המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

כלא נפחא אשר בפינלנד

בפינלנד הרחוקה נשקפת סכנה לחייהם של ארבעה כלואים ששובתים רעב כששים יום ויותר. בערבות השלג, שם נמצאים בתי הכלא נפחה, אשקלון, גלבוע ואחרים, קרוב לאלפיים אסירים - בעצם החלטתם שלא לאכול ובנכונותם להסתכן בצעדי עונשין נוספים מצד הרשויות - מזכירים שהם בני אדם.

שירות בתי הסוהר אינו צריך להתאמץ כדי להחביא את דבר שביתת הרעב ההמונית מידיעת הישראלים. הישראלים, ברובם הגדול, אוהבים לקטלג את כל כלואיהם הפלסטינים כרוצחים מתועבים או סתם מחבלים. מראש אין להם עניין בכל מעשה שמלמד על אומץ לב אישי וקבוצתי של האסירים הפלסטינים ושמעניק להם קווי מתאר אנושיים.

עצירים מינהליים מוחזקים בלא משפט במשך שנים, בהשראת תקנות החירום של המנדט הבריטי? מה זה חשוב. מאות אסירי עזה לא ראו את בני משפחותיהם הקרובים כבר שש שנים ויותר? למה שזה יעניין מישהו. כשגלעד שליט היה בשביו בעזה שלילת הביקורים הוצגה כ"לחץ מידתי". עכשיו, מששוחרר שליט - למי אכפת שהמידתיות נמשכת, והאסירים מעזה עוד לא זכו לביקורי יקיריהם. אז מה? למה צריך לעניין אותנו שכלואים פלסטינים שנמצאים בהפרדה למשך שנים ארוכות, גם הם לא זוכים לזכות אנוש בסיסית זו, וחל עליהם איסור לראות את קרוביהם במשך שלוש, חמש ועשר שנים? כל הנהלה רגילה של בתי סוהר היתה מקדמת בברכה את דרישת האסירים לחזור וללמוד באוניברסיטה הפתוחה. הלימודים מבטיחים הורדת מתח בין כותלי הכלא. אבל הרי אנחנו במצב רוח של הכנעה.

בתקשורת שלנו האסירים הפלסטינים מקבלים שמות ופנים רק כשאלו יכולים להוכיח את "נתעבותם". שמותיהם ופניהם לא יוזכרו בהקשר ההיסטוריה האישית, המשפחתית והלאומית שלהם במשך יותר מ-60 שנה: גירוש, גלות, הרס בית, הריגת ופציעת בני משפחה וחברים בידי חיילים ישראלים או זוטות שגרתיות כמו חייל שהיכה ופקיד שהפקיע אדמה. אסירים פלסטינים מוזכרים בהקשר למספר מאסרי העולם שלהם. אבל אלופים ישראלים בדימוס ובשירות פעיל, אהובים ומכובדים על כל, אחראים להרג אזרחים פלסטינים (ולבנונים) רבים בהרבה ממספר האזרחים הישראלים שהאסירים הרגו. ההיסטוריה - השבח לקליאו, המוזה הממונה על ההיסטוריה - כבר לא נכתבת בלעדית בידי המנצחים. אבל הכובשים עדיין קובעים מיהו גיבור, מי החייל שישפוט ומי הנאשם שלפני הרשעתו כבר הוכרז מחבל. וכך הפלסטינים לא מוכרים כשבויי מלחמה, שרק כלי הקטל שבידיהם אינם מתוחכמים ומפותחים כמו אלה שבידי כולאיהם.

כל החמרה בתנאי הכליאה שלהם אינה מספקת את הישראלים. כשמדובר בפלסטינים, אין די בענישה. הכלא צריך להיות גם נקמה בלתי פוסקת, ולהמשיך במה שמנסה ישראל לעשות גם מחוצה לו: לפורר את הקולקטיב, להחליש את הפרט, להרתיע אחרים מההתנגדות לשלטון הזר. שביתת הרעב היא מעשה התרסה מול המטרות האלו. אכן, לא כל האסירים הפלסטינים הצטרפו. בכלא, כמו מחוצה לו, אין אותה לכידות פוליטית וחברתית כפי שהיתה פעם, ורבים מהכלואים חסרים את החינוך החברתי והתרבותי שאיפיין את קודמיהם. ובכל זאת, שביתת הרעב שבה ומדגישה את האופי הפוליטי במהותו של קולקטיב האסירים הפלסטינים שבכלא הישראלי.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מדהים איך שביתת רעבה המונית מוסתרת מהציבור  (לת) מיקי
  • 04:18
  • 02.05.12

02 כאשר ימותו שובתי הרעב תקום "מהומת אלוהים". היכונו לאינתיפדה הבאה  (לת) נפתלי אור-נר
  • 05:48
  • 02.05.12

  •   הלואי על גלעד שליט תנאי התפנוקים של האסירים הפלסטינים די לשקרים ולהסתה
    • 11:25
    • 02.05.12

    הלואי על גלעד שליט תנאי התפנוקים של האסירים הפלסטינים

  •   במציאות, הם יוצאים מהכלא שמנים ומדושנים, עם תואר ראשון ושני  (לת) חיים
    • 14:39
    • 02.05.12

  •   מה קרה רק לממשלת רבין+שריד מותר?. לברק+בילין +שריד מותר ? מהפך 77
    • 22:59
    • 02.05.12

    באינתיפאדות 1.2 . כרגע תורו של נתניהו . ראש הממשלה היחיד ב-40 שנה האחרונות .שלא ממהר לקרבות. מלחמות. וקורבנות. כמעט אין בכלל פיגועים. האיש חכם. ומחושב. יש עיתונים בודדים [אפילו בעיתון""ארץ"] שיודעים לכבד את זה. מה לעשות שיש עובדות. אבל בינינו .השמאל צריך עובדות?

