המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מורשת עמיר

ההחלטה להוציא את יגאל עמיר מהבידוד השערורייתי בן 17 השנים שבו היה נתון היא החלטה אמיצה וראויה, שהתקבלה באיחור של שנים. היא אמיצה משום שאין ספק שתעורר גל של זעם קדוש ופופוליסטי; היא ראויה, כי ככל רוצח גם לעמיר יש זכויות אדם בסיסיות, שעליהן יש לשמור; היא התקבלה באיחור משום שהבידוד היה מיותר ונפסד מראשיתו. תנאי המאסר הקשים של עמיר נועדו אך ורק כדי לרצות את דעת הקהל, הרואה בו אבי כל חטאת, לרצות את תאוות הנקם. אבל למרבה הזוועה, עמיר אינו אבי כל חטאת, רחוק מכך. ממורשת רבין - תהא אשר תהא - נותרה עכשיו אמנם רק מורשת עמיר, אבל לא בגללו. אולי לכן מבקשים הישראלים לכלות בו את זעמם: הם אינם אוהבים לראות את הדיוקן הקיבוצי הניבט במראה, מעשה ידיהם, ולכן הם מטילים את מלוא האשם על עמיר. הנקמה בעמיר היא השריד האחרון של מורשת רבין, ורק אותה מבקשים הישראלים להמשיך לשמר.

אי אפשר כמובן לדעת מה היה מהלך ההיסטוריה אלמלא הרצח. יש רק עובדה ניצחת אחת: 17 שנים אחריו, רוחו של עמיר שורה כאן הרבה יותר מרוחו של יצחק רבין, למרות אינספור המוסדות והכבישים הנושאים את שמו. האשם בכך אינו בעמיר - בכך אשמים הישראלים כולם.

ישראל 2012 היתה צריכה להודות לעמיר על שפתח בפניה את השער לכל מה שרצתה להיות ולכל מה ששאפה להשיג - הרס הסיכוי לשלום, אובדן כל אמונה בו, ביסוס של הכיבוש
באופן שאין ממנו דרך חזרה והקמת חברה גזענית ודמוקרטיה מקועקעת. עמיר רק פתח את
הצוהר, את שאר העבודה עשו הישראלים - בחדווה ובהתמסרות.

מכאן, שהדיבור על כך שעמיר "רצח את השלום" ו"הרג את הדמוקרטיה" הוא חלול, שקרי ומתחסד. הדמוקרטיה הישראלית נקרעת עכשיו הרבה יותר מכפי שנקרעה בעקבות מעשה הרצח הלא דמוקרטי של עמיר. גם הסיכוי לשלום נהרס מאז הרבה יותר משנהרס בעקבות המקל השטני שעמיר תקע בגלגליו. כל המזועזעים ממעשהו הנתעב שותפים במעשיהם או בשתיקתם לחקיקה הגזענית, לציד אדם ברחובות, לברוטליות המתמשכת של הכיבוש, להעמקת האלימות בחברה ולהמשך בניית ההתנחלויות.

זה אנחנו, זה לא עמיר. השלום הוסר לחלוטין מסדר היום, זכויות אדם נהפכו למלה גסה, ויפה-נפש לקללה - זה אנחנו, זה לא עמיר. עשרות מיליוני שקלים למגורים חלופיים למתנחלים שגנבו אדמה - זה אנחנו, זה לא עמיר. בעיטות לילד פלסטיני בן תשע - זה אנחנו, זה לא עמיר. מדינת אפרטהייד בוטה בשטחים - גם היא מעשה ידינו, לא מעשה ידי עמיר. אבל בכל אלה קשה לישראלים להודות. לכן הם מבקשים נקמה בעמיר, רק בעמיר, אויב העם, אויבו היחיד והמוחלט בעיניהם.

בימים הבאים שוב תעלה בוודאי שירת המקהלה הצדקנית, משמאל וגם מימין, שתצא נגד ההקלה בתנאי מאסרו. רבים היו אפילו רוצים לראותו מוצא להורג: הם אויבי הדמוקרטיה
לא פחות ממנו. הם כולם רק רוצים לראות את המשך ההתעללות בעמיר כדי שלא נשים לב להתעללות האמיתית, הגורלית, בשלום, בצדק ובדמוקרטיה הישראלית, זו שבאה אחרי שעמיר כבר היה חבוש בכלא בבידוד וחסר כל השפעה.

והיה מחננו טהור: ראו, ראו, איך אנחנו מענישים את מי שהעז להרים יד על הדמוקרטיה והשלום; הוכחה ניצחת לכך, שאנחנו שוחרי שלום מושבעים ודמוקרטים נחושים, ורק הרוצח הנתעב קילקל לנו את השורה. לכן יש להחזיקו לעד בבידוד, לכן אין לשחררו לחופשי לעולם, בניגוד לכל רוצח אחר, כי כאלה אנחנו: לוחמים ללא חת נגד כל מי שמעז להרים את ידו על הממלכה הכי צודקת, הכי שוחרת שלום והכי דמוקרטית במזרח תיכון; בעצם, בעולם כולו.

מתוך החמישייה הקאמרית:

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כל מילה בסלע  (לת) שומר חוק
  • 18:37
  • 04.07.12

  •   אם השלום נרצח, משמע שהוא מת, הניחו לו לנוח על משכבו בשקט והפסיקו להתעלל בגווייה.  (לת) איילת
    • 23:18
    • 04.07.12

  •   הימין שם את יגאל עמיר על כס גבוה (לא כולם בגלוי) בבידוד עד מוות
    • 05:16
    • 05.07.12

    וככזה הוא סמל לרצח ישראל הישנה ועליו להינמק בכלא.

  •   רוב הישראלים מר גדעון בעד עמיר  (לת) שומק חורן
    • 10:29
    • 05.07.12

  •   מן הראוי היה שיגאל עמיר היה מקבל עונש מוות-ההקלה בעונשו לבידוד אינה סבירה יש למגר את הפאשיזם העמירי בישראל
    • 10:34
    • 05.07.12

    מן הראוי היה שיגאל עמיר היה מקבל עונש מוות-ההקלה בעונשו לבידוד אינה סבירה.

  •   דינו של עמיר הוא כדין כל רוצח ללא קשר למעמד הנרצח.  (לת) דוד
    • 17:39
    • 05.07.12

  •   ללא כותרת ביבי קינג
    • 20:24
    • 05.07.12

    על פניו אני לא מסכים עם התגובה שלך. זהו רצח פוליטי ממניעים אידיאולוגיים, ולמרות שלא זכור לי אם עובדת היותו פוליטי החמירה את עונשו (סביר שזה אכן קרה) רצח מסוג זה מחייב ענישה חמורה יותר לפי דעתי, כמו שפשע שנאה (בתרגום חופשי) גורר ענישה חמורה יותר מרצח רגיל שמונע מתוך כעס, שנאה או בצע כסף.

  •   ללא כותרת ביבי קינג
    • 19:11
    • 06.07.12

    בפעם השנייה שכתבתי שנאה הכוונה היא לשנאה של אדם ספציפי, כמו ברציחות היומיומיות שאנחנו קוראים עליהם בעיתון. שוב לפי דעתי התנקשות פוליטית צריכה לחייב ענישה חמורה בהרבה, בדומה לרצח של מחבל בארץ או לרצח של הומואים או מיעוטים בארה"ב. זה פשוט רצח מסוג אחר לעניות דעתי.

  •   ללא כותרת ביבי קינג
    • 19:14
    • 06.07.12

    בפעם השנייה שכתבתי שנאה הכוונה היא לשנאה של אדם ספציפי, כמו ברציחות היומיומיות שאנחנו קוראים עליהם בעיתון. שוב לפי דעתי התנקשות פוליטית צריכה לחייב ענישה חמורה בהרבה, בדומה לרצח של מחבל בארץ או לרצח של הומואים או מיעוטים בארה"ב. זה פשוט רצח מסוג אחר לעניות דעתי.

02 כרגיל, צודק לחלוטין  (לת) נפתלי אור-נר
  • 20:49
  • 04.07.12

03 למרבה הצער והבושה אתה צודק.  (לת) Jonas
  • 21:57
  • 04.07.12

04 מי שעונה לאידיוט חולה הפרסום הזה הוא טיפש מטופש  (לת) zברה
  • 21:58
  • 04.07.12

05 מחובר, תתנתק , היום הפכתה לאיש קטן ולא רצוי יותר בשמאל הישראלי.  (לת) יוחנן
  • 22:03
  • 04.07.12

  •   ועכשיו, אני השמאלני הקטן, שואל את עצמי: באיזה שמאל מוטב לי להיות - זה של גדעון לוי או זה של "יוחנן" הטוקבקיסט שמרשה לעצמו לדבר בשם השמאל. לי התשובה ברורה. לוי צודק, ולא בפעם הראשונה.  (לת) בארשבעי
    • 22:31
    • 04.07.12

  •   יוחנן, אני שמאלני ואני לא זוכר שביקשתי ממך לדבר בשמי  (לת) נילס
    • 05:08
    • 05.07.12

  •   לצערי גדעון לוי הפך לשחקן ריאליטי במחוברים ומדד האמינות שלו ירד לאפס, כפי שציין מגיב מספר 11 הוא נשען על רעיון אחד שהוא חוזר ומשתמש בו עד שבטור הנוכחי הוא הפך לקלישאה לא רלונטית לשמאל הישראלי  (לת) יוחנן
    • 07:01
    • 05.07.12

06 "חקיקה גזענית, ציד אדם ברחובות" לא הגזמת במקצת,גדעון ?! אתה מתאר כאן מציאות נאצית ממש.לתחושתי ולתחושת ישראלים רבים-ישראל היא מדינה רחומה,רחומה מדי בנושאים רבים,כמו הטיפול המתון במסתננים מאפריקה,והיחס המפלה לטובה כלפי ערבים .אני חושב שאתה מקצין דברים מאד-ואני לא יודע מהם מניעיך,אבל זה נראה רע ולא אותנטי. סמי מפ"ת
  • 22:04
  • 04.07.12

ברור שבידודו של י. עמיר היה נקמנות לשמה,ולא דמוקרטי בעליל.אבל זה היה נוח לשמאל,שגם היה צבוע כאן.אני מברך אותך על גילוי יושר שאנשי שמאל רבים לא היו מוצאים את האומץ להודות בנקודה זו.
ואין דבר כזה מורשת רבין,מה שמכנים "מורשת רבין" הוא אוסף טלאים של דיעות וכוונות לא ממש מגובשות של פוליטיקאים בעניין הנסיון להביא שלום.

