מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

חוק גיוס בלי קומבינות

סביר להניח, שהמשברים הפוליטיים שהתחוללו במדינות המתוקנות בשעה שהתקבלו בהן הכרעות קשות לא היו קלים מאלה שאנו נתקלים בהם כאן. אך תמיד קמו מנהיגים בעלי שיעור קומה, שהתגברו על התנגדויות דתיות, אידיאולוגיות ופוליטיות קשות, נוסח ההתנגדות היום לחלופה לחוק טל. והפוליטיקאים שהעזו להוביל היו למנהיגים - חלקם אף לגיבורים - היסטוריים.

פקיעת חוק טל בסוף החודש מעניקה לבנימין נתניהו הזדמנות להיות מנהיג שיהיה ראוי לציון משמעותי בדפי ההיסטוריה. הקושי בהעברת חוק לגיוס שוויוני הוא פסיכולוגי יותר מפוליטי. אם רק ירצה - יש לו רוב משמעותי לגיבוש מחושק, שלא ישאיר מקום ל"הסדר"ים עוקפי כוונת גיוס מלא לכל (גם במה שהתגבש בוועדת פלסנר יש פרצות ופתחי מילוט לא מעטים), בלי להותיר מקום לקומבינות - ההופכות את המיעוט המשרת שירות מלא, בוודאי במילואים, לפראיירים ואת החוק לפלסתר. "שירות אזרחי" הוא בלוף. כבר היום, בשל מחסור במקומות שירות משמעותיים מבחינת הצורך והרצון לתרום, רבות מהבנות בשירות הלאומי מתהלכות מתוסכלות ומאוכזבות.

שירות צבאי מלא צריך אפוא להיות העיקרון. דרך הביצוע היא כבר נגזרת של יכולת - ורצון - של הממשלה לאכוף חוקים. שכל ישר, תקיפות ושימוש מידתי באמצעים הרבים העומדים לרשות המדינה, במיוחד מול אוכלוסיות שבלא תמיכתה אין קיום לאורח חייהן הנוכחי - ואותו, בעיקר, הן רוצות להנציח - עשויים להרגילן עם הזמן לקבל את "הגזירות".

ועכשיו לפוליטיקה: ההתמקדות בנושא הפלסטיני היתה לזרא לרוב הישראלים. רק כמה אנשי אתמול, פוליטיקאים, פובליציסטים ומי שממומנים על ידי גורמי חוץ לליבון המומנטום הדועך עסוקים באובססיביות בהצדקת טעויותיהם ההיסטוריות - כמו אסון אוסלו. עד שלא תתקרר הלבה הרותחת ברחבי העולם הערבי ויתגלו - המודיעין הישראלי צופה שינויים מהפכניים לא רק במצרים - הפורמציות המדיניות החדשות באזור, לא יהינו הפלסטינים להחליט החלטות דרמטיות.

הנושאים החברתיים, שנדחקו ממרכז התודעה בשל ההתמכרות לנושא הפלסטיני, הם היום בראש סדר היום הלאומי. והשוויון בנטל השירות הצבאי הוא היום הנושא החברתי המרכזי. אם נתניהו ילך נגד הזרם, קואליציה של מרכז-שמאל מתון תשלח אותו לאופוזיציה. רוב המצביעים ממוקמים במרכז ונושאים בעול השירות בצה"ל. רגשית ואידיאולוגית, מעורבותם בסוגיה גבוהה. על רקע השינוי בסדר היום הישראלי, נתניהו מוכרח להניח לברית עם החרדים ולכונן ברית עם המרכז הלא סוציאליסטי.

אם יעשה זאת בנחישות, סביר להניח שהחרדים - בוודאי ש"ס - ילכו לקנוסה. אין להם ברירה. הם יונקים במשך שנים, מתוך התמכרות ובלא ניסיון גמילה, מהעטינים השופעים של המדינה. הדבר מאפשר להם להזין רבבות נתמכים. אם יוותרו על הקשר הגורדי עם מקור השפע, יקרוס כל מבנה הקיום - והתלות - שלהם.

ניתוק הקשר החולני בין המיניק ליונק גם יחד הוא האתגר הגדול - והאפשרי - של בנימין נתניהו. נקרתה לפניו הזדמנות אמיתית לשדרג את עצמו מפוליטיקאי למנהיג. ברבות הימים, כשהחרדים ייגמלו וייצאו בהדרגה מתלות לעצמאות, גם הם יודו לו.

Read this article in English: A draft law with no shady deals




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אין מצב הליכוד מכור לחרדים משנת 77 ,חייו אינם חיים בלעדיהם ואליהם נוספו אריק
  • 04:47
  • 05.07.12

חקייני הליטאים מש"ס וגם הם רוצים לחמוס את קופת המדינה בחסות הליכוד.

