מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הקבינט של יחימוביץ'

המציאות הפוליטית החדשה, המציבה את מפלגת העבודה בראש האופוזיציה, מאתגרת ופותחת בפני הנהגתה אפשרויות חדשות לקראת הבחירות. לאחר שצלה של האופוזיציה הלא-כל-כך יעילה של "קדימה" הוסר, יכולה עתה העבודה למנף את מעמדה, למרות הרוב הפרלמנטרי המוצק של הקואליציה, ולמרות משקלה הזעיר של האופוזיציה בכנסת הנוכחית. השאלה היא האם הנהגתה מסוגלת לכך.

שלי יחימוביץ' באה להנהגת העבודה מן התקשורת, בלי ניסיון מדיני, ניהולי או ארגוני. מבחינה זו היא דומה ליאיר לפיד, אם כי בניגוד להגיגיו החלולים, לה יש משנה סוציאל-דמוקרטית סדורה, שהיא משכילה להעביר בהופעותיה הפומביות. אולם עיקרה של עבודת האופוזיציה אינה נאומים וביקורת על הממשלה, אלא ארגון וניהול פוליטי, ובתחומים אלה יחימוביץ' לא הוכיחה את עצמה במיוחד. כמו ציפי לבני לפניה, גם יחימוביץ' נוטה לראות את מעמדה כראש מפלגה - ועתה כראש האופוזיציה - יותר מדי כמטס סולו, בעוד שעבודת אופוזיציה יעילה מצריכה הרבה ארגון, חלוקת עבודה ויצירת צוות הנהגה מתאים.

בין אם מפלגת העבודה רואה את עצמה כמחליפה את הליכוד בבחירות הבאות, או כשותפה לקואליציה רחבה לא בהנהגתה, עליה ליצור עתה את הכלים הארגוניים שיציגו אותה בדעת הקהל כמדברת בקול ברור, צלול ואחיד. זה מחייב גיבוש של צוות הנהגה בעל כישורים מגוונים ומיומנויות בתחומים שונים. ראש המפלגה חייבת לבחור כבר עתה כמה דוברים שיהיו אחראים לנושאים ספציפיים, והם - ולא כל ח"כ מזדמן או אפילו ראש המפלגה - יהיו אלה שיובילו את מהלכי המפלגה.

העבודה יכולה להפוך לחלופה מרכזית וחזקה לממשלה? דברו על זה בפייסבוק

אין הכוונה לצוות תגובות, שלרוב יורה מן המותן ואינו יוזם או מגבש עמדות פוליטיות, אלא לקבוצת אישים שכל אחד מהם הוא בעל סמכות וניסיון בתחומו. בדרך כלל פריימריס אינם מעלים אישים כאלה. המפלגה זקוקה לדובר מוסמך בכל אחד מן הנושאים הבאים: מדיניות, ביטחון, כלכלה, רווחה, חינוך, שירותי רפואה, בעיית העובדים הזרים והמחאה החברתית.

המפלגה חייבת לגבש לעצמה מדיניות בנושאי המשא ומתן המדיני, הכלכלה וכן - אפילו בנושא האיראני הרגיש. אין אמינות לאופוזיציה אם היא רק תוקפת את הממשלה - עליה להציב אלטרנטיבות מושכלות, הניתנות להעברה במסרים ברורים לקהל הרחב, וגם להציב אישים שהציבור יתרגל לראותם כחלופות אמינות להנהגה הנוכחית. לא בדיוק "קבינט צללים", אבל גלריה של אישים שכבר היום יצטיירו בעיני הציבור כדוברים מוסמכים לנושאים שעליהם יופקדו.

את זה לא תוכל יו"ר המפלגה לעשות לבדה, מוכשרת ככל שתהיה. גם אין ספק כי לגיבושה של רשימה כזו - שלפי טבעה לא תסתפק בחברי הכנסת הנוכחים של המפלגה - יתלוו מאבקי כוח ויוקרה: זה טיבם של החיים הפוליטיים. אבל ללא גיבושו של צוות הנהגה כזה, שיתמוך ביו"ר המפלגה בייחוד בתחומים שבהם היא אינה חזקה במיוחד, אין סיכוי למפלגת העבודה לעצב את עצמה כאלטרנטיבה ממשית ולא רק רטורית לממשלה הקיימת. בלי מהלך כזה, גם המנדטים שהסקרים מנבאים עתה למפלגה יתנדפו ביום פקודה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אם היה כבודו מכנס את הגב' יחימוביץ לפגישה ומעניק לה מחכמתו בחשאי, יתכן והיתה מסתייעת בעצה זו או אחרת. אבל מאחר שכבודו העניק לה בית ספר פתוח לעיייני עם ועדה, תאמר הגב' 'מי הוא שילמד אותי' כמנהג יהדות פולניה, שלא מוכנה לספוג חכמה טובה בפומבי פן יגידו השכנים 'אם לא הוא אז היא לא היתה.... וכו' " ולכן תבונתך לא תגיע למחוז חפצה  (לת) הבחנה ברורה
  • 05:23
  • 14.05.12

  •   זה לא תפקידו של אבינרי שפוי ומצביע לעבודה בעבר
    • 01:41
    • 15.05.12

    אם שלי לא מבינה ולא יודעת זאת, ומתקבל רושם ברור שאכן אין לה מושג בהנהגה, מדוע היא מתפארת בנוצות. תפקידה אינו נוצות, זה שייך לעיתונאים, היא חייבת להנהיג

02 הקבינט של שלי יחימוביץ...לא מזכיר לך אדןו פרופסור את המטבח של גולדה? שלי יחימוביץ היא סכנה לבטחון המדינה פונס הזכרן
  • 05:55
  • 14.05.12

היא לא עשתה דבר משמעותי בחייה.
היא יודעת לדבר. היטב יודעת לדבר.
אבל חוץ מלעמוד מאחרי מיקרופון ולדבר- היא לא עשתה דבר.
לא ניהלה שום גוף גדול.\
לא עסקה בקבלת החלטות.
לא היתה אחראית על חיי אדם.
לא פיקדה על אנשים בלחימה.
לא יזמה שום עסק או ניהלה גוף גדול.
נאדה.
אפילו גולדה עשתה דבר או שניים גדולים לפני שמונתה לראש הממשלה.
ואם אתה לא זוכר את תפקודה העלוב של גולדה בימים שלפני ובמהלך המלחמה וגם אחרי - אולי כדאי שתרענן את זכרונך בדו"ח אגרנט ובמחקרים שנכתבו אחרי המלחמה.
גולדה קרסה. סמכה על אלון וגלילי ודדו ורבין הנפלים שהכזיבו אותה.
ישראל לא יכולה להרשות לעצמה עוד גולדה שכששואלים אותה איך תקבל הלחטות של חיים ומוות וחיי אדם - היא עונה : יש לי צוות מומחים.

זה בדיוק מה שאמרה גולדה לוועדת אגרנט.

שלי יחימוביץ טובה אולי להיות שרת הרווחה. כל תפקיד אחר גדול עליה בהרבה מאד מידות והוא מתכון לאסון.

אוי לעם ישראל מהיום שבו תיבחר יחימוביץ או תעלה קרנה בצורה כזאת או אחרת למושב רם - זה יהיה אסון בדיוק כמו שפרץ לפניה היה אסון לבטחון הלאומי.