  •   מדינה רחומה? הידעת שבישראל העניקו מעמד ל- 0.8% מה"מסתננים", לעומת 18% באנגליה וצרפת? פי 22 יותר..ולא, אין יותר פליטים שהגיעו לישראל מאשר למדינות הללו. עכשיו תגיד- אנחנו מדינה קטנה, אין מקום לכולם, והופ- שים לב שקפצת מהטיעון של "מדינה רחומה" לטיעונים צדקניים אחרים. העיקר שישרתו את הנרטיב הצודק שלנו.  (לת) בואו נכר בעובדות- ישראל של ימינו מדינה אכזרית, למי שאינו יהודי כמובן.
    • 22:28
    • 04.07.12

  •   "יחס מפלה לטובת ערבים..."? מתפלא
    • 22:28
    • 04.07.12

    סמיקו, תתעורר. אתה חי בסרט.

  •   הוא התכוון שלכמותך שרצחו את השלום.  (לת) אכלולי רצחולי
    • 22:48
    • 04.07.12

  •   18%, אה? נגיד שאתה צודק. אז אני מבין שלדעתך יש לאזרח כ20 אלף אפריקאים? הנרטיב שלנו צודק, מתוק. אתה פשוט קצת מטומטם. לא נורא.  (לת) בואו נכיר בטמטום
    • 01:26
    • 05.07.12

  •   לא נכון. כרגיל עובדות לא נכונות. מיכל
    • 03:44
    • 05.07.12

    בישראל יש כחצי מליון מהגרי עבודה לא חוקיים שזה בערך 10 אחוז מהאוכלוסיה הכללית. בצרפת יש שישים ושישה מליון אזרחים ופחות מחמישה מליון מהגרי עבודה שזה בערך 7 וחצי אחוז מהאוכלוסיה.

  •   הבנת הנקרא: "העניקו מעמד" לעומת "לא חוקיים" gיא
    • 08:45
    • 05.07.12

    את רואה את ההבדל מיכל? את מדברת על כמות הלא חוקיים בעוד מי שאת מגיבה לו מדבר על מהגרים שקיבלו מעמד של פליטים, קרי חוקיים.

  •   מדינה מתעללת  (לת) רחום
    • 10:12
    • 05.07.12

  •   בואו היקר: ישראל היא פרומיל (אלפית) מאוכלוסיית העולם, בדיוק. כאשר העולם יקלוט מאתיים מליון אפריקנים, אשמח להשתתף בקליטת 200 אלף. הבעיה היא שכבר קלטתי...והעולם? קדחת במוחך הקודח.  (לת) אינפיניטי
    • 10:46
    • 05.07.12

  •   מדינת ישראל לא אכזרית למי שאינם יהודים! עובדה ש מדינה טובה ורחומה שקולטת הגירה/עלייה.
    • 12:35
    • 05.07.12

    המדינה קלטה מאות אלפי לא יהודים ממדינות חבר הימים לשעבר. רובם נסמכים על שולחנם של שירותי הרווחה, משרד השיכון-דיור כמעט בחינם שנבנה רק עבורם כולל הוסטלים ובתי אבות, קצבאות הביטוח הלאומי לכל סוגיו, ורפואה בחינם-מרפאות קופח ואשפוז בבתי חולים! וזאת ההוכחה שישראל היא

07 הוכחה סופית אבשלום
  • 22:08
  • 04.07.12

כל מה שאני כותב הוא אך ורק התגרות.
אני לא מאמין במה שאני כותב. אני פשוט כותב הפוך ממה שהרוב חושב.

08 אילו היה רבין ניפטר משבץ לב, גם היינו טוענים שהשלום הלך לעולמו? א'ק
  • 22:10
  • 04.07.12

לדעתי זו שטות לטעון שמותו של אדם בודד הפריע לתהליך השלום. לכל אדם יש תחליף. אילו רצה עם ישראל באמת בשלום עם הפלסטינים, יכל לבחור לאחר מות רבין מנהיג אחר שימשיך בתהליך השלום. לא חסרים בישראל שחפצים בשלום אפילו יותר מיצחק רבין בשעתו.

09 אתה פשוט צודק  (לת) לא-מאוהדיך
  • 22:11
  • 04.07.12

10 גדעון לוי מוכיח את מה שנאמר חיים
  • 22:14
  • 04.07.12

כי לימנונים אין שכל אבל לשמאלנים אין לב.
תרגע גדעון, זה יפה ומוסרי לשנוא ולתעב אדם כמו הרוצח עמיר וזאת בלי שום קשר לשאלה מי אשם במצב הנוכחי של מדינת ישראל.

  •   זה לא רק הלב  (לת) רואים על לוי מחלה
    • 22:36
    • 04.07.12

  •   בידוד לא אמור ולא צריך להיות עונש מיקי
    • 08:36
    • 05.07.12

    המחוקק לא קבע את המאסר בבידוד כצורת ענישה, ובצדק. גדעון לוי עוד זוכר שיש משמעות למלים "שלטון החוק". אנחנו לא רוצים שאם ניפול לידיים של שב"ס או המשטרה הם יוכלו להשתמש נגדנו בכל אמצעי עינוי שמיועד למקרים קיצוניים בטיעונים לא רלבנטיים. אוי ואבוי לנו אם שב"ס והמשטרה מתנהלים לפי "הלב" של מישהו ולא לפי החוק, כי זו פשוט עריצות של פקידים. מי יודע מה יש בלב של אנשי שב"ס? אולי הם לא אוהבים את דעותיו הפוליטיות של האסיר או את נטייתו המינית או הדתית? האם בית המשפט יכול לפסוק בעניינים שבלב? האם בשביל זה מינינו אותם?

11 מדהים פסיכולוג של שמאלנים
  • 22:15
  • 04.07.12

לגדעון לוי יש בכל כתבה הרבה מלל מתוחכם ואינטליגנטי אבל הוא מסווה רק רעיון בסיסי מטופש מאוד אחד שיש לו במוח:"החלש תמיד צודק". לא משנה רע, אכזרי או פרזיטי החלש הזה. ולכן גדעון לוי יכתוב טורים בעד הפלסטינים, יגאל עמיר או החרדים. המשותף לכולם שהם מוצאים עצמם (לחלוטין באשמתם) בסיטואציה שבה הם חלשים ולכן ראויים לזכות באהדתו של גדעון לוי

  •   בנוסף, צמיד אנחנו או אני אישית אשם בכל עוולות תבל , ולכן חאני ייב משהו לגדעון לוי, התנצלות או רגש בושה. עני
    • 00:15
    • 05.07.12

    אני אני אני אשם אשם אשם. אני אשם. רק אני אשם. אני איש רע. גם מחר אני אהיה אשם וגם מחרתיים. ואני מבקש מכולכם סליחה ומלא בושה גם בגלל אשמתי בעוד שבוע.

  •   החלש תמיד זכאי לזכויות והגנה בפני מי שמחליש אותו. זו תפיסת עולם שמאלנית אמיתית, אני שמח שהבנת אותה  (לת) פוקסיפה
    • 00:17
    • 05.07.12

  •   נו, אתה ימני לכן אין פלא שאתה מפרש מציאות בצורה עקומה פסיכיאטר לימנים עקומים
    • 01:06
    • 05.07.12

    מה שגדעון לוי מבקש לומר זה:
    1. בידוד משך 17 שנים = עינוי, ועינויים אסורים כלפי כל אחד, כולל ימנים.
    2. ישראל מתאימה לחלוטין לעמיר ועמיר מתאים לישראל.

  •   טעות לוגית בוטה- מי שמגן על החלש לא פוסק שהוא "צודק", ובנוסף לכך הצדק אינו תמיד מיוחס לאישיות אלא למעשה איל
    • 01:22
    • 05.07.12

    צר לי אבל לא היית שוכר את שירותיך כפסיכולוג. נסה כשלב ראשון להיפטר מהגישה הפשטנית האמוציונאלית. בהצלחה.

  •   פסיכילוג ראובן
    • 08:30
    • 05.07.12

    אדון מלומד...במקום זיבולים תיתן מענה נגד למלל. האם ניתן לסגור אדם 17 שנה בבידוד? האם עונש כזה לא צריך להתקבל ע"י בית המשפט ולא ע"י המערכת שהורתה לעשות את זה ללא התיעצות עם בית המשפט. יגאל אמיר ראוי למאסר עולם. אבל ברגע שהוא עומד מול בית משפט, הוא זכאי למשפט כמו כל אדם אחר. שמאל אמיתי זה שמאל שדואג לזכויות גם למי שמנסה ל"הרוג" אותו.