03 מאחל להם בהצלחה, שינסו לשבור את השיא העולמי  (לת) בועז
  • 06:25
  • 02.05.12

04 טוב מה את רוצה להגיד?  (לת) אחמד מחמד
  • 06:26
  • 02.05.12

05 אכן הכלואים הם מהגרועים בפושעי העולם , רוצחי אזרחים בינהם תנוקות אהוד
  • 06:33
  • 02.05.12

למספר כותבים מספיק שיקראו להם פלסטינים או אויבי ישראל כדי להפוך אות ללוחמי חופש .
הם אינם לוחמי חפש סיסמתם השמדת ישראל וכל דרך לגיטימית
לוחם חופש אינו פוסל זכות של עם אחר לחיות בארצו
כמה פשוט וכל אקרובטיקת המילים לא ישנו עובדות אלו

  •   מדובר באסירים מינהליים כלומר אנשים שיושבים במאסר מפני שחוששים מפני מה שהם מסוגלים לעשות אם יהיו בחוץ. אם החשש מוצדק ואם לא, לכנותם "רוצחי אזרחים ותינוקות" זה לא מדויק. הם אינם יכולים למנוע את קיומה של ישראל כיוון שהיא חזקה יותר מכל מדינות ערב. לעומת זאת ישראל מונעת את קיומם של הפלסטינים כאזרחים של מדינה עצמאית, כפ שהיו עד 1967.  (לת) אורן
    • 16:28
    • 02.05.12

  •   אזרחים של איזו מדינה על 1967? ליאור
    • 17:04
    • 02.05.12

    אזרחים של איזו מדינה עצמאית היו הפלסטינים עד 1967 בדיוק? אולי הידע שלי בהיסטוריה לא משהו אבל למיטב זכרוני הגדה הייתה חלק מירדן ועזה חלק ממצרים. שתי המדינות הנ"ל לא ממש מצטערות על אובדן האוכלוסיה האיכותית הזו.

  •   פלסטינים "אזרחי מדינה עצמאית"??????????!!???? אהוד
    • 17:12
    • 02.05.12

    תושבי הגדה המערבית חיו תחת שלטון ירדן עד ששת הימים בתת תנאים. מצחיק ואולי עצוב הבורות שמפגין אורן. מחר יהפכו דבריו ל"אמת" היסטורית בידי חבריו מהשמאל.....

  •   זה כבר הופך להיות מביך... עד 67 הם היו תחת כיבוש ירדני לא חוקי... אבל זה לא הפריע להם ובטח לא לעולם או לאו"ם אפילו אחרי הטבח בספטמבר השחור... דוד
    • 17:47
    • 02.05.12

    קצת היסטוריה...

  •   You treat even criminals humanely not because they deserve it, but because YOU are a human being  (לת) Simple
    • 05:07
    • 03.05.12

06 הכתבות שכתבת בזמן ששליט היה שבוי, קראו לחמאס לשפר את תנאי שביו?  (לת) כתבת כאלה כתבות אליהם?
  • 06:36
  • 02.05.12

07 את מדברת על מידתיות רק מהכיוון שלנו כלפיהם. מה עם ההיפך? איך אפשר להתייחס  (לת) ברצינות לכתבות שלך הלא מידתיות?
  • 06:38
  • 02.05.12

08 חינוך תרבותי וחברתי איפיין את קודמיהם? את מקשיבה לעצמך לפעמים? עזבנו את  (לת) למה הם לא עוזבים אותנו?
  • 06:41
  • 02.05.12

09 כאילו אנחנו רצינו שהם ייזמו מלחמת שמד נגדינו ב47. הרי קיבלנו את גבולות החלוקה  (לת) הם ברחו וגורשו בגלל מלחמה שהם יזמו
  • 06:44
  • 02.05.12

  •   מאז 1948 קרו כמה דברים . האסירים הללו נמצאים במאסר לא בעקבות מה שקרה ב1948, אלא בעקבות הכיבוש הישראלי של הגדה המערבית ב1967. הפלסטינים לא תקפו ב1967 את הישראלים ואפילו לא הגנו על עצמם.  (לת) אורן
    • 16:32
    • 02.05.12

  •   אבל מאז הם תוקפים כל פעם שיוצא להם אזרח
    • 20:38
    • 03.05.12

    די לטמון את הראש בחול

  •   אורן - עשה לנו ולך טובה - אל תגיב יותר  (לת) ???
    • 20:41
    • 03.05.12

10 עמירה הס היא סוג של המצאה מוזרה, הצורך להאשים את עמה במעשי אחרים  (לת) הוא יותר מלא מתקבל על הדעת
  • 06:46
  • 02.05.12

