתר עניא אזלא עניותא.  (לת) רבי טרפון
    • 18:00
    • 02.05.12

  •   לטרפון, ראשית, לא מדובר בפסוק. שנית, לא טעיתי, האמירה המקורית, היא אחת, כפי שאכן ציטטת, במשמעות שהעניות רודפת אחר העני, מהניין הנדון שם, אך אני כיוונתי למשמעות שכתבתי, היינו, הלך העני בדעת, המומר, אחר עניות הדעת וד"ל... ראה נא בדומה לתקבולת את דברי בתגובתי לה הערת...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 18:53
    • 02.05.12

  •   סובול??? התבלבלת?? הגבת בשני שמות שונים!! שכחת שהפעם אתה לא "איציק מהמרכז" אלא "ערן ארגוב"? ואתה מדבר על מתחזים...  (לת) שרלוק הולמס הידוע
    • 23:47
    • 02.05.12

  •   שרלוק, הוויסקי עלה למעלה? מה עובר עליך? קרא נא מהר לד"ר ווטסון...  (לת) רחוב בייקר
    • 09:36
    • 03.05.12

  •   סובול פשוט התבלבל בכדורים. והאמת? פרידריך הרביעי (לשעבר ש. הולמס)
    • 11:11
    • 03.05.12

    האמת, ממש לא צריך להיות שרלוק הולמס כדי לגלות את טביעות אצבעותיו של המתחזה הסדרתי הזה ברבע מהתגובות כאן לפחות ובעשרה כינויים שונים.

16 מחד קורא לפיד לשיוויון בנטל וגיוס כולם לצבא ולשרות לאומי, ומאידך אומר שזה יהיה עוד 5 שנים...מה שסולל את דרכו להצטרף לממשלת ביבי הבאה, בה ישב כמו אביו עם ש"ס, תוך קבלת העובדה שאך חרדי לא יתגייס... התנהלות זו היא כמו מפלגה שתודיע שהיא מוכנה לקבל את מתווה אובמה, התוכנית הסעודית וכל דרישות אבו מאזן כולל זכות השיבה, אבל לא היום, אלא עוד 200 שנה...  (לת) ומנגד מלהט אביר הג'ל...
  • 09:00
  • 02.05.12

17 סיסמת השמאל: אם אנחנו לא בשלטון, שהמדינה תהרס! מונימייקר
  • 09:05
  • 02.05.12

ההכפשות הבלתי פוסקות של רה"מ נתניהו מטרתן להגביל את כושר הפעולה שלו ולהחליש את מעמדו הציבורי והפוליטי. זאת כדי שלקראת הבחירות הבאות יהיו לו מה שפחות הישגים להתהדר בהם. רק שההישגים האלה הם גם הישגיו של העם ושל מדינת ישראל כולה (אחרת לא היו יכולים לסייע לנתניהו להבחר). מסקנה: מדובר באג'נדה הרסנית וחתרנית שאין לה דבר עם התנהלות לגיטימית של אופוזיציה ותקשורת במשטר דמוקרטי. הכל עפ"י המתכון הידוע של החבר לנין "ככל שהמצב במדינה יותר גרוע, מצבם של השמאלנים יותר טוב".

  •   תפביק לקשקש ולבלבל את המוח עם לנין. כל פעם שהעשירים חוששים שמשהו יאיים על יכולת ההתעשרות שלהם הם זועקעם קומוניזם ולנין. הפערים הם נוראיים. עובדים חרוצים ומסורים בקושי גומרים חודש ויש מי שמקבל 200000 לחודש. המעמד הבינוני יורד לאט לאט מטה שלא לדבר על החלשים והעניים שנרמסים על ידי התפיסה הקפיטליסטית החזירית של נתניהו. ומספיק לקשקש על "שמאלנים" כל פעם שיש התנגדות לנתניהו . להחזיר את הצדק החברתי ע-כ-ש-י-ו  (לת) צבי
    • 12:15
    • 02.05.12

18 נתניהו הוא אסון לאומי ובנאדם בזוי.  (לת) שירה
  • 09:33
  • 02.05.12

  •   גם בשביל 6 מילים משלמים? איפה נרשמים?  (לת) יענקל שכיר-עט
    • 11:14
    • 02.05.12

