המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

התחמון למען הכסא

אם דברי שבח והלל לפוליטיקאי שתיחמן כדי לקדם את הסיכוי לשלום מצד אחד, ומתיחת ביקורת חריפה על פוליטיקאי שתיחמן כדי לחמם כורסת שר בממשלה שמחבלת בשלום מצד אחר - זה צביעות, אז אני צבוע.

אני מודה שהעליתי על נס את החלטתו של מנחם בגין להפר את התחייבותו להתיישב בסיני ולהחזיר למצרים את כל חצי האי. אכן, תמכתי בהתלהבות בהחלטה של יצחק רבין להעביר את הסכם אוסלו ב' בעזרתו של חבר כנסת שפותה במשרת סגן שר. נכון, גיניתי את יצחק שמיר, שמימש את תפישתו שלפיה "בשביל ארץ ישראל מותר לשקר". אני מאשר שאני חש סלידה עמוקה מאנשי ימין שלמען אותה מטרה מוכנים לגזול את אדמת הגר ולהונות את בית המשפט העליון. הודיתי לבנימין נתניהו כשהחזיר הביתה את גלעד שליט תמורת שחרורם של מאות מחבלים "עם דם על הידיים". לא הזכרתי לראש הממשלה את דברי התוכחה שהטיח בשעתו על עסקת ג'יבריל.

תיקון חוק טל עד סוף יולי לא יבשם את התרגיל של שאול מופז. שינוי שיטת הממשל עד סוף השנה לא ילבין את שקריו. המלים שיכולות לכבס את שמו הטוב של מנהיג קדימה אינן מצויות בהסכם הקואליציוני שנחתם באישון לילה. שם הצדדים הסתפקו בניסוח הסתמי, ללא מועד לביצוע, לאמור: "הממשלה תפעל לחידושו של התהליך המדיני ולקידום המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. הצדדים מסכימים על חשיבות השמירה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ועל גבולות בני הגנה". אף מלה על נוסחת אובמה (גבולות יוני 67' עם תיקונים מוסכמים והדדיים) ותוכנית של הקוורטט ולוח הזמנים שקצבה לסיום המו"מ. שום זכר להקפאת התנחלויות ולפרשת המאחזים. יוזמת השלום הערבית - יוק.

האם מופז יכול לשקם את אמון הציבור בו? דברו על זה בפייסבוק

תעודת היושר של קדימה נכתבה בידי מופז, בשעה שקרא תיגר על חוסר המעש של ציפי לבני. אפשר למצוא את המסמך הזה באתר האינטרנט של המפלגה. כך כתב מופז 2010: "בהעדר יוזמה עלולה ישראל להתייצב בחודשים הקרובים בפני הכרה בינלאומית במדינה פלסטינית לצד הסדר כפוי, הגברת הדה-לגיטימציה, בידוד כלכלי, הטלת סנקציות ואף משבר מדיני עם ארצות הברית בשעה של עימות אזורי".

הוא טען שהתוכנית המדינית שלו יכולה להבטיח את קיומה כמדינה דמוקרטית, חברת מופת וחלק ממשפחת העמים. הוא הבטיח שהתוכנית "תשנה בן לילה" את תדמיתה של ישראל והציע לנתניהו לאמץ אותה כמצע לקואליציה מקיר לקיר: "אל תפחד, ביבי, קח את התוכנית הזו, ובוא נקים ממשלה ביחד".

לביבי באמת אין סיבה לפחד מהתוכנית של מופז. היא מספקת לו הזדמנות מצוינת למחזר את הטענה החביבה על הישראלים כי "הפלסטינים אינם מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות". מובטח לו ששום פלסטיני שוחר חיים פוליטיים לא יסכים לסיפוחם של גושי ההתנחלויות - כולל גוש אריאל - בתמורה להכרה במדינה פלסטינית זמנית המשתרעת על פני 60% מהגדה המערבית. נתניהו יכול לחתום בשתי ידיים על התוכנית שמציעה שבהסדר הקבע, הפלסטינים יקבלו שטח שווה ערך בהיקפו לשטחי הגדה. הוא יכול לסמוך על כך שלא תימצא ולו מדינה ערבית אחת שתאפשר לפלסטינים לחתום על הסכם שמנציח את סיפוחה של כל מזרח ירושלים לישראל ולהסתפק, כהצעת מופז, ב"פתרון יצירתי בניהול חיי היום יום".

