המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

שרשרת המזון של דרום ת"א

שוב התקשורת, הפוליטיקאים והציבור נרעשים מסוגיית המהגרים האפריקאים. שוב כולם מזדהים עם סבלם של תושבי/ות דרום תל אביב, ושוב טוענים, כי אילו זה היה בשכונה שלך גם את היית מגיבה ככה.

שוב, כן, שוב. כל זה כבר קרה באותו מקום, באותו עניין, לפני פחות משנה וחצי. תושבי שכונת התקווה הפגינו נגד הזרים וקראו קריאות גזעניות קשות; המהגרים האפריקאים פחדו שיפגעו בהם, המדינה הזדעזעה מהגזענות, ובה בעת הבינה ללבם של התושבים המסכנים. אבל מי זוכרת. כי מי סופר.

לא ממשלת ישראל, ודאי לא העומד בראשה. הוא כבר אז אמר שהמהגרים האפריקאים הם "איום מוחשי על אופייה היהודי והדמוקרטי של המדינה" ושהם "גל הולך וגדל, ומאיים על מקומות עבודה של ישראלים". ומיד אחרי ההסתה הזאת כיסתח את עצמו באזהרה, "לא לקחת את החוק לידיים ולא לפגוע במסתננים לא חוקיים".

עכשיו הוא חזר על אותו התרגיל בדיוק. אחרי ההתפרעות בשכונת התקווה הוא "רוצה להבהיר" ש"אין מקום לא להתבטאויות ולא למעשים שראינו אמש", אחרי שרק לפני שבוע אמר שמספר המהגרים האפריקאים עלול להגיע ל-600 אלף, ושהם יביאו "לביטולה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

אגב, נתניהו גם "מבין את כאבם של תושבי דרום תל אביב". זה מעניין מאוד, כי בינואר, כשפונה בכוח מאהל התקווה, שבו שהו תושבות ותושבי השכונה ומחוסרי דיור שלא היה להם לאן ללכת, איש לא הבין את כאבם. לא נתניהו, לא ראשי הערים שזועקים חמס נגד המהגרים, ולא שרי השיכון והפנים, שסידרו עוד דיור בר השגה לאנשים שאינם משכונת התקווה. מחוסרי הדיור נזרקו ממאהל התקווה אל הלא-נודע, אל חיים שלאיש מה"מזדהים" עכשיו אין מושג לגביהם.

יותר מזה, בינואר, אנשי מאהל התקווה היו אלה שעליהם דיברו במונחים של פיגוע תברואתי, כיס של פשיעה, איום על איכות הסביבה והחיים. האשימו אותם באחריות למצוקתם, בכך שלא עבדו או עשו את הנחוץ כדי שיהיה להם ולילדיהם איפה לגור ומה לאכול. ובמקביל סיכסכו ביניהם: שיסו את תושבי השכונה שבבתים נגד אלה שבמאהל.

לכן ההפגנה השנה היתה אלימה וקשה יותר מבשנה שעברה. האלימות גברה גם משום שבשנה שחלפה, לא זאת בלבד שבעיית המהגרים בשכונה לא טופלה והחמירה, אלא גם ההסתה של הפוליטיקאים נגד המהגרים הסלימה. והיא גברה אולי בעיקר, משום שבשנה שחלפה תושבי התקווה היו שותפים למחאה שהביאה תקווה לשיפור מצבם, וזו התנפצה להם בפנים. לא רק שמצבם לא השתפר, אלא שבפינוי הכוחני של מאהל התקווה הם עצמם חוו מהשלטונות את היחס של מסיגי גבול, מפירי חוק ועלובי נפש.

כך פועלת שרשרת המזון: כשאין מה לעשות נגד בעלי הכוח, שאחראים למצב הגרוע, ציבור פגוע ומתוסכל יוצא בזעם נגד מי שמתחתיו, שקל לדמות שהוא-הוא הגורם לצרותיו. אבל זה יותר משוכלל: כשתושבי דרום תל אביב מנכיחים את הבעיות שלהם, הממשלה והתקשורת - והציבור - פונים נגדם. כשהם יוצאים נגד מישהו נמוך יותר בשרשרת, כולם מחבקים אותם.

אפשר למצוא פתרונות גם לבעיית המהגרים האפריקאים. צריך קודם כל לבדוק בצורה פרטנית מי מהם באמת פליט ואת מי אפשר להחזיר. לפליטים צריך לאפשר לעבוד ולחיות בכבוד, במשרות שגם היום אינן תפוסות על ידי ישראלים, וצריך לשחרר עובדים זרים-נסחרים, בדיוק במספר הפליטים שיקבלו אישור לעבוד. הבעיה הגדולה באמת היא, שלמרות תחושת החירום והתסכול מבעיית המהגרים, את הבעיה שלהם קל לפתור הרבה יותר מאשר לשנות את המדיניות שמנציחה את המצוקה של אנשי השכונות וערי הפיתוח. להתראות בהפגנה הבאה בדרום תל אביב.

