המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מארת המרמרה

יש פרשות שלא מרפות: זה קורה כשהאמת לא נחשפת בהן עד תומה. ניסיונות הטיוח לא מועילים והן שבות וצצות. משהו כנראה מציק לישראל בפרשת ה"מאווי מרמרה", אבל שלוש ועדות בדיקה ודו"ח מבקר המדינה לא הואילו. אלו עסקו בשאלות השוליות וטישטשו את האמיתיות. לכן תמשיך קללת המרמרה ותרדוף את ישראל.

תחקיר שייטת 13 הצביע על פגמים בדרך הפעלת הכוח; ועדת איילנד קבעה שלא היתה תקלה בנושאים מהותיים; ועדת טירקל קבעה שחיילי השייטת פעלו באורח סביר; ומבקר המדינה קבע בשבוע שעבר שהיו ליקויים בקבלת ההחלטות. לכאורה הכל נחקר, למעשה לא נחקר דבר. הנזק נערם, איש לא נתן בעטיו את הדין, והחשוב מכל, מעשה הטיוח של כל החוקרים רק מבטיח דבר אחד: ישראל לא תלמד דבר. גם בפעם הבאה יהיה השימוש בכוח לאמצעי הראשון, הלך המחשבה שלישראל הכל מותר לא ישתנה, ואיש לא ישאל מה חוקי ומה מוסרי, מה ראוי ומה משרת את האינטרס הישראלי; על התנצלות לא יהיה מה לדבר, ורק אולי המל"ל יתוגבר ו"מערך ההסברה הלאומי" ייחפז יותר להעביר את סרטי התעמולה שלו. כל דו"חות החקירה יושלכו לסל, כראוי להם: הם לא התמודדו עם השאלות הללו. הם הצביעו על כך שהחיילים הותקפו ולא העזו לשאול למה הם היו שם בכלל.

בבסיס הפעולה הישראלית כנגד המשט הטורקי עמדו כמה הנחות יסוד, מעוותות ומופרכות. ראשית, שמפגיני המשט סיכנו את ביטחונה של ישראל. שנית, שזכותה של ישראל להטיל סגר ימי מוחלט על עזה. שלישית, שזכותה לפעול בכוח נגד כל מי שמנסים לאתגרו, להשתלט על ספינות לא חמושות בלב ים ולפעול בנשק חם נגד אזרחים לא חמושים. ולבסוף, שהיתה תבונה בהשתלטות, שהנזק הבינלאומי האדיר שנגרם בעקבותיה היה בלתי נמנע ולמעשה אפילו אינו חשוב. פעולת השייטת באה אחרי מסע הפחדה והסתה מטופש נגד המשט - שקבע כי הנוסעים "טרוריסטים" והמפגינים חמושים - ואחרי מסע הפחדה והסתה מטופש עוד יותר נגד טורקיה, בת בריתה היחידה של ישראל באזור, שלא נגמר עד עצם היום הזה.

לא קשה לנחש מה היה קורה אלמלא ההשתלטות: ה"מאווי מרמרה" היתה ממשיכה לעזה, שבה לטורקיה ושוקעת בתהום הנשייה. איש לא היה שם לבו אליה ואל נוסעיה, ואלביס קוסטלו לא היה מבטל במחאה את הקונצרט שלו בקיסריה כמה שבועות אחר כך. לעולם לא אשכח את בוקר הפעולה: באתי למלונו של מריו ורגס יוסה, שזכה כעבור כמה חודשים בפרס נובל לספרות, לסעוד יחדיו ארוחת בוקר. ידיד ישראל, הוא לא האמין למשמע אוזניו. כמותו לא האמינו ידידי ישראל רבים אחרים ברחבי תבל.

אבל נניח לחלב שנשפך ולדם שניגר. גם אחרי הרג תשעת האזרחים הטורקים המשיכה ישראל בשלה: על התנצלות אין מה לדבר. למה? ככה. צעד כל כך פשוט, כל כך מתבקש, כל כך מצמצם נזקים וכל כך נכון - לא בא בחשבון. הוא לא מתאים לאופייה של ישראל ולרוחה. מדינת כבוד, היא לעולם אינה מתנצלת. עוד ביום התקרית היתה ישראל צריכה להביע את התנצלותה על הרג השווא. ראש הממשלה היה צריך למהר לאנקרה וממנה גם לבתי ההרוגים, להשתתף באבלם, כפי שעשה כאן פעם המלך חוסיין, שקטע ביקור בספרד ובא לבית שמש, בעקבות הרג התלמידות הישראליות בנהריים - גם אם אין דין אחד להרג תוקפי חיילים באלות ולהרג תלמידות. שערה לא נפלה מראשו של המלך, כבודה של ממלכתו לא נפגע כהוא זה. אף מדינאי ישראלי לא עשה כן מעולם. למי, למי, יש יותר כבוד.

אבל הוועדות והמבקר לא עסקו בכל אלו. אלו השאלות האמיתיות, ומהן ברחו כולם כמפני אש. אם נמשיך לטייחן ולטשטשן, נעמיד פני חוקרים ומפיקי מסקנות, לא נצטער ולא נתנצל - תמשיך מארת המרמרה ותרדוף אותנו.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אתם שרים "לחיי העם הזה וכמה טוב שהוא כזה". אצלנו מוסיפים מילה אחת "אידיוט"...  (לת) אחמדיניג'אד
  • 03:50
  • 17.06.12

  •   עמדת גידעון לגבי הפעלת כוח במשט היא ברורה, מהי עמדתו לגבי פרשת אלטלנה??? מאחר שלשמאל היו כבר מספר התבטאויות אומלולות כגון: "בחיי מדינה יש יותר מאלטלנה אחת" "צריך להחזיר לשימוש את התותח הקדוש" אני מנחש שעמדתו שם היא הפעלת כוח ברוטלי ואכזרי ללא רחמים, זהו כמובן ניחוש, אבל מנסיון העבר, השמאל שומר את הרחמים רק למי שרוצה לרצוח אותנו.....  (לת) המבדיל בין אוהב לאויב
    • 22:12
    • 17.06.12

02 עד כמה מגוחך לשמוע את ביבי מתרץ את פשלת המשט, בטענה שהבטחון לעת הזאת לא היה מעולם כל כך טוב. זאת, לאור העובדה שרק אתמול הצהיר קצין בפיקוד העורף, שבמלחמה העומדת לפתחנו, נאלץ לפנות את תל אביב על כל יושביה מחמת מטר הטילים מכל הסוגים שיומטר עלינו. וגם נוכח העובדה שזה ששני טילים בסבב קבוע משבשים שיקרת חיים של מיליון איש בדרום, ושמחסני אויבנו מלאים עד אפס מקום בטילים שזורמים אליהם באין מפריע. אסון המשט הציב את תורכיה, בראש רשימת אויבנו. ארדואן שאף לכך וביבי, ברק, ישי, וליברמן בתוספת שמשו שהושיב את השגריר התורכי על כסא נמוך, שיחקו לידיו. התורכים קיבלו לגיטימציה להצטרף לאויבנו במלחמה הבאה כנגדנו, על מיליון חייליהם וצבאה המודרני. כי מנהיגינו לא אימצו את הכלל מוטב להיות חכם ולא צודק, שעה שמדובר בפיקוח נפש של אומה שלמה.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 03:53
  • 17.06.12

  •   אמת הסכנות גדולות והפתרון צבא חזק ומרתיע , אם יש לך הצעה טובה יותר חוץ מלהתבכיין , אנא השמיע אותה  (לת) אמת
    • 21:34
    • 18.06.12

03 אם דו"ח המבקר ייושם במלואו תהיה המארה לברכה.  (לת) ברכה מרמרי
  • 05:03
  • 17.06.12

04 "יש פרשות שלא מרפות":אחד מהן היא גדעון לוי חכם מאין כמהו, אשר מעונין רק ללמד אותנו .ואני שואל אותך למה שלא תעבור כמו עיתונאים כמו -שלי-ניצן-בן סימון ואחרים לפוליטיקה.  (לת) אוהב אותך אלי
  • 06:07
  • 17.06.12

05 מתי הטורקים יתנצלו על הרג 39 אזרחים כורדים בהפצצת חיל האוויר הטורקי?  (לת) צביעות
  • 06:15
  • 17.06.12

06 who is gedeon levi?  (לת) yosi
  • 06:33
  • 17.06.12

07 הוועדות לא שאלו מה חוקי ומה מוסרי.. עסקו בשאלות השוליות וטישטשו את האמיתיות.  (לת) גדעון לוי מתעלה על עצמו
  • 07:04
  • 17.06.12

08 הבעייתיות בשאלה ששואלים מי שעשו - הפוליטיקאים סשה
  • 07:26
  • 17.06.12

כל עוד הפוליטיקאים שעשו ויעשו את המעשים הם שקובעים את שאלת המחקר לועדות, לא יכולה להתקיים בדיקה כוללת. יש להגדיר בחוק יסוד כי את נושא התחקירים , ליבון תקלות והוצאת מסקנות שייושמו יבצע גורם לשוני מנותק מהפוליטיקה. רק כך יש סיכוי שתחקירים ימצאו את העניין ויציפו תובנות בונות. יש לקבוע גם שתחקירים כאלה יסתיימו תוך חודש ויציגו את העניין נטו ללא פרשנות פוליטית. את זה יש להשאיר לציבור ולכנסת. אחרת ימשיך מצעד האיוולת שהחל ב1954 ונמשך באון עד היום.

09 הבעיה העיקרית - לספק עבודה שימיב
  • 07:43
  • 17.06.12

איש לא תופש את העיקר שצהל הוא ארגון ענק שאין לו הכנסות ולכן כל שנה הוא נאבק על קבלת תקציב ממשלתי. האינטרס של הארגון הוא קודם כל צרכי הארגון ורק אחר כך צרכי הלקוח שלו דהיינו הממשלה המתקצבת אותו.

10 עזוב אלויס קוסטלו. הפיקסיס ביטלו יומיים אחרי האירוע  (לת) פיקסיסיונר
  • 08:07
  • 17.06.12

11 כל מלה אמת!!  (לת) גרשווין
  • 08:11
  • 17.06.12

12 מארת גדעון לוי מיקיזו
  • 08:12
  • 17.06.12

גדעון לוי כדרכו, מעוות את המציאות כדי להתאים להשקפת עולמי המקדמית.
1.) ישראל ועזה נמצאות במצב מלחמה.
2.) הסגר על עזה חוקי ע"פ הדין בין לאומי (אפילו לדעת האו"ם שאיננו חשוד בתמיכה בישראל).
3.) המשט אורגן ע"י IHH, ארגון טרור אשר מנהיגו נחקר כעת (בטורקיה !) על סיוע לאל קעידה.
4.) ברגע שבו הסגר חוקי, אין כל משמעות לזהות פורציו ולתוכן מטענם (זבל ברובו) ומותר לעוצרם, גם במים בין לאומיים.
5.) ברגע בו היתה התנגדות להשתלטות (גם אם בנשק "קר"), מותר היה לחיילים להפעיל כח ע"מ להגן על עצמם.
6.) אין ולא היה בישראל מסע הפחדה והסתה נגד טורקיה. יש והיה בטורקיה מסע הסתה ושנאה מכוער (מכוון ע"י ממשלתה) נגד ישראל ונגד יהודים בכלל אשר החל לפני מסע המרמרה. ממשלת טרוקיה החליטה לקרר את יחסיה עם ישראל לפני מסע המרמרה.
7.) אכן נגרם נזק בינלאומי, וכן, ישראל חייבת לשקול את היקף פעולותיה הלגיטימיות כיון שרבים מאוכלוסי העולם, גדעון לוי ביניהם, אינם נותנים לעובדות לבלבל אותם וקובעים שישראל תמיד אשמה - גם כשהיא לא.

