המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

סכנה לביטחון הפלסטינים

כאשר אישר בג"ץ (ב-2006 ושוב בינואר השנה) את הוראות חוק האזרחות, האוסרות (בכפוף לחריגים) מתן אשרת שהייה לפלסטינים תושבי השטחים בישראל, גם אם יש להם בני או בנות זוג בישראל, הוא הסתמך על ההצדקה שהציגה המדינה לחוק. ההצדקה היתה לכאורה ביטחונית: לדברי המדינה, ב-54 מקרים מאז 2001 אותרה מעורבות בטרור של פלסטינים שזכו, הם או הוריהם, למעמד בישראל.

במתן ההכרעה הזאת השווה בג"ץ את המצב לחוקים הקיימים במדינות אחרות, המגבילים את הזכות של נתיני מדינות אויב להיכנס לתחומיהן. אך במקרה של ישראל והשטחים הגבול הוא חד-צדדי. ישראלים יכולים להתיישב בשטחים, תוך כדי נישול האוכלוסייה המקומית, אך בדיון על הזכות של אזרח ישראלי שנישא לפלסטיני לחיות במדינת ישראל עם בן זוגו, נהפכים השטחים לפתע למעין מדינת אויב, מעבר לגבול שאסור לחצותו.

החד-צדדיות של ההצדקה להגבלת כניסת פלסטינים לישראל מטעמים ביטחוניים לכאורה מתחזקת לנוכח הדיווחים על אלימות של ישראלים כלפי פלסטינים. בשבת שעברה ירה מתנחל בפלסטיני ופצע אותו, זאת לאחר שמתנחלים הציתו אש בשדות חיטה של פלסטינים. כמה ימים קודם לכן תועד אירוע, שבו ירו מתנחלים אש חיה לעבר פלסטינים בשעה שחיילי צה"ל עומדים מנגד. אירועים אלה מיתוספים לאירועים רבים של אלימות מתנחלים כלפי האוכלוסייה הפלסטינית, חלקם במסגרת מה שכונה "תג מחיר", הכוללים יידוי אבנים, פלישה לכפרים והצתות.

רק במיעוט המקרים של אלימות מתנחלים כלפי פלסטינים (לפי נתוני "בצלם", מאז 2000 הרגו אזרחים ישראלים 50 פלסטינים בשטחים, בנוסף למקרי אלימות רבים שלא הסתיימו במוות) הוגשו כתבי אישום, וגם לאחר הרשעה הוטלו עונשים קלים. ארגון "יש דין" הצביע על כשלים באכיפת החוק בכל הנוגע לאלימות מתנחלים, המתבטאים בהתעלמות חיילים מעבירות נגד פלסטינים, הערמת קשיים פיסיים וביורוקרטיים על פלסטינים המבקשים להתלונן וליקויים בחקירת התלונות. כל זה בנוסף להשתלטות של מתנחלים על קרקעות פרטיות פלסטיניות. ביותר מ-30 התנחלויות נעשתה בנייה נרחבת על קרקעות פרטיות של פלסטינים.

מכך מתבקשת המסקנה: אם אוסרים על פלסטינים להיכנס לישראל מפני שלישראלים נשקפת מהם סכנה ביטחונית (לדעתי, איסור גורף כזה הוא פסול), יש לאסור על ישראלים להיכנס לשטחים בשל הסכנה הביטחונית הנשקפת מהם לפלסטינים.

מבחינות מסוימות הסכנה הביטחונית הנשקפת לפלסטינים ממתנחלים חמורה מזאת הנשקפת לישראלים מפלסטינים: גם אם לפעמים מצליחים פלסטינים לפגוע בישראלים, ולפעמים מדובר בפיגועי טרור קשים - בכל הנוגע לאלימות של פלסטינים כלפי ישראלים יש משטרה וצבא המנסים להגן על האוכלוסייה הישראלית. הרשויות מעמידות לדין ואף מענישות בחומרה את הנוהגים באלימות.

האם לדעתכם לפלסטינים נשקפת סכנה מישראלים? דברו על זה בפייסבוק

לעומת זאת, כאשר מדובר באלימות של ישראלים כלפי פלסטינים - לפלסטינים לא ניתנת הגנה מצד הכוח השולט באזור, כלומר ישראל.

