המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

יום הנקם ושילם הפלסטיני

במקומות רבים בעולם ציינו ב-9 במאי את כניעת גרמניה במלחמת העולם השנייה. באותו יום ביכו במאורגן אלפי ניאו-נאצים את "יום האסון". בארצם, בוודאי בעולם, הם מיעוט מנודה. הרוב המוחלט תופש את התקופה כליקוי מאורות, טירוף של מנהיגיהם, מלומדיהם ומצביאיהם, שגרמו להשמדה, למסעות כיבוש והכנעת עמים. אלה הלקחים שרוב הגרמנים והעמים ששיתפו פעולה עמם מפיקים מ"יום האסון".

רק עם אחד, ששלח את גייסותיו לסיוע למעשי הנאצים, אינו מביע חרטה. להיפך: הוא מייחד את 15 במאי - יום פלישת הצבאות הערביים למדינת ישראל שזה עתה הוכרז עליה - לבכי ומספד על כשלון מזימתם.

לא על חטא תוקפנותם מצטערים הערבים, כי אם על כך שלא עלה בידם להשלים את מה שהותיר אשמדאי. שלא כמו הגרמנים, הם אינם מתביישים ברצחנות של אבותיהם; הם מתביישים בחולשתם, בחוסר יכולתם לבצע את המשימה.

אזרחי ישראל הערבים לא הביעו מעולם צער על שאבותיהם רצחו עשרות יהודים בבתי המלאכה במפרץ חיפה, רצחו את מגיני גוש עציון לאחר שנכנעו, טבחו 79 רופאים ואחיות בשיירת "הדסה", רצחו את אנשי הל"ה והתעללו בגופותיהם. בכתביהם אין כל הבעת צער על האירועים הרצחניים הללו ורבים אחרים. הצער הוא על כישלון מאמציהם לחולל לכל היהודים את מה שחוללו למיעוטם.

שום מנהיג, היסטוריון, פילוסוף או איש דת ערבי לא קם לומר לבני עמו - כפי שעשו אנשי רוח גרמנים, פולנים, הולנדים (וגם יהודים בהקשר הפלסטיני) - לעשות חשבון נפש. לשנות את הנרטיב השקרי המוטף במסגדים ונלמד בבתי הספר הערביים, ובמימון מדינת ישראל, על כך ש"האסון" נבע ממזימה יהודית, במימון ובעידוד הקולוניאליזם המערבי.

איש מהם אינו מצביע על שייח אמין אל חוסייני כאיש דמים, שבנוסף למעשי הטבח שבוצעו בפקודתו במאורעות תרצ"ו-תרצ"ט, התגייס למאמצי היטלר בקידום הפתרון הסופי ואף שלח בריגדת לוחמים לסייע במאמץ.

שמות המנהיגים האירופים שהצטרפו להיטלר היו למשל ולשנינה בקרב עמיהם. המופתי, לעומתם, היה לגיבור לאומי פלסטיני. קריאות "איטבח אל יהוד" מבית מדרשו נשמעות ברחוב הפלסטיני והערבי מאז ועד היום וממשיכות לשלהב המונים.

זהו הזיכרון. זוהי הנכבה. פרופסורים באוניברסיטת תל אביב (וגם נשיא האוניברסיטה העברית) צידדו בציונה בקמפוסים.

משמעות קריאת הקרב "בדם ואש נפדה אותך פלסטין", הנצרחת בקמפוסים ישראליים בשעת הנפת דגלי פלסטין, היא המשך קו השנאה של המופתי וממשיכיו. וחלק ממחנה השלום הישראלי, למרבה הפרדוקס (אך לא ההפתעה), משתף פעולה בעידוד הקו.

לא מסרים של פיוס יש בטקסי הנכבה, באוניברסיטאות ומחוצה להן, כי אם ליבוי התקווה, שקרב ובא יום הנקם ושילם: היהודים האכולים רגשות אשם הולכים ומאבדים את האמונה בצדקת דרכם. ואז, כשיתנוונו מנגנוני הרצון הלאומי, יתחיל המצעד לפדות את פלסטין.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גנב  (לת) אזרח
  • 04:06
  • 17.05.12

02 אולי תגיד שהפלסטינים אשמים בשואה וזהו.  (לת) גיחי
  • 04:50
  • 17.05.12

03 יש גם אפשרות להכיר את ההיסטוריה, לציין את האסון, ולא להזדהות עם תוקפנות? מיקי
  • 05:43
  • 17.05.12

יש אמת במאמר, אבל המסקנה שגויה. הכחשת ההיסטוריה והשתקתה לא משרתות אותנו. ציון הנכבה אינו הבעיה - הלוחמנות שעדיין קיימת היא הבעיה, ואין לערבב בין השתיים.
מה בעצם אומר לנו הראל? הוא אומר לנו שצדק ואמת הם מותרות. שאסור לנו לראות ולציין את הנכבה כפי שהיא היתה, כי זה עלול לפגוע בנחישות שלנו להיאבק. האמת היא הפוכה. מי שתחושת הצדק שלו נשענת על הכחשת המציאות, תחושת הצדק שלו סדוקה מבפנים וכל הזמן זקוקה להתבצרות ולהשתקת הזולת. מי שמכיר את המציאות כפי שהיא, לא ילך שולל אחרי טענות דמגוגיות כאילו הנכבה שוללת את זכותם של הישראלים היום למדינה. ויפים דבריו של אלתרמן, בהקשר דומה:

ומלחמת העם שעמדה לבלי חת
מול שבעת הגייסות
של מלכי המזרח,
לא תיחת גם מפני "אל תגידו בגת..."
היא איננה פחדנית כדי כך!

04 israel red eagle
  • 05:49
  • 17.05.12

once in a while i agree with you
micha

05 ברור שכל המזדהים עם השאיפות הערביות לחיסולנו, יפתחו עכשיו במתקפת לעג וביזוי כלפי כותב המאמר הזה , בשלל שהמאמר מבטא שביעות רצון מכשלון המאמץ הכלל ערבי לחסל אותנו.  (לת) נורית מור - הרצליה פיתוח
  • 05:49
  • 17.05.12

06 הלאומנות הפלסטינית בשיתוף השמאל הישראלי אכן מפגינים קירבה רעיונית לנאצים ולא מהיום. בושה שזה קורה בישראל. כשראיתי אותם מצולמים לטלוויזיה הרגשתי צורך עז להקיא. באמת. אז הקאתי.  (לת) גוגו
  • 06:09
  • 17.05.12

07 שוטה, הפלשתינאים לא עשו לנו מה שהנאצים עשו לנו, כמעט הייתי אומר להיפך.  (לת) שפתי כהן
  • 06:12
  • 17.05.12

  •   ערביי ארץ ישראל סייעו לנאצים . חאג' אמין אל חוסייני היה ידיד היטלר והמריץ אותו להשמיד את יהודי הונגריה.  (לת) חושב וכותב
    • 14:05
    • 17.05.12

  •   הם רצו אבל לא הצליחו.  (לת) גדעון אמיר
    • 15:13
    • 17.05.12

  •   הפלשתינים ניסו אבל לא הצליחו.  (לת) דני
    • 15:16
    • 17.05.12

  •   היטלר לא היה זקוק להמרצה מאף אחד בשביל להשמיד יהודים. הערבים של ארץ ישראל לא סייעו לנאצים ולא יכלו לסייע להם כיוון שהיו חלשים מאד, כמו היום. מי שסייע לגרמנים בעקיפין היתה מחתרת לח"י שלחמה בבריטים בזמן מלחמת העולם השנייה ובכך ריתקה לארץ ישראל וחות בריטיים שיכלו להילחם בגרמנים באירופה.  (לת) אור
    • 23:17
    • 17.05.12

08 Bravo  (לת) Herbert Samuel
  • 06:16
  • 17.05.12

  •   תפסיק להביא את "השעיר לעזאזל" - אף אחד לא זוכר את המופתי חוץ מהימין הלאומני הישראלי.  (לת) משה רבנו
    • 16:32
    • 17.05.12

09 תסירה ?! אדר
  • 06:20
  • 17.05.12

איך זה מתיישב "באותו יום ביכו במאורגן אלפי ניאו-נאצים את "יום האסון". בארצם,"
יחד עם "רק עם אחד, ששלח את גייסותיו לסיוע למעשי הנאצים, אינו מביע חרטה."