13 גדעון, אתה טועה ומטעה. שי
  • 08:16
  • 17.06.12

1. ועדת הבדיקה של האו"ם קבעה שזכותה של ישראל להטיל סגר ימי על עזה, כחלק מדיני המלחמה הבינלאומיים.
2. לו הייתה המרמרה ממשיכה בשלום לעזה הדבר לא היה שוקע בתהום הנשיייה אלא היינו רואים רכבת של ספינות נשק מגיעות לעזה, נשק שהיה הורג הרבה ישראלים.
3. האוכלוסיה על הספינה הייתה אלימה בצורה מסכנת חיים, מה שלא הותיר לחיילי צה"ל ברירות רבות.

אכן, הפעולה תוכננה ברשלנות רבתי, וכל ההתנהלות סביב המשט היתה שערורייתית וחלמאית, בלשון המעטה, ואין ספק שניתן היה לסיים את הפרשה באופן הרבה פחות הרסני לכולם, אך מכאן ועד למסקנות הגורפות שלך המרחק גדול.
לרוב אני תומך בעמדותיך, אך כאן נראה שלא עשית ניתוח אמיתי של המצב, אלא התאמת אותו לתפישת עולמך.

  •   ברון השקרים בהחלט טועה ומטעה ומתאים את המציאות לראיית עולמו המעוותת. בסופו של דבר למרות הטעויות שנעשו בהשתלטות על המרמרה צריך לזכור שהנוסעים על המרמרה היו טרוריסטים לכל דבר ונתמכו על ידי ארגון טרור. אישית זה לא נראה לי הגיוני שראש הממשלה יתנצל על ברכיו לפני משפחות טרוריסטים שנהרגו וההצעה הזו הרבה יותר דומה להצעה שסרקוזי יתנצל לפני אביו של המחבל מטולוז מאשר לדוגמא שברון השקרים הביא - של המלך חוסיין מתנצל לפני הורי הנערות שנהרגו.  (לת) מוקי
    • 09:39
    • 17.06.12

  •   המרמרה הוכיחה כי שימוש במעט מדי כוח מוביל לכשלון גדעון פרשן צבאי בגרוש
    • 09:42
    • 17.06.12

    המרמרה הוכיחה כי שימוש במעט מדי כוח מוביל לכשלון

  •   ראיות סובייקטיביות רועי ב
    • 10:02
    • 17.06.12

    1. ועדת הבדיקה של האו"ם קבעה בדיוק ההפך.
    2. לו הייתה המרמרה ממשיכה לעזה היא הייתה מאבדת מהאפקט שלה ואם היה מוברח נשק בעזרת פעילי שלום זו בעיה של האו"ם בעיקר. והאו"ם בגדול לא היה נותן לזה יד.
    3.יחידה מובחרת מול מפגינים מי כאן בסכנה?

    אני מסכים שהפעולה תוכננה ברשלנות. ותפיסת העולם שעומדת מאחורי גדעון היא בברור שמאלנית ומאחורי התגובה ימנית. ושלי הרסנית.

  •   נוסעי המרמרה לא היו אנשי ארגון טרור. אם הם היו מחבלים היה מתלקח על סיפונה קרב בנשק חם ואז היו כנראה אבידות גם בין אנשי השייטת. אם מותר לתקוף ספינה כדי להשתלט עליה מותר גם להגן עליה.  (לת) אור
    • 11:13
    • 17.06.12

  •   אתה רציני? שלומי
    • 11:48
    • 17.06.12

    אם המרמרה הייתה מעבירה נשק זו הייתה בעיה של האו"ם? ולא לדוגמא, של מר ישראל ישראלי תושב אשקלון/שדרות שהיה קובר את הילד שלו שהיה נהרג מהקטיושה?

  •   הרצון לשימוש ביתר כוח -- זו תיאוריה ימנית מוכרת  (לת) ציפ
    • 12:11
    • 17.06.12

  •   ועדת פאלמר היתה ועדה של משת"פים של ישראל  (לת) לרועי ב
    • 12:14
    • 17.06.12

  •   הפעם גדעון לוי צודק בכל מילה כפי שברור לכל בר דעת.  (לת) צביקי
    • 12:44
    • 17.06.12

  •   התגובה שלך גם לא שוןוה גרוש ולא שווה מענה  (לת) צביקי
    • 12:45
    • 17.06.12

  •   שלחתי בלי נושא וזה דפק תמערכת רועי ב
    • 14:32
    • 17.06.12

    אם המרמרה הייתה מעבירה נשק זו הייתה בעיה של האו"ם ואם היה נהרג מהנשק הזה ילד אז הייתה לאו"ם בעיה גדולה יותר. אני לא רואה סיבה מדוע ישראל צריכה לעשות את העבודה של האו"ם במיוחד אם לוקחים את מקרה המרמרה כדוגמא. אם האו"ם היה עושה את העבודה שלו כמו שצריך ישראל לא הייתה צריכה בכלל להתערב ולכן אני שואל אם כך אז בשביל מה יש או"ם? והתשובה של ישראל בעקבות ארועי המרמרה ברורה האו"ם רק מפריע. אז במקום שלאו"ם תהייה בעיה ואפילו גדולה הבעיה הופכת להיות שלנו והיא רק גדלה כל הזמן . לא סתם קולו של האו"ם לא נשמע בסכסוך הזה הוא יושב בשקט כי הוא יודע שיש לו הרבה להפסיד למרות שהוא הגורם העיקרי לכל התסבוכת הזאת כי הוא לא מסוגל לעשות את העבודה שלו כמו שצריך. כיף לכעוס ובמיוחד על האו"ם המסכן.

  •   1) לפי אותו דין, גם לעזה או שאר העולם זכות להטיל הסגר על ישראל, אך הם לא עושים זאת. 2) לא היה נשק על המרמרה 3) חיילינו האמיצים היו יותר אלימים מהנוסעים - מצבת ההרוגים היא 9:0 "לטובתנו". כמה אפשר להיות עוור ומתחסד.  (לת) לשי המתחסד
    • 15:05
    • 17.06.12

  •   ט  (לת) ס
    • 15:05
    • 17.06.12

  •   1) לפי אותו דין, גם לעזה או שאר העולם זכות להטיל הסגר על ישראל, אך הם לא עושים זאת. 2) לא היה נשק על המרמרה 3) חיילינו האמיצים היו יותר אלימים מהנוסעים - מצבת ההרוגים היא 9:0 "לטובתנו". כמה אפשר להיות עוור ומתחסד.  (לת) לשי המתחסד
    • 15:06
    • 17.06.12

  •   המרמרה רועי ב
    • 15:28
    • 17.06.12

    אם המרמרה הייתה מעבירה נשק זו הייתה בעיה של האו"ם ואם היה נהרג מהנשק הזה ילד אז הייתה לאו"ם בעיה גדולה יותר. אני לא רואה סיבה מדוע ישראל צריכה לעשות את העבודה של האו"ם במיוחד אם לוקחים את מקרה המרמרה כדוגמא. אם האו"ם היה עושה את העבודה שלו כמו שצריך ישראל לא הייתה צריכה בכלל להתערב ולכן אני שואל אם כך אז בשביל מה יש או"ם? והתשובה של ישראל בעקבות ארועי המרמרה ברורה האו"ם רק מפריע. אז במקום שלאו"ם תהייה בעיה ואפילו גדולה הבעיה הופכת להיות שלנו והיא רק גדלה כל הזמן . לא סתם קולו של האו"ם לא נשמע בסכסוך הזה הוא יושב בשקט כי הוא יודע שיש לו הרבה להפסיד למרות שהוא הגורם העיקרי לכל התסבוכת הזאת כי הוא לא מסוגל לעשות את העבודה שלו כמו שצריך. כיף לכעוס ובמיוחד על האו"ם המסכן And looking good doing it ,נקיים מרגשות אשמה. (לפחות על פני השטח).

  •   מה היה קורה אילו רק היו משביתים את מדחף הספינה ?  (לת) נתן
    • 19:17
    • 17.06.12

14 מרמרה היתה עשיית שריר השרפרף של משרד החוץ
  • 08:17
  • 17.06.12

כתחליף לשימוש בשכל והוא הקו של המנהיגים הנוכחיים (וגם רבים קודמים)
שום פרוצדורה מושכלת לא תעזור ולא פלא שמצפצפים על הביקורת

  •   כבר שכחנו? מטרת המשט היתה לשבור את הסגר על עזה. פעולה עוינת נגד מדינת ישראל.  (לת) המסביר לצרכן
    • 11:59
    • 17.06.12

  •   מרמרה היא דוגמה לכשלון עקב הפעלת כוח חלש מדי לסיטואציה חייבים להפעיל כוח מותאם לאיום
    • 13:12
    • 17.06.12

    מרמרה היא דוגמה לכשלון עקב הפעלת כוח חלש מדי לסיטואציה
    חייבים להפעיל כוח מותאם לאיום
    והלקח הוא לא לאפשר לאיראן פצצה אטומית

  •   14 צודק.. ברור.. אייל
    • 19:15
    • 17.06.12

    לעומת המנהיגים הנוכחיים, מנהיגי השמאל ממש פעלו בצורה מושכלת וחכמה והגיונית ונטולת סיכונים כשהביאו את הצורר, את רב המרצחים יאסר ערפאת ממקום גלותו מתוניס והמליכו אותו על הפלסטינאים ונתנו לו רובים ומסרו לו שטחי מולדת ובכלל בכלל לא גרמו למאות ישראלים נרצחים (סליחה צודק, "קורבנות שלום").
    טיפש.

  •   14 צודק.. ברור.. אייל
    • 19:19
    • 17.06.12

    לעומת המנהיגים הנוכחיים, מנהיגי השמאל ממש פעלו בצורה מושכלת וחכמה והגיונית ונטולת סיכונים כשהביאו את הצורר, את רב המרצחים יאסר ערפאת ממקום גלותו מתוניס והמליכו אותו על הפלסטינאים ונתנו לו רובים ומסרו לו שטחי מולדת ובכלל בכלל לא גרמו למאות ישראלים נרצחים (סליחה צודק, "קורבנות שלום").
    טיפש.

15 למה אתה אומר שהקללה עלינו? מה אני עשיתי כדי ששני לייצני הממשלה האלה ועוזריהם יחבלו במדינה שלי על בסיס קבוע. קבוע?. כן קבוע. אפילו לא בחרתי בהם. אני לא אשם ולא אקבל שהקללה תיפול גם על ראשי.  (לת) הבחנה ברורה
  • 08:19
  • 17.06.12

  •   אתה אולי לא מקבל את זה, אבל הקללה על ראשך כמו על ראשי כולנו.  (לת) אכלולי בחרולי
    • 09:46
    • 17.06.12

  •   לאכלולי. יש לי מטריה אלקטרו כימית מוליקולרית מגנטית האמורה להגן עלי .  (לת) הבחנה
    • 10:37
    • 17.06.12

  •   לא חסרים פשלות שעשו מקימי המדינה,עם אוריינטציה שמאלנית.לא זכור לי שהבחנה ברורה קרא להם ליצנים. תות אוהב המון
    • 11:50
    • 17.06.12

    גם אחלולך ובחרוובך וחקולי מבין שגם הוא אשם. אשמנו,בגדנו,גזלנו דברנו דופי

  •   לתות אמון . הם היו טרם זמני. אבל פשלונרים כמו שני הלייצנים האלה וודאי לא היו. הראשונים היו מקימי מדינה שניים האלה הם הורסיה  (לת) הבחנה
    • 15:48
    • 17.06.12

  •   איש צעיר,מה זה משנה כמה פשלונרים הם עכשיו,שנית הם לא הורסים את המדינה.נניח שהם מעצבנים אותך,ועושים לך עצוב בלב. תות אוהב המון.
    • 17:05
    • 17.06.12

    דע לך שזה הסיפתח. הבאים אחריהם יהיו הרבה הרבה הרבה יותר גרועים. עוד תאנח ותתגעגע אליהם.לזה יש להוסיף שאתה אשם בהבחרם. מדוע איך ולמה ? כי לא מנעת את הבחרם. גם לא יהיה לך כוח למנוע מסוג כזה של אנשים לשלוט במדינה.ד.א אני לא תות אנך אמון ולא כל סוג של פרעה. על האריה שהב תות שמעת ??אני אוהב המון דובדבנים. עם קצפת.כמו זה מאמן כדורסל....