מופז ידע שבהרכב הנוכחי של סיעת הליכוד בממשלה ובכנסת, ביבי יכול להעביר החלטות שלוקחות שטחים מהפלסטינים, לא תוכניות שמעבירות להם שטחים. מופז העדיף לקבור את התוכנית שלו להצלת הציונות (כך במקור) מאשר להסתכן בכך שנתניהו יקבור את הקריירה הפוליטית שלו. הוא העדיף לרכוב על גל המחאה נגד החרדים ולשלוף מהבוידעם את היוזמה הפופולרית לשינוי שיטת הממשל. עד שלא יוכח אחרת (אולי נופתע גם בתרגיל הסחה מדיני בנוסח הסיירת), מופז וחבריו בקדימה שהלכו עמו, נשארים תחמנים לא למען השלום, אלא למען הכיסא.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אני רק שאלה. נניח ,רק נניח שישראל היתה נכבשת ע"י צבאות ערב במלחמת 67. והיינו נכנסים למו"מ להחזיר לנו את השטחים שנכבשו אז תמורת הסכם שלום. הכובשים היומוכנים להסכם רק אם ישראל תחזור לגבולות החלוקה של 47 האם היינו ואני מתכוון לימין, מתנגדים או מחליטים יותר טוב זה מאשר כיבוש. (עכשיו יבואו חכמים ויאמרו שאם כל זה היה קורה הם היו שוחטים אותנו, מחזירים את שארית הפלטה לארופה ואת יוצאי ארצות ערב חזרה לארץ המוצא, אבל אני מוציא את זה מכלל אפשרות תאורטית כמו כל התאוריה של הכבוש הדמיוני, שזה לא הסצנריו) עכשיו תחזרו למציאות שבה אנחנו הכושים והם רוצים הכל בחזרה, תתחילו לחיות עם זה כי זו המציאות היחידה האפשרית. או לא  (לת) הבחנה ברורה
  • 05:42
  • 14.05.12

  •   אם היינו נכבשים היינו מקבלים כל הצעה של הכובש דניאל
    • 16:10
    • 14.05.12

    במיוחד הצעה הוגנת בדמות קווי 47 בהתחשב בכך שלפי הסנריו שאתה מתאר ישראל פתחה במלחמה.
    ואגב, מה שאמרת נכון, אם ישראל הייתה נכבשת הגברים היו נשחטים והנשים היו נאנסות עד האחרונה שבהן כולל הילדות הקטנות. ואף אחד לא היה נשלח לארץ המוצא שלו - אל תהיה תמים.

02 כאן ההוכחה שהקריירה הפוליטית של שאול מופז --אבל לא רק שלו-- בנוייה על כזבים שקרים ראו את הקישור ל"שער האדום" של "ידיעות"
  • 06:14
  • 14.05.12

בשער אדום של "ידיעות" פירסם מר זיגזג, שאול מופז, ב- 7 לדצמבר 2005, יומיים לפני שהצטרף ל"קדימה" של שרון:
"מופז: שרון מנצל הצבא לפוליטיקה". השער מצוי בקישור
http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-5407,00.html?cfd=7&cfm=12&cfy=2005

03 גושי התנחלויות... 60% .....הגדה... שטחים שווה ערך... עייף
  • 06:29
  • 14.05.12

עתונאי ותיק כבר אמור לדעת ש 5 מליון פליטים - הם אלה שתוקעים את ההסדר. לא יאפשרו פה שום תזוזה, לא הם, לא מדינות ערב, לא ערוצי לווין.

זה "המסביב" אדון כתב. מתי תבין...? עשרים שנה מנתחים פה את הסיכסוך ברמה מבישה.

04 מסית ומסוכן גבי טוילי
  • 06:42
  • 14.05.12

לא מזמן כתבת בעיתונכם פנייה למנהיגי הפלסטינים! די לדיבורים והכישורים

05 אז כן - אתה צבוע. ומוכן לשקר כדי לקדם את תפיסת עולמך. ועל כן אתה זהה למופז. מוטי
  • 06:52
  • 14.05.12

אז אם זה עושה לך טוב לשכנע את עצמך שאתה מריח טוב - לבריאות. אבל כולנו מריחים אותך. וזה לא טוב...

