המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

ביבי נגד ביבי

פוליטיקה? פוליטיקה. בנימין נתניהו הוא פוליטיקאי. פעם הוא היה פוליטיקאי גרוע, ואחר כך הוא נהפך לפוליטיקאי טוב למדי. פוליטיקאים עובדים בלשרוד. הם עושים מעשים לא מזהירים, שמביאים עליהם עיתונות רעה אך מבטיחים להם תוחלת חיים ארוכה. אלה החיים. אי אפשר להלך על החבל הפוליטי המתוח מעל לתהום בלי ללהטט.

אבל גם מנקודת מבט צינית אי אפשר להבין את הסיכול הממוקד שביצע השבוע הפוליטיקאי בנימין נתניהו בשאול מופז ובוועדת פלסנר. הבחירות הבאות יוכרעו במרכז. מופז ופלסנר היו כרטיס הכניסה של נתניהו אל המרכז. מי שיקבע את זהות ראש הממשלה הבא הוא הרוב הישראלי הדומם. מופז ופלסנר היו ראש הגשר של נתניהו אל הרוב הישראלי הדומם.

כך שכאשר נתניהו הפנה עורף למופז ופלסנר ביום שלישי הוא לא רק הפנה עורף לרוב הדומם של הישראלים העובדים, היצרנים והמשרתים. הוא הפנה עורף גם לעצמו. במו ידיו שלל נתניהו מעצמו את מעט האשראי שהמרכז השפוי העניק לו. במו ידיו קידם נתניהו את האינטרסים הפוליטיים של שלי יחימוביץ', יאיר לפיד, חיים רמון וציפי לבני. נתניהו קיצר את תוחלת החיים שלו כראש הממשלה. הוא קירב את המועד שבו משפחתו תיאלץ לארוז את מיטלטליה ולעזוב את הבית ברחוב בלפור שבו היא כה אוהבת לגור.

היסטוריה? היסטוריה. נתניהו הוא חובב היסטוריה מובהק. הוא מבקש להשאיר חותם בתולדות ישראל. נתניהו יודע, שחותם של שלום הוא לא ישאיר. גם אם יאמץ מחר את מצע מרצ, הוא לא יוכל בשנים הקרובות להגיע לשלום עם שום שכן משכנינו ההולכים ומתחזקים באיסלאם. כך שהחותם היחידי שנתניהו יכול לחלום עליו הוא החותם של תיקון פנימי. שינוי שיטת הממשל, שירות לכל, גיבוש של חברה ישראלית מלוכדת וצודקת. אם נתניהו יעשה היסטוריה - זאת ההיסטוריה שהוא יעשה. אם נתניהו יעשה היסטוריה - הוא יעשה זאת אך ורק באמצעות הליכה משותפת עם מופז ופלסנר אל חזון של ישראל אחרת.

ובכל זאת, אף על פי שהוא מבין זאת, נתניהו מכה בפראות במופז ובפלסנר ובכך מכה בפראות גם בעצמו. הוא מבטל את הסיכוי שלו לחולל כאן תפנית דרמטית. הוא מוחק את שמו מספרי ההיסטוריה העתידיים. חובב ההיסטוריה נתניהו גוזר על עצמו כליה במו ידיו.

איראן? איראן. נתניהו מעריך, שבתקופה הקרובה ישראל עלולה לעמוד לפני אתגר ביטחוני עליון. נתניהו תופש את עצמו כשחקן שחמט מיומן, המשחק את המשחק האסטרטגי הגדול על קיום ישראל. במובנים מסוימים הוא צודק: אחדים ממהלכי השח שלו היו מבריקים. ואולם בסופו של דבר, את התוצאה הסופית של המשחק תקבע העוצמה של החברה הישראלית. החוסן הפנימי, הלכידות הפנימית, תחושת המשמעות. הקמת ממשלת האחדות תרמה תרומה לא מבוטלת לחוסן, ללכידות ולתחושת המשמעות. היא שיפרה מאוד את ההיערכות המדינית, הערכית והנפשית לקראת הצפוי לנו.

ואולם כעת נתניהו מנפץ את ממשלת האחדות. במו ידיו הוא משסע ומחליש חברה, אשר על פי הערכתו שלו עלולה להידרש בקרוב להקריב קורבנות קשים. בדעה צלולה הוא הולך אל העימות עם איראן כשהוא מדדה על הקביים של החרדים והמשתמטים. אי אפשר להבין מעשה נואל שכזה. אי אפשר לסלוח על מעשה מופקר שכזה. אם וינסטון צ'רצ'יל היה קם מקברו השבוע, הוא היה מתחלחל.

יוחנן פלסנר הוא אחד מנערי החלומות של הפוליטיקה הישראלית: ערכי וממזרי, איכותי ומעשי, ציוני ונאור. ועדת פלסנר היתה הזדמנות פז של הפוליטיקה הישראלית: בתוך זמן קצר מאוד היא גיבשה הצעה יצירתית מאוד, שנועדה לפתור בעיית יסוד שאתה לא התמודדנו מעולם. אם נתניהו אכן יקבור את פלסנר קבורת חמור - הוא יקבור גם את עצמו. על ההחמצה הזאת גם ההיסטוריה וגם הפוליטיקה לא יסלחו לו.

Read this article in English: Bibi versus Bibi

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 התעוררת? יורם
  • 04:47
  • 05.07.12

לקח לך הרבה זמן למצוא טיעון כל כך מופרך לשטויות שאתה כותב. לעשות כלום זה היסטוריה? מה לביבי ולהיסטוריה? כל שמעניין אותו זה היום - 24 שעות של לשרוד. ביבי הריח שפלסנר עומד לזכות בתהילה ולא עמד בזה שמישהו ייקח לו אותה.
אז מה אהוד אומר עכשיו על ביבי, שתף אותנו ארי שביט ...

  •   ביבי הוא פוליטיקאי ולא מנהיג והוא מוכיח זאת כל פעם מחדש  (לת) יהודי חילוני
    • 07:54
    • 05.07.12

  •   מר נתניהו הוא שורד שעובד על פרקי זמן של ימים ושבועות. הוא הוכיח שאין לו כל כישורי מנהיגות בודאי חוש להיסטוריה (הטיפול הכושל במשט הטורקי, אי יישום לקחי השריפה בכרמל , דיכויה הדורסני והמפוחד של מחאת הקיץ וכעת הנסיגה מהכרעה בשאלת הגיוס לכל). ההיסטוריה עוברת אצל נתניהו טיפול מניפולטיבי, הכל לפי צרכי ההישרדות שלו באותו יום. כל יום בכהונת האיש הוא כישלון מהדהד למדינת ישראל ולאיש הריק והמסוכן הזה. בלון ריק אך מסוכן.  (לת) איש עברי - שופט בדימוס
    • 09:37
    • 05.07.12

02 עדיין הפריפריה מצביעים בדפוס ריגשי /עדתי וביבי סומך על האלקטוראט הזה רן
  • 04:53
  • 05.07.12

משנת 77 זה האסון של מדינת ישראל .