02 מה שאתה כותב הוא כל כך מגוחך. ישראל זנחה את הרווחה בשל המרדף האובססיבי שלך ושל חבריך בשלושים השנים האחרונות להשתלט על שטחים לא לנו מאוכלסים בעם אחר. כל המשאבים שלנו תועלו לטובת זה אם ביוזמת הממשלות ואם למורת רוחן והגררותן על ידי חבריך. חלק מזה נעשה על ידי פקידי שלטון לא נבחרים שפעלו בניגוד להנחיות. להפיל את האשמה בשמאל ובפרט במי שנסה להשיג הסדר מדיני שיחזיר את ישראל לשפיות ולחיק העמים זה לא פחות מרשועות ורמיה. לא פלא שהימין והמתנחלים מתנגדים למחאה החברתית. הם חיים בתנאים של מדינת רווחה בעוד השכנים שלהם חיים תחת ממשל צבאי.  (לת) חגי
  • 06:05
  • 05.07.12

  •   למסית השמאלני השקרן, זו עלילת דם, דווקא ספר לנו כמה כסף הוצא על ההתנחלויות מעבר לכל אזרח אחר, עם אסמכתאות, ונא לא להתבלבל עם הוצאות הזיות אוסלו שלכם, אלה שהביאו לאלפי נרצחים ונכים ולהוצאות ענק בטחוניות. אגב, המחאה החברתית, דווקא הקפאת הבניה ביו"ש הביאה לעליית מחירי הדיור, זה הרי אירע בד בבד, עשרות אלפי משפחות רוצות להתיישב ביו"ש, ההקפאה אינה מאפשרת זאת, משפחות אלה צריכות לגור במקום כל שהוא בתל אביב, ירושלים ועוד, ביקוש מביא לעליית מחירים, זה השוק, חביירים, וזה עוד מחיר שהציבור משלם עקב הזיות השמאל.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 08:41
    • 05.07.12

  •   אני מעדיף לא לענות לבן אדם שמדבר בשפה של פח זבל. ממליץ לאחרים לעשות כמוני.  (לת) חגי
    • 09:30
    • 05.07.12

  •   "עשרות אלפי משפחות", איציק? ואתה עוד מבקש אסמכתאות? דג קר
    • 10:15
    • 05.07.12

    500 מודעות ביד2 לדירות במעלה אדומים.
    200 בגבעת זאב.
    200 באריאל.

    תמצא 1,000 משפחות לדירות המשומשות, אח"כ נדבר על כל השאר.

    אבל אם כבר אתה זורק מספרים אז אזרוק גם אני: ארגן למתנחלי יו"ש חבילת פיצויים מהסוג שקיבלו תושבי עזה, ותראה ש-90% יחטפו אותה מיד ויתפנו מרצון.

  •   למסית הימני השקרן, זו עלילת דם לומר שאוסלו הביא אלפי נרצחים. התבקשת כבר לפני חודשים רבים לתת ולו נימוק אחד לעלילת הדם שלך אך אינך מרים את הכפפה. מכיבוש 67 עד אוסלו נהרגו אלפי ישראלים ולשווא בגלל הכיבוש וההנחלויות.  (לת) שלמה
    • 10:20
    • 05.07.12

  •   ממממ.... כמה כסף עלתה מגרון? - שעלתה בכחש במסווה של אנטנה? לאיציק מהמרכז
    • 11:26
    • 05.07.12

    לא צריך ללכת רחוק.

  •   "עשרות אלפי משפחות", איציק? ואתה עוד דורש אסמכתאות? דג קר
    • 12:33
    • 05.07.12

    500 מודעות ביד2 לדירות במעלה אדומים.
    200 בגבעת זאב.
    200 באריאל.

    תמצא 1,000 משפחות לדירות המשומשות, אח"כ נדבר על כל השאר.

    אבל אם כבר אתה זורק מספרים אז אזרוק גם אני: ארגן למתנחלי יו"ש חבילת פיצויים מהסוג שקיבלו תושבי עזה, ותראה ש-90% יחטפו אותה מיד ויתפנו מרצון.