אם כוונת חוק האזרחות היא באמת ביטחונית, ומטרתו להגן על אוכלוסייה מפני מי שעלול לתקוף אותה - הרי שיש להחיל את אותו היגיון בכיוון ההפוך. יש לאסור על ישראלים - לנוכח נטייתם המוכחת לגזול קרקעות פלסטיניות ולנהוג כלפי פלסטינים באלימות - להיכנס לשטחים.

אי החלת ההיגיון הזה מעידה על כך, שעל פי התפישה הדומיננטית בישראל - המושג "ביטחון" הוא משהו שיש רק לישראלים. לפלסטינים יש לכל היותר זכויות, שבשם העליונות הניתנת לביטחון מותר לשלול אותן.

אולי אם נתחיל לחשוב גם על הפלסטינים כזכאים ל"ביטחון", נראה כיצד הנוכחות הישראלית בשטחים שוללת ביטחון זה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בשנתיים הראשונות של האינתיפאדה בוצעו כ-‎14,000 פיגועים, שבהם נהרגו למעלה מ-600 אזרחים ונפצעו למעלה מ-4,500.‏ בסך הכל נרצחו בפיגועים שבוצעו במהלך חמש שנותיה של אינתיפאדת אל אקצה למעלה מ-1,000 ישראלים, מרביתם אזרחים. לפני שאתה מתחיל לחשוב שהפלסטינים זכאים ל"ביטחון" ולפני שאתה מזכיר באותו הבל פה את הסכנה הביטחונית הנשקפת לפלסטינים ממתנחלים מזאת הנשקפת לישראלים מפלסטינים – וכיועץ שלבצלם ועוד ארגונים הבאים להצר את רגליהם של צה"ל והשב"כ במלחמתו בטרור - תלמד קודם הסטוריה  (לת) מנחם
  • 03:59
  • 29.05.12

  •   ובצד הפליסטיני... תנחם
    • 10:42
    • 29.05.12

    נהרגו 3834 פלסטינים.

  •   וכמה גרמנים מתו במלחמה, רובם אזרחים שלוים ושוחרי שלום, זקנים נשים וטף , וכמה מהם לא סתם מתו אלא נרצחו בדם קר ע"י תליינים מקצועיים שמונו ע"י הכובשים האכזריים האמריקאים והבריטים  (לת) שולטהייס
    • 11:39
    • 29.05.12

  •   אמת ויציב arik
    • 14:57
    • 29.05.12

    ורובם כמגן אנושי לאנשי הטרור הפלסטיני.

  •   הוא יודע אורי פ
    • 18:39
    • 29.05.12

    אבל לא איכפת לו, הנ"ל פרופסור למשפטים וחזקה עליו שיודע את העובדות אבל מסוג האנשים שאסור לבלבל אותם עם דברים פעוטים. האידאולוגיה מנצחת את התודעה.

  •   כמה נהרגו על ידי מתנחלים??? כמה מתנחלים יצאו לרקוד ברחובות לאחר הטבח במערת המכפלה?? כמה רחובות על שם ברוך גולדשטיין יש באריאל?? דוד
    • 23:47
    • 29.05.12

    אבל למה להסתכל על העובדות שיש תעמולה נכון?

  •   ומי הם היו אותם פלסטינים? רון
    • 10:28
    • 30.05.12

    האם כולם היו מחבלים?
    ברור שלא,

    האם הם מתו כתוצאה מהיותם באמצע קו האש?
    או שכולם נרצחו בדם קר ע"י חיילי צה"ל ומתנחלים?

    כי הישראלים שמתו בפיגועים נרצחו לגמרי בדם קר, בכוונה תחילה לרצוח חפים מפשע.

    הפלסטינים שלא היו טרוריסטים- כמעט תמיד נהרגו מאש צולבת וקירבה לאזור הלחימה.

  •   אז הנה קצת היסטוריה. מדינת ישראל כבשה או תפסה את הגדה ואת עזה, העבירה לשם חצי מיליון אזרחים מבלי להכיל את החוק הישראלי על השטח ותושביו. בפועל יצרה ישראל בגדה מדינת אפרטהיי שבה האדונים הישראלים-יהודים נחשבים לבעלי זכויות ופריווילגיות מעולות בעוד הילידים, בעלי המקום, נחשבים לנתינים תחת כיבוש צבאי ואנשים סוג ז'. באופן טבעי הנרמסים מתקוממים ובתגובה מתנפל צבא ההגנה לכיבוש והגזל על הנעשקים. זה לא מונע מהגזלנים להתבכיין שפוגעים בהם, כמו בתגובה של מגלגל העיניים מר מנחם.  (לת) ציונים וצבועים
    • 00:31
    • 31.05.12