Read this article in English: The food chain of injustice




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 תפסת את השור בקרניו.  (לת) יופי מרב
  • 04:52
  • 28.05.12

02 הממשלות סמכו על שליט מצריים מובארק ונמנעו להשקיע בגדר גבול תרבות הסמוך
  • 05:05
  • 28.05.12

המהירות שהפייסבוקים הפילו את השלטון במצריים
התלות של ישראל בגז המצרי
באמת צריך ועדת חקירה ממלכתית מי אחראי לכך שדרום תל אביב ושאר מקומות בארץ התמלאו בבכל כך הרבה מהגרי עבודה או מסתנני עבודה

03 עוד מעט מספר המאמרים על המסתננים יאפיל על מספרם בפועל. כולם מומחים לכלום ושומדבר. צריך לפעול ומהר.  (לת) חלאס !
  • 05:23
  • 28.05.12

04 מדינה שבה הדג מסריח מהראש.  (לת) ציון חורי
  • 05:39
  • 28.05.12

05 מירב ,לאחר שבן ארי הביא מסתננים לא חוקיים לבריכת גורדון ההנהלה הזמינה חיטוי והנאורים לא נכסו למים רק לאחר החיטוי ,די כבר אני עייף מהצביעות .  (לת) יהודי אותנטי
  • 05:48
  • 28.05.12

  •   אני דווקא זוכר שבאי הבריכה קיבלו אותם באדישות והודיעו לאותו ח"כ בן ארי שהם מעדיפים שכל באי הבריכה יהיו סודנים ובתנאי שאנשים מסוגו של בן ארי יתרחקו משם  (לת) חיים, תל אביב
    • 19:24
    • 28.05.12

  •   נכון שהם לא רצו את בן ארי אבל הם מאד התנגדו לסודנים. הייתי שם.  (לת) כשזה קרה
    • 20:57
    • 28.05.12

06 שלא יגידו תושבי דרום ת"א אלא תושבי שכונת התקווה. יש הבדל למרות שכל דרום ת"א מוצפת זרים כי המקום הוא עדיין הכי זול בעיר. יש הבדל כי רק בשכונת התקווה האלימות והגזענות גואה ומגעילה. בשאר אזורי דרום ת"א גם סובלים, בעיקר מדירות קטנות שחיים בהם עשרה ויותר זרים מה שגורם לעומס על הצנרת וכו'. ובכל זאת, יש אנשים שסובלים ומצליחים לראות שהבעיה היא במדיניות הממשלתית ולא אלה שיש להם עוד פחות ממך! הגזענית מירי רגב לא הגיע ולא תגיע לפה.  (לת) לא כל דרום ת"א מתנהגת כמו בשכונת התקווה
  • 06:38
  • 28.05.12

  •   כי אלו לא תושבי התקווה שמתפרעים ומסיטים בת פליטים מאירופה
    • 19:36
    • 28.05.12

    שכונת התקווה היא רק במה לכל מיני גזענים ותוקפניים שבאים לעשות את מה שהם אוהבים- לשנוא, וזאת על גבם והכפשתם של תושבי השכונה.

07 הביבי הוא ילד מפונק. מה בינו לבין מצוקתם של עלובי החיים.  (לת) אלודי
  • 07:31
  • 28.05.12

08 המסתננים תופסים את הדירות ולכן אין דיור לתושבים רונן
  • 07:31
  • 28.05.12

8 מסתננים בדירה ולכן צפוף לתושבים המקוריים של השכונה.

09 העולם צריך לפתור את בעיית הפליטים, לא אנחנו תושב דרום ת"א
  • 07:38
  • 28.05.12

אין ספק שיש כאן בעיה רצינית. האנשים האלה נמלטים מארצות אכזריות ולא דמוקרטיות, חלקם נמלטים כדי להציל את נפשם. אבל ישראל לא יכולה לקלוט את כולם. את הפליטים שכבר כאן צריך לקלוט ולתת להם לעבוד במקום העובדים הזרים וכך גם לשמש דוגמא לעולם, אבל אי אפשר לתת לעוד פליטים להיכנס. צריך לדרוש מהעולם הדמוקרטי לסייע בפיתרון הבעייה ושכל הארצות המערביות יתחלקו בקליטתם.

10 דרום ת"א אינה פריפריה והם לא מקופחים. למה המדינה צריכה לסייע להם? קיטו
  • 08:07
  • 28.05.12

הם קרובים בדיוק כמו צפון ת"א למקומות העבודה הגדולים, למרכזי החינוך והתרבות ולמוקדי התשתית. אלו שכונות במרכז העסקי, המסחרי והתרבותי הגדול ביותר בארץ, ואין מה להשוות אותן לירוחם, דימונה, חצור הגלילית, קרית שמונה, אופקים, ושאר עיירות הפיתוח והיישובים המרוחקים שנמצאים בפריפריה, ששם באמת אין עבודה וגם אין תשתית שמאפשרת ניוד קל למקומות העבודה והחינוך שנמצאים במרכז. אלו המקומות שבהם המדינה צריכה להשקיע (ולא משקיעה מספיק), לא בתל אביב.

11 שכחת את הערך הכלכלי של הזרים שפוי
  • 08:20
  • 28.05.12

העובדה שהם עובדים בשכר נמוך מאד (ובוודאי ללא הפרשות מעביד) מאפשרת לכלכלה לפרוח.
הרחובות נקיים, עלות הבניה נמוכה אין בעיה למצוא סבלים לפרוק סחורות.
אם כל אחד מהם היה מקבל שכר מינימום, הרחובות היו מלוכלכים, מחירי הדיור היו עולים, וכל מחירי המוצרים בשוק היו עולים.