  •   לאיציק קשקשני רוצה מספרים הנה אבל העיקר שתתחיל לבדוק עובדות בעצמך לפני שאתה קורה לאנשים שקרנים:
    • 12:46
    • 05.07.12

    תמיכה ממשלתית בחינוך מסך תקציב החינוך של המועצה (באחוזים):
    תל אביב 49.1%
    שלומי 70.6%
    דימונה 71.1%
    קרני שומרון 94.7%

    זה שאתה מגיב סידרתי ובסיטנואות לא אומר שאתה צודק. אבל בעצם זה די מתאים לתרבות הדיון בארץ. מי שצועק יותר נשמע יותר ולעזאזל העובדות

  •   לקאלטע פיש, אם אין ביקוש, למה דרישתכם לההקפאה...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 12:53
    • 05.07.12

  •   איציק היקר, אני סבור שגם אתה לא מאמין לשטויות שכתבת  (לת) אלעד
    • 13:10
    • 05.07.12

  •   פלסטין חופשית - דיי לכיבוש  (לת) קוץ
    • 13:29
    • 05.07.12

  •   אני חושב שהתגובות של איציק המרכז הן "העתק > הדבק"  (לת) אזרח
    • 13:31
    • 05.07.12

  •   שפיציק מחמלי מן המרכז להפצת הכהניזם: הרי גלוי וידוע שכל ההתפלפלות הזאת איננה אלא חלק מן המאבק שכבר החל על הפיצויים שאחרי הנסיגה הכוללת מן הגדה המערבית. הראל מנסה לקרוץ לציבור החילוני כשהוא משתמש בנקודה הכואבת - אפליית הציבור החילוני ביחס לחרדים - כדי להסיח את הדעת מאפליית הציבור החילוני ביחס למתנחבלים (ועוד לא דיברנו על תקציבי הישיבות הסרוגות בתוך הקו הירוק שגם בזה מופלה החינוך הממלכתי החילוני לרעה - והרעה היא רעה חולה). אין לך מה לאיים בעליית מחירים כי לאחר הנסיגה תיאלץ ממשלת ישראל החלמאית לבנות במרכז (מרכז הארץ האמיתי- לא המרכז להפצת הפשיזם שלך). והיא תעשה זאת כמו טט'לה (ואולי יש לומר : כמו ממ'לה) שהרי המחנה שלך איננו דפני ליף.וכיו"ב ילדים טובים... אצלכם כזכור לנו משנת 1995- לא מדברים אלא יורים...  (לת) ערן ארגוב
    • 14:19
    • 05.07.12

  •   הדרישה להקפאה מקורה בכך שכל מתנחל נוסף יעלה עוד כסף בפינוי, ועולה עוד כסף באבטחה ובכבישי הגישה, וגורם עוד נזק בינלאומי וגורם עוד עוגמת נפש (במקרה הטוב) לתושבי הכפרים הסמוכים. דג קר
    • 16:42
    • 05.07.12

    חוץ מזה - קטונתי מלדרוש הקפאה. הרי כבר *התחייבנו* להקפיא, וגם *התחייבנו* לפנות, לפני 10 שנים בערך, עוד בימי שרון ומפת הדרכים.

  •   למגרנה, אתה מתכוון לעלויות בג"צי השמאל במימון מדינות זרות עויינות?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:00
    • 06.07.12

  •   ושוב קופץ המומר ארגוב, כל אימת שהוא רואה יהודי טוב, הראל, ומשפריץ את הסתותיו ובורותו, ציבור הקוראים הרי מוזמן לגגל ולמצוא את חילופי התגובות עימו, בעבר... ו"גלוי וידוע", זה רק אדם דתי יכול לטעון, הרי אצלך "גלוי וידוע" שעם ישראל יושמד ורק ה"יהודים החדשים" ישארו בכדי להילחם האחד בשני, הפופ של מי גדול יותר...ואני לא מאיים, בס"ה באתי עובדות ידועות ומוסכמות כלכליות ידועות, נא התווכח עימן... וצא נא מהטיטולים שלך, בינתיים, אתה וחבריך מיעוט זעיר... ואת הפראות והאלימות של ליף וחבריה כבר חווינו, גם הציבור הרחב כבר הבין... ומה נשאר לך, רק רצח רבין, זה מזכיר לי את הפיליטון של קישון על המשחק ההוא ו"קלף" הבן גוריון... לאנשים משכילים בלבד, אל נא תטרח, ער"ן... נשלח בשלישית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:00
    • 06.07.12

  •   לחגי, אין לך מה לענות, יש לך רק פח זבל, אתה זה שמעליל עלילות על אחרים, משום מה חשבת שתסית ותשקר ואחרים ישתקו, אז טעות בידך, נגמרה התקופה בה הבלגנו ושתקנו על כל שקר, הסתה, עלילה ונבזות, נוקיע אתכם ונקיא אתכם. נשלח בשנית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:03
    • 06.07.12