  •   O.K רק בקשר לשם או הכינוי  (לת) הבחנה
    • 19:21
    • 17.06.12

  •   שני הליצנים הובילו כלכלה בין הטובות בעולם , הורדת אלימות הפלסטינית לאפס ועוד  (לת) ליצן
    • 21:30
    • 18.06.12

16 לא חמושים? יותם
  • 08:37
  • 17.06.12

אכן היו ליקויים רבים מצד הממשלה בכל הסיפור של המרמרה, החל מהסגר על עזה עצמו ועד להתמודדות עם הפרשה לאחר סיומה הטראגי. אבל לרגע בל נשכח כי הארגון המארגן של המשט הינו מוכר בעולם כארגון תומך בטרור. מלבד זאת- פעילי שלום לא חמושים לא תוקפים חיילים בסכינים ולא מנסים לעשות בהם לינץ׳. עד כמה שנסיבות הפעלת הצבא אינן צודקות- מחאה שלווה, שקטה ולא חמושה לא הייתה על סיפון המרמרה!

  •   מה זה "לעשות בהם לינץ'"? ניקו
    • 09:40
    • 17.06.12

    פלוגה של לוחמי קומנדו חמושים במקלעים השתלשלו לתוך הספינה באישון לילה, מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל, ולך יש טענות על כך שהאנשים שם לא התיישבו על הסיפון והתחילו לשיר שירים של ג'וני מיטשל?
    לא צריך לחבב את הפעילים של המרמרה כדי להבין עד כמה מופרך קו הטיעון הזה.

  •   הפוסל, במומו פוסל יובל
    • 11:39
    • 17.06.12

    כמה כשלים חמורים בטיעוניך ואין לי ספק שאתה מודע להם.

    העובדה שהמדובר במקום שהוא מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל, לא מעלה ולא מורידה בכל הקשור לזכותה של ישראל לפעול כנגד האנשים אשר באים לפרוץ מצור שהוטל בצורה חוקית.
    זהו חלק מזכות ההגנה העצמית שיש לכל מדינה.
    שנית, ספינת המרמרה הייתה היחידה שנוסעיה היו חברי טרור מוצהרים (ראה למשל כתבה אחרונה מהשבוע שראש הארגון שלהם נעצר בחשד לסיוע לארגון הצדיקים של אל קעידה) ושהם היו חמושים בכלי זין לתקוף את חיילי צה"ל.

    הקו המופרך, אם כן, הוא זה של הטוען כי מותר לתקוף אנשים שבאים לעצור אותך באופן חוקי.

  •   ניקו, הם היו חמושים ברובי פיינטבול, עם אקדחי חרום שלא היו שלופים ולא גלויים. אייל
    • 11:45
    • 17.06.12

    באקדחים השתמשו רק לאחר זמן רב שבו למעשה החיילים היו חמושים פחות מ40 התוקפים שתקפו אותם.

  •   ניקו- אתה מתעלם מהחוק הבינלאומי גילגל
    • 13:21
    • 17.06.12

    בדיוק כפי שאין שוויון בין שוטרים (חמושים!) הבאים לפזר הפגנה לא חוקית ובין המפגינים פורעי החוק, כך גם החוק הבינלאומי מקנה לכוחות העוצרים ספינה אזרחית המנסה לחדור סגר ימי חוקי, את הזכות לשימוש בכוח מידתי לעצירתה.

    כניסת הכוחות (בבודדים) לאחר אזהרות חוזרות ונשנות, כשהם חמושים באמצעים לא קטלניים (אקדחי צבע) לא מהווה פרובוקציה כפי שאתה רומז, אלא היא זכות חוקית מוקנית לאוכף המצור הימי. ההתנגדות והפעלת האלימות של ה"פעילים" (התכוונת לפעילי טרור?), תוך שימוש בנשק קר וחם, היא הפרת החוק שגובלת בסיכון חיי אדם. אפילו בדו"ח פלמר זה נאמר שחור על גבי לבן.

  •   חמושים במקלעים?! הם היו חמושים ברובי צבע. אל מול רובי הצבע - מוטות ברזל ושרשראות מתכת, המאזן ברור. אבל אל תתן לעובדות לבלבל אותך. צריך לחבב עד מאוד את פעילי המרמרה על מנת לתמוך בקו הטיעון המופרך שלך.  (לת) gg aa
    • 13:22
    • 17.06.12

  •   ומה עם הגיבוי באש חיה מהספינה הסמוכה? בארשבעי
    • 19:35
    • 17.06.12

    או שאתה (gg aa) רוצה להגיד שתשעת הטורקים נהרגו מפגיעת רובי צבע? אגב, חלקם נורו בגבם או בעורפם. זה גם אומר משהו.

  •   מותר לנוסעי ספינה להגן עליה מפני מי שתוקף אותה.  (לת) אור
    • 19:39
    • 17.06.12

17 לעטות עליך דגל ולשלוח אותך לטורקיה  (לת) יאיר לוי
  • 08:37
  • 17.06.12

18 הזכות לסגר ימי על עזה טועה ובוהה
  • 08:43
  • 17.06.12

ברור שאין לנו זכות להטיל סגר ימי על רצועת עזה . הסיבה היא שאסור למדינת ישראל הקלגסית למנוע מהלוחמי החופש הנאצלים של החמאס מלקבל אספקה שוטפת של טילים . כי הרי ירי טילים על אזרחים ישראלים יקדם את השלום באזור .

  •   יופי, רמת מחשבה וניתוח מעל ומעבר למה שאני מצפה מילדי הגן.  (לת) הגננת
    • 09:48
    • 17.06.12

  •   מרמרה Z H K
    • 09:57
    • 17.06.12

    מה הקשר

  •   ישראל לא רק מייבאת טילים ומטוסים. יש טענה שאפילו אורניום (מועשר) היא מייבאת. למה עוד לא אכפו עליה חרם ימי, כולל טיטולים ומטרנה, כמו שעושים על עזה ?  (לת) לתוהה ובוהה
    • 15:17
    • 17.06.12

  •   כן, וסגר על מליון וחצי איש, כולל שליטה על מי יוצא מי נכנס, כן תפוחים ולא תותים, ענישה קולקטיבית על כל פעולה מינורית, כל אלה ממש מקדמים את השלום באיזור.  (לת) אופיר
    • 08:55
    • 18.06.12

19 ישראל לא יכולה להיגמל משיטת השקר והרמאות, ככה זה נמשך שנים רבות  (לת) דויקו
  • 09:09
  • 17.06.12

20 9 אזרחים טורקיים מסכנים שמחכים לך עם אלות וסכינים אורן
  • 09:16
  • 17.06.12

מאחל לך שתפגע בפיגוע ע"י לוחמי החופש שאתה כל-כך אוהב... אני מבטיח באותו היום לחלק סוכריות לכולם ולהפוך את היום הזה ליום חג לאומי... שמוק.

הלוואי שיחטפו אותך לעזה... מבטיח לך שלא נחזיר בעדך אף אחד.. להיפך... נשאיר אותך שם להרקב עם כול שוחרי החופש האחרים.

21 הכותב שכח איך החיילים המסכנים ירדו לספינה תחילה עט  (לת) Ek
  • 09:21
  • 17.06.12

22 גדעון אם אין לך על מה לכתוב עדיף שתנוח , חבל להוציא אנרגיות על מאמרים ב גואל
  • 09:24
  • 17.06.12

ברמה של ילד בגן חובה . ייום טוב

23 גדעון לוי משווה רצח ילדות ללחימה עם מוסלמים פנאטים  (לת) קלאסי הארץ
  • 09:33
  • 17.06.12

24 כרגיל, שקרים קורא משועשע
  • 09:36
  • 17.06.12

מר לוי קובע שלפעולה קדם מסע הפחדה ישראלי לפיו הנוסעים היו חמושים. זה לא נכון, וקשה לי להאמין שמר לוי לא זוכר את האמת. ישראל טענה (בצדק) שהמשט לא חוקי ושמטרתו לסיע לארגוני טרור אבל לא נטען שהנוסעים חמושים. למעשה התוצאה העגומה של המשט נבעה מהנחה ישראלית מוטעית שהנוסעים דוקא לא חמושים, ושלכן כח שיטת קטן יחסית יוכל להשתלט על הנוסעים. כן היה ידוע שארגון הטרור IHH היה מעורב בארגון המשט, וגם בנושא הזה מר לוי מתמם כדרכו.

  •   הנה כמה דברים שהקורא המשועשע "שכח" בארשבעי
    • 11:58
    • 17.06.12

    1. לפני בוא המשט, הופצו בתקשורת טענות כאילו המשט נושא מטען של נשק לעזה. לזה, כמובן, התכוון גדעון לוי. אכן, הפעולה הצבאית שבוצעה העידה על כך שהטענות הללו היו שקר מכוון - הצבא ידע שאין על הספינות נשק חם.

    2. וזה לא הפריע לדוברים רשמיים להפיץ בשעות הראשונות אחרי הפיאסקו טענות כאילו על חיילים נורתה אש חיה ממשתתפי המשט. בדיעבד התברר שגם זה היה שקר. דובר צה"ל הפיץ בהמשך תמונות של כמה כלי עבודה וסכיני מטבח שנמצאו על המרמרה, כאילו שהיה מדובר לכל הפחות באורניום מועשר. בישראל כולם הזדעזעו וכל שאר העולם התפקע מצחוק.

    אני חייב לומר שהיכולת של אנשים רבים בישראל להאמין בלב שלם בטענות של דוברים רשמיים שהם בו בזמן יודעים היטב שהן שקריות, ולמחוק כליל מזכרונם דברים שהאמינו בהם בלהט וצעקו מכל במה רק אתמול, היא אחד מפלאי תבל.

  •   מדוע אתה מתפלא מהשקרים של לוי - האמת לעינינו אינה רלונטית !  (לת) חן
    • 15:21
    • 17.06.12

  •   אכן פלא קורא משועשע
    • 23:33
    • 17.06.12

    אין טעם להתווכח עם הבארשבעי הסהרורי אבל יכול להיות שחלק מהקוראים מסתנוורים מביטחונו העצמי, ולכן כדאי להזכיר כמה עובדות. ראשית, אני זוכר היטב שישראל הציעה בכל דרך אפשרית שהמטען על המרמרה יועבר לעזה דרך נמל אשדוד. אני זוכר גם שהובע חשש (בוודאי לא טענה נחרצת) שהמטען עלול לכלול נשק. שנית, טענת צה"ל לפיה אנשי ה- IHH השתמשו בנשק חם בהחלט לא הופרכה. להיפך, וועדת טירקל השתכנעה עפ"י העדויות ששמעה שחיילי צה"ל הותקפו בנשק חם. עם הטענה שחיילי צה"ל הותקפו בברוטליות קשה מאוד להתווכח, הרי התמונות מדברות בעד עצמן. אני מתאר לעצמי שהבארשבעי מעדיף להאמין למשל לחנין זועבי. חברת הכנסת בעלת הדמיון המפותח העידה בפני כלי תקשורת זרים שהיא ראתה בעיניה איך חיילי צה"ל יורים ללא הבחנה וללא כל פרובוקציה בנוסעים, זאת בשעה שהיא שהתה בכלל בבטן הספינה ולכן לא יכלה לראות דבר. האמת שאני מכיר היא שחיילי השייטת נלחמו באנשי ה- IHH במשך 40 דקות לפני שניתנה ההוראה לפתוח באש, ושבסיום הפעולה שני לוחמי שיטת היו פצועים קשה.

25 לאויב שכתב את המאמר אבי
  • 09:43
  • 17.06.12

הצעת יעול לך מפה תעבור לעזה אני מוכן לקחת אותך לשם אני בטוח שתתפרסם אחרכך

  •   אני, אישית, גאה להיות האויב שלך. כל אדם בעל מצפון חייב להציב את עצמו כאויב של הפאשיזם. בארשבעי
    • 17:19
    • 17.06.12

    וזה אפילו כשהפאשיסטים בישיבות של כהנא נמצאים בחופשה, כמו עכשיו, ואפילו כשהעורך טוקבקים של "הארץ" מחליט להעביר את כל הביוב הפאשיסטי ולחסום או לעכב בצנזורה דווקא את מתנגדיו. יש עדיין חובות מוסריות בעולם הזה.