  •   את כל הכסף שהם מרוויחים הם שולחים לאריתריאה וסודן למשפחות שלהם ולבדואים שיביאו עוד משפחות, ולקנייה של נשים כמו שנראה בכתבה של ערוץ 2 ביוטיוב  (לת) ערך כלכלי אלק
    • 21:34
    • 28.05.12

12 כה נכון  (לת) אלי
  • 08:32
  • 28.05.12

13 אין סתירה בין הימצאותם של המסתננים בתחתית השרשרת החברתית לבין היותם הגורם העיקרי להרעת מצבם של התושבים שגרים לידם..העובדה שקל יותר פסיכולוגית לצאת נגד מי שחלש יותר ממך לא אומרת שאינו אשם חולשתו כמהגר לא חוקי היא הבעייה שלו אף אחד לא חייב לו דבר לכן הוא לא יכול להיות מוחלש.הפתרון היחידי לבעיית המסתננים להבדיל מפליטים מוכחים הוא גירושם מהארץ.  (לת) אנטי שמאל
  • 08:33
  • 28.05.12

14 אי אפשר לבדוק מי מהם פליט... אזרח
  • 08:33
  • 28.05.12

ואת יודעת טוב מדוע. הם מודרכים בידי פעילי ארגוני הסיוע. עפ כל הצער, מדינת ישראל הקטנה לא יכולה להיות פתרון לבעיותיה של אפריקה.

  •   מדינה של 7,000,000 יכולה לקלוט 10,000 או אפילו 30,000 ולא יקרה לה שום דבר. ריקי
    • 11:28
    • 28.05.12

    הסיבה היחידה לסירוב לקלוט פליטים היא גזענות. הם שחורים, הם אפריקאים, הם לא משלנו.
    בדיוק כמו שחשבו על הסבים והסבתות שלנו, והסבים והסבתות שלהם, בכל מקום שאליו הגיעו במהלך 2000 השנים האחרונות.

  •   ברור שהיא יכולה אבל למה שתרצה.זה נוגד את הטבע האנושי לקבל אנשים כלכך שונים ממך זה לא אנושי לדרוש זאת. כמו להכניס זרים לביתך ולצפות ממך שתתיחסי אליהם כבני. משפחה זה לא יעבוד ורק יגרום לחיכוכים עם האוכלוסיה המקומית ולאסון חברתי הפתרון היחיד סלוקם מפה  (לת) אנטי שמאל
    • 13:39
    • 28.05.12

  •   לריקי רן
    • 19:10
    • 28.05.12

    הבעיה שכבר עכשיו יש כ80000-, שכל יום מגיעים עוד 100 בערך, שבמצרים יש לפחות מליון פליטים מאריטרואה , דרפור ודרום סודן ושם הם לא יכולים לעבוד בניקוי מדרכות וחדרי מדרגות ובשטיפת כליםוכו במסעדות ועבודות בסוג זה כי במצרים יש 30% אבטלה שהולכת וגדלה. בפונציאל חצי מתןשבי אריטראה-ז"א 3 מיליון וחחצי מחבל דרפור- עוד 2.5 מליון יכולים להגיע ועוד רבים מקונגו . יותר ממחצית תושבי אפרחקה השחורה נמצאים תחת שלטון דיקטטורות רצחניות ו/או מלחמות אזרחים ורעב. כמה צריכים להגיע לארץ כדי שאת וכל פעילי ארגוני הסיוע למיניהם יתחילו להבין שיש בעיה?

  •   והשלושים ארבעים לא ירצו איחוד משפחות ? והחברים מאריתראה לא יבואו במספרים עצומים בעקבות זאת ?  (לת) מישמיש
    • 20:56
    • 28.05.12

15 המסתננים המוסלמים מאפריקה גוזלים מקומות פרנסתם של תושבי דרום תל אביב ומעמיקים את האבטלה בקרבם.  (לת) מרקו
  • 08:36
  • 28.05.12

16 הפרדוקס לא נפתר יואב
  • 08:37
  • 28.05.12

והפרדוקס ששכונת התקווה הם המצביעים הגדולים במשך כל השנים לליכוד וביבי הקאפיטליסט, חייבים לנפץ את הבועה הזאת...

17 כלעוד תעשיית התיירות והשירותים מעסיקים "עבודה שחורה" להגדלת הרווח  (לת) הממשלה תעשה מאומה
  • 08:38
  • 28.05.12

18 אם לא מוציאים את הזרים מישראל, יש להסב בי"ס ברמת אביב למגורי זרים.  (לת) מגורי זרים ברמת אביב, יזרזו הוצאתם מישראל
  • 08:47
  • 28.05.12

19 יש לנו את הראש ממשלה מספר 1 בעולם!!!!!  (לת) אזרח
  • 09:00
  • 28.05.12

  •   רק חבל שראש הממשלה הזה לא מתפקד, לא מקדם פתרונות למצוקה, ולא מקדם שיפור כלכלי דודי הירושלמי
    • 10:52
    • 28.05.12

    בניכוי כל המקרים שבהם הוא מטיל את מימיו על ראשי אזרחי ישראל (אלו שלא שייכים לאפליון העליון), אכן מדובר בראש הממשלה מספר 1 בעולם!!!!!!.