  •   גם אם לי היו משלמים מזומנים בלי קבלות הייתי אפילו כותב ספרים שיקריים נגד ישראל. תזכרו! שמאל זה אידיאולוגיה וערכים שמתמוססים אל מול המזומנים. ג'ורג' סורוס צוחק לפני המוות שלו !!!!!!!!!!  (לת) עמיש שחם רעננה
    • 00:36
    • 18.08.12

  •   גם אם לי היו משלמים מזומנים בלי קבלות הייתי אפילו כותב ספרים שיקריים נגד ישראל. תזכרו! שמאל זה אידיאולוגיה וערכים שמתמוססים אל מול המזומנים. ג'ורג' סורוס צוחק לפני המוות שלו !!!!!!!!!! עמיש שחם רעננה
    • 00:46
    • 18.08.12

    .

02 מאחורי הקו הירוק אין היגיון, יש רק פושעי סבסטיה  (לת) אסף בארי
  • 05:14
  • 29.05.12

03 מאמר מצויין ותיזה נכונה מאד!  (לת) יוסי
  • 06:09
  • 29.05.12

  •   אוסף שטויות , הסתמכות עלהודעות שקריות, וסתם אי אמירת אמת. לאזרחים ישראליים אסורה הכניסה לשטחי הרשות הפלשתינית. שטח C לא שייך לפלשתינים, לפיכך מותרת כניסת ישראלים לשם, ואף התנחלות על האדמה המשוחררת מכיבוש ערבי.  (לת) טוטו
    • 12:47
    • 29.05.12

  •   הפלסטינים הם לא בני אדם על פי עקרונות הקולוניאליזם הציוני. בדיוק כפי שהאנגלים התייחסו לאינדיאנים לפני 300 שנה.  (לת) רוני אנטי לאומנים
    • 14:03
    • 29.05.12

  •   טוטו, לפי איזה חוק ואיזה הסכם שטח C לא שייך לפלסטינים? א
    • 21:46
    • 29.05.12

    זה בוודאי לא נאמר בהסכם אוסלו, שיצר את שטח C. הסכם אוסלו הוא בכלל הסדר ביניים, ואין בו כדי להפוך שום דבר מיהודה ושומרון לחלק מישראל.

    שטחי יהודה ושומרון כולם, גם שטחי A, גם שטחי B וגם שטחי C, הם שטחים כבושים שאינם חלק ממדינת ישראל. ההתנחלות בהם (בכולם) אסורה לפי החוק הבינלאומי. סמכויות הניהול בכל השטח שייכות לצבא ההגנה לישראל, שעליו לנהלו לטובת תושביו המוגנים, ולא לטובת מתנחלים זרים ממדינת המוצא, ישראל. צה"ל האציל חלק מהסמכויות לרשות הפלסטינית האוטונומית, אך אין בכך ולא כלום עם מעמד השטח. שטח A לא שייך לפלסטינים יותר או פחות משטח C - השטח הכבוש כולו שייך לתושבים המוגנים והתנחלות בו היא מנוגדת לחוק.

  •   ציין לי חוק אחד שאומר שפלסטינים אינם בני אדם?? ציין פקודה אחת המאפשרת ירי חופשי על פלסטינים סתם בשביל הכיף?? כי אני יכול לציין לך לפחות 30 סעיפים פלסטניים האומרים שמי שסוחר עם יהודי נידון למוות.... דוד
    • 23:50
    • 29.05.12

    אבל למה לבלבל אותך עם עובדות???

04 בוקר טוב - קם אדם בבוקר והנה אין סמטריה ביחסי יהודים וערבים והין ישראלים ופלסטינאים - למה מי מת  (לת) פלץ
  • 06:22
  • 29.05.12

05 מצוין.  (לת) גידי
  • 08:25
  • 29.05.12

06 חוסר סימטריה סתם אחד
  • 08:40
  • 29.05.12

כל עוד ברוב פלסטין מלמדים שטנה ורוב המתנחלים מתפללים לשלום יש לך מה ללמוד

  •   מתפללים לשלום כמו השלום והשקט של בית קברות ברוך השם
    • 12:44
    • 29.05.12

    תפסיקו להתחסד ותגידו את האמת, השלום שאתם מתפללים אליו יהייה על הריסות הכפרים של כל הערבים בארץ ישראל.. אתם מנסים להגשים את החזון של מדינת ישראל כמו בתקופת התנך כולל הגדה המערבית, ולשפ כך יש לרוקן אותה מערבים, נכון? אפשר לתרץ את זה בזכות השיבה ובמה שאתם רוצים, אבל זה מה שאתם עושים כל יום, וחלאס להתחסד..