10 קטן,קטן קטןקטן .אלו מידותי של הראל ככותב. סיכסוך שורשי מקבל רק את הגוון הרציחתי.מלחמות חירות אכזריות, חושש להגיד לא הכרחיות!!.אין סיבה ,ולו אחת,שנכדתו של מחמד קאסים מסאברין ליד עמיקם לא תבכה את אסון משפחתה,על אובדן נחלת אבות.ואתה הראל, סלפן היסטורי סידרתי(הדגשים על פרטים אלו והתעלמות מוחלטת מאחרים פירושו שקר- גס גדול)בינתיים אנשיך הם שהשתמשו ברצח(אחד ראש ממשלה הספיק להם)כדי לקדם מטרותיהם-רציחות נוספות תיהנה באם תדרשנה על פי תפיסתכם את עתיד הארץ! ואפילו אתה יודע זאת !ועדיין יש המשמיצים את עיתון הארץ על "מגמותיו השמאליות" ואז יש פתחון פה ימני(אתה נציגם)כדי לאזן למרות שרמתם ירודה עד כדי גיחוך  (לת) מודד גבהים !
  • 06:20
  • 17.05.12

  •   נכדתו של מחמד קאסים (אין לה שם? זה בגלל שהיא אישה מוסלמית, אז לתת לה שם זה מוגזם?) יכולה לבכות על האסון, שנגרם באשמת מנהיגי עמה, והיא יכולה לבכות גם על אובדן נחלת אבות, אם כי אף-אחד לא מפריע לה לדרוש את נחלת אבותיה שבחצי-האי ערב. הסכסוך מטבעו צבוע בגוון מלחמתי, כי הערבים הגיעו לפה כתוצאה מכיבוש. אי-אפשר להתכחש לעובדות רק כי לנכדה חסרת-השם של קאסים זה לא נוח.  (לת) ל.
    • 10:56
    • 17.05.12

  •   כנראה שעיני שטוח מצח כמוך מי שמציג את האמת הוא סלפן  (לת) לננס מודד הגבהים
    • 11:00
    • 17.05.12

  •   איזה נחלת אבות בחצי-האי ערב. הערבים חיים בכל המדינות שבין המפרץ הפרסי לאוקיינוס האטלנטי. אם היא מפלסטין נחלת האבות שלה היא כאן.  (לת) אור
    • 18:21
    • 17.05.12

  •   שמה של הנכדה לא מוזכר משום שהוא לא רלוונטי-באם אשם בסבא זה גם לא רלוונוי-כאבם וסבלם של בני אדם לא קשור לצדק זה הוא אחר-קרוב לליבך התאבד- תשב שבעה עליו גם באם בחר זאת מרצונו.מותר לה לבכות לא טענתי שנחזירה!!,אבל להגיע להסכמה על עתיד אחר(העבר נעשה ולשנתו לא ניתן)שיהיה טוב לכולם ,רק על ידי כיבוד הדדי של אובדנו של הזולת.חצי האי ערב לא מעיניה של הנכדה!יהודים שומרי מצוות בחרו את מולדתם באמריקה השופעת מתוך בחירה !!יש גם לנו לאן ללכת!!!!!בחרת לגור פה וגם היא-תתבגרו ותסדרו-את הרשלה לייבוביץ מקנדה אתה לא כל כך מענין-עובדה מצערת! את העובדת אתה מכחיש וישראל הראל אלוף בהם  (לת) מודד גבהים
    • 19:53
    • 17.05.12

11 הפלסטינים אשמים בנכבה, אבל ישראלי
  • 06:27
  • 17.05.12

האפליה המתמשכת של אזרחי ישראל הערבים והכיבוש המתמשך שישראל הראל תומך בו הם הגורמים העיקריים להתחזקות תודעת הנכבה בקרב הפלסטינים. לפני שלשוים שנה התופעה לא הייתה קיימת או שהייתה חלשה מאד.
במציאות שונה ספק אם הנכבה הייתה זוכה לרנסנס כזה.
כל מיעוט או עם מדוכא זקוק לסמלים כדי להתלכד ולהרגיש רלוונטי להיסטוריה. בחירת הפלסטינים בנכבה היא מובנת במציאות הקשה בה הם נתונים. אני לא מצדיק אותם, אבל מבין את מקור התופעה.
ספק אם ישראל הראל מסוגל להבין. בטוח שהוא אינו רוצה להבין את חלקו וחלק חבריו בעידוד תודעת הנכבה בקרב הפלסטינים.

  •   אין שום "אבל"-עד שאין הסכם שלום כולל העולם הוא שחור-לבן...  (לת) רוסי מוישלה
    • 11:15
    • 17.05.12

  •   ב"מציאות הקשה בה הם נתונים"? הסתובבת לאחרונה בכפרים ערבים בישראל? elis
    • 15:48
    • 17.05.12

    עם מדוכא? על-מה אתה מדבר, אנחנו גזענים גם כלפי עצמנו (ראה אתיופים, מרוקאים, עובדים זרים וכ"ו) וכל אחד שונא את השני (המזרחים את האשכנזים ולהיפך). לפחות אנחנו לא הורגים אחד את השני, כמו ש"המדוכאים" שלך עושים ועשו לנו השכם והערב.
    לפני שלשים שנה השמאל ההזוי הישראלי לא היה קיים מכיון שאפילו השמאל דאז לא היה בור וזכר היטב את מה שקרה כאן ב-100 שנים האחרונות. הבעייה של הדור העכשווי, במיוחד בשמאל ההזוי (מה שנותר ממנו) היא בורות משוועת ביחס למה שקרה כאן.

  •   אתה כנראה בצד השחור  (לת) ישראלי
    • 16:00
    • 17.05.12

12 חד צדדי אבל נכון  (לת) גלגל
  • 06:46
  • 17.05.12

13 גנבה משה רון
  • 07:01
  • 17.05.12

נו אז מה? מותר לגנוב? לא תגנוב זה לא בבחינת מי שגנבת ממנו זה מבחינת עצמך.

  •   נכון מאוד-לערבים לא מותר לגנוב.  (לת) רוסי מוישלה
    • 11:12
    • 17.05.12

  •   משה רון צודק 100% , צריך לשים סוף לכל הגניבות החקלאיות והאחרות שהערבים0 גונבים בלי הפב\סק. זה שזה חלק מהתרבות שלהם זה בכלל לא צידוק. לחסל את זה באגרוף ברזל.  (לת) חושב וכותב
    • 17:24
    • 17.05.12

14 זאת אחת הסיבות שעלינו לספח את שטחי B ו - C לאלתר, ולהציע לערביי שטח A התחלה חדשה: אזרחות ירדנית עם תושבות ישראלית מוגבלת. האזרחות הירדנית תגן עליהם מפני עריצות הרוב היהודי, והתושבות הישראלית תבטיח העברת מסרים של חינוך להומניזם, ליברליות, דמוקרטיה וחיים לצד יהודי ארץ ישראל. סלקו את המלך מעמאן ותנוה לפלסטינים! הגיע הזמן לשינוי אמיתי.  (לת) אינפיניטי
  • 07:01
  • 17.05.12

15 הראל כרגיל מספר לנו רק חצי אמת. הוא לא מזכיר ולו ברמז מה קרה מספר ימים לפני טבח 79 רופאים ואחיות בשיירת "הדסה" והוא גם לא מזכיר שגם הלח"י הציע לשתף פעולה עם הנאצים נגד הבריטים.  (לת) קסנדרה
  • 07:03
  • 17.05.12

  •   מעניין למה גם אתה לא מזכיר אפילו ברמז. אולי כי אין מה? רק מות מעוות יכול להשוות בין שיתוף פעולה נגד הבריטים לשיתוף פעולה לחיסול היהודים  (לת) יגאל
    • 15:55
    • 17.05.12

  •   שנאת דם מוסלימית פרמיטיבית, אבל זה לא מפתיע.  (לת) שי
    • 17:18
    • 17.05.12

  •   כיוון שקסנדר שגה כשלא הזכיר מה קרה מספר ימים לפני טבח אנשי הדסה אני אעשה זאת: ארבעה ימים לפני כן התרחש טבח דיר יאסין.  (לת) אור
    • 23:24
    • 17.05.12

16 תודה לישראל הראל שמזכיר לנו את יום הנכבה כדי שנזכיר לו ולשכמותו שהוא וחבריו כפו על מדינת ישראל להיות מדינה כובשת שוש
  • 07:07
  • 17.05.12

המדינה היחידה במערב המתימרת להיות המדינה הדמוקרטית היחידה אינה אלא מדינה כובשת שולאחרונה הפכה למדינה גזענית מוצהרת, מי שיקשיב לבכירים והתייחסותם לפליטים ולסודנים יוכל בקלות להרגיש שגרמניה של שנות השלושים זה כאן ועכשו

  •   שוש, מה לקחת הבוקר? נכון, הדמוקרטיה כאן לא מושלמת - איציק
    • 10:42
    • 17.05.12

    אבל את מעדיפה את סוריה? או את שלטון החמאס בעזה? ואת לא שמעת את אבו מאזן מודיע בגלוי שכאשר תקום ה"מדינה הפלסטינית" לא יוכל אף יהודי לגור בה? זו, כמובן, לא גזענות... לא פלא שאת וכמותך מיעוט שבמיעוט.

17 טור פשוט מצוין,חבל שאין עוד מספיק אנשים שבאמת יודעים היסטוריה יויו
  • 07:09
  • 17.05.12

רק בישראל יכולים אנשים להזדהות עם אנשים שרצו ועדיין רוצים להשמיד אותם.

