ארגון מחודש לעבודה המאורגנת | מרב מיכאלי - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ארגון מחודש לעבודה המאורגנת

אתמול נפל דבר ביחסי העבודה בישראל. ועד עובדי הרכבת החליף את חברותו בהסתדרות בייצוג של "כוח לעובדים". בשעת כתיבת שורות אלה יותר ממחצית העובדות והעובדים ברכבת חתמו על המעבר.

אלה חדשות מצוינות, לא רק ל"כוח לעובדים" אלא גם לעובדות ועובדי הרכבת ולחברה הישראלית. כבר מזמן היה צריך להחזיר את העבודה המאורגנת, כבר מזמן היה צריך לייצר באמת כוח לעובדות ולעובדים עצמם, כבר מזמן היה צריך שיהיו עוד אופציות לייצוג עובדים בישראל, לא רק האופציה המסואבת והכוחנית של ההסתדרות.

ההסתדרות היא כוחנית, אבל מה שקורה עכשיו מדגים היטב, שבניגוד למה שהורגלנו לחשוב הכוחנות אינה כלפי הממשלה או המשק או הציבור; הכוחנות היא כלפי העובדות והעובדים עצמם. דוגמה לכך היתה במאבק העובדים הסוציאליים, שהיה נחוש ועיקש, עד שנכנס לתמונה עופר עיני, המבוגר האחראי, סילק אותם הצדה בתנועת יד מבטלת וסגר עניינים עם האוצר, בניגוד לרצונם, ולא על פי האינטרס שלהם.

עכשיו הכוחנות חמורה בהרבה: עיני השעה את נציגי העובדים הנבחרים של הרכבת והוא מנסה להדיח אותם. מאז ההשעיה הוא מתנכל להם ולעובדים המצטרפים לכוח לעובדים. בשבוע האחרון נלקחו מהם המכוניות שבשימושם, נותקו הטלפונים הניידים שברשותם, קווי הפקס והטלפון במשרדי הוועד נותקו, ועובדים נחסמים בכניסה למתחמי הרכבת ואין מאפשרים להם להיכנס למקום עבודתם.

כך מדגימה ההשתוללות הזאת של ההסתדרות גם את העובדה, שהברית של ראשיה כבר מזמן אינה עם העובדים; הברית שלהם היא עם בעלי הכוח. כל הפעולות הבריוניות האלה נעשות ממשרדי הנהלת הרכבת, תוך כדי שימוש בטלפונים של הרכבת, מעמדות של מנהלי הרכבת, ומנהלים אף מחתימים עובדים להסתדרות.

עיני כבר מזמן רואה את עצמו כחבר בהנהלת המדינה, ולא כמייצג עובדים. כבר מזמן הוא ממנה-מפטר-בוחש וחבר של כל המי ומי, וההסתדרות שלו דואגת בעצם רק לבעלי הכוח מבין העובדים: הוועדים הגדולים, שיש להם יד על השלטר. שם, אגב, אין כמעט עובדות, יש רק עובדים. וראשי ועדים שהם מין עיני מקומיים: מקושרים, מאיימים, עושים לעצמם, לבתיהם ולמקורביהם.

גם הרכבת היא מקום כזה, עם שלטר היכול להשבית תשתית. אלא שראש הוועד שלה שונה בתכלית מראשי הוועדים האחרים. לא מחוברת, לא מושחתת, מסורה לחלוטין לטובת העובדים, ומגדלת שלוש בנות לבדה. ומעל לכל, היא אשה. לא יפה, לא עדינה ולא מתפשרת. לכן נאמרו ונכתבו עליה תלי תלים של דברים איומים ונוראים, שמעולם לא נכתבו על שום יו"ר ועד שהשבית נמל או שדה תעופה.

אמנם נכון, היא אינה מושלמת. לא אשה ולא גבר אינם אמורים לבזות את בית המשפט או לתהות אם לשופטת יש או אין ביצים. אבל מעבר לביטויים המיותרים האלה יש מאבק אמיתי וצודק. הדיבורים על "ריסוק" העבודה המאורגנת בגלל הוועדים הגדולים הם בעצם אותה הבריונות שמבקשים למגר. את העבודה המאורגנת לא צריך לרסק; יש צורך בארגון מחודש שלה בצורה שתהיה הוגנת וראויה לכל הצדדים בעניין. גילה אדרעי במעבר שלה ל"כוח לעובדים" יכולה להיות זרז למהלך כזה.

Read this article in English: Reorganizing organized labor




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אחד מהמאמרים הכי חשובים שנכתבו השנה משה, ערד
  • 04:59
  • 05.07.12

כל הכבוד לגילה, למירב, לעובדי הרכבת ולכוח לעובדים.
עיני וביבי הבייתה

  •   מה בדיוק כל הכבוד לגילה? שהיא ניצלה עד תום את ההסתדרות כימין בריוני ועכשיו כשסגרו לה את ברז השחיתות וההתעלקות אז היא עוברת דירה למקום שטרם הושחת? הרכבת, כמו העיריות תאגידי המים, מכבי אש, משטרה, כמו הנמל וחברת חשמל (אף שהם ארגונים שונים)-כולם מוסדות מסואבים ומושחתים באנשי ימין, בדיוק כמו מי שמינו אותם מלמעלה, מהליכוד, ש"ס, מולדובה ביתם וכן הלאה.  (לת) תגובה למשה, ערד
    • 08:31
    • 05.07.12

  •   אתה צודק, ביבי מושחת וצריך ללכת הביתה. עיני זו ליגה אחרת. ליברמן יותר נקי? הצחקת............גילה אדרעי וחבריה הם בדיוק החבר'ה של הימין. רק שהשתן עלה להם לראש והם שכחו מאין באו.  (לת) תגובה למשה, ערד
    • 08:32
    • 05.07.12

  •   עיני וביבי? הצחקת אותי. מה הקשר
    • 09:18
    • 05.07.12

    עיני דואג להכניס לאנשים אוכל הביתה וביבי רק מעמיק את הפערים במדינה. נו באמת

  •   שליח ציבור שאומר לשופטת בבית משפט "אין לך ביצים" ומקווה בדרך זו להוביל את ציבורו - שיעוף לכל הרוחות יחד עם מרב מיכאלי  (לת) שוקי
    • 12:55
    • 05.07.12

  •   מירב מיכאלי, אנו יודעים מהיכן השנאה המשפחתית שלך לימין, אין לזה כל קשר ליחסי עבודה במשק  (לת) נטלי
    • 12:56
    • 05.07.12

  •   השנאה שלך לביבי לא מצדיקה לומר לשופטת "אין לך ביצים"  (לת) מוקי
    • 12:57
    • 05.07.12

02 המדיניות של עיני היא ויתור על זכויות עובדים תמורת הישגים מדומים  (לת) יוסי
  • 05:57
  • 05.07.12

  •   הבעייה היא שמחברה סוציאליסטית המוקירה עובדי כפיים, הפכו עובדי הנמלים ,חברת חשמל, הרכבת מקורות וכו', לאורך השנים, לחבורת מאפיונרים הסוחטים את לשד המדינה. בתהליך הדרגתי של איומים וסחיטות קיבלו אותם וועדים המייצגים חברות וגופים ממשלתיים, עוצמה בלתי מתקבלת על הדעת, כשהאיום היה תמיד פגיעה בפעולתם השגרתית והשוטפת של החברות שעשויה להוות פגיעה אסטרטגית קריטית למדינה - הפתרון חייב להיות דרמטי וחד  (לת) מנחם
    • 07:14
    • 05.07.12

  •   מנחם אתה צודק לחלוטין. ועדי עובדים זה דבר חיובי אבל ועדי העובדים החזקים במשק סוחטים את המדינה ועולים לנו כסף רב. ולמרב מיכאלי, הסיבה שגילה אדרעי ספגה ביקורת קשה היא לא היותה אישה (או המראה החיצוני שלה) אלא ההתנהגות הבריונית והמבזה שלה שגרמה לנזקים הן למדינה ולציבור והן לציבור העובדים אותו היא מייצגת. והערה קטנה נוספת, אני מציע שבמקום להסתכל על ההשתייכות המגדרית של אנשים תשפטי אותם על פי מעשיהם.  (לת) מוקי
    • 22:16
    • 05.07.12

03 בגלל שהיא אשה, אז היא צודקת? מאמר מקושקש  (לת) איתי
  • 06:21
  • 05.07.12

  •   קראת את המאמר? נו באמת
    • 06:45
    • 05.07.12

    זה לא נאמר לרגע. היא צודקת כי היא באמת נלחמת למען העבודה המאורגנת. תסתכל סביב ותראה מה קרה לכולנו בלי העבודה המאורגנת הזו.

  •   לקחת משפט אחד והפכת אותו לעיקר. ואגב - גם במשפט הזה מיכאלי צודקת  (לת) יונתן
    • 07:23
    • 05.07.12

  •   לא הבנת, אולי כדאי שתקרא שוב  (לת) מיקי
    • 07:27
    • 05.07.12

  •   לא! משום שהיא אשה, כל דבר, תכונה ומאפיין התנהגותי נרשם לחובתה. מה היו אומרים על הזיונים של עיני, למשל, אילו היה אשה. כגבר זה לכל הפחות לא נרשם לחובתו - אם לא לזכותו.  (לת) הבנת הנקרא
    • 08:17
    • 05.07.12

04 מירב את כל כך חד צדדית הקטר
  • 06:29
  • 05.07.12

גילה וכנופייתה פשוט חא עושים את העבודה שלהם. יש כל הזמן תאונות. איחורים. השבתות. עובדי הרכבת תחת ראשותה הפכו להיות שנואים על ידי הציבור. זאת ללא קשר לכך שההסתדרות אכן היא גוף כוחני.