  •   סתם קשקוש...מתפללים וגוזלים....מזה לא יצא שלום!  (לת) חסר ידע
    • 16:00
    • 29.05.12

  •   מתפללים לשלום? מלמדים שטנה גם כן  (לת) א
    • 21:47
    • 29.05.12

  •   "תורת המלך" תורתם, מעשיהם מעשי-אוון ופועל חמס בכפיהם!  (לת) New Speak
    • 08:18
    • 31.05.12

  •   תורת המלך הוא ספר הלכתי המתייחס לדינים הלכתיים בלבד. ת
    • 17:48
    • 31.05.12

    וגם לגויים בכלל, ולא רק לערבים.

07 מאמר מבריק, תענוג לקרוא. כל כך פשוט וברור.  (לת) .
  • 09:07
  • 29.05.12

08 ברור שאין לערבים הפולשים ביטחון. ישראל חוגרת אותם בחגורות נפץ ומפוצצת אותם חופשי מתחת לכל עץ רענן ממש כמו בסוריה.  (לת) גיחי גיכי
  • 09:41
  • 29.05.12

09 מה לעשות שהמדינה שלנו ולא שלהם....  (לת) בחיית דינק
  • 11:05
  • 29.05.12

10 הנוכחות הצבאית הישראלית היא זו שנותנת ביטחון לפלסטינים אלכס מהכרמל
  • 13:44
  • 29.05.12

נכון שיש כמה מתנחלים חולירות שיש לטפל בהם עד הסוף, אבל בלי נוכחות צה"ל האביב הערבי יבוא לשטחים ויהפוך אותם לשדה קרב. ואנחנו נחטוף את הריקושטים, גם באופן מילולי.

  •   לפני שצה"ל כבש את השטחים ב1967, כשגבול הפריד בין הישראלים לפלסטינים, נהרגו פחות אנשים משני הצדדים.  (לת) ארנון
    • 18:00
    • 29.05.12

11 מאמר מעניין מאוד!  (לת) אודרי
  • 13:49
  • 29.05.12

12 טחנת את השכל ולא אמרת כלום מישהו
  • 13:50
  • 29.05.12

מדינת ישראל מכירה בשטחים כשטחים כבושים ויש ויכוח ער בנושא 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע 12 חודשים בשנה , 35ב שנים האחרונות
אז מה אתה מבלבל את השכל בתפקיד החכמולוג של הכיתה..
גילית את אמריקה!
אבל.. לפחות תכבד את עצמך ואל תתבסס על "נתוני" בצלם..

13 זבי חוטם מתי
  • 13:56
  • 29.05.12

כל זב חוטם שונא עצמו וישראל כותב את הגיגב הסתומים בעיתון הארץ . יפה.

14 בדיחה טובה לחלוטין , לך תציע עצמך לראשות הפלסטינית בתור יו"ר , תדאג להם לביטחון  (לת) מאיר
  • 14:03
  • 29.05.12

15 לו קיבלו הפלסטינים על עצמם להכיר במדינת ישראל כיהודית, יכלו כבר מזמן לשבת בשקט על האדמות שישראל תעביר
  • 14:15
  • 29.05.12

אולם למה לך כל כך הרבה להגיד, אלה עשו כך, ואלה הגיבו כך. מה זה משנה כשבעצם מכתחילה הפלסטינים אינם מכירים בכלל בזכותינו להגדיר עצמנו כמדינה יהודית.
כשחלק גדול מאזרחי ישראל הערבים שולל את זכותותנו זו, למה שיסכימו לו הפלסטינים. אם כך יוצא שלפלסטינים חשוב יותר לא להכיר בנו, מאשר לדאוג לכך שתקום מדינה שלהם על אדמות יהודיות שלנו שיועברו אליהם, כשיכירו גם הם בזכותנו למדינה יהודית משלנו.
שיוכלו לקחת את אדמותנו ולהפכן באישור שלנו לאדמותיהם, ולנהל עליהם כל צורת חיים שיחפצו בו כשהם מלווים בהכרה שלנו בהם בכל דרך שבה יגדירו הם את עצמם.
מה הבכיות האלה על תוצאות חוסר רצונם לשים את המדינה שלהם על ראש שמחתם, ובמקום זאת את שמים שם, את אי הרצון להכיר בנו כיהודית.
עכשיו כמו ב47, כשסרבו לגבולות החלוקה ויצאו למסע שמד נגדנו, הרצון לקחת הכל לעצמם מביא עליהם את ״תפסת מרובה לא תפסת״