  •   בעולם שלך הוא מס' 1. העולם שלך מנותק מהמציאות צא מהארון חבר
    • 10:59
    • 28.05.12

    אם אתה מאמין שביבי הוא ראש ממשלה מס 1 בעולם..גם
    אחרי שלפני כמה חודשים נפלו בשפלה קטיושות ולו מפני שיום לפני זה חתמו על הסכם כיפת ברזל המשודרג - אז כנראה שמשלמים לך. הוא מס' 1 בלהיות פרזיט שקרן ומניפולטיב. אופציה נוספת היא שבעולם שלך הוא מס' 1 כי אתה שרל'ה או רוצה להיות שרל'ה.

  •   מהסוף  (לת) ראובן
    • 12:48
    • 28.05.12

20 מה יהיה, שוב את מדברת שטויות.  (לת) מושון הכושון
  • 09:04
  • 28.05.12

21 הפתרון המיידי: להעביר את כל המסתננים האלה לצפון תל אביב !  (לת) חושב וכותב
  • 09:15
  • 28.05.12

  •   גם בלונדון לא הביאו את השחורים לארמון באקינגהם אלא לשכונות של עמך. לונדוני לשעבר
    • 10:37
    • 28.05.12

    ואם יעבירו את מבקשי המיקלט לצפון ת"א, בטוח ששם לא יעשו בהם פוגרום. מה שקרה בדרום ת"א זו תופעה זרה וחריגה בעם היהודי.

  •   ויפה שעה אחת קודם!  (לת) חוש חש
    • 10:42
    • 28.05.12

  •   זה עצוב אבל נכון אור
    • 10:57
    • 28.05.12

    תוך יומיים המדינה תמצא פתרון לזה במקרה כזה.

  •   אולי להעביר את תושבי השכונות לצפון תל אביב? אה, אבל אז איך נאשים את הפליטים במצב הקשה של שכונת התקווה??  (לת) היגיון פשוט
    • 11:31
    • 28.05.12

  •   זה נכון אבל הממשלה הזאת לא תעשה את זה כי היא ממשלה של הצפוניים שזורקת הסתה ודמגוגיה לדרומיים וקוצרת את הקולות שלהם בקלפי  (לת) צפוני
    • 16:57
    • 28.05.12

22 נו באמת, יש גבול גם לשטויות ולהסתה, את המאהל הייתה חובה לפנות משום שאנשי המאהל רצו לגור שם קבוע, לא רק הפגנה וגם להפגנה צריך גבולות. את המסתננים, מהגרי העבודה הלא חוקיים יש לזרוק מן המדינה, כמקובל בכל מדינה מתוקנת רק שמיכאלי דווקא תומכת בפריעת החוק למענם. אז מה נשאר? סתם בליל מילים חסר קשר ומשמעות שמטרתו אחת, תעמולה כנגד ביבי וממשלת הימין/מרכז, מתוך שנאה ישנה וידועה.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:23
  • 28.05.12

  •   אתה עושה לעצמך חיים קלים. אירופאי
    • 15:02
    • 28.05.12

    כי בכל העולם שנחשב לנאור לא מכנים אפריקאים כאלה "מסתננים", כפי שעשה רה"מ שלנו וגם אחרים, אלא "מבקשי מיקלט", והעובדה שהגיעו באורח בלתי חוקי לא נחשבת לרלבנטית. ולמה מקבלי ההחלטות בעולם נוהגים כך? בראש וראשונה מפחד אירגונים של יהודים ליברלים חמושים בנשק השואה, שעלולים לכנותם גזענים ושונאי זרים, אם לא יותר גרוע. אז המסקנה מכל זה היא שליהודים כנראה מותר מה שלכל האחרים אסור.

  •   ל"אירופאי", שהעולם יקלוט את "מבקשי המקלט", אצלנו הם מסתננים בלתי חוקיים ובעינינו יש משמעות רבה לאי חוקיות, אגב, גםלאירופאים ובוודאי שלאמריקאים.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 17:11
    • 28.05.12

  •   נכון ובישביל זה היא מקבלת שכר! אין כל חידוש  (לת) חן
    • 22:04
    • 28.05.12

23 שכונת התקווה כמשל נועם
  • 09:30
  • 28.05.12

את התקת התסכול והזעם מכיוון החזק לכיוון החלש ניתן להרגיש גם בתוך שאר האוכלוסייה. נבחרינו, בצעד מבריק, מצליחים שוב להכתיב לנו "מה חשוב" ו "מול איזו סכנה" כדאי לנו להתאגד, כאשר הם עצמם מרוויחים עוד יום בו אנחנו לא יושבים להם על הראש.

24 מה בעצם את אומרת בליל של מילים ללא פאנץ  (לת) דורון
  • 09:31
  • 28.05.12

25 את מטעה ומסיתה. המציאות הפוכה. הכח הפוליטי נמצא אצל "אנשי השכונות המסכנים". עובר אורח
  • 09:38
  • 28.05.12

אלה שמצביעים בשיטת קבלני הקולות. זאת הסיבה שגם אחרי הפוגרום הנפשע שהם ערכו ב"מסתננים" מאפריקה, התקשורת והמערכת הפוליטית ממשיכים להתחנף אליהם. איתן אבריאל כתב בזמנו בדה מרקר שאף ח"כ לא בא לבקר את דרי האוהלים בשדרות רוטשילד. למה? כי הציבורים הנורמטיבים של המעמד הבינוני לא מצביעים בשיטת קבלני הקולות, ולכן גם אין להם שום יצוג בכנסת. העקרון שעל פיו "אין מסים בלי נציגים" שאותו השיגו הברונים האנגלים כבר לפני 800 שנה, הוא עדיין בגדר חלום רחוק למעמד הבינוני בישראל, שנושא על כתפיו את עיקר נטל המסים ומממן את הבטחון, הבריאות, החינוך והרווחה של כל היתר.