11 יש הבדל בין תוקף למתגונן, הם תקפו אנחנו התגוננו, למה את הופכת את היוצרות?  (לת) במה להפיכת היוצרות, מתוצרת מקומית
  • 06:49
  • 02.05.12

12 החמאס מכריז בקול גדול על כך שלדעתו כל ישראל שייכת להם. מה נתעב יותר מזה  (לת) למה את מגוננת על הרוצים להשמידנו
  • 06:51
  • 02.05.12

13 בס"ה ניכרת הזדהות מלאה עם כל מעשי הרצח שערבים שבכלא כן עשו ליהודים.  (לת) נירה ברק
  • 06:58
  • 02.05.12

14 את האסיר שנשפט והוכנס לכלא שישבות רעב עד סוף ימיו, אין להקל בעונשו אילנה
  • 07:08
  • 02.05.12

במידה ואנו רוצים לשנות את החוק בנושא אסירים מנהליים בוא נשנה אותו לכולם
ולא רק ״ללוחמי החופש האצילים״

  •   הם אינם נשפטו רעות
    • 16:34
    • 02.05.12

    העניין הוא שהאסיר מעולם לא נשפט. רובם נחטפו ומעולם לא הואשמו בדבר. חלקם נעצרו לשנים ארוכות על חשד לא מבוסס של יידוי אבנים

  •   אסירים מינהליים אינם אסירים "שנשפטו". הם יושבים בבית הסוהר ללא משפט ע"ש
    • 16:48
    • 02.05.12

    וללא קיצוב זמן המעצר. הם גם לא יודעים למה בדיוק החליט מי שהחליט לאסור אותם. אפילו אם היו נשפטים לא היתה באפשרותם להתגונן כי ההאשמות כנגדם חסויות מפניהם ומפני הסנגור.

15 יש פתרונות לאחייך הערבים.א-להתגייר.ב-להכיר במדינת היהודים ולהתחיל בבנית מדינה משלהם. ג-להמשיך לעשות מה שהם עושים-כלום ולהפריע למשהו טוב לבוא. י.א
  • 07:09
  • 02.05.12

במצב איבה כמו שיש מצדם אלינו,אפילו המילה שלום אינה קיימת אלא הודנה,חיבים בנחישות לעצור כל פעיל ויהיו תמיד כמו במלחמות אסיריי שווא.

16 השרה החדשה לענייני אסירים ברשות  (לת) שלמה
  • 07:13
  • 02.05.12

17 כואב לראות את חוסר הצדק הזה. כואב עוד יותר לראות את האדישות הישראלית אליו.  (לת) בודהא
  • 07:17
  • 02.05.12

18 על הכבוד לעמירה הישרה וההוגנת  (לת) המנכש
  • 07:39
  • 02.05.12

  •   לא הוגנת לשום צד.הצד שכושל בכל שטח בחיים(חוץ מלהאשים אותנו בכל חולשותיהם) הס בוחרת לחבור אליהם כצדיקיי/נרדפיי העולם.ו  (לת) י.א
    • 18:20
    • 02.05.12

19 אלופים ישראלים , אחראים להרג אזרחים פלסטינים (ולבנונים) רבים בהרבה ממספר האזרחים הישראלים שהאסירים הרגו - אז השלב הבא באבולוציה של תורת השנאה העצמית הוא הקבלה מלאה בין מי שרוצח במודע נשים וילדים לבין מי שמנסה למנוע זאת.  (לת) מנחם
  • 07:50
  • 02.05.12

20 מאמר חשוב ביותר אחד שמבין
  • 08:07
  • 02.05.12

חשוב שהעם ידע הכל על מחבלים חפים מפשע.

21 תודה לעמירה הס שהזכירה את פינלנד שכן למזלנו יש לנו עסק עם הפלסטינים כהעם הכי הומני שהיה כאן אי פעם עלי אדמות אולם עם העם הפיני הינו מזמן למאכל תולעים - אז בבקשה קצת כבוד לעם העדין ויפה הנפש המכונה "אין עם פלסטיני" והמאפשר לנו להתגולל עליו כבר למעלה ממאה שנים מאז הבולשביק הראשון  (לת) פלץ
  • 08:13
  • 02.05.12

  •   אל תשכח שהפינים המרושעים רצחו בדם קר (היה חורף) עשרות אלפי חיילים רוסיים תמימים שבס"כ רצו לקרב לבבות ואת הפינים לשאר עמי ברה"מ. אך הקלגסים הפינים ארבו להם בשלג, ביערות ורצחו אותם, בלי להזהיר אותם מראש גוגו
    • 23:07
    • 02.05.12

    ככה זה שאתה מסובב על כל הראש וכותב מתוך כוונה אחת ויחידה - להשחיר את פניה של ישראל. מעניין אם עמירה מסוגלת לחשוב על משהו טוב אחד שצה"ל או ישראל עשתה , בלי להגיד לעצמה "אבל..."