  •   היא לא הלא מנוסה היחידה באבא
    • 08:52
    • 14.05.12

    גם ביבי, ברק ואולמרט נהיו ראשי ממשלה משום מקום. שטייניץ נהיה שר אוצר משום מקום. והרשימה ארוכה.
    מה לעשות שהפוליטיקה שלנו מאד לא יציבה. מי שאתמול הנהיג את השמאל היום תקוע עמוק בתוך הימין.
    יחימוביץ' עושה דרך יפה - היא לא נמסה לעשות "נחיתת חירום" אל עבר ראשות הממשלה. היא הצטרפה לפוליטיקה וישבה בספסליה האחוריים במשך כמה שנים והתקדמה לאט לאט. היא מוכיחה שהיא יודעת לעשות עבודה פרלמנטרית, ליצור שותפויות פוליטיות ולהעביר חוקים (גם בתור הקטנה באופוזיציה שהיא) ובינתיים - לנצח מועמד חזק בתוך מפלגתה ולהנהיג את המפלגה.

    יש לה הרבה מה ללמוד - אבל היא לא פראיירית כמו שאתה מציג אותה.

  •   אתה באמת מאמין לזה? גולדה מאיר פעילה פוליטית מגיל 17 והיתה עתירת נסיון בהנהגת המדינה... מיכאל
    • 10:25
    • 14.05.12

    במלחמת יום כיפור התנפצה תפיסת אנחנו בלתי מנוצחים וכולם היו בפניקה.

    אם ביבי היה ראש ממשלה במלחמת יום כיפור. הינו ממלאים את הכינרת מהזיעה שלו. והכושר שלו היה עולה פלאים מכמות הזיגזוגים, הספינים והשקרים שהיה מפיץ ובתנאי שלא היה מתעלף לפני.

    פרץ אכן היה שר ביטחון גרוע. אבל להזכירך הוא קיבל צבא במצב חמור ממר ביטחון והניסיון הרי הוא אריאל שרון ( וקודמיו ביבי/ברק )

    בסופו של דבר ההאשמה העיקרית שלך היא שהן אינן זכרים. כי אצלך אחד מנוסה זה אחד שיש לו ....

  •   באיזו חוצפה אומר אבינרי כי יאיר לפיד חלול ומה שלי-מלאה כרימון אלי
    • 15:38
    • 14.05.12

    יאיר לפיד לפחות אינו מתיימר להיות ראוי להיות ראש ממשלה, לשלי יחימוביץ' כנראה עלה נוזל מסויים לראש. לא היא ולא חבורת הגמדים של מפלגת העבודה ראויים ומסוגלים לנהל את המדינה. זו אוליי טרגדיה של הדמוקרטיה הישראלית שאין אלטרנטיבה שלטונית ראויה. ברק היה ראוי להיות ראש ממשלה אבל השמאל מאס בו כיוון שהיציג באומץ מראה בפני בוחרי העבודה והראה כי עראפת אינו מוכן לוותר על זכות השיבה, ולכן הסכם אוסלו היה טימטום שאחראים לו שני המנהיגים הגרועים ביותר בתולדות ישראל: רבין אליל השמאל ופרס האל החי. אף אחד לא אוהב שמוכיחים לו כי הוא מטומטם, ולכן מצביאי השמאל שונאים את ברק. הם העמידו בראשם שורה של אפסים שהוחלפו אחד אחד, וכעת באה האבסורד הגדול מכולם שלי חכמוביץ'.

  •   שוביניסט מגעיל. מה אתה עשית משמעותי בחייך?  (לת) דן
    • 16:34
    • 14.05.12

  •   אתה צודק החלילות אינה תכונה של לפיד אינה היחידה, גם אתה מפגין חלילות ענק כאינך יכול אפילו לראות נוכחה עבר הווה עתיד!  (לת) גדי
    • 00:09
    • 17.05.12

03 אל תטרח. הסכינים הארוכות של וותיקי המפלגה כבר יעשו לביבי את העבודה. אם לא מחר אז מחרתיים.  (לת) מוטי
  • 05:58
  • 14.05.12

04 30 שנה של מעורבות ציבורית,ו-6 שנים של עשייה חברתית אינטנסיבית-שמפלגות שלמות לא משיגות תוך שנים רבות הרבה יותר וניהול המפלגה תחתיה למופת עד עתה-זה חוסר נסיון?  (לת) ואפילו להשוות אותה לליצן לפיד-נו באמת..
  • 06:12
  • 14.05.12

  •   מאיפה המספרים הללו? עיתונאי זה מעורב ציבורי? מה שהגברת הוכיחה בכל ימי חייה- זה עבודת סולו.ודי לסיפורי שנות ניסיון. אדם לא יכול לתת את שאין לו- ושלי אינה מנהיגה  (לת) שומר חוק
    • 15:17
    • 14.05.12

  •   מאיפה המספרים הללו? עיתונאי זה מעורב ציבורי? מה שהגברת הוכיחה בכל ימי חייה- זה עבודת סולו.ודי לסיפורי שנות ניסיון. אדם לא יכול לתת את שאין לו- ושלי אינה מנהיגה  (לת) שומר חוק
    • 15:18
    • 14.05.12

05 מלים בסלע!  (לת) פלוני אלמוני
  • 06:26
  • 14.05.12

06 משנתה של שלי יחימוביץ' היא >>>משנה של כיבוש<<< וזו אינה "משנה סוציאל-דמוקרטית סדורה",,, אלא אם תרצו להאמין לשלמה אבינרי נא לא למחוק את האמת
  • 06:31
  • 14.05.12

מהיותו פרופסור ציוני מתעלם הפרופסור הציוני בדימוס מבעיית הבעיות של הציונות העכשווית: הכיבוש, שהוא הגיבנת שמאיימת לחסל את "פאר היצירה הציונית". והיות ושלי יחימוביץ' גם היא מסרבת לגנות את הכיבוש - היא תצליח לחסל את "העבודה" שטוענת לכתר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, כמו שטענה גולדה מאיר כשסירבה לדון על תוכניות השלום עם מצרים, שהציעו האו"ם וארה"ב.

07 תפקודה של שלי יחימוביץ כיו"ר אופוזיציה פרופ יצחק שנל
  • 06:55
  • 14.05.12

המעמד של יו"ר אופוזיציה נותן למפלגת העבודה הזדמנות פז להעביר את מסריה באופן חד וברור יותר ולמצב עצמה כאלטרנטיבה לשלטון. אני יודע שיועצים ממליצים לראשי אופוזיציה לא להציג עמדות ברורות אלא להמתין לנפילת הממשלה, טקטיקה שהצליחה לשרון, אבל שלי לא מביאה רקורד של שנים כפי ששרון הביא. יהיה עליה להציג אלטרנטיבה אטרקטיבית.
לדעתי יש כמה נושאים ששלי ומפלגת העבודה יכולים להדגיש: 1. ממשלות הליכוד וקדימה הביאו להתדרדרות השירות הציבורי. מערכת אכיפת החוק קרסה. מערכת החינוך נכשלת. מערכת הבריאות קרסה והרופאים המושפלים עוברים לרפואה פרטית יקרה. האוליגרכים ממומנים על ידי הציבור הרחב. היקף ההון השחור גדל ב 20 מיליארד שקלים בעשור האחרון. הטבות לקבוצות מועדפות כמתנחלים, חרדים וכד עולות מליאורדים למשק. ניתן לחסוך כ-30-40 מיליארד שקלים בשנה מסעיפים אלה ולממן בהם את שיקום המערכות הציבוריות המוזכרות לעיל. בכך יגדל הביטחון האישי של האזרח, יקטן העוני ויקטן חוסר השיויון בחברה.
על מפלגת העבודה להדגיש גם את הצעדים המגבילים את הדמוקרטיה. הממשלה לא תוכל לעמוד בפיתוי כדי לחוקק חוקים כאלה חדשות לבקרים. אם לא ניתן להצליח בכנסת יש מקום אפילו להפגין מחוץ לכנסת. ביום של דיון בהצעות חוק כאלה יש לשקול להוציא את חברי מפלגת העבודה מהמליאה להפגנה מחוץ לכנסת כנגד הדיקטטורה של הרוב שלא מאפשר למיעוט לשמור על זכויותיו היסודיות.
מעל לכל, יש להפעיל את כל חברי הסיעה בחלוקת עבודה כזאת שכל חבר כנסת יהיה ממונה על יזום ותיאום הפעילות התוך והחוץ פרלמנטרית באחד מהתחומים בהם מבקשת המפלגה למקד את הקמפיין לבחירות הבאות ולהבליט נושא זה בשיח הציבורי כבר מעכשיו.

