המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מדינת משטרה

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו אמר בסוף השבוע, שצריך לאפשר ואף לייצר מקומות עבודה למהגרים שנמצאים בישראל, משום שמי שעובד יוכל לשלם בעבור המחיה שלו, בעוד שמי שאינו עובד נדחף לבצע את מה שבמשרד לביטחון פנים מכנים "פשעי הישרדות". הדברים האלה מנוגדים לחלוטין למדיניות הממשלה שמבטא שר הפנים אלי ישי - "עלינו לכלוא את כולם או לגרש את כולם עם מענק עזיבה" - ולעמדת הקואליציה שמבטא ח"כ דני דנון: "מבחינה עקרונית צריך לגרש, להוציא אותם מפה ולא לחשוב איך להשאיר אותם פה".

היפוך תפקידים: מפכ"ל המשטרה, האיש שאמור לדבר את שפת האכיפה בלבד - או לפחות בעיקר - רואה את התמונה הגדולה והמורכבת יותר, את הצדדים האנושיים והתועלתניים של העניין, ואילו אלה שאמורים לראות את התמונה הגדולה, את המכלול, ולחשוב על הפתרון הטוב ביותר לכל הנוגעים בדבר, רואים רק את האופציה הקלגסית, האלימה, הכוחנית. וזאת גם כמובן באמצעות הפיכתה לבעיה ביטחונית, קיומית, המתוארת כמצב חירום - כדברי מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "נאכוף את החוק מול המעסיקים. זו בעיה ביטחונית ואסטרטגית".

כשדנינו אמר שצריך לתת למהגרים ולפליטים רשיונות עבודה, הוא הוסיף שהמשטרה לבדה לא תוכל לפתור את הבעיה. מעניין אם הוא קרא את ספרה של הקרימינולוגית חוקרת המשטרה ד"ר אראלה שדמי, שיצא לאור זה לא כבר, "ארץ מאובטחת". שדמי מכנה את התופעה הזאת "שיטוריזם": לממשלות ישראל, בעידן הניאו-ליברלי, אין עניין במערכות רווחה, חינוך ובריאות, שלשיטתן רק "עולות לנו כסף" ואין בהן תועלת. יש רק צורך באכיפה.

בניגוד לביקורת המקובלת, שלפיה לא הוקצו די משאבים לשיטור, במציאות הוקמו משטרת ההגירה, הרשות לאכיפה ולגבייה, היחידה לאכיפת דיני המקרקעין (במיוחד נגד בדווים), הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, משמר בתי המשפט, יחידת "אתגר" למניעת גניבות רכב, "להב 433" לעיבוי וחיזוק מערך חקירת העבירות החמורות, ויחידת "יהלום" לאירועי סדר. כמו כן הוקמה תחנה חדשה באזור התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, הוקצו מיליוני שקלים לתוכנית "עיר ללא אלימות" ותקני כוח אדם נוספים למשמר הגבול ולמשטרה, והוקמו יחידות אכיפה במשרדי ממשלה.

כך, זה שנים רבות, יש פחות ופחות תקציבים לרווחה, לחינוך ולבריאות (הנפשית והפיסית), וכל בעיה חברתית נזרקת לטיפול המשטרה וזרועותיה. המשטרה נדרשת לטפל בבעיית השתייה והאלימות של בני נוער ובאלימות המינית המחמירה, הסיירת הירוקה נלחמת בבדווים/ות, משטרת ההגירה בעובדות/ים זרים, היס"מ בפליטים, בפלסטינים ובפעילי שמאל, ובאחרונה המשטרה מטפלת גם בניצני ההתעוררות של המחאה החברתית; כל מה שלא נעלם בתום שנה - מועבר לפי ההנחיה לטיפול בכוח על ידי המשטרה.

בתוך כל אלה לא נשאר זמן וכסף לתפקיד הראשוני של המשטרה: הסיור. הפוקנציה הזאת, ששומרת באמת על הביטחון האישי של האזרחיות/ים, מופרטת היום ומועברת לחברות אבטחה - לטובת מי שיש להם/ן כסף לכך. למי שאין - אין.

בהמשך לדברי המפכ"ל, הדבר שמתבקש לעשותו הוא להפסיק את סחר העבדים בעובדות/ים זרים ולאפשר למהגרים ולפליטים לעבוד כאן במקומם. לפי מחקר של ד"ר רבקה רייכמן וד"ר נונה קושנירוביץ', יש בישראל היום כ-75 אלף עובדות ועובדים זרים בהיתר, וכ-14,000 שההיתר שלהן/ם פג. מספר המהגרים והפליטים - לפי נתוני רשות ההגירה - עומד על כ-60 אלף. זה כמעט מתקזז.

אבל ממשלת ישראל מעדיפה להמשיך בהסתגרות מפוחדת ומפחידה, ובסחר בבני אדם. אחרי הכל, מה פתאום להרשות כניסת זרים? אנחנו מרשות רק כניסת זרים שיש בעלי בית שמרוויחים ממנה כסף. על הדרך נותנים עוד קצת כסף לשיטוריזם, שירדפו את השאר. ביטחון אישי? צדק? רווחה? לחברי הממשלה יש המון, תודה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מדינת משטרה ? אדר
  • 04:54
  • 21.05.12

מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה באמת יש משטרה חשאית - משטרה שלא רואים אותה.
גוף רופס לא מקצועי, לא יעיל, מנופח ביחס של קצינים ל"חיילים".
כל המפקחים הכללים של המשטראה בעשרים השנים האחרונות, אולי שלושים היו מעלו בהתפקידם איחלו אף אחד מהם לא היה מוכן לקחת את התפקיד במחאה על ניוון המשטרה אולי ממשלות ישראל היו מבינות את חומרת הבעיה.
אבל הם העדיפו את הכבוד המפוקפק של לשאת התואר נבוב ולסייע בהריסת המשטרה.
אני שוכנע שיש להם המון צידוקים והצדקות אבל זה לא ישנה את העובדה.
אין משטרה !

  •   זה כל העניין - מצמצמים את המשטרה כדי להפריט, וכדי להצדיק חוקים דרקוניים כמו 'חוק המישוש' 'המאגר הביומטרי' והרחבת סמכויות עיקוב אחר האזרח לכל מיני גופים, בגלל ש"המשטרה לא מתפקדת".  (לת) לזה התכוון המשורר
    • 11:44
    • 21.05.12

  •   אבל חקיקה לכל שטות יש ויש א
    • 14:31
    • 21.05.12

    כיום כל אזרח הוא עברין בשנים האחרונות אין אדם במדינה שלא עבר על איזה חוק.