  •   שפיציק חביבי האומלל. כשאין לך מה לענות אתה נטפל לאמונתי כדי להסיח את הדעת מעצם הדיון- בדיוק כפי שמנסה "היהודי הטוב" הראל שדם רב (של יהודים שנפלו לשווא על הגנתה של ממלכת מתנחבליסטאן הרשעה) ודמים מרובים (כל תועפות המיליארדים - ובדולארים של ארה":ב הכתוב מדבר - שנשפכו לשווא על הווילות שלכם בשטחים הכבושים שילכו בדרך כל בשר הפיגולים של קודמותיהן בסיני וברצועת עזה) - על ידיו המניפולטיביות הטמאות. ממתי עובדות כלכליות מעסיקות אתכם? והרי גטאות הוילות הרב מפלסיות שלכם נבנו בניגוד לכל היגיון כלכלי וגם הדיור החלופי שהממשלה שתפנה אתכם תיאלץ להציע לכם במחירי היצף יהיה בשל כך חסר הגיון כלכלי... אבל אולי הוא יציל ממוות את מי שיעמוד אז בראשה של ממשלת אומללים זו. ואשר ל"בן גוריון" חביבי, באמת מדוע שאטרח? הרי אתה חוסלת כבר בשלב ה"רה-קונטרה" - ואפילו "פאגאט" לא צריך לבזבז עליך. אפשר היה להנות מן הבידור שאתה מספק רק שאינך לא ארבינקא ולא קונשטטר אלא לכל היותר גילגולו של שולטהייס במהדורתו הכהניסטית...מה פלא שהליצן מבודפשט הוא אצלך בגדר "השכלה" - המשך לשלוח ואל תוותר... א מחייה...  (לת) ערן ארגוב
    • 16:02
    • 06.07.12

03 פעם ראשונה בחיי הקצרים השמאלניים שאני תומך בקו מחשבה של אדם ממחנה האוייב. אבל באותה הזדמנות כדי לא להיות נלהב יותר אני מציע גם לחסום כל סיוע כספי להתנחלויות ותראו איך ללא מימון ממשלתי אדיר כל "חסידי ארץ ישראל השלמה" היו חוזרים ארצה בזחילה  (לת) הבחנה ברורה
  • 06:07
  • 05.07.12

  •   את האמת הם השמאל ההומני יקבל את המתנחלים באהבה למדינת גוש דן .לאחר החזרת השטחים .  (לת) יהודי אותנטי
    • 06:40
    • 05.07.12

  •   עליך נאמר 'השנאה משבשת את הדעת'...היישובים ביו"ש לא מקבלים תקצוב שאינו כתוב בספר התקציב. ואם היית קודם בודק לפני שכתבת שטויות היית אומר וואלללללה צודקים. אתה כנראה ניזון משלום-עכשיו המבלבלים בכוונה בין הוצאות בטחוניות להוצאות אזרחיות. זו דרכה של תנועה שיודעת רק להרוס, עובדה חפש בגוגל שם של יישוב שהוקם ע"י שלום-אך-שיו כמובן בארץ לא חשבתי אחרת - ולא תמצא . עכשיו הכל ברור ? נסלח לך ולשכמותך הכותבים לתומם...  (לת) אבי.ש
    • 08:03
    • 05.07.12

  •   קודם כל המתנחלים משיח' מוניס הכבושה ואז כל שאר המתנחלים!  (לת) שחר
    • 08:05
    • 05.07.12

  •   למסית המאובחן, אתהמתכווןלחסימת המימון הממשלתי של מדינות זרות עויינות לך ולחבריך הפו"? אתנן שאתם מקבלים לשם חתירה נגד הדמוקרטיה הישראלית, מבפנים?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 08:42
    • 05.07.12

  •   לכל העושים את עצמם מטומטמים ימניים ולמטומטמים עצמם גם. אין ולא היתה אפשרות למאות אלפי היורדים היהודים לפלסטין להקים בעצמם את כל ההתנחלויות והמאחזים הבלתי חוקיים עם הכסף משל עצמם. אם לא היתה הזרמה מסיבית של כספים גלויים וחסויים ע"י עמותות ומשרדים ממשלתיים לבור ללא תחתית שנקרא "הישוב היהודי בשטחים הכבושים" לא היתה קמה שם מדינה נפרדת ממדינת ישראל במימון של מדינת ישראל. תחשבו מה שאתם רוצים אבל כאשר יבוא מועד הפנוי לקראת מימוש הסכם שלום כל היורדים יבקשו מימון בוסף לישובם מחדש בישראל. כמו שמגורשי אולפנה קיבלו עם פנויים בהסכמה.  (לת) הבחנה ברורה
    • 09:39
    • 05.07.12

  •   אם זו דמוקרטיה אז אתה סמולני מצוי  (לת) לאיציק שפיציק
    • 10:20
    • 05.07.12

  •   התבלבלת.. GREEN
    • 10:29
    • 05.07.12

    מחנה האויב , (ציטוט ממה שכתבת ) הם אלו הקמים לכלותינו -האויב הפלסטיני/ערבי .
    אדם שמכנה את אחיו (אפילו הוא חושב שהם שוגים) אויב הוא רשע או טיפש .