  •   אחד מראשי מאהל הפראיירים הצהיר שהוא ליכוד אב ל נראה שלנתניהו הוא לא יצביע. ואתה צודק מאוד בקשר להרס שבגין גרם לנו.  (לת) יריב א.
    • 06:30
    • 05.07.12

  •   בבחירות הלפני קודמות, זכתה קדימה ברוב גדול באשקלון - אחרי 4 שנות קסאמים וטילי גראד הרוב הצביעו שם ליכוד וליברמן. כשיורים עליך טילים יום יום,רגש הקיום מתגבר על תעמולת השמאל...  (לת) ברור שרגשי
    • 06:34
    • 05.07.12

  •   זה בעיקר אסון עצמי. פשוט דופקים את עצמם 30 שנה, ומתפלאים שהם דפוקים. הם עוד יתגעגעו לרבין ששינה את סדר העדיפויות, והעביר כספים לפריפרייה. הם לא זוכרים לו את זה, וממשיכים להצביע למי שמנציח את חולשתם  (לת) נעם
    • 07:08
    • 05.07.12

  •   המזרחים בפריפריה העדיפו את רבין על שמיר ואת עמיר פרץ על נתניהו. ש"ס תמכה באוסלו. מאז ומתמיד המזרחים מצביעים עבור מה שטוב למזרחים, והם לא מחויבים לאף אחד. יתנו יקבלו.  (לת) חשבון פשוט
    • 10:29
    • 05.07.12

  •   התבלבלת: דווקא קדימה היא שעשתה את מבצע הפחדנים עופרת יצוקה  (לת) לקוניוס
    • 01:00
    • 06.07.12

03 בנימין נתניהו זה הדבר הכי טוב שקרה בפוליטיקה בישראל- ממש עושה לכם בית ספר שחור
  • 05:08
  • 05.07.12

סופו של השלטון הלבן במדינה - בטח אולמרט הנוכל שגנב את השלטון ביחד עם הצכית השחצנית שמתיימרת לנוע קדימה ובמקום זה עפה אחורה
ספרו את האמת- אתה ידידנו הכותב איש שמחשיבים אנו כעיתונאי אובייקטיבי
מודה נחרצות בטעויות השמאל - בתיי הקברות מלאים בקברים חדשים נוסח אוסלו
חוץ מנזק והטמעת מושגים של כובשים על אדמת אבותינו לא עשיתם דבר
חוץ מלגדל ילדים שאת זמנם מבזבזים בשם הנאורות להזיק למדינה לא תרמתם
כלום- ניסיון מר ליצור אוירה שוויונית - איך כשאתם שולטים על כל המדיה
אתם אפילו מסננים שירים ברדיו כי חושבים אתם כי יותר טובים
איך כשאתם שולטים על האוניברסיטאות ובתיי המשפט תדרשו צדק
איך?

  •   הימניות היא דרכם של המקופחים להשלות את עצמם שהמדינה היא שלהם!  (לת) שחור אחר אבל עם ראש
    • 06:11
    • 05.07.12

  •   אני מוכן להתערב איתך שהאוברדראפט שלך בשמים ואתה מתייסר איך לגמור את החודש אבל נצניהו ישאר החלקיק האלוהי שלך  (לת) הבחנה
    • 06:14
    • 05.07.12

  •   תחת שילטון ביבי לא גומרים את החודש, תחת שילטון השמאל מתפוצצים באוטובוסים-אז מה הרע במיעוטו?  (לת) להבחנה
    • 06:27
    • 05.07.12

  •   הדבר השחור היחיד אצלך כנראה זה צבע הלב  (לת) שחור
    • 07:07
    • 05.07.12

  •   לא ידעתי ששם בשפחותו של ביבי הוא בוקובזה.... הוא חלק משלטון ה"לבן" שאתה מדבר עליו, הוא פשוט כ"כ ציני שאתה לא שם לב איך כל פעם שאתה מגן עליו הוא מת מצחוק  (לת) בני
    • 07:13
    • 05.07.12

  •   צודק. נתניהו מרוקאי למהדרין (בדיוק כמו מנחם בגין)  (לת) פילוס
    • 10:22
    • 05.07.12

  •   נכון, נתניהו עושה לנו בית-ספר, אבל מה זה עוזר לך ? דודי, חולון
    • 10:51
    • 05.07.12

    הילדים שלך יקבלו מערכת חינוך טובה, יש מצב לדוקטוראט בסורבון ?

    ההורים שלך יקבלו מערכת חינוך טובה, יהיה להם חדר לשכב בו בבית החולים ?

    או שאולי התייאשת מלממש את עצמך בעולם הזה ועכשיו אתה רק שמח שהורסים גם לאחרים ?

    דרך אגב, נתניהו הוא אשכנזי, מליאן שגדל בבית פריבלגי (למקרה שחשבת שהוא שחור מקופח).

  •   ל"שחור": אתה כמו האשה שכרתה לעצמה את האף כדי שלבעלה תהיה אשה בלי אף הומוריסט אשכנזי
    • 11:20
    • 05.07.12

    נתניהו השתמש בדימוי הזה על מצריים והצליח להרגיז את מובארק. אבל אתה ודומיך אוהבים את זה.

  •   להומוריסט האשכנזי: יותר נכון כמו, אשה שכרתה לעצמה את האף כדי שלבעלה תהיה אישה עם שריטה קטנה באף לבן בחלום שחור
    • 12:14
    • 05.07.12

    הרס מדינת הרווחה הוא אסון בשביל ה"שחורים" שתלויים בצורה מאוד גדולה בשירותים שהמדינה נותנת.

    "ללבנים" עם השכלה, חסכונות ומקצוע טוב, זו גם בעייה, אבל פחות. הם יכולים יותר לסמוך על הכסף שלהם וההשכלה שלהם ופחות תלויים במדינה.

  •   אתה העונש על כך שוויתרנו לכם על לימודי הליבה, מגיע לנו.  (לת) Yigal Cohen
    • 13:53
    • 05.07.12

04 תלה את המאמר הזה על המקרר כתזכורת לפני שתשנה את עמדתך שוב.  (לת) בוקר טוב ארי
  • 05:19
  • 05.07.12

05 ביבי עושה את הטעות של ברק אחרי שנבחר ב-99: מתעלם מהרוב החילוני-דתי הציוני שנמאס לו לסחוב את העגלה בשביל כל השאר  (לת) על טעויות משלמים
  • 05:21
  • 05.07.12

  •   עד כמה שאני זוכר גם ממשלות רבין/פרס, ברק וקדימה לא גייסו את החרדים בכפיה לצה"ל...וסביר מאד שעבור קואליציה עם החרדים הם יבטלו את חוק הגיוס אם יעבור אצל ביבי... שולמית אלוני פעם אמרה שעבור שלום תסכים ללכת עם שטריימל...וביבי מבין זאת מצוין!  (לת) מפשפש בזיכרון
    • 06:32
    • 05.07.12

06 אבד הכלח על ביבי המלך  (לת) במוצ"ש מתיצבים בכיכר
  • 05:32
  • 05.07.12

07 ארי, כעיתונאי אמיתי, אולי אתה תכתוב על פגיעה אנושה בתעסוקה חרדית אם שרות לאומי יחליף אלפי משרות שכיום מאוישות בעובדים?  (לת) יוחנן המלמד
  • 05:46
  • 05.07.12

  •   למי איכפת מהתעסוקה החרדית - למה אני חייב לעשות צבא ולסכן את חיי וחרדי לא? יהודי חילוני
    • 07:55
    • 05.07.12

    כל נער יהודי בן 18 חייב להתגייס ולעזור להגן על המדינה היהודית. נקודה.