יצחק שנל

  •   תגובתך ראויה להיקרא במלואה מר שנל. באותה נשימה אומר מהקצת היכרות עם הגברת, שהיא אינה מנהיגה, אין לה שום משנה סדורה וגם לא יכולת לעבוד בצוות עם אנשים ראויים. שלי הינה נמלה חרוצה. לא מעבר.  (לת) שומר חוק
    • 15:21
    • 14.05.12

08 אתה מציע לה לשחק בכאילו היא מובילהף למנות להקת קשקשנים תער
  • 06:56
  • 14.05.12

שלי יודעת לקשקש לבד.. להל פוליטית? מה יש לנהל ? כיתה מסכונה של תנועה שירדה מגדולה?

09 תמיד יהיה לה את פואד ואת עוזרו החשוד באונס  (לת) מ. קצב
  • 06:56
  • 14.05.12

10 קלעת כשכתבת על "מטס סולו"- מעבר לזה, שלי לא מסוגלת. לפחות ממה שהראתה עד כה. כמה חבל שהצליחה להוליך שולל צעירים, בעוד אחרים עם קבלות דוגמת אראל מרגלית לא נבחרו. שלי תקבור כנראה את המפלגה. היא אינה מנהיגה.  (לת) שומר חוק
  • 07:09
  • 14.05.12

  •   דרוש לקדם דחוף את אראל מרגלית לעמדת מנהיגות בעבודה. המבין
    • 12:37
    • 14.05.12

    אם מפלגת העבודה רוצה חיות.

  •   אראל שם את שלי בכיס הקטן מבחינה מנהיגותית. אבל הסיכוי שלו עם אנשים קטנים כשלי ושות'- קטנים. הוא מליגה אחרת לחלוטין. הוא והאנשים שהיו איתו- דוגמת מזרחי ועוד. יש להם מה לומר, להבדיל ממסכי הערפל שגב' יחימוביץ מערפלת עצמה ואת מפלגת העבודה לדעת.  (לת) שומר חוק
    • 15:26
    • 14.05.12

  •   אני לא יודע מי הוא ומה הוא והתבטאויותיו בנושאי כלכלה עד כה, היו מכובסות על גבול הקפיטליסטיות. לא אצביע לו  (לת) חבר עבודה
    • 18:44
    • 14.05.12

11 שלי, תקראי ותפנימי, למען כולנו !  (לת) אופטיפסימיסט
  • 07:20
  • 14.05.12

12 אם שלי תשכיל לרתום לעגלתה עוד כוחות מהשמאל-מרכז היא עוד תמריא חוני המעגל פינות
  • 07:32
  • 14.05.12

היום יש בחברה הישראלית ארגונים רבים אותם ניתן להעלות על פלטפורמה רעיונית מתואמת, כדי ליצור יחד עם העבודה גורם אופוזיציוני בעל משמעות. כוחות אלה עשויים להביא אלקטוראט משמעותי למפלגת העבודה ולהפוך אותה מאופוזיציה זעירה לאיום אמיתי על קואליצית האימים של בברמן-מופז.

  •   תמריא לאן שתישא אותה הרוח HMJE
    • 09:37
    • 14.05.12

    בכלכלה היא לא מבינה, בבטחון גם לא, מדיניות חוץ זה לא הצד החזק שלה. במפלגה שלה עצמה עמיר פרץ ואיתן כבל ומריעהם לא סופרים אותה אז לאן היא תמריא? היא תמריא לאן שתישא אותה הרוח

13 She is the head of opposition only one week--give her a break  (לת) Benny
  • 07:35
  • 14.05.12

14 בהצלחה לשלי יחימוביץ. העצה לא להיות סוליסטית היא חשובה מאוד  (לת) אא
  • 08:13
  • 14.05.12

15 שלי תהיה ראש ממשלה טובה יותר מביבי, שרת אוצר טובה משטייניץ, שרת חוץ טובה מליברמן, וכן - גם שרת ביטחון טובה יותר מברק לאקי
  • 08:24
  • 14.05.12

האנשים הרקובים האלו עם הניסיון שלהם לא יכולים להוביל את המדינה כי הם נכשלו כישלון חרוץ.

נכון - היא צריכה גלריה של אישים ותהיה לה גלריה כזו, לעבודה יש הרבה מקום לקלוט אנשים טובים וראויים. אבל להזכירך לטוני בלייר לא היה שום ניסיון כשקיבל לידיו את האימפריה הבריטית בגיל 42, לברק אובמה לא היה יותר ניסיון ממנה כשנבחר לנשיאות ויש עוד שורה ארוכה של מדינות עם בעיות מורכבות שבחרו במנהיג מהשורות האחרונות של הפוליטיקה לקדמת הבמה.

הארץ כעיתון אופוזיציוני צריך להתייחס ליחימוביץ' באופן ראוי יותר אם הוא רוצה להחליף את השלטון ולא ללקות בשוביניזם המיליטריסטי ששוטף את המדינה.

16 שלי , לתשומת לבך ולהתיחסותך .  (לת) מזכיר המדינה
  • 08:24
  • 14.05.12

17 מסכים עם כל מילה צודק וחכם
  • 08:28
  • 14.05.12

מקווה שתשכיל לבנות אלטרנטיבה

18 שלי פוחדת מהמתנחלים או, חמור יותר, יש לה סנטימנט אמיתי לתופעה הגנבית הזו. לכן היא יכולה רק להוביל אותנו למלחמות נוספות  (לת) רמי
  • 08:57
  • 14.05.12