05 ראוי ונכון לכל שבח  (לת) אריק
  • 06:31
  • 05.07.12

06 ועד הרכבת יותר גרוע מהטייקונים אחד שהפסיק לנסוע ברכבת
  • 06:33
  • 05.07.12

סליחה, אבל באמת הגיע הזמן שועד עובדי הרכבת ועובדי הרכבת יבינו שהם שם לשרת את ציבור הנוסעים ולא להיפך. אכן הגיע הזמן שמבוגר אחראי יעשה שם סדר. כל הכבוד לעופר עייני.

07 את כותבת שטויות שזה לא יאמן נעמה
  • 06:48
  • 05.07.12

ואת גם לא מפסיקה

08 כוח לעובדים היא תופעה מבורכת ומתחזקת. צריך להבין שבית הדין לעבודה, ממש כמו עיני ו"ההסתדרות", חבר לצד החזקים והמחוברים. גילה הריחה את התופעה מקילומטר והגיבה בהתאם. היא ראויה וזכאית לגיבוי גם במאבקה מול המערכת הדורסנית של "כבודה", שאיבדה את חוש המידה בהגינה הן על ההונשילטון והן בעיקר על עצמה. אין מסיבה בלי ביצים
  • 06:57
  • 05.07.12

כמובן, יש לא מעט שופטות ושופטים ראויים שההכללה לעיל עושה להם עוול, אבל המגמה הכללית אינה מבשת טובות.

09 בענייני פוליטיקה אינני מסכים למירב אך המאמר היום נכון וצודק.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 06:58
  • 05.07.12

10 מצדיעה לך על המאמר הזה. האמת פשוט עולה מכל מילה - אמיצה - כל הכבוד!  (לת) ט
  • 07:02
  • 05.07.12

11 גם כאשר מרב מיכאלי מתחילה בטענה מוצדקת לכשעצמה, היאתמיד מצליחה להכניס לתוכה אליה וקוץ בה. שמאלני שפוי
  • 07:09
  • 05.07.12

כן, ההסתדרות נעשתה מסואבת ומושחתת ואינה פועלת יותר לטובת העובדים. אפשר גם להסכים עם הביקורת על התנהלותו של עיני ועם הקביעה שכוח לעובדים מייצג אותם בצורה יותר טובה. ואז מיכאלי מרסקת כל חלקה טובה של הגיון בעמדתה עם ציטוט נדוש של האקסיומה הפמיניסטית: ההסתדרות היא רעה משום שבראשה עומד גבר, וועד עובדי הרכבת הוא אירגון ללא רבב משום שבראשו עומדת אשה. הלך מחשבתה של מיכאלי אינו שונה באופן עקרוני מזה של חרדי קיצוני, התולה את האשמה של כל רעה חולה באי קיום מצוות. לא פלא שאת עיקר זעמה היא מפנה כלפי גברים חילוניים.

12 מירב ממך לא הייתי מצפה לכל כך הרבה בורות אלה
  • 07:42
  • 05.07.12

כדי שתבדקי טוב טוב מי הם "כוח לעובדים" ומה האינטרסים האמתיים שלהם.
גם כדי לך להיזכר במאבק החשוב והמשמעותי שניהלה ההסתדרות רק בתחילת השנה - מאבק עובדי הקבלן.

כך שלפני שאת כותבת טור דעות כזה הייתי מצפה מאישה חכמה ומוערכת כמוך לעשות שיעורי בית, ולא לכתוב טור כנגד ההסתדרות רק בשם כך שראש ועד העובדים של הרכבת היא אישה.

  •   עובדי הקבלן? הצחקת אותי. מאבק למראית עין- נציגי האפוטרופוס הכללי עדין עובדי קבלן, אז זה מאבק שלא הצליח  (לת) y
    • 19:38
    • 05.07.12

13 מרב מיכאלי לידיעתך בן יוסף גימלאי חברת החשמל
  • 07:42
  • 05.07.12

היכן שנימצא השלטר יש מאות עובדות בכל הדרגים מפקידות ועד מהנדסות ומנהלות בכירות לפני שאת משמיצה עשי בבקשה שורי בית וההיסתדרות ידוע שהשחיתות נמצת ולא מהיום אלא עשרות שנים ואף אחד אינו יודע היכן מליוני השקלים שההיסתדרות גובה מהעובדים

14 עוד מאמר מצוין וחשוב. א.מ.
  • 07:59
  • 05.07.12

טפחי לעצמך על השכם בצדק גמור.

  •   הרכבת היא גוף מושחת ומסואב שטויות במיץ
    • 12:14
    • 05.07.12

    ומי שעומד בראש הוועד לא טומן ידו בצלחת.
    הגברת גילה אדרעי רוצה להצטייר כמסכנה אך אני בטוח שהיא מסובבת את כולם על האצבע הקטנה שלה.

  •   סה"כ מאמר תמיכה בחבורת מתפרעים החושבת שמותר לה להשתלט על רכוש ציבורי מכוון שהיא מפעילה אותו.  (לת) יוסי
    • 15:54
    • 05.07.12

15 גילה אדרעי דוד
  • 08:12
  • 05.07.12

ההתנהגות שלה היא האיום הכי גדול על עבודה מאורגנת

16 מהפיכה התחילה  (לת) כח לעובדים
  • 08:13
  • 05.07.12

17 שקר זה אמת ואמת זה שקר אצל מיכאלי, מיכאלי תומכת בהתפרעויות ועד הרקבת רק משום שגילה היא אשה, חוסר המקצועיות של עובדי הרקבת, משכורותיהם הגבוהות בתוספת הפראות והחוצפה גם כלפי הנוסעים ואפילו כנגד בית הדין לעבודה, עברו כל גבול, דווקא בכך עיני צודק, גם הציבור חושב כך. למעשה, מיכאלי לא תומכת בחופש ההתאגדות, גם אני תומך בחופש ההתאגדות, אלא בחופש ההתפרעות, לא מפליא אצל מי שתומכת ב"זכות:" הטרור הערבי... אגב, היכן נשמע קולה של מיכאלי בעניין התאגדות פועלי חברות הסלולר, למשל? אלה הנעשקים ומפוטרים לאלפים, לא כמו ברקבת?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmai.com
  • 08:14
  • 05.07.12

  •   תראה לי אדם אחד עם ממחנה הימין האנטי-פועלי עם יושרה ואומץ כשל מירב מיכאלי.  (לת) גיורא
    • 10:38
    • 05.07.12

  •   איציק מרכז הימין חרדי קיצוני ...חוץ מכמה גלדיאטורים שיצא לי להכיר בימי קליגולה ונירון קיסר עוד לא היה אדם עלי אדמות שזכה לכל כך הרבה אגודלי מוות המופנים למטה כמו אתה והתגובות שלך. רפובליקני אחר היה מוותר, אבל אתה כמו הנפל ברי גולדווטר ממשיך לדהור עם הראש בקיר. תהנה מכאבי הראש כל עוד יש לך אחד כזה.(אני מתכוון לראש לא לכאב)  (לת) הבחנה ברורה
    • 11:31
    • 05.07.12

  •   מבלי להתייחס לשטויות הרגילות , הרקבת שלך לא תזוז ממקומה בגלל ה ק' שבאה במקום ה כ'. כי רקבת זה ריקבון  (לת) הבחנה בררררררר
    • 14:18
    • 05.07.12

  •   למאובחן, וואו, איך הבחנת בבת קו"ף כבת כ"ף... עתה פנה נא למספק המסרים שלך שינסה לחשוב ולהסביר לך את הרעיון...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 15:29
    • 05.07.12

18 כל הכבוד למרב מיכאלי על מאמר מצוין. ישר כוח לגילה אדרעי ולעובדי ועובדות הרכבת!  (לת) ירון
  • 08:17
  • 05.07.12

19 הוועד הנוכחי עשה שירות רע לעבודה המאורגנת בחברה הישראלית תומך בעבודה מאורגנת
  • 08:17
  • 05.07.12

ציבור העובדים הישראלי הקיא מתוכו ובצדק את הוועד שהשתמש כלאחר יד בנשק השביתה כחמש פעמים בשנה האחרונה. המאבק של עובדי הרכבת מוצדק, אבל יש דרך לפעול כדי להשיג הישגים ממשיים, ואחת הדרכים היא שימוש מושכל בכוחה של ההסתדרות. מה שאני לא מבין זה למה כוח לעובדים כלכך שש לאמץ לחיקו את החבורה הפראית.

20 לא כזה פשוט אלון
  • 08:17
  • 05.07.12

דווקא הרכבת היא דוגמה לכוחנות יתר של הוועד ולמקרה שכן הארגון המייצג ( ההסתדרות ) אמור ל"להרגיע" את הוועד. לא שעיני כזה צדיק אבל דווקא במקרה הזה היה מקום לפזר את הוועד או לפעול נגדו.