22 הדבר המעודד בכתבה הוא מוטי
  • 08:14
  • 02.05.12

"שרבים מהכלואים חסרים את החינוך החברתי והתרבותי" החינוך הזה הביא לנו בעבר רופאי ילדים מחונכים ותרבותיים שהיו רוצחי המונים. חוץ מזה ההשוואה לגלעד שליט מקוממת, האם האסירים האלה לא זוכים לביקורי הצלב האדום ? האם הם לא שולחים מכתבים ? האסירים מהגדה לא זוכים לביקורים ?
ואם כבר אז מה עם רון ארד?
אהבתי גם את ההשוואה בין החיילים שלנו (אחראים להרג אזרחים, היינו רוצחים) לבין מחבל נחמד שבמקרה רצח משפחה, הוא הרי היה שם במקרה.
עמירה, לדעתי את יודעת אבל מכחשת, העיקר פה זו הכוונה, מי שבא בכוונת מתכוון לרצוח אזרחים, הוא רוצח ופושע, לא יעזרו כל ההשוואות והמניפולציות.

23 1. אין פלסטינים, יש ערבים בשטח אדמה שבעבר היה קרוי פלסטין-את יכולה להוכיח ההיפך? 2. את יכולה לתת דוגמא מההיסטוריה האנושית זבא לא היו מנצחים ומנוצחים, מכניעים וכנועים. 3. אין הבדל בינך לבין כל משיחיסת בגבעות שומרון-שניכם מאמינים באידאל שלא קיים באמת, שניכם דתיים פאנטיים. 4. את צודקת, זה לא מוסרי שאנו כולאים כל כך הרבה בני-אדם אך ורק בגלל החרדות שלנו מהם. 5. "השבט הלבן" שממנו באת הוא מקור החרדות באיזורינו, ליהודי מדינות ערב אין ממש בעיה או שינאה כל כך מושרשת לאחר, זה ייבוא אישי מאירופה החביבה. איני תומך ואפילו מתנגד אך קבלי איחולי הצלחה והמשיכי את עבודתך.  (לת) אחד מכאן
  • 08:20
  • 02.05.12

24 עמירה, תודה  (לת) על מעט שפיות
  • 08:24
  • 02.05.12

25 צודקת. אי אפשר להסתיר יותר את הפרצוף המכוער שלנו ככובשים. זו דרכם של מקופחים מקפחים, שיכסו עצמם בטליתות יזכור שואה או יום זיכרון לחללי מערכות ישראל (גם מושג שעשו ממנו סלט פוליטי), וימשיכו לחרחר ולהצית מלחמות. זו דרכם של מנוולים שנולדו לתוך קיפוח, השתן בראשם, הופך אותם למקפחים, ששום תאווה לא תספק את בור הקיפוח.  (לת) שומר חוק
  • 08:37
  • 02.05.12

  •   למה שומר חוק חייב לזהם את פיו משווה תגובות
    • 13:24
    • 02.05.12

    בדרך כלל תגובות המלאות מילות חרפה וגידוף מאפיינות אנשים מהימין הקיצוני. קימים כנראה גם מקרים אחרים ותגובה 25 היא דוגמא לכך. האם זו השפעתה החינוכית של עמירה הס או תכונת אופי?

  •   כי "שומר חוק" הוא חמאסניק מעזה... והחוק? השריעה!  (לת) גיכי צחוק של פסיכי
    • 22:23
    • 02.05.12

26 רוצה שלום, מוכן לפשרה ביו"ש, ולא אכפת לי אם רוצח ימות בשביתת רעב, וזה כולל מבחינתי גם את פופר ועמיר יימח שמם, עמירה הס לוקה בעיוורון מייאש.  (לת) אריה
  • 08:42
  • 02.05.12

27 עמירה הס, צדיקה אחת בסדום שני
  • 08:54
  • 02.05.12

האם היא תספיק לנו כדי שנינצל?

28 גב' הס, איחרת את המועד: המלצות להזמנת "המכובדים" הללו להדלקת המשואה ביום העצמאות היית צריכה להגיש לפניו ולא אחריו.י  (לת) Eddie Shor
  • 08:54
  • 02.05.12

29 אמירה היקרה. הכלואים בגירים. לכן הם אחראים למעשיהם. יתר על כן הם בעלי זכויות דוגמת הזכות שלא לאכול. החובה של המדינה לשמור על בריאותם אינה גוברת על זכותם להגדרה עצמית בדרך של שביתת הרעב.  (לת) ד. הוויה
  • 08:58
  • 02.05.12

30 יש לנו הרבה מה ללמוד מההתייחסות הג'נטלמנית והמכבדת של הבריטים כלפי אסיריהם חברות וחברי המחתרות היהודיות בתקופת המנדט, ביניהם גם לא מעט רוצחים.אבל זו בדיוק הנקודה: לנו הכל מותר כי הרי אנו 'עם-נבחר ואור-לגויים'.  (לת) גיורא
  • 09:01
  • 02.05.12

  •   זכרון סלקטיבי חובב היסטוריה
    • 12:11
    • 02.05.12

    הבריטים דנו למוות בתליה אסירים יהודים וגם ערבים.האם גיורא מציע שנאמץ התנהגות ג'נטלמנית זו?