  •   פלסטין חופשית - דיי לכיבוש  (לת) קוץ
    • 13:30
    • 05.07.12

  •   (מנוסח שנית כי הראשון לא פורסם) בגילגולי הקודם ישבתי הרבה בקולוסיאום ברומא בימי גליגולה ונרון. אני לא זוכר כל כך הרבה בוהנים למטה לגלדיאטורים, אפילו כשהאמפיתאטרון היה מלא, כמספר הבוהנים לחיסול שמקבל איציק מרכז הימין הקיצוני. בימי רומא העליזים הבוהן למטה לא היתה מבשרת טובות ללוחמים בזירה. פה הכוונה לרמוז לך איציק שזמנך עבר.  (לת) לאיציק שפיציק מהבחנה
    • 14:27
    • 05.07.12

  •   בהונות, אבל חוץ מזה אתה בסדר. (-:  (לת) דג קר
    • 16:49
    • 05.07.12

04 שוב מתגלה הצביעות של ישראל הראל. הוא דורש "חוק גיוס בלי קומבינות" אבל כותב מילה אחת על הקומבינה של בני ישיבות ההסדר אשר משתמטים משירות סדיר של 20 חודשים תמימים.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 06:35
  • 05.07.12

05 בסוף יהיו כאן פלנגות כל אחד ידאג רק לקבוצה שלו ,לחרדים יהיה צבא ,למתנחלים יהיה צבא ,לחילונים יהיה צבא ,לאשכנזים יהיה צבא למזרחים יהיה צבא לערבים יהיה צבא לצפונים יהיה צבא לדרומים יהיה צבא ,אמאלה אנחנו מדינה מתפוררת והולכת למלחמת אזרחים או אחים ,הלוואי ואני דפוק וסתם טועה .  (לת) יהודי אותנטי
  • 06:38
  • 05.07.12

06 מי שמוכן להיפצע-למות במלחמה למען פוליטיקאים, שבתאוותם לשרוד, הפכו את החילוני לעבד החרדי, אינו רק פראייר אלא טיפש.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 06:55
  • 05.07.12

07 שנאת הסרוגחילונים לחרדים גדולה עד שהם מתעלמים מזה שכל הרעש של גיוס חרדים כוונתו להפיל את נתניהו ולהביא לגירוש יהודי יהודה ושומרון יורי גאגארין
  • 08:26
  • 05.07.12

הכוונה היא על מושכי החוטים
ישנם סתם נגררים אחרי התעמולה וישנם סתם מצטרפים לצורך הישיגים פוליטיים

08 וכך כתב מי שיצר בכוחו הפוליטי את הקומבינה החסיד
  • 08:43
  • 05.07.12

ישראל הראל מייצג את הצביעות במלוא כיעורה.
בעוד הוא משמר ומגדיל מדי שנה את כמות הצעירים המשרתים שירות מקוצר בישיבה - ס"ה 16 חודש במקום 36 - במערך של "ישיבות הסדר" הבולע את מרבית חייבי הגיוס של מה שהם קוראים "הציונות הדתית", הוא יודע לצעוק כאן שהחרדים חייבים בגיוס לשירות מלא ו.... בלי קומבינות.
האיש שמספר לנו כאן שאין מקומות אמיתיים ביצוע השירות הלאומי האזרחי, פולט אלפי בנות למעגל ובעוד הוא מסביר כי אין לשלוח את החרדים לפיקציה הקרויה שירות לאומי אזרחי, הוא כמובן מגן בלהט על השירות המשמעותי שעושות הבנות מהמגזר שלו בפיקציה הזאת.
פוליטיקאי קטן אכול שנאה יכול לעשות הכל בנשימה אחת:
גם לדרוש גיוס מלא לחרדים תוך שמירה על ההסדרים הבלתי שוויונויים שהוא משמר לעדתו
גם לשלוח מאות בנות לחו"ל במסווה של שירות לאומי אזרחי אבל לומר שאין מקומות התנדבות עבור החרדים והערבים
גם לקרוא לביביקינג שיזנח את הברית שלו עם החרדים תוך איום על כל מחשבת פיגול שיכולה להיות לו בדמות הרהורי חטא על התנתקות מהמתנחלים יקיריו של הראל.
כרגיל, כתבה של ישראל הראל תהיה תמיד מלאה בצביעות, קסנופוביה, הומופוביה ובעיקר מתחסדת ומתנשאת.
אני שואל את עצמי מדוע עיתון כמו הארץ צריך לכלול בין שורותיו כותב עלוב כל כך. הלא ייטב לכולנו אם ימשיך לכתוב ב"בשבע", "הצפה" "מקור ראשון" ואולי טוב יעשה אם ישלח את כתבותיו לעיתונים הדמוקרטיים והפתוחים לשלל דעות עוד יותר מאלה, כמו "יתד נאמן", "המודיע" ודומיהם.