21 כל מילה בסלע מירב, בתוספת אחת. ההסתדרות כיום מורכבת רובה מאנשי ימין, כולל ועד הרכבת. הבעיה עם ועד הרכבת, שהשתן עלה לראשם. כשגברת אדרעי צפצפה על החוק כדרכה, וכדרך מנהליה וזה התאים לאינטרסים של כולם, חגיגת השחיתות ברכבת עלזה. תאונות לא נחקרו, אנשים לא שילמו בדין על כך, וגם לא שלחו עובדים להתקדם כדי שיוכלו לטפל בטכנולוגיה חדשה. ברגע שאינטרסים לא התאימו, והגברת רק איימה על ראש משפחת המאפיה, אז היא הועפה ובצדק. המשכן החדש של פורעי החוק, ועד עובדי הרכבת ראוי שיבחן את מי הוא מכניס תחת קורתו, מעבר לרצון של אותה אלטרנטיבה להסתדרות לגדול ולצבור כוח.מה שיפה בסיפור הזה, איך מי שנתנו ידם לחגיגות ההפקר והשחיתות כמו אדרעי, בועטים באותו הפקר, בהפקר גדול יותר ועוד נתפסים מסכנים. מזכיר לכם את אכלו לי שתו לי? ורסיה חדשה של יללני ימין. אולי שאוה אילוז תכתוב על התופעה המתרחבת? מגמה שרק תתחזק יש לשער עם המחאה  (לת) שומר חוק
  • 08:27
  • 05.07.12

22 מירב באבחנה המושכלת והנכונה באשר ועתיד העבודה מאורגנת במכורתנו טוב היית עושה אם היית גם מציינת את הקמתו של הבית החברתי בהסתדרות.  (לת) יוסי
  • 08:31
  • 05.07.12

  •   פוטנציאל לא ממומש של ההסתדרות נוסע מתמיד
    • 12:44
    • 05.07.12

    אכן קורים דברים טובים בהסתדרות, אכן חשוב שההסתדרות תמשיך לאגד עובדים ולשמור על זכויותיהם, אכן להסתדרות יש כח, מוניטין, יכולת, כלים... אכן, להסתדרות יש פוטנציאל גדול להיות אירגון עובדים בעל משקל משמעותי בשוק העבודה ובחברה האזרחית, אכן... אכן... אכן... אך כשההסתדרות נשלטת (ולא מנוהלת) בידי בריונים כדוגמת עיני הרי שכל אלה נשמעים בקול ענות חלושה ותו לא. חבל! ובהצלחה לבית החברתי

  •   טוב שאתה מזכיר אותו  (לת) Merav Michaeli
    • 13:36
    • 05.07.12

23 כוח לעובדים רק מחמירים את מצב העובדים דניאלה
  • 08:32
  • 05.07.12

תוכנית הפרטת הרכבת מוכנה לפעולה, אבל עכשיו אין ציבור פועלים חזק ומלוכד ויכולת להשבית את כל המשק בגלל זה. עבדי הרכבת יבינו את זה כשיהיה כבר מאוחר מידי. מי אלה כוח לעובדים? מה באמת הכוח שלהם? אולי יש להם כוח לפרק את ההסתדרות, אבל לדאוג באמת לעובדים ולמנוע הפרטה שהיא בכייה לדורות, לזה צריך כוח אמיתי.

  •   נכון שכוח לעובדים ארגון קטן - הבעיה היא שההסתדרות ממש לא מתכוונת להפעיל את כוחה נגד הפרטה כוח לעובדים
    • 11:37
    • 05.07.12

    ובשביל זה, טוב שיש ארגון קטן ונחוש, במקום שארגון גדול ומשת"פי מוותר מראש

  •   אולי כבר איחרנו את הרכבת... נוסע מתמיד
    • 12:38
    • 05.07.12

    תוכנית הפרטת הרכבת מוכנה לפעולה? תכנית הפרטת הרכבת כבר בפעולה!!! ומי לא עצר זאת? עיני וההסתדרות! מי דאג להציג את ועד העובדים והעומדת בראשה (שמטרתם היא למנוע המשך של הפרטת הרכבת) כאויבי הציבור? עיני וההסתדרות!
    ההתכתשות הזו מיותרת, כח לעובדים איננה האויבת של ההסתדרות, כי אם האלטרנטיבה שלה- כפי שראוי שיהיה במדינות דמוקרטיות. ואם ועד כלשהוא איננו משיג את מטרותיו ואיננו מרוצה מהתנהלות האירגון שלו זכותו (ולדעתי אף חובתו המוסרית) למצוא לעצמו אלטרנטיבה

  •   האם בדקת מיהם כוח לעובדים לפני הטקבוק השטחי? רוני
    • 13:09
    • 05.07.12

    השאלה היא מה את יודעת על כוח לעובדים? 12 הסכמים קיבוצים, הארגון היחידי שמקים וועדים של עובדי קבלן 12000 עובדים מיוצגים. והכל בחמש שנים. שווה ללמוד לפני שנוהמים

  •   ארגון לא דמוקרטי שמסב נזק לעבודה המאורגנת בישראל לוטן
    • 13:50
    • 05.07.12

    עם כל הכבוד ל 12,000 המאוגדים (שקר מוחלט, יותר קרוב ל 5,000) זה גודל של ועד אחד גדול בתוך ההסתדרות. יכולותיו של כוח לעובדים מתמצות בקשר טוב עם התקשורת (ששונאת התאגדות עובדים) ובהפרחת כותרות מומצאות כדי לייצר לוחמה פסיכולוגית על לבם של העובדים.

  •   רוצה לדעת מה איזה מהלכים יודעים לעשות בכוח לעובדים? תשאלי את מטפלות המשפחתונים, תשאלי עובדות ועובדי האוניברסיטה הפתוחה, תשאלי את עובדי חסות הנוער ותשאלי את המורות בתוכנית היל"ה. עינת, מורת קבלן בתוכנית היל"ה
    • 13:59
    • 05.07.12

    אולי להסתדרות יש פוטצניאל וכוח רב אבל הם מקפידים לא להשתמש בכוח לטובת העובדים. תשאלי את העובדות הסוציאליות.

  •   הסיבה שאכלנו אותה היא בגלל הוועד שלנו עובד סוציאלי
    • 21:35
    • 05.07.12

    שבהתחלה לא הסכים לקבל את הצעת עופר עיני, יצא למאבקים חסרי אחריות וחסרי סיכוי ובסוף נאלץ לקבל על עצמו את החלטת בית הדין. שהייתה, מסתבר, זהה להפליא להצעה של עיני.
    אז בואו לא נזרוק סתם רפש על ההסתדרות...

  •   מה שנכון. ארגון קטן עם כוונות טובות (אולי) ואפס ביצועים.  (לת) לילי
    • 00:35
    • 06.07.12

24 כהרגלה, הכותבת מטה את המציאות בהתאם לאג'נדה שלה ציוני.
  • 08:42
  • 05.07.12

רק בגלל שהיא אישה היא צודקת?
מדובר באחד הועדים הפורעים שהמדינה ידעה מאז הקמתה.
הועד הזה ספציפית אפוף בחשדות לשחיתות ועבירות פליליות קשות.
הועד הזה ציפצץ על בית משפט בישראל והתנהג בישיבות ביה"ד לעבודה בזלזול תוך הטחת עלבונות בשופטים. כל אזרח אחר מהשורה היה מוצא עצמו מיד בתא המעצר על בזיון ביהמ"ש.
הועד הזה בהתנהלותו פגע בבטיחות תנועת הרכבות - רק על זה היו צריכים להעיף אותם.
הועד הזה שם פס על ציבור הנוסעים באופן מתמשך תוך השבתה פראית של הרכבת.
בסופו של דבר הגיעו מים עד נפש וגם להסתדרות - כגורם המיצג של העובדים - נמאס מהועד הפורע הזה.

הגיע הזמן שהכותבת תצמד לעובדות ולא לאיזושהי אג'נדה הזויה.
לא מדובר כאן בזכויות עובדים, כי את זכויות העובדים לא מענין הועד כקליפת השום, אלא בהתנהלות תקינה וחוקית של ועד פורע.

  •   אתה רק מצדיק את מיכאלי ריקרדו
    • 13:08
    • 05.07.12

    "להסתדרות נמאס מהועד הפורע הזה" - אז היא מסירה אותו? באיזה זכות ההסתדרות מעיפה ועד עובדים נבחר? של מי הועד, של העובדים או של עופר עיני?

  •   הועד הוא נציג ההסתדרות בפני העובדים ציוני.
    • 13:33
    • 05.07.12

    והוא שלוח של ההסתדרות.
    התבלבת קצת, לא ועד פורע אלא ועד עבריין - בזיון בית משפט זו רק ההתחלה, יש עוד.

  •   קישקוש. הועד נבחר על ידי העובדים על מנת לייצג אותם והוא "שלוח" של העובדים ולא של ההסתדרות.  (לת) ריקרדו
    • 16:05
    • 05.07.12

25 איחולי-מאמר אמיץ,מקורי וחשוב דפנה
  • 08:58
  • 05.07.12

שוב אנחנו רואים כמה השחיתות ווהבריונות שולטים במדינה.
לי זה כל כך כואב שבא לי לברוח מפה-אבל מי ירצה לקבל אותי?

26 הכי מכעיס זה הלינץ' התקשורתי בגילה אדרעי אמיר
  • 09:00
  • 05.07.12

ההסתדרות היא גוף שנועד לרסן את כוחם של העובדים

27 מירב אני משוגעת עליך, אבל תות
  • 09:06
  • 05.07.12

מה עם חטיפת הנוסעים? מה עם כל הדברים הנוראיים שהם עשו לנוסעים ולא נענשו על זה כלל? זו היתה מחאה דוחה מאין כמוה, ולא "קובץ אמירות מיותרות" בלבד.