18 כל מילה בסלע.אבל מעודדים לרצח יש להעמיד לדין קרן
  • 07:19
  • 17.05.12

סייעני האוייב שמסייעים לערבים הרצחנים צריכים לעמוד לדין באשמת הסתה לרצח ועידוד לרצח. ועדיין לא דיברנו על סעיף 99 לחוק העונשין תשל״ז המדבר על סייעני אוייב בשעת מלחמה.

19 היטלר לא רצה יהודים הפלסטינים לא רצו להיזרק מבתיהם אריק
  • 07:21
  • 17.05.12

שמיר וחוסייני שיתפו פעולה עם הנאצים נגד הבריטים כל אחד מהאינטרס שלו. שארית הפליטה משואת אירופה נוצלה בכדי לרשת וליישם את תורת הגזע שפשעה בהם, צחוק הגורל.

20 נו באמת, אילן
  • 07:31
  • 17.05.12

עד כמה אפשר להפוך את המנצחים לקורבנות? כדאי שהראל יזכר בכמה מחקרים, שהוא בוודאי קרא אודות פשעי מלחמה של ישראלים במלחמת 48. ומתי היו בפעם האחרונה אלה שהם ניצנים של פיוס מצד הישראלים, או ממחנהו של הראל.

21 הם ימשיכו כך,תהיה להם נאכבה 2 גדולה מקודמתה,זו כרוניקה של צד שלא מכבד ומכיר בלאום של האחר.  (לת) אלי בובליל ר"ג
  • 07:43
  • 17.05.12

22 רשימה מושלמת.  (לת) יוסי
  • 07:43
  • 17.05.12

23 תודה על המאמר המצוין, משהו צריך להאיר את האמת.  (לת) דן
  • 07:46
  • 17.05.12

24 זה כמו להגיד שיום הזיכרון לחללי צהל לא לגיטימי כי אנחנו חירחרנו את רוב המלחמות  (לת) בילבאו
  • 07:48
  • 17.05.12

25 מאמר שכולו הפחדה, ושימוש בטכניקה הידועה בשם "השעיר לעזאזל", ז"א המופתי. תאמין לי, אף אחד לו זוכר אותו היום חוץ מהלאומנים הימניים היהודים.  (לת) משה רבנו
  • 07:50
  • 17.05.12

26 ועל חרבך תחייה לנצח נצחים בעזרת השפ יתברך  (לת) פלץ
  • 07:52
  • 17.05.12

27 כל צד זוכר רק את מה שעשו לו ערן ברין
  • 07:54
  • 17.05.12

גם אתה מתעלם מהרג מכוון של ערבים בשוק בחיפה, ביפו, ירושלים ועוד. שלא לדבר על טבח בלוד, בירושלים ועוד במלחמת השחרור. הבעיה היא שאתה מנצל את השנאה כדי לדחות כל פתרון, שבעיניך הוא לא רצוי, זאת אומרת כל פיתרון.

28 בגלל אנשים שכמותך, מקופחים מקפחים- ישראל חיה על חרבה,לא למדה כלום מהשואה וסיכוייה לשרוד-עלובים. מי שמחפש באחר רק את הרע לקיומו, אין לו סיכוי. הפלסטינים אינה טלית שכולה תכלת, גם להם חלק במצב הנוכחי. אבל בין זה לבין התמונה המסולפת שאתה מביא- כדרכו של הימין לעוות היסטוריה, יש הבדל.  (לת) שומר חוק
  • 07:56
  • 17.05.12

29 בגלל אנשים שכמותך, מקופחים מקפחים- ישראל חיה על חרבה,לא למדה כלום מהשואה וסיכוייה לשרוד-עלובים. מי שמחפש באחר רק את הרע לקיומו, אין לו סיכוי. הפלסטינים אינה טלית שכולה תכלת, גם להם חלק במצב הנוכחי. אבל בין זה לבין התמונה המסולפת שאתה מביא- כדרכו של הימין לעוות היסטוריה, יש הבדל.  (לת) שומר חוק
  • 07:57
  • 17.05.12

  •   ישראל חיה על חרבה לא בגלל תוקפנות הצד השני??? מפר חוק
    • 10:47
    • 17.05.12

    מי שמעוות את ההיסטוריה זה סמולן כמוך, שלא מוכן לקבל עובדות שהכות מציין. "שומר חוק", מה קרה? הל"ה לא נטבחו וגופותיהם לא הושחתו? שיירת "הדסה" להר הצופים עברה את שייח ג'ראח בשלום? איפה כאן "תמונה מסולפת"? יפה שאתה מציין ש"הפלסטינאים אינם טלית שכולה תכלת". כמה נדיב מצידך.

30 קול של אור ותבונה בין בליל השנאה העצמית הרווחת במדיה זו  (לת) מנחם
  • 08:09
  • 17.05.12

31 נניח לרגע שהערבים היו מנצחים ב"מלחמת הג'יהאד" ( 48) ומקימים בשיך מוניס את אוניברסיטת הג'יהאד. האם היו מרשים לסטודנטים באוניברסיטה לארגן יום נכבה לציון צער על היהודים שהובסו והושמדו הושמדו במלחמה ההיא?  (לת) דינה כ.
  • 08:15
  • 17.05.12

32 עיתון הארץ נותן לאמת להיאמר הרואה אשת הנולד
  • 08:15
  • 17.05.12

חן חן, יישר כוח, תבוא עליך ברכה. היסטוריה בלי שכתוב ובלי היסוס ובלי להתבייש. סוף סוף עיתון הארץ נתן למישהו לספר את האמת.

33 מאמר מאוזן להפליא מתן
  • 08:21
  • 17.05.12

ישראל הראל כותב נכון. הדבר הכי הזוי הוא שהפלשתינים (שזהותם הלאומית עוצבה רק בחמישים השנים האחרונות) שכל כך שואפים להתקבל באו״ם כחברה מן המניין לא היו מסוגלים לקבל החלטה של האו״ם, לא של המערב והקולוניאליזם, החלטה שהתקבלה ב 1947 על חלוקת הארץ לשתי מדינות. כל כך הרבה סבל יכול היה להימנע מכולנו אילו באותם ימים ״העם הפלשתיני״ היה יוצא לרחובות לחגוג את עתידם כמונו ואת הזכות שניתנה להם להקים מדינה משל עצמם ועם הזהות שהם כל כך חפצים בה. עיוות ההיסטוריה הוא דבר שלא מקובל עליי.

34 צריך להבהיר לערבים שהנכבה עלולה לחזור אם ימשיכו בקיצונות  (לת) לזכור ולהזכיר
  • 08:24
  • 17.05.12

35 "המנהיגים האירופים שהצטרפו להיטלר היו למשל ולשנינה בקרב עמיהם" בן גוריון
  • 08:26
  • 17.05.12

"המנהיגים האירופים שהצטרפו להיטלר היו למשל ולשנינה בקרב עמיהם"

אני לא יודע בנוגע לשאר המאמר, אבל הצהרה זאת אינה נכונה כלל.
מנהיגים רבים באירופה שתמכו בנאצים נשארו פופולריים עד היום הזה, לדוגמא באוקראינה, רומניה, הונגריה, ביילורוסיה, לטביה, ולא חסרות עוד הרבה דוגמאות.

36 כל מילה בסלע. מה היא אם כן מחלת הנפש שגורמת להזדהות עם האויב הרצחני והשקרן? דוד
  • 08:28
  • 17.05.12

באונ' ת"א יש יום זכרון נוגה לרוצחים שפלים ושקרנים, צאצאי המופתי המשת"פ של היטלר. ובעיתון הזה מתבטים אנשים בעד ממציאי ה"נכבה". היום כולם יודעים שזו המצאה חדשה. אך אם זה יימשך, בעוד שנים זה יהפוך ל"אמת הסטורית", בדיוק כמו האמת על הסוס המכונף שהגיע באישון לילה לעורוות שלמה...

37 ואת הצפוי לנו אם נהיה חלשים, ע"ע סוריה.  (לת) א.
  • 08:29
  • 17.05.12

38 מזעזע חושי הארכי
  • 08:31
  • 17.05.12

לא שאני ימני קיצוני. ממש ההיפך . אבל כשאני שומע על ציון יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב אני שואל את עצמי האם יש משהו במים שחדר האוכל של הפרופסורים שגורם להם לאבד כל שיקול דעת והגיון. מה זה? שנאה עצמית ?
שלא תבינו, אני בעד להחזיר את השטחים ולהגיע להסדר סביר אבל ברור לי שזה לא יקרה כי אין אם מי לדבר בצד השני ומבחינתם הקו שהם נוקטים עכשיו הוא המוצלח ביותר עבורם כי הם מנצחים במלחמת התשה בגלותם את החולשה הגדולה ביותר שלנו " מהרסיך ומחריביך ממך יצאו"

39 ישר כוח ישראל הראל,האמת חייבת להאמר ברורות,בדייקנות, באומץ ! וילי
  • 08:41
  • 17.05.12

אני רק יכול להוסיף נקודה קטנה ומשמעותית מאוד:
עם פלסטיני הוא פיקציה! לא היה מעולם ואין כיום.
זאת המצאה שכל תפקידה הוא לנגח את העם היהודי במולדתו.
הנה כאן עדותו של "חובב ציון מושבע"-עזמי בשארה.

http://www.youtube.com/watch?v=Hk_ctGPcPWk

40 מן הראוי שישראל תממן טיקסי אבל להשתתפות בצער על תבוסת גרמניה הנאצית גיחי גיכי
  • 08:44
  • 17.05.12

כל המרבה הרי זה משובח.