16 הבעיה היא שהצבא הישראלי לא משמש כמגן על האוכלוסייה האזרחית הכבושה, כפי שהוא נדרש עפ"י החוק הבינ' אלא הוא משמש חוד החנית הקולוניאליסטית של מדינת ישראל ראובן
  • 15:14
  • 29.05.12

בהם המתנחלים הם האוונגרד בעל הפריבילגיות.

17 אובייקטיביות בלתי מתפשרת ואווילית איתן
  • 15:24
  • 29.05.12


ברור מדבריך שאינך מקבל איסור כניסה של ערבים מהשטחים לישראל.

משתמע מדבריך שאתה בעד איסור כניסה של יהודים לשטחים.

מרוב רצון ומאמץ לאוביקטיביות אתה מגיע לאווילות.

18 ישראל מדינה אכזרית לא דואגת לפלסטינים. ביבי רוצה מדינה ימנית. מנדל יעקובוביץ
  • 16:10
  • 29.05.12

יש להתחיל לדאוג לפלסטינים שלא מקבלים את הזכויות הלגיטימיות שלהם.ישראל משתלטת על אדמות מולדת ערביים ברמלה,לוד ופתח תקווה.

  •   לעם כבוש יש חוקים בינלאומיים, אולם עם שיצא לכבוש ונכשל, הוא בעצם כובש בפוטנציה
    • 17:36
    • 29.05.12

    אי אפשר לערבב בין הדברים.
    מה היה לנו: מדינות ערביות שיצאו פעמיים למסע כיבוש נגד ישראל ונכשלו, עד היום אינם מכירים בזכותנו למדינה יהודית משלנו.
    אם כך מה אתה בא עם זכויות שהם רוצים לעצמם, כשהם שוללים זכויות אלה מאיתנו

19 מאמר חובה בכל בתי הספר  (לת) יבורך הכותב!
  • 16:27
  • 29.05.12

20 מאמר מעולה ועדיין יש אנשים שלא יראו את העוול, גם לא בהפוך על הפוך.ם  (לת) הפשיזם כבר פה.
  • 17:32
  • 29.05.12

21 יש להגן על גרגמל מפני הדרדסים.. מיכל
  • 17:38
  • 29.05.12

סכנה לבטחון הפלשתינים? נו באמת ...

אילו סיקרת את מלחמתו של המכשף גרגמל בדרדסים .. בוודאי היית מציע כפתרון להסגיר את כל הדרדסים לידיו של חד-חתול.

די ! תרחם עלינו!

22 הביטחון של הפלסטינים מעניין אותי כקליפת השום, אותי מעניין רק הביטחון של אזרחי מדינת ישראל.  (לת) דן
  • 17:50
  • 29.05.12

23 מאיפה אתם משיגים את הליצנים האלו שנקראים כאן כתבים??  (לת) שפכטל
  • 17:55
  • 29.05.12

24 הכותב משקר ללא בושה. מעט מאוד פילסטינים 'נושלו', אם בכלל, ע"י מתיישבי יו"ש, בוודאי בהשוואה ל'נישול' ההמוני של הערבים מהאדמות שעליהן יושבים קיבוצי השמאל בתוך הקו הירוק  (לת) טול קורה מבין עיניך, שמאלן שקרן
  • 19:12
  • 29.05.12

25 ל-17: רמרם65
  • 19:26
  • 29.05.12

תגיד, הבנת הנקרא זה לא ממש הצד החזק שלך, נכון ? ואתה עוד מדבר על אווילים...

26 די כבר עם הליצנים השמאלנים  (לת) אהוד 27
  • 20:18
  • 29.05.12

27 צודק מאד. לוגי מאד. אך מה מציע הכותב? בטחוניסט
  • 22:45
  • 29.05.12

הרי ברור שזה קיים וזה אפשרי במצב הקיים. והחד צדדיות הזאת בקטע הזה ובכל השאר לא יכולה להפסיק אלא אם תהיה מדינה פלשתינאית לצד ישראל. אני ממש לא מבין מה מטרת המאמר הזה.  