  •   חתיכת סנוב עלוב-אתה חושב שכל תושבי השכונות מצביעים עם קבלני קולות? א,ת"א
    • 15:03
    • 28.05.12

    היית בכלל פעם בחיים שלך בשכונה, יא חתיכת "נורמטיבי" עם אייפון ומזדה 3, שמתבכיין שלא נותנים לו דירה ב2000 שקל בדיזינגוף פינת שנקין?

    אין פה שום קבלני קולות ושום בטיח-אנחנו לא כפר ערבי פה

  •   אין צורך ש"כולם" יצביעו בשיטת קבלני הקולות. די שחלק יעשו כן. זאת כשמולם ניצבות אוכלוסיות שבכלל לא מאורגנות.  (לת) קבלן קולות
    • 19:34
    • 28.05.12

26 מסתננים בלתי חוקיים בדרום תל-אביב XY
  • 09:58
  • 28.05.12

שלום מרב,
מוזמנת לעשות תחקיר בין חיילות לוחמות (עם נשק על הכתפיים)- איך מתמודדות עם משימה פשוטה כמו לעלות לאוטובוס בתחנה מרכזית החדשה בתל-אביב? אחסוך לך: לא מתמודדות, כי לא מסוגלות לעבור לבד בין ההמון מהגרים בסביבה. אותו דבר לגבי כל אשא צעירה שמבקשת לנסוע בתחבורה ציבורית מהתחנה המרכזית, או מהגשר מתחת.
אני לא צעירה - גם לא יכולה לגשת לחנות מסוימת בתחנה מרכזית או סתם לסדר את ה"רב-קו" בקומה 7 (אין אפשרות נוספת).
אינני שונאת זרים, אבל ידוע שהמון גברים צעירים ללא תעסוקה זה כמו חומר נפץ. חוץ מזה יש עלייה תלולה במחלות מדבקות שמקורן באפריקה (שטיפת כלים, הכנת אוכל במסעדות, יחסי מין, הזרקת סמים וכו'). טיפול ב-AIDS, שחפת, מלריה, דלקת כבד וכו' - מי דואג לתקציב? מי דואג לאזרחים חולים עקב מגע לא ישיר עם המהגרים הבלתי חוקיים? מדובר בתקציב של מיליונים, שלא קיים...
גם לנו יש זכויות!!!

27 Bravo Merav  (לת) Avital
  • 10:09
  • 28.05.12

28 השאלה האם מהגרים מאפריקה חיים בשכונתך הדס
  • 10:17
  • 28.05.12

היא שאלה רלוונטית וראויה לתשובה שכן היא משפיעה על היכולת להבין את תושבי השכונות והערים בהם מרוכזים אותם מהגרים מאפריקה אבל מעבר לכך הטור שכתבה מיכאלי שם את הדגש על הבעיה הרחבה יותר והיא מצבן של שכונות הדרום בתל אביב לפני הגעת המהגרים מאפריקה והידיעה שדבר לא ישתנה במצבם של התושבים גם כאשר לא יחיו בקרבם מהגרים מאפריקה.

29 ביבי היה אימפוטנט וכעת כושרו גרוע יותר. 3 שנים מטפל בבעיית המסתננים והבעיה רק מחמירה מיום ליום.  (לת) דרומי
  • 10:23
  • 28.05.12

30 מירב הבינו שאת וכל החברה הם נאורים ואנחנו הגזענים .לא שחור ,כמו שאתם לא רוצים פרנעק.  (לת) יהודי אותנטי
  • 10:30
  • 28.05.12

31 השלטון גם מסית בכיכרות אחד
  • 10:40
  • 28.05.12

מירי רגב ודומיה ( הנמנים על מפלגת השלטון מזה 35 שנה ) עומדים מול הציבור ובמקום לתת לציבור דין וחשבון
הם מסיתים אותו נגד האומללים מאפריקה.
אני מכיר רק שני סוגי שלטון שעשו את זה בהיסטוריה: הפאשיסטי והנאצי.
זה כבר מעבר לפופוליזים.
והיכן שהציבור גם קונה את זה בבורותו, קורים אסונות.
מירי רגב צריכה להישפט על הסתה והדחת ההמונים ודמם של הנפגעים בראשה.

32 תור לעניין מילה מילה  (לת) ע
  • 10:47
  • 28.05.12

33 הבג"צ שם לעצמו מטרה להפוך את ישראל ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה דבר שבסופטו של דבר יהפוך את ישראל למדינה ערבית מוסלמית (רוב המסתננים הסודאנים/אריתריאים הם ערבים מוסלמים) דבר שיוביל לחופש אבסולוטי בזכויות הפרט כפי שאנו רואים באיראן ובסעודיה.  (לת) ישר כח
  • 10:48
  • 28.05.12

34 הדיבורים על "לבדוק פרטנית מי פליט ומי מחפש עבודה" אינם אלא קשקוש. דן
  • 10:56
  • 28.05.12

האם הכותבת הנכבדה תתנדב לסרוק את כפרי ומדבריות אפריקה כדי לברר מי מעשרות אלפי המהגרים הבלתי חוקיים שמציפים את ישראל ראוי ומי אינו ראוי להקרא פליט? ונניח שימצאו באפריקה עשרים מליון אנשים שמרגישים שחייהם בסכנה, מה נעשה אז?