06 כל מילה בסלע. כבר עכשיו מונפצים ביטויים ממכבסת הימין הידועה לשמצה מושגים כמו מדינה מפורזת. הגיע הזמן שעיתונאי "הארץ" יראו לציבור כיצד ביבי מוכר את הארץ והורס אותה בשטויות שאפילו הוא לא מאמין בהן. מאידך, טוב שכך, כי הוא משכנע את העולם ואולי גם את בוחרי הימין שיבחרו להתעורר- לראות מיהו,, מה שיזרז את העפתו מהשלטון  (לת) שומר חוק
  • 07:04
  • 14.05.12

  •   אנו אוהבים אותך מולדת מורחבת ומשופצת.שום שומר חוקן לא ימנע זאת.ביבי שומר על הארץ. בונה אותה מחדש לתפארה. תות אוהב המון
    • 09:18
    • 14.05.12

    טבעי הדבר שהשטויות שהשמאל מאמין בו ומנסה לשכנע את יושבי חלד.מתנפץ אל מול האמת הארצית והשורשית.לכן,יש להמתין בסבלנות להמשך הכוח העולה של נאמני ארץ ישראל הרחבה.יישר כוח לרבוי הטבעי של הציונות הדתית וגם החרדית המעמידים אח אוכלוסית השמאל בהדרדרות המדרון עם הולדת ילד,פוצי מוצי וכלבלב מחמד.

07 "רק דג מת שוחה עם הזרם" , אבל.. ארם
  • 07:11
  • 14.05.12

אנחנו מיעוט מבוטל. במדינה שבה לגנוב, לגנוב דרך, לשקר, לצעוק, לרצוח ועוד כהנה וכהנה התנהגויות פרמיטיביות, כולל בית נבחרנו, הפכו מסטנדרט לתכונות נערצות , זה מאמר תמים.

08 בתחבולות תעשה לך מלחמה חוני המעגל פינות
  • 07:43
  • 14.05.12

ההונאה היא דרך חיים בסיירת, כי בדרכים כאלה גוברים על אויב מופתע. שלושה מהשרים המובילים בממשלת האימים החדשה באו משם, וכך נוהגת ממשלת ביברמן מיום הקמתה. 30+ שרים, 90+ ח"כים בגועליציה ואחיזת העינים והישראבלוף חוגגים ובגדול. לנו, עמישראל, נמאס ובגדול מהקומבינות המסריחות ומהגנראלים המאצ'ואים המובילים את חיינו הפוליטיים.

09 אפילו רון לאודר, תומך אישי של ביבי, יצא כנגדו על שדחה את מתווה אובמה שהפלסטינים קיבלו.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:44
  • 14.05.12

  •   מי שמך פרשן של רון לאודר. הוא לא יצא כנגד ביבי.מה אתה מכניס את רב אובמה לכל עניין לייבלה לב ירושלים
    • 13:35
    • 14.05.12

    הפלסטינים לא קיבלו שום מתווה,למעט ההצעה לזרוק את היהודים לים התיכון או לים המלח.יתכן, כהצעה של רצון טוב ולפנים משורת הדין,יותירו את רב הגאון איציק במרכז.

10 מופז אמזונה
  • 08:33
  • 14.05.12

אני אתך! תודה - ותודה גם על כל המאמרים החכמים שעושים לי את הבקרים.

11 כלומר כאשר פוליטקאי עושה מהלך שמתאים להשקפותי אז הוא ראוי לתשבוחות הפרשן
  • 08:35
  • 14.05.12

וכאשר זה נוגד את השקפותי הפוליטיות אז הוא ראוי לכל גינוי
אתם הבנתם את זה ???

12 עקיבא אלדר , לו אני הייתי ראש ממשלה הייתי קורא לך ואומר לך לך תביא הסכם גואל
  • 08:58
  • 14.05.12

לפי הבנתך עם הפלשתינים ואותו אגיש לעם לאישור , אתה יודע מה יקרא עקיבא ? העם יזרוק אותך ואת ההסכם מכל המדרגות .הפלשתינים לא יוותרו על זכות השיבה לעולם נקודה!

13 מילא צבוע, אבל חמור ? עופר
  • 09:16
  • 14.05.12

פרוס את כל מאמריך ותחזיותיך מארבע השנים האחרונות, כמה מהם התממשו ?