08 נתניהו יודע יפה מאד לעשות לפניו "הסוואה" שאפילו משאיר את ארי שביט עם פה פעור, אני רק יודע שמר נתניהו לא פראייר, וזה נכון שהוא שוב "סטר" למופז ולנושא כליו פלסנר , אבל במדינה שמדי יום קוראים אירועים שמשנים את תוכניות האתמול, ומר נתניהו מודע לזה, ולכן אני חושב שנתניהו "אשף זיגזוגים" חיובי שידע גם לצאת "יבש" מטיפות הגשם שעליו,,,  (לת) בצלאל
  • 05:58
  • 05.07.12

09 אפשר לרמות חצי מהעם חצי מהזמן. אפשר לרמות את כל העם חצי מהזמן. אפשר לרמות חצי מהעם כל הזמן .אבל הקוסם הלא יאומן, ג'ונקלר המאה,רושממשלה יזראל נצניהו, עושה את הבלתי יאומן ומצליח לשקר את כל העם כל הזמן. ובאשר ליללות של השועל הערמומי ארי שביט על אבדן הדיקטטורה של 94 חברי כנסת, אז לידיעתו אם הממשלה הזאת היתה סוס כבר מזמן היו מרדימים אותה למוות כדי להפסיק את יסוריה בעודה בחיים  (לת) הבחנה ברורה
  • 05:58
  • 05.07.12

10 בתור חיבור בשעור אזרחות ,הפתשגן לעיל של שביט היה בקושי מקבל את הציון עובר.  (לת) הבחנה ברורה נוספת
  • 06:02
  • 05.07.12

11 ביבי טוב לחרדים  (לת) קאטו הזקן
  • 06:05
  • 05.07.12

12 ראשית, נתניהו הוא לא מרכז. הוא ימין קיצוני. מרוב שהוא "חובב הסטוריה" הוא לא רואה את קצה האף שלו. מדינת ישראל עומדת בפני תהום והוא מזמר לנו שהוריד את מחיר הסלולרי. העולם השתנה וממשיך להשתנות. נתניהו ממשיך לחיות בתקופת המנדט, להאבק בכובש הבריטי במקום לבצר את מדינת ישראל ולשמור עליה. לאט לאט המצב מדרדר, מהרבה סיבות, והאנשים נוטשים את הספינה (בנתיים החזקים, אחכ אלו שיקראו מהגרי עבודה, כמו הסודנים ובסוף הפליטים). מי שישאר יתן לנתניהו את מלוא התמיכה, אבל אז כבר לא ישאר כלום  (לת) חגי
  • 06:14
  • 05.07.12

13 ראו תגובתי לישראל הראל.  (לת) אלי בובליל ר"ג
  • 06:19
  • 05.07.12

14 ביבי יודע היטב שאם ילך על גיוס החרדים יאבד את הברית עמם מחד, אבל מאידך לא יזכה ולו לקול אחד נוסף מגוש השמאל המתעב אותו. מה שכן יקרה הוא שאחרי הבחירות מפלגות השמאל יבטלו את חוק גיוס החרדים כדי לצרף את החרדים אליהם ולהקים ממשלת שמאל שתיסוג לגבולות 67. שתיקתה של שלי יחימוביץ' בכל הנוגע לגיוס החרדים רק מוכיחה שעל זה בדיוק היא בונה, אבל ביבי לא פרייר.  (לת) ביבי פשוט רואה צעד אחד קדימה
  • 06:26
  • 05.07.12

15 הפוליטיקאי בביבי גובר על הנבון בביבי, וככה ביבי יגיע לדרך למטה מכסא רה"מ  (לת) רוני
  • 06:31
  • 05.07.12

16 הנבואה ניתנה לשוטים והשוטה ארי שביט מתנבא שאם מרץ הייתה בשלטון לא היה שלום. לעולם לא אשכח את הנבואה/דחיפה של ארי שביט להיכנס ללבנון ביום האחרון למלחמת לבנון השנייה דבר שגרם לעשרות הרוגי שווא.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 06:47
  • 05.07.12

  •   אתה לא איציק מהמרכז, איציק מהמרכז אינו כותב שקרים ושטויות, אתה מתחזה ומתחזה בהגדרה הוא שקרן  (לת) שונא שקרנים
    • 01:34
    • 06.07.12

17 ביבי גרם שמופז אכל גם את הדג המסריח וגם גורש מן העיר. ברם גם מופז וגם ביבי ידעו שהם משקרים בענין חוק גיוס חרדים. ביהדות שקרים בפומבי , ללא הנד עפעף מכונים "מצח אישה זונה." ואמנם, הזנות הפוליטית שלנו גרועה מזנות החצרות, מה גם שהיא היא מונעת על ידי חצרות רבנים. ביבי לא מוטרד. המון יצרי, שמבטיח שלטונו כמונופול, רואה בשקרן מנהיג ערמומי שברוב נכליו יספק את תאוותיו שלו וחסידיו השוטים.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 06:49
  • 05.07.12

18 יש משהו מעצבן בפובליציסטיקה של ארי שביט. כל מאמר הוא לא פחות מגילוי אמריקה. כל תרגיל מסריח מבית היוצר של ביבי הוא היסטוריה. מזכיר את טוביה צפיר מחקה את מנחם בגין אוכל ביצה קשה היסטורית. הדרמטיות המוגזמת אמנם גרמה לי לקרוא את שביט אבל אט אט הבנתי שהוא לא יותר מכתב חצר של הדוכס הגדול.  (לת) רמי יובל
  • 07:03
  • 05.07.12

19 שביט שבשבת מי יודע מה יכתוב מחר? ומי שמשאיר אותו על הכסא הוא ברק , חברך.  (לת) מגיב
  • 07:10
  • 05.07.12

20 אז אין לנתניהו את היכולות המופלאות שאתה, ארי, חשבת שיש לו?  (לת) איריס
  • 07:14
  • 05.07.12

21 היסטוריה חדשה להדיוטות: על שלושה דברים העולם עומד יהודי אמיתי וגאה
  • 07:14
  • 05.07.12

על ביבי נתניהו, שרה ונתן אשל. וכל המוסיף - גורע.

22 מי שלא מגן על המדינה, לא יכול לבחור לפרלמנט שלה, לא יכול להחליט החלטות גורליות צריך לסיים את הקרקס הזה
  • 07:18
  • 05.07.12

הציבור החרדי והציבור הערבי, לא משתתפים איתנו בהגנה על המולדת.
לכל אחד סיבות מצויינות משלו: החרדים טוענים שלימוד התורה, הוא זה שמציל את ישראל מידי אויביה, ולכן הם אינם משתתפים. והערבים טוענים, שמלחמות ישראל נעשות מול המשפחות שלהם, ולכן אין אפשרות לדרוש מאדם להילחם במשפחתו.
מה עושים?:
החרדים: הקימו לעצמם מדינה בתוך ישראל, היא אינה דמוקרטית ושולטים בה הרבנים. הרבנים מחליטים מה עושים ואיך, הם אלה שמנחים את דרך החיים ומהם הערכים שעל פיהם המדינה החרדית חיה. השירות בצבא לא נועד להם, כי הם אינם מדיך ישראל עצמה, אלא רק חיים בתוכה באופן מתבדל. אין להם שיג ושיח עם הדמוקרטיה, אלא רק מצאו דרך להשתמש בה. איך?: הכנסת כמובן. על ידי כך שאוספים מספיק קולות, יש להם יכולת השפעה על המשחק הדמוקרטי במדינה. הם יכולים לתת את קולם היקר כדי לכונן שלטון יציב תמורת אי אילו טובות הנאה שאסור לנו להסכים להן, לעצמם.
הערבים: גם להם ישנה מדינה בתוך ישראל, הם משתמשים בדמוקרטיה שהעמקנו לרשותם לצרכים פנימיים שלהם בלבד. הם אינם משרתים בצבא, כי אינם נאמנים בכלל למדינה. יש להם מספיק קולות שהם אוספים כדי שיהיה להם נציגים בפרלמנט שלנו. כך יש להם חסינות דיפלומטית שמאפשרת פעילות כמו זו של חנין זועבי למשל על המרמרה. או של חברי כנסת שנוסעים למדינות אויב להתיעצויות. כמו אחמד טיבי למשל, שניצל פריווילגיה כזו רבות כשנסע לערפאת השכם והערב כדי לעדכן ולהתעדכן בסודות מן החדר.
כך יושבות להן שתי ישויות ״חוץ מדינתיות״ בתוך הפרלמנט שלנו, ויונקות ממנו טובין ומגדנות על חשבוננו. זהו קרקס אמיתי שחייב להגיע אל סופו לפני שיהיה מאוחר מידי מכדי לחסום זאת.
הבו לנו מנהיגים אמיצים שיקומו ויקראו לילד בשמו: חוסר נאמנות לרוב השלטוני בישראל ולדרכו, יוליד חוסר יכולת להשתתף בדרך הפרלמנטרית הנהוגה כאן. אי אפשר להיות חבר בפרלמנט ולא לקיים את הדרך השלטונית הקיימת, וכל זאת כדי לבסס את יציבות השלטון. זה אבסורד