  •   להפך תמיד לצד של הרעים  (לת) צ
    • 20:20
    • 08.07.12

12 מה כל כך רע בנקמה? טוב לראות ולדעת שאדם שרצח ראש ממשלה חוקי משלם על זה ביוקר.  (לת) מגיע לו לסבול יותר
  • 22:16
  • 04.07.12

  •   ומהו הגבול של נקמה? מהם הגבולות בכלל כאן? זה הקונספט של משפט ודינים- קובעים את הגבולות מראש, ובתוך המסגרת הזו יודעים להתנהל  (לת) מדינה בהפרעה גבולית
    • 22:48
    • 04.07.12

  •   אין גבול לנקמה, ויש אנשים שמגיע להם למות. כל החוקים בטלים ומבוטלים כאשר אחד הצדדים שובר את כללי המשחק. הבדואי נוקם אחרי 40 שנה ואומר הקדמתי.
    • 02:51
    • 05.07.12

    כמו יגאל אמיר וחבריו הימניים שרצחו ראש ממשלה מכהן כדי ליצור הפיכה. שערורייה בעיני שרק מספר כה קטן של המעורבים ברצח נכלאו.
    משפט לא יכול להתנהל אם בית המשפט עולה בלהבות.

  •   בזמנו, בזמן הרצח, איש לא היה מעלה בדעתו לעשות לינץ' גם ברוצח המתועב ביותר - והנה עתה, מטיפים ללינץ' בראש חוצות ואין פוצה פה ואין מצפצף! החושים הדמוקרטיים מתקהים הן מימין הן משמאל, ככל הנראה.  (לת) ההיסטוריה של העכשו
    • 09:01
    • 05.07.12

13 יגאל אמיר רצתח את ראש הממשלה ובלי קשר - ממש בלי קשר אנחנו מהווים את האכסניה ובית הגידול של הציונות המשיחיית אז על מה נלין  (לת) פלץ
  • 22:17
  • 04.07.12

14 הוכחה יאיר
  • 22:24
  • 04.07.12

שגדעון לוי לא אוהב ערבים - הוא פשוט שונא את ישראל ולכן אוהב את אויביה, משמאל ומימין כאחד.

15 הכל נכון חוץ מפרט אחד קטן: היא לא עוררה שום זעם קדוש ופופוליסטי, אה, לא? גדעון, לא כולם חיים לפי התבנית שאתה מצפה מהם.  (לת) נרי
  • 22:29
  • 04.07.12

16 הכל בגלל מסמר קטן. אולי אם רבין לא היה נרצח, היתה ממומשת נסיגה מלאה מהשטחים למרות מופרעי הגבעות, הצבא היה מתגמד לגודל אירופאי, הבחירות היו על הפרדת דת ומדינה ועל סוציאליזם מול קפיטליזם חזירי, וישראל היתה מוחזרת למשפחת העמים השפויים.  (לת) עצבני
  • 22:33
  • 04.07.12

  •   כן בטח..... והערבים היו זורקים עליך ממתקים במקום טילים!  (לת) הלוחש לצבועים
    • 00:12
    • 05.07.12

  •   כל הסקרים לפני הרצח הראו שרבין היה מפסיד בבחירות לנתיהו בשל האוטובוסים המתפוצצים, נאום קורייש של ערפאת והדלת המסתובבת. הרצח החזיר לזמו קצר את התמיכה הציבורית לאדריכלי אוסלו, תמיכה שדעכה לאחר עוד סדרת אוטובוסים מתפוצצים...  (לת) אז זהו שלא...
    • 00:58
    • 05.07.12

  •   הזויים נשארים הזויים גם אם הם עצבנים! אלי הרחובותי
    • 03:11
    • 05.07.12

    רק הזויים שמאלנים רואים בעם הפלשתינאי המומצא שותף לגיטימי ל"שלום" תתארו לעצמכם באיזה מצב בטחוני מסוכן היינו לו שמענו להזויים והחזרנו את רמת הגולן ל"רופא המשכיל" הקצב רוצח עמו מדמשק!!! איזה מזל שיש "ימניים" חכמים ולא עצבנים שיעצרו בזמן את הוזי השמאל!!

  •   חוזה אוסלו לא היה מביא לשלום כיוון שחילק את השטחים ל A, B, C ויצר בכך בלבול גדול. חוץ מזה רבין בנאומו האחרון בכנסת לפני שנרצח אמר שלא צריכה להיות מדינה פלסטינית אלא רק רשות פלסטינית. שלום עושים בין מדינות.  (לת) אור
    • 07:52
    • 05.07.12

  •   אתה טועה בגדול.. GREEN
    • 11:07
    • 05.07.12

    את הרגשת התיעוב שעלתה על פני רה"מ רבין ז"ל כאשר לחץ את ידי הרוצח עראפת בבית הלבן ,ניתן היה לראות בקלות מעל מסך ה-TV .
    סביר להניח שרה"מ רבין ז"ל היה מגיב בנוקשות ותקיפות למעלליו הערמומיים והקטלניים של עראפת ימש"ו .

  •   אולי אם רבין לא היה נרצח... ע.ה.
    • 11:24
    • 05.07.12

    ערפאת וחבר מרעיו היו הופכים פתאום מטרוריסטים רוצחים חסרי מצפון לאוהבי שלום, עוברים טרנספורמציה מחסידים שוטים של הפדופיל הידוע למעריצי האחות תרזה, מוותרים על השמדת המדינה היהודית, מחליטים להתייחס לתהליך אוסלו לא כשלב בתורת השלבים אלא כתכנית שלום, וחיים עם היאהוד בשמחה ובאושר, וכולנו היינו רוקדים דבקה ביחד. אח! איזו אידיליה יכלה להיות פה. שוב היהודים האלה חירבנו את הכל!

  •   הגבול עם סוריה שקט כבר הרבה שנים. אם הגולן היה חוזר לסוריה היא היתה משתדלת מאד לא לתת לישראל תירוץ לכבוש אותו מחדש.  (לת) ארנון
    • 14:04
    • 05.07.12

  •   ארנון, אתה נאיבי או סתם ...שמאלני? אלי הרחובותי
    • 14:38
    • 05.07.12

    האמת אתה אפילו לא שווה תגובה!

  •   לכל המגיבים הסקפטיים - לא דיברתי על שלום אלא על נסיגה. בשביל שלום צריכים לפתור את בעיית הפליטים ולעזור לארצות סביבנו מבחינה כלכלית, כולל עזה והגדה. כתבתי שהפרדות מהשטחים היתה מביאה נורמליזציה מול הארצות באזורנו (כולל טורקיה ואירן), ולהתעסקות באינסוף הבעיות הפנימיות שיצר בן גוריון והעצים שלטון הליכוד.  (לת) עצבני
    • 16:23
    • 06.07.12

  •   לכל המגיבים הסקפטיים - לא דיברתי על שלום אלא על נסיגה. בשביל שלום צריכים לפתור את בעיית הפליטים ולעזור לארצות סביבנו מבחינה כלכלית, כולל עזה והגדה. כתבתי שהפרדות מהשטחים היתה מביאה נורמליזציה מול הארצות באזורנו (כולל טורקיה ואירן), ולהתעסקות באינסוף הבעיות הפנימיות שיצר בן גוריון והעצים שלטון הליכוד.  (לת) עצבני
    • 16:35
    • 06.07.12

17 גדעון כדרכו מקדש שם שמיים ברבים.  (לת) Yigal Cohen
  • 22:34
  • 04.07.12

18 "בידוד שערורייתי" ????? לוי אדם אומלל
  • 22:34
  • 04.07.12

מסתכלים עליך ומבינים ....

19 עונש הולם???? יוסי
  • 22:34
  • 04.07.12

האם מחבל שהורג עשרות יהודיםילדים תינוקים זקנים נשים בפיגוע אחד הוא יותר גרוע מיגאל עמיר ואכן הוא יותר גרוע למה התנאים של המחבל הזה יות טובים מהתנאים של יגאל עמיר ועוד שבסוף משחררים אותו תמורת חיל חטוף אחד פשוט שינאת השמאל לימין יותר גדולה משינאה למחבלים

20 נפלת על השכל  (לת) האיש צריך להינמק בבידוד
  • 22:35
  • 04.07.12

21 מי שרצח את השלום זה הפיגועים, אוויל.  (לת) שוטה
  • 22:35
  • 04.07.12

22 הנה לך הצעה אחרת: אייל
  • 22:53
  • 04.07.12

לו לא היה נרצח רבין, לו הוא היה חי עוד כמה חודשים אפילו, הוא היה מבין עם מי יש לו עסק, הוא היה מבין לאיזה אסון הוא עלול להביא את מדינת ישראל, הוא היה מבין איזה רב מרצחים מטורף הוא הביא מתוניס והכניסו לתחומי ארץ ישראל והמליך אותו על הפלסטינאים, הוא היה מבין איזה אסון עומד להתרחש עלינו. הוא היה מבין, הוא היה מתפקח, והוא היה מחזיר את גלגל אוסלו הרצחני לאחור ומבטל את ההסכמים הארורים האלה והיה חוזר למורשת האמיתית שלו: מלחמת חורמה בטרור הפלסטינאי הרצחני.
אבל רבין נרצח. ובעקבות הרצח שלו השתנה כל השיח הפוליטי בישראל. הימין הפך להיות מתנצל על דבר שלא עשה. 17 שנה הוא כבר מתנצל. וכדי להשלים את ההתנצלות הימין הפך לשמאל. מאז הרצח הוא מנסה "ללכת בדרכו" של רבין (דרכו של רבין??? זה האסון הכי גדול שלו. דרכו האמיתי של רבין היא מלחמה בטרור!!), מנסה להשיג שלום, מנסה להראות שגם הוא ממשיך את הפיקציה הזו שנקראת אוסלו.
ומאז אנחנו אוכלים קש.
אכן.. יגאל עמיר לא רצח את השלום. יגאל עמיר רצח את יצחק רבין והביא לכך בעקיפין ובמישרין שנרצחו כאן עוד מאות רבות של ישראלים.
לולא נרצח רבין הייתם גם אתם, בורים ועמי ארצות, מתפקחים מאשליית השלום ההזויה והרצחנית שלכם, ועוד מאות רבות של יהודים שנרצחו היו חיים היום בינינו.
אתם השמאלנים הערבים גררתם את רבין לדרך שהוא לא רצה בה, שהוא לא האמין בה, שכנעתם אותו באשליה הזויה ומסוכנת וגרמתם לו לבצע ניסוי בבני אדם, ניסוי שקטל מאות מבנינו.