14 אחמדנינג'אן צודק יוסי
  • 09:21
  • 14.05.12

כלומר לקבל את התוכנית הערבית נסיגה לגבולות 67 כולל ירושלים הסכמה לזכות השיבה הקמת ברית הגנה בין המדינה הפלסטינית לאיראן ובכן אחמידינג'אן צודק אפשר לחסל את מדינת ישראל בלי מלחמה מה שצריך זה ישראלים טיפשים לא מאמינים בזכותם על ארץ ישראל ושמדינת ישראל תהיה מדינת כל אזרחיה ולאחר מכן עתונאים כמו עקיבא אלדד יתלו בראש חוצות כשיכתבו משהו על ז הזכות והזכויות של יהודים בארץ ישראל

15 כרגיל אצלם, עוד סמולן לא מרשה לאחר את שמרשה לעצמו, אכן צביעות  (לת) גיחי גיכי
  • 09:37
  • 14.05.12

16 מאמר דעה מצוין. ממוקד ומבהיר עוד צד של הממשלה הנהנתנית, ששקרנים אינטרסנטים חסרי ערכים יושבים בה. הוסף לכך את מאמרו של שלו מאתמול, על אי-ההחלטיות של נתניהו והתמונה השלמה מתכערת עוד יותר.  (לת) מה יהיה?
  • 09:39
  • 14.05.12

17 כתבתי משהו ב 05 וכמה דקות אחרי השתנת הבוקר גם לאלדר וגם לאבינרי ואתה לא מפרסם. אם זה ימשיך כך אני אשתין במיטה כי חבל ללכת בכל במסדרון סתם כך  (לת) הבחנה ברורה
  • 09:45
  • 14.05.12

18 מסכים לכל מילה מה שמותר לשמאל אסור לימין! ליאור
  • 10:14
  • 14.05.12

הרי אנחנו שולטים בעיתונים אז ברור שמותר לנו דברים שאסור לימין!

19 סתם שאלה - משה
  • 10:14
  • 14.05.12

לפי איך שנראה לי עקיבא אתה יהודי ולא פלסטיני אז מדוע אתה דואג "יותר" לפלסטינים מאשר לעמך היהודי???

20 מופז כמו ברק סופם להעלם מהחיים הפוליטיים בגלל אבוד האמון של הבוחר בהם  (לת) בוחר מרומה
  • 10:50
  • 14.05.12

21 סולם מאסלו של מר אלדר ראובן גרפיט
  • 11:19
  • 14.05.12

סולם מאסלו לדרוג הצרכים של בני אדם שהגה יהודי ממוצא רוסי,מתברר מהכתבה ש שונה לחלוטין אצל מר אלדר.
מאסלו קבע: 1. צרכים פיזיולוגים.2. ביטחון אישי לאומי 3.השתיכות חבתרית לאומית 4.הערכה חברתית- מצוב 5. מימוש עצמי.
על פי אלדר אצלו הדרוג שונה: 1. מימוש עצמי 2. הערכה חברתית בעיקר בחוג הצר אליו משתיך ואצל בעלי דיעה דומה בחו"ל 3.צרכים פיזיולוגים. 4. השתיכות חברתית -לעם היהודי לא רלונטית בעיניו. 5. ביטחון העם והימדינה משניים להשגת צדק הסטורי " לעם" הפלסטיני שעד השנים האחרונות ראה עצמו כחלק בלתי נפרד מהעם הסורי והערבי.

22 כרגיל כל מילה בסלע  (לת) שוש
  • 13:33
  • 14.05.12

23 לא רק שקדימה לא תורמת לדחיפת תהליך השלום קדימה אלא שהיא עוזרת לביבי לשוב ולהתכסות במסכיה שקרית  (לת) דן
  • 13:35
  • 14.05.12

24 אתה צודק אבל במדינה שלנו זה לא חשוב, כי לכולם יש דיעה בלי כל קשר לעובדות  (לת) אל תבלבל אותנו עם עובדות, כי כבר החלטנו
  • 13:42
  • 14.05.12

25 כן , אתה צבוע ומתחסד יהושע קוצינסקי
  • 15:03
  • 14.05.12

רבין קנה שני חברי כנסת כדי להעביר את אוסלו ואתה שתקת
שרון הוליך שולל את בוחרי הליכוד ואתה שתקת
שרון גנב מנדטים וכסף ואתה שתקת , גם בנו גלעד
צבועים נמאסתם

26 עקיבא יעלו עשבים בלחייך ועדיין הפלסטינים לא יוותרו על זכות השיבה-נמאסת.  (לת) יוחנן בן תורתא
  • 15:27
  • 14.05.12

27 מה עם התיחמון שהביא לפה את עראפאת רוצח היהודים הסדרתי על שלל מרצחיו הטרוריסטים והרס כל סיכוי לשלום אמת עם הערבים גולדפארב
  • 15:31
  • 14.05.12

זה היה בסדר, זה היה ברוח הסמול. לסמול מותר הכל.