  •   נכון אבל שיעור בני ישיבות ההסדר ביחידות הקרביות גבוה בהרבה משיעורם באוכלוסיה הקרבית, ורבים מהם מאריכים שירות כקצינים. יש מי שמודאג מכך שחלק גדול משדרת הפיקוד בצהל היום היא חובשי כיפות סרוגות.....  (לת) נועה
    • 14:27
    • 05.07.12

  •   לנועה היקרה החסיד
    • 18:29
    • 05.07.12

    סליחה על השפה הבוטה, אבל דבריך נטולי קשר עם המציאות.
    אכן חלק מבני ישיבות ההסדר מגיעים "מורעלים על קרבי" לגולני, גבעתי, נח"ל, שריון ותותחנים. אבל חשוב לזכור שהם אינם מהווים בשום פנים ואופן חריג במספרם. את מתרשמת יותר מדי מהדמגוגיה הזולה. וזאת מסיבה פשוטה:
    את יודעת כמה זמן לוקח להכשיר לוחם בגולני? ובכן הטירונות היא כ- 6 חדשים ואחר מכן לפחות עוד 4 חדשים אימון מתקדם. ואז נשארים אך 6 חדשים לשירותם בגדודים כלוחמים. אני חותם לך שכל בחור ישראלי היה מוכן לתנאים הללו. ההבדל בין ההסדרניקים ללוחם רגיל, הוא בס"ה 20 חודש נוספים שהבן שלי משרת בשטחים, בבט"ש, במארבים, במרדפים במעצרים, בזמן שהחברים שלו שעשו איתו טירוהות ואימון מתקדם חזרו לישיבה וישנים כל לילה במיטה נקיה עם אוכל טוב ולא משתזפים בקרני השמש בקיץ או קופאים בגשמי החורף.
    ובסוף, על שירות מקוצר בקומבינה כזאת עומדת נועה ומוחה כפיים. המופלאים שבבחורינו...... הצחקת אותנו.
    למה הם זכאים לשירות מקוצר? אכן, חלק מהם מאריכים את השירות כשהם הולכים לקרוס קצינים וכו'. אני לא מודאג מזה שכל שדרת הפיקוד של צה"ל תורכב מחובשי כיפות ואפילו שיהיו רבנים. מי שצריך לדאוג זו את. מפני שזה כבר לא צבא העם. אלה אנשים שבאים לצבא כדי לשנות אותו. וכשאת תתעוררי זה יהיה מאוחר מדי. כאשר הקצינים הללו ימרדו בגלוי בחסות הרבנים, אז נשאל את עצמנו בועדות החקירה: מה קרה? איך עשינו זאת לעצמנו?
    אגב, בואי נבטל את ההסדר הנוח לבני הישיבות ואז נוכל באמת לראות כמה מהםן יתגייסו לשירות קרבי ארוך של 36 חדשים. אז גם נראה כמה מהם הולכים לקצונה.
    מוכנה לניסוי? תכתבי למזכ"ל יש"ע לשעבר שנהנה לקשקש כאן ולבלבל אנשים טובים כמוך.

09 ישראל הראל - הצביעות השנאה והשקר  (לת) ע.הללי
  • 08:53
  • 05.07.12

10 המתנחלים ביחד עם הקיבוצים מקבלים דיור וחינוך בחינם.תקציבים נשפכים לשני מגרים אלה ללא הפסקה.מה לא מוכנים לעשות למען ה"אידיאולוגיה."  (לת) אין כמו בארץ.
  • 09:02
  • 05.07.12

11 המתנחלים משרתים רק שנה וחצי,והדתיות לא משרתות כלל.למה כולם שותקים.  (לת) שקט מדי כאן
  • 09:05
  • 05.07.12

12 האם מגיבים בכלל קוראים את הכתבה עליה הם מגיבים? יוסף הפקיד
  • 09:47
  • 05.07.12

לפעמים נדמה לי שהמגיבים הם כמו השוטרים של פעם: הם יודעים או לקרוא או לכתוב, לא שניהם.
שמו של הכותב, ישראל הראל (בדומה לגדעון לוי, מהצד השני), מעורר גל תיעוב אצל המגיבים ומציף את עיניהם בדם עד שטחו מלקרוא את הכתוב עצמו. אמנם לעיתים קרובות לישראל הראל היגיון קלוקל, אך הפעם כתבתו מצאה חן בעיני.