28 גרוס הקטן ידידי, פרשת הבג"צ היא פרשה מחפירה, רק אדמונד לוי צדק הוא לא היה כאיש ישראל השלימה מי יגור איפוא לא מדובר בסכנה בטחונית קשקוש הביעו דאה ברורה חשין, גרוניס, מאור, שהסיבה היא כמו מהגרי העבודה אלה שעוברים את חוק הכניסה לישראל חופשי חופשי, הם סכנה מבחינה דמוגרפית ולא בטחונית למי שרוצה לשמור על רוב יהודי וזוכר שב 1948 היו רק לא 160 אלף והיופ שיעור הריבוי הטבעי של ערביי ישראל הפלסטינאים שווה לשיעור גידות האוכלוסיה היהודית כולל העליות. דבר שאותך לא מטריד. הפרליטת המדינה והיועץ המשפטי של הכנסת רוצים להיות תקינים פוליטיים ויצאו באותו עניין מטומטמים גמורים מה גם שהשוו ערכים לאינטרסים של אזרחי חוץ שאינם אזרחים רק מבקשי אזרחות. טוב בית המשפט העליון לא היה וכנראה לא יהיה חכם גדול בפיחלוסופיה של המשפט. וזאת ובעקר שזה מפריע לדפוק את האזרח. אבי המנוח במחמת השחרור צידד ביגאל אלון שהיה מפקדו שלא השאיר איש מאחרי הכוחות כשטען שרק הפרדה אתנית מוחלטת תוביל לשלום נוו אז משה כרמל קילקל לו לדיין וגם לבן גוריון פרופסור בר שירא
  • 22:49
  • 29.05.12

שתי מדינות לשני עמים ידרוש אירידנטה

29 solidarity Sharon
  • 23:43
  • 29.05.12

Just to congratulate you on another great article, This is an important article and I agree with other comments suggesting it need to be read in schools, maybe even give a copy to the Guardian and New-York Times, well done, all the best.

30 לפי נתוני "בצלם" ha ha haaaaaawhat a JOKE  (לת) לפי נתוני "בצלם" ha ha haaaaaawhat a JOKE
  • 23:45
  • 29.05.12

31 ההבדל הוא.. סער
  • 00:57
  • 30.05.12

הבדל ביננו לבינם הוא שהם מחבלים ופוגעים בנו ואנחנו לא.. מבין?? מילא אם הם לא היו פוגעים.. אתה הייתה נותן לטרוריסט להיתיישב לך בבית?? אה, שחכתי שאצה שמאלני ואוהב את זה..

32 כניסה לכפר פלסטיני עוזי
  • 07:47
  • 30.05.12

ליפי הנפש נסו לבקר בכפר פלסטיני או רק להכנס במקרה .
רוב הסיכויים שלא תצאו בחיים.

33 אייל, אתה עושה פה מניפולציה שובבה אורי
  • 10:04
  • 30.05.12

אולי לא שמת לב במה היו עסוקים אתם פלסטינים כשהם נהרגו. ד"א הם נהרגו מאחר וזה היה בכל המקרים הגנה עצמית, להבדיל מהפעילות שלהם שהיא התקפית ולכן ניתן להגדיר אותה כרצח, דבר שאתם בבצלם לא עשיתם - כתבתם שהם הרגו... קצת יושרה לא הייתה מזיקה לכם שם
שובבים
נ.ב. גם ספרת לא טוב את כמות הצדיקים שנהרגו

34 הוא שכח להוסיף את כל מקרי שתיית הדם של הפלסטינאים ובזיזת האיברים שלהם יורי ז
  • 10:20
  • 30.05.12

אם כבר לשקר במצח נחושה אז עד הסוף.

35 איזה סילוף עובדות מקצועי רון
  • 10:32
  • 30.05.12

חצי מהפלסטינים ברשימה זו נהרגו תו"כ יידוי אבנים או ניסיונות פיגוע של ממש.