  •   תעבור אתה לברגן בלזן כתושב קבוע  (לת) קורא שנגעל מרוב התגובות
    • 14:35
    • 18.06.12

26 ירית חץ וסימנת סביבו מטרה עוזי
  • 09:45
  • 17.06.12

גדעון. ההרפתקה עם טורקיה החלה עוד לפני האוניה המטופשת. אילו נכנסה לרצועה, האוניה הבאה היתה מביאה עמה סלסלות נשק מכל טוב הארץ. התנצלות בפני טורקיה היא הגיונית ולו כדי לשפר את היחסים הכל כך חיוניים. אבל--- אין להאשים את ישראל במצב. חבל שאתה לא מאוזן בדיווח. מי שלא מכיר את העובדות עוד יכול להאמין לך.

27 הוי גדעון!! כמה אתה מש ודש וכוחך לא תש.. להשוות בין ילדות שהיו קורבנות להבעת סולידריות לשלום בין עמים, לבין מחרחרי מלחמה שבאו במופגן לתמוך בטרוריסטים שוללי קיומה של ישראל?????  (לת) האניבאני
  • 09:45
  • 17.06.12

28 הבל הבלים יוסי
  • 09:45
  • 17.06.12

מרמרה היה תכנון של הממשל התורכי להוריד את ישראל על הברכים ולהוכיח לעולם המוסלמי שיש בעל בית חדש במזרח התיכון ההנחה שלך שלולא היינו מאפשרים להגיע לעזה הכול היה עובר בשלום הוא הבל הבלים אחריה היו באות אוניות נוספות ובעצם פתיחת נמל עזה לאוניות בעיקר נושאות נשק
המרמרה אם ארגון ה hhi לא היה יוצא מתורכיה אם זה לא היה בברכת ממשלת תורכיה הרעת היחסים של ממשלת תורכיה מול ישראל תוכנן מראש ע"י האכלת צפרדעים את ממשלת ישראל האשמה כולה מוטלת על ממשלת תורכיה אדריכל הרס היחסים של תורכיה והפיכת תורכיה לארץ מוסלמית דתית ולא חילונית הוא ארודאן

  •   אפילו אם נניח שאתה צודק - מדוע גילגלו ביברק-ליברמן את הכדור והחדירו לנו "גול עצמי"???  (לת) שאלה של תם (שצופה במשחקי כדורגל)
    • 11:44
    • 17.06.12

  •   אפילו אם נניח שאתה צודק - מדוע גילגלו ביברק-ליברמן את הכדור והחדירו לנו "גול עצמי"???  (לת) שאלה של תם (שצופה במשחקי כדורגל)
    • 11:45
    • 17.06.12

29 מתי יוצא המשט לסוריה. ההרשמה אצלך או אצל חנין זועבי?  (לת) מטי
  • 09:48
  • 17.06.12

30 אתה בטוח שאתה ישראלי/יהודי???????? חיה אביב
  • 09:49
  • 17.06.12

כל הכתבה שלך רצופה אי דיוקים/סילופים ושקרים
קצרה היריעה מלהתייחס לכל משפט שלך. בכל משפט אני מוצאת משהו שהוא לא נכון עובדתית.
מה הפלא שהרוב לא מסכים איתך?
גם לסלף צריך לדעת

  •   חיה שימי לב : בנו של ד"ר הינץ לוי נושא מן הבית תיסכול ושינאה לכל מה שנעשה כאן עקב סיבלו של האב האומלל שלא הצליח להקלט כאן לאחר עלייתו מגרמניה ...עצוב אבל זו האמת  (לת) חן
    • 15:25
    • 17.06.12

  •   מי יודע מה עוד קרה בביתו הנאור של ד"ר הינץ?  (לת) ד"ר פרויד
    • 19:10
    • 17.06.12

  •   חן, אתה נכנס כאן לעניינים פרטיים-אישיים שאינך יכול לדעת עליהם שום דבר.  (לת) ארנון
    • 19:46
    • 17.06.12

31 בדרך ל"מר-מר" הבא -- כל דבר בעל ערך אנושי יושלך לסל <<< במקום שלום, ולקראת המלחמה הנוראה הבאה -- תתגבר הממשלה את מערך ההסברה הלאומני >>> כי בה מצויה התקווה היחידה של ביברק, יעלון והמאתרג ארי שביט משה מזרחי: ישראל מצויה כבר שנים רבות תחת "ליקוי חמה" מתמשך וכוחני
  • 09:50
  • 17.06.12

שנים רבות כבר לא צומח על האדמה הזאת שום רעיון מדיני חיובי ובר קיימא. כאן צומחים רק עשבים רעים, מרים כלענה: גזענות, אפרטהייד, שנאת הזר והשכן. את השלום דוחה ישראל כאילו מדובר בצרעת. (מצרעת בורחים, ומפנים אליה גב כדי לא להסתכל בה, במקום לטפל בה). לכן אומר תודה לגדעון לוי --בתפקיד הראי של ישראל המכוערת-- שנוזף וגוער בצדק בהנהגת המדינה וב'חוקריה': "ישראל לא תלמד דבר. גם בפעם הבאה יהיה השימוש בכוח לאמצעי הראשון, הלך המחשבה שלישראל הכל מותר לא ישתנה, ואיש לא ישאל מה חוקי ומה מוסרי, מה ראוי ומה משרת את האינטרס הישראלי".

32 הרשה לי להטיל ספק במידת ידידותו לישראל של מי שמוכן לאכול אתך ארוחת בוקר  (לת) סתמאחד
  • 10:01
  • 17.06.12

33 משל הבאר והאבן. . . מני
  • 10:03
  • 17.06.12

אבן שזרקה מדינה טיפשה אחת לבאר. . .
אלף ועדות של אותה מדינה לא יצליחו. . .
להוציא אותה. . .

34 כרגיל: שקרים, שקרים, שקרים לוי כגבלס
  • 10:17
  • 17.06.12

עיתון לאנשים שונאים. לפח.

35 הפסק כבר לירוק לבאר ממנה אתה שותה. אתה מרמרה ממורמר.  (לת) לילית
  • 10:22
  • 17.06.12

36 עצם עצירת המרמרה הייתה נכונה-זו הייתה פעולת גישוש להכשיר משטים הבאים דורון
  • 10:27
  • 17.06.12

אולי רצוי שגדעון לוי יסביר מדוע אין זה חוקי להטיל סגר ימי על ישות הנמצאת איתנו בלוחמה. היא עצמה מכריזה על כך בגלוי ומטר הטילים מעזה מדגים שאלו לא מילים בלבד.
לכאורה נובע מהמאמר שגדעון לוי והעיתון סבורים שזה לא לגיטימי למנוע מאויב הנמצא איתנו במצב לוחמה אספקת נשק. זו שטות מוחלטת על פניה, ולא צריך להיות מומחה במשפטי בינלאומי כדי להבין זאת.

37 נתחיל מזה שכותבים "הועיל" ולא "הואיל", ואם עברית לא יודעים - אפשר גם לזייף את המציאות  (לת) איתן
  • 10:27
  • 17.06.12

38 ולתורכים אין על מה להתנצל ....? נועה
  • 10:29
  • 17.06.12

אולי לפחות על הטבח המאורגן במיליון וחצי ארמנים ....? אולי על הזמנת שליט אפריקאי מושחת וצמא דם לארצם למרות שבית הדין הבינלאומי בהאג חיפש אחריו ? כי הרי לפי ארדואן הקדוש " מוסלמים לא רוצחים מוסלמים "....הם רק טובחים בהם בהמונים !!!!

39 אל תגיבו. אל תתנו למחפש הצומי הנקלה את מה שהוא מבקש. התעלמו!  (לת) רן לוי
  • 10:41
  • 17.06.12

40 הקשר בין מי שארגן את המשט לאל– קאידה ענת
  • 11:03
  • 17.06.12

רק לפני כמה ימים היתה בעתון זה ידיעה שראש הארגון שארגן את המשט מואשם בתורכיה על שהעביר כספים לאל–קעידה. גדעון כנראה לא קורא אפילו את ’הארץ’ ,ורואה בכל דבר מהרהורי לבו.

41 אל דאגה יש עוד אנשים שפויים במדינה- מסכימה ! חגית
  • 11:09
  • 17.06.12

צריך לקחת קודם כל אחריות על מעשינו לפני שדורשים מהצד השני לקחת אחריות ולהשתנות.

  •   חגית - זו לא מריבת שכנים או במשפחה,זה יחסים בינלאומיים דורון
    • 11:24
    • 17.06.12

    אותה טעות עשה המערב ביחסו להיטלר, משום רגש האשמה על תנאי הסכם וורסאי בתום מלחמת העולם הראשונה, שקפחו את גרמניה וויתרו להיטלר ונתנו לגרמניה להתחמש.
    הסוף ידוע. חוש הצדק וההוגנות אינם מדריך ליחסים בינלאומיים.

  •   כשאת מדברת על ״מעשינו״ את מתכוונת שמותר גם לנו לשלוח ספינה חמושה  (לת) לפתוח סגר חוקי של טורקיה אם יהיה כזה?
    • 11:31
    • 17.06.12

42 יש כתבים שלא מרפים עוד שנאה ועוד הסתה ועוד שנאה ועוד הסתה ועוד שנאה ועוד הסתה  (לת) גודמן
  • 11:14
  • 17.06.12

43 חכו, יש עוד כתבות בקנה על החיכוכים שיהיו עם המצרים, ושום דבר נגד הדרדרות היחסים שתהיה...  (לת) קוקו
  • 11:15
  • 17.06.12

44 מארת המרמרה יהודית
  • 11:20
  • 17.06.12

כמה יפה אמרת. ושוב נשאלת השאלה המעט מתסכלת "מה אני יכולה לעשות"?

  •   צביעות !!! מדוע אינכם זועקים לנעשה בסוריה ? אורן
    • 13:06
    • 17.06.12

    האם מדינה כמו טורקיה הייתה מאפשרת חציית לשטחה ?
    ממש חילקו לחיילנו סוכריות ... בושה וחרפה שאני משרת במילואים למען אנשים כמותך !

45 גדעון צודק, כרגיל. וכל המגיבים הזועמים, כרגיל, טומנים את ראשם בחול, ומאמינים לשקרים של עצמם.  (לת) דן
  • 11:24
  • 17.06.12

46 לא מבין מרק
  • 11:25
  • 17.06.12

איך עיתון שאמור להיות מכובד נותן במה לכתיבת שקרים עובדתיים? כאן לא מדובר על הבאת דעה או על נקודת ראות פוליטית מסוימת. מדובר על הפצת שקרים , לא יותר ולא פחות.

  •   מודרניסט, האם אינך נחנק עדיין מהקיא והקבס אותם אתה שופך על האתר?  (לת) המתרגם
    • 11:47
    • 17.06.12

  •   תנסה לכתוב את האמת יצנזרו אותך, "פלורליזם נוסח אל ארד".  (לת) ג'יבוטרו
    • 12:41
    • 17.06.12

  •   אם את "מרק" או "ג'יבוטרו" או בקיצור את מודרניסט הצנזור יצנזרו אז זה בדיוק כמו שהשקר שלו הוא "אמת"! נסיון שני, אתה מטנף את אתר הארץ לאורכו ולרוחבו מכניס עשרות תגובות-שופכין נגד התקנון של הארץ ונגד מחוגי השעון של מחשב הארץ ומפנטז על שמצנזרים אותך! אתה הציניות של השטן...  (לת) המתרגם
    • 18:25
    • 17.06.12

47 מה קרה פה. יורם
  • 11:31
  • 17.06.12

לא מבין מה טענות שיש לגדעון לוי,אמנם מר לוי משתמש בדוח המבקר כמוצא
שלל רב,אבל גם המבקר לא גילה לנו איך היתה צריכה הפעולה להסתים בכדי
להחשב הצלחה,ודומני שגם המקר אמר שלא בטוח אם היה תהליך קבלת ההחלטות אחר התוצאה לא היתה דומה.התוצאה של הפעולה ולקחה הביאה
את אנשי המשטים לזהירות ולהמנעות מהתקלות עם אנשי צהל ולמעשה נכון
להיום המשטים נכשלו.עם כל הכבוד למבקר ויש לי כבוד,לדעתי הפעולה
הצליחה וזאת כנראה למגינת לבו של לוי.ובנוסף אני חושב,שראש ממשלה
לצורך ביצוע פעולה מתיעץ עם שר הבטחון,הרמטכ"ל,ראשי המוסד,השב"כ
וראש המודיעין של צהל בעשרות פגישות זה מספיק והותר,הצוחות המלל המלל המלל כאילו שאם המלל היה מתערב כל בעיותינו היו נפתרות והמשיח היה
מגיע.