  •   יוסף הפקיד קצת תוקע אצבע לעצמו בעין - הצילו החסיד
    • 18:34
    • 05.07.12

    הסגנון המוזר שלך......
    אמנם לעתים קרובות לישראל הראל הגיון קלוקל - כך אתה כותב. אז איך אתה מחליט שהפעם זה טוב?
    ואם זה טוב הפעם בשבילך אז כאשר אני חושב אחרת זה אומר שאני מלא תיעוב ודם מציף את עיני?
    וכאשר אתה מנגד להראל ולשטיותיו - אז אתה מלא תיעוב? דם מציף את עיניך?
    נדמה לי שאתה מדבר על עצמך.
    בפסיכולוגיה קוראים לזה השלכה.
    עשה טובה. כתוב את דעתך, אל תחלק ציונים.

13 אתמול ישבנו עם ראש מתיבתא חרדי. הוא מחזיק מעצמו כבן תורה, וסבור שנפלה בידי החילונים זכות לפרנס אותו, ולהקריב עצמם במלחמות למען התורה. במצב כזה, מי שמוכן להיפצע-למות במלחמה למען עבדותו לחרדים, ולמען הפוליטיקאים שהפכו אותו לכזה, אינו רק פראייר אלא טיפש.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 10:05
  • 05.07.12

14 אין ביבי ללא קומבינות!  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 10:10
  • 05.07.12

15 רק שוויון מוחלט. שי"ל לדתיים - שי"ל לחילוניים. גיל 23 לחרדים - גיל 23 לחילוניים. כלא לחילוני משתמט - כלא לחרדי משתמט. לימודים לחרדי מצטיין - לימודים לחילוני מצטיין. רק שוויון מוחלט.  (לת) נגה
  • 10:14
  • 05.07.12

16 החילונים הסכימו להיות בשר התותחים של החרדים בשירות הלאומי - לא פלא שהפוליטיקאים משתמשים בזה כנקודת מוצא.  (לת) איה
  • 10:15
  • 05.07.12

17 א) אין שמאל סוציאליסטי בארץ. "אפילו" דפני ליף אינה סוציאליסטית. ב) באמת לא ברור מה הקטע עם ה"התמכרות" שלנו לנושא הפלסטיני. אפשר לחשוב שיש פה בעיה. ג) בעניין הגיוס אתה צודק. אבל ביבי לא מנהיג - כמה עוד הוכחות דרושות לך? אם היה מנהיג לפחות היה מספח את השטחים.  (לת) דג קר
  • 10:18
  • 05.07.12

18 כלכלה = פתרון חילוני אדוק - ולא מתלהם
  • 10:21
  • 05.07.12

הכל מתחיל מהקצבאות. בלי קשר בכלל לגיוס לצבא: ברגע שמדינת ישראל תחליט לתקצב את החינוך החרדי - רק אם יהיה במסגרת זרם חרדי ממלכתי, דהיינו חינוך ציבורי, ולממן באותה פרופורציה שבה ממומן חינוך ממלכתי, ולהימנע ממימון חינוך פרטי, גם לא כקומבינה דרך העיריות (יש להפחית לעירייה שמממנת חינוך פרטי ממענקי האיזון בהתאמה!). כך גם לגבי מימון כוללים: לממן באופן פרופורציונאלי לכמות החרדים במדינה - בהתאם למפתח המימון של המכללות והאוניברסיטאות הציבוריות. לא יותר - לא פחות.
במצב זה - באופן טבעי, יקרה מה שצריך לקרות!

19 מר הראל צודק.. GREEN
  • 10:35
  • 05.07.12

ימים יגידו עם בחירתו של רה"מ נתניהו שלא לנתק את הלשון שלו מהתחת של החרדים אכן תביא למפלתו הפוליטית בעתיד .
אני ,על כל פנים ,אפסיק להצביע עבורו...

20 יופי, הראל. אתה "מצטרף לקונסנזוס" של תקיפת החרדים וזה ממש מחמם את הלב. אבל זכור שגם אתם, המתנחלים, נמצאים ברשימת "היונקים מהעטינים השופעים"  (לת) עטין שופע
  • 11:27
  • 05.07.12

21 וכי אינך יודע שמכלית התעמולה נגד החרדים היא הורדת נתיהו, ובהמשך סילוקך מביתך יחד עם כל ההתנחלויות טוביה גולן
  • 11:50
  • 05.07.12

התעמולה אינה מתוך רצון להיטיב עם המדינה, לה תהיה כל הטבה
התעמולה אינה בגלל שינאת חרדים, אלא ששנאת החרדים עושה אותה נקלטת.
תכלית התעמולה היא שלטון השמאל (איני דן על מי שמושך בחוטים המכוונים את השמאל, אירופי או אחר).
שלטון השמאל ישליט את הערבים על יו"ש נקיה מיהודים.
ושמא גם מגוריך בהתנחלות רק עוזרים לך לקבל פרנסה ממישהו וכבוד מטפשים.