19 שלי - תואמת ברק מרכיבה משקפיים
  • 08:58
  • 14.05.12

שלי יחימוביץ' לא תשכיל לעשות מה שטוב למפלגת העבודה, היא עושה רק מה שטוב לה, בגישה של: להיפטר מהישן ולהכניס את החדש, לא בהכרח את הרענן, אלא פשוט שמי שהיה שם כבר לא יהיה. אישה ללא נסיון פוליטי (ויש הבדל רב בין פוליטיקה לפרלמנטריות...) ללא נסיון במשרדי ממשלה, ללא נסיון כלל, אה סליחה לכל הקופצים בראש, כן, יש לתת לה קרדיט על העשיה שלה עד כה, אבל שלי יחימוביץ' היא מודה או 'טרנד' כפי שאוהבים לאמר בימינו.
ברק היה ידוע כריכוזי ולא משתף אף אדם ויחימוביץ' נוקטת באותו קו.
להכניס רשימה של שמות ידועים או בלשון העם 'סלבס' כאלה ואחרים, זה נחמד אבל זה לא קו פוליטי ובהחלט לא הצבעים אותם הייתי רוצה שהמפלגה שלי תהיה צבועה בהם. במקום ללקט סביבה כאלה שכבר הוכיחו עצמם בפוליטיקה, יחד עם פרצופים חדשים, היא בועטת בכל מי שעשוי לאיים עליה - על באמת... אז כמה שאני רוצה שהיא תהיה מנהיגה חזקה, היא עוד לא למדה את פרוש המילה - מ..נ..ה..י..ג..ה - וכותרות של 'סוציאל-דמוקרטיה' זה יפה ואף חשוב, אך מה לעשות, אנו חיים במקום שאין לנו הפריווילגיה להתעלם מהסביבה, מדיניות 'סוציאל-דמוקרטית' אינה מתאפשרת, לא היום וגם לא בעתיד, ללא מדיניות בטחון וחוץ!!!! ששלי יחימוביץ' תשמיע את קולה - אם יש לה כזה בנושאים הבאמת חשובים - מי שלא מבינה שללא פתרון מדיני מול הפלשתינאים - אין לנו עתיד - לא מבינה דבר

20 זה הזמן לאחות את הפצעים ולאותת לאמיר פרץ על נכונות לשתף עמו פעולה ולשתפו בניהול המפלגה.  (לת) דן
  • 09:03
  • 14.05.12

21 הצלחתה או כישלונה תלוי בתמהיל האנשוי של האוכלוסיה הישראלית. כל זמן שיש תמיכה גורפת במנהיגות חלולה, מניפולטיבית, דתית וקיצונית ימנית, כל הדיבורים מסביב לא יעזרו ולא משנה מה היא תעשה או לא תעשה  (לת) האטימות והניתוק מהמציאות של רוב הישראלים לא מבשר טובות לשלי יחימוביץ. רק מפץ גדול ישנה את זה.
  • 09:04
  • 14.05.12

22 סוף סוף מאמר נאות...אכן, ליו"ר מפלגת העבודה אין שום כישורים וגם לא יכולת להבחין בין טוב לרע מישהו היה רוצה לראות אותה ראש ממשלה? שיקום!
  • 09:05
  • 14.05.12

היא משמיעה סיסמאות חלולות, מנותקות לחלוטין מהמציאות....והקהל השוטה מאזין להן בדיוק כפי שקהל דומה מאזין לכזביו של ראש הממשלה

23 שלי הרגיעה את המתנחלים באומרה שהיא מתעלמת מהבעייה עם הפלסטינאים.המתנחלים רואים בה כשותפה ולא היריבה.  (לת) אין איום על המתנחלים מצידה של מפלגת העבודה.
  • 09:19
  • 14.05.12

24 מאמר הזוי... תפיסת עולם הולך ונעלם.... שלי עדיפה על לפיד?!... צוות הנהגה?!!!! יועץ לפרופסורים קשישים
  • 09:51
  • 14.05.12

הטענה שהגיגיו של לפיד חלולים, אבל לשלי חיחימוביץ משנה סדורה, מלמדת יותר על הבנה לקויה של הכותב את המציאות... הגיגיו של לפיד מלמדים על תפישת עולם ליברלית פרגמטית שמאפיינת את רוח התקופה, ותפישתה הסוציאליסטית בולשביקית של שלי מלמדת על חוסר הרלוונטיות שלה... ואין סיכוי ששלי תבחר שותפים ראוים להנהגה, כי היא לא תבחר טובים ממנה, וגם לא תוותר על פנטזיית הכוח שלה... היא אכן סולו ונשמה רעה... היא אפיזודה חולפת.

  •   לא צחקתי ככה המון זמן. בני
    • 12:01
    • 14.05.12

    ליאיר לפיד משנה סדורה??
    הבן אדם עוד לא עשה צעד אחד בחיים, רק דיגמן ודיבר כל חייו.
    שקודם ילמד מה זה בג"ץ. הוא מביך בדיבור חסר ההבנה שלו.

  •   לפיד הוא באמת חלול אבל יחימוביץ מלאה קש וגבבה  (לת) ואנחנו נישאר עם ביבי
    • 15:17
    • 14.05.12

25 הבעיה שלה היא שבארסנל המפלגה ישנם "ענקים..." כגון פואד, הרצוג ועוד מספר שמות ששכחתי את שמם שאין ספק שירוצו לתרום את מקומם לטובת המולדת והמפלגה....  (לת) אוהד של שליל
  • 10:16
  • 14.05.12

26 מפלגת העבודה צריכה לברך על דחיית הבחירות. נותרה לה שנה ומחצה להחליף הנהגה. חיים.
  • 10:19
  • 14.05.12

שלי פרט לסיפורים על כישוריה הפרלמנטרים, על משפחתה , וכד'. לא עשתה שום צעד ממשי, ארגוני לבנות את המפלגה. לא במישור המוניציפלי, (שעבור מפלגה שמבקשת לשלוט הוא חשוב מאוד), ולא במישור הארצי. לעת עתה היא רווה נחת מעצמה, וזה מספיק רק להאדרת שמה בעיני בני משפחתה וידידיה, אך לא מספיק באיסוף ובעידוד מצביעים אחרים.

27 " הגם אתה, ברוטוס? " אליס ג.
  • 10:26
  • 14.05.12

שלמה אבינרי!? זה לא ההוא שאת מאמריו קראתי בתואר הראשון במדעי המדינה ואת סיפרו יש לי עד היום מונח בגאון על המדף? לא יכול להיות! לי זכור שהמאמרים שלו הצליחו לשכנע אותי שיש תקווה בפוליטיקה (אני סוציאל-דמוקרטית מינקות) שנציג ציבור תפקידו לדאוג לרווחת הציבור. אבינרי, מה קרה לך? "היהפוך כושי עורו?" מה, 40 חוקים חברתיים תוך 6 שנים אינם הוכחה מספקת לכך ששלי יחימוביץ היא הסיכוי היחיד שלנו למדינה הוגנת, מדינה שנאהב לחיות בה? מה, פוליטיקאית הגונה שאנו - הציבור - חשובים לה, לא מספיק לך כדי לומר את האמת: שלי יחימוביץ היא האדם הנכון במצב החירום החברתי-כלכלי בו אנו שרויים?! אם כך אבינרי, טעיתי בך, אכזבת אותי. לתומי חשבתי שאינך אופורטוניסט ושכאיש אקדמיה יש לך את היכולת להינתק משלטון הפחד המונהג ע"י נתניהו. מסתבר שגם אתה אכזבה! צר לי עליך.