48 למה שוחררו אנשי הספינה"בחינם" ?  (לת) יהודי פרו ישראלי
  • 11:39
  • 17.06.12

  •   למה שוחררו אנשי הספינה בחינם ללא שם
    • 19:52
    • 24.06.12

    זה לא היה בחינם. לא החזירו להם את מה שלקחו - מצלמות, כסף, ועוד. גם לא נתנו להם טיפול רפואי כמו שנתנו לחילים שנפצעו על הספינה.

49 עתון הארץ עושה לנו דווקא, עם הגדעון לוי הזה, ככה זה נראה ונקרא. חשדן
  • 11:47
  • 17.06.12

הכתב הזה עם הגיגיו המלומדים איננו טועה ומטעה, הוא פשוט פרובוקטור קיצוני ומתלהם, כזה שמקפיד לטנף ולהשמיץ כל דבר חיובי או יפה בארצו.
ולשאלה מדוע ניתן לו פיתחון פה בעתון מכובד לכאורה, התשובה ההגיונית היא שכנראה הם מוכרים יותר עיתונים בדרך זו.
הכתב הזה הוא איש מדנים מובהק, ולא חסרים בישראל שכמותו ליצירת ריבים קולניים ומתלהמים, זה כנראה מייצר עניין ציבורי וגם לקוחות.
נשמע מופרך אבל במקביל יש בו היגיון של הפוך על הפוך.
מוכרח לומר גם, שקשה לי להאמין שהכתב הזה מאמין לשקרים של עצמו, נראה שאיננו טיפש.

  •   תשמע דברייך נכונים אך רובנו כבר יודעים את זה ופשוט משחקים את המשחק.  (לת) גדעון ועיתון הארץ לא יותר חכמים מהקוראים!
    • 19:34
    • 17.06.12

50 ראשי האירגון HHI עומדים למשפט בטורקיה באשמת הספקת נשק לאל קאידה.... זפ
  • 11:48
  • 17.06.12

כל המבין יבין,רק חבל שגדעון לא מבין

51 אני לא מסכים אם ההגדרות הכוללניות של גדעון לוי,מה הוא עשה בכדי לגנות את רצח משפחת פוגל. מוסא קאראף
  • 12:00
  • 17.06.12

ומתי לאחרונה גינה רצינית את הירי מסיני לישראל.שנית ודאי ששערה אחת נפלה מראשו של המלך. לעולם תרד שערה מראש אדם . אפילו לכוד גדעון לוי יורדות שערות.יותר קל לרדת על מוסדות השלטון מאשר להסתכל בחצר האחורית של הבית בו אתה גר. ככל שישמיץ את השלטון כך יוטבו תנאי השכר של כותב המאמר. מבלי להכנס לעצם הניו של אמיתות הדברים שהוא מפרסם.איך הייתה אומרת אמי " אוז הער גזוגט" ואם טעיתי בכתיב ביידיש סליחה.

52 מרמרה מ.ב.
  • 12:01
  • 17.06.12

אמת חלקית גרועה משקר מוחלט, וזה מה שאתה עושה, מר גדעון לוי. ההתנצלות זה לא הדבר היחידי שהם דורשים. אז תחזור בבקשה אל מעבד התמלילים שלך וכתוב את כל האמת, רק האמת ושום דבר מלבד האמת, אם אתה בכלל מסוגל לכך. זו לא פעם הראשונה שאתה עושה מניפולציות בכתיבה שלך. אני רוצה להאמין שאתה פשוט טועה, אבל שנינו יודעים שאלו לא טעויות.

53 על המרמרה נהרגו 9 מחבלים במהלך פעילות חבלנית עוינת. אם אלו היו 9 ילדות טורקיות במהלך טיול בית ספר, אז אולי העמדה שלך היתה נכונה. חלאס עם השקרים והכזבים שאתה מנסה להאכיל את הציבור. אין טיפת דמיון בין האירועים!  (לת) חלאס חלאס חלאס
  • 12:01
  • 17.06.12

54 איש לא ישאל מה חוקי מה מוסרי מה מותר לכן מזל שיש לנו אותך גדעון לוי. באמת. מיכלי השפויה
  • 12:13
  • 17.06.12

ואל תפסיק לשאול שאלות מהותיות עד שהמדינה, שיורדת מהפסים תחזור, אליהם, אולי, לפסים התקינים.

55 תגובה פבלוית רגילה. ישראל אשמה גם כשהעובדות לא כל כך מרשיעות.לישראל מותר להטיל מצור על עזה,כך קבעה וועדת האו"ם וכמובן שאצלך רק אם חיילי צהל הם עם אלות זה נשק, כשצדיקים תורכים מחזיקים אלות זה רק לצורך הפוזה וכבוד, הוא הכבוד, הוא שמור רק לערבים, אצל היהודים אלה מותרות. וכמה צבוע אפשר להיות שאתה מוצא זמן לכתוב על המרמרה ומשום מה מתעלם כדרכך מהשאלה מדוע אין ספינות הזדהות כאלה עם סוריה,או שכשמוסלמי הורג מוסלמי זה לא חדשות.  (לת) טובה
  • 12:16
  • 17.06.12

  •   נמאס לנסות להסביר למי שלא רוצה להבין שועדת פאלמר שכללה משת"פ מ ו כ ח מקולומביה המאפיונר Uribe מונתה ע"י באן-קי-מון בלחץ "ידידינו" מארה"ב  (לת) זכותה של מדינה להגן על עצמה - אבל לא על כיבושיה (הבלתי חוקיים)
    • 16:25
    • 17.06.12

  •   חח איך ועדת פאלמר נתקעה לשמאלנים כמו עצם בגרון, הם נחנקים ומתפתלים חח  (לת) עפר
    • 18:02
    • 17.06.12

  •   לא "כבשנו" את עזה - נהפוך הוא !!! התפנינו מעזה.  (לת) דני
    • 18:13
    • 17.06.12

56 מדינת רצועת עזה בחרה להיות במצב מלחמה עם ישראל דן
  • 12:17
  • 17.06.12

מאחר שכך אין סיבה להכיר בזכויותיה. להיפך, צריך להכות בה ולהכביד עליה ככל שניתן.

57 גדעון- תמשיך להתעלם מכך ראש ארגון הטרור IHH נחקר בחשד לשיתוף פעולה עם אל קאעידה.. אייל
  • 12:18
  • 17.06.12

וכמובן תמשיך להתעלם מרצח וטבח ושחיטה של יותר מ 13,000 אזרחים סוריים אומללים.
תמשיך לקשקש עוד שטויות איזוטריות, העיקר לנגח ולהשמיץ את המדינה הדמוקרטית היחידה במזה"ת, ותמשיך להתעלם מהעובדות.
ואח"כ תתפלא איך עוד ממשיכים לטעון נגדך שלא זכויות אדם ולא נעליים יש לך בראש, אלא רק אנטישמיות צרופה.
אתה מגוחך ועלוב.

58 גדעון- תמשיך להתעלם מכך ראש ארגון הטרור IHH נחקר בחשד לשיתוף פעולה עם אל קאעידה.. אייל
  • 12:22
  • 17.06.12

וכמובן תמשיך להתעלם מרצח וטבח ושחיטה של יותר מ 13,000 אזרחים סוריים אומללים.
תמשיך לקשקש עוד שטויות איזוטריות, העיקר לנגח ולהשמיץ את המדינה הדמוקרטית היחידה במזה"ת, ותמשיך להתעלם מהעובדות.
ואח"כ תתפלא איך עוד ממשיכים לטעון נגדך שלא זכויות אדם ולא נעליים יש לך בראש, אלא רק אנטישמיות צרופה.
אתה מגוחך ועלוב.

59 השוואה נואלת ומקוממת.  (לת) ד"ר נו
  • 12:22
  • 17.06.12

60 ועדת חקירה בנ״ל מנטה
  • 12:26
  • 17.06.12

הצדיקה כמדומני את רוב טענותיה של ישראל בעניין.

61 יש כמה בעיות איתך, גדעון רינת
  • 12:35
  • 17.06.12

אני מנסה לתהות על קנקנך אני מנסה בכל כוחי להבין את התנהלות גלגלי מוחך, לעיתים אני בהחלט מצליחה להבין ואף מסכימה איתך, לפעמים מסכימה רק לחלק מדבריך ולעתים לא מסכימה ואולי מסתננת איזו קללה קטנה ביני לביני. האם נולדת תמים, האם המצאת את התמימות או שזהו כלי העבודה שלך שמשרת אותך ואת קוראיך ומעסיקיך כל השנים ואינך נסוג מהקו שהתוות לעצמך - אפילו לא במליונית המילימטר. כל אחד יכול לבוא אחר מעשה ולהטיף כמו לילד, לפעמים זו חכמה בדיעבד, לפעמים השאלה היא - מי שמך, לא נמאס לך להיות המטיף בשער? רואה השחורות, הפסימיסט הבלתי נלאה? הייתי מצדיעה לך לו פעם אחת בלבד היית בפועל, בשטח, און ליין - פועל, עושה, מזיע ולא יושב על כורסתך ומפעיל את המקלדת. ולכתבה - הבעייה שאתה מנתח דברים כמות שהם, אינך רואה תחבולות, תככים, אסטרטגיות המתאימות כל כך לאיזור זה ולא רק ע"י הישראלים - תתפלא, גם ע"י המוסלמים. אצלך יש רק שחור ולבן, מה דעתך למשל שארדואן אינו צדיק הדור וכיוון שטורקיה לא התקבלה לאיחוד האירופאי - הוא החל לנווט לעבר מדינות ערב ולשם כך ככל שיהיה איסלמיסטי בדעותיו ובמעשיו כן ייטב לו מבחינתו? מה בנוגע לכך שארגון המשט קיבל חיזוק וכספים מאל - קעידה, ועוד . אני למשל, מסכימה שהיו צריכים לתת למרמרה להיכנס אבל לא יעלה על הדעת שמדינה תתתנצל בכל מצב, בכל עת על צעדיה, לשיטתך, אנו בכלל צריכים להתנצל שלא הושלכנו לים לפני שנים. הדוגמא שלך לגבי המלך חוסיין איננה במקום, התלמידות נרצחו באופן מתוכן, בשל היותן ישראליות והן היו זמינות במיקום "המתאים" " המשייטים" לעומתן - היו שוחרי טרף, כה חבל שנפלנו לפח שהם טמנו לנו. כה חבל שמלבד הטפותיך, אינך אסטרטג, אינך קורא את מפת האיזור, השינויים באיזור - (לרעה) לא נראה שעושים עליך רושם כל שהוא.