  •   מירב מיכאלי לא מבינה שדווקא השר ישי מדבר בהגיון ומפכ"ל המשטרה מדמיין ומעביר את הטיפול לכל הגופים האחרים, רק לא הוא !!!!!!  (לת) עמיש גל
    • 22:31
    • 21.05.12

  •   מירב מיכאלי לא מבינה שדווקא השר ישי מדבר בהגיון ומפכ"ל המשטרה מדמיין ומעביר את הטיפול לכל הגופים האחרים, רק לא הוא !!!!!!  (לת) עמיש גל
    • 22:34
    • 21.05.12

  •   מירב מיכאלי לא מבינה שדווקא השר ישי מדבר בהגיון ומפכ"ל המשטרה מדמיין ומעביר את הטיפול לכל הגופים האחרים, רק לא הוא !!!!!!  (לת) עמיש גל
    • 22:35
    • 21.05.12

02 תחנות המשטרה מאובטחות ע:י חברות אבטחה פרטיות.  (לת) ציון חורי
  • 05:04
  • 21.05.12

03 מה שאמר המפכ"ל ומה שאמר ישי אינם סותרים זה את זה. צריך לדאוג לסלק אותם מכאן כפי שאמר אלי ישי אבל עד שזה יקרה צריך לדאוג שיוכלו להתקיים בכבוד כפי שאמר המפכ"ל. אגב, בפעם הבאה שתכתבי על המשטרה הלא אנושית בלה,בלה בלה, תזכרי את מה שכתבה אחת מרב מיכאלי על המפכ"ל ועל תפיסת עולמו החברתית.  (לת) ע.ג.
  • 06:42
  • 21.05.12

04 גם מדינת משטרה, אך העיקר מדינת חלם Eddie Shor
  • 06:52
  • 21.05.12

נזכרתי באירועי לוד לפני כשנה כאשר עקומת מעשי רצח נסקה אל על וכמו צבוע (תרתי משמע) הופיע ביבי, עינטז, פיזר שקרים ביד נדיבה והבעיה בעינה עומדת. מה שצד את עיני- זאת העובדה שבמהלך הביקור של הפריץ- לוד הפכה ליעד מבוצר: צלפי שב"כ על כל גג, רחובות... חסומים, מעגלי אבטחה אין סופיים ומה לא? ברגע שהפסטבל הסתיים הכל כולל הכל חזר אל מקומו ואני חשבתי מה יהיה גורלה של פאטמה או מסעודה שתיהן בנות שבעים, שתיהן חיות מקצבת "קיפוח לאומי", שתיהן הולכות לשוק ע"מ לקנות עגבניות במחיר של "רולס- רויס" ועיקר העיקרים: האם גם אותן יאבטחו אנשי יחידת אבטחת אישים (חדלי אישים) של ה- שב"כ?. דנינו בסה"כ חיקה את פטרונו ותו לא.ראה/י עוד

05 לא הבנתי מה רוצה מירב..הרי מה שתעשה הממשלה זה רע בעיניה...קישקוש כרגיל  (לת) נבוך
  • 06:56
  • 21.05.12

  •   אל תגיד לא הבנתי - אמור - קשה לי לקרוא יותר מ 140 תווים - אפשר תקציר? גיא
    • 09:46
    • 21.05.12

    תן לפליטים לעבוד בצורה מסודרת וחוקית ואל תדחוף אותם לפשע ואנרכיה חברתית. 140 תווים - עכשיו הבנת?

  •   ובצדק, כי זאת ממשלה רעה  (לת) בנוך
    • 09:55
    • 21.05.12

  •   אכן לא הבנת - אנסה להסביר אדם פשוט
    • 11:38
    • 21.05.12

    קיימות שתי אסכולות ליצירת חברה.

    האחת גורסת שכל אחד לעצמו, המדינה מתערבת מעט, מוטלים מעט מסים אבל ישנם כללי התנהגות נוקשים ויש אכיפה נוקשה - קרי משטרה חזקה.

    האחרת גורסת שהחברה אחראית לנחשלים שבה ואת החברה יוצרים באמצעות הקדשת אמצעים לחינוך, רווחה ובריאות. קרי מסים יותר גבןהים. ממילא גורסת השיטה שלא יהיה צורך במשטרה.

    טקסס למשל גורסת את השיטה הראשונה. מאז 1976 הוצאו שם להורג קרוב ל - 400 איש ויש למעלה מ-400 איש שנידונו למוות ומחכים להוצאתם להורג.

    אירופה המערבית גורסת את השיטה השניה. אין עונש מוות והחברה נבנית על ידי חינוך, רווחה ובריאות.

    מה יותר טוב ? איפה עדיף לחיות ?

    טענתה של מיכאלי היא שאנו הולכים לכיוון של טקסס (עוד איען לנו עונש מוות אבל יש כבר קולות הקוראים להנהגתו)

  •   לא ברור לי נועם
    • 11:48
    • 21.05.12

    לא ברור לי מה קשה כל כך להבין.
    זה ברור שכל מה שהממשלה הזו עושה הוא רע. היא ממשלה רעה. כושלת. מבזה. מביישת. רשעית. ועוד ועוד.
    לא תיאמר מילה טובה עד שילכו הביתה!

06 כרגיל כותבת מדהים. הקמפיין להוספת כוחות שיטור לאחר מספר מקרי האונס דומה לקמפיין להגדלת תקציב הצבא לאחר מלחמת לבנון השנייה: תעודות עניות לאינטליגנציה של תושבי הארץ הזו  (לת) ערן
  • 06:57
  • 21.05.12

  •   הקמפיין נועד להגדיל את רווחיהם של בעלי אינטרסים השודדים את אוצר המדינה, כמו חברת HP (ונציגה מאיר שטרית)  (לת) אזרחים סרבו ביומטרי!
    • 09:57
    • 21.05.12

  •   צמצום המשטרה מכוון ונהנים ממנו גם יצרני אמצעי המאגר הביומטרי, מצלמות בכל פינה ועוד שלמען הרווחים שלהם נחקקים ויחקקו חוקי האח הגדול ושאר חוקים דרקוניים שנחקקו וייחקקו, כי "המשטרה לא מתפקדת" ועוד,  (לת) אזרחים סרבו ביומטרי!
    • 10:23
    • 21.05.12