  •   אליס,מה שבטוח זה כשמגיעים למקום פיסגתי יותר, הנוף נראה אחרת ואז כושי הופך עורו כי מה שרואים מכאן לא רואים משם.ואם תעכבי אחרי שרי הממשלה תווכחי לדעת שנמר משנה חברבורותיו לצורך הצמדות לכסא  (לת) הבחנה ברורה
    • 10:35
    • 14.05.12

  •   אילו היית טורחת לקרוא אבירם
    • 11:17
    • 14.05.12

    מה שהוא כתב, או להבין, לא היית מתלהמת. לא נאמר כאן שום דבר נגד יחימוביץ'. הוצעה הצעה לשדרג את שיטת ההתנהלות שלה לאור שידרוג המעמד שלה, וגם לאור האופי הסוליסטי שלה שדורש שינויים

  •   למרות שזה לא יעזור, אסביר לך בקיצור למה דבריך הם דמגוגיה צרופה. המסביר לצרכן
    • 11:51
    • 14.05.12

    אין זו חוכמה גדולה להציע או לחוקק בפועל חוקים "חברתיים". לשמאל (וגם לימין, כי בתחום הכלכלי יש הרבה דמגוגים בשני המחנות) היו מאז ומתמיד הרבה מומחים באיך לרוקן את הקופה הציבורית ע"י חוקים ש"מיטיבים עם העם". החוכמה היא לנהל מדיניות כלכלית שקולה וחכמה כדי לזכות באמונם של המשקיעים בארץ ובעולם. כי בלי השקעות אין כלום. ולכן ישראל, וכל מדינה אחרת, זקוקה בראש וראשונה למנהיגים שיודעים למלא את הקופה ולא למומחים באיך לרוקן אותה.

  •   הבה נהיה שקופים מכירה אותך
    • 12:16
    • 14.05.12

    אליס, אם על אופורטוניזם דיברנו, ולהזכירך את העלית את הנושא, מאחר ולו קראת את הכתבה, לא היה בה שמץ של אופורטוניזם ואף לא התקפה על הגב' יחימוביץ', אלא רק עצות.
    אך מאחר והעלית את הנושא... את שלפני שבוע (שעוד חשבנו שיהיו בחירות) שמת עצמך כמועמדת לכנסת!!! מי את גב' אליס? מישהו כלל מכיר אותך? סוציאל-דמוקרטית אמרת? אנא הסבירי לנו מזה בכלל.
    ולגבי 40 החוקים החברתיים- יש הבדל רב בין 'פרלמנטר' לפוליטיקאי - הגב' יחימוביץ' הוכיחה לנו בשבוע האחרון ובכלל מאז תחילת דרכה למירוץ ראשות מפלגת העבודה, שהיא אינה מתאימה לזירה (וייתכן שזו מחמאה) מאחר והזירה היא קשה, כואבת ועל מנהיג למצב עצמו באופן ברור - לא לשבת ולשתוק - לא לאמר כלום זה לא לעשות כלום בפוליטיקה - שלי יחימוביץ', פרט לחבק את המתנחלים, ל'התידד' עם מספר שרים שאינם ראויים משום בחינה, ולא לאמר מילה בנושאים מדיניים (אה כן, ולהשוות עצמה לאובמה- לא פחות ולא יותר) לא עשתה דבר מבחינה פוליטית. שלי יחימוביץ' היא פוסטר שיודע להעביר חוקים לקופאיות שרוצות לשבת - ואת האופורטוניסטית - אנא, מסרי לנו את משנתך

  •   לאליס כלכלה היא יותר מסך החוקים החברתיים. כל הקריירה הפוליטית של יחימוביץ בנויה על זה ירדנה
    • 13:36
    • 14.05.12

    ומי שתומכים בה חושבים שהיא תביא גאולה. אם לא מצרפים לחוקים האלה תמונת עולם שלמה של כלכלה ופוליטיקה נשארים ברמה של טורים כלכליים, וגם אז בקושי.

  •   מה אתה מטיף לנו כלכלה ?  (לת) מבקר תגובות
    • 16:51
    • 14.05.12

28 שלי מנהיגה אמיתית שמשנה את התודעה הציבורית. היא תנהיג את האופוזיציה ותבנה אלטרנטיבה ראויה לשלטון. בן אנוש
  • 10:40
  • 14.05.12

היא רק שבוע יו'ר האופוזיציה. היא תיבנה אותה כשם שהיא בונה מחדש את מפלגת העבודה. טיפה סבלנות!

29 שלי יחימוביץ לא תרמה דבר, עד עתה, לטובת המעמד הבינוני שמקיז דם ומשלם בממונו וזיעת אפו כדי לקיים מיליון פרזיטים משתמטים ממלחמות ועבודה. היא מצטיירת כאדישה לפרזיטיות החרדית, ותומכת בבטלנים מקצועיים שמתפרנסים על משרדי הרווחה, שבגלל סרבנותם לעבוד יש כאן 150 אלף עובדים זרים. אין לה את הגדלות הנפש להמתין ולראות אם אמנם יחוקק חוק לשויון בנטל ולשינוי שיטת משטר שמאפשרת לסקטורים סחטנים ונצלנים לפרוח. הקומוניזם שלה עומד בסתירה נוכח העובדה, שהיא עצמה לא ויתרה ולו על שמץ מההטבות המפליגות שמקבלים חברי הכנסת  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 10:58
  • 14.05.12

30 צריך להפסיק להצביע לעבודה ולקדימה  (לת) מרצ
  • 11:13
  • 14.05.12

31 אבינרי, כרגיל, מאיר באור נכון ומבהיר, וצודק  (לת) ראובן
  • 11:14
  • 14.05.12

32 ראוי מאמרו של שלמו אבינרי טומי
  • 11:22
  • 14.05.12

מאמר כתוב בתבונה אשר כה חסר בימים אלו

33 האם שלי מוכנה ? דןש
  • 11:31
  • 14.05.12

עם כל הסימפטיה שיש לי לשלי ועם רצוני בהצלחתה - יש לה מזל שהבחירות נדחו בלמעלה משנה (בינתיים). בחירות היום היו אולי מכפילים את מספר המנדטים של העבודה (על פי הסקרים). אבל היא הייתה יוצאת מהן לא מוכנה וללא יכולת השפעה. חבירה לממשלת נתניהו הייתה מתקבלת כמו שהיום מתקבלת חבירת קדימה והיא הייתה הופכת ל"גרופית". גם לעמידה בראש האופוזיציה כפוטנציאל שלטוני עדין חסר לה הרבה. שלמה אבינרי צודק בתאור המצב וככל שתקדים לשנותו, בעזרת כוחות מבחוץ, כי בין חברי מפלגתה לא מעטים הם "בוגרי קרבות" ומלחמות פנימיות, שאינם מסוגלים לפעול יחדיו וליצור אלטרנטיבה.

34 שלי יחימוביץ, היחידה!!! שיכולה להחליף את נתניהו, ואני מאמין שזה יקרה, השאלה אם תוך קדנציה אחת או שתיים, תכל'ס יש לה את ה'משהו' הזה ממנו קורצו ראשי ממשלות, 'משהו' אין לאף אחד מישבני עור הצבי בכנסת. חכו חכו...  (לת) פרשן פוליטי
  • 11:48
  • 14.05.12

  •   לא רוצים עוד גולדה. המדינה הזאת יקרה מדי בשביל לתת אותה לעיתונאית חובבת מיקרופון. גולדה יחימוביץ
    • 15:17
    • 14.05.12

    מה היא עשתה בחיים שלה?
    אפילו חוליה של חיילים היא לא ניהלה.
    שלא לדבר על הקמת עסק יזמי.
    קריירה אקדמית.
    קריירה ניהולית.
    צבאית. משהו. נאדה.
    היא רוצה לקבל החלטות בענייני מלחמה ושלום? היא רוצה לשבת בישיבות מו"ג ולקבל החלטות שעולות בחיי אדם?
    היא מסוגלת לקבל החלטה על יציאה למלחמה או תקיפת מנע?
    היא מסוגלת לנהל מלחמה?
    יש לה קשרים בעולם?
    היא עושה קריירה מחנופה למעמד הביניים.
    אבל מה שישראל צריכה הוא מנהיג שיודע לנווט בין משברים.
    שיודע מהי הווית הצבא והמלחמה.
    לא אחד שיתגלח על הזקן של כולנו.