  •   הימין מעולם לא התנצל. בימין תמיד יש עשבים שוטים שי
    • 00:46
    • 05.07.12

    אבל הדשן שעליו גדלים העשבים השוטים הללו הם חברי הכנסת אלקין ובן ארי ורגב ודנון ודומיהם, ולא מעט מתנחלים שמבחינתם אפשר שתחרב ישראל ובלבד שלא יהרסו להם את ההזיות המשיחיות.

  •   נו באמת. מי שמדבר על הזיות.  (לת) ח. שגיא
    • 04:30
    • 05.07.12

23 מערב מין שאינו במינו לא קשור
  • 22:59
  • 04.07.12

אפשר גם להגיד שהמדינה הזו פשיסטית ומתעללת בפלסטינים, בזרים ובכל מי שאינו כהאניסט כל יום, וגם לרצות שאדם שרצח ראש ממשלה נבחר צריך להישאר בבידוד, ולו כדי למנוע את הפצת משנתו המסיטה והפלילית לחבריו בכלא. לצורך העניין, אם מישהו היה רוצח את שמיר כי לא פעל מספיק למען השלום- גם הוא היה צריך להישאר בבידוד לעד. אל תערבב.

24 רק המחאה החברתית, אולי, תוכל להניע את תהליך השלום....כלומר, לאחר שהמוחים, שמתעקשים להשאר א-פוליטיים, יבינו  (לת) שהכיבוש מרושש
  • 23:04
  • 04.07.12

25 כל כך מדוייק יעל
  • 23:06
  • 04.07.12

מדוייק וברור..בא לי לבכות !!!

  •   יעל כדאי שתבכי על נרצחי אוסלו ("קורבנות שלום" כמובן) ועל הטמטום שלך. זה הרבה הרבה יותר עצוב.  (לת) אייל
    • 00:18
    • 05.07.12

  •   אין אפילו נרצח אוסלו אחד. כל הנרצחים הם קורבנות אי שלום. לא קורבנות שלום שלא קיים ולא יתקיים כל עוד הימין קובע .  (לת) תת דמגוגיה בגרוש
    • 11:48
    • 05.07.12

  •   אין אפילו נרצח אוסלו אחד. כל הקורבנות הם קורבנות אי השלום על מזבח ההתנחלויות ולא קורבנות שלום שלא קיים (ולא יתקיים כל עוד הימין קובע)  (לת) תת דמגוגיה בגרוש
    • 11:51
    • 05.07.12

  •   מיהם אותם נרצחי אוסלו? מזיג
    • 11:54
    • 05.07.12

    שנים שאנו שומעים את השקר הזה,מי הם אותם עלומים,גלה.

  •   מוזר.. למיטב זכרוני אתם אלה שכיניתם את הנרצחים "קורבנות שלום" ועוד בתקופת שלטונכם. שנים ארוכות הייתם בשלטון (ולא הימין), היה לכם את כל הזמן שבעולם להשיג שלום אבל נכשלתם. מאות נרצחים המטתם עלינו אבל טענתם שהם קורבנות שלום. אייל
    • 12:06
    • 05.07.12

    ואנחנו הדמגוגים הא??
    אתם סותרים את עצמכם בלי למצמץ ובסוף מאשימים את הימין.
    אין, פשוט אין לכם בושה.

26 ייקצב עונשו של הרוצח מרדכי
  • 23:11
  • 04.07.12

ככל רוצח אחר. חופשות. התיחדות. הכל.
רצח הוא רצח הוא רצח.
הדם של כולנו אדום. אין אדום כהה ואדום בהיר.

  •   לא - תשווה את תנאי המאסר שלו למחבלים אחרים.  (לת) כדרלעומר
    • 07:09
    • 05.07.12

  •   דווקא זה לא מדוייק. כאשר רוצחים ראש ממשלה, או שופט או איש חוק אחר, יש פגיעה ממשית במוסדות המדינה וב"חוק וסדר" אשר בלעדיהם תחושת הבטחון האישי של כולנו נמצאת בסכנה ריקי
    • 13:36
    • 05.07.12

    כאשר מאפיונר רוצח שופט, למשל, הסכנה לשלטון החוק היא ברורה ומיידית ומבחינה זאת העונש צריך להיות חמור יותר מאשר רצח "רגיל". מדובר על המשרה ולא על האדם הספיציפי הממלא את התפקיד. יצחק רבין האיש, דמו אינו סמוק מדמינו, אבל ראש ממלת ישראל - זה משהו אחר.

27 לספק את תחושת הצדק של ההמונים אמר ניטשה מאיר
  • 23:21
  • 04.07.12

די אם מישהו ייתלה או ילקה בכיכר העיר, ולא כל כל משנה אם הוא עשה או לא עשה..

28 גדעון לוי שוב מחפש את "כותרת היום" בשביל להשתלח בישראל ולהעמידה לדין בפשעי האנושות. הוא בטח התחבט עם עצמו באמצעות איזו סוגיה אשתלח היום בישראל? הממ, בואו נחשוב: יגאל עמיר, ועידת פלסנר, "החלקיק האלוהי" . החלטה קשה מאוד. אגב, אני רואה ש"סדנת ההתחברות" שאתה משתתף בה לאחרונה לא עוזרת לך להיות מחובר יותר למציאות. נו טוב, לא ציפיתי ליותר מדי. לפחות בפעם הבאה שאתה מצטלם לפרסומת שמתפרסת בשלטי חוצות בכל רחבי הארץ, עשה טובה ותתלבש בהתאם (לא מטעמי צניעות, אלא לטובת בריאות הציבור). יש לי סיוטים בלילה.  (לת) מנחם
  • 23:31
  • 04.07.12

29 אם רבין לא היה נרצח,הוא היה עובר לליכוד כמו ברק  (לת) אחד
  • 23:34
  • 04.07.12

30 כל מילה אמת  (לת) גדעון לראשות הממשלה
  • 23:35
  • 04.07.12

31 איך אפשר לרצוח משהו שלא נולד? על איזה שלום אתה מדבר? עם מי? עם עדר כנופיות ברברי?  (לת) אלכס מהכרמל
  • 23:42
  • 04.07.12

32 מחזק את ידיך, גדעון! איתי
  • 23:52
  • 04.07.12

בראבו. חבל רק שרב הישראלים שיקראו את המאמר הזה בכלל לא יבינו על מה הוא מדבר וירגישו פגועים. תמשיך לכתוב, גדעון, כך נדע שעוד יש כמה אנשים שפויים בארץ שחושבים באופן עצמאי ולא כמו עדר של חיות מבוהלות.

33 גם הסירוב לאוניברסיטה באריאל היא חלק ממורשת זו.  (לת) י.ה.
  • 00:05
  • 05.07.12

34 הרג את השלום או לא, בושה שיש בשמאל מי שמתנגד לשחרורו מבידוד ומרים להנחתה עבור כל מי שמאשים תנועות שמאל בשימוש ציני ב'זכויות אדם'. אני שמח לראות שגדעון לא כזה. כל הכבוד גם לרופאים לזכויות אדם  (לת) פוקסיפה
  • 00:13
  • 05.07.12

35 מי שיש לו קרובי משפחה נכים ושכולים, לא שוכח את "מורשת" רבין חיים
  • 00:14
  • 05.07.12

ומי שמתעורר אחת לכמה ימים לצלילי "צבע אדום" גם כן לא שוכח

  •   חשבתי ש"צבע אדום" הוא מורשת אריק שרון הליכודניק... כנ"ל העליה להר הבית והאינתיפאדה השניה שהחלה בעקבותיה...  (לת) ריקי
    • 13:37
    • 05.07.12

36 לא תרצח הקב"ה - הר סיני
  • 00:20
  • 05.07.12

מורשת רבין - רצח בדם קר של אנשי אצ"ל שקפצו מאלטלנה הבוערת. התותח המקולל אותו הפעיל מי שעשו ממנו קדוש מעונה גרם לכך שמלחמת השחרור נגמרה ללא ירושלים המזרחית, ללא גוש עציון וללא חלקי מולדת אחרים. אבל למי איכפת מהאמת. א-ב-ל אצח ראש ממשלה, יהיה אשר יהיה, אין לו כפרה. יחד עם זאת יש להפסיק את בידודו של הרוצח המתועב.

37 רק אחד רצח את השלום וקוראים לו יאסר ערפאת. רב הרוצחים השקרן ראה שישראל חותמת איתו על הסכם שלום והסיק מזה שהוא יכול לרצוח יהודים בסיטונאות וזה רק ישכנע את הישראלים לחתום על ויתורים גדולים יותר. כמו שלוי רוצה. להפתעת החלאה ובני עמו ששום דבר לא מאחד אותם חוץ מהרצון לרצוח יהודים, בתגובה הישראלים הכו את הפלשתינים מכות נמרצות ואחר כך התיאשו מהרעיון שאפשר לעשות עם הרוצחים שלום. רק לוי ועוד כמה משוגעים ממשיכים להסביר להם ולעולם שהישראלים רעים כי הם לא מוכנים להרצח.  (לת) ע.ג.
  • 00:27
  • 05.07.12

  •   הוא גם ראה שישראל אמנם חתמה אבל לא מוכנה ליישם אבל זה באמת רק פרט קטן שרק סמולנים שמים לב אליו  (לת) עוכר ישראל
    • 12:04
    • 05.07.12

  •   זה מכות נמרצות? אתה יודע מה הרוסים, למשל, היו עושים להם? המזל הכי גדול של הפלסטינים שהאויב שלהם הם יהודים רחומים  (לת) אלכס מהכרמל
    • 14:07
    • 05.07.12

38 אמיר אולי לא רצח את הדמוקרטיה ואת השלום, אבל הוא רצח ראש ממשלה בישראל! ולא משנה איזה ראש ממשלה! בכל מדינה נאורה הוא היה מוצא להורג על רצח ראש ממשלה! עצוב מאוד שאדם שמחשיב עצמו נבון, לא קולט ולא מבין זאת! אז.....  (לת) גדעון לוי מאבד פרופורציות מטור לטור! עצוב מאוד!
  • 00:41
  • 05.07.12

  •   לא. במדינה נאורה לא משנים את החוקים בשביל אף אחד ארנב הרעם
    • 08:52
    • 05.07.12

    במדינה נאורה רוצח ראש ממשלה לא נענש יותר מכל רוצח אחר, וכל הרוצחים נענשים. ישראל אינה מדינה נאורה כי בישראל זה משנה מי הרגת - אם הרגת פלסטיני, או יהודי, או - מה שהכי חמור - ראש ממשלה יהודי. אם הרגת ראש ממשלה יהודי, אז באמת הלך עליך. ובדיוק בגלל זה, ישראל היא לא מדינה נאורה.