28 מירב מיכאלי ישבה בוועד מנהל שריסק וועד עובדות  (לת) מיכל
  • 09:11
  • 05.07.12

29 רצף של שקרים וואו
  • 09:16
  • 05.07.12

חשבתי מרב שאת קצת יותר אינטילגנטית בשביל לכתוב את רצף השקרים הללו. כדאי שתבררי דברים לפני שאת כותבת אותם.

  •   אז תאיר את עיניי הקוראים, ותסביר מה במאמר של מירב לא נכון. אני שואלת באמת ובתמים - אילו שקרים יש במאמר של מירב?  (לת) איריס
    • 12:13
    • 05.07.12

30 ישראל חייבת עבודה מאורגנת מלמטה: נבחרת ע"י העובדים באופן דמוקרטי. וההסתדרות ציכה להבין שעידן הכפיה מלמעלה נגמר.  (לת) חבר הסתדרות
  • 09:17
  • 05.07.12

  •   ככה בדיוק הדברים פועלים בכוח לעובדים. לוועדים בהסתדרות היום יש שתי אפשרויות: כוח לעובדים
    • 11:39
    • 05.07.12

    לעבור לכוח לעובדים, איפה שהם יתנו דין וחשבון לעובדים שיבחרו בהם באופן דמוקרטי ולא להנהגת הארגון, או לשנות את ההסתדרות מבפנים.

31 לא מסכים! לא מקבל! פרשנות רעה למציאות! מירב לא מתאים לך. נדב אלישיב
  • 09:32
  • 05.07.12

ההסתדרות לא מייצגת את העובדים???!
עופר עיני דואג לעצמו ושוכח מהעובדים?!
מירב תבדקי את עצמך....

32 בא הזרזיר אצל העורב - ועד פרוע שלא מתייחס לבית המשפט ושדואג לאינטרסים הצרים שלו חובר לארגון עובדים לא דמוקרטי שמאמין שכל ועד צריך לפעול לבד. לוטן לוין
  • 09:35
  • 05.07.12

המבנה של כוח לעובדים מתאים מאוד דווקא לוועדים גדולים שדואגים רק לעצמם בלי ארגון מרכזי חזק שיכריח אותם לדאוג לוועדים חלשים מהם.

  •   כוח לעובדים - הארגון הדמוקרטי היחיד אור
    • 20:37
    • 05.07.12

    השוואה פשוטה בין המבנה של "כוח לעובדים" לזה של ההסתדרות תגלה עד כמה המבנה של כוח לעובדים דמוקרטי בעוד זה של ההסתדרות דיקטטורי. חוץ מזה, המבנה של כוח לעובדים הוא המבנה של ארגוני העובדים בכל העולם, רק להסתדרות מבנה ייחודי שמתאים לדיקטטורים.

    "בלי ארגון מרכזי חזק שיכריח אותם לדאוג לוועדים חלשים מהם". באמת? מתי לאחרונה ועד הסתדרותי דאג למי שחלש ממנו?
    ב"כוח לעובדים" ועדים דואגים זה לזה מתוך סולידריות, לא מתוך הכוונה מגבוה.

33 מירב את טועה! מהלך זה יחליש את העבודה המאורגנת . עופר
  • 09:39
  • 05.07.12

כח לעובד לא הצליח לנהל את מאבק חיפה כימקלים וגרר אותם לשביתה ארוכה ואנשים נשברו וכו .
עופר עיני הוא מקובל מאד עי המעסיקים בגלל הדרך שהוא נוהג באחריות וברגישות כלפי כל העובדים .

  •   אדוני סובל מדיסלקציה? רפי
    • 10:26
    • 05.07.12

    כוח לעובדים חביבי לא כוח לעובד, זה מופיע בגוף הטקסט. אה סליחה טוקבק בתשלום זו גם פרנסה. מקווה שזה שווה את זה...

  •   לכל הדואגים לעבודה המאורגנת: טוב שיש אותכם, כי עיני כבר מזמן הפקיר אותה כוח לעובדים
    • 11:40
    • 05.07.12

    אם להסתדרות היה אכפת מהעבודה המאורגנת, היא לא היתה מדיחה באלימות ועד נבחר שמנהל מאבק אידיאולוגי נגד הוצאת העבודה מחוץ להסכם הקיבוצי

  •   מי שהחליש את העבודה המאורגנת ופיצל את ההסתדרות זה עיני מנהיגות ללא אחריות
    • 15:43
    • 05.07.12

    בשעה שההנהלה מפרה הסכמים הוא תומך בהנהלה נגד העובדים וזה כל הסיפור - נכון שיותר טוב שההתסדרות תהיה חזקה, אבל השאלה כאן היתה אם הוועד ימות בהסתדרות או יחיה מחוצה לה

34 כל הכבוד למרב מיכאלי- לא מפחדת לכתוב את האמת הלא פופולרית! יוני, בית שמש
  • 09:41
  • 05.07.12

ההסתדרות וההנהלה עושות יד אלת על מנת לשבור וועד עובדים אותנטי שמייצג באמת את העובדים. כל המסנגרים על ההסתדרות, אם היא באמת בגורם היחיד שיכול לתמוך ולחזק את המאבק בהפרטה, מדוע ההנהלה תומכת בה ולא בכוח לעובדים? ההנהלה לא מבינה שכדאי לה שהעובדים יהיו חלשים יותר???

35 למה את רק מדברת? אולי תשכנעי את נעמ"ת לפרוש גם מההסתדרות? צביעות
  • 09:42
  • 05.07.12

אהה רגע, לקבל כסף מעיני וההתסדרות למען מאבקים פמיניסטיים בגרוש זה דבר אחר לגמרי...

36 העבודה המאורגנת הולכת למקום מאוד לא טוב אם זה הכיוון ניצן
  • 09:45
  • 05.07.12

גילה אדרעי אינה מוכנה לקבל את מרות בית המשפט, ולכן ההסתדרות העיפה אותה. חבל שכח לעובדים נותנים לה בית ומשדרים בכך את האג'נדה שלהם - שביתות פרועות, וחוסר אחריות כלפי עולם העבודה והעובדים.

אגב, הדברים שאת אומרת על שביתת העובדים הסוציאליים - אני רק מזכיר שהעובדים הסוציאליים *ביקשו* את התערבותו של עייני. כש ההסכם שהתגבש לא מצא חן בעינייהם - עייני נסוג ונתן להם לנהל את המאבק שלהם בעצמם.

  •   כוח לעובדים אור
    • 20:35
    • 05.07.12

    האג'נדה של כוח לעובדים היא שרק לעובדים יש זכות לבחור את מי שמייצג אותם, ולא לאיזה עסקן מגבוה עם אינטרסים.

    באמת, כשההסכם לא מצא חן בעיני העו"סים עיני נסוג? תבדוק שוב.

37 כמה צביעות במאמר אחד עמרם
  • 09:48
  • 05.07.12

מירב מיכאלי כמייצגת של הארץ - גלוריפיקציה של גילה אדרעי (היא אישה ומזרחית - ולפיכך אוטומטית צודקת אליבא דמיכאלי) שלפני חצי שנה כולם שנאו וקיללו. למה? כי עזבה את ההסתדרות והלכה לכוח לעובדים. אף מילה של ביקורת על הפרת צו בית הדין לעבודה, סירוב לקיום מו"מ על הסכם קיבוצי והתנהלות ציבורית ותקשורתית מזיקה וחסרת אחריות (רק על האחרון היו שתי מילות ביקורת אפולוגטיות). ההתגייסות האוטומטית נגד ההסתדרות היא לרועץ לעבודה המאורגנת בישראל, ושלא יספרו לכם אחרת.

  •   ! כח לעובדות
    • 12:59
    • 05.07.12

    הועד התנהל בדרך של "הפרת צו בית הדין לעבודה, סירוב לקיום מו"מ על הסכם קיבוצי והתנהלות ציבורית ותקשורתית מזיקה וחסרת אחריות" כדי שלך, האזרח הקטן, תהיה רכבת ל-א-ו-מ-י-ת ששייכת לך ומנוהלת בידי נבחריך! אבל בהסתדרות מעדיפים להציג ועדים כאלה כמפירי חוק לא אחראים. טוב, אפשר להבין אותם: ככה הרבה יותר קל להפריט נכסי ציבור ולדחוף את היד לכיס של הטייקונים

  •   צר לי, אך את טועה ומטעה עמרם
    • 14:02
    • 05.07.12

    1. את ועד העובדים לא מעניין אם הרכבת תופרט או לא. הם לא חסידי מדינת הרווחה ובעלות ציבורית. בכל סכסוך עבודה אני בעד העובדים כעמדה כמעט אינסטינקטיבית, אבל לא צריך לייחס להם מניעים לא להם.
    2. אלו שמפרים את החוק הם אכן מפירי חוק. לא צריך את ההסתדרות שתציג אותם ככאלה.
    3. דווקא ההסכם שחתמה ההסתדרות עם משרד התחבורה ב-27.3 בולם את מהלכי ההפרטה שתכננה ההנהלה בראשות אורי יוגב.
    4. מירב מיכאלי והמגיבים בהארץ נוהגים באופן עקבי לתקוף את ההסתדרות ולהדביק לה שמות גנאי כמו "כוחנית" ו-"מסואבת" מבלי לבדוק את העובדות. חבל...