  •   אתה המקשקש .
    • 13:43
    • 28.05.12

    מדינות אירופאיות, למשל, מבצעות בדיקה מיהו פליט ומיהו מסתנן. חלק מהמהגרים הבלתי חוקיים מאפריקה מוכרים כפליטים וזכאים להשאר.

    ישראל מסרב לערוך את הבדיקה הזו, משום שיש יותר פליטים אמיתיים ממה שהשלטונות פה מוכנים להודות.

35 יש פתרון אחד מ.ד
  • 10:59
  • 28.05.12

לשלוח את האפריקנים חזרה לארצם

36 זה נכון, "רה"מ" מתייחס לאזרחי ישראל כזומבים חסרי בינה ומנסה לתמרן את רגשותיהם לעבר שנאת הזר והמוחלש. והללו, הזומבים, הבוטים שביניהם, מבינים את מסריו כעידוד לפוגרום, וכשהוא מצליח מעל ומעבר בהסתה הוא מסתתר מאחרי חירטוט צדקני, ממש כמו אחרי ה"מרפסת" בכיכר ציון!  (לת) דן זכות
  • 10:59
  • 28.05.12

  •   אתמול הגיעו והיום הם כבר "מוחלשים"? מהגרים מאפריקה יש בישובים רבים בארץ, אבל רק בשכונת התקווה ערכו בהם פוגרום. על הליברל כמסית מקצועי
    • 15:52
    • 28.05.12

    באירופה יש ריכוזים גדולים בהרבה של אפריקאים, וגם שם מעולם לא ערכו בהם פוגרומים.

37 פשוט ומדויק, תודה סטודנט
  • 11:02
  • 28.05.12

יותר קל להסית מלפתור את הבעיות האמיתיות של דרום תל אביב. גם הרבה יותר זול.

38 מאתיופיה לסודן. . . מני
  • 11:09
  • 28.05.12

איפה הרב עובדיה יוסף ואלי ישי כשצריך אותם. . .
מי שרוצה להתגייר - יישאר. . . מי שלא רוצה - לא
צריך. . .

39 הם לוקחים את מקומות העבודה של המעמדות ישראליים הנמוכים ולכן הם לא צריכים להיות כאן, וכל היתר זה גיבובים של צפונית  (לת) מוטו
  • 11:09
  • 28.05.12

40 מענין, 4 שנים מסתננים לא חוקים פולשים למדינה ושום מאמר בהארץ כיצד להיפטר מהעברינים הללו.  (לת) אלון
  • 11:12
  • 28.05.12

  •   עיתון לאנשים "חושבים" אהה... אור
    • 14:25
    • 28.05.12

    אבל רק אם חושבים נכון. אם חושבים לא נכון, לא תראו את זה, בשם הליברליות.

  •   ממתי הארץ צריך לפתור את בעיות האומה גלעד
    • 14:29
    • 28.05.12

    גם בתקופת היטלר היה משבר כלכלי אמיתי בגרמניה שנבע בין השאר מתשלום פיצויי מלחמת העולם הראשונה. זה אומר שמי שטען שהיטלר מלבה שנאה על רקע העוני היה חייב למצוא תוכנית כלכלית מדינית לגרמניה?

41 נו באמת, יש גבול גם לשטויות ולהסתה, את המאהל הייתה חובה לפנות משום שאנשי המאהל רצו לגור שם קבוע, לא רק הפגנה וגם להפגנה צריך גבולות. את המסתננים, מהגרי העבודה הלא חוקיים יש לזרוק מן המדינה, כמקובל בכל מדינה מתוקנת רק שמיכאלי דווקא תומכת בפריעת החוק למענם. אז מה נשאר? סתם בליל מילים חסר קשר ומשמעות שמטרתו אחת, תעמולה כנגד ביבי וממשלת הימין/מרכז, מתוך שנאה ישנה וידועה. נשלח בשנית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 11:13
  • 28.05.12

42 גוזלים את מקומות העבודה של המעמדות הנמוכים וגורמים לירידה בשכרם.  (לת) תמי
  • 11:14
  • 28.05.12

43 הפתרון הטוב ביותר להפוך את מירב מיכאלי לפוליטיקאית. נחסוך עתונאית "לא משהו" מויישל'ה וענטילטור
  • 11:14
  • 28.05.12

אפשר לשלב את המהגרים גם ברמת אביב,רחביה וגם במגרון זה רעיון.

44 בדיקה של שלחי האו'ם..5% מהם פליטים,כל השאר ורובם מוסלמים מהגרי עבודה !! נביא הזעם..........
  • 11:31
  • 28.05.12

כנראה בעיני היושבים בירשלים על כסאות עור צבי..האיום האיום הוא "פרסים "ולא גיס חמישי של מוסלמים מאפריקה !! ומאות משפחות משטפים בערי הדרום !!ושלא לדבר על בעית הבדאויים בנגב הנשדד !!