  •   נכון, רק אנשים בזויים חוזרים ארצה מארה"ב בזמן מלחמת ההתשה, כדי לשכב במארבים ליליים בבוץ של תעלת סואץ.  (לת) בוגר קומנדו גל"צ
    • 11:20
    • 02.05.12

  •   לקומנדו בד"ץ: הוא העריך שבארה"ב לא יעשה קריירה וחשב ללכת בעקבות אחיו ולעשות קריירה צבאית.לפי עדותו האישית של מפקדו אהוד ברק, גם בזה הוא לא הצטיין. לאחר עוד נסיון בארה"ב פנה ביביהו לעשות את מה שהוא באמת טוב בו. למכור לוקשים. בהתחלה הוא מכר אותם בתוך ארונות מטבח ואח"כ (איזה מזל שיש קשרים אצל מישה ארנס כי אז אין צורך בפרוטקציה ) - פנה למכור אותם לאומות העולם באו"ם וליהודים כראש ממשלת השום-כלום שמעשירה את העשירים את המתנחבלים ואת החרד'ים על גבו של המעמד הבינוני החילוני שהולך ומתאייד. אגב: מאיזה בוץ אתה זחלת הנה?  (לת) ערן ארגוב
    • 13:51
    • 02.05.12

  •   מסכים - עוד דורות יבכו את התקופה הזאת גיא
    • 14:47
    • 02.05.12

    אם יהיה מי שיבכה, אחרי מה שביבי עושה פה

  •   למומר ארגוב, כרגיל, אין לך מושג על מה שאתה מדבר, ביבי שירת בסיירת מטכ"ל לפני יוני, יוני הגיע אחריו לסיירת מטכ"ל, משום שהוא התחיל בצנחנים.. ובכלל השתחרר לפני מלחמת ששת הימים בה נפצע.... וגם יוני לא ממש חשב אז על קריירה צבאית, הוא עשה הסבה לשריון והתנדב לכך במקום להמשיך באוניברסיטה, בעקבות מלחמת יום כיפור והמחסור האדיר בשיריונרים... רק שמה לך ולעובדות... איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 16:57
    • 02.05.12

    למומר ארגוב, כרגיל, אין לך מושג על מה שאתה מדבר, ביבי שירת בסיירת מטכ"ל לפני יוני, יוני הגיע אחריו לסיירת מטכ"ל, משום שהוא התחיל בצנחנים.. ובכלל השתחרר לפני מלחמת ששת הימים בה נפצע.... וגם יוני לא ממש חשב אז על קריירה צבאית, הוא עשה הסבה לשריון והתנדב לכך במקום להמשיך באוניברסיטה, בעקבות מלחמת יום כיפור והמחסור האדיר בשיריונרים... רק שמה לך ולעובדות...

  •   לארגוב - זכותך להעריץ אייקון שמאלני דוגמת יוסי שריד שבילה (תרתי משמע) את שרותו הצבאי בכתיבת כתבות, והעביר את כל חייו בצילה המגונן והמרפד של הקופה הציבורית.  (לת) בוגר קומנדו גל"צ
    • 17:09
    • 02.05.12

  •   להכשר בד"צ: נא האר את עינינו בטובך: מי בדיוק מממן את הישיבה שלך ואת ה"כוילל, שבו אתה לומד-כביכול...?(כשאינך כותב שטויות ב"הארץ") ואולי תגלה לנו היכן שירתת? אם בכלל???  (לת) ערן ארגוב
    • 20:34
    • 02.05.12

19 רק חוקה!!!! פלוני
  • 09:34
  • 02.05.12

לפתרון הבעיות שאבירמה מעלה יש רק פתרון אחד - חוקה. הבעיה היא שעד שלא תופרד הדת מהמדינה לא יהיה ניתן לגשר בין דמוקרטיה לתיאוקרטיה. במצב הזה גם רב-מג לא יוכל לתפקד יותר טוב מנתניהו, הלהטוטן האולטימטיבי.