    גולדה אחת כבר היתה לנו.

  •   למה אני אבחר בה: היא בסך הכל סיימה שירות צבאי בדרגת סגן יש לה רק תואר אקדמי אחד במדעי החברה, היא מעולם לא ניהלה גוף בקנה מידה גדול, אבל אני מאמין לה, מתוך 120 אנשים אני יכול לבחור בה ולדעת שהיא תעשה הכל למען האזרח. רוצי שלי רוצ ושאי ברכה.  (לת) מישהו
    • 16:16
    • 14.05.12

35 עליה להציג תקציב חלופי גבריאל
  • 11:50
  • 14.05.12

יש ליחימובביץ אחריות רבה, היא חייבת להציג תקציב חלופי היא חייבת להראות שיש אלטרניטיבה לגישה הניאו ליברלית שהמיטה כל כך הרבה קטסטרופות בעולם.
היא יכולה להראות שיש תקציב לבניה ציבורית ולפיתרון אמיתי לבעיית הדיור.
היא יכולה להראות שיש תקציב לשינוי מהותי במערכת הבריאות ובמערכת החינוך.
יש מקורות מימון, לא ייתכן שהחברות הכי גדולות במשק ישלמו הכי פחות מיסים, הודות לנתניהו, לא ייתכן שיורידו מס הכנסה לעשירים ביותר, הודות לנתניהו, אפשר להעלות את מס החברות חזרה בצורה פרוגרסיבית, אפשר להנהיג מע"מ פרוגרסיבי גם כן, בהרבה מדיניות קפיטליסטיות לעילא ולעילא משמים 20% מע"מ על מוצרי יוקרה, לא אצלנו.
אבל הכי חשוב, מדיניות של שלום ולא של עימות, תיצור מקורות הכנה אדירים ותאפשר רביזיה במערכת הביטחון משופעת כח אדם יקר ופנסיות מטורפות.

36 ובקשר למי שאמר שזה הזמן לאחות את הקרעים עם עמיר פרץ. טעות! הפגע רע הזה רק יזיק לה ויזנב בהתבכיינות הבלתי נלאית שלו, "זה הזמן" (אתם יודעים של מי הייתה הסיסמא הזו) לתת לו בעיטה, להעיף אותו כמה שיותר רחוק ממפלגת העבודה הפורחת, שיזיין את השכל ללפיד או למופז, ויתן ל'שלי' לעשות את העבודה כפי שרק היא יודעת, בלי להתחשב בדעות עקומות שהוא יכפה עליה כדרכו במחילה... כל מילה אמת נכוחה  (לת) פרשן פוליטי
  • 11:51
  • 14.05.12

37 נקווה ששלי יחימוביץ תקרא ותיישם. יוסי
  • 12:09
  • 14.05.12

מאמר יפה וחכם
חבל שהמאמר לא נשלח לציפי ליבני כשהיא נבחרה לראשות קדימה.

38 אבינרי, עוד תצטער שזלזלת בלפיד, הוא יוכיח אותך בטעותך ערן לוי
  • 12:11
  • 14.05.12

ברור לחלוטין שגם כבוד הפרופ', שאני ממתין כבר שנתיים להזדמנות ללמוד אצלו "פרקים בהגות ציונית", נפל קורבן למסע ההשמצות התקשורתי נגד לפיד וקנה את הגבבות של עיתון הארץ. אם יואיל כבודו לבחון את האדם בנאומיו והרצאותיו באמת, ולא דרך כתבות הלעג בעיתון בעל אג'נדה, יבין עד מהרה שבפנינו משיח פוליטי אמיתי.

אבינרי, אל תעמוד מנגד בשעה שאנו הצעירים מבטיחים את עתידנו, אל תחבל במאמציו של לפיד לעשות כאן פוליטיקה אחרת ולתקן את עיוותי השיטה. תתחיל להתייחס אליו ברצינות כיוון שהוא הפך בין לילה לאחר חבירת מופז לממשלה בתור אלטרנטיבה אמיתית. הזלזול בו רק יוביל למבוכה גדולה מאוחר יותר.

39 הצוות מאיר
  • 12:17
  • 14.05.12

מר אבנרי
הבעייה של מפלגת העבודה היא הצוות/עסקנים המושחטים
הם לא נעלמו, הם יפילו אותה

40 עם כל הכבוד אדון פרופסור יש לך, במחילה, טעות יסודית: אתה מאמין שבפוליטיקה התוכן הוא הקובע.אתה מזכיר לי אבא שאומר לביתו שאם היא תרכוש השכלה ותעשה קריירה היא גם תשיג בעל טוב. מה גורם לאישה להשיג בעל טוב הוא לא הראש של הבעל אלא ה....וכך הוא בפוליטיקה. הצלחתם של הפירטים בגרמניה מוכיכה שלא התוכן קובע אלא הצורה. עצוב מאוד אבל עובדה .ובישראל: כמה אנשים מצביעים למפלגות שטוענות שקברות שייכים הם קברי האבות? שהחשיבה האסטרטגית שלהם מתמצית באמונה ב"צור ישראל" ובביאת המשיח במהירה בימינו? גורם חשוב בעבודה מפלגתית הוא קשר רצוף עם ציבור הבוחרים. (ר' הפירטים בגרמניה וש"ס בישראל) אוהד ביתר ירושלים
  • 12:29
  • 14.05.12

אבל מן הצד האחר אדון פרופסור, אתה מעודד אותי היום בבוקר: אם אתה עדיין שר בכל לב:" כי עוד אאמין גם באדם" הרי ש"עוד לא עבדה תקותנו". אם בגילך המתקדם , ועקב נסניוך במערכת הממשלתית, טרם התיאשת מבני אדם, אז יש לכולנו עוד הרבה מה ללמוד ממך. השאר בריא כדי שנוכל לעשות זאת.

41 מה מפחיד אותי? משה
  • 12:44
  • 14.05.12

אנשים שמאמינים בצדקת דרכם,אנשים שגלו את האור ואנשים שהגיעו לאמת,
אלה אנשים הכי מסוכנים כי ברגע שהם כאלה הם מפסיקים לחשוב ופעולתיהם
מוכנות ודרוכות ללא כל מחשבה שניה או רענונן של העקרונות.
דרך אגב לא צריך להטעות את הצבור מפלגת העבודה שאני תומך בה לא
תגיע לשלטון גם בעוד ארבעים שנה,הימין פשוט חזק עם שורשים ובסביבה
אוהדת רחבה כך שהשינוי לא אפשרי.מפלגת העבודה לצערי שורשיה בבית
אבות או שכבר עברו מהעולם,שני מנדטים לפה או לשם לא ישנו את המציאות
וכל מיני תרגילים של מומחים בתאוריות כמו אבינרי לא יבוילו לשום מקום.