23 צבא העם מזמן כבר לא רלוונטי בעולם המודרני רק צבא מקצועי ינצח אבל בישראל הכל פוליטיקה והמסר הוא חוק שוייוני שיקבל את הערבים והחרדים כחלק בלתי נפרד מישראל  (לת) פלץ
  • 07:19
  • 05.07.12

24 אבל אין חזון כזה, אז למה הוא ילך ש.
  • 07:32
  • 05.07.12

הכוונה שלו להכנס להיסטוריה באופן אחר ממה שאתה מדמה במאמר.
אתה קושר לו כתרים ואחר כך פורם אותם.
העניין היחיד שמעסיק אותו זה העם היהודי והכלי להשרדותו - מדינת ישראל.
הכוח מבחינתו מגיע מעבר לים.
החברה הישראלית זה רק אנשי תחזוקה
אתה מעניק לה משמעות יתר מבחינתו.

נתניהו הוא לא צ'רצ'יל במובן שאתה מתכוון, אלא במובן הקולוניאליסטי.
החזון שלו זה להביס את הערבים ולחזק את ישראל כמבצר מערבי.
איזה סיכויי יש לזה?
נאדה!

25 ארי , ארי מתוקי תתעורר מהחלומות שלך על אנשי הסיירת, רק $ בראש שלהם  (לת) שרל'ה האמא של ביבי אקוניס
  • 07:38
  • 05.07.12

26 ביברק זה לא הולך יחד? למה אתה מכסה על ברק ? עיתונאי חצר שכמוך.  (לת) עמי
  • 07:51
  • 05.07.12

27 אז מה? אתה משפיע עליו? ולמה שלא תכתוב לברק, עד כאן, לעזוב את ביבי?זה לא יקרה נכון?  (לת) שואל
  • 07:53
  • 05.07.12

28 ארי נשאר ארי כמו שביבי נשאר ביבי. ביבי ייזכר בהסטוריה שהוא כה אוהב- כמהרס הארץ. לומר עליו שהוא לא יכול להיכנס להסטוריה כעושה שלום כי אין עם מי לעשות, כי האיסלם מתחזק אצל השכנים שלנו? זה ארי שביט. ומה אצלנו מתחזק? לא ש"ס? לא חרדים? לא שלטון כיפות סרוחות? טול קורה מבין עיניך ארי שביט. ארץ בלי גבולות בהסכמה לא תוכל לעשות שום תיקון פנימי. די לאשליות הללו. לגבש חברה? על מה אתה מקשקש ארי שביט? אתה זורה חול בדיוק כמו הביבי. ישראל שסועה- בזכות ביבי והימין. שום פלסנר ושום פלסטר לא יוכל להדביק בשקר חברה. לגייס חרדים בגיל 23 זה פלסטר. בדיוק כמו הצעתך לתיקון פנימי במקום לעשות גבולות ולהתחיל בתהליך של שלום. החברה הישראלית תעשה לעצמה טובה עם תתעורר ותצא עכשיו לרחובות כדי לומר לא למלחמה, לא להיות הישראלי בשר תותחים של חבורה מופקרת ומושחתת בחסות הביבי. זו האמת. מי שבורחים מאחריות, חייבים לתת את הדין. ואנחנו העם לא נשתוק להם  (לת) שומר חוק
  • 08:02
  • 05.07.12

  •   אתה טועה. ביבי ראש ממשלה מעולה והממשלה עושה דברים גדולים. בטוח זה חורה לך והורס לך את התדמית המעוותת שבנית על ביבי.  (לת) בדוק
    • 16:14
    • 05.07.12

29 אני המום. המדינה בהתפרקות מוחלטת שמובילות כל ממשלות ישראל (לפחות הימניות)..לפני צאתי הבוקר לעמל יומי צפיתי בכמה כתבות וראיונות בתכניות הבוקר בשני הערוצים. והגעתי למסקנה שהכל לשוא. המדינה שבוייה בקונצנזוס של הרס עצמי בעזרת ממשלות הרסניות. וכמו שאמר הבוקר גרבוז יב"לא , פעם הוא חשב שאין פה עתיד לנכדינו עכשיו הוא בטוח שגם לא לילדינו. אפוקליפסה עכשיו. בזבזנו את היאוש לשוא.  (לת) הבחנה ברורה
  • 08:07
  • 05.07.12

  •   זה מה שקורה כשמקשיבים ליאיר גרבוז שלא מבין על מה הוא מדבר אבל ההבחנה הברורה מבינה
    • 16:44
    • 05.07.12

    יאיר גרבוז לא מבין עד כמה חשוב לקבע את העובדה שרצח ראש ממשלה, הוא כמו לבצע מהפיכה.
    בדמוקרטיה השלטון נבחר על ידי רוב העם, ומי שהדרך לא מוצאת חן בעיניו צריך לנסות ולשכנע עוד אנשים כדי להפוך לרוב.
    יגאל עמיר בחר בדרך הקצרה והיא פשוט להוריד לראש את הראש.
    חייבים לקבע את ישיבתו ללא הקלות בבית האסורים לכל ימי חייו. זה המסר החד משמעי שאי אפשר לומר שהוא כבר לא חשוב כי יש כבר דברים חשובים יותר

30 למי שלא מבין, ביבי הולך לעוף על אסון הנדלן.  (לת) מצביע ביבי לשעבר
  • 08:22
  • 05.07.12

31 ביבי אכן בעייתי בתחומים מסויימים, עד עתה הוא טירפד כל מהלך הגיוני לשמו נבחר, הוא הקפיא את ההתנחלות, הוא הוריד בתים, נותן לברק להשתולל, טירפד כל רפורמה נדרשת במערכת המשפט, אינו שולט בפרקליטות השמאל, לא העביר את ההחלטה להכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה, עתה גם משחק בעניין הגיוס לכל. אז נכון שיש גם נקודות אור, כלכליות בעיקר, הן חשובות ביותר ואף קריטיות במיוחד לאור הסערה הכלכלית בעולם, אך זה בפירוש לא מספיק ובסופו של יום יש חשבון. אז אולי אין עתה עדיין אלטרנטיבה, אך אם על כך סומך ביבי, זו בעיה לעצמה. ביבי פוגע פעם אחר פעם בציובר בוחריו, ומה שלא יהיה, גפני וחבריו ימישכו להסית כנגד ביבי, כפי שהם גם עושים זמן רב.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:33
  • 05.07.12

  •   ביבי פוגע בציבור בוחריו? החרדים הם ציבור בוחריו הנאמן ביותר (נכון שבעקיפין) ולכן הוא משתדל לא לפגוע בהם  (לת) לא מסכים בכלל
    • 11:24
    • 05.07.12

  •   אתה יודע למה? כי הוא ראש ממשלת ישראל (של כולם) ולא ר"מ הימין או המתנחלים או מצביעיו. ככה צריך להנהיג מנהיג אמיתי. באחריות.  (לת) שמיציק
    • 15:45
    • 05.07.12

  •   איציק מרכז האמיתי,שלום. אתה חייב לרסן את אחיך התאום איציק הקיצוני ימני ,שכנראה נולד אחריך בכמה דקות והפסיד בחלוקה את השכל. אתה לקחת את השכל הישר והוא את השכל המעוות. תעשה משהו דחיל רבקום.  (לת) הבחנה ברורה
    • 17:16
    • 05.07.12

32 ראשית, למשחק של נתניהו לא קוראים שח אלא פוקר אור לגויים
  • 08:49
  • 05.07.12