20 כמו שכתבת הציבור העייף לא מאמין.......לך  (לת) וכות השיבה?
  • 09:35
  • 02.05.12

21 נתניהו לא מתכוון ולו לרגע לפגוע בנותני שלטונו, החרדים. הוא מקשקש על חוק תחליפי לטל, שהעיסוק בחקיקתו יארך שנים. ביבי יודע שהחוק יתתמסמס בסחבת בכנסת, בבחישת אינטרסנטים , ובידיעה שנתניהו מתכוון ללהטוט ולא לחקיקה אמיתית. הפראיירים ימשיכו להוות את השוחד שנותנים פוליטיקאים חסרי ערכים לגוף הפרזיטי שהורס את המורל הפנימי. בימי הזיכרון מעוררים מנהיגינו שאט נפש, שלא מתביישים לבוא לבתי קברות צבאיים ולהזיל דמעות תנין ולכרכם פרצופים, במקומות בהם ההפלייה בדם לדם זועקת לשמיים. זאת במקום לבקש סליחה מהחללים על שהפוליטיקאים העבירו את משאבי המדינה, לטובת סקטורים נבערים ונצלנים ששולחים את אלי ישי, פורוש וגפני לסחוט את דמינו וממוננו.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 09:50
  • 02.05.12

22 את הרעיון הגאוני של לפיד -קרי "גיוס לכל, אבל לא היום" אפשר להרחיב לכל תחום, בטחוני, כלכלי ועוד....יכולה מפלגה לרוץ על מצע של נסיגה לגבולות 67, אבל לא היום עוד 100 שנה...או מצע של דיור חינם לכל חייל משוחרר אבל לא היום עוד 50 שנה...וכן הלאה.  (לת) הגאונות של לפיד
  • 09:53
  • 02.05.12

23 אפילו שבוע של הפוגה ל"שבעה" אין בך יכולת למצוא? שבוע? לא קורא את מאמרך.  (לת) אינפיניטי
  • 10:34
  • 02.05.12

  •   לסטופידיטי: לא קורא...? אז איך אתה יודע מה כתבה? אולי "להטוטן" זה שבח? והאם אתה קונה עיתונים רק כדי למצוא בהם זמירות לטעמך?הצרה עם יהודים שכמותך היא שהם שכחו מה זה להיות אזרחים במדינה מודרנית ואולי בכלל הפ אף פעם לא ידעו? שבעה או לא ההיסטוריה לא מחכה לאיש, גם לא ביביהו.  (לת) ערן ארגוב
    • 14:03
    • 02.05.12

24 לא צריך להוסיף מעבר לכך שהגב' גולן מככבת בלאטמה כמעט כל שבוע ...  (לת) דקל
  • 11:52
  • 02.05.12

25 גורו קפיטליסטים חדלו לחייך. קרוב היום בו דנכם יחתך.  (לת) רן
  • 12:09
  • 02.05.12

26 צריך להעיר מן העולם את הנבל הזה והרבנים שלו  (לת) ביבי נתניהו רק מילים
  • 12:11
  • 02.05.12

27 נתניהו הוא המנהיג היחידי לעת הזאת! אין היום אף אחד שיכול להיכנס לנעליו הגדולות. אני ממליץ למצביע האיחוד הלאומי, העבודה וקדימה להצביע לנתניהו, כי רק הוא יכול לקדם את האינטרסים של ישראל, המדיניים, ביטחוניים, כלכליים וחברתיים. רק הוא ואין בילתו !!!!!!!!!!!!!  (לת) אביתר ש.
  • 12:29
  • 02.05.12

28 אתה ואבירמה גולן שכחתם שלא נתניהו בעביר את חוק טל אלא אהוד ברק וקואליציית השמאל שלו ב-1999. אח"כ קדימה ב-2008 תיקנה-האריכה אותו שוב בניגוד לדעתם של נתניהו והליכוד!!!!! נתניהו מעולם לא דגל בשימור מעמד החרדים, אלא להיפך, הוא פעל בממשלתו בשלושת השנים האחונות להגדיל את מספר המתגייסים החרדים במסגרת החוק הקיים. ואכן כל שנה מספרם הלך וגדל. עכשיו העת לחקיקה חדשה, בשל התערבות הבג"צ.  (לת) אביתר ש.
  • 12:35
  • 02.05.12

29 אין דבר מבחיל יותר ממי שהולך לבחירות עם הבטחות שקריות שממילא לא מתכוון לקיים, סוחף אחריו עכברים כמו אלה מהמלין ולאחר מכן עושה את מדיניות שותפיו לקואליציה שיושבים לו על קופת המדינה וסוחטים אותה עד תום לצורך הקמת התנחלויות רפאים  (לת) הבחנה ברורה
  • 13:25
  • 02.05.12

30 הביטחון 10 הכלכלה 10 נתניהו 10  (לת) דנה
  • 13:59
  • 02.05.12

31 אבירמה מבריקה כרגיל. אלא שכאן נגמרו לה כנראה הסוללות בפנס, אז אני אאיר לה. פרד כהן-קידר
  • 14:16
  • 02.05.12

אבירמה חמודה, ביבי אינו להטוטן, הוא מניפולטור מקצועי כמו כל פוליטיקאי,
כמו כל רמטכ"ל, וכמו כל אנשי המטה העליון. אי אפשר להגיע לשם ללא תככים, תחבולות ושקרים.