07 "סחר בבני אדם"? מה זה הביטוי השוביניסטי הזה? לאדם היו רק בנים?? אני קורא מכאן למירב מיכאלי לשנות את זה ל"בנותי אדם", ויפה שעה אחת קודם  (לת) מוטי ת"א
  • 07:04
  • 21.05.12

08 מילים בסלע!  (לת) א.ק.
  • 07:06
  • 21.05.12

09 מרב מיכאלי, את פוגעת בדמוקרטיה! דור
  • 07:31
  • 21.05.12

מי שצריך לקבוע את המדיניות במדינה דמוקרטית הם נבחרי הציבור ולא הפקידונים

10 משטרת ישראל מתמחה לאחרונה בסתימת פיות של שמאלנים, כפי שראינו ביום הזכרון האחרון. שוטר סיור לא ראיתי בשכונתי הדרום תל אביבית ("התקווה") זה עידן ועידנים אבל למנוע מאזרחים שקטים לצאת מביתם לבל יפיצו את האמת על הנכבה, לזה יש להם זמן וכוח אדם ותקציב בלתי מוגבל.  (לת) ר'
  • 07:33
  • 21.05.12

11 תודה למירב שתיארה עוד פן של מצעד האיוולת של הממשלה הנוכחית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:34
  • 21.05.12

12 דווקא במקרה הזה ישי הוא זה שרואה את התמונה הגדולה אלף
  • 07:44
  • 21.05.12

אישורי עבודה הם פלסטר זמני לקראת הפיכתה של ישראל למדינת עולם שלישי.יש לנו מספיק צרות גם בלי הסודאנים.

  •   לתת אזרחות רק ל-1000 פליטים .נעבירם לחיפה ברכבת מיוחדת תלתן
    • 09:34
    • 21.05.12

    יענו SONDERZUG את השאר לגרש .אם יעמידו את ישי לדין נעיד לטובתו.

  •   הדברים שלך הם סתירה פנימית גדולה גיא
    • 09:49
    • 21.05.12

    אישורי עבודה ל 75000 עובדים זרים הם פלסטר זמני? אז למה ישי עושה את זה? כי החברים הקבלנים משלמים לו על אישורים שהוא מנפיק - לא משלמים לו על עובדים שמגיעים ללא אישור. שמת לב שכל ש"ס גרה ברחוב הקבלן בירושלים? תחשוב למה...

  •   אזרחות לאלף מסתננים בלבד.להעבירם ב-SONDERZUG לחיפה תלתן
    • 10:05
    • 21.05.12

    שם תוענק להם האזרחות.אם יעמידו את ישי לדין יש מי שיעיד לטובתו.

13 תני דוגמא ותליני כמה מהם בביתך! הראי את האנושיות שבך, במעשים!  (לת) אבי
  • 07:49
  • 21.05.12

  •   דמגוגיה נטו. אריאל, חיפה
    • 09:04
    • 21.05.12

    האם שר הפנים מלין בביתו את העובדים הזרים?

  •   אתה הדמגוג.ישי רוצה לגרש היא רוצה שישארו.אז שתלין בביתה כמה  (לת) נפיח
    • 10:39
    • 21.05.12

  •   העניין, נפיח יעל
    • 15:41
    • 22.05.12

    שאלי ישי הוא שר בממשלה, כלומר לו יש אפשרות לעשות, בניגוד למרב, ובכל זאת הוא רק מדבר בסיסמאות בתקשורת ובפועל לא עושה כלום לשיפור המצב. אז באותה מידה גם הוא יכול לקחת את הפליטים אליו.

14 ההבדל בין מבקר מסעדות לשף הוא ההבדל בין עיתוני למדינאי. מירב רוצי לכנסת.  (לת) יפה שעה אחת קודם.
  • 07:53
  • 21.05.12

15 יפה מאד אבל גם גברים שאינם שבחים הם בני אדם, להזכירך  (לת) מירב, יפה אבל....
  • 07:55
  • 21.05.12

16 ממשלת הימין של ביבי, מעבר לדוגמא הבריונית שהיא נותנת במעשיה (דוגמת חוק עוקף בג"ץ או כינוי הפליטים בעיה אסטרטגית/הצתת הרחוב) - ממשיכה להפריט כל מה שזז, כולל המשטרה. אם המשטרה לא יכולה לספק את שנועדה לו- שירות וביטחון לאזרח בת"א, אז רון חולדאי יקים על כספי משלם המיסים שיטור עירוני, כמו תאגיד המים, עוד גוף בעל מנגנון מנופח, שראשיו ירוויחו הון, והאדם הפשוט שאפילו לא מתאים לתפקידו (כמו אנשי הביטחון בשקל בכל מקום) יקבל חצי שקל לשעה. זה גם יסתדר לביבי עם הסטטיסטיקות של צמצום אבטלה. המשטרה מירב, כמו משרד החוץ, כמו הצבא, כמו משרד התחבורה ושאר משרדי הממשלה = לא יודעים מימינם ומשמאלם. כך קורה בארץ כובשת, ללא גבולות, עם מקופחים מקפחים בראשה. עד שהעם לא ידרוש את הסתלקותם מהשלטון לטובת שלטון שיסיים כיבוש ושלום, שלטון שיבטיח דמוקרטיה ורווחה= הלך עלינו  (לת) שומר חוק
  • 07:55
  • 21.05.12

17 מירב מיכאלי את מתברברת במילים , אין לך שום הצעת פתרון לירות לכל הכיוונים שולי
  • 08:00
  • 21.05.12

זה לא פתרון מעשי

  •   המאמר מכיל כמה הצעות קונקרטיות מאוד. וזה כבר לפנים משורת הדין, כי לא מאמרי דעה בעיתונות הם המקום להציע פתרונות. בארשבעי
    • 10:30
    • 21.05.12

    אז ממה נפשך?

18 מיכאלי - המאמר מקבל ציון נכשל! ראובן גרפיט
  • 08:05
  • 21.05.12

1. תקציבי הרווחה בעליה אלא מה, יחסית לנפש ולצרכים היא קטנה.
2. ולמה - כי רק ישראל מדינה "מטומטמת "מייבאת עוני מחלות אוכלוסיה שיש לתמוך בה עד למותה. מאות אלפי זקנים וזקנות מועלים לארץ על ידי ארגון הסוכנות
ומיד נזקקים לביטוח לאומי לדיור למיטות אשפוז לעובדי רווחה.
מאות אלפים מועלים מאפריקה חסרי כישורים בסיסים, אנשים שלא יודעים להבדיל בין כיור לאסלה ומיד נזקים לעובדים סוציאליים ולתמיכות ולרפואות עד ליום מותם. וכמובן שיש להשקיע הון עתק בחינוך צאצאיהם ,שרבים מהם מדרדרים לזנות, סמים ופשיעה , כי יש מחסור במשאבים.
3. בארץ יש אוכלוסיות קבע חלשות הנזקקות לתמיכה ולא זוכות להן, הבדואים שחובה היה עלינו לבנות להם ישובים ולתת להם בתים , תשתיות הכשרה טכנית מקצועית, ולשלבם בליבה הכלכלית וחובה לספק עבודה פועלים מהגדה.
אבל אנו מאפשרים לעשרות אלפי אפריקאים, מיליונים בדרך להיכנס לגבולות. היה עליו להחזירם מיד למצרים משם הם באו ולירות במסתננים בכוח.
אבל מיכאל כהרגלה מאמר שטוח מתלהם ופסקני.