  •   ראשית, "היחס הג'נטלמני והמכבד" של הבריטים היא פיקציה שקיימת בראשך בלבד. יוסף ואחיו
    • 12:27
    • 02.05.12

    שנית, ברוב הזמן, רוב המחתרות לא הפעילו טרור ורצח נגד הבריטים לכן הם ישבו בכלא כמו כל פורע חוק שהורשע.
    כאשר כבר כן הופעל טרור נגד הבריטים (במעט מאד מקרים) הם פשוט הוציאו את האסירים להורג. או חיסלו אותם בלי משפט (שטרן), וזו באמת "התייחסות ג'נטלמנית ומכבדת"...

  •   את מספר הפעמים שחיילים בריטים בזמן המנדט התנהגו שלא כשורה אפשר לספור על אצבעות שתי הידיים. לעומת זאת אי אפשר לספור את מספר הפעמים שחיילי צה"ל או חיילי מג"ב השפילו פלסטינים או היכו אותם, לעתים עד מוות. את החיסול של יאיר שטרן היו מגדירים היום בישראל "חיסול ממוקד של טרוריסט בכיר".  (לת) אורן
    • 16:43
    • 02.05.12

  •   הבריטים תלו יהודים, תזכיר לנו מתי תלינו פלסטינאים ???  (לת) שרוליק
    • 18:49
    • 02.05.12

  •   שיטות הענישה של הבריטים דור
    • 18:52
    • 02.05.12

    דרך אגב אורן " ההסטוריון". בימי הכיבוש הבריטי באפריקה, הם הענישו מורדים בשלטונן ע"י כריתת אברים, וחיסלו ראשי שבטים מורדים.
    הם היגלו והענישו קוליקטיבית קבוצות שלא גילו נאמנות.

    התכבד לך, פתח ספרי היסטוריה והחכם לפני שאתה קובע מסמרות .

  •   אורן אתה מתקופת המנדט ?  (לת) סבאלה
    • 23:50
    • 02.05.12

  •   אברהם שטרן אתה מתכוון? אני
    • 05:27
    • 03.05.12

    חצאי אמיתות... ושבבי ידע.

  •   אברהם שטרן אני
    • 05:27
    • 03.05.12

    חצאי אמיתות... ושבבי ידע.

31 לשם האיזון י.ל.
  • 09:01
  • 02.05.12

גב' הס משבחת את הרוצחים הפלשתינים הכלואים בישראל. היא מתארת אותם כ "בעלי אומץ לב אישי וקבוצתי". בעיני, זה עיוות ועיוורון נוראיים.
אני מבין שהצאצאים של בני ערב שבאו לארץ ישראל העותומנית והמנדטורית כפרטים (לא כעם) כדי למצוא פרנסה שלא היתה במקומותיהם, רוצים לקבל הכרה כעם פלשתינאי ורוצים במדינה משלהם- זו זכותם. אני גם מבין את מאבקם המדיני ואפילו מאבק צבאי נגד צה"ל ב"שטחים". זה יכול היה להיחשב ע"י גורם אובייקטיבי כמאבק לגטימי לשחרור. אני אינני אובייקטיבי.

אולם, כשפלשתינאים הורגים במכוון יהודים אזרחים, תינוקות, ילדים, נשים וזקנים ,ועוד מסמנים "V" כאות להישג ולניצחון- וכאלה הם האסירים הפלשתינאים שיש "דם על ידיהם",- הם חייבים להיות, בעיני כל אדם סביר והגון, רוצחים שפלים ובזויים. לא בעלי "אומץ לב" אלא דווקא "מוגי לב".

על הגברת הס ניתן לומר "אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה".
לו הייתי סבור כמותה או כמו מר גדעון לוי, לא הייתי חי בישראל, משום שעצם היותנו כאן הוא "העצם בגרון" הפלשתינאי. יהדותינו והיותינו כאן הם העילה לרצונם להשמידנו ולפיגועיהם בנו. לדוגמא, הטבח בחברון, מאורעות 1936-1939, ההתקפה הערבית על ישראל הקטנטונת ב 1948 , הכל הרבה לפני "הנכבה" ו"הכיבוש", ממחישים את שאיפתם ל"אטבח אל יהוד" ( שחטו את היהודים) .

32 הם אכן לא שבויי מלחמה. גם לא פושעים. טרוריסטים הם קבוצה נפרדת.  (לת) דוד
  • 09:04
  • 02.05.12

33 עמירה רונן
  • 09:21
  • 02.05.12

לא מסכים איתך, אבל מכבד את דעתך.
כשאת "מדווחת" מתוקף תפקידך, את עושה עוול למקצוע.

34 שמחתי ללמוד מהכתבה שלפחות מחלק ממאסירי החמאס נמנעים ביקורים ונמנעת אפשרות הלימוד באוניברסיטה הפתוחה רחוב הלסינפורס
  • 09:26
  • 02.05.12

הם בכלא. לא בבית הבראה. גם בגואנטנמו אין להם אוניברסיטה פתוחה וטוב מאוד שכך.