22 מילים כדורבנות בני"ש
  • 12:41
  • 05.07.12

יפה מטיף הראל לשיוויון בנטל. אך זרח מפירחונו שיש שיכבה ששיכת אליו, שמשרתת רק חצי מתקופת השירות (!), ואז מבלה בישיבות הסדר עם רבנים שמטיפים נגד צהל. ראוי היה, שאדון הראל יודיע במפורש שגם טריק ישיבות ההסדר הוא כניעה פוליטית לחונטה דתית, ושיש להפסיקה לאלתר. אם הגינות - אז עד הסוף!

23 גיוס לכל הוא קריטי ברמה ההצהרתית והפרקטית כאחד. הימנעות של נתניהו מכפיית שיוויון על המתחמקים מהנטל תביא לקריסת מערכות טוטאלית של החברה הישראלית. שאלות המשנה של ה"איך" צריך שתשארנה שאלות משנה הניתנות לפתרון סדור בלי להביא לפריצת מסגרת התקציב והיכולת הארגונית. את החוק - חובה להחיל מייד!  (לת) אינפיניטי
  • 12:58
  • 05.07.12

24 הגיע הזמן לצבא חרדי המצהיר אמונים לגדולי התורה מיכאל
  • 13:03
  • 05.07.12

לא רק לנשיא בית המשפט העליון יש מיליציה של משמר בתי המשפט. צריך להקים צבא של חיילים חרדיים ממושמעים, הנאמן לגדולי התורה. יש להתאים את הצהרת האמונים בצה"ל לחרדים. בשלב הבא: הקמת בית המקדש השלישי.

25 השוויון בנטל הוא לא הנושא המרכזי, אלא הנושא שהקואליציה מנסה להפוך למרכזי כדי להסיט את דעת הקהל מהמצב הכלכלי. אבל לעניין המאמר - האם שוויון בנטל כולל גם את המשתמטים למחצה מישיבות ההסדר? נעמה
  • 13:52
  • 05.07.12

ובוא לא ניכנס לעניין המימון. ראש ממשלתנו הנכבד קשור ברצועה לשלדון אדלסון, וגם הימין המשיחי לא טומן ידו בצלחת ונהנה מתרומות שנעות בין אוונגליסטים מילאנריסטים לארווין מוסקוביץ'.

26 האם שירות לאומי יחייב הקפדה מלאה על "הדרת נשים"? דן
  • 14:02
  • 05.07.12

לדוגמה, האם צריך יהיה לפטר את כל האחיות בבית חולים כדי לאפשר לחרדים לעבוד שם? היכן אפשר יהיה להעסיק חרדים? מישהו חושב שכולנו הדיוטים?

27 שרוליק'ל , החרדים יונקים מעטיני המדינה ( ממני!) אולי עשירית ממה שיונקות ההתנחלויות בשטחים הכבושים.  (לת) עדד
  • 14:48
  • 05.07.12

28 שרוליק'ל,הנושא החברתי המרכזי היום הם אותם אלפי זקנים שאין להם שיניים,כי המתנחלים גזלו את כספי הרווחה.  (לת) עדד
  • 14:51
  • 05.07.12

29 וגם: חוק גזילת אדמות בלי קומבינות. פינוי אדמות גזולות בלי קומבינות.  (לת) אכלולי גזלולי
  • 15:30
  • 05.07.12

30 ספין הספינים: "השוויון בנטל השירות הצבאי הוא היום הנושא החברתי המרכזי"? נועם, תל אביב-יפו
  • 15:47
  • 05.07.12

מעניין למה נוח למר הראל להצביע דווקא על דפוסי הגיוס לצבא כנושא חברתי מרכזי, כשעבור מרבית האזרחים במדינה הבעיות האמיתיות הן בעיקר כלכליות. ברור לכולם ששיוויון הוא ערך חיובי, אבל לפני שמדברים על שיוויון בגיוס צריך לדבר על שיוויון בחינוך, בבריאות, בדיור, באפשרויות תעסוקה, בנגישות להון של עסקים קטנים לעומת טייקונים ועוד עשרות נושאים שלא נוחים להראל ושאר תומכי הקואליציה.

פרוייקטים מיוחדים