קשה לי להאמין שעיתון כמו הארץ מעסיק כתב שכזה כמו אייל גרוס,

או שבעצם- לא כ"כ קשה להאמין

36 פרופ' אייל גרוס אתה פרופסור אתה? 50 רוצחים ערבים נהרגו בעשור האחרון. עוז
  • 11:30
  • 30.05.12

שניים מהפלסטינים נהרגו מירי מדריכים בישיבה בכפר עציון, לאחר שנכנסו לשטח הישיבה ודקרו את המדריכים.

· פלסטיני אחד נהרג בעת שביצע פיגוע ירי בכיסופים. בפיגוע נהרגו שני אזרחים ישראלים ונפצעו עוד שלושה.

· פלסטיני אחד נהרג על ידי מתנחל לאחר שחדר לביתו שביצהר.

· שני פלסטינים נהרגו מאש מתנחלים לאחר שניסו לחדור לאלון שבות כשהם חמושים.

· פלסטיני אחד נהרג מאש מתנחלים לאחר שרצח את נתנאל עוזרי במאחז ליד חברון (בנתוני 'בצלם' נכתב "לאחר שירה בנתנאל עוזרי").

· פלסטיני אחד נהרג מירי רכז הביטחון של רפיח לאחר שירה בשני ישראלים.

· פלסטיני אחד נהרג מאש מאבטחים של כביש חוצה ישראל לאחר שפתח באש על עובדים בכביש.

· פלסטיני אחד נהרג על ידי כיתת הכוננות של הר ברכה לאחר שחדר לישוב ופצע שני בני זוג.

· פלסטיני אחד נהרג מירי מתנחלים בשבי שומרון לאחר שנכנס להתנחלות ופתח באש.

· פלסטיני אחד נהרג מירי אזרח ישראלי לאחר שחדר לאיתמר ופתח באש.

· פלסטיני אחד נהרג על ידי קצין הביטחון של בית-אל לאחר שחדר ליישוב ופצע את הקב"ט בצווארו.

· פלסטיני אחד נהרג על יד קב"ט נצרים לאחר שחדר ליישוב וירה למוות בחייל.

· פלסטיני אחד נהרג על ידי מתנחלים כשעמד לבצע פיגוע התאבדות באפרת.

· פלסטיני אחד נהרג באזור טול-כרם על ידי אזרח ישראלי לאחר שפתח באש לעברו ופצע אותו קשה.

· פלסטיני אחד נהרג בידי מתנחל, לאחר שחדר לבית חגי, וניסה לתקוף שוטר אשר ירה בו מספר יריות.

· פלסטיני אחד נהרג מאש מתנחלים לאחר שידה אבנים לעבר מכוניתם באזור רמאללה.

· פלסטיני אחד נהרג על ידי אזרח ישראלי לאחר שקודם לכן דקר את מעסיקו.

37 50 פלסטינים "נהרגו" אחרי שרצחו או בנסיון לרצוח יהודים שירה
  • 13:39
  • 30.05.12

אייל גרוס, אם פלסטיני ינסה לרצוח אותך זכותך הלגיטימית ובהחלט מותר לך לא להתגונן ולהתיר לרוצחים להורגך.
בכל 50 המקרים שאתה מציין מדובר בפלסטינים שבאו לרצוח, לא מדובר בפלסטינים תמימים שנהרגו .
2 מהפלסטינים נהרגו מירי מדריכים בישיבה בכפר עציון, לאחר שנכנסו לשטח הישיבה ודקרו את המדריכים.
• פלסטיני 1 נהרג בעת שביצע פיגוע ירי בכיסופים. בפיגוע נהרגו שני אזרחים ישראלים ונפצעו עוד שלושה.
• פלסטיני 1 נהרג על ידי מתנחל לאחר שחדר לביתו שביצהר.
• 2 פלסטינים נהרגו מאש מתנחלים לאחר שניסו לחדור לאלון שבות כשהם חמושים.
• פלסטיני 1 נהרג מאש מתנחלים לאחר שרצח את נתנאל עוזרי במאחז ליד חברון (בנתוני 'בצלם' נכתב "לאחר שירה בנתנאל עוזרי").
• פלסטיני אחד נהרג מירי רכז הביטחון של רפיח לאחר שירה בשני ישראלים.
• פלסטיני אחד נהרג מאש מאבטחים של כביש חוצה ישראל לאחר שפתח באש על עובדים בכביש.
• פלסטיני אחד נהרג על ידי כיתת הכוננות של הר ברכה לאחר שחדר לישוב ופצע שני בני זוג.
• פלסטיני אחד נהרג מירי מתנחלים בשבי שומרון לאחר שנכנס להתנחלות ופתח באש.
• פלסטיני אחד נהרג מירי אזרח ישראלי לאחר שחדר לאיתמר ופתח באש.
• פלסטיני אחד נהרג על ידי קצין הביטחון של בית-אל לאחר שחדר ליישוב ופצע את הקב"ט בצווארו.
• פלסטיני אחד נהרג על יד קב"ט נצרים לאחר שחדר ליישוב וירה למוות בחייל.
• פלסטיני אחד נהרג על ידי מתנחלים כשעמד לבצע פיגוע התאבדות באפרת.
• פלסטיני אחד נהרג באזור טול-כרם על ידי אזרח ישראלי לאחר שפתח באש לעברו ופצע אותו קשה.
• פלסטיני אחד נהרג בידי מתנחל, לאחר שחדר לבית חגי, וניסה לתקוף שוטר אשר ירה בו מספר יריות.
• פלסטיני אחד נהרג מאש מתנחלים לאחר שידה אבנים לעבר מכוניתם באזור רמאללה.
• פלסטיני אחד נהרג על ידי אזרח ישראלי לאחר שקודם לכן דקר את מעסיקו.