35 מכבד את דעתך, לא מסכים איתה. הבעיה מתחילה כשאת באה "לדווח" מתוקף תפקידך, את עושה עוול למקצוע.  (לת) רונן
  • 09:34
  • 02.05.12

36 הם רוצים להשמיד אותנו ,במלחמה כמו במלחמה ,אין מקום לרחמים .  (לת) צצ
  • 09:42
  • 02.05.12

37 פשוט הזוי. לקרוא ולצחוק (או אולי לבכות?) אחת עם קצת שכל
  • 09:49
  • 02.05.12

את באמת מאמינה למה שאת כותבת?

38 היהודים לאורך ההיסטוריה סבלו באירופה.באותם ימים,מדינות ערב היו למקלט ליהודים.  (לת) אין תירוצים לשודדי הקרקעות .
  • 09:52
  • 02.05.12

  •   "מקלט ליהודים"? יוסף ואחיו
    • 12:38
    • 02.05.12

    איפה למדת היסטוריה? המעמד של היהודי תחת השלטון האיסלאמי כד'ימי, בן חסות משולל זכויות, מזכיר לך משהו?
    פרעות תקופתיות ביהודים חסרי המגן נוסח הפרהוד בבגדד לא מוכרות לך?

    מכל הטיעונים הפלסטינים זה אחד שבאמת יורה לכם ברגל...

  •   אתה מתכוון לעמרו בן אלעאץ שגנב פה 'קרקעות כבר בשנות ה-'640  (לת) כמו החזירון העליון היום??
    • 14:54
    • 02.05.12

39 מעניין לי את שתי הצח והענוג..... זה בדיוק כמו שיגאל עמיר יפצח בשביתת רעב  (לת) לכל היותר אאחל לו לגמור עם זה מהר......
  • 10:05
  • 02.05.12

40 תודה לך אמירה על האומץ והאמת והשפיות מתבונן מבחוץ
  • 10:18
  • 02.05.12

גם למי שדואג בעיקר להישרדותו וגם ולשאפתנים שממוקדים בהצלחה ובנוחות כמטרות עיקריות, כדאי להרהר על הכתוב במאמר הזה. אולי כדאי לכם להיות אנושיים - כקולקטיב מול העולם - ולוא רק לשם האינטרסים ואגו המקודשים לכם – כטקטיקת השרדות לטווחים ארוכים.

41 זו התוצאה לחינוך קומוניסטי עמוק מבית עם הרבה שינאה עצמית.  (לת) יהויכין
  • 10:37
  • 02.05.12

42 צודקת, זה באמת לא מעניין אותנו ומצידנו שימותו כבר  (לת) קוקו בן 19
  • 10:40
  • 02.05.12

43 יאללה יא נודניקית, האסירים קנו את זכויותיהם להתעלמות בכבוד, אוסף אנשים הזויים ורוצחים שפלים  (לת) אחד
  • 10:48
  • 02.05.12

44 איך לקחו לבטחוניים את כל הזכויות שלנו האזרחים אין... חינוך, השכלה גבוהה, כלכלה חינם, קבוצות תמיכה לשהידים וסדנאות כימיה ומטענים... גם אני הייתי שובת רעב.  (לת) אלברט
  • 11:32
  • 02.05.12

45 מה באישיותך גורם לך לאהוב כל כך פושעי מלחמה?  (לת) מודרניסט
  • 11:39
  • 02.05.12

46 מדהים לגלות כמה רחוק מגיע השמאל הסהרורי וההזוי בישראל  (לת) הלקאה עצמית מגוחכת
  • 12:15
  • 02.05.12

47 מה הקשר לפינלנד? קורא מפינלנד
  • 12:31
  • 02.05.12

למה דוקא פינלנד?

  •   שגם שם שובתים רעב? ניסיון כושל להבין את הקשר
    • 13:58
    • 02.05.12

    שגם שם יש אסירים?
    שאצלנו לפחות לא נותנים להם למות ב"ערבות השלג"?

48 אשדוד אבי
  • 12:45
  • 02.05.12

אני מציע לייבא את הכלא מפינלנד לארץ . מסתבר שדווקא בפינלנד השלווה יודעים לטפל בזבל שלהם !!!

49 את פשוט חסרת תקנה . אין שום אפשרות להתיחס אליך בצורה רצינית  (לת) פעם הצבעתי מרץ אוי לבושה
  • 13:39
  • 02.05.12

50 לא נמאס לך להיות כ"כ צודקת ? סלחי לי, אך בעיניי הצדקנות העצמית קצת דוחה  (לת) דני
  • 14:00
  • 02.05.12

51 שימותו בשקט מצידי  (לת) ישראלי
  • 14:02
  • 02.05.12

52 כמצביע מר"ץ לשעבר תקשיבי טוב - ערבי טוב = ערבי מת !!! במקום לבנות מדינה הם לקחו את הנשקים שנתנו להם בכדי שילחמו איתי בג'נין ויעשו פיגועים ויבריחו נשק מכספי סיוע על אניית הקארין A - את בטח לא זוכרת , אז מבחינתי הם סוג של חיות שאין ולא צריך לתת להם שום זכויות , כן אני פעם הצבעתי מר"צ כי אמרתי יש פה הזדמנות אבל הערבים לעולם אבל לעולם לא ישתנו , יש להם מבחינתי 22 מדינות ועוד מעט ירדן תהיה ביתם כל השאר זה קישקוש שמאלני שאין לו כל ביסוס יואב
  • 14:11
  • 02.05.12