41 מאמר מדוייק ,לא מתלהם אבל בהחלט צריך לעורר מחשבות בקרב כמה חובב
  • 08:44
  • 17.05.12

"אידיוטים מועילים" בפקולטות למדעי החרטא..

42 מסכים! ארועי הנכבה הם ליבוי השנאה. אין בהם שמץ של חרטה על מה שעוללו הערבים ליהודים.  (לת) דני
  • 08:46
  • 17.05.12

43 עמידה בתוקף על משוואה שעל תוקפנות רצחנית משלמים בנכבה, היא הסיכוי היחיד לשלום. אם תושבי פלסטין שממזרח לירדן הקוראים לביטול הסכם השלום, יבינו שמקרה שיפתחו במלמה, תהיה נכבה גם בבשן ובגלעד-יש סיכוי סביר שיחשבו פעמים לפני שיפתחו במלחמה. לעומת זאת משוואת "שטחים תמורת שלום" היא סוג של ביטוח לתוקפן, אם התקפנות תצליח אזי הרוויח, אם התוקפנות לא תצליח, יקבל חזרה את השטחים שאיבד במלחמה תמורת נייר וכך לא הפסיד דבר.  (לת) נכבה זה אחלה-ע"י תורת המשחקים
  • 08:46
  • 17.05.12

44 מאמר מוצדק מאין כמותו  (לת) אסף
  • 08:55
  • 17.05.12

45 עדרים-עדרים של מתעבי עצמם, מלחכים בשדות החיים רוש ולענה, עד כי תש כוחם מלהילחם את מלחמת הקיום והם מלפפים עצמם בקורים של מוות.  (לת) ג. רויטל
  • 08:57
  • 17.05.12

46 מתפלא שהעיתון הזה איפשר לך לכתוב את האמת בנושא הסכסוך  (לת) שלמה גרינברג
  • 08:59
  • 17.05.12

  •   כל פעם שימני כותב בהארץ באים מגיבים ימנים ו"מתפלאים" גם זו השמצה קבועה
    • 20:39
    • 17.05.12

    כל המתפלאים איכשהו לא הצליחו לשים לב שישראל הראל, משה ארנס, וקרני אלדד הם כותבים חוזרים בעמודי הדעות. מה לעשות? זה באמת עיתון פלורליסטי.

47 מתברר שהנכבה הייתה בכלל פוגרום אנטישמי הראל שוב האיר את עינינו
  • 09:02
  • 17.05.12

ושצבא ערבי ענק ("גייסות") לחם לצידם של הנאצים. אז האמת היא שצבא כזה היה למעשה על הנייר בלבד (נכון שמוסלמים בוסנים לחמו עם הנאצים אבל הם היו עושים זאת גם בלי עזרת המופתי) והאמת היא שמבעלי בריתם המובסים של הנאצים, הפלסטינים , שהיו אולי בעלי ברית אבל לא ממש אפקטיביים, הם היחידים שנותרו לא ריבוניים.

48 תיכף מקהלת המגיבים של ה-NIF 'הקרן-לישראל-חדשה' תכנס לפעולת השמצה על האיש ולא על מה שהוא כתב כאן. כי לזה אין להם תשובה...אז כמו בולשביקים אדוקים הם יעברו למתקפה כמגננה הטובה ביותר ...  (לת) אבי.ש
  • 09:06
  • 17.05.12

49 לפלסטינים לא היו ב1948 גייסות אלא לכל היותר כנופיות או מיליציות. הנכבה, האסון, עליו הם מתאבלים אינו הכישלון להשמיד את היהודים אלא החורבן שבא עליהם כשברחו או גורשו מבתיהם. מאדמתם ומכפריהם ועריהם והפכו לפליטים.  (לת) אור
  • 09:07
  • 17.05.12

  •   לא היו פלסטינים בשנת 48, אלא ערבים. רק מליציות, נכון, של רוצחים מתועבים שבגללם היו צריכים לברוח. אגב, גם צהל היה מליציות עד 48, ואז הפך לאירגון אחוד.  (לת) אלברט
    • 09:44
    • 17.05.12

  •   צבאות ערב פלשו, לא כנופיות, כולל כאלה שאין להם גבול משותף.  (לת) מאיר שרמן
    • 10:04
    • 17.05.12

  •   אז איך אתה מסביר אור התמים את קריאותיהם ביום הנכבה 'ברוח ודם נפדיכ יה פלשתין' ? אההה אתה לא מבין ערבית ? נתרגם חינם און-דה-האוז כדברי הגשש 'בדם וברוח נפדה אותך פלשתין' .... נו עכשיו זה מספיק ברור גם לך ? הבעיה שלך אור היא שאתה ושכמותך חושבים בתמימות שמושגים טריוויאלים בחברה ישראלית/מערבית פתוחה קיימים גם בחברה הערבית הרצחנית כלפי אנשים מתוכה שמעזים לסטות מהאג'נדה המוכתבת ע"י ראשי המסגדים...  (לת) א.ש
    • 10:06
    • 17.05.12

  •   אבחנה נחמדה מאוד. אז הניאו-נאצים לא מתאבלים על אבדן הרייך אלא רק על החורבן שבא אחריו.  (לת) לחושך
    • 11:04
    • 17.05.12

  •   האמנם?? על צבא השחרור של קאוקג'י שמעת פעם? GREEN
    • 11:10
    • 17.05.12

    על פלישת צבאות ערב לא"י ב1948 ,על מתנדבי "האחים המוסלמים" ,על המשת"פ של הפלסטינים עם מדינות ערב לחיסול המדינה היהודית הצעירה? עיין קצת בספרות/וויקיפדיה והרחב את ידיעותיך לפני שאתה מפרסם תגובתך .

50 אבל זאת בדיוק הבעיה, השמאל הפו"צ חבר לאויב הרצחני שלנו, זה שהיה בן בריתם של הנאצים במלחמת העולם השניה. עתה צפה נא לאלה שיצרחו עליך "פאשיסט" בגרון ניחר וניכר, באתנן של מדינות זרות עויינות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:11
  • 17.05.12

  •   גם הפאשיסטים בשנות השלושים כינו את מתנגדיהם הפוליטיים בוגדים במדינה.....  (לת) איציק
    • 16:42
    • 17.05.12

  •   האצ"ל הם אלה שפנו ב-1941 לגרמנים בבקשה לשתף פעולה. איציק המרכז
    • 02:25
    • 18.05.12

    שת"פ עם הגרמנים - מתוך ספרו של יהושע פורת "ממהומות למרידה-התנועה הלאומית הערבית הפלסטינית 1939-1929", הוצאת עם עובד (תל-אביב), 1978, עמ` 344 בהערת שוליים מס` 118:

    " אנשי לח"י, שנודעו אז בשמם הראשון `אצ"ל בישראל`. הללו לא זו בלבד שהטיפו להלחם בבריטניה בעיצומה של המלחמה, אלא אף סברו שעל הישוב היהודי בארץ ישראל להגיע להסכם עם גרמניה הנאצית בדבר כינון חזית משותפת נגד בריטניה. חזית זו לא נועדה להיות פוליטית בלבד. אנשי לח"י האמינו, שיש מקום להסכם אידיאולוגי בינם לבין הנאצים. בינואר 1941 הם שלחו שנים מאנשיהם לביירות כדי ליצור שם קשר עם הנציגות הגרמנית בועדת שביתת-הנשק הגרמנית-צרפתית. לאחר שנוצר המגע הם מסרו לנציגים הגרמנים תזכיר שכותרתו היתה:...