  •   כל כך מדויק. כתוב יפה מאוד. תודה.  (לת) חגי
    • 11:14
    • 05.07.12

  •   הרוצח המתועב הזה לקח אקדח לידיו ורצח אדם וראש ממשלה בישראל, רק משום שהוא לא הסכים לכיוון שבו התקדמה החברה באותה עת. הוא פגע ב*מלכות*, ואם מישהו לא מבין זאת, יש לו בעיה. הרוצח פצע אומה שלמה! הרוצח היה בבידוד? האם נמנע ממנו להינשא לבחירת לבו? האם נמנע ממנו להתייחד עמה ולהוליד ילד? האם רוצח מסוגו היה זוכה לכך, אם היה כלוא באמריקה או במערב אירופה? בחלום!  (לת) לארנב "החכם"
    • 21:28
    • 05.07.12

  •   ארנב, קרא את #42 אולי תבין משהו. חובה לחזור על התגובה המצוינת הזאת, ואלה דבריו: לביאה
    • 21:33
    • 05.07.12

    קצת לא אפקטיבי לנצל כל הזדמנות כדי להעמיד בפנינו מראה על איך אנחנו אשמים במצב, ולא איזה שעיר לעזאזל. עמיר ראוי לכל עונש סביר (כולל הוצאה להורג) לא בגלל השפעתו על ההסטוריה אלא בגלל בחירתו לנסות להשפיע על ההיסטורה במדינה דמוקרטית בדרך של רצח פוליטי. אני משער שבשל ההבנה של חומרת הדרך הזו, הדתיים מציינים עד היום את צום גדליהו. לוא הטעון המרכזי שלך היה שהעונש איננו ראוי לשום פשע, ניחא. אבל בעצם מה שאתה רוצה לאמר זה משהו אחר. אולי נכון, אבל לא בהקשר הזה

39 רשימה חשובה ואמיצה. שי איש שמאל
  • 00:43
  • 05.07.12

זכויות אדם הם ערך גם כשהאדם הוא פושע. נקמנות אינה ערך, ומה שהופעל על עמיר לא היה חוק אלא יצר רע גרידא. איני בטוח באשר להשפעות רצח רבין על תהליך השלום. איני מסכים עם לוי שעמיר איפשר לשחרר רגשות חבויים, מפני שכל תהליך היסטורי הוא תוצר של נסיבות, הזדמנויות ותזמון, ובשעתו - הייתה בשלות בעם להסכם עם הפלשתינאים. אי אפשר להתכחש למסע הפיגועים ששילח עראפת בעוד שפתיו דוברות שלום, ולהשפעתו הקשה על חלקים נרחבים בחברה הישראלית. כל אלה אינם רלוונטיים לשאלת בידודו של עמיר, שמעולם לא הייתה לה הצדקה .

40 ביום בו נתנה מדינת ישראל באוסלו לגיטמציה לערפאת-רוצח סדרתי שאחראי לרצח מכוון של אזרחים, נשים וילדים...תם העידן בו לחיי אדם היה ערך. לעומת רצח אזרחים סדרתי, בעיטות לילד פלסטיני בן תשע הוא מעשה פעוט וזניח...  (לת) הכל התחיל באוסלו
  • 00:55
  • 05.07.12

41 מרואן ברגותי אחראי לאין ערוך יותר מיגאל עמיר להרס הסכמי אוסלו - בצרפו את פת"ח לקמפיין פשעי המלחמה המחריד של חמאס, ובהרסו בכך את שרידי האמון בציבור הישראלי בכוונות השלום של הפלסטינים. אבל את ברגותי לוי אוהב, ואת עמיר לא. זה הכל. מודרניסט
  • 01:24
  • 05.07.12

מרואן ברגותי אחראי לאין ערוך יותר מיגאל עמיר להרס הסכמי אוסלו - בצרפו את פת"ח לקמפיין פשעי המלחמה המחריד של חמאס, ובהרסו בכך את שרידי האמון בציבור הישראלי בכוונות השלום של הפלסטינים. אבל את ברגותי לוי אוהב, ואת עמיר לא. זה הכל.

  •   ובגלל זה הוא כותב מאמר בעד ברגותי, ולא בעד עמיר...אה..טוב , נו אל תבלבלו אותי עם עובדות.  (לת) קורא
    • 09:12
    • 05.07.12

  •   כל הכבוד על התגובה! כל מילה בסלע! אלמו-נימי
    • 10:06
    • 05.07.12

    אני לא סובל את גדעון לוי ובטח שלא מסכים איתו, אבל לפחות בפסקה הראשונה הוא צודק - יגאל עמיר לא רצח את השלום, הפלסטינים בעצמם עשו זאת וממשיכים לעשות זאת... פעם כשבחרו בדרך הטרור המפלצתי של מחבלים מתאבדים, פעם כשלא קיבלו את הצעתו הנדיבה עד מאוד של ברק וגם מאז שאפשרו לחמאס ושאר הארגונים הקיצוניים להשתלט על הרש"פ. בקיצור: מר לוי הדפוק יכול להמשיך וליילל על "מר גורלם" של יקיריו הפלסטינים, אבל גם בעולם יודעים שהיו להם כמה וכמה הזדמנויות לקבל מדינה והם בחרו לבעוט בדלי ולשפוך את כל תוכנו...

  •   מרואן ברגותי הגיב על אי מילוי הסכם אוסלו ע"י ישראל. זה הכל. פשעי מלחמה מבצעים כובשים על נכבשים ולא להיפך  (לת) תת דמגוגיה בגרוש
    • 12:07
    • 05.07.12

42 כשלבן אדם יש אג'נדה, שום דבר לא מעניין אותו. תודה, אבל אני לא צריך פסיכולוג
  • 01:35
  • 05.07.12

קצת לא אפקטיבי לנצל כל הזדמנות כדי להעמיד בפנינו מראה על איך אנחנו אשמים במצב, ולא איזה שעיר לעזאזל. עמיר ראוי לכל עונש סביר (כולל הוצאה להורג) לא בגלל השפעתו על ההסטוריה אלא בגלל בחירתו לנסות להשפיע על ההיסטורה במדינה דמוקרטית בדרך של רצח פוליטי. אני משער שבשל ההבנה של חומרת הדרך הזו, הדתיים מציינים עד היום את צום גדליהו. לוא הטעון המרכזי שלך היה שהעונש איננו ראוי לשום פשע, ניחא. אבל בעצם מה שאתה רוצה לאמר זה משהו אחר. אולי נכון, אבל לא בהקשר הזה

  •   ואתה עוד חושב שאתה אובייקטיבי? קראת להוצאה להורג גם של רוצחי ישראלים שמנסים להשפיע על ההסטוריה במדינה דמוקרטית בדרך של טירור???? תתבייש. נפגעת פעולות איבה
    • 01:57
    • 05.07.12

    דמם של כל בני משפחתי, משפחות חברי, חברי וידידי שנהרגו בפיגועים - כולם בתוככי הקו הירוק בערי הארץ - זועק מן האדמה נגדך.

43 שלום ? לא היה ולא יהיה ! ערבים אותם ערבים והים אותו ים רונן
  • 02:02
  • 05.07.12

אם דו קיום בן שמלאנים לימנים אינו קיים קל וחומר ביננו לערבים

44 יגאל עמיר רצח בנאדם ועליו להיות בבידוד כמו שאנחנו בבידוד ועדיף שכך  (לת) בודד
  • 02:05
  • 05.07.12

45 נו אז אין טעם בלהיות שמאלני מלא מרירות צודק חחחחחחחחחח  (לת) עמית
  • 02:32
  • 05.07.12

46 זה שהשמאלנים צבועים זה ידוע וזה שדתיים רוצים מדינה יהודית זה גם ידוע אפי
  • 02:53
  • 05.07.12

מה שבטוח שיקח קצת זמן 30 40 שנה ועם לא אז 60 70 שנה ותהיה כאן מדינה יהודית הביקורת השמאלנית רק מקדמת ומחזקת את האופציה למדינה יהודית דתית ומאוחדת מחשבתית מאשר מדינה חילונית מפוצלת מחשבתית כדוגמת היום
אני לדוגמה מאמין שמדינה יהודית חייבת להתממש ובגלל שאני חילוני החלטתי
לעבור לשוויץ ולחיות חיים חילוניים
המערכון הזה היה אקטואלי בזמנו ויותר מיזה הוא אקטואלי היום יותר מתמיד

47 חנוך דאום לא היה יכול להגיד את זה טוב יותר  (לת) מנותקים 2
  • 03:08
  • 05.07.12

48 טעות מאד גדולה של לוי שאותו אנחנו מעריכים נעמה
  • 03:24
  • 05.07.12

כל מה שאתה אומר על חטאי החברה הישראלית נכון, למרבה הצער אבל אין לזה כל קשר לתנאים "הקשים" כדבריך שהיצור הנאלח הזה חווה. אוכל כיד המלך, אישה שבאה לספק את צרכיו המיניים, בוודאי גם תנאים להתפתח לאידיאולוג פשיסטי מובהק ומה לאצ ??!!!
מזה ועד לטעון שהוא קופה המרחק עצמו. המפלצת הפשיסטית הזו אפילו לא הביעה חרטה ולהפך, הוא ומשפחתו ממשיכים להצמד לאידיאולוגיה שלהם

49 רבין עדי
  • 03:25
  • 05.07.12

גדעון, אני מא'ד מכבד אותך, אבל למיטב זכרוני היצור הנאלח לא הביע חרטה מימיו

50 לזכר השלום רוני
  • 03:27
  • 05.07.12

רצח יצחק רבין ללא כל ספק רצח את תהליך השלום.