38 מדוע קול הנשים לא נשמע כאשר נתניהו מעסיק את נתן אש  (לת) אסי
  • 09:53
  • 05.07.12

39 כמו תרנגולת עיוורת שמדי פעם מוצאת גרגיר גם למירב מיכאלי יש פעם בשנה מאמר מוצלח.  (לת) נחמה
  • 09:53
  • 05.07.12

40 שלי, זמן להתנער מעיני עדי
  • 10:08
  • 05.07.12

לעיני יש בעלת ברית שקוראים לה שלי יחימוביץ' והיא שותקת. השתיקה הזו תפיל אותה יחד עם עיני. אי אפשר להחזיק כל הזמן כל כך הרבה כדורים באוויר: לתמוך בעיני שעשה את הסכם הפרטת הקרקעות עם ביבי ולהתנגד להפרטת הקרקעות; לתמוך בעיני שדפק את העובדים והוציאליים ואת עובדי הקבלן ובה בעת להתלונן על שכרם של העובדים. כ"כ הרבה כדורים באוויר, בסוף הם ייפלו. עיני הוא נטל, לא נכס

41 עיני מכר את העו"סיות ועוד עובדים רבים נוספים. כל הכבוד לעובדי הרכבת שלא מפחדים ממנו ועזבו את ההסתדרות  (לת) אבי
  • 10:12
  • 05.07.12

42 כח לעובדים - מחלישים את העובדים יאיר הכריש
  • 10:13
  • 05.07.12

כח לעובדים, שקמה מתוך מצוקה אמיתית בדימוי של העבודה המאורגנת, הצליחה לגדול, להתפתח ולאגד בתוכה עובדים רבים והדבר מבורך בעיניי.
כאן מתחילה הבעיה. הארגון שכח שמטרתו לדאוג לעובדים והתחיל למקד את עיקר מאמציו כנגד ההסתדרות, על גבם של העובדים, תוך שהוא חובר לאלמנטים אלימים ונוקט בטקטיקות של שקרים על גבי שקרים.
אנשים טובים שמתעלים את המרץ שלהם בכיוונים פסולים. עצוב מאד.

  •   רצף של שקרים אור
    • 20:32
    • 05.07.12

    למקד מאמצים נגד ההסתדרות? אלמנטים אלימים? שקרים על גבי שקרים? על מה אתה מדבר?

    כוח לעובדים ממשיך לאגד עובדים, בכל מקום שעובדים רוצים להתאגד. כוח לעובדים לא פעל נגד ההסתדרות בשום מקום, רק ההסתדרות היא זו שחוברת להנהלות כדי לפגוע בועדים של כוח לעובדים.
    אם ועדים הסתדרותיים עוברים לכוח לעובדים, זה רק בגלל שהם מבינים ששם יהיה להם יותר טוב.

43 מאמר מעולה. אבל למה, למה, למה היית צריכה לכתוב שהיא "לא יפה"?? מאור
  • 10:19
  • 05.07.12

כמובן, אני מבין את הרלוונטיות של האספקט האסתטי, ויתכן בהחלט שהיה כלפיה היה שונה אם הייתה דוגמנית בעברה. אבל למה ליפול להמשגה המקובלת? גילה דווקא יפה מאוד בעיני.

44 אם עד עכשיו זה לא היה ברור הרי שמאז משל, בן אהרון ויורשיהם ההסתדרות היא משרד ממשלתי לכל דבר ושום דבר לא מפתיע בהתנהלותה הנלוזה.  (לת) הבחנה ברורה
  • 10:22
  • 05.07.12

45 כוח לעובדות ורפי
  • 10:23
  • 05.07.12

בואו נזכור שגם מאבק העובדות הסוציאליים הוא בעצם מאבק העובדות הסוציאליות

46 כוח לעובדים הם למעשה השותפים המרכזיים של ביבי וכץ. אם במשך שנים הם רצו להפריט את הרכבת ולפצל אותה לחברות משנה - חברות עבדים, אז עכשיו הגיחו מחרבי האיגוד המקצועי האלה, ובטמטומם הרב פיצלו את ציבור העובדים המאוגדים ברכבת לשני ציבורים קטנים ומוחלשים. כח לעובידם = חיסול העבודה המאורגנת
  • 10:31
  • 05.07.12

וזה במקום לאפשר להסתדרות לנקות את האורוות בראשות הוועד האלים והמתלהם הזה.
כעת הדרך פתוחה בפני ביבי וכץ להפריט את הרכבת. והכל בזכות ארגון העובדים ה"דמוקרטי" כח לעובדים.

47 אבל העיקר שיחימוביץ' תומכת בו.. אח.. עיני
  • 10:43
  • 05.07.12

ובחולדאי... וזו הסיבה שאסור להצביע לעבודה..

48 מה את מקשקשקת?? דניאל
  • 10:53
  • 05.07.12

ראית את המצב ברקבת ישראל?

ראית את אירועי הבטיחות? את חוסר המקצועיות? את הצפצוף על החוק?

ואז מתברר המניע האמיתי. התמיכה בגלל שגילה אדרעי אישה. אין ספק, חשיבה רציונלית ומנומקת. איך לעזאזל היית מגיבה עם מישהו היה תומך בארגון כי ראשו גבר?

אחד המאמרים הביזיונים ביותר.

49 מירב מיכאלי! מומחית ליחסי עבודה! צחי, כפר סבא
  • 10:57
  • 05.07.12

המאמר שלך, מירב היקרה הוא אחראי ומוכיח שאת מבינה ביחסי עבודה. התובנות שלך מבוססות כנראהעל התובנות השטחיות שמפורסמות בתקשורת. כמוך, כל אחד יכול לכתוב גבוב של כביכול אמיתות ואקסיומות. שהציבור מסוגל להזדהות איתן. מאבק עובדי הרכבת הנו מאבק חשוב ביותר! הכוחנות של שר התחבורה והממשלה מול העבודה המאורגנת. אך, התנהלות הוועד היוצא של הרכבת שמה פס על כל חוקי המשחק ביחסי העבודה! על כך עליהם לקחת אחריות על מעשיהם. איני מוריד מכבודה של גילה אדרעי ולא פסיק אך מעשיה אכן מאיימים על העבודה המאורגנת בדיוק כמו המאמר שלך. איך? המלחמה בין הארגון היציג של עובדים מעטים המחזיק בתפיסת עולם מסוכנת ובעייתית בהסתדרות תגרום לכך שבמו״מ הבא על הסכם קיבוצי הממשלה תגיד לארגון העובדים שהיא לא סומכת עליו. זהו המהלך השני המאיים על העבודה המאורגנת מקרב העובדים, הראשון היה הקמת ועד המתמחים במאבק הרופאים. במשך תקופה ניכר כי כח לעובדים מתערבים בגסות בענייני ההסתדרות. אני מציע להם לעסוק בשלהם ולהפסיק לנסות לחרב את העבודה המאורגנת. וממך מירב ציפיתי לקצת יותר עומק והפגנת ידע. השטחיות בעוכריך!

50 רק לראות את דורסנות ההסתדרות מול הישגי כוח לעובדים כימיקלים חיפה
  • 11:07
  • 05.07.12

ממש מקרה בוחן- על מה שהעובדים דרשו (והשיגו בזכות כוח לעובדים), אמרה בהתחלה ההסתדרות: אין סיכוי. עובדה שיש.

  •   על מה אתה מדבר? הם לא הסיגו שום דבר שההסתדרות לא השיגה לוטן
    • 17:14
    • 05.07.12

    למעשה הם רק הפסידו כי הם לא עבדו חצי שנה

51 כל הכבוד לעובדי הרכבת הגיבורים. מנהיגות אמיתית ודמוקרטית. צדק חברתי לביא
  • 11:13
  • 05.07.12

בהצלחה

52 יא מטומטמת , עיני שכנע אותם לחזור להסתדרות יוני
  • 11:18
  • 05.07.12

מירבי, אין שכל אין דאגות?

  •   עיני לא שכנע אף אחד - כוח לעובדים הוא הארגון היציג היום ברכבת כוח לעובדים
    • 11:41
    • 05.07.12

    וזה למרות שעיני ושליחיו מפעילים את כל הכוח האלים והביריוני שלהם נגדנו

53 איזה לופים לוגיים יפים מירב.. יאיר
  • 11:22
  • 05.07.12

מצד אחד ההסתדרות דואגת לוועדים החזקים, מהצד השני היא פוגעת בעובדים של הרכבת כי הם וועד חזק.
גילה אדראי היא לוחמת חופש צודקת אפילו כשהיא מפירה צווים של בית הדין לעבודה. כלומר - לגילה מותר לעשות דברים לא חוקיים (כי היא אישה?).
מירב, את לא בעד עבודה מאורגנת, את נגד ההסתדרות.

  •   מי שנגד עבודה מאורגנת כאן זאת ההסתדרות, שנמנעת מלתת גיבוי לועד הנבחר שנלחם כדי שישאר להסתדרות כוח ברכבת, ומאפשרת לאוירה הציבורית ולממשלה להביא את בית המשפט לקבל החלטות ביזיוניות  (לת) כוח לעובדים
    • 11:42
    • 05.07.12

54 הו היסטוריה יקרה, לסבית קטלנית 4
  • 11:26
  • 05.07.12

לו רק אנשים היו לומדים ממך מעט, אולי העולם היה נראה שונה.
ארגונים מפוארים שקמלים הם סימן לאידאה נשחקת.
כשקם דור חדש אשר רוצה בחייו להקים אותה האידאה בחזרה לחיים, לפעמה בלבבם של בני תקופתו לעיתים קרובות הולך הוא לנסות להקים בעצמו מפעל מפואר אחר.
ההיבריס הזה, של בני דורינו - שלכן, חברות כח לעובדים יקרות, אינו אלא חטא להיסטוריה.
כן, ההיסתדרות מושחתת ומפורקת, ואינה מתאימה לרוח התקופה.
אבל ארגון ללא שורשים איתנים בהיסטוריה סופו כליון ופירוק. במקרה זה - פירוק העבודה המאורגנת כולה.
יש לטמון את יד הדור בהסתדרות - בפוליטיקות, בועדי העובדים, בקרבים של הארגון הזה. יש להפוך אותה לשלנו, לא כדי לפרקו אלא כדי להחיותו! זו הדרך היחידה להקים מחדש את אותה האידאה.