45 המדינה לא צריכה להוציא שקל על המסתננים הבלתי חוקיים הללו.  (לת) אתי
  • 11:33
  • 28.05.12

46 לא הבנתי את רוצה אותם אצלך בבית או לא ?  (לת) ביבי
  • 11:35
  • 28.05.12

47 1.הצרה היא שהביבי הוא ילד מפונק. אטום לחלוטין למצוקותיהם השונות שבשרשרת המזון.2. יש לאבחן בצורה פרטנית מי פליט ולתת לו את הזכויות (ולהטיל את החובות) הכרוכות למעמד הזה. 2. לגבי המסתננים: ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה את קליטתם. 3. מה שלא יהיה: יש לטפל בעניין ברגישות רבה ( נכון, מירי ובן-ארי?). אני , אישית רוצה לקוות שאנו או ילדינו -אם חלילה וחס נהפוך לפליטים מתישהו- נזכה ליחס טוב יותר מזה ה"מוענק " לפליטים מסודן.  (לת) אלודי
  • 11:43
  • 28.05.12

48 למה אנשים חושבים שאת ביבי(או כל פוליטיקאי אחר) מענין משהו חוץ מהתחת של עצמו?הם לא בכנסת כדי לדאוג לאזרחי ישראל, אלא לעצמם.  (לת) איריס
  • 11:51
  • 28.05.12

49 אוי מירב, שוב בונה תאוריות באוויר ללא שום קשר למציאות?  (לת) מה קשור מאהל למסתננים
  • 12:03
  • 28.05.12

50 כתיבה מעולה ואמיתית. כל הכבוד מרב.  (לת) דן
  • 12:12
  • 28.05.12

51 ממתי הומלכה ישראל לפותרת הבעיות של אפריקה?  (לת) ולאף גבר אין פתרון
  • 12:26
  • 28.05.12

52 תשלמו 100$ לכל שוטר מצרי עבור כל מסתנן שלא יחצה את הגבול ותראו איך ההסתננויות נגמרות חיים
  • 12:27
  • 28.05.12

לעצור את המסתננים לפני שנכנסים לארץ.
לקנוס את המעסיקים שלהם.

  •   רעיון מעניין שעשוי להצליח ! אפשר לצרף גם כמה סיכולים ממוקדים נגד בדואים מובילי הסתננות !  (לת) הרבה יותר קל וקרוב משיירות נשק בסודן
    • 16:14
    • 28.05.12

53 סופסוף מאמר נכון ומפוקח בנושא  (לת) להפיץ
  • 13:29
  • 28.05.12

54 תודה מירב נטע
  • 13:31
  • 28.05.12

על האופן הפשוט והבהיר שבו את מצליחה לתאר את המציאות הבלתי נסבלת הזאת

55 מירב את גדולה! צריכים אותך בכנסת  (לת) הדר
  • 13:58
  • 28.05.12

56 מירב היקרה! כמה מסתננים את מארחת בביתך או בשכנות אליך."איפה אהבת הזר והאחר" מני
  • 14:18
  • 28.05.12

יש לך מוסר כפול כל עוד זה לא נוגע בך קל לתת ביקורת על אחרים צביעות לשמה

57 גם אני רוצה להיות הומני שגר בצפון תל אביב ומטיף לדרום תל אביב להיות סבלני כלפי אחר ,כמה קל לחיות בבועה שלך..  (לת) יהודי אותנטי
  • 14:59
  • 28.05.12

58 יש לנו עסק עם פוליטיקאים מחורבנים, ראיתם שינוי כלשהו? אחד??? נדא  (לת) ערן
  • 15:21
  • 28.05.12

59 ממשלות קדימה יצרו את בעיית המסתננים!!! תזכורת
  • 15:31
  • 28.05.12

ביביביביביבי, לא נמאס? צריך להגיד את מה שנכון: ממשלות בכיכובם של אופורטוניסטים חברי קדימה, אלו ממשלות שבאו לחמם את הכיסאות ולכן כשלו והן נושאות באחריות על ההחמרה של רוב הבעיות שיש היום. בשנתיים האחרונות נאלצתי להתאפק שלא להקיא כל פעם שלבני קפצה עם כמה שקרים מהאופוזיציה... מה שהכי מדהים שהמפלגה הזו קוברת את עצמה הכי טוב. ברוך שפטרנו ממפלגות מרכז אשר סוחפות את ההמון בהבטחות ללא כיסוי, ושמפריעות למהלך הדברים התקין עם גניבות מנדטים מימין ומשמאל.

60 העיקר שלא יפריעו למרב לאכול עם הידיים בבראסרי ואם אפשר שהיין יהיה בטמפרטורה הנכונה... חצופה , מתנשאת שלא ידעה מצוקה מהי ובעיקר מוצאת עזות מצח להשתלח בכל מה שמייצג ממסד וממלכתיות . מעט נאמנות לאינטרס הלאומי, לא תזיק לך! סה"כ נולדת בפתח תקווה..  (לת) א/א
  • 16:15
  • 28.05.12

61 רעיון יפה, אך לצערנו לא יעבוד, כי לפליטים אין גישה כמו של הפיליפינים לזקנים וסיעודיים ?  (לת) יעל
  • 16:48
  • 28.05.12

62 שרשרת! זה תיאור של אחד מחובר לאחר הזוי
  • 17:12
  • 28.05.12

הכתבה כתובה כל כך גרוע שאין סיכוי למצא את השרשרת, ובכלל, השרשרת שאת מתארת אינה סגורה.