שנית. הסיבה שלא נוכל להגיע לשלום עם שכנינו הוא שאנו, ולא רק הפלשתינאים, יודעים להרוס כל הזדמנות להתקרבות ולפשרה מדינית. נתניהו אינו עשוי מהחומר שמדינאים קורצו ממנו, הוא עסקן, הוא אינו מסוגל למדיניות אמיצה ועקבית, רק להתקפלות בפני מי שלוחץ חזק יותר, המתנחלים מגבעת האולפנה, החרדים, וכשהילרי קלינטון לוחצת הוא מבטיח גם לה הרים וגבעות, אך לא היא שתלך לקלפי בבחירות הבאות. את נתניהו מעניינים רק השוליים הקיצוניים, החרדים והמתנחלים שמחניפים לו "ביבי טוב ליהודים", שיודעים לאיים בשפה שהוא מבין, שפת הכוח והבריונות. שלישית, בנימין נתניהו אינו היסטוריון ואינו מסוגל ללמוד מההיסטוריה אלא רק לחזור על שגיאות של אחרים. הוא "שכח מה זה להיות יהודי". מדינת ישראל צועדת אל סופה, שלטונו של נתניהו מחיש את הסוף.

33 יש לקוות שהציבור ("הרוב הדומם", במטבע לשונו של שביט) הוא מספיק איטליגנטי כדי להגיע למסקנות של בעל המאמר.  (לת) אלמוני משכיל
  • 09:04
  • 05.07.12

34 נתניהו מסוכן לישראל !!! נתניהו הורס כל חלקה טובה !!! נתניהו הביתה !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:11
  • 05.07.12

35 FRANKLY MY DEAR, I DON'T GIVE A DAMN SIR WINSTON
  • 09:19
  • 05.07.12

מתחלחל עלק....

36 חוק חינוך חינם מגיל 3. אישור בניית 1000 גנים חדשים והכשרת גננות. תוספת לנטו להורים עובדים. ביטול מכס על קניות באינטרנט עד 1200 שח. פתיחת שוק הסלולר והורדת מחירים משמעותית. פתיחת שוק הטלויזיה והורדת מחירים (אוטוטו). השקעת 7.5 מיליארד ₪ בהשכלה הגבוהה. הצטיידות בכיפת ברזל.הקמת הגדר בדרום (תושלם עד סוף השנה – ביבי הבטיח, מאמינים לו?) אישור חוקי מעצר מסתננים עד 3 שנים וקנסות למעסיקים. הקמת מתקן שהייה למסתננים. השקעה של 10.7 מיליארד ₪ בתחבורה: מחלף המוביל, הארכת כביש 6, כביש ערד-שוקת, סלילת רכבת ת"א – ירושלים, אישור קו ת"א – אילת. מחירי דירות חדשות ירדו ב-13%. בניה בפועל של 80000! דירות. הרשימה המלאה בפנים כואב הלב
  • 09:30
  • 05.07.12

חוק חינוך חינם מגיל 3. אישור בניית 1000 גנים חדשים והכשרת גננות. תוספת לנטו להורים עובדים. ביטול מכס על קניות באינטרנט עד 1200 שח. פתיחת שוק הסלולר והורדת מחירים משמעותית. פתיחת שוק הטלויזיה והורדת מחירים (אוטוטו). השקעת 7.5 מיליארד ₪ בהשכלה הגבוהה. הצטיידות בכיפת ברזל.הקמת הגדר בדרום (תושלם עד סוף השנה – ביבי הבטיח, מאמינים לו?) אישור חוקי מעצר מסתננים עד 3 שנים וקנסות למעסיקים. הקמת מתקן שהייה למסתננים. השקעה של 10.7 מיליארד ₪ בתחבורה: מחלף המוביל, הארכת כביש 6, כביש ערד-שוקת, סלילת רכבת ת"א – ירושלים, אישור קו ת"א – אילת. מחירי דירות חדשות ירדו ב-13%. בניה בפועל של 80000! דירות. שיווק קרקעות לעוד 38000! דירות.
מענק 100000 ₪ לרכישת דירה ראשונה בפריפריה. השתתפות בשכ"ד לזכאים עלתה ל-3000 ₪ . שיעור האבטלה הכי נמוך מאז 1983. שיפור עצום בתעסוקה בפריפריה. טיפול שיניים חינם לילדים עד גיל 10. הקמת מוקדי חירום וחדרי מיון ב-12 ישובי פריפריה. הסכם היסטורי ארוך טווח עם הרופאים והאחיות. הקמת בי"ס לרפואה בצפת. הוספת 1000 מיטות לבתי חולים לראשונה מאז 2001. הקמת יחידת הכיבוי האווירית ע"ש אלעד ריבן. גיוס והכשרת 300 כבאים חדשים. רכישת 91 רכבי כיבוי חדשים. השקעת שיא במגזר הערבי, דרוזי, בדואי וצ'רקסי. הגדלת תקציב תנועות הנוער ב-30%. החלטת ממשלה לשיקום ים המלח. אישור התחלת פרוייקט תעלת הימים (ים סוף - ים המלח). עליה בצמיחה ב-2011 ב-4.7% (ממוצע עולמי 3.7%). דירוג האשראי עלה ל-A+ . הורדת המס על הדלק ל-48% מהנמוכים באירופה. מחיר הדלק מהנמוכים באירופה. הורדת מחירי החשמל לרמתם ב-2008.

37 ארי שביט מנסה לצייר את ביביהו כפוליטיקאי גרוע, אולי, אך כאסטרטג גדול. כשחקן שח מעולה - יחסל כל סיכוי לשלום ("אין פרטנר") ולא יחמיץ ההזדמנות ההיסטורית לפתוח במלחמת אירן הנוראה. יתכן מאד שבזאת יקנה לו ביבי ההסטוריון מקום בהיסטוריה - כמחסל החלום הציוני. לא כל כך ברור מה המקום בו נישאר אנחנו.  (לת) ביבי נשאר ביבי וארי שביט נשאר כתבלבו
  • 09:32
  • 05.07.12

38 טעות בכותרת. זה אמור להיות ביבי נגד מדינת ישראל דורון
  • 09:35
  • 05.07.12

כוחה של ביבי וחברי הממשלה הזו מקסימום בלשונם, בהבל פיהם הם בונים רכבות, דיור, ערים חדשות בנגב, מדבירים את העוני, יוצרים צמיחה פנטסטית, פותרים את בעיית הגרעין האיראנית, עושים שלום בטוח ומה לא... איך התבטא דוד גרוסמן ביחס לממשלה הקודמת, הנהגה חלולה. זה רלבנטי בדיוק להנהגה הנוכחית, כי במקום שהיא עומדת ישנו ריק, וואקום, חור שחור השואב את כולנו לתוכו ללא שום מוצא נראה לעין. במקביל נתניהו, ליברמן והימין המשיחי מובילים אותנו להתאבדות קולקטיבית של מדינת ישראל. בספרה של ברברה טוכמן מתוארים תהליכים בו מדינות מקבלות באופן שיטתי את כל ההחלטות הלא נכונות למרות שכל המידע הרלבנטי היה מונח לפניהם. כדאי להזכיר לאזרחי מדינת ישראל שכה התלהבו מנאומו המשובח של נתניהו בפני בתי המחוקקים האמריקאים שכך בדיוק חשו אזרחי מדינת ישראל ערב מלחמת יום כיפור. גם אז כולם התאחדו מול מדיניותה הבלתי מתפשרת של גולדה מאיר. את התוצאות כולנו יודעים. כל מה שהימין ונתניהו יודעים לעשות זה מאוחר מידי ומעט מידי.