32 החוק על שמי חוקק והועבר בממשלות העבודה + מרץ  (לת) טל
  • 14:26
  • 02.05.12

33 ביבי - האסון של המדינה במאה הנוכחית  (לת) גיא
  • 14:28
  • 02.05.12

34 אבירמה מנותקת מהעם. תתחילי לקרוא סקרים  (לת) אבירם
  • 14:59
  • 02.05.12

  •   אבירם, האם אינך קרוי על שמו של אותו אבירם שיחד עם דתן היה מראשי עדתו של קורח? הזהר שסופך לא היהי כסופם...  (לת) ערן ארגוב
    • 20:37
    • 02.05.12

35 לכתוב טורים נגד ביבי זה ממש ספורט....עכשיו אפילו לא צריך לנמק שום דבר. פשוט לזרוק ססמאות. פשוט טור גרוע.  (לת) רן
  • 16:01
  • 02.05.12

36 אין לך בושה? אדם יושב שבעה ואת אסתי
  • 16:06
  • 02.05.12

מכנה אותו בשמות? לא יכלת לחכות שבוע?

  •   היה פעם עיתונאי במעריב שהכפיש את אויב השמאל משה דיין יום אחרי הלוויתו. זמן קצר לאחר מכן (ובלי קשר כמובן) זכה בג'וב נחשק בערוץ 2. עכבר קריירה
    • 17:45
    • 02.05.12

    הסיכוי הוא שהתואר "הכפישה את נתניהו בעת שישב שבעה", יכול רק לקדם את הקריירה של הגב.גולן, ולהעניק לה משרת אמון נחשקת בענף התקשורת או מוסד אחר שבשליטת השמאל.

  •   אולי תסביר לנו עכבריקו איך בדיוק אפשר היה לקבל ג'וב בערוץ 2 שנוסד בערך כעשור לאחר מותו של משה דיין? כשעכברי הימין יוצאים מן החורים, נחשפת אפסותו של המחנה הפשיסטי בכל עליבותה... אבל מה לכם ול"עובדות"?  (לת) ערן ארגוב
    • 00:05
    • 03.05.12

37 הכותב אלי
  • 16:52
  • 02.05.12

אמור לי מי הכתב ואומר לך מה הכתבה

38 אנו אוהבים קרקס. צירקוס הוא עולמנו.כל ממשלה שהוקמה הייתה קרקס. ערדליים ירוקים
  • 18:59
  • 02.05.12

לפעמים הקרקס היה לטעמה של מערכת העיתון. ממשלות הלא ימין ערבו לחכה של גברת גולן.אמת. רק להטוטן יכול להצליח ללכת על חוט דק. אבל מה לעשות ואבירמה לא מאפשרת לנו לדעת את הקסם של הקמת שלטון בלי מפלגות לווין קיקיוניות. לא דרך הימין נכונה לא דרך השמאל צודקת. יש להביא למרכת בחירות של 2 מפלגות ואז החזק יקבע. ואז לגברת אבירמה לא יהיו טענות כלפי עצמה כאשר תנוצח.

39 ומהי מדיניות שויונית? למזג את צ'קפוינט עם "פרי הגליל" ולשלם שכר אחיד לעובדים?  (לת) מצ'לס
  • 21:43
  • 02.05.12

40 נכון נתניהו מאכזב,וכולם שונאים אותו,נמאס ממנו,ורק מיעוט ימני קיצוני תומך בו, מוזר איך שלפי כל הסקרים הוא מוביל עם 30 מנדטים וכנראה ייבחר לקנדנציה נוספת לא? דוד
  • 00:40
  • 03.05.12

עוד יותר מוזר שהתרעמת על המושג ערבים ולא על המושג "פלסטינים"...