62 גדעון לוי צודק בכל מילה והא ראייה היא שכאשר אולמרט היה ר"מ היה משט זהה לעזה. אולמרט התעלם ממנו וכלום לא קרה....  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 12:52
  • 17.06.12

63 גדעון לוי אתה וחבריך גורמים נזק בינלאומי אדיר לישראל!  (לת) גלית
  • 12:57
  • 17.06.12

64 מאמר קולע לאמת. אבל העם עיף מביברק ולא מגיב בחומרה הראויה. רק כמה עיתונאים.  (לת) מגיב
  • 12:59
  • 17.06.12

65 עזות המצח של ברק ויחצניותיו, כתגובה לפשלה הנוראית הזאת.וגם מרקוס הוסיף מחמאה לא ראויה.  (לת) קורא הארץ
  • 13:00
  • 17.06.12

66 פרשת המרמרה עם ביברק בראש היא חרפה גדולה ומדאיגה.  (לת) שלום
  • 13:01
  • 17.06.12

67 אבל מצבנו הבטחוני טוב? תגובת ביברק בושה.  (לת) דן
  • 13:01
  • 17.06.12

68 לוי הידעת שמארגני המשט לעזה IHH "הקדושים" העבירו כספים לאל-קאעידה!  (לת) שחר
  • 13:02
  • 17.06.12

69 עבור מערכת הארץ - כמה עוד דברי ארס והבל צריך מר לוי לשפוך מעל דפי עיתונכם עד שתבינו גם אתם ש . . .  (לת) דרור
  • 13:04
  • 17.06.12

  •   מערכת הארץ יודעת את הדברים טוב מאוד. פשוט העיסוק בגדעון מביא עניין וקוראים,בסופו של דבר צריך גם להתפרנס!  (לת) בבון ימני
    • 19:52
    • 17.06.12

70 אחרי אזהרה, כל מדינה היתה מפוצצת את הספינה !  (לת) שיר
  • 13:07
  • 17.06.12

71 הארץ מוצפת ב 200,000 מהגרי עבודה בגלל התקשורת האוהדת לגונבי גבול  (לת) לאה
  • 13:10
  • 17.06.12

72 אם משט הטרור היה מצליח היו מאות משטים בדרך עם תחמושת לאויבנו  (לת) דן
  • 13:12
  • 17.06.12

73 גדעון צודק יוסי - מודיעין
  • 13:19
  • 17.06.12

גדעון צודק, וצדקתו זועקת לשמים במיוחד בימים אלו שבהם יש זהות אינטרסים מוחלטת בין ישראל לבין תורכיה במה שמתרחש בסוריה. במקום ללכת ולסגור עניינים בשקט כפי שסגר צ'חנובר עסוקים בענייני כבוד וכרגיל היקיצה תהיה כואבת. איך הציבור בישראל מוכן לקבל תגובה כמו תגובת ראש הממשלה לדו"ח המבקר. אין חשיבה לטווח ארוך רק "מריחות".

74 אתה מצפה שנתנצל על המלחמה בטרור? את מצפה שנתנצל על הרג תשעת המחבלים? או אולי אתה מצפה שנתנצל על שאנחנו קיימים בכלל?  (לת) תוהה
  • 13:20
  • 17.06.12

75 כולנו מקווים שתשתתף במשט הבא של המרמרה, תצטייד במוט ברזל, בסכין ובשרשרת ותוכיח לקוראיך כי טוב למות בעד פלסטין.  (לת) גדעון לוי
  • 13:47
  • 17.06.12

76 שני מגלומנים, אני ואפסי, שולטים בחיים ובמות שלנו, וגורמים נזק בל ישוער.  (לת) מגיב
  • 13:48
  • 17.06.12

77 ברק המרוצה מעצמו ומתעלם מהבקורת החריפה נגדו, לא ילמד דבר. זה האופי שלו.  (לת) מגיב
  • 13:49
  • 17.06.12

78 יש לברק כבר מילים מוכנות בכל פעם שאיזו פשלה שלו מתגלית. הוא סומךעל שכחה. הוא טועה.  (לת) מגיב
  • 13:50
  • 17.06.12

79 תודה, על מאמר חשוב מעין כמותו. רק שביבברק מצפצפים על כולם. חכה לפשלה הבאה.  (לת) מגיב
  • 13:51
  • 17.06.12

80 אני בשקט כבר לא אשן, כששני האנשים היהירים האלה שולטים בחיי ילדינו.  (לת) אבי
  • 13:52
  • 17.06.12

81 "באתי למלונו של מריו ורגס יוסה, שזכה כעבור כמה חודשים בפרס נובל לספרות, לסעוד יחדיו ארוחת בוקר. ידיד ישראל"  (לת) אוי ואבוי לידידי ישראל שסועדים עם גדעון לוי הפטריוט...
  • 13:52
  • 17.06.12

82 תוצאות חמורות להליך כושל, עוד ועדה ועוד ועדה ונפוליונציק ימשיך לצפצף.  (לת) רני
  • 13:53
  • 17.06.12

83 כאשר יכריזו הסקנדינאבים על הענקת פרס נובל לשנאת ישראל, יהיה גדעון לוי ראשון מקבלי הפרס המכובד הזה. רק שנה לאחר מכן יזכה בו אחמדינג'אד.  (לת) הנה ימים באים
  • 13:54
  • 17.06.12

84 זו כבר לא דמוקרטיה מדינת ישראל. לצעוק אפשר, מי שומע?  (לת) דמוקרט
  • 13:54
  • 17.06.12

85 אחרי וינוגרט שזה יקרה שנית? לא יאומן.ברק צריך היה ללכת הביתה ולשלם.  (לת) אזרח
  • 13:55
  • 17.06.12

86 38 דרור גועל נפש של תגובה, אין לך מה לומר על עצם הענין אז שתוק.  (לת) מגיב
  • 13:57
  • 17.06.12

87 מערכת הארץ צריכה לפסול תגובה נגד עיתונאי כמו זו של דרור 38 שמחרפת את העיתונאי ולא מתיחסת בכלל לדבריו.  (לת) מגיב
  • 13:59
  • 17.06.12

88 הסכמתי עם כל מילה. הפרשה הזאת היא אות קין על ביברק.  (לת) שלמה
  • 14:00
  • 17.06.12

89 כל המבקרים בישראל הם ארכי טייחים ויש להם קליקה משלהם והם לומדים את המקצוע בפרקליטות ובמשטרע  (לת) פלץ
  • 14:01
  • 17.06.12

90 המדינת המשטרע בשרות הציונות המשיחית לא מתנצלים כי אין כבוד ולכן אין שום צורך להגן עליו  (לת) פלץ
  • 14:03
  • 17.06.12

91 47 תרבות הדיון מגנה אותך. התעלמת מכל הטיעונים הנכונים ,אין לך תשובות אז אתה מתגרה. בושה  (לת) תרבות הדיון
  • 14:03
  • 17.06.12

92 למקרא כמה מהתגובות הפלצניות נגד לוי, המשותף להן התעלמות מוחלטת מהאמת, וחוסר יכולת להגיב לענין. יעל
  • 14:05
  • 17.06.12

כשאין תשובות הולמות, מגנים את הכותב. זה הרי הכי קל. לא צריך לחשוב.

  •   אי אפשר להתיחס ברצינות לכתב שמסלף את דבריו ומתעלם לחלוטין מהתמונה הכללית.  (לת) שמאלני קורא הארץ
    • 20:08
    • 17.06.12

93 חיי חילינו מופקדים בידי מנהיגים חסרי אחריות המזלזלים בחשיבה מעמיקה.  (לת) יעל
  • 14:07
  • 17.06.12

94 לכל המתלהמים, לא נתתם שום תגובה שעונה על הטענה של גדעון לוי. במבחן התוצאה, יצאנו קטנים ומפסידים. בועתי
  • 14:07
  • 17.06.12

וממש לא משנה אם היו טרוריסטים, אלקעיאדה, מהגרי עבודה, מוסלמים, מלחמת הציווליזציות, הציונות קדושה וצודקת. פשוט לא משנה כל זה. כי מה שקרה בסוף הוא שיצאנו חבולים ומסכנים, איבדנו בת ברית חשובה מאוד, ולא זכינו בשום דבר. אבל כלום!

  •   כלום לא חשוב? לא למה? לא איך? מה כן חשוב? שזה מה שהטורקים רצו?  (לת) ואנחנו אמורים לקפוץ בועתי?
    • 17:53
    • 17.06.12

  •   אדון בועתי,טורקיה בחרה לאבד אותנו הרבה לפני המרמרה. ארדואן קיבל את מה שחיפש שהוא יצירת עימות עם ישראל וכל זה כדי להיראות כמנהיג שמוביל את העולם המוסלמי.  (לת) רד מהענן עליו אתה יושב
    • 20:19
    • 17.06.12

95 באיזו זחיחות הופיע ברק ביום ו בטלויזיה, באיזו הילה של אני ואפסי, בלי שהקשו עליו יותר מדי.  (לת) אזרח כועס
  • 14:08
  • 17.06.12

96 חשיבה חד כוונית וחשיבה רב כוונית מה עדיף? בעיקר לשונאי לוי השאלה.  (לת) שואל
  • 14:10
  • 17.06.12

97 ברור שהמבקר צדק,לא בור למה גדעון לוי תוקף אותו. הרי בדין נבחר המבקר !!  (לת) מיקו מארה
  • 14:10
  • 17.06.12

98 31ד"ר נו נו ,ההשוואה נכונה למדי, מענה רך ישיב חמה ודבר עצב יעלה אף, זה יהודי לא?  (לת) מגיב
  • 14:11
  • 17.06.12

99 לא להוריד את הנושא מסדר היום. זה בנפשנו. לא רוצים החלטות כאלה ותהליך כזה גרוע.  (לת) שרה
  • 14:13
  • 17.06.12

100 המרמרה הזו אכן ממורמרת מכל כיוון שנסתכל עליה, גם חמושה, גם פורצת סגר חוקי, וקיבלה אישור מהטורקים
  • 14:13
  • 17.06.12

מעניין מה תהיה תגובתך גדעון, אם תתארגן ספינה כזאת מישראל למדינה או איזור שנמצא תחת סגר חוקי! של טורקיה. אתה תתקוף אותנו ותאמר לנו שאנחנו מחפשים מלחמות. ואם טורקיה תצא למלחמה נגדנו על פרשה זאת, אתה תאמר שמגיע לנו, כי אנחנו אלה שחירחרנו מלחמה.
אילולא שמה ישראל סגר על עזה, היו טילים מכל הסוגים והמינים עושים דרכם לשם בדרך המלך. היו ארגוני הטרור לומדים טוב יותר להעריך את הדמוקרטיה שלנו כחוסר יכולת שלטונית, ממה שהם מעריכים כבר עכשיו.
כי אתה גדעון בן בלי בית, כי בית זה לאומני. אם כך בית זה פויה. כי על בית צריך לשמור, ואם אין בית לא צריך לשמור על כלום.
כך חיינו בגלות אלפיים שנה, בנים ללא בית, תמיד יושבים בבתי אחרים ומקשקשים בזנב כדי להיות נחמדים על מנת שירצו בנו בעלי הבית. אלה שנלחמים על ביתם, אלה ששומרים עליו מכל משמר, אלה שמבינים שלהיות בעל בית דורש התגייסות מיוחדת כדי שהבעלות לא תילקח מהם חיש קל על ידי כל אלה שחומדים אותו.
מעצם הרשיון שהיית נותן לטורקים לנהוג בדיוק באותו האופן שישראל נוהגת ללא רשיון כזה ממך, אתה בעצם אומר, ליהודים לדעתך אין זכות לבית משלהם, הם לא ככל העמים. הם אלטרואיסטים יותר, נאורים יותר, פילוסופים יותר. ואתה גדעון שבז ללאומנות יהודית, יכול להבין את הלאומנות של כל העמים האחרים. כי הם לא אלטרואיסטים? לא פילוסופים? ולא נאורים?.
אסור לשכוח גדעון, שלו אתה חי באחת ממדינות אלה, היית מצטרף לצבאם כדי להילחם על ביתן, כפי שעשו תמיד כל היהודים שחיו במדינות שאירחו אותם. רק בישראל אפאס, העסק הוא שלך ולכן לא שווה להילחם עליו?
אולי כל הסיפור שלך הוא בכלל פסיכולוגי? 