מרב מיכאלי, פגעת בנפש הפמינסטית שלי.

55 גילה אדרעי - הנזק הכי גדול לעבודה המאורגנת מישה
  • 11:29
  • 05.07.12

וועד הרכבת הזיק לכלל העובדים בהתנהלות חסרת אחריות במקרה הטוב ופלילית במקרה הרע.
השבתות פתע, שיבוש לו"ז, אי קיום הוראות בית משפט.
זה מה שכוח לעובדים מכוונים אליו? זה האידיאל בעינייך מירב?

56 זה שקר - אין להם מספיק חתימות בשביל להשיג ייצוג. הגברת מיכאלי מתבקשת לערוך עבודה עיתונאית קצת יותר יסודית. אחד שמכיר
  • 11:30
  • 05.07.12

נחמד שיש לך עמדה על דברים, כדאי שיהיה בזה גם קצת מדע.

57 לא תשנה כל ההתלהמות על גילה- עיני מוכר את העובדים טובי
  • 11:30
  • 05.07.12

וזו האמת, שחייבת להיאמר.
איך תומכיה הנלהבים ביותר של ההסתדרות לא מקיאים כשהם רואים את הכוחניות והרודנות של האיש? את האופן בו הוא דורס ברגל גסה את העובדים, מוכר אותם כאילו היו "זוגות בודדים" על מדף חנות נעליים לכל בעל הון במשק?
עופר עיני שכח ממזמן איפה הוא נמצא, כשהוא עסוק בלדאוג לחברה החדשה שלו, לאחיו ולכיס הפרטי שלו.
מצב העבודה המאורגנת מעולם לא היה רע כל כך, כשעופר עיני בסביבה.
תודה לאל על כוח לעובדים, שמעבר למאבקים הצודקים שהוא מנהל, עושה לעופר עיני בית ספר.

אולי זה יחליש את עוצמת התנשאותו של האיש, אם כי אני בספק.

הלאה עיני, עבר זמנך.

58 כן, לשבור! ההסטוריה חוזרת אורי
  • 11:49
  • 05.07.12

ז'בוטינסקי כתב: "איש אינו רוצה לשבור את ההסתדרות של הפועלים העברים – חס ושלום. פועלים חייבים להיות מאורגנים. קיים רצון לשבור את אחת מההסתדרויות של הפועלים, יותר נכון – רוצים לשבור (וגם ישברו) את התביעה שלה למונופולין ולשלטון. זה נכון. כן, לשבור!"

59 אדרעי והועד הבריוני של הרקבת הפעילו טרור תחבורתי נגד הציבור ולכן טוב שפוזרו!!! אבירם
  • 12:08
  • 05.07.12

הרושם שעולה מהמאמר, הוא שלאדרעי,לפי מירב מיכאלי, מותר להמאיס את הרכבת על הציבור,לנהוג בגסות רוח בציבור,להתנהג בעבריינות,לבזות את בית משפט ולעבור על פסיקותיו, או בקיצור להשתין על כולם מהמקפצה,- רק בגלל שהיא אישה,מזרחית ואפילו אם חד הורית..
אחד המאמרים היותר אידיוטיים והיותר צבועים שראיתי נפלטים ממקלדתה של מיכאלי,ולא שהציפיות שלי ממנה מרקיעות שחקים.

60 כל אויבי ההסתדרות - התעוררו! חומי
  • 12:17
  • 05.07.12

ובראשם: אנשי כח לעובדים, מגובים ע"י השלישיה ביבי-כץ-שטייניץ.
כל הכוח לעובדים! כל הכוח להפריט את העבודה המאורגנת ולחסל את ההסתדרות וציבור העובדים המאורגנים בישראל!

61 לדעתי, מטרה נשגבת. . . מני
  • 12:20
  • 05.07.12

כוח לעובדים - מוח לעובדות. . . ולזה צריך
ביצים וביציות. . . גילה אדרעי הוכיחה שיש
לה קצת מזה והרבה מזה. . .

62 מיכאלי מצטרפת לשורה ארוכה של מכפישי ומקלסי העבודה המאורגנת שמאדירים את צדקת דרכה של ההתאגדות בדיוק כדי לסמא את הקורא מלהבין את המציאות בן, מרכז הארץ
  • 12:30
  • 05.07.12

מירב מיכאלי, אותי לא מעניין שגילה אדרעי אישה או מזרחיה או אם חד הורית.
אותי מעניינות העובדות-
א. ועד בראשותה התנהל בצורה מחפירה ופגע מקצועית ותדמיתית בתפיסה הציבורית של מאבקי העובדים
ב. היא ומספר מחבריה מסרבים להגיע לשימוע אליו זומנו בהנהגת ההסתדרות כדי להסביר את מעשיהם הנחפזים. כן - יש ארגון, ויש סדר, ולא כל ראש ועד כישר בעיניו יעשה - זהו כוחה האמיתי של ההסתדרות - שהיא מתאמצת לאחד את ציבור העובדים ולנהל את מאבקיהם במשותף.
ג. הטענה כי ההסתדרות דואגת רק לועדים הגדולים היא מיושנת ועבשה. טלי קורה מבין עינייך מיכאלי! ההסתדרות בראשות עכיני עשתה למען ציבור עובדי הקבלן וציבור העובדים בכלל יותר מכל הסתדרות אחרת לפניה. תחליפי תקליט כבר
ד. די לשקרים - כוח לעובדים אינם הארגון היציג של עובדי הרכבת. למעלה ממחציתם מאוגדים בהסתדרות - הם בוחרים בה ולא בכוח לעובדים.
ה. להגיד את האמת המרה - כוח לעובדים עושים שימוש ציני ונבזה בויכוח קשה שהתעורר בתוך הועד, ובין הועד להנהגת ההסתדרות. על גבם של העובדים, הקופאיות, אנשי התחזוקה והכרטיסנים, כוח לעובדים עושה כמאמר ז'בוטנסקי, קוראת "כן,לשבור" בטיעונים מטיעונים שונים ומבלי להסס לרגע לגורלם של העובדים - כולי תקווה שהם לא יגמרו כמו בחיפה כימיקלים - מאבק קשה ועצוב שנוהל בצורה בריונית ומתנשאת, וגרם לשברון לבם וועדם של העובדים המסכנים.

63 המאפיונרים של עיני כותבים טוקבקים! הם מפחדים על הכסאות המרופדים שלהם?  (לת) יוסי
  • 12:47
  • 05.07.12

  •   חתיכת מושחת מנוול מאפיונר
    • 13:40
    • 05.07.12

    אתה וכל החברים המושחתים שלך מכוח לעובדים יושבים וטוחנים את התגובות על הכתבה הזאת, ושוב אתם מסובבים את זה נגד עיני ותומכי ההסתדרות?!
    באמת איבדתם כל בושה...