63 Nimbit  (לת) Nils
  • 17:19
  • 28.05.12

64 מירי רגב העם איתך  (לת) אבי רמת אביב
  • 17:24
  • 28.05.12

65 אבל פיתרון מעשי יכול לפגוע באורגיות השינאה בוקיהשינאה וקי
  • 19:29
  • 28.05.12

לא חבל?

66 ההתנהגות של תושבי שכונת דרום ת"א לא ברורה א, אפקה
  • 19:54
  • 28.05.12

מה יעזור להם אם הם יכו פליטים, האם לביבי אכפת ממצוקת הפליטים ?
לביבי אכפת רק מההישרדות הפוליטית שלו.

אם תושבי השכונות יכינו עצומה שבה הם מתחייבים לעולם לא להצביע לנתניהו אלא אם כן, תוך חודש אין פליטים בדרום ת"א. אפשר להיות בטוח שתוך חודש לא יהיו פליטים בדרום ת"א.

67 וואו מרב מה חידשת לנו?? אלי ישי שלא קורא הארץ כבר אמר את זה מזמן. אגב בשכנות אליך גרים סודנים?  (לת) אולי אריתראים?
  • 20:56
  • 28.05.12

68 "כשתושבי דרום תל אביב מנכיחים את הבעיות שלהם, הממשלה והתקשורת - והציבור - פונים נגדם. כשהם יוצאים נגד מישהו נמוך יותר בשרשרת, כולם מחבקים אותם"  (לת) מלים כדורבנות
  • 20:58
  • 28.05.12

69 כ"כ מדויק, שאפו לגברת מיכאלי... אורן
  • 21:42
  • 28.05.12

הלוואי ותושבי השכונות והפריפריה היו יודעים כמה הממשלה שהם בוחרים פוגעת בהם קדנציה אחרי קדנציה.
הלב והקרביים של הליכוד נמצאים מעבר לקו הירוק, ומישהו אמיץ צריך להגיד את זה במערכת הבחירות הבאות. אני בספק אם מישהו חוץ ממרצ יאמר את זה.
כמו שרבין אמר בבחירות 92': "משקיעים בשכונות-לא בהתנחלויות"

70 הטעות שממשיכה לדרדרד אותנו עוד משנות השמונים אמיר
  • 22:22
  • 28.05.12

היא שצביונה היהודי של מדינת ישראל בטוח מספרית- אין עוד יכולת לאכלס אותה ביותר ממס' היהודים כיום, ועדיין קיימים חוקים גזעניים כלפי אוכלוסיות שאינן יהודיות, ומנגד, חוקים, והקלות בלתי נתפסים כלפי אוכלוסיות אשר נחשבות "יהודיות יותר" מאוכלוסיות אחרות. זה כל הקסם

71 נפגשנו, נחזור מעט לתורת המשפט. לפי חוק הכניסה לישראל כל מי שנכנס ממצרים מדינה שלא מהווה סיכון הוא עבריין פשוטו מסתנן שדינו מאסר או גירוש מיידי לארת מיצריים שאיננה מהווה סכנה זולת הכנסה פי 10 בישראל כדאיות כלכית איננה עילה למתן מחסה. לכן אין לפי המשפט פליט אחד בישראל. מצרים אף מהווה מדינה דמוקרטית. מדינות קולטות פליטים במחנות שנתמכים על ידי סוכנות האו"מ לפליטים כגון אונר"א שתומכת דור שלישי בפליטים בארצות של אחיהם שלא נקלטים שם. אבל שיש בארץ נהנים מעבודה זולה ובלתי מאורגנת בשבילם ארץ סבבא והם חברים של ש"ס ויסי ישי כמו בשריפה בכרמל פקה פקה ויש עובדים זרים מחוץ למכסה איזה יופי בניזרי לא צריך להכנס שוב לבית הסוהר. נתראה בשוק פרופסור בר שירא
  • 22:40
  • 28.05.12

נפגשנו, נחזור מעט לתורת המשפט. לפי חוק הכניסה לישראל כל מי שנכנס ממצרים מדינה שלא מהווה סיכון הוא עבריין פשוטו מסתנן שדינו מאסר או גירוש מיידי לארת מיצריים שאיננה מהווה סכנה זולת הכנסה פי 10 בישראל כדאיות כלכית איננה עילה למתן מחסה. לכן אין לפי המשפט פליט אחד בישראל. מצרים אף מהווה מדינה דמוקרטית. מדינות קולטות פליטים במחנות שנתמכים על ידי סוכנות האו"מ לפליטים כגון אונר"א שתומכת דור שלישי בפליטים בארצות של אחיהם שלא נקלטים שם. אבל שיש בארץ נהנים מעבודה זולה ובלתי מאורגנת בשבילם ארץ סבבא והם חברים של ש"ס ויסי ישי כמו בשריפה בכרמל פקה פקה ויש עובדים זרים מחוץ למכסה איזה יופי בניזרי לא צריך להכנס שוב לבית הסוהר. נתראה בשוק

72 חייבים לאמץ את הפתרון הגאוני של מודי בראון: ליישב את כל המסתננים בהתנחלויות בגדה. ואז נראה את הסמולנים חסידי זכויות האדם פוצים פה. אם הם יתנגדו זו תהיה הוכחה למזימה העיקרית: חיסול המדינה הציונית.  (לת) סוציולוג
  • 01:57
  • 29.05.12

פרוייקטים מיוחדים