51 יגאל עמיר ואהוד ברק - הסוס ורוכבו עו"ד נפתלי גור אריה
  • 03:36
  • 05.07.12

גילוי נאות: התגובה תירשם על יסוד ההנחה שיגאל עמיר הרג את רבין על פי הודאתו בלבד . הראיות מוכיחות אחרת. ובכן , מי שקדם ליגאל עמיר היה אהוד ברק . שניהם כל אחד בזמנו ביקשו לשנות את המצב הגיאופוליטי במזרח התיכון ועבור שניהם כאחד , הרצח שימש מכשיר לגיטימי להשגת יעדים גיאופוליטיים. אהוד ברק יזם ,תכנן וכמעט ביצע את רצח נשיא עירק . תאונה קטלנית במתקן האימונים בצאלים מנעה את ביצוע הרצח. יגאל עמיר תכנן יזם וביצע - לכאורה - את רצח רבין. אין כל הבדל בין שניהם. זולת העובדה כי יגאל עמיר הצליח במקום בו אהוד ברק נכשל. אהוד ברק היה דוגמא לחיקוי עבור יגאל עמיר ואת נסיון ההתנקשות בנשיא עירק תירגל 3 שנים בדיוק לפני רצח רבין. האישיות הנרצחה היתה אותה אישיות , שניהם היו ראשי מדינה. האמצעי היה אותו אמצעי - רצח. המטרה היתה אותה מטרה - שינוי המשטר ושינוי גיאואסטרטגי פוליטי. אלא שלהערכתי , יגאל עמיר אמנם ירה אך לא רצח. רבין מת כתוצאה מהתפוצצות הטחול והטחול נמצא בקדמת הבטן ולא בגב. רבין נהרג על ידי יורה אלמוני. אקדחו של יגאל עמיר 'טופל' פעמיים: פעם אחת על ידי השב"כ שידע על המגמה ועיקר את התחמושת ופעם שניה על ידי מי שגילה את פעולת העיקור והחליף את התחמושת לבלתי מעוקרת. אלה היו הקליעים שאחד פגע במאבטח ואחד ננעץ בצלעותיו או בריאתו של רבין. הקליע השלישי לא נמצא . הגיעה העת להעלות את רצח רבין לדיון ציבורי גלוי ואמיתי.

52 בד"כ אני מקבל בתחושות מעורבות את הטור של גדעון לוי ההוא
  • 03:42
  • 05.07.12

על הטור הזה אני עונה אמן וחותם בלי שמץ של היסוס. אני שייך לשמאל ציוני, אני מניח שפחות רדיקלי מזה של גדעון לוי - אך כמוהו ממש, גם אני נדהמתי לנוכח דבריהם והשתאויותיהם של חלקים מהשמאל הישראלי ביחס להוצאה מהבידוד של יגאל עמיר. רוצח נתעב? כן. פגע בדמוקרטיה? כן. אבל מדוע דווקא אלו שרוממות זכויות האדם בגרונם מתעקשים להתנקם בו בכזה אופן דוחה ולא מועיל?

כל הכבוד גדעון, פיך וליבך שווים.

53 גדעון, יש מקומות בעולם שעל רצח מענישים במוות. אנשים שנטלו חיים של אחרים הפקיעו את עצמם מהחברה לפיכך הם לא זכאים לכלום. ודי עם הצדקנות הכביכול שמאלנית הזו. עמיר רצח את רבין ושבר לכולנו (או לפחות לרובנו) את הלב.  (לת) שמאלנית שפויה ולא צדקנית.
  • 05:23
  • 05.07.12

  •   את רוצה שנהיה אחד מהמקומות האלה? מציע שתתענייני קודם מה זה שמאל לפני שאת מתהדרת בנוצות לא לך  (לת) שמאלן
    • 12:13
    • 05.07.12

54 ושוב שנאה והסתה במשפט מפתח כרגיל ; גודמן
  • 06:33
  • 05.07.12

ישראל 2012 היתה צריכה להודות לעמיר על שפתח בפניה את השער לכל מה שרצתה להיות ולכל מה ששאפה להשיג - הרס הסיכוי לשלום ! ?
התקשטותו המילולית לא נועדה אלא לכסות על דלות טיעוניו.
לוי מבקר שנים על גבי שנים, אך לא בקורת בונה ,אלא בקורת צלופחית הרסנית עם מעטה חנחונים פסוידו אינטלקטואלים, שלא נרגיש את השנאה, האלימות ,וההסתה המחלחלות מבין שורותיו , הוא כלל לא מתעסק בעובדות שעלולות להפריע לדעתו המגובשת מראש.
הוא חלק מהגורמים המעודדים ומעצבים אלימות בחברה הישראלית.

55 בתגובה למורשת גדעון לוי אחד
  • 07:01
  • 05.07.12

להגיד שכולנו אשמים לרצח יצחק רבין זה כמו להגיד שכולנו אחראים על כל רצח שמתבצעים במדינה, אולי אפילו בעולם. להגיד שכולנו אשמים זאת מלכודת מילולית שספק אם יש לה כבר ערך רטורי. הרבה אנשים בישראל מצדיקים את רצח רבין, הרבה מבקרים אותו, מסיבות שונות ומשונות. גם הרבה כמוני לא מונעים את הדרדרות המתמדת של החברה הישראלית פשוט בגלל שמפחדים מהטרור, ומרגישים משותקים, לא מטרור פלסטיני אלא מי הטרור של המדינה. בשם הדת, בשם התורה, בשם הציונות, בשם דמוקרטיהה מתנחלת, בשם טוהר העם היהודי, ושם עם נבחר אנו חיים במחנה ריכוז, שלא נבנה על ידי הנצים אלא על ידי יהודים, לא כולם. לאדריכלים ולבונים של המחנה יש להם את הכוח לחסל אותנו לאט לאט או מהר מהר. מעטים יוכלו לצאת מהמחנה אם בכלל, חיים ופצועים.

56 יגאל אמיר הוא לא רוצח. הוא מחבל. צריך להשוות את תנאי המאסר שלו למחבלים אחרים.  (לת) כדרלעומר
  • 07:05
  • 05.07.12

57 יגאל עמיר הוא לא רוצח - הוא מחבל. צריך להשוות את תנאי המאסר שלו למחבלים אחרים.  (לת) כדרלעומר
  • 07:11
  • 05.07.12

58 מי שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר אל רחמנים  (לת) פלי
  • 07:32
  • 05.07.12

59 שטויות, הנקמה היא של השב"כ משום שעמיר הוציא אותו טמבל  (לת) סתם אחד
  • 07:41
  • 05.07.12

60 מסכים לכל מילה לשם שינוי, את אוסלו לא רצחו, הוא נולד פג מפגר מראש, ושום אינקובטור לא עזר  (לת) אבי
  • 07:46
  • 05.07.12

61 כל כך רלוונטי בימי "מאהל הפראיירים" - חבורה של שקרנים בוטים ערן
  • 07:51
  • 05.07.12

מי בכלל יכול לדרוש גיוס המוני כדי לתגבר מחסומים בשטחים? איזו מין חוצפה זאת? כמה אפשר להמשיך עם הצביעות הזאת? הצבא הרופס הזה נטחן דק דק ונותר עם אפס מוטיבציה, מה הקשר של של החרדים לזה? והערבים?? הערבים לפחות יגידו לנו את האמת בפנים "תגייסו פרייר אחר להרפתקה שלכם בשטחים!"

62 כרגיל, גדעון צודק רני
  • 07:57
  • 05.07.12

שםצודקים לנו מראה מול הפרצוף והוא צודק. וכן, יש בי יצר נקמה ביגאל עמיר על מה שעשה ואני רוצה לראות אותו סובל. ואין לי באמת באמת בעיה שהוא לא יהיה בבידוד - אבל החשש האמיתי הוא שאצבע תהפוך להיות כל היד, ועוד מעט נבואת המערכון של החמישייה תתגשם ויתחילו לדבר על חנינה. ואת זה דעתי אינה יכולה לסבול.

63 ועדין אין שום סיבה שיראה אור יום... אנונימי
  • 08:14
  • 05.07.12

עמיר הוריד אותנו לדרגה של שפלות שלא ידענו כמוה ועל כך הוא צריך לשלם ואם נוסיף על מעשהו את העובדה שמעולם לא הביע חרטה על מעשיו ואפילו התיהר במעשהו מצדיקה את כליאתו עד יום מותו והרחקתו מבני אנוש.
אין לי ולא רגע בעיה מצפונית עם תנאי מאסרו ואין קשר בין ההתפתחויות הפוליטיות בישראל לבין עונשו. מאמר תגרני ומעצבן!

  •   ומה ההבדל בינו לבין אחרים שרצחו ולא התחרטו? חאג'
    • 14:05
    • 05.07.12

    בין אם זה על רקע לאומני או פלילי - ברגע שאתה מחליט על עונש נפרד אז רצחת את הדמוקרטיה.