64 כשחוסר ההבנה נפגש עם עקרונות אורן
  • 13:00
  • 05.07.12

מירב לרוב אני מסכים עם דעותייך וחוסר הרצון להתפשר על המציאות.
להיות לא נעים לא יפה לא חוסך בעקיצות ואמירות קשות כי כך המציאות,זה מעולה בעיני.
אך כשזה פוגש מציאות מורכבת ולא פשוטה זה לא כזה קל להישאר עם העקרונות היפים ביד ולהיות נכון וצודק.
כשיש מציאות של ממשלה שרק רוצה להפריט ולא מעניין אותה כלום(כדוגמת שר התשתיות במאבק האחרון)את מבינה שכנראה הדרך הכוחנית של ועד העובדים היא הכח היחידי(ואני לא מדבר על הפגנות ושריפות ולעשות בלגן).לועד יש את הכח היחידי שלבעל ההון אין(וכרגע מדינת ישראל נמצאת שם ותו לו)והוא הציבור וכח עבודתם.וכן זה גם צריך להתנהל במקרים כאלה,לא רוצים לא צריך אנחנו נשבות(יש לנו קרן שביתות בשביל זה,אגב למה כדאי להתארגן בארגון גדול שבמאת דואג לעובדים).אבל כראשי הוועד דואגים להיות רק לוחמים ורק לא מתפשרים ולא מבינים שצריך לעשות שינויים וצריך להחליף דברים כי הם לא עובדים וייעול זה לא צריכה להיות מילה גסה בוועדי העובדים.(רק כשהיא הופכת להפרטה זה לא ייעול זאת הפרטה וצריך לקרוא לה כך)אז צריך אותו גוף לשאול את עצמו את מי הוא רוצה למנהיגיו,מי הוא האדם שיושב בראש,מי שמתווה מדיניות ודואג לעובדים או מי שעסוק בלהאבק כדי להאבק כדי שהמציאות לא תזוז והכל ישאר אותו דבר.כשמהלכים לא משרתים את העקרונות אין להם תוקף ואין להם צורך להמשיך.אם וועד לא מבין שהוא צריך להיות אחראי לעובדים ולדאוג לזכויות שלהם,וביחד עם זה לדאוג שהרכבות לא יאחרו ולא יקרו תאונות ואנשים לא יפספסו/לא יגיעו לעבודה שלהם בגלל חוסר התאמה ל2012 (שאגב גם המדינה ומשרד האוצר אחראים בזה בדיוק באותה מידה)אז הוועד הזה הוא ראש ללא גוף.ולכן אין שום צורך לתת לדבר כזה להתקיים ונכון אני מבין שמציאות בפוסט הכל בערך אין מקום להנהגה פוליטית ולא רק של הועד העובדים שיכולה לראות מהלכים יותר גדולים ומבינה שאחריותה ל7 וחצי מליון תושבי מדינת ישראל תלוי בהתסדרות ולא רק בוועד עובדי הרכבת,אז לפעמים צריך לעשות צעדים קיצוניים מול אנשים שרוצים להישאר בכסא,מסיבות טובות ומסיבות פחות טובות וזה לא משנה.
העניין הוא לא להיות צודקים על החומה העניין הוא לא מנווטי הדרך,ההתארגנות עובדים שתוכל לשתק מדינה שלמה אם צריך כדי לא לפגוע בזכויות העובדים בישראל(אגב איפה היו כח לעובדים בהסכם גדול במשק לאחרונה?לא שמעתי שהם חתמו על איזה זכות פנסיה,זכויות של עובדי קבלן,לא התוו מדיניות בנושא קליטת עובדים ו/או בקשר לשכר המינימום.אז זה נחמד טוב ויפה לעשות שוק קח תן של ארגוני עובדים יציגים בפועל ארגון עובדים שהוא לא כללי לא חושב את אזרחי ישראל ולא מחפש לראות את טובת המדינה אלא רק את כיסו הפרטי ואת העובדים הספציפיים שלו הוא לא יותר טוב משום התארגנות עובדים ב200 שנים האחרונות בכל העולם.ומן הסתם אנחנו חייבים להיות האור לגויים ואנחנו חייבים להיות האנשים שנעשה את זה טוב יותר/חברתי יותר/צודק יותר/ציוני יותר.אז בחייאת פעם הבאה שאת מערבבת פמיניזם עם זכויות עובדים וקשרי הון שלטון.לפחות בואי נהייה יותר מורכבים ולא רק נשפוך כמה טענות בכל פסקה ונעשה מזה טור פופוליסטי.אני מזמין אותך בהזדמנות זו לקרוא קצת את יצחק בן אהרון על מהי הסתדרות כללית ומה תפקידה,אולי זה יפתח קצת פרספקטיבה...

65 העבודה המאורגנת - מתפרקת בין השורות
  • 13:10
  • 05.07.12

בצעד זה של מעבר לארגון "כוח לעובדים" נוצר תקדים מסוכן שעלול להוות צעד ראשון בדרך לפירוק המסגרות של העבודה המאורגנת עד כדי כלייה מוחלטת.
נכון, ההסתדרות הוא גוף כוחני, מסואב, פרימיטיבי ואף מושחת (יש שיאמרו..)
אך כאן יש בחירה בין רע לרע מאוד ויש לבחור כמובן ברע.
כרגע, הכל טוב ויפה עם ארגון "כוח לעובדים" הרענן והצעיר (והאידיאליסטי באמת) אבל במאבקי עובדים שנסובים על כסף ותנאים יש להציג חזית אחידה ועוצמתית כדי להגיע להישגים. ברגע שהועדים יתחילו לעבור לארגונים אחרים, כוחה של העבודה המאורגנת יישחק ומנופי הלחץ שקיימים כיום בידי ההסתדרות יתגלו כמשענת קנה רצוץ.
לכן, במדינה כמו שלנו, בה יש לעמוד על משמר זכויות העובדים יומם וליל, יש צורך בארגון עובדים חזק, יציב ומאוחד. כמובן שיש לערוך ניקוי אורוות בהסדתרות אבל אין לפצל את העובדים במשק.

הפיצול והפירוד רק ישרת את תומכי ההפרטה שיוכלו למשול ביתר קלות בעובדים ולפגוע בתנאיהם תוך התנגדות מועטה בלבד.

אל תגידו שלא ידעתם....

66 לפני הכל עיברית, גברתי הנכבדה. "עובדות הרכבת ועובדיה" ולא "עובדות ועובדי הרכבת". זה גם אליך, עורך יקר  (לת) אחד שיודע
  • 13:13
  • 05.07.12

67 מיכאלי לראשות הממשלה.... ח.ב.
  • 13:40
  • 05.07.12

האם זה רק חלום? אם בארה״ב, יש נשיא שחור אז אפשר לחלום...

68 ההסתדרות רוני
  • 13:42
  • 05.07.12

ברור לכולם שההסתדרות היא "תומכת ממשלה" סדרתית ונגד האויבים הגדולים שלה העובדים. ברור שאדרעי צודקת ומגינה על העובדים וההסתדרות על המעסיק. צריך לתמוך בה במהמשך המאבק על מנת לשבור את המונופלים של הועדים הגדולים

69 אדרעי את מלכה  (לת) דהיה אל כהינה
  • 14:00
  • 05.07.12

70 אם הכותבת סבורה שיכולה להיות עבודה מאורגנת בלי אלמנטים של מאפיה היא טועה... משה
  • 14:04
  • 05.07.12

אין דרך אחרת... ברגע שלעובדים יש יותר מידי כוח הם הופכים למאפיה...
אם היא חושבת שארגון אחר ישנה זאת אז זאת טעות...
זאת לא ההסתדרות. זאת השיטה!

71 עופר עיני קיבל חיזוק להתנהלותו הבריונית משלי יחימוביץ, וחבל. אזרחית
  • 14:24
  • 05.07.12

ברגע ששלי יחימוביץ תמכה במועמדות עופר עייני לראשות ההיסתדרות, הכוח של עיני עלה כפליים ועיוור את עיניו. מי שמשלם הוא החלשות והחלשים, המוחלשות והמוחלשים. עופר עיני כביכול דאג לעובדי הקבלן אבל זרק אותם לכלבים בדיוק כמו שהוא עושה עכשיו עם עובדי הרכבת.
בסוף הוא יעשה את אותו הדבר עם הועדים החזקים. נראה איזה גיבור הוא אז.

72 מילים כדורבנות, אבל אין בינם לבין המציאות כל קשר. אריאל
  • 14:27
  • 05.07.12

שכחת את התאונות?
שכחת את האיחורים?
שכחת את הטעויות בכריזה?
שכחת שהעובדים שם קרובי משפחה וחברי מרכז?
שכחת את השביתה התמוהה שסיבתה לא פורסמה עד היום?
שכחת שעובדי רכבת שנתפסו במצלמות גונבים כסף מהקופה והושעו לשבועיים בלבד?
שכחת שמנהל התחנה ברכבת מרכז הוא ערס בלי חולצה שלא שם הנוסעים?

73 עבודה. מאורגנת מיכה
  • 14:31
  • 05.07.12

קישקוש

74 מאז משל ובן אהרון ועד לימינו ההסתדרות היא משרד ממשלתי לכל דבר. ראשי ההסתדרות לא היו ולא יהיו למען העובדים כל עוד הם מחזיקים מפעלים העושקים את מפעיליהם.  (לת) הבחנה ברורה
  • 14:32
  • 05.07.12

75 לסיכום "תגובותיה" של מיכאלי, ממש האורקל מדלפי... נו טוף,לא ממש מפתיע...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 15:31
  • 05.07.12

76 דמוקרטיה היא גם שמירה על החוק תחי העבודה המאורגנת
  • 15:55
  • 05.07.12

ולא רק בחירה דמוקרטית של נציגי ועד.
ברגע שיו"ר ועד עובר על החוק במדינה דמוקרטית, אז הוא צריך לאבד את הלגיטימיות שלו כראש ועד, זה מסר גרוע מאוד לחברה הישראלית שזה לגיטימי פשוט לעבור על החוק.
על ההסתדרות לשמור על הועדים שלה, לשמור על הלגיטימיות שלהם, לשמור על היציבות שלהם - כשזה מתערער צריך לעשות משהו בנוגע לכך.
גם לאחר הסכמים, אדרעי פשוט הפרה אותם ופעלה איך שבה לה.
להיות חבר בארגון מסויים גורר מחוייבות מסוימת, אחרת מה המשמעות של הארגון. לא יכול להיות שכל אחד או אחת יכולים לעשות מה שבא להם, בלי שום קשר להסכמים קודמים שהם עצמם מקבלים על עצמם.
ההסתדרות נאלצה, בעצב, לדרוש את סילוקה של אדרעי. אני לא חושב שכוונותיה רעות, והמאבק הוא לבטח מוצדק, אבל היא רק פגעה בעבודה המאורגנת בישראל, כך גם כח לעובדים עושים. חבל.