28 מה עם התיחמון שהביא לפה את עראפאת רוצח היהודים הסדרתי על שלל מרצחיו והרס כל סיכוי לשלום אמת עם הערבים גולדפארב
  • 15:32
  • 14.05.12

זה היה בסדר. זו היתה רוח הסמול. לסמול מותר הכל.

29 מאמר מצוין. חבל שלא נכתב לפני מאמרו של שביט שהפך אותנו צבועים. תשובה ניצחת.  (לת) קורא
  • 15:55
  • 14.05.12

30 את מי רוצה הכותב לשכנע בטיעוניו? אותנו? ואולי את עצמו? ואולי במאמר נוסף הוא יאמין לעצמו וישתכנע סופית. זכותו.  (לת) כורש הגדול
  • 15:57
  • 14.05.12

31 יוסי שריד לא הסכים למען השלום לתת שלמונים לדתיים, ועזב את הכסא שכל כך אהב. תלמדו.  (לת) דן
  • 16:02
  • 14.05.12

32 מה שמסריח לעולם לא יריח. מסכים.האמצעים הם חלק מהמטרה.  (לת) יעל
  • 16:04
  • 14.05.12

33 שביט האשים אותנו כצבועים בשעה שהוא הצבוע. מאמרך תשובה מצוינת.  (לת) ישראל
  • 16:04
  • 14.05.12

34 מה עם התיחמון שהביא לפה את עראפאת רוצח היהודים הסדרתי ואבו מאזן הד"ר להכחשת שואה?  (לת) שולי
  • 18:01
  • 14.05.12

35 מר אלדר, את עמדותיך המדיניות כולנו כבר מכירים, אז תחסוך לנו את החזרות. יצחק
  • 18:15
  • 14.05.12

מה זה הקשקוש של השמאל, "הכיבוש"? אין ארץ או עם בהיסטוריה שלא "כבש" טריטוריה - אולי מזמן, כך שאנחנו כבר לא יודעים על הכיבושים - אבל במקרה שלנו, הכל כתוב בתנ"ך! ואם אנחנו לא יודעים איך נוצרו, נניח, רוסיה, פולין, הונגריה ואחרות, איך נוצרו טורקיה באסיה הקטנה, ארצות הברית וקנדה בצפון אמריקה, הארצות דוברות הספרדית והפורטוגזית במרכז ודרום אמריקה, ארוסטרליה וניו זילנד דוברות האנגלית? לא על ידי "כיבוש"? כן, מר אלדר. אז אולי "כיבוש" לדעתך המלומדת הוא מעשה לא מוסרי, אבל אם תשאל אזרח בכל אחת מהארצות שמניתי, הוא יחשוב שברחת מבית חולים לחולי נפש. מקימי המדינה ידעו יפה מאד מה יקרה אם הערבים יצליחו להביס את ההגנה (ואחרי הקמת המדינה - את צה"ל), וידעו שיש לעשות הכל, ממש הכל, כדי שזה לא יקרה. אם אתה עדיין חושב שזה לא נכון, הבט סביבך, מספיק לראות מה מתחולל בסוריה כדי להבין איך עמים פותרים את הבעיות שלהם.

36 פריירים ישראל עצבנית
  • 19:09
  • 14.05.12

האם יודעים אתם שבקוראן ישנה מיצווה שעל מנת להגיע לגיהד וכל מטרות לטובת האיסלם יש " פאטווה " שמותר לשקר הרי זה מה שקורא עם הפלסטינים האירנים וכל היתר, אצלנו השקרים לבנים אצלהם השקרים צבועים בדם

37 זהו כתב הכניעה של אלדר, אני תמיד שמח לאיד בראותי קנטיאנים מתחזים נכנעים למשנת מקיאבלי ערן לוי
  • 19:17
  • 14.05.12

"המטרה (הצודקת) מצדיקה את כל האמצעים (הנחוצים)", זהו אומנם לא ציטוט ישיר של ניקולו מקיאבלי, אבל זוהי רוח דבריו.

"על הנסיך לעשות את הטוב ככל שיוכל, אך עליו לדעת לעשות את הרע כנדרש" זהו כבר ציטוט מדוייק יותר "נסיך שאינו יודע כיצד להשתנות עם רוח הזמנים ייהרס".

עקיבא אלדר, ברוך הבא לצד האפל.

38 לפי שביט כל מי שלא מסכים אתו, צבוע. תודה שהרגעת אותנו.  (לת) קורא
  • 20:57
  • 14.05.12

39 תודה על מאמר מצוין.  (לת) קורא
  • 20:57
  • 14.05.12