  •   נו, אז צריך להטיל עליך מיסים הרבה יותר כבדים למען הרווחה ןהבריאות. מס עשירים משמעותי מיד. ולאכוף את גבית המס באמצעים דרסטיים. רוצים מדינת רווחה עכשיו!  (לת) צ
    • 11:30
    • 21.05.12

  •   מילא שמועלים מאפריקה חסרי כישורים בסיסיים, עוד ממנים אותם לשרים בממשלה !  (לת) כן, לכווץ !
    • 12:50
    • 21.05.12

  •   שכחת כמה אוכלוסיות שגובות מחיר כבד ממיסינו רעות גלבלום
    • 14:48
    • 21.05.12

    חרדים, מתנחלים- גם אותם אתה רוצה להשיב למקומות מהם באו? או אולי הפתרון המוצע מקובך עליך יותר- לראות את התמונה הגדולה ולהכיר במציאות, ופשוט לאפשר להם (במקרה של החרדים- להכריח אותם) לעבוד לפרנסתם?

  •   רעות, המתנחלים והחרדים הם אזרחי ישראל, חלק מכללי המשחק הדמוקרטי. המסתננים אינם אזרחי ישראל, והם פרצו אלינו הביתה. אין שום סיבה בעולם שניתן משהו לעבריינים האלה.  (לת) ל.
    • 15:31
    • 21.05.12

19 בדיוק כך. ממשלה פשיסטית מצ'ואיסטית קפיטליסטית. נישבר לגמרי!!!!!  (לת) תלמה
  • 08:06
  • 21.05.12

20 במדינה דמוקרטית תפקידו של מפכ"ל המשטרה הוא לאכוף את מדיניות החוק מטעמה של הממשלה הנבחרת, ולא להתוות את המדיניות כמו שנהוג במדינות משטרה. המפכ"ל התבלבל שאשר חשב לרגע שהוא נמצא במעמד של נבחר ציבור הקובע מדיניות ולא רק מבצע אותה.  (לת) מדינה דמוקרטית
  • 08:13
  • 21.05.12

  •   דנינו פשוט הביע עמדה מציאותית לנוכח החור השחור של מדיניות הממשלה. אם הדרג הבכיר ביותר אינו מרגיש אחראי, והמפכ"ל רואה את המצב נכוחה, למה שלא ידבר?!  (לת) דנה
    • 15:17
    • 21.05.12

21 כל יום אני מתחלחלת מחדש להיווכח הילה
  • 08:18
  • 21.05.12

איך הממשלה ומוסדותיה מתייחסים אל האזרח כאל אוייב מר.

22 אחנו מתירים רק כניסת זרים ש... גידי
  • 08:26
  • 21.05.12

... משתייכים לגזע הנכון וטהור הדת.

23 זה מאד מעצבן שאת כל הזמן מחליפה בין זכר לנקבה, ללא שום התחשבות, ואף עם הרבה התרסה, בחוקי השפה העברית. מן הראוי ש"כתבת" תהיה נאמנה לחוקי הכתיבה. אחרת איך נקח את דברייך ברצינות?  (לת) ג'ון ביריון
  • 08:28
  • 21.05.12

24 באמת שרובם אינם פליטים אלא פליטי עבודה. בשום מקום שוקו
  • 08:55
  • 21.05.12

באמת שרובם אינם פליטים אלא פליטי עבודה. בשום מקום בעולם המערבי הדבר אינו מקובל,גם לא בארצו של הדוד סם,שם זכויות האזרח הינם לרגלי המחוקק. תנסי לגור באיזור התחנה המרכזית למשך שבוע,ואז תגשי לכתוב מאמר...מעניין אותי אם תשני את דעתך. כל אבירי ולוחמי זכויות האדם למינהם גרים בצפון הירוק ומשם מנסים לחנך את מחוסרי ההשכלה בדרום מהם זכיות אדם. אפשר להעתיק את מגוריהם לצפון העיר ושאבירי זכיות האדם יספרו לנו קצת חוויות מעניינות.

25 על מה היא מדברת???!!! מאיר
  • 08:56
  • 21.05.12

כשנגנב כלי רכב לשטחים (ובואו נודה לרגע, הוא מגיע לשטחים!), המשטרה צריכה לטפל. כשייש הפרות סדר (לא רק ערבים, גם חרדים, אנשי ימין ושמאל), המשטרה היא זו שצריכה לטפל. המצב הוא לא טוב והלוואי וניתן היה לבטל חלק ניכר מהפונקציות הרשומות מעלה, אבל, אפשר גם להתנדב (עשי כמוני, לכי והתנדבי למשמר האזרחי, משמר שכונה וכו). מה את אומרת?

26 בניגוד למה שהכותבת כתבה... אדר
  • 08:56
  • 21.05.12

מדינת ישראל אינה מדינת משטרה, היא מדינת משטרה חשאית. המשטאה כה חשאית שלא רואים שוטרים ברחובות (סליחה, ראינו בסוף השבוע מסע יחצנות הכולל וירטואוזיות בהחלפת כובעי משטרה). המפכ"ל הנוכחי היה עושה טוב וכך גם הקודמים לו בשני העשורים האחרונים, אילו לא לקחו את התפקיד על עצמם או שהיו מתפטרים במחאה על ניוון המשטרה.
אבל למה כבר אפשר לצפות ?.

27 מרב, כמה זרים גרים בבניין / רחוב / שכונה שלך?  (לת) להוציא הזרים עכשו!
  • 09:04
  • 21.05.12

28 מאמר מדהים, מקיף וכולל, עיתונאית בחסד מרק
  • 09:05
  • 21.05.12

הלוואי שכל התקשורת היתה כותבת בכזאת מקצוענות.
שימו לב שכל התגובות נגד המאמר לא עוברות את השש מילים.
נגד מאמר כזה קצת קשה להתווכח בטיעונים הגיוניים.