    `קווי יסוד של הצעת האצ"ל בפלשתינה [הכוונה ללח"י] בנוגע לפתרון השאלה היהודית באירופה וההשתתפות הפעילה של האצ"ל בפלשתינה במלחמה לצדה של גרמניה.` יסודות התזכיר היו: 1. תיתכן שותפות אינטרסים בין מגמות הסדר החדש באירופה לפי התפיסה הגרמנית לבין השאיפות הלאומיות האמתיות של העם היהודי המיוצג על ידי האצ"ל בפלשתינה; 2. ייתכן שיתוף פעולה בין גרמניה החדשה לבין העבריות הלאומית-העממית המתחדשת; 3. הקמת מדינת היהודים ההיסטורית על יסוד לאומי וטוטליטרי, הקשורה ביחסי ברית עם הרייך הגרמני, תואמת את ענין שמירתן וחיזוקן של עמדות הכוח הגרמניות במזרח הקרוב. (המסמך הזה צורף לדוח השגרירות הגרמנית באנקרה מס 41\15, 18.1.41, וצילומו מצוי בארכיון יד ושם, ירושלים. נוסחו פורסם בפעם הראשונה בלשונו הגרמנית כנספח 11 בספרו של ד` ישראלי, הרייך הגרמני וארץ ישראל)".

  •   בשנת 1941, נציג הלח"י נפתלי לובנצ'יק נשלח לביירות, שם נפגש עם נציג השלטון הנאצי ורנר אוטו פון-הנטיג ומסר הצעה בעל פה בשם הלח"י בו הציע "לקחת חלק פעיל במלחמה לצד גרמניה" לא לשכוח
    • 02:29
    • 18.05.12

    בסוף שנת 1940, נציג הלח"י נפתלי לובנצ'יק נשלח לביירות, שם נפגש עם נציג השלטון הנאצי ורנר אוטו פון-הנטיג ומסר הצעה בעל פה בשם הלח"י בו הציע "לקחת חלק פעיל במלחמה לצד גרמניה" בתמורה לסיוע גרמני בהעלאת יהודים לארץ ישראל. פון-הנטיג העביר את המכתב לשגרירות הגרמנית באנקרה, אך לא ידוע על תשובה רשמית למכתב מצד גרמניה. אנשי הלח"י ניסו ליצור קשר עם הגרמנים בשנית בדצמבר 1941, אך ללא הצלחה.

51 בעיניהם הם הקורבן! אם הם רוצחים או יוצאים למלחמה יש להם סיבה. איך אתה מצפה שיקום מישהו מהם ויבקש סליחה כאשר הסולחה בעניין זה לא תגיע לפני משא ומתן שיתן להם התמורה שהם מבקשים?  (לת) הגזמת. זו חברה ערבית.
  • 09:12
  • 17.05.12

52 בחייך עודד מ
  • 09:20
  • 17.05.12

אתה יכול לבקר את חוסר הביקורת עצמית הפלסטינית ולהתנגד לחגיגות הנכבה כמה שאתה רוצה אבל להכניס את עניין היטלר ומלחה"ע לעניין זוהי דמגוגיה צרופה.

  •   מה, המופתי לא עודד את היטלר? זו לא עובדה היסטורית? איציק א.
    • 10:55
    • 17.05.12

    זה מראה על רצף האידיאולוגיה האנטי יהודית של ערביי ארץ ישראל, ולכן בכלל לא דמגוגיה.

  •   באותה מידה אפשר לומר שהלח"י שיתף פעולה עם הנאצים. הוא הרי הציע שת"פ עימם.....  (לת) איציק
    • 16:44
    • 17.05.12

53 למה אתה ממשיך להתלהם? סטודנט ערבי
  • 09:23
  • 17.05.12

הטקס באוניברסיטת תל אביב היה אלטרנטיבי, ללא דגלים, ללא פלסטין, ואפילו עם תפילת יזכור, וכל זה כדי לרצות זבי חוטם כמוך ובכל זאת אתה עדיין לא מרוצה.

54 נארטיב!! זה הכול נארטיב נעם
  • 09:25
  • 17.05.12

ונחתם הדיון. התעמקות בנושא איננה נצרכת עוד.

55 כל עוד מתכחשים הפלסטינים לנסיון השמדת העם ב48 מודרניסט
  • 09:42
  • 17.05.12

בהנהגת קציני ס.ס. ובסיוע צבאות פולשים - אנו בזים להם ולאסונם. הכל ברור? תודה.

56 ישראל הראל הפסיכופט ממשיך להפיץ את השקרים שלו. אין דבר כזה "בדם ואש נפדה את פלסטין" בערבית. יש "ברוח ובדם נשחרר את פלסטין" הרוח והדם הם פלסטינים, לא יהודים.  (לת) "בדם ואש נפדה את פלסטין" זה האתוס הציוני, לא?
  • 09:43
  • 17.05.12

  •   מי אתה? אולי לפחות תזדהה? איציק א.
    • 10:59
    • 17.05.12

    אז הראל טעה בתרגום . זה הופך אותו לפסיכופאט? "ברוח ובדם נפדה את פלסטין" זה האתוס של הערבים? באמת הכרזה הומניסטית לעילא.

  •   אנחנו לא מנסים ללמוד בעל פה את הסיסמאות הבוטות שלכם. העושר הסמנטי של השפה הערבית אינו מפצה על דלות המסר ואחידותו המשמימה. לא מתאים לך? תמיד (או בעצם רק בינתיים) יש את אוניברסיטת דמשק.  (לת) get a life
    • 11:00
    • 17.05.12

57 זה בדיוק העניין - צריך שלב של פיוס לפני שיוכלו לעשות את חשבון הנפש שהם צריכים הדאגן
  • 09:49
  • 17.05.12

הערבים במדינה אכן צריכים לעשות חשבון נפש על מה שעשו אבותיהם. אבל זה לא יכול להתרחש כל זמן שהם מרגישים מושפלים ע"י המדינה. אותם אנשי רוח פולנים שקראו לחשבון נפש עשו זאת ממצב של חופש ולא של דיכוי. תאר לך שגרמניה היתה על היום תחת כיבוש של בעלות הברית - לא היה אף גרמני קם וקורא לחשבון נפש.

58 מתן רשות/זכות לצאצאיו הרוחניים של המופתי אל חוסייני ימ"ש,להביע את "תיסכוליהם על תבוסתם",הוא פאשלה שלנו.לא מדובר כאן בזכות הביטוי,מדובר בערך,והערך הזה בעיניהם הוא שלנו היהודים-אין כאן זכות קיום,והעובדה שאנו בכל זאת כאן-זה "נכבה" בעיניהם סמי מפ"ת
  • 09:54
  • 17.05.12

.

59 ומתי People
  • 10:07
  • 17.05.12

היהודים הצטערו על זה שרצחו ערבים?

60 מה שהיה היה. עכשיו צריך להתרכז במה שיהיה. אחד שמביט קדימה
  • 10:08
  • 17.05.12

עד מתי, הו שרוליק, תספר לנו מה היה? אולי תגיד לנו סוף סוף מה יהיה? מה אתה מציע לעשות עם "הבעיה הפלסטינית"?

61 טקסט דוחה ממש, בעיקר כי הוא מדויק..  (לת) אניאסי
  • 10:15
  • 17.05.12

62 עוד אחד שאומר שכל הערבים אותו דבר. יש כאלה ויש גם אחרים Reuven Holzer
  • 10:23
  • 17.05.12

כאלה שכל בני משפחתם עברו מעבר לגבול ולא יכלו לשוב. אלה שאיבדו את בתיהם ושדותיהם ואלה שאיבדו קרובים ויקירים בקרבות מלחמת העצמאות שלנו.
את הגלגל אין להשיב. אבל יש גם אלה שחרב עליהם עולמם והם רוצים לבטא את זה.
אז בוא נישאל שאלה אחרת. אם הערבים כאלה נוראים למה מר הראל מתעקש לעשות איתם מדינה אחת ? ולמה מר הראל טוען שליהודים יש זכות לשוב לחברון ולירושלים ולערבים אסור לחזור לרמלה עכו ויפו ? העיקרון של החזרת רכוש חל רק על יהודים ? ואם זה ככה באמת למה שהערבים לא יראו בזה אסון ? מר הראל , במקומם , מה היה אומר ?
מה שיש כאן זה סתם הסתה נגד הערבים באשר הם ערבים. יש כאלה ויש כאלה לא כולם אותו דבר.

63 צביעות והסתרת עובדות פריץ היקה
  • 10:29
  • 17.05.12

הכותב מתעלם ממעשי טבח שעשו יהודים לפני האירועים שאותם הוא מזכיר: הטבח בבלד א-שייך שרבים מתושביו עבדו בבתי הזקוק ושעד לטבח בכפרם עבדו בשלום עם היהודים. הטבח בדיר יאסין קדם להתקפה על שיירת הדסה ולכן הצבא האנגלי נמנע אז להגן עליה..
תפסת העולם של הראל ושותפיו בממשלה (כולל ראש הממשלה) ובהתנחליות מונעת כל אפשרות של שלום עם הפלסטינים ,כי היא תפישת העולם של הכל שלנו. . ציר הזמן הקובע :ב' בנובמבר 1917 אז מעצמה אימפריאליסטית שכבשה את האיזור מאימפריה ה עותומנית תנה ל תנועה הציונית את מה שמכונה הצהרת בלפור המאפשר את ,,הקמת בית לאומי ליהודים בפלסטינה'' היהודים אז היו פחות מ10% מתושבי הארץ ברובם חרדים שהתנגדו לציונות. וכמובן בלי לשאול לדעתם או לקבל הסכמתם של הרוב הפלסטיני-לא יהודי. מבחינתם נעשה להם עוול ולמעשה שלמו מחיר על דברים שלא הם עשו. עד הקמת הציונות המדינית. היו היהודים בסטטוס של קהילה דתית מוגנת ולא היו נגדם כל מעשי הטבח של אירופה הנוצרית לדורותיה. אאין להראל להלין אלא עליו וחביריו בלבד.