כמצביע מר"ץ לשעבר תקשיבי טוב - ערבי טוב = ערבי מת !!! במקום לבנות מדינה הם לקחו את הנשקים שנתנו להם בכדי שילחמו איתי בג'נין ויעשו פיגועים ויבריחו נשק מכספי סיוע על אניית הקארין A - את בטח לא זוכרת , אז מבחינתי הם סוג של חיות שאין ולא צריך לתת להם שום זכויות , כן אני פעם הצבעתי מר"צ כי אמרתי יש פה הזדמנות אבל הערבים לעולם אבל לעולם לא ישתנו , יש להם מבחינתי 22 מדינות ועוד מעט ירדן תהיה ביתם כל השאר זה קישקוש שמאלני שאין לו כל ביסוס

53 איפוא היית כשגלעד נרקב בכלא? מה עם אסירינו?  (לת) ירון
  • 14:49
  • 02.05.12

54 אני עצוב אני
  • 15:34
  • 02.05.12

יורדות לי דמעות , לא יכול להפסיק לבכות כשרוצחים שובתים רעב ..................

55 מסכנים כל ל"ו הצדיקים שיושבים בכלא! דוד
  • 15:45
  • 02.05.12

עמירה הס שוכחת שמדובר ברוצחים ומחבלים, לא באנשים שפעם עברו ליד שלט של תנועת החמאס. אם הם מקבלים תנאים בסיסיים שמבטיחים את קיומם - אני רגוע. ביקורי משפחות? למה מה קרה? כשגלעד שליט היה כלוא הוא קיבל ביקורים? לא של המשפחה ולא של הצלב האדום. וגם השבוי הבא לא יקבל.

56 צודקת!!!! ממה יוקרו
  • 16:17
  • 02.05.12

פשוט מדהים כמה נכון, אכן לוחמי חופש , אכן הגיעו למצבם בעקבות הנסיבות, אנחנו פשוט רעים ,פויה לנו קדימה נארוז ונעבור למקום אחר ונשאיר אותם פה עם אחיהם ערביי ישראל ואתכם , ואז תהייה פה מדינת פלסטין הנהדרת עם דמוקרטיה מתקדמת כמו בסוריה זכויות למיעוטים כמו במצריים וכמו הנוצרים ברמאלה , ואנחנו, אנחנו נהיה שם מתגעגעים אליכם ואליהם עצובים בלעדיכם, חיים טוב תודה אבל קשה בלי פיצוצים ברחובות גרדים מדרום וקטיושות מצפון אאהה גם שומרי החוק שבתכוינו ערביי המחמד סוחרי הסמים האנסים הגנבים והרוצחים צריכה דוגמאות?. אז ביי.

57 מסיימים שביתה דויד לינץ
  • 16:36
  • 02.05.12

עמירה..פעם היו שני חיילים שטעו בדרך והגיעו לרמאלה הם שבתו רעב אולי חצי שעה...

58 תמשיכי לכתוב זה חשוב אבישי
  • 17:37
  • 02.05.12

זה נותן אופטימיות שאולי בכל זאת יש דברים שמתנהלים בסדר במדינה.

  •   צר לי עליך אבישי,אתה חי בארץ אויב. הממשלה היא האויב שלך. תות אוהב המון
    • 18:45
    • 02.05.12

    למה אתה מתייסר. לך לך מארץ שנואה עליך,וחזור כאשר משאלות לבך יקומו.

59 באמת קשה להם בכלא ההישראלי.... תנסו אתם לאכול 4 ארוחות ביום שיש לכם גם לימודים אקדמאיים בחינם על חשבון המידנה!!! דוד
  • 17:44
  • 02.05.12

האמת היא שעדיף להם להיות בכלא מאשר בגדה או בעזה... אפילו עדיף על להיות בכל מדינה מוסלמית שהיא...... כן כנראה אפילו עדיף להיות בכלא 4 כוכבים מאשר בדרום תל אביב

נ.ב אם היינו מוצאים מחבלים להורג לא היו לנו את כל הבעיות האלו

60 אמירה, את נדושה, רפיטטיבית ופשוט מ-ש-ע-מ-מ-ת.... שרוליק
  • 18:38
  • 02.05.12

אולי תכתבי על אנשי רשות שהוצאו להורג כפותים ושכובים בשורות על ידי ידידיך הנאורים מהחמאס בעת ההפיכה בעזה? אולי על משפחות מנהיגי החמאס שהוברחו לחו"ל בזמן עופרת יצוקה בזמן שהאנשים הפשוטים (פלסטינים ) הושמו כמגינים חיים ל"לוחמי" הארגון ? זה מעניין לפחות באותה מידה ?