64 גדעון לוי, לצערי לעולם לא יהיהכאן שלום משום שהללו רואים בנו פולש ואינם מוכנים להעניק לנו הכרה אפילו בפיסת אדמה זעירה. על כן כנראה עוד שנים רבות נחיה על חרבנו  (לת) משה בודק
  • 08:19
  • 05.07.12

65 שבירת חלונות בנק בתל אביב זה לא אנחנו, זה השמאל האנרכיסטי!  (לת) מי שאיפשר לשמאל האנרכיסטי להתפרע בבלעין, קיבל אותו משתולל בת"א
  • 08:21
  • 05.07.12

66 מורשת רבין האמיתית בועז
  • 08:31
  • 05.07.12

אם היה ניצל לא היה מתנקם בעמיר כי היה אדם רגיש והוגן .עמיר קרבן של עצמו וגם של הצבועים

67 ולמרות הכל, עדיין "הכי צודקת, הכי שוחרת שלום והכי דמוקרטית במזרח תיכון". עד כמה שזה כואב לך, אינך יכול להוכיח שלא כך.  (לת) בחשט
  • 09:06
  • 05.07.12

68 הבט על סורי מר גדעון זה מקור ההשוואה בין מה שאנחנו עושים לעומת מה הם עושים יוסי
  • 09:11
  • 05.07.12

מדינת ישראל מהירדן ועד לים שיך למדינת ישראל ולעם היהודי . נקודה מעולם בשטחים אלה או בחלקם לא קמה ולא היתה מדינת לאום פלסטינית היו ערבים שגרו במדינת ישראל תחת שלטון כיבוש כזה ואחרוערבים אלה טוענים היום למדינה שמעולם לא היתה שלהם ערבים אלה יכולים לחיות בשלום במדינת ישראל באוטנומיה מלאה ולא בריבונות רצונם אחד לסלק את העם היהודי מארצו ומולדתו ואתה גידעון משתף פעולה עם השקר הגדול כאילו לו רק הינו נסוגים מהגדה המערבית היינו חיים בשלום ץאת הדוגמא להשקפתך קיבלנו מרצועת עזה לאחר הנסיגה מעזה עזה יכלה להיות פנינת המזרח התיכון ולהראות להעולם ולנו שאם רק נסוג נחיה בשלום עם שכנינו לעומת זאת הם בחרו ןלהשקיע בטילים על מנת להרוג בנו אז גדעון די לקישקוש שלך ולהביא דוגמאות על ילד כזה או אחר שקיבל איזה מכה והסבל של הפלסטינים במחסום עיננו חוזות יום יום מה מוסלמים עושים למוסלמים בסוריה לא צריך דמיון גדול להבין מה היה קורה לנו אם המצב היה הפוך

69 עמיר הוא קורבן של הנסיבות, בדיוק כמו הקורבן שלו ש.
  • 09:12
  • 05.07.12

אין שלום
יגידו לך זה בגלל הטרור הפלסטיני, הציבור הישראלי איבד אימון בשלום.
הישראלים לא מודעים לאפרטהייד בשטחים
לדידם זה מצב זמני שיבוא על פתרונו כשהפלסטיני יתרצה ויכיר במדינה יהודית.
יש בזה משהו
החלק השני זה הרס של מרקם חיים של אוכלוסיה שלימה
זה פשע נגד האנושות, שעד כה אף אחד לא נתן עליו את הדין

70 מאמר מיותר שבא לתת לכותבו הילה של צדיק בעיניי עצמו וקוראיו הטהרניים  (לת) דורון
  • 09:23
  • 05.07.12

71 שונה או שונא ? סוני זה כל השוני
  • 09:25
  • 05.07.12

האובססיה להיות שונה , העבירה אותו על דעתו , הרי זה ברור שאם דליה רבין הייתה מבקשת להוציא אותו מהבידוד , גדעון היה כותב מאמר חוצב להבות על הצורך בבידודו של רוצח השלום . פתטי .

72 הצלחת לשכנע אותי -מדהים מדהים
  • 09:32
  • 05.07.12

אין עליך
עתונאי בחסד

73 אפרטהייד - לא יכולת לסיים את הכתבה בלי הפרובוקציות שלך נמאסת הכתבה התחילה טוב כהרגלך קילקלת אותה
  • 09:38
  • 05.07.12

אני לא מבין אף פעם את גדעון , השמאל הוא זה שהניע את המסע נגד יגאל עמיר
השמאל הוא זה שקרא לחצי מדינה על שמו של רבין(מזל שלא הציעו לשנות את השם של ישראל לרבין) משם גדעון עובר לתקוף את הישראלים עם מילים כמו אפרטהייד(צעד הבא יהיה להשתמש במושג שואה כדי לעורר פרובוקציה), לבעוט בילד בן 9(זה היה ברור שהוא ישתמש בזה אולי בצדק, אבל כשיורים 50 טילים על ישראל/רוצחים ילדים במיטה/עולים על אוטובוסים עם פצצות גדעון לוי לוקה באמנזיה זמנית ומתעורר רק כשבועטים בילד בן 9

74 הכל נכון חוץ מדבר אחד קטן.שינויי תנאי המאסר הוא החריץ בדלת שבסוף תיפתח לרווחה ותשחרר את יגאל עמיר.  (לת) לאון
  • 09:39
  • 05.07.12

75 אם היו רוצחים אותי זה היה רצח רגיל. רצח "נתעב" לא מעניין אותי. אזרח רגיל
  • 09:42
  • 05.07.12

מצידי אפשר לשחרר את יגאל עמיר.

76 כל הכבוד אריאל
  • 09:51
  • 05.07.12

גדעון, כל הכבוד שכתבת מאמר זה ובתאריך הסמלי של ארבעה ביולי. הגיע הזמן שנפסיק להיות פרובינציונליים , גלותיים ועדריים ונהיה פעם אחת ולתמיד באמת עצמאיים.

77 מי קבע שלרוצח יש זכויות אדם?  (לת) למהמימת
  • 10:05
  • 05.07.12

78 אני מסכים עם הקטע של להוציא מהבידוד בר
  • 10:14
  • 05.07.12

שלטון החוק אכן חשוב.
חוץ מזה אני לא מסכים כי אני לא שמאלני קיצוני :)

79 הפעם מסכים עם כל מילה  (לת) גיא מתל אביב
  • 10:18
  • 05.07.12

80 חבר'ה - רק שכחתם דבר אחד: מול העונש האמיתי שהוא באמת ראוי לו זה כלום מוישה מרמת גן
  • 10:29
  • 05.07.12

בידוד, משום שבכל מקום אחר הוא היה מוצא להורג ללא שהייה.
לא תרצח לא תרצח לא תרצח.
לחילול השם שהוא גרם ולשם הרע שהוציא לכל הדתיים - אין כפרה גם לא יום הכיפורים. רק המוות. לו היה קיים היום הסנהדרין הוא היה מוצא לגרדום
וכן עדיף לו להינמק בכלא משום שאם ייצא משם אין לחייו ערבות.

81 מאז מחוברים קשה לראות בגדעון לוי שפוי מיכל
  • 10:35
  • 05.07.12

מתנצלת - שנים קראתי את הכתבות שלך בהערכה , אבל לאחר שנכנסת לריאלטי קשה לראות בך יותר מפרובוקטר. אני כותבת את זה פה בעיקר כדי שתבין את ההשלכה של העניין - קשה לראות אותך עכשיו כמורה דרך, והתמונה היא עכשיו של תאב פירסום ופרובוקציה. ציפיתי שתשתמש בריאלטי הזה לפחות כדי לקדם מטרות, אבל זה לא קרה.
באשר לעמיר - מה אפשר לעשות, איש מאיתנו לא שמח לראות כיצד הוא חי את חייו בשלווה ובנחת, טבעי לחלוטין כאשר מדובר ברוצח של אדם אהוב ומוערך.

82 עמיר אשם במעשה נבלה - ונענש בדין. מה יהא עונשם של האשמים במחדל הולכת השולל המנוולת?  (לת) אינפיניטי
  • 10:42
  • 05.07.12

83 גדעון לוי צודק. יש לקצוב את עונשו כמו לכל רוצח. כל הטיעונים כנגד זה צדקניים.  (לת) העוול נוראי
  • 10:58
  • 05.07.12

84 בדר"כ אני כועס על הכתבות השמאלניות המוגזמות שלכם אבל הפעם הופתעתי לטובה, אומנם הנושא רגיש אבל צריך לומר את זה.. אנשים צבועים ויגאל הוא לא אשם יותר מכל אדם אחר!  (לת) שאפו
  • 11:03
  • 05.07.12

85 אני מת על גדעון לוי.... הוא מייצג את השמאל כמו שהוא באמת- לגמרי מנותק מהמציאות.... כן הכול נכון כלונו בני אדם ולכולנו מגיעות זכויות וכל השטויות הליברליות הנ"ל הם כולן נכונות אבל הוא רוצח ולא סתם רוצח אלא רוצח ראש ממשלה. אני שנאתי את רבין ואני עדיין מאמין שמה שהוא עשה באוסלו זה המעשה הכי הזוי ולא מחובר למציאות מאז הסכם מינכן. אבל מה לעשות שבחרו בו וככה דברים עובדים פה, אין שום הצדקה לרצח. עמיר הוא סתם מחבל כמו ערפאת וברגותי ואת שלושתם היה צריך לתלות בדיזנגוף כבר מזמן.... דוד
  • 11:07
  • 05.07.12

מה לא ככה?

86 אהההה????זה גדעון לוי זה????  (לת) רחובותית
  • 11:11
  • 05.07.12

87 עמיר והעם. . . מני
  • 11:15
  • 05.07.12

הבידוד של יגאל עמיר ניגמר. . .
והבידוד של העם רק התחיל. . .