  •   אתה לא באמת פריץ תקוה
    • 11:32
    • 17.05.12

    אתה כנראה לא באמת פריץ אלא משהו יותר מזרח תיכוני.זה נכון שהרבה מהיהודים שחיו בתקופה ההיא כבר לא איתנו ולא יכולים להזם את סילופיך,אך לטובת הצעירים של ימינו שחשופים למתקפת הפרופוגנדה הנה תיקון קטן: "עבדו בשלום עם היהודים" היה למעשה ירי על רכבים עד כדי שיתוק התחבורה,וסיוע לכנופיות ערביות ורצח יהודים פה ושם. "הטבח בכפרם" היה פעולת תגמול על רצח פראי של עובדים יהודים בבתי הזיקוק. גם למגננה כנגד הירי הפרוע של הפלסטינאים על חיילי צהל בתגובה לחפירות במנהרת הכותל כולל ירי על פצוע שניסו לחלצו קראו הפלסטינאים "טבח". מי ייתן ומתקפת הדלגיטימציה שלך ושל חבריך תיכשל ונזכה סוף סוף לחיות כאן בלי פחד.
    ולישראל הראל - יישר כוח המשך לעמוד על המשמר אנו זקויקים לרבים כמוך

64 אולי הערבים אשמים בנכבה, אולי יהודים אשמים שהתפזרו בעולם ונחשפו לשואה ופרעות במקום לשבת בארץ ולשמור על מולדתם!!!  (לת) אילת
  • 10:46
  • 17.05.12

65 מאז שהקולוניאליזם הציוני השתלט על ארצם נלחמים הפלסוינים מלחמת השרדות ועל כך הם צריכים להתנצל  (לת) צבוע
  • 11:01
  • 17.05.12

66 דיקאן אוניברסיטת ת"א הוכיח שגם פרופסור יכול להיות כסיל גמור . למה שהערבים אריה
  • 11:32
  • 17.05.12

המכנים עצמם פלשתינאים יפסיקו ממלחמתם אם הם מקבלים עידוד מיהודים.

67 אני ממש לא אוהב את ישראל הראל, אבל מעניין
  • 11:38
  • 17.05.12

אם מנסים להתגבר על הנימה הפשיסטית, הלאומנית, הפופוליסטית, מדבריו. אם מנסים להתעלם מהדרך בה הוא תמיד רואה רק צד אחד, במקרה הצד שלו. זה לא שאין אמת בדבריו. ללא שום קשר לדרך בה אנחנו התנהלנו בעשרות השנים האחרונות, ההיסטוריה הפלסטינית הקצרה היא לא דבר שהפלסטינים אמורים להתגאות בו - מהאלימות בימי הקמת המדינה ועד היום. וזה לא נראה שיש איזשהו ויכוח פנים פלסטיני בנושא.

  •   אין בניהם ויקוח על זה שמדינה יהודית זה לא הם אריק
    • 14:39
    • 17.05.12

    מדינה יהודית זה גירוש הערבים הם לא סבלניים לרעיון הזה. איך אמר מופז לחברי מרכז הליכוד, בית לא עוזבים ולמחרת עבר לקדימה, אז הפלסטינים גורשו מבתיהם בחקיקה שמונעת מהם עד היום לשוב לבתיהם כפי שרצו בסיום הלחימה.

68 התרבות הערבית היא תרבות מפגרת המקדשת את הרצח. זו הסיבה לכך שהערבים לא מצליחים לממש את הפוטנציאל הכלכלי שהזדמן לידיהם.  (לת) רונן
  • 11:40
  • 17.05.12

  •   שם ראשי כי אתה חסר השכלה לחלוטין-טיבם של יהודים לא מוצלחים להתלות בחבריהם המוכשרים כדי להנות מצילם.ראשית תממש את שלך (באם יש?)  (לת) עוסק בגנטיקה
    • 12:52
    • 17.05.12

69 רוח רעה באקדמיה אברהם מורן
  • 11:53
  • 17.05.12

מתוך בערות או טיפשות או מתוך רצון להיתחנף לדעת קהל ערבית ובכך להיראות נאור האקדמיה בארץ עושה נזק .כאילו אין לנו מספיק שונאים מבחוץ.

70 A very powerful article Yoram
  • 11:57
  • 17.05.12

This is a very poweful and true article. The poet Nathan Alterman, a labor intellectual just like Berl Katzenlson, recognized that the main danger to the Jew in Israel is the loss in the belief in the justice of the Zionistic enterprise.

A second Jewish characteristic is the intra-Jewish strife sometime to the point of real hatred. This is why the zealots burned the cereal stores prepared in Jerusalem, when the Romans put on the siege. And the Jews could not cooperate in Warsaw Gehtto. All the technological and economic success of Israel can disappear in a sudden event because of intra-Jewish strife.

71 "ישראל במקום ה-3 ברשימת המשפיעות לרעה על העולם" (היום בחדשות), אבל ללא ספק העולם טועה וישראל צודק. ולמה הוא צודק? כנסו לגלות את שתי התשובות האפשריות שהן זהות למעשה. יודה עמסגולה גזענולה חרבונשטורם.
  • 12:02
  • 17.05.12

1. כי ככה
2. כי הוא יהודי אז הוא צודק

  •   ושונאים יהודים בעולם זוכר שואה מה זה אומר?  (לת) נעמה
    • 15:13
    • 17.05.12

  •   אני שונא יהודים זוכר שואה ועוד איך זוכר. מייטק פודולסקי
    • 16:53
    • 17.05.12

    "...במרכזו של "הנאום הסודי" הידוע שנשא היטלר לפני אנשי ה- SS ‏באוגוסט 1939 ,זמן קצר לפני הפלישה לפולין, הפלישה שהיתה עתידה להעמיד תחת שלטונו, זו הפעם הראשונה, מיליוני יהודים:

    "עצמתנו טמונה במהירות שלנו ובאכזריות שלנו. ג'ינגיס חאן גרם למותם של מיליוני נשים וילדים, כרצונו, ובלב שמח. ההיסטוריה רואה בו רק בונה מדינה גדול. לפיכך, בינתיים שלחתי מזרחה רק את יחידות 'גולגולת המת' שלי, עם פקודה להרוג ללא רחמים וללא חמלה את כל הגברים, הנשים והילדים בני הגזע הפולני, או ממוצא פולני. רק בצורה כזאת נוכל לזכות במרחב החיוני הדרוש לנו..." (היטלר – מסע אל שורשי הרשע, רון רוזנבאום, עמ' 183)

  •   מעניין, נמצאה ההוכחה לכך שהיטלר נתן הוראה מפורשת להשמדת עם. אבל מה רבה האכזבה. ההוראה המפורשת הייתה להשמיד את העם הפולני. בעניין שואה (לתגובת מייטק םודולסקי)
    • 20:54
    • 17.05.12

    באסה.

72 אפילו אם אתה צודק-אין לך זכות להטיף מוסר, כל עוד אתה ממשיך להתנחל בשטחי אחרים ולהגביר שנאה ואיבה בין העמים  (לת) הקול השפוי
  • 12:02
  • 17.05.12

  •   איך קבעת שהמתנחלים מתנחלים "בשטחי אחרים"? יצחק
    • 13:21
    • 17.05.12

    יו"ש לא שייכים לאף מדינה, כולל מדינה פלסטינית שעוד לא קמה, והערבים לא זקוקים להתנחלויות כדי לשנוא אותנו - את זה הם עשו כבר לפני החלטת החלוקה של האו"ם והקמת המדינה. אז ביזו זכות אתה קורא לעצמך "הקול השפוי"?