61 את האוכל שנחסך יש לחלק לרעבים ואלו בתורם יכתבו מכתבי תודה לאסירים  (לת) רפי
  • 18:39
  • 02.05.12

62 הגברת רוצה שנתן לרוצחים תנאי הילטון. די לנו באהדה שרוחש העתון לאויב  (לת) ערדליים ירוקים
  • 18:42
  • 02.05.12

63 לא הבנתי מה הקשר לפינלנד!!??  (לת) בנימין
  • 18:49
  • 02.05.12

64 למה לסבך את העניינים כל כך? בלבולי ביצים
  • 18:50
  • 02.05.12

שני צדדים נלחמים זה בזה, מחטיפים וחוטפים, פעם יד זו על העליונה ופעם היד האחרת. זה טבעי ותו לא. אין צורך להתרגש מזה יותר מדי. לא צריך לעשות מזה דיון אקדמי מעמיק ובודאי לא למשהו מעוות כמו שעמירה מנסה להציג.

65 פעם קומוניסטית - תמיד קומוניסטית! כך הורה לנו החבר סטאלין, שמש העמים, וכך נישאר לנצח.  (לת) חניכת בנק"י
  • 21:12
  • 02.05.12

66 בקיצור - מה היית עושה עמירה אם מחר את מנהלת את דורית
  • 21:33
  • 02.05.12

השב"ס? טוק איז צ'יפ

67 גם את סמיר קונטאר לא ביקרו קרוביו מלבנון, והוא שוחרר מדושן ובריא. רחמנות, יהודים!  (לת) מצ'לס
  • 22:01
  • 02.05.12

68 הגב הס שוכחת שהציבור ישראלי ספג אלפי הרוגים ועשרות אלפי פצועים אריק
  • 22:54
  • 02.05.12

ולכל אחד מהם יש משפחה ידידים ומכרים. כך שלמאות אלפי ישראלים יש שנאה אישית בלתי אמצעית לערבים באשר הם. בנוסף לפחד מוצדק מפני הטרור - ולכן קשה להבין מה היא מצפה מהחברה והמדינה בישראל ?
ואם נוסיף את הנאו פאשיזם הישראלי , הרי שלפנינו התמונה מתבהרת - שנאה ופחד הם המתכון ליחסי הישראלים/ ערבים

69 אסירים פוליטים עאלק,רוצחי תינוקות זו האמת  (לת) מחמוד
  • 23:58
  • 02.05.12

70 תגובות מרגיזות/לא נוחות מסוננות??  (לת) מסקנה: לא קוראים אותך יותר...
  • 00:11
  • 03.05.12

71 הם למדו משליט ששביתת רעב משחררת  (לת) בן
  • 00:14
  • 03.05.12

72 כתבה מוזרה ומתבכיינת בהתחשב במעשיהם של "הצדיקים" יעקב
  • 00:19
  • 03.05.12

מעניין איך כותבת המאמר תרצה את ההגבלות כשחלו על החטוף גלעד שליט.
יש להזכיר לכותבת הנכבדה כי אף אחד מהם אינו עצור סתם כך, כולם השתתפו במעשי טרור או בסיוע למעשי טרור. אף אחד מהם אינו צדיק וגם לא מקורב לצדיק.
ולהזכיר לכותבת במדינות השכנות לנו גם לא טורחים להושיבם בכלא בכלל .....
שם התהליכים מקוצרים.........

73 What a non-issue article and what crazy comments... Hagai
  • 00:29
  • 03.05.12


I did learn a long time ago that the fact that the US,France, and the UK would have responded to similar violence much worst, but that il CANNOT say anymore that it is on the moral side, regardless what the Americans would have done or the Palestinians are doing… Israel is not doing its best (and not its worst), but its in a bad shape, regardless whose 'fault' it is… The idea that we 'cannot do better' in the circumstances is an absurd. The comments here show a lack of understanding who are the pa… So here is one, Khaled, he has a kid my son's age and he organises one of the more vibrant academic and activist centre I have ever seen (he runs a coffee shop for a living). He is Gazan and hates Israel, but what ever you think a Palestinian is, maybe you should check to one before telling everyone what goes through your head.

Prisoners are not scam, they are humans, and a society should be judged by how it treats its weakest, not strongest…

Yes, I wish we had Belgians, not Gaza as neighbours, but since we don't… A little more understanding of our neighbourhood could actually do some good…

74 אוסף תגובות כרגיל
  • 02:03
  • 03.05.12

שטוח וחלול של יהודים חסרי אמפתיה עם אגו מנופח

75 הראו לי שדות ירוקים, אבל אצלי זה מעורר רק פיהוקים משועמם בגללם
  • 02:25
  • 03.05.12

כמה משעמם וצפוי וממוחזר. הן בשלשות באות אלי, אז מה רוצות הן מחיי. משעמםםםםםםםםםםם

76 Blame the Jewish God-- he is the least Liberal of all Gods  (לת) El Nekamot
  • 05:06
  • 03.05.12

77 אלפים אסירים צבי ד בר
  • 07:41
  • 03.05.12

מאסר זה עונש לא מגיע זכויות יתר הפלסטינים כל פעם שהם תקועים הם יוצאים עם האסירים רק השיבה לפלסטין ושחרור האסירים מעניינים אותם וכמובן השמדת ישראל ויש עוזרים מבית

פרוייקטים מיוחדים