88 תודה גדעון. צודק, כ"כ צודק  (לת) נטע
  • 11:24
  • 05.07.12

89 סבבה, אבל תגיד גדעון החתיכה ההיא שלומי
  • 11:47
  • 05.07.12

אתה עדיין עם החתיכה ההיא השוודית? ממש שיחקת אותה. ואיך שהיא מעריצה אותך, מדהים! מעורר קנאה

  •   הבדל הגילים ביניהם....... שני אנשים חבל, אבל.... חובה להיות מציאותיים בכל תחום בחיים. אז.......
    • 12:50
    • 05.07.12

    כלכך שונים זה מזו. היא לא תתחתן אתו. כולה ילדה בת 23. למה הוא מצפה? הבדל של דור ביניהם, ובעידן הזה זה כמו 2 דורות.

90 אכן חציר העם. מזיג
  • 11:48
  • 05.07.12

אכן זה העם ולא עמיר.אני הבנתי זאת מיד לאחר הרצח ואיבדתי את האמון בעם הזה ובמדינה,חצי שנה לאחר הרצח המחריד,עם ישראל בוחר במדריך להיות מנהיגו.

  •   זה מה שבאמת מרגיז בסיפור - הרצחת וגם ירשת. באופן פרדוקסלי גם אחרי הפשלה של גולדה ביום כיפור, שנבעה מימניות יתר, הציבור העניש אותה על ידי הליכה לליכוד ולימין קיצוני - לעם עם כזה שיקול דעת לא מגיעה דמוקרטיה.  (לת) עצבני
    • 21:26
    • 05.07.12

91 גדעון, אתה גאון. כ"כ צודק.  (לת) סמולן גאה!
  • 12:00
  • 05.07.12

92 לא קשה לדעת מה היה קורה לולא הרצח. רבין, בראש ממשלת המיעוט, היה עף מהשלטון מכל המדרגות. נתניהו לא היה צריך להתנצל והיה מעיף את ערפאת לקיבינימט וגומר את השטות של אוסלו הרבה הרבה לפני כן. עוד אשליות ממוחה ההזוי של מר לוי, שונא ישראל ועוכר המדינה...  (לת) שחר
  • 12:03
  • 05.07.12

93 יגאל עמיר הוא לא רוצח - הוא מחבל. יש להשוות את התנאים שלו למחבלים אחרים.  (לת) כדרלעומר
  • 12:04
  • 05.07.12

94 יגאל עמיר הוא לא רוצח - הוא מחבל. צריך להשוות את התנאים שלו למחבלים אחרים.  (לת) כדרלעומר
  • 12:05
  • 05.07.12

95 הפכתם את יגאל עמיר לסלב ואת רבין ז"ל לסטטיסט  (לת) חכו חכו
  • 12:06
  • 05.07.12

96 מילים כדורבנות. השמאל ברובו צריך לקרוא את הכתבה הזו, ולהתבייש. אלישיב
  • 12:26
  • 05.07.12

ההתמקחות התגרנית הזו, אם עמיר ישב בבידוד או שחלילה וחס יחליף כמה מילים עם עוד אדם - זו בושה למתווכח ובושה לשומע. זה ממש מה שחשוב בישראל דהיום.

האיש נמק בכלא, ואפשר לקוות שלא יקום הנבל שישחרר אותו. זה מספיק. לא צריך ללחוץ, לסובב, למעוך. שמאלנים, אל תתנו לעמיר חופש מהכלא, אבל תנו לנו חופש מעמיר. הניחו לסהרורים מימין ללטף אותו, הוא שלהם. אתם - הניחו לו.

97 אם 17 שנות הבידוד ליגאל עמיר (בנימוק טעון הגנה) זו שערוריה, אז מה על 17 שנות הבידוד שבהן "שודרג" עונשו של האסיר מרדכי וענונו?. לגביו לא היתה זו "שערוריה"?. כאן נקמנות מזעם מובן, בעוד ששם (בהעדר מסוכנות לאסיר ולסביבתו) נקמנות של אגו פגוע מצד "הסמכות" שעליה קרא תיגר.(בלתי אלים).  (לת) כשיש חוקים ותקדימים, מי צריך בכלל לחשוב?
  • 12:28
  • 05.07.12

98 שאפו אמנון צריך המון אומץ לגעת לגעת בנושא דלקתי כזה.  (לת) יהויכין
  • 12:58
  • 05.07.12

99 גדעון זו הפעם הראשונה שאני מסכים עם דעותיך  (לת) מנחם זינגרביץ
  • 13:39
  • 05.07.12

100 יפה כתבת גדעון ליאור
  • 13:54
  • 05.07.12

מאחל לך כל טוב וגם דע לך שמחוברים עושה לך טוב זה מקסים לראות את האיש מאחוריי המקלדת

101 המטיף העיוור פרעוש
  • 14:53
  • 05.07.12

חשבתי, לתומי, שחסיד זכויות האדם יגנה את הבידוד הממושך של יגאל עמיר בשל הפגיעה הקשה והנמשכת בזכויותיו של אסיר (גם אם רוצח). אם תרצו- מאסר בעינויים שאינו קבוע בחוק. אבל, כרגיל, כמו מטיף עיוור שיודע ללכת רק קדימה, גדעון לוי חוזר על המנטרות המוכרות וההלקאה העצמית. לילה טוב.

102 אני לא סבור שזה או עמיר או בעיית סדר היום. זה גם וגם. זה אינו סותר את זה
  • 15:03
  • 05.07.12

נלקחו פה חיי אדם שלא פשע, אני לא חושב שהמצדדים בלוי מבינים את משמעות הדברים. הם הומנים מספיק כדי לדאוג לזכויות האדם של יגאל עמיר, אבל לא מסוגלים לדמיין איך מישהו מחורר להם את הגב בכדורי הולופוינט ומשאיר אותם לדמם למוות על הרצפה. נסו לדמיין את זה רגע על עצמכם. תגידו לי אם לא הייתם רוצים שהאדם שעשה לכם את זה יינמק בבידוד, אם לא יחזיר את נשמתו באופן מיידי ובעינויים גדולים יותר.

103 לוי מתחיל טוב אבל במהרה שוקע למשנתו ההזויה אמיר
  • 15:24
  • 05.07.12

נכון 17 שנות בידוד זה טירוף מערכות אבל לא כדי לרצות את ההמונים, אלא נקמתו הילדותית של הארגון שכשל - השבכ. דוחותיו הם שהיו הצידוק להמשך הבידוד ההזוי. אבל מפה מתדרדר לוי כרגיל לגזענות ושאר ההשמצות אליהן הוא מחובר בנימי נפשו וכבר לא יכול בילעדהן. מזג אויר כדורגל איכות סיבה כל דבר ישמש אותו כדי להגיע למנטרות השחוקות והמאוסות שלו.

104 אתה מגעיל אותי. אני "שמאלן" בדיעותיי אבל אתה "סמולן" בהכללות הדוחות שיצרת. קובי
  • 15:49
  • 05.07.12

אם רוב הציבור בחר באידיאולוגיה ימנית, לצערי, זה לא הופך את רוב הציבור למחזיק הנר של יגאל עמיר, או לתומך שלו.
להגיד ש"הוא סלל את הדרך" זה כמו לאמר: "הלכתם בדרכו, הוא מנהיגכם".
המציאות יותר מורכבת מזה, ומי ששכל בראשו קולט זאת; אין לי כוונה להרחיב.
הדיעות הנוראיות שלך ומה שהם רומזות, הם הסיבה שהיום הציבור שונא את קוראי "הארץ". לא הדיעה הפוליטית, אלא ההכללה, ההתנשאות, הקבס.

105 שרלטנות תוך ניתוק מהמציאות ראובן
  • 16:02
  • 05.07.12

באופן מוחלט
זה החלקיק הלא אלוהי אצלך

106 לגדעון לוי אין דיעה עצמאית. הוא פשוט בודק מה הקונצנזוס וכותב ההיפך אדם
  • 17:02
  • 05.07.12

אומרים שביבי כל יום בודק מה הסקרים אומרים ואז פועל כדי להתאים עצמו. גדעון לוי גם בודק כל יום מה הציבור חושב - ואז כותב טור דיעה הפוך. הבנו את הקטע, עוד לא התעייפת?

107 ציניקן מתחסד. השלום מת בזכות הפרטנרים המופלאים שהפליאו מכותיהם ורציחותיהם באלפי ישראלים. זה למה השלום מת. נקודה.  (לת) JDH
  • 17:11
  • 05.07.12

108 השימוש הניפסד במילה שלום. ש
  • 17:18
  • 05.07.12

האם שלום הוא להביא רוצחים מקצועיים להנהיג עם?
האם שלום הוא לחלק רובים לפלנגות רצחניות וחיסול קבוצות דתיות (ראה נוצרים פלסטינים ומה שנשאר מהם) ?
האם שלום הוא לשחד חברי כנסת (פושעים לעתיד) להצביע
האם שלום הוא פילוג ושבירת ערכים בסיסים של רוב האוכלוסיה ?
האם שלום הוא מורשת רבין? או כוחנות ותרבות המגיע לי אני צודק ללא פשרות?

109 צודק. כרגיל. העיתונאי היחיד שלא מפחד לומר את האמת. תודה גדעון.  (לת) אריק
  • 17:22
  • 05.07.12

110 פושעים לא ראויים  (לת) לזכויות אדם בסיסיות
  • 17:22
  • 05.07.12

111 הפסקה הראשונה צודקת, כל השאר בלבולי מוח רגילים של הכותב. ערן
  • 17:36
  • 05.07.12

* רבין מעולם לא תמך במדינה פלסטינאית
* כל נסיון למסור שטחים לערבים לא הביא שלום אמת
* אופציית השלום נרצחה לא ע"י עמיר ולא ע"י ישראל, אלא ע"י מי שמחנך לשנאה ורצח ומחלק ממתקים ברחוב כאשר רוצחים תינוקת יהודיה במיטה.

112 זה היה צפוי שנתניהו יתגמל את מי שהעלה אותו לשלטון  (לת) דודי
  • 18:15
  • 05.07.12