73 די לבכיינות ודמגוגיה של שני הצדדים  (לת) רחמן חיים
  • 12:29
  • 17.05.12

74 לכל התוקפים ההזויים התוקפים את ישראל הראל אבקש להזכיר שתי עובדות האחת היא משה בודק
  • 12:36
  • 17.05.12

כי מאז שנת 1860 עת יצאו יהודי ירושלים מהחומות הם מנהל נגדנו מלחמת השמד או כפי שאמר פרופ' שבח וייס 'רצח עם - אחד אחד'. כי לדידם אפילו יהודי אחד בארץ ישראל הוא בחזקת פולש לארץ ישראל שלדידם היא אדמת הקדש מוסלמי.
עובדה שניה, ביפו גרו זה מול זה רוקח יהודי וספר ערבי. יום יום היה הרוקח מתגלח אצל הספר. יום לאחר הכרזת האו'מ על שתי מדינות הגיע הרוקח אל הספר והתישב על הכסא. לפתע נשמעו מבחוץ צעקות של מפגינים ערביים 'אדבח אל יהוד'. יצא הספר החוצה וכשחזר שחט את שנכנו הרוקח הוציא גופתו החוצה ואז התעללו בה המפגינים

75 הנצחון על גרמניה הנאצית הוא נצחון הרוח ההומניסטית, איך זה קשור לסבל הפלשתיני ? אריק
  • 12:38
  • 17.05.12

הם צריכים לפנות את בתיהם למען הציונים שהחליטו לדרוש ריבונות אחרי 2000 שנה של געגוע ? וזו סיבה לטעון כי הם התוקפנים ולהרוג בהם ? איך תימרן עצמו העם היהודי למצב בו מעשיו הם זוועות ?

  •   צריכים לפנות את בתיהם? קודם להקמת המדינה האדמות נקנו בכסף מלא. יותר ממלא. האפנדים הפקיעו מחירים, ודרשו סכומים דימיוניים. הכל שולם, רק כדי לקבל את הקרקע. ואז הערבים פתחו במלחמה. הם הפסידו, ועם ההפסד בא גם הפסד השטח. מי שלא רוצה להפסיד, שלא יפתח במלחמות.  (לת) ל.
    • 16:40
    • 17.05.12

76 על ישראל השפויה לדכא את יצר ההתאבדות של הסמול.  (לת) כל מילה בסלע
  • 12:52
  • 17.05.12

77 "שום מנהיג, היסטוריון, פילוסוף או איש דת ערבי לא קם לומר לבני עמו - כפי שעשו אנשי רוח גרמנים, פולנים, הולנדים (וגם יהודים בהקשר הפלסטיני) " שוב מתהדר נוצות לא לו?
  • 13:18
  • 17.05.12

אופס, ברח לו. בין העמים שמכים על חטא על פשעיהם הוסיף את היהודים השמאלנים. כלומר הכרה באסון שקרה לאחר כוללת בתוכה את הנכבה. מזכיר את ההתהדרות הימנית המזויפת בדמוקרטיה הישראלית, בזכויות הנשים וההומואים ושלטון החוק במדינה כשהיחידים שנאבקים על זה הם "התל אביבים המפונקים".

זה שהערבים לא הפנימו את חטאיהם, לא אומר שאנחנו צריכים להדחיק את חטאינו. וזה שאין זכויות אזרח במדינות ערב, לא אומר שצריך להשתיק קולות פה (אף פעם לא הבנתי את המשפט המוזר "תשתוק כי בסוריה אם היית מדבר כך היו תולים אותך".

באופן אישי, לא אכפת לי הנכבה. אבל אני מכיר בעובדה שאנשים תמימים, זקנים, נשים וילדים גורשו או ברחו מביתם ללא יכולת לחזור. ואני מבין את כאבם. בלי להתחרט.

78 אתה ישראל הראל וחבריך המתנחלים טוענים שדין שיח מוניס כדין בית אל ובכך עוזרים מאד לתעמולה הערבית  (לת) קאטו
  • 14:14
  • 17.05.12

79 דמגוגיה טהורה!  (לת) דור
  • 15:31
  • 17.05.12

80 ואם הם לא יציינו את יום הנכבה, תפסיק להיות גנב אדמות? כנראה שלא.  (לת) ועל זה בדיוק הדיון
  • 17:17
  • 17.05.12

81 "בדם ואש יהודה נפלה..."; "בדם וביזע נקים לנו גזע"; "אל נקמות יהוה..." הגר
  • 18:06
  • 17.05.12

הייתי ממשיכה את כותרי, אין זאת אלא שלא המקום (ולא הטעם הטוב) סובלים את שלל הציטטות והמיתוסים "המכוננים". לא בידי המון משולהב בהפגנה, כי-אם מספר הספרים, מארגון השומר ועוד עשרות נכסי צאן ברזל של הנראטיב הציוני.

כידוע, ההיסטוריה על דרך הנצחתה, היא הנרטיב ה"מנצח". לא יפלא איפוא מדוע קבע וולטר (Voltaire) ש-:
"History is the lie commonly agreed upon".

פחדו מעצם תפלצת מעשי ידיו של המנשל, הורג ומתנחל הראל וחבר מרצחיו-מתנחליו ובעיקר חששו מפני כל נרטיב אחר יכול להיות מובן ואף מתורץ בבושתם מחשיפת פשעיהם באמצעות הסיפר השונה, זהו של האחר, סיפורו של הקורבן המנושל שעל אדמתו יושב זר ואת כרמו עושקים הראל וחבריו לאולפנת הכיבוש, גירוש, רצח-גניבה והתנחלות ברחבי פלשתין הכבושה. מה שקשה להלום הוא את האטימות והעיוורון נוכח כאבו של האחר - אפילו אויב הוא. על אחת כמה וכמה שתושבי לג'ין, אמעאוס, מארג' אבו עאמר, דוימה, מג'דל וכל אחד מנופי המקום שמשמרים בעצם מראם ועיצובם (משוכת הצבר, תל חורבות המסגד) - למרות תעשיית ההכחשה - את טרגדיית תבנית נוף מולדתנו הפלשתינית-ישראלית, אינם אוייבים כי אם אחינו למקום ולתבנית שמעצבת את יישותנו כישראלים. לא בכדי מתעקשת עמותת "אלעד" לפתח "ארכיאולוגיה" בשירות אידאולוגיה וגג משופע רעפים לכל חלחולתאל ושבות זיבתיה הזויית פטריות (רב) קוק. לא מקרה הוא שהשופט (magistrate) המדכא ומענה, גיבור Waiting for the Barbarians לקוציי (J.M. Coetzee) הוא ארכיאולוג אובססיבי. לא סתם כך התעמק מישל פוקו (M. Foucault) במעברו מ"גניאולוגיה" ל"ארכיאולוגיה" (של הידע, למשל) לאורך עבודותיו המאוחרות ועוד.

דברי הבלע של איש קולניית כרם נבות מסילווד ועד עין יברוד ("עפרה" בלשון ארס הנחש הכובש-מנשל-מתנחל)  מבקשים להחניק ולהשתיק גם את הצעקה, גם את הכאב, אף את הזכרון.

כנגד השתקה זו בדיוק מצווה עלינו לזכור ולהזכיר לבנינו ובני בתונו את יציאת-גירוש תושבי לוד, רמלה וכל יתר הפליטים שגורשו ונושלו מנחלתם ההיסטורית באישון ליל אחד נורא ואכזר, בידי כובש אכזר ונורא לא פחות. ההשוואה הנואלת לגרמניה כמוה כילד הלא-מתבגר בנימין ואביו בן ציון המנוח, נתניהו שכמו קמו לתחיה ויצאו מוכי אינסומניה בדמותו של "אהרון" מספרו של דוד גרוסמן (ספר הדקדוק הפנימי) אשר מוצא לחרדתו "נאצים" בכל אשר יפנה.

את הנכבה נמשיך לנצור בלבנו. את כאב אחינו הפלשתיני נמשיך לחלוק ולכאוב. אנו איננו מפחדים. לנו לא דרוש נרטיב מנצח. בעבורנו קיים ציווי אלוהי: "האמת והשלום אהבו". בעבורנו הזכרון לא יהיה כמאמרו של ניטשה:
" “I did this,” says my memory. “I cannot have done this,” says my pride, remaining inexorable. Eventually, my memory yields." (F. Nietzsche, Beyond Good and Evil)

בעבור מי שנברא בצלם ושרעו חביב עליו כמותה אין קונפליקט בין זכרון למוסר. בעבור מי ששואף לתקן את פגעי ופשעי האתמול אין הכרח בהכחשה ובהסתרה. כן בדוימה, דיר יאסין, כפר קאסם, כפר כנא נעשו נבלות בדיוק כמו בדרזדן או סרבניצה. צו הקיום וצו החיים  (conatus essendi כלשונו של לוינס [E. Lévinas בעקבות שפינוזה]) מצווים עלינו: "לא עוד!". צו המוסר ההיסטורי מצווה עלינו ובני הדורות אחרינו, "נזכור" ולעולם לא לשכוח. שליחותנו המוסרית מצווה עלינו אגב ההכרה באסון האחר לעשות כל שלאל ידנו לתקון את פשעי העבר ולהבטיח שעל חורבות "עפרה" ועל עפרה חורבנה החרוך יעשה ויכון צדק עם תושבי יברוד, סילוואד, ביתוניה ושאר קורבנות פלסתין הכבושה, אך גם עם תושבי מנשיה, מג'דל וכל יתר הפליטים שגירשנו מעל אדמתם ועל נישולם מבתיהם וזהותם בנינו את חיינו.