42 לדעתי את מלאכת האופוזיציה חייבים ללמוד ממנחם בגין. לא רק איך לנהל אופוזיציה אלא איך להתנהג באופוזיציה. קודם כל את תרבות האופוזיציה. לעולם לא להתקיף או לבקר את ממשלתך מחוץ למדינה. כי זאת הציבור שונא ומתעב. לעולם אל תראה בממשלה אויב כי אם יריב פוליטי . לעולם אל תפגע פגיעות אישיות ביריב הפוליטי אלא להתמקד בנושא ולהעלות אותו לנושא הדיון הציבורי. עוד דבר נוסף שאינו קשור . כל הטפה או פעילות לחפש את השלום עם הערבים דרך גירושם של (כמעט) חצי מיליון יהודים מבתיהם אלא לחפש את השלום בלי לגרש אף אחד לא ערבים ולא יהודים. כל מי שיתבע את גירוש היהודים מבתיהם לא יזכה לתמיכת העם.  (לת) רפאל
  • 12:50
  • 14.05.12

43 אין כמו ניסיון אחד שיודע
  • 13:00
  • 14.05.12

יכולים להביא תמיד דוגמאות של אנשים חסרי ניסיון שהצליחו.אולם קיימים ביתר שאת אנשים חסרי ניסיון שלא הצליחו.אין כמו ניסיון מוכח.זה אחד הרציונלים
להצלחה בחברה של המאה הנוכחית.יוצאים מהכלל תמיד היו ותמיד יהיו.אסור לבנות עליהם.

44 אני חושבת ששלי דווקא יוצרת הרבה שיתופי פעולה וכרגע המנהיגה הכי שיתופית מכולם  (לת) מאיה
  • 13:18
  • 14.05.12

  •   יופי שאת חושבת. אבל מנהיגות אינה ויקי או קוד פתוח. מנהיג צריך לקבל החלטות בתנאי לחץ, חוסר ודאות, רעש ואינטרסים סותרים פונס הזכרן
    • 15:20
    • 14.05.12

    ובשביל זה צריך ניסיון רב. צריך לעמוד ליד מוקדי קבלת החלטות ולהתנסות בקבלת החלטות.

    ביבי, ברק, מופז, בגין, מרידור - היו שם.
    שלי רק עמדה מאחורי המיקרופון והיא חושבת שהיא יודעת הכל.

    אבל היא לא יודעת כלום.

    ועם ישראל לא יכול להרשות לעצמו אדם חסר ניסיון בתפקיד הובלה.
    ראינו לאן הובילו אותנו פרץ וחלוץ ואולמרט.

45 ''החטא הקדום'' של יחימוביץ ההתרצות כלפי ההתנחלויות (הלא חוקיות בעליל) ומאידך נושאת הדגל לצדק חברתי הצביעות בשיאה חברתי  (לת) יחימוביץ עוד ''זיקית'' בגלריה ארוכה
  • 13:29
  • 14.05.12

46 שלי יחימוביץ' מועמד להצבעה
  • 13:35
  • 14.05.12

נולדתי במחצית הראשונה של המאה הקודמת. אי-אפשר להגיד באופן אוניברסלי שבמאה העשרים האנושות היתה בעלת ערכים.
במאה העשרים ואחת האנושות איבדה כיוון ואיש לא יכול להינבא איך תסתיים המאה הזאת. אבל, כאן, בטריטוריה בקטנה שלנו, היו מעט ערכים, קצת אידאלים, ושאיפה לתקומה לאומית מאוזנת וצודקת. ואז צץ הרעיון של הכלכלה החופשית המשעבדת, בלבוש של דמוקרטיה. גם האידאליסטים שבינינו נפלו לפח הזה ("הפרטה"). ערכים, מוסר, מנהיגות, חזון - הפכו למילות גנאי.
מלחמת ששת הימים פתחה דלת להגשמת הערכים האלה, אבל דלת זו נתרקה מיד. הניצחון היה ניצחון פירוס - עוד נצחון כזה ואבדנו.
המציאות של היום אינה דמוקרטיה במובן הטוב שלה. מי שרואה ב-"קואלציה" הגשמת הדמוקרטיה - רצון העם, חולם בהקיץ. המציאות הזו בנויה על מסד של תככים של פוליטיקאים. לא משנה מה רצה הבוחר - הוא קיבל "קואליציה".
במציאות של היום אם נשארו לך מעט ערכים עליך להישאר נאמן להם. יהיה הרוב בכנסת כאשר יהיה, בין כה וכה פתק ההצבעה שלך לא ישנה זאת. אם תחפש לאן להפנות את הערכים שלך חפש את הנבחרים שנאמנים להם.
אם שלי יחימוביץ' תהיה באפוזיציה ולא תיגרר לקואליציות. אני מצביע בעדה.

47 לא עוד לקקנים לרבנים לא צריך אותם דרושה  (לת) מפלגת שמאל חופשית
  • 13:50
  • 14.05.12

48 דווקא שלי יחימוביץ' היא זאת שיש לה הכי הרבה ניסיון פוליטי בקידום מהלכים וחוקים, והיא עושה את זה ביחד עם ח"כים מהימין ומהשמאל עוקב אחריה
  • 14:41
  • 14.05.12

דווקא היא שעובדת בצורה שיתופית שהיא bi-partisan כמו שאובמה נהג לאורך הקריירה שלו לעשות, מראה יכולת ניהולית ממש גבוהה.

להעביר 40 חוקים בשש שנים מראה יכולת קידום מהלכים - איזה עוד פוליטיקאי הצליח לעשות את זה?

אחת הסיבות המרכזיות שיחימוביץ' מצליחה, זה שהיא מוכנה לשתף עוד ח"כים ושרים בקידום הרעיונות שלה, עד למימושם.
לכן על החוקים שלה היא דואגת לא להיות חתומה לבד, ונותנת קרדיט לח"כים נוספים, מהימין ומהשמאל.
לכן היא גם זוכה להערכה חוצה מחנות בקרב הפוליטיקאים.
זו תרבות אירגונית ופוליטית שחסרה לנו מאוד בישראל.
מקווה שהשיטה השיתופית הזאת תאומץ ע"י פוליטיקאים נוספים שהרבה מהם רגילים לעבוד לבדם ורק עבור עצמם, ולא עבור רעיון.

49 הקבינט של שלי שומרת חוק
  • 14:54
  • 14.05.12

אבינרי צודק. שלי- הסכיתי ושימעי. תמני ממשלת צללים.
תפסי פיקוד.

50 פרופ' אבינרי נכבדי! אתה כמובן צודק אבל למה לנו לקונן על מה שאין בקנקן של יחימוביץ'? הבה נסתכל במה שכבר יש בו: חנפנות לחרדים ולמתנחבלים. בקיצור: כל מה שהיה אופייני לראשי מפלגת העבודה מאז היווסדה ב-1968 כשאחד מראשי מפלגת העבודה בעבר (רמז: הראשון והיחידי עד כה שהעז להוסיף את שמו לשם המפלגה בבחירות של 1992) סטה מחנפנות זו שהיתה יסוד מוסד בהתנהלותה של הנהגת מפלגת העבודה ונר לרגליה - הוא שילם בחייו. במלים אחרות: יחימוביץ.' פשוט ממשיכה במסורת קודמיה וכנראה שהדבר הולם את אופייה ואת תכונותיה האישיות. לו היתה לה באמת "משנה סוציאל-דמוקרטית" אמיתית (שלא לדבר על "סדורה") - הדעת נותנת שהיא לא היתה מצטרפת למפלגת ה"חצי תה חצי קפה" הנצחית ועוד פחותים מזה היו סיכוייה לעמוד בראשה.........  (לת) ערן ארגוב
  • 15:02
  • 14.05.12

51 זה מתאים גם לזהבה גלאון ולמרץ.. עצותמצוינות.כדאי לשלי וזהבה להאזין להן.  (לת) מגיב
  • 15:19
  • 14.05.12

52 כעוזב העבודה לא השתכנעתי שצריך לחזור אליה מאז ששלי בראש.1. מעמעמת מסרים עמי
  • 15:50
  • 14.05.12

בעיקר מעמעמת בתחום השלום והכיבוש.2. החינוך לא בראש מעיניה 3. היא הודיעה מפורשות שתצטרף לביבי, על סמך מה?4. תמיכתה בראש ההסתדרות מבשרת רעות,5.רווחה לא תהיה כאן כל עוד כספים הולכים להתנחלויות.
6. בעבודה יש הרבה אנשי ימין.