29 מס הכנסה של 90% על הכנסה מעל 30K לחודש - ליחידים חברות והון כמה מפליא שזה היה המצב בארה"ב עד שנת 1972(ניקסון) מאז ארה"ב והעולם מתדרדרים לרעפיטליזם  (לת) עופר
  • 09:05
  • 21.05.12

30 כתבה קולעת למטרה, ומתארת את מצבה של המדינה ומצב אזרחיה. פתרונות זבנג וגמרנו עובדים רק במוח פרימיטבי של מי שהוגה אותם.  (לת) גד
  • 09:05
  • 21.05.12

31 לא יפה לומר "סחר בבני אדם"! כולה שיווק אשרות-עבודה, שעבורן הסוחר משלם אגרה לאוצר המדינה, ועוד פה ושם מעטפה גם לבכיר המאשר לו את המכסה הרצויה. מרוויחם משהו? אז מה! וסוחרי סמים (ונשק) לא מרוויחים?  (לת) שלמה בניזרי.
  • 09:25
  • 21.05.12

32 אולי תבואי לישון שבוע בדרום תל אביב!  (לת) יניב
  • 09:37
  • 21.05.12

33 איזה מדינת משטרה ? מתי ראית שוטר בשכונה שלך ? שרוליק
  • 09:48
  • 21.05.12

אנשים הפסיקו להתקשר למשטרה על פריצות לבתי עסק, גניבת רכב ואלימות כי פשוט עד שיענו לך במוקד 100 אתה יכול למות פעמיים. בקשר למסתננים האם גברת מיכאלי הייתה שמחה לגלות שבדירה מתחת לביתה המטופח גרים 40 סודנים בדירה אחת. שהם עושים את צרכייהם וזורקים זבל במדרגות. האם גברת מיכאלי הייתה שמחה לדעת שאת עבודה קשת היום כפועלת תפס סודני צעיר שלא משלם מס הכנסה ולא משלמים עליו ביטוח לאומי ועובד בחצי משכורת ? האם גברת מיכאלי מרחמת על הסודנים והאריתראים יותר מאשר על תושבי שכונת שפירא שנועלים את ילדיהם מפני אלפי שוהים עניים מרודים, רעבים וזועמים ? לא מדובר על גזענות או פנטיות דתית אלא על השרדות. באותה מידה תושבי הדרום היו צועקים אם הייתם זורקים עליהם 60000 שבדים. כאשר התשתיות קורסות ואתה מוצא את עצמך חי לפתע במוגדישו בלי שביקשת המצוקה היא נוראית ואמיתית. גברת מיכאלי תמשיך לשבת במזגן בתחנת הרדיו/ עיתון/טלביזיה שלה. מעבר לזגוגית נהיה אנחנו ועוד אלפי סודנים בשמש קופחת.

  •   זה בדיוק מה שהיא טוענת, שבעוד ויחידות במשטרה מתרבות הן מטפלות בסדרי עדיפות שנויים במחלוקת במקום לתת ביטחון גרידא לאזרחים  (לת) ערן
    • 12:04
    • 21.05.12

  •   לערן/ בטחון לאזרחים? כנראה קיבלת "נ" בקורס לשמאלנות. המסביר לצרכן
    • 15:47
    • 21.05.12

    אצל כל שמאלן תקני בטחון האוכלוסיה (נגד פעילות פלילית) נמצא בתחתית "זכויות האדם" (עפ"י ההגדרה השמאלנית), וכל דרישה לחוק וסדר מסווגת כ"אג'נדה פשיסטית".

  •   די כבר עם הדמגוגיה הזו חלי
    • 18:48
    • 22.05.12

    מרב הציעה לתת לפליטים לעבוד במקום העובדים הזרים. היא לא דיברה כאן על גזענות, או דיברה בגנות תושבי שכונת שפירא. להיפך, הרעיון שלה אמור לעזור לכולם. לה לפחות יש רעיונות פרקטיים לעומת כל הדמגוגים שיודעים לנאום יפה אבל בפועל לא עושים כלום.

34 בתל אביב יסדנו את העיר האפריקנית בישראל ושמה אפרוישרא  (לת) הבחנה ברורה
  • 09:53
  • 21.05.12

35 צמצום המשטרה מכוון ונהנים ממנו גם יצרני אמצעי המאגר הביומטרי, מצלמות בכל פינה ועוד שלמען הרווחים שלהם נחקקים ויחקקו חוקי האח הגדול ושאר חוקים דרקוניים שנחקקו וייחקקו, כי "המשטרה לא מתפקדת" ועוד,  (לת) אזרחים סרבו ביומטרי!
  • 09:54
  • 21.05.12

36 קוראים לזה סדר חברתי. המשטרה לא עושה די, אבל מגיבה לאירועים. הקמת יחידות מתמחות עדיפה על בזבוז בלעדי על סיורים עיוורים שמחפשים את המטבע מתחת לפנס. היכולת של שוטר בסיור היא לא משהו, בהמעטה.בקשר לגלי הצונאמי של הפליטים. כדאי לזכור: רובם באים מאיזורים ספוגי אלימות שבהם מוצאים מסתור כל הארגונים הפונדמנטליסטים האוניברסליים, וחשים שם כמו דגים במים. יהיה תמים לחשוב שהם יפספסו לקרוא את המפה החדשה, ולא להצטרף לרכב לישראל. מי בכלל יכול לנחש מה מתבשל מתחת לפני השטח. פעילים איסלמסטים בודדים, מאלה שהם תושבי הארץ,יוכלו לארגן פעולות מורכבות ורבות משתתפים בלי להזדקק למעגל אנושי פנים ישראלי נרחב. הדבר יגביל לחלוטין את יכולתם של שירותי הביטחון לחשוף מפגעים אלה.  (לת) רואים 6:6
  • 09:55
  • 21.05.12

  •   סדר חברתי? יותר נכון אורדנונג  (לת) דר גרוסר ברודר
    • 11:09
    • 21.05.12

  •   ?באותו נושא. איך משטרה אמורה למגר פשעים חמורים. דוגמת פשע מאורגן, פשעים כלכליים, פשעי סחר בנשים, ועוד כהנה וכהנה. בסיורים? מי יושב בניידת? רנטגן  (לת) רואים 6:6
    • 11:43
    • 21.05.12