38 יש לנו גם בעיה ביטחונית מהשמאלנים האנטישמים שהשתרבבו פה.  (לת) לא רק מה"פלסטינים" ואפריקנים
  • 14:18
  • 30.05.12

39 מגמתיות וסילוף טל
  • 22:51
  • 30.05.12

לפי נתוני בצלם נהרגו 45 ערבים ע"י מתנחלים ומאבטחים מסוף ספטמבר 2000 עד סוף שנת 2008 - ולא 50, כפי שכתוב בכתבה.
http://old.btselem.org/statistics/hebrew/Casualties_Data.asp?Category=3&region=TER&sD=29&sM=09&sY=2000&eD=26&eM=12&eY=2008&filterby=event&oferet_stat=before

מתוכם 24 נהרגו כתוצאה מפעולות טרור שהם יזמו וביצעו וכתגובת הגנה של הקורבנות ושל כוחות הביטחון/אבטחה.
21 רציחות בשמונה שנים זה מספר מאוד (מאוד!!) נמוך של רציחות לכל איזור בעולם, במיוחד לאיזור רווי שנאה ואלימות. אז אנא מכם פרסמו את כל העובדות, אחרת אתם פשוט שקרנים.

40 הסתה שמאלנית! טל
  • 23:01
  • 30.05.12

מאז תחילת האינתיפדות נרצחו מעל ל1000 יהודים ואתם מדברים על 50 ערבים?
חוצמזה כמה מהתושבים היהודים חיים בפחד לצד ערבים? ולעומתם הערבים חיים בכיף ומפילים את מוראתם על היהודים שעוברים בכבישים ליד הכפרים שלהם! תתיביישו לכם! מסיתים צאו מהארץ הזאת אם לא טוב לכם!

41 הכובש הציוני לקח לנו את הזיתים נסרין
  • 11:35
  • 31.05.12

נשארנו רק עם מלפפונים במלח!

42 דמגוגיה? הכותב משום מה אינו מציין שכמחצית מההרוגים הפלסטינים שהוא מזכיר נהרגו במהלך ביצוע פיגועים.אינך מצי דניאל
  • 08:40
  • 01.06.12

http://www.presspectiva.org.il/cgi-webaxy/item?37

43 להלן רשימת ההרוגים מהאתר של בצלם, שם רואים שרבים היו עסוקים בפעילות חבלנית בעת מותם. דניאל
  • 08:44
  • 01.06.12

http://old.btselem.org/statistics/hebrew/Casualties_Data.asp?Category=3&region=TER&sD=29&sM=09&sY=2000&eD=26&eM=12&eY=2008&filterby=event&oferet_stat=before

44 ״נתוני בצלם״ משה
  • 09:00
  • 01.06.12

בנתוני בצלם שעליהם מסתמך המשפטן המהולל מופיע שחלק משמעותי מאותם פלסטינים תמימים היו באמצע פיגוע ירי אותו ביצעו בתוך ישובים ישראלים. מר גרוס.אל תיתן לעובדות לבלבל אותך!

45 בהמשך לכתבה, כדאי לקרוא את המאמר הבא ע
  • 11:32
  • 06.06.12

http://www.presspectiva.org.il/cgi-webaxy/item?37