39 מה קרה ארי, שלוש שנים של ליקוקים לביבי הסתיימו ? בהזדמנות גם בקש סליחה ומחילה מציפי ליבני.  (לת) פליקס
  • 09:49
  • 05.07.12

40 "הקמת ממשלת האחדות תרמה תרומה לא מבוטלת לחוסן, ללכידות ולתחושת המשמעות"? השתגעת, או שאתה לא מכאן?  (לת) אכלולי ליכדולי
  • 09:59
  • 05.07.12

41 ביבי גרם שמופז אכל גם את הדג המסריח וגם גורש מן העיר. ברם גם מופז וגם ביבי ידעו שהם משקרים בענין חוק גיוס חרדים. ביהדות שקרים בפומבי , ללא הנד עפעף מכונים "מצח אישה זונה." ואמנם, הזנות הפוליטית שלנו גרועה מזנות החצרות, מה גם שהיא היא מונעת על ידי חצרות רבנים. ביבי לא מוטרד. המון יצרי, שמבטיח שלטונו כמונופול, רואה בשקרן מנהיג ערמומי שברוב נכליו יספק את תאוותיו שלו וחסידיו השוטים.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 10:01
  • 05.07.12

42 ארי שביט טועה מבחינה עובדתית. בניגוד לטענת השווא שלו האיסלאם לא מתחזק אצל הפלסטינים. כל הסקרים האחרונים מעידים על התחזקות הפתח והיחלשות החמאס.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 10:10
  • 05.07.12

43 כך עובדים פחדנים היסטורית  (לת) אריה
  • 10:15
  • 05.07.12

44 ביבי? חותָם???  (לת) דג קר
  • 10:20
  • 05.07.12

45 תראו איזה פוליטיקאי ועסקן קטן הביבי הזה, הוא לא ישאיר מאחוריו אפילו לא הישג אחד! (אולי הסכם חברון המסכן בקדנציה הראשונה שלו) לא מורשת היסטורית כלשהי, כלום ממש כלום. איזה ביזבוז של אדם מוכשר אך חסר עמוד שדרה וזוג ביצים שעומד במרכז ההחלטות שלנו למעלה מ 10 שנים..! איזה בזבוז..!  (לת) יעל
  • 10:23
  • 05.07.12

46 מאמר ברור ומדויק יעקב
  • 10:25
  • 05.07.12

יפה אמרת.......
מסר ברור, חד , וקולע בול למטרה.

47 קדימה, לעזוב את הארץ, כי הארץ שינתה פניה  (לת) ירושלמי ציוני, כנראה לשעבר
  • 10:38
  • 05.07.12

48 למשחק שהכותב מתכוון אליו לא קוראים שחמט אלא פוקר נסיון שני
  • 10:54
  • 05.07.12

שנית. הסיבה שלא נוכל להגיע לשלום עם שכנינו הוא שאנו, ליתר דיוק הימין שהעלה את נתניהו לשלטון, ולא רק הפלשתינאים, יודעים להרוס כל הזדמנות להתקרבות ולפשרה מדינית. נתניהו אינו עשוי מהחומר שמדינאים קורצו ממנו, הוא עסקן, הוא אינו מסוגל למדיניות אמיצה ועקבית, רק להתקפלות בפני מי שלוחץ חזק יותר, המתנחלים מגבעת האולפנה, החרדים, וכשהילרי קלינטון לוחצת הוא מבטיח גם לה הרים וגבעות, אך לא היא שתלך לקלפי בבחירות הבאות. את נתניהו מעניינים רק השוליים הקיצוניים, החרדים והמתנחלים שמחניפים לו "ביבי טוב ליהודים", שיודעים לאיים בשפה שהוא מבין, שפת הכוח והבריונות. שלישית, בנימין נתניהו אינו היסטוריון ואינו מסוגל ללמוד מההיסטוריה אלא רק לחזור על שגיאות של אחרים. הוא "שכח מה זה להיות יהודי". מדינת ישראל צועדת אל סופה, שלטונו של נתניהו מחיש את הסוף.

49 "מישהו לרוץ איתו" - זהו התואר המתאים לארי שביט, שסגנון כתיבתו תמיד ראוי לשבח, אך לא כך תוכנו. פעם אחר פעם הוא מנסה לרומם ולגדל פוליטיקאי אחר. הפעם זה פלסנר, שהחליף את אהוד ברק, שהלא בזכותו פלסנר בכלל זכה להתרומם ממעמד של ח"כ צייצן בספסלים האחוריים למעמד של כמעט גיבור ישראל. אך גם מזה וגם מזה לא ניושע, ונותר לנו רק ליהנות מכתיבתו הרהוטה של ארי שביט.  (לת) הארי
  • 11:12
  • 05.07.12

50 הברית של השמאל והערבים ב-1992 גרמה להידוק הברית בין הימין לחרדים , ולכן  (לת) הימין מתעקש לגייס גם ערבים
  • 11:15
  • 05.07.12

51 מוזר איך שביט מזגזג בין התלהבות פראית מנתניהו לאכזבה עמוקה ממנו. כנראה שנתניהו הוא מקרה מסובך, אבל שביט היה אמור להבין זאת מזמן  (לת) אנליסט
  • 11:21
  • 05.07.12

52 ביבי נגד ישראל, האויב הגדול ביותר של המדינה, פי מאה, לא, פי אלף מאחמדינג'אד וארי שביט הוא סתם עוד סנג'ר שלו
  • 11:22
  • 05.07.12

ביבי מסתכל במראה והמראה משיבה לו שהוא הכי חזק בארץ, אבל איכשהו גם זה גורם לו להזיע ולהתפתל בתוך שכבות עורו.

53 ביברק הילכו שניים בלתי אם נועדו? אבל בזמיר ברק אני לא נוגע, מכריז שביט.רק ביבי אשם?  (לת) מגיב
  • 11:24
  • 05.07.12

54 מי אמר שממשלת האחדות הזאת טובה? לא בטחון לא שלום לא רווחה, ביברק לכו הביתה.  (לת) עמי
  • 11:26
  • 05.07.12

55 מאיפוא המידע שלך מה נתניהו מעריך? אתה גם החבר שלו?  (לת) תוהה
  • 11:27
  • 05.07.12

56 יוחנן פלסנר בלונדיני עם עיניים כחולות חלומה של כל אם פולניה,מה התיאורים הטפשיים האלה??  (לת) למה הוא איש ערכי??
  • 11:28
  • 05.07.12

57 ארי, הערה לגבי תהליך השלום - אפשר להכנס להסטוריה גם כקטליזטור של התהליך, השלום עצמו הוא רק האופק ק.
  • 11:29
  • 05.07.12

אתה ורבים אחרים ממשיכים ללהג על השלום, ולחילופין על אי היכולת להשיג אותו. וזו כמובן לא הנקודה. האינטרנס העליון של מדינת ישראל הלא משיחית, היא להסיג את ההתנחלות האזרחית מיהודה ושומרון (תוך שימור נוכחות צבאית) ללא כל קשר למוכנות הצד השני. את התשתית למדינה הפלסטינית אפשר וצריך לממש כבר עכשיו. השארת הצבא מסירה מעל הפרק את הטענה המגוחכת בדבר שיקולי הביטחון (כסות כמובן לאידאולוגיה דתית-לאומנית). את כל הצעדים החד צדדים האלה אפשר לממש (ולגזור עבורם דיווידנד בינלאומי) ללא כל קשר למוכנות הערבית לפשרה. ביבי יכול להרשם בדפי ההיסטוריה כמצילה של המדינה היהודית-דמוקרטית לו עשה זאת, גם אם השלום עצמו יתממש בעוד דור, או עשרה דורות.