101 לגדעון לוי, הארץ במיטבו המאמר הזה. זה מה שנדרש מעיתונאי אחראי ואוהב המדינה.  (לת) רות
  • 14:14
  • 17.06.12

102 שורה תחתונה ליכודניק לשעבר
  • 14:14
  • 17.06.12

לכל המתלהמים על המאמר של גדעון
הרי הנזק שנעשה למדינה הקטנה שלנו ידוע
לאבד את המדינה היחידה באזור שקבלה את מדינת ישראל כבת ברית
היא טעות שגובלת בפשע
כל השאר זה בירבורים

103 מאז ומעולם היו ויהיו טעויות בשיקול הדעת או בהפעלת מבצעים צבאיים. ברם גם הפעם דעת הקהל מוסטת לתפל ולא לעיקר. אסון המשט הנוראי שהקים עלינו מעצמה צבאית כמו תורכיה, מתבטא בכך שהדרג המדיני נכשל לחלוטין במה שקרה אחר האסון. ברוב יהירותם, ביבי, ישי, ליברמן ושמשו, שביזה את השגריר התורכי בפרהסיה, לא התנצלו בפני התורכים בבחינת, תהיה חכם ולא צודק, מה גם שמדובר בפיקוח נפש ממש. מישהו לקח בחשבון את מחיר הדמים שיידרש מחיילנו כאשר ביום פקודה הם ילחמו לא רק באיראנים ובאויבנו המסורתיים, אלא גם בתורכיה שניצבת עתה בראש רשימת אויבנו? פתטי לשמוע את ראש הממשלה מתחמק, בטענה שמעולם מצבנו הכלכלי לא היה טוב יותר, שעה שמעולם הוא לא היה גרוע יותר, בגין המצור שהולך ומתהדק סביבנו ע"י מעצמות צבאיות הכי חזקות באזור ובידודנו בזירה הבין לאומית.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 14:29
  • 17.06.12

104 מאז ומעולם היו ויהיו טעויות בשיקול הדעת או בהפעלת מבצעים צבאיים. ברם גם הפעם דעת הקהל מוסטת לתפל ולא לעיקר. אסון המשט הנוראי שהקים עלינו מעצמה צבאית כמו תורכיה, מתבטא בכך שהדרג המדיני נכשל לחלוטין במה שקרה אחר האסון. ברוב יהירותם, ביבי, ישי, ליברמן ושמשו, שביזה את השגריר התורכי בפרהסיה, לא התנצלו בפני התורכים בבחינת, תהיה חכם ולא צודק, מה גם שמדובר בפיקוח נפש ממש. מישהו לקח בחשבון את מחיר הדמים שיידרש מחיילנו כאשר ביום פקודה הם ילחמו לא רק באיראנים ובאויבנו המסורתיים, אלא גם בתורכיה שניצבת עתה בראש רשימת אויבנו? פתטי לשמוע את ראש הממשלה מתחמק, בטענה שמעולם מצבנו הכלכלי לא היה טוב יותר, שעה שמעולם הוא לא היה גרוע יותר, בגין המצור שהולך ומתהדק סביבנו ע"י מעצמות צבאיות הכי חזקות באזור ובידודנו בזירה הבין לאומית.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 14:30
  • 17.06.12

105 כל אימת שביבי, הזחוח, מצהיר שישי לנו את הצבא הטוב בעולם ושמעולם מצבנו הביטחוני לא היה טוב יותר, הוא מניע את החמאס להתחיל בסבב טילים שמשבש לחלוטין את שיגרת חייהם של מיליון אזרחים בדרום. כל זאת על רקע הצהרתו של בכיר מפיקוד העורף, שאמר: "בעת מלחמה כל תושבי תל אביב יפונו מאימת הטילים." בטחון ישראל תלוי לחלוטין בתמיכתן של מדינות המערב, שבעבר, סיפקו לנו תמיכה, צבאית, כלכלית ומדינית. אבל הנתק שנוצר עם אומות העולם, מעודד קואליציה של תורכים, איראנים ואולי גם מצרים להצטרף למלחמה הבאה נגדנו. זאת בזכות ליברמן, ביבי וישי שלא מהססים להמר על שלום המדינה, בגין האובססיה שלהם לרצות את הימין הקיצוני, בהם תלוי שלטונם.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 14:32
  • 17.06.12

106 להשוות את מנהיגי ישראל למלך חוסיין זו פגיעה בשמו הטוב של המלך, פעם שמעתי שעה רצוף את בנו המלך חוסיין הנוכחי בטלביזיה אמריקאית ולא יכולתי להתנתק, איזו השכלה איזו ראיה איזו יכולת ניסוח אריק
  • 14:37
  • 17.06.12

בחלומי השר כחלון המנהיג הישראלי מספר אחד והמלך חוסיין מנהלים את האזור במשותף, לרווחת האוכלוסיה.

  •   ה"מלך" חוסיין זו פיקציה עצובה. אין ולא הייתה ירדן עד ששני כובשים אירופיים הקימו אותה. הבריטים נתנו לחמולת "חוסיין" לעשוק את היושבים בירדן וערב הסעודית. כל הרודנים הבזויים למדו והתחנכו באנגליה וארה"ב.(גם רופא העניים למד שם.) יש בירדן ובערב הסעודית רודנות חשוכה נוסח אסד וערפאת ימ"ש. האם לחלאות האלו אתה משווה את השלטון הנבחר הישראלי ?  (לת) דמוקרט
    • 19:23
    • 17.06.12

  •   כל מנהיג בינוני במערכת דמוקרטית שווה פי מאה מכל דיקטטור נאור בעל השכלה ומקסים בהליכותיו  (לת) אליוי
    • 19:34
    • 17.06.12

  •   תגיד לי אריק ביקרת פעם במרתפים של שרות הביטחון הירדני?  (לת) נאיביות של ילד בן ארבע
    • 20:24
    • 17.06.12

107 מארת המרמרה ישראל
  • 14:48
  • 17.06.12

אין מה לעשותת אני"אוהב" לשנוא את גדעון לוי. אבל מנסה לא להחמיץ ולו אחת מכתבותיו החשובות וטוב יעשה כל ישראלי לקרוא אותן לפחות כחומר מעורר מחשבה. כל הכבוד גדעון ! אתה בשלך ואנחנו בשלנו. אולי סוף סוף נלמד זה מזו

108 שאתה נהנה להקניט כל פעם מחדש ולו רק על מנת ליצור שיג ושיח לא תרבותי אני בטוח
  • 14:56
  • 17.06.12

כשהייתי קטן, אמא שלי היתה מספרת לי סיפורים על ריקלה. כל מה שאמרו לה וביקשו ממנה, היא אמרה לא . תמיד חשבתי שהסיפורים האלה , הם פרי דימיונה של אימי . עכשו אני משוכנע שלא.

109 אני מסכים עם כל מילה של גדעון - ישראל מסרבת להביט במציאות ולכן נידונה לחזור על אותן הטעויות לנצח. אותה הביקורת נכונה גם לגבי מלחמות לבנון הראשונה והשניה, הן לגבי המלחמות עצמן והן לגבי ועדות החקירה שבאו אחריהן ותועלתן.  (לת) עצבני
  • 15:09
  • 17.06.12

110 מארתו של גדעון לוי הרוזן דה לה מרמור
  • 15:47
  • 17.06.12

כדי שאדון גדעון לוי יוכל לטוס בעולם (לא על חשבונו כמובן ) ולאכול ארוחות בוקר עם סופרים ידועי שם - הוא חייב לארר ולמרר את חיינו כאן - אחרת הו יהפוך לסתם שמאלני וכאלו יש ערימות .
ומה אם האוניה הטורקית היתה מכילה מאות טילים שיכולים להגיע עד תל אביב ולפגוע היישר בבית הקפה החביב על אדון גדעון - גם אז הסגר לא היה חוקי

111 ישראל מדינה ילדותית, מנוהלת בידי 30 שרלטנים ומגלומן אחד בראש. עם ממשלת חלם כזאת, אין שום סיכוי שיתקבלו החלטות בוגרות ונכונות ובטח לא החלטות שטובות לעתידה וביטחונה של ישראל  (לת) נרקיס ניתאי בונה טייסת כיבוי שתכבה את דוח לינדנשטראוס
  • 15:49
  • 17.06.12

112 לעצבני 72, שלום. כאיש נטורי קרתא/ שמאלני רדיקאלי / אוטואנטישמי מסור, אני תומך,ממש כמוך, בכל מילה ומשפט של ר' גדעון לוי שליט"א. תמיכתי חלה לא רק על המקרים שציינת, אלא על התנגדותו הברוכה של כותב המאמר לעצם קיומה הארור של הישות הציונית על אדמת פלסטין השלמה והכבושה.  (לת) מאד עצבני
  • 16:15
  • 17.06.12

113 מגיב 57 עד 60 ויותר מפרסמים. כתבתי בהגינות נגד לוי - לא מפרסמים . אברמי
  • 16:23
  • 17.06.12

בידוע שהצנזורה האחרונה בישראל היא של הארץ. מה שנכתב נגד לוי מצונזר . כמה בעדו ואחד נגדו. למעשה 95% כותבים נגדו , אז תארו לעצמכם איזו עוצמה זו.אבל הארץ לר יפרסם אלא יצנזר ויערוך סלקציה.

114 זה רשרוש השמאל שנשבר ונשבר ונשבר ונשבר אחרי כל כך הרבה שנים. תקשיבו טוב טוב לגדעון לוי - חשוב!
  • 16:30
  • 17.06.12

עכשיו השמאל נותר בעיקר עם עיתון "הארץ" על עשרת קוראיו (הכוללים בעיקר את לוי ועוד חברים).

115 גדעון התורכים משתינים ואתה חושב שזה גשם  (לת) אתה מגלגל עיניים סדרתי
  • 16:33
  • 17.06.12

116 כאזרח המדינה יותר מתמיד לא אישן טוב בלילה כששני אני ואפסי מחליטים על חייהם של ילדי.  (לת) אזרח
  • 16:56
  • 17.06.12

117 המלך חוסיין אורי
  • 16:57
  • 17.06.12

כבוד למלך חוסיין? ההוא שטבח בידידיך באותו ספטמבר? לו יש כבוד?

118 גדעון לוי כל הכבוד. כל מילה אמת לאמיתה,אזרחי המדינה צריכים להתעורר.  (לת) אזרח
  • 16:59
  • 17.06.12

119 כך מתנהלת דיקטטורה לא דמוקרטיה. שני כשלונרים מנהלים מדינה.  (לת) מגיב
  • 17:00
  • 17.06.12

120 לא להרפות מהנושא. כל החלטה לבדוק בשבע עינים. יש בטחון? הצחקתם אותי.  (לת) עדי
  • 17:01
  • 17.06.12

121 יותר חמור ממה שקרה במרמרה לא יכול להיות. אין לי אמון בביברק.  (לת) יונה
  • 17:02
  • 17.06.12

122 כמה פעמים אמר ברק שהוא ילמד? אין שום סיכוי שילמד. גם לא ביבי.היהירות מעבירה אותם על דעתם.  (לת) ישראל
  • 17:03
  • 17.06.12

123 איש לא פוסל את ההתנגדות למשט, רק מה שקרה שם ואיך הוחלט מביש. כמו נסיגת ברק מלבנון הפשלאית.  (לת) יונה
  • 17:05
  • 17.06.12

124 כל פרשה "לא מרפה" כשכמה עיתונאים מנסים ללבות אותה חדשות לבקרים... טורקיה נקטה פעולה הקרובה לפעולה מלחמתית נגד ישראל, בשגרה אוניה עמוסה בפעילי ארגון טרור בכדי לנסות לשבור את הסגר הצבאי על עזה - וכך לאפשר אספקת נשק כבד לשם ביצוע פשעי מלחמה. אנחנו מבינים שאין לך בעיה עם זה, ובעיניך היהודים אשמים בכל. הטורקים מסכימים איתך. מבקר המדינה, שנדמה כי שעושה הכל כדי להרוס את עצם היכולת למשול בישראל, מוסיף שמן על המדורה, כביכול ב"דיונים" נוספים היה ניתן למנוע את הפרובוקציה המלחמתית הטורקית. אז מה? לנו לא אכפת, גדעון. אדרבא. תמשיך! לא מאמין? חכה לתוצאות הבחירות. כל מאמר שלך, עשרה מצביעים פחות לשמאל... שעומד להמחק כליל מהמפה הפוליטית. למה? כי אתם כבר הזויים לגמרי. איבדתם כל קשר עם המציאות. כמו תקליט שבור. ישראל, פשיזם, הכיבוש. לא משנה מה יקרה - אתם תמשיכו בשלכם. בלה בלה בלה. מודרניסט
  • 17:58
  • 17.06.12

כל פרשה "לא מרפה" כשכמה עיתונאים מנסים ללבות אותה חדשות לבקרים... טורקיה נקטה פעולה הקרובה לפעולה מלחמתית נגד ישראל, בשגרה אוניה עמוסה בפעילי ארגון טרור בכדי לנסות לשבור את הסגר הצבאי על עזה - וכך לאפשר אספקת נשק כבד לשם ביצוע פשעי מלחמה. אנחנו מבינים שאין לך בעיה עם זה, ובעיניך היהודים אשמים בכל. הטורקים מסכימים איתך. מבקר המדינה, שנדמה כי שעושה הכל כדי להרוס את עצם היכולת למשול בישראל, מוסיף שמן על המדורה, כביכול ב"דיונים" נוספים היה ניתן למנוע את הפרובוקציה המלחמתית הטורקית. אז מה? לנו לא אכפת, גדעון. אדרבא. תמשיך! לא מאמין? חכה לתוצאות הבחירות. כל מאמר שלך, עשרה מצביעים פחות לשמאל... שעומד להמחק כליל מהמפה הפוליטית. למה? כי אתם כבר הזויים לגמרי. איבדתם כל קשר עם המציאות. כמו תקליט שבור. ישראל, פשיזם, הכיבוש. לא משנה מה יקרה - אתם תמשיכו בשלכם. בלה בלה בלה.