77 מאבק כוחני ואלים מיתר
  • 16:41
  • 05.07.12

הוא לא אפקטיבי. צריך שיהיה מאבק ציבורי רחב למען עבודה מאורגנת ומדינת רווחה. זה לא יקרה עם איגודים כוחניים שמפסידים את דעת הקהל בצעדים מטופשים

78 זיכרון קצר מנהל בכיר לשעבר וצנוע
  • 16:43
  • 05.07.12

בעברי הייתי מנהל משאבי אנוש בולט במסגרת חברת "כור" המיתולוגית שהיתה בבעלות חברת העובדים, לימים קודמתי לתפקיד מנכ"ל בחברות גדולות. אני מכיר את המצב לפני ולפנים.
מירב מיכאלי היתה ילדה קטנה בתקופת הזוהר של חברת העובדים וכיום היא מטיפה לחזרה לימים ההם, כמו שלי יחימוביץ' למשל.
הצעירים והבלתי מנוסים שכחו את הביקורת על הנהלות שלא מנהלות, וכי המפעלים נוהלו למעשה ע"י ועדי העובדים שלא היתה להם כל הכשרה לכך.
פשרות שעלו למשלם המיסים מיליונים רבים, שחיתות, נפוטיזם, שיקולים זרים.
הנהלות שנאלצו להתכופף בפני ועדים אלימים, תמיכה הסתדרותית,ללא סיג, חוסר אפשרות לפטר עובד שהוכח באותות ובמופתים כי מעל, גנב, ניצל מעמדו למעשים מגונים בכפיפות, ועוד ועוד.
היום ממרחק מתעוררת נוסטלגיה תמימה לתקופה ההיא.
אוי לנו ואבוי לנו אם נחזור לאותם ימים.
אינני גורס כי הקפיטליזם החזירי הוא התרופה, אבל בין סקטור ציבורי שמנוהל ע"י ועדי עובדים שפולשים אלי ניהול לבין מפעלים שמנוהלים ע"י מנהלים שהוכשרו לכך בכפיפות לסקטור פרטי, אני בעל הניסיון הארוך מעדיף וממליץ על הסקטור הפרטי.
רק לזכור שאחת הסיבות להפרטה היתה הסתאבות הועדים שלא איפםשרו ניהול יעיל ורלוונטי. מירב, כדאי לך לשאול את נחמיה שטרסלר, הוא יספר לך על עוללות ועדים חסרי רסן.

79 היסתדרות יאיר כרמין
  • 16:44
  • 05.07.12

למירב שלום-ולכל הקוראים.
ההיסתדרות חדלה מפעול מזמן- לי, כמי שרוב חייו הבוגרים עברו בעבודה במפעלים ושאר מקומות- היה ברור כל השנים -שההיסתדרות חיה קיימת ונושמת רק למען הוועדים הגדולים-ראו את התוצאות- משכורות עתק מעל ומעבר לכל פרופורציה.גם- את עובדי הקבלן קיבלה ההיסתדרות -ודחפה מאחר ועובדי הקבלן פתרו לאנשי הוועדים הגדולים בעיות חמורות עם ההנהלות, ראה דור ב' בחברות וההמשך ברור-!וזה- על קצה המזלג. הייתי חבר הסתדרות שנים הרבה, וכאשר הייתי צריך את התערבותה , כאשר הייתי צריך את "הכוח" שלה- לא הייתה קיימת בשבילי ובשביל עוד הרבה עובדים, וכאשר תבעתי באופן אישי- זכיתי במשפט-!

80 את "העבודה" המאורגנת  (לת) צריך לבטל. רק חוזים אישיים.
  • 17:26
  • 05.07.12

81 לתשומת לב של הקוראה שלי יחימוביץ , שתמכה בעיני החבר של הנהלת הרכבת  (לת) מיגל
  • 18:21
  • 05.07.12

82 הבעיה האמיתית פנינה
  • 18:49
  • 05.07.12

היא שגברת אדרעי נועלת נעלי עקב

83 אפשר וצריך - להחליף את הנהגת ההסתדרות אורי ביתן
  • 19:51
  • 05.07.12

לא צריך לוותר על ההסתדרות, רק מאתיים אלף עובדים השתתפו בבחירות האחרונות, רק 113 אלף בחרו בעופר עיני.
אפשר וצריך - להצטרף להסתדרות ולצרף רבים ורבות אחרות - ולהחליף את הנהגת ההסדרות בהנהגת עובדות ועובדים אמיתית.

84 תודה על המאמר המצוין  (לת) אור
  • 20:24
  • 05.07.12

85 קודם כל, מיכאלי, יפה כתבת, אבל גם את טועה גילה מלכה!
  • 20:46
  • 05.07.12

גילה אדרעי יצאה נגד בית המשפט לעבודה, שהוא חלק מהמנגנון ההורס את העבודה המאורגנת בישראל, יחד עם ההסתדרות וכלי התקשורת. לכן, אין מקום לביקורתך כלפיה. גילה אדרעי מזכירה לכולנו איך מנהיג עובדים אמיתי צריך לפעול, ונקווה כי היא פורצת הדרך אשר תובילנו לחברה שיוויונית יותר.

86 עייני יאעני לא רלוונטי  (לת) יובל
  • 20:49
  • 05.07.12

87 כאן הוועד צודק לגמרי,אבל הם עושים את כל השגיאות האפשריות.  (לת) רחל
  • 20:54
  • 05.07.12

88 סוף סוף מישהו מתייחס לפיטורין השערוייתיים של גב' אדרי הלוחמת
  • 21:19
  • 05.07.12

משום מה, יש קונצנזוס בין העיתונאים בנושא פיטוריה של גילה אדרי. אמנם היא התנהגה בצורה אנרכיסטית - וזה לא בסדר - אבל זה התרוץ. הסיבה המרכזית היא שהיא אישה ומאישה מצפים להיות יפה ולשתוק ובטח לא להלחם בברוטליות (יש מלחמה לא ברוטאלית?). חבל שאנשים לא מבינים שכדי להילחם ולהצליח מול ההנהלה, מול ההיסתדרות שעשתה יד אחת עם ההנהלה מול העיתונות ומול כל העולם ואישתו צריך להיות ברוטאלים - אז אולי היא תמצא חן בעיני העיתונאים אבל לא תשיג את היעדים. עופר עייני היא יור מושחת של היסטדרות שאיבדה את הלגיטימיות שלה - וחבל ששלי יחימוביץ תומכת בו ולא שמענו מילה אחת שלה לטובת גילה אדרי - נקודה שחורה ענקית לאישה מאד מוערכת. האירגון של כח לעובד והעומד בראשו עושים רושם מדהים - ונקווה שזה יהיה פרק חדש ביחסי העבודה

89 הכל פוליטיקה יגאל
  • 22:14
  • 05.07.12

ההסתדרות החדשה "כח לעובד".רק תשלשל לקופתה כמה מיליונים.פוליטיקה מלוכלכת

90 מרב, גילה ועובדי הרכבת שייכים לימי השלטון הטורקי! העותומן
  • 22:46
  • 05.07.12

מרוב האהבה והרצון לסנגר על ה underdog התבלבלו לך היוצרות. גילה היא אשה ממולחת וקשוחה שלא סופרת אף אחד ממטר כמו שאומרים. בהתנהגותה הוולגרית והמיליטנטית כולל פגיעה אנושה בעובדי ונוסעי הרכבת היא למעשה מנציחה את מיקום הרכבת בישראל כפי שהיתה לפני 50 ו 100 שנה. שלא תטעי, במידה והיית עומדת בדרכה היא היתה דורסת אותך ולאחר מכן יורקת ודורכת עלייך. אז אולי תגני על הראויות להגנה, אל תחפשי רייטינג לעצמך בהגנה על הלא ראויה להגנה. כאשר מישהו או מישהי גורמת לזילות של עובדי הרכבת עליה לפנות את הדרך לטובות או לטובים ממנה וזאת לטובת שאר העובדים ברכבת ישראל.

91 תענוג לקרוא אותך כרגיל,מירב. תודה!  (לת) יהב
  • 00:00
  • 06.07.12

92 ההסתדרות - מסואבת ומושחתת. הכל חוץ מייצוג העובדים. כח לעובדים - כלב נובח לילי
  • 00:32
  • 06.07.12

אבל לא נושך. יש להם כוונות טובות אבל אין להם משאבים ויכות לבצע את החזון שלהם והם מטעים את הועדים איתם הם עובדים. הם אשליה. הם ייצגו אותנו במאבק מקצועי לפני כשנתיים ואני מכירה אותם היטב. רצון טוב, אפס יכולת.

93 את צודקת כמובן.  (לת) גיורא
  • 01:07
  • 06.07.12

94 אבל אצל הכותבת מרב גם מטאטא יכול להפוך לרובה... לא רוצה להתערב...
  • 02:40
  • 06.07.12

די ברור שאלמלא הייתה ראש ועד עובדי הרכבת אישה,
לא היינו שומעים ממכאלי כלום על ההסתדרות ,
מתי ראינו אותה עוסקת בזה...?
אבל כשצריכים להתאים איזה קומפלימנט לאישה
מרביצים איזה קומבינת מילים, ושולחים קומפלימנט לאדרעי
ולא, אני ממש לא חסיד של טיפוסים כמו עייני

95 מסתבר שתחרות זה טוב....לפתוח את השוק לעוד אירגוני עובדים.....  (לת) קפיטליסט
  • 04:21
  • 06.07.12

96 בתארגנות עובדים פיני שחר
  • 11:32
  • 06.07.12

אני מסכים ומצטרף לכל מילה שנאמרה בכתבה. צריך רק לסייג את הנאמר ולומר שיש לדאוג ולקוות שהעומדים בראש ארגוני העובדים, לא יהפכו לגירסה ב' של הטייקונים ובעצם יחטאו למטרה לשמה נבחרו.

97 מאמר מדויק וחד כתער. כל הכבוד!  (לת) משה, חולון
  • 16:46
  • 06.07.12

98 נו באמת . כוח לעובדים זה ארגון עובדים ? דובי
  • 17:56
  • 10.07.12

צריך לקחת הכל בפרופורציה. במשרוקיות לא מגינים על העובדים.

פרוייקטים מיוחדים