58 ממשלת האחדות היא צרה צרורה, כולם מאוחדים לא לשלום, הערך הכי חשוב לנו.  (לת) מתביש
  • 11:30
  • 05.07.12

59 ממשלת האחדות הצילה את ברק זה היתרון היחיד שלה. ביבי לא צריך אותה.  (לת) חושב
  • 11:31
  • 05.07.12

60 שביט, העוזר הראשי של ביבי לא ראוי להתיחסות שלך? יש רושם שהוא המכתיב לך את מאמריך.  (לת) מגיב
  • 11:36
  • 05.07.12

61 רשימת כשלונות ממשלת נתניהו - להפיץ לקהל הרחב סוס
  • 11:37
  • 05.07.12

חוק חינוך חינם מגיל 3. אישור בניית 1000 גנים חדשים והכשרת גננות. תוספת לנטו להורים עובדים. ביטול מכס על קניות באינטרנט עד 1200 שח. פתיחת שוק הסלולר והורדת מחירים משמעותית. פתיחת שוק הטלויזיה והורדת מחירים (אוטוטו). השקעת 7.5 מיליארד ₪ בהשכלה הגבוהה. הצטיידות בכיפת ברזל.הקמת הגדר בדרום (תושלם עד סוף השנה – ביבי הבטיח, מאמינים לו?) אישור חוקי מעצר מסתננים עד 3 שנים וקנסות למעסיקים. הקמת מתקן שהייה למסתננים. השקעה של 10.7 מיליארד ₪ בתחבורה: מחלף המוביל, הארכת כביש 6, כביש ערד-שוקת, סלילת רכבת ת"א – ירושלים, אישור קו ת"א – אילת. מחירי דירות חדשות ירדו ב-13%. בניה בפועל של 80000! דירות. שיווק קרקעות לעוד 38000! דירות.
מענק 100000 ₪ לרכישת דירה ראשונה בפריפריה. השתתפות בשכ"ד לזכאים עלתה ל-3000 ₪ . שיעור האבטלה הכי נמוך מאז 1983. שיפור עצום בתעסוקה בפריפריה. טיפול שיניים חינם לילדים עד גיל 10. הקמת מוקדי חירום וחדרי מיון ב-12 ישובי פריפריה. הסכם היסטורי ארוך טווח עם הרופאים והאחיות. הקמת בי"ס לרפואה בצפת. הוספת 1000 מיטות לבתי חולים לראשונה מאז 2001. הקמת יחידת הכיבוי האווירית ע"ש אלעד ריבן. גיוס והכשרת 300 כבאים חדשים. רכישת 91 רכבי כיבוי חדשים. השקעת שיא במגזר הערבי, דרוזי, בדואי וצ'רקסי. הגדלת תקציב תנועות הנוער ב-30%. החלטת ממשלה לשיקום ים המלח. אישור התחלת פרוייקט תעלת הימים (ים סוף - ים המלח). עליה בצמיחה ב-2011 ב-4.7% (ממוצע עולמי 3.7%). דירוג האשראי עלה ל-A+ . הורדת המס על הדלק ל-48% מהנמוכים באירופה. מחיר הדלק מהנמוכים באירופה. הורדת מחירי החשמל לרמתם ב-2008.

62 ההתנחלויות והכיבוש הבעיה מס 1 של המדינה, לא גיוס חרדים. על זה אתה שותק למה?  (לת) שואל
  • 11:41
  • 05.07.12

63 ביבי ברק אסון למדינה, התנחלויות וכיבוש שהורסים אותנו. שהחרדים ישמרו על ההתנחלויות שלהם לא אנחנו.  (לת) יואל
  • 11:42
  • 05.07.12

64 שביט המזגזג פעם למעלה פעם למטה, למה מה קרה? להקים צבא חרדים, ותפתר הבעיה.  (לת) אבי
  • 11:45
  • 05.07.12

65 הערך העליון של ביבי הכסא, זה לא ידוע לך? יש עוד כמה שותפים כאלה.  (לת) תוהה
  • 11:46
  • 05.07.12

66 כאלו ששביט לא מכיר את ביבי, כאלו ששביט מגלה את אמריקה, כאלו ששביט מופתע לרעה, כאילו...  (לת) אזרח
  • 11:48
  • 05.07.12

67 הכל נכון ,מה חדש? הדרמתיות של דמגוג ארי שביט.  (לת) קורא
  • 11:49
  • 05.07.12

68 חמור ביותר מה שעשה נתניהו למופז, והאחרון חייב לצאת נגד המהלך  (לת) עדי
  • 12:43
  • 05.07.12

69 ביבי נגד ביבי ? זה שטויות במיץ אסלה שמאלנית.העובדה היא ששונאי ביבי הטוב הם שמאלני "הארץ",,ואוהבי ביבי הטוב הם למזלנו כל הארץ  (לת) בצלאל
  • 12:59
  • 05.07.12

70 ראשית למשחק שביבי משחק לא קוראים שחמט אלא פוקר נסיון שלישי. מה קורה היום?
  • 13:16
  • 05.07.12

שנית. הסיבה שלא נוכל להגיע לשלום עם שכנינו הוא שאנו, ולא רק הפלשתינאים, יודעים להרוס כל הזדמנות להתקרבות ולפשרה מדינית. נתניהו אינו עשוי מהחומר שמדינאים קורצו ממנו, הוא עסקן, הוא אינו מסוגל למדיניות אמיצה ועקבית, רק להתקפלות בפני מי שלוחץ חזק יותר, המתנחלים מגבעת האולפנה, החרדים, וכשהילרי קלינטון לוחצת הוא מבטיח גם לה הרים וגבעות, אך לא היא שתלך לקלפי בבחירות הבאות. את נתניהו מעניינים רק השוליים הקיצוניים, החרדים והמתנחלים שמחניפים לו "ביבי טוב ליהודים", שיודעים לאיים בשפה שהוא מבין, שפת הכוח והבריונות. שלישית, בנימין נתניהו אינו היסטוריון ואינו מסוגל ללמוד מההיסטוריה אלא רק לחזור על שגיאות של אחרים. הוא "שכח מה זה להיות יהודי". מדינת ישראל צועדת אל סופה, שלטונו של נתניהו מחיש את הסוף.

71 ארי שביט ממש כמו ביבי 'זגזגן' מקצועי  (לת) וכמו ביבי ''הנחות'' ''ומסקנות'' של ידישע מאמא
  • 13:20
  • 05.07.12

72 מופז לא מרכז,מופז אוויר יוסי ב
  • 13:30
  • 05.07.12

לא יכול להביא כלום בבחירות הבאות,הבן אדם מחוק וגם אתה , אם אתה חושב שמופז פאקטור עתידי,

73 לכבוד ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו: מן הישוב
  • 13:37
  • 05.07.12

ביבי שלום,
אעשה זאת בקיצור נמרץ . אתה ראש ממשלה טוב וחשבתי ברצינות להצביע עבורך ,בפעם הראשונה , בבחירות הבאות שהתקיימו. כדי שתבין , אני מצביע בדרך כלל מפלגת עבודה. אבל אני חושב שאתה הפוליטיקאי היחיד בתקופה זו שראוי ויכול להיות ראש ממשלה טוב שיקדם דברים רבים במדינה (כן , הרבה רפורמות ). אני מעריך מאוד את שלי יחימוביץ אבל לדעתי היא לא יכולה להיות ראש ממשלה בעיקר בגלל העדר רקע ביטחוני מדיני או ניסיון בכלל. מופז - עדיין לא הוכיח עצמו במישור הפוליטי.
אבל אני משוכנע שלא אצביע בשבילך אם לא תשנה באמת את העובדה שחרדים לא לוקחים חלק בשירות אזרחי או צבאי ויותר מדאיג , לא לוקחים חלק ביצירה הכלכלית בישראל . מה יהיה בעוד עשרים שנה שמשקלם היחסי באוכלוסיה יהיה גדול יותר?
הגיע גם הזמן להתחיל לשלב באופן רציני את ערביי ישראל בחיי הכלכלה והחברה בישראל, אני בטוח שרבים מתוכם מעוניינים בכך מה גם שכאזרחים במדינה מגיע להם.