37 הצעה טיפשית ומסוכנת של המפכ"ל ומיכאלי שתציף את ישראל בפליטים ותמוטט את המדינה. עם השלמת הגדר יש לגרשם חזרה לסיני בנחישות ורגישות כםי שפינו רבבת יהודים לצהלת התשקורת הסמולנית שתומכת כעת בעבריינים מאפריקה זאב
  • 10:15
  • 21.05.12

הצעה טיפשית ומסוכנת של המפכ"ל ומיכאלי שתציף את ישראל בפליטים ותמוטט את המדינה. עם השלמת הגדר יש לגרשם חזרה לסיני בנחישות ורגישות כםי שפינו רבבת יהודים לצהלת התשקורת הסמולנית שתומכת כעת בעבריינים מאפריקה

38 צמצום המשטרה מכוון ונהנים ממנו גם יצרני אמצעי המאגר הביומטרי, מצלמות בכל פינה ועוד שלמען הרווחים שלהם נחקקים ויחקקו חוקי האח הגדול ושאר חוקים דרקוניים שנחקקו וייחקקו, כי "המשטרה לא מתפקדת" ועוד,  (לת) אזרחים סרבו ביומטרי!
  • 10:22
  • 21.05.12

39 יוחזר ה-'כ' ל-'ש' לאלתר! אליענה
  • 10:22
  • 21.05.12

אנחנו מרשות רק כניסת זרים *כ*שיש בעלי בית שמרוויחים ממנה כסף.

40 הטיפול ביבוא עובדים זרים זה חברי מרכז ליכוד כבר 15 שנה אריק
  • 10:23
  • 21.05.12

5000$ מזומן כל עובד מתקבל בחו"ל מהעובד הלווה את הכסף ומחזיר מעבודתו כאן במשך שנים.
כך ראיתי בטיסה למזרח את המגורשים על מטוס אל על ובטיסה חזרה היו החדשים, זה הביזנס.

41 מיכאלי מתבלבלת - המפכ"ל מעוניין רק להפחית את הפשיעה (מבחינתו שיכנסו עוד מליון כל עוד הם לא עוסקים בפשיעה) ואילו הפוליטיקאים הם שרואים את התמונה הכוללת - עידוד תעסוקה של עובדים מסתננים/פליטים רק יעודד אחרים לבוא. אריה
  • 10:25
  • 21.05.12

אופייני למיכאלי - תמיד רואה לנגד עיניה את הימין הגזעני והנבער.

42 לאלי ישי יש אנטרס ומונופול על ויזה לעובדים זרים ישי
  • 10:35
  • 21.05.12

הפליטים מסכנים את הביזניס

43 לאחר הברווז בבוגרשוב מיכאלי זעקה: אונס! אונס! מודרניסט
  • 11:19
  • 21.05.12

לאחר מעשי האונס המחרידים בדרום תל אביב היא צועקת: תקציבים לאפריקאים! אם לא הבנתם, אז היא מסבירה. השחורים לעולם לא אשמים בכלום. הלבנים - והלבנות - עליהום!

  •   את זה תגיד למפכ"ל המשטרה גדעון
    • 12:39
    • 21.05.12

    הוא במקרה אמר עכשיו בכנסת בדיוק את מה שמירב מיכאלי כתבה כאן.

  •   במקרה גם מפכ"ל המשטרה מקשקש - בצדק מבחינתו. הפתרון הוא כליאה וגירוש. אם לא כולאים ולא מגרשים - עדיף להניח להם לעבוד. אז? לכלוא ולגרש, חבוב. לא רוצה? אתה לא "יפה נפש". גם לא מירב. שניכם אדיוטים שימושיים בשירות האלימים שבבני האדם. מודרניסט
    • 14:20
    • 21.05.12

    במקרה גם מפכ"ל המשטרה מקשקש - בצדק מבחינתו. הפתרון הוא כליאה וגירוש. אם לא כולאים ולא מגרשים - עדיף להניח להם לעבוד. אז? לכלוא ולגרש, חבוב. לא רוצה? אתה לא "יפה נפש". גם לא מירב. שניכם אדיוטים שימושיים בשירות האלימים שבבני האדם.

  •   מחר היא תצעק ח"כ "זאב,זאב" שרוצה לאסור יחסי מין ללא חתונה.  (לת) יוסף
    • 19:36
    • 21.05.12

44 הארת את עיני , את הולכת ומשתבחת  (לת) יצחק המודאג
  • 11:39
  • 21.05.12

45 איזה קשקוש באלבוש טיפשי ובאנלי!!! להעסיק את הפליטים בטטה קרה
  • 11:48
  • 21.05.12

במקום הזרים?!! בושה לאינטיליגנציה של הקורא- או של מירב מיכאלי (?)

במה נעסיק אותם- בסיעוד?! בחקלאות?! בריצוף ובניה?!
שטויות!!!!

46 תפילת עובדי משרד הפנים. נאמרת 3 פעמים ביום, מול דיוקנו של השר: לצלילי הלחן של "הליכה לקיסריה"
  • 11:51
  • 21.05.12

"אלי, אלי
שלא ייגמר לעולם
תאילנדים משם,
רשרוש של דולרים,
אפשר גם דינרים,
חברות כוח-אדם."

47 הפתרון פשוט... קאטו
  • 11:54
  • 21.05.12

לוא התיישבו עשרות אלפי הפליטים על המדשאות,הגנים הציבוריים,המקלטים והרחובות של צהלה,סביון,מגדלי צפון ת"א,קיסריה,אפקה וכמה מאות ברח' התכלת בהרצליה...מ י ד היה נמצא המימון והתאים לפתרון הנדרש!
כ ל שעל מ"י לעשות היא לכוון אותם להתיישב לכמה שבועות במקומות הנ"ל ו...הופה.
נראה לכם ששרהל'ה תיתן מנוחה לבעלה אם תתעורר ותמצא כמה סודנים על המדרכה ממול ביתה...? בחלום!

48 צריך להסתכל קצת קדימה דן
  • 11:55
  • 21.05.12

בין אם מספר המהגרים הבלתי חוקיים עומד כרגע על ששים אלף או יותר, המספר הזה ממשיך לעלות בקצב הולך וגובר, ולכן, פעולה דרסטית הכרחית עכשו בניגוד לדעת הכותבת.