82 ואיזו מילות פיוס וחרטה באו מצד הציונים בדיוק? הצלול
  • 18:22
  • 17.05.12

מתי בדיוק התחרטה ישראל על גירוש (או הברחה או עידוד לעזיבה, זה באמת לא ממש משנה) של כמיליון פלסטינאים מעל אדמתם? מתי הביעה ישראל צער על הטבח בדיר יאסין? בחירבת חיזעה? ודיבורים של ראש ממשלה לשעבר (שדווקא חתר לשלום אבל נרצח ומפלגתו שוחרת השלום הודחה זמן קצר לאחר מכן מהשלטון ע"י הציבור הישראלי תאב השלום) על "הלוואי שעזה תטבע בים" לא מבטאים ראיית עולם של חלק גדול מהציבור בישראל? כמה צביעות וחד צדדיות ואגוצנטריות יש במאמר הפתטי הזה?

83 "בדם ואש יהודה נפלה..."; "בדם וביזע נקים לנו גזע"; "אל נקמות יהוה..." הגר
  • 18:55
  • 17.05.12

הייתי ממשיכה את כותרי, אין זאת אלא שלא המקום (ולא הטעם הטוב) סובלים את שלל הציטטות והמיתוסים "המכוננים". לא בידי המון משולהב בהפגנה, כי-אם מספר הספרים, מארגון השומר ועוד עשרות נכסי צאן ברזל של הנראטיב הציוני.

כידוע, ההיסטוריה על דרך הנצחתה, היא הנרטיב ה"מנצח". לא יפלא איפוא מדוע קבע וולטר (Voltaire) ש-:
"History is the lie commonly agreed upon".

פחדו מעצם תפלצת מעשי ידיו של המנשל, הורג ומתנחל הראל וחבר מרצחיו-מתנחליו ובעיקר חששו מפני כל נרטיב אחר יכול להיות מובן ואף מתורץ בבושתם מחשיפת פשעיהם באמצעות הסיפר השונה, זהו של האחר, סיפורו של הקורבן המנושל שעל אדמתו יושב זר ואת כרמו עושקים הראל וחבריו לאולפנת הכיבוש, גירוש, רצח-גניבה והתנחלות ברחבי פלשתין הכבושה. מה שקשה להלום הוא את האטימות והעיוורון נוכח כאבו של האחר - אפילו אויב הוא. על אחת כמה וכמה שתושבי לג'ין, אמעאוס, מארג' אבו עאמר, דוימה, מג'דל וכל אחד מנופי המקום שמשמרים בעצם מראם ועיצובם (משוכת הצבר, תל חורבות המסגד) - למרות תעשיית ההכחשה - את טרגדיית תבנית נוף מולדתנו הפלשתינית-ישראלית, אינם אוייבים כי אם אחינו למקום ולתבנית שמעצבת את יישותנו כישראלים. לא בכדי מתעקשת עמותת "אלעד" לפתח "ארכיאולוגיה" בשירות אידאולוגיה וגג משופע רעפים לכל חלחולתאל ושבות זיבתיה הזויית פטריות (רב) קוק. לא מקרה הוא שהשופט (magistrate) המדכא ומענה, גיבור Waiting for the Barbarians לקוציי (J.M. Coetzee) הוא ארכיאולוג אובססיבי. לא סתם כך התעמק מישל פוקו (M. Foucault) במעברו מ"גניאולוגיה" ל"ארכיאולוגיה" (של הידע, למשל) לאורך עבודותיו המאוחרות ועוד.

דברי הבלע של איש קולניית כרם נבות מסילווד ועד עין יברוד ("עפרה" בלשון ארס הנחש הכובש-מנשל-מתנחל)  מבקשים להחניק ולהשתיק גם את הצעקה, גם את הכאב, אף את הזכרון.

כנגד השתקה זו בדיוק מצווה עלינו לזכור ולהזכיר לבנינו ובני בתונו את יציאת-גירוש תושבי לוד, רמלה וכל יתר הפליטים שגורשו ונושלו מנחלתם ההיסטורית באישון ליל אחד נורא ואכזר, בידי כובש אכזר ונורא לא פחות. ההשוואה הנואלת לגרמניה כמוה כילד הלא-מתבגר בנימין ואביו בן ציון המנוח, נתניהו שכמו קמו לתחיה ויצאו מוכי אינסומניה בדמותו של "אהרון" מספרו של דוד גרוסמן (ספר הדקדוק הפנימי) אשר מוצא לחרדתו "נאצים" בכל אשר יפנה.

את הנכבה נמשיך לנצור בלבנו. את כאב אחינו הפלשתיני נמשיך לחלוק ולכאוב. אנו איננו מפחדים. לנו לא דרוש נרטיב מנצח. בעבורנו קיים ציווי אלוהי: "האמת והשלום אהבו". בעבורנו הזכרון לא יהיה כמאמרו של ניטשה:
" “I did this,” says my memory. “I cannot have done this,” says my pride, remaining inexorable. Eventually, my memory yields." (F. Nietzsche, Beyond Good and Evil)

בעבור מי שנברא בצלם ושרעו חביב עליו כמותה אין קונפליקט בין זכרון למוסר. בעבור מי ששואף לתקן את פגעי ופשעי האתמול אין הכרח בהכחשה ובהסתרה. כן בדוימה, דיר יאסין, כפר קאסם, כפר כנא נעשו נבלות בדיוק כמו בדרזדן או סרבניצה. צו הקיום וצו החיים  (conatus essendi כלשונו של לוינס [E. Lévinas בעקבות שפינוזה]) מצווים עלינו: "לא עוד!". צו המוסר ההיסטורי מצווה עלינו ובני הדורות אחרינו, "נזכור" ולעולם לא לשכוח. שליחותנו המוסרית מצווה עלינו אגב ההכרה באסון האחר לעשות כל שלאל ידנו לתקון את פשעי העבר ולהבטיח שעל חורבות "עפרה" ועל עפרה חורבנה החרוך יעשה ויכון צדק עם תושבי יברוד, סילוואד, ביתוניה ושאר קורבנות פלסתין הכבושה, אך גם עם תושבי מנשיה, מג'דל וכל יתר הפליטים שגירשנו מעל אדמתם ועל נישולם מבתיהם וזהותם בנינו את חיינו.

  •   איך את כותבת:"בעבורנו קיים ציווי אלוהי: "האמת והשלום אהבו".אבל לא בשביל היהודים. את כותבת :"אחינו הפלסטינאים"-אבל מי ומה את(אנחנו)?אץ כותבת:""עבור מי ששואף לתקן את פגעי ופשעי האתמול אין הכרח בהכחשה "-אז מדוע את מכחישה את זוועות הצד השני?מה עם זוועת חברון 29'??הפוגרום שהתחיל את המלחמה שנמשכת עד היום  (לת) סתירה מוסרית עמוקה.את לא הגונה כמו שנדמה לך
    • 23:16
    • 17.05.12

  •   כמה מירמור  (לת) אחד העם
    • 00:16
    • 18.05.12

  •   ללקק את האצבעות שעל המקלדת. למה לנו אין לנו טוקבקים של משכילים. למה לנו יש את איציק טריוויה המרכז ולהם יש אינטלקטואלים שיודעים לטעון, שיודעים לנסח תגובה למחבר מאמר? ראוי לקרוא את הדברים גם אם העמדה המובעת בטוקבק רחוקה מעמדתי. ימני מצביע ליברמן
    • 02:16
    • 18.05.12

    סתם... ישר הבנתם שזה לא ימני מצביע ליברמן. נראה לכם שימני ועוד מצביע ליברמן יכתוב על תגובה שמאלנית משפט כמו "ראוי לקרוא את הדברים גם אם העמדה המובעת בטוקבק רחוקה מעמדתי."

  •   כמה דם יהודי וערבי יישפך כדי שתגשימי את תשוקתך לראות את "חורבות "עפרה" ועל עפרה חורבנה החרוך"? איחס את מבחילה בייחוד עם היומרות ההומניסטיות שמכסת צימאון דם אינפנטילי.  (לת) " חורבנה החרוך"?-זה לשרוף גם את הילדים?
    • 19:56
    • 19.05.12

84 אנו מדינה מספיק חזקה כדי למצוא אמפתיה למסכנים, גם אם הם אויבנו  (לת) לא יקרה לנו אסון
  • 20:32
  • 17.05.12

85 העם היהודי הוא עם נודד חוקר היסטוריה
  • 21:13
  • 17.05.12

מאז ומתמיד העם היהודי נדד מארץ זו לארחרת, לפעמים מרצונו ולפעמים לא,אין כל בעיה לרכוש אדמה בצדק ולהתגורר בה בכל מקום בעולם, אבל להקים מדינה על בסיס טיהור אתני זה פשע גדול,ושום דבר לא יכפר עליו.

86 נהנתי מהמאמר השפוי. היוצא מהכלל המוכיח את הכלל.  (לת) חגי
  • 18:02
  • 15.11.12