125 אתם לא מבינים מה זה כבוד לאומי ובגלל זה אף פעם לא תחזרו לשלטון (ברשויות המבצעת והמחוקקת) גו
  • 18:41
  • 17.06.12

החלטתם שזה שטות לא חשובה מה לעשות שרוב העם חושב שזה כן חשוב
בגלל אין לכם יכולת להשפיע מבפנים, בגלל זה נדונו לחיות עם ביבי כראש ממשלה.

126 ידידי ישראל צדוק התקוה
  • 18:51
  • 17.06.12

לעולם לא אשכח את בוקר הפעולה: באתי למלונו של מריו ורגס יוסה, שזכה כעבור כמה חודשים בפרס נובל לספרות, לסעוד יחדיו ארוחת בוקר. ידיד ישראל, הוא לא האמין למשמע אוזניו. כמותו לא האמינו ידידי ישראל רבים אחרים ברחבי תבל.

אהבתי את הקטע ידידי ישראל חחחחחחחחחחחחח

127 אם השמאל לא יקשקש על המרמרה אז על מה יכתוב על הטבח בסוריה או חיסול אנשי הפתח בעזה או מצב זכיות האדם בסין?  (לת) צדוק התקוה
  • 19:05
  • 17.06.12

128 מי שמתעלל באשתו אינו ראוי לשרת בתפקיד ציבורי ואין לו זכות להטיף מוסר!  (לת) דניאלה
  • 19:27
  • 17.06.12

129 רק מקונספציית אוסלו ומ-1500 הרוגים צריך כנראה להרפות.  (לת) איפה הקלצ'ניקובים שנתנו להם?
  • 21:26
  • 17.06.12

130 יש פתרון להבא: לזרוק קודם את לוי ממסוק ראשון מי אמר שהשמאל הוא לא פתרון...
  • 21:35
  • 17.06.12

ושישכנע את החברה לשבת לקפה ולדבר

131 הרבה שגיאות ועיוותים יעקב
  • 21:41
  • 17.06.12

גדעון לוי שוגה בלא מעט פריטי מידע המצויים במאמר:
- ערב המשט לא התנהל כל מסע הפחדה ותעמולה נגד נוסעיו, והוא נתפס - בדיעבד, בטעות - כעוד אחד בשורת משטי המחאה לעזה. למעשה, זו הייתה הטעות העיקרית של ישראל - ה"תרדמת" בה לקתה מול המשט.
- האמירה כי נגד תורכיה התנהל מסע הפחדה והסתה משוללת כל יסוד, וגובלת בחוסר אחריות עיתונאי. למעשה, הגישה הישראלית כלפי תורכיה הייתה מאופקת וממלכתית הרבה יותר מן ההתלהמות והבוטות שבכירי ממשלת תורכיה (בהובלת ראה"מ ארדואן) הפגינו כלפי ישראל לאחר מבצע "עופרת יצוקה".
- המילה "השתלטות" שגויה. לוחמי חיל הים אינם "משתלטים" על ספינות המנסות להפר את הסגר הימי על רצועת עזה (המעוגן בחוק הבינ"ל - נא עיין בפרוטוקול סן-רמו), אלא מבצעים את הפעולה המכונה באנגלית "BOARDING" - עולים על סיפון הספינה. בכלל המשטים עד ה"מרמרה" ומאז ה"מרמרה" הפעולה מתבצעת ללא התנגדות אלימה של המשתתפים (אני מזכיר שנוסעי ה"רייצ'ל קורי", שניסתה להתקרב לרצועה ונעצרה ע"י חיל הים, אף שלשלו סולם חבלים לעבר החיילים, על מנת להקל את עלייתם אל הסיפון).
- (אם זה בכלל חשוב) אלביס קוסטלו לא ביטל את ההופעה שלו כאקט ישיר של מחאה נגד ישראל. למעשה, עפ"י ראיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות" כשבוע לפני ההופעה, ניכר כי אלביס קוסטלו כלל לא היה בקיא בפרטי האירוע, ובחר להיעתר ללחציהם של ארגוני שמאל מערביים שאיימו להחרים אותו אם יבקר בישראל.
- האפקט הפבלובי של התנצלות מיידית בפני תורכיה על התקרית היה מזיק עוד יותר, שכן היה מקבע את ישראל כשק חבטות עבור תורכיה. יתר על כן - ממשלת תורכיה לא עמדה במוצהר מאחורי המשט, אלא נשענה עליו לאחר מעשה כדי להשיג רווח תעמולתי מול העולם הערבי. בפני מי ישראל הייתה להתנצל, אם כן? בפני IHH? אפנה את מר גדעון לוי אל הכתבות בתקשורת התורכית מסוף השבוע, שם מפורטים החשדות נגד הארגון במימון "אלקאעדה".

132 הפעם מסכים עם רוב דברי גדעון לוי איש מרכז
  • 23:05
  • 17.06.12

ממשלת ישראל ונתניהו בראשה היו חייבים להתנצל על הרג האזרחים הטורקים , דו"ח המבקר ודוחות קודמים חושפים שורה של טעויות ותקלות החל בדרג המדיני וכלה בדרג הצבאי . אילו לצהל היה מודיעין ראוי והיה ערוך בהתאם לא היו הרוגים בצד הטורקי ולא נפגעים בקרב חיילי השייטת . דו"ח המבקר יכול לשמש להתניהו עילה להתנצלות ולנסיון פיוס , בתיווך אמריקאי . כל יום שחולף
מגדיל העוינות הטורקית כלפי ישראל , כאשר לדעת רבים המשך יחסי העוינות הנוכחית עם טורקיה מסכן את ישראל .

133 למה אנשים ימניים כל כך לא אינטליגנטים? רון
  • 23:08
  • 17.06.12

שום מחשבה לעומק, שום חזון. רק סיסמאות נבובות. חיים בפחד תמידי מכל ציוץ של ערבי ובו זמנית מתחננים להכרה במדינה. קשה לנהל מדינה כשהם הרוב ולכן עזבתי (גם כדי לעשות המון כסף). ברור שלרובם אין האפשרות הזאת אז הם יתלהמו ויגידו לי, בין היתר, שטוב שעזבתי ושאני אלך לכתוב תגובות במדינה שאני חי בה.

134 כמה זמן המרמרה עוד תמרר חיינו  (לת) הבע"שרע
  • 23:33
  • 17.06.12

135 מעניין שעל נזקי אוסלו אף אחד לא מבקש לדבר שוקו
  • 23:40
  • 17.06.12

זכור לי איך רבין התייעץ ושיתף את כולם לפני שהכניס אלינו הביתה את הטרור....אבל לכם בשמאל אין שום בעייה עם זה....הבעיה מתחילה כשצה״ל מחבל טרוריסטים

136 מארת השמאל  (לת) אברהם אבינו
  • 03:53
  • 18.06.12

137 The Marmara Curse Alex
  • 04:22
  • 18.06.12

Every word is true. What happened & what too place is so irresponsible, so unbelievable. Ma-aseh Chelem. After all "Sof Ma-aseh Be-mach-shava Techila". Where is the thought ? where is the logic ? Where is the rational ? There was no thought whatsoever
. ? invested in the Shlumialish deed. Who will save us from us ?
Meharsayich Umachrivaich Memech Yetseh-oo

138 האם באמת? תמיהה
  • 05:43
  • 18.06.12

ציטוט מהמאמר: "ועדות בדיקה ודו"ח מבקר המדינה לא הואילו. אלו עסקו בשאלות השוליות וטישטשו את האמיתיות. לכן תמשיך קללת המרמרה ותרדוף את ישראל.

תחקיר שייטת 13 הצביע על פגמים בדרך הפעלת הכוח; ועדת איילנד קבעה שלא היתה תקלה בנושאים מהותיים; ועדת טירקל קבעה שחיילי השייטת פעלו באורח סביר; ומבקר המדינה קבע בשבוע שעבר שהיו ליקויים בקבלת ההחלטות. לכאורה הכל נחקר, למעשה לא נחקר דבר. הנזק נערם, איש לא נתן בעטיו את הדין, והחשוב מכל, מעשה הטיוח של כל החוקרים רק מבטיח דבר אחד:
שאלות: האם ביצע מר לוי תחקיר אחר שהעלה תשובות אחרות?
אולי אפשר להפנות אל התוצאות?
על איזה מעשה טיוח בדיוק מדובר כאן? האם אפשר לקבל את מה שכוסה בטיח?
או אולי זה מסוכן מדי, והמפרסם עלול להפגע כתוצאה מן הפרסום ולכן הוא חושש לפרסם?
מה הן ה"שאלות האמיתיות" שיש לחקור אותן, והאם הכותב חקר אותן וידע את התשובות?
מדוע בכל מקרה שבו נחקר כאן משהו, יש תמיד, אבל תמיד, מישהו ש"יודע יותר טוב", ובכל מקרה כזה ידוע היטב מה דעותיו של ה"יודע" האובייקטיבי הזה?

139 צריך להיות באמת עלוב ושפל כדי לבצע את ההשוואה המופרכת הזו שבין מלך של מדינה שנחתם איתה הסכם שלום ושהגיע לנחם משפחות של ילדות שנרצחו ע"י מחבל מנוול ממדינתו, לבין 7 מחבלים שנהרגו כשניסו לרצוח את חיילי צה"ל על ספינת טרור בדרכה לפרוץ את הסגר הימי על רצועת עזה, שגם האו"ם, שלא בדיוק ידוע באהדתו לישראל, קבע שהוא חוקי, כמו גם ההשתלטות על ספינת הטרור הזו.. אייל
  • 13:15
  • 18.06.12

גדעון- השיפלות שלך שוברת כל יום את השיא שקדם לה. כמה שאתה עלוב..

140 כל זמן שהעתון לאנשים חושבים מפרסם ללא הפרעה דברי בלע והשמצות פרועות נגד מדינת ישראל, אני בטוח שיש לנו כאן מדינה דמוקרטית. נכון, זו דמוקרטיה מתאבדת, אך בכ"ז - דמוקרטיה...  (לת) תחי הדמוקרטיה הישראלית!
  • 16:04
  • 19.06.12

141 תוכנית החדשות הגדולה בעולם באינטרנט, "the young turks", הביאה עדות של עיתונאי שהיה על המשט. לפי מיטב זכרוני, הוא אמר שמסוקי צהל התחילו לירות ללא הבחנה על המשט עוד לפני שהגיעו למרמרה. לא העיזו להראות לנו את השניות שקדמו למהלומות שהפעילים החטיפו לחיילי צהל אפילו פעם אחת וזה חשוד לפי דעתי.  (לת) ביבי קינג
  • 16:15
  • 19.06.12