49 נתניהו וישי יכולים לחלום שהם יצליחו להיפטר מהאפריקאים. עובר אורח
  • 11:56
  • 21.05.12

השחורים בארה"ב ובאירופה (כולל שחומי העור) מהווים מרכיב מרכזי בבסיס כוחם הפוליטי של אילי ההון הליברלים שבבעלותם התקשורת הבינלאומית. זו שהמציאה יש מאין את עקרונות "התקינות הפוליטית" הליברלית, והשליטה אותם על המדינות הדמוקרטיות (מה שמעורר את השאלה מי הריבון האמיתי במדינות האלה). מסקנה: כל נסיון לגרש בכפיה את השחורים מישראל, או מכל מקום אחר בעולם, עלול לעורר גלים שיכולים להטביע אפילו את אירופה. בטח מדינה קטנה כמו ישראל. גורלם של התרבות האירופית (ועימה גם של הציונות) ושל הלבנים נחרץ כבר מזמן. בגרמניה חישבו ומצאו (ר' סיפרו הנודע של תילו סראצין) שבעוד 2 דורות (כ-60 שנה) הגרמנים עומדים להפוך למיעוט בארצם. באנגליה ובצרפת המצב ככל הנראה לא שונה בהרבה. העתיד שייך לשחורים ולצהובים.

  •   הגיע הזמן להפוך את התקינות הפוליטית על-פיה, ולהגיד שמי שאינו חושב ששחורי-עור יכולים להפוך את מדינותיהן האפריקניות לגן-עדן - הוא הגזען.  (לת) ל.
    • 14:43
    • 21.05.12

  •   זה לא שחורים סינים או היספנים זה Haves מול Have Nots יאיר המפ"מניק
    • 15:29
    • 21.05.12

    יש כיום 12000000 -שנים עשר מליון- מהגרי עבודה בלתי חוקיים
    והם מהווים 4% מהאוכלוסייה בארה"ב .
    לממשלי המדינות והממשל הפדרלי אין יכולת להלחם בתופעה.בגלל גודלה.
    אם בישראל יהיו רק עוד 200000 -מאתיים אלף- מהגרי עבודה
    לא חוקיים שיהוו ביחד עם אלה שכבר ישנם כאן 4% מהאוכלוסיה
    כלומר 360000 -שלוש מאות וששים אלף -גם לממשלת ישראל
    כבר לא יהיה די כוח להתגבר על התופעה בדרכים דמוקרטיות.
    מסקנה: יש להניח למהגרים להגיע ארצה,ולנסות להפוך את התופעה הזאת להזדמנות עצומה לפתרון בעיות יסוד של מדינת ישראל.

50 שמת לב? השיטוריזם הוא גם נחלת הפמיניזם הרדוף
  • 12:01
  • 21.05.12

כך בקריאה שלכן בעד הפללת זנות. מדוע שלא להילחם בזנות בכל האמצעים עליהם את מדברת במאמרך זה?

51 זה לא נטול סיכונים אבל זאת הזדמנות עצומה,מהגרי העבודה יאיר המפ"מניק
  • 12:12
  • 21.05.12

לגייס למשטרה ,לצבא,לשב"ס לבתי חולים לעיריות .האפריקאים נטולי הסיכוי יקפצו על המציאה . נראה אז את נוער הגבעות מתעמת עם כוחות של אפריקאים חמושים וחדורי מוטיבציה (יקבלו אזרחות ישראלית ומענק שחרור בתום השירות) או את סיקריקי בית שמש וירושלים מתעמתים עם אפריקאים
חמושים באלות .
יש להקים שכונות של מהגרי עבודה בסמוך לשכונות חרדיות ולכפרים
ערביים שיש בהם צבורים גדולים התומכים בפלג הצפוני של התנועה
האסלמית.
הנגב יתמלא ביישובים קהילתיים גדולים של מהגרי עבודה אפריקאים
שישימו סוף להשתוללות הבדואים .
מתוך מהגרי העבודה יצאו קאדרים של צעירים משכילים שלא זו בלבד שידאגו
לאינטרסים של קהילותיהם אלא שהם אלו שיהיו המגוננים האולטימטיביים של
מדינת ישראל שהעניקה להם מה ששום מדינה על פני הגלובוס לא מוכנה
לתת כיום למהגרי עבודה.
הפלסטינים יחדלו בין וכה לראות בישראל ארץ מובטחת-לגור בסמיכות לכושים?! - וממילא זכות השיבה תהפוך בטוי ריק.
ומה רע אם בארץ ישראל בצד יהודים ומוסלמים יהיה גם צבור של שני מליון
נוצרים ,לשם איזון ?
ומה רע בנישואי תערובת של ישראלים ואפריקאים ? ישראל החשבת כיום
דרום אפריקה שנייה תהפוך להיות אור לגויים כפי שראוי לה להיות.

52 אנחנו מרשות ? עלאק אני מרשה
  • 13:04
  • 21.05.12

את חיה בעולם משלך ... איזה אי אמזונות או משהו.
מי בדיוק "מרשות " כולם גברים...פמניסטית פתטית ..

53 תגובות 25 ו-1 כל כך נכונות אזרח
  • 13:19
  • 21.05.12

בישראל המשטרה שונאת האזרחים שנתפשים בעיניה כגורם שמפריע לה להשמין ולנמנם. נכון שיש כמה יחידות מובחרות אבל השאר אפסים מאופסים מכל בחינה שרק מחפשים להציק ולמלא את מכסת הדוחות. מישהו ראה פעם ניידת תנוענ בתוך פוראדיס למשל? אין סיכוי כי הם השוטרים מפחדים. יאכלו אותם שם.

54 שדמייייייייייייייייייייייייייייייי אין כמו שדמיייייייייייייייייייייייייייייייייי פנחס
  • 13:50
  • 21.05.12

היא אישה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

55 צריך גם למנוע מהיורדים שעברו לגור באדמות הכיבוש בפלסטין לבוא לישראל ולגזול מקומות עבודה מישראלים הגרים במדינה  (לת) הבחנה נוספת
  • 13:52
  • 21.05.12

56 מירב יהויכין
  • 14:41
  • 21.05.12

2 דברים חשובים נלמדו כאן מירב קראה את ספרה של שדמי ארץ מאובטחת
ושהשלטון רודף רחמנא ליצלן דווקא את הבדואים (לגבי הבדואים ההיפך הוא הנכון )

57 כךל הכבוד למירב. יש לתת עבודה לאפריקאים על מנת שלערביי ישראל יהיה פחות עבודה והם יהגרו מכאן.  (לת) שבתאי
  • 14:48
  • 21.05.12

58 אני מבין מניין נובעת תמיכת מיכאלי במסתננים סתמאחד
  • 14:55
  • 21.05.12

מיכאלי מעריכה כנראה שהסיכוי היחידי של השמאל הישראלי לגדול מעבר לנציגותו הנוכחית העלובה בכנסת, היא במתן אזרחות לאותם מסתננים אפריקאים