53 שלי יודעת להקשיב? לא בטוח.  (לת) ישראל
  • 15:51
  • 14.05.12

54 נתתת עצות חכמות לכל השמאל,  (לת) מגיב
  • 15:52
  • 14.05.12

55 שלי נראית לי נעולה רק על האגנדה שלה. יהיה קשה להזיז אותה ואת מפלגתה.  (לת) מרים
  • 15:57
  • 14.05.12

56 אתה מאמין ששלי תחלק סמכויות נרחבות? אני לא מאמין.  (לת) דן
  • 15:58
  • 14.05.12

57 חינוך התחום שהיה חזק למרץ ולעבודה נדחק לקרן זוית.  (לת) מגיב
  • 15:59
  • 14.05.12

58 הפרימדונה שלי יחימוביץ תעשה זאת? מסופקני.  (לת) יואל
  • 16:00
  • 14.05.12

59 העבודה איננה שמאל. תפנימו.  (לת) יעל
  • 16:00
  • 14.05.12

60 שלי לא מסוגלת ליישם את העצות המצוינות שלך. העבודה שלה והיא נוטים לימין. זה כשלונם.  (לת) אבי
  • 16:07
  • 14.05.12

61 זה מתאים למנהיג שלא מעמעם את מסריו. לא שלי.  (לת) חושב
  • 16:08
  • 14.05.12

62 שלי לא תסכים שמומחים ייצגו אותה.  (לת) יונה
  • 16:40
  • 14.05.12

63 שכחו לספר לך מר אבינרי על הנמר וחברבורותיו או ה"כושי" וצבע עורטו. יחימוביץ היא ה"כושי" באימרה. אין יש מאין. מה שאתה רואה זה מה שיש, ומפלגת העבודה הולכת פייפן.  (לת) יריב א.
  • 16:54
  • 14.05.12

64 שלי יחימוביץ ראש הממשלה זה חחח או אמא'לה תבחרו <> >< תודה!I  (לת) בן גוריון ירחם
  • 17:34
  • 14.05.12

65 לאבינרי- שנאתך לשלי מכשילה את תבונתך. שחרר! מייק פלג
  • 17:55
  • 14.05.12

אבינרי המתוק. שנאתך את שלי ידועה ומוכרת. מדי פעם אתה חפש לך איך להכנס בה והפעם בחרת בליל של מלל סתם להסוות את כוונתך. בחרת לדמות אותה ליאיר לפיד, זה שמדלג מעל כל מיני מכשולים (בגרות, צבא, תאר ראשון ושני, חבר כנסת כשהוא מכח ההרגל רוצה להיות מיד שר). שלי בניגוד לבנו של טומי (חברה הטוב) איננה מדלגת ואיננה מקפצת מעל תפקידי תשתית (הייתה חברת כנסת פעילה וחרוצה לכל הדעות).

66 תפקידה של מפלגת העבודה להציב אלטרנטיבה כלכלית חברתית וזה מה שהיא עושה להאשים את מדינת ישראל בכיבוש ובכול בעיות המזרח התיכון בשביל זה יש את מרץ . העבודה צריכה להיות מפלגת מרכז שמאל כמו שהיתה בקום המדינה .  (לת) יוני
  • 18:09
  • 14.05.12

67 שלי יחימוביץ לא ראויה לעמוד בראש האופוזיציה. אין לה שום משנה מדינית ואין לה שום הבעת עמדה בענין המתנחלים בענין פלשטינאים ובעצם רק משנה חברתית. בארץ שלנו זה לא מספיק  (לת) מירה
  • 18:28
  • 14.05.12

68 האם לבגין היה נסיון קודם כראש ממשלה צריך לב וראש ואת זה יש לשלי בשפע  (לת) דוידה
  • 19:11
  • 14.05.12

69 עצה טובה ובהירה הלוואי שתאומץ  (לת) שאול
  • 20:26
  • 14.05.12

70 שלי מסוגרת בד אמותיה, ומתנהגת כפרימדונה אני ואפסי.  (לת) יאיר
  • 21:07
  • 14.05.12

71 כל כך צודק. אם מפלגת העבודה היא אופוזיציה עליה להציב חלופה ממשית ולא רק התנגדויות לנתניהו. עמית
  • 00:12
  • 15.05.12

המאמר הזה צודק מאין כמוהו. מרגע שיחימוביץ' היא ראש האופוזיציה הרי שהיא אינה יכולה להסתפק בלדבר על עניינים אידיאולוגים מופשטים ולהתעמת עם נתניהו. עליה להציג חלופות מעשיות במגוון תחומים הנוגעים לניהול המדינה.
החלופות צריכות להיות מבוססות על ידע והתמחות בתחומים הרלוונטים מהאנשים המובילים בישראל בתחומים אלו.
רק אז יוכל הציבור להוכח שהצבעה עבור מפלגת העבודה אינה רק הצבעה על דרך אידאולוגית אלא גם הצבעה עבור תוכנית מעשית שמגשימה דרך זו.

72 סבורני כי עצם העובדה שמאמר שכזה מעורר תשומת לב כה רבה, תגובות עסיסיות שכבר מזמן לא ראיתי כאן, מוכיחה כי שלי נמצאת כבר על המסלול הנכון, היא מרתקת ומושכת תשומת לב חיובית בכל מצב ובכל מקום, וכיון שכך סיכוייה גדולים לנצח!  (לת) שלי שלך שלי שלי
  • 13:58
  • 16.05.12

73 לך מר אבנרי, אתה חושב חיובית, הצטרף לעבודה ותתחיל לעבוד!!!  (לת) גדי מהתנועה
  • 00:12
  • 17.05.12

74 לכל התוקפים את פרופ' אבנרי אחד
  • 18:41
  • 17.05.12

העצה של פרופ' אבנרי נכונה מאד. הוא מכוונת לשלי יחימוביץ, משום שהפרופ' רוצה בהצלחת העבודה בבחירות. דבריו אינם דבר אוייב אלא דברי אוהב. חבל שלא כולם הבינו את דבריו ברוח זו.
איני מתפלא שמגיבים שמתנגדים לרעיונות הסוציאל דמוקרטיים של שלי יחימוביץ', תוקפים את המאמר.
אגב, השקפת עולמי הכלכלית היא "ליברליזם ומדיניות רווחה", כך שאיני מתלהב מעליית כוחה של העבודה "הסוציאלסטית" ( מאד) של "יחימוביץ'" ,( שהיא שונה לגמרי מהעבודה בראשות ברק). אך אני משבח מאמר ראוי.

75 מה שנכון  (לת) אילן חטאב
  • 00:17
  • 18.05.12

76 יכימוביץ-מדינית גרופי של נתניהו, כלכלית הפטרון של הוועדים החזקיםו  (לת) ע.חיימי
  • 10:54
  • 21.05.12

פרוייקטים מיוחדים