  •   אני סומך עליו כי הוא היחידי שיכול הזיז דברים פה. אם תנטרל את שטיפת המח נגדו אז תיווכח שהוא ערכי וחכם ופועל בזהירות לטובת הכלל. ממש מתנהג כמו ראש הממשלה של כולם.  (לת) ישראל סומך
    • 15:39
    • 05.07.12

74 שימו לב ששביטוס ממשיך לראות בתכמן שלו צ'רצ'יל, אללה יסתור.  (לת) Yigal Cohen
  • 13:46
  • 05.07.12

75 וואו, ארי שביט מדבר על רגעים גורלים, הזדמנויות שלא יחזרו והחלטות הסטוריות, מתי זה קרה לאחרונה?  (לת) וואו
  • 14:11
  • 05.07.12

76 ארי שביט, תעזוב אותנו כבר לנפשנו ולך לפוליטיקה חביב רוקח
  • 14:49
  • 05.07.12

תצטרף לליכוד או קדימה או ליאיר לפיד, הרי רק אתה מבחין בהבדלים בינהם

77 מי שיצר את המקופחים זה בין גוריון ומפאי המערך מלפגת הפועלים [העבדים] מפלגת העבודה [עסקנים פוליטים ]אותם הנחשים בשנוי שמות]כדי לבלבל את הבוחר וזה זרק אותנו לליכוד !!!  (לת) אותה הגברת בשנוי האדרת !
  • 15:23
  • 05.07.12

78 די עם היומרה החלולה ״הוא יקבור גם את עצמו ״ .נו באמת...  (לת) ש
  • 15:40
  • 05.07.12

79 שביט רוצה להציל את ביבי ברק וממשלתם. אני מעונין מאוד שהיא תיפול מה שיותר מהר. לידיעת מופז.  (לת) פנחס
  • 15:48
  • 05.07.12

80 הקריקטורה היום היא פצצה, "הזנות" של מופז,ןיחסו של ביבי יותר טוב מאלף מילים.  (לת) קורא
  • 15:51
  • 05.07.12

81 מופז חטא בהכנסו לממשלה הזאת, חבריו תאבי הכסא אשמים.  (לת) מגיב
  • 15:52
  • 05.07.12

82 ביבי לא יביא לנו שום תועלת באף תחום. לא שלום, לא בטחון, לא רווחה לא שוויון. תשכחו.  (לת) אזרח
  • 15:53
  • 05.07.12

83 ביבי פוליטיקאי מוצלח? להשרדות על הכסא כן לא יותר. תפסיק לחלק ציונים.אתה לא מורה הדור.  (לת) מגיב
  • 15:59
  • 05.07.12

84 פוליטיקאים עושים מעשים לא מזהירים? נפלת על הראש? תפקידם לעשות מעשים מזהירים, כמו בגין ורבין.  (לת) כועס
  • 16:00
  • 05.07.12

85 הלהטוטן הוא ארי שביט, מלהט בין ברק וביבי. פעם למעלה פעם למטה.  (לת) יונה
  • 16:02
  • 05.07.12

86 טוב מאוד שנתניהו ינפץ את ממשלת החרפה הזאת. הלוואי.  (לת) ישראל
  • 16:05
  • 05.07.12

87 הממשלה הזאת חיבת ליפול. מופז צא מיד. אתה הורס את קדימה.  (לת) קדימון
  • 16:08
  • 05.07.12

88 עקבות ברק במאמר הזה.  (לת) חושב
  • 16:10
  • 05.07.12

89 מופז וביבי חיפשו קבורת חמור לוועדת פלסנר שכל מטרתה שמיצ
  • 16:10
  • 05.07.12

הייתה כניסה לגואליציה. שביט שכחת איך כיחש בנו שאול מופז מר ״אני אנהיג את המחאה החברתית בקיץ הקרוב!״ המשבר הזה הוא מלאכותי: קדימה תיעלם ביום שבו תצא מהקואליציה. נתניהו פשוט מסדר למופז סולם. ואגב איפה שר הביטחון? אין לו שום דבר לומר בנושא??

90 צריך צבא קטן וחכם. החרדים שישרתו בשטחים או בגמילות חסדים. זו לא בעיה מס 1.  (לת) אמירה
  • 16:14
  • 05.07.12

91 מופז צא ומיד תציל את קדימה.  (לת) שלום
  • 16:15
  • 05.07.12

92 שביט נותן יד לממשלת ביברק, פשוט רוצה להציל אותה. יש לו חבר בממשלה הזאת.  (לת) יאיר
  • 17:18
  • 05.07.12

93 שביט אתה באמת מתכוון למה שכתבת ? מופז,קדימה ,ערכים ?  (לת) מזכיר המדינה
  • 17:22
  • 05.07.12

94 פוליטיקאי נתמנה ע"י העם כדי שיעשה מעשים ואפילו מזהירים כמו בן גוריון, בגין ורבין. ביבי נפל.  (לת) אזרח ותיק
  • 17:54
  • 05.07.12

95 ביבי הוא כשלון ענק, הוא חנוני לא פוליטיקאי. אין לצפות ממנו למעשים גדולים.ברק רק מחזק אותו לאי עשיה.  (לת) אזרח ותיק
  • 17:56
  • 05.07.12

96 עכשיו הבנתם למה לבני לא הצטרפה? כל פעם אני מעריך אותה יותר. מופז הורס קדימה.  (לת) דן
  • 17:57
  • 05.07.12

97 וברק השותף הבכיר של ביבי? שותק, לא בארץ, מה אתו? הוא הרי שותף מלא.  (לת) מגיב
  • 17:58
  • 05.07.12

98 ביבי מובל לא יוזם, אין לו שום חזון, רק ברברת על אירן יחד עם שביט את ברק.  (לת) שולה
  • 18:01
  • 05.07.12

99 ראו כמה לעגו לו ואיך בפועל הוא מוביל מהלכים עם ראי  (לת) מופז מתגלה כמנהיג גדול
  • 18:13
  • 05.07.12

100 גם שרלה לא תסלח לביבי היה לה טוב כאשת ראש ממשלה שושפרי
  • 18:20
  • 05.07.12

בקרוב ייגמרו החיים הטובים של ראש הממשלה ואשתון

101 מאמר של חנופה המתחפש לביקורת קורא מפוכח
  • 18:27
  • 05.07.12

מה המסר של המאמר ? לביבי יש כל התכונות ממנו קורצו מדינאים גדולים, אך אוי לנו, הוא מתמכר לפולטיקה קטנה. לא יפה ביבי! תהיה מה שאתה באמת: מדינאי גדול !! מאמר מלא חנופה שמתעלם מכך שביבי מוביל את ישראל על פי אותו הגיון "קטן" מאז שהגיע לשלטון.

102 לצערי אתה טועה. הזכרון הקצר משל דג שיש לאזרחים ישק  (לת) ביבי, אני כבר מאמין להכל ממנו
  • 01:46
  • 06.07.12

103 הנחת היסוד של הכתבה שגויה - נתניהו לא פירק את האחדות אלי שמיר
  • 11:33
  • 06.07.12

המהלך שנתניהו עשה היה פשוט צעד כוחני, כפי שנעשה לעיתים מזומנות במשא ומתן. העובדה שהעיתונאים פירשו זאת כפירוק ממשלת האחדות שיחקה לידיו של נתניהו והעצימה את האפקטיביות של הצעד שנקט. נתניהו ראה שמסקנות פלסנר קיצוניות מדי לטעמו (וכן לטעמם של חלק מיושבי הוועדה, שכלל לא חתמו על הדוח של פלסנר שהפך לדוח אישי), והחליט לנטרל את הוועדה ולהעביר את מרכז הכובד לראשי מפלגות הקואליציה.