59 כמו בכל שבוע: קולעת וצודקת בכל מילה.  (לת) דנה
  • 15:09
  • 21.05.12

60 בכותרות: "ביבי מאיים שיבואו 600 אלף." כאילו לא הוא ראש הממשלה וכאילו לא הוא האחראי לקביעת המדיניות. תאטרון האבסורד ממש: "מישהו מכניס לי פליטים למדינה ואני מאוד מודאג". אתה מכניס אותם, ואתה מוביל אותם לשכונות מצוקה, שיסתדרו, ושתושבי השכונות, המקופחים ממילא, יסתדרו איתם.  (לת) דנה
  • 15:12
  • 21.05.12

61 ואני חשבתי שכל הצורך באכיפה הזאת נובע מהמדיניות הרופסת של בג"ץ אורח לרגע
  • 15:16
  • 21.05.12

שכובל את ידי הממשלה במשטר פוליטקלי קורקט חנפני ומופרך שאין כדוגמתו בשום מקום אחר בעולם, ואז גם מיליון שוטרים לא יכולים להשתלט על רבע בדווי, ובטח ובטח לעצור פלישה של מאות אלפי זרים לתוך המדינה שלנו.
הפיתרון הנאור הוא כמובן תמיד ללכת לקראת הפולשים האפריקאים, בדווים, פלשתינאים..ולעולם אבל לעולם לא לעמוד על שלנו כמדינה יהודית.

62 מדינת רווחה למסתננים תושבת שכונת שפירא
  • 15:17
  • 21.05.12

מרב יקירתי , גם הנזקקים לא עומדים כבר בתור לבתי תמחוי .... המסתננים דוחפים בתור !!!! אנחנו רעבים!!!!!!!

63 אולי תבקשי מסבא שלך שימצא כמה סודנים מיוחסים ויפנה אותם ברכבת חחח..
  • 15:35
  • 21.05.12

נכדה של פושע מלחמה מטיפה מוסר...חחח

64 חה חה חה... מדינת משטרה? צ'חקת אותי. זארה
  • 15:39
  • 21.05.12

אין שום משטרה בארץ. יש בודדים שעדיין נאמנים לחוק, להגיון שמאחוריו, לחברה הישראלית... אבל כמה כואב וכמה חבל שהארדון הזה מתפורר. אם מדינה עומדת על איז שניים שלשה עמודי תווך, המשטרה היא אחד מהם. והמדינה- כולם יודעים, נוטה ליפול.
משטרה- תחזרי להיות חלק מאיתנו. תבינו ותפנימו, אנשי החוק: אתם כורתים את הענף עליו אתם יושבים, ממנו אתם קוטפים פירות להאכיל את הילדים שלכם. הרי כשהילדים שלכם יגיעו לבגרות, החברה שאתם משאירים מאחוריכם תטרוף אותם! ביחד עם הילדים שלנו.
רחמים.
כמו בגרמניה, אלה שלא השתתפו בחינגה על היהודים גם מואשמים על שתיקתם, ומרגישים אשמים עד היום. אז גם החצי הבריא של המשטרה צריך להבין- השתיקה שלכם (הרי ברור שאתם רואים ויודעים ויכולים לדווח על כל מושחת לידכם!) היא חלק מהחיסול של החברה הישראלית.
רחמים.

65 לפזר אותם ברמת שרון,רמה"ג ,צהלה והנה הפתרון מגיע חיש מהר  (לת) נדב
  • 16:00
  • 21.05.12

66 כדאי שמיכאלי תאמץ משפחה מאריטריאה לביתב לשלושה חודשים.  (לת) אברמי
  • 17:47
  • 21.05.12

67 אין משטרה,אין חדרי מיון ובתי חולים,אין שופטים-עדיף שכר קטן יותר מאשר הגיהנום המתחולל  (לת) אבי
  • 18:24
  • 21.05.12

68 איך את משווה פיליפינית שבאה לסיעוד איילת
  • 19:26
  • 21.05.12

מול אפריקאי שאפילו לא יודע אנגלית? איך את משווה מסתנן שנכנס לכאן בלי רשות לעומת תאילנדי שקיבל רשיון כדת וכדין? האם את מעודדת עבירה על החוק? תפאדלו כל מי שרוצה שיבוא, ואם ינצח במשחק ולא נתפוס אותו יקבל פרס: אישור עבודה. באמת מירב, חשבתי שאת קצת יותר חכמה....

69 פליטים צביקה
  • 20:54
  • 21.05.12

התמונה הכוללת אומרת שבגישה כמו שלך, ובקצב כניסה של מהגרים לתוך המדינה יהיה לך ראש ממשלה אריתראי, עם תפיסת עולם של עולם שלישי.
הגיע הזמן שתבינו מדינת ישראל אינה יכולה לקלוט פליטים ,משום שכל פליט שנקלט יביא בעקבותיו כפרים שלמים, כפי שקרה באירופה.תתעוררו או שנמות

70 מירב, למה שלא תתני דוגמא ותעברי דירה לדרום תל-אביב? אני ממליץ במיוחד על רחוב לוינסקי... דניאל
  • 22:27
  • 21.05.12

מאוד קל להטיף מוסר מצפון תל אביב.

71 כרגיל - כתיבה רדודה וטיעונים ילדותיים.....  (לת) עוזי
  • 22:30
  • 21.05.12

72 חייבים לדאוג לכולם ולפתור את הבעיות יחד יחד
  • 22:39
  • 21.05.12

אנחנו לא יכולים להביא אנשים זרים לעבודה, לא לסדר להם את החיים ולחשוב שהכל יהיה בסדר - הם יקימו איזור פשע כמו שקורה בדרום ת"א...
או שדואגים לכולם בארץ הזאת, מאפשרים לכל אחד, כולל האפריקנים להתקיים בכבוד או שתהיה אלימות מצד המקופחים...

73 אלי ישי רואה בסודנים איום על הכיס של חברות העובדים הזרים -- בגלל זה רוצה לגרש אותם  (לת) מוסטפא
  • 23:15
  • 21.05.12

74 מזלנו שיש כותבות כמוך  (לת) הדר
  • 10:53
  • 23.05.12

75 תנו עוד תקציבים למערכת בריאות הנפש ותראו איך הכל פה ישתפר אחת שקשה לה
  • 10:57
  • 23.05.12

פחות אלימות, פחות תאונות דרכים, פחות רע והרבה יותר טוב